Draadloze Media Centers

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 24.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, 1080P output. Volgens mij is dat de eerste mediacenter die ik zie die dat kan. Maakt ie z'n belofte inderdaad waar?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 12:57
probeer vanavond ff tijd te maken....
wordt vervolgd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Anoniem: 213419 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:47:
[...]

Zeer interessant apparaatje! Als deze ook .mkv bestanden afspeelt, dan koop ik hem gelijk ook. :*)
Nee, dat doet ie helaas niet! (MKV container afspelen):
We have received a lot of requests for MKV recently and currently there are not plans to support it. However, your request has been logged and we continue alert the design team of the demand.

I have inquired as to if the status MKV has changed and will update this post when a response is received.
(bron: de admin van hun forum)
The TViX does not play mkv files at this moment. DviCo stated it will not be
an easy task to make it run stable on EM8622 but they will try. All other
capabilities of this player are great with bitrates up to 25000. tested files
include AVCHD, mov, TS and TP.
Verder idd wel een alleskunner en kek ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
maar ja dat gaat over de EM8622, en hier zit een EM8623 in.
heb zelf ook een vraag open staan :)

ik bedoel zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-06 13:23

dlmh

Lo-Fi

killer2 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:13:

Je zou 't zo zeggen, maar op de Mac is VLC de enige player die dit fatsoenlijk ondersteunt en zelfs die heeft de nodige "issues" (om maar iets te noemen: 1080p op een 2.16GHz C2D loopt niet soepel, terwijl er maar 30% CPU-tijd wordt gebruikt :/ ).

Ze zijn nu bezig met MKV-support voor de Perian-component voor Quicktime, maar ook de laatste beta werkt gewoon niet lekker.

Als 1 van deze apparaten Matroska zou gaan ondersteunen, zou ik 'm DIRECT kopen! :D

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
killer2 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:13:

Nee het gaat echt over de 4100SH, die kan echt (nog) geen MKV containers afspelen.....
(GoT is niet het enige info center.......als je dit echt heel belangrijk gevonden had, had je dit voordat je hem aanschafte ook makkelijk zelf wel kunnen achterhalen...... :P )

wederom een quote:
Ik ben wel heel tevreden over het apparaat. Na 1 software update na het uitkomen van dit apparaat werkt het meeste goed.
............MKV werkt nog niet omdat de processing capaciteit niet zo maar genoeg is om van alles uit te voeren. Het is jammer dat mensen toch nog steeds denken dat hier een Core2Duo processor inzit met een paar gigabyte geheugen en een operating systeem waar je domweg alle codecs op kunt draaien.

Ik snap ook niet goed waar de hang naar MKV toch vandaan komt. Iemand maakt dat blijkbaar omdat hij vindt dat er iets mis is met het origineel:
1) file is te groot dus we comprimeren het even wat meer
2) scherm kan maar 720p weergeven, dus die 1080i file choppen we even terug naar 720p
3) Er zit een dts decoder in het logitech setje, dus er moet en zal een DTS track bij de film komen, ook al was die er origineel niet eens, dan hercoderen we die gewoon vanuit DD.

Het ergste zijn die mensen die er weer een nieuwe afwijkende versie van maken om zo hun P2P ratio weer wat op te krikken
.(bron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Wist ik ook wel, dat er nog geen mkv support op zit, alleen 90% van het HD materiaal is vaak mkv :)
Maar goed ze zijn er net mee begonnen :

Hello Lars,

I am not clear about what do you mean by 6 month later. I think this is the first time you ask in this QA.
Anyway, we are checking possibility of support MKV in M4100/5100 and not sure about the result(Just started.)

Regards,
Eric

Dus hopelijk dat het ze lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221302

Beste mensen,

aangezien ik binnenkort ga verhuizen wil ik in mijn nieuwe onderkomen mijn media goed kunnen beheren. Een windows media center is mij alleen te duur. Het opnemen en afspelen van programma's e.d. wil ik dan ook regelen via de harddiskrecorder die ik al in mijn bezit heb.Dat is het probleem dus niet.
Daarnaast heb ik een pc tot mijn beschikking die volstaat met muziek en foto's. De muziek wil ik af kunnen spelen via de geluidsinstallatie en de foto's laten zien op de tv. Mijn inziens is de goedkoopste manier om dit te bewerkstellen een apparaat aan te schaffen dat via het netwerk een verbinding maakt tussen mijn computer en mijn tv. Na enig speurwerk op internet werd ik gek van alle mogelijkheden die er zijn. Wellicht hebben jullie meer inzicht hierin? Wat adviseren jullie mij (uit kennis of eventueel ervaring)?
Ik wil dus foto's en muziek vanaf mijn computer op mijn tv laten zien/geluidsinstallatie laten horen. Belangrijk is ook dat er een handig menu zou zijn die mij de mogelijkheid geeft om muziek te selecteren, bijvoorbeeld op artiest of album e.d. (deze functie zit ook bij Windows Media Center).

Kunnen jullie mij hierbij helpen!? Ik heb de posts hierboven doorgelezen maar voor mij is dat heel veel hocuspocussnaperniksvan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

@killer2: any update? Hoe doet de 4100SH het?

Ik twijfel tussen de ziova en de de 4100.
150 euro verschil, ik wil eigenlijk alleen dvd iso's afspelen.

Ik zag trouwens dat de tv GUI van de Ziova skinnable is! Is er al iemand met leuke themes? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221356

Ik heb sinds gisteren de MG3001-P in huis, en ik moet zeggen dat het qua uiterlijk een ontzettend mooi ding is. Maar veel meer als mooi doen doet hij tot nu toe nog niet. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om mijn server (pc dus) te vinden.

Ik heb alles stap voor stap met handleiding voor mn neus doorlopen, heb zowel mn modem als de gateway gepowercycled (vet woord!) en terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar niets werkt. Ik heb alle beveiliging inmiddels uitgeschakeld, dus ieder broodrooster uit de buurt kan mn netwerk op, behalve de Acer!

Situatie: de MG3001-P herkent mn netwerk SSID. Volgende stap is het zoeken naar de server, en dat loopt op niets uit. Ik heb de juiste optie geselecteerd (wireless met accespoint). De bijbehorende software is geinstalleerd op mn pc, en draait. De software geeft aan een Acer device te zien, ik ga er van uit dat dat de gateway is. Die gateway kan op zijn beurt dus niets vinden, op het netwerk na.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

*edit* Ok, het is gelukt! ik weet niet precies wat ik gedaan heb, maar de 2e hard reset van mn router werkte de boel ineens na het instellen van de gegevens van mn ADSL provider :S Vreemd, maar het werkt!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 221356 op 01-06-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 13:38
Weet er iemand of er al een firmware update is uitgebracht voor de acer MG3001-P die ondersteuning bied voor het afspelen van ondertitels? Ik kan er namelijk nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
Hoi ff korte update, aangesloten, geen ftp :(
router ff schop gegegeven wel ftp :D
meteen ff een iso DVD neergezet --> en spelen maar!!! alles werkte goed!
Geen geluid, maar kan zijn omdat ik HDMI2 gebruik op TV en moet daar nog iets instellen denk ik
Heb nog geen verbinding kunnen maken richting mijn QNAP TS-201 NAS (Samba)
dus dat moet ik nog ff checken, helaas weinig tijd momenteel....
Maar wordt vervolgd.....
Largo schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:37:
@killer2: any update? Hoe doet de 4100SH het?

Ik twijfel tussen de ziova en de de 4100.
150 euro verschil, ik wil eigenlijk alleen dvd iso's afspelen.

Ik zag trouwens dat de tv GUI van de Ziova skinnable is! Is er al iemand met leuke themes? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13295

Ik heb zelf ook de MG3001-P, maar gebruik 'm eigenlijk niet meer, omdat die domweg niet goed met 720P materiaal overweg kan. De software ondersteuning van Acer is ronduit slecht te noemen. Nog nooit ben ik 'n firmware upgrade tegengekomen & helaas is die te weinig verkocht om interesant project voor hackers te zijn. Er schijnt uLinux op te draaien, maar ik kan 'm op geen enkele manier via m'n netwerk benaderen.

Ik heb sinds 'n kort 'n Xbox 360 die theoretisch 'n goede mediaplayer is & hij geeft dan ook fantastisch beeld op m'n plasma. Alleen is die niet echt bruikbaar als Media center omdat die veel te veel herrie maakt. De orginele fans die erin zitten procuderen 'n herrie vergelijkbaar met 'n F16. Ik heb ze vervangen door Talismoon fans, die iets stiller moeten zijn, maar in de praktijk scheelt 't maar weinig tov. de orginele fans.

