Kiss-player 1500 geen divx in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49
Ik heb een Kiss-player, welke ik al lange tijd tevreden gebruik alleen krijg ik via vista geen DIVX afgespeeld via de speler op mijn TV.

Het rare is als ik mijn systeem op start met XP (dual0boot) dan werkt wel alles gewoon prima.

Ik kan wel via mijn vista-systeem na tevredenheid de boel benaderen en muziek afspelen alleen divx en foto's doet hij niet ?
Heeft het misschien te maken met de bestand grote of een speciale beveiliging in vista, hopelijk heeft er iemand een passend antwoord op want het is niet echt makkelijk, want als ik effe een filmpje wil kijken moet ik eerst vista afsluiten en dan xp op starten.

Teteringen

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Arie26
In het topic staat er niks over, en omdat ik het een specifiek probleem vind heb ik er een apart topic over geopend omdat ik niet weet waar het probleem zit.

offtopic:
JA en nu

Teteringen

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb/had hetzelfde probleem. Ik heb ergens gelezen dat als je 1 stap terug gaat in firmware dat dan het probleem voorbij is maar of je dat wilt is natuurlijk nog de vraag.

Zelf heb ik uiteindelijk een laptop-harde schijf ingebouwd die ik hier nog had liggen. Ik zet nu daar mijn films op en dan gaat het perfect.

• Arie26
Roelos schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:45:
Ik heb/had hetzelfde probleem. Ik heb ergens gelezen dat als je 1 stap terug gaat in firmware dat dan het probleem voorbij is maar of je dat wilt is natuurlijk nog de vraag.

Zelf heb ik uiteindelijk een laptop-harde schijf ingebouwd die ik hier nog had liggen. Ik zet nu daar mijn films op en dan gaat het perfect.
Dat is natuurlijk ook nog te proberen, effe een stapje terug gaan in de firmware.
Weet je nog waar je het gelezen hebt.
Ik baal er wel van want eigenlijk wil ik binnenkort van mijn Dual=boot systeem af maar zo lang ik XP nog nodig heb gaat dat niet.

Teteringen

• Arie26
Firmware gedowngrade, maar niks 2.9.2 geprobeerd en daarna 2.9.1 en nog steeds het zelfde probleem.
Wel geluid/MP3, kan alles Divx bestanden gewoon zien maar niet afspelen en onder XP werkt het toppie.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
Ik heb zo juist maar eens een mailtje gestuurd naar de leverancier van mijn speler of hij een passende oplossing heeft.

Geachte Helpdesk,

Een kleine 2 jaar geleden heb ik bij jullie een Kiss-player gekocht de 1500.

Alles werkt na behoren en tot volle tevredenheid, nu heb ik alleen een andere PC gekocht en daar op geïnstalleerd XP en Vista met het opstarten kan ik dan kiezen welke systeem ik opstart.
Kies ik mijn XP systeem kan ik probleemloos alles afspelen via mijn netwerk ( PC aangesloten op een Linksys-router en daar de Kiss-player op aangesloten).

Start ik nu echter mijn Vista systeem op dan zie ik wel alle bestanden en ik kan probleemloos MP3-bestanden afspelen maar JPEG-bestanden doet hij niet en DIVX.
Ik zie echter wel alle bestanden gewoon staan maar als ik ze selecteer (divx en jpeg) dan wordt het scherm even zwart en keert het weer terug naar het overzicht met alle Divx-bestanden.

En omdat het probleem zich niet voor doet als ik op start in XP ligt het niet aan de “hardware” .

Ik heb van alles geprobeerd:
- Verschillende programma’s van Kiss PC Link
- Ik heb 3 stuks firmware getest 2.9.1 2.9.2 en 2.9.3 maar geen verschil
- Ik heb van alles geprobeerd met rechten van bepaalde mappen en dergelijke maar dat geeft ook geen verschil.
- Divx-bestanden op verschillende plaatsen geplaatst op mijn computer en via externe schijven maar niks.

Hopelijk heeft een oplossing voor bovenstaande probleem.

Met vriendelijke groet,

Arjan van Engelen

Ben benieuwd naar hun reactie.

Teteringen

Pagina: 1