DVD speler: Xoro HSD 8410

Pagina: 1
Acties:
  • 2.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige weken heb ik mijn uit Duitsland bestelde Xoro HSD 8410, dvd speler, in huis.
De speler bevalt mij goed mede omdat aan de voorkant van de speler een USB aansluiting zit alwaar ik mijn externe harde schrijf op aan sluit zodat ik zo mijn gedownloade tv seris/films via de speler kan bekijken.

Voor deze dvd speler had ik ook een Xoro dvd speler, de Xoro HSD 415. De HSD 415 heeft geen USB aansluiting zodat ik steeds films moest branden op een schijf alvorens ik deze kon gaan bekijken.
Het kwam dan wel eens voor dat een gebrande schijf niet goed was gebrand waardoor de film stopte, waardoor ik de film opnieuw moest branden om hem af te kunnen kijken.
Daarom is voor mij de Xoro HSD 8410 een goede oplossing omdat de usb aansluiting het dus mogelijk maakt mijn externe schijf aan te sluiten op de dvd. Ik heb tot op heden geen fouten kunnen ontdekken bij het afspelen van de harde schijf. Als je de harde schijf opstart en laat uitlezen door de speler, dan duurt het wel enige tijd voordat de schijf (volle schijf van zo'n 200 á 250 gb) is uitgelezen en het menu van de schijf word weergegeven op de tv.

Dit is nu mijn tweede Xoro dvd speler die ik uit Duitsland heb besteld en tot nu toe bevallen de spelers mij goed. Zijn er andere gebruikers van Xoro dvd spelers met dezelfde ervaringen?

Verder biedt de Xoro HSD 8410 de volgende mogelijkheden:

Features

HDMI MPEG-4 DVD-Player mit integriertem Kartenleser
Kann über HDMI und Komponentenausgang auf HD Auflösungen 720p und 1080i skalieren
Spielt DVD, VCD, SVCD, Audio-CD, WMA, JPEG, Kodak Picture-CD, MPEG1, MPEG2, MPEG4 (.avi, .mp4 Dateien-Unterstützt ISO MPEG4)
Kann Fotos in High Definition-Auflösung wiedergeben (HD JPEG)
Integrierter Kartenleser für SD, MMC, Smart Media, Memory Stick (auch Memory Stick Pro), Compact Flash I + II
Integrierte USB-Schnittstelle zum einfachen Anschluss von USB-Speichermedien
Videoschnittstellen: HDMI, SCART, Video, S-Video, VGA und YUV (mit Progressive Scan Unterstützung)
Audioschnittstellen: Optischer Digitalausgang, Koaxialer Digitalausgang, Stereoausgang, analoger 5.1 Ausgang
Unterstützt eine große Zahl verschiedener Untertitelformate - auch bei MPEG-4
CD-R(W), DVD+R(W) und DVD-R(W) kompatibel
Integrierter 5.1 Analogausgang für direkten Anschluß aktiver Soundsysteme
Mehrsprachige Benutzerführung
Unterstützt PAL und NTSC (4:3 und 16:9 Seitenverhältnis)
Unterstützt zahlreiche DVD Funktion (Multi-Kameraperspektive, mehrere Untertitelsprachen, mehrere Seitenverhältnisse)
Unterstützt Altersfreigabefunktion
Die Firmware kann über CD aktualisiert werden
Technische Daten

Spannungsversorgung 180-240 V AC, 50/60 Hz
TV Norm PAL / NTSC
Stromverbrauch 15 W
Formate DVD, VCD, SVCD, Audio-CD, WMA, JPEG, HD-JPEG, Kodak Picture-CD, MPEG1, MPEG2, MPEG4 (.avi, .mp4 Dateien-Unterstützt ISO MPEG4), CD-R(W), DVD+R(W) und DVD-R(W)
Geräuschspannungsabstand 60 dB
Horizontale Auflösung < 1080 Linien
Ausgangspegel 1±0.2 Vp-p(75 Ohm)
Lieferumfang Xoro HSD 8410 DVD Player, Fernbedienung, Batterien für die Fernbedienung, Bedienungsanleitung, Schnellstartanleitung
Anschlüsse HDMI, SCART, YUV, Video, VGA, S-Video, CardReader, USB 2.0, Optischer und koaxialer Digitalausgang, Analoger 5.1 Ausgang, Stereo Ausgang
Abmessungen (BxHxT) 430 x 53 x 220 mm
Gewicht 2,5 kg

De dvd speler is te bestellen uit Duitsland via: http://www.mas.de/product/dvd.shop
http://www.technikdirekt.de

Verwijderd

Topicstarter
De Xoro HSD 8410 kost via www.mas.de 99,-- euro exclusief verzendkosten (18 euro), via http://www.technikdirekt.de is de speler 75,60 euro exclusief verzendkosten (22 euro).
De dvd speler is verkrijgbaar in het zwart en in het zilver,

suc6 :*)

• Trenzer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 23:31
Hmm, ziet er best leuk uit!
Best handig, die USB feature.

