Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 22.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:15

Tijntje

Hello?!

Nog maar even een keer een schopje.
Is er iemand die een goede aanbeveling kan doen voor een degelijk apparaat.
Ik heb talloze reviews gelezen over htpc's etc maar ik kom er niet uit.
Ik wil gewoon een speler hebben waar ik:

DVD kan afspelen
MP3's via netwerk kan spelen
DivX en XviD via netwerk
evntueel opnemen
En het moet bij de rest van mijn audio apparatuur passen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tijntje, als je opnemen achterwege laat is de goedkoopste player die het volgens mij allemaal prima kan een omgebouwde XBOX. Ik hoor ook hele goede verhalen over deze http://www.buffalotech.co...t-detail.php?productid=96, die echt een stuk stabieler hoort te zijn dan de KISS. Ik heb er zelf alleen geen ervaring mee.

Het zijn geen PC's, dus als er in de toekomst nieuwe codecs uit komen heb je wellicht een probleem omdat ze dat niet allemaal in de firmware gaan proppen. Als je dat wil voorkomen ben je het beste uit met een multi media pc. Volgens mij is dat i.e.g. de keuze waar je het meeste mee kan, al zal die ook het meeste kosten.

Geen idee of deze bij de rest van je audio spul passen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 09:15

Tijntje

Hello?!

Ik verwacht ook dat ik een HTPC zal moeten gaan samenstellen. Ik zal me daar toch eens verder in gaan verdiepen.
Dank je voor je reactie.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Die whitenoise bug heeft mijn speler (uiteraard) ook last van. gemiddled een of 2 keer per avond krijg je in eens een bak met ruis te horen en die krijg je pas weg als je ff tussen 2 kanalen zapt.

Mijn vraag: neemt ie dit ook op?

maw: als je een programma opgeneomen hebt heb je dan kans dat je hele programma vol met ruis staat? Want als dit zo is dan heb je dus eigenlijk gaan zak aan dit apparaat en gaat ie terug naar de winkel

R

Verwijderd

@kneushoorn: Wonder boven wonder heb ik dat nog nooit meegemaakt. Nou heb ik ook niet heeeel vaak last van het whitenoise effect, dus het zou kunnen dat het bij opnamen toevallig nooit is voorgekomen. Wel krijg ik het ook zonder van kanalen te wisselen. Staat net je TV redelijk hard middenin een film, springt ie ineens op klereherrie. Even wisselen van kanalen lost het bij mij altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 22:03
Ik las dat iemand vroeg hoe je de Kiss DP-558 in HDTV mode zet:

* Hidden Menu: Eject - Return - 2 -7 -6

daar kun je onderaan kiezen uit de volgende resoluties:

Scart: OFF
YPbPr 480p
YPbPr 576p
YPbPr 720p
YPbPr 1080p
VGA 800x600x60
VGA 800x600x75
VGA 1024x768x60
VGA 1024x768x75
VGA 1280x1024x60
VGA 1280x1024x75
VGA 1600x1200x60
VGA 1600x1200x75

bron: http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=13792&PageId=1

En voorals je geen beeld meer krijgt door een foute instelling:
* Reset Menu: Eject - Return - 1 - 2 -3

Er zit trouwens ook een YPbPr Input op de dp-558, betekent dit dat je er HDTV mee kan openemen ?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil dus tv kijken op mijn tft monitor zonder daarvoor apart een tvbox9 te kopen: is dat mogelijk met de dp558: kiss-spelers stonden toch bekend om dat ze dat konden: alleen nu wil ik weten of deze dat dus ook kan.

Hij heeft progressive scan en een scart uitgang
Dus het zou praktisch mogelijk moeten zijn want er zijn verloopkabel van scart naar vga.
Maar is het signaaltechnisch ook mogelijk (bij 'gewone'' dvd-recorders is dit signaaltechnisch namelijk niet mogelijk):

DVD speler op TFT scherm
tft als tv....

een site die beweert/bewijst dat het met een kiss dvd speler wel mogelijk is:
http://www.dvd.nl/hwreviews.php?id=26&page=3

Graag verneem ik van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:26
Heb nu een Kiss dp-450 tweedehands gekocht. Ga deze aansluiten via scart-to-component op de beamer. Alleen, als ik deze weer wil gebruiken voor mijn TV (scart RGB) , hoe krijg ik die instelling weer terug? Is er een reset knopje o.i.d.? De handleiding zegt hier niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de grote vraag, wordt er door een exemplaar idx/sub ondertitel bestanden ondersteund. Want bij de meeste xvids zitten zulke ondertiteling. En om nu iedere ondertiteling te gaan converteren naar srt is geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij gebrek aan inspiratie (en geld) voor een goede HTPC, zit ik ondertussen ook te kijken naar een KISS-bakkie. Maar gezien de ervaringen die men hier post en de algemene opinie over bepaalde bestandsformaten en bugs, vraag ik me af welke ik moet/zal kopen.

Ten eerste hoef ik niets "met internet"; het belangrijkste is dat ik mijn server in het netwerk aan kan spreken omdat daar een BT-client draait en ik dus een aantal downloads wil kunnen zien of horen. Ten tweede gaat er niets door de lucht want mijn hele huis heb ik gigabit uitgevoerd dus er liggen kabels zat bij mijn audio-hoek. Ten derde; de output moet naar een 37" LCD-TV maar gezien de overige aansluitingen die ik al in gebruik heb, verwacht ik te moeten kiezen tussen SCART of S-Video.

Al met al zal de 1500-serie voor mij voldoende zijn maar ik zag op de site van die jongens ook een 600 staan en ik moet zeggen dat die sowieso qua uiterlijk beter bij mijn inrichting past en ook qua features een stuk interessanter is/lijkt dan de 1500.

Iemand een goed/helder argument om de ene dan wel de andere aan te schaffen? En zo ja, wie is in NL de goedkoopste want PriceWatch geeft me niet al te veel winkels.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een Kiss dp 558 en er zijn een paar storende problemen naar voren gekomen. Als eerste heb ik de nieuwste fw 1.1.7 er op gezet.

de problemen
1. geen geluid via tv (scart) of stereo (via tulp analoog aangesloten) als de kiss dp 558 aanstaat,
het vreemde is dat er wel geluid via de stereo komt als de kiss in standby staat. (??)
2. gisteren 24 opgenomen op de harddisk, zegt ie dat ie het opgenomen file niet kan afspelen (vob-file)

rara hoe kan dat?

weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. staat geluid op digitaal aangesloten misschien ?
2. lijkt op null-recording, kijk eens met ftp op je kiss en check bestandsgrootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:49:
1. staat geluid op digitaal aangesloten misschien ?
2. lijkt op null-recording, kijk eens met ftp op je kiss en check bestandsgrootte...
1. Nee, geluid staat op analoog in gesteld. Als ie standby staat geeft ie wel geluid. Vreemd.
2. Tja, het was een null-recording (balen, 2 afleveringen van 24 gemist), maar hoe kan dat, en hoe voorkom je dit?

Ik begin er langzaam wel de balen in te krijgen. Hopelijk weet er iemand nog wat omwegen om deze problemen op te lossen

Edit: gebeld met de Kiss support en de Kiss dp-558 gaat binnenkort retour, hopelijk is de volgende nieuwe speler wel volledig werkend te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 10:29
Zijn er meer mensen die op dit moment http://epg.kml.kiss-technology.com/tvhtml/tvstart.php niet kunnen bereiken?

Hierdoor kan mijn Kiss de EPG niet bereiken en wordt er dus ook niets opgenomen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-10 21:06

KSH

Ben net de eigenaar van een Kiss DP-558. Heb net de laatste firmware gedownload (1.1.7).
Nadat ik de cd in de speler heb gedaan, gaf ie aan dat ik hem opnieuw op moest starten. Dus ik druk de aan/uit knop in op de speler (dus niet op de afstandbediening).
Na de speler weer aan gedaan te hebben, blijft er constant 'booting' in het scherm staan.

Hoe lang moet normaal gesproken duren, want ik wacht nu al een halfuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je de cd er wel uit gehaald ? :o

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb al enige tijd de dp-558. Nooit problemen mee gehad (behalve de bekende dan :) ). Na de laatste firmware update (1.1.7) valt mijn lcd scherm steeds weg. Als ik de speler uit zet (helemaal uit) en weer aanzet staat de tijd etc. allemaal weer op zijn plek, maar na een tijdje valt dit weer weg. Dit is dus sinds de update. Ik dacht, ik zet de oude firmware er weer op dan is het probleem verholpen, maar nee dus, ik heb het nu ook met de oude firmware! Heeft iemand anders dit ook (gehad) of wat kan er aan de hand zijn? Het lijkt mij een firmware probleem, omdat na een reset het wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook werkt dan de eject knop van de speler niet meer, alleen via de afstandbediening krijg ik de dvd er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit ken ik wel. heb je er toevallig veel opstaan ? vreemd genoeg, als ik veel opnames heb staan heb ik hier ook last van (volgens mij als je meer dan 1 pagina aan opnames hebt staan bij opgenomen video's). Overigens valt de tijd pas na een tijdje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, heb de hd geformateerd, is dus helemaal leeg, bij mij valt de tijd na ca 5 a 10 minuten weg en flikkeren de tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Ik heb vandaag mijn (2e hands) dp500 gekregen, maar er zijn een paar dingen nog niet helemaal duidelijk..

Is het mogelijk om webradio te luisteren zonder je PC aan te hebben?
Ik heb al gezocht op internet, maar niks kunnen vinden. Het lijkt me logisch van wel, maar ik twijfel toch.

Doet webradio.kiss-technology.com het bij jullie?
Ik krijg een lege pagina (wit), dus OF er staat niks meer OF dat wat er staat werkt niet onde linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Ik heb van het weekend een KiSS DP-600 gekocht om aan te sluiten op mijn Samsung LE40F71. Het fijne is dat 1080P gewoon werkt over HDMI (na firmware update). Maar er zijn nog wel problemen. Afspelen van een DVD op deze resolutie werkt niet echt lekker. Haperingen, ruis (witte stipjes). Als ik de speler op 720P zet werkt het gelukkig wel. Zou dit aan de 'goedkope' HDMI kabel kunnen liggen die er bij zit?

Divx afspelen op 1080P lijkt wel goed te werken. Dat is wel vreemd.

De DVD speler maakt ook net iets te veel lawaai vind ik. Switchen tussen resoluties werk ook niet altijd zonder een reboot maar dit doe je als het goed is niet zo vaak.

Verder heb ik een Divx bestand die er wel heel erg korrelig uitziet met deze speler ook in vergelijking met andere Divx bestanden. Als ik het afspeel via de PC heb ik dit niet.

Algemene indruk. Werkt allemaal best aardig.. wel potentieel maar nog net ff teveel bugs/rare dingen. Maar dit is mijn conclusie na een paar uurtjes 'spelen'.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 09:14
Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor verschil er zit tussen de VR-558 en DP-558, behalve het verschil in uiterlijk en grootte van de HHD.

Deze kiss players zien er wel erg netjes uit. Vooral omdat ze ook subtitels en AC3 geluid ondersteunen :D

ik lees net dat de VR-558 een dvd brander heeft en de DP-558 niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door HammerT op 26-10-2006 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Kan iemand me vertellen of de DP-558 ook overweg kan met HDTV content? Dus, als ik een HDTV Xvid/Divx bestand download, kan ik dat dan afspelen op een DP-558? Al dan niet gewoon op SDTV formaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Puch-Maxi in "Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers..."

zoeken is een gave? ik denk het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 23:07
HammerT schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:18:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat voor verschil er zit tussen de VR-558 en DP-558, behalve het verschil in uiterlijk en grootte van de HHD.

Deze kiss players zien er wel erg netjes uit. Vooral omdat ze ook subtitels en AC3 geluid ondersteunen :D

ik lees net dat de VR-558 een dvd brander heeft en de DP-558 niet :)
Ik vroeg me ook af wat het verschil nou was tussen deze spelers, maar ik ben er nog steeds niet achter (afgezien dat de hardeschijfgrootte verschillend is). Waar zie jij dat de VR-558 een dvd-brander heeft? Zou dat dan niet hier bij moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 12:09
Mogelijk late reactie, maar goed.
Ook ik heb enkele jaren gelden een Kiss-500 gekocht en naar 508 gemod. Naast de bekende firmware-bugs (afstandbediening) vond ik een groot nadeel dat de netwerkverbinding hooguit 10 mbit aankan. Het duurt eeuwen om een film over te pompen naar de hd. En al een paar keer de standaard kml-portal aan moeten passen om bv shoutcast te kunnen gebruiken. Op papier een mooi apparaat, maar ondertussen al een tijdje pver op een xbox met XBMC. :)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Ik begin nu wel aan mezelf te twijfelen, ik kan wel vinden dat de DP geen brander heeft. Maar ik kan niet vinden dat de VR deze wel heeft, hoewel deze wel nero software heeft.

misschien is dit het bewijs dat hij niet kan branden 8)7

Maar goed wat maakt het uit, je kan dan toch met je pc de dvd's branden.

edit: Ik zie hier iets heel erg verontrustends. Hij kan geen DVD-R DL afspelen?
Volgens mij zijn bijna alle films die je in de winkel koopt op DL DVD's geplaatst, of is zou dit alleen voor gebrande DL DVD's gaan?

[ Voor 27% gewijzigd door HammerT op 26-10-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

HammerT schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:55:
Ik begin nu wel aan mezelf te twijfelen, ik kan wel vinden dat de DP geen brander heeft. Maar ik kan niet vinden dat de VR deze wel heeft, hoewel deze wel nero software heeft.

misschien is dit het bewijs dat hij niet kan branden 8)7

Maar goed wat maakt het uit, je kan dan toch met je pc de dvd's branden.

edit: Ik zie hier iets heel erg verontrustends. Hij kan geen DVD-R DL afspelen?
Volgens mij zijn bijna alle films die je in de winkel koopt op DL DVD's geplaatst, of is zou dit alleen voor gebrande DL DVD's gaan?
Het gaat hier om DVD+R DL. Die kan de Kiss niet afspelen.
Een DVD(-ROM) die je in de winkel koopt is ofwel DVD5 (single layer) of DVD9 (dual layer).
Beide speelt een Kiss perfect af.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@ Neobahamuth
:w Hallo Neobahamuth de grote Medion DVD/Divx speler firmware modder _/-\o_
is www.md7457.tech.nu uit de lucht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Puch-Maxi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:28:
@ Neobahamuth
:w Hallo Neobahamuth de grote Medion DVD/Divx speler firmware modder _/-\o_
is www.md7457.tech.nu uit de lucht ?
Hoi! ;)

Ja, ik heb mijn webspace opgeruimd en de site (en forum) verwijderd.
Aangezien ik zelf de speler niet heb en er genoeg andere sites zijn, had ik geen tijd meer om het te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Je hebt groot gelijk, zie bijv: http://mtz.softpedia.com/ ik draai trouwens nogsteeds met de firmware van jou.
Anyway, ontopic
Ik las dat in de firmware update voor DP-558 vermeld staat dat je vanaf nu media files via http kunt afspelen heeft iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Ja, die info had ik reeds gevonden, maar dit beantwoord niet mijn vraag (ach wellicht had ik ook kunnen verwijzen naar die post, maar goed, thanks HammerT dat je me nu dwingt mijn vraag aan te scherpen).

In bovenstaande post wordt het dus duidelijk dat de dp-558 ook HDTV output kan leveren, maar mijn vraag is of de dp-558 uberhaupt met HDTV content overweg kan. Voorbeeld: een HD xvid file die je van het net download, speelt een dp-558 die ook af? Zo ja, in SD of HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geprobeerd (met x.14 stage2 firmware) maar het werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de VR of DP-558 kan geen HDTV afleveren. (Het ondersteuind de resoluties niet)
Wat het wel kan is upscalen naar hogere resolutie maar dat haalt niks uit want je beeldmatriaal blijft origineel. Aanzie het als hetzelfde beeld dat over meer beeldpunten verspreid word...

Het verschil tussen DP-558 en VR-558 is nihil in functies of hardware. CR-558 maakt gebruik van een gereviseerd main board en is algemeen wat stabieler dan de DP-558 en heeft IDD support voor grotere HDD's dan 200GB wat de limiet is voor DP-558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 12:33
hmm mijn moeder is over een paar dagen jarig en ik ben nu op zoek naar een dvd/xvid/opname apperaat

ik heb soms wat series/films die mijn moeders wilt zien en deze brand ik dan om te geven

helaas is 90% hiervan in xvid/divx formaat en gaat onze dvd speler dat nu niet afspelen..

aangezien hun video (jaja VCR) stuk is gegaan wil ik ze dus een nieuw apperaat geven..

wat ik wil..

dvd/xvid/divx
evt internet/wirreles
hdd om op te nemen (hij moet dus ook ingesteld kunnen worden wanneer die moet openemen enz)

door alle slechte reacties hier ben ik toch een beetje huiverig geworden over de kiss modelen en ben ik bang om toch een dure dvd/vcr setup te kopen alleen dan moet ik dus steeds alles branden voor haar en anders kan het streaming over het netwerk direct vd server af (scheelt me een hoop cd's)

wie o wie is mijn gids in dit dichte bos van kiss spelers

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Je beantwoordt jouw vraag al in de eerste regel; wanneer je doelgroep je moeder is, dan zou ik Kiss overslaan. Ik merk dat vrouwen -no offence at all- snel afhaken bij Kiss, want zo nu en dan is het of niet duidelijk genoeg, of doet de Kiss gewoon niet wat je wilt. Kijk eens naar een standaard dvd recorder (evt met HD) die ook divx kan afspeken. Elke huis-tuin-keuken zaak bij jou in het winkelcentrum kan je daar aan helpen. Feliciteer je moeder van me! :*)

[ Voor 1% gewijzigd door oscar op 08-11-2006 13:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Laatst online: 12:33
oscar schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:09:
Je beantwoordt jouw vraag al in de eerste regel; wanneer je doelgroep je moeder is, dan zou ik Kiss overslaan. Ik merk dat vrouwen -no offence at all- snel afhaken bij Kiss, want zo nu en dan is het of niet duidelijk genoeg, of doet de Kiss gewoon niet wat je wilt. Kijk eens naar een standaard dvd recorder (evt met HD) die ook divx kan afspeken. Elke huis-tuin-keuken zaak bij jou in het winkelcentrum kan je daar aan helpen. Feliciteer je moeder van me! :*)
ben gisteren bij de mediamarkt geweest om die kiss spelers te zoeken maar die hadden ze niet

zag wel een dvd/hdd recorder staan met divx support heb deze dus gekocht was 199 €

dan maar geen netwerk support.

snap wel dat vrouwen snel afhaken bij dat soort spullen maar gelukkig hebben we een handige pa die dat heel goed kan uitleggen (all weet ze nu nog niet hoe de motorkap van dr eigen auto openmoet :X

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

hmmmm, ik heb een probleem met m'n DP1500 :'(

ik kan probleemloos webradio luisteren.... KML links bezoeken die ik in FreeKiSS 0.6 heb toegevoegd... maar ik kan m'n bestanden op m'n pc niet meer oproepen :?

ik krijg wel gewoon het menu "mpeg4 afspelen" enz, maar er staan geen bestanden in dat menu :/

ik heb al de firmware opnieuw erin gezet (full update) maar ook dat mocht niet baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:29

jbr

Right back @ ya

Hmm, klinkt als een rechten probleem op je PC... niks veranderd daarop?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 07:26
tozzke schreef op zondag 12 november 2006 @ 19:42:
hmmmm, ik heb een probleem met m'n DP1500 :'(

ik kan probleemloos webradio luisteren.... KML links bezoeken die ik in FreeKiSS 0.6 heb toegevoegd... maar ik kan m'n bestanden op m'n pc niet meer oproepen :?

ik krijg wel gewoon het menu "mpeg4 afspelen" enz, maar er staan geen bestanden in dat menu :/

ik heb al de firmware opnieuw erin gezet (full update) maar ook dat mocht niet baten
TCP poort 8000 moet vrij zijn. Dus misschien firewall aangezet?
Eventueel updaten met 0.9 alpha
http://www.citadel.nu/freekiss/FreeKiSS-0.9.0.0-alpha.rar

[ Voor 7% gewijzigd door luckyjan op 13-11-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

thx, het probleem was idd poort 8000

ik draai namelijk ook shoutcast welke deze poort standaard ook gebruikt. Stom dat FreeKiSS en/of shoutcast geen poortconflict geeft dan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zit er aan te denken binnenkort een DP 558 te kopen. Nu bieden sommige webshops de mogelijkheid om de speler regiovrij te maken voor een meerprijs van 25 euro. Ik vroeg me af of het afspelen van vob bestanden van de hardeschijf of netwerkshare ook aan een regio gekoppeld is, of het regiovrije gedoe alleen op het afspelen van een DVD schijfje geld?

ik download dus regelmatig R1 dvd's, moet ik dan wel of niet voor een regiovrije versie van deze speler gaan?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:45:
Ik zit er aan te denken binnenkort een DP 558 te kopen. Nu bieden sommige webshops de mogelijkheid om de speler regiovrij te maken voor een meerprijs van 25 euro. Ik vroeg me af of het afspelen van vob bestanden van de hardeschijf of netwerkshare ook aan een regio gekoppeld is, of het regiovrije gedoe alleen op het afspelen van een DVD schijfje geld?

ik download dus regelmatig R1 dvd's, moet ik dan wel of niet voor een regiovrije versie van deze speler gaan?
Je kunt 'm ook zelf regio vrij proberen te maken:

http://www.mpeg-playcente...ums&file=viewtopic&t=2305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik ben opzoek naar een lan-speler waarbij ik dus divx/xvid/mp3/dvd via het netwerk kan afspelen.
Eingelijk zit ik te denken aan de DP-600 maar heeft iemand nog andere aanbevelingen voor mij ??
Het liefs ook 1 waar een hd in zit of waar ik zelf een hd in kan plaatsen.

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:43:
Ik las dat iemand vroeg hoe je de Kiss DP-558 in HDTV mode zet:

* Hidden Menu: Eject - Return - 2 -7 -6

daar kun je onderaan kiezen uit de volgende resoluties:

Scart: OFF
YPbPr 480p
YPbPr 576p
YPbPr 720p
YPbPr 1080p
VGA 800x600x60
VGA 800x600x75
VGA 1024x768x60
VGA 1024x768x75
VGA 1280x1024x60
VGA 1280x1024x75
VGA 1600x1200x60
VGA 1600x1200x75

bron: http://www.cdrinfo.com/Se...?ArticleId=13792&PageId=1

En voorals je geen beeld meer krijgt door een foute instelling:
* Reset Menu: Eject - Return - 1 - 2 -3

Er zit trouwens ook een YPbPr Input op de dp-558, betekent dit dat je er HDTV mee kan openemen ?
ff domme vraag, wat is de return knop op je afstandbediening?? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien om naar het vorige menu te gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

Naresh schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:08:
Ik ben opzoek naar een lan-speler waarbij ik dus divx/xvid/mp3/dvd via het netwerk kan afspelen.
Eingelijk zit ik te denken aan de DP-600 maar heeft iemand nog andere aanbevelingen voor mij ??
Het liefs ook 1 waar een hd in zit of waar ik zelf een hd in kan plaatsen.
Ik heb zelf een DP-600. Hoewel het allemaal wel redelijk werkt zou ik zeker naar alternatieven kijken. Er is volgens mij geen mogelijkheid om een HD erin te bouwen. Wel kan je een externe USB harddisk erop aansluiten (heb ik zelf echter nog niet gedaan).

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goed alternatief voor kiss dvd speler is xoro, zie de onderstaande link:

DVD speler: Xoro HSD 8410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 20:03:
[...]

ff domme vraag, wat is de return knop op je afstandbediening?? :X
vond ik ook een vage kreet, maar het is de 'back' toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Hallo,

Ik heb al een poosje een Kiss DP-1500 (2e hands voor 60 euro). Het werkt opzich prima, maar ik had wat problemen:

-Sommige filmpjes blijven gewoon zwart zonder vermelding waarom hij niet werkt

Ook had ik een vraagje, ik heb namelijk een hele toffe zender die ik altijd luister, welke ook gewoon in de shoutcast lijst staat. Ik kan hem echter nergens vinden op de kiss. Kan ik deze ook ergens toevoegen? Ik gebruik(te) zelf Ezlink NG, hierin zit wel zo'n functie, maar deze werkt bij mij niet.

Welke PC link software raden jullie aan? Ik gebruik(te) zelf Ezlink NG, maar deze is verlopen en nu moet ik een serial invoeren. *hint* *hint*.

Ook heb ik eraan te denken deze DVD speler weer weg te doen en ipv daarvan een Xbox te kopen. Ik vind echter nergens een echt goedkope (het liefst omgebouwde) Xbox voor rond de 60-70 euro. Weten jullie een goed zaakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik volg al enkele jaren deze topic over de Kiss dp558, ik ken alle problemen van het beruchte toestel want ik heb dit onder tussen 2 jaar in bezit. Alle update's heb ik mee gemaakt ,en heb altijd het vertrouwen in KISS gehouden.Maar nu met Full update 1.17 is het spel gecrasht. Er werkt niets meer . Enkel op lcd schermpje KISS dvd af te lezen, DVD schuifje krijg ik ook niet meer open, dus kan niet ondernemen.Heb met KISS suport gebeld en weten het zelf niet En omdat mijn toestel 28 dagen uit garantie is konden ze mij niet meer helpen en hebben mij vriendelijk afgewimpeld. :( :( :(
Een toestel dat ik indertijd +-600€ heb betaald NOOIT serieus heeft gewerkt vind ik dat heel erg en ook onprofessioneel van Kiss.
Daarom de vraag heeft nog iemand dit probleem en misschien een oplossing of is hij echt voor de schroot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
KRG schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:55:
Hallo,

Ik heb al een poosje een Kiss DP-1500 (2e hands voor 60 euro). Het werkt opzich prima, maar ik had wat problemen:

Ook had ik een vraagje, ik heb namelijk een hele toffe zender die ik altijd luister, welke ook gewoon in de shoutcast lijst staat. Ik kan hem echter nergens vinden op de kiss. Kan ik deze ook ergens toevoegen? Ik gebruik(te) zelf Ezlink NG, hierin zit wel zo'n functie, maar deze werkt bij mij niet.

Welke PC link software raden jullie aan? Ik gebruik(te) zelf Ezlink NG, maar deze is verlopen en nu moet ik een serial invoeren. *hint* *hint*.

Ook heb ik eraan te denken deze DVD speler weer weg te doen en ipv daarvan een Xbox te kopen. Ik vind echter nergens een echt goedkope (het liefst omgebouwde) Xbox voor rond de 60-70 euro. Weten jullie een goed zaakje?
Ik gebruik freekiss en die werkt prima en kost niks. Verder dat je regelmatig een zwart beeld krijgt zal wel komen omdat je een divx met packet bitstream wil afspelen. Ten onrechte wordt er dan aangenomen dat het komt door de zogenaamde packet bitstream maar het is de divxheader die verkeerd wordt gelezen.
Als je de header van het divx bestand aanpast met mpeg4modifier naar DivX999b000p gaat het wel goed.

Link naar freekiss(versie die ook wmv kan spelen): http://www.citadel.nu/freekiss/FreeKiSS-0.9.0.0-alpha.rar
Link naar mpeg4modifier: http://www.moitah.net/download/latest/MPEG4Modifier.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik krijg die FreeKiSS 0.9.0.0 alpha niet aan de praat:

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/7376/freakyfreekissjz0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom heet het vast een alpha verie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

luckyjan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:08:
[...]

Ik gebruik freekiss en die werkt prima en kost niks. Verder dat je regelmatig een zwart beeld krijgt zal wel komen omdat je een divx met packet bitstream wil afspelen. Ten onrechte wordt er dan aangenomen dat het komt door de zogenaamde packet bitstream maar het is de divxheader die verkeerd wordt gelezen.
Als je de header van het divx bestand aanpast met mpeg4modifier naar DivX999b000p gaat het wel goed.

Link naar freekiss(versie die ook wmv kan spelen): http://www.citadel.nu/freekiss/FreeKiSS-0.9.0.0-alpha.rar
Link naar mpeg4modifier: http://www.moitah.net/download/latest/MPEG4Modifier.zip
Ik zal eens kijken. Het ging bijvoorbeeld om het 'Make Love, Not Warcraft' van Southpark van MR. Twig (http://mrtwig.net/ep/1008.html), de rest doet het bijna allemaal wel. En hoe kan ik een gave zender in shoutcast zetten? Hij staat er al in, maar niet op mn kiss. Kan dit überhaupt met een 1500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Heeft er iemand zijn DP558 draadloos aangesloten op zijn draadloos netwerk?
Hoe heb je dat gedaan? Waarmee met welk apparaat?

Kan dit ook met een Access Point met ethernet-aansluitingen? :?

Wie helpt me?
Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 84% gewijzigd door funske op 07-12-2006 09:45 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Neobahamuth schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:25:
Ik krijg die FreeKiSS 0.9.0.0 alpha niet aan de praat:

[afbeelding]
Eerst deze installeren en dan 0.9 daarover zetten.
http://prdownloads.source...s-setup-v0.6.exe?download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 10:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

funske schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:43:

Wie helpt me?
Alvast bedankt _/-\o_
* Sjaak_Afhaak is ook een netwerk n00b, maar zou 't antwoord ook graag willen weten :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:13

Zewatanejo

Fine Thanks!

Wie helpt me?
Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik denk dat je het antwoord zelf al geeft.

Verder:
Wat betreft die packet bitstreams kwam ik er met mijn DP-500 achter dat het niet altijd nodig is om ze te uit te pakken met mpeg4modifier.
Als je in de zelfde map een goede divx file hebt en je speelt hem af en vervolgens toets je >| op je afstandbediening dan start de volgende file. Zelfs als het een divx is met packet bitstream speelt hij af. :)

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
straffe_hendrik schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:37:
[...]

Ik heb het ook nooit gedaan, maar ik denk dat je het antwoord zelf al geeft.

Verder:

[...]

Wat betreft die packet bitstreams kwam ik er met mijn DP-500 achter dat het niet altijd nodig is om ze te uit te pakken met mpeg4modifier.
Als je in de zelfde map een goede divx file hebt en je speelt hem af en vervolgens toets je >| op je afstandbediening dan start de volgende file. Zelfs als het een divx is met packet bitstream speelt hij af. :)
Waaruit weer blijkt dat het dus niks met packet bitstream te maken heeft. Gewoon de divx header die verkeerd wordt geinterpreteerd. Lijkt dus een klein probleem om dit te fixen via nieuwe firmware door kiss maar na 7 mailtjes naar hun support heb ik het maar opgegeven. Ik krijg steeds dezelfde vage antwoorden terug (begin bijna te denken dat het een of andere bot is die de mails beantwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Bedankt voor de reactie maar ik draai de 0.6 al.
Ik heb dit geprobeerd:
- de 0.9 erover te installeren -> foutmelding
- de 0.6 verwijderen en dan 0.9 installeren -> foutmelding

Voorlopig draait de 0.6 bij mij prima dus ik maak me niet druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Neobahamuth schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:31:
[...]

Bedankt voor de reactie maar ik draai de 0.6 al.
Ik heb dit geprobeerd:
- de 0.9 erover te installeren -> foutmelding
- de 0.6 verwijderen en dan 0.9 installeren -> foutmelding

Voorlopig draait de 0.6 bij mij prima dus ik maak me niet druk.
Dan kan je het beste hier de .dll downloaden en in je windows/system32 zetten:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?unrar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

luckyjan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 15:04:
[...]

Dan kan je het beste hier de .dll downloaden en in je windows/system32 zetten:
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?unrar
Dat heeft gewerkt. Het is nu geïnstalleerd. Bedankt! ;)

Was het de bedoeling dat deze versie WMV kon afspelen?
Ik zie nu wmv bestanden weldegelijk in het menu in de lijst van video's maar ze afspelen lukt niet. Ik heb er slechts een handvol dus erg is het voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Neobahamuth schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:56:
[...]

Dat heeft gewerkt. Het is nu geïnstalleerd. Bedankt! ;)

Was het de bedoeling dat deze versie WMV kon afspelen?
Ik zie nu wmv bestanden weldegelijk in het menu in de lijst van video's maar ze afspelen lukt niet. Ik heb er slechts een handvol dus erg is het voor mij niet.
Alleen wmv 9 (geen oudere versies) zover ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:18:
[...]

* Sjaak_Afhaak is ook een netwerk n00b, maar zou 't antwoord ook graag willen weten :)
Sjaak,

Ik heb de SmcWeb Game Adapter geprobeerd, maar deze werkte prima met een PC, maar ik kreeg hem niet werkend met mijn DP-558.
Dus heb ik hem teruggebracht en een Belkin Wireless Ethernet Adapter (F5D7330DF) gekocht en deze werkt prima met mijn DP-558. Hij is wel iets duurder, maar werkt veel beter. :P

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola !

Ik heb zelf sinds vorig jaar de DP-1000 aangeschaft voor mijn dvd/divx-xvid doeleinden.

Nou schetst mijn verbazing dat ik sommige films wel kan browsen maar niet kan bekijken, sommige weer wel. Ik dacht dat het kwam door firmware of divx-codec ondersteuning. Alleen als ik hedendaagse series bekijk zoals , lost - Prison Break etc... die kan ik perfect bekijken.

Iemand een idee waar het aan ligt ?

grazi alvast voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06

Wie helpt me?
Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb mijn DP-558 aan het draadloze netwerk gehangen met een Linksys WET54G. Dit werkt uitstekend. Een access point moet ook kunnen werken, je schijnt die dan wel in client/slave mode te moeten zetten (zelf geen ervaring mee).
De WET54G eerst met PC geconfigureerd en daarna met standaard ethernet kabel aan de Kiss gehangen. Let er bij configureren op dat de WET54G standaard het IP adres 192.168.1.236 heeft, dus dat je met je PC in het zelfde segment (IP range) moet zitten om hem te kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 08:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb mijn dp-1500 eindelijk aan het netwerk hangen (mijn netwerk muur aansluiting was kapot, eindelijk de tijd gevonden om hem te fixen). Alles werkt perfect, op 1 ding na.

Op 1 of andere manier kan hij ondertitels niet vinden van bestanden die ik via het netwerk afspeel. Ik heb het nog neit geprobeert met bestanden die ik vanaf een cd speel. Ik heb het ondertitel bestand (srt) exact hetzelfde genoemd als de film. Ik heb kissd, kissdx en hun eigen PCLink software geprobeert. Verschillende films geprobeert, maar telkens zegt hij 'no subtitles detected (oid)' wanneer ik bij setup kijk.

Heeft iemand anders deze problemen ook? Of heeft iemand anders ondertitels via het netwerk wel aan de praat?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowdance
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-04 20:27
Heb sinds 'n paar weken toch maar 'n DP-558 aangeschaft bij DivxPlayer.nl. Na uitpakken en aansluiten gaf hij binnen een half uurtje de geest. Gelijk gebeld en dezelfde dag kon ik 'n nieuwe ophalen in Spijkenisse. Daarna ging eigenlijk alles wel goed, op 'n paar hangers na bij vreemde videoformaten en het schijnbaar bekende probleem van de 'witte ruis' die soms opeens optreedt bij het bekijken van een tv programma, en waar je weer vanaf komt door even naar 'n andere zender te zappen.
Nu zat er bij de speler ook 'n schijfje met daarop Nero Digital (recode/showtime/mediahome CE) was meegeleverd. Omdat op de website van K|i|S|S bij de DP-558 ook - heel klein - een 'nero digital' logootje was afgebeeld ging ik er voetstoots vanuit dat dit apparaat dit formaat slikt.
Niet dus. Heb met Nero Recode een van tv opgenomen VOBje omgezet naar .mp4, en de DP-558 gaf de geest. Alleen uit/aanzetten bracht hem weer bij z'n positieven.
Omdat Nero Digital een stuk sneller codeert dan Dr Divx leek het me toch wel aantrekkelijk. Heeft iemand 'n idee of het mogelijk is iets afspeelbaars te maken met Nero Recode? Of is het wellicht de MediaHome software die ik kan gebruiken om live te transcoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49
Janoz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:20:
Ik heb mijn dp-1500 eindelijk aan het netwerk hangen (mijn netwerk muur aansluiting was kapot, eindelijk de tijd gevonden om hem te fixen). Alles werkt perfect, op 1 ding na.

Op 1 of andere manier kan hij ondertitels niet vinden van bestanden die ik via het netwerk afspeel. Ik heb het nog neit geprobeert met bestanden die ik vanaf een cd speel. Ik heb het ondertitel bestand (srt) exact hetzelfde genoemd als de film. Ik heb kissd, kissdx en hun eigen PCLink software geprobeert. Verschillende films geprobeert, maar telkens zegt hij 'no subtitles detected (oid)' wanneer ik bij setup kijk.

Heeft iemand anders deze problemen ook? Of heeft iemand anders ondertitels via het netwerk wel aan de praat?
Ik heb ze gewoon werkend, kloppen de volgende dingen:
de zelfde benaming
staan ze in de zelfde directory

dan moet het gewoon werken of misschien een firmware update uitvoeren

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb de nieuwste firmware, bestanden heten exact hetzelfde (incl case, excl extensie) en ze staan in dezelfde map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49
Janoz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:03:
Ik heb de nieuwste firmware, bestanden heten exact hetzelfde (incl case, excl extensie) en ze staan in dezelfde map.
je kan met free kiss een aparte dir. aangeven waar ondertiteling staat, misschien dat je dat nog eens zou kunnen proberen.
de bestanden in een andere map plaatsen en die selecteren en dan kijken wat er gebeurt.

Als je de film bestanden op je PC afspeelt krijg je dan wel de ondertiteling te zien ?
ik gebruik daar zelf meestal BS-Player voor.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:20:

Ik heb vandaag de dp-1500 gekocht (65 euro bij v&d) en direct even een divx-filmpie via het netwerk laten afspelen en dat werkt perfect. Ook de ondertitels werken. Dit geld ook voor divx-film op cd.

Ik gebruik trouwen FreeKiss 0.6 i.p.v de meegeleverde link-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Welk formaat heb je gebruikt bij je ondertitels? Ikzelf had de srt variant. Sub of wat anders heb ik nog niet geprobeerd. Misschien moet ik FreeKiss ook maar even proberen dan. Mocht dat wel werken dan gebruik ik die wel enkel voor films waar ik subs bij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:29:
Welk formaat heb je gebruikt bij je ondertitels? Ikzelf had de srt variant. Sub of wat anders heb ik nog niet geprobeerd. Misschien moet ik FreeKiss ook maar even proberen dan. Mocht dat wel werken dan gebruik ik die wel enkel voor films waar ik subs bij wil.
Nu drie films getest en alle 3 werken (het zijn srt-files).
Maar waarom zou je geen freekiss willen gebruiken? Ik lees toch alleen maar positieve dingen over dit programma.
Welk programma gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

freekiss draait niet onder linux ;). Ikzelf gebruik kissd. Een heel simpel daemon progje die ik keurig naar de media map op mijn fileserver laat wijzen. Die computer staat toch altijd al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:30:
freekiss draait niet onder linux ;). Ikzelf gebruik kissd. Een heel simpel daemon progje die ik keurig naar de media map op mijn fileserver laat wijzen. Die computer staat toch altijd al aan.
Aha... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:30:
Aangezien het met bijv. freekiss wel prima werkt (srt bestanden) lijkt het me logisch dat het aan kissd ligt (of de configuratie daarvan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:05:
[...]

Ik heb vandaag de dp-1500 gekocht (65 euro bij v&d) en direct even een divx-filmpie via het netwerk laten afspelen en dat werkt perfect. Ook de ondertitels werken. Dit geld ook voor divx-film op cd.

Ik gebruik trouwen FreeKiss 0.6 i.p.v de meegeleverde link-software.
Misschien een rare vraag, maar in welke stad/vestiging heb je de kiss dp1500 voor 65 euri bij v&d kunnen aanschaffen?

wilde er ook eentje aanschaffen als 2e voor op de slaapkamer naast mijn 500/8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:18
SInds gisteren eigenaar van een kiss speler 558. 's avonds besteld en de volgende dag in de voormiddag had ik'm al. Gisteren avond uitgepakt en aangesloten, alles zit compleet erbij. Nieuwste firmware stond erop 1.17. En alles werkte snel en goed. Netwerkkabel erin en de software op de pc geïnstalleert. Bestanden werden meteen zichtbaar en ik kon dadelijk spelen (enkel nog maar met muziek geprobeert). Daarna dejavu bekeken en het was een heel verschil t.o.v. de ps2. Beeldkwaliteit is stukken beter.

Ik heb maar 1 vraagje. Ik heb de speler aangesloten via scart. Nu bij het installeren kan je laten scannen voor tv posten te zoeken. Nu vind hij er bij mij geen enkele waar kan dit aan liggen? Moet ik 'm hiervoor via de kabel aansluiten? Ik heb ook nog een paar keer opnieuw geprobeert maar vond niets. Kan ik ook manueel zoeken?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

luckyjan schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:29:
[...]

Aangezien het met bijv. freekiss wel prima werkt (srt bestanden) lijkt het me logisch dat het aan kissd ligt (of de configuratie daarvan).
Dat was ook mijn vermoeden, daarom heb ik het ook nog een keer met kissdx en met de PCLink software van Kiss zelf geprobeert. Ook daar werkte het niet. Ik zal freekiss nog eens proberen (gisteren geen tijd voor gehad) maar ik heb niet zo heel veel hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:40:
[...]

Misschien een rare vraag, maar in welke stad/vestiging heb je de kiss dp1500 voor 65 euri bij v&d kunnen aanschaffen?

wilde er ook eentje aanschaffen als 2e voor op de slaapkamer naast mijn 500/8...
Apeldoorn...

Gisteren was er nog één....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roelos schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:51:
[...]

Apeldoorn...

Gisteren was er nog één....
---off topic---

Thanx! _/-\o_ zal ff bellen, voor die 100 euri verschil kan ik wel ff rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
IceBlue schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:01:
Ik heb maar 1 vraagje. Ik heb de speler aangesloten via scart. Nu bij het installeren kan je laten scannen voor tv posten te zoeken. Nu vind hij er bij mij geen enkele waar kan dit aan liggen? Moet ik 'm hiervoor via de kabel aansluiten? Ik heb ook nog een paar keer opnieuw geprobeert maar vond niets. Kan ik ook manueel zoeken?
De DP-558 moet je op de kabel aansluiten, vervolgens de kabel uitgang van de Kiss op de TV-ingang aansluiten (zoals vroeger met de videorecorder :) ). Nu kan je wel de TV-kanalen scannen.
Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Kabel en scart aansluiten? of enkel kabel? dus kiss moet dan ook altijd aantstaan om tv te kijken? Alvast bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceBlue schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:39:
Kabel en scart aansluiten? of enkel kabel? dus kiss moet dan ook altijd aantstaan om tv te kijken? Alvast bedankt voor de uitleg.
Lees de handleiding gewoon ff door... kan er weinig anders van maken, sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Janoz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:29:
[...]

Dat was ook mijn vermoeden, daarom heb ik het ook nog een keer met kissdx en met de PCLink software van Kiss zelf geprobeert. Ook daar werkte het niet. Ik zal freekiss nog eens proberen (gisteren geen tijd voor gehad) maar ik heb niet zo heel veel hoop.
Zou gewoon moeten werken als het bestand dezelfde naam heeft als de film. Dus film.avi en dan film.srt in dezelfde dir. Anders de dp-1500 een keer resetten met het aanzetten van je speler en dan Eject - del - 1 - 2 -3 op je AB.

[ Voor 9% gewijzigd door luckyjan op 05-01-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:40:
[...]

Lees de handleiding gewoon ff door... kan er weinig anders van maken, sorry hoor.
sorry dat ik iets vraag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
gisteren heb ik 'm dus aangesloten met kabel. Zalig hoe het werkt! Gewoon tijdens een programma op pauze drukken en je kan erna terug verder kijken. En voor het programmeren voor op te nemen is echt een zaligheid via de gids. Je kan echt van overal je opnames instellen via internet of via je gsm. Dat ik dit nog niet eerder had ondekt! Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een opgenomen film of prog naar de computer kan verplaatsen om deze dan eventueel op DVD te branden.
En hoe je bvb het nieuws van 19u hebt ingesteld om op te nemen en als je dan om 19u10 thuiskomt dat je nieuws vanaf het begin kan bekijken en dat deze verder blijft opnemen kan dit?

Het enigste wat mij soms lijkt is dat de tv kwaliteit via kiss niet evengoed is als dat ik rechtstreeks op tv kijk. Iemand die dit ook vind?

Voor de rest echt geweldig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, als ik een auto koop zorg ik ook dat ik weet hoe ik 'm moet starten maar jij gaat de ANWB bellen zeker ? Er zijn grenzen hoor... met zo'n vraag zit je hier gewoon verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
IceBlue schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:39:
Nou ik zal je een beetje op weg helpen, maar Courage heeft gelijk, de handleiding (pagina 5) geeft gewoon tekst en uitleg. 8)

Je sluit de Kiss net zo aan als je videorecorder. Dus als je iets wilt opnemen, moet je ook de antenne aansluiting aansluiten. Kiss hoeft zeker niet altijd aan te staan, want je kunt de antenne gewoon doorlussen zoals op elke video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG

KRG

Is er al een oplossing voor het volgende probleem?:

Ik heb een kiss DP-1500 en ik wil naar 525 Power Tracks luisteren, welke keurig op shoutcast.com te vinden is, maar nee hoor, op de kiss webradio vind ie hem nergens. Wat nu? Een los PLS bestand openen werkt niet.

Heeft iedereen trouwens zo'n lijst die qua categorien helemaal niet klopt, dat ze dat niet even updaten zeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
oscar schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:35:
[...]

Nou ik zal je een beetje op weg helpen, maar Courage heeft gelijk, de handleiding (pagina 5) geeft gewoon tekst en uitleg. 8)

Je sluit de Kiss net zo aan als je videorecorder. Dus als je iets wilt opnemen, moet je ook de antenne aansluiting aansluiten. Kiss hoeft zeker niet altijd aan te staan, want je kunt de antenne gewoon doorlussen zoals op elke video.
Ja maar mijn vraag was dus kan het geen kwaad om scart en kabel tegelijk aan te sluiten no off. Vind het nml. niet echt terug in de handleiding. Ik heb het aangesloten met de 2 kabels en het werkt prima nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceBlue schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:40:
[...]

Ja maar mijn vraag was dus kan het geen kwaad om scart en kabel tegelijk aan te sluiten no off. Vind het nml. niet echt terug in de handleiding. Ik heb het aangesloten met de 2 kabels en het werkt prima nu!
Dat zie ik anders niet terug in je vraag. Maar nee het kan geen kwaad. Het is zelfs de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
IceBlue schreef:
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een opgenomen film of prog naar de computer kan verplaatsen om deze dan eventueel op DVD te branden.
En hoe je bvb het nieuws van 19u hebt ingesteld om op te nemen en als je dan om 19u10 thuiskomt dat je nieuws vanaf het begin kan bekijken en dat deze verder blijft opnemen kan dit?

Het enigste wat mij soms lijkt is dat de tv kwaliteit via kiss niet evengoed is als dat ik rechtstreeks op tv kijk.
De films kan je met een ftp programma op je computer van de Kiss af halen.
Programma's die opgenomen worden kan je bekijken door de Kiss 558 van stand-by af te halen en op Play te drukken.
Kwaliteit van de opnamen zijn in te stellen op de Kiss. Standaard op 4, kan je verhogen naar 6 of 8.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

En zoals altijd blijkt ook in dit geval het probleem weer logisch te verklaren zijn :D..

Al die tijd heb ik lopen expirimenteren met een film. Dit was echter een videoCD (mpeg1). Hierbij worden subtitles dus gewoon niet ondersteund. Ik had ook bij een andere film geprobeert, maar hierbij had ik niet het geduld om vooruit te kijken. Waarschijnlijk wordt de melding 'no subtitles seen' ook gegeven wanneer hij wel het bestand gevonden heeft, maar wanneer er nog geen ondertitel langs geweest is.

Iig na het hercoderen naar divx blijken de ondertitels gewoon te werken \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylone
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 20:13
Ik heb de DP-600 nu ruim 9 maanden en ik wil het volgende mededelen:
Het apparaat heeft alleen de eerste 2 maanden goed gewerkt en is het daarna steeds minder gaan doen.
Het bedrijf hierachter (Kiss) is echt een drama.
Hij is al een keer omgeruild met als gevolg dat hij zelfs normale DVD's niet meer afspeeld.
Het lijkt/leek dus een erg interessant apparaat, maar ik adviseer iedereen deze nooit, ik herhaal NOOIT, aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
xylone schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:27:
Ik heb de DP-600 nu ruim 9 maanden en ik wil het volgende mededelen:
Het apparaat heeft alleen de eerste 2 maanden goed gewerkt en is het daarna steeds minder gaan doen.
Het bedrijf hierachter (Kiss) is echt een drama.
Hij is al een keer omgeruild met als gevolg dat hij zelfs normale DVD's niet meer afspeeld.
Het lijkt/leek dus een erg interessant apparaat, maar ik adviseer iedereen deze nooit, ik herhaal NOOIT, aan te schaffen.
Idd de support van kiss is erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
wim-vdv schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:47:
[...]

De films kan je met een ftp programma op je computer van de Kiss af halen.
Programma's die opgenomen worden kan je bekijken door de Kiss 558 van stand-by af te halen en op Play te drukken.
Kwaliteit van de opnamen zijn in te stellen op de Kiss. Standaard op 4, kan je verhogen naar 6 of 8.

Wim
Hoe moet je de Kiss met je compu verbinden? Kan dat gewoon met een ethernetkabel, heb je dan een cross-cable nodig of moet er ook nog een HUB tussen?

edit: Hmmmm hier geldt toch ook: eerst zelf zoeken voordat men vraagt, het staat gewoon in de handleiding!!!

[ Voor 8% gewijzigd door AJ1815 op 11-01-2007 19:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste