Ik heb zelf de 80GB (Samsung Spinpoint 5400rpm) vervangen door een 250GB Seagate 7200rpm. Geen problemen tot nu toe. Naast de grotere capaciteit is ie nu zelfs ietsje stiller. Let er wel op dat je je garantie verliest bij openmaken van je kast, hoewel het mij gelukt is zonder de sticker te verbreken. Maar aangezien mijn DP-558 uit 2004 stamt was ie toch al lang uit de garantie.BrokenRules schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:58:
En ik twijfel nog over de 80gig of 160gig versie.
Is de hardeschijf makkelijk te vervangen indien ik dit later zou willen? (tot hoeveel gig zou ik dan kunnen gaan?
De VR-558 gaat tot 400GB, maar volgens mij is de firmware vrijwel identiek aan de DP-558, dus waarschijnlijk gaat een 400GB ook wel lukken (let er alleen wel op dat de voeding het aankan) .
Voordat je hem gaat kopen, mijn persoonlijke ervaring: ik heb ook best af en toe mijn DP-558 uit het raam willen gooien, maar ik heb eigenlijk ook nog geen echt alternatief gevonden. Ik ken geen enkele andere harddisc recorder met netwerkaansluiting, ingebouwde webradio, programmeren via internet (remote EPG) en DiVX.
Aan de andere kant: de DP-558 kent ook soms zijn nukken. Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld enkele condensators in de voeding moeten vervangen (zwak ontwerp van de voeding: zowat iedereen krijgt hiermee te maken na zo'n 2 jaar, en waarschijnlijk eerder bij intensief gebruik). Ondersteuning van KiSS zelf is belabberd, maar gelukkig is er mpcclub.com met een boel tips & tricks.
Ik kocht hem destijds nog voor €675, bij Divxplayer.nl is ie nu te koop voor €249. Daar zou ik hem niet voor laten staan.