Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 22.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrokenRules schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:58:
En ik twijfel nog over de 80gig of 160gig versie.
Is de hardeschijf makkelijk te vervangen indien ik dit later zou willen? (tot hoeveel gig zou ik dan kunnen gaan?
Ik heb zelf de 80GB (Samsung Spinpoint 5400rpm) vervangen door een 250GB Seagate 7200rpm. Geen problemen tot nu toe. Naast de grotere capaciteit is ie nu zelfs ietsje stiller. Let er wel op dat je je garantie verliest bij openmaken van je kast, hoewel het mij gelukt is zonder de sticker te verbreken. Maar aangezien mijn DP-558 uit 2004 stamt was ie toch al lang uit de garantie.
De VR-558 gaat tot 400GB, maar volgens mij is de firmware vrijwel identiek aan de DP-558, dus waarschijnlijk gaat een 400GB ook wel lukken (let er alleen wel op dat de voeding het aankan) .

Voordat je hem gaat kopen, mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook best af en toe mijn DP-558 uit het raam willen gooien, maar ik heb eigenlijk ook nog geen echt alternatief gevonden. Ik ken geen enkele andere harddisc recorder met netwerkaansluiting, ingebouwde webradio, programmeren via internet (remote EPG) en DiVX.
Aan de andere kant: de DP-558 kent ook soms zijn nukken. Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld enkele condensators in de voeding moeten vervangen (zwak ontwerp van de voeding: zowat iedereen krijgt hiermee te maken na zo'n 2 jaar, en waarschijnlijk eerder bij intensief gebruik). Ondersteuning van KiSS zelf is belabberd, maar gelukkig is er mpcclub.com met een boel tips & tricks.
Ik kocht hem destijds nog voor €675, bij Divxplayer.nl is ie nu te koop voor €249. Daar zou ik hem niet voor laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Voor degenen die nog geen Kiss thuis hebben staan, heeft iBood vandaag weer een aanbieding. De DP-1100 voor 79,95. Nee, heb geen aandelen bij die gasten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 20:20
Ik heb nu al 3 jaar een Kiss DP-450. Deze bevalt me opzich goed. DVD's speelt hij af etc. Nu wilde ik laatst een Divxje afspelen en kreeg ik de melding dat de juiste codec niet gevonden kon worden (er stond iets met Four CC).
Ik gebruik nu firmware versie 2.8.8 en zie dat er een 2.9.3 is deze ga ik erop flashen.
Maar het lijkt mij leuker om wat te expirmenteren, zijn er nog website met alternatieve firmware voor de DP-450? Voor de nieuwere modellen kom ik ze genoeg tegen, alleen voor mijn oude beestje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Binnetie schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:39:
Ik heb nu al 3 jaar een Kiss DP-450. Deze bevalt me opzich goed. DVD's speelt hij af etc. Nu wilde ik laatst een Divxje afspelen en kreeg ik de melding dat de juiste codec niet gevonden kon worden (er stond iets met Four CC).
Ik gebruik nu firmware versie 2.8.8 en zie dat er een 2.9.3 is deze ga ik erop flashen.
Maar het lijkt mij leuker om wat te expirmenteren, zijn er nog website met alternatieve firmware voor de DP-450? Voor de nieuwere modellen kom ik ze genoeg tegen, alleen voor mijn oude beestje niet.
Je zou op deze site eens kunnen kijken, is een site over verschillende soorten netwerkplayers.
http://www.mpcclub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

ik wil graag een kiss speler kopen ivm de netwerk aansluiting. Wie kan mij uitleggen wat nou het verschil is tussen de DP-558 en de VR-558?

alvast bedankt,

bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
[ik wil graag een kiss speler kopen ivm de netwerk aansluiting. Wie kan mij uitleggen wat nou het verschil is tussen de DP-558 en de VR-558?
De VR-558 is wat nieuwer en wat stabieler dan de DP-558. Verder zijn de VR-558 uitgerust met grotere hard disks. De functionaliteit van beide spelers is echter hetzelfde.
Edit: Voor de VR-558 is er ook nog nieuwe firmware aangekondigd (eind aug.2007), terwijl het voor de DP-558 niet meer zeker is of daar nog nieuwe firmware voor uit komt.

[ Voor 20% gewijzigd door wim-vdv op 12-05-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Zit er over na te denken om de VR-558 aan te schaffen. Een aantal min punten ten opzichte van de 1500 is dat de VR-558 geen HD DVD ondersteunt en ik dacht dat de 1500 meer formaten kon lezen.

Weet iemand of er dus een VR-558 is met HD DVD? Of Of is het dan beter om de 1500 aan te schaffen voor de HD DVD en het opnemen op HD maar even te vergeten?

Wensen die ik heb zijn vrij gemakkelijk, alle functies van de VR-558 + HD DVD kunnen afspelen. Ik kan alleen de Kiss vinden die in de buurt komt........

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-10 23:11
Damien2004 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 09:39:
Zit er over na te denken om de VR-558 aan te schaffen. Een aantal min punten ten opzichte van de 1500 is dat de VR-558 geen HD DVD ondersteunt en ik dacht dat de 1500 meer formaten kon lezen.

Weet iemand of er dus een VR-558 is met HD DVD? Of Of is het dan beter om de 1500 aan te schaffen voor de HD DVD en het opnemen op HD maar even te vergeten?

Wensen die ik heb zijn vrij gemakkelijk, alle functies van de VR-558 + HD DVD kunnen afspelen. Ik kan alleen de Kiss vinden die in de buurt komt........
Ik zit ook al te wachten op een nieuw product van Kiss. Recorder + LAN + (HD/BR)DVD + HDtv.
Is er toevallig bekend of er andere merken zijn welke concureren met spelers van Kiss? En misschien of die gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Ik heb nu meer dan een jaar met veel plezier de Kiss dp1500 gebruikt, maar wil graag HD kwaliteit hebben, dus ben van plan de dp1600 aan te schaffen. Maar eerst wil ik graag resultaten horen van bezitters, want HD moet wel tot zijn recht komen. Stel je kijkt een HD dvdtje of een HD file via je netwerk... zou dit zich ook echt lonen dan? En wat doet de 1600 nou precies meer dan de 600? Alleen upscalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt voor de reactie. Heb ik nog een vraag, kan ik makkelijk MP3 tjes afspelen, dat wil zeggen makkelijk browsen door de mappen van mijn (externe) harde (netwerk) schijf voorzien van IDv3 tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 19:45:
Nog bedankt voor de reactie. Heb ik nog een vraag, kan ik makkelijk MP3 tjes afspelen, dat wil zeggen makkelijk browsen door de mappen van mijn (externe) harde (netwerk) schijf voorzien van IDv3 tags?
Ja dit kan met bijv. FreeKiss (servertje op pc). Hiermee kun je mappen delen en die kun je dan op je Kiss benaderen (tags doen overigens niets als je puur over de bestandsbenadering praat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Op http://www.mpcclub.com/ staat veel info over de Kiss-players. Ook was daar "the kiss missing guide" te downloaden, maar deze was met een password beveiligd. Hierin staan veel tweaks en tips, maar je moest eerst geld betalen om het wachtwoord te krijgen.Nu zie ik dat ze het wachtwoord erbij hebben gezet. Voor sommigen wel interessant om eens door te nemen.

http://www.mpcclub.com/mo...S_Manual_V.2.4c#dldetails

edit: Ik zie dat je eerst wel even gratis moet registreren..... Pas dan mag je in de download-gedeelte...

[ Voor 9% gewijzigd door Roelos op 15-05-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ben erg tevreden met mijn DP600, had alleen een vraag over de surround. Ik heb een (wat oudere) 5.1 set van creative, deze heeft alleen analoge ingangen namelijk:

Optie1:

een Aux-In via mini-jack

Optie2:

3 ingangen (REAR, FRONT, SUBWOOFER) via mini-jack.

Hoe kan ik hier het beste mijn DP-600 op aansluiten om 5.1 geluid te krijgen en welke instellingen moet ik gebruiken op de DP600. Ik heb het een en ander geprobeerd, maar mij lukt het niet, ik krijg alleen maar stereo geluid (FRONT L&R en mijn subwoofer doet het)

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Daniel
Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je een KiSS apparaat overweegt/koopt, lees eerst dit:

Community frustrated with former KiSS-Technology

Zaventem, Belgium, 21 May 2007. The MPC Club Community has again publicly launched their disappointment with Danish-based company KiSS-Technology, now owned by Cisco Systems subsidiary Linksys. Despite numerous efforts undertaken by MPC Club, the Company still does not deliver adequate after-sales support for their products. The frustration of hundreds of consumers has been caused by the failure of the company to provide important spare parts and after-sales service that was promised 6 months ago in an offer to consumers promising them ability to purchase spare parts for expensive, failure-prone products that had been purchased less than 2 years before. Additionally, KiSS-Technology has not provided previously-promised solutions to not force usage of community tools which provide significant improvements in playback stability (though voiding the warranty). After many previous delays and broken promises, the latest statements from KiSS-Technology have promised the availability of these tools by August 2007.

“It’s not enough to promise things all the time for the future, we had a long list of issues and an update was only part of it. We need spare parts so people don’t have to throw a €650 player in the recycle bin after a short time, regardless of its cost today. The failure rate we see on these products is extremely high, caused by badly designed hardware (power supply) and very breakable DVD drives,” says Trippaers Ronny (Hi-Jack), founder and owner of the MPC Club Media Portal. “It’s as if they don’t care about the consumers left behind, even though they are the ones that should take responsibility. Requesting updates always results in the need of more time and Linksys making claims of being ‘busy implementing the solutions as promised’. We can no longer wait until the products are outdated and there’s no need anymore for support: these consumers have paid good money, partially for product support.”

MPC Club has officially stated it will never review or recommend equipment produced by or affiliated with the Danish manufacturer again, regardless of who owns the company, unless it deals with Linksys decision makers directly in order for these issues to be resolved. Until now no real progress has been made in this last effort to restore a good working model of cooperation on all fronts, benefiting the consumers. “This should be taken very seriously at Linksys headquarters: to loose one of Europe’s most popular and most active forums to work on their products”, stated Hi-Jack. “It may not mean a dramatic revenue loss for Linksys, it is a big company with a lot of money. They’re just not spending any of it on providing after-sales support to consumers of KiSS-Technology, a company they apparently acquired having no idea of what a mess it had made over the years. Losing MPC may hardly be felt, but at least we can save 40.000 consumers from making such mistake again,” says Hi-Jack. “We intend to tell our registered forum members what risks are attached to purchasing a device made or supported by Linksys, and will show them how the marketing around these products is wildly inaccurate and more promising than the product ever will become.”

MPC Club administrators blame Linksys mainly for not taking care of these issues even though they are very aware of the problems with the products. According to Hi-Jack, there would be only one way to show they care which is breaking the silence and providing solutions instead of leaving it up to the consumers to find them.

MPC stated with a “promise” that it will not conduct" further communications or reviews on Linksys affiliated products unless the company takes control of the once great relationship by addressing the concerns that have been raised. “We have smaller brands fighting their way into Europe against the more established brands and they can deliver every single support request received. These smaller, more receptive companies make serious updates month after month and also manage progress in constantly releasing new products,” continuous Hi-Jack. “Who would believe a company such as Cisco / Linksys is not even able to address relatively simple issues such as faulty DVD drives and power supplies causing 15% of KiSS products to fail within the first year and double that amount in the second.” This leads to the biggest frustration according to MPC: KiSS DP-558 and VR-558 owners who are forced (by Linksys inaction) to use MPC solutions for being able to record without the usual problems lose warranty coverage by doing so, and therefore cannot submit warranty claims. “It would have been better if we had just decided to have all the units returned, and we surely recommend that consumers do so in the future as we learn from our experiences with Linksys support. We were perhaps a bit too patient in this case, but we do learn! In fact, we took charge of finding spare drives and came up with a solution within 2 hours, something the great after-sales support at Linksys or KiSS-technology could not accomplish after 6 months.

Trippaers Ronny (Hi-Jack) reiterates his in-person availability for all inquiries to discuss Linksys’ faulty equipment issues, inadequate service, and history of broken promises, as seen through the context of his years of work on the media player device scene. A long list of issues remains unresolved after Linksys acquired the Danish manufacturer. “To me, it’s clear that stall tactics and wasting time is KiSS management’s strategy to eventually have the topic die a slow death and live happily ever after. I don’t believe for one second that Linksys is unaware of these problems and our efforts to hold discussions with KiSS-technology to these issues. We have written Linksys directly about these issues, and are confident that they are more than aware about the problems. Small brands still go the extra mile for pleasing the customer, something that KiSS has never done and apparently will not do under Linksys leadership either. We again are caught up pleasing them by buying overpriced and unsupported hardware, and it’s time to change things around and have them work hard to show us more than their ability to talk nonsense. There’s a reason why companies sometimes lose millions of dollars, and this story is a perfect illustration.”

If you’d like more information about this topic, or to schedule an interview with Trippaers Ronny, please mail at press@mpcclub.com or call at 0032 (0)498 178605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus.... iemand nog een alternatief voor KISS (HDD + Netwerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:35:
dus.... iemand nog een alternatief voor KISS (HDD + Netwerk)?
Nee.
Dat begrijp ik dus ook niet. Niemand durft eraan kennelijk, en dat al zoveel jaren... dat fabrikanten niet door hebben dat dit een gat in de markt is, of zou het toch te risicovol zijn... onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg (nu inmiddels al het voorgaande te hebben gelezen : OVERWOOG) om een
kiss 558-200 aan te schaffen. Naast de problematiek met de voedingen en de drives vraag ik
mij ook een ding af. Bij de meeste spelers kan je tijdens het afspelen gewoon opnemen en andersom. Maar als ik het goed gelezen heb, moet de speler in standby modus staan op het moment dat de Kiss wil gaan opnemen. Lijkt me niet zo handig als je net halverwege een film aan het kijken bent.
Is er iemand die hierover wat meer kan vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja dat klopt helemaal.... verder niet veel over te vertellen. :P
Ik gebruik zelf de DVD speler van mijn Kiss nauwelijks want ik heb een htpc ernaast staan. Gebruik 'm vrijwel alleen voor tv opnemen en afspelen. En tja, dat dat niet tegelijk kan zit ik niet zo mee...

overigens hiero na 3 jaar geen enkel probleem met welk onderdeel dan ook hoor. Dus niet elke speler is brak.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 14:42

guz

ik heb ook nooit problemen gehad met mijn 588
als je iets aan het kijken bent en hij wil gaan opnemen dan waarschuwt hij een minuut van te voren en gaat dan opnemen, ongeacht of hij in standby staat of niet.

ik heb wel gemerkt dat je wel kan doorkijken als je verschillende programma's strak achterelkaar opneemt en het eerste programma al (timeshiftend) bekijkt. je merkt wel een hick-upje als het opnemen van het ene programma eindigt en het volgende begint, maar je kunt wel verder kijken.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ipv de kiss 1600 denk ik toch maar een aantal honderden euri meer neerleggen en mn eigen media center bouwen, dan heb je in ieder geval geen gezeik meer wat codecs betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MeFromSouth, dat is dus echt een super idee. Achteraf had ik gewild dat ik dezelfde keuze had gemaakt. Ooit de KISS 558 gekocht voor 600 euro, na 1,5 jaar deed hij niks meer (natuurlijk vlak na de garantie). Voor die tijd veel recordings die gewoon stopte, ook vaak gehad dat het geluidkanaal ineens wegviel en vervangen werd door ruis. Nu is hij al 2 maanden weg voor reparatie.

In de tussentijd een oude P3 omgebouwd tot mediacenter. Dit werkt echt perfect, kan vele malen meer codecs aan, speelt vele spelletjes en als er iets stuk gaat kan ik het in elk geval makkelijk vervangen. Ook uitbreiden is geen probleem. Het enige dat ik nodig had was een DX9 videokaart en een TV capturekaart. Gratis software als http://www.gbpvr.com/ er op en het ziet er nog gelikter uit dan de KISS ook.

Grote nadeel is alleen nog dat de PC wel veel meer herrie maakt als de KISS en je eigenlijk een HTPC kast erom heen wil bouwen, maar die zijn altijd een stuk dieper (past bij mij dus niet in mijn TV kast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:27:
Voordat je een KiSS apparaat overweegt/koopt, lees eerst dit:

Community frustrated with former KiSS-Technology

Zaventem, Belgium, 21 May 2007. The MPC Club Community has again publicly launched their disappointment with Danish-based company KiSS-Technology, now owned by Cisco Systems subsidiary Linksys. Despite numerous efforts undertaken by MPC Club, the Company still does not deliver adequate after-sales support for their products. The frustration of hundreds of consumers has been caused by the failure of the company to provide important spare parts and after-sales service that was promised 6 months ago in an offer to consumers promising them ability to purchase spare parts for expensive, failure-prone products that had been purchased less than 2 years before. Additionally, KiSS-Technology has not provided previously-promised solutions to not force usage of community tools which provide significant improvements in playback stability (though voiding the warranty). After many previous delays and broken promises, the latest statements from KiSS-Technology have promised the availability of these tools by August 2007.

“It’s not enough to promise things all the time for the future...
<knip>
Ligt het aan mij, of is deze brief/statement ongelofelijk slecht opgesteld. Alleen in de eerste alinea al 5x het woord promise. Zinnen lopen niet mooi. Wat ik wil zeggen, is dat als je serieus genomen wil worden, je ook je press-release wel even na mag laten lopen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, zit wat in (ik heb het 1:1 overgenomen van het origineel).
Maar met één regel per "loose promise" van KiSS kun je anders wel een heel boek vullen :+
Dus dan valt 5 keer per alinea nog wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heeft de dp-558 ook problemen met Qpel.. en zo ja, lost het gebruiken van EzLinkNG dit dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#@#$@#@$@... ik heb net mijn KISS terug van de reparatie (1,5 jaar geleden voor 600 euro gekocht). Geen garantie meer (belachelijk, je mag er toch vanuit gaan dat het langer dan 1,5 jaar mee gaat). Het kost 83,00 (gekocht bij "expert", die waar je wijzer van wordt... in dit geval zeker, koop nooit KISS).

Op de reparatiebon staat "voeding hersteld. app uitvoerig / langdurig getest". Dat is wel heel vaag, want hij gaf nog wel aan "KISS DVD" toen ik hem aan zette. Best knap zonder voeding. Dat er staat "hersteld" in plaats van "vervangen" is dan ook wel goed te zien. Hun testperiode neem ik ook een beetje in twijfel... met andere woorden..., hij doet het nog steeds niet.

Ga er nu weer mee terug, ik heb een beetje het gevoel dat het dan vast nog wel weer duurder gaat worden. Die dp-558 staat echt bovenaan mijn lijst met slechte aankopen. Iets kopen bij een winkel i.p.v. online doe ik ook meteen nooit meer. Had altijd het idee daar nog betere service te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.... dan wel driedubbel genaaid want 1,5 jaar geleden heb ik de DP-558 ook wel voor minimaal de helft van die prijs gezien, als niet dan nog goedkoper.
Heb 'm zelf al ruim 2,5 jaar en ik heb er dacht ik 400 euro voor betaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:57:
Op de reparatiebon staat "voeding hersteld. app uitvoerig / langdurig getest". Dat is wel heel vaag, want hij gaf nog wel aan "KISS DVD" toen ik hem aan zette. Best knap zonder voeding. Dat er staat "hersteld" in plaats van "vervangen" is dan ook wel goed te zien.
"KISS DVS" op de display is een standaard symptoon als de voeding kapot is! Als je een soldeerbout kan vasthouden had je zelf drie condensatoren kunnen vervangen (zie http://www.mpcclub.com/wiki/index.php/Psu) en was je voor een paar euro klaar geweest. Vervolgens had je zelf uitgebreid je Kiss kunnen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Mijn Kiss Speler is opeens niet meer zichtbaar in Vista...

Ik ben online met de Kiss558, en kan mijn server wel bereiken, maar ik kan dus niet meer naar de hd van de Kiss schrijven...

Iemand een idee?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 12:57:
Op de reparatiebon staat "voeding hersteld. app uitvoerig / langdurig getest". Dat is wel heel vaag, want hij gaf nog wel aan "KISS DVD" toen ik hem aan zette. Best knap zonder voeding. Dat er staat "hersteld" in plaats van "vervangen" is dan ook wel goed te zien. Hun testperiode neem ik ook een beetje in twijfel... met andere woorden..., hij doet het nog steeds niet.

Ga er nu weer mee terug, ik heb een beetje het gevoel dat het dan vast nog wel weer duurder gaat worden.
Ik neem toch aan dat er ook garantie zit op de reparatie :?
Dus duurder wordt het dan sowieso nooit! Gewoon terug gaan en zeggen dat de reparatie niet effectief heeft geholpen.

Ik heb de mijne zelf gerepareerd omdat ie uit de garantie was (condensators in de voeding vervangen) met de aanwijzingen die je vindt op http://home.cbkn.dk/DP558/
Vervang dan wel meteen alle condensatoren (in ieder geval die rechts van het grote vierkante blok, want als je alleen C15, C19 en C20 vervangt is de kans groot dat je na een aantal weken weer soortgelijke problemen krijgt (eigen ervaring).

Als je slim bent print je het circuit schema van bovenstaande pagina gewoon uit en geef je dat aan de "Expert" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Goed nieuws voor de dp-558 gebruikers, de laaste firmware word ook voor deze player eind augustus verwacht.

Official Estimated Time of Arrival for the DP- 558 firmware release: DP-558 – 31st of August 2007
Changelog:
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE Display issue on polish letters
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE GUI language failure in Audio CD setup
EPG PRODUCT KNOWN ISSUE Removing record schedules doesn’t work at all – workaround
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE CD Audio playback with Digital Sound output doesn’t works
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE No audio on VCD playback when Digital sound output is selected
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE ProLogic and PCM sound does not work when output is set to digital
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE SCART selection field in hidden menu does not work
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE – TV sound becomes a white noise after random time

En nog een paar andere fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

devil-strike schreef op zondag 15 juli 2007 @ 10:03:
DP-558 PRODUCT KNOWN ISSUE – TV sound becomes a white noise after random time
rest is niet zo interessant, maar zouden ze het white noise probleem echt opgelost hebben?
heb er zelf heel weinig last van, gelukkig nooit een opname verkloot door WN

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:27
verschil tussen KiSS DP-600 & KiSS DP-1600??
is dat alleen dat de ene nog een dvd-lade heeft en dat deze dus upscale heeft van dvd??
dan vind ik de meerprijs van € 70,00 nogal veel...
wie weet wat er nog meer scheelt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dominee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 15:53
Ik heb een Kiss DP-500 (rev b) ik wil of een NAS schijf kopen van minimaal 300GB voor in m'n netwerk of er een 300GB in bouwen.

Wie heeft er ervaring met een NAS schijf en n kiss player, moet je hiervoor je pc aan hebben met een link software of hoef je deze alleen op de schijf te installeren.

En kan je in de DP-500 een grote harde schijf bouwen of is dit niet mogelijk, en als het wel kan welke soort schijf is hier dan het beste voor geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
A4-tje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 21:03:
verschil tussen KiSS DP-600 & KiSS DP-1600??
is dat alleen dat de ene nog een dvd-lade heeft en dat deze dus upscale heeft van dvd??
dan vind ik de meerprijs van € 70,00 nogal veel...
wie weet wat er nog meer scheelt???
Wat ik ervan weet is dat de dp-1600 de dp-600 is zoals die zou moeten zijn ;).

Hij heeft iets meer cpu power, wat minder bugs, beter firware en kan x264 afspelen. Dat laatste gaat ook komen voor de dp-600, maar kan die nu nog niet.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Dominee schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:22:
Ik heb een Kiss DP-500 (rev b) ik wil of een NAS schijf kopen van minimaal 300GB voor in m'n netwerk of er een 300GB in bouwen.

Wie heeft er ervaring met een NAS schijf en n kiss player, moet je hiervoor je pc aan hebben met een link software of hoef je deze alleen op de schijf te installeren.

En kan je in de DP-500 een grote harde schijf bouwen of is dit niet mogelijk, en als het wel kan welke soort schijf is hier dan het beste voor geschikt.
van Binsbergen in "Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fout!
De KiSS DP-600 zal NOOIT H.264 afspelen omdat de chip (EM8260) dit formatt nit aan kan. De 1600 kan dat wel via de EM8622 chipset, maar blijft basic middles mkv bestanden niet ondersteund zullen/kunnen worden.

NAS:
Met aanpassingen aan NAS kan je zonder PC de nas gebruiken. Ook het zogenaamde uPnP zou in sommige gevallen degelijk moeten werken maar helaas ondersteund de KISS spelers noch SMB, noch NFS wat het gebruik van NAS doet openbloeien. Ook op gebied van het afspelen van backup DVD's (IFO/ISO) is KiSS een serieuze aderlating tegenover vele anderen stand alone HDD speles of DVD spelers zoals Ziova, al heeft die laatste niet bepaald een grote appreciatie door wat bugs op dat gebied.

Garantie op de KiSS producten is 2 jaar! Je dient het product rechtstreeks via KiSS RMA support
aan te geven voor reparatie dus laat je door Expert niks wijsmaken.

GrEetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops, NAS modellen vergeten die je kan gebruiken...
NSLU2 is goedkoop en goed, maar wel wat kabelwerk middeels USB harde schijven gebruikt worden hiervoor. Bij gebruik van 2 schijven krijg je dus 6 kabels:

USB Stroom + USB * 2 = 4
NSLU stroom + Netwerk

Verdere opties voor samenwerking met KiSS spelers... Synology reeks

Handleiding (PDF):http://www.mpcclub.com/mo...P500Serv_and_Synology.pdf

GrEeTz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt een netwerkspeler te kopen. Wat ik zoek is een apparaat dat:
-files (mp3,vob,divx) vanaf mijn server in het netwerk kan spelen
-kan opnemen van tv met gebruik van EPG en timeshiften
-een hdd heeft die over het netwerk door computers te benaderen is
-in principe bij normaal gebruik, redelijk bugfree werkt

1) Zoals ik het nu zie, is de kiss dp-558 een goede keuze? (de vr558 zou afvallen, veel duurder voor slechts een grotere schijf??)
2) Of is de dp 1600 een goede keuze?? Kan die eigenlijk ook opnemen?
3) Of een ander merk?
4) Zijn er geen nieuwe spelers, de dp558 is toch een heel oud ding??
5) Of is een Vista MCE machine van 800 euro de enige goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

vob afspelen vanaf een server zal niet vloeiend gaan met een 588

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 10:43
@Fitfaticus

als ik het goed lees bij linksys dan kun je met de vr558 opnemen van tv alleen mist deze de hdmi aansluiting. de dp558 heeft wel hdmi maar kan niet openemen van tv.

Ik ben zelf opzoek naar een apparaat wat kan opnemen van tv, hdmi heeft en aangesloten kan worden via een netwerkje op mn pc.
Maar heb nog niets gevonden :'(

dus als iemand tips heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashaman schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 13:36:
de dp558 heeft wel hdmi maar kan niet openemen van tv.
Je bedoelt het vast andersom.
Ik ben zelf opzoek naar een apparaat wat kan opnemen van tv, hdmi heeft en aangesloten kan worden via een netwerkje op mn pc.
Maar heb nog niets gevonden :'(

dus als iemand tips heeft....
Waarom wil je HDMI dan ? Voor het opnemen van tv heb je het niet bepaald nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
nee bedoelde het precies zoals het er staat
de dp558 is een media center (Definition media Player)
en de vr558 een digitale VideoRecorder (of ik moet het mis hebben)

de hdmi wil ik gebruiken om aan te sluiten op mn lcd tv

edit: kan trouwens zijn dat het ook niet op de dp558 zit, zat namelijk naar de dp600 te kijken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Ashaman op 03-08-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt het inderdaad mis, kijk nog maar eens in de specs.
En de DP-558 sluit je op je LCD aan via de SCART, aangezien deze dus geen HDMI heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
hehe net te laat bewerkt ;-)

zag inderdaad net dat ik bij de dp600 zat te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:14:
Sta op het punt een netwerkspeler te kopen. Wat ik zoek is een apparaat dat:
-files (mp3,vob,divx) vanaf mijn server in het netwerk kan spelen
-kan opnemen van tv met gebruik van EPG en timeshiften
-een hdd heeft die over het netwerk door computers te benaderen is
-in principe bij normaal gebruik, redelijk bugfree werkt

1) Zoals ik het nu zie, is de kiss dp-558 een goede keuze? (de vr558 zou afvallen, veel duurder voor slechts een grotere schijf??)
2) Of is de dp 1600 een goede keuze?? Kan die eigenlijk ook opnemen?
3) Of een ander merk?
4) Zijn er geen nieuwe spelers, de dp558 is toch een heel oud ding??
5) Of is een Vista MCE machine van 800 euro de enige goede optie?
MP3 kan je beroerd afspelen, je kan namelijk even snel een stuk van een nummer vooruit spoelen. Daarbij is de interface nogal slecht, vergeleken met bijvoorbeeld een normale windows mediaplayer.

DIVX gaat, maar je moet wel je best doen om hem DivX te voeren dat hij ook echt snapt. Een heleboel Divx wordt ineens groen, gaat haperen, of geeft bij het starten gewoon dat de codec niet wordt ondersteund.

De eerste VOB file start redelijk, maar zonder opties voor ondertitelkeuze etc. De overige VOB files krijgt hij echt problemen mee. Volgens mij komt dit omdat hij de .IFO informatie namelijk niet mee leest o.i.d. Jammer genoeg kan hij ook geen ISO files mounten om op die manier DVD's af te spelen. Over het netwerk gaat het in elk geval nooit lukken, die doorvoersnelheid is te laag.

Opnemen van TV doet hij inderdaad prima en de kwaliteit is gewoon goed. Wel loopt dit proces (bij mij in elk geval) redelijk vaak vast waardoor je 0kb grote opgenomen bestanden krijgt. Hou er ook rekening mee dat je bij het kijken van TV veel kans hebt op het whitenoise effect.

Een HDD heeft hij ook, en die is door het netwerk te benaderen... als je in elk geval de tijd hebt, want de ingebouwde FTP server is zelfs met de laatste firmware nog ongelovelijk langzaam. FTP is overigens ook de enige optie, dus geen fileshareing zonder tool die van een FTP site een drivemapping maakt.

Bij normaal gebruik werkt hij zeker niet vrijwel bugfree en waarschijnlijk kan je net na je garantieperiode de voeding laten vervangen.

Mijn mening is dat het een hele slechte speler / recorder is, die gewoon niet is af ontwikkeld. Ik heb hem alleen voor veel geld gekocht, volgens mij is hij nu echt super goedkoop, waardoor het wel weer een erg leuk ding kan zijn.

De DP 1600 is volgens mij alleen een speler.

Ik zou als je er iets meer geld voor over hebt toch zeker gaan voor een HTCP. Dit heb ik uiteindelijk ook gedaan, hij maakt wat meer herrie, maar heb er een stuk meer plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:47:
[...]
DIVX gaat, maar je moet wel je best doen om hem DivX te voeren dat hij ook echt snapt. Een heleboel Divx wordt ineens groen, gaat haperen, of geeft bij het starten gewoon dat de codec niet wordt ondersteund.
bij mij gaat meer wel dan niet goed...
Opnemen van TV doet hij inderdaad prima en de kwaliteit is gewoon goed. Wel loopt dit proces (bij mij in elk geval) redelijk vaak vast waardoor je 0kb grote opgenomen bestanden krijgt. Hou er ook rekening mee dat je bij het kijken van TV veel kans hebt op het whitenoise effect.
zelden last van, ook niet van vastlopers en 0kb opnames
want de ingebouwde FTP server is zelfs met de laatste firmware nog ongelovelijk langzaam.
wat is ongelofelijk langzaam?
Bij normaal gebruik werkt hij zeker niet vrijwel bugfree en waarschijnlijk kan je net na je garantieperiode de voeding laten vervangen.
voeding is idd de achilleshiel. om zeker te zijn zou je alle elco's moeten vervangen en liefst een aparte voeding bij moeten plaatsen om veel perikelen te voorkomen. sommige van door jouw genoemde problemen klinken een beetje PSU-gerelateerd.

op www.mpcclub.com is erg veel gebruikerservaring te vinden en oplossingen van diegene die er eenmaal zitten en er het beste van maken... als hij goed functioneert is het een top apparaat, hij heeft alleen wat TLC nodig. Ik zou zo 123 geen alternatief weten, met name door de netwerkmogelijkheden.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, negatieve ervaringen -> apparaat de grond in boren. Niet de eerste keer dat ik dat hier lees.
Feit is inderdaad nog steeds (gek genoeg, en dat is een zwaar understatement) is dat er gewoon geen alternatief beschikbaar is met deze eigenschappen. Een HTPC is leuk (heb zelf ook 1) maar is gewoon zoveel bewerkelijker. :)

Overigens hiero het apparaat bijna drie jaar in gebruik en voedingsproblemen, nooit meegemaakt....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashaman
is de dp ook een recorder of gaat het over de vr ?

en is er iets bekend over komende modellen van linksys of andere fabrikanten ?
want ik zou graag zo'n apparaat met hdmi willen kopen, maar als dat nog lang op zich laat wachten moet ik kijken naar andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:48:
Overigens hiero het apparaat bijna drie jaar in gebruik en voedingsproblemen, nooit meegemaakt....
ik ook... tot afgelopen weekeinde.... inene afgelopen met de lol.

en op één of andere manier is de printplaat van de HD ook vernaggeld... weg data, althans, lastig te bereiken. :(
ik pleur er nu een 400gb schijf in met extra voeding en plaats het e.e.a. zodat het minder koelingsproblemen heeft.

mocht je ooit een dvd afspelen en af en toe hick-upjes hebben dan is dat een sein dat de voeding het zwaar/te warm heeft.

better safe then sorry.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Ashaman schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:01:
is de dp ook een recorder of gaat het over de vr ?
hij neemt ook op.
via een online EPG lekker te programmeren, ook als je op vakantie bent (en je inlog weet, via je mobie kan ook)...

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:48:
Feit is inderdaad nog steeds (gek genoeg, en dat is een zwaar understatement) is dat er gewoon geen alternatief beschikbaar is met deze eigenschappen.
De EVA8000 van Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit. Ga ik zeker even naar kijken. Zo te zien heeft ie een aantal extra's. Echter mist ie wel de DVD-speler. Niet dat ik die veel gebruik overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:56
Mijn oude DVD/video combi begint ook steeds meer problemen te geven. Deze doet altijd zijn werk op mijn slaapkamer. In de huiskamer heb ik een Kiss dp1500 staan, in principe best tevreden mee. Crasht praktisch nooit en speelt ook bijna alles (af en toe moet ik een videobestand unpacken, zodat de teller niet op 00:00:00 blijft staan).
Nu zit ik dus ook een beetje te rond te kijken naar een Kiss voor de slaapkamer (of voor vervanging van mn huidige kiss, zodat de 1500 naar mn slaapkamer gaat). Nu mijn vraag:
Hebben er mensen ervaring met de 1600 versie?
Ook heb ik een crt breedbeeld tv, met een max resolutie van 1024x786 (100hz). Zou het qua beeldkwaliteit uitmaken als ik een HD divx speler neem? Zodat deze op een hogere resolutie dan 640x480 kan spelen? Of maakt dat in de praktijk niet uit.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Weet iemand misschien wat de goedkoopste divx speler is op de Nederlandse markt die divx bestanden in 1280x720 in 720p output kan weergeven? De speler hoeft geen harddisk te bevatten, of mediacenter mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchBigB
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 17:52
even kijken op http://www.divxplayer.nl/2006/ en dan evt. googlen op goedkopere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo KiSS gebruikers.

Ik zelf heb ook een KiSS 558 en heb een leuk voorstel:
Even inleiden:
Op deze KiSS 558 (volgens mij de enige) kan je handmatig het IP adres van een PC-Link server invoeren.
Standaard draait het apparaat zelf zo'n server (http poort 80 dus)
Als je dus deze poort op je router open zet en verwijst naar het IP van je KiSS , kan een andere 558 gebruiker jou bestanden benaderen ! ;)
Ik heb het geprobeerd met een kennis van mij die een zeer goede upload had en kon daardoor STREAMING een DivX film kijken vanaf een andere locatie.
Kopieren ging ook goed.
Modbreak:laten we dat gewoon niet doen

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 18-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterboyke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een Kiss DP-558 recorder (80GB) maar de voeding heeft het begeven, kan iemand me helpen en zeggen waar ik zo'n voeding zou kunnen bestellen aub ??

[ Voor 20% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:34 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobB_W
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:28
De meest voorkomende oorzaak van het kapot gaan van de voeding van de DP 558 zijn 2 condensatoren, deze kunnen vrij makkelijk vervangen worden. Check: www.mpcclub.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterboyke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-07-2022
RobB_W schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:58:
De meest voorkomende oorzaak van het kapot gaan van de voeding van de DP 558 zijn 2 condensatoren, deze kunnen vrij makkelijk vervangen worden. Check: www.mpcclub.com
Bedankt voor de info maar dat had ik al gelezen.
Bij mij is dit niet het geval, mijn voeding is echt helemaal stuk, echt niks meer aant te doen !
Niemand die me kan helpen, ik zoek er al zolang naar, ik heb al een paar keer naar divxplayer.nl gemaild maar die antwoorden gewoon weg niet ?!!

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:33 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Okay, ik heb nu ook de stage II firmware, draait prima. Echter, waar ik op hoopte lukt me niet.

Ik heb een music folder op m'n laptop, en die wil ik automatisch syncen met mijn 558. Hoe stel ik dat in? Of heb ik daar een apart programma voor nodig?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Ik gebruik voor het afspelen van muziek die op m'n pc staat freekiss. Dit is een klein freeware progje dat je movies/music/pics kan syncen met je pc.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Daar kan ik toch geen bestanden op mijn DP-558 zetten? Dan stream ik alleen maar naar de Kiss, en ik wil ze echt op de HD van de Kiss hebben staan. (Dan kan ik als ik mijn laptop meeneem, mijn kiddo's toch hun filmpjes laten kijken)

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via ftp kun je je kiss volzetten met muziek en andere zut.
via ftp kun je ze er ook weer afhalen.

echter, streaming vanaf de kiss naar pc muziek luisteren/filmpjes kijken.... heb ik nog nooit van gehoord dat dat kan. Als je zelf wat kunt sleutelen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Nee, ik wil een folder die op mijn Laptop staat automatisch syncen met de map op de Kiss. Vanaf de Kiss luisteren dus.

Zo snel mij laptop aan mijn netwerk hangt, moet de laptop checken of er wijzigingen zijn in de music map opo de laptop tov die op de kiss. Als die er zijn, de wijzigingen doorvoeren op de kiss... Syncen dus...

Dat je via ftp kan uploaden weet ik, dat doe ik nu al, maar ik moet telkens handmatig de nieuwe bestanden naar de Kiss uploaden, en dat wil ik graag automatisch laten gebeuren...

snappie?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja.

kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
hmmm...

http://www.tbsoftinc.com/turboftp/index.htm

:X

[ Voor 85% gewijzigd door joeltje op 12-09-2007 14:36 ]

Ik heb niets te melden.

Verwijderd

Ik heb net een tweedehands 1500 gekocht.
kabels aansluiten..
pc > router > kiss
netwerkkabel.. dus niet draadloos
webradio werkt
freekiss en pc link kunnen het apparaat niet vinden.
ip adres ingevoerd in kiss
zelfde verhaal.
ook zonder a/v software en firewall deze problemen

iemand een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 07-06-2008 11:33 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Verwijderd

werkt alweer na een paar reboots van de Kiss

• joeltje
  • Niet online
Sync Service Module
Run scheduled FTP and SFTP sync tasks or session tasks in NT service. Support dependency of tasks, multiple simultaneous schedule tasks and different dialup connection for individual site. Run programs before and after a schedule task.

Auto Upload New Files and/or Updated Files in Local Folder
Watch a local folder and automatically upload any new files dropped in it and/or updated files
dat is wat ik zocht, nu nog kijken of dit inderdaad ook naar mijn Kiss werkt...

Ik heb niets te melden.

• devil-strike
Nieuwe firmware voor de kiss dp-558 en vr-558 :D Versie 1.1.8
Changelog:
Release notes:
- The HDD can now be recovered after it has been corrupted (e.g. by mains power loss during file saving)*
- The sound volume is now adjusted correctly using the Digital Output when playing Time Shift
- The playback of DVD Video with PCM Soundtrack when audio are set to "Digital" are now enabled
- Can now Playback VCD when the Audio settings are set to "Digital"
- Can now Playback CD-Audio when the Audio settings are set to "Digital"

*) Hard Disc Drive (HDD) file system check recovery menu added to firmware
update disk as first option. (Called "Disc Check"). After file system check
a "Complete" message is given on the screen. The algorithm has then
been through the entire HDD and fixed corrupted files. Some partially
corrupted files might be saved in Lost & Found on the HDD, which can be
identified and deleted or moved/renamed by FTP from a PC. The recovery
of the HDD can take long time depending on the condition of the HDD. We

dp-558: http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5842214507B04
vr-558: http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5842214507B04

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:27

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik had gehoopt dat het probleem van de white noise opgelost zou worden (ik meen dat hier ergens ook gemeld werd). Jammer. Vanavond toch maar eens de firmware installeren.

Hier staat tekst

• KRG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:38

KRG

Weet iemand hoe ik mijn KiSS Dp-1500 elke ochtend om tijd X automatisch aanzet met een bepaalde handeling? Bijvoorbeeld een bepaalde radiozender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik heb een probleem met mijn Kiss-player en vista, ik heb een ander topic hier over geopend maar misschien dat ik het hier had moeten posten.

Kiss-player 1500 geen divx in Vista

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05
Ik probeer oude video banden over te zetten op mijn DP-558. Ik gebruik hiervoor de scart-aansluiting. Het gaat een hele tijd goed, alleen plotseling wordt er ineens alleen maar blauw beeld opgenomen. Het geluid blijf ik wel horen.

Als ik de opname stop en gewoon ga kijken via de DP-558 naar videorecorder, springt het beeld op dat punt weer op blauw. Als ik dan enkele keren op "Input" druk, kom ik weer terug op "Scart composite" en krijg ik weer gewoon beeld. Echter dit kan in niet doen tijdens het opnemen. Op de mpcclub geven ze aan dat het aan de Macrovision Protection ligt, echter dit zijn oude homevideo's, dus daar zit geen beveiliging op.

Heeft iemand dit probleem ooit gehad (en opgelost) ?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

DrJamez schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:57:
Heeft iemand dit probleem ooit gehad (en opgelost) ?
klinkt bekend... heb ik ook regelmatig gehad
oplossing is een paar keer opnieuw proberen of ietsje verder opnemen... de scenes kun je weer in je computer aan elkaar lassen.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 23:14

RA7

Hier een oplossing voor mensen die last hebben van leaking/defective PSU capacitors.
Of tewel Power Suplly Mailfunction.
Het schijnt dat de dp-558 een productiefout heeft.

"This page gives a step by step guide for modification of the KISS DP-558 Power Supply due to leaking/defective PSU capacitors.

The KISS DP-558 power supply has a construction error, that makes it fail, typically after beeing used 24/7 ranging from 1-3 years. The problem is proberly caused by the extensive heat that the unit generates combined low voltage capacitors (10 volt).

Mine failed after 2 years and 8 month beeing used 24/7.

Please observe, that making any modifications the the KISS DP-558 will void the warrenty, so proceed at own risk

KISS DP-558 is a high end harddisk recorder, with internet connection and FTP server and integrated online EPG (electronic Program Guide).

The DP-558 basically consist of a Powersupply unit, a main computer board, one DVD drive, one harddisk and a front unit

The harddisk is supplied by a +12 Volt (yellow) and +5 Volt (red). Ground is wired as black. When this type of error occures, both +12 volt and +5 volt linies drop in voltage. To make sure this fix is nessary for your type of error, check for the following symptoms:

# Typical symptoms to look for: LCD Displays only: "KISS DVD"
# LCD Displays only: "BOOT ERR"
# Harddisk does not spin up when unit is powered on
# It is not possible to open DVD drive
# No reaction to remote control
# Display illumination is lower than usual
# Capacitors C19,C20,C15 of PSU may show leakage
# +12 volt and +5 volt supply to the KISS DP-558 harddisk is low (e.g 11 and 3 volt)"

hier had ik dus ook last van, maar je kan het zelf verhelpen, of laten repairen (zoals ik, E 15 en t was gefixed).
hier de link met uitleg:

http://home.cbkn.dk/DP558/

Ik hoop dat sommige hier wat aan kunnen hebben, ipv een nieuwe kopen :D

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:45
Is er een oplossing voor het niet synchroon lopen van het geluid?

Ik heb onderhand bij elke film die ik op mijn VR558 stream dat het geluid gaat achterlopen op het beeld. Ik ben dat onderhand wel een beetje zat.

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Nieuwe Firmware? 1.18 is de nieuwste d8 ik.

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:45
In de release notes van die firmware staat niets over het aanpakken van sync fouten. Ik draai nu 1.1.7

Study everything, You'll find something you can use

• RA7

RA7

Castor385 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:49:
In de release notes van die firmware staat niets over het aanpakken van sync fouten. Ik draai nu 1.1.7
je kan de nieuwe in ieder geval proberen en kijken of het beter draait.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 22:17
Ik heb een DP500 maar heel veel speelt gewoonweg niet af. Ik heb al EzLink manager draaien maar echt heel vaak (vooral bij aparte reoluties) blijft het beeld zwart of zie ik maar de helft.
Ik kijk veel tv series (bv mythbusters, american chopper, kitchen nightmares, high stakes poker etc. etc.) maar het merendeel werkt niet of niet goed.

Ik heb de nieuwste firmware. Soms blijft ie ook hangen en reageert ie gewoon een paar minuten niet op de AB.

Als ik diezelfde (meestal xvid) bestanden afspeel op mijn "merk goedkopie" dvd divx speler doen ze het prima, alleen ik ben cd's branden een beetje zat, dus vandaar dat dit me een oplossing leek, maar helaasch.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben de nieuwe dit probleem niet meer? Of komen we daar achter over 2,x jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:46:
[...]

Hebben de nieuwe dit probleem niet meer? Of komen we daar achter over 2,x jaar?
Pff da zou ik niet weten.... Ik heb alleen gelezen dat de DP 558 dit als veel voorkomend constructiefout heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 07-10 00:35
Ik zoek een speler die via het netwerk DVD's (image) bestanden kan afspelen en dacht meteen aan KiSS. Heeft KiSS zo'n spelen ?

En liefs met HDMI of Component aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet toch een makkelijke manier zijn om ondertitels te kunnen zien op de DP-558 zonder de film helemaal om te zetten naar divx??

Als je nu met subrip de ondertitels uit de VOB's en IFO's haalt,
krijg je bij elk VOB-bestandje een SRM-bestand met dezelfde naam als het bijbehorende VOB-bestand.

Daar moet toch iets mee te doen zijn???

Ik lees hier elke keer vragen over,maar is hier niemand die hier iets mee kan????

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Het enige wat ik weet is dat je de subs in een mapje moet doen met als titel de filmnaam, maar bij mij heeft dat niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7

RA7

Armo schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 13:57:
Ik zoek een speler die via het netwerk DVD's (image) bestanden kan afspelen en dacht meteen aan KiSS. Heeft KiSS zo'n spelen ?

En liefs met HDMI of Component aansluiting.
Dat trekt je netwerk niet, heb ik ook al eens geprobeerd via PC LINK van kiss.
Dan krijg je een leuke diashow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Laatst online: 07-10 00:35
RA7 schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:45:
[...]

Dat trekt je netwerk niet, heb ik ook al eens geprobeerd via PC LINK van kiss.
Dan krijg je een leuke diashow.
Nou, leg mij dan eens uit hoe ik wel 1080p films kan streamen vanaf mijn MediaCenter naarr Xbox 360 boven ? Als het streamen is dan kan 100Mbit (heb zelf 1Gbit) netwerk prima aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt wel met de 558,kijk vaak gedownloade films vanaf de computer,alleen krijg je er geen ondertitels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Armo schreef op zondag 25 november 2007 @ 03:51:
[...]Nou, leg mij dan eens uit hoe ik wel 1080p films kan streamen vanaf mijn MediaCenter naarr Xbox 360 boven ? Als het streamen is dan kan 100Mbit (heb zelf 1Gbit) netwerk prima aan...
het lukt mij ook niet om vobs fatsoenlijk via pclink/freekiss te bekijken....
waarom andere formaten wel lukt zal wel komen omdat het een ander formaat is?

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:56:
het lukt wel met de 558,kijk vaak gedownloade films vanaf de computer,alleen krijg je er geen ondertitels bij.
ondertitels zijn in principe geen probleem... waar gaat het fout?

probleem zijn vaak de ondertitels zelf, zet ik vaak uit omdat het vol vertaal- en spelfouten zit... tenzij het de originele subs zijn. hoe sommige hun naam eronder durven te zetten is mij een raadsel.

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Hier ook mensen ervaringen met de Linksys KiSS 1600? want heb zoiets in me gedachten of een low-budget htpc om die dan vervolgens aan me lcd/plasma scherm te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Guz, het gaat gewoon helemaal fout, als ik vanaf de computer wil kijken.
Op de computer staan VOB-bestanden
Als je nu met subrip de ondertitels uit de VOB's en IFO's haalt,
krijg je bij elk VOB-bestandje een SRM-bestand met dezelfde naam als het bijbehorende VOB-bestand.
Maar ook deze ziet mijn speler niet.

Weet jij een manier?

• guz

guz

sunsun,
zoals gezegd, vobs kijken via pclink werkt niet lekker.
rippen of ff snel een dvd van branden....

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 16:49
RA7 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:09:

hier had ik dus ook last van, maar je kan het zelf verhelpen, of laten repairen (zoals ik, E 15 en t was gefixed).
hier de link met uitleg:

http://home.cbkn.dk/DP558/

Waar heb jij het laten repareren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guz

guz

dschoonman schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:34:
[...]

Waar heb jij het laten repareren dan?
zelf doen :)

watskeburt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 16:49
Ja is mogelijk, maar dan moet ik condensatoren halen, en een soldeerbout, en soldeer, etc. tec. Als ik het bij iemand kan laten doen tegen een schappelijke vergoeding vind ik dat ook prima, maar misschien is het wel een optie om een extra voeding in te bouwen voor de harde schijf en de dvd, is de koeling meteen ook een stukkie beter geregeld.

Verwijderd

ik heb al vrij lang een DP 1000 van kiss die me erg goed beviel. heb hem zelf geupdate naar 2.9.3 (een poos geleden) ik heb nu een spindel verbatim en ik heb nu al meerdere malen achter elkaar het probleem dat hij begint te haperen (beeld en geluid)

ene moment doet hij het perfect en b.v. 1 uur later kan hij als een gek gaan haperen, ik op zoek gegaan maar nog geen nieuwere FW, echter kwam ik wel wat lot genoten tegen :N (met een ander model) meer mensen hier last van want ik begin het zat te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb het namelijk niet in dit topic kunnen vinden:
Bepaalde Xvid video's starten en spelen gewoon prima, totdat er scene's komen waarin niet veel verandering optreedt, zoals bijvoorbeeld dialogen. De video skipt dan vanzelf seconden naar voren en dat is ook te zien aan de tijdsaanduiding op het schermpje.

Ik haal altijd de packed bitstream weg mbv MPEG4Modifier, maar dat mag in verschillende gevallen ook niet baten. Uiteraard zit de nieuwste firmware erin: 2.9.3. Ik gebruikt kissdx als server op mijn NSLU2/linux bakkie.

Iemand een idee?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste