Gamen op wifi zuigt idd. Deruxian, neem een kabeltje.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 13:10:
[...]
Als je gebruikt maakt van wireless: doe het eens met een draadje.... dikke kans dat je door slechte ontvangst van de server word gedropped. heb al meerdere mensen gehoord die wireless problemen met BF2 hadden. draadje deed in de meeste gevallen wonderen
Ik heb helemaal nix wireless alles via draadje. Maar ik denk dat ik een oplossing heb voor het probleem. Als ik de KPN EXperia Box Installatie cd rom erin doe en dan de install doen dan doet bf2 het wel weer goed, maar als ik dan een tijdje later weer ga spelen krijg ik weer het zelfde probleem. Er is hier thuis maar 1 laptop die draadloos is, verder is alles met kabeltje.
En als je de firewall van de EB eens uitzet?Deruxian schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:37:
Ik heb helemaal nix wireless alles via draadje. Maar ik denk dat ik een oplossing heb voor het probleem. Als ik de KPN EXperia Box Installatie cd rom erin doe en dan de install doen dan doet bf2 het wel weer goed, maar als ik dan een tijdje later weer ga spelen krijg ik weer het zelfde probleem. Er is hier thuis maar 1 laptop die draadloos is, verder is alles met kabeltje.
EB= Experia BoxDeruxian schreef op zondag 19 februari 2006 @ 16:30:
Firewall van EB?
die 15-16 minuten komen bij mij ook vaak voor, heb je al contact gehad met de HD? Het was wel zo 1 op de 3 gesprekken maar nu is dat wel wat minder geworden na de aanpassingen door de 2de lijns helpdesk. Ik ga nog maar weer met ze bellen.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:47:
[...]
Ja, dat heb ik zo nu en dan ook. Pakweg 1 op de 3 langere gesprekken. Heel typisch, het gebeurt zeer vaak als ik 15-16 minuten aan het bellen ben.
zie de SP=Startpost (iets meer eigen research is hier wel gewenst)Deruxian schreef op zondag 19 februari 2006 @ 17:07:
waar kun je die vinden
Verwijderd
Ook wij hebben deze ervaring, als mijn schoonzusje belt en ze gebruikt ook een Philips dectset.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:47:
[...]
Ja, dat heb ik zo nu en dan ook. Pakweg 1 op de 3 langere gesprekken. Heel typisch, het gebeurt zeer vaak als ik 15-16 minuten aan het bellen ben.
Heeft niets met je toestel te maken want ik heb het ook en ik heb het inmiddels met een KPN boston een siemens 3000 en nu met een panasonic dect heb ik het nog steeds. dus laten we ervanuit gaan dat het niet aan je telefoon ligt maar gewoonaan je experia of de slechte omgeving van KPN. Laten we wel zijn het werkt nog niet zoals het moet. en dat weten ze doendersgoed alleenn durven ze er niet voor uit te komen en komen ze telkens weer met nieuwe verhalen.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:54:
[...]
Ook wij hebben deze ervaring, als mijn schoonzusje belt en ze gebruikt ook een Philips dectset.
Ik had laast dat ik niet kon bellen of gebeld worden. dus met de GSm aan de helpdesk bellen. kreeg na veel pijn en moeite de 2de lijn. Meneer ik zie dat u er compleet uit ligt wat uw experia is niet zichtbaar.
Uhh ik kan gewoon internetten. dat kan niet meneer. nou echt wel dus!!! Zal ik nu eens proberen te bellen. want ja ik hang al een half uur via mijn gsm aan de lijn dus mischien doet hij het weer, en ja hoor het lukte. en volgens de medewerker van KPN echt compleet onmogelijk want mijn experia was totaal niet zichtbaar en de lijn was niet te meten. Dus ik ben buiten jullie systeem om aan het bellen en internetten. uhh ja zo lijkt het wel.
oftwel ik heb erg weinig vertrouwen in de omgeving binnen KPN.
Nico
Ja, dat bedoelde ik.:)Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 22:44:
[...]
Het is 192.168.2.1 of bedoelde je dat ook?
Dat is niet nieuw. Bedoel dat meten van KPN.nmolenbeek schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:20:
[...]
Heeft niets met je toestel te maken want ik heb het ook en ik heb het inmiddels met een KPN boston een siemens 3000 en nu met een panasonic dect heb ik het nog steeds. dus laten we ervanuit gaan dat het niet aan je telefoon ligt maar gewoonaan je experia of de slechte omgeving van KPN. Laten we wel zijn het werkt nog niet zoals het moet. en dat weten ze doendersgoed alleenn durven ze er niet voor uit te komen en komen ze telkens weer met nieuwe verhalen.
Ik had laast dat ik niet kon bellen of gebeld worden. dus met de GSm aan de helpdesk bellen. kreeg na veel pijn en moeite de 2de lijn. Meneer ik zie dat u er compleet uit ligt wat uw experia is niet zichtbaar.
Uhh ik kan gewoon internetten. dat kan niet meneer. nou echt wel dus!!! Zal ik nu eens proberen te bellen. want ja ik hang al een half uur via mijn gsm aan de lijn dus mischien doet hij het weer, en ja hoor het lukte. en volgens de medewerker van KPN echt compleet onmogelijk want mijn experia was totaal niet zichtbaar en de lijn was niet te meten. Dus ik ben buiten jullie systeem om aan het bellen en internetten. uhh ja zo lijkt het wel.
Nico
Svijf: Ik kan niet bellen. Mijn ISDN signaal is weg.
Kpn: We gaan even meten... ... Het is goed hoor t/m de NT1.
Svijf: ??? Die hangt los
En zo verder. Uit eindelijk monteur langs geweest.
Lag iets uit in de centrale van Kpn
Verwijderd
Ik had hetzelfde probleem. Inmiddels heb ik een nieuwe EB. Weet je wat voor een kast je hebt? Een EB van de development afdeling waarschijnlijk. Kun je via web-mgmt op de Experia Box komen? Zo ja, dan kun je een heleboel aanpassen en klopt het dat ze je niet kunnen zien.
nmolenbeek schreef op zondag 19 februari 2006 @ 19:20:
[...]
Heeft niets met je toestel te maken want ik heb het ook en ik heb het inmiddels met een KPN boston een siemens 3000 en nu met een panasonic dect heb ik het nog steeds. dus laten we ervanuit gaan dat het niet aan je telefoon ligt maar gewoonaan je experia of de slechte omgeving van KPN. Laten we wel zijn het werkt nog niet zoals het moet. en dat weten ze doendersgoed alleenn durven ze er niet voor uit te komen en komen ze telkens weer met nieuwe verhalen.
Nico
Ik probeerde net via mijn kpn m'n experiabox in te stellen, maar ik krijg steeds de volgende fout: rg.error.no.valid.data
Is dat bij jullie ook zo? Of zou het komen doordat ik het wachtwoord van mij EB heb gewijzigd. Zo ja, kan KPN dan ook geen firmware upgrades meer doen bij mij?
Is dat bij jullie ook zo? Of zou het komen doordat ik het wachtwoord van mij EB heb gewijzigd. Zo ja, kan KPN dan ook geen firmware upgrades meer doen bij mij?
Verwijderd
Bovenstaande probleem heb ik ook, alleen wordt de verbinding eerder verbroken. Meestal na 1 minuut of 3 minuten. En ik dacht ook dat het aan mijn Philips dect toestel lag, maar met een niet-draadloze telefoon bleef ik last houden van hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:47:
[...]
Verwijderd
Tip!deepbass909 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:34:
Ik heb dit topic een beetje door zitten spitten, maar ik blijf met een vraag over de mac zitten. Ik heb voor mijn vriendin ipb aangevraagd. Normaal zou ik het activeren bij haar, maar ik zit daarvoor een beetje ver weg op het moment (Singapore).
Waar ik nog niet echt uit komt is hoe je de boel moet instellen. In de handleiding staat dat je alles moet aansluiten, cd erin, klaar. Maar ja, die cd is voor Windows en niet voor mac OS. Hoe zorg je er op de mac dus voor dat het gaat werken? Is het eigenlijk gewoon plug'n'play, en zorgt de DHCP server van het modem direct voor een verbinding naar buiten? Of is het verstandig dat ik een vriend/vriendin met een windows laptop inschakel om de instellingen in orde te maken?
Update 12-2-06: Nieuw hoofdstuk over draadloze netwerken (bijv. de KPN Experiabox*)
*NB: KPN verleent officieel geen Mac-ondersteuning maar hier zie je dat het gewoon werkt
http://home.tiscali.nl/ma...ccursus/13xdraadloos.html
Ik ben ook nog bij HCCnet en 21-03-2006 loopt mijn abbo af.. Maar ik heb nu ook al Internetplusbellen.Cave_Boy schreef op zondag 19 februari 2006 @ 09:07:
Ik zit al een tijdje mee te lezen in de inmiddels enkele topics over internetplusbellen. Inmiddels ook al aangevraagd en mijn HCCnet laten stoppen. Deze heeft oook al mailtje gestuurd dat er vanaf 1-04-2006 geen singaal meer op de lijn zit. Aangezien ik na 2 weken sinds aanvraag via internet nog geen m,ailtje of brief had ontvangen heb ik ze gister gebeld. Ze zeiden eerst de heletijd dat het NIET kan op 1-04-2006 om singaal er ook weer op te hebben met de reden. De provider heet nog geen singaal vrij aan KPN gegeven waardoor KPN nog niks "mag/ kan" doen. Zo konden ze hem ook niet in behandeling nemen de aanvraag (zo zei die meneer het). Ik vroeg metten van waarom er dan niet gebeld is of gemaild naar me met dit probleem. Ja dat wist hij ook niet. Maar ik zou in aanmerking komen voor KPN internetplus bellen zo rond 1,5 a 2 weken nadat HCCnet het singaal vrij gegeven heeft. Ik zo zeggen dat is ook raar op de aanmelding via internet staan juist vinkjes dat je het singaal KPN over het andere singaal wilt laten gaan dus dat HCCnet terniet gedaan wordt. En men promoot hiermee met een simpele overstap zonder downtime. Of ja elk geval geen lange tijd. Na veel uitzoekwerk van de man achter de telefoon kon het inene wel en ik schijn 1-04-2006 Internetplusbellen te hebben. Ik hoop het. Ik hoop niet dat de rest ook zo moeilijk gaat maar ik wacht af
RaRa hoe kan dat... gewoon hccnet opzeggen en KPN IPB aanvragen en dan even goed zeggen dat HCCnet een connected bij KPN provider is.
Het werkt als een trein, alleen jammer dat Wifi uitstaat standaard

Maar ik kan ook zelfs nog via hccnet werken...
Ik probeer al anderhalve week ipb aan te vragen via het internet. Echter ik krijg/hoor maar niets. Omdat ik in het buitenland zit kan ik niet naar de HD bellen. Dus heb ik een mail gestuurd, maar daar wordt ook niet op gereageerd. Afgelopen vrijdag heb ik mijn vrouw (vanuit nederland) laten bellen naar 0244, daar werd heel vriendelijk gezegd dat het wel 7 dagen tot 2 weken kan duren voor je iets hoort op een internet bestelling. Toen mijn vrouw de vraag stelde of het niet vreemd was dat de order niet bevestigd werd per email beantwoorden ze met, nee hoor, het kan echt zo lang duren.
Ik werk zelf in client support en sales, maar als ik een mail meer dan 24 hr laat liggen en zeker een bestelling dan krijg ik ongenadig op mijn flikker en terecht.
Telefonisch bestellen gaat pas vanaf 1 maart omdat we ISDN hebben...... Heel vreemd, een product wel via internet aanbieden, maar vervolgens niet per telefoon verkopen.
Ik had altijd een hoge pet op van KPN, maar door deze actie zijn ze behoorlijk in mijn achting gedaald. De pest is om over te gaan naar een andere provider moet ik eerst migreren naar analoog (a 75 Euri). Feitelijk geen keus, als ik volgende week thuis ben, dan zullen ze ervan lusten.....
KPN:
Ik werk zelf in client support en sales, maar als ik een mail meer dan 24 hr laat liggen en zeker een bestelling dan krijg ik ongenadig op mijn flikker en terecht.
Telefonisch bestellen gaat pas vanaf 1 maart omdat we ISDN hebben...... Heel vreemd, een product wel via internet aanbieden, maar vervolgens niet per telefoon verkopen.
Ik had altijd een hoge pet op van KPN, maar door deze actie zijn ze behoorlijk in mijn achting gedaald. De pest is om over te gaan naar een andere provider moet ik eerst migreren naar analoog (a 75 Euri). Feitelijk geen keus, als ik volgende week thuis ben, dan zullen ze ervan lusten.....
KPN:

Hallo mensen,
Zo, dat is ff lezen zeg. 4 Topics al over IPB. Ik heb niet alles tot op de letter gelezen, alleen deel 4. De voorgaande delen heb ik doorgescand. Ik mis toch nog wat info over de betrouwbaarheid van de Internet verbinding. Ik heb nu een @Home Breedband verbinding en overweeg IPB Basic te nemen. Op papier hebben beide verbindingen ongeveer dezelfde up- en downsnelheid. @Home is echter de afgelopen jaren buitengewoon betrouwbaar gebleken, hoe is dat met de ADSL van KPN? En is er iemand die een gebruikersvergelijking kan meken t.a.v. de snelheden @Home vs. ADSL (Basic)?
Ik overweeg dus om over te stappen, hiermee bespaar ik best wel behoorlijk alleen al op de diverse abonnementen, maar twijfel nog omdat ik niet overtuigd ben van de betrouwbaarheid van IPB en ook een aantal dingen niet zelf kan doen die ik nu wel kan, zoals het gedetailleerd instellen van de router. Ik download ook behoorlijk en moet, als ik het goed begrijp, met IPB wel rekening houden met de verbruikte bandbreedte hiervoor i.b.m. gesprekskwaliteit of zelfs helemaal onbereikbaar kunnen worden.
Ik zou wat reakties uit de losse pols op prijs stellen
Zo, dat is ff lezen zeg. 4 Topics al over IPB. Ik heb niet alles tot op de letter gelezen, alleen deel 4. De voorgaande delen heb ik doorgescand. Ik mis toch nog wat info over de betrouwbaarheid van de Internet verbinding. Ik heb nu een @Home Breedband verbinding en overweeg IPB Basic te nemen. Op papier hebben beide verbindingen ongeveer dezelfde up- en downsnelheid. @Home is echter de afgelopen jaren buitengewoon betrouwbaar gebleken, hoe is dat met de ADSL van KPN? En is er iemand die een gebruikersvergelijking kan meken t.a.v. de snelheden @Home vs. ADSL (Basic)?
Ik overweeg dus om over te stappen, hiermee bespaar ik best wel behoorlijk alleen al op de diverse abonnementen, maar twijfel nog omdat ik niet overtuigd ben van de betrouwbaarheid van IPB en ook een aantal dingen niet zelf kan doen die ik nu wel kan, zoals het gedetailleerd instellen van de router. Ik download ook behoorlijk en moet, als ik het goed begrijp, met IPB wel rekening houden met de verbruikte bandbreedte hiervoor i.b.m. gesprekskwaliteit of zelfs helemaal onbereikbaar kunnen worden.
Ik zou wat reakties uit de losse pols op prijs stellen
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
IPB is bij mij in bestelling, maar ik heb wel al ruim 5 jaar ADSL bij Planet (over de lijn van KPN dus).roma0803 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:21:
Op papier hebben beide verbindingen ongeveer dezelfde up- en downsnelheid. @Home is echter de afgelopen jaren buitengewoon betrouwbaar gebleken, hoe is dat met de ADSL van KPN?
In het begin viel de verbinding nog wel eens weg (maar na uit-/aanzetten van de modem ging'ie weer), maar ik denk dat de afgelopen 2,5 jaar de modem niet meer is uitgeweest. Lijkt me wel betrouwbaar.
Qua snelheid kan ik niet echt vergelijken, maar ik ben altijd wel tevreden geweest.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
@roma..
Tja vooralsnog werkt het prima, nog geen storingen gehad, behalve dan dat er in de eerste week wat moeilijkheden kunnen zijn bij de verbinding tussen IPB en IPB (VOIP, maar zie daarvoor ook TS).
Tja zonder hier een discussie te willen starten wat beter is @home of ADSL, ben ik toch van mening dat ADSL behoorlijk stabieler is dan @home. Hier in Groningen had ik vaak last van een storing, niet lang, paar uurtjes soms. Maar dat heeft mij toch gezet tot overstappen op ADSL waarbij ik nog geen enkele storing heb gehad (tenminste niet bewust meegemaakt :-)) Heb nu +/- 1,5 jaar ADSL direct van KPN en nu een maand IPB.
Tja vooralsnog werkt het prima, nog geen storingen gehad, behalve dan dat er in de eerste week wat moeilijkheden kunnen zijn bij de verbinding tussen IPB en IPB (VOIP, maar zie daarvoor ook TS).
Tja zonder hier een discussie te willen starten wat beter is @home of ADSL, ben ik toch van mening dat ADSL behoorlijk stabieler is dan @home. Hier in Groningen had ik vaak last van een storing, niet lang, paar uurtjes soms. Maar dat heeft mij toch gezet tot overstappen op ADSL waarbij ik nog geen enkele storing heb gehad (tenminste niet bewust meegemaakt :-)) Heb nu +/- 1,5 jaar ADSL direct van KPN en nu een maand IPB.
Ik vind het internet zeer betrouwbaar. Het doet het hier beter als @home. ADSL heeft er het laatste jaar nog niet uitgelegen. @home wel...
[ Voor 52% gewijzigd door Edmund op 20-02-2006 18:01 ]
Via vaste utp heb ik geen problemen tot nu toe. Dus tot nu nog wel tevreden. Wireless ging niet van harte. Deïnstalleren van wireless bleef ook hangen op de installshield. Vreemd. Adapter mooi opgeborgen in de kast 
Nummerportering ging achteraf prima! Oude nummer werd gelijk meegezonden bij bellen. Alleen de bereikbaarheid was 3 uurtjes ruk. Ik was continu in gesprek. Nu weer ok dus.
Nummerportering ging achteraf prima! Oude nummer werd gelijk meegezonden bij bellen. Alleen de bereikbaarheid was 3 uurtjes ruk. Ik was continu in gesprek. Nu weer ok dus.
[ Voor 119% gewijzigd door scorelord op 20-02-2006 14:03 . Reden: addendum ]
Verwijderd
HetNet heeft zijn "mijn gegevens"-pagina's vernieuwd. De Surfen&Bellen opties die er nu staan, zijn:
Grappig dat ze BelOnbeperkt Altijd als een aparte abonnementsvorm geven. Is het bij Het Net misschien niet 10 euro per maand per nummer, maar gewoon 10 euro per maand?Instap Surfen en Bellen, ¤ 29,95.
Onbeperkt surfen en voordelig bellen. ¤ 29,95 per maand. Internet: 1,5 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Helpdesk via 0900-1407 (¤ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk.
Snel Surfen en Bellen, ¤ 34,95.
Onbeperkt surfen en voordelig bellen. ¤ 34,95 per maand. Internet: 4 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Gratis E-mail SpamFilter. Helpdesk via 0900-1407 (¤ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 2 gesprekken tegelijkertijd mogelijk.
Instap Surfen en Bellen Onbeperkt, ¤ 39,95.
Onbeperkt surfen en voordelig bellen. ¤ 39,95 per maand. Internet: 1,5 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Helpdesk via 0900-1407 (¤ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk. Altijd onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland (exclusief betaalde servicenummers).
Snel Surfen en Bellen Onbeperkt, ¤ 44,95.
Onbeperkt surfen en voordelig bellen. ¤ 44,95 per maand. Internet: 4 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Gratis E-mail SpamFilter. Helpdesk via 0900-1407 (¤ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 2 gesprekken tegelijkertijd mogelijk. Altijd onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland (exclusief betaalde servicenummers).
Dan nog, het is toch goedkoper. Ik betaal € 45 bij Planet (ofzo) en dan heb ik alleen 's avonds gratis.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:15:
HetNet heeft zijn "mijn gegevens"-pagina's vernieuwd. De Surfen&Bellen opties die er nu staan, zijn:
[...]
Grappig dat ze BelOnbeperkt Altijd als een aparte abonnementsvorm geven. Is het bij Het Net misschien niet 10 euro per maand per nummer, maar gewoon 10 euro per maand?
Alleen de uploadsnelheid is niet riant te noemen. Ik vraag me af wat dat doet als je twee gesprekken voert en je wilt dan nog internetten.
Jah de upload is echt een kriem bij Hetnet. Ik betaal liever wat meer voor een hogere upload.
Ik heb "Verschillen met andere aanbieders" toegevoegd in de TS. Mochten er nog meer verschillen zijn dan laten jullie maar wat horen. Mijn adres staat onderaan in de TS.
Ik heb "Verschillen met andere aanbieders" toegevoegd in de TS. Mochten er nog meer verschillen zijn dan laten jullie maar wat horen. Mijn adres staat onderaan in de TS.
[ Voor 49% gewijzigd door Edmund op 20-02-2006 16:37 ]
Verwijderd
Ik vond het ook nogal bijzonder. Ik had namelijk aangenomen dat het verschil in aantal gelijktijdige gesprekken per abonnement aan de upload-snelheid lag.MrSleeves schreef op maandag 20 februari 2006 @ 16:21:
Alleen de uploadsnelheid is niet riant te noemen. Ik vraag me af wat dat doet als je twee gesprekken voert en je wilt dan nog internetten.
Volgensmij, als je het ruim neemt, heb je 256 kbps - (80 kbps * 2) = 96 kbps over met 2 gelijktijdige gesprekken.
Mijn 3000/512 haalt maar 371 kbps van de upload, dus dat is 141 kbps "overhead" (ik woon 534 m van de centrale). Volgensmij betekent dit dus dat je even moet stoppen met internetten als je met 2 mensen tegelijk belt, want je houdt niet tot nauwelijks iets over. Prachtig.
De laatste 2 maanden werkt IPB (op een enkele echo na) hier zonder problemen. Alleen vanmorgen zag ik plotseling het TEL2 lampje knipperen. Vanmiddag knipperde het lampje nog steeds en het ritme deed me denken aan het overgaan van een telefoon. Toen even een telefoon op TEL2 aangesloten en inderdaad was er telefoon op TEL2. Bij het opnemen was er een dode lijn. Gelukkig knippert het lampje nu niet meer. Ik heb trouwens maar 1 telefoonnummer.
ik heb vanmiddag weer gesproken met de 2de lijn HD en daar zegt men dat er afgelopen weekeinde verbeteringen zijn doorgevoerd waardoor dit probleem verholpen moet zijn. men adviseerde om gelijk te bellen met de HD als het zich weer voordoet.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2006 @ 10:46:
[...]
Bovenstaande probleem heb ik ook, alleen wordt de verbinding eerder verbroken. Meestal na 1 minuut of 3 minuten. En ik dacht ook dat het aan mijn Philips dect toestel lag, maar met een niet-draadloze telefoon bleef ik last houden van hetzelfde probleem.
Verwijderd
Ik ben gisteravond gebeld door de 2e lijn HD en mijn Experiabox werd gereset door hen. Nu zou het probleem verholpen moeten zijn. En ook het advies meteen weer te bellen als het probleem zich voor bleef doen.knireis schreef op maandag 20 februari 2006 @ 19:20:
[...]
ik heb vanmiddag weer gesproken met de 2de lijn HD en daar zegt men dat er afgelopen weekeinde verbeteringen zijn doorgevoerd waardoor dit probleem verholpen moet zijn. men adviseerde om gelijk te bellen met de HD als het zich weer voordoet.
Vreemd dat iedereen zoveel problemen heeft met IPB.
Ik heb al 8 maanden IPB en al en half jaar geen problemen meer gehad.
Enigste probleem vind ik dat je de firewall van de Experiabox niet zelf kan instellen.
Siemens software gebruik ik niet, maar gewoon Windows Wireless Configuration tool omdat ik ook in het begin problemen had met weg vallen van de verbinding. Wat je ook nog kan proberen is een ander kanaal kiezen. (via mijn KPN)
Ik heb al 8 maanden IPB en al en half jaar geen problemen meer gehad.
Enigste probleem vind ik dat je de firewall van de Experiabox niet zelf kan instellen.
Siemens software gebruik ik niet, maar gewoon Windows Wireless Configuration tool omdat ik ook in het begin problemen had met weg vallen van de verbinding. Wat je ook nog kan proberen is een ander kanaal kiezen. (via mijn KPN)
Verwijderd
Mischien heeft iemand hier iets aan.
Ik kon mijn box niet activeren omdat ik het activatie telefoonnummer niet kon bereiken. KPN gebelt en daar kreeg ik een heel ander nummer. Men vond het vreemd bij de helpdesk dat dit nummer niet in de handleiding stond.
0800-4450544
Hiermee ging het activeren prima.
Ik kon mijn box niet activeren omdat ik het activatie telefoonnummer niet kon bereiken. KPN gebelt en daar kreeg ik een heel ander nummer. Men vond het vreemd bij de helpdesk dat dit nummer niet in de handleiding stond.
0800-4450544
Verwijderd
Sinds een week ben ik geporteerd en alles werkt goed.
Echter hoor ik als ik vanaf een vaste lijn belt naar mijn huis en andersom van IPB naar vaste lijn toch een heel klein echootje. Je kan het ook een klein ruisje noemen na het praten.
Is dit normaal of moet ik dan de helpdesk toch maar even bellen?
Echter hoor ik als ik vanaf een vaste lijn belt naar mijn huis en andersom van IPB naar vaste lijn toch een heel klein echootje. Je kan het ook een klein ruisje noemen na het praten.
Ik moest echt twee keer kijken.. is bijna exact mijn telefoonnummer.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 12:47:
0800-4450544

/offtopic
Verwijderd
Dank je wel!Edmund schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:31:
Gewoon de HD bellen.
Komt dit vaker voor en wordt dit dan uiteindelijk goed opgelost?
Als ik dat ruisje niet hoort dan klinkt het perfect.
Nu vind ik het behoorlijk irritant dat echo ruisje.
Wat de helpdesk betreft, daar ben ik toch wel enorm tevreden over.
Binnen een paar minuten heb ik de medewerkers al aan de lijn.
Bij mijn vorige provider was dit wel eens anders.
Er zijn hier en daar nog wel wat problemen met IPB. Als niemand de HD gaat bellen schiet het ook niet op. Wil je een goede tel-verbinding hebben dan zul je toch af en toe moeten zeuren en de HD bellen. Hoe meer er bellen hoe eerder er na gekeken wordt. Verder is dit gewoon een storing dus het 0800-nummer gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:53:
[...]
Dank je wel!
Komt dit vaker voor en wordt dit dan uiteindelijk goed opgelost?
Als ik dat ruisje niet hoort dan klinkt het perfect.
Nu vind ik het behoorlijk irritant dat echo ruisje.
Wat de helpdesk betreft, daar ben ik toch wel enorm tevreden over.
Binnen een paar minuten heb ik de medewerkers al aan de lijn.
Bij mijn vorige provider was dit wel eens anders.
gisteren avond navraag gedaan en IPB aangevraagdVerwijderd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:32:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens joost. Vraag meer eens een extra nummer aan en dan zie je bij stap 3 dat je de optie voor voordeelnummers aan kunt vinken.(Je kunt het annuleren)
de 10 euro extra is voor het bellen naar alle nummers.
mijn ipb aanvraag gaat mogelijk 8 tot 11 weken duren. slik
een tweaker die net in zijn nieuwe huis 8 tot 11 weken zonder
Als je geporteerd bent en je hebt last van ruis op je lijn dan kun je 2 dingen doen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:27:
Sinds een week ben ik geporteerd en alles werkt goed.
1) Kabel tussen de lijn ingang van je experiabox en telefoon tekentje op je splitter weghalen.
2) De gehele splitter + kabels weghalen en de kabel van je ISRA direct aansluiten op de ADSL poort van je experia box.
Mocht het hierna nog niet opgelost zijn HD bellen.
slik++joosd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:41:
[...]
mijn ipb aanvraag gaat mogelijk 8 tot 11 weken duren. slik
een tweaker die net in zijn nieuwe huis 8 tot 11 weken zonder
geldt dat voor iedereen die 8 tot 11 weken?
edit:
in het bevestigingsmailtje van planet dat ik kreeg stond:
"Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 3 weken"
[ Voor 20% gewijzigd door makreel op 21-02-2006 20:15 ]
Verwijderd
Heel herkenbaar, belooft niet veel goeds, toch maar naar UPC?htca schreef op maandag 20 februari 2006 @ 11:19:
Ik probeer al anderhalve week ipb aan te vragen via het internet. Echter ik krijg/hoor maar niets. Omdat ik in het buitenland zit kan ik niet naar de HD bellen. Dus heb ik een mail gestuurd, maar daar wordt ook niet op gereageerd. Afgelopen vrijdag heb ik mijn vrouw (vanuit nederland) laten bellen naar 0244, daar werd heel vriendelijk gezegd dat het wel 7 dagen tot 2 weken kan duren voor je iets hoort op een internet bestelling. Toen mijn vrouw de vraag stelde of het niet vreemd was dat de order niet bevestigd werd per email beantwoorden ze met, nee hoor, het kan echt zo lang duren.
KPN:
De callcenter jongens en meisjes hebben ook allemaal een ander verhaal. Ik stond na aanmelding via internet in het ene systeem maar dit liep niet door naar het andere. Eerst de opmerking gekregen dan kunt u wel telefonisch opnieuw aanmelden totdat ISDN ter sprake kwam. Dat kan pas telefonisch na 1 maart Ik ben inmiddels al uit het systeem gevallen. Zijn ze dan toch te vroeg met de Internet aanmelding voor ISDN? Is er een klaaglijn bij KPN?
Hoi,
Wie kan me helpen met het volgende. De Experia geeft mijn draadloze set een IP adres in de 169 serie. Hierdoor kan ik geen verbinding krijgen. Als ik een statisch IP adres opgeef (192.168.2.210) heb ik wel verbinding met Experia (kan pingen) maar niet met internet??
Wie kan me helpen met het volgende. De Experia geeft mijn draadloze set een IP adres in de 169 serie. Hierdoor kan ik geen verbinding krijgen. Als ik een statisch IP adres opgeef (192.168.2.210) heb ik wel verbinding met Experia (kan pingen) maar niet met internet??
Je krijgt geen 169.254.x.x adres van een DHCP server (dat in dit geval de Experiabox is), maar Windows geeft zich zelf vaak dat IP-adres als het geen IP-adres krijgt van een DHCP-server.
Dank voor je reactie, maar kun je me zeggen waarom ik dan geen IP adres vanuit de Experia krijg?
Ik heb de Experia al uit- en aangezet overigens en bij de wireless adapter ook het IP adres vrijgegeven en opnieuw opgevraagd.
Ik heb de Experia al uit- en aangezet overigens en bij de wireless adapter ook het IP adres vrijgegeven en opnieuw opgevraagd.
Verwijderd
Volgens HD van KPN gaan per 1 maart bevestigingen van ISDN aanvragers de deur uit.....Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:
[...]
Heel herkenbaar, belooft niet veel goeds, toch maar naar UPC?
De callcenter jongens en meisjes hebben ook allemaal een ander verhaal. Ik stond na aanmelding via internet in het ene systeem maar dit liep niet door naar het andere. Eerst de opmerking gekregen dan kunt u wel telefonisch opnieuw aanmelden totdat ISDN ter sprake kwam. Dat kan pas telefonisch na 1 maart Ik ben inmiddels al uit het systeem gevallen. Zijn ze dan toch te vroeg met de Internet aanmelding voor ISDN? Is er een klaaglijn bij KPN?
Ik ben sinds 1 februari (!!) al bezig om klant te worden van KPN. Als eerste heb ik drie dagen (toevallig net de dagen voordat die advertentie groot in de krant kwam te staan) in de wacht gestaan, omdat ik niet via internet kon bestellen (kreeg constant een sessie-error). Na op woensdagavond toch maar 45 minuten wachten is uiteindelijk mijn bestelling opgenomen door een meid die ook nog eens in de lach schoot omdat mijn straatnaam zo grappig klonk, dus dat duurde ook nog eens 10 minuten (letterlijk) langer omdat ze telkens zo moest lachen.
Maar goed, 2 weken later: nog steeds geen reactie! Dus ik bel weer (dat was dus vorige week) naar de HD. Na 10 minuten wachten: Meneer, uw bestelling staat er niet in. Na nog een paar minuten: Meneer, uw bestelling is niet doorgekomen, omdat op uw adres geen IPB beschikbaar is. Dat vond ik erg raar, omdat ik het hele probleem (via internet aanvragen) aan het begin al had uitgelegd, en die meid mij had verzekerd dat ik gewoon IPB op dat adres kon krijgen. Dus ik ben nog eens naar de KPN-site gegaan, en in die bestellingprocedure was het ineens wel mogelijk! Dus ik bel meteen weer met de HD, en die jongen die ik aan de telefoon krijg: Ja hoor, u kunt IPB gewoon krijgen op uw adres. Dus de bestelling is weer opnieuw geplaatst.
Maar een week later (vandaag) nog steeds geen bevestiging!! Dus ik bel weer, en die jongen zegt wéér dat de bestelling er niet in staat. Langzamerhand toch lichtelijk geagiteerd vraag ik waarom dan niet. Dus hij gaat t uitzoeken: omdat op uw adres geen IPB beschikbaar is. AAAARRGGGHHH
Dat had me 3 weken geleden toch al wat tijd kunnen besparen, zodat ik in mijn nieuwe huis een andere internetaansluiting had kunnen aanvragen.... pfffff. Was best positief over KPN, maar na dit verhaal vind ik het ECHT een log bedrijf
Maar goed, 2 weken later: nog steeds geen reactie! Dus ik bel weer (dat was dus vorige week) naar de HD. Na 10 minuten wachten: Meneer, uw bestelling staat er niet in. Na nog een paar minuten: Meneer, uw bestelling is niet doorgekomen, omdat op uw adres geen IPB beschikbaar is. Dat vond ik erg raar, omdat ik het hele probleem (via internet aanvragen) aan het begin al had uitgelegd, en die meid mij had verzekerd dat ik gewoon IPB op dat adres kon krijgen. Dus ik ben nog eens naar de KPN-site gegaan, en in die bestellingprocedure was het ineens wel mogelijk! Dus ik bel meteen weer met de HD, en die jongen die ik aan de telefoon krijg: Ja hoor, u kunt IPB gewoon krijgen op uw adres. Dus de bestelling is weer opnieuw geplaatst.
Maar een week later (vandaag) nog steeds geen bevestiging!! Dus ik bel weer, en die jongen zegt wéér dat de bestelling er niet in staat. Langzamerhand toch lichtelijk geagiteerd vraag ik waarom dan niet. Dus hij gaat t uitzoeken: omdat op uw adres geen IPB beschikbaar is. AAAARRGGGHHH

Verwijderd
Aan en uitzetten heeft geen direkt effect: heb je op mijn KPN de wifi wel aangezet? Standaard staat deze namelijk uit, begrijp ik van een aantal reacties hier. Dat IP wat jij krijgt wijst erop dat je geen IP krijgt van de box, mogelijk zit je tever ervan, mogelijk heb je een stoorzender bijv. magnetron, bijvoorbeeld een ander kanaal proberen in te stellen op mijn KPN (en verifieren dat het aan staat)bokibe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:18:
Dank voor je reactie, maar kun je me zeggen waarom ik dan geen IP adres vanuit de Experia krijg?
Grote kans dat de invoerde key voor de netwerkbeveiliging niet goed is. Weet je zeker dat je de goede key hebt?bokibe schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 23:18:
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Verwijderd
Ik heb mijn xbox ook met de experia verbonden, ik gebruik XBMC zodat het een media center pc is geworden. Streamen e.d. vanaf mn pc werkt perfect, echter ik wil ook graag scripts draaien om bv. video clips e.d. van internet af te spelen. Nu haalt de xbox wel de gegevens op van de beschikbare clips bv. maar ik kan deze vervolgens niet afspelen. Er is dus wel verbinding met internet. Zou dit aan de firewall kunnen liggen van de Experia? Iemand anders hier ervaring mee?
Via Planet ruim 2,5 week geleden aangemeld, direct bevestigingsmail ontvangen. 2 dagen er na een bevestigingsbrief (met machtigingskaarten etc.) De 14e feb een mail dat mijn installatiepakket (ISDN) binnen drie weken wordt verstuurd. Alles lijkt bij mij volgens plan te verlopen, ben ik soms een proefkonijn ?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 07:07:
[...]
Volgens HD van KPN gaan per 1 maart bevestigingen van ISDN aanvragers de deur uit.....
[ Voor 44% gewijzigd door Vern op 22-02-2006 12:56 ]
- of je stopt de stekker er in -
Zet de kleine letters eens om in hoofdletters of vice versa.P_de_B schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 10:00:
Grote kans dat de invoerde key voor de netwerkbeveiliging niet goed is. Weet je zeker dat je de goede key hebt?
Op Mijn eigen KPN staat de key in hoofdletters, terwijl ik hem dus wel met kleine letters moet invullen.
Maak van beide eens kleine letters. Dit moest ik doen, daarna werkte het pas.Jan-E schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:03:
[...]
Op Mijn eigen KPN staat de key in hoofdletters, terwijl ik hem dus wel met kleine letters moet invullen.
Ik ben inmiddels teruggemaild (heel toevallig een halve dag het posten hier) en mijn eerste bestelling is in het systeem opgenomen. Ik moest wel ernstig rekening houden met enkele weken vertraging.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:23:
[...]
Heel herkenbaar, belooft niet veel goeds, toch maar naar UPC?
Vandaag ook maar weer eens gebeld.htca schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:57:
[...]
Ik ben inmiddels teruggemaild (heel toevallig een halve dag het posten hier) en mijn eerste bestelling is in het systeem opgenomen. Ik moest wel ernstig rekening houden met enkele weken vertraging.
IPB via ISDN aanvragen gaan pas op 1 Maart in behandeling worden genomen.
Kan zelfs 3 weken gaan uitlopen. Ik heb het pas 7 Augustus 2005 besteld
Heb nu wel weer een ander postadres waar ik klachten heen kan sturen.
Dat zullen we dan maar weer eens gaan doen dan.
Alles is nou wel erg fucked up...
Nu probeer ik af en toe een bf2 server. Heel soms laat hij me wel binnen maar 9 vd 10 keer krijg ik gewoon een bericht van 'er is een probleem met je verbinding'. Hamachi doet et grotendeels ook niet meer. Als ik dan naar een game ga, en local doe krijg ik geen servers binnen. Zelf een 'Lan' starte vd game wil wel.
Bij KPN hebben ze geen idee, klantenservice niet en bij de primafoon ook niet. Het enigste advies was snellere verbinding. (vroeger deed hij het met dezelfde snelheid perfect) Firewall uitzette vd modem lijkt me wat link. Maar het vreemdste is tm nations doet het wel en ET ook. Waarom bf2 nou weer niet?!!
Srry, misschien beetje offtopic maar ik weet zeker dat het probleem in de experia box zit. Iemand een oplossing?
Nu probeer ik af en toe een bf2 server. Heel soms laat hij me wel binnen maar 9 vd 10 keer krijg ik gewoon een bericht van 'er is een probleem met je verbinding'. Hamachi doet et grotendeels ook niet meer. Als ik dan naar een game ga, en local doe krijg ik geen servers binnen. Zelf een 'Lan' starte vd game wil wel.
Bij KPN hebben ze geen idee, klantenservice niet en bij de primafoon ook niet. Het enigste advies was snellere verbinding. (vroeger deed hij het met dezelfde snelheid perfect) Firewall uitzette vd modem lijkt me wat link. Maar het vreemdste is tm nations doet het wel en ET ook. Waarom bf2 nou weer niet?!!
Srry, misschien beetje offtopic maar ik weet zeker dat het probleem in de experia box zit. Iemand een oplossing?
Heb ook problemen gehad met het spel "joint-operations" via LAN.
Elke keer als ik de Host ging zoeken werd de Experia box keihard gereset.
Iemand van de development afdeling gehad en die kon het ook niet oplossen. Dus pech gehad.
Nu speel ik via internet en krijg ik soms ook geen verbinding met de melding dat ik geen verbinding met internet heb. Is gelukkig niet vaak, maar moet soms wel eerst een paar keer proberen.
Ping tijden zijn bij mij trouwens wel erg goed, meestal rond de 15ms
Elke keer als ik de Host ging zoeken werd de Experia box keihard gereset.
Iemand van de development afdeling gehad en die kon het ook niet oplossen. Dus pech gehad.
Nu speel ik via internet en krijg ik soms ook geen verbinding met de melding dat ik geen verbinding met internet heb. Is gelukkig niet vaak, maar moet soms wel eerst een paar keer proberen.
Ping tijden zijn bij mij trouwens wel erg goed, meestal rond de 15ms
M'n vriendin heeft het opgegeven om het zelf aan de gang te krijgen en een monteur besteld (die zat toch gratis bij het pakket. 1 Maart komt hij langs.
Ik vermoed heel sterk dat er een probleempje met de telefoonaansluiting is. Ze woont nog niet zo lang in dit huis, en heeft nooit telefoon gehad daar. Bij het aanvragen is dus ook de telefoonlijn pas weer geactiveerd. Ik heb wel wat dingen nagekeken voor vertrek. Er zat namelijk een rond aansluitdoosje waar 4 kabels in uitkwamen. 3 waren oude telefoonlijnen, die ik heb weggehaald. Ik heb een nieuwe (4 aderige cat5e) kabel aangesloten om te verlengen naar de plek waar haar Mac staat. Maar ik weet dus niet of dat allemaal goed aangesloten is, omdat ik het niet heb kunnen testen...
Het probleem dat ze heeft is, wanneer ze het modem aanzet, het ledje adsl langzaam blijft knipperen, wat erop lijkt te duiden dat het modem geen verbinding kan maken met de centrale. En komt heel waarschijnlijk door een aansluitfoutje (hoop ik) of slechte kabels.
Ik hoop dat de monteur 1 Maart alles aan de gang kan krijgen... kan ik eindelijk weer met haar praten...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
de ontvangst van de Gigaset 108 USB Adapter is inderdaad slecht, ik heb de pc maar bedraad aangesloten. echter mijn laptop met ingebouwde wifi heeft op dezelfde plek wel een prima ontvangst. en zelfs een verdieping hoger (beton plafond) nog steeds een goede ontvangst. de Expbox zendt dus wel sterk genoeg.
Vindt t nog steeds jammer dat zelfs wij tweakers
er niet achter kunnen komen hoe we TOCH de webinterface van de EB kunnen bereiken.
Nu is t maar wachten tot kpn hem vrijgeeft en al die tijd alle poorten open of potdicht
Er zijn (voordat men deze discussie opstart) legio mogelijkheden maar allen omslachtig en moest niet nodig zijn.
Laten ze anders (als ze bang zijn dat "men " via de webinterface de boel verstiert) i.i.g. mensen die erom vragen toegang geven tot de EB.
Ach ja...molentjes
Nu is t maar wachten tot kpn hem vrijgeeft en al die tijd alle poorten open of potdicht

Er zijn (voordat men deze discussie opstart) legio mogelijkheden maar allen omslachtig en moest niet nodig zijn.
Laten ze anders (als ze bang zijn dat "men " via de webinterface de boel verstiert) i.i.g. mensen die erom vragen toegang geven tot de EB.
Ach ja...molentjes
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Tja er zit een oneindige loop in, dus op die pagina's kom je niet.scorpio schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:01:
Vindt t nog steeds jammer dat zelfs wij tweakerser niet achter kunnen komen hoe we TOCH de webinterface van de EB kunnen bereiken.
Verwijderd
Heb jij ook die email met de link naar de IPB-pagina om over te stappen ontvangen? Ik heb niets ontvangen, geen email en geen brief en als ik bel wordt ik ook niet veel wijzer...Vern schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:48:
[...]
Via Planet ruim 2,5 week geleden aangemeld, direct bevestigingsmail ontvangen. 2 dagen er na een bevestigingsbrief (met machtigingskaarten etc.) De 14e feb een mail dat mijn installatiepakket (ISDN) binnen drie weken wordt verstuurd. Alles lijkt bij mij volgens plan te verlopen, ben ik soms een proefkonijn ?
Verwijderd
Ik heb me voor de derde keer aangemeld en nu een keurig mailtje binnen 2 dagen dat ik over 3 dagen het installatiepakket zal ontvangen.htca schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 18:57:
[...]
Ik ben inmiddels teruggemaild (heel toevallig een halve dag het posten hier) en mijn eerste bestelling is in het systeem opgenomen. Ik moest wel ernstig rekening houden met enkele weken vertraging.
Nee, die vond ik hier ergens op Tweakers (link), ben nieuw, kom van HCCnet. Heb denk ik wat geluk gehad, één van de eersten. Een paar dagen later waren alle links (ook bij KPN) verdwenen. Suc6.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:44:
[...]
Heb jij ook die email met de link naar de IPB-pagina om over te stappen ontvangen? Ik heb niets ontvangen, geen email en geen brief en als ik bel wordt ik ook niet veel wijzer...
Verwijderd
Ik heb sinds augustus vorig jaar IPB. Krijg vanmiddag ineens via de mail fakturen van Planet en het Net. De Helpdesk (van KPN en Planet) weet nergens van. Meer mensen met dit verschijnsel??
Heb het idee dat er iemand zit te knoeien met een produktie-database. Er staan nml. specificaties in van gesprekken die in januari zijn gevoerd inclusief data, nummers en gespreksduur....
Heb het idee dat er iemand zit te knoeien met een produktie-database. Er staan nml. specificaties in van gesprekken die in januari zijn gevoerd inclusief data, nummers en gespreksduur....

Verwijderd
Is het beveiligingstype nu wel of niet te switchen naar wep? Ik probeer hier een wireless-verbinding te maken met een win2000 pc dmv een SMC-stickje. Deze werkt op al mijn pc's behalve op mijn win2000 machine. Pogingen om de encryptie te wijzigen inclusief de sleutel op mijn kpn werkt niet...
Als hij de data wel download maar je kan het niet afspelen zou het dan niet aan de codecs kunnen liggen?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 12:45:
Ik heb mijn xbox ook met de experia verbonden, ik gebruik XBMC zodat het een media center pc is geworden. Streamen e.d. vanaf mn pc werkt perfect, echter ik wil ook graag scripts draaien om bv. video clips e.d. van internet af te spelen. Nu haalt de xbox wel de gegevens op van de beschikbare clips bv. maar ik kan deze vervolgens niet afspelen. Er is dus wel verbinding met internet. Zou dit aan de firewall kunnen liggen van de Experia? Iemand anders hier ervaring mee?
Het lijkt mij dat FW uitzetten van de Experiabox op dit moment de enige mogelijkheid is.Deruxian schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 23:15:
Alles is nou wel erg fucked up...
Gebruik dan wel ff een FW op je eigen pc.
Je zou hem gewoon via de mijnkpn omgeving moeten kunnen wijzigen naar WEP128.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:56:
Is het beveiligingstype nu wel of niet te switchen naar wep? Ik probeer hier een wireless-verbinding te maken met een win2000 pc dmv een SMC-stickje. Deze werkt op al mijn pc's behalve op mijn win2000 machine. Pogingen om de encryptie te wijzigen inclusief de sleutel op mijn kpn werkt niet...
WEP64 echter lukt niet zonder hulp van de HD.
[ Voor 70% gewijzigd door Repec op 23-02-2006 19:22 ]
Verwijderd
Dat gaat dus #$@%# niet via mijn kpn... kan invullen wat ik wil, blijft net zo hard zo staan.Repec schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:13:
[...]
[...]
Je zou hem gewoon via de mijnkpn omgeving moeten kunnen wijzigen naar WEP128.
WEP64 echter lukt niet zonder hulp van de HD.
Dan bel je %@$&*%$@* de HD toch?Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:24:
[...]
Dat gaat dus #$@%# niet via mijn kpn... kan invullen wat ik wil, blijft net zo hard zo staan.
Verwijderd
[quote]Repec schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 19:13:
[...]
Als hij de data wel download maar je kan het niet afspelen zou het dan niet aan de codecs kunnen liggen?
Nee dat is het niet, via mijn oude router en adsl speelde hij werkelijk elk type stream af, ik krijg nu dus alleen info binnen over welke clips er beschikbaar zijn, maar afspelen werkt dus niet. Ook wanneer ik willekeurig gecodeerde filmpjes via de ingebouwde dvd afspeel heeft de xbox nergens moeite mee. Vandaar mijn vermoeden dat het wellicht aan de firewall ligt, deze heb ik danwel uitgezet maar is geforward naar mn hoofdpc. Misschien dat ik dan toch maar een extra router er tussen zet, de boel daar naar toe forward en vandaar naar de xbox en pc. Alhoewel ik nog steeds hoop dat we eindelijk de mogelijkheid krijgen dit allemaal in te stellen op experia.
[...]
Als hij de data wel download maar je kan het niet afspelen zou het dan niet aan de codecs kunnen liggen?
Nee dat is het niet, via mijn oude router en adsl speelde hij werkelijk elk type stream af, ik krijg nu dus alleen info binnen over welke clips er beschikbaar zijn, maar afspelen werkt dus niet. Ook wanneer ik willekeurig gecodeerde filmpjes via de ingebouwde dvd afspeel heeft de xbox nergens moeite mee. Vandaar mijn vermoeden dat het wellicht aan de firewall ligt, deze heb ik danwel uitgezet maar is geforward naar mn hoofdpc. Misschien dat ik dan toch maar een extra router er tussen zet, de boel daar naar toe forward en vandaar naar de xbox en pc. Alhoewel ik nog steeds hoop dat we eindelijk de mogelijkheid krijgen dit allemaal in te stellen op experia.
**edit**
[ Voor 100% gewijzigd door Repec op 23-02-2006 19:56 ]
Verwijderd
Ga ik %@$&*%$@* nu ook doen.
Overigens iemand nog een tip om wifi in win2000 aan de praat te krijgen?
edit:
wifi werkt ineens nadat ik em op wep heb kunnen zetten. Dit ging eerst met geen mogelijkheid. Volgens de HD lag dit aan het vele gebruik van MijnKpn de laatste tijd, omdat IPB een succes blijkt te zijn
Het verhaal dat mijn spraakverbinding na pak weg 15 minuten er uit knikkert heeft volgens de HD als oorzaak dat ik torrents aan het downloaden ben en er daardoor teveel UDP-verbindingen gebruikt werden. Siemens is hiervoor een patch aan het maken, maar dat kan wel even op zich laten wachten volgens de 2de lijn. Siemens gaat er namelijk vanuit dat het hele torrent-gebeuren alleen maar gebruikt word voor illegale content, dus die downloaders kunnen wel even wachten

Mijn vraag was op mijn beurt: waarom denkt u dat mensen een highspeed-adsl-abbo nemen?
Lekker stelletje daar. Ons leuke dingen aansmeren en dan de support op een laag pitje zetten omdat we blijkbaar toch alleen maar illegaal bezig zijn........
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2006 21:05 ]
Mits sp4 geinstalleerd is kun je gewoon de gigaset software installeren.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:32:
[...]
Verwijderd
Ik heb vanmiddag nog langdurig contact gehad met de HD van Planet. Langdurig omdat er een aantal ordersystemen uit lagen. Via tweede lijns wist de medewerker van KPN mij te vertellen dat er ondertussen 14(!?) aanvragen van mij in het systeem zaten. Dat ISDN pas uitgevoerd gaat worden vanaf 1 maart. Dat in de eindcentrale waarop ik zit aangesloten maar een beperkt aantal ISDN-IPB poorten beschikbaar zijn en dat iedereen met IPB over ISDN een soort van proefpersonen zijn. Omdat IPB over ISDN "anders aangesloten is" (?).
Het komt er dus kort op neer dat er de kans bestaat dat ik pas over ......... aangesloten wordt, omdat er maar een beperkte capaciteit is. Dus, beschikbaar wil nog niet zeggen dat ze het je kunnen leveren, dat ligt aan hoeveel aanvragen er op de eindcentrale zijn gedaan en wat zijn capaciteit is (voor ISDN). Ik kreeg als laatste te horen dat ik moet afwachten, ik wacht al vanaf februari 2005.......
..... en als afsluiter, aanvragen die de afgelopen week(en) gedaan zijn via Internet (Planet, KPN of HetNet) voor IPB via ISDN worden mondjesmaat verwerkt vanaf 1 maart en kan het zijn dat je na 1 maart opnieuw moet aanvragen.
bron: HD IPB van KPN (correct me if I am wrong!)
Het komt er dus kort op neer dat er de kans bestaat dat ik pas over ......... aangesloten wordt, omdat er maar een beperkte capaciteit is. Dus, beschikbaar wil nog niet zeggen dat ze het je kunnen leveren, dat ligt aan hoeveel aanvragen er op de eindcentrale zijn gedaan en wat zijn capaciteit is (voor ISDN). Ik kreeg als laatste te horen dat ik moet afwachten, ik wacht al vanaf februari 2005.......
..... en als afsluiter, aanvragen die de afgelopen week(en) gedaan zijn via Internet (Planet, KPN of HetNet) voor IPB via ISDN worden mondjesmaat verwerkt vanaf 1 maart en kan het zijn dat je na 1 maart opnieuw moet aanvragen.
Misschien een hele domme vraag, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Als er een telefoon rechtstreeks op de lijn wordt aangesloten (dus op de hoofdaansluiting, voor de splitter) is er dan een kiestoon hoorbaar?
M'n vriendin heeft het namelijk geprobeerd, maar hoorde niks. Maar als ik dit topic doorlees, lees ik dat de telefoon zowel via de klassieke (POTS) lijn als aDSL kan lopen (waarbij aDSL de voorkeur krijgt). Maar dat betekend dat de klassieke, POTS lijn dus eigenlijk een kiestoon moet geven?
Als er een telefoon rechtstreeks op de lijn wordt aangesloten (dus op de hoofdaansluiting, voor de splitter) is er dan een kiestoon hoorbaar?
M'n vriendin heeft het namelijk geprobeerd, maar hoorde niks. Maar als ik dit topic doorlees, lees ik dat de telefoon zowel via de klassieke (POTS) lijn als aDSL kan lopen (waarbij aDSL de voorkeur krijgt). Maar dat betekend dat de klassieke, POTS lijn dus eigenlijk een kiestoon moet geven?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik hoop niet dat ik proefpersoon ga worden (IPB over ISDN) ik ben namelijk niet erg gelukkig als mijn verbinding er steeds uit gaat schieten. Mijn baas trouwens ook niet (hoewel eens een poosje niet thuiswerken ook wel lekker isVerwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:55:
Ik heb vanmiddag nog langdurig contact gehad met de HD van Planet. Langdurig omdat er een aantal ordersystemen uit lagen. Via tweede lijns wist de medewerker van KPN mij te vertellen dat er ondertussen 14(!?) aanvragen van mij in het systeem zaten. Dat ISDN pas uitgevoerd gaat worden vanaf 1 maart. Dat in de eindcentrale waarop ik zit aangesloten maar een beperkt aantal ISDN-IPB poorten beschikbaar zijn en dat iedereen met IPB over ISDN een soort van proefpersonen zijn. Omdat IPB over ISDN "anders aangesloten is" (?).
Verder snap ik het niet, ze hadden toch op hun klompen kunnen aanvoelen dat mensen met een ISDN lijn over willen stappen naar IPB. Technologie van ISDN is niet meer nodig (dubbele lijn inbellen voor snelheid en bereikbaar blijven als de ene lijn in gesprek is), daarbij zijn de kosten voor ISDN aanzienlijk (60 euro in de twee maanden, als je weining gesprekkosten heb is dat behoorlijk hoog)
16 maart word ik aangesloten, 13 februari aanvraag gedaan (en nog een keer op 16 februari en een klaagmail op 18 februari), ik wacht in spanning af.
Als je net om bent dan geeft de hoofdaansluiting nog gewoon een kiestoon. Vanaf het moment dat je geporteerd bent heb je geen kiestoon meer op de binnenkomende lijn en kan je alleen nog maar via de EB bellen en gebeld worden. De draden van het "ouderwetse" telefonie gedeelte zijn dan nl verwijderd.deepbass909 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:30:
Misschien een hele domme vraag, maar het antwoord kan ik niet vinden.
Verwijderd
Ik zelf niet maar, maar een fam.lid wel. Ben even wezen kijken, factuur van het net en planet. Bedrag was het zelfde als vermeld onder Mijn KPN. Ze hadden nog geen factuur van KPN zelf ontvangen..Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 18:16:
Ik heb sinds augustus vorig jaar IPB. Krijg vanmiddag ineens via de mail fakturen van Planet en het Net. De Helpdesk (van KPN en Planet) weet nergens van. Meer mensen met dit verschijnsel??
Heb het idee dat er iemand zit te knoeien met een produktie-database. Er staan nml. specificaties in van gesprekken die in januari zijn gevoerd inclusief data, nummers en gespreksduur....![]()

Het heeft allemaal te maken met de capaciteit in de centrales. Stel je eens voor wat het zou kosten als ze alle centrales moesten gaan verbouwen om daar extra analoge appartuur in te hangen en daarnaast nog alle mensen die ISDN hebben en willen overgaan op IPB moesten omprikken. Stel als ze dit zouden doen aan wie denk je dat de kosten worden doorberekendhtca schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 09:54:
[...]
Ik hoop niet dat ik proefpersoon ga worden (IPB over ISDN) ik ben namelijk niet erg gelukkig als mijn verbinding er steeds uit gaat schieten. Mijn baas trouwens ook niet (hoewel eens een poosje niet thuiswerken ook wel lekker is).
Verder snap ik het niet, ze hadden toch op hun klompen kunnen aanvoelen dat mensen met een ISDN lijn over willen stappen naar IPB. Technologie van ISDN is niet meer nodig (dubbele lijn inbellen voor snelheid en bereikbaar blijven als de ene lijn in gesprek is), daarbij zijn de kosten voor ISDN aanzienlijk (60 euro in de twee maanden, als je weining gesprekkosten heb is dat behoorlijk hoog)
16 maart word ik aangesloten, 13 februari aanvraag gedaan (en nog een keer op 16 februari en een klaagmail op 18 februari), ik wacht in spanning af.
Kan je beter ff wachten hehe
Ik heb langdurig met de planet helpdesk aan de lijn gehangen om naar de status van de door mij verstuurde aanvraag te informeren. Ik had nl. nog geen bevestiging gekregen.
Eerst geloofden ze me niet toen ik zei dat ik via Planet.nl een aanvraag voor IPB had gedaan, dat kon nog niet volgende de HD. Pas toen ik mijn ordernummer noemde kon men in het systeem kijken en bleek dat mijn order wel aangekomen was. Na 6 (!) keer worden doorverbonden kreeg ik iemand aan de lijn die eindelijk eerlijk was: uw aansluiting zal worden aangesloten maar ik heb echt geen idee wanneer en kan daar op dit moment ook niet achter komen,
(isdn trouwens)
Eerst geloofden ze me niet toen ik zei dat ik via Planet.nl een aanvraag voor IPB had gedaan, dat kon nog niet volgende de HD. Pas toen ik mijn ordernummer noemde kon men in het systeem kijken en bleek dat mijn order wel aangekomen was. Na 6 (!) keer worden doorverbonden kreeg ik iemand aan de lijn die eindelijk eerlijk was: uw aansluiting zal worden aangesloten maar ik heb echt geen idee wanneer en kan daar op dit moment ook niet achter komen,
(isdn trouwens)
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik heb het installatiepakket net binnen. Dat is overigens gewoon van PSTN (analoog) + Planet ADSL naar IPB van Planet. Ik ga zo even installeren. Maar waarom ik dit meldt, is dat ik het wel heel grappig vind, dat het gewoon een doos is van KPN. Er zit gewoon een stikker op van Planet Internet.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ok, ze had geen telefoon (alleen de kabels lagen er, zonder signaal), dus ze zal nu ook geen kiestoon horen, begrijp ik? Als dat wel het geval moet zijn, ze er namelijk een aansluiting fout...Hurricane schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 12:15:
[...]
Als je net om bent dan geeft de hoofdaansluiting nog gewoon een kiestoon. Vanaf het moment dat je geporteerd bent heb je geen kiestoon meer op de binnenkomende lijn en kan je alleen nog maar via de EB bellen en gebeld worden. De draden van het "ouderwetse" telefonie gedeelte zijn dan nl verwijderd.
Maakt ook verder niet uit, 1 maart komt er een monteur.
Verwijderd
Mijn aanvraag, (ong. 2 a 3 weken geleden), via de site van Planet, was een overstap.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:55:
Tevens heb ik mijn Comfort gedowngraded naar standaard.
Mijn snelheid is gisteren alvast van 6 MB naar 3 MB gezet, dus ik denk dat het alleen nog maar een kwestie is van het pakket ontvangen.
Verwijderd
Maandag de 20e via de website internetplusbellen via ISDN aangevraagd. Gisteren (23e) bevestigingsbemail ontvangen. Omdat ik had gehoord/gelezen dat ISDN-aanvragen pas vanaf 1 maart in behandeling zouden worden genomen, heb ik voor de zekerheid gebeld om te checken of ik alles wel goed had ingevuld.
Zonder enige wachttijd een vriendelijke dame aan de lijn die mij precies vertelde wanner ik wat zou gaan ontvangen: 4 maart bevestigingsbrief, 21 maart overige informatie en 24 maart het materiaal.
Het is niet snel maar het lijkt wel goed gepland.
en nu maar wachten of KPN zich aan zijn planning houdt!
Zonder enige wachttijd een vriendelijke dame aan de lijn die mij precies vertelde wanner ik wat zou gaan ontvangen: 4 maart bevestigingsbrief, 21 maart overige informatie en 24 maart het materiaal.
Het is niet snel maar het lijkt wel goed gepland.
en nu maar wachten of KPN zich aan zijn planning houdt!
Svijf kreeg vandaag deze mail:
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen van KPN. Wij zullen uw aansluiting zo spoedig mogelijk gereedmaken. Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 3 weken. Het overzicht van uw aansluitgegevens ontvangt u binnen enkele dagen per brief.
U kunt InternetPlusBellen zelf installeren. Wilt u de installatie niet zelf uitvoeren, dan doet een monteur van KPN dit graag voor u. U kunt na ontvangst van het installatiepakket een afspraak maken. Hoe u zelf installeert, of een afspraak maakt met een monteur, leest u in de brief die u aantreft in het InternetPlusBellen-installatiepakket.
Heeft u nog vragen? Op www.kpn.com vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen van KPN. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).
Wij wensen u veel plezier en gemak met InternetPlusBellen van KPN.
Met vriendelijke groet,
KlantenService van KPN
Ben benieuwd hoelang het allemaal in het echt gaat duren
Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw bestelling van InternetPlusBellen van KPN. Wij zullen uw aansluiting zo spoedig mogelijk gereedmaken. Houdt u rekening met een levertijd van uw installatiepakket van ongeveer 3 weken. Het overzicht van uw aansluitgegevens ontvangt u binnen enkele dagen per brief.
U kunt InternetPlusBellen zelf installeren. Wilt u de installatie niet zelf uitvoeren, dan doet een monteur van KPN dit graag voor u. U kunt na ontvangst van het installatiepakket een afspraak maken. Hoe u zelf installeert, of een afspraak maakt met een monteur, leest u in de brief die u aantreft in het InternetPlusBellen-installatiepakket.
Heeft u nog vragen? Op www.kpn.com vindt u altijd de meest actuele informatie over InternetPlusBellen van KPN. Ook kunt u dagelijks van 08.00 tot 22.00 uur terecht bij de KlantenService van KPN via telefoonnummer 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).
Met vriendelijke groet,
KlantenService van KPN

Hier het zelfde liedje, geen email bevestiging na het aanmelden bij Planet. Geen antwoord op email naar de servicedesk en de helpdesk zegt niets te kunnen zien,.... zuchtP_de_B schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 16:33:
Ik heb langdurig met de planet helpdesk aan de lijn gehangen om naar de status van de door mij verstuurde aanvraag te informeren. Ik had nl. nog geen bevestiging gekregen.
(isdn trouwens)
Ga lekker zo door Planet, dan zien we jullie binnenkort wel bij Radar
Kalm aanDukejohn schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 22:25:
[...]
Hier het zelfde liedje, geen email bevestiging na het aanmelden bij Planet. Geen antwoord op email naar de servicedesk en de helpdesk zegt niets te kunnen zien,.... zucht
Ga lekker zo door Planet, dan zien we jullie binnenkort wel bij Radar
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Kreeg deze mail op de 14e (bij mij stond nog wel vermeld dat de gratis monteur binnen vijf dagen langs zou kunnen komen). De in de mail genoemde brief heb ik keurig na enkele dagen gehad. Ik laat wel weten als ik het installatiepakket ontvangen heb, dan kan jij daar 11 dagen bij optellen ......svijf schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 21:17:
Svijf kreeg vandaag deze mail:
Geachte heer/mevrouw,
Met vriendelijke groet,
KlantenService van KPN
[ Voor 4% gewijzigd door Vern op 25-02-2006 00:32 ]
Vern schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 00:30:
[...]
Kreeg deze mail op de 14e (bij mij stond nog wel vermeld dat de gratis monteur binnen vijf dagen langs zou kunnen komen). De in de mail genoemde brief heb ik keurig na enkele dagen gehad. Ik laat wel weten als ik het installatiepakket ontvangen heb, dan kan jij daar 11 dagen bij optellen ......
Verwijderd
Tja, wat zal ik zeggen:Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:26:
[...]
Mijn aanvraag, (ong. 2 a 3 weken geleden), via de site van Planet, was een overstap.
Tevens heb ik mijn Comfort gedowngraded naar standaard.
Mijn snelheid is gisteren alvast van 6 MB naar 3 MB gezet, dus ik denk dat het alleen nog maar een kwestie is van het pakket ontvangen.
Vanmorgen keurig het pakket ontvangen, en vanmiddag de brief.
Maarja, telefoon doet 't, maar 1369 bestaat niet.
Ik heb 'n aantal weken geleden IPB bij m'n dochter geïnstalleerd, en daar lukte 't me om het aktiveren met **1369....

Maarja, dat lukt mezelf natuurlijk weer niet; Dus moet ik ffe 't forum doorstruinen opzoek naar dat andere aktivatie-nummer!!! (Hoort gewoon GOED in de handleiding te staan!!!)
Heel even hebben de 3 ledjes "power", "ADSL" en "online" gebrand, zonder het "wifi" ledje.
Nou, kan gebeuren; Wifi staat misschien in deze box standaard uit...(denk ik)
Maar nu brand alleen het "power" ledje continu, en het ADSL ledje knippert samen harmonisch met het wifi-ledje.
Geen idee wat dat weer te betekenen heeft, (Staat ook alweer NIETS van in de handleiding...
Houdt jullie op de hoogte.
zo nu zoeken......................
PS: Wat ook nog 'n leuke is: Ik kan via 192.168.2.1 Mooi in de EB...!!
Alleen is er maar 1 pagina beschikbaar, enwel die om de "Bootware" en de "Firmware" te flashen!
Volgens mij is dit nou niet perse de ideale pagina om mee te beginnen de EB vrij te geven, maar alla.
Ook kun je op die EB site rebooten.
tot misschien zo....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 19:39 ]
Als je ADSL lampje knippert dan kan de EB geen ADSL verbinding opbouwen met de centrale. Hij heeft waarschijnlijk 1 maal een nieuwe update/firmware binnen gehaald. Daarna haalt hij de sip gegevens binnen en herstart daarna voor de laatste keer en dan moeten ook de ledjes van Voip en WIFI aanstaan. WIFI staat ook wel eens aan na de eerste keer resetten. Zolang er bij jou geen voip lampje brand kan je ook de VCR call niet uitvoeren (1369). Dus eerst zorgen dat de DSL lijn terug komt en dan kan je pas verder. Kijk even of de verbinding tussen de EB en het ISRA punt goed is.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:34:
[...]
Maar nu brand alleen het "power" ledje continu, en het ADSL ledje knippert samen harmonisch met het wifi-ledje.
Verwijderd
lijkt me sterk dat dat mijnkpn verhaal komt van de drukte, ik weet niet anders dan dat mijnkpn brak is als ik instellingen wil veranderen. Lijkt me nog sterker dat Siemens support uitstelt vanweg illegale content, ik denk dat de HD geen oplossing had en maar dit verhaaltje ophing als de waarheid.....Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:32:
[...]
Ga ik %@$&*%$@* nu ook doen.Mijn kpn is but en net alweer voor de 3de keer deze week dat een gesprek na 10-15 minuten afbreekt en ik tegen een stille hoorn zit te lullen. Staat op de EB gezellig het Voip-lampje weer disco te spelen.
edit:
wifi werkt ineens nadat ik em op wep heb kunnen zetten. Dit ging eerst met geen mogelijkheid. Volgens de HD lag dit aan het vele gebruik van MijnKpn de laatste tijd, omdat IPB een succes blijkt te zijn![]()
Het verhaal dat mijn spraakverbinding na pak weg 15 minuten er uit knikkert heeft volgens de HD als oorzaak dat ik torrents aan het downloaden ben en er daardoor teveel UDP-verbindingen gebruikt werden. Siemens is hiervoor een patch aan het maken, maar dat kan wel even op zich laten wachten volgens de 2de lijn. Siemens gaat er namelijk vanuit dat het hele torrent-gebeuren alleen maar gebruikt word voor illegale content, dus die downloaders kunnen wel even wachten![]()
![]()
Mijn vraag was op mijn beurt: waarom denkt u dat mensen een highspeed-adsl-abbo nemen?
Lekker stelletje daar. Ons leuke dingen aansmeren en dan de support op een laag pitje zetten omdat we blijkbaar toch alleen maar illegaal bezig zijn........
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2006 21:21 ]
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om via telnet contact te maken met de EB op port 8081?scorpio schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:01:
Vindt t nog steeds jammer dat zelfs wij tweakerser niet achter kunnen komen hoe we TOCH de webinterface van de EB kunnen bereiken.
Krijg je dit te zien..
User Name :
Iemand die hier iets mee verder kan?
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.Hurricane schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 20:42:
[...]
Als je ADSL lampje knippert dan kan de EB geen ADSL verbinding opbouwen met de centrale. Hij heeft waarschijnlijk 1 maal een nieuwe update/firmware binnen gehaald. Daarna haalt hij de sip gegevens binnen en herstart daarna voor de laatste keer en dan moeten ook de ledjes van Voip en WIFI aanstaan. WIFI staat ook wel eens aan na de eerste keer resetten. Zolang er bij jou geen voip lampje brand kan je ook de VCR call niet uitvoeren (1369). Dus eerst zorgen dat de DSL lijn terug komt en dan kan je pas verder. Kijk even of de verbinding tussen de EB en het ISRA punt goed is.
Ik heb de hele nacht de EB aan laten staan, maar vanmorgen nog steeds hetzelfde: Power-ledje brand continu, Het "@" lampje blijft samen met het WIFI vrolijk knipperen.
Om een Update op te halen moet hij toch vlgs mij een internet verbinding hebben, of zie ik dit verkeerd?
Ik heb die VCR call, zoals je die noemt, wel inmiddels al gedaan met dat andere nummer.
De verbindingen heb ik ook al tig maal gecontroleert, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Ook de splitter "schijnt" goed te zijn, aangezien ik deze er nu tussen heb, samen met mijn oude Thomson 510.
Ook het "resetten"(via reset-knopje) heeft volgens mij geen enkel effect. Ik zie tenminste helemaal niets gebeuren als ik dit >15 sec. ingedrukt houdt.
Geen idee wat er aan de hand is. Ga dadelijk weer eens hobbyen.
Nog tips?
Ik zie het , interresant , maar 'k moet eerlijk bekennen dat ik ook niet verder kom.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 22:43:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om via telnet contact te maken met de EB op port 8081?
Krijg je dit te zien..
User Name :
Iemand die hier iets mee verder kan?
Moet al toevallig iemand achter de combi user en paswoord komen .
Net als destijds de speedtouch.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Verwijderd
Welke torrent client gebruik je? Zet DHT anders eens uit en halveer het aantal verbindingen, dit werkt bij mij perfect.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:32:
[...]
Ga ik %@$&*%$@* nu ook doen.Mijn kpn is but en net alweer voor de 3de keer deze week dat een gesprek na 10-15 minuten afbreekt en ik tegen een stille hoorn zit te lullen. Staat op de EB gezellig het Voip-lampje weer disco te spelen.
Het verhaal dat mijn spraakverbinding na pak weg 15 minuten er uit knikkert heeft volgens de HD als oorzaak dat ik torrents aan het downloaden ben en er daardoor teveel UDP-verbindingen gebruikt werden. Siemens is hiervoor een patch aan het maken, maar dat kan wel even op zich laten wachten volgens de 2de lijn. Siemens gaat er namelijk vanuit dat het hele torrent-gebeuren alleen maar gebruikt word voor illegale content, dus die downloaders kunnen wel even wachten![]()
![]()
Verwijderd
Bij een langere reset dan 10 sec.!!!!! kan je niets meer met je EB..Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2006 @ 07:43:
[...]
Ik zie tenminste helemaal niets gebeuren als ik dit >15 sec. ingedrukt houdt.
Geen idee wat er aan de hand is. Ga dadelijk weer eens hobbyen.
Nog tips?
Langer dan 10 sec. is een zogenaamde "harde" reset en moet je EB van nieuwe software worden voorzien door de KPN.
Da's mooi. Geeft mij hoop dat bij mij ook alles volgens schema wordt uitgeleverd.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 19:34:
[...]
Tja, wat zal ik zeggen:
Vanmorgen keurig het pakket ontvangen, en vanmiddag de brief.
Mmmmm ...... heb altijd wel de zelf-installatie gedaan met kabelinternet en later adsl. Maar misschien nu toch het moment aangebroken om gebruik te maken van de gratis monteur ?Heel even hebben de 3 ledjes "power", "ADSL" en "online" gebrand, zonder het "wifi" ledje.
Nou, kan gebeuren; Wifi staat misschien in deze box standaard uit...(denk ik)
Maar nu brand alleen het "power" ledje continu, en het ADSL ledje knippert samen harmonisch met het wifi-ledje.![]()
Geen idee wat dat weer te betekenen heeft, (Staat ook alweer NIETS van in de handleiding...)maar ik heb ffe mijn oude modem ertussen gehangen om even dit hier te posten en om dat verekte aktiveringsnummer te zoeken.
Houdt jullie op de hoogte.
zo nu zoeken......................
Dit topic is gesloten.