[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.249 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Saturnus schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:25:
[...]

O zeker weten...Ik verkoop de zooi en AM2 komt eraan :9
Ik hoop dat het zo eenvoudig is als het klinkt
En hij is online!
http://www.tomshardware.c...amds_socket_am2_platform/

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Vet! Meer dan 13 pagina's gezeik ( :9 ) over AM Deux

[edit]
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo heel interessant vind...scores vallen ook nog wat tegen...hopen dat ze de software en blablabla snel optimaliseren.

[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 21-02-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`

Thanks for the link.

Is nog een vroeg stadium om goed te oordelen maar de overstap naar DDR2 word zeker interesant zeker als er straks meer op word gefocust dan DDR1 door geheugen fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Saturnus schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:29:
[...]

Vet! Meer dan 13 pagina's gezeik ( :9 ) over AM Deux

[edit]
Moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo heel interessant vind...scores vallen ook nog wat tegen...hopen dat ze de software en blablabla snel optimaliseren.
Was te verwachten, AMD moet gewoon met een compleet nieuw architectuur komen. DDR2 800 zal wel boost geven, maar is ook niet super veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Bottom line lijkt te zijn dat het - zoals verwacht - voor gebruikers met een goed S939 systeem performancewise voorlopig waarschijnlijk totaal niet interessant is om over te stappen... Met een goed klokkende Dual Core kun je rustig tot (begin) volgend jaar wachten, wanneer de nieuwe die-shrinked Athlon64's uitkomen met eventueel wat designveranderingen...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Heeft er iemand een alternatief voor " Gogar's Athlon 64 Memory Divider Table " ?
Ik heb even gegoogled en kwam bijvoorbeeld bij een soort netframework tooltje terecht maar nee dat was ook niet alles :(

Nieuwe X2 3800+ Draait nu stabiel 2500 op 1.45 . Straks maar weer verder met het beestje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Vandaaag een Opteron 144 ontvagen.

Draait nu op 2.8GHz, er moet meer uit te halen zijn. Screenshot van Prime ben ik vergeten te maken. Draait hiermee op een voltage van 1.56V.
Ik heb een A8N SLI Del. Met geheugen van G.Skill 4400LE 2x512MB, dit heeft een specificatie van 2-2-2-5. Met 277 op 2.5-3-3-7.

Als ik de geheugen divider op 1:1 zet (400MHz) met 311HTT dan kom ik niet in Windows, zelfde met 2:1 (333MHz), PC boot gewoon weer opnieuw op. Zet ik de divider op 266MHz (1:4?), dan draait hij gelijk aan mijn processor, dus 200Mhz en boot de pc wel gewoon op met HTT van 311, dus 2.8GHz.

Weet iemand wat ik nog meer kan instellen om dit te voorkomen of is de geheugen controller gewoon brak van deze Opteron?

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/5616/2800mhz8qm.png

Toch een goedkopre Fx-57 ;)

Nog een andere vraag, vroeger kon ik met ClockGen het voltage nog wat omhoog krikken naar 1.6V, daar kom ik niet aan via het bios. Dit gaat nu niet meer, hoe krijg ik dit toch voor elkaar?

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 21-02-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Ik vindt het wel een dappere overklok,wat voor koeler gebruik je?

Zelf kom ik niet boven de 290 uit, htt multi op 3, en geheugen op 3/4.

Eigenlijk daarna niets meer geprobeerd..

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik gebruik een 7000B-Cu, maar ga denk ik van de week een Big Thyphoon aanschaffen. Heb er nu 2 case fan's in van 80MM.

Ik draai nu op 2.72GHz op 1,42V. De geheugencontroller is echt brak van deze Opty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

STIMPPYYY schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:01:
Ik draai nu op 2.72GHz op 1,42V. De geheugencontroller is echt brak van deze Opty.
Het ligt waarschijnlijk niet aan je Opty, maar aan je mobo. Ik heb 3 Opteron 144's gehad, en alle 3 trokken ze 300+mhz @1T. Met eentje ben ik zelfs tot 325mhz 1T gegaan met TCCD.

Asus borden staan er om bekend problemen te geven met geheugen boven de 250mhz, en zeker op 1T. Ik heb zowel een A8N-E als een A8N-SLI in bezit gehad, en beide hadden het... Je zou het nog op 2T kunnen proberen. Alternatief is DFI aanschaffen...

[ Voor 8% gewijzigd door Cheetah op 21-02-2006 17:34 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Klopt, ik draai al op 2T. Ik zal eens opzoek gaan naar een 2e hands DFI bord, meteen de beschikking over meer Volt en betere overclock opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 21:00
Astennu schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 10:15:
[...]

Dram is laag man. Ik had op me BH5 eerst 3.76v staan :D Maar veel chips geven bij 3.0 geen winst meer alleen BH5 en CH5 wel.

Verder is 1.65 volt goed te doen als je -temps hebt. Ik draaide met me venice ook 24/7 2850 MHz @ 1.65v en dat op lucht. Dus met phase change kun je dat al helemaal. Ik doe het nu niet omdat me air cooler dat gewoon niet haald :D Vroeger toen ik ook een mach I had had ik ook altijd 2.2+ op me bartons staan Air deed je toch altijd iets rustiger.

En je hebt idd geluk met de cold bug. Wil nog wel eens fout gaan. VPMW blijkt een leuke stepping te zijn. Die van mij wil niet heel hard 2.6 ghz op 1.35 en daar na moet ik best wel volts stampen maar me mobo is nu ook zo gaar als het maar kan dus heb nog niet goed kunnen testen wat de max is hopelijk komen de RD580 borden snel kan kan ik alles uit die cpu halen. Hopelijk 2.8 ghz op 1.5-1.55v of zo.
Ik heb TCCD (PC4800 OCZ Platinum EE) en die vinden in de regel meer dan 2,8 volt niet zo leuk geloof ik. Ik heb er iedergeval een 80MM fan opstaan want ze werden aardig warm. Geloof dat TCCD chips al rond de 40 graden naar de 7de hemel gaan. Wat wel mooi is bij OCZ is levenslange garantie op 2,85V. Dus mochten ze stuk zijn zou je theoretisch een nieuwe moeten krijgen.

Komt mooi uit want volgens mij heb ik iets gefuckt. Zomaar even offtopic tussendoor, is het mogelijk je ram te verkloten als je te strakke timings hebt? Ik dacht zelf van niet en dacht dus dat alleen volt en drive/data strenght je ram kan vernaggelen... iemand? :)

Bartons zijn geloof ik 110NM (of zelfs 130) dus die kunnen een veel hoger voltage aan. Om 2,5 volt op 90NM te zetten is misschien risky? Het enigste wat schadelijk dus is is die electromigratie maar daar is niet zo veel overbekend behalve dat het optreed wanneer er dus veel warmte is (logisch, moleculen trillen veel) en een groot electro(magnetisch?) veld (wat je krijgt met meer voltage).

Wat de relatie temperatuur versus voltage is is mij niet bekend en is ook niet bekend volgens mij. Daarom ben ik een beetje huiverig om in een 24/7 setup teveel volts te geven. Ben wel benieuwd wat andere hiervan denken. Bijkomend feit overigens is ook nog dat de memcontroler erop zit bij AMD's.. die zou die volts ook niet helemaal willen trekken misschien?

Tot slot denk ik dat je de 2,7GHz wel haalt, daarboven werd het bij mij pas echt voltages toevoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:34:
[...]
`

Thanks for the link.

Is nog een vroeg stadium om goed te oordelen maar de overstap naar DDR2 word zeker interesant zeker als er straks meer op word gefocust dan DDR1 door geheugen fabrikanten.
Hoe weet je dat nou. Tis is niet de final versie van de cpu. Er zijn momenteel problemen met de MC. Zie ook de bandbrete vn de sandra test maa 200 mb/s meer dan met DDR 1. Dat zegt mij genoeg. Mem loopt op 333 MHz. Ik haal al dik in de 7k met mijn 280 MHz DDR 1 modules. Dus er is duidelijk iets fout. En dan heeft DDR II hogere timings CL 4 hadden deze modules TOV CL 2 voor de DDR 1. DDR II kan op hogere snelheden draaien en heeft dus meer bandbrete alleen door de bug in de MC haal je maar 200 meer. Dus dan is het niet raar dat hij slechter presteerd.

Zodra ze dat gefixed hebben en support voor DDR II 800 er in hebben zitten. Is hij echt wel sneller. Op die snelheden zou je ook 9000 Mb/s moeten kunnen halen als niet meer. En dan zul je het wel gaan merken. + Er komen ook ( Low Lantency ) DDR II modules ( CL 3 ).

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
killingdjef schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:19:
[...]

Ik heb TCCD (PC4800 OCZ Platinum EE) en die vinden in de regel meer dan 2,8 volt niet zo leuk geloof ik. Ik heb er iedergeval een 80MM fan opstaan want ze werden aardig warm. Geloof dat TCCD chips al rond de 40 graden naar de 7de hemel gaan. Wat wel mooi is bij OCZ is levenslange garantie op 2,85V. Dus mochten ze stuk zijn zou je theoretisch een nieuwe moeten krijgen.

Komt mooi uit want volgens mij heb ik iets gefuckt. Zomaar even offtopic tussendoor, is het mogelijk je ram te verkloten als je te strakke timings hebt? Ik dacht zelf van niet en dacht dus dat alleen volt en drive/data strenght je ram kan vernaggelen... iemand? :)

Bartons zijn geloof ik 110NM (of zelfs 130) dus die kunnen een veel hoger voltage aan. Om 2,5 volt op 90NM te zetten is misschien risky? Het enigste wat schadelijk dus is is die electromigratie maar daar is niet zo veel overbekend behalve dat het optreed wanneer er dus veel warmte is (logisch, moleculen trillen veel) en een groot electro(magnetisch?) veld (wat je krijgt met meer voltage).

Wat de relatie temperatuur versus voltage is is mij niet bekend en is ook niet bekend volgens mij. Daarom ben ik een beetje huiverig om in een 24/7 setup teveel volts te geven. Ben wel benieuwd wat andere hiervan denken. Bijkomend feit overigens is ook nog dat de memcontroler erop zit bij AMD's.. die zou die volts ook niet helemaal willen trekken misschien?

Tot slot denk ik dat je de 2,7GHz wel haalt, daarboven werd het bij mij pas echt voltages toevoeren.
De ene module wil idd meer dan de ander. TCCD heeft geen winst boven de 2.9 geloof ik. 2.5 voor een 0.09u is idd veel. Maar ik wil even aan geven dat je makkelijk 1.65 kunt draaien. 1.7 kan ook al mits goed gecooled. Maar je moet wel even kijken of je nog wel winst hebt soms kun je wel volt verhogen maar komt er na genoeg niets meer bij aan mhz.

Ik heb een half jaar lang 1.65v met 1850 mhz gedraait op Air cooling nooit problemen gehad.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Astennu schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:20:
Zodra ze dat gefixed hebben en support voor DDR II 800 er in hebben zitten. Is hij echt wel sneller. Op die snelheden zou je ook 9000 Mb/s moeten kunnen halen als niet meer. En dan zul je het wel gaan merken. + Er komen ook ( Low Lantency ) DDR II modules ( CL 3 ).
Ik denk dat de winst die je met DDR2 haalt redelijk tegen gaat vallen. De A64 reageert goed op latency, niet perse op extreme bandbreedte. Daarom is CL2-2-2-5 op 250mhz vaak sneller in rekenkundige software (pifast enzo) dan 275+mhz CL2,5-3-3-6. Daarom leverde dual channel slechts in een beperkte set applicaties een beperkte winst op... de overstap van single- naar dual-channel was indertijd zelfs nog veel groter dan die nu van DDR naar DDR2.

Zelfs de P4 die echt een bandbreedtemonster is had niet veel voordeel van de overstap naar DDR2. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn oude i875P P4 bak met PC4000 geheugen betere scores neerzette dat het toentertijd snelste DDR2 platform+geheugen. Je kunt het ook zien in Sandra... kijk maar eens wat het verschil is in bandbreedte tussen i875P (met DDR) en i925 (met DDR2).

Ik denk dat die LL DDR2 modules evt wel een aardig verschil kunnen maken, maar het is nog de vraag of je het merkt in real life toepassingen. Sandra is leuk, maar als die bandbreedte zich niet vertaald naar serieus hogere performance omdat de CPU hem niet nodig heeft dan heb je er ook niet zoveel aan ;)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Moet verder kunnen :)

Afbeeldingslocatie: http://img67.imageshack.us/img67/681/2770mhz6tg.th.jpg
Geheugen draait wel op 266Mhz, wel gaar. maar anders wil die niet booten.

[ Voor 6% gewijzigd door STIMPPYYY op 22-02-2006 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
killingdjef schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:19:
[...]

...
Sterker, OCZ geeft die garantie bij 3.0V -/+ 5% De heatspreaders worden inderdaad warm, heb zelf ook een fan erop. Ik snap zelf nou ook nog steeds niet hoe het zit met die PC4800 EE. Een vdimm van 2.85 en hoger is niet echt lekker TCCD, en toch geven ze die garantie tot 3V :?
Btw, waar heb je dat verhaal over die 40 graden vandaan?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
FirefoxAG schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:20:
[...]
Ik denk dat de winst die je met DDR2 haalt redelijk tegen gaat vallen. De A64 reageert goed op latency, niet perse op extreme bandbreedte. Daarom is CL2-2-2-5 op 250mhz vaak sneller in rekenkundige software (pifast enzo) dan 275+mhz CL2,5-3-3-6. Daarom leverde dual channel slechts in een beperkte set applicaties een beperkte winst op... de overstap van single- naar dual-channel was indertijd zelfs nog veel groter dan die nu van DDR naar DDR2.

