Draadloze Media Centers

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.600 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Draadloze Media Centers?
Ja! Ik neem aan dat het de goede term is. Ik bedoel zo'n kastje dat je als component tussen je HiFi apparatuur plaatst of zo'n verticaal torentje wat mooi naast de tv staat.
Die sluit je aan op je tv en HiFi-set en dus draadloos op je pc.
Via de tv en de afstandsbediening van de Media Center kan je dan door je eigen pc bladeren en audio, video en foto's op je tv en HiFi-set afspelen.
Je hoeft dus niet meer achter je bureau te zitten om de media van je pc te bekijken.

Waarom dit topic?
Nou, eigenlijk omdat ik zelf zo'n Media Center wil hebben.
Ik was zelf op GoT en Google aan het rondneuzen en zag door de bomen het bos niet meer.
Dus ik heb 5 apparaten uitgezocht die ik vond met google en hun specificaties op een rijtje gezet.
Toen dacht ik, als ik het al zo'n ramp vind om de informatie te vinden dan zullen anderen dat ook wel hebben. Dus besloot ik mijn bevindingen maar te delen met eventuele mede geïnteresseerden.

Aanvullingen
Nu ik dit topic toch al heb zou ik graag beoordelingen en ervaringen krijgen van mensen die al wél een dergelijk apparaat in bezit hebben.
Ook als er fouten in mijn tabel zitten, bijvoorbeeld dat een apparaat al lang uit de handel is, of omdat er een nieuwere/betere versie is uitgekomen dan hoor ik dat graag.
Uiteraard alleen over de draadloze Media Centers. :)
Als je er één hebt zou ik graag een beoordeling van 1 tot 5 krijgen met onderbouwing, als dat mogelijk is :)

Hier dan de Media Centers die ik gevonden heb
Aan de hand van de eerste reacties heb ik besloten het overzicht op te splitsen in HD en niet HD.
Ook heb ik wat modellen toegevoegd in de hoop nog meer reacties te krijgen. ;)

Draadloze Media Centers zonder HD ondersteuning
Eigenschap \ TypeStreamium SL300IDP-1500SZ1300DSM-320
FabrikantPhilipsKiSSSnazioD-Link
Video afspelen
DivXja (3.11, 4, 5)ja (3.11, 4, 5)jawaarschijnlijk
MPEGja (1, 2, 4)ja (4)ja (1, 2, 4)ja (1, 2, 4)
DVDonbekendjajaonbekend
ExtraXviDXviDXviD, RMP4AVI, QT, XviD, WMV9
Audio afspelen
FormaatMP3, MP3PRO, PCM, WAVCD, MP3, OggVMP3, OggV, AC3, MPEG-4 AAC, WMA9, PCMMP3, WMA, WAV
Internetradiojajaonbekendja
ID3-tagjaonbekendonbekendonbekend
Afbeeldingen tonen
FormaatBMP, GIF, JPEGJPEGJPG, BMP, PNG, TIF, GIF, Animated GIFJPEG, JPEG2000, TIFF, GIF, BMP, PNG
Diapresentatiejaonbekendonbekendonbekend
Ingangen
LAN1x Ethernet1x Ethernet1x EthernetEthernet
W-LANja (802.11b/g)optioneel (802.11b)optioneel (802.11b/g)ja (802.11g)
EncryptieWEP (128 of 64)neeSSID (64), WEP (64, of 128)nee
USBneeneejaja
CD/DVDneejajanee
Uitvoer
SCARTjajajaja
Componentvia SCARTvia SCARTneenee
Composietneejajaja
S-Videoneejajaja
IndelingonbekendPAL/NTSCPAL/NTSConbekend
Audio Analoog1x stereo1x stereo2xRCA stereo, 6xRCA surround1x stereo
Audio DigitaalS/PDIF, Dolby Digital 5.1S/PDIF Coaxiaal en Optischja
Overig
Software meegeleverdjajajaja
Firmware upgradablejajajaonbekend
Harde schijfneemogelijk (ander type)neenee
AfbeeldingKLIKKLIKKLIKKLIK
LinkKLIKKLIKKLIKKLIK
Prijs~ €220€112-€150€200-€250~€100
Ervaringen en Beoordelingen ( -- slecht, - matig, ■ redelijk, + goed, ++ steengoed)
Verbinding
Gebruiksgemak-
Beeldkwaliteit++
Geluidskwaliteit+
Beoordeling totaal+
Aantal beoordelingen1

Draadloze Media Centers met HD ondersteuning
Eigenschap \ TypeDP-600Showcenter 200MG3001-PDSM-520SZ1350
FabrikantKiSSPinnacleAcerD-LinkSnaZio
Video afspelen
DivXja (3.11, 4, 5)ja*jaAlleen MPEG-4 layerja
MPEGja (1, 2, 4)ja*ja (1, 2, 4)ja (1, 2, 4)ja (1, 2, 4)
DVDjaja*neeneeja
ExtraXviD, WM9, Nero Digital*XviD, WMV9, MP4XviD, WMV9XviD, RMP4
Audio afspelen
FormaatCD, MP3, OggV, WMA (pro), MPEG, MPEG-2MP3, WAVLPCM, MP3, WMA(7,8,9), WAVMP3, WMA, WAV, OggV, AIFFMP3, OggV, AC3, MPEG-4 AAC, WMA9, PCM
Internetradiojaonbekendjaonbekendonbekend
ID3-tagonbekendonbekendonbekendonbekendonbekend
Afbeeldingen tonen
FormaatJPEG, PNG, BMPJPEGJPEG, TIFFJPEG, JPEG2000, TIFF, PNG, BMP, GIFJPG, BMP, PNG, TIF, GIF, Animated GIF
Diapresentatieonbekendjaonbekendonbekendonbekend
Ingangen
LAN1x Ethernet1x Ethernet1x EthernetEthernet1x Ethernet
W-LAN802.11gja (802.11g)ja (802.11b/g)ja (802.11b/g)802.11b/g
EncryptieneeneeneeWEP(128)SSID(64), WEP(64 of 128)
USBjajajajaja
CD/DVDjaneeneeneeja
Uitvoer
SCARTjajajajaja
Componentjajajaneenee
Composietjajajajaja
S-Videojajajajaja
HDMIjaneeneejanee
IndelingonbekendonbekendonbekendonbekendPAL/NTSC
Audio Analoog1x stereo, analoog 5.12x stereo1x stereo1x stereo2xRCA stereo, 6xRCA surround
Audio Digitaalcoaxiaal en optischTosling (optisch), S/PDIF 1 x RCA (elektrisch)S/PDIF optisch/coaxiaal digitaalcoaxiaal en optischS/PDIF Coaxiaal en Optisch
Overig
Software meegeleverdjajajajaja
Firmware upgradablejaonbekendonbekendonbekendja
Harde schijfneeneeneeneenee
AfbeeldingKLIKKLIKKLIKKLIKKLIK
LinkKLIKKLIKKLIKKLIKKLIK
Prijs~€300~€200~€130€300-€350~€350
Ervaringen en Beoordelingen ( -- slecht, - matig, ■ redelijk, + goed, ++ steengoed)
Verbinding
Gebruiksgemak
Beeldkwaliteit
Geluidskwaliteit
Beoordeling
Aantal beoordelingen

* Pinnacle beweert dat alle standaard formaten kunnen worden afgespeeld.
Mocht je een bestand hebben dat niet in een standaard formaat is dan wordt het ter plekke geconverteerrd.

Links
- TVersity Media Server (lijkt handig)
- MPC Club Forum (speciaal over mediacenters)

Updates
Aan de hand van de reacties blijf ik de TS updaten om een zo correct en volledig mogelijk overzicht te behalen.
Blijf dus vooral reageren en tips geven.
Ik kan nog wel wat beoordelingen gebruiken :)

Laatste update: 31-05-2006

[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 31-05-2006 08:30 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

verkeerd gelezen }:O

[ Voor 113% gewijzigd door 911GT2 op 19-05-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176615

Ik ben ook al een tijdje een goede media center aan t zoeken, het is bij mij alleen niet een noodzaak dat het een draadloze is, maar ik mis in dit rijtje nog de Acer MG3001-P. Ik had mijn zinnen toch wel op deze media center gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175137

Een lijst is nu eenmaal nooit compleet, maar TS heeft heel wat werk verricht voor anderen en een en ander overzichtelijk in kaart gebracht. De nieuwe D-Link DMS-520 (niet in de lijst) wordt op een aantal review sites (Google DMS-520) erg positief getest in vergelijking met zijn voorganger de DMS-320. Met name over de HD weergave is men nogal te spreken.
Ik heb zelf een oude Pinnacle ShowCenter al 3 jaar in gebruik. Niet voor foto's of muziek, maar alleen voor films en dan hoofzakelijk tekenfilms voor de kids. Deze zijn namelijk nog redelijk klein en in het verleden werden originele Disney DVD's nog wel eens als speeltje gebruikt (dure hobby). Dus eigenlijk puur om praktische redenen voor een dergelijke oplossing gekozen. Toendertijd was er veel minder keus, maar het oude bakkie werkt nog steeds prima. De originele DVD's worden naar XVID AVI formaat omgezet en daar heeft de Pinnacle geen probleem mee. Ook de beeldkwaliteit is prima (via component aangesloten). Enige nadeel vind ik het bereik van de afstandsbediening. In het begin ook nog wel voor muziek gebruikt, maar dan moet telkens de TV aan om iets anders op te zetten en dat gaat in de praktijk storen.
Als ik nu een andere zou moeten kopen wordt het waarschijnlijk de DMS-520, vanwege de positieve reviews. Ik denk dat het belangrijk is of je alle functies (video, audio en foto), die zo'n mediacenter biedt, ook daadwerkelijk wil gebruiken. In mijn geval gebruik ik dus alleen video, waardoor de specs hiervan het zwaarst meewegen in de beslissing. Wil je een dergelijk apparaat hoofzakelijk voor muziek gebruiken, dan zou ik naar een andere oplossing zoeken buiten de hier gepresenteerde modellen.
Anoniem: 176615 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:43:
Ik ben ook al een tijdje een goede media center aan t zoeken, het is bij mij alleen niet een noodzaak dat het een draadloze is, maar ik mis in dit rijtje nog de Acer MG3001-P. Ik had mijn zinnen toch wel op deze media center gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
kan een interessant topic worden. Complimenten voor de startpost. Paar kleine opmerkingen:
- voor KISS 1500 is 802.11b optioneel. Dwz. er zit een pcmcia slot in waar je een beperkt aantal draadloze netwerkkaartjes in kunt stoppen
- je hebt natuurlijk allerlei kiss-spelers. Misschien is het het slimst om twee kolommen vrij te maken, eentje voor de oude types zonder HDTV (500, 558, 1500 etc.) en een met HDTV (600)
- die streamium zal ongetwijfeld composiet hebben (al dan niet via scart)
- misschien rubriek opnemen mbt internet radio?
- je hebt een gemodde xbox nog als mogelijkheid
- je hebt een media center achtige mogelijkheid met de xbox 360

[ Voor 61% gewijzigd door maxtrash op 19-05-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Weet iemand ook zo of er ook media servers zijn voor linux die deze apparaten ondersteunen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Ybox schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:40:
Weet iemand ook zo of er ook media servers zijn voor linux die deze apparaten ondersteunen ?
Ja, bijvoorbeld Twonkyvision heeft een media server die op de Linksys NSLU2 en Asus WL500g kan draaien. Werkt erg goed :) Dan hang je dus een USB harddisk aan de WL500g of NSLU2 waar je muziek op staat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de aanvullend info allemaa. :)

Het was inderdaad nog een idee om een tweede tabel aan te leggen en dan de splitsing tussen HD en niet HD te maken.
Als ik jullie reacties zo lees is dat ook gewenst, dus ik ga er morgen meteen mee aan de slag. :)

De 520 zal en de KiSS600 zullen dan ook toegevoegd worden.
Daardoor houd ik ruimte over in de eerste tabel en zal ik daar proberen de Acer in te zetten.

Over die Xbox, is dat al kant-en-klaar of moet je daar behoorlijk aan modden?
Als het niet zoveel werk is zal ik hem wel willen toevoegen met een link naar het topic over het modden van dat ding. :)

Nogmaals bedankt, ik ben blij dat er interesse is ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176778

Eindelijk het topci waar ik al een tijd op zit te wachten!

Ik twijlfel al een tijdje over de juiste aanschaf. Ik ben op mijn zoektocht ook nog de volgende mogelijkheid tegen gekomen "Auvisio Digital Media Box mit 54Mbit-Unterstützung" Te vinden op www.pearl.de of via http://www.pearl.de/produ...ate=1&query=visio%20media

Daarnaast is http://www.tversity.com/ het vermelden waard!

Ik ben benieuwd naar gebruikers ervaringen! Ik tendeer naar het halen van een Kiss, maar weet niet of de tversity software daar mee werkt. Ik heb ook twee andere vragen:
1. Ik twijfel over de snelheid van 802.11b. Dat is dan ook de snelheid waarmee de dvd player dan met mijn computer communiceert? Klopt dat en voldoet dat voor het streamen van video?

2. Als ik mijn "normale" computer via vpn met een netwerk verbind en vanaf daar data streaming afspeel, kan ik dat dan doorlinken naar een mediaplayer?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 176778 op 21-05-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 176778 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:37:
Ik ben op mijn zoektocht ook nog de volgende mogelijkheid tegen gekomen "Auvisio Digital Media Box mit 54Mbit-Unterstützung" Te vinden op www.pearl.de of via http://www.pearl.de/produ...ate=1&query=visio%20media
Mooi compact ding en lekker goedkoop.

Maar dit lijkt toch wat minder positief:
Vorteile
+ niedriger Preis
+ tolle Ausstattung
+ gibt sehr viele Formate wieder

Nachteile
- mäßige Bild- und Tonqualität
- schlechte Bedienungsanleitung
- schlechte Fernbedienung
Als de geluidskwaliteit, beeldkwaliteit en het bedieningsgemak niet in orde zijn dan lijkt het me toch niet zo'n erg goed ding ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Air-Berlin
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01-2023
even over de mediagate (freecom network mediaplayer) Heb de fabrikant gemaild over de komende wireless versie. Momenteel is er alleen de bedraade versie maar die KAN ook over wireless. de wireless versie is namelijk pas leverbaar aug/sep.....

Hello,

Is the wireless version already available ? Or can the standard mg35n also work ik i connect it to a wireless linksys router/switch and connect to the mediagate by another wireless pc ?

I live in the netherlands and do not see anything on the freecom website ?

Gr

Remco

Dear. Remco

Wireless version is ready now and mass production will be done by end of this month or early of
next month. Then you can see the product on the market around Aug. or Sep. in Europe.

Yes, you can connect any router to MG-35 through LAN connection.
Configuration : MG-35 LAN <=> Router )))) ((((( a PC.

But MG-35 processor is not enough to accept all packets through wireless, sometimes, MG-35
processor loose the packet. It means, the stream through wireless is not smooth.

But, MG-350HD processor can accept all packets (SD file, not HD file). So the wireless streamming
is further smooth than MG-35 processor.

Hope this can be a help to you.

Regards

Jeff

[ Voor 8% gewijzigd door Air-Berlin op 21-05-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Je kunt ook nog een klein pc'tje of een omgeboude x-box overwegen, maakt vaak wel iets lawaai. Het heef wel voordelen zoals alle films kunnen worden afgespeeld (nieuwe codecs kun je zelf instaleren) en je kunt het inrichten zoals je wilt door bv ook te gebruiken als video recorder.

De nieuwere generatie players kunnen met meer formaten overweg, bijvoorbeeld: http://www.divxplayer.nl/snazio.php of de kiss600 (bijde wel duurder), een leuk forum voor divx players (niet allemaal met wifi) is www.mpcclub.com. Er staat erg veel informatie in, kijk eens rond zou ik zeggen.

Zelf heb ik een kiss 1500. De rede van de keuze daarvoor was:
* de lage prijs (109 zonder wifi, met wifi moet je eigenlijk de kaart er meteen bij kopen omdat niet alle kaarten worden ondersteund)
* netwerk (ik wil geen wifi en film en muziek heb ik al op een server, dus interne harddisk is niet nodig),
* design(ook als het uitstaat wil ik er van genieten :) )
* ook gewoon dvd's er in kunen stoppen
* bijgeleverde sofware is niet goed, maar er zijn freeware alternatieven voor (win en linux) een een shareware alternatief die ook realtime formaten die niet af te spelen zijn kan hercoderen (naam ben ik kwijt)

De opmerkingen die ik nu heb:
- mp3's kunnen randomize en met playlist worden afgespeeld, maar het werkt niet gemakelijk. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik gewoon een directory kan kiezen, en dat dan alles wat daarin staat inclusief subdirectories wordt afgespeeld.
- wanneer hij wordt aangezet begint hij altijd in het begin scherm. Ik zou graag willen dat hij ook kan doorgaan op het punt waar ik hem uit heb gezet. Bv als ik webradio heb geluisterd en hem weer aanzet wil ik dat hij gewoon doorgaat.
-bediening van audio zonder dat de tv aanstaat is lastig.

+beeldkwalitijd is super. Ik heb het over component aangesloten en met een goede bron zoals dvd of goede divx ziet het er prachtig uit.
+er wordt gewaarschuwd dat veel films niet kunnen worden afgespeeld, maar dit valt reuze mee.
+geluidskwaliteid is goed, mijn marantz cd-speler is weg.
+de standaard webradio stations zijn onoverzichtelijk (het zijn er duizenden) maar dit is met freekiss makelijk aan te passen naar de gewenste situatie.
+wanneer je er een cd instopt, gaat hij zelf proberen om de titels op te halen die hij dan op zijn display weergeeft (het is overigens een klein display)

Ik vindt een top apparaat en geef het een 4 op een schaal van 5. Opzich zijn er apparaten die meer kunnen, maar niet voor die prijs.

Ik geef jouw wel het advies om vooraf goed te kijken wat je wilt, ik lees ook vaak dat er wordt overgestapt op een x-box met win-mce of een kleine pc met Myth-tv. De Kiss 1500 is in de wereld van mediaplayers al een oud apparaat, maar wanneer de eigenschappen genoeg zijn blijft het een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Update

Het is wel een monnikenwerk maar er is dan toch een verse TS. ;)

Aangepast:
- KiSS DP-1500 WiFi is optioneel
- Tabel opgesplitst in HD en niet HD

Toegevoegd:
- Acer MP3001-P
- KiSS DP-600
- SnaZio SN1300 en SN 1350
- D-Link DSM-520
- optie 'Internet Radio'
- optie 'HDMI' in de HD tabel
- links naar sites over dit onderwerp

Verwijderd
- de Mediagate MD-350HD

@pkievits:
Welk type Showcenter heb je?

@Air-Berlin:
Die Freecom Mediaserver had ik inderdaad ook gezien. Zodra die ook daadwerkelijk uit komt zal ik hem hoogstwaarschijnlijk toevoegen aan de lijst.
Ik moet alleen nog een oplossing bedenken voor het volraken van de tabel ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de allereerste die Pinnacle heeft uitgebracht en die heeft verder geen type aanduiding. Later kwam de 1000b/g en nu is het de 200 (met HD ondersteuning). Mijn uitvoering heeft:
Audio uit: digitaal coax/optisch en analoog L/R
Video uit: composiet, S-VHS, Scart en Component
Netwerk: WiFi (11Mbps) en RJ45.
De beeldkwaliteit van alle Showcenters is overigens uitstekend.
Beste resultaat bij component (met bijvoorbeeld Canare Digiflex kabels), Scart ook erg goed.
Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:44:
Update

@pkievits:
Welk type Showcenter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Gebruik jij hem via WiFi?
En zo ja heb je geen problemen met lag? En wat is je situatie? :)

Edit:
Ik wil trouwens nog een rij in de tabel toevoegen over ondertiteling.
Dat schijnen ze niet eens allemaal te kunnen.
Helaas geven de fabrikanten dit niet op bij hun specificaties.
Misschien weten jullie er meer van? Of misschien een site die betrouwbaar genoeg is om de informatie vandaan te halen.
Ik heb nu namelijk alleen nog maar informatie van de fabrikanten gebruikt om zeker te weten dat het goed is :)

Edit2:
Ik heb weer wat pricewatch links toegevoegd aan de prijzen.
Van de rest heb ik helaas nog geen pricewatch kunnen vinden :'(

[ Voor 85% gewijzigd door Gonadan op 23-05-2006 16:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 15:21
Mijn ervaringen met media players/media centers is het volgende:

Na een pinnacle showcenter (de eerste versie, ik geloof showcenter 100 oid) kan niet overzeg met DVD IFO files (menu en hoofdstuk indeling) hierdoor kan je alleen de VOB (mpeg) files afspelen, en dat is niet handig. Eigen gemaakte dvd's van vakanties kan je dus niet afspelen. Verder is deze speler geheel afhankelijk van het server programma op de pc zodat je pc altijd aan moet staan en altijd het server programma moet draaien.
Persoonlijk wil ik dit niet (pc mag ook wel eens uit omdat ik het meeste op een portable werk) en ik vndt dat een media player/media center zijn eigen software moet hebben om video/muziek al te spelen.
Volgens mij zijn een heleboel media centers gebasseerd op deze werking en hebben dus continu een "server PC" nodig. Zelfs om even een mp3tje te beluisteren.

Daarna heb ik pc als media center een tijdje geprobeerd. Dit is niet te doen. Het geluid van ventilatoren blijft hoorbaar, passief gekoelde systemen zijn niet te betalen, en kleine pc behuizingen van een paar cm hoog zijn er bijna niet. Software is dan weer een ander verhaal. Stabiele en betrouwbare media center software die ook nog eenvoudig werkt is er nauwelijks.

Momenteel gebrukt ik een unicorn MV-5000U als media player deze heeft helaas geen netwerk aansluiting maar alleen een ingebouwde harde schijf. Op deze schijf staan nu de vakantie dvd's en diverse mp3 bestanden. Het voordeel van dit ding is dat er een display op zit waardoor we niet eerst de tv aan hoeven te zetten voordat ik een cdtje/mp3tje wil luisteren.

Als volgende optie ben ik aan het kijken naar een DVICO M-5000U. Een torentje met display en hardeschijf. Met netwerk aansluiting zodat deze rechtstreeks de bestanden van m'n netwerk storage kan afspelen. USB host mode voor usb memory, HD kwaliteit en volledig standalone werking.
Of een mac mini maar dan zit ik weer met software en geen display, echter wel weer geruisloos (passief gekoeld).

Ofwel ook ik ben nog steeds/weer opzoek naar de ultieme media center...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, ik gebruik mijn Showcenter bekabeld, simpelweg omdat de 801.11b in de Showcenter niet in staat is om de hogere bitrates van mijn XVID gecodeerde films zonder horten en stoten af te spelen. Ik weet niet zeker of mijn Showcenter eventueel geupgrade kan worden naar 801.11g. Nou is dat geen must, want bij het betrekken van de huidige woning heb ik alle kamers voorbekabeld met zowel coax als Cat5. Ik speel dus alleen naar XVID (AVI bestand) gecodeerde films af en dat levert een prima beeld- en geluidskwaliteit af. Daarbij stel ik de XVID encoder zo in dat ik ongeveer 1Gb/uur film overhoud. Nadeel hierbij is natuurlijk wel dat ik vooraf zowel de taal als de ondertiteling moet kiezen, aangezien die na het coderen niet meer te kiezen is. Voor het coderen gebruik ik al tijden DVDx 2.3 en dat bevalt prima. Is een alles-in-1-pakket dat, mits goed geconfigureerd, een prima XVID AVI bestand aflevert. Duurt alleen wel vrij lang, maar ik gebruik dan ook two-pass encoding. Het coderen duurt circa 4-5 uur voor een gemiddelde speelfilm van pak hem beet 1,5-2 uur (leuk klusje voor in de nacht). De Showcenter is middels Canare Digiflex component en digital audio bekabeling (zeer goede en uiterst betaalbare kabels) aangesloten op mijn surround versterker (Primare SPA21). Het oude Pinnacle bakkie doet het voor die toepassing uitstekend, maar er zullen wellicht inmiddels betere oplossingen bestaan.
Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 11:00:
Gebruik jij hem via WiFi?
En zo ja heb je geen problemen met lag? En wat is je situatie? :)

Edit:
Ik wil trouwens nog een rij in de tabel toevoegen over ondertiteling.
Dat schijnen ze niet eens allemaal te kunnen.
Helaas geven de fabrikanten dit niet op bij hun specificaties.
Misschien weten jullie er meer van? Of misschien een site die betrouwbaar genoeg is om de informatie vandaan te halen.
Ik heb nu namelijk alleen nog maar informatie van de fabrikanten gebruikt om zeker te weten dat het goed is :)

Edit2:
Ik heb weer wat pricewatch links toegevoegd aan de prijzen.
Van de rest heb ik helaas nog geen pricewatch kunnen vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
corl schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:27:
Mijn ervaringen met media players/media centers is het volgende:

*knip*
Ik moet zeggen dat ik die opties van jou ook wel grappige dingen vind :)
Alleen wil ik er juist van af dat ik dingen naar m'n huiskamer moet brengen voordat ik ze kan spelen.
Ik heb in m'n pc speciaal harde schijven zitten waar m'n media op staat. (nog eens een manier vinden om dat te backuppen ;) )
Dan kan ik net zo goed een low-budget DivX speler kopen en m'n films steeds even op een rewritable branden.
Die nieuwere versie heeft dan wel een netwerk aansluiting maar dan kom je toch op hetzelfde principe terecht als de mediacenters waarnaar ik op zoek ben. En dan is de internet harde schijf nutteloos :)
Kortom, het lijkt me een leuk apparaat maar het is niet wat ik zoek ;)

Trouwens twee vragen over je huidige versie:
- wat is het nut van MP3 via de radio zenden terwijl je hem al aan je stereo hebt aangesloten voor je films? :?
- kan jij echt het display lezen vanaf de bank en dus MP3's selecteren met de afstandsbediening? Want als je dat niet lukt moet alsnog weer de tv aan ;)
Anoniem: 175137 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:04:
Nee, ik gebruik mijn Showcenter bekabeld, simpelweg omdat de 801.11b in de Showcenter niet in staat is om de hogere bitrates van mijn XVID gecodeerde films zonder horten en stoten af te spelen. Ik weet niet zeker of mijn Showcenter eventueel geupgrade kan worden naar 801.11g. Nou is dat geen must, want bij het betrekken van de huidige woning heb ik alle kamers voorbekabeld met zowel coax als Cat5.
Het probleem is dat ik op niet al te lange termijn weer ga verhuizen dus ik wil hem wel graag draadloos gebruiken.
Denk je dat g-lan wel genoeg is om probleemloos films af te spelen?
Ook als er een plafond/vloer tussen zit? Dit is namelijk nogal rottig te testen zonder dat ik zo'n ding al in huis heb ;)
Ik speel dus alleen naar XVID (AVI bestand) gecodeerde films af en dat levert een prima beeld- en geluidskwaliteit af. Daarbij stel ik de XVID encoder zo in dat ik ongeveer 1Gb/uur film overhoud.
Als in 128MB/uur?
Nadeel hierbij is natuurlijk wel dat ik vooraf zowel de taal als de ondertiteling moet kiezen, aangezien die na het coderen niet meer te kiezen is.
Je kan toch twee versies van de film op je schijf zetten? ;)
Voor het coderen gebruik ik al tijden DVDx 2.3 en dat bevalt prima. Is een alles-in-1-pakket dat, mits goed geconfigureerd, een prima XVID AVI bestand aflevert. Duurt alleen wel vrij lang, maar ik gebruik dan ook two-pass encoding. Het coderen duurt circa 4-5 uur voor een gemiddelde speelfilm van pak hem beet 1,5-2 uur (leuk klusje voor in de nacht).
Inderdaad, ik heb een redelijk snelle PC dus dat moet geen probleem zijn.
Het voordeel met zo'n mediacenter zou zijn dat ik alles maar één keer hoef te converteren ALS hij het origineel al niet kan lezen. Nu moet ik van elke film/serie DVD of VCD maken en branden voordat ik het kan kijken :)
De Showcenter is middels Canare Digiflex component en digital audio bekabeling (zeer goede en uiterst betaalbare kabels) aangesloten op mijn surround versterker (Primare SPA21). Het oude Pinnacle bakkie doet het voor die toepassing uitstekend, maar er zullen wellicht inmiddels betere oplossingen bestaan.
Heh, ik heb nog niet eens een surround receiver >:(
Daar moet ik me ook nog eens in gaan verdiepen.
Maar dan wil ik een goede, en die zijn rete duur ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 08:31:
[...]
Het probleem is dat ik op niet al te lange termijn weer ga verhuizen dus ik wil hem wel graag draadloos gebruiken.
Denk je dat g-lan wel genoeg is om probleemloos films af te spelen?
Ook als er een plafond/vloer tussen zit? Dit is namelijk nogal rottig te testen zonder dat ik zo'n ding al in huis heb
In het begin had ik mijn access point in de meterkast hangen en op de begane grond was het geen probleem, maar op de eerste verdieping liep de signaalsterkte al terug en op de tweede verdieping had ik helemaal geen signaal meer. De huidige woning is drie jaar oud en met name de betonnen vloeren (met bewapening) gooien roet in het eten. Dus toen maar het access point naar de eerste verdieping verplaatst (compromis), waardoor ik zowel op de begane grond als op de tweede verdieping een acceptabel signaal over houd (circa 30-40Mbps op mijn g-LAN).
Behalve dit probleem (typisch voor nieuwbouwwoningen) heb je ook nog te maken met het aantal stations dat van het g-LAN gebruik maakt. Alle PC's, notebooks, mediacenters, etc. die via het g-LAN werken, zullen de totale beschikbare bandbreedte met elkaar moeten delen, waardoor het dus maar de vraag is of je sowieso genoeg bandbreedte overhoudt voor je draadloze mediacenter. Hoe beter de kwaliteit van je film is die je op die manier wil afspelen, hoe hoger de bitrate van die film en dus hoe meer bandbreedte er vereist is om die film zonder horten en stoten af te spelen. Natuurlijk zijn er tal van externe signaalversterkers te koop die je in huis kunt neerzetten om het WiFi signaal met bijvoorbeeld 3-6dB te versterken. Over anderhalf jaar ga ik weer verhuizen (huis momenteel in aanbouw) en ook daar ga ik weer alle kamers voorbekabelen. Nieuwbouwwoningen bieden doorgaans de luxe dat er extra loze leidingen in huis worden aangelegd die allemaal in de meterkast uitkomen. Daar hangt een grote 24-poorts switch waarop alle kamers worden aangesloten. Het kost wat meer werk, maar ik heb er dusdanig veel profijt van gehad en dat ik het de volgende keer weer doe. Dat even ten aanzien van mijn WiFi g-LAN situatie.

Meerdere XVID versies:
Dat is uiteraard een optie. Betekent alleen dat je per versie 4-5 uur aan het coderen bent. Alles hangt af van het doel waar je een mediacenter voor wilt gebruiken. Ik heb destijds beide Showcenters gekocht om mijn kids naar tekenfilms (Disney etc.) te kunnen laten kijken. Waarom? Simpelweg omdat ze (nog) te klein zijn om zelf een DVD in de speler te doen. Aangezien ik een vrij kostbare DVD speler heb staan, wil ik niet dat ze daar zelf mee zitten te rotzooien. En dan is een Showcenter (of andere oplossing uiteraard) een prima alternatief. Hierbij is de noodzaak om films in meerdere versies op te slaan ook weg. Gewoon "Nederlands gesproken" en "Ondertiteling uit" en Klaar is Kees. Dit is uiteraard puur persoonlijk en komt voort uit de manier zoals ik de Showcenter gebruik. Deze gebruik ik dus ook niet voor audio of foto's. Voor audio (en Internet radio) heb ik een andere oplossing gekozen, simpelweg omdat ik niet steeds mijn TV aan wil zetten om muziek te selecteren en omdat het aantal ondersteunde formaten meestal redelijk beperkt is. Ik heb al mijn muziek in FLAC formaat op een netwerkschijf staan en heb dus geen PC nodig om muziek door het hele huis te streamen (ook draadloos). Bovendien ondersteunen de meeste mediacenters geen FLAC formaat. Eigenlijk wil ik een soortgelijke oplossing voor het streamen van video(films). De fabrikant van mijn audio streaming oplossing is daar inmiddels mee bezig, zodat er 1 geintegreerd systeem ontstaat voor het streamen van audio en video zonder PC. De fabrikant van mijn audio streaming oplossing maakt het overigens wel mogelijk om probleemloos door het hele huis muziek draadloos te streamen. Zij hebben namelijk een eigen meshnetwerk bedacht (op basis van WiFi g-LAN) waarbij alle in huis aanwezige spelers het signaal niet alleen ontvangen, maar ook versterken en weer doorgeven. En omdat iedere speler ook nog eens is voorzien van een 2- of 4-poorts Ethernet switch "krijg" je er ook nog eens extra netwerkaansluitingen bij in de ruimte waar die speler is opgesteld. Het is overigens geen goedkope oplossing, maar wel een die doet wat ie moet doen. Althans, voor mij. Op dit moment alleen nog audio (met Internet radio) maar in de nabije toekomst ook in combinatie met Rhapsody (on-line muziek bibliotheek) en in de iets verdere toekomst ook video. Hierbij blijft de initiele investering gelukkig op termijn ook bewaard en hoef ik tzt niet over te stappen op weer een andere oplossing. Vind ik een belangrijk punt.

Het is dus al met al moeilijk om het "ideale mediacenter" te betitelen. Al die apparaten hebben hun specifieke voor- en nadelen. Ik denk dus ook dat het niet zozeer van belang is wat die dingen allemaal wel en niet kunnen, maar jezelf af te vragen: "Wat wil ik hoofdzakelijk met een dergelijk apparaat doen?" en "wil ik dit op meerdere plekken in huis kunnen doen?" (woonkamer, slaapkamer, etc.). In mijn geval is dat dus alleen maar om (teken)films voor de kids af te spelen. En dat is een heel ander uitgangspunt dan bijvoorbeeld "in DVD kwaliteit met DTS geluid speelfilms weergeven".

Wellicht een wat lang verhaal, waarvoor excuses. Misschien zit er wat bruikbare informatie tussen. Het geeft hopenlijk aan dat iedere keuze een persoonlijke keuze is en puur en alleen afhangt van wat je er zelf mee wil bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik wil mijn MC gaan gebruiken om films en muziek van mijn pc in de woonkamer te bekijken.
Meerdere XviD versies zal ik dan ook niet hebben.

De reden waarom ik wél alle opties van de mediacenters wil weten is omdat ik die topic niet alleen voor mezelf heb gemaakt.
Ik wil in dit topic een actueel overzicht bijhouden van de bestaande mediacenters en hun opties.
Daar wil ik ook nog een FAQ aan toevoegen, helaas zijn er nog niet veel vragen 'veel gesteld' ;)

Aan de hand van de informatie die ik dan in de TS verzamel kan ik een eigen keuze maken.
Maar anderen kunnen dan misschien ook makkelijker hun keuze maken.
Voor het maken van m'n eigen keuze vond ik het gebrek aan dit topic een groot gemis.
Je raakt snel het overzicht kwijt.

offtopic:
Persoonlijk zit ik te twijfelen tussen de KiSS DP-1500 en de duurdere versies.
Ik wil niet graag m'n geld uitgeven natuurlijk maar de nieuwere versies zijn misschien wel beter.
Maar voor de codec compatibiliteit hoef je het niet te doen, uiteindelijk loop je toch achter.
HD is voor mij niet interessant omdat ik geen HD tv heb.
Dit is niet echt boeiend voor dit topic maar dan weet je m'n gedachtegang een beetje ;)

Zijn er zo weinig mensen die één van de MC's uit de TS hebben?
Ik heb welgeteld één beoordeling binnen :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gonadan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:10:
De reden waarom ik wél alle opties van de mediacenters wil weten is omdat ik die topic niet alleen voor mezelf heb gemaakt.
Ik wil in dit topic een actueel overzicht bijhouden van de bestaande mediacenters en hun opties.
Daar wil ik ook nog een FAQ aan toevoegen, helaas zijn er nog niet veel vragen 'veel gesteld'
Dat is ook een uitstekend initiatief, vooral omdat er redelijk wat aanbod is en je al snel het overzicht kwijtraakt. En als je voor jezelf eenmaal weet wat je ermee wil, biedt jouw overzicht een prima houvast voor een eerste selectie. Ik hoop dan ook dat er voldoende "praktijkinformatie" binnenkomt van gebruikers die een van de gepresenteerde modellen in huis hebben.

Aan mijn ervaring met mijn oude Pinnacle bakkie zul je wellicht niet veel hebben, aangezien dit model niet meer geleverd wordt. Ik kan alleen maar "gokken" dat zowel de beeld- als geluidskwaliteit van het huidige Showcenter minimaal net zo goed is als van mijn uitvoering en daar heb ik helemaal niks over te klagen. Sterker nog, zelfs op mijn plasma ziet de XVID er prima uit. Zowel Scart als component geven een zeer goede beeldkwaliteit. En aangezien ik de DAC gebruik van mijn Primare SPA21 surround versterker, is ook met de geluidskwaliteit helemaal niks mis.

Ga je voor films hoodzakelijk XVID gebruiken en voor audio hoofdzakelijk MP3? Dat kunnen vrijwel alle mediacenters wel aan. Let met bijvoorbeeld DivX wel op dat niet alle mediacenters al geschikt zijn voor DivX 6.x. Volgens mij kan zelfs de huidige Showcenter 200 dit ook (nog) niet aan.

Had je nog wat aan het g-LAN WiFi verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oeps, onderstaand had ik effe offtopic willen doen, hierbij alsnog:

offtopic:
Ga je voor films hoodzakelijk XVID gebruiken en voor audio hoofdzakelijk MP3? Dat kunnen vrijwel alle mediacenters wel aan. Let met bijvoorbeeld DivX wel op dat niet alle mediacenters al geschikt zijn voor DivX 6.x. Volgens mij kan zelfs de huidige Showcenter 200 dit ook (nog) niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 175137 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:36:
offtopic:
Ja, in m'n huidige woning (veel hout, weinig beton) moet de ontvangst weinig problemen leveren.
En als het dat wel doet ben ik niets te beroerd om alsnog een kabel te trekken.
Maar ik leg liever pas kabels e.d. aan als ik ook van plan ben om een langere tijd in dezelfde woning te blijven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 24-05-2006 11:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-05 15:21
@Gonadan

Ik gebruik van m'n huidige media player de fm zender niet (overbodig) het ding is inderdaad direct aangesloten op de surround verserker (optisch). Het display vindt ik erg makkelijk voor als we niet rustig aan het zitten zijn maar meer als we bezig zijn in het huis. Dan is het niet nodig om de TV aan te zetten als je even een ander cd/mp3tjes wilt horen. Even er naar toe lopen door het menu heen, directory kiezen en afspelen (ik gebruik dan de afstandbediening en het display). Het display is op een grotere afstand ook niet leesbaar. Als ik rustig op de bank zit staat de tv toch meestal aan dus dan kan alles via de tv.

Over m'n huidige media player. tsja dit is inderdaad niet handig maar het is een tussen oplossing en vooralsnog niet echt praktisch maar het werkt.

Wat ik nu als ideaal zie is een kleine behuizing ala dvd speler (zonder ventilator)
-Rechtstreeks gekoppeld aan m'n netwerk (eventueel via WIFI)
-Zonder harde schijf (alle media staat op een netwerk hardeschijf/NAS)
-Onafhankelijk van een server programma (moet dus standalone kunnen werken)
-Moet dvd kunnen afspelen incl menu/talen/ondertitels en digitaal audio
-Component of RGB scart uit omdat svideo een te lage kwaliteit heeft
-Liefts met display voor lokale bediening

Het zal afwijken van jou wensen maar zo heeft iedereen zijn eigen wensen. Ik kan alleen zeggen dat mijn ervaring met de schowcenter achtige apparaten slecht is omdat ze geen dvd over het netwerk kunnen afspelen en een mediacenter zonder netwerk aansluiting is ook onhandig (maar werkt wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88352

Vet topic! Ik wil ook binnenkort zo'n ding aanschaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 88352 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:42:
Vet topic! Ik wil ook binnenkort zo'n ding aanschaffen....
Ja? Had je zelf ook al MC's op het oog?
En heb je nog vragen ofzo? (voor de faq :9 )

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 09:26
ik heb wel een vraagje. bij de hd ondersteunende media centers zie ik dat er maar 2 zjin met hdmi aansluiting. ik dacht dat hdmi nodig was als je hd films wilt kunnen bekijken ?

heb er zelf niet zoveel verstand van. ik heb sinds kort een hd tv en wil graag een media center kopen zodat ik mn series (waarvan veel in hd) kan streamen. maakt het veel uit als de mediacenter geen hdmi aansluiting heeft ? de mediacenters met hdmi aansluiting zijn namelijk nogal prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pred87 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:26:
ik heb wel een vraagje. bij de hd ondersteunende media centers zie ik dat er maar 2 zjin met hdmi aansluiting. ik dacht dat hdmi nodig was als je hd films wilt kunnen bekijken ?
Nee, dat is niet nodig.
Het verschil zit hem in het type data dat via de kabel verstuurd wordt.
HDMI is digitaal video én audio, DVI is digitaal video.
Je kunt hem ook op component video aansluiten, dat is de analoge versie waarmee je HDTV kwaliteit naar je tv kunt sturen.
Of analoog of digitaal beter is blijft een eeuwige discussie en het hangt gewoon van de apparatuur en omstandigheden af. :)
heb er zelf niet zoveel verstand van. ik heb sinds kort een hd tv en wil graag een media center kopen zodat ik mn series (waarvan veel in hd) kan streamen. maakt het veel uit als de mediacenter geen hdmi aansluiting heeft ? de mediacenters met hdmi aansluiting zijn namelijk nogal prijzig.
Het maakt dus niet veel uit, je kan ook via component video HD kwaliteit bekijken.
Alleen zal de audio dan niet via dezelfde kabel te versturen zijn.
Maar die hang je toch aan je hifi-set ;)

zijn er fouten, onduidelijkheden of aanvullingen, meld het, dan corrigeer ik de TS. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Hulde voor deze topic.

Alleen ik ben het met Corl eens: anno nu moet een media center in staat zijn VOB files af te spelen inclusief menu en talenkeuze.
Ik wil graag zo'n apparaat hebben als DVD juke box voor de kinderen (die zijn niet erg zuinig met papa's plaatjes). Het mooiste is het als zo'n apparaatje een bibliotheek kan aanleggen met originele VOB's en er voor de kinderen dan een eigen menuutje komt (wishful thinking).
Maar zolang ze niet de functionaliteit van bijv. PowerDvd kunnen evenaren zie ik er geen heil in...
Ik hoop in deze thread wijzer te worden over welke players zich al in dat stadium bevinden en zou het fijn vinden als je dat in je tabel wilt opnemen: VOB + Menu/Taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 09:26
ok

klopt het dat de acer MG3001-p enorm in prijs is gedaald ? ik heb even rond gekeken en zie hem bij verschillende winkels staan voor ongeveer 130 euro. dat is wel erg goedkoop dus ik dacht dat het misschien om een niet hd ready versie gaat (als die bestaat). ik kan zelf nergens een 2e versie van deze media gateway vinden. iemand die hier meer van weet ?

hier staat hij bijvoorbeeld voor 133 euro inclusief: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=664178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pred87 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 02:30:
ok

klopt het dat de acer MG3001-p enorm in prijs is gedaald ? ik heb even rond gekeken en zie hem bij verschillende winkels staan voor ongeveer 130 euro. dat is wel erg goedkoop dus ik dacht dat het misschien om een niet hd ready versie gaat (als die bestaat). ik kan zelf nergens een 2e versie van deze media gateway vinden. iemand die hier meer van weet ?

hier staat hij bijvoorbeeld voor 133 euro inclusief: http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=664178
Ik heb het even nagekeken en het serienummer is dezelfde dus ik ga er vanuit dat het apparaat ook hetzelfde is.
Bedankt voor het melden :)

UPDATE:
Prijs Acer MG3001-P aangepast.

Ik zit te denken om ook niet-draadloze mediacenters op te gaan nemen in dit topic.
Maar ik wil graag even de behoefte daar aan peilen voordat ik daar tijd in stop.
Dus: zijn er mensen die ook graag die MC's in een tabel zien?
Meld het dan even. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie dat de SL300 van Philips erbij staat, maar dat apparaat is inmiddels wat verouderd. Hij is al een tijd op de markt. Ongeveer even oud is de SL400 maar die is een stuk interessanter vanwege z'n eigen LCD display waarmee je ook zonder TV door je muziek kunt navigeren (zoals met de SLA5500) en verder heeft ie ook een SPDIF uitgang.

Ze zijn opgevolgd door de SLM5500 (niet SLA) die ook HD support biedt via component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Exirion schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 08:43:
Ik zie dat de SL300 van Philips erbij staat, maar dat apparaat is inmiddels wat verouderd. Hij is al een tijd op de markt. Ongeveer even oud is de SL400 maar die is een stuk interessanter vanwege z'n eigen LCD display waarmee je ook zonder TV door je muziek kunt navigeren (zoals met de SLA5500) en verder heeft ie ook een SPDIF uitgang.

Ze zijn opgevolgd door de SLM5500 (niet SLA) die ook HD support biedt via component.
Het lijkt er op dat je gelijk hebt. :)
En de prijs van de SLM5500 is nog te doen ook ;)

Ik kan op de Philips site alleen de producten niet vergelijken, er zitten zoveel verschillen tussen dat ik het niet vertrouw.
Ik zal nog verder zoeken en als ik genoeg informatie heb denk ik de SL300 vervangen door de SLM5500 :) (de SLM5500 is een HD MC, de SL300 niet, dus vervangen gaat niet door ;) )
Bedankt voor het melden.

De SL400 is niet te vinden op de Philips site,. :?

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 31-05-2006 09:02 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2023
rrenzo schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:26:
Hulde voor deze topic.

Alleen ik ben het met Corl eens: anno nu moet een media center in staat zijn VOB files af te spelen inclusief menu en talenkeuze.
Ik wil graag zo'n apparaat hebben als DVD juke box voor de kinderen (die zijn niet erg zuinig met papa's plaatjes). Het mooiste is het als zo'n apparaatje een bibliotheek kan aanleggen met originele VOB's en er voor de kinderen dan een eigen menuutje komt (wishful thinking).
Maar zolang ze niet de functionaliteit van bijv. PowerDvd kunnen evenaren zie ik er geen heil in...
Ik hoop in deze thread wijzer te worden over welke players zich al in dat stadium bevinden en zou het fijn vinden als je dat in je tabel wilt opnemen: VOB + Menu/Taal
Dit vind ik ook de belangrijkste vereiste van een media center, ik ben er ook nog niet achtergekomen. Ik geloof dat de kiss dp600 volgens mij wel vob files kan afspelen maar alleen zonder menu. Of de snazio sz1350 (deze samen met de kiss leken mij de beste opties tot nu toe) dit wel kan zou ik graag willen weten, zijn er al mensen hier die over dit apparaatje beschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ah dank je wel.
Vreemd dat hij niet via het gewone menu te bereiken is.
Ook kan ik de productvergelijking niet gebruiken.
Het lijkt wel alsof hij niet meer ondersteund wordt ofzo :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 13:30
Call me an idiot and slap me silly, maar is het nou mogelijk om via het draadloze netwerk dvd's (dus vanuit een dvd-rom) van je pc af te spelen? En evt ook opnames van het tv signaal op de harde schijf van de pc op te slaan (als de media center geen hdd heeft)?

En hoe zit het precies met het extenden via de XBOX 360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
El_BingO schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:57:
Call me an idiot and slap me silly, maar is het nou mogelijk om via het draadloze netwerk dvd's (dus vanuit een dvd-rom) van je pc af te spelen? En evt ook opnames van het tv signaal op de harde schijf van de pc op te slaan (als de media center geen hdd heeft)?
Ja dat is mogelijk, maar het is nog onduidelijk welke spelers dat kunnen.
Daarom wilde ik ook nog een extra tabel doen voor niet-draadloze spelers.
Misschien is daar wel duidelijkheid over te vinden.
En hoe zit het precies met het extenden via de XBOX 360?
Dat vraag ik me ook af. Die kan je wel upgraden qua codecs schijnt.
Ik hoop dat nog steeds iemand met ervaring met een Xbox360 mij kan informeren zodat ik hem eventueel in de TS kan zetten :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03:59
Leuk topic! Ik was zelf enige tijd geleden op zoek naar dergelijke apparaten. Echter heb ik nog een specifieke eis, namelijk dat het apparaat UPnP AV moet ondersteunen. Oftewel 'Universal Plug and Play Audio/Video'.

Waarom? Simpel, plug het appraat in je netwerk en het zal automatisch de gedeelde media kunnen gebruiken waar het recht op heeft. Voor Windows XP is er de gratis download van Microsoft genaamd Windows Media Connect en voor meer 'headless'/server oplossing is bijvoorbeeld Twonky Media geschikt.

Leuke is dat bijvoorbeeld één van de Denon AV receivers ook UPnP AV ondersteunt. Als er nu ook nog een afstandsbedieningsfunctie, streaming media en TV capture ondersteunt wordt is het wat mij betreft volwassen.

Heerlijk, in zowel woonkamer als slaapkamer een surround setje, breedbeeld TFT met DVI, klein UPnP kastje met DVI en een IR afstandsbediening.
Klik TFT in de woonkamer aan, gearchiveerde DVD (van centrale AV server) verder kijken, overschakelen naar je favoriete TV serie, tijdens de reclame wat te drinken halen (of enig andere activiteit uitvoeren), terugkomen, timeshift gebruiken om vlak na de reclame verder te gaan. Tijdens de volgende reclame het spul in je woonkamer uitzetten terwijl de AV server verder gaat met zijn timeshift opname, naar het bed gaan ritueel volgen, bed induiken en je TV serie verder afkijken, nadat je één of andere vage nachtelijke film uitzending hebt geselecteerd voor opname.

Ok, ok, ik droom (met beperkt budget) nog even verder. Ja er zijn systemen die dit kunnen, maar die zijn ook redelijk onbetaalbaar of simpelweg niet te gebruiken voor een leek. En ja, die lopen ook wel eens mijn huis binnen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Deze past ook mooi bij het lijstje in dit topic:

De Zensonic z500

linkje

Komt volgens de site in juli in amerika uit, heb nog niks kunnen vinden over een evt. release in nederland.

Btw: kan iemand mij vertellen wat dat h.264 nu precies is? Ik hoor veel mensen klagen dat dit (nog) niet ondersteund wordt op de meeste media centers. Ik bekijk zelf veel hd materiaal via de pc op mijn lcd (dvi->hdmi), dit zijn allemaal .ts files dd 5.1 geluid, heeft dit iets met dat h.264 te maken want als ik een media center ga aanschaffen wil ik deze films wel via het netwerk kunnen streamen.

[ Voor 47% gewijzigd door Hardcell op 31-05-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176778 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:37:

2. Als ik mijn "normale" computer via vpn met een netwerk verbind en vanaf daar data streaming afspeel, kan ik dat dan doorlinken naar een mediaplayer?
Heeft iemand al antwoor dop deze vraag? Nogmaals ik ben af en toe verbonden met een groter netwerk via VPN en wil bestanden dan streaming vanuit het netwerk bekijken, niet op mijn PC maar op een mediacenter, kan dat?

al vast bedankt voor het antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hardcell schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:37:
Deze past ook mooi bij het lijstje in dit topic:

De Zensonic z500

linkje

Komt volgens de site in juli in amerika uit, heb nog niks kunnen vinden over een evt. release in nederland.
Hmm, ik zal er tegen de tijd dat hij ook hier te krijgen is naar kijken.
Ik wil hem nu nog niet toevoegen omdat hij er toch nog niet is, en omdat hij niet in m'n tabel past
Btw: kan iemand mij vertellen wat dat h.264 nu precies is? Ik hoor veel mensen klagen dat dit (nog) niet ondersteund wordt op de meeste media centers. Ik bekijk zelf veel hd materiaal via de pc op mijn lcd (dvi->hdmi), dit zijn allemaal .ts files dd 5.1 geluid, heeft dit iets met dat h.264 te maken want als ik een media center ga aanschaffen wil ik deze films wel via het netwerk kunnen streamen.
Op Wikipedia heb ik het gevonden. :)

:P
Anoniem: 176778 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Heeft iemand al antwoor dop deze vraag? Nogmaals ik ben af en toe verbonden met een groter netwerk via VPN en wil bestanden dan streaming vanuit het netwerk bekijken, niet op mijn PC maar op een mediacenter, kan dat?

al vast bedankt voor het antwoord _/-\o_
Ik denk dat je dan op die pc waar je met vpn op zit iets als shoutcast moet aanzetten.
En als je dat op je pc kunt ontvangen dan moet de MC dat ook kunnen.
Mits hij internetradio ondersteund uiteraard :)

Voor films zal het aantal MC's wat het kan minder zijn ben ik bang :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
Heeft er iemand ervaring met een Philips SLM5500 en welke mediaservers zijn goed. Ik heb tot nu toe de volgende gevonden:
- Philips Media Manager
- Twonkymedia
- TVersity
- Windows Media Connect
- VLC media player

Heeft er iemand ervaring met deze media servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_S
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 16:48
Ik ben ook geïnteresseerd in deze apparaten; vooral de HD-versies, maar heb er nog geen in bezit. Ik heb de PDf handleiding van de D-Link DSM-520 gedownload en daaruit blijkt dat de firmware wél upgradeable is, dat er wél internetradio mee te ontvangen is, en dat je er wél slide-shows mee kan afspelen. ID3-tag ondersteuning is er ook.

Op http://reviews.cnet.com/D...1524144.html?tag=uoreturn staan er 18 user-reviews. Bediening gaat via je TV-scherm met een afstandsbediening met een eigen D-Link interface/dialoog. Één van de eigenaardigheden is dat MP3-files getoond schijnen te worden in een volgorde gesorteerd op inhoud van de ID3-tag en niet op filenaam. Verder eigenlijk veel positieve ervaringen.

Ben naar aanleiding van deze topic ook naar de andere apparaten aan het kijken en stuitte op een ander topic in tweakers.net over de Snazio SZ1350: SnaZio Net DVD Cinema HD sz1350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb zelf een DP-1504 (is een 1500 met harddisk) en het op zich een leuk apparaat, maar hij ondersteund niet alle codecs en de codecs die hij ondersteund dat worden er veel minder. Ik denk dat dit een nadeel is dat voor al de apparaten die je noemt geld.

Neem in ieder geval eens een kijkje op: http://www.mpcclub.com/ daar zitten de jongens die veel ervaringen hebben met verschillende spelers. De laatste keer dat ik keek waren ze inderdaad erg enthousias over de Snazio (is ook een tweede generatie speler, de kiss is een eerste generatie speler).

Omdat mijn Kiss kapot ging heb ik hem vervangen door een XBox (zo'n oude) met XBMC en ik moet zeggen dat dit echt veel beter werkt dan de Kiss ooit gedaan heeft. Hij kan werkelijk alle codecs afspelen (XBMC wordt actief ontwikkeld dus nieuwe codecs zijn ook geen probleem), MP3's spelen goed af (die stotterden op mijn DP1504) en een XBox is een stuk goedkoper. Een nadeel is wel dat de Kiss een veel mooier en compacter ding is. Een XBox werkt echter niet draadloos dus misschien dat het voor jou geen alternatief is (bij mij is de Xbox met een kabel verbonden aan mijn router en mijn pc waar de files op staan die is wel wireless verbonden).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcell
Mooie review site voor dit soort apparaten:

linkje

De snazio 1350 staat er helaas niet tussen maar wel een hele hoop anderen. Ik denk persoonlijk dat die snazio nu het beste is wat je op dit gebied kunt kopen maar zodra die zensonic hier leverbaar is deze zijn plaats gaat innemen. Die zensonic heeft trouwens ook iso-streaming (met subtitle support), dus als je iso's op je pc / nas-server hebt staan kun je deze openen en je ziet op je scherm gewoon het menu alsof je de dvd in de lade hebt zitten. Ik ben momenteel aan het kijken of ik dat ding kan laten overkomen uit australie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb vorige week nog de sl400i aangeschaft (zijn makkelijk te vinden 2ehands voor ongeveer 125 euro). aangezien ik voorlopig toch geen hd apparatuur ga aanschaffen voldoet deze perfect voormij vooral met de software twonkymedia (20 euro) bladeren gaat snel, makkelijk menu en uiteraard een goed geluid (mits de mp3 goed is natuurlijk) verder heb ik geen lag (hij is via een kabel aangesloten). ik heb hem nog nooit geprobeerd om hem via wireless aan te sluiten maar ik verwacht dat het dan bij iedere speler aan de erg krappe kant wordt als je dvd's gaat afspelen. verder is het nog een tip om bijv een linksys nslu2 aan te schaffen aangezien je hier ook een twonkymediaserver kan installeren, er hoeft dan dus geen pc aan. het enigste nadeel wat er is (nouja nadeel) hij start niet supersnel op dat duurd toch wel een halve minuut voordat hij klaar is. ik heb hier trouwens ook nog een mx6000i staan en die is kwa functies exact gelijk (het netwerk deel dan) alleen hier heb je dan nog een 5 dvd wisselaar, radio en speakers bij.

ik heb ook nog andere software behalve twonkymedia geprobeerd maar twonkymedia is duidelijk het snelste in bladeren enz.

[ Voor 16% gewijzigd door Avvd op 08-06-2006 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:59
Kan je met Twonkymedia streams van bv uitzending gemist rechtstreeks op je TV afspelen. Met TVersity kan dit wel. Alleen de kwaliteit is niet super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bedankt weer allemaal, ik heb nu besloten een aantal wijzigingen te gaan doorvoeren in dit topic. :)
Namelijk:
- uitbreiden naar niet-draadloos en HD versies, ik wil er nu echt veel in gaan zetten :)
- specs updaten
- meer beoordelingen toevoegen (zouden jullie de MC's die in bezit waren/zijn willen beoordelen aan de hand van het schema in de TS? alvast bedankt)
- Topictitel maar veranderen, het is niet alleen draadloos meer :)
- peilen wat de interesse is voor Media Servers, al liggen die wel in een hele andere prijsklasse. ;)
Marzman schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:13:
Een XBox werkt echter niet draadloos dus misschien dat het voor jou geen alternatief is (bij mij is de Xbox met een kabel verbonden aan mijn router en mijn pc waar de files op staan die is wel wireless verbonden).
In eerste instantie niet nee, maar ik heb dit topic niet alleen voor mezelf gemaakt.
Ik probeer hierin de specs, beoordelingen, vragen en ervaringen samen te vatten.
Zodat anderen er ook wat aan hebben. :)

PS:
Hebben jullie nog een suggestie voor een allesdekkende topictitel? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 08-06-2006 08:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie in de topicstart onbekend staan bij het upgraden van de firmware. De firmware van de kiss is trouwens upgradable. Er zijn zelfs gemodde firmwares voor te vinden.

Nieuwe firmwares zullen echter alleen wat functionaliteit toevoegen, codecs zitten in de hardware en kunnen niet worden toegevoegd. Van Kiss zelf uit verwacht ik dat er niet veel meer gewerkt wordt aan de firmware omdat die alweer met de opvolgers van die speler bezig zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146351

Dag allemaal !

Gaaf topic !
Echter van Neodigits zijn er 2 nieuwe apparaten op komst: namelijk de Helios X-Line.
Beiden met HDMI en integrated Web-browser.
Kijk eens op: http://www.neodigits.com/...cts/Xline/x_line_main.asp
Ziet er super uit met een prijs van
US $379 voor de X3000
US $579 voor de X5000

Echter, omdat er in NL of de Benelux geen importeur zit (zover ik weet !) is een aankoop alleen via de website mogelijk. De verzendkosten zijn dan schrikbarend hoog: US $99 en US $141 respectievelijk !!!

Is er een kans dat deze apparaten ook in de vergelijking wordt opgenomen ??

Grt Brey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 146351 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:41:
Dag allemaal !

Gaaf topic !
Echter van Neodigits zijn er 2 nieuwe apparaten op komst: namelijk de Helios X-Line.
Beiden met HDMI en integrated Web-browser.
Kijk eens op: http://www.neodigits.com/...cts/Xline/x_line_main.asp
Ziet er super uit met een prijs van
US $379 voor de X3000
US $579 voor de X5000

Echter, omdat er in NL of de Benelux geen importeur zit (zover ik weet !) is een aankoop alleen via de website mogelijk. De verzendkosten zijn dan schrikbarend hoog: US $99 en US $141 respectievelijk !!!

Is er een kans dat deze apparaten ook in de vergelijking wordt opgenomen ??

Grt Brey
Bedankt voor de informatie, ik zal eens kijken of ik wat tijd kan vrijmaken voor nieuwe tabellen :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182679

Geweldig topic!

Even een klein vraagje: ik kan geen manual online vinden van de Acer MG3001-P. Heeft iemand een link hiervan?

Ik vroeg me nl af of die acer ook een menu op je tv vertoond of alleen op het schermpje van het apparaat?

Bedankt, Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182679 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 13:32:
Geweldig topic!

Even een klein vraagje: ik kan geen manual online vinden van de Acer MG3001-P. Heeft iemand een link hiervan?

Ik vroeg me nl af of die acer ook een menu op je tv vertoond of alleen op het schermpje van het apparaat?

Bedankt, Michiel
Hoi Michiel,

Ik kan de handleiding niet 123 online vinden. Heb hem hier thuis liggen staat vrijwel niets in. Daarom maar even een antwoord op je vraag: ja er is ook een menu op het scherm van je tv te zien.

Je kunt dus ook gebruik maken van andere software. Ik heb die van mij net 1 maand binnen, maar wil er nu al weer van af. Mocht je interesse hebben pm me maar even. Heb namelijk net een nieuwe super laptop van mijn werk gekregen met wlan
groet
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik vind zelf zo'n mediaplayer alleen interessant als deze ook .h264 media kan afspelen (denk aan de vele .x264 rips). Dat is een erg interessant format maar ben nog geen speler tegengekomen die dit kan afspelen. Die Helios kan dat dus ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 08:19

The_DoubleU

Tweaker in München

SL400i is voor mij erg interesant.
Het heeft een display, dus geen tv voor mp3/muziek afspelen. Maar ik heb er 1 vraagje over, ik zie dat OSX supported is, maar kan die een beetje overweg met de iTunes library?
Ik wil graag speellijsten aanmaken in iTunes en die afspelen, ipv een folder met mp3's.
Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183700

Na alles wat ik heb gelezen en bekeken kom ik tot de conclusie dat de Zensonic Z500 eigenlijk wel het paradepaardje is op dit gebied. Dit ding kan alles wat men zich maar wensen kan......jammer is dat ie in NL niet te verkrijgen is. Misschien via een omweg?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
The_DoubleU schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 21:03:
SL400i is voor mij erg interesant.
Het heeft een display, dus geen tv voor mp3/muziek afspelen. Maar ik heb er 1 vraagje over, ik zie dat OSX supported is, maar kan die een beetje overweg met de iTunes library?
Ik wil graag speellijsten aanmaken in iTunes en die afspelen, ipv een folder met mp3's.
Iemand daar ervaring mee?
als je inplaats van de philips mediamanager twonkyvision gebruikt kan je rechtstreeks de Itunes library benaderen (ik zie de optie tenminste staan in de webinterface) het is in ieder geval niet afhankelijk van het apparaat maar van de server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183700

Weet iemand toevallig hoe je de Zensonic Z500 in je bezit kan krijgen, zonder je helemaal blauw te betalen aan shipping costs???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
Anoniem: 176778 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:53:
[...]

Hoi Michiel,

Ik kan de handleiding niet 123 online vinden. Heb hem hier thuis liggen staat vrijwel niets in. Daarom maar even een antwoord op je vraag: ja er is ook een menu op het scherm van je tv te zien.

Je kunt dus ook gebruik maken van andere software. Ik heb die van mij net 1 maand binnen, maar wil er nu al weer van af. Mocht je interesse hebben pm me maar even. Heb namelijk net een nieuwe super laptop van mijn werk gekregen met wlan
groet
Sander
Ey Sander,

Waarom wil je er alweer vanaf? Vanwege je super laptop, of beviel hij om een andere reden misschien niet?
Ik wil namelijk ook zo'n ding aanschaffen en de Acer viel me onder andere op door zijn ondersteuning van praktisch alle formaten plus de redelijk lage prijs.
Wat is jouw ervaring met de MG3001-P?

Of misschien nog andere bezitters van de MG3001-P die even snel hun mening kwijt willen? :)

Ook vroeg ik me af of iemand weet of dit apparaat ondertitels afspeelt.

@Michiel: de handleiding is te vinden op ftp://ftp.support.acer-euro.com/home-entertainment/mgw/mg3001-p/

[ Voor 14% gewijzigd door Pietersma op 07-08-2006 00:02 ]

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 20:43
Ik heb nog wat vraagjes ver de acer mg3001:

1 is het mogelijk om door de media te bladeren via alleen het lcd display, dus muziek luisteren zonder je tv aan te hoeven zetten.

2. Kan je ook media player radio stations afspelen (3FM, Radio538)

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80355

Weet iemand al of de Acer MG3001-P ondersteuning biedt voor ondertitels?

• Pietersma
De Acer biedt vooralsnog geen ondersteuning voor ondertitels. Ik weet ook niet of ze dit nog gaan verhelpen met een firmware upgrade (als dat al kan). Misschien dat je Acer eens kunt mailen en dan even hier hun antwoord kunt posten ;-)

Je kunt schijnbaar wel ondertitels verkrijgen door een ander mediaprogramma op de pc te draaien dan de acer software. Tversity is zo'n programma, maar ik heb ik heb het nog niet getest.

@Ottie:
Het lcd display is vrij klein, en geeft maar beperkte informatie, dus afspelen zonder de tv aan te zetten is lastig. Je kunt natuurlijk wel een playlist opstellen en vervolgens je tv uitzetten, mits je het geluid niet via je tv afspeelt.
Die radio stations heb ik nog niet geprobeerd.

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 20:43
@Pietersma, hoe bevalt het apparaat tot nu toe, ik heb thuis een kiss dp500 staan maar die wordt eigenlijk alleen nog maar gebruikt als DVD speler.

Heb je veel problemen met films kijken?

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietersma
Ottie schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:59:
@Pietersma, hoe bevalt het apparaat tot nu toe, ik heb thuis een kiss dp500 staan maar die wordt eigenlijk alleen nog maar gebruikt als DVD speler.

Heb je veel problemen met films kijken?
Apparaat bevalt goed en ik maak er veel gebruik van. Ik heb geen ervaring met andere mediaspelers dus ik kan niet vergelijken maar ik ben er zeer tevreden over. Heb slechts 1 keer meegemaakt dat ie een formaat niet ondersteunde en dus de film niet afspeelde. Voor de rest loopt het als een zonnetje.

Gebruik hem vooral om films van pc te bekijken in de huiskamer en niet zozeer voor muziek. Ik heb wel de bijgeleverde Acer software niet geinstalleerd want ik las er niet zo'n goeie dingen over. In plaats daarvan gebruik ik Windows Media Connect. Werkt snel en simpel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131548

Ik heb me suf en suf gelezen en ze hebben allemaal wel wat lijkt wel.

Kies ik de kiss 600dp, de showcenter 200 of de d-link 520 ???

Zie door de bomen het bos echt niet meer, elk apparaat heeft ongeveer 20 draadjes met info/discussie, hoe pak ik dat aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnaeff
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-06 11:03
Ik ben ook nog steeds aan het zoeken. Ik kom niet tot een keuze kan iemand mijn op weg helpen met de keuzen van een goede HDTV speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is een beetje wachten tot de eerste spelers komen met die nieuwste Sigmadesgin chips, de 8230 o.i.d. Deze ondersteunen hardwarematig VC1 en H264. Dan wordt het pas echt interessant!

Zal alleen in den beginne wel prijzig worden denk ik.

Anoniem: 100386

kazuka schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:28:
Het is een beetje wachten tot de eerste spelers komen met die nieuwste Sigmadesgin chips, de 8230 o.i.d. Deze ondersteunen hardwarematig VC1 en H264. Dan wordt het pas echt interessant!

Zal alleen in den beginne wel prijzig worden denk ik.
Fijn dat ik eventjes dit topic vindt, en daarin de nummer/naam van de chipset. Zoekt een stuk makkelijker, nu ik ook (nog) steeds alles aan het zoeken ben om te upgraden naar HD (dus: TV, speler(s) en receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33279

Top Toppic!
Ik ben ook al een tijdje opzoek, en er is iid veel keuze. De ene heeft dit en de andere dat en niet dat ene.....
Ook dit toppic kan wel een update gebruiken, veel apparatuur is al weer verouderd. Ik zal proberen wat nieuwe data toe te voegen. Maar voor nu even wat ervaringen van mij.
  • DVI/HDMI: Mijn doel is een apparaat te vinden welke via DVI (of HDMI) is aan te sluiten. Eventueel ook via SCART of Component, wanneer ik het apparaat later op een oude tv wil gebruiken.
  • Geen HTPC: In eerste instantie wil ik geen HTPC, want die maken tot nu toe te veel geluid.
  • PAL!!: al maakt het voor de nieuwe TV (lees LCD/Plasma) niet veel meer uit, maar voor mijn oude TV wil ik wel 576 beeldlijnen kunnen ondersteunen. Veel apparaten ondersteunen dit niet en hebben alleen 480 (en dan 720, 1080 etc)
  • Echt HD. Sommige fabrikanten zeggen HD aan te kunnen maar hun output wordt de gedown -sampled naar 480/576. ?? :? :'(
  • Prijs. ca 100-250Euro. moet toch wel ver onder de 600-700 Euro liggen voor een goede zelfbouw HTPC
Enkele interessante linkjes:

Ik probeer binnenkort wat meer info te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-06 14:51
Wederom een schopje. Heeft iemand ervaring met het spelen van uitzendinggemist op deze dingen. Ik verhuis binnenkort naar Engeland en wil nog wel wat NL tv houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194628

Top topic maar helaas redelijk dood :(

Ik ben zelf ook op zoek naar een wireless/wired mc en ben recentelijk dan ook op zoek gegaan naar info en dergelijke.

Ik heb 2 apparaten gevonden die mooie specs hebben maar waarover ik nog wel twijfel. Misschien dat anderen al ervaring er mee hebben of iets erover kunnen vertellen.

Ik zit te twijfelen tussenDe review van de Dlink is zeer positief maar ondersteund maar tot 1080i. Aangezien ik zelf thuis een Full HD scherm heb staan wil ik natuurlijk wel het liefst 1080p ondersteuning. De MG-350HD heeft dit ook maar volgens de review is die nog zeer buggy. De review is van sep 2006, en op de website van AL Tech is versie 1.10 inmiddels uit van jan 2007. Aangezien ik nog nergens reviews kan vinden met deze firmware vraag ik me af of de bugs zijn opgelost. De 350HD heeft wel mijn voorkeur.

Mijn grootste vraag echter is nog wel of deze producten hier te koop zijn. Volgens mij kan eWaggle alleen in de VS bezorgen en ik heb de 350HD nog nergens anders te koop gezien. Iemand anders meer info hierover?

*edit De KiSS DP-600 die in de TS staat lijkt me ook wel wat. Echter in andere draadjes hier op het forum word er gemeld dat mensen na 2 mnd problemen met het apparaat krijgen. Erg jammer want daar is wel makkelijk aan te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 194628 op 23-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Hi

Ik ben een nieuwe hier en ben ook erg geintresserd in dit type apparaten. Ik wilde vragen om indien mogelijk de tabel aan te vullen met rij die aangeeft welke van dez espelers ook ondertitles afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Laatst online: 05-02-2024
YES! Ik heb net mijn DSM-520 aan de praat en het werkt allemaal best lekker.

Nou wil ik alleen de firmware op de laatste versie brengen maar "check for updates" geeft geen resultaat :-(

Heb nu versie: 1.01r2eu.

Iemand een suggestie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
i-beast-a schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:56:
YES! Ik heb net mijn DSM-520 aan de praat en het werkt allemaal best lekker.

Nou wil ik alleen de firmware op de laatste versie brengen maar "check for updates" geeft geen resultaat :-(

Heb nu versie: 1.01r2eu.

Iemand een suggestie??
Hoe heb je hem aangesloten op internet dan? Weet je zeker dat je dat allemaal goed gedaan hebt? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Gonadan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Hoe heb je hem aangesloten op internet dan? Weet je zeker dat je dat allemaal goed gedaan hebt? :)
Dat werkt prima via mijn router. Ik kan een internet check laten uitvoeren en die gaat wel goed. Ook kan ik muziek rechtstreeks van internet afspelen.
Maar als ik laat checken op beschikbare updates krijg ik "Network error, blablabla check internet connection"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
i-beast-a schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:26:
[...]

Dat werkt prima via mijn router. Ik kan een internet check laten uitvoeren en die gaat wel goed. Ook kan ik muziek rechtstreeks van internet afspelen.
Maar als ik laat checken op beschikbare updates krijg ik "Network error, blablabla check internet connection"
Heb je al contact opgenomen met de fabrikant?
Google vertelt mij dat het vaker is gebeurd dat de servers er uit lagen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Gonadan schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:14:
[...]

Heb je al contact opgenomen met de fabrikant?
Google vertelt mij dat het vaker is gebeurd dat de servers er uit lagen. :)
Heb ik ook gelezen....maar er is ook een mogelijkheid om de firmware vanaf USB te updaten.
Maar daar is heeeeel weinig over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
i-beast-a schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 00:50:
Heb ik ook gelezen....maar er is ook een mogelijkheid om de firmware vanaf USB te updaten.
Maar daar is heeeeel weinig over te vinden.
Ik heb daar ook over gehoord inderdaad, maar google noch de d-link site weet mij daar iets over te vertellen. Ik vraag me dan ook af of het wel mogelijk is.

Heb je D-link al gemaild? Misschien kunnen zij je meer vertellen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
D-link bellen is ook een ramp.
Een of andere bosmongool aan de lijn die niet eens fatsoenlijk engels spreekt.
Om nog maar te zwijgen over zijn kennis van D-link producten.
Geen moer verder gekomen....

Iemand een andere manier om ze te mailen ofzo?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
i-beast-a schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:08:
D-link bellen is ook een ramp.
Een of andere bosmongool aan de lijn die niet eens fatsoenlijk engels spreekt.
Om nog maar te zwijgen over zijn kennis van D-link producten.
Geen moer verder gekomen....

Iemand een andere manier om ze te mailen ofzo?!?!?!
Welk nummer bel je dan?
Op dlink.nl zijn meerdere mogelijkheden om support te krijgen aanwezig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:17:
[...]

Welk nummer bel je dan?
Op dlink.nl zijn meerdere mogelijkheden om support te krijgen aanwezig. :)
Ik heb nu een incident request ingezet via website. eens kijken of dat dat wat oplevert.

Ik heb trouwens de nieuwe firmware wel van hun ftp server kunnen downloaden. Maar hoe krijg ik die nou in dat apparaat ?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
i-beast-a schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:28:
Ik heb nu een incident request ingezet via website. eens kijken of dat dat wat oplevert.

Ik heb trouwens de nieuwe firmware wel van hun ftp server kunnen downloaden. Maar hoe krijg ik die nou in dat apparaat ?!?!?!
Via USB? :Y)

Even afwachten wat ze zeggen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het mag, maar voor draadloze media centers is er een goede forumsite: www.mpcclub.com (engelstalig maar met een nederlands subforum en gerund door een Nederlander volgens mij, te zien aan de screenshots :) ) (heb er zelf geen banden mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 14:29:
[...]

Via USB? :Y)

Even afwachten wat ze zeggen. :)
ZE zeggen helemaal niks.....

Maar zelf effe aan het rommelen geweest en ik zie dat de DSM-520 verbinding maakt met ftp://220.229.166.247/

Dit blijkt dus de FTP server van D-link te zijn, weke gewoon toegankelijk is voor mij. Er staat alleen geen firmware op voor mijn speler!

Tja....ik zou natuurlijk een ftp-server met dat ip-nummer in mijn netwerk kunnen hangen :-) om eens wat te proberen.....

Dlink heeft nog een ftp-server waar wel software op staat....alleen heeft dat ding IP: 64.7.210.131.

vreemd....

[ Voor 9% gewijzigd door i-beast-a op 25-02-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
Nog iets vreemds op de dlink ftp server gevonden.

Er staat daar een of ander progsel op dat als ftp-server zou fungeren.

ftp://ftp.dlink.com/TFTP/DLinkTFTPServer_10.exe

Zou je dat kunnen gebruiken om andere software in je dsm-520 te kunnen laden?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 11:46
Anoniem: 194628 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 13:24:
Top topic maar helaas redelijk dood :(

Ik ben zelf ook op zoek naar een wireless/wired mc en ben recentelijk dan ook op zoek gegaan naar info en dergelijke.

Ik heb 2 apparaten gevonden die mooie specs hebben maar waarover ik nog wel twijfel. Misschien dat anderen al ervaring er mee hebben of iets erover kunnen vertellen.

Ik zit te twijfelen tussenDe review van de Dlink is zeer positief maar ondersteund maar tot 1080i. Aangezien ik zelf thuis een Full HD scherm heb staan wil ik natuurlijk wel het liefst 1080p ondersteuning. De MG-350HD heeft dit ook maar volgens de review is die nog zeer buggy. De review is van sep 2006, en op de website van AL Tech is versie 1.10 inmiddels uit van jan 2007. Aangezien ik nog nergens reviews kan vinden met deze firmware vraag ik me af of de bugs zijn opgelost. De 350HD heeft wel mijn voorkeur.

Mijn grootste vraag echter is nog wel of deze producten hier te koop zijn. Volgens mij kan eWaggle alleen in de VS bezorgen en ik heb de 350HD nog nergens anders te koop gezien. Iemand anders meer info hierover?

*edit De KiSS DP-600 die in de TS staat lijkt me ook wel wat. Echter in andere draadjes hier op het forum word er gemeld dat mensen na 2 mnd problemen met het apparaat krijgen. Erg jammer want daar is wel makkelijk aan te komen.
Heb je de MG-350HD kunnen aanschaffen? En zoja: waar? Als ik hier zo lees zijn de meeste problemen verholpen door firmware updates:
http://www.avsforum.com/a...57a&t=623697&page=7&pp=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
Hoi, heb net mijn helios X3000 binnen. :9
wie wil hier iets van weten?

product :
http://www.neodigits.com/new/body/products/Xline/x3000.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
killer2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:44:

product :
Ik ben wel benieuwd, vertel maar wat je ervaringen zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Speelt ie x264 en mkv files af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194324

ik ben er nog steeds niet uit? ik heb een buffalo linkstation, welk apparaat stelt mij in staat om de audio en video op de buffalo linkstation te streamen naar mijn tv/hifi over wifi? de een heeft wel wifi maar moet software op pc installeren. Of hetw ertk niet vanaf mijn nas. 8)7

ik kwam de buffalo linktheater tegen, maar volgens review blijft dat ding bufferen wanneer er een video gestreamed wordt. Wel jammer want dit is precies wat ikz oek.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 194324 op 08-03-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killer2 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:44:

product :
ja laat even weten hoe je tot je keuze gekomen bent en welke nas je gebruikt. Dit apparaat komt aardig dicht ind e buurt van mijn wensen alleen is het me niet duidelijk of hij ook vanaf een netwerk hd werkt aangezien de softwar eop de pc geinstalleerd moet worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 194324 op 09-03-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:09
Heeft iemand ervaringen met de geluidskwaliteit van de Zensonic? ik wil FLAC-bestanden streamen en volgens mij is de Zensonic de enige betaalbare speler die dat kan. Maar is de geluidskwaliteit wel in orde? Bij de leverancier word ik niets wijzer....

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Hierbij de eerste ervaringen :D + antwoorden
Hardware : Helios X3000 dus met Toshiba full HD 37"LCD met HDMI 1920*1080
NAS : QNAP TS-201 met Twonky 4.2 embedded, wordt perfect gevonden door mijn X3000

X3000 uitgepakt, aangsloten (eerst dacht ik dat de DVD kapot was, maar frontje zat alleen los, vastklikken en weer klaar gelukkig :D

Hup stroom er op een gaan......kleuren klopte voor geen meter, alles wat blauw moet zijn was groen,
dan maar even gekeken naar Firmware update, bleken er al 2 te zijn. Updaten gaat vanuit het apparaat met netwerk kabel prima! Moest eerst de oktober update doen ,daarna december update...
En de kleuren waren nu goed!! :D
Heb het apparaat via HDMI aangelsoten, alleen na de laatse update heb ik geen geluid meer via HDMI (gebruikt nu 2 tulpjes) heb reeds een ticket ingeschoten bij NeoDigits, waar snel op gereageerd wordt, nu even wachten op de oplossing.

Gisteren even voor eht eerst een film gekeken VIA de NAS, dus geen PC ertussen, Twonky beetje instellen en gaan, was een film van 1081i geknipt in 3 stukken (totaal ca. 11 GB) Echte geweldig!!
geen enkel probleem :D en tot nu toe geen formaat gezien wat ie nog niet kon spelen.

Speelt ie x264 en mkv files af?
ga ik nog checken, maar heb al wel een goed programma gevonden die elk formaat kan ombudsen :D Super : http://www.erightsoft.net/S6Kg1.html
Zal deze week even een mkv neerzetten en kijken wat hij doet.

Reden van aankoop, ik hoef nu niets meer te branden, en kan ook meteen HD content kijken!
Daarnaast werk hij dus goed samen met mijn QNAP TS-201 (Twonky media server 4.2)

Heb tot nu toe, avi, MP4, VOB, TS bestanden bekeken zonder problemen.
Let wel heb alle content alleen via netwerkkabel gekeken, via draadloos nog niets...

Tot nu toe zeer positief, helemaal omdat ik dus die NeoLink software niet nodig heb en de pc ook niet :D
Anoniem: 194324 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:07:
[...]

ja laat even weten hoe je tot je keuze gekomen bent en welke nas je gebruikt. Dit apparaat komt aardig dicht ind e buurt van mijn wensen alleen is het me niet duidelijk of hij ook vanaf een netwerk hd werkt aangezien de softwar eop de pc geinstalleerd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan ga ik hem ook bestellen.

Ik krijg vandaag of morgen de buffalo linkstaion live 320 binnen, ik zal hier dan ook twonky op installeren.

Ik ben alleen erg benieuwd naar de performance van het streamen van video over wireless lan.

Hbe jij hem gewoon via de website van neolink gekocht? Hoelang duurde het voordat je hem thuis had? Heb je ook een discount code gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Anoniem: 194324 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:29:
dan ga ik hem ook bestellen.

Ik krijg vandaag of morgen de buffalo linkstaion live 320 binnen, ik zal hier dan ook twonky op installeren.

Ik ben alleen erg benieuwd naar de performance van het streamen van video over wireless lan.

Hbe jij hem gewoon via de website van neolink gekocht? Hoelang duurde het voordat je hem thuis had? Heb je ook een discount code gebruikt?
Hoi,
ik had hem op een donderdag besteld, en vogens mij was hij de woensdag erop binnen
Nee had geen discount code...ik kwam uit op ca 350 euro inc. alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killer2 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 10:21:
[...]

Hoi,
ik had hem op een donderdag besteld, en vogens mij was hij de woensdag erop binnen
Nee had geen discount code...ik kwam uit op ca 350 euro inc. alles
das best snel vanuit de usa, ik ga toch nog ff googlen op discount codes,wie weet of er nog wat te vinden is.

ik zal binnekort hie rook mijn ervaringen posten icm buffalo linkstation live + helios x3000 met wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197950

Is het mogelijk met de D-Link DSM-520 eigen radio stations zoals radio538 af te spelen?

Ik ben al een hele tijd aan het tobben om een media streamer aan te schaffen. Dit zijn mijn eisen/wensen:

Must have
- uPNP ondersteuning (NAS schijf, PC blijft dan uit)
- DivX, AVI, de diverse mpegs en hd formaten
- MP3
- Internet radio, door zelf opgeven van urls bv radio538
- HD ondersteuning (tot 1080i)

Nice to have
- Wireless

Ik heb al gegeken naar Pinnicle Showcenter 200. Prima ding, maar geen ondersteuning Windows Mediaplayer streams zoals radio538 :(

De oude XBOX is volgens mij top, maar....... zo lelijk dat mijn vrouw hem absoluut niet in de woonkamer wil hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 09:05
Misschien voor de TS... De snazio ondersteunt WEL component. Met de laatste update (nog niet officieel) doet hij ook 1080p via component en dvi.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213419

Op divxplayer.nl zag ik de nieuw KiSS DP-1600.

Deze heeft de Sigma-designs EM8622L chipset aanboord (HighDef + H.264 / MPEG-4.10 ondersteuning).

Zal deze dan ook mkv files afspelen?
Ik hoop het.

http://www.divxplayer.nl/...rs_id=11&products_id=1231
Pagina: 1 2 3 Laatste