Het grote Canon EOS 30D dSLR topic

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 16.024 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, als ik de prijs bij Corné van Iperen zo zie, snap ik niet waarom er hier en daar toch nog geklaagd wordt. Canon introduceert de 30D opvolger voor nota bene dezelfde prijs als de 20D nu! Dat was met de 10D --> 20D opvolger wel anders, de 10D was aan het einde van z'n leven een stuk goedkoper dan de introductieprijs van de 20D, hoewel die natuurlijk daarna weer geleidelijk daalde.

Anyway: Ik vind het een waardig opvolger, mijn eerste reactie was ook lichte teleurstelling, de 20D zou voor mij meer dan goed genoeg zijn, dus dat zou mijn keuze worden, tot ik de prijs van een 30D bij Corné zag, 1199 euro is gewoon een hele mooie introductieprijs voor een camera die een groot deel van de "nadelen" van de 20D wegvaagt. Dingen als ISO in de viewfinder is iets waar al vanaf de EOS D30 (die ik dus heb) over geklaagd wordt, dat is nu eindelijk opgelost. Spotmeting was iets wat ik minder miste, maar toch best 's toegevoegd had mogen worden. Die custom burst mode is erg leuk, want idd, 5 fps heb je niet altijd nodig. Kortom: ik weet waarvoor ik kan gaan sparen :) Een upgrade van EOS D30 naar EOS 30D :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 21:16:
Het echte belangrijke verschil tussen de 5D en de 20D is de grootte van de pixels. Door de grotere pixels van de 5D is deze camera qua kleur en dynamisch bereik veel beter. [..]
Hij is echt niet veel beter, om dpreview nog maar eens te quoten:
"The overall noise performance from the EOS 5D is very good and by our measurements almost identical to the EOS 20D."

en

"Having now re-run our tests using our new measurement system we have a better representation of the usable DR for each camera. All four cameras here deliver around 8.2 EV of dynamic range, [..]"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:04:
Canon introduceert de 30D opvolger voor nota bene dezelfde prijs als de 20D nu!
Precies.
De 30D is misschien niet zozeer gericht op mensen met een 20D als upgrade.
Maar als je toch al naar een '20D-achtige' camera zoekt (nieuw in DSLR wereld / komend van een 300D / 10D / etc.) is nu de keus snel gemaakt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Ja en dan is 1199,= de introductieprijs.... met kerst ....999,= ofzo?
De 350D begon op 849,= een prijs die erg laag was voor hetgeen de body in huis had "mini20D" zit nu een jaar na intro ook op 665,=!
300 euro cashback op de 5D, die op 3299,= begon in september en nu 2279,= incl cashback na 6 maanden, 1020,= (dat is 5,50 per dag) dat de prijs daalt.....exclusief afschrijving, een 5D zou nu 2ehands niet meer doen dan 1900 euro ofzo?
Ik denk dat je over een jaartje voor weinig geld een hele mooie nieuwe body kan kopen... maar dat het 2e handsaanbod waanzinnig is.

Zo dat was nou eens gezeik over van alles behalve wat ie wel of niet kan :+
En ja afschrijven doet het allemaal maar 2 jaar geleden was het geen 5,50 per dag op een DSLR!
just my two....cents?

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 23:06
Ook voor sommige 20D'ers hoor. Ik heb hem inmiddels 1,5 jaar in bezit, en als ik hem nu kan verkopen voor een mooi bedrag heb ik er wel een nieuwe camera voor terug. Over opnieuw 1,5 jaar is m'n 20D waarschijnlijk versleten en krijg ik er helemaal niets meer voor terug, goeie timing die mannen van Canon :p

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 12:46
Op zich wel een hele lage prijs ja t.o.v. de huidige 20D prijs :). De 'omruiling' van een 20D eigenaar naar 30D zie ik dus ook niet als iets vreemds door dat lage prijsverschil. Plus natuurlijk dat je de 20D grip kan hergebruiken voor op je 30D. Volgens mij is een herbruikbare grip ook nieuw voor Canon?

[ Voor 4% gewijzigd door guillaumemay op 21-02-2006 23:07 . Reden: aha. zie bericht triplefox hieronder :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
Neuh, de BG-ED3 was voor de D30/D60 en de 10D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:01:
En dan nu even eerlijk: je bent nogal snel in het trekken van conclusies over mensen, misschien is het handiger om de ander voor wat betreft zijn voor- en tegenargumenten wat meer in zijn waarde te laten en hem niet meteen af te doen als zeurpiet.
Ach...je hebt gelijk. Ik vind de ISO performance niet zo vreselijk belangrijk. En dat komt omdat als je een beetje objectief kijkt, de huidige camera's een vreselijk clean plaatje opleveren. Heb je wel eens een ISO800 foto gezien van een normaal rolletje? Dat bedoel ik dus. Omdat camera's als de 20D een heel mooi beeld opleveren bij ISO1600 en zelfs 3200 als je wat hulp inroept, wil iedereen ineens 6400 hebben. Tuurlijk, zou ik ook leuk vinden. Maar ik heb 1,5 jaar met een ruiswonder gewerkt en heb leren leven met de handicap. Leer je spullen kennen en leer fotograferen, en dan kun je ook met ISO400 en wat PS kunsten een heel leuk plaatje knippen bij een concert enzo. Een lichtsterke lens een AS hielp natuurlijk ook een handje mee, dat geef ik toe. Maar ik vind gewoon dat er veel teveel over gezeurd wordt. En ik blijf het zeuren noemen. Kan ik niks aan doen.

En is een beetje ruis nou echt zo erg? Moet het allemaal zijdezacht zijn? Ik maak een foto van bv een artiest en dan maak ik die foto voor dat moment en als ik 'm weer bekijk, zit ik niet met een loupe te zoeken naar ruis, maar kijk ik weer naar dat moment. Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij (en dat is dus een persoonlijk mening) is dat de essentie van fotograferen. Niet het gezemel over een storende microfoon of iets anders. De foto moet wat uitdrukken. Ik heb hier foto's die misschien voor de meesten hier tenenkrommend zijn, maar die wél een heel mooi moment vastleggen. Wat is dan belangrijker?

Ik vind de 20D een dijk van een camera en de 30D is er een beetje een verfijning van. Als je je bedenkt dat de 1D 5 jaar geleden €7500 kostte en de 30D 'm nu toch wel heel dicht genadert is qua features en performance, vraag ik me af waarom er zo over dat ding gezeurd wordt. En als dat tegen het zere been van de zeurpieten is, so be it. Je hebt nu voor een relatief laag bedrag een semi-pro camera. En er blijft altijd wat te wensen over natuurlijk.

BTW: als je vind dat ik (te) snel conclusies trek over mensen, moet je toch wat beter rondkijken. De twiekertjes van 1/3 tot 1/2 van mijn leeftijd zijn er veel en veel beter in. Misschien ben ik hier al weer te lang en ga ik zonder dat ik het weet meedoen ;) :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isoperformance is niet hét belangrijkste, hoewel ík het ten zeerste zou waarderen wanneer het mogelijk zou zijn om op iso3200 / iso6400 te schieten. Er zijn bepaalde situaties waarbij je het gewoon nodig hebt om genoeg sfeerlicht te kunnen vangen zonder meteen alles door beweging blurry te krijgen. Als ik de plaatjes op iso1600 en zelfs 3200 van een 5D zie dan sta ik in ieder geval met mijn mond open, het zou voor mij een groot gebruiksgemak betekenen. Dat dat voor een ander niet zo is, soit, een landschapsfotograaf heeft nou eenmaal andere eisen :) En een beetje ruis is niet zo erg, ik vind de kleurruis die veel camera's produceren niet erg mooi: een korrel is wat dat betreft toch mooier om te zien.

Punt was niet dat jij geen recht hebt op je mening, juist wel, maar je maakt de rest van wereld die het eventueel wel belangrijk vind meteen maar uit voor zeurpieten. Diezelfde personen kunnen jou maar als opa beschouwen, ga met de tijd mee ;) Oftewel: iedereen kijkt naar een product met zijn/haar visie, hoe past het bij het gebruik wat ze ermee van plan zijn. En natuurlijk is het moment belangrijker dan een paar % meer ruis, maar waarom niet beide combineren als het mogelijk is?
BTW: als je vind dat ik (te) snel conclusies trek over mensen, moet je toch wat beter rondkijken. De twiekertjes van 1/3 tot 1/2 van mijn leeftijd zijn er veel en veel beter in. Misschien ben ik hier al weer te lang en ga ik zonder dat ik het weet meedoen ;) :+
Sorry, ik ben niet zo van het terugverwijzen, een betere wereld begint bij jezelf. Overigens mag je best vinden dat iemand zeurt, zolang dat maar niet je argument is om iemand de mond te sneuren. Op de man spelen is geen discussieren, dat doe je met argumenten :)
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:50:
ISO 3200 is toch ook beschikbaar als (H) setting? Tenminste, dat claimt dpreview :)

Edit: Oh wacht, je mist dat in de 20D en ziet dat als voordeel op de 30D ofzo?
Vergeleken met de 5D iso3200 doelde ik meer op :) Of een toekomstige camera, ik wil écht graag aan die hoge iso's zitten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ISO 3200 is toch ook beschikbaar als (H) setting? Tenminste, dat claimt dpreview :)

Edit: Oh wacht, je mist dat in de 20D en ziet dat als voordeel op de 30D ofzo?

[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 21-02-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
http://www.cornevaniperen.nl/products.php?cat=116

Mag hopen dat dit waar is, want dan gaat mn 20D gelijk eruit! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:35
Wat een gelul allemaal over de introductie van een nieuwe cam.
Samengevat: 30D is de opvolger van de 20D.
Nagenoeg dezelfde prijs
Meer dingen zijn erbij gekomen en dat voor dezelfde prijs!

Conclusie: Niet zeiken, zeuren of wat dan ook. Wil je een snelle camerabody in de €1.200 range kun je niet om de 30D heen.

En verhalen als "ik zou weathersealing erop willen" uhhh grow up. Als ik op Zandvoort in de regen fotografeer krijg ik heus geen laag water in m'n body hoor....
De lijn tussen professioneel en hobby-amateurs wordt zo wel heel dun. En dat is nergens voor nodig. Je ziet een Balkenende ook niet naar z'n werk gaan met Fiat Panda, maar heeft een luxe en grote auto tot z´n beschikking (met chauffeur) om z'n werk optimaal uit te oefenen. Een lopende band medewerker gaat toch ook niet met een limo naar z'n werk....Hetzelfde is met pro-fotografen. Het is hun werk en verwerven er inkomen mee, kortom je koopt de beste camera. Als amateur fotograaf is zo'n camera gewoon sterk overdreven.

Persoonlijk zie ik geen reden om m'n 20D te verruilen voor de 30D. Dit is ook niet de opzet van Canon lijkt mij. Ik blijf nog vrolijk doorschieten en je bent een knappe jongen als je denkt dat je met de 30D betere foto's maakt dan met een 20D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Mocht de 30D écht 1200 euro gaan kosten dan zet Canon toch een camera met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding neer. Maar ik heb zo mijn twijfels: volgens het GWK is 1399 dollar nog altijd 1257 euro. Tel daar wat invoerrechten, belasting en winstmarge bijop, en je hebt een prijs van 1400 à 1500 euro.

Maar goed, mocht die 1200 euro wel kloppen dan mogen wij consumenten onszelf gelukkig prijzen :p

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Nielsracing schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 01:03:
Wat een gelul allemaal over de introductie van een nieuwe cam.
[...]
Als amateur fotograaf is zo'n camera gewoon sterk overdreven.
amen
Persoonlijk zie ik geen reden om m'n 20D te verruilen voor de 30D. Dit is ook niet de opzet van Canon lijkt mij. Ik blijf nog vrolijk doorschieten en je bent een knappe jongen als je denkt dat je met de 30D betere foto's maakt dan met een 20D :P
Mooier kan ik het er niet mee maken, leuker wel :)

Het zou trouwens ook niet de eerste keer zijn dat webwinkels wat laag insteken met de prijs, je hebt best kans dat die de komende weken nog iets omhoog gaan. Makkelijke manier van traffic en orders binnenhalen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door man-o-script op 22-02-2006 01:57 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
agree met Nielsracing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:37:
Op de man spelen is geen discussieren, dat doe je met argumenten :)
Als jij dat zo ziet, doe ik het met dubbel plezier! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Al dit 'gerant' heeft Canon wel deels aan zichzelf te danken hè. Als je zo'n grote sprong maakt in modelnaam, zoals toendertijd van 10D naar 20D, verwachten mensen ook flinke vooruitgang. Als ze het model gewoon 20D Mark II hadden genoemd was het gemiep en gehuil over de specs een stuk minder geweest. Dan zou het gewoon als een D70s of D2Hs of 1D Mark II worden gezien :)

Canon marketing vond blijkbaar dat het ding toch 30D moest heten (vanwege continuity misschien?) dus tja. Ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke marktprijs: als het idd zo'n 1200 eur gaat worden (niet onmogelijk gezien het productie-volume dat Canon kan halen) wordt hij voor veel upgraders die nog geen 20D hebben, best wel interessant.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Best wel ironisch trouwens... Precies datgene wat de 30D voor een aantal tot een teleurstelling maakt omdat ze op een grotere stap vooruit hadden gehoopt zorgt ervoor dat de 30D zo agressief geprijsd kan worden. 20D body in de prijswacht, NL shops, is nu € 1164, Corné heeft de 30D pre-order staan voor € 1199! Nou zal de 20D prijs wel gaan zakken, dus het prijsverschil zal wel weer wat groeien, maar praktisch gezien heb je een paar features meer, voor een klein beetje meer centen.

Kleine aanpassingen aan de body (knopje erbij, ruimte voor groter scherm) het grotere scherm zelf, en verder grotendeels firmware aanpassingen, wat electronica (de centrale belichtingsmeter is nu kleiner) en geen nieuwe batterij grip hoeven ontwikkelen zorgen voor een vrijwel naadloze overgang èn dus voor weinig R&D kosten, waar de klant het voordeel van heeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:45
Leuk ding.
Niet genoeg om te upgraden vanaf een 20D, maar als je van plan was een 20D te kopen zou ik, bijna ongeachte het prijsverschil, wel voor de 30D gaan:

spotmeter _/-\o_

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
mphilipp schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:23:
Heb je wel eens een ISO800 foto gezien van een normaal rolletje?
ja, om eerlijk te zijn, gebruik ik steeds vaker de NPZ 800 (of zoals die sindskort heet de PRO 800 Z) van Fuji en daar haal ik zonder probleem van een kleinbeeld negatief tot 20x30 vreselijk cleane plaatjes mee. en als ik groter zou willen, zou dat ook geen enkel probleem zijn. en ook de superia 1600 van fuji heeft, zeker voor zijn lichtgevoeligheid, een extreem kleine korrel (tot 125 lijnen/mm, wat overeenkomt met 13,5MP van een kleinbeeld negatief). en daarbij moet aangetekend worden dat sinds de introductie van digitale fotografie de verschillende filmfabrikanten niet of nauwelijks hebben geïnvesteerd in R&D van film. Hadden ze dat wel gedaan - en we zetten de trent van de voorgaande 40 jaar door - dan was er hoogstwaarschijnlijk ook een goed bruikbare ISO 3200 film geweest, die zonder enig probleem tot 6400 was te pushen.

Digitale fotografie heeft lange tijd qua ISO perfermance achtergelopen op analoog, die tijd is voorbij. Maar inmiddels mag je best verwachten dat dSLR's qua ISO performance beter presteren dan analoog. Canon vond dat blijkbaar niet nodig en het is naar mijn mening terecht dat sommigen daarin teleurgesteld zijn.
Hetzelfde is met pro-fotografen. Het is hun werk en verwerven er inkomen mee, kortom je koopt de beste camera.
het spijt me, maar dit is zo'n onzin. omdat het je werk is en je inkomsten ermee verwerfd, moet je maar gelijk de beste camera kopen? veel beroepsfotografen hebben de specificaties van die beste camera's helemaal niet nodig en kunnen dikwijls zulke camera's zich helemaal niet permiteren. maar zij zijn voor hun inkomen wel afhankelijk van hun camera en willen dus een betrouwbare, degelijke camera hebben. zo'n camera is voor nog geen 2000 euro te maken met de specificaties van de 20d/30d. ik kan begrijpen dat canon zo'n camera niet wil maken, omdat de d20/d30 waarschijnlijk veel beter verkoopt dan een kale procamera. het is alleen jammer dat velen hier niet kunnen begrijpen dat lang niet iedere (semi-)pro zich een 1d(s)mkii(n) wil en/of kan permiteren.

[ Voor 4% gewijzigd door lateef op 22-02-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
lateef schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:28:
[...]

..

[...]

het spijt me, maar dit is zo'n onzin. omdat het je werk is en je inkomsten ermee verwerfd, moet je maar gelijk de beste camera kopen? veel beroepsfotografen hebben de specificaties van die beste camera's helemaal niet nodig en kunnen dikwijls zulke camera's zich helemaal niet permiteren. maar zij zijn voor hun inkomen wel afhankelijk van hun camera en willen dus een betrouwbare, degelijke camera hebben. zo'n camera is voor nog geen 2000 euro te maken met de specificaties van de 20d/30d. ik kan begrijpen dat canon zo'n camera niet wil maken, omdat de d20/d30 waarschijnlijk veel beter verkoopt dan een kale procamera. het is alleen jammer dat velen hier niet kunnen begrijpen dat lang niet iedere (semi-)pro zich een 1d(s)mkii(n) wil en/of kan permiteren.
Je snapt mijn punt toch wel.... Ik bedoel gasten als Frits van Eldik die dagenlang in de regen staat om een mooie plaat te maken. Leg nou niet op alle slakken zout want dat lijkt me een beetje onzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
nee, sorry, ik snap je punt niet. wat is je punt?

iemand die zich bezighoudt met auto'sport'fotografie heeft de AF-snelheid en FPS-rate van een 1Dmkii (of iets dergelijks) nodig. bij een camera met zulke specificaties zit de degelijke bouw en weathersealing. maar er is meer dan sportfotografie, er zijn ook mensen die die specificaties niet nodig hebben, maar wel dagenlang in de regen staat om een mooie plaat te maken. die hebben ook graag weathersealing en een degelijke bouw en die mensen moeten of de volle mep betalen, of hebben bij canon gewoon pech. en dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
lateef schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:50:
[...]

nee, sorry, ik snap je punt niet. wat is je punt?

iemand die zich bezighoudt met auto'sport'fotografie heeft de AF-snelheid en FPS-rate van een 1Dmkii (of iets dergelijks) nodig. bij een camera met zulke specificaties zit de degelijke bouw en weathersealing. maar er is meer dan sportfotografie, er zijn ook mensen die die specificaties niet nodig hebben, maar wel dagenlang in de regen staat om een mooie plaat te maken. die hebben ook graag weathersealing en een degelijke bouw en die mensen moeten of de volle mep betalen, of hebben bij canon gewoon pech. en dat is mijn punt.
Dan betaal je inderdaad de volle mep. Een camera weatherseald maken (werkt uiteraard alleen met weatherseald lenzen) kost nou eenmaal veel geld. Canon kan niet voor elke klant een camera maken. De één hecht meer waarde aan weinig ruis en bij hoge ISO's, de ander weathersealing, en weer een ander wilt zo'n compact mogelijke bouw.
Zo raar is dat trouwens toch niet dat een dergelijke camera als een 30D geen weathersealing heeft..? Ik ken in ieder geval geen van de concurrenten die voor die prijs dit wel levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Nielsracing schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 13:03:
Ik ken in ieder geval geen van de concurrenten die voor die prijs dit wel levert.
ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
Die zie ik niet als concurrent :D
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb met mijn 20D (en overigens ook met de 300D) erg vaak in de stromende regen gefotografeerd (wat wil je als je in Schotland op vakantie gaat :X) en ik heb 0,0 problemen gehad. Ik heb op die vakantie een hele dag in de stromende regen gestaan bij de lokale Highland Games en mijn 20D + niet gesealde 17-35 Tamron + 70-200/f2.8 van Canon, de camera was meer dan nat en geen enkel probleem gehad.

Van mij mag Canon de 20D weather-sealed noemen :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dear Canon,

Subject: Regarding EOS 30D naming

You could have saved yourself a lot of trouble and users whining out there on the web if you would have named the new EOS dSLR the 20D Mark II for instance, or, if you would only want to use the Mark etc naming convention for your pro series, maybe 25D would suffice. Quite a number of the 20D owners (the actual end users that is) feel boffed that the 30D hasn't come to their camera's in the form of a firmware upgrade. You would have made so many people happy and sold more 20Ds, lensens and flashes and so on. On top of that, you would have had more time (say six to twelve months) to develop an actual dSLR worthy of the name 30D, as are the 10D and 20D of their names.

The impact of this let down should not to be taken lightly: even though you will sell a lot of 30Ds because of its low-low price, the people will feel they are buying a 20D with new firmware instead of an actual new product. Of course, this is called evolution instead of revolution, but still: you know what I mean.

Sony is coming. Nikon is coming. Forget the standard eighteen-month recycle schedule and focus on giving the people more of what they want and need. So what if it takes two years or more: a heck of a camera will last at least that long on the market.

Of course the 20D is a good camera, and I do not doubt the 30D will be too when it's available. But don't you feel like bringing out a great subpro-camera for under $2k that will blow everyone away? That would sell like crazy I'm sure.

Sincerely yours,

PS I'm a Nikon user (although I have a lovely Ixus) but I don't want Nikon R&D to get lazy.
O-)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Cropfactor van 2.0, 5 mpixel. Nee ik noem dit geen gelijkwaardige camera aan de canon's. Neem daarbij de opstarttijden, respons etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
De 'kritiek' op de 30D begint nu echt om te slaan in ouderwets gepijpzeik hoor. Mensen, GET the fuck over it. Sjees. :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Dat van mij is een grapje natuurlijk Servor: neem het alsjeblieft niet te serieus zeg: men doet hier in FGA al zo serieus over allerlei cams en lenzen :) Er wat luchtiger tegenaan kijken doet veel voor je gemoedstoestand ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
:D
Op zich leuk, maar ik hoop wel dat je dit niet serieus opstuurt. :>

Mensen die zich druk maken om een naampje :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:09:
neem het alsjeblieft niet te serieus zeg: men doet hier in FGA al zo serieus over allerlei cams en lenzen
Het was niet een directe aanval op jouw stukje, maar idd meer op de discussie van de afgelopen dag. Het lijkt wel of mensen geen foto meer kunnen maken zonder weather seal, of zonder feature Xyz. Wat dat betreft moet ik me toch echt aansluiten bij mphillip: als iedereen zich zo druk zou maken om het maken van foto's als om de hardware, dan zou ik in het showcase forum wat minder vaak denken 'tsja, technisch prima foto, maar d'r zit geen centimeter gevoel in, je doet gewoon een truukje na'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Precies!

Mensen focussen ( :+ ) teveel op de tech en te weinig op het fotograferen zelf.

Deze hoofdgroep heet niet voor niets Fotografie wat betekent foto's maken :P En natuurlijk is je uitrusting belangrijk, evenals de kennis ervan! Maar na een tijdje heb je dat echt wel door, en ga je foto's maken :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm, no offence, maar waarom zou Canon de features van de 30D in de 20D inbouwen? Ja, dan verkopen ze meer 20D's, maar die is end of life zo te zien. Wat hebben ze daaraan? Dat kost ze gewoon 30D verkopen.

't Zegt meer over de mensen die de naam niet goed vinden, komop zeg, 't is maar een naam. Bij iedere Canon introductie wordt er wel een hoop gezeurd over dat de specs tegenvallen. 8MP is zat, de plaatjes zijn zo ruisvrij als je ze maar zou willen hebben, ISO 3200, ISO in de viewfinder, groter buffer, custom burst-rate, spotmeting. Ik bedoel: een heleboel van de dingen die aan de 20D nog niet goed waren, volgens de gebruikers, zijn nu gefixed. En als er dan niet veel meer overblijft om over te zeuren, gaan we ineens over de naam beginnen.

Ik snap het wel, maar 20D mk2 doet meer aan een facelift denken dan een echt nieuwe camera. De 30D biedt zoveel meer, maarja, dat lijkt niemand te zien ofzo :?

Edit: Hmm, ik moet sneller typen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 22-02-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:16:
Precies!

Mensen focussen ( :+ ) teveel op de tech en te weinig op het fotograferen zelf.

Deze hoofdgroep heet niet voor niets Fotografie wat betekent foto's maken :P En natuurlijk is je uitrusting belangrijk, evenals de kennis ervan! Maar na een tijdje heb je dat echt wel door, en ga je foto's maken :P
Wieeee, een medestander! _/-\o_ .

Mensen, door een 1ds Mark II ga je geen mooie foto's maken.
Door een 17 - 40/L 2.8 ga je geen mooie foto's maken.

Je maakt foto's vanuit je gevoel, omdat je er iets mee wil zeggen. Om iets over te brengen. En anders ben je in principe niet beter (of slechter) dan de gemiddelde vakantiesnapshotter waar zo vaak op afgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ik heb een hekel aan vakantiesnapshotters: ze staan altijd in de weg als ik met mijn D2X een kiekje foto wil maken van de Eiffeltoren precies in het midden :+

Overigens wat wel gezegd moet worden over betere apparatuur: het maakt het wel makkelijker om goeie foto's te maken als je ze eenmaal door hebt: sommige cams zijn gewoon gelimiteerd voor wat je eventueel in gedachten hebt (klein dof, low-light, snelheid, etc) :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Fairy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:07:
Cropfactor van 2.0, 5 mpixel. Nee ik noem dit geen gelijkwaardige camera aan de canon's. Neem daarbij de opstarttijden, respons etc.
:D :D :D :O

en wat betreft het stukje van remy, hij heeft wel een punt. voor een subpro voor rond de $2000,- blijft naar mijn idee een plaats in de markt. deze 30d is 'slechts' de 20dmkii waar enige tijd geleden de geruchten over de rondte deden, had hem gewoon 20dmkii genoemd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:24:

Overigens wat wel gezegd moet worden over betere apparatuur: het maakt het wel makkelijker om goeie foto's te maken als je ze eenmaal door hebt: sommige cams zijn gewoon gelimiteerd voor wat je eventueel in gedachten hebt (klein dof, low-light, snelheid, etc) :)
En een goede fotograaf past zijn foto daar op aan, in plaats van andersom. Alhoewel je gelijk hebt natuurlijk, op een gegeven moment wil je gewoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedenk mijzelf net dat ik hem morgenavond mag vasthouden. Wie wil mij aanraken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mig29: Bofkont, 'k ben wel benieuwd naar je ervaringen, post je ze ook hier?

Voor de rest: mag het alsjeblieft weer ontopic over de camera? Hij heet nou eenmaal 30D, dat doet niks af aan de specs en de prijs/kwaliteit verhouding. Als er echt behoefte is aan een algemeen topic over wat je nodig hebt om goede foto's te maken, prima, maar hou die discussie dan in een apart topic en niet hier :)

Verwijderd

Hier staat een interview met Chuck Westfall over de 30D.
We are always working to advance image quality, but at current technology levels, any reduction in pixel pitch lower than 6.4 microns would result in lower image quality at high ISO speed settings compared to our current design.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 09:35 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hoezo moet je daar om lachen? Een dergelijk klein oppervlak zorgt er voor dat de ruisgevoeligheid omhoog gaat, en het optisch oppervlak is bijna gelijk aan die van een prosumer compact, het is veel moeilijker een goede wideangle te maken etc.

Nee als ik straks ga upgraden word het bij mij toch echt weer 35mm.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 22:54
Fairy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:36:
[...]

Hoezo moet je daar om lachen? Een dergelijk klein oppervlak zorgt er voor dat de ruisgevoeligheid omhoog gaat, en het optisch oppervlak is bijna gelijk aan die van een prosumer compact, het is veel moeilijker een goede wideangle te maken etc.

Nee als ik straks ga upgraden word het bij mij toch echt weer 35mm.
heb je wels met die e-1 gewerkt? Dat ding is nogal fenominaal goed.

Hoop top fotografen gebruiken 'm, heerlijke camera. 2 keer cropfactor is niet eens zo storend (én ja, ik heb er ervaring mee), wide angle bestaat opzich wel. Verder moet je 'm gewoon proberen, zo'n Oly. Dan piept ge wel anders.

|>

• lateef
zie reactie van simon...
Fairy schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:36:
het is veel moeilijker een goede wideangle te maken etc.
maar ondertussen heeft olympus wel één van de beste ultrawidezoomlenzen. ik denk dat optisch alleen de 17-35/2,8 van nikon van gelijkwaardige klasse is en die lens kan slechts met adapter en dus zonder communicatie met de body digitaal ten volle benut worden op de 5d en 1ds'en van canon (of op een verouderde kodak body).

duur, tja wellicht, maar effectief wel 2mm breder dan de 16-35 van canon, die slechts 100 euro goedkoper is en 2mm aan die kant van je bereik is een hele hoop.

• Grrrrrene
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:27:
[...]

En een goede fotograaf past zijn foto daar op aan, in plaats van andersom. Alhoewel je gelijk hebt natuurlijk, op een gegeven moment wil je gewoon meer.
Je kunt je niet overal aan aanpassen, dat is echt onzin. Een enorme cropfactor zorgt voor een grote DOF, wat compleet ongewenst is bij bijvoorbeeld portretfotografie, hoe past een A85 eigenaar zich aan die eigenschap van z'n camera aan? Dat is onmogelijk. Er wordt altijd gezegd dat je maar flink in moet zoomen en dicht op je onderwerp moet gaan staan, maar dat is leuk in theorie, maar werkt niet in de praktijk: dan heb je de neusharen van je vriendin prachtig op de foto staan, maar een portret is het niet ;)

Ook ruisgevoeligheid of AF bij weinig licht zijn dingen waar je weinig aan kan doen als fotograaf: je kunt niet ineens een lagere ISO waarde gebruiken, want dan kun je met je sluitertijd niet uit. Kortom: er valt nog steeds een hoop te wensen en vooruitgang willen staat niet per definitie gelijk aan ontevreden zijn over je huidige cam. Het zorgt er gewoon voor dat je flexibeler bent, want uiteindelijk is fotograferen voor een deel ook spelen met de instelmogelijkheden van je cam en als je daarin meer speelruimte krijgt zonder aan de fotokwaliteit in te boeten, is dat voor iedereen winst toch?

Edit: Hmm, ga ik nu zelf ook niet te offtopic? :X

Verwijderd

Nee dat vind ik eigenlijk niet Grrrrrne, je raakt juist het punt waar het om draait: moet je maar tevreden zijn met je camera omdat er mooie foto's uit komen rollen of mag je ook gewoon verder denken wat je zou willen en daar je verwachtingen bij hebben.

Ik zie genoeg toepassingsgebieden voor een extreem ruisvrijecamera waarbij je op iso6400 gewoon nog kunt werken. Dat een ander dat niet zo kan boeien is een tweede, maar het zorgt er wel voor dat je de keuze hebt om bijvoorbeeld je DOF te vergroten zonder dat je sluitertijd naar één seconde duikelt :) F/1.8 is heerlijk lichtsterk, maar je hebt een DOF van nul komma nul, waardoor ik hem vaak al afstop zelfs wanneer ik het licht eigenlijk heel goed kan gebruiken.

Daarvoor zijn die ontwikkelingen leuk en handig: meer flexibiliteit. Vandaar ook de hele discussie over de 30D, wat mag je verwachten en wat verwacht je :)

Verwijderd

Corné van Iperen verwacht de camera in april uit te kunnen leveren. Is dat realistisch? Hoeveel tijd ging er overheen voordat de 350D, 5D en 20D redelijk verkrijgbaar waren na de aankondiging? Ik begrijp dat Canon, afhankelijk van de interne ontwikkelingen, een aankondiging uitstelt of vervroegd voor de PMA wat het moeilijker maakt om een schatting te geven wanneer de camera in de winkel ligt.

Ik sta namelijk op het punt de 20D te kopen. Ik heb hem niet razendsnel nodig, maar steeds filmrolletjes heenbrengen en vervolgens negatieven inscannen begint mij wat te irriteren.

Hoe staat het overigens met de nieuwe lenzen? Ik zie een 85 F/1.2 op het plaatje. Gaaf ding lijkt me. Interessanter lijkt me de 17-55mm F/2.8 IS. Ik begin nu te twijfelen tussen de 17-40 en 17-55. Is die 17-55 EF-S? Iemand enig idee over de prijs?

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:47:
Hoe staat het overigens met de nieuwe lenzen? Ik zie een 85 F/1.2 op het plaatje. Gaaf ding lijkt me. Interessanter lijkt me de 17-55mm F/2.8 IS. Ik begin nu te twijfelen tussen de 17-40 en 17-55. Is die 17-55 EF-S? Iemand enig idee over de prijs?
Zijn eerlijk gezegd wat betreft specs al genoeg concrete pagina's te vinden hoor. ;) De 17-55 is inderdaad EF-S. Het lijkt erop dat de introprijs boven de 1000 euro gaat liggen.

{signature}

• lateef
de 85/1.2 zal denk ik zeker €2000,- gaan kosten, de 17-55/2,8 heeft een adviesprijs van €1349,- dat zal waarschijnlijk een straatprijs van €1200,- worden...

• MartijnGizmo
  • Laatst online: 03-10 17:50

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Al dat en meer in Het grote Canonmount-objectieven-topic

Verwijderd

Bedankt. Ik had inderdaad even wat verder moeten zoeken naar de specs; makkelijker te vinden dan ik dacht. Mij wat te duur die 17-55. Had hem goedkoper gedacht vanwege de EF-S fitting en niet-L. Maarja, dat hoort idd in dat andere topic ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 17:29 ]

• guillaumemay
Corné van Iperen verwacht de camera in april uit te kunnen leveren. Is dat realistisch? Hoeveel tijd ging er overheen voordat de 350D, 5D en 20D redelijk verkrijgbaar waren na de aankondiging? Ik begrijp dat Canon, afhankelijk van de interne ontwikkelingen, een aankondiging uitstelt of vervroegd voor de PMA wat het moeilijker maakt om een schatting te geven wanneer de camera in de winkel ligt.
Het zou heel goed kunnen dat Canon de 30D pas begin april (hier in Europa) op de markt zal brengen. Dit natuurlijk omdat de PMA pas eind februari is (deze zaterdag begint het spektakel toch?). En die ene maand als buffer kan nog gebruikt worden om de 20Ds uit de voorraden van de winkels te helpen. Maar het bflijt gissen, want Corné kon mijn 24-105 ook pas 2 weken later leveren dan de dag dat ik hem daadwerkelijk aanschafte. Misschien houdt Corné alvast rekening met de pre-orders?

Wel staat op dpreview vermeld dat de EF-S 17-55/2.8 pas in mei zal komen. Het wordt dus nog wel even wachten op die lens. De 17-40 L heeft zich op een cropfactor camera al bewezen, de 17-55 moet dat nog doen. Hopelijk zal hij dat ook doen, maar totdat het echt bewezen is zou ikzelf skeptisch blijven en wachten op de aanvankelijke tests en reacties op deze lens. Met Canons laatste twee lenzen zijn er aanvankelijk ook de nodige problemen geweest. Maar goed, het is maar een advies, want het zit de laatste tijd niet echt mee met mijn geluk. Vandaar dus dat ik vrij voorzichtig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Njah goed, zojuist dus terug gekomen uit Tiel en even kunnen spelen met de 30D (en uiteraard de 17-55, maar hierover meer in het Canonmount verhaal). De camera........ is gewoon een nieuwe 20D met een groter schermpje en een printknop. De sluiter voelt en klinkt veel meer solide. De spiegelklap is wat zachter en ondanks dat het dezelfde sluiter is als die van de 5D klinkt ie anders. De body schijnt iets anders in de hand te liggen, maar daarvoor heb ik de 20D te kort. De camera is net als de 20D snel en doet zijn werk erg goed. De spotmeting werkt goed en doeltreffend. Zelfs een portret op een meter of 10 met een heftig belichte muur op de achtergrond was prima te doen. Het schermpje is duidelijk en helder, geen klachten over. Eerlijk gezegd ben ik blij ook even met de andere producten te hebben kunnen spelen, want alleen voor de 30D hoef je het niet te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Heeft de 30D je wel over de streep kunnen trekken om er je 20D voor te verruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, maar als je vaak op hoge iso's werkt of spotmeting nodig hebt, moet je de switch maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Hoge ISO's? Bedoel je betere performance (lijkt me niet) of het wijzigen zichtbaar in de viewfinder?

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 24-02-2006 00:29 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, het nauwkeuriger instellen van de ISO waarden (in halve of derde stops).

edit: maar dat had je ook al uit de specs kunnen halen... kortom, weinig veranderingen...
/me naar bedje toe

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ja, dat kon ik uit de specs halen en wist ik dan ook al. Je opmerking 'als je vaak op hoge iso's werkt' vond ik een beetje onduidelijk.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 23:08

mjl

Ugh

Grrrrrene schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 15:19:
Euhm, no offence, maar waarom zou Canon de features van de 30D in de 20D inbouwen? Ja, dan verkopen ze meer 20D's, maar die is end of life zo te zien. Wat hebben ze daaraan? Dat kost ze gewoon 30D verkopen.
[speculatiemode]
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze wachten met firmware updates met de nieuwe features voor de 20D totdat ze ze allemaal kwijt zijn, de 30D kan natuurlijk lekker duur blijven dan en in de 2dehands markt voor 20D's blijven de prijzen ook weer hoger, wat weer goed uitstraald naar Canon dat hun producten waardevaster aan het worden zijn.
[/speculatiemode]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Canon heeft nog nooit aan genereuze firmware updates gedaan, dus ik zie geen reden om die nu wel te verwachten. Met de alternatieve firmwares voor de 300D had Canon ook anders wel met een officiële firmware kunnen komen, om te voorkomen dat er men verder ging met vage firmwares flashen.

Let's face it, Canon draait gewoon lekker veel volume en dat bevalt ze prima.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen proberen nog serieus geruchten de wereld in te helpen, maar deze komedianten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:48:
Sommigen proberen nog serieus geruchten de wereld in te helpen, maar deze komedianten..
Mooie photoshop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Zo is hij wel héél lelijk!

[/te-makkelijke-anti-andere-merken-hippie-post]

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 27-02-2006 00:02 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik vraag me ook af hoe realistisch die prijs is bij Corne. Aangezien de body bij Konijnenberg op 1499,- geprijsd staat.
Nog maar even afwachten wanneer dat we 'm kunnen kopen en voor welke prijs. Weet ook niet of Corne met deze prijs pre-order wil binnenhalen en vervolgens de prijs verhoogd als deze uitkomt?

Mijn 20D staat in ieder geval al op Marktplaats :P

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
Konijn had volgens mij in het begin de 24-105 ook op 1299 staan en Corne op 999.
Misschien is de prijs van Corne wat optimistisch, mocht het wel kloppen vraag ik me sterk af wat de 20D gaat doen in prijs (nieuw en 2ehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat die flink gaat dalen. De 20D body is al aan het dalen trouwens, kan toeval zijn. Zie http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=93991 en dan het grafiekje. Konijn heeft hem wat veilig geplaats denk ik. Starink zit op 1299, ook mooie prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triplefox schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:14:
Konijn had volgens mij in het begin de 24-105 ook op 1299 staan en Corne op 999.
Misschien is de prijs van Corne wat optimistisch, mocht het wel kloppen vraag ik me sterk af wat de 20D gaat doen in prijs (nieuw en 2ehands).
als ie voor 999 staat bij Corné dan is het zo.
ik heb hem bij topfoto.de vandaan ook voor 999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 12:11:
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, een 1.3crop zou al verbetering aanbrengen. Maar kunnen daar wel EF-S lenzen op? Er zit namelijk op die plaat al een EF-S objectief, dus als dat niet kan wordt het alsnog gewoon 1.6x :)

En waar ik helemaal benieuwd naar ben zijn de nieuwe cashbackacties, 24-105 cashback ofzo :9
Wanneer is die nieuwe cashbackactie dan? Sorry voor offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Er is (helaas) geen cashback actie voor de 24-105. Wel voor de 5D. 300 euro terug op de bankrekening d:)b .

Ik ben serieus erover aan het nadenken om het "overbodige" te verkopen om met de laatste salarisstorting een 5D te kopen.. *kijkt naar 17-40+20D* .. *hoopt dat 24-105 snel terug komt van de reparateur*.. hmmm.. dilemma's.. 300 euro cashback is toch niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 02:25:
[...]

Wanneer is die nieuwe cashbackactie dan? Sorry voor offtopic...
De vorige liep van 15.03.2005 tot 31.12.2005 m.u.v. enkele lenzen waar nog een maand bij kwam vanwege de grote vraag, er zal dus binnen een week of 2 wel weer wat gaan lopen als het net zo gaat als vorig jaar, maar het geheel loopt wel redelijk gelijk met de 350D.
Op de PMA gekomen, eind maart overal te koop, dus de 30D zal ook wel zoiets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:28:
[...]

als ie voor 999 staat bij Corné dan is het zo.
ik heb hem bij topfoto.de vandaan ook voor 999.
Ik vraag me ook af or Corne de 30D nu mag aanprijzen voor 1199 en zodra deze uitkomt voor meer gaan verkopen.
Ik hoorde van Foto Amann in Eindhoven dat ze er maar 3 gaan krijgen bij de eerst levering en dat deze alledrie al weg zijn. Daar verkopen ze de body voor €1349,- En de 20D voor €1099,-

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

FlameBoy schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:58:
[...]

Ik vraag me ook af or Corne de 30D nu mag aanprijzen voor 1199 en zodra deze uitkomt voor meer gaan verkopen.[...]
"Prijswijzigingen voorbehouden". Als jij nu een 30D pre-ordert en betaalt, of aanbetaalt, voor 1199, dan moet Corné die 30D ook aan je leveren voor die prijs. Als hij later de prijs naar boven bijstelt, dan mag hij dat doen, vrije marktwerking enzo, maar dat mag niet retro-actief op al overeengekomen verkopen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Als dat nu de prijs is en de prijs geen overduidelijke typefout is (bij. 11,99 euro) dan heeft Corne zich maar aan de koopovereenkomst te houden ja. Als Corne dat niet aandurft moet hij maar niet aan pre-orders doen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Anders geeft hij je je aanbetaling/geld terug, en voor 200 euro bijbetaling kun je de langverwachte 30D op komen halen, aan jou de keus ;) Hij hoeft zich helemaal nergens aan te houden.

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ik weet eerlijk gezegd niet of een aanbetaling doen wettelijk gezien al een koopovereenkomst is of niet.

Als je het volledige bedrag betaalt voor de pre-order, dan is het wel een koop (voor zover ik weet) en mag een verkoper niet alsnog meer gaan vragen voor het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:24:
"Prijswijzigingen voorbehouden". Als jij nu een 30D pre-ordert en betaalt, of aanbetaalt, voor 1199, dan moet Corné die 30D ook aan je leveren voor die prijs. Als hij later de prijs naar boven bijstelt, dan mag hij dat doen, vrije marktwerking enzo, maar dat mag niet retro-actief op al overeengekomen verkopen.
Ware het niet dat ik bij Corné heb nagevraagd of dat de daadwerkelijke prijs is, en het antwoord daarop is: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Heren: kan het weer over de camera zelf ipv cashbacks en (verwachte) prijzen? Dank u :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Jeff Keller van DCResource heeft sample pics gepost van de 30D:

http://www.dcresource.com..._30d-review/gallery.shtml

Ziet er allemaal best behoorlijk uit :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:08:

is ook niet zo vreemd, tov de 20D is er eigenlijk niets veranderd op sensor gebied.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
Remy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:08:

Jammer dat ze niet geschoten zijn met die nieuwe 17-55/2.8 IS. Het lijkt me een aantrekkelijke lens, maar ik zal zeker eerst de recensies afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
Zien er inderdaad prima uit die pics, maar had Jeff niet íets grotere pics kunnen plaatsen? Wát een artefacts! :X

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
daniel_ev schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:43:
Zien er inderdaad prima uit die pics, maar had Jeff niet íets grotere pics kunnen plaatsen? Wát een artefacts! :X
Clicking on the thumbnail will display a reduced, 800 x 600 image. Clicking on the link below that will show the full-size (large!) image. Please do not judge the photo quality from any image except for the full-size image, as these smaller images were recompressed when they were downsized.
Full-res staat er gewoon bij hoor ;)

Samples lijken idd erg veel op de 20d samples van dpreview. Inclusief alle CA die deze lens produceert.

[ Voor 33% gewijzigd door djengizz op 09-03-2006 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Simon schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 16:12:
[...]

is ook niet zo vreemd, tov de 20D is er eigenlijk niets veranderd op sensor gebied.
Er zit meer in de lijn van klikken naar opslag dan de sensor natuurlijk Simon: zoals de DIGIC II processor die behoorlijk belangrijk is. En niets veranderd: in 18 maanden tijd zal de sensor echt wel wat getweaked zijn door de engineers om nog beter te presteren: in samenhang met de DIGIC II processor en de data-verwerking (buffer/card write speed). Dus 'niets veranderd' is niet echt realistisch in dit geval ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 20:35
Wat voor lens zit er eigenlijk op? Een 17-85 dus. Valt me nog al tegen dan die lens.

Om nou te zeggen dat het een top lens is... CA en heel onscherpe randen. M'n 18-70 f3.5-5.6 minolta kit lens doet het dan beter.

Er zit in de eerste foto redelijk wat ruis in de schaduw partijen als je in bedenkt dat het een ISO 100 foto is die naar mijn gevoel toch wel wat schoner had gekunt.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Remy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Er zit meer in de lijn van klikken naar opslag dan de sensor natuurlijk Simon: zoals de DIGIC II processor die behoorlijk belangrijk is.
De 20D had ook al de DIGIC II. Net als de 350D overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 09-03-2006 10:06 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
martijn_tje schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:59:Er zit in de eerste foto redelijk wat ruis in de schaduw partijen als je in bedenkt dat het een ISO 100 foto is die naar mijn gevoel toch wel wat schoner had gekunt.
Waar ga je deze camera nu mee vergelijken? Zoals velen hier al zeggen is het gewoon een 20D waarvan de minpuntjes wat zijn weggewerkt. Welke camera zou volgens jou een "schonere" foto maken op ISO100? De 5D? 1D(s)? Natuurlijk, maar die zijn weer voor een andere doelgroep ben ik bang.
De 20D kan qua performance zich goed meten tussen de top alleen waren er op gebied van functionaliteit wat dingen aan te merken. Ik heb m'n 20D alleen al te koop staan voor deze upgrade omdat de ISO speed in de zoeker te zien is en het LCD scherp sterk verbeterd is.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 20:35
FlameBoy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:23:
Waar ga je deze camera nu mee vergelijken? Zoals velen hier al zeggen is het gewoon een 20D waarvan de minpuntjes wat zijn weggewerkt. Welke camera zou volgens jou een "schonere" foto maken op ISO100? De 5D? 1D(s)? Natuurlijk, maar die zijn weer voor een andere doelgroep ben ik bang.
De 20D kan qua performance zich goed meten tussen de top alleen waren er op gebied van functionaliteit wat dingen aan te merken. Ik heb m'n 20D alleen al te koop staan voor deze upgrade omdat de ISO speed in de zoeker te zien is en het LCD scherp sterk verbeterd is.
Ik vergelijk met m'n Minolta 5D. Nu ga ik niet meteen roepen dat die schoner is, maar die is op het oog zeker even schoon op iso 100 en 1/200 sluiter met noise reduction uit. De 5 en 7D van minolta staan ook niet echt bekend als super ruis vrij volgens diverse reviews. En waar vergelijken ze dan mee... juist de canon's 350D 20D en 30D die wel als ruis vrij bekend staan.

Ik vond de donkere partijen voor een camera die toch wel bekend staat om z'n schone foto's onrustig in vergelijking met die uit m'n eigen camera die er juist niet om bekend staat.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:44:
[...]
Er zit meer in de lijn van klikken naar opslag dan de sensor natuurlijk Simon: zoals de DIGIC II processor die behoorlijk belangrijk is. En niets veranderd: in 18 maanden tijd zal de sensor echt wel wat getweaked zijn door de engineers om nog beter te presteren: in samenhang met de DIGIC II processor en de data-verwerking (buffer/card write speed). Dus 'niets veranderd' is niet echt realistisch in dit geval ;)
eh, inderdaad, wat Gizz zegt, als de DIGIC II nieuw zou zijn dan zou het echt best een grote upgrade zijn, helemaal qua ruis niveau's. Maar er is dus niets veranderd. Feitelijk zou je gewoon de 20D samples kunnen nemen, want die zouden eigenlijk dezelfde plaatjes moeten zijn.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Jammer genoeg snappen jullie niet wat ik bedoel met 18 maanden tijd: in die tijd kan Canon R&D op z'n gemak zowel sensor als die DIGIC II processor (ja, dezelfde!) refinen en tweaken en verbeteren. Natuurlijk zal het niet met sprongen gaan: daarom is de 30D een evolutionair model ipv een revolutie. Dus nee, feitelijk zou je -niet- de 20D samples kunnen nemen, want die komen uit een 20D. De verbeteringen in de 30D tov de 20D zitten op zowel direct zichtbaar (features etc) als niet zo direct zichtbaar niveau.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk die samples, maar ik vind ze nietszeggend. Je kunt pas écht iets zeggen over die samples als ze goed vergelijkingsmateriaal aanbieden. Op die site staan van verschillende camera's en lenzen foto's met ongeveer dezelfde compositie. Aangezien het licht iedere dag anders is en de zon steeds op een andere plek staat hebben we daar ook weinig aan.

De kwaliteit van de foto valt of staat met de kwaliteit van de lens bij camera's uit de 20D/30D klasse. En de 17-85 IS is niet een toplens; de 30D verdient beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Remy, ik denk als dat werkelijk zo is er al de pro reviewers commentaar op hebben gegeven. Tot nu toe is het gewoon een uitgewerktere 20D voor mij. Ik vraag me af of Phil en de zijnen straks enig verschil in de afbeeldingen weet te constateren.

[ Voor 3% gewijzigd door simon op 09-03-2006 16:58 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 21:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ok Remy, ik snap nu waar je op doelt. Maar mag ik vragen wat je bronnen zijn betreffende deze tweaks?

Of hoop je alleen maar dat ze dingen getweaked hebben? Dan hoop ik voor ons allen met je mee, maar je brengt het nu als feiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Gizz op 09-03-2006 17:10 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 11:55
Ik las onlangs een klein interview met een Canon dude:
IR: Has there been any tuning to how the sensor and processor handle images, or should we expect to see the same quality as the 20D?

Westfall: In terms of raw images, the quality of the EOS 30D is identical to the EOS 20D. However, the EOS 30D features our unique Picture Style settings, which provide more flexibility in terms of processing parameters for in-camera JPEGs. As the third EOS model to incorporate Picture Styles after the EOS-1D Mark II N and the EOS 5D, the EOS 30D makes it easier for EOS owners to synchronize the look of their images even if they are using several camera models on the same job.
Bron

Exact dezelfde kwaliteit dus, maar met iets meer instellingen voor als je jpeg schiet. Persoonlijk denk ik dat je er eigenlijk helemaal niet rouwig om hoeft te zijn als je ziet wat de 20D vermag.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nou ben ik een redelijke noob op camera hardware gebied maar ik heb wel enkele discussies gelezen op dpreview die zinspeelden op het feit dat de hardware / processor architectuur is aangepast. Dit voornamelijk vanwege de grotere buffer.

the functionality that we are discussing here, image processing, is a very high-tech thing that requires years of work and a platoon of PhD engineers. it's not just a simple assembler routine, running in DOS on the simple processor like the 300d's firmware does. it's a major *hardware* thing and cannot be just 'upgraded'. going from 6 shot buffer to 9 shot buffer with the same amount of RAM indicates they did a major rework on these parts, and they are most certainly hardware modifications - there are enormous amounts of data shifted around and processed, there is no way that a simple firmware does that.
bron

Dit is trouwens niet de enige discussie, ik heb er een aantal gelezen over dit onderwerp maar die kan ik zo gauw niet vinden. Hoe geloofwaardig dit is, is een tweede.

[ Voor 26% gewijzigd door djengizz op 09-03-2006 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik concludeer uit jouw verhaal dat de snelheid van dataverwerking omhoog is gegaan, dat zal vast een hardwarematig geheel zijn, maar vanaf de DIGIC II processor is alles digitaal, het gedeelte erna is dus geredesigned (begrijp ik hieruit, ervoor valt sowieso weinig te redesignen), en dat gedeelte is digitaal. Dat verandert niet meer na de processing. Dus zelfs al tweaken ze enorm veel, ze tweaken denk ik het gedeelte ná de processor. Maar het blijft speculatie.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben benieuwd wanneer de 20 d voor een redelijker prijs gaat worden verkocht. Als redcoon en Corne een 30D voor 1200 pegels aanbieden, is 1150 voor een 20d wel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 20d word vervangen door de 30d, de 20d zullen dan ook gewoon totaal verdwijnen. Officieele dealers krijgen dan ook 30d's i.p.v. 20d's en mogen voorraad inruilen voor up to date camera's. (30d's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

En dan gooit canon die 20d's gewoon in de prullenbak?
Ik denk dat het waarschijnlijker is dat de 20d's voor opruimingsprijzen weg gaan :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik heb ergens gelezen dat de 20D en 30D een tijdje naast elkaar zullen bestaan, en de 20D langzamerhand uit het beeld 'vervaagt'.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Precies, en als dat het geval is, en de prijs voor de 30D is idd ongeveer €1200, dan verwacht ik eigenlijk dat de 20D wel in prijs gaat dalen, want anders wordt die niet meer verkocht :). Er moet natuurlijk wel een reden blijven om dan voor de 20D te gaan, als het prijsverschil te gering is koopt iedereen een 30D en blijft de 20D maar op de planken liggen, en daar zitten zowel de winkeliers als Canon denk ik niet op te wachten :)

en zo is het voorspeld!

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste