[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 10:19:
[...]

Bij een langere reset dan 10 sec.!!!!! kan je niets meer met je EB..
Langer dan 10 sec. is een zogenaamde "harde" reset en moet je EB van nieuwe software worden voorzien door de KPN.
Te laat.. ;)
Ook dit staat nergens in de handleidingen.... >:)
Overal staat >15 sec.!! Maar enfin, helpdesk gebeld en deze zouden het wel eens op afstand "fixen"!
Ik zeg:"via internet?" ; Ja was het antwoord....! Nou, daar bel ik juist voor. Ik HEB geen internet!
Ja, maar wij doen dit rechtstreeks via MAC-adres en VPN; Hee, ik kan uw box ook niet pingen...!

Maar VPN en MAC werkt toch allemaal via ADSL (Internet)?, Dan KAN het toch ook niet lukken???

Ok, een monteur komt as. Donderdag een nieuwe EB brengen.
Dus maar weer de oude Thomson ertussen gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op zondag 26 februari 2006 @ 11:17:
[...]

Da's mooi. Geeft mij hoop dat bij mij ook alles volgens schema wordt uitgeleverd.

[...]

Mmmmm ...... heb altijd wel de zelf-installatie gedaan met kabelinternet en later adsl. Maar misschien nu toch het moment aangebroken om gebruik te maken van de gratis monteur ?
Kun je rustig proberen, is op zich heel simpel.
Kunt bijna niets fout doen, als je je aan de handleiding houdt.
En pech kun je, (zoals ik) alijd weleens hebben; kan gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:26:
[...]

Mijn aanvraag, (ong. 2 a 3 weken geleden), via de site van Planet, was een overstap.
Tevens heb ik mijn Comfort gedowngraded naar standaard.
Mijn snelheid is gisteren alvast van 6 MB naar 3 MB gezet, dus ik denk dat het alleen nog maar een kwestie is van het pakket ontvangen.
Ik ben op dit moment ook nog lid van die club, heb een ADSL-Comfort en wil over naar IPB Comfort. Ik ben gisteren nog door KPN gebeld en die dame wist me te vertellen dat ik niet van Planet meteen over kan naar KPN. Moet Planet dan eerst opzeggen, twee maanden wachten en dan KPN-IPB aanvragen....

Ik heb haar verteld at het wachten op zich nog geen probleem is, alhoewel ik vanaf 9 april weer voor een jaar aan Planet en ISDN vastzit. Wat ik wel ontzettend vervelend vind is dat ik iedere keer weer andere antwoorden krijg. Ook zit er verschil in de verschillende vestigingen van de Call-centra van KPN. Ik heb nu contact gehad met Eindhoven, Amsterdam en Enschede en allemaal hebben ze andere verhalen.

Ik ben bang dat er niets anders op zit dan wachten tot woensdag/donderdag. Dan ga ik nog maar eens bellen of ik nog in het systeem sta, moet toch lukken met 14 aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Gister kwam er een klant bij mij de winkel in met het probleem dat hij de Gigaset 108 die hij gekregen had bij z'n internetplusbellen pakket niet kon installeren op zijn pc omdat hij een te langzame processor zou hebben. Als hij de benodigde drivers probeerde te installeren via de cd van KPN meldde het systeem dat zijn systeemeisen niet voldoende waren. Toen ik in het boekje ging kijken bleek dat de minimale systeemeisen o.a. een processor van 466 MHz waren, voor dat Gigaset kaartje. Het persoon in kwestie wilde het apparaatje installeren op een p2 400.

Ik kon helaas verder niet echt een oplossing aandragen, dus ik heb hem niet kunnen helpen. Maar mij lijkt dit nogal een arbitraire grens, waarom zou je in vredesnaam dat ding niet kunnen installeren op een 400 MHz processor? Iemand een idee over of dit wellicht te omzeilen valt?

(Heb de klant nog naar de helpdesk laten bellen, maar die konden hem helaas ook niet verder helpen.)

[ Voor 7% gewijzigd door Morgoth op 26-02-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Morgoth schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:18:
Gister kwam er een klant bij mij de winkel in met het probleem dat hij de Gigaset 108 die hij gekregen had bij z'n internetplusbellen pakket niet kon installeren op zijn pc omdat hij een te langzame processor zou hebben. Als hij de benodigde drivers probeerde te installeren via de cd van KPN meldde het systeem dat zijn systeemeisen niet voldoende waren. Toen ik in het boekje ging kijken bleek dat de minimale systeemeisen o.a. een processor van 466 MHz waren, voor dat Gigaset kaartje. Het persoon in kwestie wilde het apparaatje installeren op een p2 400.

Ik kon helaas verder niet echt een oplossing aandragen, dus ik heb hem niet kunnen helpen. Maar mij lijkt dit nogal een arbitraire grens, waarom zou je in vredesnaam dat ding niet kunnen installeren op een 400 MHz processor? Iemand een idee over of dit wellicht te omzeilen valt?

(Heb de klant nog naar de helpdesk laten bellen, maar die konden hem helaas ook niet verder helpen.)
Maar gebruikt hij XP of Windows 98? Je kunt het programmaatje waarschijnlijk niet installeren, maar je kan iig onder XP gewoon alleen de driver installeren. Je plugt de adapter in de PC. Je zorgt dat je manueel de driver selecteert van de bijgeleverde cdrom en het werkt perfect.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Hoedje schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:28:
Maar gebruikt hij XP of Windows 98? Je kunt het programmaatje waarschijnlijk niet installeren, maar je kan iig onder XP gewoon alleen de driver installeren. Je plugt de adapter in de PC. Je zorgt dat je manueel de driver selecteert van de bijgeleverde cdrom en het werkt perfect.
Hij gebruikt Windows XP SP2...

Maar je vermoed dat de drivers van Siemens zelf niet een systeem check doen om te kijken of de PC wel voldoed aan de minimale systeem eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Morgoth schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:33:
[...]

Hij gebruikt Windows XP SP2...

Maar je vermoed dat de drivers van Siemens zelf niet een systeem check doen om te kijken of de PC wel voldoed aan de minimale systeem eisen?
Inderdaad, maar sowieso, het kan geen kwaad om het te proberen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34

Omdat KPN waarschijnlijk prefereert de WPA-PSK versleuteling te gebruiken en een processor beneden de 466Mhz dit niet aan kan? Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nog een probleem sinds experia box..

Ik wou weer eens Azureus gebruiken, maar bij elke torrent geeft hij een NAT probleem aan!
Een paar posts terug las ik dat bittorent ook een oplossing was. Deed het ook niet. Is dit probleem bij iemand bekend en heeft iemand er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Op een 333 MHz p2 installeert de driver gewoon onder Win98. Bij het starten van de driver krijg je dan wel 2 maal een Invalid page fault voor je kiezen, maar het werkt daarna wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met betrekking tot de ISDN + IPB problematiek. Wat ik begrijp uit de mails van planet is dat ISDN vervalt en je dus via een POTS lijn gaat ADSL'en en IPB'en.

Er is dus helemaal geen aanpassing nodig in de centrales etc. Volgens mij dan...

Mail van planet: Wanneer u overstapt naar InternetPlusBellen dan wordt uw ISDN-abonnement automatisch overgezet naar het InternetPlusBellen-abonnement.
Het ISDN-abonnement komt dan dus te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt een analoge modem eigenlijk niet met IPB.
Is er een technische reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik denk omdat het een digitale telefoonlijn is geworden. Het analoge wordt dan "gesimuleerd". Ik vermoed dat modems daar niet goed mee overweg kunnen. Het schijnt dat oudere modems of nieuwe modems op langzame snelheid nog wel redelijk met IPB overweg kunnen.

Nog even over dat IPB over ISDN:
Ik heb ooit begrepen dat ISDN een hoger voltage gebruikt dan POTS om de kwaliteit van de digitale telefoonlijn (ISDN is immers ook digitaal) hoog te houden. Aangezien deze lijn met hogere voltage na de splitter ook nog met de experiabox is verbonden vermoed ik dat IPB over ISDN in dat opzicht verschilt van IPB over POTS: de experiabox zelf, die moet namelijk een ander voltage aankunnen.

Ik zou het ook totaal mis kunnen hebben, dus "correct me if I am wrong". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 19:16:
Waarom werkt een analoge modem eigenlijk niet met IPB. Is er een technische reden?
Even simpel uitgelegd: de gebruikte compressie zorgt ervoor dat de data die het modem de lijn op stuurt niet exact gelijk is aan de data die bij de ontvanger wordt ontvangen. Dit is met spraak niet erg (juist de geluiden die niet of slecht hoorbaar zijn voor het menselijk oor worden gefilterd) maar met data wel.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:43:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om via telnet contact te maken met de EB op port 8081?

Krijg je dit te zien..

User Name :

Iemand die hier iets mee verder kan?
Ik heb hier ooit over geklaagd bij KPN omdat het ook vanaf de "publieke" kant beschikbaar is. Wat userid en password zijn weet ik niet. Uit het verhaal van de medwerkers die ik erover aan de telefoon gehad heb kreeg was mijn indruk dat het password ingesteld wordt op het moment dat het modem zijn instellingen op gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:42:

Ik wou weer eens Azureus gebruiken, maar bij elke torrent geeft hij een NAT probleem aan!
Een paar posts terug las ik dat bittorent ook een oplossing was. Deed het ook niet. Is dit probleem bij iemand bekend en heeft iemand er een oplossing voor?
Box op server zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 22:19
Ik zit na te denken over een externe harde schijf, die ik aan de experia box wil hangen. Ik hoor dat den snelheid via de USB redelijk tegen valt. Dus is het handig om paar euro's meer uit te geven voor een ethernet hdd, of biedt dit weinig voordelen qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgens mij is de USB poort gewoon een USB 1.1 poort is, die compatible is met USB 2.0 (alhoewel alle USB 1.1 poorten dat zijn lijkt me). Als het echt maar een paar euro's meer zijn :), zou ik voor een Ethernet HDD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Hang er wel eens een Memory stick aan, vind de snelheid redelijk acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supermm schreef op maandag 27 februari 2006 @ 12:59:
Hang er wel eens een Memory stick aan, vind de snelheid redelijk acceptabel.
Welke memory stick gebruik jij? Ben benieuwd heb wat verschillende geprobeerd, maar lukt mij niet om goed aan de praat te krijgen. Is wel zichtbaar, het lukt net een klein docciumentje erop te zetten, maar dan hangt hij. Moet pc herstarten, want met taskmanager lukt het niet dit proces af te breken.
Al geprobeerd iomega 64 mb en 265 mb, kingston 64 mb en 512. beide noppes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hdd a/d usb hangen, 2,5 gieg aan film materiaal duurt 55 minuten van schijf naar PC; Niet echt snel dus. Streaming van audio en video (divx) gaat prima.(Ook wireless met laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel opletten dat de schijf een fat32 bestandssysteem heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:34:
[...]

Welke memory stick gebruik jij? Ben benieuwd heb wat verschillende geprobeerd, maar lukt mij niet om goed aan de praat te krijgen. Is wel zichtbaar, het lukt net een klein docciumentje erop te zetten, maar dan hangt hij. Moet pc herstarten, want met taskmanager lukt het niet dit proces af te breken.
Al geprobeerd iomega 64 mb en 265 mb, kingston 64 mb en 512. beide noppes dus!
De memory stick die ik wel eens aansluit is van het onbekende merk 'Disgo', ook wel eens een van Sandisk aangesloten en die werkt ook prima.

Gebruik verder alleen maar XP pro machines / laptop

[ Voor 6% gewijzigd door supermlt op 27-02-2006 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deruxian schreef op zondag 26 februari 2006 @ 16:42:

Via mijnKpn firewall uitzetten en doorverwijzen naar je ip van je pc.

Hier trouwens weer de gehele dag telefoonverbinding die er uit knalt, wordt ook steeds verevelender.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:12:
[...]

Hier trouwens weer de gehele dag telefoonverbinding die er uit knalt, wordt ook steeds verevelender.....
Had ik vanmorgen ook last van. Verbaasd me dat ik er hier niet meer over lees. Ga er van uit dat het landelijk was omdat ik niets aan de box heb veranderd. Hij deed het zomaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:10:
[...]

Had ik vanmorgen ook last van. Verbaasd me dat ik er hier niet meer over lees. Ga er van uit dat het landelijk was omdat ik niets aan de box heb veranderd. Hij deed het zomaar weer.
Ik heb vanmorgen met de helpdesk gebeld en dit was inderdaad een bekend probleem waar ze mee bezig waren. Bij mijn ouders die ook IPB hebben was niks aan de hand.
Rond 10.30 uur was alles weer in orde.
Het was voor mij de eerste keer dat VOIP eruit knalde.

Internet deed het trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21

De kpn cd die voert die minimale systeemeisen check uit. Je kunt het installatie programma ook handmatig opstarten zodat je direct in het installatieprogramma komt ipv eerst in de kpn schil.
Met betrekking tot de ISDN + IPB problematiek. Wat ik begrijp uit de mails van planet is dat ISDN vervalt en je dus via een POTS lijn gaat ADSL'en en IPB'en.

Er is dus helemaal geen aanpassing nodig in de centrales etc. Volgens mij dan...

Mail van planet: Wanneer u overstapt naar InternetPlusBellen dan wordt uw ISDN-abonnement automatisch overgezet naar het InternetPlusBellen-abonnement.
Het ISDN-abonnement komt dan dus te vervallen.
Niet helemaal correct. Je lijn wordt niet omgezet naar een POTS lijn. Je blijft gewoon op een ISDN lijn zitten. De wijziging waar zij overpraten is een administratieve wijziging

[ Voor 24% gewijzigd door Repec op 27-02-2006 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Repec schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:31:
[...]

De kpn cd die voert die minimale systeemeisen check uit. Je kunt het installatie programma ook handmatig opstarten zodat je direct in het installatieprogramma komt ipv eerst in de kpn schil.

[...]

Niet helemaal correct. Je lijn wordt niet omgezet naar een POTS lijn. Je blijft gewoon op een ISDN lijn zitten. De wijziging waar zij overpraten is een administratieve wijziging
Heeft er iemand al eens met een voltmeter gemeten hoeveel spanning er op je lijn staat, voor de splitter, bij voorheen analoog en voorheen isdn? Dus na portering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Repec schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:31:
Ook dat is niet zo. Als je helemaal geporteerd bent dan zit je op een adsl lijn waar ook je telefonie overheen gaat. Deze telefonie is op analoge basis. ISDN toestellen en huiscentrales kunnen dan niet meer gebruikt worden. De 96V die normaal op de lijn stond is dus ook verdwenen. (Lampje op je NT1 is dan uit) Je hebt dan helemaal geen contact meer met de ISDN poort in de centrale.

[ Voor 9% gewijzigd door Hurricane op 27-02-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Maar de lijn zal toch aan bepaald voltage nodig hebben om het signaal elektronisch over te kunnen brengen? Of heb ik dat mis?
En als ik dat juist heb, wordt dan het voltage van 96V naar plm. 50V teruggebracht (POTS)? Indien ja, dan zal de Experiabox zeker met 2 verschillende voltages om moeten kunnen gaan omdat je die voltages sowieso op de ADSL-ingang van de experiabox hebt staan.
* Joen is erg nieuwsgierig in welk opzichten het IPB-pakket voor ISDN nu verschilt met die voor POTS en of de Experiabox zelf nu daadwerkelijk anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Hurricane schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:41:
[...]

Ook dat is niet zo. Als je helemaal geporteerd bent dan zit je op een adsl lijn waar ook je telefonie overheen gaat. Deze telefonie is op analoge basis. ISDN toestellen en huiscentrales kunnen dan niet meer gebruikt worden. De 96V die normaal op de lijn stond is dus ook verdwenen. (Lampje op je NT1 is dan uit) Je hebt dan helemaal geen contact meer met de ISDN poort in de centrale.
In de centrale zul je gewoon op de ISDN poort blijven zitten. KPN heeft nooit genoeg capaciteit om iedereen terug te zetten naar analoog. Bovendien je adsl lijn loopt ook al via deze ISDN poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Hurricane schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:41:
[...]

Kan je dan na volledige portering ook bij ISDN die NT1 en de duovox er tussen uit halen ?

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Vern schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:17:
[...]

Kan je dan na volledige portering ook bij ISDN die NT1 en de duovox er tussen uit halen ?
Als je helemaal geporteerd bent kan dat inderdaad. Je kunt dan gewoon je ISRA rechtstreeks verbinden met de ADSL poort van je Experia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vern schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:17:
[...]

Sterker nog, dat moet ;)

Volgens de site van KPN, werkt isdn apparatuur niet meer met IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deel 1 t/m 4 doorzocht, maar heb nog steeds een simpele (?) vraag. Je moet de normale (oude) telefoonlijn bij installatie ook aansluiten op de experia (line). Wat gaat er mis als je dit niet (kan) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:33:
Ik heb deel 1 t/m 4 doorzocht, maar heb nog steeds een simpele (?) vraag. Je moet de normale (oude) telefoonlijn bij installatie ook aansluiten op de experia (line). Wat gaat er mis als je dit niet (kan) doen?
Dan kan je de eerste paar dagen niet gebeld worden, want inkomende gesprekken gaan dan nog over de oude, analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:33:
Als je nog niet geheel geporteerd bent komen alle inkomende gesprekken (als je gebeld wordt) nog via de 'oude' lijn (je huidig analog abbo) binnen. Om toch bereikbaar te zijn is dit een tijdelijk oplossing.
Alle uitgaande gesprekken (als jij gaat bellen) gaan al via VOIP (dus via je nieuwe aansluiting). Zodra je geheel overbent kan deze verbinding er tussen uit incl. splitter.

Als je deze verbinding niet legt ben je de eerste tijd niet bereikbaar Bellen kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Repec schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:15:
[...]

In de centrale zul je gewoon op de ISDN poort blijven zitten. KPN heeft nooit genoeg capaciteit om iedereen terug te zetten naar analoog. Bovendien je adsl lijn loopt ook al via deze ISDN poort.
Ik bedoel de eigenlijke isdn poort waar dus ook het normale isdn signaal uitkwam.
Hier vandaan gaat het signaal naar de DSLAM. In de DSLAM zitten 2 kaarten. 1x lijnkaart (Geeft signaal voor DSL pstn/isdn) 1x splitterkaart. Het signaal vanaf de ISDN-poort komt op de splitterkaart uit. Vanaf de lijnkaart komt er ook een signaal de splitterkaart op. Deze 2 signalen worden dan samen gevoegd. Thuis bij je aangekomen word het signaal door jou splitter weer opgedeelt. Als je dus geporteert bent word het signaal vanaf de ISDN-poort naar de splitterkaart verwijderd door de verbinding die daar normaal tussenzit te verwijderen. Hierdoor valt dus ook de spanning weg die normaal op de lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
supermm schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:52:
[...]

Als je nog niet geheel geporteerd bent komen alle inkomende gesprekken (als je gebeld wordt) nog via de 'oude' lijn (je huidig analog abbo) binnen. Om toch bereikbaar te zijn is dit een tijdelijk oplossing.
Alle uitgaande gesprekken (als jij gaat bellen) gaan al via VOIP (dus via je nieuwe aansluiting). Zodra je geheel overbent kan deze verbinding er tussen uit incl. splitter.

Als je deze verbinding niet legt ben je de eerste tijd niet bereikbaar Bellen kan wel.
Ehm, hoe bedoel je dat de verbinding er incl. splitter uitkan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:28:
[...]

Zodra je geporteerd bent, kun je de Experia Box direct met een kabel aan het ISRA-punt aansluiten (waar de lijn het huis binnenkomt). De splitter is dan ook niet meer nodig, omdat er geen meer signaal is die hij moet splitten. En de kabel die naar de lijn ingang gaat, kan dan natuurlijk ook weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:28:
[...]

Zie antwoord hierboven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik de enige bij wie IPB bij Mijnkpn al dagen niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:23:
Ben ik de enige bij wie IPB bij Mijnkpn al dagen niet werkt?
Momenteel werkt het hier gewoon. Het is carnaval dus ben ik amper thuis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt een analoge modem eigenlijk niet met IPB.
Is er een technische reden?
Een "echt" modem zal het probleem niet zijn. Dat is een stukje hardware wat bewezen techniek is. Het probleem zal hem eerder in de Experia-box zitten. Dat is met de ISDN-apparatuur ook zo het geval. De meeste ISDN-adapters met analoge poorten kunnen maar een data snelheid van 9k6 bps hooguit 14k4 aan. Deze snelhuid zal ook niet vlug hoger worden. De hoeveelheid data die omgezet moet worden kunnen ze niet aan, dat zal de Experia-box ook niet aan kunnen.

Krijg zojuist een brief van KPN: Wegens succes vertraagd. De aanvragen gaan twee weken langer duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:00:
[...]

Zodra je geporteerd bent, kun je de Experia Box direct met een kabel aan het ISRA-punt aansluiten (waar de lijn het huis binnenkomt). De splitter is dan ook niet meer nodig, omdat er geen meer signaal is die hij moet splitten. En de kabel die naar de lijn ingang gaat, kan dan natuurlijk ook weg :)
Moet je de splitter weghalen nadat je geporteerd bent of kun je dat doen, maar hoeft het niet? Dat is me eigenlijk niet helemaal duidelijk nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje ervaring rijker geworden, wellicht handig voor andere gebruikers.

Sinds levering van IPB 1 februari j.l. continue problemen gehad met de verbinding. Om de zoveel tijd (lees, minder dan een uur) moest de Experia gereset worden waarna hij weer even functioneerde. Telefonie viel dan weer uit, internet bleef functioneren. Anderhalve week geleden is de box vervangen door een nieuw exemplaar want KPN had geen opties meer. Problemen waren helaas wederom niet opgelost. Ik had al gemeld aan de tweede lijn dat ik oa Emule met UDP uitgeschakeld en Azureus gebruikte met een maximum van 300 verbindingen over alle torrents gerekend en met een maximum van 25 verbindingen per torrent. Had van de tweede lijn namelijk te horen gekregen dat er problemen vanaf 500 verbindingen op konden treden. De Experia box schijnt namelijk niet de opgezette verbindinen weer "vrij te laten vallen" als deze niet meer gebruikt worden.

Nu kon ik me nog vaag herinneren ergens gelezen te hebben dat een gebruiker Bitlord ipv Azureus had geïnstalleerd en dat zijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. En inderdaad, na installatie van Bitlord zijn de telefonieproblemen verleden tijd. Ik probeer nu stukje bij beetje het max aantal verbindingen omhoog te schroeven om te kijken of de problemen terugkomen of dat Bitlord deze problemen op de een of andere manier helemaal niet kent. Ik heb wel het UDP protocol bij de opties uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:00:
[...]

Wat makkelijker is, gewoon de lijn kabel uit de Experia box halen. Dan kom je ook niet aan het klooien met de splitter en de twijfel welke kabel waar hoort te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marbo schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:10:
[...]

Moet je de splitter weghalen nadat je geporteerd bent of kun je dat doen, maar hoeft het niet? Dat is me eigenlijk niet helemaal duidelijk nog.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:35:
[...]

Wat makkelijker is, gewoon de lijn kabel uit de Experia box halen. Dan kom je ook niet aan het klooien met de splitter en de twijfel welke kabel waar hoort te zitten
Het hoeft dus in principe niet, en misschien filtert de splitter nog wat ruis weg ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59
Hallo,

Vanavond heb ik bij mijn schoonfamilie InternetPlusBellen geinstalleerd. Hierbij werkt een PC bedraad en een ander via de bijgeleverd draadloze verbinding.

Nu heb ik zojuist even 'status' van de wireless-modem bekeken en hierbij zag alles er op het oog prima uit. Echter, in het tab-blad 'Site-monitor' zag ik een tweetal draadloze PC's vermeldt staan. Dit klopt toch niet? Ik heb de beveiligingssleutel opgegeven zoals vermeldt op de installatiebrief.

Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven? Is het normaal dat hier twee SSID's worden weergegeven? Ik heb een screenshot hieronder meegegeven. Voor de zekerheid heb ik bepaalde informatie weggewerkt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat iemand anders 'meeprofiteert' van de verbinding.

http://img143.imageshack.us/my.php?image=screenshot8ei.jpg

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zolang het SSID maar verschilend is. Als dat het geval is zul je waarschijnlijk ook het netwerk van je buren zien. Die zullen dan toevallig ook draadloos hebben.
Zolang je eigen netwerk er maar bij staat en die beveiligd is zal er wel niet zo veel aan de hand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 23:12:
Kan iemand mij hierover uitsluitsel geven? Is het normaal dat hier twee SSID's worden weergegeven? Ik heb een screenshot hieronder meegegeven. Voor de zekerheid heb ik bepaalde informatie weggewerkt. Het is uiteraard niet de bedoeling dat iemand anders 'meeprofiteert' van de verbinding.
Nee maakt niets uit, bij mij staan er zelfs nog veel meer SSID's in de lijst.
Dit geeft inderdaad een ander draadloos netwerk aan maar de gigaset zal alleen verbinding proberen te maken met het netwerk wat je bij "Profile" geselecteerd en ingesteld hebt.
Dus niets aan de hand, eventueel zelfs makkelijk als je een keer via de buren wilt internetten bij problemen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-11-2018
afgelopen maandag was er een storing ,

sindsdat moment herkent mijn laptop, met draadloze adapter de experia box
niet meer, terwijl de andere pcs het wel doen,

herstelpunten e.d helpen niet, ik werk nu met vaste lankabel, maar mijn netwerk ligt er daardoor wel uit,

wie weet raad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de EB helemaal niet scannen?
Wat je kunt proberen is de usb adapter er even uit halen, er weer in. In zo'n geval doet hij het bij mij meestal wel weer. Zoniet even kijken bij site monitor of je hem kunt scannen en eventueel de instellingen nakijken wat betreft beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastor51 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:07:
afgelopen maandag was er een storing ,

sindsdat moment herkent mijn laptop, met draadloze adapter de experia box
niet meer, terwijl de andere pcs het wel doen,

herstelpunten e.d helpen niet, ik werk nu met vaste lankabel, maar mijn netwerk ligt er daardoor wel uit,

wie weet raad
Nadat ik mijn EB een harde reset (langer dan 15s) gegeven had bleek ik opeens hetzelfde probleem te hebben met mijn laptop....

Na wat onderzoe bleek het volgende aan de hand:

Door de reset stond mijn EB opeens niet meer op kanaal 7 waar ie tot dan toe op stond, maar op kanaal 13....
Nu bleek de WiFi kaart van mijn laptop een property te hebben (properties van de WiFi Lan adapter) met de naam Extended Channel Mode. Deze stond op disabled. Na enig Google werk blijkt dit een instelling te zijn speciaal voor Noord Amerika, waar je alleen van kanaal 1 t/m 12 gebruik mag maken en dit zorgde er dus voor dat mijn laptopje geen netwerk zag op kanaal 13!

De property op enabled liet de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Hoop dat dit ook bij jou het probleem verhelpt!

Happy property setting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
bedankt voor het zoeken naar de oplossing laptop/draadloos internet,

nog een concrete vraag, hoe kom je bij de instellingen van de wifi lan adapter
zodat je enabled aan kunt vinken

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pastor51 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:10:
bedankt voor het zoeken naar de oplossing laptop/draadloos internet,

nog een concrete vraag, hoe kom je bij de instellingen van de wifi lan adapter
zodat je enabled aan kunt vinken

groeten
Onder Netwerkverbindingen (Networkconnections) naar je Draadloze netwerkverbinding (Wireless network..)
-> knop Eigenschappen (Properties) -> knop Configureren... (Configure...) achter de netwerk adapter
-> tabje Geavanceerd (Advanced)

Hopelijk heb je ook zo'n setting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetplusbellen middels ISDN aansluiting.
Vraag aan klantenservice KPN mbt basisstation Vox Chicago 300 isdn

Vraag aan medewerker Klantenservice KPN:
momenteel heb ik een isdn basisstation vox chicago 300. Als alles goed gaat krijg ik binnenkort het interplusbellen pakket. Volgen de faq. op de kpn-site is de bestaande isdn apparatuur na het porteren niet meer bruikbaar. Is er een vervangend basisstation vox chicago xxx waarmee ik de huidige handsets kan blijven gebruiken?

Het antwoord van KPN:
U kunt uw huidige basisstation blijven gebruiken en gewoon aansluiten op de EB

Vraag :
Het aansluitpunt op de EB, tel1 of tel2, is toch annaloog en een RJ11 outlet???

Antwoord van KPN:
Nee meneer er zit zowel RJ11 als RJ45 op, u kunt rustig uw "oude" isdn basisstation blijven gebruiken!!

Volgens mij zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Op de site van KPN staat een totaal andere uitleg dan de klantvriendeljke kpn-medewerker verteld.. 8)7 8)7 8)7

Ik ben zeer benieuwd wat voor EB ik binnen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:45:
Internetplusbellen middels ISDN aansluiting.
Vraag aan klantenservice KPN mbt basisstation Vox Chicago 300 isdn

Vraag aan medewerker Klantenservice KPN:
momenteel heb ik een isdn basisstation vox chicago 300. Als alles goed gaat krijg ik binnenkort het interplusbellen pakket. Volgen de faq. op de kpn-site is de bestaande isdn apparatuur na het porteren niet meer bruikbaar. Is er een vervangend basisstation vox chicago xxx waarmee ik de huidige handsets kan blijven gebruiken?

Het antwoord van KPN:
U kunt uw huidige basisstation blijven gebruiken en gewoon aansluiten op de EB

Vraag :
Het aansluitpunt op de EB, tel1 of tel2, is toch annaloog en een RJ11 outlet???

Antwoord van KPN:
Nee meneer er zit zowel RJ11 als RJ45 op, u kunt rustig uw "oude" isdn basisstation blijven gebruiken!!

Volgens mij zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Op de site van KPN staat een totaal andere uitleg dan de klantvriendeljke kpn-medewerker verteld.. 8)7 8)7 8)7

Ik ben zeer benieuwd wat voor EB ik binnen krijg...
Toch lijkt me dat logisch. Wat heeft het anders voor nut om ISDN te behouden, als je het toch niet meer kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Het is gewoon niet mogelijk om een ISDN apparaat op een EB aan te sluiten. Alle uitgangen van de EB zijn analoog. Waarschijnlijk begrijpt die beste man je niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:04:
Het is gewoon niet mogelijk om een ISDN apparaat op een EB aan te sluiten. Alle uitgangen van de EB zijn analoog. Waarschijnlijk begrijpt die beste man je niet helemaal.
Dat de medewerker mij niet begrijpt kan ik mij haast niet voorstellen, ik heb tot 2 maal toe de gehele situatie uitgelegd en aangegeven wat voor aansluitpunten de EB heeft. Zelfs na raadplegen bij zijn achterban bleef hij bij zijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even in de handleiding van de overeenkomstige solcon box gekeken. De ISDN versie heeft 2 RJ11 aansluitingen voor analoge telefoons en 4 RJ45 aansluitingen voor ethernet. Ik ben bang dat je )net als ik) het basisstation kunt weggooien. Overigens denk ik dat je met wat zoeken op internet een analoog DECT systeem kunt vinden dat goedkoper is als een los basisstation via KPN.

Ik heb een dag of 4 geleden via de link op dit forum IPB ISDN besteld bij planet. Net kwam een bevestiging met ordernummer binnenrollen. Ik neem aan dat ze er van uitgaan dat asl iemand zich kan aanmelden via een verborgen pagina hij voldoende kennis heeft om in dit stadium een ISDN IPB systeem te krijgen. Over een week of drie is het zover schrijven ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:16:
Even in de handleiding van de overeenkomstige solcon box gekeken. De ISDN versie heeft 2 RJ11 aansluitingen voor analoge telefoons en 4 RJ45 aansluitingen voor ethernet. Ik ben bang dat je )net als ik) het basisstation kunt weggooien. Overigens denk ik dat je met wat zoeken op internet een analoog DECT systeem kunt vinden dat goedkoper is als een los basisstation via KPN.

Ik heb een dag of 4 geleden via de link op dit forum IPB ISDN besteld bij planet. Net kwam een bevestiging met ordernummer binnenrollen. Ik neem aan dat ze er van uitgaan dat asl iemand zich kan aanmelden via een verborgen pagina hij voldoende kennis heeft om in dit stadium een ISDN IPB systeem te krijgen. Over een week of drie is het zover schrijven ze.
Dit klopt je kan geen isdn apparatuur grbuiken op de isdn versie van de experiabox, je kan de centrale dus weggooien. Er zitten inderdaad 2 rj11 poorten op voor de telefonie en 4 rj45 poorten voor ethernet. (dit net laten bevestigen door de HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan het verschil tussen een "gewone"exploriatus box en een ISDN versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:51:
Wat is dan het verschil tussen een "gewone"exploriatus box en een ISDN versie ?
Het verschil zit hem de aansluiting voor portering.
Bij een analoge aansluiting heb je

ISRA => Splitter => lijn / adsl naar de experia box.

Bij een ISDN aansluiting heb je:
ISRA => Splitter => Vanuit lijn splitter=>NT1 => Quatro/duo/whateverVox => Lijn poort op je Experia.
Vanuit modem splitter => adsl poort Experia.

Wat daarnaast het precieze verschil is tussen de 2 versies zal hem wel ergens in de hardware zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Repec op 01-03-2006 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Enigste verschil is dat de DSL poort op de EB een ISDN versie is en voor een normale box is dat een PSTN versie. Na portering is er eigenlijk geen verschil meer. De ISDN versie van de EB zit op een ISDN aansluiting in de DSLAM, en de PSTN EB op een PSTN poort in de DSLAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:34:
[...]

Dat de medewerker mij niet begrijpt kan ik mij haast niet voorstellen, ik heb tot 2 maal toe de gehele situatie uitgelegd en aangegeven wat voor aansluitpunten de EB heeft. Zelfs na raadplegen bij zijn achterban bleef hij bij zijn verhaal.
Dat soort technische vragen moet je ook niet aan de klantenservice vragen, ik denk datze namelijk niet zo bijster veel van de technische aspecten afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:08:
[...]

Dat soort technische vragen moet je ook niet aan de klantenservice vragen, ik denk datze namelijk niet zo bijster veel van de technische aspecten afweten.
Het is wisselend, de ene keer vind je iemand die meer telecom achtergrond heeft dan een ander.
Voorheen kreeg je bij KPN een volledige telecom basisopleiding en nu zijn de meeste telefonische medewerkers "standaard" callcenter agents. ( Kostenplaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:45:....
Vox Chicago 300 isdn
--knip heel verhaal--
...
Het is zeker dat je de ISDN versie van het basisstation gewoonweg niet meer kan gebruiken.

Wat je kan doen; ga naar de zwarte markt of marktplaats en koop het eerste de beste losse DECT basisstationnetje (maar dan met een analoge aansluiting). Hoeft nog niet eens te passen bij je telefoon (opladen doe je dan op je huidige ISDN basis).
Je kan je telefoon gewoon aanmelden bij dat 'vreemde' basisstation.

Ik heb dat met een DECT toestel in m'n slaapkamer gedaan, basis station was defect maar deed het toestel wel opladen. Toevallig had ik nog een basis station over (bewaard) waarvan de handset een ongelukje had gehad en was overleden.
Deze 2 werken prima samen, ondanks de verschillende merken. Dat werkende basisstation heb ik overigens in de meterkast liggen. Ik hoef er toch niet bij te zijn.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remco_k schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:11:
[...]

Het is zeker dat je de ISDN versie van het basisstation gewoonweg niet meer kan gebruiken.

Wat je kan doen; ga naar de zwarte markt of marktplaats en koop het eerste de beste losse DECT basisstationnetje (maar dan met een analoge aansluiting). Hoeft nog niet eens te passen bij je telefoon (opladen doe je dan op je huidige ISDN basis).
Je kan je telefoon gewoon aanmelden bij dat 'vreemde' basisstation.

Ik heb dat met een DECT toestel in m'n slaapkamer gedaan, basis station was defect maar deed het toestel wel opladen. Toevallig had ik nog een basis station over (bewaard) waarvan de handset een ongelukje had gehad en was overleden.
Deze 2 werken prima samen, ondanks de verschillende merken. Dat werkende basisstation heb ik overigens in de meterkast liggen. Ik hoef er toch niet bij te zijn.
Dan moeten ze wel allebei GAP-compatibel zijn (handset en basisstation), om dingen van verschillende merken te laten samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastor51
beste mensen,

mijn laptop ligt er nog steeds uit, omdat hij de experia box niet meer herkent, sinds afgelopen maandag,

intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection is mijn nnte werk adapter, die prima werkt
ik kan ook geen kanalen veranderen o.i.d

wie helpt?? alvast bedankt,

het grappige is dat mijn andere pc via een externe adapter, wel de experia box herkent
computer is een asus 3500, windows xp, centrino processor
pastor51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
pastor51 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:49:
beste mensen,

mijn laptop ligt er nog steeds uit, omdat hij de experia box niet meer herkent, sinds afgelopen maandag,

intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection is mijn nnte werk adapter, die prima werkt
ik kan ook geen kanalen veranderen o.i.d

wie helpt?? alvast bedankt,

het grappige is dat mijn andere pc via een externe adapter, wel de experia box herkent
computer is een asus 3500, windows xp, centrino processor
pastor51
Sorry, hoor maar dit is wel GOT en niet de helpdesk voor al uw hard, soft en netwerkproblemen. Het lijkt me duidelijk dat het hier niet een VOIP/Experia issue betreft dus probeer eens wat te googelen of zoek es onder troublesshooting wireless/netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik van ISDN DECT overstap naar IPB moet ik een nieuw basisstation kopen. De vraag is of het zin heeft een DECT basisstation met geintegreerd antwoordapparaat (zoals ik nu heb) te kopen of een simpel basisstation (eventueel tweedehands). Alles is Siemens. Hoe is de voicemail in combinatie met een DECT systeem egregeld? Kan ik zien of er berichten zijn en zijn er detail gegevens? Kortom, werkt het soepel en makkelijk met de bijgeleverde voicemail in combinatie met een eenvoudig dect station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

berichtje voor de mensen met een eigen (linux) mail server en kpn internet plus bellen ( even off topic maar handige tip voor internetplus bellen en eigen mailserver.!

als je mail wilt relayen via internetplusbellen kan dit niet standaard, je moet hiervoor de smarthost van direct-adsl.nl gebruiken.

met postfix doe je dit als volgt vul in de /etc/postfix/main.cf in

relayhost= [smarthost.direct-adsl.nl] ( inclusief de [] dit voorkomt dns problemen.

succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
pastor51 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:49
(flink ingekort door Edmund):

mijn laptop ligt er nog steeds uit, omdat hij de experia box niet meer herkent, sinds afgelopen maandag. Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection is mijn netwerk adapter.
Lanfear28 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:03:
[...]

Sorry, hoor maar dit is wel GOT en niet de helpdesk voor al uw hard, soft en netwerkproblemen. Het lijkt me duidelijk dat het hier niet een VOIP/Experia issue betreft dus probeer eens wat te googelen of zoek es onder troublesshooting wireless/netwerken.
Sorry hoor, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Intel(R) PRO/Wireless 2200BG. Andere netwerken vind ik wel nog, alleen mijn thuisnetwerk (EB) niet meer. Hoelang ik het probleem al heb weet ik niet, omdat ik normaal gewoon via de kabel werk. Zijn er meer mensen met dit kaartje in hun laptop? Werkt het bij jullie wel nog? HD doet lastig, later nog maar eens proberen om dit probleem te melden.

[ Voor 28% gewijzigd door Edmund op 02-03-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@Edmund/Pastor 51: Vraag eens aan de HD of ze broadcast voor je aan willen zetten. En hebben jullie al contact gezocht met Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:09:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Intel(R) PRO/Wireless 2200BG. Andere netwerken vind ik wel nog, alleen mijn thuisnetwerk (EB) niet meer. Hoelang ik het probleem al heb weet ik niet, omdat ik normaal gewoon via de kabel werk. Zijn er meer menzen met dit kaartje in hun laptop? Werkt het bij jullie wel nog? HD doet lastig, later nog maar eens proberen om dit probleem te melden.

@ pastor51: Het mededelen van hoi, groetjes, kan iemand mij helpen, mag je wel weglaten. Verder kan ik je aanraden om dit probleem bij de helpdesk (0800-0407) te melden. Zeg dan meteen dat meerdere mensen, met de Intel(R) PRO/Wireless 2200BG, hetzelfde probleem hebben. Dit doe ik namelijk ook.
Ik heb precies dezelfde kaart en ik heb geen problemen. Het enige is dat broadcast SSID uit staat. Dus je zal even handmatig dat in moeten voeren. Dan doet ie het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder kan ik je aanraden om dit probleem bij de helpdesk (0800-0407) te melden. Zeg dan meteen dat meerdere mensen, met de Intel(R) PRO/Wireless 2200BG, hetzelfde probleem hebben. Dit doe ik namelijk ook.
Zal niet helpen, de HD ondersteund geen andere Hardware behalve die door hun geleverd.
Is bij elke HD zo en zal ook niet veranderen, is ook wel logisch anders blijft men bezig.
Ze kunnen alleen aangeven dat je de door hun geleverde adapter moet gebruiken als je ondersteuning wilt.
M.a.w.
HD doet lastig
nee, ze doen alleen wat ze kunnen en mogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:34:
[...]

Ik heb precies dezelfde kaart en ik heb geen problemen. Het enige is dat broadcast SSID uit staat. Dus je zal even handmatig dat in moeten voeren. Dan doet ie het perfect.
De zooi staat handmatig ingevoerd. Zoals je hebt kunnen lezen heeft het voorheen wel gewerkt, dus zal er waarschijnlijk geen fout zitten in de instellingen. Ik heb net eventjes alles opnieuw ingevoert van de gegevens heeft helaas geen effect. Maar bedankt voor he mededelen dat het bij jou wel werkt, dan kan ik het probleem iig bij mezelf gaan zoeken.

Edit: Ruzie uitlokkend materiaal verwijderd ;). Net met de HD gebeld, de instellingen staan goed. Ik zal nu dat ding van siemens eens te voorschijn halen en kijken als die wel werkt. En helaas, die werkt wel. Uiteindelijk is de middag dan toch om en ben je een knipperend voip verder.

[ Voor 87% gewijzigd door Edmund op 02-03-2006 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws over IPB via Planet. Uitstel tot 15 maart.......dus Planet exit. IPB via KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:18:
Aangezien ik van ISDN DECT overstap naar IPB moet ik een nieuw basisstation kopen. De vraag is of het zin heeft een DECT basisstation met geintegreerd antwoordapparaat (zoals ik nu heb) te kopen of een simpel basisstation (eventueel tweedehands). Alles is Siemens. Hoe is de voicemail in combinatie met een DECT systeem egregeld? Kan ik zien of er berichten zijn en zijn er detail gegevens? Kortom, werkt het soepel en makkelijk met de bijgeleverde voicemail in combinatie met een eenvoudig dect station?
Afhankelijk van de handset en de nieuwe analoge basis wordt het antwoord apparaat op alle handsets ondersteund. Je kunt dan met de handsets het antwoordapparaat bedienen. Een los basisstation aankomen (nieuw) is wat lastiger. Ik heb er zelf een gekocht zonder antwoordapparaat voor EUR 39,90. Ik ook allemaal Siemens/Chicago handsets met Chicago 390 (ISDN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:52:
Nieuws over IPB via Planet. Uitstel tot 15 maart.......dus Planet exit. IPB via KPN.
geen uitstel alleen geen telefonische aanvragen tot die tijd aanvragen kan gewoon via inet en kpn heeft vanaf 28 feb een opname stop van 3 weken dus die vlieger gaat ook niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:52:
Dat is over ISDN? Ik heb het vorige week vrijdag in ontvangst mogen nemen, dat was binnen twee weken na het terugsturen van de brief. Het zou best kunnen hoor, dat het nu vertraging heeft voor iedereen. Maar het is denk ik voor iedereen wel even handig als je iets meer info geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens een medewerker van de helpdesk heeft het te maken met het feit dat kpn meer aanvragen krijgt dan ze aan kunnen en dat ze eerst de aanvragen die lopen willen afwerken en dan pas weer nieuwe aanvragen gaan doen

bij planet schijnt dat dan wel weer te kunnen maar dan alleen via inet en volgens mij ook alleen voor mensen die als adsl van planet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:08:
[...]
De zooi staat handmatig ingevoerd. Zoals je hebt kunnen lezen heeft het voorheen wel gewerkt, dus zal er waarschijnlijk geen fout zitten in de instellingen. Ik heb net eventjes alles opnieuw ingevoert van de gegevens heeft helaas geen effect. Maar bedankt voor he mededelen dat het bij jou wel werkt, dan kan ik het probleem iig bij mezelf gaan zoeken.

Edit: Ruzie uitlokkend materiaal verwijderd ;). Net met de HD gebeld, de instellingen staan goed. Ik zal nu dat ding van siemens eens te voorschijn halen en kijken als die wel werkt. En helaas, die werkt wel. Uiteindelijk is de middag dan toch om en ben je een knipperend voip verder.
Het werkt weer. Het kanaal stond op auto ingesteld in de EB. Bij de zooi van de gigaset zag ik dat hij kanaal 13 pakte. Bij de drivers van Intel kon ik alleen kanaal 1t/m11 selecteren. Ik dus maar het kanaal in mijn kpn van auto naar 11 gezet en het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:42:
[...]
Het werkt weer. Het kanaal stond op auto ingesteld in de EB. Bij de zooi van de gigaset zag ik dat hij kanaal 13 pakte. Bij de drivers van Intel kon ik alleen kanaal 1t/m11 selecteren. Ik dus maar het kanaal in mijn kpn van auto naar 11 gezet en het werkt.
Dat was bij de fujitsu siemens L1310G ook zo. Stond eerst op automatisch met kanaal 13. Maar daar kon deze laptop met ingebouwd draadloos internet ook geen verbinding mee krijgen. Schijnt vooral te zijn bij de wat oudere of de in amerika gemaakte draadloze ontvangers, want daar kunnen ze tot 11 aan. De bijgeleverde siemens ontvanger kan wel tot 13. Vertelde de monteur van KPN, die zijn werk prima deed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:14:
[...]

geen uitstel alleen geen telefonische aanvragen tot die tijd aanvragen kan gewoon via inet en kpn heeft vanaf 28 feb een opname stop van 3 weken dus die vlieger gaat ook niet op
Bij KPN heb ik nu intussen wel een bevestigings e-mail ontvangen en ben bekend in het "systeem". Wat betreft die 15 maart, ik weet niet of dit voor alles geldt, ik heb zelf ISDN. Overigens speelt UPC handig in op de vertraging: een pagina grote advertentie in de Telegraaf met het artikel waarin staat dat KPN het aantal aanvragen niet kan verwerken en dat er drie weken vertraging is. En dat ze zelf binnen twee dagen kunnen leveren.

In dit artikel wordt geschreven dat er 5000 aanvragen per dag binnenkomen, ik heb begrepen dat KPN er 1000 per dag kunnen verwerken. Doet me denken aan de introductie van het GSM netwerk in 1994. Zou KPN het dan nooit leren.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:23:
[...]

Bij KPN heb ik nu intussen wel een bevestigings e-mail ontvangen en ben bekend in het "systeem". Wat betreft die 15 maart, ik weet niet of dit voor alles geldt, ik heb zelf ISDN. Overigens speelt UPC handig in op de vertraging: een pagina grote advertentie in de Telegraaf met het artikel waarin staat dat KPN het aantal aanvragen niet kan verwerken en dat er drie weken vertraging is. En dat ze zelf binnen twee dagen kunnen leveren.

In dit artikel wordt geschreven dat er 5000 aanvragen per dag binnenkomen, ik heb begrepen dat KPN er 1000 per dag kunnen verwerken. Doet me denken aan de introductie van het GSM netwerk in 1994. Zou KPN het dan nooit leren.......
Toch knap van ze als je bedenkt dat Voip nog de nodige problemen heeft, wireless(met name de gigaset) ook nog niet optimaal werkt, De monteurs niet allemaal op een uniforme manier werken, de cockpit (mijn KPN) nog veel te wensen overlaat, IPB op ISDN nog niet mogelijk is en dat ze prijstechnisch zeker niet de voordeligste zijn. Ik denk dat UPC stik jaloers is dat KPN dit voor elkaar krijgt en zij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik zag het vanmorgen ook in de "Sp!ts" staan. Maar ik twijfel of je nu bij UPC zoveel beter af bent, je leest er op GoT genoeg negatieve dingen over. Maar op zich is het wel slimme/grappige reclame ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:44:
[...]

Toch knap van ze als je bedenkt dat Voip nog de nodige problemen heeft, wireless(met name de gigaset) ook nog niet optimaal werkt, De monteurs niet allemaal op een uniforme manier werken, de cockpit (mijn KPN) nog veel te wensen overlaat, IPB op ISDN nog niet mogelijk is en dat ze prijstechnisch zeker niet de voordeligste zijn. Ik denk dat UPC stik jaloers is dat KPN dit voor elkaar krijgt en zij niet.
Dan maar eventjes kort en offtopic uitleggen waarom ik IPB heb. Ik heb gekozen voor ADSL ipv Kabel omdat als het ook maar een klein beetje onweert de kabel eruit ligt. ADSL heeft er het afgelopen jaar nog niet uitgelegen. Verder zitten we hier met essent, dus @home. Tja, en dan is IPB opeens een logische en 'goedkope' keuze.

[ Voor 15% gewijzigd door Edmund op 02-03-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@Edmund (ook offtopic) Is KPN de enige adsl aanbieder bij je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ruim anderhalf jaar ervaring met UPC. In het weekend en s'avonds niet vooruit te branden en als er problemen waren, een heel weekend geen internet en een HD die gewoon niet bereikbaar was. Het kan zijn dat sinds er bij ons ADSL beschikbaar is dat het beter geworden is met UPC,.......ik denk alleen van niet! In principe vind ik Chello voor mij geen optie maar vindt het bijzonder jammer dat het met het aanvragen bij Planet zo verloopt. Vermoedelijk ligt het aan mij, destijds ging het met aanvraag van ADSL bij Planet ook al niet soepel. Ik had al twee maanden mijn ADSL modem binnen maar administratief kregen ze het bij Planet niet rond.

Moet wel eerlijk toegeven, sinds het werkt alleen probleempjes gehad na upgraden van snelheid. Ben door de jaren heen van 768 kbps naar 6144 kbps gegaan voor dezelfde prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 13:09:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar ik heb hetzelfde probleem met mijn Intel(R) PRO/Wireless 2200BG. Andere netwerken vind ik wel nog, alleen mijn thuisnetwerk (EB) niet meer. Hoelang ik het probleem al heb weet ik niet, omdat ik normaal gewoon via de kabel werk. Zijn er meer mensen met dit kaartje in hun laptop? Werkt het bij jullie wel nog? HD doet lastig, later nog maar eens proberen om dit probleem te melden.
bij mij werkt alles prima samen met mijn laptop, al eens geprobeerd de installatie cd opnieuw te gebruiken? die herkent je Intel(R) PRO/Wireless 2200BG gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Lanfear28 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:28:
@Edmund (ook offtopic) Is KPN de enige adsl aanbieder bij je?
Er is nog xs4all, maar dan moet ik 10€ meer betalen als ik een cristelijke upload wil. Verder heb je dan nog Scarlet, maar dan zou ik genoegen moeten nemen met 1mbit down minder. Bij beide komt dan nog die 18€ van KPN er weer bij. Lijkt me niet zo handig.

Verder zal ik nog mededelen dat het hier in deze streek voor niemand een grote keuze is. En dan praten we hier in nederland over veel aanbieders en veel concurentie, maar dit valt vies tegen hoor.
knireis schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 20:41:
[...]

bij mij werkt alles prima samen met mijn laptop, al eens geprobeerd de installatie cd opnieuw te gebruiken? die herkent je Intel(R) PRO/Wireless 2200BG gelijk.
Ik heb eerder, vorige deel of zo, al eens gezegd dat er, toen ik ipb kreeg, nog geen cd bij zat. Tevens is het probleem zoals hier hieronder kunt lezen opgelost.
Edmund schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:42:

[ Voor 60% gewijzigd door Edmund op 02-03-2006 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@Edmund (nog steeds offtopic) Dat is inderdaad balen. Is het bij die andere aanbieders niet 9,80 euro pm v oor het aanhouden van een budget abo bij KPN? Ik zit nu overigens bij Wanadoo en daar is ook nog niet alles koek en ei. Zo vindt ik mijn latency nogal aan de hoge kant hoewel ik daar ingames nog niet zoveel last van heb gehad. Ook moet ik mijn upload niet te hoog zetten want dan knalt Voip er ook uit, en verder is het een schurkenstreek van ze geweest om eerst abootjes te verkopen voor 27,50 met gratis telefonie om er 3 maand later een starttarief aan te plakken. Ook moet je een KPN lijntje houden voor 9.80 maar daar ben ik niet zo rouwig om want als voip er dan uitknalt blijf ik wel bereikbaar op mijn KPN nummer. Maar door de bank genomen geef ik ze toch een voldoende en tja alle extra's moet je bij Wanadoo wel apart voor betalen en dat zit bij KPN bij de prijs in. Maar mijn download die is fantastisch, heb net nog een DVD gescoord in minder dan 3 uur.
(nu is het wel heeeel erg offtopic, sorry hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Vanavond hier IPB aangevraagt bij Planet. Benieuwd hoe lang het gaat duren.

Er is geen monteur meer begreep ik... heb ik dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.planet.nl/planet/show/id=1833076

Als u het InternetPlusBellen installatiepakket heeft ontvangen, kunt u een afspraak maken met een monteur. Deze zorgt voor de installatie en configuratie van uw software.
Standaardwerkzaamheden van de monteur
Installatie van de KPN Experia Box.
Aansluiten van 1 pc (draadloos via usb-adapter, indien mogelijk) en alle gedrade en draadloze toestellen aan de KPN Experia Box.
Uitvoeren van een telefonische testoproep en het verzorgen van de basisinstellingen van uw InternetPlusBellen aansluiting.
Als uw computer niet voldoet aan de eisen voor InternetPlusBellen demonstreert de monteur de werking van InternetPlusBellen op zijn laptop. Als uw computer aan de eisen voldoet, kunt u deze later zelf aansluiten.
Opties bij de installatie
Bij de installatie van InternetPlusBellen door een monteur van KPN zijn extra werkzaamheden mogelijk.
Extra 15 meter bekabeling €29,95
Installatie extra computer €29,95
Extra USB-adapter €34,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:34:
Vanavond hier IPB aangevraagt bij Planet. Benieuwd hoe lang het gaat duren.

Er is geen monteur meer begreep ik... heb ik dat goed?
Ze zijn op! Ik werd door de HD laats gewezen op www.planet.nl/internetplusbellen/actie en daar stond toen bij dat je 50% korting kreeg op monteur. Nu staat het er niet meer specifiek bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:34
Er wordt hier veel gepraat over klachten met bellen en het gebruik van bittorrent programma's. Nu gebruik ik dit niet maar ik download wel eens wat van nieuwsgroepen met newsleecher. Zijn er andere gebruikers van dit programma en ook last hebben van uitvallende verbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
knireis schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:30:
Er wordt hier veel gepraat over klachten met bellen en het gebruik van bittorrent programma's. Nu gebruik ik dit niet maar ik download wel eens wat van nieuwsgroepen met newsleecher. Zijn er andere gebruikers van dit programma en ook last hebben van uitvallende verbindingen?
Zoals je in de TS kunt lezen maken veel torrent-clients teveel verbindingen. Er worden dan zoveel verbindingen gemaakt dat er niets meer overblijft voor telefonie. Je bent dan slecht bereikbaar. Als je het aantal verbindingen limiteerd is er niets aan de hand. Tevens wil het gebruik van UDP wel eens voor problemen zorgen.

Newsleecher gebruikt geen UPD dus dit is geen probleem. Als je gebruik maakt van nova.planet.nl kun je maximaal 3 verbindingen open zetten. De kans dat dus teveel verbindingen open komen te staan is klein. Bij torrents heb je veel langzame verbindingen. Bij nieuwsgroepen weinig snelle verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:14:
[...]

Planet ipb voor PSTN is bestelbaar voor iedereen via www.planet.nl/internetplusbellen (niet telefonisch)

Planet ipb voor ISDN is (waarschijnlijk) beschikbaar vanaf 15 Maart, dit ivm het probleem dat een PSTN (analoge) telefoonlijn op een andere frequentie zit, en er hier dus andere apparatuur voor geleverd moet worden.

KPN ipb voor PSTN en ISDN is 3 weken lang niet telefonisch bestelbaar ivm drukte.
Bij de Primafoon is het nog wel gewoon aan te vragen, echter kom je wel achter in de wachtrij wat inhoud dat de levertijd wat langer kan zijn.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.