Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 22.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout!
De KiSS DP-600 zal NOOIT H.264 afspelen omdat de chip (EM8260) dit formatt nit aan kan. De 1600 kan dat wel via de EM8622 chipset, maar blijft basic middles mkv bestanden niet ondersteund zullen/kunnen worden.

NAS:
Met aanpassingen aan NAS kan je zonder PC de nas gebruiken. Ook het zogenaamde uPnP zou in sommige gevallen degelijk moeten werken maar helaas ondersteund de KISS spelers noch SMB, noch NFS wat het gebruik van NAS doet openbloeien. Ook op gebied van het afspelen van backup DVD's (IFO/ISO) is KiSS een serieuze aderlating tegenover vele anderen stand alone HDD speles of DVD spelers zoals Ziova, al heeft die laatste niet bepaald een grote appreciatie door wat bugs op dat gebied.

Garantie op de KiSS producten is 2 jaar! Je dient het product rechtstreeks via KiSS RMA support
aan te geven voor reparatie dus laat je door Expert niks wijsmaken.

GrEetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops, NAS modellen vergeten die je kan gebruiken...
NSLU2 is goedkoop en goed, maar wel wat kabelwerk middeels USB harde schijven gebruikt worden hiervoor. Bij gebruik van 2 schijven krijg je dus 6 kabels:

USB Stroom + USB * 2 = 4
NSLU stroom + Netwerk

Verdere opties voor samenwerking met KiSS spelers... Synology reeks

Handleiding (PDF):http://www.mpcclub.com/mo...P500Serv_and_Synology.pdf

GrEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt een netwerkspeler te kopen. Wat ik zoek is een apparaat dat:
-files (mp3,vob,divx) vanaf mijn server in het netwerk kan spelen
-kan opnemen van tv met gebruik van EPG en timeshiften
-een hdd heeft die over het netwerk door computers te benaderen is
-in principe bij normaal gebruik, redelijk bugfree werkt

1) Zoals ik het nu zie, is de kiss dp-558 een goede keuze? (de vr558 zou afvallen, veel duurder voor slechts een grotere schijf??)
2) Of is de dp 1600 een goede keuze?? Kan die eigenlijk ook opnemen?
3) Of een ander merk?
4) Zijn er geen nieuwe spelers, de dp558 is toch een heel oud ding??
5) Of is een Vista MCE machine van 800 euro de enige goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

vob afspelen vanaf een server zal niet vloeiend gaan met een 588

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
@Fitfaticus

als ik het goed lees bij linksys dan kun je met de vr558 opnemen van tv alleen mist deze de hdmi aansluiting. de dp558 heeft wel hdmi maar kan niet openemen van tv.

Ik ben zelf opzoek naar een apparaat wat kan opnemen van tv, hdmi heeft en aangesloten kan worden via een netwerkje op mn pc.
Maar heb nog niets gevonden :'(

dus als iemand tips heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashaman schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:36:
de dp558 heeft wel hdmi maar kan niet openemen van tv.
Je bedoelt het vast andersom.
Ik ben zelf opzoek naar een apparaat wat kan opnemen van tv, hdmi heeft en aangesloten kan worden via een netwerkje op mn pc.
Maar heb nog niets gevonden :'(

dus als iemand tips heeft....
Waarom wil je HDMI dan ? Voor het opnemen van tv heb je het niet bepaald nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
nee bedoelde het precies zoals het er staat
de dp558 is een media center (Definition media Player)
en de vr558 een digitale VideoRecorder (of ik moet het mis hebben)

de hdmi wil ik gebruiken om aan te sluiten op mn lcd tv

edit: kan trouwens zijn dat het ook niet op de dp558 zit, zat namelijk naar de dp600 te kijken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Ashaman op 03-08-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het inderdaad mis, kijk nog maar eens in de specs.
En de DP-558 sluit je op je LCD aan via de SCART, aangezien deze dus geen HDMI heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
hehe net te laat bewerkt ;-)

zag inderdaad net dat ik bij de dp600 zat te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:14:
Sta op het punt een netwerkspeler te kopen. Wat ik zoek is een apparaat dat:
-files (mp3,vob,divx) vanaf mijn server in het netwerk kan spelen
-kan opnemen van tv met gebruik van EPG en timeshiften
-een hdd heeft die over het netwerk door computers te benaderen is
-in principe bij normaal gebruik, redelijk bugfree werkt

1) Zoals ik het nu zie, is de kiss dp-558 een goede keuze? (de vr558 zou afvallen, veel duurder voor slechts een grotere schijf??)
2) Of is de dp 1600 een goede keuze?? Kan die eigenlijk ook opnemen?
3) Of een ander merk?
4) Zijn er geen nieuwe spelers, de dp558 is toch een heel oud ding??
5) Of is een Vista MCE machine van 800 euro de enige goede optie?
MP3 kan je beroerd afspelen, je kan namelijk even snel een stuk van een nummer vooruit spoelen. Daarbij is de interface nogal slecht, vergeleken met bijvoorbeeld een normale windows mediaplayer.

DIVX gaat, maar je moet wel je best doen om hem DivX te voeren dat hij ook echt snapt. Een heleboel Divx wordt ineens groen, gaat haperen, of geeft bij het starten gewoon dat de codec niet wordt ondersteund.

De eerste VOB file start redelijk, maar zonder opties voor ondertitelkeuze etc. De overige VOB files krijgt hij echt problemen mee. Volgens mij komt dit omdat hij de .IFO informatie namelijk niet mee leest o.i.d. Jammer genoeg kan hij ook geen ISO files mounten om op die manier DVD's af te spelen. Over het netwerk gaat het in elk geval nooit lukken, die doorvoersnelheid is te laag.

Opnemen van TV doet hij inderdaad prima en de kwaliteit is gewoon goed. Wel loopt dit proces (bij mij in elk geval) redelijk vaak vast waardoor je 0kb grote opgenomen bestanden krijgt. Hou er ook rekening mee dat je bij het kijken van TV veel kans hebt op het whitenoise effect.

