Gebruikerservaring met KiSS DivX spelers Deel III

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 22.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Vraagje, ik ga binnenkort over op het aanschaffen van mijn 26" Bravia HDTV LCD schermpje, en daarnaast ben ik nog steeds de trotse eigenaar van een KISS DP-500 waar ik nog steeds heel wat leuke dingen mee stream. Mijn vraag is echter of ik in 720p films/trailers/etc kan streamen via KiSS Pc Link of dat de firmware het niet ondersteund. Na wat google werk kon ik er niet helemaal uitkomen dus voordat ik alles aansluit dacht ik vraag t even. HD is niks anders als een bepaalde resolutie+codec lijkt me en 100mbit moet voldoende zijn om het te streamen dus het lijkt me niet zo'n probleem toch?
Alvast bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door nudie op 16-05-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 100mbit zul je in de praktijk kunnen vergeten met de Kiss, probeer dat maar eens uit met FTP...
Dus je zult vermoedelijk al stranden met de snelheid. Verder kan de Kiss DP500 volgens mij geen 720p aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

The Legend

*Plop*

Net een DP1500 aangeschaft maar het werkt allemaal nog voor geen meter. Een DVD-RW (Sony) gebrand met een aantal films, apparaat leest de hele DVD niet eens. Firmware update op DVD/CD gebrand, werkt niet. Hij leest de CD wel, vraagt dan om het apparaat te herstarterten met de knop aan de voorkant -> De knop aan de voorkant doet niets want het apparaat gaat er niet van uit. Uitzetten via de AB helpt niet want dan begint hij gewoon weer overnieuw met vragen om de speler te herstarten |:(

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:52
The Legend schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:00:
De knop aan de voorkant doet niets want het apparaat gaat er niet van uit. Uitzetten via de AB helpt niet want dan begint hij gewoon weer overnieuw met vragen om de speler te herstarten |:(
Als je de cd erin stopt en de dp1500 vervolgens uitzet door de stekker eruit te trekken, een paar tellen wacht en vervolgens de stekker weer erin steekt, reboot ie wel. Bij mij werkte dat wel althans.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

driedees schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 14:03:
[...]

Als je de cd erin stopt en de dp1500 vervolgens uitzet door de stekker eruit te trekken, een paar tellen wacht en vervolgens de stekker weer erin steekt, reboot ie wel. Bij mij werkte dat wel althans.
Thx! Dat werkte. Wel idioot dat zoiets simpels al verkeerd staat aangegeven en belabbert werkt. Ik heb nu even geen mogelijkheid om hem aan het netwerk te hangen dus ben aan het klooien met CD/DVD's, geen van allen leest 'ie? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:29

jbr

Right back @ ya

Het idiote is dat er geen simpele aan/uit knop op dat ding zit... Zonder AB kun je dat ding niet eens in de standby zetten... Voor de rest is het een prima apparaatje vind ik....

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook wat moeite voor moeten doen (met bijv een switch ertussen) maar uiteindelijk alles aan de praat gekregen.
Ik rust gewoon niet voor iets werkt, meestal met resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nou, toch maar ff een ethernetkabeltje getrokken en dat bevalt goed! Nog geen enkele film gehad die niet afspeelde, valt me echt heel erg mee. Ook nieuwe films zoals Firewall en Underworld Evolution spelen zonder problemen, evenals series van 24, Prison Break en Lost.

* The Legend is tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie of het bij de online webradio ook mogelijk is om radiozenders zelf toe te voegen? Want ja, ik kan bv 3fm/skyradio/slam fm/etc. niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:27
Ik heb sinds kort een nieuwe tv, sony breedbeeld. Hiervoor had ik een 4:3 tv. Nu heb ik m'n DP-1500 ingesteld op breedbeeld, maar er veranderd niks? Het menu is gewoon nog 4:3, dan kan ik m'n tv wel op wide zetten maar dan is het alleen maar uitgerekt. Of is dit normaal?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hmm ik heb mijn oog laten vallen op de DP1500 maar ik zie dat er toch nogal wat afspeel problemen zijn.

Is het nou zo dat als je zelf op je pc de films omzet naar een bepaald formaat dat hij ze altijd kan lezen?
Want ik ben niet vies van wat converteren als dat nodig is :)

En zijn er mensen die hem draadloos gebruiken zónder problemen? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Gonadan schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:50:

Is het nou zo dat als je zelf op je pc de films omzet naar een bepaald formaat dat hij ze altijd kan lezen?
Want ik ben niet vies van wat converteren als dat nodig is :)
Ja. De Xvid QPel codec vreet ie bijvoorbeeld niet. Omzetten naar DivX en het speelt prima.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sig69 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:58:
[...]

Ja. De Xvid QPel codec vreet ie bijvoorbeeld niet. Omzetten naar DivX en het speelt prima.
Geweldig!
Da's ook zo gebeurd :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik heb een DP500 met Firmware versie 2.9.3 en heeft dus veel last van haperingen. Nou wil ik mijn firmware downgraden, kan dit gewoon?

En kun je dat ook gewoon met een rewriteble? Of moet het persé echt gebrand zijn?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
Hey mijn ouders hebben hier ook zon Kiss 558 gekocht en ze hebben ook een PC met windows media centre... Nu wilde mijn vader eigenlijk media centre gebruiken via de Kiss player met een wireless lan verbinding... Nu lijkt mij dat dit nooit kan en dat je altijd een kabel van PC naar TV nodig hebt, maar omdat ik 0,0 verstand heb van dit soort dingen en schijnbaar hadden ze in de winkel gezegd dat het wel kon denk ik vraag het hier wel ff?
ook het niet kunnen toevoegen van radio zenders (ze willden graag radio 1 2 3 en alle bekende nederlandse zenders) is een probleem is er een mogelijkheid om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 14:48
Het valt me helaas op dat ik steeds meer XVID video's niet kan afspelen. Ook na de laatste firmware updates spelen een groot aantal films niet af. Het is zelfs zo erg dat bij sommige films m'n KISS player blijft hangen en waardoor een "harde" reset (stroom er af halen) de enige optie is. Is dit werkelijk een codec probleem of is m'n speler gewoon brak?

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

van Binsbergen schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:37:
Het probleem zit 'm {...} in een kleine verandering in de XviD codec. Hierdoor zijn er packed bitstreams in gebruik.

Met behulp van de tool MPEG4 Modifier zijn deze packed bitstreams te verhelpen. 90% kans dat de films dan wel spelen. De tool is te vinden op: http://www.moitah.net/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DP-558 heeft een probleem met de (analoge Dolby) geluidsweergave.
De speler gooit (via de SCART ingang) het Dolby patroon door elkaar, waardoor een vervormd patroon de speler (door de SCART output) verlaat.
Dit heb ik geconstateerd doordat ik een Film1 decoder gebruik.
Dit probleem is inmiddels In Denemarken erkend, er wordt naar een oplossing gezocht door Nero(?).
Men houdt mij op de hoogte...
Gezien de reacties vanuit de servicehoek lijkt het een serieus probleem en zit het waarschijnlijk in alle DP-spelers (mijn conclusie) ook de laatste nieuwe.

Er waait een ijzige stilte vanuit Denemarken.
Zijn er mensen die dit probleem ook ontdekt en gemeld hebben?
Hoe meer melders, hoe sneller er iets aan gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 09:46:
Er waait een ijzige stilte vanuit Denemarken.
Zijn er mensen die dit probleem ook ontdekt en gemeld hebben?
Hoe meer melders, hoe sneller er iets aan gedaan wordt.
Er waait wel wat meer daar: nieuws: Relatie tussen Cisco en Kiss vertoont barsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn K|i|S|S DP-500 gedumpt na 2 jaar. steeds minders films spelen goed af omdat codecs veranderen en de support in fw upgrades ook bagger is. ben nu overgestapt op een echte media center die wel alles afspeelt. als iemand nog een K|i|S|S DP-500 wil check maar in het sales gedeelte van tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de webzijde kan ik niet terugvinden of de HD ondersteuning van de DP-600 ook XviD's betreft? M.a.w., worden 960x520 of 1280x720 XviD's net zo keurig afgespeeld als .TS streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:15:
Op de webzijde kan ik niet terugvinden of de HD ondersteuning van de DP-600 ook XviD's betreft? M.a.w., worden 960x520 of 1280x720 XviD's net zo keurig afgespeeld als .TS streams?
Hier in mijn topic heb ik een overzichtje gemaakt.
En voor zover ik weet kan hij prima XviD afspelen. :)

Zie ook hier. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:43:
[...]

Hier in mijn topic heb ik een overzichtje gemaakt.
En voor zover ik weet kan hij prima XviD afspelen. :)

Zie ook hier. :)
Dat 'ie XviD afspeelt, is natuurlijk sowieso een belangrijke eis, en dat dat in principe wordt ondersteund, had ik al gevonden - het gaat me, en dat vind ik ook niet terug op bovenvermelde pagina's, om HD XviD. Een mogelijkheid die ik zelf alleen op PC (tot 720p, misschien 1080 op heel snelle machines), of XBOX (tot 576p) heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah sorry, nee, dat kan hij niet :)

Als je via m'n eerdere link naar de handleiding staat dan vind je het volgende:
Videoformaten DVD, Windows Media 9, Windows Media 9 HD, MPEG, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11, DivX 4, DivX 5, DivX HD, Nero Digital, XviD
Dus geen XviD HD :'(

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:59:
Ah sorry, nee, dat kan hij niet :)

Als je via m'n eerdere link naar de handleiding staat dan vind je het volgende:

[...]

Dus geen XviD HD :'(
Paar keer al 960x520 xvid bestanden afgespeeld, werkte prima.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect_Cell schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:15:
[...]
Paar keer al 960x520 xvid bestanden afgespeeld, werkte prima.
:D :D :D

Als 'ie HD DivX ondersteunt, waarom dan inderdaad ook geen XviD; de rekenkracht is er.

Thanks.

Nu wordt dit apparaat toch wel heeeel interessant 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met gedeelte nero digitaal daar word zeker niet de de nerodigitaal AVC ( H264 ) mee bedoeld.
Als ik het goed heb is nerodigitaal avc eigelijk het zelfde als de H264 codec of heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:17:
[...]

:D :D :D

Als 'ie HD DivX ondersteunt, waarom dan inderdaad ook geen XviD; de rekenkracht is er.

Thanks.

Nu wordt dit apparaat toch wel heeeel interessant 8)
Juich niet te vroeg, er zijn nog erg veel bugs, ook met de laatste firmware.

Lees dit forum er maar op na: http://www.mpeg-playcente...orums&file=viewforum&f=55

Er is trouwens ook een topic waar allerlei verschillende HD file types getest worden, wat je wss wel interessant zal vinden.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb geen HD tv, dan heb je toch ook niets aan HD afspelen?
Omdat m'n tv toch niets doet met de extra resolutie? :)

Ik heb trouwens nog wat vragen voor mensen die de DP-1500 hebben.
- zijn de films/MP3's goed af te spelen via WiFi?
- zijn er al veel codec problemen?
- zijn de meeste problemen die ik deze topics heb gevonden al opgelost met de laatste firmware? :)
De DP-1500 lijkt mij een mooie optie omdat ik éénmalig converteren niet erg vind en hij verreweg de goedkoopste is die ik kon vinden ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Gonadan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:35:
Geen idee, het apparaat is een beetje kritisch mbt tot welk wlan kaartje erin stopt. Die van mij doet het dus niet.
- zijn er al veel codec problemen?
In heb alleen af en toe problemen met die f#cked packed bitstream Xvid's
- zijn de meeste problemen die ik deze topics heb gevonden al opgelost met de laatste firmware? :)
Geen idee, al een tijdje geen nieuwe firmware meer gezien.
De DP-1500 lijkt mij een mooie optie omdat ik éénmalig converteren niet erg vind en hij verreweg de goedkoopste is die ik kon vinden ;)
Als je dat niet erg vind is het een prima ding :Y)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sig69 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:28:
Geen idee, het apparaat is een beetje kritisch mbt tot welk wlan kaartje erin stopt. Die van mij doet het dus niet.
Dus hij is inderdaad van zichzelf niet wireless :'(
Daar was ik al bang voor.

Heb jij een idee welk netwerkkaartje hij wel pakt? :)
In heb alleen af en toe problemen met die f#cked packed bitstream Xvid's
Die zijn voor alle oudere generatie Media Centers een ramp ;)
Geen idee, al een tijdje geen nieuwe firmware meer gezien.
Welke gebruik jij dan?
Heb je hem nog geflashed om de b.v. de subs te verbeteren?
Als je dat niet erg vind is het een prima ding :Y)
Ik zag hem vandaag nog ergens staan voor €100.
Een showmodel, dus misschien kan ik er nog wat van af lullen, dan zou het wel een goede prijs zijn denk ik :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Gonadan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:35:
Ik heb trouwens nog wat vragen voor mensen die de DP-1500 hebben.
Ik vind dat tegenvallen. Hij lijkt bij MP3 niet goed te bufferen waardoor hij hapert. Video, ogg, etc gaat wel prima. Dus dat is een vreemde bug.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Idd, maar dat doet hij met een kabel aansluiting ook. Wifi heb ik nog niet geprobeerd maar bij het afspelen van MP3 slaat 'ie soms over alsof er een te klein buffer is idd. Bij films heb je hier absoluut geen last van. De ene keer is het ook erger dan de andere keer, stroom eruit en erin helpt soms als het heel erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zpottr schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:13:
[...]

Ik vind dat tegenvallen. Hij lijkt bij MP3 niet goed te bufferen waardoor hij hapert. Video, ogg, etc gaat wel prima. Dus dat is een vreemde bug.
The Legend schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:48:
Idd, maar dat doet hij met een kabel aansluiting ook. Wifi heb ik nog niet geprobeerd maar bij het afspelen van MP3 slaat 'ie soms over alsof er een te klein buffer is idd. Bij films heb je hier absoluut geen last van. De ene keer is het ook erger dan de andere keer, stroom eruit en erin helpt soms als het heel erg is.
Ik had al ergens iets gelezen dat hij MP3 niet scheen te bufferen.
Dit is wel een nadeel vind ik ;(

Gebruiken jullie FreeKiSS of de originele software?
En welke Firmware? :)

offtopic:
Zouden jullie in dit topic een beoordeling willen geven? Dan kan ik dat aan mijn overzicht toevoegen :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Originele software en de laatste firmware :) Zal als ik tijd heb binnenkort in je topic een beoordeling plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Zpottr schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:13:
Ik draai firmware 2.93, de DP1500 is aangesloten op een 100Mbit netwerk en ik draai media vanaf mijn PC of server met Freekiss 0.6 of vanaf mijn Slug met dp500-1.7 van MPEG-Playcenter

Films en series draaien prima, op die XVID packed bitstream shizzle na, maar dat kun je verhelpen met Mpeg Modifier en MP3's draaien bij mij ook prima, alleen laat ie soms de laatste 2 seconden van een nummer 2x horen. Geen idee waar dat aan ligt, maar het stoort me verder niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb nu vandaag een draadloos router en met veel moeite m'n KiSS DP-1500 met Zyxel kaartje daarop aangesloten. Webradio gaat prima, geen horten of stoten geen bufferunderun, ideaal. Dat is echter ook het enige :( MP3's afspelen gaat per seconden ofzo, films duren ineens 2 dagen ipv 1,5 uur |:( Een groot drama dus, het lijkt me toch sterk dat Kiss dit zo bedoelt heeft afgeleverd? Het had geen effect om bv. WEP aan of uit te zetten.

Iemand die dit probleem kent :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

The Legend schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:59:
Ik heb nu vandaag een draadloos router en met veel moeite m'n KiSS DP-1500 met Zyxel kaartje daarop aangesloten. Webradio gaat prima, geen horten of stoten geen bufferunderun, ideaal. Dat is echter ook het enige :( MP3's afspelen gaat per seconden ofzo, films duren ineens 2 dagen ipv 1,5 uur |:( Een groot drama dus, het lijkt me toch sterk dat Kiss dit zo bedoelt heeft afgeleverd? Het had geen effect om bv. WEP aan of uit te zetten.

Iemand die dit probleem kent :?
Nee. Laatste firmware geinstalleerd? Goed (A-merk) AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Laatste firmware is geinstalleerd. Router is een US Robotics 5461, kan het signaalsterkte niet testen omdat ik geen ander draadloos apparaat voor handen heb. Het is toch wel raar dat webradio prima werkt, terwijl dat juist een hoge buffer vereist :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

The Legend schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:16:
Laatste firmware is geinstalleerd. Router is een US Robotics 5461, kan het signaalsterkte niet testen omdat ik geen ander draadloos apparaat voor handen heb. Het is toch wel raar dat webradio prima werkt, terwijl dat juist een hoge buffer vereist :?
um, MP3 vereist een hogere buffer.
Maar het is bekend dat de DP1500 de MP3's helemaal niet buffert.
Dus misschien buffert hij alleen webradio en films.
En kan hij dus de films niet snel genoeg streamen.
Je hebt toch wel g-lan mag ik hopen he? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Gonadan schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:19:
[...]

um, MP3 vereist een hogere buffer.
Maar het is bekend dat de DP1500 de MP3's helemaal niet buffert.
Dus misschien buffert hij alleen webradio en films.
En kan hij dus de films niet snel genoeg streamen.
Je hebt toch wel g-lan mag ik hopen he? :)
Hij buffert alleen webradio en films maar kan de film niet snel genoeg streamen :?

En met g-lan bedoel je 802.11g? De enige ondersteunde PCMCIA kaart in de DP1500 is een ZyXel ZyAIR B-120 en die is 802.11b..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

The Legend schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 11:29:
[...]

Hij buffert alleen webradio en films maar kan de film niet snel genoeg streamen :?
Precies.
Het feit dat hij de film buffert betekend niet dat hij schokvrij gespeeld kan worden.
De buffer is er om een tijdelijk tekort aan datastroom op te vangen.
Als dat tekort aan datastroom te vaak of te lang optreedt dan raakt de buffer leeg en gaat hij alsnog schokken. :)
En met g-lan bedoel je 802.11g? De enige ondersteunde PCMCIA kaart in de DP1500 is een ZyXel ZyAIR B-120 en die is 802.11b..
Ah shit, inderdaad. Hij kan alleen b. :)
Dan heb je dus minder speling en kan het zo zijn dat bij mindere ontvangst je films schokken.
Probeer anders eens de apparaten in dezelfde kamer te zetten om te testen :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!!!!! Ik zie net dat de 1.1.6 firmware voor de DP-558 is gereleased !!!!! Hopelijk met een hoop bugfixes. http://www.kiss-technology.com

edit:
Ja, 1.1.6 inderdaad. 1.1.5 hebben ze volgens mij overgeslagen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je bedoelt 1.1.6 neem ik aan :?
die staat er nu op http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-09 18:34
De Kiss DP-1500 is trouwens weer in de aanbieding bij de V&D voor € 89,-

:)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een vraagje over het netwerk afspelen. Op de site zie ik dat gebruik gemaakt wordt van "Kiss PC-Link" software oid. Nou heb ik geen zin om een server in huis te hangen, liever een NAS drive. Daar kan dus geen software op, hij shared via het windows netwerkshare protocol/samba gebeuren. Kan hij daar films vanaf trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Flake schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Ik heb een vraagje over het netwerk afspelen. Op de site zie ik dat gebruik gemaakt wordt van "Kiss PC-Link" software oid. Nou heb ik geen zin om een server in huis te hangen, liever een NAS drive. Daar kan dus geen software op, hij shared via het windows netwerkshare protocol/samba gebeuren. Kan hij daar films vanaf trekken?
Nee, maar op bv. een nslu van Linksys kun je wel een daemon draaien die de Kiss films serveert.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Zpottr schreef op zondag 11 juni 2006 @ 21:27:
[...]

Nee, maar op bv. een nslu van Linksys kun je wel een daemon draaien die de Kiss films serveert.
Zie bijvoorbeeld hier... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1.1.6 firmware is daadwerkelijk een vooruitgang :D

Ik zat nog op 1.1.3, omdat er nog programma's op stonden die ik wilde zien en er met een firmware update vanalles gewist zou moeten worden, maar nu blijkt dat het beetje wat erop stond er nog steeds opstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schooltje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 10:29
fw 1.1.6 heb ik inmiddels enkele dagen draaien op mijn Kiss DP 558(80gb). Echter Talpa is verdwenen uit de EPG. Hebben meer mensen hier last van? Zo ja hoe heb je dit opgelost?

Voor de rest heb ik geen opmerkingen over de nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:11
Flake schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:01:
Naast de NSLU is het ook mogelijk een Kiss deamon te draaien op de Maxtor Shared Storage drives. Ik gebruik deze en werkt perfect (op een DP 500). Misschien zijn er nog wel meer alternatieven, maar ik ken alleen deze 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van Binsbergen schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:09:
[...]

Naast de NSLU is het ook megelijk een Kiss deamon te draaien op de Maxtor Shared Storage drives. Ik gebruik deze en werkt perfect (op een DP 500). Misschien zijn er nog wel meer alternatieven, maar ik ken alleen deze 2
Heb je daar een linkje van, ik overweeg ook om een Maxtor Shared storage schijf te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:16:
[...]

Heb je daar een linkje van, ik overweeg ook om een Maxtor Shared storage schijf te halen :)
http://www.openmss.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

Thomasje

Semacode

Wat zijn de ervaringen van jullie met een kiss 558 en digitale televisie. Als ik zo'n decoder heb dan kan ik toch niet meer timeshiften en mijn epg gebruiken om dingen op te nemen.

Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomasje schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:57:
Wat zijn de ervaringen van jullie met een kiss 558 en digitale televisie. Als ik zo'n decoder heb dan kan ik toch niet meer timeshiften en mijn epg gebruiken om dingen op te nemen.

Hoe zit dit?
Je zult de KiSS dan inderdaad aan het analoge signaal moeten hangen. Voor timeshiften weet ik het niet, maar aangezien je KiSS niet kan zappen op je ontvanger kun je alleen van de zender opnemen die je zelf geselecteerd hebt op de digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
  • Laatst online: 13-02-2019
Je kunt wel time-shiften en gebruik maken van de EPG, alleen zul je handmatig bij time-shiften de source van de DP-558 op je scart moeten zetten. Bij scheduled recordings die je gemaakt hebt met de EPG, moet je ook de source handmatig aanpassen naar scart. Je digitale tv box moet ook handmatig op het goede kanaal gezet worden bij het opnemen, dus je kunt alleen maar opnemen van het kanaal waarnaar je ook kijkt. De tv box heeft helaas maar 1 tuner...
Al met al dus erg lastig en in de praktijk niet werkbaar. Ik gebruik gewoon het analoge signaal om op te nemen.

G 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Gisteren een DP-1500 gehaald (86,nogwat bij V&D). Prima ding, waardeloze documentatie. Die PC-link software is prut. FreeKiss doet het gelukkig ook prima. Interface beneden de maat.
Heb het ding gekocht omdat we een DVD spelertje zochten voor beneden voor onze dochter (Teletubbies, Nijntje etc.) en dan is het wel leuk dat hij meteen ook de muziek, foto's en video's streamed vanaf de pc op de 2de etage natuurlijk. Je betaalt iets meer maar dan heb je ook meer. En wat hij moet doen doet hij aardig, vooral gezien de prijs want die is niet echt hoog zo natuurlijk.

Ik zit nog te klooien met .avi's gemaakt op digitale camera's (Canon Powershot A60 en Fuji Finepix S5500). Die dingen spelen niet want een codec foutmelding. Verder doet XviD en DivX het allemaal toppie. Idem .mp3 en .wma. Ik weet het nog niet zeker (nog even testen) maar volgens mij speelt het ding ook geen .m4a files af.

Al met al een leuk ding voor niet te veel geld. Als je een DVD speler zoekt die ook meteen wat extra's doet als streamen van foto, video en audio dan is de DP-1500 wel een goeie.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TheRitz schreef op zondag 25 juni 2006 @ 23:55:
Gisteren een DP-1500 gehaald (86,nogwat bij V&D). Prima ding, waardeloze documentatie. Die PC-link software is prut. FreeKiss doet het gelukkig ook prima. Interface beneden de maat.
Heb het ding gekocht omdat we een DVD spelertje zochten voor beneden voor onze dochter (Teletubbies, Nijntje etc.) en dan is het wel leuk dat hij meteen ook de muziek, foto's en video's streamed vanaf de pc op de 2de etage natuurlijk. Je betaalt iets meer maar dan heb je ook meer. En wat hij moet doen doet hij aardig, vooral gezien de prijs want die is niet echt hoog zo natuurlijk.