Nou ja, ik wacht nog steeds geduldig op de Dreambox DM8000, die hopelijk wel fatsoenlijk 720P materiaal kan afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 02:45
Vraagje, ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een mediaspeler maar ik kan niet vinden of wat ik wil ook kan, ik zal het uitlgeen:

Ik heb een router met ingebouwde harde schijf, daarop draait TwonkyVision media server. Het gevalletje draait op Linux en heeft Samba geinstalleerd. Het is draadloos maar heeft ook 4 LAN poorten. Bestaat er een mediaspeler die direct films kunnen afspelen van zo'n apparaat via samba zodat ik die resource vretende TW media server niet hoef te gebruiken? het liefst zou ik draadloos willen kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 13295 schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:00:
.................
Ik heb sinds 'n kort 'n Xbox 360 die theoretisch 'n goede mediaplayer is & hij geeft dan ook fantastisch beeld op m'n plasma. Alleen is die niet echt bruikbaar als Media center omdat die veel te veel herrie maakt. De orginele fans die erin zitten procuderen 'n herrie vergelijkbaar met 'n F16. Ik heb ze vervangen door Talismoon fans, die iets stiller moeten zijn, maar in de praktijk scheelt 't maar weinig tov. de orginele fans.............
Kijk hier eens, wellicht is dat wat voor je.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 13:38
Ik heb onlangs mijn acer MG3001-P opengevezen en tot mijn grote verbazing zit er een lege IDE poort in en een voeding op voor een harde schijf of DVDspeler. De sockets zijn nog niet voorzien, de gaatjes zijn dichtgesoldeerd. Zou het hierdoor mogelijk zijn om gewone DVD speler van de pc op aan te sluiten als ik een powerconnector en een ide connector erop soldeer? of zal de software van acers deze niet herkennen?
Ook zit er nog een extra lege usb aansluiting op ook zonder socket en condensator . Deze zou mss wel kunne werken aangezien er al 1 usb poort in de front zijde voorzien is. Maar voor ik begin te solderen had ik graag iemand gehoord die hier al enige ervaring mee heeft. Zelfs het wifi gedeelte van de speler is een normale laptop pci wifi kaart met 2 mogelijke anntenneaansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 09:57
kaajee schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:08:
[...]

Kijk hier eens, wellicht is dat wat voor je.......
herrie bij de 360 komt vooral van de dvd-drive...
dus zolang je stream zou het redelijk mee moeten vallen.

en als je'm toch al gemod hebt. dan zou ik de luchtrooster vervangen...
zo'n gaatjes rooster maakt meer herrie dan een fan grill

* DarkChylde is niet verantwoordelijk voor het nodeloos slopen van je xbox360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

vlc op de mac zou mkv ondersteunen. heeft iemand daar ervaring mee?
en hoe je eventueel blue ray en hd dvd's op de mac kunt draaien? kan dat ook met vlc of is daar andere software voor nodig.

ik hoef niet persee een mediacenter als ik e.e.a. via mijn macbook kan afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ermo schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 13:38:
vlc op de mac zou mkv ondersteunen. heeft iemand daar ervaring mee?
en hoe je eventueel blue ray en hd dvd's op de mac kunt draaien? kan dat ook met vlc of is daar andere software voor nodig.

ik hoef niet persee een mediacenter als ik e.e.a. via mijn macbook kan afspelen :)
Heeft je mac überhaupt wel een blu-ray of hddvd drive er in zitten?

Of heb je images? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 26-06 09:57
http://nl.gizmodo.com/2007/06/19/archos_tv.html
nieuw van archos:
Dit kastje is Archos’ alternatief voor de Apple TV. Archos noemt hun oplossing TV+ en biedt het kastje aan met een harde schijf van 80, 250 of 500 GB. Je kunt de TV+ via HDMI of component op je televisie aansluiten met een 720p HDTV resolutie. Aansluiten op je PC kan via ethernet, WiFi en USB. Bijzonder is de afstandsbediening, die een QWERTY toetsenbordje bevat. Kun je waarschijnlijk dus ook e-mailen met de TV+. De TV+ verschijnt in september op de markt en kost waarschijnlijk 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Hmmm, die heeft een hele stoere remote.
Als dat ding iso's afspeelt en met NAS werkt koop ik hem.

Linkje naar wat pics : http://www.archoslounge.net/Un-petit-plus-d-Archos-TV.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06 15:06
Largo schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 18:36:
[...]

Hmmm, die heeft een hele stoere remote.
Als dat ding iso's afspeelt en met NAS werkt koop ik hem.

Linkje naar wat pics : http://www.archoslounge.net/Un-petit-plus-d-Archos-TV.html
Ik was er ook al naar het kijken.. erg mooi ding maar weinig van bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost60
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Nog updates killer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Laatst online: 27-06 10:38

jefjef

learning by doing

op ebay kwam ik de volgende tegen:

limHD 200i
• 1080p H.264 High-Definition HDD Media Player
• Remote controler
• AC adaper (World Voltage range: 110V-240V/50HZ-60HZ)
• USB Cable
• HDMI Cable

zie ook reviews op http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=852855&page=1&pp=30

en zie de site van de fabrikant

Volgens mij wel eentje die ik wil hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:20

The Legend

*Plop*

Geen mkv support ;(

Toch wel volgens de video playback pagina :)

[ Voor 59% gewijzigd door The Legend op 29-07-2007 13:33 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Volgens mij ondersteunen de meeste van deze gateways geen HDCP ?

Minimum vereisten lijken mij alvast:
- VC-1, H.264 , etc in combinatie met "HDMI met HDCP"

Ik heb dat nog nergens teruggevonden.
But correct me, if I am wrong :-)

Groetjes,
Bart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33
hoi hoi :)
hierbij wat info over de snazio 1350 die ik gekocht heb.

Het ging mij erom dat hij de videofiles vanaf m'n servertje (P3 2X800mhz) kan spelen, en dat gaat prima. Wanneer je de structuur er netjes inhoud (VIDEO_TS) of een ISO file dan geeft de speler dat prima aan en speelt dat af.

Het demo materiaal wat Microsoft heeft staan
( http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx )
speelt hij ook prima af; zelfs het 1080P materiaal via mijn WIFI verbinding.

Officieel zou dit niet kunnen maar met de laatste snazio update dus wel :)

Het serverprogramma is van WIZD; vrij klein maar goed naar eigen wens in te stellen.
Wat hij nu nog niet speelt is .264 materiaal, helaas. Het zou kunnen maar dan moet je een ander programma gebruiken wat real-time trancode. Het is er wel maar ook m'n werkbak (P4 3.1gig) trekt dat bij lange na niet.

Het geluid gaat nu mooi digitaal naar m'n Marantz en die verwend vervolgens m'n Quadral 5.1 set; dus het geluid is al helemaal genieten. Nu nog een beamer met voldoende mogelijkheden maar die zijn nog zo prijzig .. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Als iemand nog een helios x3000 zoekt, de mijne staat te koop. Ik heb een mac mini waar ik alles op afspeel tegenwoordig. 250 euro mag je m hebben.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Er is eindelijk een software update voor de DSM-520 van D-link!
Nou nog uitvogelen wat de verschillen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Dentist

Next patient please...

Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Heb gezocht op google en hier op het forum, maar kan op bepaalde vragen net even geen antwoord krijgen, omdat de meeste dingen over single players gaan. De meest brandende vraag is deze:

Is het mogelijk om meerdere wireless media players met elkaar te verbinden? Wat ik wil is het volgende, ik heb 3 plekken waarop ik schermen/audio heb. Ik zou graag 1 media player met een grote HD (de server) bij het hoofdscherm willen zetten en vervolgens 2 non-hd mediaplayers via het netwerk verbinden met de harde schijf van die speler. Is dat mogelijk en zoja, welke spelers heb ik daarvoor nodig?

Een ander vraagje dat ik heb: zijn er ook spelers die internetradio & internet-tv (nu of na een toekomstige firmware upgrade) kunnen afspelen?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Uiteindelijk heb ik de Tvix Dvico M-4000PA gekocht. (Ik had nog een IDE schijfje liggen).
Mijn oordeel is gemengd: connecten via NFS naar mijn WD Netcenter NAS is niet mogelijk gebleken. (SMB werkt wel maar is langzaam).
Verder is de documentatie een beetje halfgaar en de support summier. Mijn vragen en problemen worden door zowel dvico als de shop niet beantwoord. Ook handig om te weten: firmware van de 4000 tov de 4100 is echt anders, de 4000 is minder goed te configureren.

Het ding speelt verder wel goed af en de gui is ok. Als je geen hd content speelt is SMB ook voldoende(, maar langzaam).

3 geteste iso's werkten niet (freeze of stuck ergens in het begin), ik ga kijken of anydvd betere resultaten geeft....

Hier toevallig iemand met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook op zoek naar een goed product dat gewoon via het netwerk HD content af kan spelen op een fatsoenlijke manier. Waarom is zo'n apparaat er niet of hebben ze zo'n rare eigenaardigheden zoals de Helios die geen x264 ondersteunt.... is er iemand die een mooi apparaat heeft dat écht goed en naar volle tevredenheid werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Toink schreef op zondag 25 november 2007 @ 10:58:
Ik ben inmiddels ook op zoek naar een goed product dat gewoon via het netwerk HD content af kan spelen op een fatsoenlijke manier. Waarom is zo'n apparaat er niet of hebben ze zo'n rare eigenaardigheden zoals de Helios die geen x264 ondersteunt.... is er iemand die een mooi apparaat heeft dat écht goed en naar volle tevredenheid werkt?
HTCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Niet online
Je bedoelt HTPC maar dat is echt geen alternatief. Ik zoek een slank apparaat wat native en relatief koel draait en niet één of ander kanon dat eerst opgestart moet worden of permanent 400W staat te verstoken voor het spelen van een HD-filmpje.

Zeg maar zoiets als de popcornhour en de sageTV alleen is daar nog maar weinig van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ehhhhh, heel logisch eigenlijk. wellicht omdat x264 nou niet echt een standaard is maar meer een tweaker-achtige oplossing om te dure tarieven voor het officiele H264 te vermijden?

Er zal voorlopig geen hardware fabrikant (chip bakker) komen die dit 'hobby' project volledig zal gaan ondersteuenen. Daar heeft de 'wereld' nou standaarden voor ontwikkeld.
Dus zul je idd mi. niet ontkomen aan een softwarematige oplossing en dus een PC. Die is namelijk volledig zelf te configureren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 17:54
De apparaten van TVIX lijken mij top, kijk op: www.tvix.nl.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvix.nl/images/stories/p_4100.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 30-11-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
Na het lezen van reviews en veel wikken en wegen heb ik de Pinnacle ShowCenter 250HD aangeschaft bij Dixons. De sepcificaties en prijsverhouding gaven mij absoluut de doorslag. Firmware updates en ondersteuning is vanuit Pinnacle beter dan vanuit een TVIX lijkt mij. Daarbij zijn er steeds meer alternatieve firmwares voor deze apparaten te vinden, zie onder andere Oxyl~box en SwissCenter. Dixons heeft een 'Web-only' aanbieding van dit apparaat: € 169,95 zonder verzendkosten als je betaalt met iDEAL. Vandaag hoop ik de 250HD te ontvangen. Ik wil de 250HD op UTP aansluiten vanuit mijn Siemens Experiabox van KPN.

Zijn er al gebruikerservaringen met de 250HD?

Een voordeel van de 250HD is dat deze beter aan te sluiten is op NAS AV-opslag dan de voorganger de SC200. Ik ben voornemens de Maxtor Shared Storage II 500GB aan te schaffen om deze in mijn meterkast aan de Experiabox te hangen. Deze ondersteunt UPnP en heeft een HDD-sleepmode.
Heeft iemand dit al werkzaam en werkt het ook via Wifi (wat een probleem is met de SC200)?

De firmware van de 250HD is uiteraard recent, loont het om een alternatieve firmware te gebruiken? Ook even afwachten natuurlijk.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Laatst online: 21:25

Wokschotel

Op 6 wielen

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 10:54:
[...]

De apparaten van TVIX lijken mij top, kijk op: www.tvix.nl.

[afbeelding]
Lijkt mij ook wel wat, maar ondersteunt dat ding ook DLNA of UpnP AV? Ik kan dat nergens vinden op de website.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-06 18:25
Na doorlezen van dit topic ben ik helaas nog niet heel veel wijzer geworden.
Zijn er mensen in het bezit van, of bekend met een apparaat dat aan mijn eisen voldoet?

Ik wil graag een netwerk media player die zowel films als muziek speelt, maar waarbij voor de muziek de TV niet per se aan hoeft. Je moet 'm dus ook op de stereo kunnen aansluiten. Hierbij is het handig als het apparaat over een display beschikt zodat je kunt kiezen wat je wilt spelen.
Apparaat moet verder met een draad op het netwerk worden aangesloten, want met al die wireless onzin heb ik bar slechte ervaringen als het door 2 lagen beton moet. Verder moet het een liggend design zijn en niet zo'n rechtopstaand geval zoals bijv. een Freecom Network Media Player.

Samenvattend:
-TV moet uit kunnen blijven om mp3's te kunnen afspelen
-apparaat moet display hebben
-apparaat moet netwerkplug hebben voor bedraad netwerk
-apparaat moet liggend design hebben

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een soort Squeezebox (de eerste versie) van SlimDesign, maar dan met video en foto ondersteuning....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-06 07:56

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zoek in ieder geval met je mee (actief). Ben me ook aan het oriënteren op die markt, en tot nu toe nog niets gevonden met diezelfde eisen. (behalve het liggend design).

Als ik iets heb gevonden zal ik het zeker hier posten!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Mooi, met vereende krachten zoeken naar de heilige graal ;)
Ik zal ook posten als ik ooit iets vind. Jammer dat SlimDevices is overgenomen door Logitecht en dat het ontwerp een beetje is verpest en het 3 keer te duur is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
SamPatterson schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:47:
[knip]
Samenvattend:
-TV moet uit kunnen blijven om mp3's te kunnen afspelen
-apparaat moet display hebben
-apparaat moet netwerkplug hebben voor bedraad netwerk
-apparaat moet liggend design hebben

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar een soort Squeezebox (de eerste versie) van SlimDesign, maar dan met video en foto ondersteuning....
ShowCenter 250HD bevalt mij uitstekend. Aangesloten op een Conceptronic 'Grab 'n GO Media Store' (Ch3snas) met 1TB geweldig. Alle audio, inclusief film muziek, gaat over mijn DTS versterker - 2 stereo audio-uitgangen (4 x RCA) en 2x S/PDIF digitale audio-uitgangen (1x RCA coaxiaal, 1x Toslink optisch). Wired aangesloten 100Mbit (moet nog eens vervangen worden door een gigabit), liggend model. Apparaat heeft de TV als display, waarom eigen display nodig?

Als je goedkoper uit wilt zijn, haal dan een ShowCenter 200 van Marktplaats en upgrade firmware (alleen de kast is anders bij de 250HD).

[ Voor 6% gewijzigd door Preatorium op 10-12-2007 19:57 . Reden: typo's en aanvulling ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het display is natuurlijk nodig als je door je muziekcollectie heen wilt bladeren met de afstandsbediening. Bovendien heeft het ideale apparaat, net zoals de Squeezebox, ook nog een wekkerfunctie etc. Dan is een display ook nog wel handig.

Zou er niet misschien een keer een Squeezebox versie 4 uitkomen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Tsja Praetorium, lezen is ook een vak. Je knipt en meteen in de eerste regel staat het antwoord op je vraag :) Omdat ik niet elke keer de TV wil hoeven aanzetten als ik muziek wil draaien. Als jij vroeger een cd of zelfs LP (dan praat ik over heeeeeeeeeel vroeger, steentijd) opzette dan hoefde je toch ook niet eerst de TV aan te zetten?

Boss, Squeezebox 4, die wordt dan nog lelijker dan deel 3 van Logitech en nog 's 5 keer zo duur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
SamPatterson schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:39:
Tsja Praetorium, lezen is ook een vak. Je knipt en meteen in de eerste regel staat het antwoord op je vraag :) Omdat ik niet elke keer de TV wil hoeven aanzetten als ik muziek wil draaien. Als jij vroeger een cd of zelfs LP (dan praat ik over heeeeeeeeeel vroeger, steentijd) opzette dan hoefde je toch ook niet eerst de TV aan te zetten?
Je hebt gelijk, even te snel gelezen. Dan maar een 7" LCD erop aansluiten ;). Of streamen op een ander medium, handige van een UPnP AV NAS server overal je media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 21:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

klopt het dat de tvix spelers srt afspelen? En waarom is wireless lan optioneel bij de tvix spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Praetorium, ik neem aan dat je weet dat het een grapje was. Je was heel enthousiast over je eigen speler, ik wou niet lullig overkomen.

Ik kwam overigens wel dit tegen.http://videobox.sourceforge.net/ Dit komt toch wel dicht in de buurt van het ideaal van Boss en mij. Geen idee of het werkt met de nieuwste Squeezebox (die lelijke van Logitech). Zijn er mensen die een 2e hands Squeezebox te koop hebben? :)

En om aan te tonen dat Boss en ik niet de enigen zijn die niet via TV de muziek willen luisteren lees de post van pkievits maar eens. http://gathering.tweakers...message/25787968#25787968
Dames en heren ontwikkelaars: doe er je voordeel mee!

Ik heb dit apparaat gevonden via google, maar ik kan niet goed zien of het een display bevat.
http://www.buffalo-techno...-ag-network-media-player/
Zijn er mensen in het bezit van dit apparaat en bereid hun ervaringen hiermee te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Laatst online: 00:00

servies

Veni Vidi Servici

SamPatterson schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:36:
Ik zal ook posten als ik ooit iets vind. Jammer dat SlimDevices is overgenomen door Logitecht en dat het ontwerp een beetje is verpest en het 3 keer te duur is geworden
Toch grappig dat er niets veranderd is aan het design en dat de prijzen nog precies hetzelfde zijn als een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SamPatterson schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:36:
Ik zoek ook een dergelijk apparaat. Het liefst ook met ondersteuning voor FLAC, hoewel ik er nog geen een ben tegengekomen die dat ondersteunt. Voor mij geldt ook dat wanneer ik er een tegenkom ik het hier post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
servies schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:12:
[...]

Toch grappig dat er niets veranderd is aan het design en dat de prijzen nog precies hetzelfde zijn als een jaar geleden.
Sja, je hebt gelijk geloof ik. Wat ik meer bedoelde is dat de eerste versie van de Squeezebox er in mijn ogen beter uitziet dan de 3e. En die was ook betaalbaarder. 180 dollar ofzo staat me bij. Dat staat in geen verhouding tot versie 3 met 299 euro!

Ik zie nu overigens dat ik Logitecht heb geschreven 8)7 ik bedoelde uiteraard Logitech.

Mochten er hobbyisten meelezen en denken ons te kunnen helpen in onze zoektocht (dwz zelf iets in elkaar zetten), ik ben altijd geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Lt. Marx schreef op maandag 10 december 2007 @ 23:14:
klopt het dat de tvix spelers srt afspelen? En waarom is wireless lan optioneel bij de tvix spelers?
Yup, srt gewoon in dezelfde dir zetten en dezelfde naam geven als de avi.

Waarom lan optioneel is? kostenbesparing denk ik, ikzelf wil wired dus hoef niet voor de wireless module te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik begin er ook aan te denken om een klein HTPC-tje te bouwen, met display erop ofzo. Dat is iets duurder dan een Squeezebox en Synology samen, maar dan heb je wel weer alle flexibiliteit.

Alleen het stroomverbruik van die Synology is zo fijn (40watt) voor een apparaat dat dag en nacht aan staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38342

Nou, laat ik me dan ook aanmelden voor de zoektocht naar het ideale apparaat ;)
Ik mag voor m'n Kerst een hd/dvd recorder nemen van rond de 300, maar ik wilde persoonlijk gaan voor een multimediaspeler (zal weinig zaken gaan branden).
Nou dacht ik ook er wel snel een te kunnen vinden, maar dat valt me vies tegen!
Vaak is het de prijs. Het grote verschil met de meeste van de speurders hier, is dat ik ook wil kunnen opnemen van de TV, dus met tuner.
Voor dat grapje ben je dan al weer zo'n 200 euro duurder uit (zat te kijken naar de Tvix 4100 of de 5100 SH met de tuner).
En aangezien ik het voor Kerst moet hebben (moet wel onder de boom liggen ;) ) is de tijd ook lekker beperkt.
Wat ik uiteindelijk wil is dus een Media Center die als NAS te gebruiken is, maar ook middels een tuner kabelsignaal kan opnemen.
En ook het liefst de nieuwste codecs ondersteunt, een echte HDMI aansluiting is niet eens verplicht als ik het meerendeel van de gedownloade maar kan spelen (ook de HD content).

Vooralsnog lijkt het een vruchteloze zoektocht. Maar ik geef nog niet op. Er moet iets zijn :)
Ik zal ook eventuele ontdekkingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Volgens mij ben ik tegen iets aangelopen dat toch wel erg dicht in de buurt komt.

Aanschouw: http://www.wifisound.nl/c...mingmediaplayer-p-93.html

Hier een soort van review van de CS505 (het broertje van de 510, maar dan met DVD tray)
http://forum.wifisound.nl...d785dc6bda49b92c0d46dcaad

Onder het kopje "front display" staat dat je het apparaat kunt bedienen zonder TV. Het zal natuurlijk niet hetzelfde zijn als de Squeezebox of de SoundBridge, maar het komt aardig in de buurt heb ik t idee.

Hier nog een gebruikerservaring http://forum.wifisound.nl...d785dc6bda49b92c0d46dcaad van de 510. De minpunten die hier worden genoemd zijn grotendeels verholpen d.m.v. de firmware upgrade, welke hier http://forum.wifisound.nl...d785dc6bda49b92c0d46dcaad wordt vermeld.

Wellicht een mailtje sturen naar de winkel om meer info in te winnen. Of voor degene die in de buurt van Arnhem woont een bezoekje wagen aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 13:55
Is een Apple TV niet een redelijke oplossing? Dat lijkt met een soort mini HTPC (met genoeg kracht om rare dingen te kunnen decoderen). Enige probleem is dat het Itunes only is, maar volgens mij zijn er al heel wat websites te vinden die vertellen hoe je extra functionaliteiten aanzet.

• SamPatterson
Tenzij die sites ook vertellen hoe je er een display inzet om mp3's te kunnen spelen zonder de TV aan te hoeven zetten is t toch niet iets voor mij. Dat was een beetje de achterliggende gedachte van de laatste 5 of 6 posts... een apparaat waarmee je videobestanden kunt afspelen en mp3 spelen zonder TV aan te hoeven zetten, aangezien dat niet echt praktisch is als je wil bladeren.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Die ziova komt wel een heel eind. Het display ziet er alleen erg beperkt uit, 1 regeltje met van die oude karaktertjes... Dat heeft de squeezebox weer zo lekker op orde...

Ziova heeft wel ondersteuning voor Twonky, ook een goed teken!

[edit]

Ben nog even verder aan het zoeken naar de Ziova. Hier een review. MP3 afspelen gaat niet het beste. Eens wat forums gaan doorlezen, misschien is dat met een nieuwe firmaware beter?

[ Voor 35% gewijzigd door Boss op 13-12-2007 12:43 ]

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 21:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Er staat vooral in jouw bron dat het navigeren wat lastig is. Ik krijg juist de indruk dat dat nu oa in de nieuwe firmware verbeterd is met playlists etc.

• Largo

Largo

Donderdraak

Boss schreef op donderdag 13 december 2007 @ 12:35:

Ben nog even verder aan het zoeken naar de Ziova. Hier een review. MP3 afspelen gaat niet het beste. Eens wat forums gaan doorlezen, misschien is dat met een nieuwe firmaware beter?
Ik inmiddels de knoop doorgehakt en de tvix gekocht, met name omdat deze werd aangeraden ipv de ziova. Maar ik ben wel benieuwd naar je ervaringen! Mocht je hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Voorlopig nog niet genoeg gespaard, maar als er iemand inderdaad ervaringen heeft met de Ziova ben ik er ook benieuwd naar.

Lt. Marx, dat idee krijg ik ook ja, maar misschien kan iemand zijn ervaringen met het apparaat plaatsen?

Largo, die tvix heeft geen display voor mp3 toch? Ik ben t niet tegengekomen in elk geval. Wat was de reden dat de tvix werd aangeraden ipv de ziova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Net als enkele andere tweakers hier ben ik ook op zoek naar een apparaat om m'n mp3's en video-bestanden af te spelen. Bij mijn zoektocht ben ik ook al een review van de Ziova ClearStream 505 tegengekomen op mpcclub.com (http://www.mpcclub.com/banner_log.php?id=5037). Verder heb ik nog weinig andere (schappelijk geprijste) apparaten kunnen vinden met ethernet-aansluiting en digitale audio-uitgang.

edit: kleine corectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Malthus op 15-12-2007 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 11:06
Ik ben uiteindelijk toch maar niet voor de squeezebox gegaan, omdat ik liever een apparaat heb dat ook video goed af kan spelen. Net als eerdere posters heb ik goed gekeken naar Tivx, maar daar stonden mij een paar dingen van tegen. De voornaamste was de afhankelijkheid van firmware voor nieuwe functies en codecs.

Op mijn zoektocht ben ik bij een Nederlands bedrijfje gekomen: Linsentio. Zij maken stille htpc's, compleet geinstalleerd op basis van MythTV en Gentoo Linux.

Spreekt me zeer aan. Het is extreem flexibel (heb op al mijn pc's ubuntu, dus dit zal ik ook wel snappen), maar het werkt ook out-of-the-box. Ik overweeg deze.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

SamPatterson schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 18:59:
Largo, die tvix heeft geen display voor mp3 toch? Ik ben t niet tegengekomen in elk geval. Wat was de reden dat de tvix werd aangeraden ipv de ziova?
Meer functies, betere gui, meer codecs. De display is, net als die van de ziova, niet geschikt voor navigatie maar alleen voor het aflezen van de huidige dir.

De support van de Tvix is matig (heb 2 vragen gesteld, nooit antwoord gehad van Dvico), en het blijft een hoog hobby gehalte hebben. Ik heb de M4000 (geintroduceerd eind 2006) maar het is al 5 maanden geleden dat de laatste firmware is uitgekomen.
Maar hij was 200 euro, en hij speelt mijn IFO's perfect af. Dus voorlopig prima.
Voor audio heb ik de Sonos (helemaal perfect!!) en ikzelf koop geen video streamers meer totdat de kwaliteit ervan die van Sonos bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Om de hele 'experience' maar te beginnen gister in ieder geval een MusicPal gekocht. Een leuk apparaat, display zou iets sneller mogen reageren maar verder weinig slechts over te zeggen. In ieder geval een prima vervanging voor mijn wekkerradio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 11:06
DJ Henk schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 18:09:
Op mijn zoektocht ben ik bij een Nederlands bedrijfje gekomen: Linsentio. Zij maken stille htpc's, compleet geinstalleerd op basis van MythTV en Gentoo Linux.

Spreekt me zeer aan. Het is extreem flexibel (heb op al mijn pc's ubuntu, dus dit zal ik ook wel snappen), maar het werkt ook out-of-the-box. Ik overweeg deze.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem besteld. De Tweaker in mij zegt dat het laf is om een kant-en-klaar product te kopen, maar ik wil iets hebben dat meteen werkt. Verder kan er natuurlijk later nog flink met het ding geprutst worden!

Ik zal mijn ervaringen wel posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 20:55

R-B

Blokkert

Preatorium schreef op maandag 10 december 2007 @ 19:54:
[...]

ShowCenter 250HD bevalt mij uitstekend. Aangesloten op een Conceptronic 'Grab 'n GO Media Store' (Ch3snas) met 1TB geweldig. Alle audio, inclusief film muziek, gaat over mijn DTS versterker - 2 stereo audio-uitgangen (4 x RCA) en 2x S/PDIF digitale audio-uitgangen (1x RCA coaxiaal, 1x Toslink optisch). Wired aangesloten 100Mbit (moet nog eens vervangen worden door een gigabit), liggend model. Apparaat heeft de TV als display, waarom eigen display nodig?

Als je goedkoper uit wilt zijn, haal dan een ShowCenter 200 van Marktplaats en upgrade firmware (alleen de kast is anders bij de 250HD).
Ik heb nu ook zo een apparaat sinds gister, even mee zitten spelen. Heb nu een aantal .mkv files. Maar die ondersteunt hij blijkbaar niet? Hij wilt ze niet afspelen. Hij staat dan ook niet in de desbetreffende playlist en als je alle bestanden doet, staan ze er wel tussen, maar dan kan ik ze niet selecteren :( In diezelfde play-list staat ook een HD mpg video file, en die doet het wel? :)

Kan je trouwens ook normale dvd's werkend krijgen via de 250HD?? :)
Ja dus :) Alleen kwaliteit van subtitles is belabberd.. Hoe kan ik dat verbeteren? (wizd)

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 29-12-2007 22:09 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246927

Beste Tweakers

Na enige tijd dit forum gevolgd te hebben lijkt het me tijd voor een kleine bijdrage.

Ik heb al enige jaren een showcenter 200. Deze werkt perfect op mijn draadloze netwerk op een aanzienlijke afstand (tuinhuis - woning). Zoals al vaker in dit forum besproken is het grote nadeel dat de tv aanmoet om muziek te kunnen selecteren.

De oplossing die ik hiervoor heb is niet perfect maar wellicht dat dit met wat gezamelijke inspanning tot iets moois kan groeien. Het lijkt me voor meerdere mediacenters toepasbaar.

Op de server-pc heb ik winamp, dsp-plugin en shoutcast server draaien. Op mijn mobiele telefoon (pocket pc met wifi) heb ik Winamp Remote geinstalleerd (kan dacht ik ook met bluetooth). Met dit programma kan je moeiteloos muziek selecteren die vervolgens op de server-pc in een shoutcast stream wordt omgezet. Zolang je geen poorten forward blijft alle keurig binnen je eigen netwerk.
De showcenter kan deze stream perfect afspelen (320kb/s).
Je eigen radiostation dient wel als link bij de favorieten te staan op de server-pc. Verder kan je de showcenter zo instellen dat deze (blind) de stream oppikt door nadat deze is opgestart op een numerieke toets te drukken die je aan je eigen radiostation hebt gekoppeld.

Andere oplossingen die ik hier voorbij zie komen als mediacenters met vdf schermjes hebben vaak het nadeel dat de selectiemogelijkheden nogal beperkt zijn. De ingebakken software heeft een rottig beperkt menu, leest vaak alleen de tags en die zijn nogal eens een zooitje. Winamp Remote kan op alle varianten woren ingesteld en dus ook op foldernaam/subfoldernaam etc en dat is toch altijd het meest duidelijk. Verder is dit programma zeer tolerant met netwerken, de verbinding komt vrijwel direct tot stand en je complete muziekverzameling is op je mobieltje terug te vinden en te selecteren/playlisten.

Het probleem bij deze oplossing is wel dat de stream niet mag opdrogen. De showcenter en/of de shoutcast server haakt dan af. Misschien weet iemand hier iets op.
Verder is er sprake van buffering wat een vertraging van ongeveer 10 seconden opleverd. Ik vind dat zelf niet echt een probleem.
Zo nu en dan begint de muziek te stotteren. Ik heb het vage idee dat dit aan de wisselende bitrates ligt van de muziek op de server pc. Hier moet ik nog eens induiken.

Voor de rest werkt het perfect en low budget !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik zit te kijken naar een Netgear EVA8000, lijkt me een mooi ding en ook nog eens 1080P, jammer dat er nog niet zoveel reviews van zijn maar de youtube filmpjes zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247220

Een aspect van een media center wat een beetje onderbelicht blijft is het afspelen van afbeeldingen. De reden waarom ik op zoek ben naar zo'n apparaat is om mijn immer uitdijende digitale fotoarchief te ontsluiten in de woonkamer middels weergave op de LCD TV.

Ik zoek dus een apparaat wat HDMI ondersteund en foto's kan streamen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Anoniem: 247220 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:40:
Een aspect van een media center wat een beetje onderbelicht blijft is het afspelen van afbeeldingen. De reden waarom ik op zoek ben naar zo'n apparaat is om mijn immer uitdijende digitale fotoarchief te ontsluiten in de woonkamer middels weergave op de LCD TV.

Vrijwel alle mediaspelers doen foto's, maar meestal ziet het er niet echt geweldig uit.
Als je het mooi wil presenteren lijkt mij de Apple TV perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Largo schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 14:55:
[...]

Vrijwel alle mediaspelers doen foto's, maar meestal ziet het er niet echt geweldig uit.
Als je het mooi wil presenteren lijkt mij de Apple TV perfect.
Xbox 360 kan dit ook heel erg goed. Niet echt een pure mediaspeler maar kan tegenwoordig met een aantal formaten overweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Anoniem: 247220 schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:40:

Geen directe ervaring, maar ik ben ook aan het kijken naar dit apparaat. Ik vond echter een review die aangaf dat het ding alles op basis van 60Hz afspeeld en dat is voor onze 50 Hz gebaseerde videos niet ok. Je krijgt vertragingen in je beeld bij snelle bewegingen van de camera. Wachten is dus op een upgrade van de firmware.
REVIEW

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247220

Over de Apple TV, daarvan begreep ik dat het foto's niet kan streamen, alleen video en audio. Dat is niet echt handig, en een hardddisk van 40gb zit zo vol met fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
manvanstaal schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:49:
[...]

Geen directe ervaring, maar ik ben ook aan het kijken naar dit apparaat. Ik vond echter een review die aangaf dat het ding alles op basis van 60Hz afspeeld en dat is voor onze 50 Hz gebaseerde videos niet ok. Je krijgt vertragingen in je beeld bij snelle bewegingen van de camera. Wachten is dus op een upgrade van de firmware.
REVIEW
Ook ik ben erg geinteresseerd in de EVA8000 maar heb dezelfde vraag: Is de firmware inmiddels al aangepast zodat 50Hz video's op 50Hz worden afgespeeld?

De review die je noemt is intussen alweer enkele maanden oud en er staat niet bij met welke firmware ze het apparaat hebben getest, ook is het mogelijk je op te geven als beta tester waardoor je ook nog niet gereleasde firmware versies kan gebruiken en die zijn ook al een stuk verder ontwikkeld dan de officiële!

Ik heb in elk geval hier een topic over geopend op het netgear support forum en een mail naar netgear verzonden met deze vraag dus wellicht kan ik hierover binnen een paar dagen meer vertellen...

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250297

Ik ben geinteresseerd in de Pinnacle ShowCenter 250HD, nou vroeg ik me af of het ook mogelijk was om dit apparaat via je laptop aan te sturen als je muziek wil luisteren over de sturen, of je hebt een filmpje op het internet gevonden, kan je dit dan ook over het tv-scherm laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Anoniem: 250297 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 17:16:
Ik ben geinteresseerd in de Pinnacle ShowCenter 250HD, nou vroeg ik me af of het ook mogelijk was om dit apparaat via je laptop aan te sturen als je muziek wil luisteren over de sturen, of je hebt een filmpje op het internet gevonden, kan je dit dan ook over het tv-scherm laten afspelen?
Dit is zeker mogelijk, als je WMP11 hebt draaien als AV server (of andere server software op je laptop dan vind je 250HD hem vanzelf in je (wireless) netwerk).

Sinds 25-01 staat er een nieuwe firmware voor de 200 en 250HD op de site van Pinnacle. Iemand hier al ervaringen mee? Het betreft een BETA (21-81), deze versie gaat gepaard met de volgende release notes:
ShowCenter 200 and 250HD new firmware version 21-81 BETA

New features
  • A much improved UPnP AV client with better compatibility to popular UPnP AV server software
  • Windows Vista support by using Windows Media Player 11 as the server
  • WMV9 fast forward/rewind improvements
  • Support for RealNetworks Rhapsody (by using the UPnP server of the Rhapsody application)
Additional features and bug fixes when using the Pinnacle server software (Windows XP only):
  • Dolby® Digital audio may be sent to the analog outputs (requires a paid activation using the Pinnacle server software)
  • Playback of files protected with Microsoft DRM is fixed
  • Internet radio playback now starts up faster again
  • DivX® files with Dolby® Digital sound play in sync again
  • DivX® v3 is supported again (note that only some variations of this format may be played)
This software is a BETA version; you expressly acknowledge and agree that installation and use of it is at your sole risk. Although in general the software should work without problems, in some rare cases, technical problems might occur. As with all beta software from Pinnacle, no technical support available.

Known issues of this version:
  • Playing VBR MP3s a second time results in wrong duration
  • Some WMV files play without audio
  • Visualization: scrolling text does not scroll
  • Server detection directly after a Wi-Fi setup sometimes fails (turn ShowCenter off and on to fix this)
  • No cursor highlight after stopping photo slideshow (move cursor to make it appear)
EDIT: firmware update met USB-stick verloopt goed. Ik merk nog geen verschil met de vorige firmware, de 250HD is bij mij bedraad aangesloten.

Heeft iemand AC3 of Dolby geluid al werkend op de 250HD? Ik heb geen Pinnacle server, wordt niet geleverd bij de 250HD, maar aangesloten op een CH3SNAS.

[ Voor 8% gewijzigd door Preatorium op 27-01-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
MidnightMotion schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:54:
[...]

Ook ik ben erg geinteresseerd in de EVA8000 maar heb dezelfde vraag: Is de firmware inmiddels al aangepast zodat 50Hz video's op 50Hz worden afgespeeld?

De review die je noemt is intussen alweer enkele maanden oud en er staat niet bij met welke firmware ze het apparaat hebben getest, ook is het mogelijk je op te geven als beta tester waardoor je ook nog niet gereleasde firmware versies kan gebruiken en die zijn ook al een stuk verder ontwikkeld dan de officiële!

Ik heb in elk geval hier een topic over geopend op het netgear support forum en een mail naar netgear verzonden met deze vraag dus wellicht kan ik hierover binnen een paar dagen meer vertellen...
En het antwoord van Netgear:

The EVA 8000 supports also 50 Hz and 60 Hz because it is compatible with PAL (50 Hz) and NTSC (60 Hz)

Wel een firmware upgrade nodig maar het is opgelost dus! De EVA8000 wordt bij mij morgen bezorgd :)

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het volgende apparaat wat ik aanschaf (heb er al verschillenden gehad) moet toch wel dvd's met menu ondersteunen. Het probleem met al die apparaten met codecs in de chip ingebakken is dat ze steeds minder bruikbaar worden (ze gaan steeds minder media afspelen). DVD blijft nog wel even dus dat lijkt me redelijk safe (tenzij bleuray nu opeens heel snel opkomt, maar dan nog zal dvd wel enkele jaren dezelfde standaard blijven en redlijk gebruikt blijven). Voorheen dacht ik altijd klein is fijn, maar dat gaat niet op als continu de codecs veranderen (dat is bij geluid (en dan specifiek mp3) beter geregeld)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 16-02-2008 13:09 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255983

Preatorium schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:16:
[...]

Dit is zeker mogelijk, als je WMP11 hebt draaien als AV server (of andere server software op je laptop dan vind je 250HD hem vanzelf in je (wireless) netwerk).

Sinds 25-01 staat er een nieuwe firmware voor de 200 en 250HD op de site van Pinnacle. Iemand hier al ervaringen mee? Het betreft een BETA (21-81), deze versie gaat gepaard met de volgende release notes:

[...]

EDIT: firmware update met USB-stick verloopt goed. Ik merk nog geen verschil met de vorige firmware, de 250HD is bij mij bedraad aangesloten.

Heeft iemand AC3 of Dolby geluid al werkend op de 250HD? Ik heb geen Pinnacle server, wordt niet geleverd bij de 250HD, maar aangesloten op een CH3SNAS.
Hallo,
Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een showcenter 200, tot nu toe geen problemen gehad met streaming of srt; ik heb mij deze week een conceptronic CH3SNAS aangekocht; ik krijg enkel de srt ondertiteling niet werkende; heeft er hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:51
Mocht iemand nog om een tip verlegen te zitten...
Sinds een paar maanden ben ik een tevreden bezitter van de TViX HD-6500.

Er zijn nog wel wat kinderziektes (resettende interne klok (heb je niet veel aan als je 'm toch niet als DVR gebruikt) en warmteprobleem als je er geen interne harddisk in hebt zitten (op te lossen met een dummy of evt. een oude harddisk).
Op de klok na, werkt bij mij alles perfect. Ook de 1080p Blu-ray images!
Prima ding en ziet er ook nifty uit (maar da's mijn bescheiden mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb sinds een paar weken een Popcornhour. Leuk ding, goedkoop (179 dollar) en speelt alles af. Hij schijnt ook erg warm te kunnen worden, maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ik wilde eigenlijk een htpc bouwen, maar dit was goedkoper en makkelijker.

Draadloos is hij niet, ik gebruik nu van die ethernet over het stopcontact homeplugs (85 mbps). Niet supersnel, maar stabiel genoeg om video te streamen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-06 15:25

Garyu

WW

Het grote probleem van de Popcornhour is dat deze geen display heeft, en je hem dus via de TV moet bedienen. Ik ben op zoek naar een apparaat waar ik de TV niet bij nodig heb, of alleen in noodgevallen/setup/oid.

@nobleone, hoe is dat met de HD-6500, heb je daar de TV bij nodig of kan dat ook met het display dat erop zit?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04-2022

Ettie

Na een poosje de mediaplayer topics op GoT te hebben gevolgd, heb ik afgelopen week een Tvix 6500A (met meteen een 500Gb HDD) erin aangeschaft. Ik heb er pas een paar dagen mee zitten spelen, maar ben er tot op heden zeer tevreden over. Kost wat, maar dan heb je ook wat (en het ziet er ook nog eens 'slick' uit in de huiskamer).
Opmerkingen:
Performance is goed! Film kiezen = spelen. Ook via (100mbit) netwerk vanaf een pc.
Fontsize: gelukkig wijzigbaar, want die vond ik persoonlijk wat klein.
Ik ben nu bezig om een berg films vanaf m'n server naar de HDD in de Tvix te kopiëren, en dat kost wel behoorlijk wat tijd via het samba-protocol dat ie gebruikt. 8)

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar zonder harde schijf, kan je toch ook gewoon in dat apparaat de films van de computer uitkiezen en ze vervolgens streamend kijken?

kun je dat bevestigen, want ik heb er zekere interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

Ettie schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
Na een poosje de mediaplayer topics op GoT te hebben gevolgd, heb ik afgelopen week een Tvix 6500A (met meteen een 500Gb HDD) erin aangeschaft. Ik heb er pas een paar dagen mee zitten spelen, maar ben er tot op heden zeer tevreden over. Kost wat, maar dan heb je ook wat (en het ziet er ook nog eens 'slick' uit in de huiskamer).
Opmerkingen:
Performance is goed! Film kiezen = spelen. Ook via (100mbit) netwerk vanaf een pc.
Fontsize: gelukkig wijzigbaar, want die vond ik persoonlijk wat klein.
Ik ben nu bezig om een berg films vanaf m'n server naar de HDD in de Tvix te kopiëren, en dat kost wel behoorlijk wat tijd via het samba-protocol dat ie gebruikt. 8)
Kun je niet beter dat ding ff via usb op je pc aansluiten en dan zo de data overzetten?
Scheelt toch heel wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erry
  • Laatst online: 19-06 16:28

Erry

Soms camera, soms stereo

Anoniem: 1074 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:32:
[...]

Kun je niet beter dat ding ff via usb op je pc aansluiten en dan zo de data overzetten?
Scheelt toch heel wat tijd.
Ik ben ook sinds een paar weken de gelukkige bezitter van eenzelfde TVIX HD M-6500A met 500 GB schijf.

Dat draadloze gestream naar die harde schijf heb ik al snel gelaten voor wat het is, behalve voor echt kleinere files (foto's, flacs en demo's).

Voor de rest trek ik het apparaat liever even los van mijn reciever en pomp dan via USB de gewenste data over en reorganiseer ik gelijk de interne schijf (wat kan weg en wat niet).

Verder vind ik het echt een fantastisc apparaat!
Zowel de beeld- als geluidskwaliteit hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik kocht het als leuk hebbedingetje erbij omdat ik te lui ben om steeds een DVDtje te branden van gedownloade filfms.

Tot mijn verbazing blijkt het kastje op mijn toch wel kritische installatie (Meridian elektronica en Martin Logan elektrostatische luidsprekers) een prima geluid en mooi strak plaatje te genereren.

_/-\o_ Dus hulde voor Tvix! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie

Ettie

Anoniem: 118498 schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:59:
maar zonder harde schijf, kan je toch ook gewoon in dat apparaat de films van de computer uitkiezen en ze vervolgens streamend kijken?

kun je dat bevestigen, want ik heb er zekere interesse in.
Yep! Je kunt films/audio/foto's ook rechtstreeks vanaf pc streamen/beluisteren/bekijken. Ik vond persoonlijk een hdd erbij nog wel handig, omdat ik 'm ook ge-/misbruik als NAS. >:) Nog es 400 euri uittrekken voor een Synology NAS gaat bruin niet trekken.
Oh ja, als je films gaat streamen, doe dit dan wel over een kabel en niet draadloos, want de doorvoer is met 54 Mbps niet voldoende om bijv. een DVD'tje te streamen. Zelf heb ik bij de verbouwing van ons huis overal cat5e uitgerold, waaronder een dubbele aansluiting achter de stereotoren. Wat komt die nu goed van pas. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie

Ettie

Erry schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:18:
[...]

Ik ben ook sinds een paar weken de gelukkige bezitter van eenzelfde TVIX HD M-6500A met 500 GB schijf.

Dat draadloze gestream naar die harde schijf heb ik al snel gelaten voor wat het is, behalve voor echt kleinere files (foto's, flacs en demo's).

Voor de rest trek ik het apparaat liever even los van mijn reciever en pomp dan via USB de gewenste data over en reorganiseer ik gelijk de interne schijf (wat kan weg en wat niet).

Verder vind ik het echt een fantastisc apparaat!
Zowel de beeld- als geluidskwaliteit hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik kocht het als leuk hebbedingetje erbij omdat ik te lui ben om steeds een DVDtje te branden van gedownloade filfms.

Tot mijn verbazing blijkt het kastje op mijn toch wel kritische installatie (Meridian elektronica en Martin Logan elektrostatische luidsprekers) een prima geluid en mooi strak plaatje te genereren.

_/-\o_ Dus hulde voor Tvix! _/-\o_
Same here. Heb de Tvix op een stevige Marantz set aangesloten middels een high-quality optische digitale kabel, opdat de DAC's in de Marantz worden gebruikt. Klinkt prima! Nu nog eens zorgen dat ik m'n mp3-formaat collectie ga verruilen voor lossless kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ettie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:13:
[...]

Yep! Je kunt films/audio/foto's ook rechtstreeks vanaf pc streamen/beluisteren/bekijken. Ik vond persoonlijk een hdd erbij nog wel handig, omdat ik 'm ook ge-/misbruik als NAS. >:) Nog es 400 euri uittrekken voor een Synology NAS gaat bruin niet trekken.
Oh ja, als je films gaat streamen, doe dit dan wel over een kabel en niet draadloos, want de doorvoer is met 54 Mbps niet voldoende om bijv. een DVD'tje te streamen. Zelf heb ik bij de verbouwing van ons huis overal cat5e uitgerold, waaronder een dubbele aansluiting achter de stereotoren. Wat komt die nu goed van pas. :9
Ja ik heb op dit moment een volledige HTPC. Maar ik kamp echter met wat kleine probleempjes.
Zo is de bediening met de afstandsbedieningen VFD en media center remote in media portal niet bepaald fijn, en de philips 37PFL7662 tv heeft moeite met een 1080p computer signaal, terwijl hij het met xbox en blu-ray prima doet. Dus ik moet de HTPC op 1080i zetten om instelling gezeik te voorkomen elke keer bij het opstarten.
Ik ga er vanuit dat dit apparaat niet een computersignaal uitstuurt, maar meer een videosignaal zoals een xbox360 dat doet. en dan zie ik dit als een perfect alternatief, om vervolgens de htpc puur als opslag server te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettie

Ettie

Anoniem: 118498 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 01:12:
[...]

Ja ik heb op dit moment een volledige HTPC. Maar ik kamp echter met wat kleine probleempjes.
Zo is de bediening met de afstandsbedieningen VFD en media center remote in media portal niet bepaald fijn, en de philips 37PFL7662 tv heeft moeite met een 1080p computer signaal, terwijl hij het met xbox en blu-ray prima doet. Dus ik moet de HTPC op 1080i zetten om instelling gezeik te voorkomen elke keer bij het opstarten.
Ik ga er vanuit dat dit apparaat niet een computersignaal uitstuurt, maar meer een videosignaal zoals een xbox360 dat doet. en dan zie ik dit als een perfect alternatief, om vervolgens de htpc puur als opslag server te gaan gebruiken.
De Tvix stuurt inderdaad een videosignaal uit. Naast HDMI kun je kiezen voor composite, component (r/g/b) of S-video. Zelf heb ik 'm met een S-video --> scart kabel aangesloten op de tv, aangezien dat nog een gewone tv is en geen digitale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Ik heb sinds enige tijd een Mvix MX780HD met een 1TB HDD. Draadloos met WiFi is inderdaad leuk maar minder geschikt om echt grote mediabestanden mee te streamen. Het beste direct donloaden van je bestanden naar die player en daar vanaf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

ik heb een paar weken een tvix 6500 in mijn bezit, via wifi niet een optie bij mij
toen er maar een draadje aan gehangen, en werkt erg perfekt
nog geen bestand gehad wat niet wou afspelen, avi's , iso's en mkv files geen probleem
herkent ook meerdere audio formaten in de mkv file en ondertitels
aanrader

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Een erg interessante topic. Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ik vrees dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat het volgende kan:

- foto's en films streamen van mijn NAS (Buffalo Terastation 1 TB)
- afspelen van DVD's met menu's (ondersteuning voor IFO is dus noodzakelijk) die opgeslagen zijn op mijn NAS
- HD ondersteuning met HDMI uitgang
- bij voorkeur ook te gebruiken om TV-programma's op te nemen (owel op een interne schijf, ofwel op mijn NAS als dat mogelijk is), want mijn Digicorder is altijd vol en daarmee kan ik niets wegschrijven naar mijn NAS om te bewaren :(
- erg leuk zou zijn: de mogelijkheid om te surfen via de TV (dus een soort ingebouwde browser)

Ik heb een ethernet aansluiting bij mijn apparatuur, dus wireless is niet nodig. Muziek streamen is niet belangrijk, want daarvoor heb ik een Sonos systeem.

De weergave van foto's is wel belangrijk (moet een beetje fancy zijn, dus met slideshow), want mijn vrouw vraagt dat al erg lang ;)

Eventueel mag er ook een DVD-speler aan het apparaat verbonden zijn, maar dat is geen must.

Heeft er iemand van jullie een idee of er iets bestaat dat ongeveer doet wat ik hier vooropstel?

Ik ben in elk geval benieuwd ... Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
iomega schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:49:
Een erg interessante topic. Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ik vrees dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat het volgende kan:

- foto's en films streamen van mijn NAS (Buffalo Terastation 1 TB)
- afspelen van DVD's met menu's (ondersteuning voor IFO is dus noodzakelijk) die opgeslagen zijn op mijn NAS
- HD ondersteuning met HDMI uitgang
- bij voorkeur ook te gebruiken om TV-programma's op te nemen (owel op een interne schijf, ofwel op mijn NAS als dat mogelijk is), want mijn Digicorder is altijd vol en daarmee kan ik niets wegschrijven naar mijn NAS om te bewaren :(
- erg leuk zou zijn: de mogelijkheid om te surfen via de TV (dus een soort ingebouwde browser)

Ik heb een ethernet aansluiting bij mijn apparatuur, dus wireless is niet nodig. Muziek streamen is niet belangrijk, want daarvoor heb ik een Sonos systeem.

De weergave van foto's is wel belangrijk (moet een beetje fancy zijn, dus met slideshow), want mijn vrouw vraagt dat al erg lang ;)

Eventueel mag er ook een DVD-speler aan het apparaat verbonden zijn, maar dat is geen must.

Heeft er iemand van jullie een idee of er iets bestaat dat ongeveer doet wat ik hier vooropstel?

Ik ben in elk geval benieuwd ... Thanks.
Zoiets is er wel en noemt men ook wel een HTPC; Home Theatre Personal Computer. Een 'gewone' computer dus, soms/meestal in een woonkamer proof kastje met de nodige onderdelen. Hier zijn ook verschillende topics aan gewijd hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
kaajee schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:15:
[...]

Zoiets is er wel en noemt men ook wel een HTPC; Home Theatre Personal Computer. Een 'gewone' computer dus, soms/meestal in een woonkamer proof kastje met de nodige onderdelen. Hier zijn ook verschillende topics aan gewijd hier op GoT.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier ondertussen (naar aanleiding van je tip) al een en ander over gelezen en dat lijkt me wel interessant. Alleen vraag ik me nog het volgende af:

- Ik heb een logitech harmony 1000 remote: kan deze dan met de HTPC overweg?

- Moet de HTPC dan altijd aanstaan (of standby) en hoe zit het dan met stroomverbruik?

- Kan er dan van TV opgenomen worden in digitale kwaliteit (ik woon in België en zit bij Telenet) en moet dit dan via de Digicorder of zo?

- Hoe zit het met de veiligheid, gezien de HTPC permanent verbonden is met het internet? Ik heb natuurlijk wel een firewall via mijn router, maar moet er dan ook antivirussoft draaien op de HTPC?

Heel erg bedankt voor een antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
iomega schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier ondertussen (naar aanleiding van je tip) al een en ander over gelezen en dat lijkt me wel interessant. Alleen vraag ik me nog het volgende af:

- Ik heb een logitech harmony 1000 remote: kan deze dan met de HTPC overweg?
Ja, mits er bij de HTPC een infrarood ontvanger zit.
[...]
- Moet de HTPC dan altijd aanstaan (of standby) en hoe zit het dan met stroomverbruik?
Ligt er aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen en wanneer.
[...]
- Kan er dan van TV opgenomen worden in digitale kwaliteit (ik woon in België en zit bij Telenet) en moet dit dan via de Digicorder of zo?
Weet ik niet, geen ervaring met Telenet, Belgie. Ik meen te herinneren dat die jongens streng zijn en net als UPC in NL geen andere apparatuur toestaan......dan kun je alleen analoog via de video out/scart van je Digicorder opnemen idd......verre van ideaal......
[...]
- Hoe zit het met de veiligheid, gezien de HTPC permanent verbonden is met het internet? Ik heb natuurlijk wel een firewall via mijn router, maar moet er dan ook antivirussoft draaien op de HTPC?
Ligt er ook aan wat je er allemaal (nog meer) mee gaat doen, in principe zou een router firewall voldoende moeten zijn evt. icm met een softwarematige.

Hier op GoT zijn ook vele topics over een HTPC daar staat heel veel nuttige info in, bijvoorbeeld deze en deze

• iomega
kaajee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:30:
[...]

Ja, mits er bij de HTPC een infrarood ontvanger zit.

[...]

Ligt er aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen en wanneer.

[...]

Weet ik niet, geen ervaring met Telenet, Belgie. Ik meen te herinneren dat die jongens streng zijn en net als UPC in NL geen andere apparatuur toestaan......dan kun je alleen analoog via de video out/scart van je Digicorder opnemen idd......verre van ideaal......

[...]

Ligt er ook aan wat je er allemaal (nog meer) mee gaat doen, in principe zou een router firewall voldoende moeten zijn evt. icm met een softwarematige.

Hier op GoT zijn ook vele topics over een HTPC daar staat heel veel nuttige info in, bijvoorbeeld deze en deze
Erg bedankt, ik zal me hier nog wat verder in verdiepen.

Ik ben sinds een maand ook de eigenaar van een TVIX. Het is de HD-M7000 geworden.
Even kort op een rijtje:

- Het apparaat installeren duurde een ruime middag om netwerk streamen vanaf de home server te realiseren. Dat kan dus wat lastig zijn voor beginners in de netwerk-wereld.

- Het apparaat hoor je absoluut niet. IK heb me een paar keer vergist of hij wel aanstond en per ongeluk uit gezet. Dat is dus super met het kijken van films.

- Het apparaat speelt echt alles af. Al mijn flac bestanden tot 1080p mkv bestanden.

- Je kan tijdens de film een go to tijd invoeren, zodat je niet hoeft te spoelen maar er meteen heen gaat.

- Je kan muziek sorteren op alfabet, maar ook op laatst toegevoegd. Erg ideaal als je je nieuwe nummers wilt horen zonder ze af te zoeken.

- Je kan films op de interne harde schijf zetten en het gehele apparaat bijv naar vrienden meenemen, en daar de film kijken.

- Je hebt de tv niet per se nodig. Je kunt muziek luisteren via alleen het display op het apparaat.

- Het apparaat krijgt firmware updates, en gaat binnenkort ook DTS-HD MA en DD True HD ondersteunen via hdmi.

Als er nog iemand twijfeld, dan koop hem maar gewoon, dan gaat het twijfelen vanzelf over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273699

Preatorium schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:16:
[...]

[...]

heb AC3 aan de praat gekregen op de SC250HD, was even googlelen.

Typ in je browser het volgende: http://<ipnr van de showcenter>:2020/set_amx=ON
vervolgens vanuit menuvenster de (groene) B knop indrukken op je afstand. Je zal zien dat er een extra menuoptie is bijgekomen, hier kan je kiezen dat digitale audio (AC3) naar analoog moet worden gestuurd.
setings saven en klaar.
als je je showcenter uitzet, dan zal de menuoptie verdwijnen, maar de setting blijft bestaan.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1 2 3 Laatste