Speelt 'ie van (bijv. een externe harddisc) ook .iso / .avi en dergelijke? Kan de speler omgaan met HD content (.mkv)?

[ Voor 103% gewijzigd door Trenzer op 23-11-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]Speelt 'ie van (bijv. een externe harddisc) ook .iso / .avi en dergelijke? Kan de speler omgaan met HD content (.mkv)?[quote]

De externe hard-disk speelt avi, x-vid, en dergelijke gewoon af, met .iso en mkv heb ik tot nu toe geen ervaring. Wellicht dat het in de specificaties van de dvd speler staat vermeld. Als je daar niet uit komt kan jij je vraag even stellen via dit adres: support@mas.de

Suc6,

René ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem net besteld.

1 nadeel vint ik dat men de max. resolutie van de VGA op 640x480 hebben gezet.
De voorgaande variant, de HDS8400, had een variabel resolutie tot 1024x756..
Ik heb hierover met Xoro contact gehad en gaf als antwoord dat inderdaad de HSD8410 een mindere resolutie heeft maar dat je er een USB2.0 aansluiting voor terugkrijgt.

Tis niet anders en we zullen zien of hij mij straks ook zo goed bevalt...

Raptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:38:
ik heb hem net besteld.

1 nadeel vint ik dat men de max. resolutie van de VGA op 640x480 hebben gezet.
De voorgaande variant, de HDS8400, had een variabel resolutie tot 1024x756..
Ik heb hierover met Xoro contact gehad en gaf als antwoord dat inderdaad de HSD8410 een mindere resolutie heeft maar dat je er een USB2.0 aansluiting voor terugkrijgt.

Tis niet anders en we zullen zien of hij mij straks ook zo goed bevalt...

Raptor
1024x756 reso met divx ondersteuning heb je geen klap aan... tis toch allemaal gecomprimeerdt. Tenzij je echt HD-DVD Divx gaat downloaden. Maar voor gewoon Divx / Xvid is het meer als genoeg. Je kan ook geen pixels maken als ze in de bron niet zijn. Ja upscalen maar daar wordt 9 van 10 keer het beeld alleen maar ranziger van. Upscalers voor beeld die goed uit de verf komen mag je rond de 2000 a 2500 euro gaan rekenen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:43:
[...]

1024x756 reso met divx ondersteuning heb je geen klap aan... tis toch allemaal gecomprimeerdt. Tenzij je echt HD-DVD Divx gaat downloaden. Maar voor gewoon Divx / Xvid is het meer als genoeg. Je kan ook geen pixels maken als ze in de bron niet zijn. Ja upscalen maar daar wordt 9 van 10 keer het beeld alleen maar ranziger van. Upscalers voor beeld die goed uit de verf komen mag je rond de 2000 a 2500 euro gaan rekenen :) .
Precies dacht ik ook. Tis een mooi voordeel dat ik met deze speler alles kan spelen en kan aansluiten. Hoge verwachtingen heb ik ook niet. Als het maar realistisch is.
Tis zeer zeker geen slecht apparaat als je hem realistisch gebruikt...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb deze speler ook gekocht maar bij leest hij me harde schijf niet en ook me usb stick niet
De speler geeft een melding unsupported usb
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb eindelijk mijn Xoro 8410 getest..
Rechtstreeks TFT monitor aansluiten op de vga gaat NIET werken.
Dus scart op TV en daar VGA gekozen..
Weer niet toen ik het probeerde..

Eerder meld iemand dat hij hem al een tijdje in huis heeft en blij is met de USB aansluiting voor een Externe HDD. Zou die persoon mij kunnen uitleggen hoe Xoro de Kop van de HDD kan aansturen dan ?!
want dat KAN ie niet!!! alleen USB sticks. Doe je een externe HDD dan hoor je de kop tikken.
Waarom ? omdat die kop simpelweg niet word aangestuurd! en USB stick werkt wel.
Dus vind het knap dat dit ging werken. externe HDD vervolgens op mijn notebook en vanzelfsprekend is ie niet kapot.. alles doet ut nog, echter Xoro player had hem dus kunnen slopen.
Pas daar dus voor op. Als de persoon die met de USB blij is echt het voor elkaar krijgt met een externe HDD gaarne even reactie. Heb wel de player al retour gestuurd voor vervanging..
Gekochte DVD's leest ie niet.
Ik heb een kinder DVD van mijn zo'n na 10sec LOADEN zo af en toe aan de praat gekregen...
Ook niet na cleaning discs..

Dus er zijn nog een aantal haken en ogen aan.
Wat mij ook niet bevalt is de plastic uitvoering.. Het laadje is zo gevoelig dat je denkt dat je hem eraf trekt. Verder zijn de specs dus wel veelbelovend..

Resultaat tot zover :
VGA dus niet kunnen testen.
DVD leest ie niet -> RETOUR voor vervanging eind deze week mogelijk terug.
USB met stick werkt maar met Externe HDD, maakt niet uit welke laat je HDD kop tikken...

Raptor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.j.braber
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2020
zit er op deze zoro dvd speler geen RESUME functie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 20:04:
Eerder meld iemand dat hij hem al een tijdje in huis heeft en blij is met de USB aansluiting voor een Externe HDD. Zou die persoon mij kunnen uitleggen hoe Xoro de Kop van de HDD kan aansturen dan ?!
want dat KAN ie niet!!! alleen USB sticks. Doe je een externe HDD dan hoor je de kop tikken.
Waarom ? omdat die kop simpelweg niet word aangestuurd! en USB stick werkt wel.
Dus vind het knap dat dit ging werken.
Beste raptor_gua,

ik ben degene die de Xoro HSD 8410 gebruikt om mijn externe harde schijf op de usb aansluiting aan te sluiten en vervolgens mijn xvid, divx, enz. bestanden op de tv te bekijken.
Dit lukt gewoon, geen probleem bij mij. Ik sluit een Lacie (Porche design) externe harde schijf aan op de usb aansluiting, vervolgens kies ik op de afstandbediening de card/dvd/usb knop en druk die in, vervolgens enter knop indrukken en de dvd speler gaat de hard disk uitlezen. Tijdens het uitlezen moet je een aantal keren op de enter knop blijven drukken anders stop het uitlezen van de hard disk.
Mijn hd is 250 gb groot dus het duurt even voor deze is uitgelezen. Als ie is uitgelezen krijg je een menu met de index van de hd. Hier kan je de keuze maken wat je wilt zien, en als je gekozen hebt gaat de film of wat dan ook gewoon lopen, bij mij in ieder geval wel.

Heb je het zelf al eens geprobeerd met een hd, raptor_qua?

Als het niet lukt, ligt het wellicht aan de hd?

Bij mij werkt het in ieder geval prima, kom maar kijken!

Overigens heb ik ook problemen met dvd's afspelen, ik ga ff naar de site van xoro om te kijken wat er aan te doen is...

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
quote]a.j.braber schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:10:
zit er op deze zoro dvd speler geen RESUME functie ??
[/quote]

Ja, zit erop. Al je vragen over xoro dvd spelers kan je stellen op www.xoro.de of www.mas.de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik denk dat ik deze een dezer dagen ook ga bestellen. Voor die prijs ziet hij er erg goed uit.
Bij hardwareversand staat hij aan 64,03 €, met 17,5€ verzendkosten.

Wat ik me wel afvraag, is hoeveel lawaai hij maakt? is hij hoorbaar tijdens het spelen van dvd's?

Ik heb trouwens ook zo een lacie porshe design HD, heb deze wel NTFS geformateerd (er moesten HD filmpjes op van 4-10Gb, en dat gaat jammer genoeg niet met FAT32) dus ik denk niet dat ze zal werken. maar ik heb hier een sandisk USB stickje van 2gb, ik hoop dat dat werkt.

Wat kan je verder zeggen over de beeldkwaliteit? heb je de upscaling al kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Xoro HSD 8410 is stil, ik hoor hem niet tijdens het afspelen. Verder is de beeld kwaliteit goed en voor de rest heb ik upscaling nog niet gebruikt. Alleen dvd's afspelen is dus een probleem geworden, ik ga zo ff xoro bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrAceT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 14:48
Norrod heeft inmiddels de 8430:
http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=22928

Ik las hier en daar dat er wat problemen zijn met het afspelen van schijfjes? Is dat (naar wens) opgelost?

Ik zit er over te denken om deze USB 2.0 schijf erbij te kopen:

http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=20260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 20:36:
[...]ik ben degene die de Xoro HSD 8410 gebruikt om mijn externe harde schijf op de usb aansluiting aan te sluiten en vervolgens mijn xvid, divx, enz. bestanden op de tv te bekijken.

groet,

René
Hoi Rene,

Ik zit er over te denken om deze aan te schaffen, inmiddels de helft goedkoper....
Wat zijn je gevoelens NU, over dit apparaat? En wat voor problemen heb (had) je met DVD's afspelen?
Heb je ook al eens een Blue-ray DVD afgespeeld in dit apparaat, ben benieuwd of dát uberhaupt werkt maar is geen must, ik heb over het algemeen mijn dvd's op HDD staan.
Ik ben benieuwd of je hem nog gebruikt, of heb je inmiddels iets beters staan?

Groetjes Reijnaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kzie btw bij de tecnical info dat ie playback formats divx niet ondersteund??????

http://www.technikdirekt....articleid=122878&bigimg=1

Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 12:26 ]

Pagina: 1