[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 42.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na het ontvangen van de nieuwe firmware staat op Mijn KPN 'GigasetSX551' als WPA key ingesteld. KPN is nu erg onduidelijk. Wat staat er nu ingesteld? Waar moet ik de zooi nu wijzigen? Ik krijg trouwens wel nog verbinding met mijn oude key. Er raar hoedat KPN het nu aan het doen is. Moet je nu het login-wachtwoord wijzigen of juist niet? Op de pagina die ik na het inloggen krijg staat van wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmund op 20-03-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
Edmund schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:04:
Na het ontvangen van de nieuwe firmware staat op Mijn KPN 'GigasetSX551' als WPA key ingesteld. WTF is kpn hier nu onduidelijk in. Wat staat er nu ingesteld? Waar moet ik de zooi nu wijzigen?

Ik krijg wel nog verbinding met mijn oude key. Er raar hoedat KPN het nu aan het doen is.
Misschien een overbodig iets. Maar je hebt alles toch in je RG ingesteld? wat wil je dan nog wijzigen op mijnkpn qua je wireless instellingen?

Ik zou zeggen hou gewoon de instellingen in je box aan en als het werkt dan werkt het. Who cares wat de mijnkpn omgeving dan zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Repec op 20-03-2006 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Anoniem: 148114 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:54:
Grrr.. Heb IPB al vanaf juli afgelopen jaar zonder enig probleem, behalve dan dat Universal Plug & Play of UPnP niet werkt... "Alles op zijn tijd, met de nieuwe firmware wordt het mogelijk": nou, na al die maanden: mooi niet met de laatste update, ik kan nergens iets over Universal Plug & Play of UPnP vinden in de interface.. Iemand?
Gevonden, helemaal onderaad de internet instellingen :-) Hopenlijk werkt het naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915

Is een harde reset (langer dan 15 sec reset knop indrukken) nodig om de nieuwe firmware te krijgen, of is aan en uitzetten van eb ook voldoende of, gewoon 5 sec resetknop indrukken???

En moet dan alles weer opnieuw ingesteld worden (bijv key, in geval je die niet standaard heb laten staan)??

En hoe kun je checken met welke update de EB draait?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 156915 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:59:
Is een harde reset (langer dan 15 sec reset knop indrukken) nodig om de nieuwe firmware te krijgen, of is aan en uitzetten van eb ook voldoende of, gewoon 5 sec resetknop indrukken???

En moet dan alles weer opnieuw ingesteld worden (bijv key, in geval je die niet standaard heb laten staan)??

Heb net ook de harde reset gedaan. 15 sec reset ingedrukt gehouden.

Kan alleen nog niet in de EB :?

Nog een keer resetten?
Zou het zo zijn dat per reset, je steeds een oplopende update krijgt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
svijf schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:07:
[...]

Heb net ook de harde reset gedaan. 15 sec reset ingedrukt gehouden.

Kan alleen nog niet in de EB :?

Nog een keer resetten?
Zou het zo zijn dat per reset, je steeds een oplopende update krijgt :?
Het probleem van resetten en dan met name in de avonduren is dat de RG nu de updates niet goed kan binnenhalen ivm drukte op het netwerk. Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

MrSleeves schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Je moet wel inloggen via planet.nl (mijn gegevens). Die stuurt je dan door naar kpn.com.
Net met de helpdesk van KPN gebeld en ze weten het daar inderdaad niet.
Een probleempje waar ik al sinds het begin tegenaan loop: ik kan mijn onbeperkt-optie (nu alleen weekend) niet omzetten in weekend&avond. Ik kan de optie wel selecteren, maar als ik dan op "volgende" klik, dan krijg ik weer hetzelfde scherm en zijn de keuzes gedisables. De helpdesk zegt dat het een storing is, maar dat is dan wel al een paar weken.
Na heel wat gebel en doorverbind zijn ze eruit en hebben ze een ticket gemaakt. Uiteindelijk word ik dan teruggebeld en dan gaan ze het regelen.
Overigens gaven ze me bij KPN uiteindelijk het nummer van Planet (0900-1905), omdat die het regelen, ondanks dat het een KPN-scherm is.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156915 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:59:

vermoedelijk moet je veel opnieuw instellen, zoals de key, mac beveiliging e.d. Je oude instellingen werken, maar staan niet meer op mijn KPN. Als het apparaat niet met voip online komt na een harde reset moet je bellen met HD. Al verwijten ze dan dat je ook niet moet resetten, je kunnen je met prioriteit een nieuwe firmware geven.

In het overzicht van de Experia zie je de firmware staan: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
MrSleeves schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:24:
[...]

Net met de helpdesk van KPN gebeld en ze weten het daar inderdaad niet.

[...]

Na heel wat gebel en doorverbind zijn ze eruit en hebben ze een ticket gemaakt. Uiteindelijk word ik dan teruggebeld en dan gaan ze het regelen.
Overigens gaven ze me bij KPN uiteindelijk het nummer van Planet (0900-1905), omdat die het regelen, ondanks dat het een KPN-scherm is.
Dat kan kloppen dat ze het op de helpdesk van KPN niet weten ;) Je hebt ook een planet abonnement dus moet je bellen via 0900-1905
Anoniem: 148114 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:24:
[...]

vermoedelijk moet je veel opnieuw instellen, zoals de key, mac beveiliging e.d. Je oude instellingen werken, maar staan niet meer op mijn KPN. Als het apparaat niet met voip online komt na een harde reset moet je bellen met HD. Al verwijten ze dan dat je ook niet moet resetten, je kunnen je met prioriteit een nieuwe firmware geven.

In het overzicht van de Experia zie je de firmware staan: 1.37.2-iptv-a (Mar 14 2006 12:51:09)
Als je hem reset dan zet je hem weer terug naar factory defaults net als bij een normale router.
Het enige verschil is dat in het geval van de RG de standaardwaarden van KPN op je RG gezet gaan worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Repec op 20-03-2006 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Eventjes alles duidelijk op een rijtje: Om de nieuwe firmware te krijgen moet je de box een harde reset geven. Dat wil zeggen dat je de het reset knopje 15 sec ingedrukt moet houden. Daarna gaat de box zichzelf 3 keer resetten. Je moet rustig afwachten. Hierna zou je mits alles goed is gegaan de beschikking tot de nieuwe firmware moeten hebben.

Als het druk is op het netwerk van KPN ('s avonds) wil dit wel eens lang duren. Je komt er dan gewoon niet tussen. Zo wilde hier 's avonds de installatie van een nieuwe box niet lukken, omdat er gewoon geen nieuwe firmware binnen kwam. Volgens de monteur kwam dit door de drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

HD KPN: 19:30: De KPN telefonie beheer server is onderuit gegaan en niet beschikbaar (via my KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Anoniem: 167239 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:59:
HD KPN: 19:30: De KPN telefonie beheer server is onderuit gegaan en niet beschikbaar (via my KPN).
Daar was ik sinds 17.45 al achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan nog niet zeggen dat alles soepeltje gaat met de nieuwe Firmware zodat je er lokaal bij kunt.

Voorbeeld:

Zet lokaal mijn wireless uit, experia reboot en heeft wireless weer aan staan.
Zet op 'Mijn KPN' wireless uit, experia reboot en Wireless staat nog steeds aan.
Hiermee een tijdje gestooid te hebben stond het een keer als volgt.
Alles staat uit (lokaal en website) en toch is mijn Wireless actief!!!

Weer aan en uit gezet te hebben krijg ik nu met geen mogelijkheid Wireless uit.

Lijkt er op dat de gegevens niet goed worden gesyncroniseerd. Wat is nu leading qua instellingen.
De gegevens op de KPN site of lokaal in de Experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32
Anoniem: 167998 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:41:
Ik ben recent verhuisd, en overweeg InternetPlusBellen aan te vragen (heb nu hier nu nog geen telefoonaansluiting).

Vanwege het ADSL signaal wat er nu al ligt (de vorige eigenaar heeft de lijn kennelijk niet laten slopen, zodat ik nog ADSL heb hier, grappig genoeg zonder dat ik een telefoonabbonment heb), weet ik dat maximale snelheid thans 256 kbit upstream en 576 kbit downstream is (ik woon circa 6 km van de centrale af). In de upstream zou nog wat rek in kunnen zitten, ware het niet dat er geen sneller abbonement wordt aangeboden, bij een test bleek de downstream aan z'n max te zitten.

In hoeverre ga ik daar last van krijgen: loop ik het risico dat ik telefonisch onbereikbaar ben, of dat mijn internet er om de haverklap uitligt?
Wellicht kan je nog eens proberen het modem dichter bij het ISRA punt te plaatsen. Als die 576/256kbit lijn nu stabiel is / blijft dan werkt telefonie / internet dan ook wel goed verwacht ik. (natuurlijk kan je niet een hoger abonnement nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
supermm schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:24:
[knip]

Lijkt er op dat de gegevens niet goed worden gesyncroniseerd. Wat is nu leading qua instellingen.
De gegevens op de KPN site of lokaal in de Experiabox.
En dat vroeg ik me ook al af. KPN = Onduidelijk. Was toch vrij makkelijk geweest om behalve die beveiligingsmelding ook een melding te geven waarin deze vraag beantwoord wordt. En dan hadden ze ook meteen mijn vage vragen kunnen beantwoorden, ze waren toch bezig.
Edmund schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:04:
Na het ontvangen van de nieuwe firmware staat op Mijn KPN 'GigasetSX551' als WPA key ingesteld. KPN is nu erg onduidelijk. Wat staat er nu ingesteld? Waar moet ik de zooi nu wijzigen? Ik krijg trouwens wel nog verbinding met mijn oude key. Er raar hoedat KPN het nu aan het doen is. Moet je nu het login-wachtwoord wijzigen of juist niet? Op de pagina die ik na het inloggen krijg staat van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
ik heb sinds vandaag ook de nieuwe firmware, wat ik wel jammer vind is dat het "voip" menu verdwenen is. Deze stond er wel op voordat ik met dat ding op internet gezeten heb, toen zag ik oa. dat je snelkiesnr's kan toevoegen. Ik hoop dat dat later weer terug komt.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een pci-wifi kaartje van asus? Bij mij wil hij maar niet werken, ik heb ondertussen maar de bijgeleverde adapter aangesloten. Die werkt namelijk wel.

En dan nog een vraagje over dat SuperG, werkt dat ook in combinatie met oudere netwerkapparatuur of moet dan al je draadloze apparatuur SuperG ondersteunen? Ik heb namelijk een printer en een laptop die SuperG zelf niet ondersteunen, maar op mijn gewone pc zou 108 mb/s wel fijn zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

Mmm of ik zo blij moet zijn met die firmware. Sinds vanmiddag zit hij erop. En word om de haverklap uit BF2-servers geknikkerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166227

Ik probeer via MSN Messenger "hulp op Afstand"aan te bieden aan iemand anders die ook IPB heeft.
Zowel mijn als zijn PC staan in de "DMZ"
Er komt echter geen verbinding tot stand en het bericht zegt "De Hulp-op-afstandverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. probeer het opnieuw"

Iemand enig idee welke instellingen in de EB veranderd moeten worden? Ik heb inmiddels toegang tot de Eb webinterface na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

rkroeks schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:01:
Nou das bij mij gelukt. ff resetten en hatseflats nieuwe firmware erop. Zit er lekker uit, leuk, animated..
als je reset wordt dan ook die firewall optie weer op default gezet? (normaal staat ie op standaard, maar ik heb m ingesteld op server, vanwege mn router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
-RazieL- schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:43:
[...]

als je reset wordt dan ook die firewall optie weer op default gezet? (normaal staat ie op standaard, maar ik heb m ingesteld op server, vanwege mn router)
Na een reset wordt dit weer op de standaard instellingen gezet. Dus ook de firewall. Dit had je kunnen weten, want deze vraag is al meerdere keren langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Anoniem: 148114 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:24:
[...]

Zou de aanduiding -iptv- iets te maken hebben met IP-TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 11:20
Ik denk dat ik nog maar even wacht met het resetten van de Experia na het lezen van de laatste reacties. Het lijkt erop dat KPN toch nog wat probleempjes heeft met het synchroon laten lopen van de instellingen op de website met die van de Experia zelf.
Als ze nu met duidelijke instructies komen over hoe te handelen wanneer je gebruik wilt maken van de interface op de EB zal wellicht het een en ander duidelijker worden :Y)
Maar misschien zijn ze daar zelf ook nog niet helemaal achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Heeft deze firmware ook nog iets verbeterd qua UDP-verbindingen? Ik dacht dat het voor eind deze maand opgelost zou zijn met een nieuwe firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:13:
Heeft deze firmware ook nog iets verbeterd qua UDP-verbindingen? Ik dacht dat het voor eind deze maand opgelost zou zijn met een nieuwe firmware...
Je kunt iig ook UDP-poorten forwarden. Dus lijkt me dat deze optie er niet voor niets in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
SachaH schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:03:
Ik denk dat ik nog maar even wacht met het resetten van de Experia na het lezen van de laatste reacties. Het lijkt erop dat KPN toch nog wat probleempjes heeft met het synchroon laten lopen van de instellingen op de website met die van de Experia zelf.
Als ze nu met duidelijke instructies komen over hoe te handelen wanneer je gebruik wilt maken van de interface op de EB zal wellicht het een en ander duidelijker worden :Y)
Maar misschien zijn ze daar zelf ook nog niet helemaal achter :P
Bij mij is wireless niet meer uit te zetten.
Stel je deze op uit in, dan gaat het goed naar de eerste keer reset, maar dan gaat deze nog een keer resetten en staat deze weer lekker aan.
Ergens gaat het mis met het syncroniseren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198

Anoniem: 166227 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:39:
Ik probeer via MSN Messenger "hulp op Afstand"aan te bieden aan iemand anders die ook IPB heeft.
Zowel mijn als zijn PC staan in de "DMZ"
Er komt echter geen verbinding tot stand en het bericht zegt "De Hulp-op-afstandverbinding kan niet tot stand worden gebracht, omdat de externe host-naam niet kan worden omgezet. probeer het opnieuw"

Iemand enig idee welke instellingen in de EB veranderd moeten worden? Ik heb inmiddels toegang tot de Eb webinterface na een reboot.
Waarschijnlijk staat in het hulp-op-afstand bestandje het eigen IP adres van de computer van diegene: dat zal dus een 192.168.2.x adres zijn... dan kan het kloppen dat je kan wachten tot je een ons weegt. Wat je zou kunnen proberen is het bestandje te editen en dan in plaats van die 192.168.2.x het echte ipadres van diegene in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166227 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:39:
....
Iemand enig idee welke instellingen in de EB veranderd moeten worden?
Ik heb dus begrepen dat je UPnP moet aanzetten daarvoor. Met de nieuwe firmware kan dat, onder internetinstellingen, helemaal onderaan de lijst van opties.

Ik heb het echter nog niet kunnen testen- het staat nu wel aan en wat me opvalt is dat de Windows XP machine ondanks het installeren van de "maak UPnP apparaten zichtbaar binnen het netwerk" tool van Microsoft de box niet als UPnP apparaat wordt herkend door het XP systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Iets met klok en klepel :P

Wordt de EB nu 's nachts automatisch geupdate :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Nee, de firmware word gepushed door siemens op de box met 5000 per dag ongeveer. Na een harde reset haalt de box ook automatisch de laatste versie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Hurricane schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:32:
Nee, de firmware word gepushed door siemens op de box met 5000 per dag ongeveer. Na een harde reset haalt de box ook automatisch de laatste versie binnen.
Dan zullen die 5000 willekeurig zijn gok ik :?
Heb inmiddels 2x een reset gegeven vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Voor ISDN is er nog geen nieuwe firmware. Deze komt later pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Hurricane schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:10:
Voor ISDN is er nog geen nieuwe firmware. Deze komt later pas.
Had eigenlijk niet anders verwacht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Iemand eigenlijk enig idee waar er een handleiding van de SX551 is te downen? Zou wel makkelijk zijn nu we er in kunnen (er zitten veel meer mogelijkheden in dan mijn oude e-tech en niet alles is even duidelijk wat het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
svijf schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:48:
[...]

Dan zullen die 5000 willekeurig zijn gok ik :?
Heb inmiddels 2x een reset gegeven vandaag.
Pas wel op met dat resetten trouwens, want voor je het weet ben je een paar uur offline.....
Anoniem: 149630 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:26:
Iemand eigenlijk enig idee waar er een handleiding van de SX551 is te downen? Zou wel makkelijk zijn nu we er in kunnen (er zitten veel meer mogelijkheden in dan mijn oude e-tech en niet alles is even duidelijk wat het is)
Je kan 2 dingen doen:
1) De bijgeleverde handleiding lezen
2) http://www.kpnadsl.nl/sup...aanwijzingen-experia.html

[ Voor 26% gewijzigd door Repec op 21-03-2006 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:02:
[...]

Waarschijnlijk staat in het hulp-op-afstand bestandje het eigen IP adres van de computer van diegene: dat zal dus een 192.168.2.x adres zijn... dan kan het kloppen dat je kan wachten tot je een ons weegt. Wat je zou kunnen proberen is het bestandje te editen en dan in plaats van die 192.168.2.x het echte ipadres van diegene in te vullen.
Bestandje van MSN "hulp op afstand is "niet te editen en ik heb voordat de EB in gebruik werd genomen met een oud Speedtouch router gewerkt waarbij het allemaal gewoon wel werkte. Volgens mij heeft het iets met poortforwarding te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hulp op Afstand via MSN messenger
Anoniem: 148114 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:29:
[...]

Ik heb dus begrepen dat je UPnP moet aanzetten daarvoor. Met de nieuwe firmware kan dat, onder internetinstellingen, helemaal onderaan de lijst van opties.

Ik heb het echter nog niet kunnen testen- het staat nu wel aan en wat me opvalt is dat de Windows XP machine ondanks het installeren van de "maak UPnP apparaten zichtbaar binnen het netwerk" tool van Microsoft de box niet als UPnP apparaat wordt herkend door het XP systeem..
Ik ben er inmiddels achter na wat experimenteren.
Wordt niet beinvloed door UPnP, maar door Port Triggering.
Betreffende poortnummer dat voor hulp op afstand (remote assistance) gebruikt wordt invoeren onder port triggering (onderdeel van Address Translation onder Internet in de EB webinterface)
Bij MSN "Hulp op Afstand" is dat poort 3389

Help file in EB webinterface zegt er het volgende over:
Port Triggering
Special applications on clients in your local network can also use the Internet connection on your device with the assistance of Port Triggering. These applications would normally otherwise require direct access to the Internet. Triggered by data that a client sends to the Internet, certain incoming traffic from the Internet can also be permitted over the Internet connection on your device and forwarded automatically to the correct client. Information on which protocols and ports can be used by your application for transferring data can be found in the appropriate documentation...

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 166227 op 21-03-2006 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630

Je kan 2 dingen doen:
1) De bijgeleverde handleiding lezen
2) http://www.kpnadsl.nl/sup...aanwijzingen-experia.html
Maar hier staat heel weinig in van (het gebruik van) de webinterface. Ik dacht als er op internet nou een handleiding te vinden is, kun ik deze gebruiken bij het instellen hiervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149630 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 07:42:Maar hier staat heel weinig in van (het gebruik van) de webinterface. Ik dacht als er op internet nou een handleiding te vinden is, kun ik deze gebruiken bij het instellen hiervan :)
KPN geeft geen ondersteuning wat betreft het gebruik van de webinterface. Overigens deden ze dat ook al niet bij eerdere SpeedTouch Modems, verbinding instellen en klaar.
VZIW zit er in de webinterface van de ExperiaBox een online helpfunctie, dus daar kan je het mee doen. Als je wil weten wat portforwarding is of hoe het werkt zal je dat vast niet in die handleiding vinden, zoek dat maar op Google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

Anoniem: 149630 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:26:
Hoe kom je in de webinterface dan?
Er wordt gevraagd om een wachtwoord welke ik niet heb.
(Volgende de handleiding die te downloaden is op http://shc-download.sieme...31008-M1025-B110-2-19.pdf is het een blanco password)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 154872 op 21-03-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:37:
[...]

Hoe kom je erin dan? Ik moet een wachtwoord invullen en volgens de handleiding op siemens.de hoeft dit niet en kun je dit veld blanco laten.
Standaard wachtwoord, waarmee je voor 80 procent vaak ook bij de buren kunt inloggen, mits niet goed beveiligd... admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThnX en nu nog iemand die een NAT tabel aanmaakt voor het torrent gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:30:
Kun je zelf toch ook? Ik heb meteen een NAT-tabel aangemaakt voor mijn server. Ik heb gebruik geen torrents dus dit heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:30:
Misschien dat je dit automagisch kan laten doen door uPnP aan te zetten in de ExperiaBox?
Anders even kijken welke poorten jouw torrent-client open zet en dat dan in de NAT tabel zetten in je ExperiaBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het al gevonden op http://portforward.com/ maar toch bedankt voor de hulp. Weet alleen nog niet welke poorten je het beste open kunt zetten of maakt dit niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Anoniem: 154872 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:21:
Heb het al gevonden op http://portforward.com/ maar toch bedankt voor de hulp. Weet alleen nog niet welke poorten je het beste open kunt zetten of maakt dit niet uit?
Dit is afhankelijk van welke site jij download. bepaalde torrents kun je alleen succesvol binnen halen als je een bepaalde poort open zet. (dus je zou moeten kijken wel op jouw site geadviseerd worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faachman269
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-07-2021
[...]

Ik zie ook geen 'Internet Gateway' in 'Network connections'. Bovendien werkt de uPnP in Azureus niet. Ik krijg de volgende meldingen:
code:
1
2
com.aelitis.net.upnp.UPnPException: Invoke of 'urn:schemas-upnp-org:service:WANIPConnection:1#AddPortMapping' fails: HTTP request failed:HTTP/1.0 501 Not Implemented
[12:55:13] UPnP: Mapping 'UDP tracker client port (UDP/52525)' failed

Zo te zien werkt uPnP niet naar behoren :?

groets,
Tjeerd Hans

3 out of 4 people make up 75% of the population.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

Bij inloggen op 192.168.2.1 wordt er een wachtwoord gevraagd. Welk wachtwoord van wat wordt hier bedoeld? Tijdens installatie door de monteur was ik er zelf niet bij, alle gangbare wachtwoorden die ik zelf gebruik werken niet. Als ik er niet achter kom, wat zou ik dan kunnen doen om erachter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:22:
Bij inloggen op 192.168.2.1 wordt er een wachtwoord gevraagd. Welk wachtwoord van wat wordt hier bedoeld? Tijdens installatie door de monteur was ik er zelf niet bij, alle gangbare wachtwoorden die ik zelf gebruik werken niet. Als ik er niet achter kom, wat zou ik dan kunnen doen om erachter te komen?
Ahum.... Het volgende al geprobeerd?
Anoniem: 148114 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:51:
[...]

Standaard wachtwoord, waarmee je voor 80 procent vaak ook bij de buren kunt inloggen, mits niet goed beveiligd... admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

faachman schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:20:
[...]

Zo te zien werkt uPnP niet naar behoren :?
Met dien verstande dat bij mij nu eindelijk Windows Messenger wel werkt! Met name gesprekken kwamen niet tot stand met Windows Messenger door het onbreken van de UPnP mogelijkheid in de EB.

Dat is voor mij nu met deze nieuwe firmware opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:28:
[...]

Ahum.... Het volgende al geprobeerd?

[...]
Dat had ik gelezen... Ongetwijfeld zal ik een "Oh ja Erlebnis" hebben als ik verneem wat het standaard wachtwoord bij de buren kan zijn, maar ik heb echt geen flauw benul. Ik zou dan Henk, de voornaam van mijn buurman nemen of zo, maar ik neem aan dat dat nogal per persoon kan verschillen... Kun je concreet zijn, please...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
2e poging dan...
Anoniem: 148114 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:51:
[...]

Met andere woorden: probeer eens als wachtwoord "admin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:
2e poging dan...

[...]

8)7 Sorry... Stond er duidelijk, maar met m'n duffe hoofd dacht ik dat Admin de afzender was van dat bericht... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 165469 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:42:
[...]

8)7 Sorry... Stond er duidelijk, maar met m'n duffe hoofd dacht ik dat Admin de afzender was van dat bericht... :Z
De pass stond overigens ook al in de TS.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 21-03-2006 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 23:00

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ik wil graag IPB bij Planet gaan afnemen. Op dit moment heb ik een telefoonlijn bij KPN en een ADSL comfort internet abonnement bij Planet.
Ik vroeg me het volgende af: Als ik overstap naar IPB, behoud ik dan ook mijn IP-adres?
(Ik wil namelijk mijn IP voor geen goud kwijtraken...)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910

ReflexWolf schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:56:
Ik wil graag IPB bij Planet gaan afnemen. Op dit moment heb ik een telefoonlijn bij KPN en een ADSL comfort internet abonnement bij Planet.
Ik vroeg me het volgende af: Als ik overstap naar IPB, behoud ik dan ook mijn IP-adres?
Nee dat kan je vergeten, je stapt namelijk over naar het kpn netwerk, dus je krijgt een ander ip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 17:34
Ik heb zins dat de nieuwe firmware erin zet.
Problemen met versturen van bestanden via msn.
Dan staat er "Als de overdrachtsnelheid traag is kun je hier klikken".
Maar voor de nieuwe firmware had ik daar geen problemen mee.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 22:31
Anoniem: 114910 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:02:
[...]

Nee dat kan je vergeten, je stapt namelijk over naar het kpn netwerk, dus je krijgt een ander ip...
zover ik weet blijf je gewoon bij planet hoor :?

Je hebt ipb via kpn en ipb via planet... maar misschien dat ze je verbinding dan toch bij kpn hosten ipv planet, maar dan ontgaat mij het nut van ipb via planet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldlokers schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:10:
[...]

Je hebt ipb via kpn en ipb via planet... maar misschien dat ze je verbinding dan toch bij kpn hosten ipv planet, maar dan ontgaat mij het nut van ipb via planet
behoud van klantgegevens, zoals email, webpages, music stream etc etc, dat is de reden waarom planet ook ipb aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
ronaldlokers schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:10:
[...]

Ik denk dat er best een kans aanwezig is dat je IP-adres veranderd, maar ik denk het toch eigenlijk haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Joen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:
2e poging dan...

[...]

username: admin
password: password

dat wil ook nog wel eens werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Evertt schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:08:
Ik heb zins dat de nieuwe firmware erin zet.
Problemen met versturen van bestanden via msn.
Dan staat er "Als de overdrachtsnelheid traag is kun je hier klikken".
Maar voor de nieuwe firmware had ik daar geen problemen mee.

Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben??
Heb wel steeds het probleem dat ik online ben bij msn, maar dat ik geen berichten kan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Joen schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:36:
[...]

Ik denk dat er best een kans aanwezig is dat je IP-adres veranderd, maar ik denk het toch eigenlijk haast niet.
Er is een 99,9% kans dat je IP adres wijzigt. Dus ga daar maar vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-RazieL- schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:40:
Er wordt op het inlogscherm van de ExperiaBox alleen om een wachtwoord gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
-RazieL- schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 17:40:
[...]

dat wil ook nog wel eens werken :)
Uhmmm neej. Er word alleen om een wachtwoord gevraagd. En deze is 'admin'. Precies zoals in de TS. Maarja deze vraag was toch al beantwoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 22-03-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

nou zeg, ik zal nog eens helpen :'(

:P

maar de mensen die een router hebben, daarbij werkt dit dus wel :P

ik heb zelf ook dat ding niet reset, omdat ik t via mn router doe en daar poorten ed open kan zetten en dat werkt goed zo. Die interface kwam voor mij net een paar dagen te laat (had kpn wel eerst even mogen fixen voordat ze met IPB kwamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
-RazieL- schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:44:
nou zeg, ik zal nog eens helpen :'(

:P

maar de mensen die een router hebben, daarbij werkt dit dus wel :P

ik heb zelf ook dat ding niet reset, omdat ik t via mn router doe en daar poorten ed open kan zetten en dat werkt goed zo. Die interface kwam voor mij net een paar dagen te laat (had kpn wel eerst even mogen fixen voordat ze met IPB kwamen).
"Vroeger wachtte iemand geduldig tot de volgende week als hij de postkoets had gemist. Nu wordt hij woedend als hij het eerste vak van de draaideur mist." - B.E. McCormick

Je wist toch dat die interface eraan kwam? ;) geduld is een schone zaak hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Reinier

\o/

Mijn vriendin heeft vanavond haar Experia box aangesloten. Telefonie heeft ze geactiveerd door 1369 te bellen, dat lukte.
Maar als ze nu probeert te bellen krijgt ze een ingesprektoon. Ook als ik haar VoIP nummer bel hoor ik deze toon. De HD adviseerde haar de analoge telefoonlijn aan te sluiten omdat de portering een paar dagen zou duren, maar ze heeft helemaal geen analoge lijn dus dat geldt voor haar helemaal niet.
Herkent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

probeer de telefoon eens aan te sluiten op tel2 ipv tel1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:00:
Mijn vriendin heeft vanavond haar Experia box aangesloten. Telefonie heeft ze geactiveerd door 1369 te bellen, dat lukte.
Maar als ze nu probeert te bellen krijgt ze een ingesprektoon. Ook als ik haar VoIP nummer bel hoor ik deze toon. De HD adviseerde haar de analoge telefoonlijn aan te sluiten omdat de portering een paar dagen zou duren, maar ze heeft helemaal geen analoge lijn dus dat geldt voor haar helemaal niet.
Waarschijnlijk is die 1369 weer traag (Heeft KPN zo te horen wel vaker last van.) het VoIP lampje brand wel? Anders gewoon even wachten (kan soms even duren heb ik gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106651

Reinier schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:00:
Ik heb IPB sinds afgelopen zaterdag online. Maandagmiddag werkte het niet meer (in en uitgaand). Ik had er niks aan veranderd. Zelfde probleem als hierboven. Nu de telefoon in Tel. poort 2 gezet en alles werkt weer :?

Nog iets vaags. Ik weet wel zeker dat ik zaterdag en zondag nummers belde zonder 0 er voor. Als ik dat nu doe krijg ik een ingesprek toon, toets ik een 0 er voor dan werkt het prima.

Heb IPB ISDN en de lijn is nog niet geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

:*)
Anoniem: 106651 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:30:
[...]

Ik heb IPB sinds afgelopen zaterdag online. Maandagmiddag werkte het niet meer (in en uitgaand). Ik had er niks aan veranderd. Zelfde probleem als hierboven. Nu de telefoon in Tel. poort 2 gezet en alles werkt weer :?

Nog iets vaags. Ik weet wel zeker dat ik zaterdag en zondag nummers belde zonder 0 er voor. Als ik dat nu doe krijg ik een ingesprek toon, toets ik een 0 er voor dan werkt het prima.

Heb je je Quatrovox aangesloten zitten :?
Anders die is ff een keer defaulten?

En zo ja, welke poort heb je gebruikt van je quatrovox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

Reinier

\o/

Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:21:
[...]

Waarschijnlijk is die 1369 weer traag
Klopt, na een uurtje werkte het ineens prima! Niks aan de hand dus, we waren gewoon ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106651 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:30:
[...]

Brandt je voip lampje wel? ik heb namelijk het idee dat je belt over je oude isdn lijn ipv je nieuwe voip lijn. Hiervoor moet wel het lampje voip branden op de experiabox, brandt die niet laat dan ke experiabox eens rebooten en anders de HD bellen. Als je hem op tel2 stopt tijdens portering kan het niet anders zijn dan je analoog belt

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 114910 op 21-03-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114910 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:02:Als je hem op tel2 stopt tijdens portering kan het niet anders zijn dan je analoog belt
/mierenneukmode:
analoog? via ISDN waarschijnlijk;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170698

ReflexWolf schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:56:
Ik had eerst een "standaard" ADSL abo van Planet, nu IPB van Planet en ..... een ander IP adres wat trouwens resolved wordt als xxxxxxxx.direct-adsl.nl ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
hallo, ik heb ook internetplusbellen van KPN, aangevraagd enkele dagen na de reclamecampagne en zeer snel in huis. ADSL werkte direct en voip-in een weekje later.

ik ben tot nu toe zeer tevreden. voor ongeveer hetzelfde geld waar ik multikabel family en kpn belbudget met een beetje bellen voor had heb ik nu 2 x zo snel internet en gratis bellen in het weekend.

de software update heb ik vanavond tijdens de 'drukte' om een uur of 20.00 zonder problemen kunnen doen (lange reset) en ik heb nu inderdaad het mooie siemens menu-tje ook tot mijn beschikking.

bij mij was het password trouwens gewoon 'admin' en niet 'adim' wat ik net iemand zag melden.

volgens mij kun je hier weinig mee, want het is een intern netwerk. vast alleen bereikbaar voor kpn medewerkers. net als de kabelmodemadmins zonder wachtwoord.

nog een paar losse flodders. je kunt ook zonder activatiecode activeren, dat staat ergens in de helppagina's. ik had namelijk ook het modem al binnen een week voor ik die brief kreeg. je moet op een bepaald trefwoord zoeken op de kpn site.

ik haal 321 kB/s voor het lite abbo. ik zit op maar 1656 meter van de centrale. heb overigens geen isra aansluitpunt, alleen een telefoonwandcontactdoos. geeft bij mij geen problemen.

telefoon werkt tot nu ook prima. ik krijg nu geen klachten meer dat er echo's zijn wat ik met skype en voipbuster wel regelmatig te horen kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door florisje op 21-03-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106651

Anoniem: 114910 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:02:
[...]

Brandt je voip lampje wel? ik heb namelijk het idee dat je belt over je oude isdn lijn ipv je nieuwe voip lijn. Hiervoor moet wel het lampje voip branden op de experiabox, brandt die niet laat dan ke experiabox eens rebooten en anders de HD bellen. Als je hem op tel2 stopt tijdens portering kan het niet anders zijn dan je analoog belt
Ik heb een Quatrovox er tussen zitten. Kabel verbonden van port 1 van de Qv naar lijn Experiabox. De telefoon zit nu aangesloten op poort 2 (poort 1 doet niks).

Het VOIP lampje staat bij mij altijd aan.

In het openingsbericht staat:
Bij inkomende gesprekken gaat er een naamloos lampje branden, dat eigenlijk gewoon het Lijn-lampje heet.
Dit lampje gaat bij mij branden bij zowel in als uitgaande gesprekken.

Met de HD contact gehad over poort 2. Als ze op afstand inloggen staat alles goed zeggen ze. Als ik op Mijn KPN kijk zie ik ook dat m'n telefoonnummer bij poort 1 staat. De HD wilde al een monteur sturen maar dan krijg je gelijk te horen dat ik zelf moet betalen als het probleem aan mijn kant is. Beetje vreemd want ik had ze duidelijk gemaakt dat ik geen aanpassingen had gemaakt en dat alles werkte, alleen sinds maandag niet meer (in poort 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 14:36
[...]

Ik heb vroeger ook altijd veel problemen gehad met diverse programma's met UPnP. Ik vinkte dan wel UPnP aan, maar effectief gebeurde er dan niets.
Na het een-en-ander googlen ben ik erachter gekomen dat Windows XP SP2 niet standaard alles voor UPnP aan heeft staan.
Daar is een handig testprogramma voor te vinden. Op de site van de maker staat ook hoe je stap voor stap alles aan kan zetten.
Dan zie je dus wel opeens een "Internet Gateway" verschijnen en het betreffende apparaat verschijnt dan in je netwerk.

http://www.mgillespie.plus.com/
(Linksboven vind je "UPnPTest")

En op http://fp.mgillespie.plus.com/upnphelp.htm vind je de oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106651 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:46:
[...]

Ik heb een Quatrovox er tussen zitten. Kabel verbonden van port 1 van de Qv naar lijn Experiabox. De telefoon zit nu aangesloten op poort 2 (poort 1 doet niks).

Het VOIP lampje staat bij mij altijd aan.

In het openingsbericht staat:

[...]

Dit lampje gaat bij mij branden bij zowel in als uitgaande gesprekken.

Met de HD contact gehad over poort 2. Als ze op afstand inloggen staat alles goed zeggen ze. Als ik op Mijn KPN kijk zie ik ook dat m'n telefoonnummer bij poort 1 staat. De HD wilde al een monteur sturen maar dan krijg je gelijk te horen dat ik zelf moet betalen als het probleem aan mijn kant is. Beetje vreemd want ik had ze duidelijk gemaakt dat ik geen aanpassingen had gemaakt en dat alles werkte, alleen sinds maandag niet meer (in poort 1).
Dat verborgen 5e lampje is van de ouderwetse isdn lijn, dus het klopt wel dat die brandt bij inkomende gesprekken. De eerste 7 dagen van je abonnement zit in de porteringsfase en bel je uit wel via voip, maar inkomend is de ouderwetse lijn. Als dat 5e lampje ook gaat branden bij het uitbellen dan bel je dus weer analoog uit. Dat bevestigd idd mijn vermoeden al omdat je zei dat je een 0 moest draaien voor een nummer en dat zal je nooit hoeven als je met je telefoon op voip brandt. Poort 2 is die analoge poort omdat je experia wordt aangeleverd metje hoofd voip nummer gekoppeld aan poort1. Maar omdat je lijn een "shared line" is, zowel isdn als voip, kun je via tel 2 alsnog uitbellen.Als je nou je telefoonnummer via mijnkpn koppelt aan tel 2 dan kun je zien dat ook die niet meer werkt. En als die lijn werk, maar de voip lijn niet lijkt mij dit toch echt een probleem in de experia of in de buitenlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170198 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:30:
[...]

/mierenneukmode:
analoog? via ISDN waarschijnlijk;)
bijdehandje. Vergeten dat je qvox een d/a converter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167550

Misschien ben ik nu spuit elf en is deze vraag al eens eerder gesteld.
Ik heb gezocht maar ik kon mijn antwoord niet duidelijk vinden.

Ik kan nog niet rechtstreeks in de EP.
Ben ik dan verplicht om mijn EP te resetten?
Of gaat KPN ooit mogelijk maken dat ik in mijn EP kan zonder dat ik reset?
Wel las ik dat er toch nog wat probleempjes waren na die harde reset, kan ik dan beter wachten tot de kinderziektes voorbij zijn?

Oja en nog wat.
Kan ik thuis gewoon een ftp servertje openzetten?
Moet ik zelf de poorten open zetten?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 167550 op 22-03-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dal673 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Na het een-en-ander googlen ben ik erachter gekomen dat Windows XP SP2 niet standaard alles voor UPnP aan heeft staan.

Daar is een handig testprogramma voor te vinden.
Dat is waardevolle informatie, natuurlijk stelt Microsoft het "plug and pray" concept niet zomaar anders in met Servicepack 2, inherent zijn er natuurlijk beveiligingsproblemen als poorten zo eenvoudig geopend kunnen worden, maar je zou het maar nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 167550 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:05:
Misschien ben ik nu spuit elf en is deze vraag al eens eerder gesteld.
Ik heb gezocht maar ik kon mijn antwoord niet duidelijk vinden.

Ik kan nog niet rechtstreeks in de EP.
Ben ik dan verplicht om mijn EP te resetten?
Of gaat KPN ooit mogelijk maken dat ik in mijn EP kan zonder dat ik reset?
Wel las ik dat er toch nog wat probleempjes waren na die harde reset, kan ik dan beter wachten tot de kinderziektes voorbij zijn?

Oja en nog wat.
Kan ik thuis gewoon een ftp servertje openzetten?
Moet ik zelf de poorten open zetten?
Om te beginnen is het EB (experia box) en niet EP. Of je hebt het over een modem welke wij niet gebruiken, dat kan natuurlijk ook ;). Voor info over de nieuwe firmware moet je maar eens de afgelopen 2 á 3 pagina's terug lezen. Hier alvast een 2 quote-jes:
Hurricane schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:32:
Edmund schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:53:
Eventjes alles duidelijk op een rijtje: Om de nieuwe firmware te krijgen moet je de box een harde reset geven. Dat wil zeggen dat je de het reset knopje 15 sec ingedrukt moet houden. Daarna gaat de box zichzelf 3 keer resetten. Je moet rustig afwachten. Hierna zou je mits alles goed is gegaan de beschikking tot de nieuwe firmware moeten hebben.

Als het druk is op het netwerk van KPN ('s avonds) wil dit wel eens lang duren. Je komt er dan gewoon niet tussen. Zo wilde hier 's avonds de installatie van een nieuwe box niet lukken, omdat er gewoon geen nieuwe firmware binnen kwam. Volgens de monteur kwam dit door de drukte.
Zoals je in dit topic en de ts kunt lezen is het mogenlijk om een ftp-server te draaien. Je dient daarvoor poort 21 door te forwarden naar je server. Voor meer info verwijs ik je naar de TS.
Een ontzettend ingekort stukje uit de TS:

Servers draaien
Het draaien van servers achter je IPB-lijn is toegestaan. Technisch gesproken kan de Experia Box dat op de volgende manieren poorten open zetten:

* Een PC in een Demilitarized Zone (DMZ) zetten......
* Een Network Address Translation of NAT-tabel inrichten........
* Via Universal Plug & Play of UPnP.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38

Osxy

Holy crap on a cracker

Heeft er al iemand een mail server achter de IPB verbinding draaien?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edmund schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:36:

Zoals je in dit topic en de ts kunt lezen is het mogenlijk om een ftp-server te draaien. Je dient daarvoor poort 21 door te forwarden naar je server. Voor meer info verwijs ik je naar de TS.
[...]
Toppie!!
Misschien stomme vraag 8)7 Maar waar kan ik die TS vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167550 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:56:
Misschien stomme vraag 8)7 Maar waar kan ik die TS vinden?
Kan je op pagina 1 van dit topic vinden: Het inleidende verhaal van Edmund.
(TS == Topic Starter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jullie zijn te goed voor deze wereld!!

_/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 167550 op 22-03-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133866

Een vraag van een leek: als je nu een isdn aansluiting hebt en IBP neemt, dan ben je na de portering van alles wat met isdn te maken heeft af toch? Ik vraag dit omdat kpn isdn-ers apart (lees als laatste) behandeld, en het zou fijn zijn van deze status "anders" af te komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133866 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:09:
Een vraag van een leek: als je nu een isdn aansluiting hebt en IBP neemt, dan ben je na de portering van alles wat met isdn te maken heeft af toch? Ik vraag dit omdat kpn isdn-ers apart (lees als laatste) behandeld, en het zou fijn zijn van deze status "anders" af te komen. ;)
het is inderdaad zo dat de isdn apparatuur komt te vervallen, nt1 en quatrovox zijn niet meer nodig na portering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 114910 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:30:
[...]

het is inderdaad zo dat de isdn apparatuur komt te vervallen, nt1 en quatrovox zijn niet meer nodig na portering
En mocht je je isdn apperatuur willen behouden. Tja, dan gaat dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Ik heb nu zo'n 2 weken alles werkend en ik moet zeggen dat alles prima draait. Ik moet alleen nog wat experimenteren met de firewall want ik heb het idee dat die de verbinding nogal vertraagt. Graag een advies over het volgende: Ik heb OSX 10.3 maar ik dacht dat de situatie in Windows XP hetzelfde was: ik dacht eraan om de firewall van de experia uit te zetten en de ingebouwde firewall van OSX aan te zetten, maar wat is verstandiger?

EDIT: Oh ja, toch nog 1 opmerking: wie heeft in godsnaam die belachelijke URL voor de homepage verzonnen? Dat het Spamfilter maar goed moge werken dan....

[ Voor 17% gewijzigd door Marbo op 22-03-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Edmund schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:59:
[...]

En mocht je je isdn apperatuur willen behouden. Tja, dan gaat dit niet.
Nog niet. Ik heb in Duitsland al een voip/adsl router gezien met een s0bus aansluiting waar je een isdn toestel op kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Marbo:
Wat wil je bereiken? Als je een server wil draaien op je Mac, dan kan je ook eventueel via de webinterface een poort open zetten (en forwarden...)
Als je geen server draait of iets met bittorrent of andere downloadprogramma's wil doen, lijkt het me verstandig dat je gewoon de firewall in de ExperiaBox aan laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169822

Deze week de brief met activatiecode en de doos met alle spulletjes binnengekregen. Versie: Planet en ISDN. De experiabox is een SX552 (kennelijk de ISDN versie van de SX551). In tegenstelling tot de handleiding begint de SSID niet met SX552.... maar met SX551.... Tot nu toe heb ik alleen de geleverde splitter getest :), eerst maar eens een nieuw analoog dect systeem halen bij mediamarkt. Heeft iemand ervaring met de Siemens Gigaset S645 in combinatie met de experia?
Als ik het goed snap, dan kan ik de nieuwe gigaset io TEL1 aansluiten en de oude gigaset (ik heb geen ISDN centrale, alleen een ISDN DECT set) gewoon via de splitter laten werken. Uitbellen via de nieuwe DECT, alle inkomende berichten komen via de oude DECT. Zdra de inkomende berichten via de nieuwe DECT binnenkomen ben ik geporteerd en kan de splitter, NT1 en oude dect verwijderd worden en kan ik de oude handsets op de nieuwe dect aanmelden. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien interessant: Test van de SX553 (Duits). De SX551, SX552 en SX553 zijn broertjes/zusjes.
http://www.netzwelt.de/ne...esser-ohne-voip-zwei.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En voor de vogelaars onder ons:
http://gigaset.siemens.co...120184_rArNrNrNrN,00.html
De siemens pagina voor de SX553. Firmware updates (duits) aanwezig. Interessant is de "change"lijst.
Adviesprijs is trouwens 199,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Anoniem: 170198 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:48:
@Marbo:
Wat wil je bereiken? Als je een server wil draaien op je Mac, dan kan je ook eventueel via de webinterface een poort open zetten (en forwarden...)
Als je geen server draait of iets met bittorrent of andere downloadprogramma's wil doen, lijkt het me verstandig dat je gewoon de firewall in de ExperiaBox aan laat staan.
Ik merk nu regelmatig dat mijn verbinding een soort van "bevriest" voor een ogenblik bij het oproepen van pagina's. Ik heb het idee dat het door de firewall van de Experia box komt, ik heb hier voordien nooit last van gehad. Vandaar dat ik wat wil experimenteren met de instellingen, maar ik heb geen technisch inzicht over de verschillen (qua veiligeid) tussen de firewall van de EP en OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nu ik toch aan het zoeken was, nog een test.
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=90759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Ik heb eens getracht via telnet de box te bereiken, en dat lukt niet, althans je kunt niet via het adres 192.168.2.1 8081 in de box komen, een inlog en wachtwoord is vereist. Je kunt dus volgens mij gerust dat wachtwoord veranderen van je experia webinterface. Kpn kan nog altijd updates doen via de telnet interface. Aangezien daar een inlog en wachtwoord voor zijn vereist die je niet van kpn krijgt en niet kunt instellen via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Anoniem: 169822 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:21:
Misschien interessant: Test van de SX553 (Duits). De SX551, SX552 en SX553 zijn broertjes/zusjes.
http://www.netzwelt.de/ne...esser-ohne-voip-zwei.html
Zelfde firmware lijkt het:

"Läuft ein Download gleichzeitig mit einem VoIP-Gespräch, wird dieses so stark verzerrt, dass eine Verständigung kaum noch möglich ist"

Jammer dat de kpn hem niet getest heeft voor ze er een paar honderd duizend van bestelden. (8>

[ Voor 28% gewijzigd door makreel op 22-03-2006 18:43 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.