Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 22.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AJ1815 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 19:57:
[...]

Hoe moet je de Kiss met je compu verbinden? Kan dat gewoon met een ethernetkabel, heb je dan een cross-cable nodig of moet er ook nog een HUB tussen?
Gewoon als een pc, direct op je router, met een non-crosscable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:26
Voor degenen die nog een goedkope kiss dp-1500 network divx player willen hebben. Ik zag ze bij V&D in Eindhoven liggen voor 66 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om met de DP-558 of VR-558 gelijktijdig op te nemen en af te spelen vanaf HD ?
Of afspelen vanaf DVD en gelijktijdig opnemen op HD ?

Of moet ik aan een ander apparaat gaan denken ?

Alvast bedankt !

Gr
Kami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:19

JinZa

Your life is digital..

xylone schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:27:
Ik heb de DP-600 nu ruim 9 maanden en ik wil het volgende mededelen:
Het apparaat heeft alleen de eerste 2 maanden goed gewerkt en is het daarna steeds minder gaan doen.
Het bedrijf hierachter (Kiss) is echt een drama.
Hij is al een keer omgeruild met als gevolg dat hij zelfs normale DVD's niet meer afspeeld.
Het lijkt/leek dus een erg interessant apparaat, maar ik adviseer iedereen deze nooit, ik herhaal NOOIT, aan te schaffen.
Hmm.. heb hem nu ook zo'n 2 maanden en gelukkig doet alles het nog wel ok. Maar heb idd ook altijd wel het idee dat het zo afgelopen kan zijn.

Erg jammer eigenlijk dat dit ding net niet helemaal doet wat je wilt. Zit wel potentieel in maar is het toch net niet. Moet wel zeggen dat ik DVD kwaliteit best goed vind upscaled (hoewel de DVD speler weer teveel geluid maakt eigenlijk).

KiSS DP-600 trekt een HD1080i filmpje wel die mijn Athlon 2000+ niet trekt. Maar eigenlijk is het te langzaam want veel andere 1080P films doen het niet of erg slecht. 720P Lost afleveringen werken gelukkig wel goed ;)

Ik zou niet snel iemand aanraden een DP-600 te kopen hoewel hij het bij mij over het algemeen wel redelijk doet nog. Het is alleen jammer dat er weinig (makkelijk verkrijgbare) alternatieven zijn.

I don't have a solution but I admire the problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 12:43
ik las enige tijd geleden dat kiss met een DP-600 met ingebouwde dvb-t ontvanger zou uitbrengen? Is die ondertussen al uit? (of iets vergelijkbaars)

Ik zou een dvb-t recorder moeten hebben die divx compatibels is een een hdmi aansluiting heeft.. anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Hoe kan ik film van mijn pc plaatsen op de hdd van mijn kiss dp558?

Ik begrijp dat je hiervoor een ftp progje moet gebruiken, maar ik begrijp niet in welke map ik het moet zetten. Als ik namelijk met mijn ftp programma naar de kiss ga, zie ik de mappen 'Lost+Found' en 'pvr'. Wanneer ik iets in Lost+Found zet kan ik het in de verste verte niet vinden op de kiss, dus het lijkt me niet dat ik ze daar hoor te plaatsen. En de map 'pvr' is bedoeld om alle opnames in op te slaan. Daar kan ik hem dus wel in zetten, en dan zie ik hem ook staan en kan hem afspelen, maar dat is dus niet zoals het hoort.

Wanneer ik op mijn kiss naar harddisk -> video's ga, zie ik linksboven wel het pad /hdd/video . Zou dit betekenen dat ik zelf nog die mappen op de hdd van de kiss aan moet maken?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostXL schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 19:05:
Wanneer ik op mijn kiss naar harddisk -> video's ga, zie ik linksboven wel het pad /hdd/video . Zou dit betekenen dat ik zelf nog die mappen op de hdd van de kiss aan moet maken?
Dat klopt helemaal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb een kiss dp-558, maar heb een probleem met ondertitels. Ik heb wel in verschillende threads kunnen lezen dat meerdere mensen hier problemen mee hebben, maar een antwoord staat er vaak niet bij. Het enige antwoord dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is om de hele dvd te converteren naar bv divx. Nu heb ik op mijn pc's meerdere films staan. (met vob en ifo bestanden) Is het mogelijk om deze nu gewoon aan de praat te krijgen. Naar mijn weten heb ik de nieuwste firmware van de kiss. Ik gebruik free-kiss, maar heb de software van kiss zelf ook al geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Als ik de bestanden opzoek, dan zie ik ook alleen de vob bestanden en dus niet de ifo bestanden. Ook kan ik niet gewoon bij het begin van de dvd beginnen (en heb ook geen menu)

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?? Of kan iemand mij vertellen waar het aan ligt? De firmware van kiss, of de software die ik gebruik op mijn pc (denk overigens zelf de eerste)

Groeten,
Remc0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel heb ik nu helemaal het opnemen via internet uitgezocht dit werkt perfect!! Het is wel een gedoe om die hele epg in te stellen, maar als dat 1maal gebeurd is, dan kan je overal ter wereld je dvd recorder instellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 14:56
ik snap nu 1 ding niet, ben sinds afgelopen vrijdag ook in het bezit van een 558 en deze werkt perfect.

Ik kan alleen nergens het weer kanaal vinden zodat ik de weersberichten kan bekijken 8)7 ?

en als ik wat wil opnemen via de EGP zegt deze "there was an error creating this event" wat wordt hiermee bedoelt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je wel verbinding maken met internet? en zie je je epg lijst wel?
Als beide het geval is, dan moet je elke tvzender aan de epgkanalen koppelen. Dit doe je door op list te drukken en dan op ok en dan het goede kanaal op te zoeken...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flucie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo,
Ik gebruik een DP-558 en een paar dingen lukken me niet.
1. EPG werkt, maar via KISS-online zie ik wel de Radio en EPG, maar niet het weerstation. Dus kan ik weather online niet selecteren.
2. KLM werkt ook niet. Ik krijg het bericht dat de connect mislukt, terwijl EPG wel werkt en Internet dus wel bereikt wordt. Nu wilde ik een connect naar KISSportal uitproberen, dat heeft ook een weerstation. www.kissportal.pl heeft ipadres 85.232.225.226 en dat heb ik ingevuld bij handmatige invoer voor ipadres. Maar het werkte niet.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 12:43:
Kan je wel verbinding maken met internet? en zie je je epg lijst wel?
Als beide het geval is, dan moet je elke tvzender aan de epgkanalen koppelen. Dit doe je door op list te drukken en dan op ok en dan het goede kanaal op te zoeken...

suc6
Ik heb het bovenstaande uitgevoerd, maar helaas....
Iemand nog andere ideen???

PS ik zie ook nergens de weather channel staan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 09:29
Ik wil misschien ook wel een kiss 558 kopen, maar voor ik dat doe heb ik nog wel een paar vraagjes.
  1. Kan ik een ge backupte dvd (img, iso, losse vob en ifo) afspelen? dus inclusief menu en subs.
  2. Is er ook een linux variant van de Kiss-link?
  3. Moet de speler aan staan om een FTP verbinding op te kunnen zetten?
  4. Kan ik 3fm radio luisten met de 558?

[ Voor 5% gewijzigd door ymoona op 21-01-2007 18:31 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

In theorie moet je 3FM kunnen beluisteren, maar de lijst van de Kiss Player is vrij irritant en de categorieën kloppen voor geen meter. En zomaar even toevoegen werkt helaas niet zomaar even, althans niet met de dp-1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
Flucie schreef:
1. EPG werkt, maar via KISS-online zie ik wel de Radio en EPG, maar niet het weerstation. Dus kan ik weather online niet selecteren.
2. KLM werkt ook niet. Ik krijg het bericht dat de connect mislukt, terwijl EPG wel werkt en Internet dus wel bereikt wordt. Nu wilde ik een connect naar KISSportal uitproberen, dat heeft ook een weerstation. www.kissportal.pl heeft ipadres 85.232.225.226 en dat heb ik ingevuld bij handmatige invoer voor ipadres. Maar het werkte niet.
Wie kan mij helpen?
1) De Weather online is verdwenen van het standaard online menu (afgelopen herfst al).
Als je via de web EPG (www.myepg.tv) bij de KML favorieten de volgende Link invoegt (http://tinystocks.com/k/kiss.php) kan je via EPG / Favorieten / Tinystocks de KML startpagina van Tinystocks bereiken. Hier staat weather online bij.
2) Dit adres kan je ook bij de favorieten onder www.myepg.tv invoegen en kan je dan vanaf de Kiss bereiken (werkt bij mij prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flucie
Dank je Wim.
Nu blijf ik alleen nog met het probleem zitten dat KML niet werkt en EPG wel.
Wie heeft een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Flucie schreef op maandag 22 januari 2007 @ 15:06:
Dank je Wim.
Nu blijf ik alleen nog met het probleem zitten dat KML niet werkt en EPG wel.
Wie heeft een idee?
Hoe heb je de Kiss op internet aangesloten?
Is je DNS server adres dan goed ingesteld?
Als je via een router, heb je dan bij DNS server, het adres van de router.
Als je via een PC, het DNS adres van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
nou hehe heb alles draaien, perfect nu.
Alleen door mijn research over internet naar de DP-558 kwam ik een site tegen met Firmware "stage2" tegen.

Heb me hier even in verdiept en blijft een aangepaste firmware te zijn, wie heeft deze wel eens geinstalleerd?

PS: Heb mn mail ook aan de gang, kan alleen mail bekijken helaas niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flucie
wim-vdv schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:05:
Hoe heb je de Kiss op internet aangesloten? Is je DNS server adres dan goed ingesteld?
KISS aangesloten op internet via Sitecom WL-026 Ethernet switch met daarvoor Tiscali ADSL modem.
Op de KISS: DHCP client, NTP client en PCLINKserver actief.
Ik hoef dus volgens mij geen adres in te voeren, omdat DHCP op automatisch staat maar heb toch iets getest.
DHCP op non actief gezet en handmatig IP-adres, Gatewayadres en domainnameserveradres van de router ingevuld bij handmatige instellingen op de KISS. Toen werkte niets meer (zucht).
Terugzetten gaf ook geen resultaat, dus maar terug naar fabrieksinstellingen. Dat werkte eerst ook niet, maar na een reset (power-off) van de router werkte alles wel weer (hoera). Dat wil zeggen, Webradio en EPG. Maar overig KML dus niet. Dat is toch gek nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Flucie schreef:
KISS aangesloten op internet via Sitecom WL-026 Ethernet switch met daarvoor Tiscali ADSL modem.
Op de KISS: DHCP client, NTP client en PCLINKserver actief.
De PCLink server hoef je alleen aan te zetten als je de Kiss wilt bereiken vanaf een andere Kiss!
Als je de Kiss wil bereiken vanaf je PC moet je de FTP gebruiken.
Ik hoef dus volgens mij geen adres in te voeren, omdat DHCP op automatisch staat maar heb toch iets getest.
DHCP op non actief gezet en handmatig IP-adres, Gatewayadres en domainnameserveradres van de router ingevuld bij handmatige instellingen op de KISS. Toen werkte niets meer (zucht).
Voordeel van handmatig DHCP invullen is dat je met FTP vanaf PC weet welk adres de Kiss heeft.
Als router adres 192.168.1.1 dan IP instellingen:
. IP adress: 192.168.1.222 (bijvoorbeeld)
. Netw mask: 255.255.255.0
. Default gateway 192.168.1.1 (adres van router)
. DNS server: 192.168.1.1 (adres van router, kan ook DNS adres van ISP opgeven)
Terugzetten gaf ook geen resultaat, dus maar terug naar fabrieksinstellingen. Dat werkte eerst ook niet, maar na een reset (power-off) van de router werkte alles wel weer (hoera). Dat wil zeggen, Webradio en EPG. Maar overig KML dus niet. Dat is toch gek nietwaar?
Als je Kissportal.pl wil bereiken moet je adres http://kissportal.pl/kml/go.php gebruiken.
Heb je dit adres bij je favorieten toegevoegd zoals eerder beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
wim-vdv schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:17:

De PCLink server hoef je alleen aan te zetten als je de Kiss wilt bereiken vanaf een andere Kiss!
Als je de Kiss wil bereiken vanaf je PC moet je de FTP gebruiken.
Dit klopt dus niet helemaal; PCLink gebruik je niet alleen als je van de ene Kiss naar een andere Kiss wil. De naam geeft het ook al aan PClink, ;) de link naar je PC.
Op mijn PC én Mac staan films en die kan ik die nu m.b.v. PCLink en mijn Kiss DP-558 gewoon bekijken..

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
funske schreef:
[...]
Dit klopt dus niet helemaal; PCLink gebruik je niet alleen als je van de ene Kiss naar een andere Kiss wil. De naam geeft het ook al aan PClink, ;) de link naar je PC.
Op mijn PC én Mac staan films en die kan ik die nu m.b.v. PCLink en mijn Kiss DP-558 gewoon bekijken..
Op je PC en Mac heb je PC-Link draaien en zij dienen dan als server. Wat ik bedoel is dat je op de Kiss geen PCLink server hoeft te draaien. Of kan je met PCLink op je PC films afspelen die op de Kiss staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
wim-vdv schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:35:
Op je PC en Mac heb je PC-Link draaien en zij dienen dan als server. Wat ik bedoel is dat je op de Kiss geen PCLink server hoeft te draaien.
Dan heb ik je verkeerd begrepen.
Of kan je met PCLink op je PC films afspelen die op de Kiss staan?
Nee, dat zal helaas niet gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door funske op 23-01-2007 14:33 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30

Cyphax

Moderator LNX
ymoona schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:28:
Ik wil misschien ook wel een kiss 558 kopen, maar voor ik dat doe heb ik nog wel een paar vraagjes.
  1. Kan ik een ge backupte dvd (img, iso, losse vob en ifo) afspelen? dus inclusief menu en subs.
Losse VOB's sowieso, opnames zijn namelijk ook losse VOB-bestanden. Verder leest 'ie kopieen ook wel.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

funske schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:28:
[...]

Nou, met mijn dp1500 doe ik dat ook regelmatig, maar de PCLink server op de kiss speler heb ik niet aan staan. De pclink software op de computer trouwens wel (in dit geval kissd. Een console based linux versie)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik dacht dat de DP-600 wel een leuk apparaat was.....maar nu ik hier de commentaren lees word ik niet vrolijk.
Mijn enige alternatief is nu nog de D-link DSM-520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De DP-558 van mijn ouders heeft ook een vervelend euvel: hij speelt sommige DVD's niet af. Het gaat om geperste DVD's, niet om kopien. Heeft iemand anders dat ook weleens gemerkt?
Ik zit me af te vragen of, als de drive niet goed is, die te vervangen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Cyphax schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:56:
Ik zit me af te vragen of, als de drive niet goed is, die te vervangen is..
De drive is te vervangen, het is mensen gelukt met de ASUS E616A / E616P2 / DVD E616P3 en de Samsung TSH-352A / SH-D162C.
Mijn drive werkt gelukkig nog OK, dus geen eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flucie
wim-vdv schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:17:
[...]
Als je Kissportal.pl wil bereiken moet je adres http://kissportal.pl/kml/go.php gebruiken.
Heb je dit adres bij je favorieten toegevoegd zoals eerder beschreven?
Handmatig IP-adressen ipv DHCP is gelukt. Dank. De onlinefuncties EPG en webradio werken.

Ik begrijp niet waar je favorieten kunt invullen. Gaan naar PC-link KML startpagina geeft nog steeds de connect-error. Onder in beeld staat dat de KISS naar http://(PC-LINK):8888/index.kml wil gaan.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 17:11

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Flucie: Heb je wel een computer aanstaan waarop je de PC-Link software geinstalleerd hebt? Daarmee probeert de kiss speler namelijk verbinding te maken. Gezien de foutmelding heb je nog geen server of heb je die nog neit ingesteld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flucie
@Janoz
Ik dacht dat je KML-pagina´s rechtstreeks van KISS kon benaderen. Maar goed, ik heb PC opgestart en PC-link gestart. De KISS kende mijn PC niet, maar na host-zoeken wel. KISS ziet nu b.v. mijn PC-video map. Maar KML start page activeren vanaf KISS werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Laatst online: 17:31
Ik heb de laatste tijd, sinds de update van EPG, problemen met het opnemen van programma's via de EPG. Programma's worden niet meer volledig opgenomen. Afgelopen donderdag had ik the x files gekozen om op te nemen. Wil ik em gisteren kijken, wat blijkt, heeft ie alleen de eerste 15 minuten opgenomen. Als ik een programma op Talpa in programmeer, dan neemt ie helemaal niet meer op.

Ik heb het gevoel dat er een fout zit in het systeem om je ingeprogrammeerde opnames automatisch bij te werken.

Zijn er meer mensen met dit probleem

(ik heb een VR558)

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Als ik de HD wil vervangen van de dp-558 moet ik dan een Sata of IDE nemen en welke snelheid 7200rpm?? / merk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
Castor385 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:06:
Ik heb de laatste tijd, sinds de update van EPG, problemen met het opnemen van programma's via de EPG. Programma's worden niet meer volledig opgenomen.
Zelfde probleem hier. Vooral op NL123 gaat de EPG de mist in. Er worden programma's genoemd die helemaal niet worden uitgezonden of er staat 'Nog te bepalen'. Lijkt alsof er iets fout gaat in de aanlevering van de EPG data. Volgens mij betrekken ze nu EPG data van TVTV, de EPG leverancier voor veel tv-kaart fabrikanten. Die site geeft hier met FF2 overigens geen sjoege; IE7 gaat beter. Hier zie je trouwens ook dat de Film tags niet altijd kloppen.

Meer info over de nieuwe EPG vind je in deze thread op MPC Club.
struik978 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:50:
Als ik de HD wil vervangen van de dp-558 moet ik dan een Sata of IDE nemen en welke snelheid 7200rpm?? / merk??
Neem een standaard IDE schijf, geen SATA dus. Er zijn goede ervaringen met de 250gb Samsung Spinpoint schijven. Op MPC Club is er genoeg te vinden over dit topic. Onder meer dat ATA133 schijven niet altijd werken en sommige 7200rpm schijven te luidruchtig zijn voor in de woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik zit eigenlijk nog met iets anders waar ik niet uitkom. Voorheen was het zo dat wanneer je de KISS uitzette, de TV terugsprong van extern naar het kanaal waar ie opstond, en als je de KISS aanzette sprong ie naar het externe kanaal. Maar dat doet ie nu niet, alleen vraag ik mij heel erg af of dit nou ligt aan de KISS of aan de TV. Ik zou in eerste instantie denken dat zoiets een functie is van de TV (die kan beslissen wat ie doet als er ineens op de SCART een signaal komt of als het weer wegvalt als de KISS uitgaat). Iemand toevallig enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:58
^ Heb je toevallig een andere SCART kabel gebruikt ? Het wordt idd als een signaal meegezonden door het apparaat, er zijn echter ook kabels die niet volledig bedraad zijn, en dus het signaal niet doorgeven.
(Kun je zien aan het aantal pinnetjes op de connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:17
Ik ben op het moment geinteresseerd in een DP-600, maar zou er wel een 5.1 setje op aan willen sluiten. Is dit mogelijk, en zo ja, welk setje is aan te raden (voor niet al te veel geld...).

Is het bijvoorbeeld mogelijk om er een Creative of Logitech setje op aan te sluiten (zolang die maar een ingebouwde versterker hebben natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

jacklam schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 01:43:
Ik ben op het moment geinteresseerd in een DP-600, maar zou er wel een 5.1 setje op aan willen sluiten. Is dit mogelijk, en zo ja, welk setje is aan te raden (voor niet al te veel geld...).

Is het bijvoorbeeld mogelijk om er een Creative of Logitech setje op aan te sluiten (zolang die maar een ingebouwde versterker hebben natuurlijk)?
Er zit zowel een optische als coax digitale uitgang en ook nog HDMI uitgang op dus aansluiten op een 5.1 setje met decoder is geen probleem. De vraag is alleen of je wel een DP-600 moet kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MEN-O schreef op zondag 04 februari 2007 @ 19:21:
^ Heb je toevallig een andere SCART kabel gebruikt ? Het wordt idd als een signaal meegezonden door het apparaat, er zijn echter ook kabels die niet volledig bedraad zijn, en dus het signaal niet doorgeven.
(Kun je zien aan het aantal pinnetjes op de connector)
Nee het is volgens mij wel steeds dezelfde kabel geweest. De TV zit ook aan de COAX via de KISS, maar ik weet niet of dat iets uitmaakt.

't is trouwens nu niet zo relevant. De KISS vertoont een veel vervelender probleem. Opnemen werkt niet meer. Dat wil zeggen; alles gaat goed, maar direct na de start van de opname stopt ie. Hij begint, je zit die indicator roteren op het schermpje, maar na een fractie van een seconde staat die stil. In het overzicht van wat is opgenomen staat netjes datgene dat had moeten zijn opgenomen maar dat als je dat wil afspelen gewoon leeg.
Ik denk dat ik de HD formatteer en dan eens kijk of ie dat weer doet. Mijn arme pa begint een beetje wanhopig te worden, want zo is het elke keer iets de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
JinZa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:43:
[...]

Er zit zowel een optische als coax digitale uitgang en ook nog HDMI uitgang op dus aansluiten op een 5.1 setje met decoder is geen probleem. De vraag is alleen of je wel een DP-600 moet kopen ;)
Oke, zo'n setje zou dus niet zo'n probleem moeten zijn, nog suggesties voor een redelijk setje?

Wat is er overigens mis met een DP-600? Heb redelijk wat gelezen over het apparaat in dit topic, en er waren inderdaad een aantal negatieve punten, maar daar kan ik denk ik wel mee leven, de features die ie bied zijn namelijk precies goed voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinZa

JinZa

Your life is digital..

jacklam schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:51:
[...]

Oke, zo'n setje zou dus niet zo'n probleem moeten zijn, nog suggesties voor een redelijk setje?

Wat is er overigens mis met een DP-600? Heb redelijk wat gelezen over het apparaat in dit topic, en er waren inderdaad een aantal negatieve punten, maar daar kan ik denk ik wel mee leven, de features die ie bied zijn namelijk precies goed voor mij...
Ik heb zelf een Logitech Z-5400 erop aangesloten en dat werkt prima. Zie ook productsurvey voor meer info.

Persoonlijk zou ik eerder investeren in een echte multimedia PC ipv de KiSS. Gewoon divx afspelen werkt over het algemeen wel goed en beeldkwaliteit is ook prima. Er zitten gewoon nog teveel kleine ergenissen/bugs in de werking van het apparaat zoals je op de meeste fora's kan lezen.

Linksys die KiSS heeft overgenomen is als het goed is bezig met een complete rewrite van de firmware die veel problemen zou moeten oplossen maar daar wordt al heel lang op gewacht en een verwachte datum is er nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
JinZa schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:33:
[...]

Ik heb zelf een Logitech Z-5400 erop aangesloten en dat werkt prima. Zie ook productsurvey voor meer info.
Oke, thanx. was zelf ook al naar dit setje aan het kijken, maar goed om een bevestiging te horen dat deze goed werkt...
Persoonlijk zou ik eerder investeren in een echte multimedia PC ipv de KiSS. Gewoon divx afspelen werkt over het algemeen wel goed en beeldkwaliteit is ook prima. Er zitten gewoon nog teveel kleine ergenissen/bugs in de werking van het apparaat zoals je op de meeste fora's kan lezen.
Ik was door al die kleine ergernissen inderdaad aan het twijfelen geslagen, maar ik kan zo snel geen echt fatsoenlijk alternatief vinden. Ik wil juist geen mediacenter aangezien ik echt op zoek ben naar een standalone speler (met in dit geval inderdaad een netwerkaansluiting naar PC). Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het afspelen van DVD's en Divx vanaf CD/DVD, vandaar de vraag over het 5.1 setje. De netwerktoegang is geen verschrikkelijk harde eis, maar wordt wel erg op prijs gesteld. Een mediacenter is voor mij helaas wat overkill...

Bedankt voor je antwoorden overigens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
jacklam schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:03:
[...]

Oke, thanx. was zelf ook al naar dit setje aan het kijken, maar goed om een bevestiging te horen dat deze goed werkt...

[...]

Ik was door al die kleine ergernissen inderdaad aan het twijfelen geslagen, maar ik kan zo snel geen echt fatsoenlijk alternatief vinden. Ik wil juist geen mediacenter aangezien ik echt op zoek ben naar een standalone speler (met in dit geval inderdaad een netwerkaansluiting naar PC). Hij zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het afspelen van DVD's en Divx vanaf CD/DVD, vandaar de vraag over het 5.1 setje. De netwerktoegang is geen verschrikkelijk harde eis, maar wordt wel erg op prijs gesteld. Een mediacenter is voor mij helaas wat overkill...

Bedankt voor je antwoorden overigens... :)
Bij Dixons in Zutphen zag ik een Kiss dp-1500 voor 49 Euro staan. Ik heb ook zo'n ding en ik ben er best tevreden mee. Speelt alle divx e.d. (ook via ethernet). Als die een keer een divx niet pakt, dan behandel ik de avi met het programma mpeg4modifier, kwestie van een minuut of 2, en vervolgens speelt hij die ook. Ook al mijn mp3-tjes en foto regel ik via de Kiss op mijn tv/radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 16:08
Roelos schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 20:14:
[...]
Bij Dixons in Zutphen zag ik een Kiss dp-1500 voor 49 Euro staan. Ik heb ook zo'n ding en ik ben er best tevreden mee. Speelt alle divx e.d. (ook via ethernet). Als die een keer een divx niet pakt, dan behandel ik de avi met het programma mpeg4modifier, kwestie van een minuut of 2, en vervolgens speelt hij die ook. Ook al mijn mp3-tjes en foto regel ik via de Kiss op mijn tv/radio.
Hoe bewerk je je divx zodanig dat hij wel werkt? Welke settings gebruik je?

Verder heb ik momenteel het zeer wazige probleem dat het geluid wegvalt... en weer terugkomt. Ik stream via kissdx en dat gaat verbazend goed. Ik stream een avi en... geen geluid. Ok via de afstandsbediening het geluid opvoeren heeft geen effect. Wat random knoppen indrukken (geen idee welke sorry) en plots... geluid! Dus ik ga er goed voor zitten en na een paar minuten verdwijnt het geluid langzaam maar zeker. Even wachten en het komt langzaam weer op... ik snap er niks van. Wie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
mca2 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:55:
[...]

Hoe bewerk je je divx zodanig dat hij wel werkt? Welke settings gebruik je?

Verder heb ik momenteel het zeer wazige probleem dat het geluid wegvalt... en weer terugkomt. Ik stream via kissdx en dat gaat verbazend goed. Ik stream een avi en... geen geluid. Ok via de afstandsbediening het geluid opvoeren heeft geen effect. Wat random knoppen indrukken (geen idee welke sorry) en plots... geluid! Dus ik ga er goed voor zitten en na een paar minuten verdwijnt het geluid langzaam maar zeker. Even wachten en het komt langzaam weer op... ik snap er niks van. Wie wel?
Als een divx/xivd file het niet doet is dit bijna altijd het gevolg van een "packed audiostream." Je laad de avi dan gewoon in Mpeg4modifier en vinkt "unpack audiostream" aan en sla de file op onder een andere naam en klaar.

Dat je geluid steeds zachter gaat, daar heb ik nog nooit van gehoord.. Is dat bij elke file zo of alleen bij een paar films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Lukt dit ook met H264 films ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
GoT schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:31:
Hmmm...eigenlijk geen idee.... Ik zal eens een H264 filmpie downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Roelos schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:34:
[...]
Als een divx/xivd file het niet doet is dit bijna altijd het gevolg van een "packed audiostream." Je laad de avi dan gewoon in Mpeg4modifier en vinkt "unpack audiostream" aan en sla de file op onder een andere naam en klaar.
Ah bedankt, ik zal het onthouden
Dat je geluid steeds zachter gaat, daar heb ik nog nooit van gehoord.. Is dat bij elke file zo of alleen bij een paar films?
Het lijkt erop dat mijn Kiss afstandbediening flipt. Als ik hem 'uit het zicht' leg dan gaat het wel goed. Typisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 08:53

MethinX

't is wat!

mca2 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:05:
[...]

Ah bedankt, ik zal het onthouden

[...]

Het lijkt erop dat mijn Kiss afstandbediening flipt. Als ik hem 'uit het zicht' leg dan gaat het wel goed. Typisch...
Probeer anders eens je AB voor de webcam oid te leggen, dan kun je zien of hij daadwerkelijk zomaar ir-signalen uitstuurt :)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
GoT schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:31:
Nee....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
mca2 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:05:
Toevallig koffie over de 'volume-lager-toets' laten vallen? Zo ja, kwestie van goed schoonmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik ben mijn van plan weldra zo'n Kiss player aan te schaffen, later zou ik dan een LCD TV hangen met HDMI aansluiting dus had ik graag eentje gehad die daarop voorzien was..

Ik kom uit op de DP600 dit lijkt me de perfecte speler niet? de DP608 vind ik niet echt terug op de duitse sites...

nu ik heb ook een externe schijf 400gb met usb 2.0 aansluiting..
Is het dan bv. mogelijk om die schijf aan de kiss te hangen en de kiss op zijn beurt draadloos te verbinden met het thuisnetwerk? en vanop andere pc's ook via de Kiss aan de schijf te kunnen, om data te versleuren?

Bedankt!
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik zit een beetje met hetzelfde...
Is het een goed idee om nu de nieuwe dp600 aan te schaffen of is hier ook eeen boel mis mee.
Ik vind hier veel positieve maar ook negatieve reacties?
Ik speel vooral DIVX en XVID af, vooral dat laatste wordt door weinig dvd spelers ondersteund, wil je daar dan de subs nog bij is het hek helemaal van de dam.
Is dit dus een goede aankoop of moet ik op een nieuwer toestel wachten
dank voor feedbacks!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sahertje, tweetyor,

Mijn advies is om het absoluut niet te doen. Ik weet niet wat de dp600 nu precies kost, maar toen ik mijn 558 kost was deze ongeveer 600 euro. Ik heb er altijd spijt van gehad niet wat extra geld er bij te gooien om een multimedia pc te kopen. De KISS 558 is echt een groot drama en ik hoor dat de 600 niet veel beter is.

Als de XBOX ook XVID ondersteund dan zal ik zeker daar voor gaan, is dan een redelijke mediaplayer en je kan er nog games op spelen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik had ook niks anders verwacht, zie startpost: ik heb een Kiss500@508 :D
Nog meer nadelen van een KISS 50X-150X:
- je kan niet vooruit/achteruit spoelen door een divx-film !!!
- netwerk traag, kopieer maar eens een film naar HD
- net iets te trage CPU, sommige scenes (explosies etc.) in een film willen wel eens haperen
- hardwarematige codecs, nieuwe codecs worden niet ondersteund.
- Mpeg4modifier
Ik weet niet of deze nadelen ook gelden voor de 600, maar ik heb geen vertrouwen meer in KISS en bovendien heb ik een alternatief dat geen van deze nadelen heeft.
Uiteraard wel andere nadelen, want het "perfecte" apparaat bestaat niet, hoewel sommige dat wel beweren.

@Mammaplank: XBMC
De codecs zijn softwarematig bij Xbox/XBMC, je kan ze ook downloaden.
Maar er worden al zoveel codecs bijgeleverd, dat het niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
GoT schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 09:25:
[...]

Ik had ook niks anders verwacht, zie startpost: ik heb een Kiss500@508 :D
Nog meer nadelen van een KISS 50X-150X:
- je kan niet vooruit/achteruit spoelen door een divx-film !!!
- netwerk traag, kopieer maar eens een film naar HD
- net iets te trage CPU, sommige scenes (explosies etc.) in een film willen wel eens haperen
- hardwarematige codecs, nieuwe codecs worden niet ondersteund.
- Mpeg4modifier
Ik weet niet of deze nadelen ook gelden voor de 600, maar ik heb geen vertrouwen meer in KISS en bovendien heb ik een alternatief dat geen van deze nadelen heeft.
Uiteraard wel andere nadelen, want het "perfecte" apparaat bestaat niet, hoewel sommige dat wel beweren.
- Ik kan wel voor en achteruit spoelen in divx/xivd-films
- Ik heb geen HD in mijn Kiss
- Geen last van haperingen tijdens sommige scenes (ook niet als de soundtrack DD 5.1 is)
- Ik ben nog geen xvid/divx-films tegengekomen die het bij mij niet doen
- Mpeg4modifier...tja das 2 minuten extra werk

Kijk dat dit geen über-mediaspeler is weet ik ook wel. Maar voor 45 euro heb ik wel een speler waarmee ik beneden op mijn tv gemakkelijk mijn vakantie foto's kan bekijken, al mijn mp3'tjes/WMA en OGG bestanden steaming kan afspelen en (tot nu toe) al mijn films met ondertiteling kan bekijken.
Ik heb voor dit geld nog geen andere DVD-speler met ethernet aansluiting gezien die hetzelfde kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:41

SeatRider

Hips don't lie

i-beast-a schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:29:
Ik dacht dat de DP-600 wel een leuk apparaat was.....maar nu ik hier de commentaren lees word ik niet vrolijk.
Mijn enige alternatief is nu nog de D-link DSM-520.
Mag ik vragen wat het uiteindelijk geworden is? Ik sta namelijk voor dezelfde keuze!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@Roelos : Ik heb mijn KISS speler ergens in 2003 gekocht voor destijds €280, ik denk wel dat ik veel meer DivX-jes heb afgespeeld op de Kiss speler dan jij. 8)
Dat het nu €45 kost komt omdat het dus een verouderd model is, met de nodige gebreken van nu.

Als jij er tevreden over bent: prima, jij hebt natuurlijk hele andere eisen/wensen dan ik.
Maar als er nog mensen zijn die van plan zijn om een KISS-speler aan te schaffen, luister niet alleen naar de mensen die de speler de hemel in prijzen, maar ga meerdere forums langs en bepaal dan pas of je het nog wilt kopen of niet en of de speler nog aan jouw eisen/wensen voldoet.
Je zal zien dat de meningen nogal verdeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
MethinX schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:43:
[...]
Probeer anders eens je AB voor de webcam oid te leggen, dan kun je zien of hij daadwerkelijk zomaar ir-signalen uitstuurt :)
Die truc van je webcam kende ik nog niet. Ik heb het even gechecked maar de AB geeft geen random signalen af.

Maar gisteren had ik er weer enorm last van bij een gestreamde xvid. Geluid hard, zacht, langzaam wegvallende, soms abrubt, het leek wel over een kabeltje los zat... en wat wil het feit... Juist, dus mijn scart kabel stevig aangedrukt en nergens last meer van.

Kortom, fijn spelertje, maar goed streamen van DVD images is mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2020Media
  • Laatst online: 13-08 22:32
Ik heb van mijn stageplaats een Kiss Dp-600 gekregen (hulde _/-\o_ )

Ook al heb ik hem pas 2 dagen ik zal wel even mijn ervaringen delen:

De speler zelf ziet er zeer gelikt uit, nette afwerking, wel raad ik aan om het plaatje dat als usb cover dient op de voorkant niet weg te halen want dan krijg je een lelijk aanzicht.
Er zit een ook USB aansluiting op de achterkant en je kunt er maar 1 tegelijk gebruiken dus ik zou zeggen gebruik die.

Ik heb de cover van de speler ook even erafgehaald (sja 'k blijf een nieuwsgierige icter he)
Dit omdat ik wou kijken of er een mogelijkheid was op er een hardeschijf in te bouwen.
Die is er dus niet, er is gewoon geen ruimte.

De Dvd speler die erin zit is overigens gewoon een dvd speler zoals deze ook in een pc zit, (zag niet zo snel een merknaam staan) maar hij is gewoon aangesloten op de voeding via Molex en data via IDE.

Daarna het apparaatje geïnstalleerd (dit is heel simpel via de set-up knop op de afstandsbediening)
Als je het apparaatje voor de eerste keer installeert loopt ie alle instellingen even langs.
(Zoals netwerk interface, aansluiting op tv, Audio kanalen etc)

De mijnes is voorlopig nog even aangesloten via scart (bij gebrek aan hdmi kabel)
En hij is op het netwerk aangesloten via een UTP kabel die naar mijn Speedtouch router gaat.
Daarnaast hangt er een Externe hardeschijf aan (gewoon zon inbouw doos ding geval) via USB 2.0.

Na al het aansluiten ben ik alle functies maar eens gaan bekijken:
Op de hardeschijf stonden al een aantal mp3'tjes deze doen het gewoon perfect, tevens ook een episode van bleach gekeken (anime Divx formaat) dit ging ook vlekkenloos.

Daarna even de netwerk connectiviteit gaan testen, bijgeleverde software geïnstalleerd (kiss-pc link)
hiermee kun je een film die op de hd van je computer staat delen met de kiss dp-600
Dit lukte ,alleen lukte mij het niet om ondertiteling te krijgen (.srt file)
Omdat je dit filetype simpelweg niet kon gebruiken met kiss pc-link.

Maar na een software update was dat ook verholpen (wel moeten de ondertiteling en de film de zelfde naam hebben en in de zelfde map staan bij kiss pc link)

Wat me wel tegenviel is dat er geen mogelijkheid is om de usb harddisk die is aangesloten op de kiss te benaderen via de pc (maw je kunt geen data overpompen op de hd )

ook kun je geen bestanden die je via kiss pc link deelt kopieren naar de HD.
De USB hd is dus statisch en je moet deze echt aan je pc hangen om daar files op te zetten en/of te verwijderen.

Webradio wordt geleverd via shoutcast van winamp.

Verder zag ik geen mogelijkheid om tv op te nemen, en werkt de tv gids bij mij nog niet helemaal.

Vroeger keek ik divx films via tv-out aansluiting maar dat was een helehoop gezeik kabeltje aansluiten op tv pc instellen op twinview filmpje opstarten subtitels laden.

Al met al wel blij met het apparaatje ookal missen er wat mij betreft nog wat functies.

May Lyssa aid you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Wij hebben hier thuis nu sinds een aantal maanden de KISS dp 558.

Maar het is me toch wel tegengevallen wat er allemaal misgaat.
Ten eerste is het display erg instabiel(?), het eerste kwartier na het aanzetten van het apparaat doet hij het perfect, maar als je dan een kwartiertje naar een opgenomen video of naar een dvdtje zit te kijken, valt hij helemaal weg, dan wordt het dus gewoon helemaal zwart.

Ten tweede heeft dit beestje nogal een eigen wil, vaker als ik een dvd zit te kijken doet hij ineens 'pause' of 'fast forward' zonder dat ik dit wil of dat ik hier op de afstandbediening op druk. Dit heb ik overigens niet alleen bij dvds ook bij opgenomen video's of gestreamde video's gebeurd dit.

Een derde negatief punt is het opnemen, dit doet hij ook niet echt goed. Net als vandaag, ik neem een programma op, na het opnemen probeer ik het af te spelen, maar na 5 minuten afspelen stopt hij en gaat het naar de volgende opgenomen video.

Laten jullie je KISS constant in de stand-by mode staan? Ik heb namelijk het idee dat als je hem helemaal uitschakeld en daarna weer aanzet, dat hij het dan een tijdje iets beter doet, dus minder last van de bovenstaande kuren. Is hier een logische verklaring voor? (overlopende buffers oid?)

Zijn deze problemen bekend bij jullie, of is het enkel een mankement van ons apparaat? De laatste (officiele) firmware is overigens geinstalleerd.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostXL : Ik heb een tijdje dezelfde veschijnselen gehad. Sinds ik 1.1.4b2 heb geinstalleerd gaat alles echter prima, slechts zeer zelden heb ik nog een vastloper, voor de rest is alles wat je hierboven beschrijft weg.

Waar je die firmware echter nu nog kunt krijgen... Check http://www.mpcclub.com eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
@Courage: bedoel je de Stage2 firmware?

Ik zie hier dat er inmiddels een nieuwe versie is uitgekomen (versie F; januari 2007). Heb hier zelf geen ervaring mee, maar lees er goede berichten over.

Overigens loopt mijn 558 als een zonnetje, hij heeft alleen kuren zodra de harddisk (bijna) vol zit. Kwestie van goed in de gaten houden. Draai uiteraard ook de laatste Kiss firmware 1.7. Is het overstappen naar bijvoorbeeld Stage2 aan te bevelen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel inderdaad de stage2 firmware, was de naam even kwijt. Thanx voor de link, ga ik even uitchecken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Ben benieuwd naar je ervaringen... als ze positief zijn stap ik misschien ook wel over. Maar dan wil ik natuurlijk wel zeker weten dat basisfunctionaliteiten zoals tv gids programmeren+opnemen en afspelen van divx etc prima werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 19:08
oscar schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:53:
Ben benieuwd naar je ervaringen... als ze positief zijn stap ik misschien ook wel over. Maar dan wil ik natuurlijk wel zeker weten dat basisfunctionaliteiten zoals tv gids programmeren+opnemen en afspelen van divx etc prima werken :P
Ik gebruik de stage2 (versie: rd) sinds ongeveer een jaar met succes. Tv-gids werkt uitstekend. FTP-en gaat stukken beter en bij vastlopers kun je via de computer eenvoudig de boel repareren of (zacht) resetten. Mijn ervaring is ook dat de boel wat stabieler draait. Al met al een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou gisteren wat geprobeerd (stage2 F) maar ik kom nog niet verder dan 'booting' op mijn LCD displaytje op de Kiss. 2 cd's geprobeerd, tevergeefs. Hmm... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

Ik ben net ook met Stage2 F aan de gang gegaan en het loopt tot nu toe als een trein. Installatie is (voor zover ik mee heb gekregen) goed verlopen.

Morgen maar eens kijken naar e2fsck. En daarna kijken of het opnemen ook goed gaat.

en lol @ credits:
Thanks to:
Kiss-Technology - For releasing a unfinished product so we can all try to improve it, and have a nice hobby
:D

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrostXL : van welke firmware kwam je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

De laatst uitgebrachte officiële firmware, dacht dat het 1.1.7 of zoiets was?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 10:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Wordt je hardeschijf geleegd als je van 1.1.4 (meen ik) naar 1.1.7 overstapt? Het backuppen via het netwerk gaat nou niet bijzonder snel..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Ik heb het probleem dat mijn kiss 1500 weigert een dvd af te spelen met meerdere xvids af te spelen. De xvid speelt wel gewoon netjes af als ik hem stream dus dat is het probleem niet.

Ik brand mijn dvd dus gewoon door alle xvids en srts in de root van de dvd te zetten. Ik doe dit met nero. Iemand nog hints en tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mca2 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 23:03:
Ik heb het probleem dat mijn kiss 1500 weigert een dvd af te spelen met meerdere xvids af te spelen. De xvid speelt wel gewoon netjes af als ik hem stream dus dat is het probleem niet.

Ik brand mijn dvd dus gewoon door alle xvids en srts in de root van de dvd te zetten. Ik doe dit met nero. Iemand nog hints en tips?
Ja... je Kiss ondersteunt geen DVD-ROM :P (geen geintje)
Je moet óf een DVD-video ervan branden, óf een CD-ROM pakken, óf je xvid lekker blijven streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
Ik heb het een keer hier in het topic langs zien komen, maar ik kan het niet meer vinden:

Sinds een week heb ik last van opnames die wel starten, maar geen inhoud krijgen. Volgens mij zijn ze eerder 0 kb opnames genoemd; de bestandsnaam staat wel op de Kiss, alleen afspelen lukt niet. Ik heb een standaard Kiss DP-558/200 met de laatste (originele) firmware. Naar mijn weten is er nog voldoende vrije schijfruimte, twee weken geleden er nog flink wat af gehaald.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Sinds een week heb ik last van opnames die wel starten, maar geen inhoud krijgen. Volgens mij zijn ze eerder 0 kb opnames genoemd; de bestandsnaam staat wel op de Kiss, alleen afspelen lukt niet.
Het ziet er naar uit dat je bestandsysteem niet meer goed is.
Kijk hiervoor op MPCClub. Met Stage2 firmware kan je een checkdisk doen (zoek op FSCK in het forum aldaar) en kan de harddisk op fouten gecontroleerd en gerepareerd worden.
Je kan ook met de standaard firmware de schijf opnieuw formatteren. Ben je wel al je oude opnamen kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door wim-vdv op 13-03-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:21:
Hola !

Ik heb zelf sinds vorig jaar de DP-1000 aangeschaft voor mijn dvd/divx-xvid doeleinden.

Nou schetst mijn verbazing dat ik sommige films wel kan browsen maar niet kan bekijken, sommige weer wel. Ik dacht dat het kwam door firmware of divx-codec ondersteuning. Alleen als ik hedendaagse series bekijk zoals , lost - Prison Break etc... die kan ik perfect bekijken.

Iemand een idee waar het aan ligt ?

grazi alvast voor je reactie :)
kickje vanuit mezelf... iemand al een idee ? voor zover ik weet is er nog steeds geen nieuwe FW en zal waarschijnlijk ook nie komen ... maar toch iemand een idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Ik heb zelf sinds vorig jaar de DP-1000 aangeschaft voor mijn dvd/divx-xvid doeleinden.

Nou schetst mijn verbazing dat ik sommige films wel kan browsen maar niet kan bekijken, sommige weer wel. Ik dacht dat het kwam door firmware of divx-codec ondersteuning. Alleen als ik hedendaagse series bekijk zoals , lost - Prison Break etc... die kan ik perfect bekijken.

Iemand een idee waar het aan ligt ?
Heb je al geprobeerd de divx om te zetten naar "standaard" divx met Dr.Divx (http://labs.divx.com/DrDivX) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
wim-vdv schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:16:
Het ziet er naar uit dat je bestandsysteem niet meer goed is.
Kijk hiervoor op MPCClub. Met Stage2 firmware kan je een checkdisk doen (zoek op FSCK in het forum aldaar) en kan de harddisk op fouten gecontroleerd en gerepareerd worden.
Je kan ook met de standaard firmware de schijf opnieuw formatteren. Ben je wel al je oude opnamen kwijt.
Dank voor je antwoord... eindelijk genoeg reden om over te stappen naar Stage2.

(edit na een spannende update)

Inmiddels draait Stage2 als een zonnetje. Was wel even wat gepruts, want na opstarten van cd kwam de Kiss niet verder dan BOOTING op de display. Andere cd-r wilde niet helpen. Opnieuw geschreven en uiteindelijk deed ie het wel. Vergeet niet om de data te verifiëren bij het schrijven van de cd, want blijkbaar ging het branden een aantal malen fout (gelukkig maar 1x met een cd-r en de rest met een cd-rw).

Bij het upgraden van de firmware zelf ging het de eerste keer fout: bij 47% gaf ie een 'error code 14' en de speler liep vervolgens vast. Nogmaals de procedure vanaf opstarten uitvoeren bracht uitkomst.

Inmiddels ook e2fsck gedraaid en ik hoop dat de Kiss weer netjes opneemt wat ik hem opdraag. :D

[ Voor 39% gewijzigd door oscar op 14-03-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik surf net naar de site van KISS, en tot mijn verbazing wordt ik doorgelinkt naar Linksys. Het lijkt erop dat KISS overgenomen is door Linksys :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-10 12:43
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:35:
ik surf net naar de site van KISS, en tot mijn verbazing wordt ik doorgelinkt naar Linksys. Het lijkt erop dat KISS overgenomen is door Linksys :?
_/-\o_
welkom in september 2005
http://newsroom.cisco.com/dlls/2005/corp_090605.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

?? Het moet zo'n twee weken geleden zijn geweest dat ik voor het laatst op die site ben geweest, maar ik weet toch heel zeker dat ik linksys nooit heb zien staan (verder ook niet op gelet).

ach ja, ben wel vaker aan de late kant ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb net een DP-558/80 besteld, via Ibood, voor 199,=

1 vraag heb ik nog niet beantwoord gekregen; kan ik gewoon met Vista HP connecten straks?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:39:
Ik heb net een DP-558/80 besteld, via Ibood, voor 199,=

1 vraag heb ik nog niet beantwoord gekregen; kan ik gewoon met Vista HP connecten straks?
Je connect alleen via FTP dus OS is irrelevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 22:03
Wat ik me eigenlijk afvraag heeft de Stage2 Firmware wel een GUI ?
ik zie mezelf al commands inrammelen op een bash met mijn remote :P

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puch-Maxi schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:05:
Wat ik me eigenlijk afvraag heeft de Stage2 Firmware wel een GUI ?
ik zie mezelf al commands inrammelen op een bash met mijn remote :P
ja... heeft een http-server aan boord maar via telnet kun je ook een hoop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
TNX Courage, Maar je hebt toch software op je pc-je staan om je film / mp3's in te lezen? Dat werkt wel gewoon? Of connect de 558 ook alleen via ftp op je laptop / netwerk schijf?

Ben benieuwd hoe hij werkt, xal dit topic eens helemaal doorlezen..

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeltje schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:07:
TNX Courage, Maar je hebt toch software op je pc-je staan om je film / mp3's in te lezen? Dat werkt wel gewoon? Of connect de 558 ook alleen via ftp op je laptop / netwerk schijf?

Ben benieuwd hoe hij werkt, xal dit topic eens helemaal doorlezen..
Ah ja dat is waar, dan heb je het over PC-LINK. Dat gebruik ik met FreeKiss, en dat zal best op Vista draaien... ik heb nog gewoon XP dus weet dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Hmm, nou dat zien we dan wel...

Ik zal de heren van Kiss eens een mailtje droppen....

edit:

Ja dus, XP/Vista of Mac voor versie 3.0 en hoger

[ Voor 29% gewijzigd door joeltje op 27-03-2007 12:51 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 07:26
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:25:
[...]

kickje vanuit mezelf... iemand al een idee ? voor zover ik weet is er nog steeds geen nieuwe FW en zal waarschijnlijk ook nie komen ... maar toch iemand een idee hoe dit kan ?
Veel kissplayers hebben problemen met divx bestanden die DivX503b1393p in de header hebben staan. Dan freezed de player.
Veel zeiden dat het probleem komt omdat er een packet bitstream in het bestand zit maar vorig jaar kwam ik erachter dat dit niet zo was.
Bestanden met een divxheader DivX999b000p en packetbitstream worden namelijk prima afgespeelt.
Om dit probleem op te lossen heb ik het volgende bedacht en dat is namelijk via de gratis tool mpeg4modifier de header van DivX503b1393p aanpassen in DivX999b000p en dan het bestand weer te saven. Sommige zeiden daarna dat je de header ook leeg kan laten maar dan schokken sommige films.
Ik had bovenstaande oplossing reeds op een aantal forums gezet en ook hier op tweakers een paar keer dus misschien is het handig dit in de openingspost te zetten.
Blijft belachelijk dat kiss dit niet oplost met een firmware update (voor mij een reden om nooit meer een kiss product te kopen).

[ Voor 7% gewijzigd door luckyjan op 27-03-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 23:55
Heren,

Ik ben nogal nieuw in de wereld van de KiSS players.
Daarom vraag ik jullie advies bij mijn keuze:

Ik ben op zoek naar een apparaat om films en afleveringen te kijken.
Ik heb al een NAS (Linksys NSLU2) waar alles op staat en ik ben niet vies firmware 'uprgades' en Samba/NFS instellen. (Is er een manier om een DP-600 te gebruiken -ZONDER- PC-link?)

Wat het moet kunnen afspelen:
DivX/XviD in de moderne codecs
AC3 / DD / DTS geluidstracks (Ik heb een passende decoder in mijn receiver)
MP3/OGG met een degelijke interface (20.000 nummers in de bibliotheek)
DVD's (heb er ene kast vol van staan)
Component Video Out

Wat erg leuk zou zijn:
DivX/x264/TS op 720p (House MD)
Simultaan Component/HDMI -en- composiet
(films via beamer, muziek via TV)
HDMI

Wat leuk zou zijn, maar niet re-eel:
x264 / TS 1080i

Mijn budget loopt van EUR 100 voor cat. 1 tot rond de 300 voor cat. 2/3.

Ik weet niet of dit een re-eel idee is, maar ik weet niet wat een 500 / 600 / 1500 moet kosten.
het bestaan van een NAS zou al een hoop in de kosten moeten schelen.
(Indien nodig heb ik nog wel een USB/S-ATA/ATA harddisk voor het afspelen van extreem hoge bitrates)

Ik heb al een XboX, maar er komt gewoonweg teveel lawaai uit om deze als muziekspeler te gebruiken (dan moet ik eerst de DVD drive .vervangen voor een 12CM fan, e.d.)

Edit: PC-Link vraag

[ Voor 3% gewijzigd door Strike_2 op 30-03-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

DVD drive vervangen voor een Fan ? Dan spint je DVD sneller :X
Maar ik zou toch voor de Xbox gaan en niet voor Kiss.
Wat ik heb gedaan aan mijn Xbox:
- AS5 <= tut. gaat over AS3
- Fan Mod
- LCD mod
- 320 GB HD

Het is wel veel werk, maar ik heb nu een DivX speler die 99% van mijn DivX-en direct afspeelt zonder iets te hoeven doen aan de DivX file en redelijk stil is. Ik kijk ook meer DivX-en op mijn Xbox dan dat ik er spelletjes op speel ;)

Kiss heeft zijn beste tijd gehad, vroeger kon ik iedereen een KISS speler aanraden, maar vandaag de dag zou ik het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 23:55
Ik heb daar dus wel aan zitten denken, maar ik weet niet of die XboX ook 720p kan draaien.
Ik ben nogal erg gevoelig voor fan-ruis, dus gaat er dan waarschijnlijk een sleeve met een 12cm fan op.
(ik heb een DuoX2 hier liggen, dus ik ga het wel binnenkort proberen.)

Ondertussen ga ik kijken of het de moeite is om het dubbele (300 i.p.v. 160) uit te geven aan een player die x264 aankan.
  • 2001:Space Odyssey 1080p
  • Domino.1080p.h264.oar.dd51.ts
  • Fantastic 4 1080p
  • Fearless 1080p
  • Happy Feet 1080p
  • War of the Worlds 1080p
  • Black Hawk Down 1080p
  • rome 720p
  • Battlestar Galactica 720p
  • The unit 720p
  • House MD 720p (mijn favo!),
  • Ghost Whisperer 720p
  • Torchwood 720p
  • 2Fast2Furious 720p
  • Batman Begins 720p
  • Constantine 720p
  • Serenity 720p
  • Swordfish 1080p
  • Casino Royale 720p (kut, net gekocht op DVD)
  • Gladiator 720p
  • (en ik ben nog maar halverwege de lijst met x264 titels)
Om de meeste -GOED- te kunnen draaien heb ik 2GHz nodig im het te decoden.
Dat zie ik een 733MHz XboX nog niet doen...

Die DP-1600 heeft een ingebouwde hardware h264 decoder. Die is dus efficienter (minder warmte, minder ruis) en sneller (kan ook 1080p aan).
Mijn Core Duo laptop heeft -moeite- met 1080p x264 (CoreAVC kan hem met beide cores net aan, x264 gaat gewoonweg (single-threaded))

edit: list

[ Voor 18% gewijzigd door Strike_2 op 01-04-2007 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik heb hem eindelijk binnen, Blij, draaide in 1 keer helemaal als hoort. Nou moet ik dus alleen alle kanalen in de goede volgorde zetten.. Nadeel, ik kan niet ontdekken hoe ik ipc CH1, ch2 etc. de namen van het kanaal kan veranderen in bijv. NED1, NED2 etc..
Iemand?

Het tweede dat ik jammer vind, of niet begrijp; in de EPG, kun je perfect zien wat er allemaal op tv is, maar, ik kan niet vanuit de epg direct naar die uitzending gaan (dus ik zie bijv. dat brainiacs op is, maar moet dan het menu uit, en handmatig naar Discovery gaan.) Kan dat inderdaad niet, of heb ik iets gemist?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
joeltje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:55:
Nadeel, ik kan niet ontdekken hoe ik ipc CH1, ch2 etc. de namen van het kanaal kan veranderen in bijv. NED1, NED2 etc..
Ga op kanaal staan in TV mode and druk op Remote List knop (1 of meerdere keren),
totdat je "Configure EPG ID" zie, druk dan ENTER
zie verder de handleiding
Kan dat inderdaad niet, of heb ik iets gemist?
Je heb niets gemist (kan dus niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrokenRules
  • Laatst online: 10-03 14:20
Ben van plan een kiss 558 aan te schaffen maar vroeg me toch een paar dingen af.
Hopelijk iemand hier die dit kan beantwoorden:

Is het mogelijk om vanaf een ingeplugde externe hardeschijf alles af te spelen?
Speelt hij vob files in een map met menu's?
Iso files zijn die afspeelbaar?
Is het mogelijk om een dvd te streamen naar de kiss player?

En ik twijfel nog over de 80gig of 160gig versie.
Is de hardeschijf makkelijk te vervangen indien ik dit later zou willen? (tot hoeveel gig zou ik dan kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrokenRules schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:58:
Nee, waar wou je die inpluggen, of als je bedoelt vanaf een pc met ext. HD, dan wel...
Nee, losse VOB's wel
Nee
Nee dus
Is de hardeschijf makkelijk te vervangen indien ik dit later zou willen? (tot hoeveel gig zou ik dan kunnen gaan?
Is te doen, maar niet zonder risico las ik. Kijk eens op http://www.mpcclub.com voor meer info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrokenRules schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:58:
Ben van plan een kiss 558 aan te schaffen maar vroeg me toch een paar dingen af.
Hopelijk iemand hier die dit kan beantwoorden:

In reactie op de post van Courage. Je kan eens kijken naar het programma EzLinkNG. Dit programma leest iso's en doet realtime transcoding. Een soort verbeterde versie van de KissLink software. Het is helaas niet gratis, maar toch het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-10 14:14

M-W

kan een kisspeler ook rmvb bestanden aan? wie heeft dat geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Ik heb nog steeds 2 problemen die nog niet opgelost zijn met mijn KiSS DP-1500:

#1. Ik kan een hele toffe zender niet luisteren omdat ik hem niet kan vinden in de webradio, hoe kan ik dit omzeilen? Die functionaliteit van Ezlink NG werkt niet op mijn KiSS.

#2. Alles wat ik download komt binnen op mijn G:\ schijf. Als ik deze als live folder doe, krijg hij geen caption in de lijst van KiSS PC Link. Opzich geen ramp, maar m'n Kiss zelf pakt hem helemaal niet. Hoort het zo dat je geen schijven kan live folderen? Hoe omzeil ik dit?
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste