Gebruik je misschien een progje zoals comskip (oid) dat reclameblokken probeert te detecteren ?
Verwijderd
Het is geen KISS apparaat maar om nu een hele discussie te starten is nog wat te vroeg.
Ook ik zoek een speler die zoveel mogelijk formaten speelt mét wifi én een DVD loopwerk
Zoekende kwam ik deze tegen: H&B DNX-8620

Bron: Ebay.de
Zijn dit geen betere specs dan de KISS? hoewel weer eens erg beperkt aangegeven?
uitgebreide specs http://www.hb-direct.com/pdf/DOC_EN_DNX-8620.pdf
Ook ik zoek een speler die zoveel mogelijk formaten speelt mét wifi én een DVD loopwerk
Zoekende kwam ik deze tegen: H&B DNX-8620

voor 170 euriDe DNX-8620 DVD speler staat op de kruising van draadloze WiFi en High Definition technologie.
Hij is compatible met de meeste video formaten en standaarden, tot MPEG-4, en is uitgerust met
WiFi technologie, zodat je audio en video vanaf je PC op de DNX-8620 af kunt spelen.
Daarnaast ondersteunt de DNX-8620 streaming multimedia, is compatible met Microsoft Windows Media Connect Media Server en Cardea DRM. Bovendien heeft hij een LAN RJ45 netwerkpoort en een USB 2.0 poort voor.
De weergavekwaliteit blijft niet achter bij de netwerkmogelijkheden, dankzij de Progressive Scan uitgang en een digitale DVI uitgang. Voor een vergelijkbare audio kwaliteit heeft hij digitale en optische audio uitgangen. De DNX-8620 is bovendien bijzonder aangenaam en eenvoudig in het gebruik, dankzij de meegeleverde afstandsbediening en de MediaLink visual interface.
Inhoud Zone Zone 2
Standaard PAL/NTSC
Compatible met DivX/MPEG4 Ja
Compatible media CD-R/RW, DVD Video, DVD-R/RW, DVD+R/RW, VCD, SVCD, JPEG Photo CD
Supports Microsoft "Windows Media Connect" Media Server + "Cardea" DRM
Supports Streaming Audio/Video, externe harde schijven/USB sleutels en kaartlezers via USB 2.0
Afneembaar opname support -
Interne harde schijf -
Capaciteit interne harde schijf (Gb) -
Geïntegreerde audio decoder Dolby Digital
Compatible DTS
Video uitgangen Video Composite
S-Video
Composante YUV
DVI
Sortie Progressive Scan 480i/p, 720i/p, 1080i voor DVI & YUV
Audio uitgangen Audio Stereo 2 kanalen
Audio Digitale coaxiaal en optisch
Scart aansluitingen 1
Meegeleverde accessoires Antenne WIFI
Scart kabel
Infrarood afstandsbediening + batterijen
CDROM met PC software installatie
Handleiding Informatie binnenkort beschikbaar
Afmetingen (mm) 430 x 260 x 50
Gewicht (kg) 2,5
Anders Videoformaten 4:3, 16/9
USB 2.0 frontaal
Ethernet LAN RJ-45
Visual Interface met 5 thema's naar keuze
Update via Internet
Bron: Ebay.de
Zijn dit geen betere specs dan de KISS? hoewel weer eens erg beperkt aangegeven?
uitgebreide specs http://www.hb-direct.com/pdf/DOC_EN_DNX-8620.pdf
Nee, dat soort zaken gebruik ik niet. Heb alleen kissdx draaien.MEN-O schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 19:59:
Gebruik je misschien een progje zoals comskip (oid) dat reclameblokken probeert te detecteren ?
Op mijn PC spelen de video's wel gewoon af btw. Er lijkt ook niet echt een rode lijn in de problemen te ontdekken, maar misschien heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) en opgelost?
Nog een toevoeging: het effect treedt met name op tijdens donkere scene's.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Big op 29-12-2007 21:19 ]
De Kiss DP-558 kan opnemen op een HD, dus dit is daarmee niet een vergelijkbaar apparaat.DaBuzzzzz288 schreef:
Zijn dit geen betere specs dan de KISS?
[ Voor 13% gewijzigd door wim-vdv op 15-01-2008 17:15 ]
weet iemand waar je nog een kiss-558 kan kopen? Ik zie op internet alleen maar prijzen van 600 euro en meer. Terwijl ik voor mijn eerste kiss ongeveer 300 euro heb betaald.
En een tweede vraag kunnen twee van deze spelers ook samenwerken? Dus opnames van elkaar bekijken, via kiss1 de recording schedule van kiss2 instellen?
En een tweede vraag kunnen twee van deze spelers ook samenwerken? Dus opnames van elkaar bekijken, via kiss1 de recording schedule van kiss2 instellen?
https://f1nerd.nl
Dat samenwerken met geplande opnamen zal wel niet. Je kunt via het internet een opname plannen op je KISS, via een webpagina, die kan je niet zomaar openen denk ik op een andere KISS.
Opnames van elkaar bekijken zou ik niet weten. Als je de HD kan delen van de KISS misschien wel, maar ik zou er niet op rekenen.
Ik heb gister bij mijn ouders de DVD-drive van hun DP558 vervangen. Het ding speelde bijna geen DVD's af, en die paar DVD's die het wel deden ging met moeite. Ik heb een losse drive gehaald en die erin geschroefd. De KISS had er geen enkel probleem mee, en werkt nu eigenlijk perfect. Het vervangen van de DVD-drive in de KISS is een eitje. Het lastigst was nog wel het frontje passend krijgen op de nieuwe drive, en dat was een kwestie van een beetje vijlen.
Opnames van elkaar bekijken zou ik niet weten. Als je de HD kan delen van de KISS misschien wel, maar ik zou er niet op rekenen.
Ik heb gister bij mijn ouders de DVD-drive van hun DP558 vervangen. Het ding speelde bijna geen DVD's af, en die paar DVD's die het wel deden ging met moeite. Ik heb een losse drive gehaald en die erin geschroefd. De KISS had er geen enkel probleem mee, en werkt nu eigenlijk perfect. Het vervangen van de DVD-drive in de KISS is een eitje. Het lastigst was nog wel het frontje passend krijgen op de nieuwe drive, en dat was een kwestie van een beetje vijlen.
Saved by the buoyancy of citrus
Inieminie kickje.
Ik zoek een netwerk DVD speler. Ik wil gedownloade gebackupte zooi streaming kunnen bekijken, zonder veel poes-pas. Een volledige DVD (of dat nu platte directory's of een iso is, maakt me niet uit) inclusief subs dus gewoon aankilkken en kijken, zonder een dvd-tje te hoeven branden. Ook nog op HDD op kunnen nemen is leuk, maar geen must.
Waar moet ik dan naar zoeken? De 508 klinkt goed, maar lijkt nergens meer goed te vinden? Is er een alternatief van Kiss, of moet ik naar een ander (welk?) merk op zoek. En most of all: ik lees wisselende berichten over het streaming kijken van een DVD via de Kiss, met name in combinatie met subs. Is dit te doen? Het ding komt gewoon met een draadje aan m'n (100mb) netwerk te hangen.
Ik zoek een netwerk DVD speler. Ik wil gedownloade gebackupte zooi streaming kunnen bekijken, zonder veel poes-pas. Een volledige DVD (of dat nu platte directory's of een iso is, maakt me niet uit) inclusief subs dus gewoon aankilkken en kijken, zonder een dvd-tje te hoeven branden. Ook nog op HDD op kunnen nemen is leuk, maar geen must.
Waar moet ik dan naar zoeken? De 508 klinkt goed, maar lijkt nergens meer goed te vinden? Is er een alternatief van Kiss, of moet ik naar een ander (welk?) merk op zoek. En most of all: ik lees wisselende berichten over het streaming kijken van een DVD via de Kiss, met name in combinatie met subs. Is dit te doen? Het ding komt gewoon met een draadje aan m'n (100mb) netwerk te hangen.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heb nu al anderhalf jaar een DP558 maar hij gaat nu toch wel beetje mankementen vertonen....
DVD drive werkt wel, maar niet met alles.... Updaten lukt niet meer van de firmware... DVD erin, maar hij geeft niets aan dat er iets in zit.
Verder vaak de melding dat de schijf volzit, terwijl er nog 60 gig vrij is. Loopt tijdens het opnemen vaker vast.....
Ohh ja, en in welke map moet je mp3 gooien
Ik heb nu wel een audio map, maar ik zie daar op de kiss niets van terug....
DVD drive werkt wel, maar niet met alles.... Updaten lukt niet meer van de firmware... DVD erin, maar hij geeft niets aan dat er iets in zit.
Verder vaak de melding dat de schijf volzit, terwijl er nog 60 gig vrij is. Loopt tijdens het opnemen vaker vast.....
Ohh ja, en in welke map moet je mp3 gooien
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Formatteer een keer de schijf dan.neggix schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Heb nu al anderhalf jaar een DP558 maar hij gaat nu toch wel beetje mankementen vertonen....
Ohh ja, en in welke map moet je mp3 gooienIk heb nu wel een audio map, maar ik zie daar op de kiss niets van terug....
Heb ik gedaan...
Volgens mij heeft de voeding van mijn DP1500 het begeven. Hij gaat niet meer aan. De LCD flikkert een beetje en er komt een zoem uit. Ik vraag me af of het nog rendabel is om het te proberen te laten maken....
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
En je krijgt er nog steeds geen andere firmware op? Het zou kunnen dat de DVD-drive niet goed is, die is wel te vervangen, dat is misschien ook de moeite van het proberen even.
Als de LCD het wel doet (flikkert), waarom neem je dan aan dat de voeding het heeft begeven ?Janoz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 21:50:
Volgens mij heeft de voeding van mijn DP1500 het begeven. Hij gaat niet meer aan. De LCD flikkert een beetje en er komt een zoem uit. Ik vraag me af of het nog rendabel is om het te proberen te laten maken....
Als de voeding dood is, dan werkt niks meer.
Tja rendabel, hoeveel kosten die dingen tegenwoordig ? Als je het al kan krijgen.
o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
Niet dood, maar dat hij op 1 of andere manier niet meer genoeg spanning of stroom levert. De aanname dat de voeding het niet goed meer doet komt omdat de harde zoem van het voedings bordje komt. Daarnaast zie ik op internet vaker voedings problemen terug komen met KISS spelers. De symptomen zijn dan hetzelfde (ongedefinieerd gedrag en een flikkerend lcd scherm). Vaak blijkt daar een elco kapot te zijn. Nu heb ik even gekeken, maar ik zag geen elco's bol staan.
Als mijn KISS speler wordt vervangen, dan wordt dat niet een andere KISS. Het irriteert me dat er nauwlijks wat aan ontwikkeling gedaan wordt, veel content niet afspeeld zonder er weer een bewerking over te gooien, en dat het wisselen tussen vga en svideo via het geheime menu moet (waardoor mijn vriendin niet snel tussen TV en beamer kan wisselen)...
Ik denk dat ik gewoon een 2e hands XBox op marktplaats ga scoren. Kan ik de controlers en spellen die je er vaak bij krijgt weer doorverkopen aan mijn broertje
.
Als mijn KISS speler wordt vervangen, dan wordt dat niet een andere KISS. Het irriteert me dat er nauwlijks wat aan ontwikkeling gedaan wordt, veel content niet afspeeld zonder er weer een bewerking over te gooien, en dat het wisselen tussen vga en svideo via het geheime menu moet (waardoor mijn vriendin niet snel tussen TV en beamer kan wisselen)...
Ik denk dat ik gewoon een 2e hands XBox op marktplaats ga scoren. Kan ik de controlers en spellen die je er vaak bij krijgt weer doorverkopen aan mijn broertje
Verwijderd
Die apparaten zijn zo brakneggix schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:47:
Verwijderd
Ik heb 'm al 3,5 jaar maar nog geen enkele klachten. Nu gebruik ik de DVD lade/speler zo goed als niet moet ik er wel bij zeggen.
