Toon posts:

Divx op tv, maar nu goed!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik een kiss dp 1500 playertje gekocht. Maar veel van de divxjes spelen gewoon niet af, of worden verkeerd weergegeven op de tvtje. Nu ben ik het echt zat!
Ik ben nu opzoek naar een goede oplossing om alle divx/xvid films af te spelen op de tv. Het maakt me niet uit of dit een andere speler is of via kabels en tv kaarten of whatever, ik wil gewoon dat ie eindelijk eens alle divxjes afspeelt.

Op me laptop zit deze gat:
Afbeeldingslocatie: http://www.refurbished-laptops.biz/images/svideo-photo-big.jpg
Ik heb wel eens wat films via me latop zo op de tv afgespeelt, maar ze werden niet helemaal goed weergegeven. Het beeld was soms een btje verschoven. Mijn vraag is dus of er nog andere manieren zijn om divx films goed af te spelen op de tv, via de tv-out, of zijn er externe tv kaarten die ik op me laptop kan aansluiten die de films beter zouden afspelen?

Kan iemand mij de mogelijkheden noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

koop een xbox (110 euro) + modchip (ca. 30 euro) = xbox media center (140 euro)

Niks dat daar tegen op kan. Het speelt alles, kwaliteit is perfect, genoeg uitbreidingsmogelijkheden en je kunt er nog spelletjes op spelen. Je zult versteld staan. Anders kan je er nog altijd een linux box van maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Xe0n op 09-07-2006 15:28 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

... Het beeld was soms een beetje verschoven ...
Heb je het beeld al eens goed afgesteld dan?

Ik speel ook wel eens wat films af met mijn laptop, en dan moet ik (met een ATi x700 Mobility grafische kaart) soms even bij de drivers bij de instellingen van de tv even het beeld verschuiven zodat het hele beeld op de tv staat.

In geval van ATi drivers met het Control Panel: Beeldscherminstellingen --> Weergaves --> Dubbelklikken op de tv. Dan komt er een schermpje waar je het beeld kunt aanpassen aan het beeldscherm.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

EnnaN

Toys in the attic

Xe0n schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:26:

Niks dat daar tegen op kan. Het speelt alles, kwaliteit is perfect, genoeg uitbreidingsmogelijkheden en je kunt er nog spelletjes op spelen. Je zult versteld staan. Anders kan je er nog altijd een linux box van maken.
kan je dan niet beter een dvd+divx speler kopen voor nog geen 50 eu?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

EnnaN schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:32:
[...]

TS gaf aan dat dat juist niet voldoet

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
EnnaN schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:32:
[...]

XBMC ondersteunt veel meer codecen dan een 'normale' divx speler van 25 euro..
Quick overview of XBMC's five video renderers:

1. YUY2 Overlays; This uses software YV12->YUY2 conversion by mplayer. It just involves vertically doubling the chroma data, and is not a lossy process. The YUY2 is output direct via overlays. Memory use is 32bits/pixel. No alpha fade to the video overlay is possible, and screenshots can only be estimated (ie they use a different algorithm).

2. Combo Renderer; This uses a pixel shader to do the YV12->YUY2 conversion in hardware. It vertically doubles the chroma data, and uses bilinear filtering to do so. The shader uses 4 tex ops and 3 arithmetic ops. This is faster than the previous method, and the rest is identical to the YUY2 Overlays method (or possibly improved due to the linear filtering). Memory use is 56bits/pixel and once again, alpha fade is not possible. Screenshots are approximated.

3. Low quality pixel shader; This uses a pixel shader to do the conversion from YV12 to RGB. It uses 3 tex ops and 4 arithmetic ops, and runs on the output resolution in one pass. Alpha filtering is possible, and screenshots grab the framebuffer (ie exactly what is shown on screen.) Quality isn't too flash due to the internal precision of the pixel shader's temporary registers. Memory usage is 12bits/pixel.

4. Medium quality pixel shader; This uses an enhanced version of the pixel shader to do the conversion from YV12 to RGB. It uses 3 tex ops and 8 arithmetic ops, and runs on the output resolution in one pass. The use of the extra operations means that the limiting factor is just the input coefficients - any temporary registers used are setup so that there is no loss in quality. Quality is therefore improved over the low quality method. Memory usage is the same (12bits/pixel). Mean square error is improved over the low quality method by a factor of 25 or so.

5. High quality pixel shader; This runs in 2 passes. The first pass just interleaves the YV12 data into a YUV plane. This uses bilinear filtering to double the chroma data both horizontally and vertically. This first pass runs on the source resolution using 3 tex ops and 2 arithmetic ops. The second pass runs on the output resolution and uses 4 tex ops and 3 arithmetic ops. 3 of the tex ops are dependent texture reads, which are likely slower than plain tex ops. It has no losses at all, and correctly implements the YUV->RGB conversion. Mean square error is around a factor of 8 times less than the Medium quality renderer - the error is for all intents and purposes identical to what would be expected of an implementation using 64bit floating point, rounded to 8bit output (which RGB is). Memory usage is 44bits/pixel plus an additional 512kB used as a lookup texture.

Source Code Credits (XboxMediaCenter uses L/GPL source code from these projects):
MPlayer - XBMC A/V playback core is based upon the MPlayer for Linux Project
FFmpeg - XBMC uses FFmpeg codec suite to decode and view DivX, JPG, etc.
XVID Project - XBMC uses the XVID codec library to decode XVID video
libmpeg2 - XBMC uses the libmpeg2 codec library to decode MPEG 1/2 & VOB
libvorbis - XBMC uses the libvorbis codec library to decode OGG audio
libmad - XBMC uses the libmad codec library to decode MP3 audio
libdts - XBMC used the libDTS codec library to decode DTS audio in software
xiph - XBMC uses the xpih codec library to decode Theora Video (VP3)
MikMod - XBMC uses this library from this project to playback Tracker Mod's
SidPlay2 - XBMC uses this library from this project to playback SID (C64) audio
matroska/матрёшка - XBMC uses Matroska library to demux Matroska containers
CxImage - XBMC uses this library for it's picture viewing and picture slideshows
libCDIO - XBMC uses this library to read ISO 9660 and parse CD/DVD images
Goom - XBMC uses Goom (v1.99) audio visualization engine as one visualisation
mag ik erwel opwijzen dat de standaard dvd speler van de xbox GEEN CDS leest buiten de ..samsung drive..

[ Voor 118% gewijzigd door Icekiller2k6 op 09-07-2006 15:37 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:37
Ik heb inderdaad zo'n 50 euro ding, een Saba van de BCC, en vooralsnog heb ik nog geen DIvx cd gehad die hij niet afspeelde. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik hem ook niet heel veel voor dat doel gebruik, maar ik heb toch al zeker een stuk of 20 films geprobeerd.
Ik hou altijd maar als vuistregel aan: hoe vager het merk, hoe meer hij afspeelt ;)

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zoek anders is op Yamada, de DVX-6600, 6700, 6800, spelen nagenoeg alle divx/xvid af :), alleen met QPEL en GMC is soms nog lastig, en resoluties boven de 720x576 pakt die niet... maar dat komt bijna niet voor :)...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:38
Een Kiss DP600 werkt ook erg goed. Is een HD speler, dus hij heeft veel rekenkracht. Ik heb hem zelf ook en hij werkt voor mij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 18:17
een xbox is nog geen eens 110 euro. Bij Mediamarkt dacht ik 87 euro. Ik speel ook op die manier divxjes af, perfect ding. Je krijgt er ook nog eens een hele leuke console voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van alle formaten rondom DiVX/Xvid genieten wilt sluit je het beste een PC aan op je TV. In geval van nieuwe of veranderde codecs volstaat een installatie in plaats van een nieuwe aanschaf om mee te kunnen blijven komen.
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik zou het gewoon met een xbox en xbox media center doen. Je kan er ook een grotere harde schijf in doen zodat je al je divx films daar op kan zetten. Hou er rekening mee dat hij wel de meeste dvd's leest maar meestal geen cd-r. Cd-rw daarentegen speelt hij wel prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Ik sluit me helemaal aan bij de mensen die een Xbox met XBMC aanraden.
Als je dan ook een grotere harde schijf inbouwt is het helemaal relaxed, want je kunt massa's aan films rechtstreeks van je PC naar de Xbox transferren en ze vervolgens op je TV kijken.
Bovendien zijn er nog 1000 andere dingen die zo'n Kiss DVD speler of whatever niet kan, en de Xbox wel ;)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

amen to xbox met mediacenter, op je netwerk en streamen die hap. je kan zelfs vob (dvd) over je netwerk afspelen, zonder enig probleem

mijn divx speler van 70 euro staat nu mooi stof te happen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 17:04
Mijn Mvix speelt alle xvid en divx met subs! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Kijk eerst eens of er een firmware update voor je speler is. Dit kost je 1 CD-R (of 1 CD-RW, die je weer kunt wissen). Dan heb je binnen een kwartier duidelijk of dat het probleem oplost.

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen is hier even tevreden over. Maar een als je beetje goed je netwerk configureerd dan heb je nauwelijks problemen. + de uitbreidingen die er aan zitten te komen vind ik persoonlijk echt geweldig (uitzendinggemist.nl streamen vanaf je pc naar je tv :)

Sitecom Wireless Media Player

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een updatetje laten lopen op mijn kiss, maar dat heeft ook niet geholpen. En ik ben nu ook aan het mailen met de kiss helpdesk, mss dat het gewoon aan mijn kiss playertje ligt dat ie niet wil doen.

Is het ook mogelijk om met de xbox 300 het zelfde te doen als met die ouwe?
In mijn laptop zit een ati x600 mobility kaartje met zo'n gat, zie OP, is die een btje goede gaatje? Of is het beter om een externe tv kaart te kopen (als die bestaan)? En zijn er dan speciale kabels die zijn aan te raden?

BTW, btje raar dat een gemodde xbox alles speelt en dat er nog geen divx speler op de markt is die een btje normaal films afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 18:30:
Ik heb al een updatetje laten lopen op mijn kiss, maar dat heeft ook niet geholpen. En ik ben nu ook aan het mailen met de kiss helpdesk, mss dat het gewoon aan mijn kiss playertje ligt dat ie niet wil doen.

Is het ook mogelijk om met de xbox 300 het zelfde te doen als met die ouwe?
In mijn laptop zit een ati x600 mobility kaartje met zo'n gat, zie OP, is die een btje goede gaatje? Of is het beter om een externe tv kaart te kopen (als die bestaan)? En zijn er dan speciale kabels die zijn aan te raden?

BTW, btje raar dat een gemodde xbox alles speelt en dat er nog geen divx speler op de markt is die een btje normaal films afspeelt.
Xbox 360 icm Window XP Media Center kan wel video streamen ja. Maar standaard niet DIVX. Dan moet je gaan lopen kloten, maar daar is genoeg te vinden op het internet.

Ik weet niet wat je bedoeld met al je gaten, maar als je video gaat streamen over het netwerk, dan gaat dat Of wireless of via UTP. Externe TV kaarten bestaan ja van allerlei merken en in diverse uitvoeringen. Ik weet alleen niet of er externe MCE tv kaarten zijn die full compatible zijn met Windows MCE en Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 12:05
ik zou ook voor een xbox met mediacentre gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ben ook van een Kiss (dp1504) speler naar een Xbox gegaan en de Xbox is alles wat de kiss pretendeert te zijn voor veel minder geld. Alleen met dit warme weer slaat de fan aan, dat had de kiss niet, en de Kiss ziet er veel mooier uit in een audiomeubel :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Kiss DP-450... en hij speelt nog steeds alles af wat ik wil met Divx/Xvid.. Misschien ligt het aan je codering of Qpel en die andere variant. Die doen het namelijk bij mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:09:
Ik heb een Kiss DP-450... en hij speelt nog steeds alles af wat ik wil met Divx/Xvid.. Misschien ligt het aan je codering of Qpel en die andere variant. Die doen het namelijk bij mij ook niet.
LOL :)

@Marzman:
Xbox Hardware Addons/Modifications Guides
Een X-box is een PC, je kan zo'n beetje alles modden wat eraan te modden valt.
Zelfs de complete Xbox case verwisselen in een PC behuizing of waterkoeling is mogelijk. _/-\o_

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Xe0n schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:26:

Kun je gemodde xbox'en in Nederland gewoon kopen? Of is het modden minder legaal en moet je zelf via dubieuze distributiekanalen voor je modchip zorgen en deze in je xbox stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of koop een Pinnacle showcenter:
Link

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
wwillem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:33:
[...]

Kun je gemodde xbox'en in Nederland gewoon kopen? Of is het modden minder legaal en moet je zelf via dubieuze distributiekanalen voor je modchip zorgen en deze in je xbox stoppen?
de modchips kan je gewoon aan komen, ik heb zelfs bij mijn moeder er een neer gezet omdat daar de DVD speler van 50 euro het niet goed deed.

ze hadden laatst bij saturn een xbox staan voor 89euro en een Aladdin XS is niet zo heel moeilijk te vinden

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:33
Je hebt een laptop met een video uitgang.. Eerder werd al verteld dat je bij de beeldscherminstellingen je probleem met het verschoven beeld op kan lossen.. Waarom zou je dan geld uitgeven aan een xbox? Die xbox kan echt niet meer formaten afspelen dan een goed ingestelde laptop met de juiste codecs..

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

donzz schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:58:
Je hebt een laptop met een video uitgang.. Eerder werd al verteld dat je bij de beeldscherminstellingen je probleem met het verschoven beeld op kan lossen.. Waarom zou je dan geld uitgeven aan een xbox? Die xbox kan echt niet meer formaten afspelen dan een goed ingestelde laptop met de juiste codecs..
Ik snap de hele discussie over de Xbox ook niet helemaal. Kijk eerst eens of je laptop echt niet voldoende is. Als je laptop dit kan, kun je het ook met een HTPC doen als permanente oplossing.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb meestal gewoon mn pc aangesloten staan op de tv (via de video dan)
werkt ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 12:09
Ook ik heb mijn KISS-500 al een tijdje in een stoffig hoekje gezet. Voor DVD vrijwel nooit problemen, maar DivX/Xvid is inderdaad beetje wisselend wat hij pakt. Daarnaast is support voor de oudere modellen nul. De laatste firmware die ze uitbrachten zorgde bij 9 van de 10 gebruikers ervoor dat de afstandsbediening op 2 cm voor het leesoog gehouden moet worden, anders pakt hij niet. Veel voormalige KISS adepten hebben nu inderdaad een gemodde Xbox staan. speelt veel af en kan daarnaast via scripts ook uitzendingen op uitzendinggemist.nl prima afspelen (met af en toe een pauze vanwege bufferen, verder perfecte kwaliteit).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja voor dit raad ik ook zeker een xbox aan, mediacenter is niet alleen voor films maar ook nog voor webradio en gametrailers enz, er is volgens mij geen mediacenter die zo uitgebreid is en zo goed werkt.

1 nadeel en dat is de lelijke xbox behuizing, ik meen dat er replacements cases zijn die er meer uitzien als dvd spelers enz.. zelfs met ingebouwde lcd displays enz

Bij mediacenter is het model dvd drive echt een bijzaak omdat films streamen over het netwerk vele malen beter gaat en het scheelt je ook nog eens cd's enz.

Mediacenter icm een xbox en afstandsbediening is echt een aanrader en volgens mij werkt dat veel beter als al die stand alone divx players enz (ik heb xbox mediacenter iets van 3.5 jaar gebruikt, eerst als mediaplayer en laters als dashboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 11:52
wwillem schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:33:
[...]

je kunt hem niet *gewoon* kopen... Kijk gewoon eens op Xbox-scene.com rond en zoek bijv eens op TSOP. Meer zeg ik niet anders krijg ik ruzie met de modjes hier denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:23

The Zep Man

🏴‍☠️

ilovetechno schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:45:
[...]

je kunt hem niet *gewoon* kopen... Kijk gewoon eens op Xbox-scene.com rond en zoek bijv eens op TSOP. Meer zeg ik niet anders krijg ik ruzie met de modjes hier denk ik :)
'TSOP' is niet voor de nieuwste Xbox (1.6/1.6b). De echte tweaker kijkt naar 'softmod'.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 10-07-2006 13:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
The Zep Man schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:55:
[...]
'TSOP' is niet voor de nieuwste Xbox (1.6/1.6b). De echte tweaker kijkt naar 'softmod'.
ik ga nu vreselijk offtopic maar softmods kunnen geen leuke LCDkes aan sturen ;) een modchip wel.

Ik zou de topicstarter aanraden voor eerst tezien of hij zijn laptop niet fatsoenlijk aan het werken krijgt.

Indien dat niet lukt zou ik voor een xbox gaan.. al dan niet met een leukere behuizing

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Icekiller2k6 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:51:
[...]

ik ga nu vreselijk offtopic maar softmods kunnen geen leuke LCDkes aan sturen ;) een modchip wel.

Ik zou de topicstarter aanraden voor eerst tezien of hij zijn laptop niet fatsoenlijk aan het werken krijgt.

Indien dat niet lukt zou ik voor een xbox gaan.. al dan niet met een leukere behuizing
offtopic:
LCD schermen zijn erg overrated en bovendien duur. TS wil de Xbox gebruiken voor films en niet voor muziek, waardoor een LCD scherm praktisch overbodig is.

Bovendien is er één methode waardoor je een LCD scherm kan aansturen met een softmod/TSOP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 14:09
Ik heb zelf mijn pc op mijn tv aangesloten met een s-video kabel, zoals in het door jou afgebeelde 'gat' past. Vervolgens heb ik mijn tv ingesteld als secundaire monitor. Als ik nu media player classic naar mijn tv sleep en een divx/xvid op full screen afspeel, gaat dat perfect. Voor divx/xvid decodering gebruik ik het ffdshow codec pakket.

[ Voor 6% gewijzigd door Marcel_23 op 10-07-2006 14:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
The Zep Man schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:55:
[...]
offtopic:
LCD schermen zijn erg overrated en bovendien duur. TS wil de Xbox gebruiken voor films en niet voor muziek, waardoor een LCD scherm praktisch overbodig is.

Bovendien is er één methode waardoor je een LCD scherm kan aansturen met een softmod/TSOP.
offtopic:
jij hebt het over USB LCDs, maar dan moet je LINUX op je xbox zetten.. en in XBMC werkt het dan nog niet.. overrated zou ik nu niet echt zeggen.. ik heb het niet omdat ik een softmod hebt;. kameraad heeft een chip en ik vind lcd toch leuk ogend..

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 10-07-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of koop een nieuwe iMac en download VLC. De allermooiste TV-out kwaliteit ooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Of koop een Xbox met advanced SCART aansluiting. :D
Beter dan SCART krijg je het niet.

offtopic:
Ik heb een Xbox met LCD scherm.
Behalve dat het goed oogt is het ook erg functioneel.
Tijdens het afspelen van een film, krijg je altijd de filminformatie, duur, etc, etc. te zien.
De bediening kan via het scherm, dus als je bv MP3's wilt luisteren, kan je je tv uitzetten.
Het scherm werkt alleen met bepaalde modchips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
Ik ben ook overstag gegaan en heb een XBOX ge-softmod.
Tweedehands XBoxen zie je al voor 45,- bij pandjeswinkels staan.
Het kost wat leeswerk, maar ik had het binnen een week compleet aan de praat. Ben ERG onder de indruk van de beeldkwaliteit via SCART, en qua gebruiksgemak kunnen veel commerciele producten hier een puntje aan zuigen.
Voordeel is nu ook dat ik al mijn MP3's en Films vanaf het netwerk kan streamen, dit scheelt een hoop geleur met gebrande CD's/DVD's.
Ik had voorheen een kleine desktop-PC met S-Video op de TV aangesloten, maar de beeldkwaliteit was matig en de bediening wat onhandig.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennis808 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 09:04:
Ik ben ook overstag gegaan en heb een XBOX ge-softmod.
Tweedehands XBoxen zie je al voor 45,- bij pandjeswinkels staan.
Het kost wat leeswerk, maar ik had het binnen een week compleet aan de praat. Ben ERG onder de indruk van de beeldkwaliteit via SCART, en qua gebruiksgemak kunnen veel commerciele producten hier een puntje aan zuigen.
Voordeel is nu ook dat ik al mijn MP3's en Films vanaf het netwerk kan streamen, dit scheelt een hoop geleur met gebrande CD's/DVD's.
Ik had voorheen een kleine desktop-PC met S-Video op de TV aangesloten, maar de beeldkwaliteit was matig en de bediening wat onhandig.
Okee, dat ga ik maar eens proberen dan, een XBox als ultieme Divx speler voor op de TV.

zou jij (en GoT) even heel kort kunnen vertellen wat het boodschappenlijstje dan wordt voor zo'n Xbox? Ik weet dat er hele topics over zijn, maar in dit topic mag het ook wel even kort en bondig denk ik. :+

- Xbox
- Advanced scart kabel http://www.gameorder.nl/x...d-scart-cable-p-1558.html
- MOD. Maar wat voor een MOD? Is softmod genoeg? Geen gezeur met ontbrekende codecs?

//edit//
1 puntje: de Xbox maakt ontzettend veel herrie, toch? niet echt fijn als je snachts een filmpje wilt kijken en je het geluid van je tv wat zachter zet dan normaal (voor de buren).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
softmod is genoeg zorg dat je als dashboard xbox media center krijgt en je hebt geen gezeur meer met codecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:21:
[...]

Okee, dat ga ik maar eens proberen dan, een XBox als ultieme Divx speler voor op de TV.

zou jij (en GoT) even heel kort kunnen vertellen wat het boodschappenlijstje dan wordt voor zo'n Xbox? Ik weet dat er hele topics over zijn, maar in dit topic mag het ook wel even kort en bondig denk ik. :+

- Xbox
- Advanced scart kabel http://www.gameorder.nl/x...d-scart-cable-p-1558.html
- MOD. Maar wat voor een MOD? Is softmod genoeg? Geen gezeur met ontbrekende codecs?

//edit//
1 puntje: de Xbox maakt ontzettend veel herrie, toch? niet echt fijn als je snachts een filmpje wilt kijken en je het geluid van je tv wat zachter zet dan normaal (voor de buren).
Het codec gebeuren en de softmod hebben helemaal niks met elkaar te maken, als je de softmod hebt gedaan kan je gewoon gekopieerde spellen spelen en met een ftp programma op je hd om hier het een en ander te veranderen. je zet er dan de nieuwste Mediacenter op en voila je xbox is klaar voor divx/ mp3/ webradio enz.

koop er een afstandsbediening bij en je kan nog eens lekker op je bed blijven liggen en je xbox aan en uitzetten enz (dit kan overigens met je joypad ook).

Een softmod kan je alleen uitvoeren als je er een memorycard en een bepaalde spel bij koopt, je kan het natuurlijk ook ergens laten doen. ik heb eventueel de spulletjes liggen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovetechno schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:45:
[...]

Je kunt weldegelijke voorgemodde Xbox'em kopen. Daarbij is deze gemod met een chip en is alle software voorgeinstalleerd, staan zelfs emulators voor oudere consoles op. Krijgt er ook een jaar garantie op maar je betaald er natuurlijk wat meer voor dan het zelf doen met een tweedehandsje. Weet alleen niet of ik hier een link naar de website mag plaatsen, aangezien het om omgebouwde consoles gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kom je er genoeg tegen op marktplaats die al helemaal gemod zijn en zelfs xboxjes met een grotere hd enz.. als je het aan mij vraagt kan je beter op marktplaats een xbox kopen die al voorzien is van al deze dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 20:00

Caveman

whahoehaha

DrivinUCrazy schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:00:
[...]

Ik snap de hele discussie over de Xbox ook niet helemaal. Kijk eerst eens of je laptop echt niet voldoende is. Als je laptop dit kan, kun je het ook met een HTPC doen als permanente oplossing.
Helemaal mee eens, in princiepe is een beetje laptop meer dan voldoende om alle xvids en divxs af te spelen. Met mediaspeler classic en ffdshow en tvtool heb jezelf alles in de hand.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cavie schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:42:
[...]

Helemaal mee eens, in princiepe is een beetje laptop meer dan voldoende om alle xvids en divxs af te spelen. Met mediaspeler classic en ffdshow en tvtool heb jezelf alles in de hand.
Het geen discussie het wordt geopperd als alternatief. En zo'n slecht alternatief is het niet, zeker als je geen xbox en geen laptop hebt. Bovendien denk ik dat je meer werk hebt alle codecs en de tv-uit op de laptop perfect te krijgen dan je hebt om een xbox te softmodden.

XBox:
goedkoop (< 100 euro)
veel codecs
makkelijk te bedienen met afstandbediening vanaf de bank
Bestaat uit pc onderdelen
Goed beeld

Laptop tv-uit:
duur (> 600 euro?)
lastig te bedienen
Slecht beeld (volgens info uit dit topic)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Marzman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:59:
[...]

Het geen discussie het wordt geopperd als alternatief. En zo'n slecht alternatief is het niet, zeker als je geen xbox en geen laptop hebt. Bovendien denk ik dat je meer werk hebt alle codecs en de tv-uit op de laptop perfect te krijgen dan je hebt om een xbox te softmodden.
Tel eens even hoeveel posts er over de XBox gaan, ik zie dat als een aparte discussie. Daarnaast, hij heeft al een laptop, met een ATi x600 erin. Die kaart zou goed genoeg moeten zijn om een tv-out netjes uit te kunnen sturen. Dus heb ik geopperd of hij die niet wat beter kan afstellen. Dat kan namelijk heel simpel met de ATi drivers.
Download gewoon één codecpack, en dan ben je daar ook vanaf. Zelf gebruik ik het K-Lite codec pack, nog nooit een extra codec nodig gehad.
XBox:
goedkoop (< 100 euro)
veel codecs
makkelijk te bedienen met afstandbediening vanaf de bank
Goed beeld

Laptop tv-uit:
duur (> 600 euro?)
lastig te bedienen
Slecht beeld (volgens info uit dit topic)
Een afstandsbediening is zelf nog wel te modden, een laptop heeft 9/10 keer zelfs al een IR-poort erin, die kun je (heb ik eens gelezen) ook weer misbruiken als ontvanger. Zijn vast wel wat topics over te vinden. (ik geloof dat Winlirc dan van pas komt om de signalen van de afstandsbediening aan de laptop te leren)
De kosten zijn nvt: hij hoeft er geen meer aan te schaffen, want hij heeft er al een.

[edit]:
Een IrDA poort ombouwen naar IR ontvanger: [IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk Zo heeft TS misschien nog eens wat leuks om te tweaken.

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-07-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ts al laptop heeft zou ik die gewoon gebruiken. Codecs ed zijn niet eens nodig. Gewoon VLC gebruiken en dat speelt alles af. Lijkt me de goedkoopste en simpelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis808
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 14:01
Zoals ik het nu zie kun je kiezen wat je wilt driexl:

-Je laptop opnieuw installeren/configureren met codecs, players en drivers. Dit kost enkel tijd, en geen geld, want de hardware heb je al. Ik ben persoonlijk nooit een voorstander geweest van codec-packs, want die installeren altijd spul wat je niet gebruikt en dat zorgt voor conflicten. Het beste qua software is m.i. ofwel de voorgenoemde VLC-Player, ofwel MediaPlayer Classic i.c.m. met de codec-tool G-Spot (zodat je kunt zien welke codec je mist en deze dan downloaden bij b.v. http://www.free-codecs.com/).
Verder zijn de Omegadrivers voor ATi-kaarten erg duidelijk en grondig qua instelmogelijkeden. Het loont zeker de moeite om die eens te bekijken, ook als je je kaart niet overklokt.

-Een dedicated apparaat in de vorm van een XBOX met XBMC. Zoals ik al zei heb ik erg veel plezier ervan. Je moet wel het een en ander naar wens instellen, en ook het softmodden was wel ff spannend, maar zodra XBMC gestart was kon ik al direct allerlei video's afspelen. De kosten zullen zo tussen de 75,- en 95,- voor alle kabels en benodigdheden. En omdat ik nog geen enkele ervaring had heeft het mij behoorlijk wat tijd gekost voor ik bijgelezen was in de softmod materie.

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen.

"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Icekiller2k6 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:17:
[...]

offtopic:
jij hebt het over USB LCDs, maar dan moet je LINUX op je xbox zetten.. en in XBMC werkt het dan nog niet.. overrated zou ik nu niet echt zeggen.. ik heb het niet omdat ik een softmod hebt;. kameraad heeft een chip en ik vind lcd toch leuk ogend..
offtopic:
Ik heb het niet over USB LCD's. Leg mij geen woorden in de mond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Hoi,

Wat handige programma's voor het afspelen van DivX via een TV-Out:

meuktracker: Media Player Classic 6.4.9.0
Een speler als Media Player Classic, welke veel opties in zich heeft voor beeldverhoudingen e.d.

http://reclock.free.fr/
Voor het synchroniseren van framerates met 50 Hz

http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html
Als MPC niet voldoende is voor het verschuiven van je beeld

[ Voor 10% gewijzigd door Ryan1981 op 14-07-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen die Divx films die het niet doen op je KISS het wel op je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

na het lezen van deze thread zou ik men op mijn xbox ook mediacenter willen zetten. is er ergens een stap voor stap guide hiervoor ? :)

Kan deze dan ook h.264 .mkv bestanden afspelen met ondertiteling ? en nog steeds spellen spelen ? :p

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag bij het mediamarkt geweest om daar kabel te kopen voor de laptop naar de tv. Zo'n kabeltje die je op je s-video kan aansluiten en die dan naar de scart gaat van de tv. De s-video kabel mond niet uit op 3 tulpstekkers maar is gewoon al direct op scart aangesloten. Ik krijg nu wel mijn desktop te zien op de tv, alleen is alles in zwart wit. Een keer eerder heb ik de laptop op mijn tv aangesloten met aparte kabels die ik dan op zo'n apart scart blok had aangesloten (Met in en out schakelaar erop) en toen deed ie het wel in kleur. Dus heb ik nu een verkeerde kabel gekocht? Of is dit nog te verhelpen? Ik heb het op 2 verschillende tvs geprobeerd maar bij allebei het zelfde probleem.

BTW, om het beeld goed op mijn tv te krijgen moet ik eerst de resolutie van mijn laptop lager zetten. Kan ik niet normale resolutie houden op mijn laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:25:
ik heb vandaag bij het mediamarkt geweest om daar kabel te kopen voor de laptop naar de tv. Zo'n kabeltje die je op je s-video kan aansluiten en die dan naar de scart gaat van de tv. De s-video kabel mond niet uit op 3 tulpstekkers maar is gewoon al direct op scart aangesloten. Ik krijg nu wel mijn desktop te zien op de tv, alleen is alles in zwart wit. Een keer eerder heb ik de laptop op mijn tv aangesloten met aparte kabels die ik dan op zo'n apart scart blok had aangesloten (Met in en out schakelaar erop) en toen deed ie het wel in kleur. Dus heb ik nu een verkeerde kabel gekocht? Of is dit nog te verhelpen? Ik heb het op 2 verschillende tvs geprobeerd maar bij allebei het zelfde probleem.

BTW, om het beeld goed op mijn tv te krijgen moet ik eerst de resolutie van mijn laptop lager zetten. Kan ik niet normale resolutie houden op mijn laptop?
De grote tv-out FAQ

lees dat eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL! Er is sinds die tijd nogal het een en ander veranderd hoor, vooral de kwaliteit van tv-out.

@Icekiller2k6: dat van die resoluties dat klopt wel, ik moest mijn laptop (met Intel video) op 1024 zetten anders kwam het niet door.

Maar de mooiste TV-out heb ik gezien van een nieuwe iMac met -nota bene- een normale composiet kabel naar de TV. Beter dan alle PC Ati kaarten die ik gehad heb in de loop der jaren, ook dan nVidia 6600 en ook dan de Matrox 550 (die ik nog altijd de mooiste kleuren en scherpte vond hebben). Dat had ik niet verwacht van de ingebouwde Ati kaart in de Intel iMac... Zeker erg goede drivers die Apple ervoor in OS X heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:26
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:51:
[...]
Ik lees veel over alternatieve behuizingen voor de xbox, maar kan iemand me eens shop aanwijzen die die dingen verkoopt? want ik kan ze nergens vinden (en dan niet die doorzichtige dingen, maar echt soort van mediacenter cases)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Maverick schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:54:
[...]

Ik lees veel over alternatieve behuizingen voor de xbox, maar kan iemand me eens shop aanwijzen die die dingen verkoopt? want ik kan ze nergens vinden (en dan niet die doorzichtige dingen, maar echt soort van mediacenter cases)
xbox kun je gewoon in elke ATX case bouwen...

http://www.xboxscene.com/articles/casemod-pc.php

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-07-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Andersom ook :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 12:26
Dat zal vast, ik denk dat het in een bureaula ook wel past, maar dat is nu niet bepaald waar ik naar vraag.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

@Maverick: http://www.decalgirl.com/browse.cfm/2,151.htm
Dit zijn Xbox skins, maar voor een inbouw in een echte Mediacenter case, zou je waarschijnlijk wel je handen uit de mouwen moeten steken. Ik weet iig geen winkel waar ze dit doen.

@frankiepankie: PC in een Xbox LOL :+

Pagina: 1