waarom zou je IPB van Planet nemen? Verschillen met KPN zijn minim en KPN heeft als voordeel het 2,50 abonnement vanaf 19.00 uur gratis bellen en altijd een gratis firewall meerdere nummers dus..................geef mij maar IPB van KPN zelf.
Verwijderd
Er zijn nauwelijks verschillen tussen Planet en KPN. Die 2.50 hebben ze ook. Ik heb net (2 dagen na het bevestigingsemailtje en een week nadat ik me aangemeld heb) de bevestigingsbrief binnen voor de ISDN IPB. Aanvragen bij Planet heeft alleen zin als je al bij planet zit. Email en homepage blijft hetzelfde en minder administratieve rompslomp.Hou ook mijn music-stream account met gratis downloaden
'K snap nog steeds niet waarom explorer met sommige site's zo'n moeite heeft.
Met name Tweakers.net en GoT laden moeilijk en soms helemaal niet.
Dit probleem is al eerder genoemd maar ik mis een oplossing of tip (overheen gelezen?)
Dit probleem is begonnen na overgang op VOIP van kpn .
Met name Tweakers.net en GoT laden moeilijk en soms helemaal niet.
Dit probleem is al eerder genoemd maar ik mis een oplossing of tip (overheen gelezen?)
Dit probleem is begonnen na overgang op VOIP van kpn .
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Vern schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:30:
[...]
Kreeg deze mail op de 14e (bij mij stond nog wel vermeld dat de gratis monteur binnen vijf dagen langs zou kunnen komen). De in de mail genoemde brief heb ik keurig na enkele dagen gehad. Ik laat wel weten als ik het installatiepakket ontvangen heb, dan kan jij daar 11 dagen bij optellen ......
@svijf
Ding dong, vrijdagavond 3 maart 2006 om 20.00 uur. TPG aan de deur, of ik wil tekenen voor een InternetPlusBellen ISDN pakket. Tot nu toe hulde aan Planet/KPN, alles volgens schema. Svijf, er is een zekere kans aanwezig dat TPG over 11 dagen voor je deur staat .....
- of je stopt de stekker er in -
ik heb internetplusbellen al enkele weken werken, en ik heb een account gemaakt bij Mijn KPN, maar als ik daar inlog, zie ik alleen links naar Vaste telefonie, mobiele telefonie, ADSL en klantenservice.
Hier zou toch ook moeten staan Internetplusbellen? Meer mensen hier last van, en is er een oplossing?
Hier zou toch ook moeten staan Internetplusbellen? Meer mensen hier last van, en is er een oplossing?
Hoop het dan maar, kreeg van de week een brief dat wegens succes er een vertraging is van minimaal 2 wekenVern schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 20:13:
[...]
[...]
@svijf
Ding dong, vrijdagavond 3 maart 2006 om 20.00 uur. TPG aan de deur, of ik wil tekenen voor een InternetPlusBellen ISDN pakket. Tot nu toe hulde aan Planet/KPN, alles volgens schema. Svijf, er is een zekere kans aanwezig dat TPG over 11 dagen voor je deur staat .....

Terwijl ik volgens de 2e lijn op een lijst sta waardoor mijn aanvraag als 1 van de eerste in behandeling zou worden genomen. Heb pas op 7 Augustus 2005 besteld

Dan heb je of:Notehoutelade schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:08:
ik heb internetplusbellen al enkele weken werken, en ik heb een account gemaakt bij Mijn KPN, maar als ik daar inlog, zie ik alleen links naar Vaste telefonie, mobiele telefonie, ADSL en klantenservice.
- Geen VRS Call Gemaakt (1369 gebeld met toestel op de EB aangesloten)
- De VRS Call is niet goed doorgekomen.
Als je de eerste optie niet hebt uitgevoerd, dit uitvoeren. Als je dat wel gedaan hebt dan moet je ff met de HD bellen.
Ik heb de call op de 16e feb gemaakt, met de telefoon aangesloten op de Box. Kreeg je zo'n stemmetje te horen dat het allemaal geactiveerd was oidHurricane schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:44:
[...]
Dan heb je of:
- Geen VRS Call Gemaakt (1369 gebeld met toestel op de EB aangesloten)
- De VRS Call is niet goed doorgekomen.
Als je de eerste optie niet hebt uitgevoerd, dit uitvoeren. Als je dat wel gedaan hebt dan moet je ff met de HD bellen.
Ik kon sindsdien al gewoon internetten en bellen en gebeld worden. Maar nu wil ik instellingen bekijken/wijzigen in die box, maar ik kan dus niet Internetplusbellen selecteren. Ik zal morgen (als ze open zijn) de helpdesk maar eens bellen.
Toch maar voor de zekerheid het telefoontje nog eens gedaan, al was het al gedaan. wie weet maakt het verschil
[ Voor 5% gewijzigd door Notehoutelade op 03-03-2006 21:55 ]
Heb je mijnkpn ook geactiveerd met de activeringscode?? Voor de zekerheid ff nog een keer doen (en kies voor je huidige kpn account). Activatiecode en instructies staan in de installatiebrief waar ook de wpa sleutel in staat.Notehoutelade schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:54:
[...]
Ik heb de call op de 16e feb gemaakt, met de telefoon aangesloten op de Box. Kreeg je zo'n stemmetje te horen dat het allemaal geactiveerd was oid
Ik kon sindsdien al gewoon internetten en bellen en gebeld worden. Maar nu wil ik instellingen bekijken/wijzigen in die box, maar ik kan dus niet Internetplusbellen selecteren. Ik zal morgen (als ze open zijn) de helpdesk maar eens bellen.
Toch maar voor de zekerheid het telefoontje nog eens gedaan, al was het al gedaan. wie weet maakt het verschilen kpn een mail gestuurd. Eens kijken of daar een reply op komt.
"Mekker, blaat"
Verwijderd
Ook ik ben al sinds december 2005 bezig met IPB ISDN en zou bovenaan een lijst staan. E-mailadres achtergelaten en zou een e-mail krijgen om als één van de eerste voor IPB ISDN in te mogen schrijven. Nooit een e-mail gehad van KPN. Nu ondertussen wel zelf in geschreven voor IPB ISDN maar vorige week een brief gehad dat het 2 weken langer gaat duren...svijf schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:33:
[...]
Hoop het dan maar, kreeg van de week een brief dat wegens succes er een vertraging is van minimaal 2 weken![]()
Terwijl ik volgens de 2e lijn op een lijst sta waardoor mijn aanvraag als 1 van de eerste in behandeling zou worden genomen. Heb pas op 7 Augustus 2005 besteld
Heb me op 28 januari jl. opgegeven via die verborgen link op de site van Planet en daarna is alles vlot gegaan. Nu nog wachten op de brief met activeringscodes.svijf schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:33:
[...]
Hoop het dan maar, kreeg van de week een brief dat wegens succes er een vertraging is van minimaal 2 weken![]()
Heb ooit (vorig jaar) wel eens via de KPN site (Primafoon) aangegeven dat ik interesse had omdat IPB via ISDN toen nog niet beschikbaar was. Nooit meer iets van gehoord.
Verwijderd
Ik heb de code niet ingevoerd omdat alles al werkt en omdat ik niet kon vinden waar dat moest.djidee schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:56:
[...]
Heb je mijnkpn ook geactiveerd met de activeringscode?? Voor de zekerheid ff nog een keer doen (en kies voor je huidige kpn account). Activatiecode en instructies staan in de installatiebrief waar ook de wpa sleutel in staat.
Als je zegt dat dit nogmaals kan; waar op de website kan ik de activatiecode invoeren?
Verwijderd
Hoe heb je IPB?Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:16:
[...]
Ik heb de code niet ingevoerd omdat alles al werkt en omdat ik niet kon vinden waar dat moest.
Als je zegt dat dit nogmaals kan; waar op de website kan ik de activatiecode invoeren?
Als je dit via Planet hebt, MOET je ook via Planet inloggen (2x)
Daarna krijg je ook "InternetPlusBellen" in je menu te zien.
Als je via KPN.COM inlogd, krijg je dit NIET te zien.
Ik heb trouwens die code ook nergens in hoeven voeren. (IPB via Planet)
Om het internetplusbellen menu te activeren moet je:
Voor Kpn:
Ga naar www.kpn.com en vul in het zoekboxje in "activeren internetplusbellen" (zonder quotes
)
Klik op "Ja ik wil mijn activatiecode invoeren" en vul je gegevens in.
of
Login op je mijn kpn omgeving, klik op prive en vul dan in het zoekboxje in "activeren internetplusbellen" klik dan op "Ja ik wil mijn activatiecode invoeren" en vul de ontbrekende gegevens in.
Het verschil tussen optie 1 en optie 2 is dat via 2e optie je emailadres die je gereigstreerd hebt bij je bestaande mijnkpn account al staat ingevuld.
Voor planet:
http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=3941
Voor Kpn:
Ga naar www.kpn.com en vul in het zoekboxje in "activeren internetplusbellen" (zonder quotes
Klik op "Ja ik wil mijn activatiecode invoeren" en vul je gegevens in.
of
Login op je mijn kpn omgeving, klik op prive en vul dan in het zoekboxje in "activeren internetplusbellen" klik dan op "Ja ik wil mijn activatiecode invoeren" en vul de ontbrekende gegevens in.
Het verschil tussen optie 1 en optie 2 is dat via 2e optie je emailadres die je gereigstreerd hebt bij je bestaande mijnkpn account al staat ingevuld.
Voor planet:
http://pmg.custhelp.com/c.../std_adp.php?p_faqid=3941
Verwijderd
Ik zie trouwens dat ik ineens een ander IP-adres heb..
Kan ik de hele zaak weer veranderen...!
Kom trouwens met geen mogelijkheid verder naar de pagina "telefoongegevens" via Planet!
Krijg bij het KPN gedeelte alleen nog maar 'n blanco pagina....
vlgs. De monteur die Donderdag bij mij langs is geweest, wordt de box via 192.168.2.1 voor een gedeelte open gezet m.i.v. 15 Maart (Het telefonie gedeelte NIET
Kom trouwens met geen mogelijkheid verder naar de pagina "telefoongegevens" via Planet!
Krijg bij het KPN gedeelte alleen nog maar 'n blanco pagina....
vlgs. De monteur die Donderdag bij mij langs is geweest, wordt de box via 192.168.2.1 voor een gedeelte open gezet m.i.v. 15 Maart (Het telefonie gedeelte NIET

Verwijderd
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat KPN dat doet.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:51:
Misschien ben jij een slimme jongen, en zijn meerdere dat, maar je wilt niet dat nono's gaan lopen klootviolen in de EB.

Met de kans dat de wachtrijen bij de helpdesk enorm toenemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 09:02 ]
Ik denk ook haast niet dat het telefoongedeelte ooit vrijgegeven zal gaan worden.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 08:51:
Ik zie trouwens dat ik ineens een ander IP-adres heb..![]()
Krijg bij het KPN gedeelte alleen nog maar 'n blanco pagina....![]()
Wat zou je daar trouwens aan willen veranderen?
Verwijderd
nou, het zou wel handig zijn als je bv. al je instellingen op die manier zou kunnen veranderen; zoals voicemail en al die andere standaard zaken.Repec schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:02:
[...]
Ik denk ook haast niet dat het telefoongedeelte ooit vrijgegeven zal gaan worden.
Wat zou je daar trouwens aan willen veranderen?
Ben je tenminste niet meer afhankelijk van die brakke "mijn KPN" of die omslachtige procedure via Planet.
Ik denk dat dat in de toekomst wel mogelijk is om zelf, in je eigen box aan te passen. Misschien dat dat nog gaat met software geleverd door KPN waarin minstens nog een soort 'factory preset' zit zodat je de box ten aller tijden weer terug kan zetten naar de werkende standaard config.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 09:05:
[...]
nou, het zou wel handig zijn als je bv. al je instellingen op die manier zou kunnen veranderen; zoals voicemail en al die andere standaard zaken.
Ben je tenminste niet meer afhankelijk van die brakke "mijn KPN" of die omslachtige procedure via Planet.
Tenminste, ik hoop dat zoiets dergelijks straks mogelijk is.
Alles kan stuk.
Verwijderd
Ik heb zelf al maanden internetplusbellen, naar volle tevredenheid.
Gisteren sloot ik het pakket bij mijn ouders aan, waarbij toch enkele problemen rezen.
Het signaal van de experia is nauwelijks op te pikken. Mijn laptop vond het signaal wel, hetzij al met enige moeite (het signaal van de buurman kwam wel sterker door), maar zowel de usb-receiver als een inderhaast ingebouwde wlan kaart in de pc van mijn ouders vonden het signaal helemaal niet.
De pc staat in de keuken op hemelsbreed 7 meter van de experia. Er zit alleen een muur en/of een raam tussen.
Zijn er meer mensen bekend met dit probleem?
Gisteren sloot ik het pakket bij mijn ouders aan, waarbij toch enkele problemen rezen.
Het signaal van de experia is nauwelijks op te pikken. Mijn laptop vond het signaal wel, hetzij al met enige moeite (het signaal van de buurman kwam wel sterker door), maar zowel de usb-receiver als een inderhaast ingebouwde wlan kaart in de pc van mijn ouders vonden het signaal helemaal niet.
De pc staat in de keuken op hemelsbreed 7 meter van de experia. Er zit alleen een muur en/of een raam tussen.
Verwijderd
Misschien help het om een ander kanaal in te stellen?Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 11:07:
Ik heb zelf al maanden internetplusbellen, naar volle tevredenheid.
Verwijderd
Wij hebben het pakket hier ook ontvangen nu,. maar is het al mogelijk aan te sluiten en het te gebruiken zonder die activeringscode? (ja geen geduld
)
We moete die brief nog krijgen dus,. maar ik zag dat je die via internet moest invoeren en dan pas instellingen kan wijzigen etc. Maar je kan dus wel al bellen en op internet dan of moet je toch eerst activeren?
We moete die brief nog krijgen dus,. maar ik zag dat je die via internet moest invoeren en dan pas instellingen kan wijzigen etc. Maar je kan dus wel al bellen en op internet dan of moet je toch eerst activeren?
Ik heb het gewoon aangesloten, je kan het het beste als volgt doen:Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:54:
Wij hebben het pakket hier ook ontvangen nu,. maar is het al mogelijk aan te sluiten en het te gebruiken zonder die activeringscode? (ja geen geduld)
1) Een mijn KPN account aanmaken
2) Expediabox en shizzle aansluiten
3) Bellen naar 1369 (nummer weet ik niet zeker uit m'n hoofd) om VoiP te initieren
4) FF wachten
5) Inloggen bij Planet, je hebt nu ook een beheer telefonie optie, klikken en je gaat naar de KPN pagina, vul daar je mijn KPN account in en je kunt de opties wijzigen voor IPB (zo ging het bij mij, dus zonder de code).
In de brief staat de activatiecode voor het internetgedeelte, maar volgens mij gaat dat ook om als je hebt geprobeerd in te loggen en 1369 hebt gebeld. En er staat de WPA code voor het Wifi gedeelte.
Bellen en internet werkt sowieso, je kunt dus ook gewoon alles aansluiten als je alleen bedraad internet hebt of gewoon je vorige Wifi router aansluit op de expediabox.
Btw, ter info, het duurde bij mij precies 5 werkdagen om over te gaan naar het volledig via VoiP bellen. Ik moet zeggen het ziet er nu erg netjes uit in de meterkast. Ik heb de expediabox opgehangen en er gaat één kabel van de ISRA naar de expediabox en dan weer één kabel naar de (DECT) telefoon. Het is nog nooit zo leeg geweest daar (ik kom van een splitter, modem, en Wifi Router, dat was een kabelbende dat wil je niet weten
[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 04-03-2006 13:05 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Zoals ik al dacht dus ja. Bedankt voor het antwoord 
Kan me ong. voorstellen hoe dat uitgezien moet hebben ja whaha
Wij hebben nog steeds die Speedtouch USB modem die voor me neus ligt, blij dat ik die ook es kan opruimen. Maar goed, *gaat maar es beginnen ermee dan*
Kan me ong. voorstellen hoe dat uitgezien moet hebben ja whaha
Wij hebben nog steeds die Speedtouch USB modem die voor me neus ligt, blij dat ik die ook es kan opruimen. Maar goed, *gaat maar es beginnen ermee dan*
Mensen,
bedankt voor het advies om internetplusbellen online te activeren
dat heb ik net gedaan en direct kan ik in Mijn KPN het menu internetplusbellen in
volgende keer dus toch maar de handleiding en brieven lezen..
bedankt voor het advies om internetplusbellen online te activeren
dat heb ik net gedaan en direct kan ik in Mijn KPN het menu internetplusbellen in
volgende keer dus toch maar de handleiding en brieven lezen..
Verwijderd
Al een probleem,. die KPN cd wil blijkbaar op C:\ installeren, waar ik toen ik instaleerde maar 23 mb vrij heb. Tis gewoon een simpele partitie van 100 mb met DOS erop. Maar kheb nu wel meer dan 30mb vrij (70mb oid).
Alleen nu wil ie al niet meer verder,. kheb al 'opnieuw proberen' geklikt. Installatie overnieuw etc. En geen resultaat.. Hij blijft maar 'vrije ruimte 23mb aangeven'. enig idee wat ik nu kan proberen?
En prullebak enzo is leeg ja, en heb temp al gecleared + gereboot.
Alleen nu wil ie al niet meer verder,. kheb al 'opnieuw proberen' geklikt. Installatie overnieuw etc. En geen resultaat.. Hij blijft maar 'vrije ruimte 23mb aangeven'. enig idee wat ik nu kan proberen?
Verwijderd
Ik denk ook over IPB. Hoe werkt het als ik 3 telefoontoestellen wil aanluiten (geen draadloze), moeten die alle 3 in de box geplugd?
Waarom wil je de CD installeren? (wat wil je installeren, de USB Wifi adapter?)Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:52:
Al een probleem,. die KPN cd wil blijkbaar op C:\ installeren, waar ik toen ik instaleerde maar 23 mb vrij heb. Tis gewoon een simpele partitie van 100 mb met DOS erop. Maar kheb nu wel meer dan 30mb vrij (70mb oid).
Ehm, ik snap je vraag niet helemaal. Ik neem aan dat je nu 3 telefoontoestellen hebt die in serie aangesloten zijn (dus achter elkaar):Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:16:
Ik denk ook over IPB. Hoe werkt het als ik 3 telefoontoestellen wil aanluiten (geen draadloze), moeten die alle 3 in de box geplugd?
code:
1
| ISRA --- Telefoon 1 --- Telefoon 2 --- Telefroon 3 |
Dat kan ook gewoon bij de expediabox, dus dan wordt het:
code:
1
| ISRA --- expediabox --- telefoon 1 --- telefoon 2 etc. |
Je kan ook hiervoor kiezen:
code:
1
2
3
| ISRA --- expediabox --- telefoon 1 | telefoon 2 |
Je hebt namelijk twee telefoonaansluitingen erop zitten, op deze manier kun je bijv. een ander telefoonnummer toewijzen aan telefoon 2.
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 04-03-2006 14:31 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
je hebt die hele CD niet nodig joh (alleen de driver die erop staat)... USB erin, windows ontdekt hem en enkel de driver installeren vanaf de CD met de wizard nieuwe hardware. Werkt je WIFI via windows in plaats van de brakke WIFI aansturing van siemens (wel XP/2000/2003 met het laatste service pack nodig). Voor win 98/me heb je de CD wel nodig trouwens want hier zit geen standaard ondersteuning voor WIFI in.Verwijderd schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:52:
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2006 14:49 ]
Verwijderd
Ja was voor draadloos, bedraad werkte idd gewoon direct.
Ik zal eraan denken bij de andere computer, erg bedankt
Ik zal eraan denken bij de andere computer, erg bedankt
Verwijderd
Ik maak geen gebruik van de WIFI van de E(xperia)B(ox) (staat uit) maar heb in mijn netwerk een access point. Ik heb zojuist mijn access point (actiontec) verwisseld voor een snellere: Hawking HWBA54G
Configureren was een fluitje van een cent (zowel via DHCP als via vast IP) en is hij direct benaderbaar voor de bedrade computers in mijn netwerk.
Echter de de wireless laptops, die ook zonder probleem verbinding met het nieuwe access point maken, krijgen vervolgens geen verbinding met internet of het netwerk. Via DHCP ontstaat na lang wachten de melding "limited or no connectivity" en hij krijgt ook geen IP adres in EB-serie toegekend. Als ik op de Laptop een vast IP adres instel in de 192.168.2.201 (of hoger) serie dan lijkt er een normale verbinding tot stand te komen maar zowel Internet als andere netwerk apparaten zijn niet bereikbaar. Ik kan zelfs niet pingen naar andere vaste IP adressen in hetnetwerk.
Het lijkt alsof de EB al het verkeer via het Hawking Access point onmogelijk maakt, terwijl als ik de oude actiontec weer terugzet het verkeer geen enkel probleem ondervindt. Heeft iemand een idee of de EB instellingen waar we nog niet bij kunnen hier iets mee te maken hebben? ..
Configureren was een fluitje van een cent (zowel via DHCP als via vast IP) en is hij direct benaderbaar voor de bedrade computers in mijn netwerk.
Echter de de wireless laptops, die ook zonder probleem verbinding met het nieuwe access point maken, krijgen vervolgens geen verbinding met internet of het netwerk. Via DHCP ontstaat na lang wachten de melding "limited or no connectivity" en hij krijgt ook geen IP adres in EB-serie toegekend. Als ik op de Laptop een vast IP adres instel in de 192.168.2.201 (of hoger) serie dan lijkt er een normale verbinding tot stand te komen maar zowel Internet als andere netwerk apparaten zijn niet bereikbaar. Ik kan zelfs niet pingen naar andere vaste IP adressen in hetnetwerk.
Het lijkt alsof de EB al het verkeer via het Hawking Access point onmogelijk maakt, terwijl als ik de oude actiontec weer terugzet het verkeer geen enkel probleem ondervindt. Heeft iemand een idee of de EB instellingen waar we nog niet bij kunnen hier iets mee te maken hebben? ..
Heb mijn briefje van Planet ook gehad, keurig hoor, alles binnen een maand. Kan nu gaan aansluiten. Sta op het punt om kabels door te knippen, zou ook alles weer in de meterkast willen (mijn ISRA is nu verlengd naar boven). Maar is dat wel handig ?:Hoedje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 13:00:
[...]
Btw, ter info, het duurde bij mij precies 5 werkdagen om over te gaan naar het volledig via VoiP bellen. Ik moet zeggen het ziet er nu erg netjes uit in de meterkast. Ik heb de expediabox opgehangen en er gaat één kabel van de ISRA naar de expediabox en dan weer één kabel naar de (DECT) telefoon. Het is nog nooit zo leeg geweest daar (ik kom van een splitter, modem, en Wifi Router, dat was een kabelbende dat wil je niet weten).
- de afstand voor wifi wordt daarmee aanzienlijk verlengd en ik lees wat berichten over het mindere bereik van de E-box of ligt dat aan de bijgeleverde USB ontvanger (in mijn Linksys heb ik wel vertrouwen)
- hoe is dat strax met IPTV, moet je dan weer kabels gaan trekken vanuit de meterkast (las ergens dat dat UTP moet zijn) of kan dat ook draadloos
Nee, dat beinvloed de performance van je ADSL verbinding zeer negatief. Je kunt beter een UTP kabel naar boven trekken, dan telefoonkabel.Vern schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:39:
[...]
Heb mijn briefje van Planet ook gehad, keurig hoor, alles binnen een maand. Kan nu gaan aansluiten. Sta op het punt om kabels door te knippen, zou ook alles weer in de meterkast willen (mijn ISRA is nu verlengd naar boven). Maar is dat wel handig ?:
De afstand van Wifi kun je natuurlijk gewoon even uittesten. Plug de Ebox in een stopcontact en probeer met de USB ontvanger te kijken hoe je ontvangst is. Overigens ligt het slechte bereik van Wifi absoluut niet aan de E-box, maar dat ligt aan de USB ontvangen. Inderdaad zal die van linksys (mits ook G), net zoals bijv. mijn laptop met Intel kaartje het veel beter doen.
- de afstand voor wifi wordt daarmee aanzienlijk verlengd en ik lees wat berichten over het mindere bereik van de E-box of ligt dat aan de bijgeleverde USB ontvanger (in mijn Linksys heb ik wel vertrouwen)
Niemand weet volgens mij nog zeker dat de oplossing voor IPTV met UTP gaat werken, het ligt wel voor de hand. Maar het zou ook met Wifi kunnen werken...
- hoe is dat strax met IPTV, moet je dan weer kabels gaan trekken vanuit de meterkast (las ergens dat dat UTP moet zijn) of kan dat ook draadloos
Kortom of je het moet doen of niet, kan ik ook niet zeggen...
Het ISRA punt verleggen van de meterkast naar boven met telefoonkabel heeft bij mij geen negatieve invloed op mijn ADSL verbinding, tenminste ik merk er niets van. Wordt enigszins bevestigd in dit (link) topic.Hoedje schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 17:47:
[...]
Nee, dat beinvloed de performance van je ADSL verbinding zeer negatief. Je kunt beter een UTP kabel naar boven trekken, dan telefoonkabel.
[...]
Ik houd mijn ISRA punt nog even boven. Dan is het een kwestie van vijf minuten in- en uitpluggen en IPB is aangesloten. Wacht even IPTV af en als het dan niet al teveel werk (met kabels ?) geeft gaat de E-box de meterkast in. Bovendien kan ik (als ik dat goed begrepen heb) die NT1 en de Duovox over een week van de muur verwijderen, scheelt weer een bosje draden.

Je hebt gelijk ik had het genuanceerder moeten opschrijven. Ik blijf erbij dat het veruit het beste is om je modem zo dicht mogelijk bij je ISRA punt aan te sluiten. Maar zolang je geen problemen hebt, kun je het natuurlijk gewoon laten zoals het is.
Na alle berichten over ISRA punten heb ik toch nog maar eens rondje gemaakt in mijn huis, maar ik heb toch echt alleen een wandcontact aansluiting. Wel zo makkelijk om aan te sluiten, ik hoop alleen niet dat dat de verbinding slechter maakt? Vanochtend het pakket binnengekregen en vanmiddag bij de post zat de brief met alle gegevens. Morgenavond ga ik alles proberen aan te sluiten, bedraad op de mac. Nog 1 vraagje: ik heb nu nog een oude ethernethub (UMAX 10H05) halverwege modem en computer, omdat ik ooit 1 Mac en 1 PC op een kabelmodem had aangesloten, maar kan ik die gewoon laten zitten of is het beter om een nieuwe kabel aan te leggen en rechstreeks op de Mac aan te sluiten ivm snelheid/stabiliteit of maakt dat niet uit?
Als je in een oud huis woont dan klopt het dat de hoofdaansluiting in de woonkomer zit. Deze is ongeveer 10 bij 5 cm groot en bovenin zit dan vaak de aansluiting voor de telefoon.
Zit bij Planet. Heb nog even zitten te twijfelen, zal ik ingaan op de aanbeiding van Tele2 (http://www.tele2.nl/compleet/). Toch 15 euri goedkoper per maand. Durfde het niet aan en heb nu binnen een maand mijn bestelling van IPB bij Planet binnen. Zowel de hardware als de activeringsbrief. Lekker snel dus. Het gekozen voor "Standaard" (http://www.planet.nl/planet/show/id=1833076/sc=336e59) + de optie gratis bellen avond/weekend.
Zou de boel zelf kunnen aansluiten, maar laat dat toch maar aan de KPN-monteur over (toch gratis). Krijg ik niet de schuld als er problemen/storingen zijn. Ben erg benieuwd of IPB stabiel en betrouwbaar is. Vindt het na het lezen van dit topic het wel een gok, maar ja ga er gewoon voor. 20 maart wordt ik aangesloten. Nog even wachten dus. Niet echt erg, ga toch nog een weekje op skivakantie (of topic: gelukkig niet dit weekend!)
Ben benieuwd hoe het anderen vergaat bij Planet.
Zou de boel zelf kunnen aansluiten, maar laat dat toch maar aan de KPN-monteur over (toch gratis). Krijg ik niet de schuld als er problemen/storingen zijn. Ben erg benieuwd of IPB stabiel en betrouwbaar is. Vindt het na het lezen van dit topic het wel een gok, maar ja ga er gewoon voor. 20 maart wordt ik aangesloten. Nog even wachten dus. Niet echt erg, ga toch nog een weekje op skivakantie (of topic: gelukkig niet dit weekend!)
[ Voor 4% gewijzigd door HofmanJaap op 04-03-2006 23:55 ]
Ik heb een probleempje. vanaf 14 maart loopt mn internet abo af en van kpn heb ik pas een brief gehad dat t nog lang gaat duren (vanwege de drukte). Wat kan ik doen dat ik na 14maart toch nog internet heb? Ik heb al naar mn huidige provider gebeld voor een maand verlenging maar daar doen ze niet aan XD
Overgestapt van HCCNet naar Planet. Vanavond aangesloten, was een kwartiertje werk. Easy as that, kan je echt gewoon zelf doen. Telefoneren zonder problemen. Internetverbinding lijkt een stuk sneller dan mijn HCCnet verbinding (zelfde abonnement: lite).HofmanJaap schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 23:51:
Probleem: kom niet in de IPB beheer pagina via mijn gegevens van Planet, krijg een blanco pagina. Al meerdere keren de activatiecode ingevuld bij de aanmeldpagina van Planet, zonder resultaat. Is lastig omdat ik mijn SSID wil wijzigen naar WEP (wil mijn Linksys blijven gebruiken). Ben nu op mijn laptop beneden veroordeeld tot de meegeleverde USB van Siemens. Als ik stil blijf zitten op de bank gaat dat redelijk
Verwijderd
Welke Lynksys?Vern schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:20:
[...]
Overgestapt van HCCNet naar Planet. Vanavond aangesloten, was een kwartiertje werk. Easy as that, kan je echt gewoon zelf doen. Telefoneren zonder problemen. Internetverbinding lijkt een stuk sneller dan mijn HCCnet verbinding (zelfde abonnement: lite).
Probleem: kom niet in de IPB beheer pagina via mijn gegevens van Planet, krijg een blanco pagina. Al meerdere keren de activatiecode ingevuld bij de aanmeldpagina van Planet, zonder resultaat. Is lastig omdat ik mijn SSID wil wijzigen naar WEP (wil mijn Linksys blijven gebruiken). Ben nu op mijn laptop beneden veroordeeld tot de meegeleverde USB van Siemens. Als ik stil blijf zitten op de bank gaat dat redelijk
Je bedoeld zeker wijzigen van "WPA" naar "WEP"?
Als die Linksys een router betreft, is het erg eenvoudig;
Je hoeft dan alleen maar de firewall van de EB van "Standaard" (is aan) naar "Server" (Is DMZ-mode) te zetten.
Als IP van de server geef je het IP van die Linksys in. Alle verkeer loopt nu rechtstreeks via die Linksys. Dus ook je wireless.
Nogmaals: ik ga er van uit dat je met Linksys een wireless router bedoeld!
En ja, het inloggen in "mijn KPN" gaat erg stroef. Zogouw als je van het planet-gedeelte weg gaat via "telefonie-beheer" en je komt op de KPN sites, is het hopeloos.
Maar: Volhouden, het werkt op 'n gegeven ogenblik wel. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar sinds ik gisteren geporteerd ben, werk het wel goed!
Nog 'n kleine tip: Met proberen moet je telkens weer opnieuw beginnen op de Planet site met inloggen in "mijn gegevens"
Ik heb gemerkt dat je dan meer kans van slagen hebt.
Suc6
PS: vergeten: je hebt dan met die linksys ook nergens meer mee te maken zoals WPA of WEP.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 07:27 ]
Nee hoor. Het gaat om mijn PCMCIA netwerkkaartje voor in mijn laptop. Dat kaartje is al iets van drie jaar oud en heeft alleen WEP. Misschien moet ik toch maar een nieuw kaartje kopen met 54Mb en WPA (iemand een merk dat goed werkt met de E-box ?). Ik wil zo min mogelijk dozen hebben staan en die E-box werkt wireless volgens mij wel goed. Dus die Linksys router/accesspoint gaat er tussenuit.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 07:26:
[...]
Welke Lynksys?
Je bedoeld zeker wijzigen van "WPA" naar "WEP"?
Nogmaals: ik ga er van uit dat je met Linksys een wireless router bedoeld!
Bedankt voor je moral supportEn ja, het inloggen in "mijn KPN" gaat erg stroef. Zogouw als je van het planet-gedeelte weg gaat via "telefonie-beheer" en je komt op de KPN sites, is het hopeloos.
Maar: Volhouden, het werkt op 'n gegeven ogenblik wel. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, maar sinds ik gisteren geporteerd ben, werk het wel goed!
Verwijderd
Ik heb problemen met newsleecher.
Als ik aan het downloaden ben met newsleecher, stopt de dowload telkens en moet ik reset connection doen?
Hebben hier meer mensen last van?????
Als ik aan het downloaden ben met newsleecher, stopt de dowload telkens en moet ik reset connection doen?
download stopt en voor de rest?Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:21:
browsen/mail lukt nog wel?
Verwijderd
Ja browsen en mail lukt, heel vreemd ga denk ik ff andere versie van newsleecher erop zetten.juaNto schreef op zondag 05 maart 2006 @ 11:03:
[...]
download stopt en voor de rest?
browsen/mail lukt nog wel?
Verwijderd
Ik heb sinds deze week een nwe laptop (Comaq n6120) met een Intel(R) PRO/Wireless 2200BG kaart aan boord. Ik krijg hier in ieder geval contact mee met de EB, alleen heb ik wel de ervaring dat het versturen van veel data (10-15GB) niet echt vlekkeloos loopt. Maar aanmelden bij de EB doet ie!Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:09:
[...]
[...]
Sorry hoor, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Intel(R) PRO/Wireless 2200BG. Andere netwerken vind ik wel nog, alleen mijn thuisnetwerk (EB) niet meer. Hoelang ik het probleem al heb weet ik niet, omdat ik normaal gewoon via de kabel werk. Zijn er meer mensen met dit kaartje in hun laptop? Werkt het bij jullie wel nog? HD doet lastig, later nog maar eens proberen om dit probleem te melden.
Miscchien eens nieuwe drivers installeren? Ik heb versie 10.1.0.3
Suc6!
Verwijderd
Beste mensen,
Zelf heb ik de hele boel ook aangesloten. Alles werkte perfect meteen na aansluiten.
(ik kom van een planet account af) De activatie code heb ik moeten gebruiken en pas na de 1369 bellen kon ik de instellingen (zien) wijzigen op de "mijn kpn" gedeelte. Nadeel is dat ik wel kan bellen maar NOG niet kan worden gebelt. Dit komt doordat ik nog niet GEPORTEERD ben.
Dit kon 8 tot 10 dagen duren was de ervaring van de Helpdesk. (had een vriendelijk kerel trouwens).
Nu heb ik nog wel een 2 vraagjes.
1.
Ik heb mijn oude thuis nummer waar ik op gebelt kan worden. Dit is gratis bij het pakket. Ik lees echter dat er ook een 084 nummer GRATIS kan worden aangevraagt. Is dit zo ?? Als ik de procedure wil starten om een nummer toe te voegen lijkt het als of ik een BETAALD nummer aanvraag. Is dit dan toch extra naast je bestaande nummer die je moet betalen.
2.
Dan heb ik de gratis fax-email geactiveerd (je bent tenslotte nederlander).
Maar naast het ontvangen, is er ook een mogelijkheid faxen te verzenden middels de PC.
Dus niet een modem inbouwen en aansluiten op TEL2 poort. Maar gewoon via de PC.?
Bedankt voor je aandacht.
Zelf heb ik de hele boel ook aangesloten. Alles werkte perfect meteen na aansluiten.
(ik kom van een planet account af) De activatie code heb ik moeten gebruiken en pas na de 1369 bellen kon ik de instellingen (zien) wijzigen op de "mijn kpn" gedeelte. Nadeel is dat ik wel kan bellen maar NOG niet kan worden gebelt. Dit komt doordat ik nog niet GEPORTEERD ben.
Dit kon 8 tot 10 dagen duren was de ervaring van de Helpdesk. (had een vriendelijk kerel trouwens).
1.
Ik heb mijn oude thuis nummer waar ik op gebelt kan worden. Dit is gratis bij het pakket. Ik lees echter dat er ook een 084 nummer GRATIS kan worden aangevraagt. Is dit zo ?? Als ik de procedure wil starten om een nummer toe te voegen lijkt het als of ik een BETAALD nummer aanvraag. Is dit dan toch extra naast je bestaande nummer die je moet betalen.
2.
Maar naast het ontvangen, is er ook een mogelijkheid faxen te verzenden middels de PC.
Dus niet een modem inbouwen en aansluiten op TEL2 poort. Maar gewoon via de PC.?
Verwijderd
Nee, kost € 1.50 per nummer per maandVerwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:51:
1.Ik heb mijn oude thuis nummer waar ik op gebelt kan worden. Dit is gratis bij het pakket. Ik lees echter dat er ook een 084 nummer GRATIS kan worden aangevraagt. Is dit zo ?? Als ik de procedure wil starten om een nummer toe te voegen lijkt het als of ik een BETAALD nummer aanvraag. Is dit dan toch extra naast je bestaande nummer die je moet betalen.
Ja, het kan via je pc, maar dan moet je even googlen naar een website die deze mogelijkheid biedt2. Dan heb ik de gratis fax-email geactiveerd (je bent tenslotte nederlander).
Voor zover ik eens heb begrepen zou je gewoon gebeld moeten kunnen worden, of je nu geporteerd bent of niet. Als je nog niet geporteerd bent komen binnenkomende telefoontjes op de analoge manier binnen, als je wel geporteerd bent dan digitaal.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:51:
Beste mensen,
(...)
Als ik jou was zou ik de helpdesk nog eens opbellen, ik heb het idee dat de telefonie bij jou niet echt in orde is.
Ik zou zelf niet echt tevreden zijn met 8 tot 10 dagen niet bereikbaar kunnen zijn.
Waarschijnlijk heb je je EB niet goed aangesloten. Binnenkomende lijn op de splitter binnen laten komen. Van de splitter naar de DSL poort en van de splitter naar de lijn poort. (Deze is voor inkomende gesprekken.) Dan kan je gewoon gebeld worden hoor.
Het eerste 084-nummer is gratis. Bij KPN.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:59:
Nee, kost € 1.50 per nummer per maand
Verwijderd
Ik kom op mijnKPN niet meer bij het 'mijn online telefoon' gedeelte, terwijl ik wel een 084 nummer heb aangevraagd. Zit het ergens verstopt, of hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Die draadloze USB adapter werkt idd zwaar kut lol. Ontvangst is slecht.
Maar goed, kheb verder nu bedraad verbinding. Alleen browsen doet vaag..
Kga bijv. speedtest doen ofzo, werkt gewoon normaal met de snelheid die et zou moete hebbe ~300kb/s. En andere sites werken dan ook wel weer, maar als ik hier bijvoorbeeld ff dit wil posten willen de smilies niet laden, header en alle andere pics ook niet echt.
Text laad ie overal goed zowat, maat pics doet ie op sommige (meeste) sites best lastig over. En soms ist dan wel weer kut, en dan weer niet, en zo blijft het heen/weer gaan.
Met IE en Opera allebei last van. Het lijkt gewoon alsof ie af en toe HEEL erg traag is. Want nu ik aan et type bent doet ie langzaam smiley voor smiley laden,. enzo. Kheb bittorrent atm wel aan, wel maar 48 connecties op et moment. Maar zonder BT doet ie ook kut.. x_x
Waar zou dit aan kunne liggen?
Maar goed, kheb verder nu bedraad verbinding. Alleen browsen doet vaag..
Kga bijv. speedtest doen ofzo, werkt gewoon normaal met de snelheid die et zou moete hebbe ~300kb/s. En andere sites werken dan ook wel weer, maar als ik hier bijvoorbeeld ff dit wil posten willen de smilies niet laden, header en alle andere pics ook niet echt.
Text laad ie overal goed zowat, maat pics doet ie op sommige (meeste) sites best lastig over. En soms ist dan wel weer kut, en dan weer niet, en zo blijft het heen/weer gaan.
Met IE en Opera allebei last van. Het lijkt gewoon alsof ie af en toe HEEL erg traag is. Want nu ik aan et type bent doet ie langzaam smiley voor smiley laden,. enzo. Kheb bittorrent atm wel aan, wel maar 48 connecties op et moment. Maar zonder BT doet ie ook kut.. x_x
Waar zou dit aan kunne liggen?
Is de het beveiligingsniveau WPA-PSK mogelijk bij windows 2000?
Ik heb er nu wel sp4 op staan maar het wil nog steeds niet werken. Ik heb de software gewoon geinstalleerd, en de instellingen heb ik precies hetzelfde staan als een andere computer met XP die wel gewoon werkt. De siemens USB adapter heb ik getest met een andere PC en die deed het gewoon wel.
Nu is mijn vraag of ik gewoon WPA-PSK kan gebruiken en wat ik daar eventueel voor aan moet passen ofdat ik het lagere beveiligingsniveau WEP moet gebruiken?
Ik heb er nu wel sp4 op staan maar het wil nog steeds niet werken. Ik heb de software gewoon geinstalleerd, en de instellingen heb ik precies hetzelfde staan als een andere computer met XP die wel gewoon werkt. De siemens USB adapter heb ik getest met een andere PC en die deed het gewoon wel.
Nu is mijn vraag of ik gewoon WPA-PSK kan gebruiken en wat ik daar eventueel voor aan moet passen ofdat ik het lagere beveiligingsniveau WEP moet gebruiken?
Verwijderd
Tja, dat 084 nummer is lekker wazig.....Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:51:
Beste mensen,
1.
2.
In de handleiding staat dat het eerste gratis is, en bij de help-site bij Planet staat dat dit €1,50/mnd kost. Duidelijkheid is erg ver te zoeken.
Wat vraag 1 betreft: als er IETS is wat bijna zeker moet werken, dan is het wel "het gebeld kunnen worden".
(Of de splitter moet defect zijn)
Hallo,
Bij mijn IpB-aansluiting wil ik graag gebruik maken van 'Azureus'. Ik krijg hier echter te maken met een NAT-probleem, wat inhoudt dat er een aantal poorten open gezet dienen te worden in router.
Is dit bij de Experia Box ook mogelijk? Of wordt dit door KPN gehinderd?
Bij mijn IpB-aansluiting wil ik graag gebruik maken van 'Azureus'. Ik krijg hier echter te maken met een NAT-probleem, wat inhoudt dat er een aantal poorten open gezet dienen te worden in router.
Is er al iemand die z'n config uit de box heeft kunnen halen? ik ben wel eens benieuwd naar de SIP instellingen van de KPN.
Lees de startpost, hierin staat meer info over NAT.Jewie schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:21:
Verwijderd
Voor de duidelijkheid. Ik had de telefoon op poort 1 aangesloten. Ik heb zelf getest met een GSM of ik op het huis nummer bereikbaar was. Dit was niet zo. GSM ging over maar geen gerinkel van de telefoon thuis. Ik heb de HD gebelt en die vertelde mij dat ik TE SNEL de boel had over gezet. Gebeld worden kon pas NA dat je geporteerd bent. Dus ik heb de boel weer terug gezet met de splitter er tussen en ik kan weer bellen en gebeld worden. Het is onmogelijk om gebelt te worden als je nog niet geporteerd bent. Alleen van IPB klant naar IPB klant kan dat.Joen schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:36:
[...]
Voor zover ik eens heb begrepen zou je gewoon gebeld moeten kunnen worden, of je nu geporteerd bent of niet. Als je nog niet geporteerd bent komen binnenkomende telefoontjes op de analoge manier binnen, als je wel geporteerd bent dan digitaal.
Als ik jou was zou ik de helpdesk nog eens opbellen, ik heb het idee dat de telefonie bij jou niet echt in orde is.
Ik zou zelf niet echt tevreden zijn met 8 tot 10 dagen niet bereikbaar kunnen zijn.
(volgens de helpdesk)
bij mij werkt het prima met newsleecher, nog nooit een onderbreking gehadVerwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:21:
Ik heb het vermoeden dat je de helpdesk totaal verkeerd hebt begrepen, het lijkt me stug dat ze je een week onbereikbaar laten.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:59:
[...]
Voor de duidelijkheid. Ik had de telefoon op poort 1 aangesloten. Ik heb zelf getest met een GSM of ik op het huis nummer bereikbaar was. Dit was niet zo. GSM ging over maar geen gerinkel van de telefoon thuis. Ik heb de HD gebelt en die vertelde mij dat ik TE SNEL de boel had over gezet. Gebeld worden kon pas NA dat je geporteerd bent. Dus ik heb de boel weer terug gezet met de splitter er tussen en ik kan weer bellen en gebeld worden. Het is onmogelijk om gebelt te worden als je nog niet geporteerd bent. Alleen van IPB klant naar IPB klant kan dat.
(volgens de helpdesk)
Verwijderd
Gister kreeg ik de nieuwe internetplusbellen modem binnen van KPN.
Had vandaag dus zoiets van alles even omgooien.
Ik heb er nog een router tussen zitten van Sitecom.
Ik weet dat als ik de pc's gewoon aansluit op de internetplusbellen modem, het internet werkt.
Ik weet dat de verbinding tussen de modem en de router ook goed is.
Wat ik wil is dat mijn verbinding door mijn router word verdeeld over de verschillende PC's inplaats van ze rechtstreeks aan te sluiten op de KPN-modem.
Dit werkte goed met de oude KPN modem, maar nu niet meer met de nieuwe.
ter verduidelijking van wat ik wil:
KPN Modem ---------------> Router(sitecom) ---------------> Pc's
Hoe moet ik de Sitecom router instellen om ervoor te zorgen dat hij mijn verbinding verspreid over de pc's.
groet,
Diversion
Had vandaag dus zoiets van alles even omgooien.
Ik heb er nog een router tussen zitten van Sitecom.
Ik weet dat als ik de pc's gewoon aansluit op de internetplusbellen modem, het internet werkt.
Ik weet dat de verbinding tussen de modem en de router ook goed is.
Wat ik wil is dat mijn verbinding door mijn router word verdeeld over de verschillende PC's inplaats van ze rechtstreeks aan te sluiten op de KPN-modem.
Dit werkte goed met de oude KPN modem, maar nu niet meer met de nieuwe.
ter verduidelijking van wat ik wil:
Hoe moet ik de Sitecom router instellen om ervoor te zorgen dat hij mijn verbinding verspreid over de pc's.
groet,
Diversion
Je moet hem dan in de 192.168.2x range zetten.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:19:
Gister kreeg ik de nieuwe internetplusbellen modem binnen van KPN. Had vandaag dus zoiets van alles even omgooien. Ik heb er nog een router tussen zitten van Sitecom. Ik weet dat als ik de pc's gewoon aansluit op de internetplusbellen modem, het internet werkt. Ik weet dat de verbinding tussen de modem en de router ook goed is. Wat ik wil is dat mijn verbinding door mijn router word verdeeld over de verschillende PC's inplaats van ze rechtstreeks aan te sluiten op de KPN-modem. Dit werkte goed met de oude KPN modem, maar nu niet meer met de nieuwe. ter verduidelijking van wat ik wil:
Hoe moet ik de Sitecom router instellen om ervoor te zorgen dat hij mijn verbinding verspreid over de pc's?
[ Voor 11% gewijzigd door Edmund op 05-03-2006 21:32 ]
Verwijderd
Geprobeerd maar werkt niet. In mijn routerinstellingen geeft hij nu het volgende aan:
Internet: IP Address: 192.168.2.2
Connection: DHCP
LAN: IP Address: 192.168.2.10
DHCP Server: ON
Hierbij is mijn router 192.168.2.10 en die geeft mijn PC's : 192.168.2.11,192.168.2.12 enz.
Hierbij is mijn router 192.168.2.10 en die geeft mijn PC's : 192.168.2.11,192.168.2.12 enz.
Zet je LAN adressen eens in een andere range (bijvoorbeeld 192.168.10.x). Pas daarvoor het LAN ip van je router en de range van de DHCP server aan. Nu zit deze DHCP in dezelfde range te werken als de EB en dat is vragen om problemen.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:38:
Geprobeerd maar werkt niet. In mijn routerinstellingen geeft hij nu het volgende aan:
Zo scherp als een voetbal!
Verwijderd
Je bent geweldig, probleem is opgelost.Reptile209 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:47:
[...]
Zet je LAN adressen eens in een andere range (bijvoorbeeld 192.168.10.x). Pas daarvoor het LAN ip van je router en de range van de DHCP server aan. Nu zit deze DHCP in dezelfde range te werken als de EB en dat is vragen om problemen.
Post dat + de oplossing ook eventjes in het andere topic. Dat is handig voor mensen die gaan zoeken.
Edit: Heb het zelf maar eventjes gedaan, net zo gemakkelijk
[ Voor 10% gewijzigd door Edmund op 05-03-2006 22:15 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet werkt WPA pas vanaf Win XP dus Win 2000 op WEP. Heb er zelf ook al eens mee zitten stoeien maar het lukte niet Win 2000 en WPA.arjan bregman2 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:39:
Verwijderd
Misschien heb je hier iets aan: Wireless Security Corporation Announces Release of Freeware Allowing WPA-PSK for Windows 2000arjan bregman2 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 17:39:
Ik weet het wel. Wacht gewoon lekker op dit KPN-monteur. Laat die maar lekker alles aansluiten. Kost toch niets en wat maakt het uit om nog even te wachten. Kan deze meteen eens vragen wat zijn ervaring is met IPB.
Je moet die splitter er ook niet tussenuit halen voordat je geporteerd bent. Want voor het porteren kun je dus nog steeds gebeld worden, maar dan op de 'oude' analoge wijze. En dat kan dus gewoon via de Experia Box, als je de phone uitgang van je splitter aansluit op de lijnpoort van de Experia. De helpdesk lijkt er ook niet veel van begrepen te hebben als ze dit aan jou verteld hebben.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:59:
Voor de duidelijkheid. Ik had de telefoon op poort 1 aangesloten. Ik heb zelf getest met een GSM of ik op het huis nummer bereikbaar was. Dit was niet zo. GSM ging over maar geen gerinkel van de telefoon thuis. Ik heb de HD gebelt en die vertelde mij dat ik TE SNEL de boel had over gezet. Gebeld worden kon pas NA dat je geporteerd bent. Dus ik heb de boel weer terug gezet met de splitter er tussen en ik kan weer bellen en gebeld worden. Het is onmogelijk om gebelt te worden als je nog niet geporteerd bent. Alleen van IPB klant naar IPB klant kan dat. (volgens de helpdesk)
HofmanJaap schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:05:
Ik weet het wel. Wacht gewoon lekker op dit KPN-monteur. Laat die maar lekker alles aansluiten. Kost toch niets en wat maakt het uit om nog even te wachten. Kan deze meteen eens vragen wat zijn ervaring is met IPB.
offtopic:
Als je in het oosten van het land woont kan het zijn dat ik bij je langs kom om het spul aan te sluiten.
Als je in het oosten van het land woont kan het zijn dat ik bij je langs kom om het spul aan te sluiten.
Dus als ik dit http://www.wirelesssecuri...sc/public/WPAAssistant.do download zou WPA-PSK mogelijk zijn?Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:37:
[...]
Misschien heb je hier iets aan: Wireless Security Corporation Announces Release of Freeware Allowing WPA-PSK for Windows 2000
Verwijderd
Ik snap er helemaal niets van, hij blijft onderbreken en moet telkens "reset connection doen"knireis schreef op zondag 05 maart 2006 @ 20:01:
[...]
bij mij werkt het prima met newsleecher, nog nooit een onderbreking gehad
Heb intussen ook al een oudere versie gebrobeerd maar dat hielp niet.

Sinds gister heb ik ook IPB. Installatie stelde echt erg weinig voor.
Eén vaag dingetje: m'n telefoon kwam tijdelijk op lijn twee binnen i.p.v. op lijn één. Maar later op de avond deden beide lijnen het. Ik had een extra telefoon aangesloten en allebei gingen over.
Jammer dat ik gister niet over kon stappen naar onbeperkt bellen 's avonds. Pagina bleef hangen.
Eén vaag dingetje: m'n telefoon kwam tijdelijk op lijn twee binnen i.p.v. op lijn één. Maar later op de avond deden beide lijnen het. Ik had een extra telefoon aangesloten en allebei gingen over.
Jammer dat ik gister niet over kon stappen naar onbeperkt bellen 's avonds. Pagina bleef hangen.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
IPB bellen geïnstalleerd, heel simpel, bedraad, ging goed. Alleen Voip lampje bleef uit. Activeren door bellen naar 1369 ging ook niet, want dat nummer werkte niet. Volgens KPN is er een storing op dat nummer. Vervolgens geactiveerd via 0800 nummer hier ergens gegeven door iemand (ben het nummer even vergeten nu), dat werkte wel. Althans, voip lampje blijft uit, nog steeds. En bij Mijn KPN geen link voor internetplusbellen te zien, volgens HD is toch de activering niet goed gegaan. 1369 is nog steeds buiten bereik bij mij. 2e lijn is niet bereikbaar en bellen terug, maar ja wanneer...uiterlijk binnen 5 dagen.
Werkt 1369 nu wel of niet bij anderen? En komt dat ontbreken van de internetplusbellen op mijn kpn echt door die activatie die niet goed doorkomt?
Werkt 1369 nu wel of niet bij anderen? En komt dat ontbreken van de internetplusbellen op mijn kpn echt door die activatie die niet goed doorkomt?
Verwijderd
Ik kon 1369 alleen bellen met de voip lijn. Dus mijn Voip lampje brande al en ik hoorde een kiestoon. Ik heb toen met 1369 gebelt en een dame vertelde me dat ik NU geactiveerd was. Als ik 1369 belde op de gewone lijn van kpn (analoog dus) dan kreeg ik de buitengebruik toontjes.
Dus volgens mij moet je even wacht tot je VOIP lampje brand, de telfoon op de EB aansluiten en dan bellen met 1369.
Dus volgens mij moet je even wacht tot je VOIP lampje brand, de telfoon op de EB aansluiten en dan bellen met 1369.
Verwijderd
Bedankt voor de duidelijke uitleg Jan. Nu begrijp ik het. Daar is dus die LIJN aansluiting voorJan-E schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:33:
[...]
Je moet die splitter er ook niet tussenuit halen voordat je geporteerd bent. Want voor het porteren kun je dus nog steeds gebeld worden, maar dan op de 'oude' analoge wijze. En dat kan dus gewoon via de Experia Box, als je de phone uitgang van je splitter aansluit op de lijnpoort van de Experia. De helpdesk lijkt er ook niet veel van begrepen te hebben als ze dit aan jou verteld hebben.

Ik vroeg me al af waar die voor was.
Maar het voip lampje wil niet gaan branden, en de HD zegt dat het fout in de handleiding staat: die beweert dat je eerst 1369 moet bellen en dat pas daarna het lampje gaat branden. Dat is dus niet zo begrijp ik uit jouw verhaal. Maar waarom brandt het voip lampje niet bij mij? De rest doet het wel gewoon, adsl, wifi, alles brandt keurig.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:51:
Ik kon 1369 alleen bellen met de voip lijn. Dus mijn Voip lampje brande al en ik hoorde een kiestoon. Ik heb toen met 1369 gebelt en een dame vertelde me dat ik NU geactiveerd was. Als ik 1369 belde op de gewone lijn van kpn (analoog dus) dan kreeg ik de buitengebruik toontjes.
En volgens de HD is het ook niet zo belangrijk of dat lampje wel of niet brandt...
ik snap er niks meer van, en de HD blijkbaar ook niet.
Verwijderd
Dat 0800 nummer mag je volgens de HD helemaal niet meer gebruiken: als je geen voip hebt, kan je inderdaad ook niet bellen met 1369, er moet dan eerst wat aan je voip gedaan worden anders zal je nooit kunnen bellen...Marbo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:34:
IPB bellen geïnstalleerd, heel simpel, bedraad, ging goed. Alleen Voip lampje bleef uit. Activeren door bellen naar 1369 ging ook niet, want dat nummer werkte niet. Volgens KPN is er een storing op dat nummer. Vervolgens geactiveerd via 0800 nummer hier ergens gegeven door iemand (ben het nummer even vergeten nu), dat werkte wel. Althans, voip lampje blijft uit, nog steeds. En bij Mijn KPN geen link voor internetplusbellen te zien, volgens HD is toch de activering niet goed gegaan. 1369 is nog steeds buiten bereik bij mij. 2e lijn is niet bereikbaar en bellen terug, maar ja wanneer...uiterlijk binnen 5 dagen.
De HD medewerker zei dat als je dat 0800 nummer gebruikt, je lijn zowieso uitgeporteerd zal gaan worden, of je voip nu werkt of niet. Daarom willen ze niet dat je dat 0800 nummer belt, anders kan je als je voip na portering nog niet werkt zonder telefonie komen te zitten.
Overigens: bij mij wilde voip dus ook eerst niet branden, daardoor kon ik geen 1369 bellen en daarom belde ik met de HD, deze medewerker raadde me aan om de ExperiaBox even uit/aan te zetten. Vervolgens rebootte de Experia zichzelf en kreeg ik wel een werkende VoIP verbinding en kon ik
meteen bellen met 1369.
Zo kan het dus ook... (De man van de HD had het over dat de Box te vroeg bij mij was aangekomen.)
Wat betreft je mijn kpn: na goed activeren deed deze het meteen bij mij. YMMV
Dat is onzin: 1369 kun je alleen maar via je VoIP-lijn bellen en dan moet het lampje branden. Overigens: het enige wat 1369 doet is (volgens mij) het porteringsproces in gang zetten en het IPB-menu in Mijn KPN beschikbaar maken. Met het al dan niet werken van je uitgaande VoIP-lijn heeft het bij mijn weten niets te maken.Marbo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 13:59:
Maar het voip lampje wil niet gaan branden, en de HD zegt dat het fout in de handleiding staat: die beweert dat je eerst 1369 moet bellen en dat pas daarna het lampje gaat branden.
Zet je Experia eens aan en uit (helemaal van de stroom halen). En/of geef eens een harde reset (minstens 8 seconden het reset knopje aan de achterzijde van de Experia ingedrukt houden). En heb geduld: bij de eerste aansluiting kan het wel 10-15 minuten duren voordat de Experia contact legt en het VoIP-lampje gaat branden.
Kreeg nu het advies van de HD om het 0800 nummer te bellen rechtstreeks via de experiabox, dwz niet via de lijn ingang van de splitter maar via de lijningang op de experiabox. Werkt ook niet.Jan-E schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:01:
[...]
Dat is onzin: 1369 kun je alleen maar via je VoIP-lijn bellen en dan moet het lampje branden. Overigens: het enige wat 1369 doet is (volgens mij) het porteringsproces in gang zetten en het IPB-menu in Mijn KPN beschikbaar maken. Met het al dan niet werken van je uitgaande VoIP-lijn heeft het bij mijn weten niets te maken.
Zet je Experia eens aan en uit (helemaal van de stroom halen). En/of geef eens een harde reset (minstens 8 seconden het reset knopje aan de achterzijde van de Experia ingedrukt houden). En heb geduld: bij de eerste aansluiting kan het wel 10-15 minuten duren voordat de Experia contact legt en het VoIP-lampje gaat branden.
Aan-uit zetten helpt ook niet, harde reset werkt ook niet. Vervelend omdat ik emailboxen moet aanmaken omdat mijn chello account afloopt. Ik wacht nu maar tot de 2 lijn me terugbelt, want de HD komt ook niet door bij de 2e lijn.
Verwijderd
Wat? Je telefoon op de *lijn* ingang van de Experiabox? Lijkt me inderdaad dat dit niet werkt, anders zou het geen ingang heten...Marbo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 15:42:
Kreeg nu het advies van de HD om het 0800 nummer te bellen rechtstreeks via de experiabox, dwz niet via de lijn ingang van de splitter maar via de lijningang op de experiabox. Werkt ook niet.
Aan-uit zetten helpt ook niet, harde reset werkt ook niet. Vervelend omdat ik emailboxen moet aanmaken omdat mijn chello account afloopt. Ik wacht nu maar tot de 2 lijn me terugbelt, want de HD komt ook niet door bij de 2e lijn.
En je hebt een harde reset gedaan? Mij vertelden ze dat je dit beter niet kan doen, die TSM server is
al overbelast en je loopt daarmee de kans dat je daarna helemaal geen VoIP of WiFi meer hebt
(tot die welbekende 2e lijn je box handmatig instelt)
Blijkbaar heb ik geluk gehad dat ik er een had gesproken die er veel vanaf wist (hoefde mij
ook niet eens door te verbinden met die 2e lijn, zijn oplossingen waren al afdoende).
Sorry, ik heb me verkeerd uitgedrukt: hij bedoelde dat ik het snoer vanaf het wandcontactpunt niet in de lijn ingang van de splitter moest doen, maar rechtstreeks in de lijningang van de experia. En de telefoon gewoon in tel1 natuurlijk. Hij zei dat het uitmaakte of je dat 0800 nummer via de oude lijn benaderde (via de splitter) of dat je dat via de experia deed.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:07:
[...]
Wat? Je telefoon op de *lijn* ingang van de Experiabox? Lijkt me inderdaad dat dit niet werkt, anders zou het geen ingang heten...
En je hebt een harde reset gedaan? Mij vertelden ze dat je dit beter niet kan doen, die TSM server is
al overbelast en je loopt daarmee de kans dat je daarna helemaal geen VoIP of WiFi meer hebt
(tot die welbekende 2e lijn je box handmatig instelt)
Blijkbaar heb ik geluk gehad dat ik er een had gesproken die er veel vanaf wist (hoefde mij
ook niet eens door te verbinden met die 2e lijn, zijn oplossingen waren al afdoende).
Verder werkt alles gewoon nog steeds goed na de harde reset, alleen dat voip lampje he...
Verwijderd
S
Ik neem aan dat je je binnenkomende draadje ( ISRA ) op de ADSL ingang van de EB hebt gedaan en niet in Lijn v/d EB.
Het maakt btw niets uit of er een splitter tussen zit, grote onzin, aanmelden moet altijd kunnen tenzij er een storing is of als het niet goed aangesloten is.
Dat is de enige juiste manier en dan 1369 bellen om je aan te melden op de SIP server ( ja Jan-E, niet alleen voor mijnkpn maar ook voor aanmelding SIP server
)
orry, ik heb me verkeerd uitgedrukt: hij bedoelde dat ik het snoer vanaf het wandcontactpunt niet in de lijn ingang van de splitter moest doen, maar rechtstreeks in de lijningang van de experia. En de telefoon gewoon in tel1 natuurlijk. Hij zei dat het uitmaakte of je dat 0800 nummer via de oude lijn benaderde (via de splitter) of dat je dat via de experia deed.
Verder werkt alles gewoon nog steeds goed na de harde reset, alleen dat voip lampje he...

Ik neem aan dat je je binnenkomende draadje ( ISRA ) op de ADSL ingang van de EB hebt gedaan en niet in Lijn v/d EB.
Het maakt btw niets uit of er een splitter tussen zit, grote onzin, aanmelden moet altijd kunnen tenzij er een storing is of als het niet goed aangesloten is.
Dat is de enige juiste manier en dan 1369 bellen om je aan te melden op de SIP server ( ja Jan-E, niet alleen voor mijnkpn maar ook voor aanmelding SIP server
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 18:01 ]
Verwijderd
Is er al software die je kan gebruiken voor je VOIP in windows.
Het programma "VoipBuster" vind het niet zo fijn. Die kan geen servers vinden enzo.
Ik las wel dat XS4ALL een mooit programma had. "Softphone". Dit ziet er ook nog leuk uit.
Iemand ideeen.?
Het programma "VoipBuster" vind het niet zo fijn. Die kan geen servers vinden enzo.
Ik las wel dat XS4ALL een mooit programma had. "Softphone". Dit ziet er ook nog leuk uit.
Iemand ideeen.?
Nee, het moest volgens de HD echt op de lijningang van de experia, ik heb het ook op de adsl-ingang geprobeerd, maar dan gebeurt er ook niks. dat hebben ze nog niet omgezet natuurlijk. Maar rechtsreeks op de lijningang werkt dus ook niet, ik zie ook het verschil niet met wel of niet een splitter. Er zit ergens een storing denk ik, want internet werkt wel prima.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:58:
S
[...]
Dat is de enige juiste manier en dan 1369 bellen om je aan te melden op de SIP server ( ja Jan-E, niet alleen voor mijnkpn maar ook voor aanmelding SIP server)
Dit werkt ook niet. Dus ik denk dat ik de beveiliging maar op WEP zet. Het vervelende hiervan is wel dat ik ook de andere 2 computers met windows XP die wel gewoon WPA-PSK aankunnen weer moeten gaan veranderen naar WEP. Want zover ik weet moet je alles op WEP of op WPA zetten. Toch??Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 22:37:
[...]
Misschien heb je hier iets aan: Wireless Security Corporation Announces Release of Freeware Allowing WPA-PSK for Windows 2000
Juparjan bregman2 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 18:39:
[...]
Dit werkt ook niet. Dus ik denk dat ik de beveiliging maar op WEP zet. Het vervelende hiervan is wel dat ik ook de andere 2 computers met windows XP die wel gewoon WPA-PSK aankunnen weer moeten gaan veranderen naar WEP. Want zover ik weet moet je alles op WEP of op WPA zetten. Toch??
Verwijderd
@Marbo
Dus je hebt de ISRA lijn in Lijn van de eploratiobox geplugged ?
Weird, das de ingang van je analoge lijn die je tijdelijk gebruikt tijdens het porteringsproces !
Je ISRA lijn moet echt in ADSL van de EB, dat al geprobeert en 1369 gebeld ?
En je hebt ook nog steeds I-net ?
Dit is echt niet goed m8, vreemd dat de HD dit aanraad, is echt niet de bedoeling zo.
-edit-
ben wel benieuwd, ga zelf vanavond dat ook eens proberen ( ISRA op Lijn van EB, kijken of I-net dan nog werkt
-/edit-
Weird, das de ingang van je analoge lijn die je tijdelijk gebruikt tijdens het porteringsproces !
Dit is echt niet goed m8, vreemd dat de HD dit aanraad, is echt niet de bedoeling zo.
-edit-
ben wel benieuwd, ga zelf vanavond dat ook eens proberen ( ISRA op Lijn van EB, kijken of I-net dan nog werkt
-/edit-
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 19:35 ]
nee, zo was het niet helemaal. ISRA lijn rechtreeks in adsl kan ik geen 1369 bellen. Ik zal het even stap voor stap nog aangeven.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:03:
@Marbo
-edit-
-/edit-
Ik heb in eerste instantie alles precies volgens de handleiding gedaan, dus:
ISRA op lijn van de splitter. Vanaf de splitter: modem op adsl van experia en telefoon op lijn van experia. Telefoontoestel op lijn 1. Alles brandde en ik was online, alleen voip lampje niet en ik kon 1369 (dus) niet bellen, en ik heb niet de beschikking over mijn instellingen bij mijn kpn (wel geactiveerd overigens)
En toen kwamen de verschillende adviezen van de Help Desk:
Nummer 1) HD vertelde dat handleiding verkeerd was en dat het voip lampje pas zou gaan branden nadat ik 1369 gebeld had.
Nummer 2) Maakte allemaal niks uit, als het voip lampje over 2 weken nog niet zou branden nog maar eens terugbellen, was eigenlijk niet nodig dat het lampje zou branden.
Nummer 3: Splitter ertussenuit halen en ISRA rechtstreeks op lijningang van experia box aansluiten en dan het 0800 nummer bellen. (maar mijn internet was dan wel weg natuurlijk)
En ik vergeet geloof ik nog wat adviezen van de HD. Ik wacht nu tot de 2e lijn me belt, anders bel ik alsnog een monteur denk ik.
Verwijderd
Vreemde info vd HD
Ik zou echt ff telefoontje van de technische dienst afw88, je had idd alles goed aangesloten maar kon om vreemde redenen 1369 niet bellen.
Helaas even w88 dus.
Nog één vraagje :
Ik zou echt ff telefoontje van de technische dienst afw88, je had idd alles goed aangesloten maar kon om vreemde redenen 1369 niet bellen.
Helaas even w88 dus.
Nog één vraagje :
Ook zonder kiestoon kun je dit nummer bellen, m.a.w. heb je het nummer gedraaid of heb je het niet gedaan omdat je geen kiestoon had.kan ik geen 1369 bellen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2006 20:13 ]
Ik heb het verschillende malen geprobeerd, maar 1369 blijft dood, ik hoor niks, geen verbinding, en na 1 minuut wordt de lijn verboken.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:00:
Nog één vraagje :
[...]
Ook zonder kiestoon kun je dit nummer bellen, m.a.w. heb je het nummer gedraaid of heb je het niet gedaan omdat je geen kiestoon had.
Verwijderd
nummer 1 lijkt me niet: voip lampje brandde bij mij al voordat ik met 1369 belde.Marbo schreef op maandag 06 maart 2006 @ 19:50:
Nummer 1) HD vertelde dat handleiding verkeerd was en dat het voip lampje pas zou gaan branden nadat ik 1369 gebeld had.
Nummer 2) Maakte allemaal niks uit, als het voip lampje over 2 weken nog niet zou branden nog maar eens terugbellen, was eigenlijk niet nodig dat het lampje zou branden.
Nummer 3: Splitter ertussenuit halen en ISRA rechtstreeks op lijningang van experia box aansluiten en dan het 0800 nummer bellen. (maar mijn internet was dan wel weg natuurlijk)
En ik vergeet geloof ik nog wat adviezen van de HD. Ik wacht nu tot de 2e lijn me belt, anders bel ik alsnog een monteur denk ik.
nummer 2... tja.
nummer 3: ja, je kan dan wel bellen via de "bypass", maar krijg je zo resultaat? vziw bel je dan analoog.
Lijkt me verstandig dat je maar even wacht tot de 2e lijn jou terugbelt...
Verwijderd
idd helaas.
Misschien dat er een storing is, anyway heb je alles gedaan wat je kon.
Suc6 verder
Misschien dat er een storing is, anyway heb je alles gedaan wat je kon.
Suc6 verder
Vandaag op de Experia Box nog een ander opmerkelijk 'iets' gezien. Het telefoontoestel is aangesloten op de ingang 'Lijn 1', maar het ledje op de EB-box brandt bij 'Lijn 2'. Voor de rest werkt het (schijnbaar) prima. Iemand bekend hiermee?
Om even in te haken op het bovenstaande discussie. Toen ik alles had aangesloten en IPB wilde activeren door 1369 te bellen werkte dit in eerste instantie ook niet; kreeg de tonen te horen dat het nummer niet in gebruik was. Na alles opnieuw ingestoken en herstart te hebben werkte het wel.
Om even in te haken op het bovenstaande discussie. Toen ik alles had aangesloten en IPB wilde activeren door 1369 te bellen werkte dit in eerste instantie ook niet; kreeg de tonen te horen dat het nummer niet in gebruik was. Na alles opnieuw ingestoken en herstart te hebben werkte het wel.
Verwijderd
1)Voip moet branden voordat je 1369 kan bellen, alleen als voip brandt bel je over voip, en daar meot je over bellen wil je uberhaupt 1369 kunnen bellen.Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:30:
[...]
nummer 1 lijkt me niet: voip lampje brandde bij mij al voordat ik met 1369 belde.
nummer 2... tja.
nummer 3: ja, je kan dan wel bellen via de "bypass", maar krijg je zo resultaat? vziw bel je dan analoog.
Lijkt me verstandig dat je maar even wacht tot de 2e lijn jou terugbelt...
3)Nee dus, alleen als je telefoon op het telefoontje op de splitter of de telefoon direct op de isra zit bel je analoog, zonder splitter bel je alsnog over voip, IE als voip ten minste brandt. brandt ie niet dan bel je analoog.
maw wacht maar op de 2e lijn
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleem. (084 nummer aangevraagd en toegewezen, nog niet geporteerd).Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 14:36:
Ik kom op mijnKPN niet meer bij het 'mijn online telefoon' gedeelte, terwijl ik wel een 084 nummer heb aangevraagd. Zit het ergens verstopt, of hebben meer mensen hier last van?
HD geeft aan dat het ´mijn online telefoon´-gedeelte technisch nog niet beschikbaar is. HD kan niet aangeven wanneer dit wel beschikbaar komt, maar zal informatie hierover op MIJN KPN plaatsen.
Weet iemand hier meer over?
Verwijderd
Heeft iemand anders ook kuren met internet?
Het werkt grotendeels wel normaal, maar browsen doet ie namelijk erg kut over. Torrents/MSN etc. werkt gewoon normaal, maar browsen gaat langzaam soms. Sites willen niet compleet laden, (meestal plaatjes die niet geladen worden of heel erg langzaam.) En de ene keer werkt een site weer wel en de andere keer niet.. Echt heel vreemd.
Kzit bedraad aangesloten, haal wel gewoon de snelheid die ik moet halen met downloaden en speedtest enzo.
Het werkt grotendeels wel normaal, maar browsen doet ie namelijk erg kut over. Torrents/MSN etc. werkt gewoon normaal, maar browsen gaat langzaam soms. Sites willen niet compleet laden, (meestal plaatjes die niet geladen worden of heel erg langzaam.) En de ene keer werkt een site weer wel en de andere keer niet.. Echt heel vreemd.
Kzit bedraad aangesloten, haal wel gewoon de snelheid die ik moet halen met downloaden en speedtest enzo.

Verwijderd
Nog een argument om toch KPN te nemen......... http://www.planet.nl/plan...ontentid=680194/sc=26c996Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:37:
waarom zou je IPB van Planet nemen? Verschillen met KPN zijn minim en KPN heeft als voordeel het 2,50 abonnement vanaf 19.00 uur gratis bellen en altijd een gratis firewall meerdere nummers dus..................geef mij maar IPB van KPN zelf.
Dit topic is gesloten.