Whehe, idd knap klote.. Als ik tijd heb zal ik wel eens een andere dvd erin hangen..Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:50:
[...]
Die apparaten zijn zo brakIk heb de mijne een jaar of 3 denk ik, en al een hele tijd gaat het laatje niet meer open bijvoorbeeld. Geen hardware probleem, want als de maan en de sterren goed staan werkt het weer wél
Ohh en nu deed me audio cd alles op halve snelheid

Ga je niet proberen even een andere DVD-drive eraan te hangen? Dat is ontzettend simpel (het is gewoon PC-spul) en je zult je KISS er niet mee slopen. Alleen even letten op de molex die in de drive gaat, die lijkt wel vastgelijmd zo strak.neggix schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:10:
Whehe, idd knap klote.. Als ik tijd heb zal ik wel eens een andere dvd erin hangen..
Ohh en nu deed me audio cd alles op halve snelheid
Nou, na lang zoeken heb ik eindelijk een telefoon nummer gevonden op de site van Linksys. Tjongejonge wat is dat een onhandige site (tenminste, wat betreft het stellen van een support vraag).
Ik hoop dat die voeding misshcien nog nabesteld kan worden. Ik heb geen zin om E200+ uit te geven aan en 1600 wat dat vind ik die rommel van Kiss niet waard en de 1500 wordt niet meer verkocht.
Hebben ze geen voeding oid dan wordt het toch maar een xbox of een oude htpc oid... Desnoods scoor ik een E30 dvd speler ofzo....
Ik hoop dat die voeding misshcien nog nabesteld kan worden. Ik heb geen zin om E200+ uit te geven aan en 1600 wat dat vind ik die rommel van Kiss niet waard en de 1500 wordt niet meer verkocht.
Hebben ze geen voeding oid dan wordt het toch maar een xbox of een oude htpc oid... Desnoods scoor ik een E30 dvd speler ofzo....
Die kenmerken die je gaf lijken er wel op te wijzen dat het toch aan de voeding ligt. Het gaat bij de meesten om dezelfde, één tot drie condensatoren, waar soms niks aan te zien is.Janoz schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 08:22:
Niet dood, maar dat hij op 1 of andere manier niet meer genoeg spanning of stroom levert. De aanname dat de voeding het niet goed meer doet komt omdat de harde zoem van het voedings bordje komt. Daarnaast zie ik op internet vaker voedings problemen terug komen met KISS spelers. De symptomen zijn dan hetzelfde (ongedefinieerd gedrag en een flikkerend lcd scherm). Vaak blijkt daar een elco kapot te zijn.
Ik had het probleem zelf ook, na zo'n 2 jaar, met dezelfde symptomen. Kan zelf niet solderen maar de aanwijzingen in oa dit topic maakt het echt een makkie. Voor die paar euro die ze kosten is het te proberen.
Voor de Kiss speler is het helaas te laat. Heb dit weekend een 2e hands XBox gescoord op marktplaats en ondanks dat ik een wat oudere versie van xbmc had en bijna alle scripts niet werkten en de xbox best behoorlijk veel lawaai maakt ben ik helemaal om. XBMC reageert veel sneller. Geen gezeik met codecs en packed bit streams. User interface is niet alleen mooier, maar ook veel gebruikersvriendelijker.
Vanavond ga ik maar eens even een nieuwere versie van XBMC installeren en eens op zoek naar een nieuwe stillere fan en wat andere stilmaak mogelijkheden. De kiss speler staat hier nu in een andere kast en als ik er uiteindelijk geen fatsoenlijke bestemming voor weet te vinden gaat hij in de container....
Vanavond ga ik maar eens even een nieuwere versie van XBMC installeren en eens op zoek naar een nieuwe stillere fan en wat andere stilmaak mogelijkheden. De kiss speler staat hier nu in een andere kast en als ik er uiteindelijk geen fatsoenlijke bestemming voor weet te vinden gaat hij in de container....
Mijn dp558 lijkt ook enigszins een langzame dood te sterven. Bijna alle problemen die hier de laatste pagina's te lezen zijn heeft mijn speler ook. Ik heb ook een nieuw probleem: m'n afstandbediening doet het niet of nauwelijks. Nadat ik de speler heb ingeschakeld (op de speler zelf), kan ik maar één knop op de afstandbediening gebruiken (aanzetten). Daarna reageert geen enkele toets op de afstandbediening meer. Alle andere toetsen doen het wel. Dit heb ik getest door de speler vanuit standby via de ejectknop op de speler te starten.
Net nog maar eens voor de zekerheid de laatste firmware erop gegooid, maar dit heeft niet gewerkt. De afstandbediening is uiteraard voorzien van verse batterijen (diverse setjes geprobeerd). Morgen maar eens de support van linksys bellen. Ik ben iig blij dat ik het beestje bij Dixons met uitgebreide garantie heb gekocht, anders heb ik 300 euro naar mijn gevoel praktisch weggegooid, want alleen de eerste paar maanden heeft de Kiss het goed gedaan.
/edit: dagje later -->
technische dienst gebeld (wat een verademing ten opzichte van grote helpdesks als upc/nuon/whatever!). Mijn troubleshooting blijkt toch niet waterdicht te zijn geweest. Met een digitale camera kan bekeken worden of de IR-leds van een afstandbediening nog werken, en het bleek dus dat de AB maar een enkele puls afgeeft. Kapot dus. Kiss (linksys) stuurt me gratis een nieuwe op, ondanks dat de fabrieksgarantie al verlopen is. Uitstekende service
Hopelijk lost de nieuwste firmware gelijk het probleem op van de harddisk fouten.
Net nog maar eens voor de zekerheid de laatste firmware erop gegooid, maar dit heeft niet gewerkt. De afstandbediening is uiteraard voorzien van verse batterijen (diverse setjes geprobeerd). Morgen maar eens de support van linksys bellen. Ik ben iig blij dat ik het beestje bij Dixons met uitgebreide garantie heb gekocht, anders heb ik 300 euro naar mijn gevoel praktisch weggegooid, want alleen de eerste paar maanden heeft de Kiss het goed gedaan.
/edit: dagje later -->
technische dienst gebeld (wat een verademing ten opzichte van grote helpdesks als upc/nuon/whatever!). Mijn troubleshooting blijkt toch niet waterdicht te zijn geweest. Met een digitale camera kan bekeken worden of de IR-leds van een afstandbediening nog werken, en het bleek dus dat de AB maar een enkele puls afgeeft. Kapot dus. Kiss (linksys) stuurt me gratis een nieuwe op, ondanks dat de fabrieksgarantie al verlopen is. Uitstekende service
Hopelijk lost de nieuwste firmware gelijk het probleem op van de harddisk fouten.
[ Voor 22% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 21-03-2008 15:09 ]
Hier staat tekst
Wat ik nu heb 
Ik kan van ftp naar m'n dvd connecten, dan wil ik een avi in de video map gooien, zegt ie "overwrite"
Terwijl er niets opstaat, dan druk ik yes, en dan zet ie het bestand erin, maar dan 1 kb... Dat was het... Kopieer ik em eerst naar Lost+Found map, en dan naar video doet ie het wel 
En ik krijg ook steeds de foutmelding "schijf vol" als ik wil opnemen, terwijl ik em net geformatteerd + fabrieksinstellingen teruggezet heb

Ik kan van ftp naar m'n dvd connecten, dan wil ik een avi in de video map gooien, zegt ie "overwrite"
En ik krijg ook steeds de foutmelding "schijf vol" als ik wil opnemen, terwijl ik em net geformatteerd + fabrieksinstellingen teruggezet heb
Check de hardeschijf eens op fouten. Met de nieuwste firmware (1.1.8) op een cd'tje gebrand kan dat namelijk. Ik ben alleen nog aan het wachten op m'n nieuwe AB, dan kan ik mijn speler ook eens testen (heb namelijk hetzelfde probleem).
Hier staat tekst
Ja, Nu deed dat update cd'tje het wel dus ik heb het gedaanSjaak_Afhaak schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:14:
Check de hardeschijf eens op fouten. Met de nieuwste firmware (1.1.8) op een cd'tje gebrand kan dat namelijk. Ik ben alleen nog aan het wachten op m'n nieuwe AB, dan kan ik mijn speler ook eens testen (heb namelijk hetzelfde probleem).
Hopelijk is ie nu minder aan het kloten
-edit- Ftp inloggen is al wel een stuk sneller, en na een paar bestanden gekopieerd te hebben, lijkt het beter te werken allemaal
[ Voor 12% gewijzigd door neggix op 27-03-2008 13:39 ]
Ik wordt gek. Ik heb de 558, maar die pakt lang niet alle dvd's. 9 van de 10 keer krijg ik na in indoen van de dvd een vastloper, en als dat niet gebeurd, kan ik iig geen dvd kijken, en de dvd komt er niet meer uit 
Ik baal er goed van, iemand een idee voor een oplossing? Firmware is geupdate, en ik heb ook andere firmware geprobeerd, maar het probleem blijft
Ik baal er goed van, iemand een idee voor een oplossing? Firmware is geupdate, en ik heb ook andere firmware geprobeerd, maar het probleem blijft
Ik heb niets te melden.
Andere DVD-speler installeren. Werkte bij m'n ouders perfect, 't ding speelt nu alles af. De drives die er standaard in zitten lijken wat slecht te zijn.
hmm, is daar een tutorial oid voor? Ik ben niet zo'n schroever nml...
En wat voor dvd speler kan er dan in, want ik wil natuurlijk wel een nromale voorkant, niet een witte lade of zo..
En wat voor dvd speler kan er dan in, want ik wil natuurlijk wel een nromale voorkant, niet een witte lade of zo..
Ik heb niets te melden.
Jup klinkt als een defect DVD speler, ik heb hem toevallig ook nét vorige week vervangen !
Wat betreft de witte lade, de volgende twee typen kan je gebruiken met de orginele voorkant:
SAMSUNG SH-D162C of SAMSUNG SH-D162D (Pin me er niet op vast)
Zie ook: http://www.mpcclub.com/mo...ms&file=viewtopic&t=14137
Mogelijk moet je de firmware flashen ivm noise reduction:
http://club.cdfreaks.com/...ise-rpc1-firmware-238152/
Let op, gooi je oude drive niet weg ! Je hebt hem mogelijk nodig voor het uitvoeren van Firmware updates...dit schijnt alleen te kunnen me de orginele dvd speler.
-Edit: Ik had geen SH-D162C of SH-D162D liggen dus ik heb een andere willekeurige samsung drive gepakt welke ik toevallig nog had liggen, waarop het orginele kiss frontje dus niet op past !
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of dat orginele frontje op de SH-D162C of SH-D162D wel goed past. Zou iemand dat kunnen controleren ?
Wat betreft de witte lade, de volgende twee typen kan je gebruiken met de orginele voorkant:
SAMSUNG SH-D162C of SAMSUNG SH-D162D (Pin me er niet op vast)
Zie ook: http://www.mpcclub.com/mo...ms&file=viewtopic&t=14137
Mogelijk moet je de firmware flashen ivm noise reduction:
http://club.cdfreaks.com/...ise-rpc1-firmware-238152/
Let op, gooi je oude drive niet weg ! Je hebt hem mogelijk nodig voor het uitvoeren van Firmware updates...dit schijnt alleen te kunnen me de orginele dvd speler.
-Edit: Ik had geen SH-D162C of SH-D162D liggen dus ik heb een andere willekeurige samsung drive gepakt welke ik toevallig nog had liggen, waarop het orginele kiss frontje dus niet op past !
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen of dat orginele frontje op de SH-D162C of SH-D162D wel goed past. Zou iemand dat kunnen controleren ?
[ Voor 22% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-06-2008 14:23 ]
My favorite programming language is solder.
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de PC-LINK software van KiSS vandaan kan halen?
Heb net een DP508 gescoord (zonder software enz.) maar kan echt nergens de juiste software vinden....
Heb net een DP508 gescoord (zonder software enz.) maar kan echt nergens de juiste software vinden....
Gebruik FreeKiSS. Dat is een veel beter alternatief.henkus_donor schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:18:
Kan iemand mij misschien vertellen waar ik de PC-LINK software van KiSS vandaan kan halen?
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder
Is er een programma dat DVD iso's of directories compleet kan tonen op de TV via de KISS DP508?
Ik gebruik nu KISSdx (http://kissdx.vidartysse.net/) wat met behulp van een linux library weliswaar de VOBs (uit een dir of als iso) kan streamen naar de kiss player maar ik krijg niet het menu e.d. van de DVD en dat is wat onhandig bij wat grotere dvds.
Zo nee: weet iemand of er een apparaat is dat DVD ISO's kan tonen op de TV alsof de DVD in de drive zit?
(mijn zoontje verruineert elke kids DVD na enkele weken, dus ik dacht: laten we dat eens virtualizeren)
Ik gebruik nu KISSdx (http://kissdx.vidartysse.net/) wat met behulp van een linux library weliswaar de VOBs (uit een dir of als iso) kan streamen naar de kiss player maar ik krijg niet het menu e.d. van de DVD en dat is wat onhandig bij wat grotere dvds.
Zo nee: weet iemand of er een apparaat is dat DVD ISO's kan tonen op de TV alsof de DVD in de drive zit?
(mijn zoontje verruineert elke kids DVD na enkele weken, dus ik dacht: laten we dat eens virtualizeren)
Heb nu al een tijdje een Kiss DP-508 (firmware 2.9.1) en ben hier best tevreden mee. Speelt behoorlijk wat af (zolang je de packed bitstream eruit haalt). Maar toch heb ik hier een vraagje waar ik zelf niet uit kom.
Heb al veel opgezocht maar kom er toch echt niet uit....
Ik lees op verschillende fora (waaronder deze) dat je in het hidden menu kan aangeven op wat voor een resolutie hij output en verschillende specs kan zien.
Het probleem is echter dat ik niet in dit menu kom.....Ik heb meerdere toetscombinaties geprobeerd op m'n afstandsbediening maar hij doet helemaal niks.....
eject - clear - 2 - 7 - 6 zou de code moeten zijn om in het hidden menu te komen....maar er gebeurt helaas helemaal niks
Mijn vraag is eigenlijk of dit werkt met iedere firmware, of is er iets wat ik verkeerd doe? Ik neem aan dat het niet echt uitmaakt wanneer/waar je deze code intoetst? (ik doe het wanneer ik in het menu zit)
Daarnaast ben ik er vanuit gegaan dat de "clear" knop de back knop is (met het groene pijltje)
Wellicht dat iemand het een en ander kan toelichten
Heb al veel opgezocht maar kom er toch echt niet uit....
Ik lees op verschillende fora (waaronder deze) dat je in het hidden menu kan aangeven op wat voor een resolutie hij output en verschillende specs kan zien.
Het probleem is echter dat ik niet in dit menu kom.....Ik heb meerdere toetscombinaties geprobeerd op m'n afstandsbediening maar hij doet helemaal niks.....
eject - clear - 2 - 7 - 6 zou de code moeten zijn om in het hidden menu te komen....maar er gebeurt helaas helemaal niks
Mijn vraag is eigenlijk of dit werkt met iedere firmware, of is er iets wat ik verkeerd doe? Ik neem aan dat het niet echt uitmaakt wanneer/waar je deze code intoetst? (ik doe het wanneer ik in het menu zit)
Daarnaast ben ik er vanuit gegaan dat de "clear" knop de back knop is (met het groene pijltje)
Wellicht dat iemand het een en ander kan toelichten