[WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XVI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.281 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Xiphias-Gladius schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:52:
Hallo

Ik heb een X2 3800+ @ 2,7 op 1,45 V. Nu is het zo dat mijn cpu onder load soms 50 °C wordt, afhankelijk van mijn kamertemperatuur.Mijn cpu word gekoeld door een Asetek Antarctica blok met een triple radiator. Verder wordt mijn videokaart ook gekoeld en deze is ook overgeklokt.

Zijn er meerdere mensen met een dual-core cpu die ook zo'n hoge temperatuur hebben? etc
Ik heb zelf ook een X2 3800+ (Toledo core) die primestable op 2300mHz is met 1.3v. Ik heb een Swiftech MCW6002-64 blok met een enkele BI Pro + Hydor L35 pomp.

Met Primen is de max temp iets van 35graden (Idle +-28c) op een DFI Nf4 Ultra-D. Ik heb ook nog een Antartica + Cascade liggen, maybe soon weer ff swappen en kijken of er (veel) verschil is.

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 24-02-2006 19:04 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Beetje rare volgorde, maar wel zieke setup. Die 2 DangerDen blokken :9~

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vind ik van niet :P

Lekker intern in de kast kan er ook niets mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Bij een rad onderop de kast trek je juist stof naar binnen?
Kingnothing waarom heb je fangrills achterop je rad zitten :?
Best nutteloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Vandread schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:59:
Bij een rad onderop de kast trek je juist stof naar binnen?
Kingnothing waarom heb je fangrills achterop je rad zitten :?
Best nutteloos :P
Nee hoor, 4 graden koeler met fingerguards :|

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
KingNothing schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:46:
[...]
Nee hoor, 4 graden koeler met fingerguards :|
LOL hoe leg je die uit :) Had je niet je raam openstaan hehe

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
aramdin schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:52:
[...]LOL hoe leg je die uit :) Had je niet je raam openstaan hehe
Ik hoop dat ie zelf leest wat ie typt... klopt geen hol van.
Mijn auto rijd ook harder met een horeshoe voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Ik ben van plan mijn swiftech storm blok te verkopen en hier een ander blokje voor terug te kopen. Een blokje die niet de gehele flow in m'n systeem killed ! Aangezien ik geen zin heb om een nog zwaarder pompje te halen ( geen zin aan lawaai ). Ik had een zalman blokje of een dangerden blokje in gedachten. Het moet in ieder geval te doen zijn voor mijn eheim 1250, iemand ideëen ?

m'n storm blokje is dus te koop !

[ Voor 8% gewijzigd door waterking op 25-02-2006 12:06 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Swiftech 6002 of die Swiftech Apogee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik ben zelf ook wel snel geneigd om weer voor swiftech te kiezen omdat ze goede kwaliteitsspullen leveren. Maar ik ben ook bang dat ik weer een blokje koop wat weer heel veel flow wil.
Misschien dat iemand hier een dangerden of de apogee heeft ?

@ vandread heb ik idd al veel over gelezen. maar ze testen steeds met de mcp655 swiftech pomp. En die is toch een stukje sterker als mijn eheim 1250 :X

[ Voor 29% gewijzigd door waterking op 25-02-2006 13:18 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lees es ff terug mop :+ Die oude topics staan ook niet voor niets in de topicstart ;)
6002 staat bekend om z'n lage flow benodigheid om goed te presteren.
Kijk ook eens op www.procooling.com
Zoek ook eens een review van de apogee.

[ Voor 12% gewijzigd door Vandread op 25-02-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
iemand enig idee waar ik de apogee kan kopen ? behalve www.space-promotion.nl ?
graag in nederland of euro gebied

[ Voor 18% gewijzigd door waterking op 25-02-2006 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Apogee :)

Hier te koop

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Hier paar plaatjes, de kabels zijn nog niet super weggewerkt maar dat komt pas zodra de nieuwe (lees niet brommende voeding) binnen komt. (me silentmaxx 100% passive versie paste er niet in 8)7 8)7 ivm de lengte van de 2 S-ata dvd fikkers)

Voorkant, Dhu :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack1.JPG

Linkerzijkant met me nick in op me window.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack2.JPG

Clooser look zie ook laatste plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack3.JPG

Shot van de bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack4.JPG

Me radiator met 120-80mm ding tussen radiator en fan.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack5.JPG

Beetje weinig ruimte he :P ken net :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack6.JPG

Vga kaart met NB, kan ook weer NET
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack7.JPG

Me Reservoir, daarachter zit nog een Eheim 1046 verstopt (past wederom ook weer NET)
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack8.JPG

Zijkant van de radiator... ken allemaal net
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack9.JPG

Overview zonder kap erop van de zeikant.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack10.JPG

Zoals ik al zei, kabel moeten nog beter worden weggewerkt zodra nieuwe voeding er is....
Maar maak je borst maar vast nat als je ook zoiets wilt doen, ben wel tijdje zoet mee geweest :)
Best wel grappig trouwens, tegenwoordig kleine kast met bigass screen :P

Commentaar is altijd welkom >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Renumeration op 25-02-2006 17:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
OMG dat het je gelukt is, is een wonder ! wel vet om het in zo'n klein kastje te krijgen !
Heb je ook nog een soort van "al gehele" looks pic. ? deze zijn allemaal van zeer dichtbij. Ik vind hem wel vet !

[ Voor 6% gewijzigd door waterking op 25-02-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Renumeration schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:35:
[...]

Hier paar plaatjes, de kabels zijn nog niet super weggewerkt maar dat komt pas zodra de nieuwe (lees niet brommende voeding) binnen komt.

Voorkant, Dhu :P
[afbeelding]

Linkerzijkant met me nick in op me window.
[afbeelding]

Clooser look zie ook laatste plaatje
[afbeelding]

Shot van de bovenkant
[afbeelding]

Me radiator met 120-80mm ding tussen radiator en fan.
[afbeelding]

Beetje weinig ruimte he :P ken net :)
[afbeelding]

Vga kaart met NB, kan ook weer NET
[afbeelding]

Me Reservoir, daarachter zit nog een Eheim 1046 verstopt (past wederom ook weer NET)
[afbeelding]

Zijkant van de radiator... ken allemaal net
[afbeelding]

Overview zonder kap erop van de zeikant.
[afbeelding]

Zoals ik al zei, kabel moeten nog beter worden weggewerkt zodra nieuwe voeding er is....
Maar maak je borst maar vast nat als je ook zoiets wilt doen, ben wel tijdje zoet mee geweest :)

Commentaar is altijd welkom >:)
Mijn commentaar: hulde dat je zoveel spul in zoiets kleins kwijt kan wegwerken :) Goed gedaan d00d (lees: dude :p)

Hoezo heb je 2 branders btw?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
waterking schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:40:
OMG dat het je gelukt is, is een wonder ! wel vet om het in zo'n klein kastje te krijgen !
Heb je ook nog een soort van "al gehele" looks pic. ? deze zijn allemaal van zeer dichtbij. Ik vind hem wel vet !
Zodra ik me andere voeding erin ga/moet zetten, moet toch veel weer losgehaald worden en weggewerkt worden. Dan zal ik wel ff nieuwe korte foto shoot maken zodat je ook wat beter van binnen kan kijken. Hier nog 2 overview foto's.

1 zonder kap
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack11.JPG

1met kap, de bovenste window zit ook van die plakzooi op net als mee nick zeg maar. Vond niet mooi om die 100% doorzichtig te hebben. Valt niet veel te zien aan de bovenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.hondshorst.nl/plaatjes/Qpack/Qpack12.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Renumeration op 25-02-2006 17:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
aramdin schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 17:41:
[...]

Mijn commentaar: hulde dat je zoveel spul in zoiets kleins kwijt kan wegwerken :) Goed gedaan d00d (lees: dude :p)

Hoezo heb je 2 branders btw?
om 2 back-up's tegelijk te kunnen maken hé :P
:9

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik zal dit weekend wat foto's maken van mijn barebone. En ze hier dumpen ik moet nog een gpu blok monteren en window maken, maar de wc zit er in!!!

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Respect hoor, ik vind mijn Coolermaster ATC-220 al wat krap om lekker in te werken. :) Hoe heb je trouwens de slanglengtes gemaakt, doe je dat op de gok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
aramdin schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:32:
[...]

Beetje rare volgorde, maar wel zieke setup. Die 2 DangerDen blokken :9~
De volgorde maakt verder niks uit qua temperatuur of flow, maar ik weet het, ziet er een beetje vreemd uit; komt door het NB-blokje.

Zijn idd TOP, maar alweer bijna antiek.. (tenminste, m'n videokaarten dan).
Toevallig iemand die weet of ik deze NV68-blokken ook op een 7800/7900 kan monteren? Ik had al gemailed naar Danger Den of dit past - of wat er evt aangepast moet worden - maar heb nog steeds geen mailtje terug gehad.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
@ Renumeration
Goh zoiets wil ik ook gaan doen maar dan met een 120mm fan buiten tegen de 120mm fan gemonteerd :)
Als je een normale voeding erin wil proppen moet je kijken naar Lite-On branders, die zijn een stukje korter dan de meeste.
Mijn idee:
http://specs.tweak.to/13407

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
Vandread schreef op zondag 26 februari 2006 @ 12:57:
@ Renumeration
Goh zoiets wil ik ook gaan doen maar dan met een 120mm fan buiten tegen de 120mm fan gemonteerd :)
Als je een normale voeding erin wil proppen moet je kijken naar Lite-On branders, die zijn een stukje korter dan de meeste.
Mijn idee:
http://specs.tweak.to/13407
Zou best kunnen dat lite-on kleiner is maar is niet echt een merk dat ik zeg je van het... dvd spelers ala maar fikkers niet. Ik moet ook 2 fikkers hebben met beide 8mb cache ipv 2mb wat 99% van de fikkers hebben. Ik had eerst 2 keer de 740van plextor (=BenQ1640 ofzo) maar die hadden beide 2mb cache en dan kon ik geen 2 dvd's @ 8 speed fikken vanaf me hdd. (2 verschillende dvd's). Nu met deze 8mb cache dingen wel.... dus andere is geen optie en deze waren ook lekker aan de prijs :S.
(heb mirror draaien dus vandaar dat het misschien lastig gaat met 2 fikkers van 2mb maar het werkt nu teminste :P)

Maar je wilde je Rad aan de buitenkant doen...?? Had ik ook naar gekeken maar dat is zeer kut om te doen ivm de uitschuifbare tray enzo....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik ben een beetje forums aan het doorlezen nu, maar ik kom eigenlijk geen enkele setup tegen waar de slangen / kabels goed zijn weggewerkt. De mod van ap versteeg een poos terug had dit vrij goed voor elkaar. Zijn er meer mensen die hier over nadenken ??

En kun je reservoirs die geschikt zijn voor een eheim 1048 ook gebruiken voor een eheim 1250 ?

[ Voor 17% gewijzigd door waterking op 26-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
"de mod van ap versteeg" ... welke van de 5+?
Slangen wegwerken? Wat heeft dat voor nut, als je met elleboogjes gaat werken kill je je flow alleen maar....

Ik denk dat de 1250 te veel flow heeft om normaal dat reservoirtje te gebruiken.. oftewel je trekt alle lucht in het reservoir weer je loop in ;)
Renumeration schreef op zondag 26 februari 2006 @ 13:28:
[...]
Zou best kunnen dat lite-on kleiner is maar is niet echt een merk dat ik zeg je van het... dvd spelers ala maar fikkers niet.

Maar je wilde je Rad aan de buitenkant doen...?? Had ik ook naar gekeken maar dat is zeer kut om te doen ivm de uitschuifbare tray enzo....
Lite-On is verscheidene malen als puike brander uit tests gekomen...
En die plextor dingen vind ik gewoon veel te duur, dus mij komt het wel mooi uit (heb zelf een LiteOn en doet et prima :))

Tray is dan ook niet meer uitschuifbaar... boeiend :+
Eerst mainboard zien te bemachtigen.. dan zie ik wel verder.
Heb wat foto's van iemand die het ook buiten heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40

Zenix

BOE!

waterking schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:03:
iemand enig idee waar ik de apogee kan kopen ? behalve www.space-promotion.nl ?
graag in nederland of euro gebied
De apogee is slechter dan de swiftech storm heh =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Zenix schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:24:
[...]

De apogee is slechter dan de swiftech storm heh =)
Ik heb zelf de storm gehad, heb hem 40min geleden nog op de post verstuurd zelfs !
Ik ga nu voor de apogee omdat deze de flow minder belemmerd. Ik had ook het idee dat mijn eheim 1250 pomp de storm niet geheel kon trekken. Daarom ga ik nu voor de apogee, ook omdat swiftech zeer goede kwaliteits producten leverd.

Wat heb jij als ik mag vragen voor cpu blok ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Swiftech Storm Rev2 onderweg voor de echte diehards })

http://www.xtremesystems....hp?p=1294763&postcount=31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Al jaren weet ik van het bestaan van water cooling.Altijd gedacht niets voor mij.. Te moeilijk. Teveel onderhoud... etc etc. tot nu dan. Ik wil nu waterkoeling gaan aanschaffen.

Vereisten zijn wel:

moet een week (zondag avond tot vrijdag avond stabiel en vlekkeloos kunnen draaien. systeem staat bij mijn moeder waar ik door de weeks niet ben.

Ik zat zelf te denken aan een Thermaltake Bigwater SE. Ik ga zo ff reviews lezen, maar hebben jullie er ervaring mee?

Ik wil mijn celeron D 2,8 oc' en die draait nu al op standaard voltage op 3,33 en dat op een MSI bordje. Een abit bord komt er aan. dus het echte werk kan zo beginnen!

Ik zoek eigenlijk een setje van rond de 100~150 euro wat compleet is. en prestatie leverd! Ik ga alles inbouwen in een Chieftec dragon case van 67cm hoog dus ruimte heb ik. Wie o wie kan mij als beginnener met Watercooling een setje aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99584

Anoniem: 136640 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:26:
Al jaren weet ik van het bestaan van water cooling.Altijd gedacht niets voor mij.. Te moeilijk. Teveel onderhoud... etc etc. tot nu dan. Ik wil nu waterkoeling gaan aanschaffen.

Vereisten zijn wel:

moet een week (zondag avond tot vrijdag avond stabiel en vlekkeloos kunnen draaien. systeem staat bij mijn moeder waar ik door de weeks niet ben.

Ik zat zelf te denken aan een Thermaltake Bigwater SE. Ik ga zo ff reviews lezen, maar hebben jullie er ervaring mee?

Ik wil mijn celeron D 2,8 oc' en die draait nu al op standaard voltage op 3,33 en dat op een MSI bordje. Een abit bord komt er aan. dus het echte werk kan zo beginnen!

Ik zoek eigenlijk een setje van rond de 100~150 euro wat compleet is. en prestatie leverd! Ik ga alles inbouwen in een Chieftec dragon case van 67cm hoog dus ruimte heb ik. Wie o wie kan mij als beginnener met Watercooling een setje aanraden?
Een celeron die prestaties levert????? :+ vergeet waterkoeling en spaar voor mooie upgrade.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 99584 op 27-02-2006 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nuttige reactie Ferry82, maar die celeron presteerd nu al meer dan mijn amd athlon 2800+ met barton core. dus niet zeuren en gewoon ontopic blijven. :) en daarbij hoef je niet heel mijn reply te qouten maar kan je ook een deel qouten . Dat zorgt dan weer voor een schoner topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Anoniem: 136640 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:08:
Nuttige reactie Ferry82, maar die celeron presteerd nu al meer dan mijn amd athlon 2800+ met barton core. dus niet zeuren en gewoon ontopic blijven. :) en daarbij hoef je niet heel mijn reply te qouten maar kan je ook een deel qouten . Dat zorgt dan weer voor een schoner topic ;)
ben het deels met ferry82 eens.
setje van aphacool van 150 lijkt me beter dan zo'n bigwater setje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 136640 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:26:
Stabiliteit zal niet zo'n probleem zijn, als je stresstesten kunt draaien zonder vastlopers, zal 24/7 draaien ook niet zo'n probleem zijn. Tenzij er heel langzaam vloeistof wegloopt, dus goed testen op lekkages. :)
Dat kun je beter hier vragen: [rml][ WC] ThermalTake BigWater SE - Ervaring[/rml], daar zitten alle Bigwaters.

In de TS staan enkele populaire complete oplossingen. Als je alleen je CPU wil koelen, kun je met een 120mm rad met gemak af. Dan kun je in je bestaande budget met gemak top end producten kopen. Succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
is er ook een manier om zonder phasechange het water in je water-setup richting het null punt te brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Null punt is zowiezo niet prettig mbt condens etc...
Je kan ook buiten gaan zitten dan heb je daar geen last van als het maar koud genoeg is.
Gewoon je rad in een bak met water en ijs donderen, maar das voor korte benches...
Anders komt je bij peltiers aan (liefst direkt op je cpu/gpu) of peltier chillers... staat die niet in de topicstart? Meest ineficiente manier van koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik wil misschien een gpu waterblok met peltier kopen (swiftech mcw50-t) weet iemand of dit een beetje goed werkt op de ati x800 serie ? als het niet werkt kan ik net zo goed een "gewoon" gpu waterblok halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ligt aan het pelt.. standaard pelt is een beetje zwakjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Nouja, dan ga ik denk ik gewoon voor een "normaal" waterblok.
Dat wordt freezing hardware mailen of ze nog een mcw60 gpu koelblok kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

waterking schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:32:
[...]

Ik heb zelf de storm gehad, heb hem 40min geleden nog op de post verstuurd zelfs !
Ik ga nu voor de apogee omdat deze de flow minder belemmerd. Ik had ook het idee dat mijn eheim 1250 pomp de storm niet geheel kon trekken. Daarom ga ik nu voor de apogee, ook omdat swiftech zeer goede kwaliteits producten leverd.

Wat heb jij als ik mag vragen voor cpu blok ? :P
Ja dan snap ik het wel is high flow blok. Ik heb zelf D-tek WhiteWater + mcp650 + dd dual heatercore maar moet nog alles testen en inbouwen nog verder geen tijd gehad teveel ziek enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

Goedenavond,

IK heb een 6800GT die ik wil waterkoelen met een bestaand blokje.
nu heb ik aanpassingen gedaan zodat het blokje past.

Maar nu het probleem, M3 boutjes passen niet!
Wat moet erin? M2 boutjes? Bestaan deze en zijn daar ook veertjes voor?

Wie helpt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
JWR schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:46:
Goedenavond,

IK heb een 6800GT die ik wil waterkoelen met een bestaand blokje.
nu heb ik aanpassingen gedaan zodat het blokje past.

Maar nu het probleem, M3 boutjes passen niet!
Wat moet erin? M2 boutjes? Bestaan deze en zijn daar ook veertjes voor?
Je kan idd kijken voor dunnere boutjes en dmv washers (de metalen versies of dikke plastic versie) kan je gebruik maken van de bestaande veertjes.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115695

Je realiseert je hopelijk wel dat dit waarschijnlijk zo'n 0,05C winst in temperatuur t.o.v. revisie 1 levert terwijl een "upgradekit" €55,- of iets dergelijks gaat kosten?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 01-03-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Anoniem: 115695 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:22:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat dit waarschijnlijk zo'n 0,05C winst in temperatuur t.o.v. revisie 1 levert terwijl een "upgradekit" €55,- of iets dergelijks gaat kosten?
Je snapt natuurlijk dat die nieuwe revisie gewoon bedoelt is voor nieuwe blokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
En dat sommige mensen dat ook er gewoon aan willen uitgeven. Tis min of meer hetzelfde in de grafische kaart wereld. Mensen met een 7800GTX 512MB oid die em verkopen voor een X1900XTX :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
aramdin schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:09:
En dat sommige mensen dat ook er gewoon aan willen uitgeven. Tis min of meer hetzelfde in de grafische kaart wereld. Mensen met een 7800GTX 512MB oid die em verkopen voor een X1900XTX :)
de wil naar meer heet dat, volledig menselijk overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoelang kun je je water nou in je watercooling set laten zitten? Ik bedoel hoevaak moet je het vervangen? ik heb het dan over de standaard fles water die bij de Thermaltake SE zit.

En als de fles op is. kan ik dan gewoon een fles gedestileerd water kopen? Bij de supermarkt? En dan gewoon wat van die toevoegingen die ze op internet veel aanbieden er bij mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 136640 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:52:
Hoelang kun je je water nou in je watercooling set laten zitten? Ik bedoel hoevaak moet je het vervangen? ik heb het dan over de standaard fles water die bij de Thermaltake SE zit.

En als de fles op is. kan ik dan gewoon een fles gedestileerd water kopen? Bij de supermarkt? En dan gewoon wat van die toevoegingen die ze op internet veel aanbieden er bij mikken?
Als het water vies is, moet je het vervangen. Je zou elk half jaar ff alles los kunnen maken en schoon kunnen maken en dan vers water erin dan zit je wel goed. En natuurlijk af en toe checken of het waternivo goed is en eventueel bijvullen.

en antwoord op je 2de vraag, ja dat lijkt me wel ja.

Maar zoals roamor hierboven al zegt kan je beter naar het bigwater SE topic gaan, daar vind je denk ik meer antwoorden op je eventuele toekomstige vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zenix op 02-03-2006 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

Anoniem: 136640 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:52:

Ik draai al een 1,5 jaar met mijn setup :) .
Sinds de laatste keer dat ik wat gewijzigd heb.

Waar je gewoon op moet letten is:
- of je een gesloten systeem hebt
- gedemineraliseerd water hebt ipv gedestileerd
- toevoeging hebt voor anti alg en anti slijm.
- zorg besteden nij het maken van de setup.

[ Voor 4% gewijzigd door JWR op 02-03-2006 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Wat is er mis met gedistileerd water? Ik gebruik dat icm een toevoeging tegen corrossie.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

KingNothing schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:08:
Wat is er mis met gedistileerd water? Ik gebruik dat icm een toevoeging tegen corrossie.
Daar is niks mis mee, gedestilleerd water is in principe zuiverder dan gedemineraliseerd water. Bij de laatste zijn alleen de mineralen eruit en bij het destilleren wordt alles eruit gehaald. Wel is het zo dat gedemineraliseerd water soms/vaak 'gemaakt' wordt door het te destilleren. Dan is er geen verschil. Maar aangezien het even goedkoop is, kun je net zo goed gedestilleerd water nemen.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, dan kan ik dus gewoon Gedestileerd water kopen en dan moet ik toevoeging hebben tegen corosie en anti alg/slijm.

Nu is er zo gigantisch veel van dat toevoeging spul te krijgen. Maar wat halen jullie nou altijd? Is er veel verschil tussen merk X en merk Y?

Dus ff kortom welke winkel heeft nou van dat spul, is niet al te duur en verkoopt goed spul. Mag dus ook een webwinkel zijn.

Kijk, bij Alternate kan je Zalman ZM-G100 halen. kant en klare vloeistof voor 19 euro. Kan ik dat ook zomaar in mijn setje mikken?

Bij PChut hebben ze weer AlphaCool Tec-Proodect-Plus als Korrosionsschutz 500mlrood-transparant
voor waterkoeling. Kost 11 euro. (als ik dit mix met destileerd water ben ik klaar?

Ook hebben ze bij pchut Innovatek Protect Pro 250ml. 13 euro.

Dan hebben ze bij Sallandautomatisering nog Asetek Waterchill Anti Alga Fluid Anti-alg 10 ml. 4 euro.

Ook hebben ze Swiftech HydrX Coolant Anti-corrosie 5 euro.

Dan hebben ze ook nog Thermaltake BigWater UV Coolant Anti-corrosie 500 ml voor 12 euro.

Das dus erg veel om uit te kiezen als beginner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Waarom zou je gedistileerd water moeten kopen? Je kookt gewoon water en klaar ben je, gedistileerd water...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KingNothing schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:28:
Waarom zou je gedistileerd water moeten kopen? Je kookt gewoon water en klaar ben je, gedistileerd water...
Volgens mij is dat niet waar. Want met koken maak je alleen de bacterien dood. Ik dacht dat gedestileerd water gemaakt word door water te koken en de damp op te vangen. Op deze manier vang je dus de damp op die dan weer water word en doordat het water verpampt verdampen de stuffon die in het water zitten niet mee en heb je dus 100% water. Correct me if i'm wrong..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
KingNothing schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:28:
+1 grappige opmerking _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Ja zo ging dat vroegah toch ook :7

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Niet dat ik weet, dus jij gaat water koken en het opvangen?
Dan loop ik wel ff langs de winkel voor een litertje voor een euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Neuj alleen uurtje koken, dan als het afgekoelt is goede toevoeging erbij (HydrX) en klaar. Geen algen, geen corrossie niks.

[ Voor 3% gewijzigd door KingNothing op 02-03-2006 12:23 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Ja als je het alleen kookt, heb je gekookt water, geen gedestilleerd water. Als je het zelf mbv huis-tuin-en-keuken-spulletjes wilt destilleren, krijg je er toch stof en andere rotzooi in. Ook als je het door een niet schone trechter giet, zit er weer zooi in.

Goedkope tip voor toevoegingen tegen algen en corrosie: antivries :)
Je koelprestaties gaan er wel iets van achteruit, maar het werkt wel goed. En lekker goedkoop te krijgen (het begint met een H en je kunt er meer dingen voor auto en fiets krijgen). Wel de pure versie gebruiken en dat mengen met gedest. water, de voorgemengde versie is in verhouding veel duurder en er zit nog te veel antivries in. 1:10 mengen is wel goed geloof ik, doe het altijd op de gok.
En ook handig als je een keer in de winter buiten wilt oc'en, iets wat ik nog wel ga doen als ik de max van mijn spul weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dan zitten er nog steeds gewoon mineralen etc in...
Bij een schoon volledige koper systeem hoef je in principe alleen gedestileerd water te donderen en zou het gewoon goed moeten werken, geeft ook de beste performance.
Algen ontstaan niet zolang je maar geen raampies hebt en er zonlicht etc in komt lijkt me.

edit: Ikke! was me uitgebreid voor :+

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 02-03-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Dus als ik het goed heb is nu binnen de korste keren mijn hele WC verrot :?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
KingNothing schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:54:
Dus als ik het goed heb is nu binnen de korste keren mijn hele WC verrot :?
Zal ook wel meevallen, ben alleen benieuwd naar de aanslag in je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

hehe, was net 1 minuutje eerder :P

Algen hebben inderdaad zonlicht nodig om een beetje te kunnen leven, maar ze zijn niet de enige levensvormen die er door je slangen kunnen zwemmen. Heb eigenlijk nog nooit algen gezien in mijn wc, wel schimmel-achtige zooi. Dit was nog in een systeem met een reservoir dat niet helemaal dicht was. Het was een koekblik met een deksel met raampje, hierin zaten gaten voor mijn slangen en het snoer voor de pomp. Er kon dus gewoon lucht bij, iets wat me ook niet bevorderlijk lijkt voor de levenloosheid van de inhoud van je systeem.
In principe zouden er nooit levende wezens kunnen ontstaan als je gedestilleerd water gebruikt, het een gesloten systeem is, er geen (beginnende) levensvormen bij komen tijdens het vullen en ook niet in het systeem (of trechter oid) voorkwamen voor het vullen. Als er geen celletje of wat dan ook aanwezig is, kan er ook niks groeien en vermenigvuldigen.
Dus in het vervolg alle onderdelen desinfecteren en in een cleanroom in elkaar zetten en vullen. Nèh lijkt me toch meer moeite... :+

offtopic:
Heb nu @stage niet echt boeiend werk te doen, dus heb af en toe even afleiding nodig. O-)

edit:
Om veel onzinnige posts te voorkomen, zet ik het hier maar neer, gaat over het gebeuren hieronder:
Whahaha lig hier helemaal dubbel @stage :P Dat met die afleiding is wel gelukt dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Ikke! op 02-03-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
En mochten er nou bacterien ed. in mijn setup zitten, is het dan a matter of days voordat mijn hele setup schoongemaakt moet worden? Ik bedoel het zal toch niet zo zijn dat als wanneer ik vanavond thuiskom er goudvissen in mijn reservoir zitten. ;)

Ik denk dat ik van het weekend het zaakje maar ga drainen en er echt gedistileerd water indoe.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 16:05
WC gaat natuurlijk niet op... daar spoelt de hele tijd vers water door! (of recycle jij je water :P )

Je moet je WC natuurlijk wel schoonmaken, anders krijg je aanslag, maar dat is vaak eerder urinesteen of kalk...
Ik heb overigens wel eens gehoord dat er algen groeide in WC's die lang niet gebruikt waren.

Uhm... bedenk me net dat met WC waterkoeling bedoelt wordt, niet watercloset... doe dan WK.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door MeMoRy op 02-03-2006 15:42 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Ik denk dat WC wel een geaccepteerde afkorting is van WaterCooling op dit forum :|

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
MeMoRy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:41:
WC gaat natuurlijk niet op... daar spoelt de hele tijd vers water door! (of recycle jij je water :P )

Je moet je WC natuurlijk wel schoonmaken, anders krijg je aanslag, maar dat is vaak eerder urinesteen of kalk...
Ik heb overigens wel eens gehoord dat er algen groeide in WC's die lang niet gebruikt waren.

Uhm... bedenk me net dat met WC waterkoeling bedoelt wordt, niet watercloset... doe dan WK.... 8)7
offtopic:
BWHAHAHHA ga hier kapot!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Ik gebruik tegenwoordig alleen nog maar demi met WaterWetter en een scheut rode Halfords longlife koelvloeistof (verhouding: 1000-100-200 ml.) Denk niet dat er iets zal overleven in dit elixer.. :r

M'n slangen (tygon) blijven iig kraakhelder en ik heb sinds ik WaterWetter gebruik nog nooit last van aanslag in mijn blokken gehad (koper/plexi).
Plus het koelt nu beter dan toen ik alleen demi met WaterWetter in verhouding 1:20, 1:25 of 1:30 gebruikte - en m'n pompje schijnt er verder ook geen problemen mee te hebben.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Helaas heb ik last van blauwalg in mijn systeem, ben zo dom geweest om gedemineraliseerd water ipv gedestileerd water te gebruiken, na iets van 3 jaar draaien was het water dat ik er uit haalde om een upgrade uit te voeren helemaal blauw.

Heb het cpublok uitgespoelt met kokend water en er kwamen hele stukken blauwalg uit, echt van een halve cm groot.

Ik maak wel al sinds het begin gebruik van water-wetter maar dat helpt er dus niet tegen.

Het is kwa temps wel te merken dat er als in zit, eerst was de gemiddelde temp zo'n 38 graden en dat ligt nu al rond de 44 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Was blauwalg niet iets waar je heel ziek van kon worden? 3 Jaar aaneengesloten draaien lijkt me ook veel te lang, wat voor gif je er ook bijgooit. Lijkt me dat minimaal 1 keer per jaar verversen toch wel aan te raden is, blijkt hier ook wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
ff nog een extra opmerking.. dat met dat koken vind ik echt hilarisch... zoiets leer je in de tweede?derde van de middelbare school?

Ikke heeft volkomen gelijk. Als je een setup hebt van rond de 200€ wat maakt het dan uit als je die zooi om het jaar/half jaar vernieuwd voor 5 a 10€ per keer! Gewoon doen en dan heb je er langer plezier van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb ongeveer driekwartjaar met gewoon gedestilleerd water van de super gewerkt en kreeg geen aanslag. Dat kost je 1 euro per hervulbeurt, maar dat is niet eens zo heel erg nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Slitch schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 17:20:
ff nog een extra opmerking.. dat met dat koken vind ik echt hilarisch... zoiets leer je in de tweede?derde van de middelbare school?

Ikke heeft volkomen gelijk. Als je een setup hebt van rond de 200€ wat maakt het dan uit als je die zooi om het jaar/half jaar vernieuwd voor 5 a 10€ per keer! Gewoon doen en dan heb je er langer plezier van!
Mjah de tijd zal het leren, ik heb er nu dus gekookt water :P icm met een toevoeging inzitten. Volledig luchtdicht dat wel. Eens kijken hoelang het schoonblijft van binnen.

EDIT: En voordat er weer flauwe opmerkingen komen, dat gekookte water is natuurlijk afgekoelt mijn WC ingegaan. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KingNothing op 02-03-2006 17:34 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
whehe, lekker op aanslag in je blokken wachten, word je echt vroluk van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Maak je toch gewoon weer schoon, what's the big deal. Heb nou echt geen zin om dat hele ding te gaan lopen drainen. Heb wel wat beters te doen :)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Tegen algen en bacterien kan je ook af en toe water langs UV laten stromen. Deze UV licht doodt de cellen in water (speciale UV buis dus). Deze licht is wel schadelijk voor je ogen, dus je moet het in lichtdichte behuizing stoppen. Te koop bij elke aquarium of electronica dealer. (UV wordt ook gebruikt om printplaten te belichten, dat licht is schadelijk voor je ogen en kan ook gebruikt worden voor doden algen en bacterien in water.)

Ik heb vragen over koelblokken die gedeeltelijk koper / plexi zijn uitgevoerd. Dus bovenkant is een plexiglas afdekking. Ik heb elders gezien dat deze kappen kunnen scheuren na lange tijd of dat ze onder spanning staan. En ook als schroeven rondom te hard aangedraaid zijn.

Heb je dat zoiets meegemaakt, en hoe kan je het voorkomen dat ze gaan barsten?

Gezien de reactie koper-alu in koelsysteem en het feit dat radiatoren bijna alleen maar in koper zijn uitgevoerd betekent dus dat koelblokken van koper moeten zijn, als je geen zin in hebt met magnesium of speciale vloeistoffen.

En als men toch voor volledig aluminium koelsysteem kiest, welke radiatoren bestaan dan in geheel aluminium? Ze zijn zeldzaam en nog niet vermeld in startpost.

(ik wil even voorbereiden op waterkoeling, voor mij speciale casemod project in de toekomst)

[ Voor 14% gewijzigd door MrDummy op 02-03-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een GPU blok met plexiglas bovenkant en een volledig plexiglas reservoir, beide zien er nog prima uit.

Mijn reservoir is al meer dan 3 jaar oud, het GPU blok ongeveer anderhalf jaar.

Als je voorzichtig met de spullen omgaat is er helemaal niets aan de hand.

Het lijkt mij het beste om in het systeem alleen koper te gebruiken omdat dit ook betere prestaties geeft dan alluminium.

Als je toch een radiator wilt van alluminium zijn er genoeg autorads die daar van gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Nou laat ik dan ook maar mijn WC setup posten. Ik heb de blokken+ blokklemmen zelf gemaakt.
Aanschouw het zelf :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/1615/img82933pz.th.jpg

Het CPU blok:
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/6637/img81728ox.th.jpg

Ik post later wel een uitgebreidere maar ik moet er nu vandoor... Hopelijk vinden jullie het wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Alle nieuwe autorads in de EU zijn van aluminium. Koper mag namelijk niet meer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ The Godsha, echt heel mooi gemaakt ! :)

Wat zijn je temps met deze blokken icm met welke radiator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
:P kheb m'n waterkoeling d'r ook maar weer uitgesloopt.
hier een foto'tje zoals het er nu bijligt. ben op m'n nieuwe cpublok aan het wachten (swiftech apogee).
In de hoop dat deze een mindere flowkiller als de storm is !

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/6562/waterkoelspullen2ln.th.png

Ik zit er ook aan te denken een maze4 gpu blokje van dangerden aan te schaffen :9~. Iemand ervaring hiermee ? is dat een flowkiller ?

wow the godsha über man ! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door waterking op 02-03-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Vandread schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:28:
Alle nieuwe autorads in de EU zijn van aluminium. Koper mag namelijk niet meer ofzo.
De miniradiatoren voor PC zijn nog in koper te krijgen, maar als iemand uit sloperij radiator heeft opgevist, dan moet ie aluminium blokken nemen.

Als men voor hoge effecientie wil gaan, zou men eigenlijk niet meer alu radiatoren moeten nemen en alles koper van maken. Toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793

MrDummy schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:22:
[...]

De miniradiatoren voor PC zijn nog in koper te krijgen, maar als iemand uit sloperij radiator heeft opgevist, dan moet ie aluminium blokken nemen.

Als men voor hoge effecientie wil gaan, zou men eigenlijk niet meer alu radiatoren moeten nemen en alles koper van maken. Toch? :)
Dacht het niet, ik geloof ergens gelezen hebben dat alu beter de warmte afgeeft en koper het beter opneemt (correct me if im wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122793 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:25:
[...]

Dacht het niet, ik geloof ergens gelezen hebben dat alu beter de warmte afgeeft en koper het beter opneemt (correct me if im wrong)
Ja? Dus? Je kopere radiator moet meer warmte opnemen dan ie over de hele oppervlakte moet afstoten. Dus koper werkt wel degelijk beter.

Kijk, als alu mindergoed opneemd en wel goed afstoot hoe wil het dan veel warmte afstoten als het niet eens voldoende warmte opneemd?

Nogmaals maar dan anders geformuleerd. Als je warme water de warmte makkelijker kwijt kan aan een kopere radiator en koper minder snel zijn warmte overbrengt aan de lucht wat niet nodig is. Want de totale oppervlakte van je radiator is groot genoeg om genoeg warmte af te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 14:36

r.marijnissen

sapphire512mb

Mijn wc draaid eindelijk:
Zelfbouw waterkoeling in de box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net mijn WC ingebouwd. Heb de Thermaltake Bigwater 745 ingebouwd en heb ook de Thermaltake AquaBay M1. Mooi spul! Zat alleen te weinig vloeistof bij. Heb alle vloeistof er in gegoten en toen maar wat gedemineraliseerd water bij gedaan.500ml thermaltake spul en nog zo'n 400ml demi water. Zou dat kwaad kunnen of moet er zo snel mogelijk wat spul bij gedaan worden?

Alles is helemaal lucht dicht. Was trouwens een hele klus om alle lucht uit alle slangen te halen. Ik heb trouwens ook flink moeten kloten om de onderste koppeling van de grote radiator waterdicht te krijgen. Uiteinlijk is ie dicht. Hopen dat ie dicht blijft...

Nu maar OC'en!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:07:
.... Heb alle vloeistof er in gegoten en toen maar wat gedemineraliseerd water bij gedaan.500ml thermaltake spul en nog zo'n 400ml demi water. Zou dat kwaad kunnen of moet er zo snel mogelijk wat spul bij gedaan worden?......
Lijkt me geen probleem, extra toevoegingen kunnen alleen maar met elkaar reageren. Gewoon zo laten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hier ff een syssoft sandra benchmark gedaan. (2005)

AMD Athlon XP2600+ @ XP2800+ (2,09Ghz)
8397 MIPS
3271 MFLOPS

Intel Celeron 2,8Ghz x64 @ 4,3ghz 37graden
12085 MIPS
6298 MFLOPS

Alleen speedfan geeft een of andere wazige temp aan ook mijn bios geeft dezelfde aan. (WDM word 80 graden... Heb systeem ff uit gezet.. ik heb overal gevoeld maar kan niets vinden wat zo heet word :?

Weet er iemand wat WDM is? Het is niet me northbrdige, niet me southbridge, niet me vga, hdd of cpu.. kan het echt niet vinden. ook me psu is het niet. What the hell is WDM!!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
WDM

;)

[ Voor 11% gewijzigd door KingNothing op 03-03-2006 17:24 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
WDM is hier in mijn pc de geluidskaart ... ? :X

Afbeeldingslocatie: http://img427.imageshack.us/img427/9537/wdm1lf.th.png

[ Voor 155% gewijzigd door waterking op 03-03-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, niet duidelijk.. Welk onderdeel in mijn pc is WDM?? Moet ik me zorgen maken over de temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Misschien zijn dit de voltage regulators. Kun je even met je vingers voelen of ze niet erg heet aanvoelen. Oppassen wel he ;)

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KingNothing schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:30:
Misschien zijn dit de voltage regulators. Kun je even met je vingers voelen of ze niet erg heet aanvoelen. Oppassen wel he ;)
Zijn dat die spoeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
@ ragingbull kijk even naar een post van mij een paar posts omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waterking schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:02:
@ ragingbull kijk even naar een post van mij een paar posts omhoog
Hmm, vreemd.. in de Bios geeft ie PWM aan en in Speedfan WDM :? Maar zou een geluidkaart op temperatuur gecontroleerd worden? Ik heb omboard.. Een Abit AS8 plank..

edit:

Ik denk dat het die spoeltjes zijn die rond mijn socket zitten.. Ze zullen wel warm worden daardat er nu geen wind van de cpu cooler langsaf stroomt.... Hoe ga ik dit oplossen....

Hmm, * ziet nog een oude zalman 92mm fan met klem voor aan je pci/agp sloten :D

Edit2:

Past niet... })

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 03-03-2006 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Anoniem: 136640 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:05:
[...]

Hmm, vreemd.. in de Bios geeft ie PWM aan en in Speedfan WDM :? Maar zou een geluidkaart op temperatuur gecontroleerd worden? Ik heb omboard.. Een Abit AS8 plank..

edit:

Ik denk dat het die spoeltjes zijn die rond mijn socket zitten.. Ze zullen wel warm worden daardat er nu geen wind van de cpu cooler langsaf stroomt.... Hoe ga ik dit oplossen....

Hmm, * ziet nog een oude zalman 92mm fan met klem voor aan je pci/agp sloten :D
Idd, voltage regulators. Ik heb ook een aparte 120MM fan aangebracht om deze te koelen.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KingNothing schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Idd, voltage regulators. Ik heb ook een aparte 120MM fan aangebracht om deze te koelen.
Ik zal even wat moeten proberen om daar een fan te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
vraag
ik had ergens gelezen dat newe windows vista de nooit uit hoefte zetten(stanby mode).
wat is jullie uptime van je wcsetup.????

(misschien een poll houden in FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/7533/picture0096oo.th.jpg

Zo heb ik het gedaan, met superlijm dus

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:26
Is de aquagate van coolermaster nog geschikt om als waterkoeler tegebruiken (met alle block) is het VGA block ook nog geschikt voor de 7800 series?

http://www.coolermaster.c...-HUC-E8U1%2FE8U2+AQUAGATE

Als dit allemaal niet meer mogelijk is, wat raden jullie me dan aan voor een beginner? max bugdet 300 euro. En gaat coolermaster nog nieuwe waatercooling sets/onderdelen uitbrengen?

bedankt voor de reacties.

[ Voor 10% gewijzigd door Gait op 03-03-2006 20:14 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.