KPN heeft uiteraard meer gekocht als een grote hoeveelheid adsl modems met voip mogelijkheden, ze hebben ook de bijbehorende beheeroplossing gekocht die cruciaal is voor een massale uitrol bij consumentenmakreel schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:36:
[...]
Zelfde firmware lijkt het:
"Läuft ein Download gleichzeitig mit einem VoIP-Gespräch, wird dieses so stark verzerrt, dass eine Verständigung kaum noch möglich ist"
Jammer dat de kpn hem niet getest heeft voor ze er een paar honderd duizend van bestelden.
Ja hoor.osxy schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:15:
Heeft er al iemand een mail server achter de IPB verbinding draaien?
Heb hier een mailserver draaien.
Gaat erg goed, maar hou er even rekening mee dat poort 25 dicht staat.
Er is hier een workout te vinden hoe je het spul aan de gang krijgt: http://www.kpnadsl.nl/sup...DirectADSL(mailrelay).pdf
Ik dacht ook eens wat geld te besparen, maar het is me nu al niet meer naar mijn zin.
Ik heb IPB een paar weken geleden aangevraagd, en toen werd mijn bestelling in de wacht gezet vanwege het "enorme" succes.
Ik kreeg dat zelfs per brief bevestigd, dus oké moet je mee leren leven denk ik dan maar.
3 dagen later de volgende brief (lees 6 maart) dat mijn bestelling in behandeling is genomen, en dat ik binnen 3 wkn het installatiepakket in huis zou hebben.
Ik al helemaal blij want eind maart loopt mijn huidige internet abbo af.
2 dagen later weer een brief, waarbij ik moest verklaren dat ik mijn tel nr wilde verhuizen naar een IPB nummer.
Nu zijn we een poosje verder maar de orderstatus van kpn kent mijn ordernummer niet, dus
toch maar ff een belletje gedaan naar de HD.
Nee meneer dat klopt ook wel, want uw aansluiting staat nog in de wacht.
Kortom ze maken je lekker met een bericht dat ik binnen 3 wkn IPB zou hebben, maar het duurt dus nog een week of 2 á 3 langer.
fijn die KPN
Ik heb IPB een paar weken geleden aangevraagd, en toen werd mijn bestelling in de wacht gezet vanwege het "enorme" succes.
Ik kreeg dat zelfs per brief bevestigd, dus oké moet je mee leren leven denk ik dan maar.
3 dagen later de volgende brief (lees 6 maart) dat mijn bestelling in behandeling is genomen, en dat ik binnen 3 wkn het installatiepakket in huis zou hebben.
2 dagen later weer een brief, waarbij ik moest verklaren dat ik mijn tel nr wilde verhuizen naar een IPB nummer.
Nu zijn we een poosje verder maar de orderstatus van kpn kent mijn ordernummer niet, dus
Kortom ze maken je lekker met een bericht dat ik binnen 3 wkn IPB zou hebben, maar het duurt dus nog een week of 2 á 3 langer.
fijn die KPN
Anoniem: 171636
Ik heb sinds een week IPB via Planet, en ik ben tot nu toe erg tevreden.
Binnen 3 weken geregeld.
Ik kon zelfs downgraden van comfort naar standard terwijl mijn contract nog tot september liep.
Scheelt mij echt flink wat geld per maand, en na de laatste snelheidsverhoging merk ik weinig verschil.
De Experia box werkt prima, ook draadloos via de usb ontvanger.
Alleen mijn i.p adres is sinds 5 jaar veranderd van speed-planet naar direct adsl (KPN)
Ook de telefoonverbinding is perfect, geen verschil met analoog.
Nu nog ip tv via adsl en casema kan de deur uit!
Binnen 3 weken geregeld.
Ik kon zelfs downgraden van comfort naar standard terwijl mijn contract nog tot september liep.
Scheelt mij echt flink wat geld per maand, en na de laatste snelheidsverhoging merk ik weinig verschil.
De Experia box werkt prima, ook draadloos via de usb ontvanger.
Alleen mijn i.p adres is sinds 5 jaar veranderd van speed-planet naar direct adsl (KPN)
Ook de telefoonverbinding is perfect, geen verschil met analoog.
Nu nog ip tv via adsl en casema kan de deur uit!
Anoniem: 170874
Ik heb sinds twee maanden IPB. Ik kan emule niet goed draaien omdat je poorten moet forwarden. Met de nieuwe firmware update moet dit kunnen...Hoe ??
Ik heb al een poging gedaan om bij NAT entries twee poorten in te geven. Maar het werkt niet....
Heeft iemand hetzelfde probleem of een evt oplossing??
Ik heb al een poging gedaan om bij NAT entries twee poorten in te geven. Maar het werkt niet....
Heeft iemand hetzelfde probleem of een evt oplossing??

Anoniem: 148114
Het programmaatje rapporteert bij mij een aantal fouten die te maken hebben met de EB.dal673 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:19:
[...]
Ik heb vroeger ook altijd veel problemen gehad met diverse programma's met UPnP. Ik vinkte dan wel UPnP aan, maar effectief gebeurde er dan niets.
Na het een-en-ander googlen ben ik erachter gekomen dat Windows XP SP2 niet standaard alles voor UPnP aan heeft staan.
Daar is een handig testprogramma voor te vinden.
TEST 1 - Operating System Support - PASSED
TEST 2 - SSDP Service Running Check - PASSED
TEST 3 - SSDP Service Automatic Check - PASSED
TEST 4 - UPnPHost Service Running Check - PASSED
TEST 5 - UPnPHost Service Automatic Check - PASSED
TEST 6 - UPnP Framework Firewall Exception Check - PASSED
TEST 7 - Adapter #0 - 192.168.2.2 - FAILED
TEST 8 - Get External IP Address - FAILED
TEST 7 - Adapter #1 - 192.168.175.1 - FAILED
TEST 7 - Adapter #2 - 192.168.206.1 - FAILED
De Windows services voor UPnP draaien, EB echter reageert niet prompt op de instructies waaruit de conclusie getrokken zou kunnen worden dat de EB niet VOLLEDIG UPnP is.. (hoewel het bij mij wel lijkt te werken)
Anoniem: 169825
Ach ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt, vervelend voor jouw maar kan gebeuren.etienne001 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:36:
Ik dacht ook eens wat geld te besparen, maar het is me nu al niet meer naar mijn zin.
Kortom ze maken je lekker met een bericht dat ik binnen 3 wkn IPB zou hebben, maar het duurt dus nog een week of 2 á 3 langer.![]()
fijn die KPN
Anoniem: 126684
Ik wil binnenkort met mn comfort (planet) naar comfort IPB (planet). Nu vraag ik mij af of mijn internetverbindingen intussen gewoon beschikbaar blijft (ik hoor, ja, en nee, dus wil graag ff horen uit ervaringen enzo). Ik veronderstel dat ik ook mn emailadres gewoon kan houden
bvd
edit: whhoops, ik vond deze als eerste bij de search en hij was nog open, dus ik dacht, naja dit zal 'm wel zijn dan
bvd
edit: whhoops, ik vond deze als eerste bij de search en hij was nog open, dus ik dacht, naja dit zal 'm wel zijn dan
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 126684 op 03-08-2006 12:54 ]
We zijn inmiddels al bij deel 7 
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7
Ik zal een topic report doen om deze te sluiten.
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 7
Ik zal een topic report doen om deze te sluiten.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Anoniem: 162419
Is er nou al meer bekend over het ip bellen samen met de experia box. Wij gaan binnekort verbouwen en willen graag alles in 1 en dat MINE zag er ook heel mooi uit.
Dus gaan we warscijnlijk extra van kpn met mine nemen maar we willen natuurlijk liever alles in 1.
We wouden eerst ook extra van tiscalie nemen (van 44 pm) maar die is niet beschikbaar bij ons (zutphen)
Groetjes
Dus gaan we warscijnlijk extra van kpn met mine nemen maar we willen natuurlijk liever alles in 1.
We wouden eerst ook extra van tiscalie nemen (van 44 pm) maar die is niet beschikbaar bij ons (zutphen)
Groetjes
Je kunt beter je vraag in (inmiddels) [KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 8 stellen.
Dit topic is gesloten.