Zelfs de P4 die echt een bandbreedtemonster is had niet veel voordeel van de overstap naar DDR2. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn oude i875P P4 bak met PC4000 geheugen betere scores neerzette dat het toentertijd snelste DDR2 platform+geheugen. Je kunt het ook zien in Sandra... kijk maar eens wat het verschil is in bandbreedte tussen i875P (met DDR) en i925 (met DDR2).

Ik denk dat die LL DDR2 modules evt wel een aardig verschil kunnen maken, maar het is nog de vraag of je het merkt in real life toepassingen. Sandra is leuk, maar als die bandbreedte zich niet vertaald naar serieus hogere performance omdat de CPU hem niet nodig heeft dan heb je er ook niet zoveel aan ;)
Wat je wel vergeet is dat de DDR II modules 2 bewerkingen per clocksycle kunnen doen waar de DDR modules er 1 doen. Dus je kunt 2 bewerkingen in en uit laten gaan. Dus zou je 2x zo veel bandbrete hebben op dezelfde snelheden. Dit zie je natuurlijk nooit terrug maar het is een voordeel. Dus als AMD die controller goed kan krijgen zou je best wel eens in de buurd van de 10.000 mb/s kunnen komen met DDR II 800+. En dan kun je met je 250 MHz 2-2-2-5 modules het nakijken. Mischien voor hele specifieke taken omdat je een iets lagere reactie tijd hebt ( CL 2 tov 3 strax als die nieuwe modules uit zijn ) Maar ik denk dat je dan wel voordeel zal zien. Echter is het helemaal afhankelijk van de MC. En intel heeft het probleem dat hun MC in de NB zit en dus alle comminucatie over de FSB moet lopen dat vertraagt ook nog al wat. Daar heeft een A64 geen last van en daarom merk je ook zo veel van CL2 timings.

Maar op dit moment met CL4 en 5 modules + brakke MC is er geen rede om A64 AM2 te nemen. Alleen als je visualistatie nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 22-02-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:20:
[...]

Hoe weet je dat nou. Tis is niet de final versie van de cpu. Er zijn momenteel problemen met de MC. Zie ook de bandbrete vn de sandra test maa 200 mb/s meer dan met DDR 1. Dat zegt mij genoeg. Mem loopt op 333 MHz. Ik haal al dik in de 7k met mijn 280 MHz DDR 1 modules. Dus er is duidelijk iets fout. En dan heeft DDR II hogere timings CL 4 hadden deze modules TOV CL 2 voor de DDR 1. DDR II kan op hogere snelheden draaien en heeft dus meer bandbrete alleen door de bug in de MC haal je maar 200 meer. Dus dan is het niet raar dat hij slechter presteerd.

Ik denk dat tegen de tijd dat dit spulletje uitgebracht gaat worden of niet lang daarna we kunnen rekenen op 3-2-2-* latencies.

Dit is dus nu al te halen:
http://www.pcconnection.c...u=5777450&SourceID=k15506

Steeds meer geheugenfabrikanten gaan zich nu richten om DDR2 tegen de tijd dat het Juni is en de officiele release is zal dit misschien mogelijk zijn op DDR800 reken uit je winst.

Veel te veel mensen onderschaten de kracht die DDR2 kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Micron Fatbody D9 (DDR2) kan ruim 800mhz doen op 4-2-2-8 ;) Dat is zeker wel sneller als DDR1

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo vandaag de stad in geweest, heb nu 2 120 mm fans extra in mijn kast (1tje voor voor intake) 1tje onderin die de warme lucht naar boven blaast). + nieuwe koelpasta, pc is nu idle ~35 graden.

Nu wou ik even een prime95 draaien alleen krijg ik daar nu een fout in.

"Hardware Failure detected"

Dit krijg ik meteen de 1e seconde al. "Gelukkig" had ik dit ook al voordat ik de nieuwe koelpasta er op heb gedaan, dus daar ligt het (waarschijnlijk) niet aan.

Wat is er dan opeens mis met mijn hardware? Ik heb de afgelopen 2 dagen een kleine lan party en daar bleef mijn pc 2 x hangen tijdens NFS - MW.

Weten jullie misschien waar die hardware error vandaan komt?

//Edit, na 1 min NFS-MW te hebben gespeeld hing de hele computer al. :( Eerst wat kleine haperingen en toen bleef die hangen. Ik heb nu alles op het laagst gezet en zien wat die nu doet.

//Edit2, na alles op low te hebben gezet deed die het 10 min goed, daarna niet meer getest. Toen weer op high gezet en na ongeveer 2 min bleef ik weer hangen.
Max CPU 43 graden, videokaart 69 graden. UItgelezen met everest. Ik heb nu weer alle default bios instellingen ingeladen misschien dat wat verschil maakt...

[ Voor 31% gewijzigd door MrVegeta op 22-02-2006 17:58 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Hij is dus gewoon niet stabiel genoeg. Dus naar beneden klokken.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had zo'n beetje alles weer terug geklokt, :p maar ik denk dat ik toch ergens iets fout had staan in de bios. Heb dus alles terug gezet en nu draaid prime95 wel goed, (36 graden). Ik ga nu eten en zien hoe het er straks voor staat.

(pfew, hopelijk geen kapotte hardware).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Opteron 170 @ FX60 @ 1.25V :P 24/7 setup.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/43.jpg

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ziet er lekker uit!

Haal je nu al 3 ghz prime stabiel?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
BvK P4 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:09:

[afbeelding]
Mjah ik had dus ongeveer dezelfde situatie met mijn Opty 170. Die deed 2.7GHz @1.3Volt.
Maar daarna wilde die voor geen meter meer, no matter hoe hoog ik het voltage opschroefde :(
Misschien dat de jouwe wel beter reageert op hogere voltages maar ik betwijfel het eerlijk gezegt.

Die-hard Brexiteer

• Saturnus
  • Niet online
In mijn Asus A8N-SLI Deluxe BIOS kan ik de divider niet op 183 zetten, met A64 Tweaker kan dit wel in windows, nu zag ik daar zo'n optie om het toe te passen @ startup, maar dat werkt niet, weet iemand wat er in die startup file moet?
A64 zet er dit in: 'MEMCLKFrequency=992' (Totaal fout)

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
BvK P4 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 19:09:

[afbeelding]
Maybe handig om te vermelden wat voor koeling e.d. je gebruikt...

Instagram / YouTube

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:58:
Uhm... Nou ik heb mijn Opteron 175 toch iets lager geklokt... Draait nu stabiel op 2.61 Ghz.
Temperatuur blijft redelijk laag:

- CPU: idle 37 graden / stressed 41 graden
- mobo: idle 36 graden / stressed 39 graden ofzo

Nu draait het geheel sinds donderdag. Op CPU zit de Zalman 9500 CPS LED met Artic Silver 5.
Ik neem aan dat de pasta nog niet echt uitgehard is...?

Ik kan beter nog even wachten met verder overclocken, totdat de Artic Silver helemaal uitgehard is?
...hoe lang kan dit eigenlijk duren?

Zijn er trouwens nog meer mensen met een Opteron 165 / 170 / 175 hier aanwezig; zo ja, op welke snelheden draaien jullie en wat voor temperaturen hebben jullie?
Sinds gisteren een Opteron 165 geinstalled, deze wilde op 2.57ghz op 1.35v en nu draait deze op 2.75GHZ op 1.475v dit beide prime stable. De stepping was zo uit me hoofd 0551 WPMV.
De processor blijft verbazingwekkend koel vergeleken met mijn Opteron 146 en AMD64+ 3000, veel hoger dan 39 graden wordt deze niet. Vooral op 1.35v zijn de temps helemaal laag.
Het enige wat me opvalt is dat me PWM IC temps flink wat hoger worden..
Vanavond even verder kijken of er nog wat verder te klokken is (stabiel dan). 2.8ghz lijkt me max voor deze cpu.

• Cheetah

Cheetah

Saturnus schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:53:
Ben ik het absoluut mee eens, ik heb dezelfde cpu, zelfde stepping, zelfde resultaat, ook precies 3060. Mijn vorige 3200+ Winchester had een TCaseMax van 63 of 65 ofzo en kwam nooit hoger dan 2700Mhz, dit was dan wel een 3200+...maar toch als die TCaseMax niet werkt...heb je er ook niks aan.
Je kunt de TCaseMax van een Winchester niet vergelijken met die van een Venice of een SanDiego ;)

Ik ben er verder inderdaad ook niet van overtuigd dat het veel uitmaakt... mijn 3 Opteron 144's hadden allemaal een TCase van 57C, maar eentje deed 2.7, de volgende 2.8 en een andere 2.9Ghz primestable. De 2 Opterons die ~2.7 en ~2.9Ghz deden (en daarmee dus het verst uit elkaar zaten) hadden exact dezelfde stepping (CABYE 0536GPMW), met batchnummers die maar net iets verschilden... en dus dezelfde TCaseMax.
Aan de andere kant: mijn Opty 146 die 3Ghz deed had een TCaseMax van 61C als ik me niet vergis. Weer een andere kant: mijn huidige X2 (zie sig) heeft een TCaseMax van "slechts" 57C, maar doet wel 2x2.9Ghz dual prime.
Misschien maakt het dus wel iets uit maar ik zou me er niet op blindstaren.

<edit>
Hey Epo, heb je mijn ex-146 (@3.0Ghz) nu alweer aan de wilgen gehangen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2006 11:21 ]

Full Specz

Verwijderd

Idd, de max T-Case van mijn Opteron 165 is volgens mij 49c ! En zo slecht klokt deze niet.

Yep, wilde toch heel graag naar Dual Core.. maar de Opteron 146 gaat anders in me 2de pc, kan die lekker downloaden/parren/unrarren :) Anders weer in de verkoop. Overigens een prima processortje :)

Verwijderd

Ik wil mijn x2 3800+ @ 2700Mhz @ 1,52 V nog iets verder gaan overklokken maar had een vraagje:

Ik heb de multiplier nu nog gewoon op 10x staan dus 270x10=2700Mhz. Wat is eigenlijk het nu ervan om de multiplier naar onder te zetten bijvoorbeeld op 9. Ik zie ook mensen met een x2 die op 300x9=2700Mhz draaien. Kom je dan verder met overklokken of hoe zit dit nu precies. Zou iemand mij dit kunnen vertellen??

Alvast bedankt.

BTW: check http://www.amdgeeks.net/overclock/127 voor mijn overklok.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

het wil wel eens dat de 9x multi hoger uitkomt dan de 10x, dit ervaarde ik ook met me vorige SD die kwam net iets hoger op 10x, dan de 11x multi die ook nog aanwezig was. Ook zal bv gskill 4800la netjes zijn specs kunnen draaien op 300x9 dus 300mhz terwijl op 270x10 hij 'maar' 270MHz zal draaien, en dus op zelfde cpu snelheid bv sneller pifasten (cpu:mem 1:1). Voor mensen met strak geheugen (dat 2-2-2-5) volgens specs draait zal op standaard voltages of met mobos met lage vdimm weer beter uit de voeten kunnen met cpus met hoge cpu multipliers waar door de CPU hoger kan en het mem mooi op zijn 200mhz blijft... Lagere cpu multi betekend natuurlijk hogere htt maar das ook weer afhankelijk van je mobo. Het kan ook zijn dat een lagere cpu multi zorgt voor meet htt, maar juist weer door een divider het mem weer op een mooie snelheid brengt, er zijn veel combis mogelijk. Test een voor een je cpu, je mobo en ram, en ga dan kijken wat een optimale combinatie zal zijn.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:29:
Ik heb de multiplier nu nog gewoon op 10x staan dus 270x10=2700Mhz. Wat is eigenlijk het nu ervan om de multiplier naar onder te zetten bijvoorbeeld op 9. Ik zie ook mensen met een x2 die op 300x9=2700Mhz draaien. Kom je dan verder met overklokken of hoe zit dit nu precies. Zou iemand mij dit kunnen vertellen??
Als je moederbord en geheugen het aankan is 9x300 qua snelheid altijd te prefereren boven 10x270 ;)
Je CPU loopt dan namelijk op een hogere HT snelheid en bepaalde toepassingen hebben daar voordeel bij. Als je een DFI bord hebt kun je ook 9x300 met een 180mhz divider gebruiken. Dan loopt je geheugen ook op ~270mhz als het goed is.

[ Voor 19% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2006 12:39 ]

Full Specz

Verwijderd

Hallo

ik probeer mijn x2 3800 over te klokken het lukt aardig maar ik kom niet hoger als 2380 mhz ook niet met meer voltage ed zodra je de FSB op 239 zet boot ie ook niet meer in windows ook al zet je je geheugen op 100 Mhz
FSB 238 Multi 10x alles is prime stabiel 10 uur lang maar mijn videokaart gaat haperen in spellen als m'n cpu overgeklokt is hoe kan dat ??

ik heb een DFI nf3 ultra-d s939 met AGP
AMD 64 X2 3800+
2 x 1Gb Kingston HyperX 2.5-3-2-6
op cas 2 boot ie helemaal niet bij een overklok krijg het bekende piepje te horen
als jullie iets weten dan hoor ik dat graag
alvast Bedankt

• Saturnus
  • Niet online
Heb je de HT Multiplier (van de HT Bus) wel op 4x of 3x gezet?
Of misschien de AGP Bus locken.