Een HDD heeft hij ook, en die is door het netwerk te benaderen... als je in elk geval de tijd hebt, want de ingebouwde FTP server is zelfs met de laatste firmware nog ongelovelijk langzaam. FTP is overigens ook de enige optie, dus geen fileshareing zonder tool die van een FTP site een drivemapping maakt.

Bij normaal gebruik werkt hij zeker niet vrijwel bugfree en waarschijnlijk kan je net na je garantieperiode de voeding laten vervangen.

Mijn mening is dat het een hele slechte speler / recorder is, die gewoon niet is af ontwikkeld. Ik heb hem alleen voor veel geld gekocht, volgens mij is hij nu echt super goedkoop, waardoor het wel weer een erg leuk ding kan zijn.

De DP 1600 is volgens mij alleen een speler.

Ik zou als je er iets meer geld voor over hebt toch zeker gaan voor een HTCP. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan, hij maakt wat meer herrie, maar heb er een stuk meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:47:
[...]
DIVX gaat, maar je moet wel je best doen om hem DivX te voeren dat hij ook echt snapt. Een heleboel Divx wordt ineens groen, gaat haperen, of geeft bij het starten gewoon dat de codec niet wordt ondersteund.
bij mij gaat meer wel dan niet goed...
Opnemen van TV doet hij inderdaad prima en de kwaliteit is gewoon goed. Wel loopt dit proces (bij mij in elk geval) redelijk vaak vast waardoor je 0kb grote opgenomen bestanden krijgt. Hou er ook rekening mee dat je bij het kijken van TV veel kans hebt op het whitenoise effect.
zelden last van, ook niet van vastlopers en 0kb opnames
want de ingebouwde FTP server is zelfs met de laatste firmware nog ongelovelijk langzaam.
wat is ongelofelijk langzaam?
Bij normaal gebruik werkt hij zeker niet vrijwel bugfree en waarschijnlijk kan je net na je garantieperiode de voeding laten vervangen.
voeding is idd de achilleshiel. om zeker te zijn zou je alle elco's moeten vervangen en liefst een aparte voeding bij moeten plaatsen om veel perikelen te voorkomen. sommige van door jouw genoemde problemen klinken een beetje PSU-gerelateerd.

op www.mpcclub.com is erg veel gebruikerservaring te vinden en oplossingen van diegene die er eenmaal zitten en er het beste van maken... als hij goed functioneert is het een top apparaat, hij heeft alleen wat TLC nodig. Ik zou zo 123 geen alternatief weten, met name door de netwerkmogelijkheden.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, negatieve ervaringen -> apparaat de grond in boren. Niet de eerste keer dat ik dat hier lees.
Feit is inderdaad nog steeds (gek genoeg, en dat is een zwaar understatement) is dat er gewoon geen alternatief beschikbaar is met deze eigenschappen. Een HTPC is leuk (heb zelf ook 1) maar is gewoon zoveel bewerkelijker. :)

Overigens hiero het apparaat bijna drie jaar in gebruik en voedingsproblemen, nooit meegemaakt....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
is de dp ook een recorder of gaat het over de vr ?

en is er iets bekend over komende modellen van linksys of andere fabrikanten ?
want ik zou graag zo'n apparaat met hdmi willen kopen, maar als dat nog lang op zich laat wachten moet ik kijken naar andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:48:
Overigens hiero het apparaat bijna drie jaar in gebruik en voedingsproblemen, nooit meegemaakt....
ik ook... tot afgelopen weekeinde.... inene afgelopen met de lol.

en op één of andere manier is de printplaat van de HD ook vernaggeld... weg data, althans, lastig te bereiken. :(
ik pleur er nu een 400gb schijf in met extra voeding en plaats het e.e.a. zodat het minder koelingsproblemen heeft.

mocht je ooit een dvd afspelen en af en toe hick-upjes hebben dan is dat een sein dat de voeding het zwaar/te warm heeft.

better safe then sorry.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Ashaman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:01:
is de dp ook een recorder of gaat het over de vr ?
hij neemt ook op.
via een online EPG lekker te programmeren, ook als je op vakantie bent (en je inlog weet, via je mobie kan ook)...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:48:
Feit is inderdaad nog steeds (gek genoeg, en dat is een zwaar understatement) is dat er gewoon geen alternatief beschikbaar is met deze eigenschappen.
De EVA8000 van Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit. Ga ik zeker even naar kijken. Zo te zien heeft ie een aantal extra's. Echter mist ie wel de DVD-speler. Niet dat ik die veel gebruik overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32
Mijn oude DVD/video combi begint ook steeds meer problemen te geven. Deze doet altijd zijn werk op mijn slaapkamer. In de huiskamer heb ik een Kiss dp1500 staan, in principe best tevreden mee. Crasht praktisch nooit en speelt ook bijna alles (af en toe moet ik een videobestand unpacken, zodat de teller niet op 00:00:00 blijft staan).
Nu zit ik dus ook een beetje te rond te kijken naar een Kiss voor de slaapkamer (of voor vervanging van mn huidige kiss, zodat de 1500 naar mn slaapkamer gaat). Nu mijn vraag:
Hebben er mensen ervaring met de 1600 versie?
Ook heb ik een crt breedbeeld tv, met een max resolutie van 1024x786 (100hz). Zou het qua beeldkwaliteit uitmaken als ik een HD divx speler neem? Zodat deze op een hogere resolutie dan 640x480 kan spelen? Of maakt dat in de praktijk niet uit.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Weet iemand misschien wat de goedkoopste divx speler is op de Nederlandse markt die divx bestanden in 1280x720 in 720p output kan weergeven? De speler hoeft geen harddisk te bevatten, of mediacenter mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBigB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 17:52
even kijken op http://www.divxplayer.nl/2006/ en dan evt. googlen op goedkopere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo KiSS gebruikers.

Ik zelf heb ook een KiSS 558 en heb een leuk voorstel:
Even inleiden:
Op deze KiSS 558 (volgens mij de enige) kan je handmatig het IP adres van een PC-Link server invoeren.
Standaard draait het apparaat zelf zo'n server (http poort 80 dus)
Als je dus deze poort op je router open zet en verwijst naar het IP van je KiSS , kan een andere 558 gebruiker jou bestanden benaderen ! ;)
Ik heb het geprobeerd met een kennis van mij die een zeer goede upload had en kon daardoor STREAMING een DivX film kijken vanaf een andere locatie.
Kopieren ging ook goed.
Modbreak:laten we dat gewoon niet doen

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 18-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterboyke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een Kiss DP-558 recorder (80GB) maar de voeding heeft het begeven, kan iemand me helpen en zeggen waar ik zo'n voeding zou kunnen bestellen aub ??

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:34 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:28
De meest voorkomende oorzaak van het kapot gaan van de voeding van de DP 558 zijn 2 condensatoren, deze kunnen vrij makkelijk vervangen worden. Check: www.mpcclub.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterboyke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
RobB_W schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:58:
De meest voorkomende oorzaak van het kapot gaan van de voeding van de DP 558 zijn 2 condensatoren, deze kunnen vrij makkelijk vervangen worden. Check: www.mpcclub.com
Bedankt voor de info maar dat had ik al gelezen.
Bij mij is dit niet het geval, mijn voeding is echt helemaal stuk, echt niks meer aant te doen !
Niemand die me kan helpen, ik zoek er al zolang naar, ik heb al een paar keer naar divxplayer.nl gemaild maar die antwoorden gewoon weg niet ?!!

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:33 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Okay, ik heb nu ook de stage II firmware, draait prima. Echter, waar ik op hoopte lukt me niet.

Ik heb een music folder op m'n laptop, en die wil ik automatisch syncen met mijn 558. Hoe stel ik dat in? Of heb ik daar een apart programma voor nodig?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik gebruik voor het afspelen van muziek die op m'n pc staat freekiss. Dit is een klein freeware progje dat je movies/music/pics kan syncen met je pc.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Daar kan ik toch geen bestanden op mijn DP-558 zetten? Dan stream ik alleen maar naar de Kiss, en ik wil ze echt op de HD van de Kiss hebben staan. (Dan kan ik als ik mijn laptop meeneem, mijn kiddo's toch hun filmpjes laten kijken)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via ftp kun je je kiss volzetten met muziek en andere zut.
via ftp kun je ze er ook weer afhalen.

echter, streaming vanaf de kiss naar pc muziek luisteren/filmpjes kijken.... heb ik nog nooit van gehoord dat dat kan. Als je zelf wat kunt sleutelen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Nee, ik wil een folder die op mijn Laptop staat automatisch syncen met de map op de Kiss. Vanaf de Kiss luisteren dus.

Zo snel mij laptop aan mijn netwerk hangt, moet de laptop checken of er wijzigingen zijn in de music map opo de laptop tov die op de kiss. Als die er zijn, de wijzigingen doorvoeren op de kiss... Syncen dus...

Dat je via ftp kan uploaden weet ik, dat doe ik nu al, maar ik moet telkens handmatig de nieuwe bestanden naar de Kiss uploaden, en dat wil ik graag automatisch laten gebeuren...

snappie?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.

kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
hmmm...

http://www.tbsoftinc.com/turboftp/index.htm

:X

[ Voor 85% gewijzigd door joeltje op 12-09-2007 14:36 ]

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Ik heb net een tweedehands 1500 gekocht.
kabels aansluiten..
pc > router > kiss
netwerkkabel.. dus niet draadloos
webradio werkt
freekiss en pc link kunnen het apparaat niet vinden.
ip adres ingevoerd in kiss
zelfde verhaal.
ook zonder a/v software en firewall deze problemen

iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:33 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Verwijderd

werkt alweer na een paar reboots van de Kiss

• joeltje
  • Niet online
Sync Service Module
Run scheduled FTP and SFTP sync tasks or session tasks in NT service. Support dependency of tasks, multiple simultaneous schedule tasks and different dialup connection for individual site. Run programs before and after a schedule task.

Auto Upload New Files and/or Updated Files in Local Folder
Watch a local folder and automatically upload any new files dropped in it and/or updated files
dat is wat ik zocht, nu nog kijken of dit inderdaad ook naar mijn Kiss werkt...

Ik heb niets te melden.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Nieuwe firmware voor de kiss dp-558 en vr-558 :D Versie 1.1.8
Changelog:
Release notes:
- The HDD can now be recovered after it has been corrupted (e.g. by mains power loss during file saving)*
- The sound volume is now adjusted correctly using the Digital Output when playing Time Shift
- The playback of DVD Video with PCM Soundtrack when audio are set to "Digital" are now enabled
- Can now Playback VCD when the Audio settings are set to "Digital"
- Can now Playback CD-Audio when the Audio settings are set to "Digital"

*) Hard Disc Drive (HDD) file system check recovery menu added to firmware
update disk as first option. (Called "Disc Check"). After file system check
a "Complete" message is given on the screen. The algorithm has then
been through the entire HDD and fixed corrupted files. Some partially
corrupted files might be saved in Lost & Found on the HDD, which can be
identified and deleted or moved/renamed by FTP from a PC. The recovery
of the HDD can take long time depending on the condition of the HDD. We

dp-558: http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5842214507B04
vr-558: http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5842214507B04

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik had gehoopt dat het probleem van de white noise opgelost zou worden (ik meen dat hier ergens ook gemeld werd). Jammer. Vanavond toch maar eens de firmware installeren.

Hier staat tekst

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Weet iemand hoe ik mijn KiSS Dp-1500 elke ochtend om tijd X automatisch aanzet met een bepaalde handeling? Bijvoorbeeld een bepaalde radiozender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb een probleem met mijn Kiss-player en vista, ik heb een ander topic hier over geopend maar misschien dat ik het hier had moeten posten.

Kiss-player 1500 geen divx in Vista

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 20:28
Ik probeer oude video banden over te zetten op mijn DP-558. Ik gebruik hiervoor de scart-aansluiting. Het gaat een hele tijd goed, alleen plotseling wordt er ineens alleen maar blauw beeld opgenomen. Het geluid blijf ik wel horen.

Als ik de opname stop en gewoon ga kijken via de DP-558 naar videorecorder, springt het beeld op dat punt weer op blauw. Als ik dan enkele keren op "Input" druk, kom ik weer terug op "Scart composite" en krijg ik weer gewoon beeld. Echter dit kan in niet doen tijdens het opnemen. Op de mpcclub geven ze aan dat het aan de Macrovision Protection ligt, echter dit zijn oude homevideo's, dus daar zit geen beveiliging op.

Heeft iemand dit probleem ooit gehad (en opgelost) ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

DrJamez schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:57:
Heeft iemand dit probleem ooit gehad (en opgelost) ?
klinkt bekend... heb ik ook regelmatig gehad
oplossing is een paar keer opnieuw proberen of ietsje verder opnemen... de scenes kun je weer in je computer aan elkaar lassen.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Hier een oplossing voor mensen die last hebben van leaking/defective PSU capacitors.
Of tewel Power Suplly Mailfunction.
Het schijnt dat de dp-558 een productiefout heeft.

"This page gives a step by step guide for modification of the KISS DP-558 Power Supply due to leaking/defective PSU capacitors.

The KISS DP-558 power supply has a construction error, that makes it fail, typically after beeing used 24/7 ranging from 1-3 years. The problem is proberly caused by the extensive heat that the unit generates combined low voltage capacitors (10 volt).

Mine failed after 2 years and 8 month beeing used 24/7.

Please observe, that making any modifications the the KISS DP-558 will void the warrenty, so proceed at own risk

KISS DP-558 is a high end harddisk recorder, with internet connection and FTP server and integrated online EPG (electronic Program Guide).

The DP-558 basically consist of a Powersupply unit, a main computer board, one DVD drive, one harddisk and a front unit

The harddisk is supplied by a +12 Volt (yellow) and +5 Volt (red). Ground is wired as black. When this type of error occures, both +12 volt and +5 volt linies drop in voltage. To make sure this fix is nessary for your type of error, check for the following symptoms:

# Typical symptoms to look for: LCD Displays only: "KISS DVD"
# LCD Displays only: "BOOT ERR"
# Harddisk does not spin up when unit is powered on
# It is not possible to open DVD drive
# No reaction to remote control
# Display illumination is lower than usual
# Capacitors C19,C20,C15 of PSU may show leakage
# +12 volt and +5 volt supply to the KISS DP-558 harddisk is low (e.g 11 and 3 volt)"

hier had ik dus ook last van, maar je kan het zelf verhelpen, of laten repairen (zoals ik, E 15 en t was gefixed).
hier de link met uitleg:

http://home.cbkn.dk/DP558/

Ik hoop dat sommige hier wat aan kunnen hebben, ipv een nieuwe kopen :D

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Is er een oplossing voor het niet synchroon lopen van het geluid?

Ik heb onderhand bij elke film die ik op mijn VR558 stream dat het geluid gaat achterlopen op het beeld. Ik ben dat onderhand wel een beetje zat.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Nieuwe Firmware? 1.18 is de nieuwste d8 ik.

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
In de release notes van die firmware staat niets over het aanpakken van sync fouten. Ik draai nu 1.1.7

Study everything, You'll find something you can use

• RA7

RA7

Castor385 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:49:
In de release notes van die firmware staat niets over het aanpakken van sync fouten. Ik draai nu 1.1.7
je kan de nieuwe in ieder geval proberen en kijken of het beter draait.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 22:17
Ik heb een DP500 maar heel veel speelt gewoonweg niet af. Ik heb al EzLink manager draaien maar echt heel vaak (vooral bij aparte reoluties) blijft het beeld zwart of zie ik maar de helft.
Ik kijk veel tv series (bv mythbusters, american chopper, kitchen nightmares, high stakes poker etc. etc.) maar het merendeel werkt niet of niet goed.

Ik heb de nieuwste firmware. Soms blijft ie ook hangen en reageert ie gewoon een paar minuten niet op de AB.

Als ik diezelfde (meestal xvid) bestanden afspeel op mijn "merk goedkopie" dvd divx speler doen ze het prima, alleen ik ben cd's branden een beetje zat, dus vandaar dat dit me een oplossing leek, maar helaasch.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de nieuwe dit probleem niet meer? Of komen we daar achter over 2,x jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:46:
[...]

Hebben de nieuwe dit probleem niet meer? Of komen we daar achter over 2,x jaar?
Pff da zou ik niet weten.... Ik heb alleen gelezen dat de DP 558 dit als veel voorkomend constructiefout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 00:35
Ik zoek een speler die via het netwerk DVD's (image) bestanden kan afspelen en dacht meteen aan KiSS. Heeft KiSS zo'n spelen ?

En liefs met HDMI of Component aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch een makkelijke manier zijn om ondertitels te kunnen zien op de DP-558 zonder de film helemaal om te zetten naar divx??

Als je nu met subrip de ondertitels uit de VOB's en IFO's haalt,
krijg je bij elk VOB-bestandje een SRM-bestand met dezelfde naam als het bijbehorende VOB-bestand.

Daar moet toch iets mee te doen zijn???

Ik lees hier elke keer vragen over,maar is hier niemand die hier iets mee kan????

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Het enige wat ik weet is dat je de subs in een mapje moet doen met als titel de filmnaam, maar bij mij heeft dat niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Armo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:57:
Ik zoek een speler die via het netwerk DVD's (image) bestanden kan afspelen en dacht meteen aan KiSS. Heeft KiSS zo'n spelen ?

En liefs met HDMI of Component aansluiting.
Dat trekt je netwerk niet, heb ik ook al eens geprobeerd via PC LINK van kiss.
Dan krijg je een leuke diashow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 00:35
RA7 schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:45:
[...]

Dat trekt je netwerk niet, heb ik ook al eens geprobeerd via PC LINK van kiss.
Dan krijg je een leuke diashow.
Nou, leg mij dan eens uit hoe ik wel 1080p films kan streamen vanaf mijn MediaCenter naarr Xbox 360 boven ? Als het streamen is dan kan 100Mbit (heb zelf 1Gbit) netwerk prima aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt wel met de 558,kijk vaak gedownloade films vanaf de computer,alleen krijg je er geen ondertitels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Armo schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:51:
[...]Nou, leg mij dan eens uit hoe ik wel 1080p films kan streamen vanaf mijn MediaCenter naarr Xbox 360 boven ? Als het streamen is dan kan 100Mbit (heb zelf 1Gbit) netwerk prima aan...
het lukt mij ook niet om vobs fatsoenlijk via pclink/freekiss te bekijken....
waarom andere formaten wel lukt zal wel komen omdat het een ander formaat is?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:56:
het lukt wel met de 558,kijk vaak gedownloade films vanaf de computer,alleen krijg je er geen ondertitels bij.
ondertitels zijn in principe geen probleem... waar gaat het fout?

probleem zijn vaak de ondertitels zelf, zet ik vaak uit omdat het vol vertaal- en spelfouten zit... tenzij het de originele subs zijn. hoe sommige hun naam eronder durven te zetten is mij een raadsel.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Hier ook mensen ervaringen met de Linksys KiSS 1600? want heb zoiets in me gedachten of een low-budget htpc om die dan vervolgens aan me lcd/plasma scherm te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guz, het gaat gewoon helemaal fout, als ik vanaf de computer wil kijken.
Op de computer staan VOB-bestanden
Als je nu met subrip de ondertitels uit de VOB's en IFO's haalt,
krijg je bij elk VOB-bestandje een SRM-bestand met dezelfde naam als het bijbehorende VOB-bestand.
Maar ook deze ziet mijn speler niet.

Weet jij een manier?

• guz

guz

sunsun,
zoals gezegd, vobs kijken via pclink werkt niet lekker.
rippen of ff snel een dvd van branden....

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 16:49
RA7 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:09:

hier had ik dus ook last van, maar je kan het zelf verhelpen, of laten repairen (zoals ik, E 15 en t was gefixed).
hier de link met uitleg:

http://home.cbkn.dk/DP558/

Waar heb jij het laten repareren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

dschoonman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:34:
[...]

Waar heb jij het laten repareren dan?
zelf doen :)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 16:49
Ja is mogelijk, maar dan moet ik condensatoren halen, en een soldeerbout, en soldeer, etc. tec. Als ik het bij iemand kan laten doen tegen een schappelijke vergoeding vind ik dat ook prima, maar misschien is het wel een optie om een extra voeding in te bouwen voor de harde schijf en de dvd, is de koeling meteen ook een stukkie beter geregeld.

Verwijderd

ik heb al vrij lang een DP 1000 van kiss die me erg goed beviel. heb hem zelf geupdate naar 2.9.3 (een poos geleden) ik heb nu een spindel verbatim en ik heb nu al meerdere malen achter elkaar het probleem dat hij begint te haperen (beeld en geluid)

ene moment doet hij het perfect en b.v. 1 uur later kan hij als een gek gaan haperen, ik op zoek gegaan maar nog geen nieuwere FW, echter kwam ik wel wat lot genoten tegen :N (met een ander model) meer mensen hier last van want ik begin het zat te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb het namelijk niet in dit topic kunnen vinden:
Bepaalde Xvid video's starten en spelen gewoon prima, totdat er scene's komen waarin niet veel verandering optreedt, zoals bijvoorbeeld dialogen. De video skipt dan vanzelf seconden naar voren en dat is ook te zien aan de tijdsaanduiding op het schermpje.

Ik haal altijd de packed bitstream weg mbv MPEG4Modifier, maar dat mag in verschillende gevallen ook niet baten. Uiteraard zit de nieuwste firmware erin: 2.9.3. Ik gebruikt kissdx als server op mijn NSLU2/linux bakkie.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-10 16:19
Gebruik je misschien een progje zoals comskip (oid) dat reclameblokken probeert te detecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen KISS apparaat maar om nu een hele discussie te starten is nog wat te vroeg.

Ook ik zoek een speler die zoveel mogelijk formaten speelt mét wifi én een DVD loopwerk

Zoekende kwam ik deze tegen: H&B DNX-8620

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/8/9/14140398/l_14140398.jpg
De DNX-8620 DVD speler staat op de kruising van draadloze WiFi en High Definition technologie.
Hij is compatible met de meeste video formaten en standaarden, tot MPEG-4, en is uitgerust met
WiFi technologie, zodat je audio en video vanaf je PC op de DNX-8620 af kunt spelen.
Daarnaast ondersteunt de DNX-8620 streaming multimedia, is compatible met Microsoft Windows Media Connect Media Server en Cardea DRM. Bovendien heeft hij een LAN RJ45 netwerkpoort en een USB 2.0 poort voor.
De weergavekwaliteit blijft niet achter bij de netwerkmogelijkheden, dankzij de Progressive Scan uitgang en een digitale DVI uitgang. Voor een vergelijkbare audio kwaliteit heeft hij digitale en optische audio uitgangen. De DNX-8620 is bovendien bijzonder aangenaam en eenvoudig in het gebruik, dankzij de meegeleverde afstandsbediening en de MediaLink visual interface.
Inhoud Zone Zone 2
Standaard PAL/NTSC
Compatible met DivX/MPEG4 Ja
Compatible media CD-R/RW, DVD Video, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD, JPEG Photo CD
Supports Microsoft "Windows Media Connect" Media Server + "Cardea" DRM
Supports Streaming Audio/Video, externe harde schijven/USB sleutels en kaartlezers via USB 2.0
Afneembaar opname support -
Interne harde schijf -
Capaciteit interne harde schijf (Gb) -
Geïntegreerde audio decoder Dolby Digital
Compatible DTS
Video uitgangen Video Composite
S-Video
Composante YUV
DVI
Sortie Progressive Scan 480i/p, 720i/p, 1080i voor DVI & YUV
Audio uitgangen Audio Stereo 2 kanalen
Audio Digitale coaxiaal en optisch
Scart aansluitingen 1
Meegeleverde accessoires Antenne WIFI
Scart kabel
Infrarood afstandsbediening + batterijen
CDROM met PC software installatie
Handleiding Informatie binnenkort beschikbaar
Afmetingen (mm) 430 x 260 x 50
Gewicht (kg) 2,5
Anders Videoformaten 4:3, 16/9
USB 2.0 frontaal
Ethernet LAN RJ-45
Visual Interface met 5 thema's naar keuze
Update via Internet
voor 170 euri

Bron: Ebay.de

Zijn dit geen betere specs dan de KISS? hoewel weer eens erg beperkt aangegeven?

uitgebreide specs http://www.hb-direct.com/pdf/DOC_EN_DNX-8620.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
MEN-O schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:59:
Gebruik je misschien een progje zoals comskip (oid) dat reclameblokken probeert te detecteren ?
Nee, dat soort zaken gebruik ik niet. Heb alleen kissdx draaien.
Op mijn PC spelen de video's wel gewoon af btw. Er lijkt ook niet echt een rode lijn in de problemen te ontdekken, maar misschien heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en opgelost?

Nog een toevoeging: het effect treedt met name op tijdens donkere scene's.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Big op 29-12-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
DaBuzzzzz288 schreef:
Zijn dit geen betere specs dan de KISS?
De Kiss DP-558 kan opnemen op een HD, dus dit is daarmee niet een vergelijkbaar apparaat.

[ Voor 13% gewijzigd door wim-vdv op 15-01-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-10 09:29
weet iemand waar je nog een kiss-558 kan kopen? Ik zie op internet alleen maar prijzen van 600 euro en meer. Terwijl ik voor mijn eerste kiss ongeveer 300 euro heb betaald.

En een tweede vraag kunnen twee van deze spelers ook samenwerken? Dus opnames van elkaar bekijken, via kiss1 de recording schedule van kiss2 instellen?

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
Dat samenwerken met geplande opnamen zal wel niet. Je kunt via het internet een opname plannen op je KISS, via een webpagina, die kan je niet zomaar openen denk ik op een andere KISS.
Opnames van elkaar bekijken zou ik niet weten. Als je de HD kan delen van de KISS misschien wel, maar ik zou er niet op rekenen.

Ik heb gister bij mijn ouders de DVD-drive van hun DP558 vervangen. Het ding speelde bijna geen DVD's af, en die paar DVD's die het wel deden ging met moeite. Ik heb een losse drive gehaald en die erin geschroefd. De KISS had er geen enkel probleem mee, en werkt nu eigenlijk perfect. Het vervangen van de DVD-drive in de KISS is een eitje. Het lastigst was nog wel het frontje passend krijgen op de nieuwe drive, en dat was een kwestie van een beetje vijlen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:59

ralpje

Deugpopje

Inieminie kickje.
Ik zoek een netwerk DVD speler. Ik wil gedownloade gebackupte zooi streaming kunnen bekijken, zonder veel poes-pas. Een volledige DVD (of dat nu platte directory's of een iso is, maakt me niet uit) inclusief subs dus gewoon aankilkken en kijken, zonder een dvd-tje te hoeven branden. Ook nog op HDD op kunnen nemen is leuk, maar geen must.
Waar moet ik dan naar zoeken? De 508 klinkt goed, maar lijkt nergens meer goed te vinden? Is er een alternatief van Kiss, of moet ik naar een ander (welk?) merk op zoek. En most of all: ik lees wisselende berichten over het streaming kijken van een DVD via de Kiss, met name in combinatie met subs. Is dit te doen? Het ding komt gewoon met een draadje aan m'n (100mb) netwerk te hangen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 08-10 02:17
Heb nu al anderhalf jaar een DP558 maar hij gaat nu toch wel beetje mankementen vertonen....
DVD drive werkt wel, maar niet met alles.... Updaten lukt niet meer van de firmware... DVD erin, maar hij geeft niets aan dat er iets in zit.
Verder vaak de melding dat de schijf volzit, terwijl er nog 60 gig vrij is. Loopt tijdens het opnemen vaker vast.....

Ohh ja, en in welke map moet je mp3 gooien :? Ik heb nu wel een audio map, maar ik zie daar op de kiss niets van terug....

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
neggix schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Heb nu al anderhalf jaar een DP558 maar hij gaat nu toch wel beetje mankementen vertonen....
DVD drive werkt wel, maar niet met alles.... Updaten lukt niet meer van de firmware... DVD erin, maar hij geeft niets aan dat er iets in zit.
Verder vaak de melding dat de schijf volzit, terwijl er nog 60 gig vrij is. Loopt tijdens het opnemen vaker vast.....

Ohh ja, en in welke map moet je mp3 gooien :? Ik heb nu wel een audio map, maar ik zie daar op de kiss niets van terug....
Formatteer een keer de schijf dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Cyphax schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:57:
[...]

Formatteer een keer de schijf dan. :)
Heb ik gedaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 20:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgens mij heeft de voeding van mijn DP1500 het begeven. Hij gaat niet meer aan. De LCD flikkert een beetje en er komt een zoem uit. Ik vraag me af of het nog rendabel is om het te proberen te laten maken....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
En je krijgt er nog steeds geen andere firmware op? Het zou kunnen dat de DVD-drive niet goed is, die is wel te vervangen, dat is misschien ook de moeite van het proberen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Janoz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:50:
Volgens mij heeft de voeding van mijn DP1500 het begeven. Hij gaat niet meer aan. De LCD flikkert een beetje en er komt een zoem uit. Ik vraag me af of het nog rendabel is om het te proberen te laten maken....
Als de LCD het wel doet (flikkert), waarom neem je dan aan dat de voeding het heeft begeven ?
Als de voeding dood is, dan werkt niks meer.

Tja rendabel, hoeveel kosten die dingen tegenwoordig ? Als je het al kan krijgen.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Niet dood, maar dat hij op 1 of andere manier niet meer genoeg spanning of stroom levert. De aanname dat de voeding het niet goed meer doet komt omdat de harde zoem van het voedings bordje komt. Daarnaast zie ik op internet vaker voedings problemen terug komen met KISS spelers. De symptomen zijn dan hetzelfde (ongedefinieerd gedrag en een flikkerend lcd scherm). Vaak blijkt daar een elco kapot te zijn. Nu heb ik even gekeken, maar ik zag geen elco's bol staan.

Als mijn KISS speler wordt vervangen, dan wordt dat niet een andere KISS. Het irriteert me dat er nauwlijks wat aan ontwikkeling gedaan wordt, veel content niet afspeeld zonder er weer een bewerking over te gooien, en dat het wisselen tussen vga en svideo via het geheime menu moet (waardoor mijn vriendin niet snel tussen TV en beamer kan wisselen)...

Ik denk dat ik gewoon een 2e hands XBox op marktplaats ga scoren. Kan ik de controlers en spellen die je er vaak bij krijgt weer doorverkopen aan mijn broertje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neggix schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Die apparaten zijn zo brak :P Ik heb de mijne een jaar of 3 denk ik, en al een hele tijd gaat het laatje niet meer open bijvoorbeeld. Geen hardware probleem, want als de maan en de sterren goed staan werkt het weer wél :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm al 3,5 jaar maar nog geen enkele klachten. Nu gebruik ik de DVD lade/speler zo goed als niet moet ik er wel bij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:50:
[...]

Die apparaten zijn zo brak :P Ik heb de mijne een jaar of 3 denk ik, en al een hele tijd gaat het laatje niet meer open bijvoorbeeld. Geen hardware probleem, want als de maan en de sterren goed staan werkt het weer wél :P
Whehe, idd knap klote.. Als ik tijd heb zal ik wel eens een andere dvd erin hangen..
Ohh en nu deed me audio cd alles op halve snelheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
neggix schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:10:
Whehe, idd knap klote.. Als ik tijd heb zal ik wel eens een andere dvd erin hangen..
Ohh en nu deed me audio cd alles op halve snelheid :/
Ga je niet proberen even een andere DVD-drive eraan te hangen? Dat is ontzettend simpel (het is gewoon PC-spul) en je zult je KISS er niet mee slopen. Alleen even letten op de molex die in de drive gaat, die lijkt wel vastgelijmd zo strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, na lang zoeken heb ik eindelijk een telefoon nummer gevonden op de site van Linksys. Tjongejonge wat is dat een onhandige site (tenminste, wat betreft het stellen van een support vraag).

Ik hoop dat die voeding misshcien nog nabesteld kan worden. Ik heb geen zin om E200+ uit te geven aan en 1600 wat dat vind ik die rommel van Kiss niet waard en de 1500 wordt niet meer verkocht.

Hebben ze geen voeding oid dan wordt het toch maar een xbox of een oude htpc oid... Desnoods scoor ik een E30 dvd speler ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Janoz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:22:
Niet dood, maar dat hij op 1 of andere manier niet meer genoeg spanning of stroom levert. De aanname dat de voeding het niet goed meer doet komt omdat de harde zoem van het voedings bordje komt. Daarnaast zie ik op internet vaker voedings problemen terug komen met KISS spelers. De symptomen zijn dan hetzelfde (ongedefinieerd gedrag en een flikkerend lcd scherm). Vaak blijkt daar een elco kapot te zijn.
Die kenmerken die je gaf lijken er wel op te wijzen dat het toch aan de voeding ligt. Het gaat bij de meesten om dezelfde, één tot drie condensatoren, waar soms niks aan te zien is.
Ik had het probleem zelf ook, na zo'n 2 jaar, met dezelfde symptomen. Kan zelf niet solderen maar de aanwijzingen in oa dit topic maakt het echt een makkie. Voor die paar euro die ze kosten is het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Voor de Kiss speler is het helaas te laat. Heb dit weekend een 2e hands XBox gescoord op marktplaats en ondanks dat ik een wat oudere versie van xbmc had en bijna alle scripts niet werkten en de xbox best behoorlijk veel lawaai maakt ben ik helemaal om. XBMC reageert veel sneller. Geen gezeik met codecs en packed bit streams. User interface is niet alleen mooier, maar ook veel gebruikersvriendelijker.

Vanavond ga ik maar eens even een nieuwere versie van XBMC installeren en eens op zoek naar een nieuwe stillere fan en wat andere stilmaak mogelijkheden. De kiss speler staat hier nu in een andere kast en als ik er uiteindelijk geen fatsoenlijke bestemming voor weet te vinden gaat hij in de container....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn dp558 lijkt ook enigszins een langzame dood te sterven. Bijna alle problemen die hier de laatste pagina's te lezen zijn heeft mijn speler ook. Ik heb ook een nieuw probleem: m'n afstandbediening doet het niet of nauwelijks. Nadat ik de speler heb ingeschakeld (op de speler zelf), kan ik maar één knop op de afstandbediening gebruiken (aanzetten). Daarna reageert geen enkele toets op de afstandbediening meer. Alle andere toetsen doen het wel. Dit heb ik getest door de speler vanuit standby via de ejectknop op de speler te starten.
Net nog maar eens voor de zekerheid de laatste firmware erop gegooid, maar dit heeft niet gewerkt. De afstandbediening is uiteraard voorzien van verse batterijen (diverse setjes geprobeerd). Morgen maar eens de support van linksys bellen. Ik ben iig blij dat ik het beestje bij Dixons met uitgebreide garantie heb gekocht, anders heb ik 300 euro naar mijn gevoel praktisch weggegooid, want alleen de eerste paar maanden heeft de Kiss het goed gedaan.

/edit: dagje later -->

technische dienst gebeld (wat een verademing ten opzichte van grote helpdesks als upc/nuon/whatever!). Mijn troubleshooting blijkt toch niet waterdicht te zijn geweest. Met een digitale camera kan bekeken worden of de IR-leds van een afstandbediening nog werken, en het bleek dus dat de AB maar een enkele puls afgeeft. Kapot dus. Kiss (linksys) stuurt me gratis een nieuwe op, ondanks dat de fabrieksgarantie al verlopen is. Uitstekende service d:)b
Hopelijk lost de nieuwste firmware gelijk het probleem op van de harddisk fouten.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 21-03-2008 15:09 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Wat ik nu heb :{
Ik kan van ftp naar m'n dvd connecten, dan wil ik een avi in de video map gooien, zegt ie "overwrite" :? Terwijl er niets opstaat, dan druk ik yes, en dan zet ie het bestand erin, maar dan 1 kb... Dat was het... Kopieer ik em eerst naar Lost+Found map, en dan naar video doet ie het wel :?

En ik krijg ook steeds de foutmelding "schijf vol" als ik wil opnemen, terwijl ik em net geformatteerd + fabrieksinstellingen teruggezet heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Check de hardeschijf eens op fouten. Met de nieuwste firmware (1.1.8) op een cd'tje gebrand kan dat namelijk. Ik ben alleen nog aan het wachten op m'n nieuwe AB, dan kan ik mijn speler ook eens testen (heb namelijk hetzelfde probleem).

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:14:
Check de hardeschijf eens op fouten. Met de nieuwste firmware (1.1.8) op een cd'tje gebrand kan dat namelijk. Ik ben alleen nog aan het wachten op m'n nieuwe AB, dan kan ik mijn speler ook eens testen (heb namelijk hetzelfde probleem).
Ja, Nu deed dat update cd'tje het wel dus ik heb het gedaan :)
Hopelijk is ie nu minder aan het kloten

-edit- Ftp inloggen is al wel een stuk sneller, en na een paar bestanden gekopieerd te hebben, lijkt het beter te werken allemaal :)

[ Voor 12% gewijzigd door neggix op 27-03-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik wordt gek. Ik heb de 558, maar die pakt lang niet alle dvd's. 9 van de 10 keer krijg ik na in indoen van de dvd een vastloper, en als dat niet gebeurd, kan ik iig geen dvd kijken, en de dvd komt er niet meer uit :S

Ik baal er goed van, iemand een idee voor een oplossing? Firmware is geupdate, en ik heb ook andere firmware geprobeerd, maar het probleem blijft ;(

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Andere DVD-speler installeren. Werkte bij m'n ouders perfect, 't ding speelt nu alles af. De drives die er standaard in zitten lijken wat slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
hmm, is daar een tutorial oid voor? Ik ben niet zo'n schroever nml...

En wat voor dvd speler kan er dan in, want ik wil natuurlijk wel een nromale voorkant, niet een witte lade of zo..

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
Jup klinkt als een defect DVD speler, ik heb hem toevallig ook nét vorige week vervangen !
Wat betreft de witte lade, de volgende twee typen kan je gebruiken met de orginele voorkant:
SAMSUNG SH-D162C of SAMSUNG SH-D162D (Pin me er niet op vast)
Zie ook: http://www.mpcclub.com/mo...ms&file=viewtopic&t=14137
Mogelijk moet je de firmware flashen ivm noise reduction:
http://club.cdfreaks.com/...ise-rpc1-firmware-238152/

Let op, gooi je oude drive niet weg ! Je hebt hem mogelijk nodig voor het uitvoeren van Firmware updates...dit schijnt alleen te kunnen me de orginele dvd speler.

-Edit: Ik had geen SH-D162C of SH-D162D liggen dus ik heb een andere willekeurige samsung drive gepakt welke ik toevallig nog had liggen, waarop het orginele kiss frontje dus niet op past !
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of dat orginele frontje op de SH-D162C of SH-D162D wel goed past. Zou iemand dat kunnen controleren ?

[ Voor 22% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-06-2008 14:23 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voedingen van Kiss gaan vaker stuk. ik heb er al 2 gerepareerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de PC-LINK software van KiSS vandaan kan halen?
Heb net een DP508 gescoord (zonder software enz.) maar kan echt nergens de juiste software vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

henkus_donor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:18:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de PC-LINK software van KiSS vandaan kan halen?
Heb net een DP508 gescoord (zonder software enz.) maar kan echt nergens de juiste software vinden....
Gebruik FreeKiSS. Dat is een veel beter alternatief.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cogmios
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-03-2024
Is er een programma dat DVD iso's of directories compleet kan tonen op de TV via de KISS DP508?

Ik gebruik nu KISSdx (http://kissdx.vidartysse.net/) wat met behulp van een linux library weliswaar de VOBs (uit een dir of als iso) kan streamen naar de kiss player maar ik krijg niet het menu e.d. van de DVD en dat is wat onhandig bij wat grotere dvds.

Zo nee: weet iemand of er een apparaat is dat DVD ISO's kan tonen op de TV alsof de DVD in de drive zit?

(mijn zoontje verruineert elke kids DVD na enkele weken, dus ik dacht: laten we dat eens virtualizeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Heb nu al een tijdje een Kiss DP-508 (firmware 2.9.1) en ben hier best tevreden mee. Speelt behoorlijk wat af (zolang je de packed bitstream eruit haalt). Maar toch heb ik hier een vraagje waar ik zelf niet uit kom.
Heb al veel opgezocht maar kom er toch echt niet uit....

Ik lees op verschillende fora (waaronder deze) dat je in het hidden menu kan aangeven op wat voor een resolutie hij output en verschillende specs kan zien.
Het probleem is echter dat ik niet in dit menu kom.....Ik heb meerdere toetscombinaties geprobeerd op m'n afstandsbediening maar hij doet helemaal niks..... :'(

eject - clear - 2 - 7 - 6 zou de code moeten zijn om in het hidden menu te komen....maar er gebeurt helaas helemaal niks :?

Mijn vraag is eigenlijk of dit werkt met iedere firmware, of is er iets wat ik verkeerd doe? Ik neem aan dat het niet echt uitmaakt wanneer/waar je deze code intoetst? (ik doe het wanneer ik in het menu zit)
Daarnaast ben ik er vanuit gegaan dat de "clear" knop de back knop is (met het groene pijltje)

Wellicht dat iemand het een en ander kan toelichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 19:49
Iemand die op zoek is naar een degelijk dp558:

V&A aangeboden: KiSS
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste