Het Sony Ericsson M600i topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.214 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hmz, ik heb nu dat hij constant reset "voor betere prestaties"

Zo enorm irritant, en het is echt opeens gekomen, iemand bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Wat een fantastische telefoon. Weet iemand waar ik werkende VPN-software kan vinden voor de telefoon? De VPN-software van de SonyEricsson site werkt voor geen meter.

Ben ook opzoek naar een handleiding hoe met de telefoon verbinding kan maken met mijn Zyxel 2602HW.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
vries335 schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:40:
Ben ook opzoek naar een handleiding hoe met de telefoon verbinding kan maken met mijn Zyxel 2602HW.
Neem aan dat die Zyxel een WLAN/WiFi router is? Effe voor de duidelijkheid: de M600i heeft geen WiFi hoor, dus verbinding maken met je router is wat lastig 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even een update van mij, ik ben al geruime tijd bezig met het aan de gang krijgen van een PAN verbinding met internet via bluetooth. Dit geeft mij mij nogal veel problemen, ik heb net een PAN verbinding aan de gang gekregen maar het lukt me niet de internet verbinding van mijn normale lan verbinding te sharen aan mijn M600. Als ik vaste ip's instel kan ik naar mijn m600i pingen maar ik heb geen flauw idee hoe je dan internet aan de gang krijgt omdat internet sharing dan begint te zeuren dat je ip'ranges verkeerd staan ingesteld. Ook werkt bridgen niet omdat ik dan op mijn laptop en op mijn gsm geen internetverbinding meer heb.

Het gaat dus over de volgende set-up:

Internet---router---laptop---m600i

Deze verbindingen werken en heb ik getest:

internet---router---laptop
laptop---m600i

Maar om ze allemaal op 1 lijn te krijgen wil niet. Ik lees op google iets over dat internet connection sharing een soort dhcp server voor de PAN moet worden maar hij geeft bij mijn PAN verbinding dan aan invalid ip range krijgt.

Ik gebruik de volgende configuratie

Acer Aspire 1694 met een Broadcom Blutonic BCM2035 bleutooth chip erin. Ik maak gebruik van de Widcomm drivers. Ik heb de M600i gisteren geupdate naar de versie R3a01 dus de allernieuwste versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 16:27

El Martino

Zo niet, dan toch.

Christoph schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:29:
hmz, ik heb nu dat hij constant reset "voor betere prestaties"

Zo enorm irritant, en het is echt opeens gekomen, iemand bekend?
Bij die van mrs Martino werd dat veroorzaakt door een specifieke MP3 ringtone. Sinds ik die vervangen heb door een andere MP3 ringtone is het niet meer gebeurd.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
ck2000nl schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 01:44:
[...]

Neem aan dat die Zyxel een WLAN/WiFi router is? Effe voor de duidelijkheid: de M600i heeft geen WiFi hoor, dus verbinding maken met je router is wat lastig 8)
Heb een iNet verbinding via GPRS of UMTS, dus maak geen gebruik van de WiFi. De Zyxel ondersteunt en het moet dus mogelijk zijn om met de M600i in te loggen op mijn netwerk.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 21:37:
Misschien een gekke vraag maar kun je nu al met een toets opnemen als je wordt gebeld? of gaat dat echt puur via het scherm? en de afbeelding van degene die je belt, zie je die helemaal in beeld als bij de P910i?
Zover mij bekend kan dat dus niet! :( Als je je jogdial indrukt als je gebeld wordt, gebeurt er van alles, maar je krijgt geen verbinding met degene die je belt! Dat zou echt gefixt moeten worden in een firmware update o.i.d. Als je gebeld wordt, gewoon jogdial toets indrukken en verbindingen hebben!
Je zal het voorlopig echter moeten doen met het schermpje... :D

De afbeelding van degene die die je betl krijg je op je scherm. Ik weet niet hoe het op de P910 werkt, maar als je een afbeelding koppelt aan een contactpersoon kan je de afbeelding zo vergroten dat het full-screen weergegeven wordt (bijna). Pas hier wel mee op, want je zet hem al snel te groot.

Voor wat betreft je opmerking over die iPod sock! Touché! :)

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 28-08-2006 09:54 . Reden: typo's ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
offtopic:
medetweakers ;) , ik heb een paar screenprotectors (12x) teveel besteld. En bedacht ik me dat ik wel wat medetweakers kon helpen met screenprotectors ! Wil ze wel opsturen mits er dan de verzendkosten + evt. een extra van euro bovenop wordt gedaan. pm/ mits je interesse hebt. Het gaat dus niet om de winst, maar echt gewoon een dienst.. aangezien ik best stom was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenny89 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
offtopic:
medetweakers ;) , ik heb een paar screenprotectors (12x) teveel besteld. En bedacht ik me dat ik wel wat medetweakers kon helpen met screenprotectors ! Wil ze wel opsturen mits er dan de verzendkosten + evt. een extra van euro bovenop wordt gedaan. pm/ mits je interesse hebt. Het gaat dus niet om de winst, maar echt gewoon een dienst.. aangezien ik best stom was :P
interesse bij deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenarion
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
Ik ook! mail ff naar tom_apenstaartje_henkens_puntje_nl voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Ik heb ook interesse, alleen staat je direct message niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11-2021
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de M600i via Vodafone: Ik heb de mijne afgelopen vrijdagavond van de PTT meneer in mijn handen gekregen. Ik zal later wel wat plaatjes posten, en wat gedetailleerdere info, maar de eerste indruk:

- Fijne telefoon, lekker plat
- Duurt lang om hem aan te zetten. Vast omdat het een smartphone is
- Menu indeling niet altijd logisch, maar dat zal wel wennen zijn (en ik heb sinds 1997 altijd (S)E phones gehad...)
- Weinig voorgeinstalleerde opties/software: waarschijnlijk willen ze dat je alles gaat kopen via die applicatie shop
- Vodafone live op de m600i die ik heb, is een uitgeklede versie van op mijn oude telefoon (v800): geen ringtones, games etc. Ook de beginpagina met als die korte berichtjes is niet te vinden. Ik moet er Voda nog eens over bellen
- Een vodafone stickertje op de voorkant, maar verder geen overdreven Vodafone branding in de software.

More l8r,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
offtopic:
direct messages aangezet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jughead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 09:46
@Mr. D
Waarschijnlijk wordt de browser nog niet herkend als een volledige browser door Vodafone live. Het zal wel even duren voordat ze in het Vodafone live gaan aanpassen, omdat er op dit moment nog maar weinig UIQ3-toestel gebruikers zijn.

Nog andere aanpassingen / beperkingen gevonden (t.o.v. normale m600i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 18:04
@Mr. D:

heb je een witte of zwarte?

zijn die witte nu al goed verkrijgbaar? Zijn er al wachtende mensen die hem nu eindelijk hebben? Ik wacht nl. er nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:07
badflowers schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:38:
@Mr. D:

heb je een witte of zwarte?

zijn die witte nu al goed verkrijgbaar? Zijn er al wachtende mensen die hem nu eindelijk hebben? Ik wacht nl. er nog steeds op.
Verkrijgbaar EN op voorraad bij www.2call.nl :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
jughead schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 21:35:
@Mr. D
Waarschijnlijk wordt de browser nog niet herkend als een volledige browser door Vodafone live. Het zal wel even duren voordat ze in het Vodafone live gaan aanpassen, omdat er op dit moment nog maar weinig UIQ3-toestel gebruikers zijn.

Nog andere aanpassingen / beperkingen gevonden (t.o.v. normale m600i)?
Wat betreft Vodafone Live: het zou kunnen, ik wacht inderdaad wel af... Het is niet dat ik nu heel de dag op Vodafone Live aan het surfen ben :*)

Wat betreft andere aanpassingen: zou kunnen, maar ik weet niet wat er op een normale staat :? Heb ook een eigen handleiding van Vodafone, maar die ga ik maar niet naast de SE handleiding leggen. Overigens kom ik geen grote Vodafone Live button of iets dergelijks meer tegen, dus het lijkt (maar ik heb dus geen bewijs) dat ze alleen maar wat simpele dingen hebben toegevoegd en niets hebben weggelaten/veranderd...

En ik heb een zwarte. Maar hij doet het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jughead
Hier zijn wat informatie wat ik gevonden heb, uit ervaringen van Vodafone UK gebruikers:

M600i and Vodafone Live
Vodafone branding kills Task Manager on M600i
UK Vodafone theme/ UI on M600i

Hier in Nederland heeft Vodafone wel een ander beleid m.b.t. het branding van Sony Ericsson (zeggen ze bij de city point), dus ik hoop dat ze het niet tot zover laten gaan zoals hun collega's in UK. Het is in ieder geval misschien interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
Hm, nadat gelzen te hebben, denk ik dat er meer aan de telefoon gebrand is dan ik dacht. De Taskmanager is useless: vooral omdat je niet kunt zien of een programma nou nog runt of niet (en je kunt ook niets afsluiten, alleen switchen), of dat het een programma is dat recent gedraaid heeft.

En ik vermoed inderdaad dat het homescreen behoorlijk aangepast is. Als ik er aan toe kom, zal ik foto's maken en misschien kan iemand met een unbranded m600i dan vergelijkbare foto's maken zodat het verschil zichtbaar wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jughead
Hier een linkje met foto's van het hoofdmenu

En hier foto's van de taskmanager

Ik vermoed ook dat je een aangepaste task manager hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
jughead schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:15:
Hier een linkje met foto's van het hoofdmenu

En hier foto's van de taskmanager

Ik vermoed ook dat je een aangepaste task manager hebt.
Well that proves it... Totally different! Ik probeer er vanavond wel wat foto's van te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:00
kenny89 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 17:21:
offtopic:
Ik wil er ééntje maar wat is de prijs? mail anders maar maarten@obennv.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
Mr. D, dit is helemaal geweldig! Ik zou er graag 1 willen.
Mail me als je er nog 1 hebt: meelsatya@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. D
badflowers schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:26:
Mr. D, dit is helemaal geweldig! Ik zou er graag 1 willen.
Mail me als je er nog 1 hebt: meelsatya@hotmail.com
Ehm, iemand anders poste de screenpotectors... :P

[ Voor 26% gewijzigd door Mr. D op 30-08-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkransen858
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik zie dat de TomTom Navigator 6 uit is. Een compatibiliteitslijst is er nog niet, en op navraag zegt TomTom dat ik gewoon de site in de gaten moet houden. Ik hoop dat deze ook geschikt is voor de M600i. Als iemand hier uitsluitsel over kan geven, hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
heeft niemand problemen met het rebooten van zijn telefoon? Mijn telefoon reboot nu namelijk als ik een groot (100 mb) filmpje wil openen die ik zelf heb omgezet. Verder werkt soms het starten van een neiuwe taak niet mbv de linkerbovenhoek --> nieuw--> taak, want dan krijg ik een applicatiefout?

offtopic:
ik wil dat het hele topic over handel gaat... in mijn vorige post stond al van stuur maar een direct message ... ,kosten zn btw 2 euros

[ Voor 49% gewijzigd door k5052 op 30-08-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkransen858
kenny89 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:08:
heeft niemand problemen met het rebooten van zijn telefoon?
Ja, die van mij is ook erg instabiel. Ik heb net eergisteren nieuwe firmware geïnstalleerd, maar geen verschil. Ik vraag me af of deze instabiliteit de reden van de vertraging van de P990i is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
heb er in het begin geen last van gehad... (paar weken) en na de update van firmware ook niet. Het probleem met - nieuwe taak - is opeens met de noorderzon verdwenen? Misschien is het weer tijd voor een nieuwe firmware van SE, heb PAN nog steeds niet werkend aangezien ik wel voor elkaar krijg om een connectie te maken met de pc en pan te activeren , maar zodra ik mijn browser start geeft ie de fout : 'geen proxy gevonden' aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Bij mij is hij nu opeens ook weer redelijk stabiel, na 2 dagen non stop rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Mijn telefoon is uber stabiel. Nooit last van vastlopers of reboots...

Wel een vreemd probleem met mijn mail. Ik maak gebruik van de IMAP-server van NederHost. Mijn telefoon geeft een foutmelding (de verbinding met de IMAP4-server is verbroken) of ik nu gebruik maak van SSL of niet. Weet iemand of ik ergens de log-bestanden van de mail kan zien en zo kan traceren wat er fout gaat. Ik maak gebruik van Vodafone Live. Ondersteunen ze poort 143 of 993 (SSL) niet of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen,

ik heb nu een mda vario met voor 9,50/maand web en walk of pocket inernet totaal ?
Weet eigenlijk niet welke vd 2.
Ik wil mijn (overigens perfect werkende) mda vario op marktplaats met nog garanti en zelfs verzekering verkopen, maar ik betwijfel of ik met de m600 wel gebruik kan maken van het internet via t-mobile ??
Is dat pocket internet of web en walk gebonden aan een bepaald toestel ?? De meningen zijn hierover verschillend. Wil graag antwoord van de experts hier hoe dat zit...

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkransen858
vries335 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:21:Mijn telefoon geeft een foutmelding (de verbinding met de IMAP4-server is verbroken) of ik nu gebruik maak van SSL of niet. Weet iemand of ik ergens de log-bestanden van de mail kan zien en zo kan traceren wat er fout gaat. Ik maak gebruik van Vodafone Live. Ondersteunen ze poort 143 of 993 (SSL) niet of zo?
Ik kan me voorstellen dat ze idd de IMAP poorten dichtgezet hebben. Ik zelf heb Telfort Spot, en ook ik kan niet IMAPpen, maar wel POPpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkransen858
Ik probeer te SSH'en naar mijn linux bak. Hiervoor heb ik het programma MidpSSH geïnstalleerd, maar ik heb het nog niet werkende. Specifiek lukt het me niet de gegenereerde public key boven water te krijgen. Is er iemand die dit programma ook gebruikt op de M600i en die dit wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

jkransen schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:05:
Ik probeer te SSH'en naar mijn linux bak. Hiervoor heb ik het programma MidpSSH geïnstalleerd, maar ik heb het nog niet werkende. Specifiek lukt het me niet de gegenereerde public key boven water te krijgen. Is er iemand die dit programma ook gebruikt op de M600i en die dit wel gelukt is?
Het programma loopt bij mij allemaal excepties te gooien als ik verbinding met mijn server probeer te maken. Ik probeer het via Orange World overigens.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om via pan internet via bleutooth naar zijn m600i te krijgen? Ik ben er al een tijd mee bezig maar krijg het maar niet aan de praat, heb 1 pagina hiervoor er ook al een stuk over geschreven maar daar reageerde niemand op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Maxow

Hidden Sound System

Op vreemde wijze stopt mijn m600i tegenwoordig tijdens het backuppen met het versturen van data naar m'n pc, waarna ik van de backup manager een error terugkrijg dat het apparaat is uitgevallen. Een week geleden nog nergens last van en spontaan duikt dit probleem op :/ . Nou wil ik graag een software update doen, maar wil wel m'n bestanden houden...

*update*
Na gecontroleerd te hebben welke berichten nieuw waren na m'n laatste backup heb ik 'bijzondere' berichten verwijderd. Na het deleten van een mmsje gaf de backup manager ineens geen foutmelding meer. Beetje jammerlijk geprogrammeerd dus, ik hoop dat het met een firmwareupdate verholpen is.

[ Voor 30% gewijzigd door Maxow op 04-09-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Heb 'm vandeweek pas in 't echt gezien (de witte versie)
en moet zeggen dat ik 'm een beetje plastic-achtig vond!

No offence tegen de M600i bezitters hoor, zou 'm zelf ook graag willen hebben.

Maar ik hoop wel dat SE met de nieuwere toestellen 'n mooiere lak(kleur) kiezen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zwarte versie is ook veel mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
laten we constructief blijven op dit forum ipv meningen over en weer te spuien. Ik heb een aantal vragen:

Zijn er mensen die goede sites weten voor freeware software? Misschien kunnen we een mooie link-lijst aanleggen op de eerste post?

Kan oudere Symbian software ook op deze telefoon draaien of gaat dat mis?

Weet iemand of er kwalitatief veel verschil zit tussen screen protectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 21:03

xon

badflowers schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:40:
laten we constructief blijven op dit forum ipv meningen over en weer te spuien. Ik heb een aantal vragen:

Zijn er mensen die goede sites weten voor freeware software? Misschien kunnen we een mooie link-lijst aanleggen op de eerste post?

Kan oudere Symbian software ook op deze telefoon draaien of gaat dat mis?

Weet iemand of er kwalitatief veel verschil zit tussen screen protectors?
Goed idee!! Waar ik ECHT behoefte aan heb is het kunnen afspelen an windows media file's..dus streaming filmpjes etc. Iemand al zoiets tegengekomen wat de standaard player kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
wel een goed id , ik had eerst in mijn favorieten een goede site gevonden in met freeware voor UIQ 3.0 , alleen wa sde site in het frans. verder vind ik het eigenlijk wel irritant dat er niet veel software is .. en het niet backwards compatible is :( toen k hem kocht had ik namelijk dat niet verwacht en dacht ik dat ik meteen alle software kon draaien die op de p8/9xx ook draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

kenny89 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:04:
wel een goed id , ik had eerst in mijn favorieten een goede site gevonden in met freeware voor UIQ 3.0 , alleen wa sde site in het frans. verder vind ik het eigenlijk wel irritant dat er niet veel software is .. en het niet backwards compatible is :( toen k hem kocht had ik namelijk dat niet verwacht en dacht ik dat ik meteen alle software kon draaien die op de p8/9xx ook draaiden.
Sja dat is dus niet zo. Ik had net een mediaplayer gevonden voor een oudere versie maar die slikt de phone niet helaas |:(

" onze " m600 slikt overigens wel 3GPP (.3gp), mp4 en real media. Ik wil potver gewoon een stream of filmpje kunnen kijken in WINDOWS media player. Nu begrijp ik dat symbian en windows elkaar niet zo lief vinden maar msn hebben ze ook wat voor gevonden dusssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ik weet het , ik gebruik daarvoor mijn psp converter genaamd psp 9 ... kun je perfect je vid's downscalen naar 320x240 , maar als ik die open spelen ze perfect af, maar moet ik eerst 2 minuten wachten ofzo voordat het opstart (filmpje van 150 mb (lost ep bijv. ) , dus niet echt ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

kenny89 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:19:
ik weet het , ik gebruik daarvoor mijn psp converter genaamd psp 9 ... kun je perfect je vid's downscalen naar 320x240 , maar als ik die open spelen ze perfect af, maar moet ik eerst 2 minuten wachten ofzo voordat het opstart (filmpje van 150 mb (lost ep bijv. ) , dus niet echt ideaal..
maaaar ik wil gewoon streaming kijken..dus een (ik noem maar wat) big brother stream!

Verwijderd

Heb na aanleiding van een post op een forum vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de helpdesk van Sony gebeld over hoe en wat met een PAN verbinding. Ik heb alle mogelijke dingen geprobeerd maar ik krijg het echt niet aan de gang. Bij de HD gingen ze ook op google zoeken hoorde ik later en ze verwezen me naar een voor mij al bekend forum. Toen ik dit had gezegt vertelde de dame dat ze dan niets meer voor mij kunnen doen. Zou het zin hebben om de engelse helpdesk eens te bellen? Zouden die meer weten? Heeft iemand hier op tweakers hier al de PAN aan de gang? Ik wordt helemaal gek van dat bleutooth, er zijn zoveel drivers dat ik door de bomen het bos niet meer zie en de tekortkomende functionaliteit van de windows stack maakt het er ook niet makkelijker op. Ik wil graag internet via pan aan de praat willen hebben omdat ik op deze manier goedkoop mijn mail kan blijven updaten als ik in de buurt ben van mijn laptop. Aangezien ik dat de meeste tijd van de dag wel ben kan me dat behoorlijk in belminuten schelen.

• badflower
voor video converteren gebruik ik dit: Super (het werkt ook nog eens super en is gratis):

http://www.erightsoft.net/S5E01.html

alles naar .mp4 of .3gp. Als instellingen raad ik aan (voor .mp4) maximaal 320kb/s (liever ietsje lager) en geluid 96kb/s @ 44100Khz. Ziet er goed uit op het schermpje, soms hapert hij een klein beetje, maar vind ik zelf niet storend. Oplossing is om de bitrate iets naar beneden te schroeven.

Dit is ook een goed forum voor de m600i/p900:

http://my-symbian.com/forum/viewforum.php?f=31

misschien staat hier ook iets over streaming video?

In ieder geval wel iets over bluetooth/PAN setup:
http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=26857

wat ik heb gelezen moet je bluetooth adapter LAN kunnen maken. Dat LAN kun je dan bridgen met je eigen LAN. Mijn bluetooth ondersteund het niet, dus voor mij gaat het feest nu even niet door.

• badflower
ook leuk voor als je zelf aan de slag wilt met je eigen themes:

http://developer.sonyeric...0&template=ps3&zone=ps%20

• badflower
dit is ook wel heel handig:

Swiss Manager (freeware)
Swiss Manager is a composite system utility for UIQ3. It provides task manager, file manager and system information services, giving you more access to and more knowledge about your phone. Find out more about what's going on with your phone using the freeware Swiss Manager! An essential addition to your UIQ3 device!
http://invitel.hu/zolea/cps/sm.htm

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb weer wat...

Op de een of andere manier krijg ik het symbooltje van de wekker niet meer weg.
Alle wektijden staan niet aangevinkt en alle alarmen staan ook nog eens op stil en ondanks dat blijft het belletje op mijn "bureaublad" staan.

1 keer is het me gelukt om het weg te krijgen door het toestel aan en uit te zetten, maar daar trapt mijn M600 blijkbaar geen tweede keer in want nu blijft het belletje stug in beeld.
Je hebt er verder geen last van, het alarm staat immers op stil, maar kloppen doet het niet...

Heeft iemand anders dit ook aan de hand gehad?

Ow en nog wat, hoe kan je zien of er nieuwe firmware beschikbaar is?

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 07-09-2006 22:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
erg interessant: de geheime service menus _/-\o_

http://my-symbian.com/uiq...stion.php?fldAuto=4&faq=2

http://my-symbian.com/uiq...stion.php?fldAuto=5&faq=2
(al kun je hier niet veel)

Dan nog iets over de pincodes (vergrendeling) van het toestel. Ik had het probleem dat ik totaal niet meer bij m'n SIM kon. Dus SMS die ik ontving kon ik ineens niet meer openen, terwijl ik bij het opstarten van de telefoon wel m'n pincode (van m'n SIM) invoerde. Nu blijkt dat als ik de SIM vergrendeling uitzet, ik wel weer m'n SMS kan ontvangen. Dus nu de vergrendeling maar op de telefoon gezet ipv op de SIM. Erg vreemd.

Je kunt ook niet instellen - of niet gevonden - waar je je SMS berichten wilt laten ontvangen; op de telefoon of de SIM. Standaard is dus op de SIM lijkt...

Dan nog een iets waar ik niet uit kom:

Als je contacten synchroniseert met Outlook worden alle telefoonnummers die onder Outlook als 'mobiel nummer' gemarkeerd staan, in de M600 onder het veld 'mobiel (w)' gezet; een veld dat in Outlook helemaal niet bestaat!
Sterker nog, er is geen veld in Outlook die overeenkomt met het veld 'mobiel' in de contactmanager van de M600.
Met andere woorden, de synchronisatie naar de M600 gaat eigenlijk altijd verkeerd! De andere kant gaat het wel goed, kortom:

M600 - naar > Outlook: veld 'mobiel' of veld 'mobiel (w)' -> veld 'mobiel'
Outlook - naar > M600: veld 'mobiel' -> veld 'mobiel (w)'

tja?!? 8)7 .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

Yuco

Womanizer!

Zit er een uitgebreide agenda functie op deze phone ala Outlook. Dus dat je oa vergaderingen/verjaardagen met een vast terugkerend patroon kan inplannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 02:09
Yuco schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 14:47:
Zit er een uitgebreide agenda functie op deze phone ala Outlook. Dus dat je oa vergaderingen/verjaardagen met een vast terugkerend patroon kan inplannen?
zoals ik in de handleiding kan lezen wel..

ik heb de m600 besteld ivm verlenging dus die zal dinsdag wel geleverd worden, ben benieuwd. 8)

ben alvast begonnen met de handleiding door te spitten :P

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, je kan vast terugkerende patronen instelen

dagelijks/wekelijks/maandelijks op datum/maadelijks op dag/jaarlijks.. enzv

met interval(dus bijv elke week of elke x aantal weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi iedereen...

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, 2 jaar terug heb ik een nokia 7610 gekocht: super telefoon, nooit problemen mee gehad, maar na een jaar dacht ik toch maar beter een abonnement te nemen.
Er is me toen een D600 aangesmeerd, welke ik na een kleine maand al beu was vanwege z'n... ja wat was t eigenlijk, gewoon ALLES :D en heb met plezier mn 7610 weer in gebruik genomen.

Nu ben ik ehct alle telefoons langs gegaan (met os) die ik kon vinden en kwam uiteindleijk terecht bij de M600i. Het lijkt me echt een super telefoon: mooi design, goed functies, niet te groot. Ik moet wel zeggen dat ik er van op keek toen ik bij het doorspitten van dit forum (wat een werk btw :)) achter kwam dat er geen camera op zit! Moet er over gelezen hebben bij de reviews. In eerste instantie leek me dit een struikelblok, maar bij nader inzien kan ik hier best mee leven: wanneer gebruik je dat ding nou eigenlijk? Misschien een enkele keer om iets grappigs vast te leggen, maar daar kan ik wel zonder (denk ik)...

Nu heb ik nog wel een paar vragen, voordat ik tot de daadwerkelijke aanschaf van de mob overga. Onderandere over het ontbreken van WiFi; ik heb zelf nooit WiFi gehad op een tel, maar ik heb op het forum al heel wat mensen langs zien komen die dat wel hebben. Dus aan diegene: mis je het? Wat zijn de voordelen van WiFi boven UMTS (buiten snellere verbinding). Zoals ik het zie is WiFi een beetje nutteloos, maar verbeter me als dat niet zo is: als je per wifi op i'net wilt via je pc, kun je toch ook op je pc op i'net? Ik zit op een universiteit die draadloos i'net heeft, echt overal, maar dan heb ik m'n laptop toch bij? Hetzelfde thuis. Maar dat is dus slecht de mening van een niet gebruiker :) graag jullie visie hierop!

En dan heb ik nog een vraag... Hoe zit het met de vastlopers? Ik hoor hier en daar echt slechte (maar ook goede) berichten, dus het is een beetje lastig. M'n 7610 is in de bijna 2 jaar dat ik hem fulltime gebruik misschien 1 a 2 keer vastgelopen en dat kwam door mezelf aangezien ik wat met software aan het proberen was. Hoe zit dat met de M600i? Heeft de nieuwe FW iets geholpen? Of waren de klachten sowieso al klein?

Welk cijfer zou de M600i van jullie krijgen?

De post is toch een stuk langer geworden als verwacht en ik hoop dat jullie de moeite willen nemen om het toch even te lezen en antwoord te geven op m'n vragen :) alvast bedankt!!!

Ps. Sorry voor de typos; het is zaterdag avond zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens!

Ik heb dit topic al een beetje gevolgd, maar nog geen posts gemaakt. Hier ben ik dus ;)
Heb gisteren een witte m600i gekocht,.. WAT IS IE MOOI !! :D

Nu heb ik een weekend met een hele hoop rompslomp en heb ik er even mee zitten klooien, maar heb daarna mijn oude telefoon weer in gebruik genomen.

Nu ik weer thuis ben zou ik graag helemaal opnieuw beginnen,.. dus ik wilde een Master Reset uitvoeren. Als ik dit wil doen, vraagt ie naar de PHONE LOCK CODE.. maar ik heb nooit een code ingevoerd,.. dus weet ook totaal niet wat dit is.

Ik wil enkel het voor elkaar krijgen dat de telefoon precies hetzelfde doet als toen hij gisteren uit de doos kwam.

Kan iemand mij vertellen hoe ik achter deze code kom? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
12345 geprobeerd? of 00000. Default codes staan vaak in de manual.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
@XQlusive1

De m600i kan echt alles, toptelefoon. Toetsenbord werkt ook prima, al is het even wennen. Maar veel beter dan ik dacht Het is jammer dat er geen camera opzit, maar ja, precies zoals je zegt. Wat is het nut eigenlijk van een camera? Ik heb er nooit 1 gehad op m'n mobiel en mis hem dan ook helemaal niet. Foto's uit een mobiel zijn toch van slechte kwaliteit. Bovendien, deze telefoon kan zoveel meer, los van het niet hebben van een camera!

Wifi vraagt ontzettend veel stroom. Het schijnt dat de Nokia's met Wifi het nog geen uur uithouden. Ik mis het niet. Bovendien, als je wilt, kan je via bluetooth internetten (delen van je laptop/pc verbinding) als je in de buurt bent van je compu. Werkt prima - bij mij althans.

Mijn m600 liep alleen nog maar vast bij video's kijken. Zeker als je al wat applicaties open hebt en dan nog een goede kwaliteit video er bij openzet, is de kans op hard crashen groot. Maar bij normaal gebruik geen problemen gehad.

Er zitten nog wel wat bugs in, maar het valt me eigenlijk heel erg mee voor zo'n nieuwe telefoon. Die bugs zullen er wel snel uit gehaald worden met nieuwe firmware.

De telefoon werkt met UIQ v3, en daar is eigenlijk nog geen software voor. Dat is dus vervelend, als je iets extra wilt ben je gebonden aan Java software. Dit betekent wel dat de software die op de telefoon staat het nieuwste van het nieuwste is voor Symbian. Prima pakket komt er mee. En UIQ v3 zit goed in elkaar, gebruiksvriendelijk en logische interface.

Maar belangrijkste is: het is gewoon de mooiste smartphone die er bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Pfft. Van de week even een mailtje gestuurd naar Route 66 of er van hun misschien nog navigatiesoftware op stapel staat. Kreeg de volgende reactie terug:

hierover is nog niets bekend, met vriendelijke groet....

Nou, kort maar krachtig zullen we maar zeggen. Ik krijg toch een beetje het idee dat uiq V3 een beetje te nieuw is en dat wij als early adapters als proefkonijn gebruikt worden... :O

(maar het blijft een zalig telefoontje)

Ow hierbij nog even de reactie van TomTom:

Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Wij zullen vanzelf spreken uit gaan komen met een nieuwere versie welke compatibel zal zijn met meerdere nieuwe
telefoons echter of op welke termijn en of uw type telefoon ook ondersteunt zal zijn is helaas nog niet bekend.

Om deze rede willen wij u adviseren uzelf te abonneren op onze nieuws brief,
hierin zullen wij bekend maken wanneer er nieuwere updates of software beschikbaar zal komen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

[ Voor 39% gewijzigd door PaT op 10-09-2006 12:44 . Reden: reactie TomTom toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
badflowers schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:50:
@XQlusive1

De m600i kan echt alles, toptelefoon. Toetsenbord werkt ook prima, al is het even wennen. Maar veel beter dan ik dacht Het is jammer dat er geen camera opzit, maar ja, precies zoals je zegt. Wat is het nut eigenlijk van een camera? Ik heb er nooit 1 gehad op m'n mobiel en mis hem dan ook helemaal niet. Foto's uit een mobiel zijn toch van slechte kwaliteit. Bovendien, deze telefoon kan zoveel meer, los van het niet hebben van een camera!

....
het geen hebben van een camera komt ook doordat de m600 een zakelijke achtergrond heeft.

steeds meer bedrijven verbieden telefoons met camera ivm met bedrijfsgeheimen(fotos nemen van documenten enzo die voor de concurent erg intressant kunnen zijn enz)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badflowers, je hebt me net overtuigd met je positieve post :) ik dacht al wel dat het mee zou vallen met de bugs, maar als je het hele topic leest krijg je een andere indruk... Ik ga m van de week halen.

En tntkiller, een camera is inderdaad soms een nadeel; ik doe industrial design en kom soms (pas 2 keer, maar ok :)) bij bedrijven op de ontwikkelingsafdeling en daar werd ook verzocht mijn telefoon uit te doen ja.

Maar ik ben er uit: binnenkort zal ik ook een (hopelijke) trotse eigenaar worden van een mM600i!

Bedankt nog voor jullie snelle replies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
@ppaddo

wayfinder doet het zeker doen op de M600 :)

http://www.wayfinder.com/...PS-W6&link_id=buy_now_top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraag over internet via de m600i... Wat zijn de beste opties naar jullie mening? Het kost altijd geld, maar waar ben je het voordeligste uit?

Ik zie hier en daar berichten van 10 euro per maand en klaar, ik zie ook berichten van 75 euro! dat is nogal een verschil. Ik heb geprobeerd er zelf aan uit te komen, maar zie door de bomen het bos niet meer :) wat houdt 5 mb bijv. in? hoelang interenet moet ik me daar bij voorstellen? 5 mb klinkt in mijn oren namelijk belachelijk weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ik dnek dat je het best uit bent met het tmobile pit (9,95 onbeperkt internetten) of telfort onbeperkt internetten voor dezelfde prijs. Bij de andere providers is het vergeleken met deze 2 providers veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zulke prijzen heb ik ook langs zien komen ja... maar wat wilt dit dan zeggen (op de site van telfort:

Mobiel internet

5 MB voor € 5.00 p/m
20 MB voor € 10.00 p/m
1 GB voor € 27.50 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 15:17
badflowers schreef op zondag 10 september 2006 @ 11:50:
Wifi vraagt ontzettend veel stroom. Het schijnt dat de Nokia's met Wifi het nog geen uur uithouden. Ik mis het niet. Bovendien, als je wilt, kan je via bluetooth internetten (delen van je laptop/pc verbinding) als je in de buurt bent van je compu. Werkt prima - bij mij althans.
Kan je me vertellen hoe je dit voor elkaar krijgt? Of heb je misschien ergens een site/tut voor me?
tia!
black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 16:24:
nog even een vraag over internet via de m600i... Wat zijn de beste opties naar jullie mening? Het kost altijd geld, maar waar ben je het voordeligste uit?

Ik zie hier en daar berichten van 10 euro per maand en klaar, ik zie ook berichten van 75 euro! dat is nogal een verschil. Ik heb geprobeerd er zelf aan uit te komen, maar zie door de bomen het bos niet meer :) wat houdt 5 mb bijv. in? hoelang interenet moet ik me daar bij voorstellen? 5 mb klinkt in mijn oren namelijk belachelijk weinig!
5 mb is ook belachelijk weinig. Ik heb een abbo van Vodafone en heb even zitten pielen met internet. Ik ben in totaal misschien 10 a 15 minuten online geweest en dat leverde al 2,5 mb aan verkeer op. (en dat kostte iets van 7 euro achteraf :( )

Daarnaast nog iets anders. Mijn "wekkerprobleem" is na het opnieuw af laten gaan ineens weer verdwenen. Het irritante belletje in het activity menu is eindelijk weer weg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Klopt het trouwens ook dat als ik de wekker aan zet en mijn M600i op stil hebt staan dat de wekker dan niet af gaat??? Ik wil eigenlijk dus niet met geluid gebeld (of sms) worden, maar wel gewekt worden met geluid. Dit kon met mijn K750i wel maar met deze niet?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bah bah.. heb hem weggebracht. Wat een super onhandig ding. Ik miste echt de bel- en ophang-toetsen. Verder was ik echt niet tevreden over de software. Kon er gewoon niet aan wennen. :(

Ook deed hij enorm moeilijk met het syncen op mijn mac. Heb hem vandaag ingewisseld bij Belcompany voor een Nokia 8800.. Dat ding heeft totaal geen moeite met mijn macje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag ook gehaald, een witte! Heb hem net een half uurtje in gebruik en moet zeggen dat toughscreen werkt ehct als een trein! wel even wennen met grote en kleine letters, maar het gaat nu al goed en dat voor de tijd waarmee ik er nu mee heb gewerkt!

ik wacht nu tot de batterij helemaal leeg is en hang hem dan een tijdje aan de oplader zodat hij ehct goed vol zit... balen altijd met nieuwe telefoons, want je wilt eigenlijk verder met "spelen" :)

Ga in de tussen tijd wat software zoeken (al is dat er nog vrij weinig heb ik gehoord), hoop dat er uiteindelijk een schets programmatje komt... maar kgeloof dat de tel ook c++ ondersteund dus zelf eventueel zelf programeren moet dan ok gene probleem zijn???

Nog iemand tips over bepaalde software die jullie erop hebben staan?

EDIT: over die "telefoon knopjes" van de vorige post: ben r net achter gekomen dat als je de jog dial indrukt je een telefoon gesprek opneemt; dus zie het probleem niet zo eerlijk gezegd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
blaCkduSt schreef op zondag 10 september 2006 @ 23:16:
[...]

Kan je me vertellen hoe je dit voor elkaar krijgt? Of heb je misschien ergens een site/tut voor me?
tia!
black
het was eigenlijk heel erg makkelijk, als je bluetooth LAN ondersteund. Ik heb een USB Bluetooth van Conceptronic. Je installeert de drivers van de fabrikant - met Windows drivers lukt het niet!!
In de bluetooth setup maak je een bluetooth LAN. Je moet je internet LAN op je compu sharen met het bluetooth LAN en je share ook openstellen voor de services die je wilt aanbieden (ftp, web server, dns, smtp, etc.) Dit doe je in de properties van je internet LAN verbinding, tabblad Advanced - Settings.

Daarna verbind je telefoon en compu met bluetooth en zet je het bluetooth LAN open voor je telefoon. Op je telefoon stel je dan in dat je via bluetooth internet. En dan werkt het echt prima!

Er zijn verschillende tutorials:

Hier is de manual van hoe je internet shared, voor mijn bluetooth stick. Maar geld eigenlijk voor alle:
http://download.conceptro...nternet_Sharing_HowTo.doc

En hier zijn nog een aantal tutorials (zijn ook eerder gepost op dit forum):
http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=26857

http://www.spectaculart.co.uk/M600BTPAN.html
http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=1202
http://www.pocketpcmag.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18904

ik moet wel elke keer als ik een bluetooth verbinding maak het internet aanbieden aan mijn telefoon en ook moet ik op mijn telefoon iedere keer zeggen dat ik het internet op wil via mijn bluetooth verbinding. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt, kun je naar je telefoon emailen etc. :+

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mijn ook gelukt om het nu te draaien met de normale windows drivers, je hebt er wel je de Widcomm stack voor nodig. Ik heb het eerst met normale sp2 stack geprobeerd, dit werkte niet omdat windows geen ICS ondersteund. Eerst heb ik in de inf map van windows de BTH.inf en BTH.PNF de extensie .old (of andere extensie die Windhoos niet kent). Dit heb ik gedaan om niet meteen weer sp2 drivers te laden als je dongle aanzet. Daarna de widcomm stack geinstalleerd. (via link van mysymbian, staat in vorige post). Toen kreeg ik steeds errors omdat de widcomm driver denk ik niet zo goed met mijn on-board blauwetant (blutonic 2035) om kan gaan. Toen de widcomm stack weer gedeinstalleerd en de BTH'tjes weer oude naam gegeven. Toen weer normale sp2 drivers geinstalleerd en via Join A PAN connectie gemaakt met m600i en het werkt.

Ik vond het zelf wat vreemd, heb het nog eens opnieuw gedaan (na fresh install van Windows) maar de widcomm driver laat blijkbaar ICS aanstaan. Nou ja mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
poeh! Dat klinkt veel ingewikkelder. Wat is volgens jou het voordeel van windows drivers gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badflowers; ik heb jou manier geprobeerd, maar ik krijg een fout melding nadat ik selecteer welke opties geshared worden... mijn computernaam is al in gebruik... zou dit er mee te mkaen kunnen hebben dat mijn computer is geregistreerd op het netwerk van de universiteit ofzo? Ik heb hier te weinig verstand van om iets zinnigs te verzinnen :)

btw. waar haal jij je software voor de m600i? Zoals ik al zei lijkt mij een kleine aplicatie waarin ik kleine schetsjes kan maken heel handig, weet je of zoiets er al is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Heeft iemand dit product al eens gebruikt? Ik had er echt nog nooit van gehoord. Kaartmateriaal ziet er best aardig uit, maar ik heb liever gebruikerservaringen als referentie?!

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 12-09-2006 08:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:34
Hmm m'n vriendin heeft ook een m600i en ik moest even wat op haar phone internet instellen enzo.Dus ik start de browser op en die wordt bijna meteen geladen zonder een rare vertraging dat je niks met je phone kan doen wat bij mij wel het geval is. Agile messenger staart ook zo veel sneller op ze heeft wel andere firmware ouder volgens mij. Ik zal het eens noteren. Ik irriteer me zelf zwaar an het trage opstarten van de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badflower
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:53:
badflowers; ik heb jou manier geprobeerd, maar ik krijg een fout melding nadat ik selecteer welke opties geshared worden... mijn computernaam is al in gebruik... zou dit er mee te mkaen kunnen hebben dat mijn computer is geregistreerd op het netwerk van de universiteit ofzo? Ik heb hier te weinig verstand van om iets zinnigs te verzinnen :)

btw. waar haal jij je software voor de m600i? Zoals ik al zei lijkt mij een kleine aplicatie waarin ik kleine schetsjes kan maken heel handig, weet je of zoiets er al is?
Geen idee, zou kunnen. Zeker met PPPoE op TU net? Ik zit via eigen router op TU net en heb geen problemen.

er zit in de M600 al een applicatie waarmee je kunt schetsen:
menu->office->notities-> tweede tabblad kun je lekker tekenen. Maar verwacht er niet te veel van, het is absoluut geen Wacom! :)

Er is bijna nog geen software voor de M600/P990, want ze werken met UIQv3, en dat is net nieuw. Er gaan geruchten trouwens dat dit de enige telefoons (+W950) worden die met UIQv3 gaan werken. Dus dat voorspelt niet veel goeds. Aan de andere kant, eigenlijk zit alles er op.
Messenger progs zijn wel te downloaden (Agile Messenger Beta bijvoorbeeld). Flash Lite komt eraan las ik, en dan is alleen het probleem dat je geen streaming video kunt kijken omdat de telefoon geen normale internet codecs ondersteund, en je wilt eigenlijk ook VOIP bellen. Maar komt allemaal wel. ff geduld, het ding is net uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een alternatieve videoplayer gevonden voor de M600i? De player er standaard opzit zuigt echt bij grotere bestanden, als ze groter dan een mb of 50 zijn dan gaat ie lang denken en uiteindelijk rebooten... Na die reboot krijg je een melding dat er gereboot is om prestaties te verbeteren :?

Of is dit probleem te fixen met een firmware upgrade?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badflowers schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 11:38:
[...]

Geen idee, zou kunnen. Zeker met PPPoE op TU net? Ik zit via eigen router op TU net en heb geen problemen.

er zit in de M600 al een applicatie waarmee je kunt schetsen:
menu->office->notities-> tweede tabblad kun je lekker tekenen. Maar verwacht er niet te veel van, het is absoluut geen Wacom! :)

Er is bijna nog geen software voor de M600/P990, want ze werken met UIQv3, en dat is net nieuw. Er gaan geruchten trouwens dat dit de enige telefoons (+W950) worden die met UIQv3 gaan werken. Dus dat voorspelt niet veel goeds. Aan de andere kant, eigenlijk zit alles er op.
Messenger progs zijn wel te downloaden (Agile Messenger Beta bijvoorbeeld). Flash Lite komt eraan las ik, en dan is alleen het probleem dat je geen streaming video kunt kijken omdat de telefoon geen normale internet codecs ondersteund, en je wilt eigenlijk ook VOIP bellen. Maar komt allemaal wel. ff geduld, het ding is net uit
Super! Die optie die je noemt waarin ik kan schetsen! ik moet er over heen gekeken hebben, maar dit komt idd al aardig in de buurt van wat ik bedoelde! fullscreen en meer opties zou helemaal super zijn, maar ik klaag niet!! :*)

Dat inbellen naar m'n pc vergeet ik maar :) ik heb er gewoon te weinig verstand van en weet ook niet wat je met PPPoE bedoelt... maar maakt niks uit; m'n abonnement wordt binnenkort omgezet naar T'mobile en als het goed is moet ik dan sowieso toch kunnen internetten op de m600i ==> als je in de buurt bent van je latop/pc ga je toch liever daarlangs surfen naar mijn mening.

En voor de rest; we wachten rusten af ;) al is het inderdaad wel jmmr als er zo weinig tels met deze OS gaan werken ja :S maar we zullen zien. Ik hou het forum in de gaten ;)

• badflower
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 18:49:
Iemand al een alternatieve videoplayer gevonden voor de M600i? De player er standaard opzit zuigt echt bij grotere bestanden, als ze groter dan een mb of 50 zijn dan gaat ie lang denken en uiteindelijk rebooten... Na die reboot krijg je een melding dat er gereboot is om prestaties te verbeteren :?

Of is dit probleem te fixen met een firmware upgrade?
Smartmovie is waar je naar op zoek bent, maar het is nog niet af voor UIQ3 (check forum):

http://www.lonelycatgames.com/index.php?chapter=smartmovie

kan ook extra codecs installeren, etc.

Nu nog een alternatieve mp3 speler, die meer functionaliteit biedt

• Vinniema
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-09-2021
Hebben hier meer mensen problemen met het inloggen in hotmail op de m600i?
Voorheen ging dit prima maar sinds vandaag krijg ik als error: xml parsing failed en kom ik op geen enkele mogelijkheid meer op hotmail via de browser in de m600i.

Weet iemand hier misschien een oplossing?

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm, ik kan deze gsm in wit kopen voor €300, maar twijfel of ik niet beter op de W950i kan wachten.. die heeft 4Gb intern en is verder hetzelfde grotensdeels, iets smaller nog.. wél radio maar geen speakerfunctie.. ik gebruik mn foon veel als mp3 speler dus dat neem ik wel mee in mn overweging.. en verdomme, waarom past er nou verdorie geen mstick pro duo in maar wéér iets nieuws!! :(

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• badflower
de W950i komt misschien in Q3, SE kennende kan dat makkelijk in Q4 zijn (de witte M600 kwam ook pas in Q3, terwijl de zwarte er al in Q2 was).

Volgens mij kan je het geheugen van de W950 zelf niet uitbreiden, dus geen extra kaartje erin ofzo. De M600 kun je uitbreiden met kaartjes tot 4Gb, die bestaan nu nog niet, maar komen er wel aan volgens SE site. Als die er zijn, heb je dus dezelfde mogelijkheden als de W950, plus een QWERTY toetsenbord en waarschijnlijk meer opties om met je telefoon te kloten en aan te passen. De W950 is een walkmanphone en wordt dus ook veel duurder de markt in gezet. Het OS zal waarschijnlijk wel zo aangepast zijn dat het helemaal om beheren van muziek draait en minder flexibel is aan te passen aan overige taken.

Je kunt ook het W950 forum checken

Verwijderd

Ik denk dat het grootste verschil de prijs zal zijn, en die zal er niet om liegen (meen dat ik iets van €600 heb gezien).

Ik heb nu zelf de m600i en moet zeggen dat het een perfect apparaat is, ik heb al veel toestellen gebruikt maar deze steekt er met kop en schouders bovenuit, nu alleen nog een M2 kaartje kopen.

• badflower
ja dat heb ik ook gelezen. Wel dom van SE, want als ze dit ding zo duur zouden maken als een iPod, dan hebben ze denk ik eindelijk een goede iPod concurrent erbij. Ziet er superstrak uit, eigen design zonder iPod na te doen, en veel meer functionaliteit.

• Z___Z
  • Niet online
Tja dat ding is ook zo duur als een iPod als je de subsidie van de GSM providers meerekent. Die krijg je natuurlijk niet op je iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nou toch maar doen, vanavond haal ik mn witte m600i op.. van iemand die hem te ingewikkeld vindt.. nog iets waar ik op letten als ik m even uitprobeer?

Ik zit bij telfort, iemand een internet datapakket bij hen genomen? bevalt het?

[ Voor 21% gewijzigd door dadj op 15-09-2006 14:36 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

mijn vriendin heeft hem gister gekocht bij telfort. Ze hebben daar een actie; 1gb aan data voor 9,95.

Dat is volgens best aardig. Of je het ook voor deze prijs los kan krijgen moet je zelf maar even informeren.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die aankomende 4gb kaartjes zijn leuk, maar hoop dan wel dat we er ook software is die we erop kunnen zetten ;) ik heb al veel geprobeerd maar het meeste werkt niet vanwege de nieuwe OS (of het is in een klein schermje).

Iemand ervaring met navigatie op de m600i? wat raden jullie aan (gps ontvanger/merk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dus waarschijnlijk morgen de m600i halen, na 2jaar c500 gehad te hebben (SPV van orange)

nu heb ik kleine vraagjes.

ik vind dat hij voor 2 jaar waard is om te kopen, wat jullie ?
ik had mijn c500 2jaar lang in mijn rechterbroekgedragen, en bijna geen krassen niks erop. Maar hoe zit dat nu met de touchscreen? Kan ik die nou gewoon in me broekzak doen, zonder zorgen te maken ?

En is vodafone nou echt zo slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de double post, maar kan edit knop niet echt vinden

En waarom staat trouwens de m600i niet op de vodafone website ? En ondersteunt het echt de C++ en office spullen ( vodafone brand.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Ravens: Ik heb de m600i zelf nog niet lang, maar ik weet wel dat je hem super gata vinden! (zeker als je een spv gewend bent ;))

Ik draag de telefoon ook gewoon in m'n broekzak, maar zoals ik zei ik heb hem te kort om te kunnen zeggen of het slecht is voor het touchscreen. Volgens mij moet het geen kwaad kunnen (anders zou ik het ook niet doen :)), als je er maar geen harde/scherpe dingen bij doet; sleutels oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik nooit al bij mijn telefoon.. Horloge linker pols, telefoon rechtzak. Sleutel etc. links. etc. etc.

Maar klopt het ook , dat als ik hem in de winkel koop dat ik gewoon nog voor de 2 jarige 24,50 ( met sms voordeel ) met ook de m600i (d'oh) rond 80 euro kwijt ben.. Terwijl online gratis is..

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe dat zit met een 2 jarig abo... Ik hou nooit zo van die vastigheid dus heb een 1 jarig abo. Het is wel zo dat ik er nog een redlijk bedrag bij mocht betalen, maar dat heb ik er wel voor over.

Het "gekke" is trouwens wel, dat als je een internet abonnementje erbij neemt, van 9,95 per maand extra, je 60 euro korting op het toestel kreeg! Dat was een leuke meevaler... maar nog steeds: het toestel was redelijk prijzig. Ik denk trouwens ook dat het komt doordat sinds 1 sept. alle providers de prijzen van de toestellen omhoog doen (ik geloof iets met subsidie ofzo, maar de precieze reden ben ik ff kwijt).

Als je het toestel 2 jaar neemt, is het inderdaad misschien interessant om even te kijken naar een sim only abo... Al weet ik niet of je ehct goedkoper ui bent; dat zou je zelf even moeten checken ;)

• tntkiller
ik kreeg hem voor 63€ bij mijn verlenging van telfort voor 1 jaar dus dat viel mee

ben voolop aan het testen

is wel jammer dat die golf game nadat ik de telefoon had geupgrade mijn telefoon doet crashen.

Iseci

Verwijderd

Ik ga hem zo halen, als ik zoveel moet bijbetalen. Bestel ik hem wel via 2call.nl ofzoiets.. Want daar issie gratis.

• tntkiller
heb hem ook bij 2call besteld 1 jaar was 63€ en 2 jaar is gratis(ik neem altijd 1 jaar)

en meteen ff kijken of die actie van SE ook geldig is voor mij :P

gratis BT headset bij een m600

http://www.sonyericsson.c..._1&zone=pp&lm=pp6&cid=583

[ Voor 54% gewijzigd door tntkiller op 16-09-2006 10:12 ]

Iseci

Verwijderd

Heb hem nu hier liggen.. Moest 6 uur opladen ofzo.. zodat ie goed geladen is.. (eerste keer) Normaal 2 uur zei hij..

Vodafone 2jaar 24.50 (met sms voordeel)

Gratis telefoon.
Gratis headset
Reparatie service, 17.50 per 3 maand.. Stel dat touchscreen dood gaat of wat dan ook.. word het gemaakt

En natuurlijk kan mijn dag niet meer stuk, hehehe! Super telefoon, lekker licht. Amper meegespeelt, en ik vind hem nu al gaaaaaaaf :P

• tntkiller
vandaag op zoek geweest naar leren hoesjes en screen protector maar die zijn niet te krijgen hier :(\

zal wel weer over internet moeten bestellen en over laten komen vanuit de US

Iseci

Verwijderd

Ligt mss aan mijn telefoon hoor, maar ik had taakbeheer opgezocht, en dan taken gesloten. En ze gaan daar gewoon weg hoor ?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.