[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 22 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.122 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81481

Xue-Hao,

Bedankt dat je me er op attendeerde, ik zie dat er een heftige discussie is ontstaan.

FirefoxAG,

Begrijp jij niet dat er een verschil is tussen benchen en stabiliteit???
Misschien is 328 2,5-4-3-5 wel memtest stabiel, om je eerlijk de waarheid te vertellen: i don't give a fuck, wat doe ik voor de rest in dos??

Het was iig stabiel genoeg voor een Sandra bandbreedte test.

325 2,5-4-4-x is dus totaal niet byzonder, zeker niet in een dos omgeving.

Dit lijkt er al een stuk meer op:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v620/Z3us/screenshots/memtest320.jpg

Niet dat het boeiend is maar het zijn iig fatsoenlijke timings voor die snelheid.

Enne SuperPi 32M zegt niets over de stabiliteit van je geheugen?
Lol, zeg dan niets.

Voor mij is dit stabiliteit: (behoudens Prime)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v620/Z3us/screenshots/SPi32M22.jpg

Als jou geheugen volgens jou 100% stabiel is kun jij dit vast wel op 325MHz met dezelfde timings en subtimings als ik heb gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
laat ik me dan ook even in de discussie mengen :P Ik denk dat je met memtest zeker de stabiliteit wel kunt testen. Vooral als je test 5 en test 8 draait. Als bij mij memtest zo nu en dan een fout geeft, dan loopt gegarandeerd superpi 32M ook niet. Loopt memtest goed door, dan loopt superpi 32M ook door.

Bitte ontopic weer ;)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Anoniem: 81481 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:22:
Het was iig stabiel genoeg voor een Sandra bandbreedte test.
325 2,5-4-4-x is dus totaal niet byzonder, zeker niet in een dos omgeving.

Dit lijkt er al een stuk meer op:
[afbeelding]
Niet dat het boeiend is maar het zijn iig fatsoenlijke timings voor die snelheid.
Lijkt er meer op!? :X
Uhm, no offence verder hoor, maar je test:
* 1T??
* 1 dimm
* Single channel
* Op lagere snelheid dan ik heb getest (320 vs 325, wel met iets strakkere timings)
* 1 uur
* Alle tests?? Want je hebt 8 passes in 1 uur... bij mij duurt 1 volledige pass ongeveer 20min.

En dat vergelijk je met mijn screeny? Is dit een grap ofzo? :?
Wat wil je hiermee bewijzen? Als je dit serieus neemt zet dan ook ff een serieuze test neer.
Iedereen die zich ook maar een beetje in de materie verdiept weet dat een single dimm, single channel test in totaal geen vergelijk staat met een dual channel test.
Als jou geheugen volgens jou 100% stabiel is kun jij dit vast wel op 325MHz met dezelfde timings en subtimings als ik heb gebruikt?
Gezien jij de uitdaging opwerpt (je noemt mijn screenie immers crap), lever jij dan even het bewijs (zo je het zo wilt noemen)?
Doe mijn een serieuze memtest86 screenie met exact mijn settings of beter: 2 dimms, dual channel, 325+mhz CL2,5-x-x-x @1T, minimaal 4 uur stabiel.

Als je dat niet kunt, dan kunnen we deze discussie afronden denk ik... Als je dat wel kunt - wat ik gezien het feit dat je zelfs de moeite hebt gedaan om een dimm weg te halen om te testen enigzinds begin te betwijfelen - zal ik eens de moeite nemen mijn GeiL geheugen terug te zetten en met memteststabiele timings (die ik weer even moet opzoeken) Superpi te draaien.

<edit>
@BVK_P4: is idd ook mijn ervaring ja...

[ Voor 20% gewijzigd door Cheetah op 14-02-2006 22:53 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Let op de bandbreedte in de screen van z3us, ik heb hier ook mijn twijfels bij, maar als hij vind dat het goed is en goed draait. Dan vind ik dat we het daarbij moeten laten. Het is geen wedstrijd om een gouden plak of iets dergelijks. Kom op dus .. en blijf vriendelijk !! ook jij FirefoxAG ( hoewel ik mezelf herken :X ! )

stel flamers zeg tegenwoordig, dit topic ging geloof ik ooit over s939 (cpu !) overclock resultaten. :(

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Lijkt er meer op!? :X
Uhm, no offence verder hoor, maar je test:
* 1T??
Wat denk je zelf? Dat ik 2T zou draaien?
* 1 dimm
* Single channel
Is dat niet hezelfde? S754 zijn allemaal single channel.
* Op lagere snelheid dan ik heb getest (320 vs 325, wel met iets strakkere timings)
Iets strakkere timings noemt ie dat, lol!!!!
* 1 uur
Is meer dan zat, als tie het 1 uur doet, doet ie het ook 4 uur
* Alle tests?? Want je hebt 8 passes in 1 uur... bij mij duurt 1 volledige pass ongeveer 20min.
Hieruit blijkt dus watvoor n00b je bent, hoe meer geheugen hoe langer een pass duurt.
En dat vergelijk je met mijn screeny? Is dit een grap ofzo? :?
Wat wil je hiermee bewijzen? Als je dit serieus neemt zet dan ook ff een serieuze test neer.
Iedereen die zich ook maar een beetje in de materie verdiept weet dat een single dimm, single channel test in totaal geen vergelijk staat met een dual channel test.
Nog meer n00btalk, single channel of dual channel heeft totaal niets met de maximale klok van je geheugen te maken maar 100% met de memorycontroller.
Wellicht ben jij degene die zich iets meer in de materie zou moeten verdiepen?
Gezien jij de uitdaging opwerpt (je noemt mijn screenie immers crap), lever jij dan even het bewijs (zo je het zo wilt noemen)?
Doe mijn een serieuze memtest86 screenie met exact mijn settings of beter: 2 dimms, dual channel, 325+mhz CL2,5-x-x-x @1T, minimaal 4 uur stabiel.
Ik noemde je screenie geen crap, ik noemde je timings crap, which they are.
Op die timings wil ik niet eens draaien, memtest interesseert me voor de rest ook geen fluit, het garandeerd geen 100% stabiliteit.
Als je dat niet kunt, dan kunnen we deze discussie afronden denk ik... Als je dat wel kunt - wat ik gezien het feit dat je zelfs de moeite hebt gedaan om een dimm weg te halen om te testen enigzinds begin te betwijfelen - zal ik eens de moeite nemen mijn GeiL geheugen terug te zetten en met memteststabiele timings (die ik weer even moet opzoeken) Superpi te draaien.
Denk jij nou echt dat ik 4 uur lang om aan jou iets te bewijzen naar een suf blauw scherm ga zitten kijken?
Sorry hoor maar ik heb ook nog een sociaal leven.
Een 32Mmetje had ik nog wel willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waterking schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:00:
Let op de bandbreedte in de screen van z3us, ik heb hier ook mijn twijfels bij, maar als hij vind dat het goed is en goed draait. Dan vind ik dat we het daarbij moeten laten. Het is geen wedstrijd om een gouden plak of iets dergelijks. Kom op dus .. en blijf vriendelijk !! ook jij FirefoxAG ( hoewel ik mezelf herken :X ! )

stel flamers zeg tegenwoordig, dit topic ging geloof ik ooit over s939 (cpu !) overclock resultaten. :(
Hoezo heb je daar je twijfels bij, ga je mij nu ook beschuldigen van fotosoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Je mag wel rustig blijven hoor :+ !
Wie heeft het overigens over fotosoep dit x, doe normaal of post gewoon nix !

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

@Z3us:
De eerste keer dit topic: sorrie hoor, maar wat een bak onzin.
Als je het niet kunt doen, geef het dan gewoon toe en klaar, maar kom niet met kleinzielig gejengel.

Als 'ie het 1 uur doet, dan doet ie het 4 uur? Zekers, als je 1 uur primed, dan prime je ook 4 uur toch? Als je 1 uur kunt gamen zonder dat je PC crashed, dan kan het ook 4 uur toch? Waarom test je niet 10 minuten, want als ie het 10 minuten doet, dan doet ie het ook wel 10 uur?
Verder is er totaal geen verschil tussen testen met 1 en 2 dimms en single/dual channel toch? Right.

Ongelofelijk dit, zo'n grote mond, en dan daarmee komen aanzetten... :Z
Compleet met een persoonlijke aanval @me... denk je dat je je argumentatie daarmee geloofwaardiger maakt ofzo?

- Wat mij betreft discussie gesloten, i.i.g. totdat ik serieus memtestscreenie heb gezien -

@Kakaroto:
Even voor mijn beeldvorming een vraag. Je word hier en op XS beschouwd als TCCD/memtest expert vanwege je vele experimenten ermee en je daaruit voortvloeiende guide.
Hoeveel snellere memtestscreenies dan deze ben jij tegengekomen (325+mhz CL2,5-x-x-x 1T)? http://img122.imageshack.us/img122/1514/dsc040311ti.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Cheetah op 14-02-2006 23:42 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30
FirefoxAG schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:34:
@Z3us:
De eerste keer dit topic: sorrie hoor, maar wat een bak onzin.
Als je het niet kunt doen, geef het dan gewoon toe en klaar, maar kom niet met kleinzielig gejengel.

Als 'ie het 1 uur doet, dan doet ie het 4 uur? Zekers, als je 1 uur primed, dan prime je ook 4 uur toch? Als je 1 uur kunt gamen zonder dat je PC crashed, dan kan het ook 4 uur toch? Waarom test je niet 10 minuten, want als ie het 10 minuten doet, dan doet ie het ook wel 10 uur?
Verder is er totaal geen verschil tussen testen met 1 en 2 dimms en single/dual channel toch? Right.

Ongelofelijk dit, zo'n grote mond, en dan daarmee komen aanzetten... :Z
Compleet met een persoonlijke aanval @me... denk je dat je je argumentatie daarmee geloofwaardiger maakt ofzo?

@Kakaroto:
Even voor mijn beeldvorming een vraag. Je word hier en op XS beschouwd als TCCD/memtest expert vanwege je vele experimenten ermee en je daaruit voortvloeiende guide.
Hoeveel snellere memtestscreenies dan deze ben jij tegengekomen (325+mhz CL2,5-x-x-x 1T)? http://img122.imageshack.us/img122/1514/dsc040311ti.jpg
Ok, maar niet meer reageren op alle post ok? Dit resulteert alleen maar op een mod die binnenspringt.

Jouw Memtest86+ screen is zeker niet verkeerd, op XS worden deze screens nog steeds gepost en worden ook nog eens gewaardeerd. 2.5-4-4-8 is niet echt een uitdaging voor de meeste TCCD's, 2.5-3-3-7 wordt meer gezien als de uitdaging. Maar nogmaals jouw resultaat is zeker niet verkeerd.
Post gewoon nog een SP2004 Large FTT screenshot en GoT is weer blij...

[EDIT] Heer Z3us heeft ook al veel ervaring met TCCD, denk net zoveel als ik. hij bedoelt het allemaal goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Kakaroto op 14-02-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

<knip>
Off-topic post verwijderd en op verzoek van kakaroto verhuisd naar hier :)

[ Voor 125% gewijzigd door Cheetah op 14-02-2006 23:52 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 17:30
FirefoxAG schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:43:
Thanks, ik ben dus toch niet helemaal gek... ;)
Ik zal evt nadat ik die 3700+ binnen heb er weer een gooi naar doen met het GeiL geheugen, en zal dan ook prime meenemen...
Na je quote had ik er al bij gezet dat ik in principe klaar mee ben met die discussie :)

----

Nog een vraag: Wil je mss toch ook een UCCC memguide overwegen (ik mailde je daar al over)? Daar zit ik nu wel om te springen met mijn 2x1GB Corsair UCCC (en met mij vast nog wel vele anderen). Dat doet tot iets boven 280mhz 3-4-4-8 1T memtest/prime stable @2.9V (dat is al zeker niet slecht), maar veel verder wil 't niet op standaard DFI Expert timings ;)
Ik mik eigenlijk op 290~295mhz om lekker te kunnen primen/benchen met m'n X2. Ben tot ~3.0V gegaan, dus mss dat 3.1 't 'm doet, maar ik vermoed van niet...
Zou je deze post weghalen en deze posten in de [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml] topic? Ik geef dan in de andere topic mijn antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Kakaroto op 14-02-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 01:56
Kakaroto schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:10:
[...]

Ik ben bezig met een tweede "guide" om TCCD op DDR600 2.5-3-3-7 24/7 stabiel te krijgen. Titel wordt: TCCD DDR600 2.5-3-3-7 24/7: The ultimate settings. Het is bijna af, heb een moeilijk kitje |:( , maar jullie zien het allemaal in XS.
Ben heel erg benieuwd, heb net een setje OCZ PC4800 Platinum Elite (TCCD) aangeschaft en wil nou toch wel het beste uit dat mem gaan halen :) maar eerst ff ander mobo aanschaffen want een DFI NF3 Ultra-D sucks! Heb ook echt het idee dat m'n Opteron 146 een stuk harder kan :)

Voor de rest, MemTest is leuk en handig, maar hoe vaak heb ik nu al niet gehad dat MemTest 40 passes doet en Windows vervolgens gewoon niet doorboot en Pifast/SPI32 error geven. Precies zoals Kakaroto zegt: het gaat om de stabiliteit in Windows :)

offtopic:
@Z3us:
Eej man! jij hebt ook nog steeds lol met dat S754 bord of niet? haha, kan jij je dat gezeur nog herinneren op DFI-street in het begin? :P

[ Voor 45% gewijzigd door Demon_Eyez op 15-02-2006 10:15 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Kakaroto schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 23:40:
[...]

Ok, maar niet meer reageren op alle post ok? Dit resulteert alleen maar op een mod die binnenspringt.
Ja dat had ik mezelf al voorgenomen.
Imo had dit een leuke gezonde discussie kunnen worden maar door de harde replies van beide kanten (waaronder ik) liep het bijna uit de hand.

Vanaf nu zal ik FirefoxAG dan ook negeren, dat lijkt me het beste, want we willen alledrie onze zin hebben (hij, ik en Z3US)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

nee thijs :P Ik heb altijd gelijk!
Snap niet waar al die hush vandaan komt. dit is een forum. Ik zeg niet dat er word gecheat maar ookal zou het..dan is diegene gewoon zielig! en loopt toch wel tegen de lamp :)

Hou het lekker over a64, daar is dit topic tenslotte voor gemaakt ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 95757 op 15-02-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 20:05
Kakaroto schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 22:10:
[...]

Geen dank.

Ik ben bezig met een tweede "guide" om TCCD op DDR600 2.5-3-3-7 24/7 stabiel te krijgen. Titel wordt: TCCD DDR600 2.5-3-3-7 24/7: The ultimate settings. Het is bijna af, heb een moeilijk kitje |:( , maar jullie zien het allemaal in XS.
maar weer ff een on-topic reply dan :Y)

Xue-Hao, ik kijk uit naar je TCCD DDR600 24/7 guide! Ik houd XS in de gaten!

bedankt!

Simon-Paul

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal er niet verder op ingaan, anders loopt het uit op stront, daar is niemand bij gebaat.

Als er hier mensen zijn die graag willen geloven dat memtest hetzelfde is als prime-- prima, be my guest.

Ik heb nog nooit met memtest, Prime en SuperPi gewerkt, waar lul ik over? :+

Wat mij betreft weer on-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik denk dat het primen toch wel belangrijk is. ik kreeg laatst met prime95 na een minuut of 15 al een error, en ja hoor in BF2 zat ik te gamen, valt de pc gewoon uit dus ik meet wel een beetje met prime95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Stabiliteitstesten zijn verdomd belangrijk, iig wel als je je overklok 24/7 wil gaan draaien.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demon_Eyez schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 10:10:
[...]

Ben heel erg benieuwd, heb net een setje OCZ PC4800 Platinum Elite (TCCD) aangeschaft en wil nou toch wel het beste uit dat mem gaan halen :) maar eerst ff ander mobo aanschaffen want een DFI NF3 Ultra-D sucks! Heb ook echt het idee dat m'n Opteron 146 een stuk harder kan :)

Voor de rest, MemTest is leuk en handig, maar hoe vaak heb ik nu al niet gehad dat MemTest 40 passes doet en Windows vervolgens gewoon niet doorboot en Pifast/SPI32 error geven. Precies zoals Kakaroto zegt: het gaat om de stabiliteit in Windows :)

offtopic:
@Z3us:
Eej man! jij hebt ook nog steeds lol met dat S754 bord of niet? haha, kan jij je dat gezeur nog herinneren op DFI-street in het begin? :P
He!
NF3 bord is bij mij al een paar maanden met pensioen samen met m'n oude 3400+ NC en geniet nu van z'n oude dag bij m'n zwager op stocksnelheden.

Draai nu met een NF4 Ultra-D met een opty 146 @ 3,0GHz

Je mening over memtest durf ik niet meer op in te gaan, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-03 20:00
Heb zowaar Prime gedownload :+ .

In de pic loopt hij pas een uurtje maar aangezien ik op deze settings alles kan doen wat ik normaalgesproken doe met mij comp vind ik het zo wel best. Zal hem t.z.t. eens een nachtje door laten lopen. Warm wordt ie iig.....

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/prime3400small900.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Viss schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:23:

In de pic loopt hij pas een uurtje maar aangezien ik op deze settings alles kan doen wat ik normaalgesproken doe met mij comp vind ik het zo wel best. Zal hem t.z.t. eens een nachtje door laten lopen. Warm wordt ie iig.....

[afbeelding]
wow -3 cpu temp :P
Extreem hehe

Wordt je compressor van je prom nu niet ontzettend heet?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Viss schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:23:

[afbeelding]
Lekker hoor, 3.4Ghz primen :)
Als ie bij -3C "warm" (kuch) is, wat zijn je normale temps dan :9

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Viss, nette clocks.
Heb je echt 3,47V voor je mem nodig op die snelheid?
Kun je mij vertellen waar je dat geheugen vandaan hebt, ik heb het nog nergens gezien hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 81481 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:04:
@Viss, nette clocks.
Kun je mij vertellen waar je dat geheugen vandaan hebt, ik heb het nog nergens gezien hier in NL.
Hij heeft dat geheugen van Ebay geloof ik.

Lex (Desertshooter) heeft het van overclockers.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53
@Viss, nette clocks.
Hij heeft het van HCC (hardcoreclocker) @ XS. Maar het is ook te krijgen @ overclockers.de

edit:
Oeps, net te laat

[ Voor 5% gewijzigd door DesertShooter op 15-02-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:39
We hebben hier vrij nieuwe 4400+'s 0601tpmw's met 009batch meenemen of opeten ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
@Viss, nette clocks.
V&A XS idd, zijn gekocht bij overclockers.de. Tot +/- 250 is 3.33 genoeg. Dit is PC3200 van na de komst van de PC4000 sticks. Zelfde chips maar het is wel duidelijk waarom dit 3200 is geworden...... Komen niet in de buurt van de PC4000 van Desertshooter.

[ Voor 40% gewijzigd door Viss op 15-02-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
FirefoxAG schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:03:
[...]
Lekker hoor, 3.4Ghz primen :)
Als ie bij -3C "warm" (kuch) is, wat zijn je normale temps dan :9
Vapochill LS:

CPU: -26 idle, -10 stressed

Evap: -50idle, -38 stressed (maar die meting klopt vaak niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148189

Ik had een nieuwe bordje gekocht en gelijk maar ff kijken hoever deze dfi komt

hier het resultaat :

http://michielownage.mobs...hiel/overclock%202(1).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
OMG wat gebruik jij veel volt zeg ! damnz lef heb je zeker ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Anoniem: 148189 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:41:
Ik had een nieuwe bordje gekocht en gelijk maar ff kijken hoever deze dfi komt

hier het resultaat :

http://michielownage.mobs...hiel/overclock%202(1).jpg
Best netjes.... voor een s754 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

waterking schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:54:
Val toch wel mee :P S754 claw's kunnen wel wat volts hebben hoor :+

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Viss schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 17:54:
[...]

V&A XS idd, zijn gekocht bij overclockers.de. Tot +/- 250 is 3.33 genoeg. Dit is PC3200 van na de komst van de PC4000 sticks. Zelfde chips maar het is wel duidelijk waarom dit 3200 is geworden...... Komen niet in de buurt van de PC4000 van Desertshooter.
Tsja,

Speedbinning he, hoe hard gaan ze max?
Met 3,6V ofzo?
Ik heb die van Desertshooter nog niet gezien, zal zo eens een screen aan 'm vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Seagate schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:03:
[...]
Opterons ook hoor :+ klik
1.808v volgens CPUz. bios was 1.83v geloof ik, iig in die buurt.

Newcastles kunnen over 1.9v hebben met goede koeling, voor Clawhammers geld hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door Syngrow op 15-02-2006 20:11 ]

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 17:13

Ikke!

aka Netfinity

Seagate schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:03:
[...]
Op welke snelheid draait je geheugen daar? Ik heb ook transcend geheugen, maar dan die 2 euro duurdere versie. (noemen ze brand on brand, jetram was de budget versie dacht ik) Bij mij haalt het max 210 MHz, op 2,7 of 2,8 V dacht ik. Volgens de site van Transcend kan het max 2,7 aan, maar weet niet hoever ik kan gaan met dit geheugen?
Mijn sd 3700+ loopt nu op 246x11 (~2706 MHz) op 1,4 V en het geheugen op 193. Was eerst nog niet stabiel, maar heb hem een paar nachtjes laten stressen, hoop dat hij nu harder kan. Heb nog geen nachtje prime gedraaid de laatste dagen.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148189

[/quote]
Op welke snelheid draait je geheugen daar? Ik heb ook transcend geheugen, maar dan die 2 euro duurdere versie. (noemen ze brand on brand, jetram was de budget versie dacht ik) Bij mij haalt het max 210 MHz, op 2,7 of 2,8 V dacht ik. Volgens de site van Transcend kan het max 2,7 aan, maar weet niet hoever ik kan gaan met dit geheugen?
[quote]

Hij draait daar op 152mhz. Het max dat ik gehaald heb is 227mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 18:32

DaWaN

'r you wicked ??

waterking schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:54:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/arienap/46.41.JPG
Dat was op air... Ik ben tot 2,05V gegaan, cpu was 0441XPMW ding reageerde bijzonder goed op volt, mn andere newcastles deden geen Mhz extra na 1,70V maar deze wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door DaWaN op 15-02-2006 20:40 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Anoniem: 81481 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:08:
[...]

Tsja,

Speedbinning he, hoe hard gaan ze max?
Met 3,6V ofzo?
Ik heb die van Desertshooter nog niet gezien, zal zo eens een screen aan 'm vragen.
Max rond de 270 1M en PIfast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Zo zo, eindelijk mijn nieuwe bracket voor S939 afgemaakt. Heb nu eindelijk mijn eigengemaakt waterkoeling (ook blokken dus) en het scheelt maar een klein beetje met mijn de boxedkoeler:

Lucht: X2 3800+@1,52 volt@ 2528 mhz: idle 33 load 60
WC: 2528 mhz: idle 25 load 37/38 _/-\o_

Overheersch blok van 8 bij 7 bij 2 cm puur koper _/-\o_

Nu effe kijken of we de 2800 halen prime :)

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 18:32

DaWaN

'r you wicked ??

RommelD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:27:
Zo zo, eindelijk mijn nieuwe bracket voor S939 afgemaakt. Heb nu eindelijk mijn eigengemaakt waterkoeling (ook blokken dus) en het scheelt maar een klein beetje met mijn de boxedkoeler:

pics ?? :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163397

RommelD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:27:

Als je nu al 1.52Vcore nodig hebt, betwijfel ik of je de 2,8 ghz haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

De 1.52 stond ie nog op omdat ik dat met lucht nodig had :)

Maar AZ speelt dus heb niet veel tijd :D

Zal pics showen als ik wat meer heb overgeklokt maar heersch eigen WC 8)

Wat is trouwens de max. vcore die ik kan draaien met WC en tot welke temps onder load dan?

[ Voor 49% gewijzigd door RommelD op 15-02-2006 22:26 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik krijg binnenkort (is al besteld!) een x2 3800 op een asus a8n-e bordje.

Nu vraag ik mij (alvast) af wat ik moet instellen voor een oc naar 2400 of 2500mhz.
Wat ik heb begrepen kan ik de ram frequency locken?, net als de pci(e).
Dus klopt het als ik aanneem dat ik de htt op 250, met een multiplier van 4, dat mijn ram dan nog steeds op 200mhz blijft lopen?

edit:

Ik ben even wezen lezen hier en daar en ik denk dat ik het nu snap ;)
voor het ram heb ik een devider die bepaald hoe snel mijn ram loopt.
Ik mag toch wel aannemen dat Corsair (valueram) op 210mhz loopt? :P

[ Voor 24% gewijzigd door nhimf op 16-02-2006 15:29 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik heb vandaag me nieuwe G-skill pc4800 DDR 600 binnen gekregen.

Ik zet het dus in mijn pctje:
Amd Athlon 64 3000+
Dfi NF4 SLI-D

Ik wil het dus naar 300mhz zetten, zoals dat geheugen eigenlijk aankan. Maar dan sluit hij een van de eerste schermen (voor het windowsscherm) nog af.
Dus ik heb alles of default gezet, maar nu is hij al 4x uitgevallen, dus meteen ploef zwart beeld en een restart.

Ook heb ik nog even gekeken met SuperPi.. Met 1M na loop 7: Not Exect in round (dus op 200mhz!!)
En ook daarna met prime en daar deed ik even snel testje voor cpu (die was gewoon goed)
En daarna voor geheugen, en dat was na 1.5 minuut al: "Error"

Zou iemand me kunnen helpen, en die weet wat er aan de hand is.. _/-\o_

Anoniem: 99584

Blanco88 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 11:37:
Ik heb vandaag me nieuwe G-skill pc4800 DDR 600 binnen gekregen.

Ik zet het dus in mijn pctje:
Amd Athlon 64 3000+
Dfi NF4 SLI-D

Ik wil het dus naar 300mhz zetten, zoals dat geheugen eigenlijk aankan. Maar dan sluit hij een van de eerste schermen (voor het windowsscherm) nog af.
Dus ik heb alles of default gezet, maar nu is hij al 4x uitgevallen, dus meteen ploef zwart beeld en een restart.

Ook heb ik nog even gekeken met SuperPi.. Met 1M na loop 7: Not Exect in round (dus op 200mhz!!)
En ook daarna met prime en daar deed ik even snel testje voor cpu (die was gewoon goed)
En daarna voor geheugen, en dat was na 1.5 minuut al: "Error"

Zou iemand me kunnen helpen, en die weet wat er aan de hand is.. _/-\o_
Wat voor timmings gebruik je??? begin met 2,5-4-4-8

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

RommelD schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:18:

Wat is trouwens de max. vcore die ik kan draaien met WC en tot welke temps onder load dan?
Iemand?

Anoniem: 127247

Ik zou dit ook wel willen weten alleen dan voor luchtkoeling. Heb het al een paar keer eerder gevraagd maar dan nog maar een keer.

Op water zou je volgens mij tussen de 1,65 en 1,7max moeten kunnen.

Edit: maar of dit voor een x2 ook zo is???

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127247 op 16-02-2006 18:17 ]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Dacht al zoiets maar wil het wel zeker weten voor 24/7. En wat mag trouwens de max. temp zijn voor de PWMIC? En zorgt een temp van boven de 50 graden (wordt dan rood met Smartguardian) instabiliteitsproblemen? Dus stoppen van prime?

• DesertShooter
Goede watercooling:

24/7: 1,55-1,6 max
Bench: 1,65-1,7

Gemiddelde watercooling:

24/7: 1,5-1,55
Bench: 1,6-1,65

@ Niels_classens

Ligt eraan welke air.

Goede air-cooling (TTBT):

Bench: 1,65-1,7 max

Boxed cooler:

24/7: 1,45-1,5 max
Bench: 1,55-1,6 max

• Saturnus
  • Niet online
RommelD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:33:
En zorgt een temp van boven de 50 graden (wordt dan rood met Smartguardian) instabiliteitsproblemen? Dus stoppen van prime?
Dat had ik bij 47 graden...als het hoger werd kapte SP2004 er gewoon mee...maar zette ik de fan weer aan zodat de temp weer naar 38 ging dan gaat hij rustig door 10 uur lang...

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 08:09
hoe krijgne jullie die voltage zo aso hoog.. ik heb zelf een asus a8n-e met 3200+ maar de max voltage die ik ken neme is 1,55v.. cpu loopt al stabiel op 2,6 en 1,38v maar tog.. zou wel wat hoger willen ook

• El Snorro
krijgnuwat schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:50:
hoe krijgne jullie die voltage zo aso hoog.. ik heb zelf een asus a8n-e met 3200+ maar de max voltage die ik ken neme is 1,55v.. cpu loopt al stabiel op 2,6 en 1,38v maar tog.. zou wel wat hoger willen ook
Wij gebruiken DFI ;)

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

DesertShooter schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:40:
[...]

Goede watercooling:

Bench: 1,65-1,7

Gemiddelde watercooling:

24/7: 1,5-1,55
Bench: 1,6-1,65

@ Niels_classens

Ligt eraan welke air.

Goede air-cooling (TTBT):

Bench: 1,65-1,7 max

Boxed cooler:

24/7: 1,45-1,5 max
Bench: 1,55-1,6 max
Waarom is de 24/7 vcore bij goede WC gelijk aan goede air? Lijkt me met goede/zeer goede WC dat je dan wel 1.65/1.7 kan of niet?

Anoniem: 112558

DaWaN schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:
[...]

[afbeelding]
Dat was op air... Ik ben tot 2,05V gegaan, cpu was 0441XPMW ding reageerde bijzonder goed op volt, mn andere newcastles deden geen Mhz extra na 1,70V maar deze wel :)
Even een vraag.. hoe krijg jij je multiplier op 10 bij een AMD 3000+?

• Syngrow
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 112558 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:56:
[...]

Even een vraag.. hoe krijg jij je multiplier op 10 bij een AMD 3000+?
S754 Newcastle...

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Anoniem: 112558

aha.. duidelijk. Beetje jammer dat die 939 dat niet kan.. dat zou toch wel lekker zijn..

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Nou, mijn x2 is net begonnen met stressprime op 2700mhz. Afwachten hoelang ie het volhoudt, als ie et minstens 1.5/2 uur volhoudt vind ik hem best voor 24/7.

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/3549/comp1nv.th.jpg

Oja, en de temp goed in de gaten houden :)

[ Voor 65% gewijzigd door Giel op 16-02-2006 20:36 ]

• zzz16
  • Laatst online: 30-04 22:47
Giel schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:34:
Nou, mijn x2 is net begonnen met stressprime op 2700mhz. Afwachten hoelang ie het volhoudt, als ie et minstens 1.5/2 uur volhoudt vind ik hem best voor 24/7.

[afbeelding]

Wat voor stepping heb je ?

ik krijg binnenkort ook 1 met 0601 weekbatch

• DesertShooter
RommelD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:21:
[...]

Waarom is de 24/7 vcore bij goede WC gelijk aan goede air? Lijkt me met goede/zeer goede WC dat je dan wel 1.65/1.7 kan of niet?
Het verschil tussen goede air/goede water is simpelweg niet zo groot.

• J-air
  • Laatst online: 23-11-2023
DesertShooter schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:38:
[...]

Het verschil tussen goede air/goede water is simpelweg niet zo groot.
Idd sinds die heat-pipe coolers is het air segment er een flink stuk op vooruit gegaan, maar met een goede water is wel 1,55 - 1,65 wel te doen mits temps het toelaten,

[ Voor 4% gewijzigd door J-air op 16-02-2006 20:46 ]

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn waterkoeling beter presteerd dan elke lucht en water koeling die je op de markt kan krijgen. 8*8*2 cm puur koper genot zelf geklust _/-\o_

Dus.... dan lijkt me 1.65 volt wel te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door RommelD op 16-02-2006 20:59 ]

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:48
DaWaN schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:39:
[...]

[afbeelding]
Watvoor moederbord heb jij? Ik kan met m'n asusje niet verder dan 1.550? :?

Anoniem: 153515

Giel schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:34:

[afbeelding]

Is het niet zo dat je met SP2004 Stress Ram moet kiezen om je cpu te testen (is een bug ofzo?? )

• Giel
Anoniem: 153515 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:33:
[...]

Is het niet zo dat je met SP2004 Stress Ram moet kiezen om je cpu te testen (is een bug ofzo?? )
Nu je het zegt, er schiet me wel iets van te binnen. Echter als ik bij taskmanager kijk zie ik mijn cpu usage wel op 100% staan en de temp rond de 49 graden.

edit; na anderhalfuur geven beide cores een error.

[ Voor 7% gewijzigd door Giel op 16-02-2006 22:09 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Hmm draaide een tijdje op 280*10 maar nu maar toch weer 270*11, toch iets sneller ( @1,525 volt)

zo slecht is die core dus niet, want dit is met een boxedcooler

Anoniem: 131133

Flasherrr schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:33:
[...]

Watvoor moederbord heb jij? Ik kan met m'n asusje niet verder dan 1.550? :?
DFI NF3 UT250GB ;)

Zie ook:
;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 16-02-2006 22:48 ]

Ik gebruik anders gewoon een asus bordje namelijk de a8n32-sli deluxe.
Hierin kan ik in het bios een functie overvaltage vcore aanzetten en dan krijg ik 0,2V bovenop de ingestelde bioswaarde.

Ik heb een artic freezer 64 pro, dit is toch ook wel een koeler die onder de categorie goede airkoeling valt???? ofniet?? heb nu mijn vcore op 1,52V en daarmee draait mijn x2 op 2700Mhz meer dan 19uur dual prime stabiel( zie post paar pagina's terug), heb hem toen maar afgezet. Ga binnenkort eens kijken wat echt de max van mijn cpu is.

Je hoeft geen DFI bordje te hebben om over te kunnen klokken, dit bordje heb ik persoonlijk gepakt omdat ik er zoveel zelf in kan stellen, alleen begrijp ik er nog niet alles van maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
RommelD schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:59:
Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn waterkoeling beter presteerd dan elke lucht en water koeling die je op de markt kan krijgen. 8*8*2 cm puur koper genot zelf geklust _/-\o_

Dus.... dan lijkt me 1.65 volt wel te doen :)
Als jij 38c stressed hebt op 1,52v. Dan is mijn Big Typhoon nog beter. Die doet (met een iets dikkere fan) 35v stressed op 1,52v (MET IHS!).

Een vriend van me heeft ook een puur koper, homemade WC CPU block, en die merkt hetzelfde (TTBT beter dan water)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DesertShooter schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:27:
[...]

Een vriend van me heeft ook een puur koper, homemade WC CPU block, en die merkt hetzelfde (TTBT beter dan water)
Dat heb ik nog niet echt kunnen testen want ik weet mijn temps niet door die brakke tempsensor op mijn Epox. Maar het klopt idd wel dat een TTBT ongeveer net zo goed is al een vrij goede WC met normale vloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:50:
[...]

Dat heb ik nog niet echt kunnen testen want ik weet mijn temps niet door die brakke tempsensor op mijn Epox. Maar het klopt idd wel dat een TTBT ongeveer net zo goed is al een vrij goede WC met normale vloeistof.
En de freezer 64 pro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Als jij 38c stressed hebt op 1,52v. Dan is mijn Big Typhoon nog beter. Die doet (met een iets dikkere fan) 35v stressed op 1,52v (MET IHS!).

Ik denk dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken, een dual-core op 1,52V en 38c stressed of een single-core op 1,52V op 35c stressed. Of zie ik hier nu iets over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD

RommelD

Stargate overheerscht!

Lijkt me dat je het toch over een X2 hebt Lex of niet?

Maar ben niet zo heel tevreden over deze core. Dus met WC tussen de 2700 en 2800 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:36
De RD580 zit er aan de komen eerste revieuw is er al bij anandtech ( A8R32-MVP ):

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2697

Ding deed 300 HTT @ 5x mult en 322 @ 4x. Chipset is ook gemaakt voor HTT speeds tussen de 1400-1500 MHz.

De AM2 zal dan ook wel hogere HTT speeds krijgen als ik dit zo zie. Dat in combinatie met DDR II 800 MHz zou toch een leuke boost moeten geven. ( Zeker nu er ook low latency DDR II modules gaan komen met CL 3 ipv 4 en 5 ).

Ik ga binnenkort maar eens een RD580 mobo scoren om me Opteron 165 door te clocken. Ik denk zelf aan een ABiT of DFi. Na de laatste A8R heb ik me voor genomen ff geen asus te kopen. Maar het lijkt er op dat ze de meeste bugs er uit hebben. T1 werkte goed op 322 MHz HTT En v-core overvolt zou beter instelbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 14:35 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95757

Vind je dat niet zonde om een asus plank te kopen die over x aantal tijd weer vergeten is. Koop yonah of wacht op am2... of geef am2 een kans kan ik beter zeggen (Conroe -fanboy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 95757 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:52:
Vind je dat niet zonde om een asus plank te kopen die over x aantal tijd weer vergeten is. Koop yonah of wacht op am2... of geef am2 een kans kan ik beter zeggen (Conroe -fanboy)
Als DFI nog met een RD580 plank komt ga ik daarvoor.

Ik wil gewoon 2x X800Gto2 crossfire draaien (ik las dat je met rd580 geen mastercard meer nodig hebt?)

ik blijf nog ff bij s939+ddr1 denk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 14:56:
[...]

Als DFI nog met een RD580 plank komt ga ik daarvoor.

Ik wil gewoon 2x X800Gto2 crossfire draaien (ik las dat je met rd580 geen mastercard meer nodig hebt?)

ik blijf nog ff bij s939+ddr1 denk :)
Same hier ABiT of DFi bijde goed. Word igg gek van me A8R-MVP echt een bagger ding. En Intel moet ik niet :D

Ik vraag me alleen nog af of DDR II echt wel sneller is als DDR I. Maar volgens mensen @ OCZ moet je die Timings niet 1:1 vergelijken. En DDR II kan 2 bewerkingen per clock cycle doen waar DDR I er maar 1 kan. Dus hij heeft wel veel meer bandbrete. De vraag is hoe optimaal gebruiken de intel machines het. En waarom stapt AMD nu pas over. Dus ik ben erg benieuwd naar het AM2 platform. Maar ik koop toch nog een laatste S939 plank :)

AM2 krijgt zekers een kans. Als die strax mijn S939 setup wegblaast. Of die cpu's veel beter oc'en komt er een AM2 setup :D. Maar ik blijf een AMD fan boy. Intel heeft al genoeg geld dus ik geef me geld wel uit aan AMD cpu's tot dat het gelijk is :D En op dit moment is AMD sneller in de dingen waar ik me pc voor gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 17-02-2006 15:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 14-05 09:39
Beste Jongens/Ocers.

Kga hoe dan ook vandaag van me werk een 4400+ meenemen.

Kheb de volgende series ter beschikking :

CCBWE 0534 MPM 0135 / 0251 / 0277batch
CCBWE 0541 RPMW 0157/ 0517 batch
CCBWE 0532 TPMW 0095 / 0432 Batch

Welke raden jullie aan om mee te nemen ?

Greets Bio

[ Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 17-02-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dan is mijn TTBT nog beter. Die doet (met een iets dikkere fan) 35v stressed op 1,52v (MET IHS!).
Wat voor fan heb je er op? 14cm? Welke?
A.u.b. vv een link naar een site/shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
Saturnus schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:51:
[...]

Wat voor fan heb je er op? 14cm? Welke?
A.u.b. vv een link naar een site/shop.
120mm AC-Ryan Blackfire4 LED (77CFM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
DesertShooter schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:55:
[...]

120mm AC-Ryan Blackfire4 LED (77CFM)
Is die ook stiller dan de standaard TTBT fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-04 11:39

Jack

MHz Matters

Gipsy King schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 15:45:
Beste Jongens/Ocers.

Kga hoe dan ook vandaag van me werk een 4400+ meenemen.

Kheb de volgende series ter beschikking :

CCBWE 0534 MPM 0135 batch
CCBWE 0541 RPMW 0157 batch
CCBWE 0532 TPMW 0095 Batch

Welke raden jullie aan om mee te nemen ?

Greets Bio
my CCBWE 0532 TPMW 4400+ with the IHS removed won't even prime at 2.90 regardless what vcore I'd tried, it has a very weak mem controller as well.
link naar 0532 info

info over de 0534

de 0541 doet 2,6GHz op 1.55V
oftewel allemaal niet fantastisch, cpu's van latere weken doen het beter

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153515

Saturnus schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:12:
[...]

Is die ook stiller dan de standaard TTBT fan?
De AC ryan maakt 28,95 DB
De TTBT fan maakt 16 DB.

( info komt van de sites van de fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 153515 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:23:
[...]

De AC ryan maakt 28,95 DB
De TTBT fan maakt 16 DB.

( info komt van de sites van de fans)
Praktijk is soms anders, maar ok, TTBT is dus veel zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saturnus schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:27:
[...]

Praktijk is soms anders, maar ok, TTBT is dus veel zachter.
Ding van TTBT is idd niet bepaald hoorbaar maar de airflow die er van komt kan nog geen mug wegblazen. AC-Ryan fan heeft dan weer wel hele leuke airflow. Ze zijn imo wel wat lawaaiig maar dat maakt mij niet uit :)

(zie ook: Delta is stofzuiger stijl :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Anoniem: 131133 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:59:
[...]

Ding van TTBT is idd niet bepaald hoorbaar maar de airflow die er van komt kan nog geen mug wegblazen. AC-Ryan fan heeft dan weer wel hele leuke airflow. Ze zijn imo wel wat lawaaiig maar dat maakt mij niet uit :)

(zie ook: Delta is stofzuiger stijl :+ )
Nu het overklokken er weer bijna op zit probeer ik het geluid wat weg te halen...ik begin die TTBT al te horen, dus wil ik niet dat er nog meer geluid vanaf komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Saturnus schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 18:46:
[...]

Nu het overklokken er weer bijna op zit probeer ik het geluid wat weg te halen...ik begin die TTBT al te horen, dus wil ik niet dat er nog meer geluid vanaf komt...
Ik heb zelf een Zalman 9500 @ 1000 RPM. Als ik ga gamen gaat i naar 1400-1800 rpm en dan heb ik tog geluid dus dan hoor ik het niet. De rest van me fans zijn silent fans op 5-7v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_italia
  • Laatst online: 23-11-2024
Wat is een goede oc stepping voor een x2 4400+ toledo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 19-05 17:17
Hmm, ik heb een tutorial geschreven voor noobs om een Athlon 64 over te klokken, ik weet niet of dat iets is voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
zzz16 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:37:
[...]

Wat voor stepping heb je ?

ik krijg binnenkort ook 1 met 0601 weekbatch
Mijn stepping is 0528XPMW. Mijn computer stopt nu na 2 en half uur met sp2004, echter is ie met gamen/computeren gewoon enorm stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63032

Uhmz...

Ik heb nu een Opteron 175 dual prime stabiel draaiend op 2.65 Ghz (per core).
Echter is mijn temperatuur wel redelijk?

Asus Probe geeft aan:
- CPU 45-50 graden onder load (idle ~41 graden)
- mobo onder load ~38 graden

Ik heb zo'n Zalman 9500CPS LED geval.
Core schommelt tussen de 1.44v - 1.46v.

Zijn dat gangbare temperaturen voor een Opteron 175?
Wat is de maximale temperaturen voor deze processor voor 24/7?

Bvd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Hoe is de airflow door je kast? Zou iets lager kunnen die temps denk ik, maar ben niet zo heel erg thuis in de dualcore's om eerlijk te zijn.. Voor de rest is die temp wel goed

ikzelf wil liever niet boven de 50c stressed uitkomen voor 24/7 use, maar 60 graden zou geen probleem moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63032

Tja aan de airflow zou het eigenlijk niet mogen liggen...
Immers genoeg fans in de kast (5 stuks waaronder 2x120mm).

Uhm... Ga trouwens eerst maar eens een andere proggie vinden dan dat Asus Probe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gambr0 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:51:
Hmm, ik heb een tutorial geschreven voor noobs om een Athlon 64 over te klokken, ik weet niet of dat iets is voor de TS?
Er staat al min of meer een Tutorial in de TS ;)

En anders mail desertshooter ofzo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

everest home
http://www.lavalys.com/

tis freeware, en erg makkelijk ook voor spanningslijnen van psu uit te lezen..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sain onez schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:51:
everest home
http://www.lavalys.com/

tis freeware, en erg makkelijk ook voor spanningslijnen van psu uit te lezen..
Home edition is er niet meer volgens mij ;) (ik blij dat ik het install-filetje van home edition nog heb :) )
Wel jammer opzich maar je kunt nog wel de Ultimate edition downen alleen kun je dan niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 19-05 17:17
Anoniem: 131133 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 20:49:
[...]

Er staat al min of meer een Tutorial in de TS ;)

En anders mail desertshooter ofzo maar.
Ik heb meer zo iets geschreven waarmee elke noob overweg kan, dus echt elk stapje helemaal uitgepluist...

Maar ik hoef em er niet per se in te hebben hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Heb van iemand een Dual core 3800+ overgenomen.

Hij doet rond de 2700MHz heb nog niet verder getest. Dat was op 1,5V. Hij wordt wel knetterwarm in vergelijking met mijn Opteron.

CPU is met deze settings op dit moment 43 graden bij een beetje internetten (Zalman 7000B-cu op volle toeren, 2 casefans case open natuurlijk). MaxTcase geeft 61Graden maximaal aan met een Toledo core, net zoals everest. CPU-z geeft een Manchester core aan. Ik zal straks de nieuwe versie van CPU-z downloaden.

Is 43 graden normaal? is 2.7GHz goed voor een 3800+ ben er niet bij met Dual core processoren :)

Afbeeldingslocatie: http://img439.imageshack.us/img439/6710/amd27002yh.jpg

Ik geloof trouwens niet zo in dat inburnen, dus doe dat ook niet, tenzij het echt zou helpen. Maar de tijd heb ik er nu niet voor :(

/Edit CPU-z 1.32 geeft ook een "Toledo" core aan, dus het is een Toledo core, is dit een voordeel?

[ Voor 23% gewijzigd door STIMPPYYY op 17-02-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
/edit

[ Voor 100% gewijzigd door KingNothing op 17-02-2006 23:20 ]

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 16:36

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zet nu mijn 1e stapjes in het overclocken. Heb vandaag een nieuwe kast binnen, de P180 van Altec! heb alles er nu in zetten en de fans op high staan. Idle is mijn CPU ~43 graden. Maar als ik met Prime95 ga strestesten schiet het binnen 3 min omhoog naar 58 en dan zet ik het maar uit. Is dat wel normaal? Scheelt 15 graden dat is nogal wat.

Ik heb nog gewoon de boxed cooling er op, dus geen zalman oid, zal daar eens naar kijken. Zou met deze kast een goede airflow moeten hebben toch?

//oftopic. ik weet dat dit alleen voor de AMD 64 is, maar toch wou ik even tussen door vragen hoe ik de tempratuur van mijn videokaart kan zien, deze is namelijk erg warm en er komt veel hitte van af. (X800XT). Ik gebruik everest.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
is dat op stock vcore/snelheid? wat meer info is handig en 58 is warm. Atitool en catayst control centre kun je temp voor ati kaart mee uitlezen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.