[ Voor 22% gewijzigd door Saturnus op 23-02-2006 14:46 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

FirefoxAG schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 12:35:
[...]
Als je moederbord en geheugen het aankan is 9x300 qua snelheid altijd te prefereren boven 10x270 ;)
Je CPU loopt dan namelijk op een hogere HT snelheid en bepaalde toepassingen hebben daar voordeel bij. Als je een DFI bord hebt kun je ook 9x300 met een 180mhz divider gebruiken. Dan loopt je geheugen ook op ~270mhz als het goed is.
Zelf draai ik nu op een A8n-e terwijl ik volgens google een leuke x2 met toledo core heb, verwacht daardoor dat mem toch harder dan de 250mhz moet kunnen draaien , en je weer met die t2 beperking zit. Zit nu 4400LE 431 chips dat erg hard kan, maar dus door mobo wordt tegengewerkt.

Ga binnenkort eens kijken wat de cpu kan, daarna op zoek naar leuk snel 2x1GB ram (waarschijnljk het Gskill HZ) en waarschijnlijk dan ook een leuk mobo. Me vorige agp 939 sckt mobo was een Epox vrij beperkt maar wel een leuke oc board, misschien de pci-E variant een leuk, goedkoop alternatief...

[ Voor 29% gewijzigd door SAiN ONeZ op 23-02-2006 14:53 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BvK P4
RommelD: helaas geen 3.0GHz prime stable. Booten gaat wel gewoon, maar prime vliegt er zo uit.

KingNothing: Het is vooral dat mn koeling hogere clocks tegenhoudt. Als ik 1.5V geef bijv zit ik al bijna op 50graden stressed.

aramdin: gekoeld met TT BT;)

Verwijderd

Ja hier zit ik ook mee, mijn x2 wordt op 1,52V ook zo rond de 49 en soms tikt ie de 50 graden even aan. Heb een antec sonata II kast met 1 120mm papst fan inlaat, 1 80mm papst fan inlaat, artic freezer 64 pro en dan nog 1 120mm papst fan uitlaat. Deze temps zijn met gesloten kast. Als ik de kast open heb scheelt het toch een graad of 2 a 3 op full load. Idle scheelt het een graad of 4-5.
Idle is hij trouwens met gesloten kast zo rond de 39 graden en met open kast rond de 34. Mobo blijft ook lekker koel trouwens, full load: 39 graden. Idle zo rond de 32-33.

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:39:
Hallo

ik probeer mijn x2 3800 over te klokken het lukt aardig maar ik kom niet hoger als 2380 mhz ook niet met meer voltage ed zodra je de FSB op 239 zet boot ie ook niet meer in windows ook al zet je je geheugen op 100 Mhz
FSB 238 Multi 10x alles is prime stabiel 10 uur lang maar mijn videokaart gaat haperen in spellen als m'n cpu overgeklokt is hoe kan dat ??

2 x 1Gb Kingston HyperX 2.5-3-2-6
op cas 2 boot ie helemaal niet bij een overklok krijg het bekende piepje te horen
als jullie iets weten dan hoor ik dat graag
alvast Bedankt
Dat geheugen is zeker standaard rated op 200 Mhz? Heb je de Mem multiplier al op 5/6 gezet (333)?

Ik kom overigens ook maar uit rond die snelheid, prime stable met mijn X2 3800. Alleen heb ik nog geel voltmod uitgevoerd. Booten lukt nog tot 2650, Windows booten nog tot 2550.

• KingNothing
BvK P4 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:
RommelD: helaas geen 3.0GHz prime stable. Booten gaat wel gewoon, maar prime vliegt er zo uit.

KingNothing: Het is vooral dat mn koeling hogere clocks tegenhoudt. Als ik 1.5V geef bijv zit ik al bijna op 50graden stressed.

aramdin: gekoeld met TT BT;)
Ja klopt inderdaad, je hebt gelijk. Ik had hetzelfde probleem met mijn SI-120 koeler

Die-hard Brexiteer

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

[quote]BvK P4 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:
[quote]

Zonde, 3 ghz klinkt toch altijd zo lekker in de oren :)

Komt er nog betere koeling aan bij jou of hou je deze?

• BvK P4
[quote]RommelD schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:52:
[quote]BvK P4 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:
Zonde, 3 ghz klinkt toch altijd zo lekker in de oren :)

Komt er nog betere koeling aan bij jou of hou je deze?
raampje open..meer ga ik er niet aan doen;)

Verwijderd

Ericr schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:10:
[...]

Dat geheugen is zeker standaard rated op 200 Mhz? Heb je de Mem multiplier al op 5/6 gezet (333)?

Ik kom overigens ook maar uit rond die snelheid, prime stable met mijn X2 3800. Alleen heb ik nog geel voltmod uitgevoerd. Booten lukt nog tot 2650, Windows booten nog tot 2550.
Ja heb alle settings van mijn mem geprobeerd zelfs als t op ddr200 staat boot ie nog niet 238FSB is echt t maximum daarna doet ie gewoon alleen post screen verder loopt t vast.
En mijn vga kaart doet dan raar ik weet niet waar dat ik m kan locken heb al 68 Mhz geprobeerd maar dat maakte niks uit jammer genoeg

Mvgr

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:45:
Heb je de HT Multiplier (van de HT Bus) wel op 4x of 3x gezet?
Of misschien de AGP Bus locken.
Hallo

Ja heb ik ook al geprobeerd maar t werkte niet heb zelfs een andere bios geflasht zonder verbetering

Mvgr

• Saturnus
  • Niet online
Het moet daar toch aan liggen :? ...of je moet een hele slechte stepping hebben (kan ik me niet voorstellen...)

---
---
---

Nog een keer omdat het niet opschiet
IEDEREEN stepping + result invoeren :9

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/Temp/amdgeeks-logo600.jpg
www.amdgeeks.net is de nieuwe A64 OC-DB, hier kan je je stepping invoeren en vergelijken, de site is net van start gegaan, dus jullie moeten hem vol maken :P

[ Voor 5% gewijzigd door Saturnus op 23-02-2006 17:22 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:39:
Hallo

Heb je de bekende Dual Core hotfix al geprobeerd?

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429

Instagram / YouTube

Verwijderd

Saturnus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:22:
Het moet daar toch aan liggen :? ...of je moet een hele slechte stepping hebben (kan ik me niet voorstellen...)

---
---
---

Nog een keer omdat het niet opschiet
IEDEREEN stepping + result invoeren :9

[afbeelding]
www.amdgeeks.net is de nieuwe A64 OC-DB, hier kan je je stepping invoeren en vergelijken, de site is net van start gegaan, dus jullie moeten hem vol maken :P
Hallo

De stepping van mijn cpu is LDBHE 0542UPDW ik weet niet of dat goed is of slecht

@aramdin

die hotfix zal ik eens proberen straks

Mvgr

• BvK P4
Bench op 3.0GHz

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/568585.jpg

• El Snorro

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• BvK P4
danke :) Prime nu op 2.9GHz met raam open..gaat tot nu toe goed. Screen komt later.

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Nice.. :)

Mijn X2 3800+ is een beetje vervelend.. 2,6 GHz doet ie op 1,4 V, 2,7 GHz gaat nog wel op 1,44 V, maar voor de 2,8 GHz had ie 1,65 V nodig.. Maar goed, net nieuwe bios geflashed, misschien dat mijn Vcore niet meer zoveel zal schommelen en dat het zooitje wat stabieler gaat worden..

• Cheetah

Cheetah

BvK P4 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:00:
danke :) Prime nu op 2.9GHz met raam open..gaat tot nu toe goed. Screen komt later.
Hoeveel volt? Ben heel benieuwd, ik had vanwege 1 "slechte" core 1.55V nodig om 'm @2.9ghz primestabiel te krijgen. Primen wil op 3.0Ghz maar enkele minuten helaas (mss als ik mijn vcore drastisch omhoog zet wel, maar dat heb ik 'r niet voor over)... benchen @3.0 gaat wel gewoon goed :)

Mss moet ik 'm ook eens ff naast een open raam zetten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 23-02-2006 22:46 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
FirefoxAG schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 22:44:
[...]
Hoeveel volt? Ben heel benieuwd, ik had vanwege 1 "slechte" core 1.55V nodig om 'm @2.9ghz primestabiel te krijgen. Primen wil op 3.0Ghz maar enkele minuten helaas (mss als ik mijn vcore drastisch omhoog zet wel, maar dat heb ik 'r niet voor over)... benchen @3.0 gaat wel gewoon goed :)

Mss moet ik 'm ook eens ff naast een open raam zetten :P
1 uur prime stable, maar toen een error. Daar wou ik geen screen van maken :P Voltage is 1.44V op 2.9GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
Wat gebeurt er als de memory controler stuk is van een AMD processor? Is die hele processor dan verrot of werkt hij heel slecht? Kon net zoveel vinden op google hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
dan moet je denk ik een nieuwe kopen :+

[ Voor 124% gewijzigd door waterking op 24-02-2006 05:17 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
BvK P4 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 00:29:
[...]

1 uur prime stable, maar toen een error. Daar wou ik geen screen van maken :P Voltage is 1.44V op 2.9GHz.
Zon cpu wil ik ook wel!
Maar ik wil eigenlijk een dual core met de stepping LDBHE iig zeker die BH, is zeer belangrijk ivm coldbug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 14-09 10:30
Wat ik me afvraag hoe komen jullie aan de steppings die jullie willen?, Geluk bij kopen, of jullie gaan naar winkels toe om bepaalde steppings op te halen? Vind het altijd maar mooi om te lezen dat mensen precies de stepping hebben die ze willen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15
El Snorro schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:15:
[...]

Zon cpu wil ik ook wel!
Maar ik wil eigenlijk een dual
core met de stepping LDBHE iig zeker die BH, is zeer belangrijk ivm coldbug.
Koop een nieuwe X2 3800+, meer dan 50% kans dat het een LDBHE is. (Kan ook een Toledo zijn, die zijn CCBWE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Moffin schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:22:
Wat ik me afvraag hoe komen jullie aan de steppings die jullie willen?, Geluk bij kopen, of jullie gaan naar winkels toe om bepaalde steppings op te halen? Vind het altijd maar mooi om te lezen dat mensen precies de stepping hebben die ze willen.
Ja...vragen wel steppings ze hebben, dan googlen welke de beste is, en als er geen goede tussen zit ga je gewoon naar de volgende winkel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
hallo, ik heb een heel akelig probleem :( , ik ben bezig met inbranden me opteron 144 heeft net de hele nacht op 2.3 ghz sp2004 stress ram gedraait - op 1.3 volt .
Nu wil ik het net opnieuw doen, en na ong 3 tot 10 min stopt ie ermee , is dit een bug in sp2004 ofzo ?

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:33
Ik heb gisteren m'n nieuwe Opteron 165 geinstalleerd. Stepping is:

OSA165DAA6
CDCCBWE 0551WPMW

Draait nu 2610 (290 x 9) devider: 5/6 Voltage: standaard + 3.3% (Zo geeft m'n moederbord het weer)
Geheugen: OCZ Platinum PC 3200 Rev 2 240@2.5-3-3-7 (2T)
Koeling: CoolerMaster Hyper 48
Temps: Idle: 30 Load: 37
Ik ben redelijk nieuw in de business. Is dit een goede score? Wat zouden jullie aanpassen?
Ik heb zojuist de processordriver van AMD geinstalleerd. ik zag dat er ook nog een hotfix is, maar dat deze bij sommigen problemen geeft. Wat is het nut hiervan?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
waterking schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 05:00:
dan moet je denk ik een nieuwe kopen :+
Dat je een nieuwe dan moet komen snap ik :)
Jij zegt dus dat je PC dan helemaal niet opstart? Ik probeer namelijk een probleem op te lossen maar ik moet alleen nog het defect zien te vinden. (In het S939 DFI Lanparty topic sta ik ook :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesum schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:33:
Ik heb gisteren m'n nieuwe Opteron 165 geinstalleerd. Stepping is:

OSA165DAA6
CDCCBWE 0551WPMW

Draait nu 2610 (290 x 9) devider: 5/6 Voltage: standaard + 3.3% (Zo geeft m'n moederbord het weer)
Geheugen: OCZ Platinum PC 3200 Rev 2 240@2.5-3-3-7 (2T)
Koeling: CoolerMaster Hyper 48
Temps: Idle: 30 Load: 37
Ik ben redelijk nieuw in de business. Is dit een goede score? Wat zouden jullie aanpassen?
Ik heb zojuist de processordriver van AMD geinstalleerd. ik zag dat er ook nog een hotfix is, maar dat deze bij sommigen problemen geeft. Wat is het nut hiervan?

Thanks!
grappig dat is precies dezelfde stepping als die ik heb, toevallig bij komplett gekocht?
Ik zit op 2.75 met 1.475v. Die 2610 kon ik ook op default voltage makkelijk halen. Ik denk niet dat de cpu veel verder komt dan 2.8ghz helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
in TS staat:

Vcore: Dit is het voltage van de CPU, je kunt het verhogen als de CPU niet sneller wil. Voor dagelijks gebruik (24/7) is meer dan 1,55v niet aan te raden. Voor bench sessies is 1,65-1,7v het maximum, op water 1,7-1,75 en op extreme cooling 1,75+

Maar wat voor Vcore draaien jullie voor dagelijks gebruik? Ik zelf heb mijn venice 3000+ E6 al een paar maand op 2.8GHz draaien @ 1.62V en watergekoeld.

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Laatst online: 14-09 10:30
RPM bij je pwmic :P, welke fan aansluiting is dat dan?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Moffin schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:27:
[...]

RPM bij je pwmic :P, welke fan aansluiting is dat dan?
Titan Casefan @ 2400rpm max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:19:
[...]

grappig dat is precies dezelfde stepping als die ik heb, toevallig bij komplett gekocht?
Ik zit op 2.75 met 1.475v. Die 2610 kon ik ook op default voltage makkelijk halen. Ik denk niet dat de cpu veel verder komt dan 2.8ghz helaas :(
Yep, ook bij Komplett besteld. Is het niet al vrij hoog om 2.75 te halen?? Een FX-60 is toch qua opbouw precies hetzelfde en draait op 2.6 toch? Zo cheap krijg je een FX-60 niet!! ;) Of zie ik iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, 1.475 is nog kinderspel :) Mijn oude 3000+@2850 heeft bijna een jaar op 1.61v gedraaid zonder problemen. Bovendien ben ik een snelle single core gewend (heb nog een Opty 146@3.0ghz liggen) dus die processor moet hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Zou het slim zijn m'n 3ghz draaiende san diego te verkopen voor een dual core x2 3800+ ?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe dat draait. :Y)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterking schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:56:
Zou het slim zijn m'n 3ghz draaiende san diego te verkopen voor een dual core x2 3800+ ?
Ik heb dat dus gedaan, nou ja geen 3800+ plus gekocht maar een Opteron 165. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om te kijken hoe alles nu draait, maar het lijkt wel oke te zijn. Kan ze helaas niet op 3ghz krijgen die dual core, maar ja dat is dan ook wel erg zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
waterking schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 15:56:
was zelf ook nieuwsgierig...heb mn Sandy @ 3.1GHz ingeruild voor een Opteron 170 @ 2x 2.8GHz. Tot nu toe geen spijt van gekregen :P

Nu 2x 2.8GHz op 1.36V >:)

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/78d174a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is echt ziek gewoon. 2,8 Ghz op zo'n voltage. Wou dat ik dat haalde.
Ik draai nu met een volgens google slechte stepping op 2,7Ghz met 1,52V. Meer dan 19uur dual prime stabiel (had m daarna maar uitgezet, geloofde het verder wel.)
Mijn geheugen vind ik trouwens wel netjes lopen. heb corsair value geheugen dat standaard loopt op 200Mhz @ 2,5-3-3-8 2T. Heb het nu lopen op 245Mhz @ 2,5-3-3-7 1T.
Alleen is mijn superpi tijd nog niet onder de 30 seconden maar nog maar een 32seconde voor de 1M berekening. Zou ik dit nog sneller kunnen krijgen ofnie??

Heb het geheugen ook een tijdje gehad op 270Mhz @ 3-4-4-8 2T maar dit was minder snel dan de hierbovengenoemde setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:12:
In mijn Asus A8N-SLI Deluxe BIOS kan ik de divider niet op 183 zetten, met A64 Tweaker kan dit wel in windows, nu zag ik daar zo'n optie om het toe te passen @ startup, maar dat werkt niet, weet iemand wat er in die startup file moet?
A64 zet er dit in: 'MEMCLKFrequency=992' (Totaal fout)
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Gebruik je versie 0.31 final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
El Snorro schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 18:51:
[...]

Gebruik je versie 0.31 final?
hmmm...raar nee...ik gebruik (de nieuwer klinkende :? ) 0.60 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Saturnus schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:21:
[...]

hmmm...raar nee...ik gebruik (de nieuwer klinkende :? ) 0.60 beta
Probeer eens de 0.31final

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik had even een vraagje. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe mobo en cpu te kopen. Maar nu een AMD :Y) Het is de bedoeling dat ik toch wel voor een flinke overclock wil gaan. Maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 cpu's namelijk de X2 4400 of een Operton 170.
Ik ga meer richting de 170 omdat die hoger draaien op lagere voltage's. Maar ja die verkrijgbaarheid :X
Iemand nog tips of ideeen?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
DrumandBass schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:51:
Ik had even een vraagje. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe mobo en cpu te kopen. Maar nu een AMD :Y) Het is de bedoeling dat ik toch wel voor een flinke overclock wil gaan. Maar nu zit ik te twijfelen tussen 2 cpu's namelijk de X2 4400 of een Operton 170.
Ik ga meer richting de 170 omdat die hoger draaien op lagere voltage's. Maar ja die verkrijgbaarheid :X
Iemand nog tips of ideeen?
Ga voor de Opteron 170. De core is namelijk van een betere kwaliteit. Ik heb zelf een 170 in bestelling (Mijn tweede 170 al!)
Mijn vorige 170 deed 2700MHz op minder dan 1.3 Volt...

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
BvK P4 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:11:
[...]

was zelf ook nieuwsgierig...heb mn Sandy @ 3.1GHz ingeruild voor een Opteron 170 @ 2x 2.8GHz. Tot nu toe geen spijt van gekregen :P

Nu 2x 2.8GHz op 1.36V >:)

[afbeelding]
Op wat voor een mem divider draai je?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Voor 430 euro ja, *kuch*, X2 3800+ doet hetzelfde.

Heb hier een 3800+ die 2,9 Prime doet op 1,55v, screens komen later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja die doet het!
Raar dat die 0.6 (beta) het dan niet deed...maar ik vind het goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
KingNothing schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:16:
[...]

Op wat voor een mem divider draai je?
5/6, dus 166/200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
DesertShooter schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 10:24:
[...]

Voor 430 euro ja, *kuch*, X2 3800+ doet hetzelfde.

Heb hier een 3800+ die 2,9 Prime doet op 1,55v, screens komen later
Opteron 170 moet je ook vergelijken met de x2 4000+

Opteron 165 is de tegenhanger van de x2 3800+ en die kost een paar tientjes duurder. Daarvoor in de plaats heb je wel 1mb cache per core en meer kans dat het een goede overclocker is. (in tegestelling tot de 3800+ worden de opterons getest van te voren en is het materiaal meestal beter c.q. gesneden uit het middelste van een waffer)

Mijn Opteron 165 haalde ~3,1 GHz op rond de 1,5V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
killingdjef schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:22:
[...]
Ik ga ervan uit dat dit met phase change is?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
killingdjef schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 12:22:
[...]

Opteron 170 moet je ook vergelijken met de x2 4000+

Opteron 165 is de tegenhanger van de x2 3800+ en die kost een paar tientjes duurder. Daarvoor in de plaats heb je wel 1mb cache per core en meer kans dat het een goede overclocker is. (in tegestelling tot de 3800+ worden de opterons getest van te voren en is het materiaal meestal beter c.q. gesneden uit het middelste van een waffer)

3,1 met een prom zeker, de X2 3800+'s zijn tegenwoordig zo ongeveer coldbugvrij ;). En hebben ook nog eens goede clocks op air. Dus voor mij zou de keuze gemakkelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/3757/x22900prime158v3qe.png 3800+'en doen echt niet onder voor Opteron 170's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Mjah feit blijft dat Opteron cores van een betere kwaliteit zijn, ook dubbele cache enzo

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

desertshooter, in je screen staat cpu-Z 1.31, nu gaf deze bij mij ook manchester aan, terwijl everest home, die wat al oudere freewareversie toch al toledo aangaf, nadat ik cpu-Z had geupdate naar 1.32 gaf deze ook toledo aan, netzo als maxcaseT. Eventueel dat dit gecastreerde opterons zijn, waardoor ze ook zo lekker clocken, ik heb een 0601 XPMW, wat is dat!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspergt/ocburnin.JPG

CPU komt nog wel hoger , ben vooral bezig met mn geheugen @ 2.6 volt :)

[ Voor 4% gewijzigd door caspergt op 25-02-2006 17:00 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
sain onez schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:51:
desertshooter, in je screen staat cpu-Z 1.31, nu gaf deze bij mij ook manchester aan, terwijl everest home, die wat al oudere freewareversie toch al toledo aangaf, nadat ik cpu-Z had geupdate naar 1.32 gaf deze ook toledo aan, netzo als maxcaseT. Eventueel dat dit gecastreerde opterons zijn, waardoor ze ook zo lekker clocken, ik heb een 0601 XPMW, wat is dat!?
Hoe clockt jou XPMW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Hier even heel snel een screen van mijn DC 3800+

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/8982/screen6ex.th.jpg

Deze doet 650FPS in een Quake 3 Arena Demo. Een Opteron 170@2700MHz (dus 100MHz minder) haalt ruim 700FPS. Opteron roeleert dus eigenlijk best wel over een normale DC.

Ik denk dat deze cpu wel 3GHz kan halen maar hoe dan ook als de 170 volgende week arriveert dan gaattie uit mijn systeem en hop Ebay op :)

Ps: Ja ik weet dat Prime nog maar net draait en ik zal later nog wel een pic posten (hopelijk :P ) als Prime wat meer uurtjes achter zijn kiezen heeft. Het ging er mij meer om dat een Opteron gewoon sneller is dankzij 2 meg cache

[ Voor 19% gewijzigd door KingNothing op 25-02-2006 18:35 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit er nu een weekje in met as5 onder een zalman c7000cu , maar heb een TTBT onder bestelling, omdat ik voor gaming 2x512mb twinmos bij me gskill heb zitten, ben ik nog niet aan ocing aangekomen, heb van t weekend lan met wat vrienden, carnalan :+ en dit zijn ook wat diehard tweakers, dus denk dat we van t weekend wat gaan testen met alleen t gskill erin... dan laat ik je nog wat weten.

http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=204404

hier staan er ook een aantal, en t ziet er hoopvol uit, maar ivm t2 boven 250mhz en lage, vaak instabiele vcore op me a8n-e ga ik ff kijken wat ie kan, daarna wss een ander mobo scoren, en afhankelijk van de prestaties van de cpu wil ik dan gepast ram erbij (2x1GB set) wss zoiets als GSkill HZ ofzo.. als het een clocker blijkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
KingNothing schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:31:
Hier even heel snel een screen van mijn DC 3800+

[afbeelding]

Deze doet 650FPS in een Quake 3 Arena Demo. Een Opteron 170@2700MHz (dus 100MHz minder) haalt ruim 700FPS. Opteron roeleert dus eigenlijk best wel over een normale DC.

Ik denk dat deze cpu wel 3GHz kan halen maar hoe dan ook als de 170 volgende week arriveert dan gaattie uit mijn systeem en hop Ebay op :)

Ps: Ja ik weet dat Prime nog maar net draait en ik zal later nog wel een pic posten (hopelijk :P ) als Prime wat meer uurtjes achter zijn kiezen heeft. Het ging er mij meer om dat een Opteron gewoon sneller is dankzij 2 meg cache
1.53V voor 2.8GHz en dan verwacht je 3.0GHz? :P Of heb je gewoon veel volt ingesteld voor 2.8GHz om bijv in te branden?

@ sain onez: maar je hebt zelf nog niet even snel getest wat ie doet?

[ Voor 4% gewijzigd door BvK P4 op 25-02-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
BvK P4 schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 18:58:
[...]

1.53V voor 2.8GHz en dan verwacht je 3.0GHz? :P Of heb je gewoon veel volt ingesteld voor 2.8GHz om bijv in te branden?
Voor inbranden idd, maar ik heb daarnet ff proberen te booten op 3GHz maar das no-go. Zelfs op 1.6 Volt blijftie halverwege het Windows laadscherm hangen. Helaas..

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nope nog nie getest, was ik dus van t weekend van plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 20:54

SaN

Ik ben een beetje aan het proberen mijn amd athlon 64 3000+ over te clocken, en ik had meteen al een vervelende ervaring. Ik heb een asus k8v deluxe mobo met 1,5 gig kingston geheugen (op dat moment 512mb). Ik had de fsb al op 215 getest, met de voltages een klein beetje omhoog, alles draaide stabiel en ik wilde dus nog een stapje hoger proberen. Toen zette ik hem op 230, een te groot stapje dus. De pc startte niet meer op en ik kreeg meldingen dat er bestanden niet meer konden worden gevonden enz. Nu kom ik er dus achter dat mijn moederbord gaan agp/pci lock heeft, en dat mijn maxtor schijf daar waarschijnlijk corrupt door is geraakt. Nu loopt alles weer goed, maar ik wil toch proberen om hem een beetje over te clocken. Wat is een veilige manier om dit te proberen? Starten op een fsb van 215 en steeds met 1 verhogen, of heb ik dan ook kans dat mijn schijf het niet meer aan kan en crasht? Als er trouwens nog iemand een link heeft naar overclock tips met een ami bios icm een amd 64 zou ik daar ook wel erg blij mee zijn. Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
Mijn Opteron 165 doet nu (289*9) 2.6GHz SP2004 stable (op twee cores uiteraard). Mem devider is 1:1.

Geheugen is OCZ Platinum 3200 Rev 2 @ 289 MHz Timings: 3-4-4-8 (2T).
Temps zijn ook goed: Idle 30 Load: 37.

Echter, soms valt de PC toch nog uit. Ik heb het idee dat dit vooral bij zware netwerktaken gebeurt...

Waar kan dit aan liggen? Ik heb het idee dat de CPU nog veel meer kan. Geheugen ben ik ook al zeer tevreden over.

Geheugenvoltage is: 2.8
CPU Voltage: 1.425
HT: 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 20:38
tiesum schreef op zondag 26 februari 2006 @ 00:44:
Mijn Opteron 165 doet nu (289*9) 2.6GHz SP2004 stable (op twee cores uiteraard). Mem devider is 1:1.

Geheugen is OCZ Platinum 3200 Rev 2 @ 289 MHz Timings: 3-4-4-8 (2T).
Temps zijn ook goed: Idle 30 Load: 37.

Echter, soms valt de PC toch nog uit. Ik heb het idee dat dit vooral bij zware netwerktaken gebeurt...

Waar kan dit aan liggen? Ik heb het idee dat de CPU nog veel meer kan. Geheugen ben ik ook al zeer tevreden over.

Geheugenvoltage is: 2.8
CPU Voltage: 1.425
HT: 3
Eu nou das makkelijk 2 dingen dus..
Zet je geheugen wat lager dat die rond 200-250mhz draait en/of geef extra volt. en geef je cpu wat meer probeer eens met 1.475 of anders 1.5
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.