Ik zit nog te klooien met .avi's gemaakt op digitale camera's (Canon Powershot A60 en Fuji Finepix S5500). Die dingen spelen niet want een codec foutmelding. Verder doet XviD en DivX het allemaal toppie. Idem .mp3 en .wma. Ik weet het nog niet zeker (nog even testen) maar volgens mij speelt het ding ook geen .m4a files af.

Al met al een leuk ding voor niet te veel geld. Als je een DVD speler zoekt die ook meteen wat extra's doet als streamen van foto, video en audio dan is de DP-1500 wel een goeie.
Hoe heb hem aangesloten op de pc?
En heb je geen last van lag of iets dergelijks? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb een Kiss DP-1500 gekocht bij de V&D en alles werkt prima nu heb ik alleen nog 1 vraag en misschien dat een van jullie het antwoord daar op weet?

Ik heb freekiss geinstalleerd en vervolgens voeg ik daar de VOB files van mijn DVD drive in de pc aan toe nu kan ik de dvd bekijken MAAR (er is altijd een maar :)) ik kan nu geen ondertiteling selecteren weet iemand als het mogelijk is om dvd's inc ondertitels te mounten aan de kiss DP-1500?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

cool0 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:57:
Ik heb een Kiss DP-1500 gekocht bij de V&D en alles werkt prima nu heb ik alleen nog 1 vraag en misschien dat een van jullie het antwoord daar op weet?

Ik heb freekiss geinstalleerd en vervolgens voeg ik daar de VOB files van mijn DVD drive in de pc aan toe nu kan ik de dvd bekijken MAAR (er is altijd een maar :)) ik kan nu geen ondertiteling selecteren weet iemand als het mogelijk is om dvd's inc ondertitels te mounten aan de kiss DP-1500?
Bij het bekijken van vobfiles kan je nooit ondertiteling selecteren.
Die moet je er apart naast zetten. Dan zou je de dvd als image moeten bekijken, maar dat kan de kiss niet dacht ik :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ondertitels van een dvd zijn compleet anders dan de ondertitel bestanden die normalitair worden gebruikt. srt bestanden hebben daarin gewoon tekst staan met timings. Deze kan de kiss speler gewoon tonen. De ondertitels van een DVD zijn als bitmap opgeslagen. Deze vereisen dus een compleet andere verwerking die waarschijnlijk in de kiss speler niet voor netwerk afspelen is geimplementeerd.

De reden voor het gebruik van bitmaps op de dvd's is omdat de spelers dan een stuk goedkoper kunnen zijn. Ze hoeven dan immers niet complete character sets in de dvd speler te stoppen (frankrijk, maar ook japan en china willen ook ondertitels).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb de DP-1500 nu wat langer en val van de ene teleurstelling in de andere. Een paar noemen dan maar?

- streamen van Xvid is dramatisch langzaam. Onbruikbaar. Spoelen in de Divx is helemaal onwerkbaar. Gaat gewoon te slecht.
- webradio is onbetrouwbaar. Doet het dan weer wel, dan weer niet.
- het ding krijgt dan weer wel dan weer niet een IP adres en ik kan nergens zien wat voor gatewayhij meekrijgt dus troubleshooten (als webradio het weer eens niet doet) kan ik niet
- het ding speelt geen mjpg files af. Dat zijn videofiles van sommige digicams zoals mijn Powershot A60, Olympus Mju nogiets en Fuji S5500.
- meegeleverde software PC-Link is bagger, ik gebruik FreeKiss maar die streamed weer geen foto's van mijn digicams <zucht>
- EasyLink NG speelt meer maar is helemáál rot te connecten. Die pakt zeer regelmatig geen IP adres van mijn DHCP server op, geen idee waarom

Het enige positieve blijf ik de prijs vinden en dat het audio streamen goed werkt (mp3). Ga het ding verkopen want ik kan er niets mee.
a
Iemand een DP-1500 voor 86 euri overnemen? Zgan in originele doos met aankoopbewijs (V&D :))

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zo te lezen heeft het ding gewoon problemen met de netwerkaansluiting... heb ik ook gehad (wel direct na aankoop), ingewisseld voor een ander en problemen waren voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

LOL :)
Je bent niet de enige, ik heb hier nog een Kiss 500@508 in de verkoop. Sluit maar achteraan in de rij. :o
Als je nog een alernatief zoekt, klik hier: Divx op tv, maar nu goed!.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een DP-558 met een 200gb hardeschijf en de laatste firmware.

Na aansluiten van het apparaat heb ik soms white noise, door even over te schakelen naar een andere zender en weer terug lost dit probleem op. En het geluid loopt niet synchroon met het beeld tijdens TV kijken.
Ook heb ik het idee dat het beeld niet geheel scherp/blokkerig is, ik heb mijn Kiss aangesloten met bijgeleverde scart kabel.
Weet iemmand of hier nog updates voorkomen of is dit een fout van mijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:28:
Ik heb sinds kort een DP-558 met een 200gb hardeschijf en de laatste firmware.

Na aansluiten van het apparaat heb ik soms white noise, door even over te schakelen naar een andere zender en weer terug lost dit probleem op. En het geluid loopt niet synchroon met het beeld tijdens TV kijken.
Ook heb ik het idee dat het beeld niet geheel scherp/blokkerig is, ik heb mijn Kiss aangesloten met bijgeleverde scart kabel.
Weet iemmand of hier nog updates voorkomen of is dit een fout van mijn hardware.
Iedereen heeft erg lang gewacht op een firmware update voor whitenois een out of sync. De hoop was dat KISS dit nog zou fixen in de laatst uitgebrachte firmware, maar helaas... daar waren eigenlijk geen bugs in opgelost. Eigenlijk alleen een nieuwe dolby digital bug geintroduceerd.

KISS heeft aangegeven dat dit eigenlijk wel zo'n beetje de laatste firmware update zou zijn voor de DP558, dus ik ga er van uit dat ze het gewoon niet kunnen fixen (denk dat het probleem in de SIGMA chip zit en ze er weinig mee kunnen). Wel zou KISS de dolby fout nog fixen in de firmware, dus ik verwacht nog mininaal 1 update, maar dan zonder whitenoise en OOS fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb net een 3de KiSS DP-500 gekocht omdat één van mijn toestellen een probleem met de voeding heeft. :( (Met de bekende symptomen van vervagend display met vreemde tekens en hoge fluittoon.)

Ik heb dit topic gevonden op mpeg-playcenter.com.

Daar heeft iemand via een site in Italië een aparte KiSS PSU unit kunnen bemachtigen. Helaas is dit topic reeds meer dan 2 jaar oud en ik krijg geen antwoord van die Italiaanse site.

Is er hier iemand die mij kan vertellen waar ik een KiSS DP-500 PSU-vervang-unit kan bemachtigen?
Bij voorbaat dank.

(Ik ben niet handig genoeg op elco's ofzo te gaan solderen dus daarom zoek ik een complete PSU-vervang unit.)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
er is bij mij ingebroken en de belhamels hebben mijn gemodde xbox gejat, eerst was ik nog niet zo boos omdat alles goed verzekerd is maar nu ik opzoek ben naar een nieuwe mediacenter oplossing wordt het steeds vervelender.
ik heb zon beetje heel deze thread gelezen, en de kiss kan echt helemaal niets dat de xbox niet al beter kon, behalve de opname en tuner functies. die ik toch nooit gebruik :(
mijn video recorder staat onder een dikke laag stof en is helaas niet gestolen ;)

jammer dat de kiss zo buggy is, het is een prima concept, maar als je xbmc gewend bent is het maar een buggy product.

met metrekking tot het afspelen van mp3's heb ik toch nog een vraag, is het mogelijk om playlists te maken? te zoeken naar een bepaalde mp3 of artiets / genre etc?

groet, mazzl

If you don't stand for something you'll fall for everything

• G_Kracht
mazzl schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:51:
behalve de opname en tuner functies. die ik toch nooit gebruik :(
Dat is nou juist DE feature van de Kiss die hem uniek maakt. Dus waag het niet om hem te vergelijken met een gemodde X-box, want die vergelijking gaat mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik lees veel vervelende berichten (ook positieve natuurlijk) over de KiSS DP-558 mbt whitenois, out of sync en iets met die Sigma-chip, maar is dit zo storend dat als je dit van te voren wist dit apparaat niet had aangeschaft?? Ik zoek nl een betrouwbaar, gebruiksvriendelijk digtale recorder en de netwerkmogelijkheid is errug handig.

Is het een aanradertje of zou een htpc een betere overweging zijn (ivm zelf samen kunnen stellen als bijv. een dual tuner e.d.)

[ Voor 50% gewijzigd door hakkie1976 op 16-08-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een DP-558 en heb van alle 3 geen last... nu is het helemaal een koopje, ik zou 'm niet laten staan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakkie1976
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-11-2023
En is software EzLinkNG RC4 een aanradertje of is soortgelijk software op andere wijze te bemachtigen?? En 200Gb is voor normaal gebruik toch wel voldoende??

Verwijderd

Ik ken EzLinkNG niet, ik gebruik FreeKiss en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Zelf heb ik een 80GB versie en die is al voor normaal gebruik voldoende, dus 200GB gaat echt een berg op :P

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Neobahamuth schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:41:

(Ik ben niet handig genoeg op elco's ofzo te gaan solderen dus daarom zoek ik een complete PSU-vervang unit.)
Je kunt het altijd proberen, die elco is maar 1,50 euro. Ik had hetzelde probleem met mijn speler en heb nooit eerder iets gesoldeerd. Maar volgens mij kan er weinig mis gaan, het was even die 2 contactpunten met een soldeerbout verwarmen en je trekt dat ding er zo uit. Nieuwe erin gedrukt en nu werkt die van mij weer als vanouds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:42:
[...]
KISS heeft aangegeven dat dit eigenlijk wel zo'n beetje de laatste firmware update zou zijn voor de DP558, dus ik ga er van uit dat ze het gewoon niet kunnen fixen (denk dat het probleem in de SIGMA chip zit en ze er weinig mee kunnen). Wel zou KISS de dolby fout nog fixen in de firmware, dus ik verwacht nog mininaal 1 update, maar dan zonder whitenoise en OOS fix.
Waarop baseer je dit? (dat het zo'n beetje de laatste FW update is)
Weet je wellicht of er een vervanger van de DP-558 komt?

Vraag: ben me nu een beetje aan het verdiepen in deze KISS apparaten en kijk naar de DP-558 en VR-558. Snap ik het niet of is het enige (grote) verschil de DVD speler/recorder die op de DP zit waar de VR alles op HDD doet?

En het verschil tussen de 558 en de 600 is dat de 558 TV van de kabel/scart haalt en de 600 van internet? En dan alle zenders?

Verder kijk ik dan ook nog naar gewoon een gemodde X-box... die heeft alles behalve opnemen van TV....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 13:23

Haaguit

HBZNPLT!

Ik heb sinds gisteren de DP-1500, maar heb problemen met het menu. Kom in deel 3 weinig hierover tegen. Ik heb weinig problemen met mp3, webradio of films, maar mijn menu is nu naar de klootjes. Ik zie helemaal geen selctievakjes etc meer, alleen maar de drie tekstjes aan de linkerkant van Webradio, etc. Als ik iets selecteer, dan doet hij het wel, maar hij laat geen selcties etc zien als ik met de pijltjestoetsen navigeer. Is dit een bekend probleem??

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Haaguit schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:16:
Ik heb sinds gisteren de DP-1500, maar heb problemen met het menu. Kom in deel 3 weinig hierover tegen. Ik heb weinig problemen met mp3, webradio of films, maar mijn menu is nu naar de klootjes. Ik zie helemaal geen selctievakjes etc meer, alleen maar de drie tekstjes aan de linkerkant van Webradio, etc. Als ik iets selecteer, dan doet hij het wel, maar hij laat geen selcties etc zien als ik met de pijltjestoetsen navigeer. Is dit een bekend probleem??
Ja, trek de stekker uit het apparaat, wacht 5 seconden en stop 'm er terug in. Dan werkt het weer.
Is waarschijlijk misgegaan toen je een film met een unsupported format wilde afspelen zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:18
Ik heb nu al even een kiss player de 1500 en alles werkt na behoren zullen we maar zeggen en ik gebruik FreeKISS 0.6 en daar heb ik een vraag over:

in het programma zit een tab met KML-links
en daar bij kan je zelf links en dergelijke toevoegen, maar waar kan je die vinden ?
zijn daar site voor waar ze allemaal op staan ?
want je komt op sommige site zulke mooie dingen tegen, maar ik zou niet weten hoe ?
weet iemand dat ?

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arie26 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 21:04: ik gebruik FreeKISS 0.6 en daar heb ik een vraag over: in het programma zit een tab met KML-linksen daar bij kan je zelf links en dergelijke toevoegen, maar waar kan je die vinden ?
zijn daar site voor waar ze allemaal op staan ?
Probeer deze eens 8) http://www.movimu.com/kml/directory.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

PeYote schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 17:41:
[...]

Je kunt het altijd proberen, die elco is maar 1,50 euro. Ik had hetzelde probleem met mijn speler en heb nooit eerder iets gesoldeerd. Maar volgens mij kan er weinig mis gaan, het was even die 2 contactpunten met een soldeerbout verwarmen en je trekt dat ding er zo uit. Nieuwe erin gedrukt en nu werkt die van mij weer als vanouds :)
Bedankt voor de raad maar ik heb voor de zekerheid de speler (+ laserdisc-speler) vandaag naar een video-apparatuurherstellingsdienst gebracht.
De speler wordt eerst onderzocht (€16 onderzoekskosten) en dan weet ik wat het gaat kosten om te herstellen (geldt voor beide toestellen trouwens).
Ik laat het liever aan een 'professional' over dan dat ik door er zelf aan te prutsen het misschien nog erger maak. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 13:50

PoweRoy

funky!

iemand ook veel probleem met de freeze bug in de laatste firmware van de dp500 :?
behoorlijk irritant dat je een knop kan indrukken maar niets doet (wel na een paar minuten ofzo). naar mijn id is er nog geen nieuwe (modded) firmware. Iemand wel een firmware gevonden waar dit opgelost is?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

PoweRoy schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:04:
iemand ook veel probleem met de freeze bug in de laatste firmware van de dp500 :?
behoorlijk irritant dat je een knop kan indrukken maar niets doet (wel na een paar minuten ofzo). naar mijn id is er nog geen nieuwe (modded) firmware. Iemand wel een firmware gevonden waar dit opgelost is?
Hier is een thread met een poging tot oplossing van het probleem:
FW 2.9.4 for DP-50X with freeze fix and BiG modifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben op zoek naar een apparaat dat het volgende kan:
- opnemen van tv naar hd
- dit ook weer afspelen
optioneel:
- andere mediaformaten afspelen
- utp link met pc
- geen pc card want ik wil niet altijd de pc aan hebben als ik wil opnemen/afspelen

De KiSS DP558 leek mij daarom een redelijk geschikte optie.
Hierover heb ik alleen nog wat vraagjes waar ik nog een antwoord op wil :)
- als je de kabel op de 558 aansluit, en kabel van de 558 naar de tv, krijgt de tv dan ook ontvangst als de 558 uit staat, en als hij geen stroom heeft?
- is het mogelijk om naar een andere zender te kijken als de 558 op neemt? of moet je dan echt de tv apart op de kabel aansluiten? (dus niet via de 558)
- hoe zit het met de huidige status van de bugs/whitenoise/etc waar is zo onwijs veel over gelezen heb? Is daar al wat van opgelost onderhand? ;)

Alvast bedankt voor de info, en weten jullie een beter alternatief (ander apparaat) vertel het me dan gerust :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Gonadan schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:13:
....en weten jullie een beter alternatief (ander apparaat) vertel het me dan gerust....
Ik ben op zoek naar een apparaat dat het volgende kan:
- opnemen van tv naar hd
- dit ook weer afspelen
Een HD recorder van een A-merk
optioneel:
- andere mediaformaten afspelen
- utp link met pc
- geen pc card want ik wil niet altijd de pc aan hebben als ik wil opnemen/afspelen
Een XBOX met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 21:47:
[...]

Een HD recorder van een A-merk

[...]

Een XBOX met XBMC.
Lol inderdaad, maar dan wil ik de optionele dingen en de vereisten in één apparaat hebben. ;)
Een HD recorder van een A-merk was inderdaad een idee, maar als het ook mogelijk is een kwalitatief apparaat te krijgen wat de optionelen dingen óók kan dan heeft dat mijn voorkeur :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, hoe stel ik mijn kiss dp 558 in op 1080i upscaling via component? Ik kan namelijk alleen maar 480p, 576p of "Verweven" instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Kracht
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:09:
Hey, hoe stel ik mijn kiss dp 558 in op 1080i upscaling via component? Ik kan namelijk alleen maar 480p, 576p of "Verweven" instellen.
Dat kan via het hidden menu, maar volgens mij kan dat alleen met een firmware waarin macrovision is uitgeschakeld. De procedure moet wel ergens op www.mpcclub.com staan. Je zou kunnen proberen om een pm te sturen op het mpcclub forum naar martinb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 19:22

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Ik heb een kiss dp-558 80gb laatste firmware maar heb een klein probleempje, ik zelf een dvd gemaakt met daar op divx bestanden en de ondertiteling er los bij. Werkt perfect alleen als ik door spoel ben ik me ondertiteling in eens kwijt en komt pas 30min later weer terug. Dit is alleen als ik door of terug spoel niet na een pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel bizar, maar opeens wil het laatje van m'n DP-558 niet meer open. Uit- en aanzetten helpt niet. Wanneer ik op eject druk (zowel op de afstandsbediening als op de speler zelf) komt er wel 'eject' in beeld te staan, maar dat was het dan ook. Er is ook geen geluid te horen, dus een losse snaar ofzo lijkt me niet de oorzaak. De speler is niet verplaatst ofzo recentelijk.

Zijn er meer mensen die dit aan de hand (gehad) hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

net een 558 gehaald, het hele forum doorgeploegd en een concrete vraag:

Als ik een versere firmware erop zet, kan ik dan ook weer terug? Dus een minder verse erop zetten voor het geval het niet bevalt?

Bedankt!

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:09:
Het is heel bizar, maar opeens wil het laatje van m'n DP-558 niet meer open. Uit- en aanzetten helpt niet. Wanneer ik op eject druk (zowel op de afstandsbediening als op de speler zelf) komt er wel 'eject' in beeld te staan, maar dat was het dan ook. Er is ook geen geluid te horen, dus een losse snaar ofzo lijkt me niet de oorzaak. De speler is niet verplaatst ofzo recentelijk.
Reactie van KiSS (straks proberen):
To open the DVD tray on the player please follow the three steps below.
1) Press "Eject" on the player, and hold it down!
2) Press the "POWER" (off) button on the players left side
3) Press the "POWER" (ON) button on the players left side
Keep the Eject button pressed down until the CD tray opens!

Please reply us back with the result.
Geprobeerd, en het helpt niets :P Na het herstarten komt er weer 'eject' in beeld en vervolgens is het geluid sterk vervormd (soort gegrom), en dat was dan meteen alle resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb toch maar even de laatste firmware eropgezet want ik krijg met geen mogelijkheid het netwerk gedeelte van mijn dp-558 aan de praat.

Ik heb 2 netwerkkabels geprobeerd (welke wel op de laptop werken), ik heb dhcp geprobeerd, een vast IP geprobeerd, via de router aangesloten, en direct via mijn livebox... allemaal niks

ik zag wel toen ik hem op de router aanslot dat ie een ip nummer kreeg toegewezen maar dat ie zelf een hele rare gegargblede naam kreeg. De speler zelf zei dat ie geen ip nummer had.

online werkt dus uiteraard niet, en pc link werkt ook niet.

mis ik iets essentieels of moet ik morgen hem gewoon ff terugbrengen?

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:07:
[...]
Vraag: ben me nu een beetje aan het verdiepen in deze KISS apparaten en kijk naar de DP-558 en VR-558. Snap ik het niet of is het enige (grote) verschil de DVD speler/recorder die op de DP zit waar de VR alles op HDD doet?

En het verschil tussen de 558 en de 600 is dat de 558 TV van de kabel/scart haalt en de 600 van internet? En dan alle zenders?
.
Iemand nog een verhelderende mening over deze twee onderwerpen?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:59:
Hoi,

Ik heb toch maar even de laatste firmware eropgezet want ik krijg met geen mogelijkheid het netwerk gedeelte van mijn dp-558 aan de praat.

Ik heb 2 netwerkkabels geprobeerd (welke wel op de laptop werken), ik heb dhcp geprobeerd, een vast IP geprobeerd, via de router aangesloten, en direct via mijn livebox... allemaal niks

ik zag wel toen ik hem op de router aanslot dat ie een ip nummer kreeg toegewezen maar dat ie zelf een hele rare gegargblede naam kreeg. De speler zelf zei dat ie geen ip nummer had.

online werkt dus uiteraard niet, en pc link werkt ook niet.

mis ik iets essentieels of moet ik morgen hem gewoon ff terugbrengen?

dank!
Toch maar teruggebracht... nieuwe gekregen en die deed het in 1 keer. :)

Gaaf ding trwns...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op trouwens dat in de electronic program guide de tijd een uur mis zit. (uur te vroeg)

in alle andere menus klopt de tijd wel. Mijn tijdzone heb ik goedstaan (bij beide plekken waar je het kan invullen)

Iemand suggestie hoe je dat goed krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 15:51:
Het valt me op trouwens dat in de electronic program guide de tijd een uur mis zit. (uur te vroeg)

in alle andere menus klopt de tijd wel. Mijn tijdzone heb ik goedstaan (bij beide plekken waar je het kan invullen)

Iemand suggestie hoe je dat goed krijgt?
Ja, je tijdzone goed zetten. Ergens staat 'ie nog fout :)

Verwijderd

Er zijn 2 plekken waar je een tijdzone kan invullen:
In de setup
en in de configure van de EPG zelf

nou die configure van de EPG werkt voor geen meter. Als je daar je tijdzone veranderrd en je drukt op back dan heb je een kans van 1 op 6 dat de setting ook bewaard blijft.

Hoe dan opok... pas toen ie op +2 stond (terwijl het toch echt +1 moet zijn) zag de EPG er goed uit.... tot je een kanaal aandrukt en alleen de programmas daar wilt zien, dan plots was de tijd weer een uur te vroeg *zucht*

Ohja, de NTP heb ik uitgezet want die zet zowiezo de tijd van mijn speler elke keer terug.
Kennen die gasten wel zomertijd? (Of is er ergens een zomertijd instelling welke ik gemist heb in dat apparaat?)

R

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf ook nog een DP-500 en word echt ziek van dat apparaat. Ik blijf die freezes ook houden. Is er eigenlijk ondertussen een apparaat wat wel goed functioneerd en ook een beetje past in mijn audio meubel? Een xbox is daarom geen keuze.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor als iemand het nog heeft gemist, maar de 1.1.7 (558) firmware is sinds vandaag te downloaden (http://www.kiss-technology.com/?p=hot_news&v=users). Positief is dat hij bij mij na een full update en harddisk format nog steeds alle kanaal instellingen heeft onthouden. Ook doen de achter-speakers bij DD het weer goed, dus er is wel iets gefixt... al denk ik niet dat OOS en whitenoise er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:30:
Er zijn 2 plekken waar je een tijdzone kan invullen:
In de setup
en in de configure van de EPG zelf

nou die configure van de EPG werkt voor geen meter. Als je daar je tijdzone veranderrd en je drukt op back dan heb je een kans van 1 op 6 dat de setting ook bewaard blijft.

Hoe dan opok... pas toen ie op +2 stond (terwijl het toch echt +1 moet zijn) zag de EPG er goed uit.... tot je een kanaal aandrukt en alleen de programmas daar wilt zien, dan plots was de tijd weer een uur te vroeg *zucht*

Ohja, de NTP heb ik uitgezet want die zet zowiezo de tijd van mijn speler elke keer terug.
Kennen die gasten wel zomertijd? (Of is er ergens een zomertijd instelling welke ik gemist heb in dat apparaat?)

R
Eeeeh, je weet dat de wintertijd +1 is en de zomertijd +2?
GMT doet niet mee aan de zomertijd hoor ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste