[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.665 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
PiwiKiwi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:39:
Bij mij staan SSID en 128bits HEX password allen in kleine letters (zelf verzonnen a la: abcdefab0123456789abcdefab).

Wat misschien terzake doet is dat in het XP "available wireless networks" venster het EB netwerk er als ENIGE niet staat terwijl met de Siemens "wlan monitor" software ALLE netwerken zichtbaar zijn, helaas ondersteunt deze alleen de Siemens kaart.
(Uiteraard kunnen beide toepassingen niet tegelijk draaien, maar dat weten jullie ook wel.)

Misschien heb ik een "wlan monitor" toepassing voor mijn Linksys WMP54G kaart nodig, die overigens niet beschikbaar lijkt te zijn op de Linksys site?

Draait bij iedereen het EB netwerk gewoon op oude wifi kaarten (3 jaar+)?
Vraag de hd eens of ze broadcast voor je aan willen laten zetten, misschien dat je dan verder kunt. evt kun je ze vragen(ivm je 3 jaar oude wifi-kaart) of ze de ecryptie nog verder willen verlagen maar waarschijnlijk krijg je dan een andere wep sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Edmund schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 17:09:
@f1boy_077: Er zit tot nu toe niets anders op dan het aantal verbindingen gewoon limiteren. Verder kan GOT goed zelf de regels afbreken, dus niet de hele tijd een enter ertussen aub.
@edmund
Als je nou wat over het niet lopen van zinnen wilt melden, dan zeggikja.
Of overdeEdittoets...zeggikweerja Maar om ook al te vallen overdehardereturnvanf1boy_077
nee. Despatietoets. warmaanbevoledoorEdmund. ookvooraluwstijlenopmaaktips :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have a problem with my Experia box,
when i try to change the router setting, i goto IE and goto http://192.168.2.1.
as far as the manual says this should work but after a long time trying to find the link it fails.

ps i have zone alarm, and i have set the 192.168.2.1 in trusted network...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Read the threat and you know why. The firmware that is in the box at the moment will deny access to it. Probably later this month the firmware will be updated and you can access the box yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
RobbieDee schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:46:
[...]

@edmund
Of overdeEdittoets...zeggikweerja Maar om ook al te vallen overdehardereturnvanf1boy_077
/me Hoedje is verbaasd :? : Vind je dat zelf dan ook niet prettiger lezen?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:22:
@iedereen die graag bittorrent gebruikt. waarom gebruiken jullie geen Bitlord? Volgens mij heeft niemand problemen met dat programma (ik iig niet).
Zelf gebruik ik nu utorrent heel klein progje, vraagt ook heel weinig van je pc. Wel even DHT uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
scorpio schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:53:
Als daar genoeg klachten binnen zouden komen was het een andere zaak. 8)7
Dus fellow tweakers:

Wie stelt er even (kmoet namelijk even weg) een standaard briefje op waar alles duidelijk in voorkomt en voldoende argumenten en wensen/klachten aangeeft omtrent de webinterface?
Dan nemen we de tekst allemaal even over en sturen we (liefst zoveel mogelijk) dit even naar vriend KPN.
Dit was ook wat de HD zei dat er moest gebeuren.

Misschien dat er dan melding gemaakt word van een groter aantal klachten en men serieus werkt aan een webinterface, men schijnt hiermee te wachten omdat men bang is dat amateurs er een potje van maken in de interface.
Ik denk dat ze een vereenvoudigde webinterface maken hiervoor en dat kan (vooral als de "noodzaak "door het ontbreken van klachten) nog wel even duren.
Dit lijkt me zeer overbodig. Waarom een afdeling spammen met iets wat al bekend is en in de nabije toekomst toch beschikbaar gaat worden?

Onderstaande is meer als een grapje bedoelt ;)
heuker schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:11:
[...]

Zoals je wellicht weet, kon ik ook mijn experia box benaderen. Ik had gelijk mijn wachtwoord veranderd. Hierdoor kon KPN geen firmware upgrades meer uitvoeren en was ik dus de enige die de box kon aanpassen. Hoe ik dit weet? Ik kreeg problemen met bellen, dus ik vermoedde al dat ik geen nieuwe firmwares meer binnen kreeg. Toen heb ik het wachtwoord veranderd en nog geen kwartier later had ik al geen toegang meer en was het bel-probleem afgelopen.
Een perfecte reden voor de KPN om de webinterface dus niet beschikbaar te maken :P

[ Voor 26% gewijzigd door Repec op 16-03-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

So far so good. Ik ben bijna helemaal tevreden met mijn Planet Internetplus aansluiting. Nog één hindernis te gaan: de firewall.

Met mijn laptop moet ik thuis (draadloos) inloggen op het netwerk van mijn werkgever. De dan gemaakte verbinding is beveiligd dmv encryptie. Sinds IPB lukt dat niet meer. Volgens systeembeheer van mijn werk ligt dat aan de firewall van de E-box en ik zou poorten moeten mappen. Maar volgens mij heeft de E-box maar twee smaken: aan óf openzetten voor een server (hoop dat dit beter wordt als de instellingen lokaal gewijzigd kunnen worden).

Ik heb me altijd verre gehouden van firewalls en poorten, maar nu is het nodig. Beetje het topic doorgespit: het kan op dit moment alleen functioneren als ik mijn oude router (Linksys) er weer tussen zet. Klopt dit ? Zo ja, moet ik de router dan een vast IP-adres geven en dit als server adres vermelden bij Mijn KPN ? Aan welke instellingen (in de router, desktop en laptop) zou ik dan nog meer moeten sleutelen ? Op dit punt ben ik nogal technoob.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Dat hoeft niet dus. Als je de EB open zet op het ip van jou laptop dan hoef je alleen maar een firewall aan te zetten op je laptop en hierin poorten mappen. Je hebt dan geen extra router o.i.d. ertussen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:46

Een perfecte reden voor de KPN om de webinterface dus niet beschikbaar te maken :P
;) idd
Ik wil ook die webinterface hebben, maar Voip instellingen hoef ik niet te veranderen ( en met mij 99% ), zou wel eens willen zien hoe en wat met Voip maar alleen loekie loekie :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

De interface waar ik met de opleiding mee heb gewerkt, had geen optie om de voip settings te zien of te wijzigen. Waarschijlijk ook maar goed anders krijg je weer mensen die dingen gaan wijzigen en dan werkt het weer niet en ligt het aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RobbieDee schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:46:
[...]

@edmund
Hoedje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 09:48:
[...]

/me Hoedje is verbaasd :? : Vind je dat zelf dan ook niet prettiger lezen?
Ik ben dus niet de enige die het vervelend vond om het zo te lezen. Verder zag ik dat PiwiKiwi pas op het forum actief is, dus gaf ik hem een tip (de Edittoets). Ikzelf ben ook geen taalkundige. En al helemaal niet goed in het schrijven van een brief in correct Nederlands. Gelukkig heb ik dit ook niet beweerd. Waar ik wel van kots is het beginnen over de spatie toets en het belachelijk gaan maken van andere mensen. Helaas voor mij was ik dit keer je slachtoffer. Terwijl dat het enige wat ik wilde bereiken was het netjes houden van dit topic.

Maarja weer ontopic dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Hurricane schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 13:24:
Dat hoeft niet dus. Als je de EB open zet op het ip van jou laptop dan hoef je alleen maar een firewall aan te zetten op je laptop en hierin poorten mappen. Je hebt dan geen extra router o.i.d. ertussen te zetten.
Maar heeft dat nog effect voor de andere ip adressen (desktop bijv) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:50:
Maar heeft dat nog effect voor de andere ip adressen (desktop bijv) ?
Nee, je desktop heeft een ander IP adres dan je laptop, dus die zal niet al het verkeer op zich afkrijgen wat de laptop wel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je kan 1 adres in de DMZ zetten. Deze zone is helemaal firewall vrij. Alle andere adressen worden gewoon beveiligd met de interne firewall. Dit doe je via KPN.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Hurricane schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:49:
Je kan 1 adres in de DMZ zetten. Deze zone is helemaal firewall vrij. Alle andere adressen worden gewoon beveiligd met de interne firewall. Dit doe je via KPN.com
Niet helamaal correct. Vern heeft een planet IPB abonnement dus hij moet inloggen via "Mijn gegevens" op de planet site en dan via "Beheer telefoniegegevens" wordt je dan doorgelink naar de mijnkpn omgeving waar je moet inloggen met de daarbij behorende gegevens. En dan kun je dus je FW instellingen wijzigen.

En ja dit MOET via planet.nl en niet direct via kpn.com

**EDIT**
Vergeten te vermelden dat dit alleen werkt als je geheel geporteerd bent anders kun je nog wel is een blanco pagina krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Repec op 16-03-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag het pakket binnen gekregen _/-\o_
Alleen nog geen brief met activatiecode.

Naar mijn idee kan ik alles toch gewoon aansluiten en dan bellen en internetten :?
Volgens mij heb ik dit ergens in dit topic gelezen :?

Iets over een standaard login en ww?

Wil er zsm mee aan de gang natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
svijf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:19:
Vandaag het pakket binnen gekregen _/-\o_
Alleen nog geen brief met activatiecode.

Naar mijn idee kan ik alles toch gewoon aansluiten en dan bellen en internetten :?
Volgens mij heb ik dit ergens in dit topic gelezen :?

Iets over een standaard login en ww?

Wil er zsm mee aan de gang natuurlijk ;)
De activatiecode heb je nodig om je internetplusbellen te activeren voor de mijnkpn omgeving of als je planet hebt het kopje telefonie beheer in mijn gegevens te activeren.

username / ww zitten al geprogrammeerd in je experiadoos

[ Voor 5% gewijzigd door Repec op 16-03-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wij zitten ook te kijken om over te stappen naar InternetPlusBellen, in dit geval van Planet, waar we nu ook zitten. Ik vind het zelf een heel leuk inititief, maar mijn ouders zijn nog niet helemaal om. Wat ze graag willen weten: Krijg je nu daadwerkelijk maar 1 rekening, van KPN OF Planet?? Van wie komt hij dan?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
spk2go schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:28:
Wij zitten ook te kijken om over te stappen naar InternetPlusBellen, in dit geval van Planet, waar we nu ook zitten. Ik vind het zelf een heel leuk inititief, maar mijn ouders zijn nog niet helemaal om. Wat ze graag willen weten: Krijg je nu daadwerkelijk maar 1 rekening, van KPN OF Planet?? Van wie komt hij dan?
Als je internetplusbellen via planet aanvraagt dan krijg je daarna alleen nog maar een rekening van planet. Deze rekening komt dan ook 1x per maand ipv 1x per 2 maanden.
Kies je voor kpn internetplusbellen dan krijg je uiteraard de rekening van de kpn. Ook hier geldt dan 1x per maand ipv 1x per 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Lanfear28 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:15:
[...]

Vraag de hd eens of ze broadcast voor je aan willen laten zetten, misschien dat je dan verder kunt. evt kun je ze vragen(ivm je 3 jaar oude wifi-kaart) of ze de ecryptie nog verder willen verlagen maar waarschijnlijk krijg je dan een andere wep sleutel.
Bedankt, goeie tip, _/-\o_

de HD heeft de SSID broadcast ingeschakeld, dat leverde nog niks op maar binnenkort wordt ook de WEP encryptie naar 64 bits teruggebracht. Ik ben benieuwd, het zou best kunnen werken.
Je moet maar net weten dat ze dat kunnen doen bij de HD (liever zou ik het gewoon zelf in het kastje doen, maar goed |:( )

hoedanook; bedankt

[ Voor 2% gewijzigd door PiwiKiwi op 16-03-2006 18:45 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Repec schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:17:
[...]

Niet helamaal correct. Vern heeft een planet IPB abonnement dus hij moet inloggen via "Mijn gegevens" op de planet site en dan via "Beheer telefoniegegevens" wordt je dan doorgelink naar de mijnkpn omgeving waar je moet inloggen met de daarbij behorende gegevens. En dan kun je dus je FW instellingen wijzigen.

En ja dit MOET via planet.nl en niet direct via kpn.com

**EDIT**
Vergeten te vermelden dat dit alleen werkt als je geheel geporteerd bent anders kun je nog wel is een blanco pagina krijgen.
Dank u, dank u allemaal voor reactie ;) . Over dat inloggen via Planet was ik al helemaal bekend, met de toevoeging dat de blanco pagina ook nog aanwezig kan zijn na de portering. De portering is pas helemaal opgeleverd als je daar een emailtje over hebt gehad. Als je dan nog een blanco pagina krijgt moet je je zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

PiwiKiwi schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:39:
[...]

Bedankt, goeie tip, _/-\o_

de HD heeft de SSID broadcast ingeschakeld, dat leverde nog niks op maar binnenkort wordt ook de WEP encryptie naar 64 bits teruggebracht. Ik ben benieuwd, het zou best kunnen werken.
Je moet maar net weten dat ze dat kunnen doen bij de HD (liever zou ik het gewoon zelf in het kastje doen, maar goed |:( )

hoedanook; bedankt
Zit nu in mijn laptop met een Linksys kaartje (11Mb) van meer dan drie jaar oud. Werkt prima (WEP 128).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiwiKiwi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 10:48
Vern schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:53:
[...]

Zit nu in mijn laptop met een Linksys kaartje (11Mb) van meer dan drie jaar oud. Werkt prima (WEP 128).
WTF?!?!

:? Ik snap er niks van, welk type kaart heb je en gebruik je een losse wlan toepassing of iets dergelijks?
Kun je het netwerk zien staan tussen de "beschikbare draadloze netwerken" in het daarvoor bestemde windows venster? Heb je het netwerk handmatig moeten instellen?
Zo heb ik nog wel een paar vragen, overigens.

bedankt voor alle info die je wilt melden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Repec schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:21:
[...]

De activatiecode heb je nodig om je internetplusbellen te activeren voor de mijnkpn omgeving of als je planet hebt het kopje telefonie beheer in mijn gegevens te activeren.

username / ww zitten al geprogrammeerd in je experiadoos
Zoiets had ik al begrepen ;)

Maar in principe zou ADSL en bellen toch gewoon moeten werken :?
Kan alleen nergens instellingen veranderen.

Toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:14:Maar in principe zou ADSL en bellen toch gewoon moeten werken :?
Kan alleen nergens instellingen veranderen.
Je internet verbinding zou meteen moeten werken, echter alleen bekabeld. telefoon moet het ook
meteen doen, even 1369 bellen en gaan... (moet voip uiteraard wel branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern

Vern

technoob

Gewoon, just do it ;)
:? Ik snap er niks van, welk type kaart heb je en gebruik je een losse wlan toepassing of iets dergelijks?
Kun je het netwerk zien staan tussen de "beschikbare draadloze netwerken" in het daarvoor bestemde windows venster? Heb je het netwerk handmatig moeten instellen?
Zo heb ik nog wel een paar vragen, overigens.

bedankt voor alle info die je wilt melden _/-\o_
  • Linksys WPC11 ver.3, al heeeel oud
  • onder XP gewoon onder de draadloze verbindingen van XP, SSID handmatig toegevoegd met WEP-keys; IP adres vast (192.168.2.2)
  • onder W2000 met de Linksys monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:21:
[...]

Je internet verbinding zou meteen moeten werken, echter alleen bekabeld. telefoon moet het ook
meteen doen, even 1369 bellen en gaan... (moet voip uiteraard wel branden)
_/-\o_ Zo maar ff proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Het werkt :)

Kan alleen geen mobiele nr's bellen :?
Of klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@svijf. dat hadden wij ook, zeker je lijn nog niet geporteerd door 1369 te bellen. Daarna deed 06 het ook weer prima bij ons.

Ik heb trouwens sterk de indruk dat mijn inet snelheid omhoog is gegaan / snellere respons geeft dan onder mijn oude abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:29:
@svijf. dat hadden wij ook, zeker je lijn nog niet geporteerd door 1369 te bellen. Daarna deed 06 het ook weer prima bij ons.

Ik heb trouwens sterk de indruk dat mijn inet snelheid omhoog is gegaan / snellere respons geeft dan onder mijn oude abonnement.
Was eigenlijk van plan om daar mee te w88 op de brief van KPN.
Of heeft dat geen tot weinig zin :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
svijf schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 21:35:
[...]

Was eigenlijk van plan om daar mee te w88 op de brief van KPN.
Of heeft dat geen tot weinig zin :?
Heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

De brief heb je alleen maar nodig om draadloos te kunnen werken (WPA key) en om je account bij kpn.com aan te maken met de activeringscode die erin staat. Gewoon ff bellen naar 1369 en het verhaaltje afluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Zo, ik heb t net ff geinstalleerd. maar ik heb nog wat vragen. bellen werkt tot nu toe goed en 1 pc zit op internet aangesloten.
Nu wilde ik dus eigenlijk de router op t modem aansluiten maar dat werkt dus niet. die experia box is geloof ik een modem+router in 1. dus de 2e pc (lees: laptop) wil ik daar dan maar draadloos op aansluiten (zal vast geen probleem zijn).
Wat wel een probleem is is dat ik poorten wil openen. Maar ik hoorde dat je alleen alles in DMZ kan gooien. Nu dacht ik dat te doen en dan @ de router de poorten open te gooien, maar de experia box heeft 'ruzie' met de router. Is er nog een andere mogelijkheid? Het gaat er vooral om dat m'n torrents weer goed werken (kheb nu alleen gele smileys @azureus en geen groene).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
-RazieL- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:37:
<KNIP>
Het gaat er vooral om dat m'n torrents weer goed werken (kheb nu alleen gele smileys @azureus en geen groene).
Het is hier nog niet vermeldt volgens mij, maar Usenets leveren (tot dusver) geen problemen op. Snelheid ligt in ieder geval gemiddel hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:37:
Zo, ik heb t net ff geinstalleerd. maar ik heb nog wat vragen. bellen werkt tot nu toe goed en 1 pc zit op internet aangesloten.
Nu wilde ik dus eigenlijk de router op t modem aansluiten maar dat werkt dus niet. die experia box is geloof ik een modem+router in 1. dus de 2e pc (lees: laptop) wil ik daar dan maar draadloos op aansluiten (zal vast geen probleem zijn).
Wat wel een probleem is is dat ik poorten wil openen. Maar ik hoorde dat je alleen alles in DMZ kan gooien. Nu dacht ik dat te doen en dan @ de router de poorten open te gooien, maar de experia box heeft 'ruzie' met de router. Is er nog een andere mogelijkheid? Het gaat er vooral om dat m'n torrents weer goed werken (kheb nu alleen gele smileys @azureus en geen groene).
Al geprobeerd om de firewall in de experia in te stellen naar het ip van de router en de router het firewall verkeer te laten regelen? ik neem aan dat je in router wel poortjes open kan zetten. Op die manier kun je er voor zorgen dat je pc's allen via de dmz lopen die bij jou de router is. Als je dan de pc's instelt om verbinding met de router te maken en in mijnkpn de wifi van de experia uit te zetten, leveren die 2 iig geen interferentie met elkaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Het wil niet echt lukken. Die site is ook zo enorm sloom. En volgens mij kan ik m alleen @de router zetten wanneer de router is aangesloten. Maar als ik de router aansluit dan heb ik geen internet en kan ik t dus ook niet instellen. Anders zal ik eerst es proberen met het ip adres van mn pc. Als die slome site nog eens mee werkt |:(

edit: hij is nog bezig met mn aanvraag (heb m doorgelinkt naar het laatst bekende ip adres van mn router). Dit schiet echt voor geen meter op.

edit2: ik zal vanavond es ff de laptop verbinden met de experia box en daar de instellingen aanpassen terwijl de router met de box is verbonden, mss dat ie t dan doet.

[ Voor 34% gewijzigd door Reemster op 17-03-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voicemail in email optie geprobeerd. Ik kan inloggen (initiele ww = wachtwoord)
er was één bericht maar kon deze niet beluisteren.
Andere opties (wijziging pincode en wachtwoord) werken wel.
Zou iemand anders dit kunnen proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
-RazieL- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:45:
Het wil niet echt lukken. Die site is ook zo enorm sloom. En volgens mij kan ik m alleen @de router zetten wanneer de router is aangesloten. Maar als ik de router aansluit dan heb ik geen internet en kan ik t dus ook niet instellen. Anders zal ik eerst es proberen met het ip adres van mn pc. Als die slome site nog eens mee werkt |:(

edit: hij is nog bezig met mn aanvraag (heb m doorgelinkt naar het laatst bekende ip adres van mn router). Dit schiet echt voor geen meter op.

edit2: ik zal vanavond es ff de laptop verbinden met de experia box en daar de instellingen aanpassen terwijl de router met de box is verbonden, mss dat ie t dan doet.
De router hoeft hiervoor echt niet aangesloten te zijn. Je zet het 192.168.2.201 adres in de DMZ. Het 192.168.2.201 adres aan de router geven en de router doormiddel van DHCP ip's uit laten geven in de 192.168.1.x range. Daarna zou ik het wifi gedeelte van de EB uitzetten. En gwoon wifi configureren op de router. Dan zitten al je pc's/laptops/etc aangesloten op je router en heb je ook geen problemen met het wel of niet vinden van een pc of zo.

Verder klopt het wel dat mijn kpn heeel af en toe snel is. Dus over het algemeen langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Je zet het 192.168.2.201 adres in de DMZ.
Dit ip zet ik dus in mijn kpn bij de Firewall instellingen?
Het 192.168.2.201 adres aan de router geven en de router doormiddel van DHCP ip's uit laten geven in de 192.168.1.x range.
Zou je iets duidelijker kunnen uitleggen hoe dit moet, want ik volg t niet helemaal meer :?

In t boekie staat btw dat ik via 192.168.2.1 direct bij de experia box kan komen, maar die werkt dus niet. En kheb daarvoor de Firewall instellingen ff op de staandaardinsteling gezet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:57:
[...]

blijft het feit vind ik, dat je beide progamma's wel zou moeten kunen gebruiken, zonder problemen.
En dat KPN dus maar een oplossing moet zoeken.
Waarvoor hebben we anders zo'n snelle adsl lijn, echt niet alleen om te surfen?
Als je een probleempje hebt met de experia en je belt de HD op, is dat wel het eerste wat ze tegen je zeggen, "Ja maar meneer ik zie wel heel veel open verbindingen" op een zeer verwijtende toon, alsof ik nu iets uit zou halen wat werkelijk tegen alle normale fatsoensnormen ingaat. Mijn reactie is dan "klopt" maar kunt U wellicht ook wat aan het probleem doen. Vul in voor probleem alle zaken die hier langs komen, want ik heb ze zo'n beetje allemaal al meegemaakt. Anyway men vindt dat je gewoon alleen mag surfen, wat email ophalen en bellen en verder niet zeuren. Belachelijke opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
-RazieL- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:21:
[...]

Zou je iets duidelijker kunnen uitleggen hoe dit moet, want ik volg t niet helemaal meer :?

In t boekie staat btw dat ik via 192.168.2.1 direct bij de experia box kan komen, maar die werkt dus niet. En kheb daarvoor de Firewall instellingen ff op de staandaardinsteling gezet 8)7
Nou je hebt toch een router aan de EB hangen. De EB kun je nog niet direct benaderen. Je zet via mijnkpn de firewallinstellingen op server en voert daar het 192.168.2.201 adres in.

Daarna ga je naar de ROUTER. Deze geef je het 192.168.2.201 adres. De dhcp van de router zet je in een andere range als de EB. Het handigste is het dan om de 192.168.1.x range te kiezen.

Als dit gelukt is kun je de poorten op de router open zetten en de pc's enzo op de router aansluiten. Je kunt dan gwoon alles op de router configureren en hoeft niet meer op mijn kpn te komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Edmund op 17-03-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Momenteel heb ik de router er dus niet tussen hangen anders had ik nu geen internet gehad. en nu (zonder router er tussen) kan ik dus ook niet bij de EB komen door @ IE naar 192.168.2.1 te gaan.

En dat ip dat ik de router moet geven, is dat het interne ip of externe ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag de bijbehorende brief ontvangen van KPN.
Zelf draadloos werkt hier goed :)

EB staat op de 1e verd. in een kast.
Laptop door het huis gelopen en overal kwaliteit verbinding 60 tot 100 %.
Signaalsterkte overal 100 %.

Kwaliteit verbinding is op de eerste verdieping overal 100 %.

En dat met de software van Siemens.

Zo is ff kijken op de site van KPN om eea te activeren :)

Nu 1 dag een beetje in de race en tot nu toe gaat alles naar wens _/-\o_

EDIT: Betonnen vloeren in ons huis ;)

[ Voor 5% gewijzigd door svijf op 17-03-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Willen jullie ons even met rust laten ja :+

Klik

(Het tele2 kamp) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
-RazieL- schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:12:
Momenteel heb ik de router er dus niet tussen hangen anders had ik nu geen internet gehad. en nu (zonder router er tussen) kan ik dus ook niet bij de EB komen door @ IE naar 192.168.2.1 te gaan.

En dat ip dat ik de router moet geven, is dat het interne ip of externe ip?
Daar kan ik maar 1 ding op zeggen (hetzelfde als een paar posts terug).
Edmund schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
[knip]De EB kun je nog niet direct benaderen.[knip]
Edmund schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:03 de TS:

Lokaal instellingen veranderen
Wil je meer kunnen instellen? Ga naar via Internet Explorer naar http://192.168.2.1/. Standaard is er geen wachtwoord ingesteld. Dus kun je gewoon op login klikken. Vervolgens zie je een pagina waar je de instellingen van de Experia Box kunt veranderen. Dit is nog niet beschikbaar.
Edmund schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:49:
...Er zit inderdaad nog geen web of telnet interface in....
Verder kun je met een beetje logisch nadenken zelf ook wel verzinnen als dat het interne of externe ip is. Extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

ff een vraagje:

Mss al beantwoord maar kan het ff niet vinden :P

Zit nu via Wi-Fi te internetten via de laptop.
Alleen gaat MSN het niet doen :?
Via de UTP kabel wel.

Moet ik dan (heel simpel), de EB op server zetten :?
Of is er een andere optie?

Btw, mijn KPN is idd zeer traag en kreeg de ene na de andere foutmelding.
5 min later weer geprobeerd en nu werkt alles goed.
Wel nog steeds traag. Mja, dat neem ik maar voor lief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van mijn e-mail heeft Het Net zijn website veranderd. Zowel bij Instap Surfen&Bellen en Snel Surfen&Bellen is maar één gesprek tegelijkertijd mogelijk! Ze zullen het wel letterlijk van KPN en Planet overgenomen hebben ofzo. Misschien kan dit in de start post toegevoegd worden als een verschil met KPN IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Is er hier ook iemand die dit in combinatie met asterisk aan de praat heeft? Of weet iemand of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je toch in staat bent om astriks op te zetten... behoud dan de flexibiliteit en kies voor een vrijere VOIP optie dan IBP... of er een andere reden om het te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 07:59:
Naar aanleiding van mijn e-mail heeft Het Net zijn website veranderd. Zowel bij Instap Surfen&Bellen en Snel Surfen&Bellen is maar één gesprek tegelijkertijd mogelijk! Ze zullen het wel letterlijk van KPN en Planet overgenomen hebben ofzo. Misschien kan dit in de start post toegevoegd worden als een verschil met KPN IPB?
Staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SachaH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 15:23
Zijn er meerdere IPB-ers die last hebben van het wegvallen van de VOIP verbinding als zij on-line aan het gamen zijn?
De afgelopen 2 dagen ben ik sinds tijden weer eens online aan het gamen en heb ik dit fenomeen geconstateerd. Ik heb dan geen kiestoon en en ben ook niet bereikbaar :(
Het probleem heb ik telkens op kunnen lossen door de experia even uit en aan te zetten, dan werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vraagjes:

Videobellen
Weet iemand waar de link naar videobellen is verplaatst. Ik zie al een paar weken geen link meer
in de hoofpagina nadat je internetplusbellen hebt geselecteerd op MIJN KPN . Weet iemand meer of is mij het een en ander ontgaan in de berichtgeving ?

Online factuur
Ik heb op de 2 laatste facturen verschillen geconstateerd tussen
- de totalen van de gesprekken (rubrieksniveau) en
- de totalen van de specifieke gesprekken.
(Deze zouden gelijk moeten zijn)

Als ik in dezelfde factuur alle bedragen van de gesprekken optel kom ik lager uit dan het gespecificeerde totaal van de gesprekken. Op zich niet zo'n groot verschil, maar het moet kloppen !!!
(beide bedrag incl btw)Ik heb dit nu bij de 2 laatste facturen gehad.
Van kpn helaas nog geen reactie ontvangen (behalve dan dat ze het in behandeling hebben genomen).Zijn er meerdere die dit hebben geconstateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Thanx voor de hulp, het is gelukt. Een vriend van me is nog langs geweest en die heeft me meteen ff geholpen. Het was nogal ff puzzelen met al die ip's ed maar het werkt tot nu toe perfect. Mn pc en de laptop (draadloos) zitten nu dus via de router aan de EB aangesloten :) En de smileys zijn weer groen @azureus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:20
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 12:34:
als je toch in staat bent om astriks op te zetten... behoud dan de flexibiliteit en kies voor een vrijere VOIP optie dan IBP... of er een andere reden om het te koppelen?
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn huidige ISP. Ze knoeien daar maar een beetje aan, dus ik zit er over te denken om een ISP te kiezen. Aangezien ik nu een Asterisk server draai in experimentele fase met Voipbuster, wil ik nu het allemaal goed werkt ook graag een eigen VOIP account waarmee ik kan bellen en gebeld worden, zonder de beperkingen van VoipBuster.

Ik zou dus bij een Voip provider een abonement kunnen nemen, maar als ik alles in een pakket kan krijgen dan graag bovendien ken ik meer mensen die IPB hebben, dus dat betekend gratis bellen onderling.

Ik wens echter niet gebruik te maken van de VOIP instellingen van de Experiabox. Ik wil dat poort 5060 in het modem wordt geforward naar mijn asterisk doos alwaar ik dan als provider KPN op zou kunnen geven met mijn account gegevens.
Ik vermoed alleen dat de account gegevens voor het VOIP gedeelte van IPB niet te achterhalen zijn.

Ik hoop dus dat iemand dit kan bevestigen of niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Crawl NL schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:17:
Willen jullie ons even met rust laten ja :+

Klik

(Het tele2 kamp) :9
Tele2 Compleet voor 29.95 per maand is best wel goedkoop maar
  1. Altijd een start tarief a 3,6 eurocent binnen de regio en 4 eurocent buiten je regio. Bellen kost je overdag 2,3 eurocent binnen je regio en buiten de regio is het 3,1 eurocent (http://www.tele2.nl/webwi...et/tarieven/nationaal.xml)
    KPN vast start tarief van 5 cent maar alleen buiten je eventuele voordeelopties als belonbeperkt weekend/altijd daarnaast is bellen 2,5 eurocent ongeacht regio en alleen buiten je voordeelopties
  2. Naar mobiel altijd starttarief van 4,6 eurocent dan 15,5 eurocent naar tele2 mobiel, 16.5 cent naar kpn/vodafone en 18,2 naar orange/telfort t-mobile (in het weekend is het iest goedkoper) http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/tarieven/mobiel.xml
    KPN start tarief van 5 cent en dan 16,5 eurocent ongeacht welke aanbieder
  3. Buitenland bellen lijkt kpn wat goedkopen als ik zo ff snel over de beide lijsten heen kijk.
    http://www.tele2.nl/webwi...rieven/internationaal.xml / http://www.kpn.com/kpn/show/id=1125239
  4. contractsduur van 24!!! maanden.
    KPN 12 maanden contractsduur daarna per maand op te zeggen
  5. Maar 1 emailadres (niet duidelijk of dit 1 mailbox waar je meerdere aliassen aan kan hangen of echt 1 adres). 20MB opslag ruimte. KPN 4 mailboxen waaraan je elk 5 aliassen kunt hangen. Standaard 20mb groot maar uit te breiden tot 200mb.
  6. Tele2 niet mogelijk icm ISDN
  7. Alleen maar keuze uit een 4Mbps/1Mbps adsl verbinding (of als dat niet mogelijk is ene langzamere variant) KPN 4 tal varianten
http://tele2.nl/webwinkel...sl-en-telefonie/specs.xml

Dus al met al best wel wat haken en ogen en zo goedkoop vind ik ze ook niet afgezien van de basisprijs. En je moet ook echt gaan uitrekenen wat je precies belt om een goede afweging tussen KPN en Tele2 te maken.
Candymirror schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:34:
[...]

Ik heb de laatste tijd problemen met mijn huidige ISP. Ze knoeien daar maar een beetje aan, dus ik zit er over te denken om een ISP te kiezen. Aangezien ik nu een Asterisk server draai in experimentele fase met Voipbuster, wil ik nu het allemaal goed werkt ook graag een eigen VOIP account waarmee ik kan bellen en gebeld worden, zonder de beperkingen van VoipBuster.

Ik zou dus bij een Voip provider een abonement kunnen nemen, maar als ik alles in een pakket kan krijgen dan graag bovendien ken ik meer mensen die IPB hebben, dus dat betekend gratis bellen onderling.

Ik wens echter niet gebruik te maken van de VOIP instellingen van de Experiabox. Ik wil dat poort 5060 in het modem wordt geforward naar mijn asterisk doos alwaar ik dan als provider KPN op zou kunnen geven met mijn account gegevens.
Ik vermoed alleen dat de account gegevens voor het VOIP gedeelte van IPB niet te achterhalen zijn.

Ik hoop dus dat iemand dit kan bevestigen of niet....
De precieze VOIP gegevens van de KPN zullen niet openbaar gemaakt gaan worden en ook al zullen deze openbaar gemaakt worden dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt kunnen worden in een ander modem dan de Experiabox.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 20:54:
2 vraagjes:

Videobellen
Weet iemand waar de link naar videobellen is verplaatst. Ik zie al een paar weken geen link meer
in de hoofpagina nadat je internetplusbellen hebt geselecteerd op MIJN KPN . Weet iemand meer of is mij het een en ander ontgaan in de berichtgeving ?

Online factuur
Ik heb op de 2 laatste facturen verschillen geconstateerd tussen
- de totalen van de gesprekken (rubrieksniveau) en
- de totalen van de specifieke gesprekken.
(Deze zouden gelijk moeten zijn)

Als ik in dezelfde factuur alle bedragen van de gesprekken optel kom ik lager uit dan het gespecificeerde totaal van de gesprekken. Op zich niet zo'n groot verschil, maar het moet kloppen !!!
(beide bedrag incl btw)Ik heb dit nu bij de 2 laatste facturen gehad.
Van kpn helaas nog geen reactie ontvangen (behalve dan dat ze het in behandeling hebben genomen).Zijn er meerdere die dit hebben geconstateerd
Videobellen is momenteel nog niet mogelijk.

En qua factuur kan het niet zo zijn dat het aantal gesprekken hoger uitvalt omdat je ook gratis belt?
Het lijkt mij dat ze elk gesprek meetellen maar alleen in rekening brengen wat je ook daadwerkelijk moet betalen. Dus daar zou eventueel het verschil in kunnen zitten.

[ Voor 69% gewijzigd door Repec op 19-03-2006 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 15:16
Aanvulling op de startpost.

Heb op mijn experiabox de HP psc 1215 All-in-One printer (1200 series) succesvol aangesloten, met moeite, maar nu werkt het als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij overwegen ook om KPN IPB te nemen, nu heb ik een vraagje over de Experia box, kan er op de USB port ook een USB driver aangesloten worden? En is die dan vanaf je hele LAN te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Wat bedoel je met een "USB driver".? :?
Dat is namelijk normaal gesproken een aansturing voor een USB apparaat en kun je dus niet aansluiten, omdat niet iets tastbaars is. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 19-03-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
K heb meerdere malen gehad dat ik werd gebeld zonder dat er iemand was.
Dit probleem uitvoerig opgeschreven (hoe vaak , hoe laat , welke toon als wel opnemen binnen die keren dat ie overgaat etc etc) :(

HD 2 heeft me keurig geholpen en nieuwe software in de EB geschoten , moest nu voorbij zijn.
Hij vertelde me tevens dat vanaf komende maandag de webinterface (dus nieuwste software) uitrolde en ik dat dus de komende weken kon verwachten . :*)

De "telefoontjes" waren echter nog niet voorbij en werkte aardig op de zenuwen dus de volgende dag vanwege deze "ghost calls" weer de HD gebeld. ;(

Vandaag werd mijn vrouw gebeld door HD 2 ( jaja op zondag, ik ben niet de enige die dan werkt schijnbaar ;-) ) ;)
Mevrouw we hebben er weer nieuwe software ingeschoten en nu moet het echt piekobello werken.

Ik kijken en wat blijkt?
Ik kan op 192.168.2.1 komen , maar heb nog geen paswoord ( via mail oid ? )!!!! _/-\o_
Tjakkaaaaa k heb hem !!. _/-\o_ _/-\o_
Is gewoon admin en moet je hierna zsm veranderen. (8>
Ben ik de eerste hiermee?!!!
Wat een mooi interface , hierbij de plaatjes :9~

Petje af voor de boys/girls en een dikke pluim ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~mbnijhuis@kpnplanet.nl/inlogscherm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~mbnijhuis@kpnplanet.nl/Menu.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door scorpio op 19-03-2006 18:16 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:49
Repec schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:00:
[...]

Tele2 Compleet voor 29.95 per maand is best wel goedkoop maar
  1. Altijd een start tarief a 3,6 eurocent binnen de regio en 4 eurocent buiten je regio. Bellen kost je overdag 2,3 eurocent binnen je regio en buiten de regio is het 3,1 eurocent (http://www.tele2.nl/webwi...et/tarieven/nationaal.xml)
    KPN vast start tarief van 5 cent maar alleen buiten je eventuele voordeelopties als belonbeperkt weekend/altijd daarnaast is bellen 2,5 eurocent ongeacht regio en alleen buiten je voordeelopties
  2. Naar mobiel altijd starttarief van 4,6 eurocent dan 15,5 eurocent naar tele2 mobiel, 16.5 cent naar kpn/vodafone en 18,2 naar orange/telfort t-mobile (in het weekend is het iest goedkoper) http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/tarieven/mobiel.xml
    KPN start tarief van 5 cent en dan 16,5 eurocent ongeacht welke aanbieder
  3. Buitenland bellen lijkt kpn wat goedkopen als ik zo ff snel over de beide lijsten heen kijk.
    http://www.tele2.nl/webwi...rieven/internationaal.xml / http://www.kpn.com/kpn/show/id=1125239
  4. contractsduur van 24!!! maanden.
    KPN 12 maanden contractsduur daarna per maand op te zeggen
  5. Maar 1 emailadres (niet duidelijk of dit 1 mailbox waar je meerdere aliassen aan kan hangen of echt 1 adres). 20MB opslag ruimte. KPN 4 mailboxen waaraan je elk 5 aliassen kunt hangen. Standaard 20mb groot maar uit te breiden tot 200mb.
  6. Tele2 niet mogelijk icm ISDN
  7. Alleen maar keuze uit een 4Mbps/1Mbps adsl verbinding (of als dat niet mogelijk is ene langzamere variant) KPN 4 tal varianten
http://tele2.nl/webwinkel...sl-en-telefonie/specs.xml

Dus al met al best wel wat haken en ogen en zo goedkoop vind ik ze ook niet afgezien van de basisprijs. En je moet ook echt gaan uitrekenen wat je precies belt om een goede afweging tussen KPN en Tele2 te maken.
Wat een werk he.......je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor......feit blijft wel dat je verdomd veel kunt bellen om alleen al het verschil tussen beide basistarieven op te heffen. Ik hoop in ieder geval dat ook KPN klanten kunnen gaan profiteren van deze concurrentie, want uitbuiters blijven het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Het ww moet je NOOIT veranderen. Waarom niet? vraag maar aan ferrybouwman ;)

Als je het ww veranderd kan de kpn niet meer in je experiabox en kunnen zij dus ook geen firmware updates etc meer doen en ze kunnen je dus dan niet meer helpen totdat jij of het ww terugzet of je box reset (met alle gevolgen vandien).

[ Voor 22% gewijzigd door Repec op 19-03-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als je het mij vraagt ziet die webinterface er nogal beknopt uit. Uit deze screenshots leid ik in ieder geval af dat het nog steeds niet mogelijk is specifieke poorten open te zetten, of het moet ergens anders onder verbrogen zijn.

Als je kijkt naar de SX541 (hoogste getal onder de SX551 dat ik op de Siemens website kan vinden) dan zie je in de handleiding daar van veel meer opties staan:
http://shc-download.sieme...31008-M1025-B110-2-19.pdf, pagina 70 (Zeit einstellen).

Allicht dat dit maar een tijdelijke versie is en dat er nog een definiteve andere versie komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Vooruit dan , speciaal voor Joen ..

Je kunt links klikken en dan krijg je sub-menu's waaronder internet-internet connections-firewall en dus ook nat en forwarding en triggering

Afbeeldingslocatie: http://home.kpnplanet.nl/~mbnijhuis@kpnplanet.nl/menu2.jpg

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat maakt een hoop duidelijker, ze hebben het dus op andere plekken verstopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
never mind

[ Voor 94% gewijzigd door scorpio op 19-03-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
@scorpio: Ik ben zo vrij geweest om een screenshot van jou in de TS te zetten.
Repec schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:42:
Het ww moet je NOOIT veranderen. Waarom niet? vraag maar aan ferrybouwman ;)

Als je het ww veranderd kan de kpn niet meer in je experiabox en kunnen zij dus ook geen firmware updates etc meer doen en ze kunnen je dus dan niet meer helpen totdat jij of het ww terugzet of je box reset (met alle gevolgen vandien).
Die interfase van ferrybouwman was de interface die aanwezig was VOORDAT er nieuwe firmware ingeladen was. Dat dit met de nieuwe firmware nogsteeds zo is hoeft helemaal niet zo te zijn.

[ Voor 80% gewijzigd door Edmund op 19-03-2006 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Edmund schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:34:
@scorpio: Ik ben zo vrij geweest om een screenshot van jou in de TS te zetten.

[...]

Die interfase van ferrybouwman was de interface die aanwezig was VOORDAT er nieuwe firmware ingeladen was. Dat dit met de nieuwe firmware nogsteeds zo is hoeft helemaal niet zo te zijn.
Dat is niet veranderd. ww moet hetzelfde blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Even uit de TS gecopied:

Helpdesk
Bereikbaar via 0900 - 0244, 10 cent per minuut. Opties: 1, 4, 4.
Of Gratis via 0800 - 0407. Je telefoonnummer en dan optie 4. Heb je geen zin om je telefoonnummer in te toetsen, je moet namelijk toch nog je postcode zeggen, gebruik dan #, 2, 4.

Net even gebeld met het gratis nr:

Meneer, welk nummer heeft u gebeld?
Ehm, hoezo?
Anders had u iemand van de 1e lijn gekregen.
Ow, lukte anders gisteren ook zo.
Stilte.

Maar waar ik ze voor belde:

Ik heb netjes een 084 nummer aangevraagd.
Ik proberen om Mijn Online Telefoon te installeren.
Lukte dus niet, omdat ik die optie niet zie bij mijn KPN.

Gisteren vertelde de eerste lijn dat het dan vandaag zou moeten lukken.
Niet dus. Dan maar weer bellen. Moest ik doen volgens de medewerker die ik gisteren had gesproken.

Na 12 minuten wist de beste man die ik net heb gesproken (heeft in de tussentijd even bij een collega nagevraagt), mij te vertellen dat deze optie voorlopig niet wordt geactiveerd ivm problemen met de 084 nummers? Is dat een bekend probleem dan?
Hij kon mij niet vertellen wanneer eea ging werken. Moest mijn KPN maar in de gaten houden :?

Zijn er trouwens nog IPB's die die USB adapter in de kast hebben gegooid?
Hier werkt de mijne namelijk wel goed :)
Wil er hier wel eens proberen die het elders niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>mij te vertellen dat deze optie voorlopig niet wordt geactiveerd ivm problemen met de 084 >nummers? Is dat een bekend probleem dan?

Bij mij werkt videobellen en het 084 nummer zonder problemen.
Sinds vandaag kan ik ook direct inloggen in het beheer menu van KPN en hoef ik niet meer via planet.

Weet iemand hoe je automatisch videobellen in de achtergrond kunt opstarten, zodat je op het 084 nummer bereikbaar bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Laatst online: 13-06 13:04
Hoe kan je een homepage aanmaken?
In de startpost en op de website van van KPN kan ik er niet zoveel over vinden. Ik kan wel inloggen op deze site: ftp://home.kpnplanet.nl/
Maar wat kan je daar doen? En hoe kan je dan een site maken, welke software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

arjan bregman2 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:12:
Hoe kan je een homepage aanmaken?
In de startpost en op de website van van KPN kan ik er niet zoveel over vinden. Ik kan wel inloggen op deze site: ftp://home.kpnplanet.nl/
Maar wat kan je daar doen? En hoe kan je dan een site maken, welke software?
Jij kan er iig inloggen. Dat kan ik niet eens 8)7

Om een site te maken kan je hier eens kijken: http://www.mijnhomepage.nl/newbie.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
@ Ron63 & svijf

Als je mijn eerdere post had gelezen hadden jullie gezien dat videobellen via mijnkpn nog niet beschikbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Repec schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:19:
@ Ron63 & svijf

Als je mijn eerdere post had gelezen hadden jullie gezien dat videobellen via mijnkpn nog niet beschikbaar is ;)
Overheen gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 14:29
Even een vraagje waar ik zo geen antwoord op kan vinden op de kpn site...

Als ik een IPB Lite neem en dan 10 eurie extra per maand betaal voor
het *gratis* bellen naar alle vaste nummers is dan inclusief de starttik?
Of moet ik nog wel elke starttik betalen a 5 cent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
4Reload schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:58:
Even een vraagje waar ik zo geen antwoord op kan vinden op de kpn site...

Als ik een IPB Lite neem en dan 10 eurie extra per maand betaal voor
het *gratis* bellen naar alle vaste nummers is dan inclusief de starttik?
Of moet ik nog wel elke starttik betalen a 5 cent ?
Dat is inclusief starttarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Repec schreef op zondag 19 maart 2006 @ 23:19:
@ Ron63 & svijf

Mijn bericht was juist dat videobellen via mijnkpn bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

scorpio schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:03:
Je kunt links klikken en dan krijg je sub-menu's waaronder internet-internet connections-firewall en dus ook nat en forwarding en triggering

[afbeelding]
Nu ik eindelijk de router zelf kan beheren (en dus zonder allerlei omwegen een pagina kan serveren), denk ik dat ik (eindelijk) ook IPB ga bestellen.

Was alleen leuk geweest als ik gelijk beeldtelefonie erbij kon doen. :(

offtopic:
Wat zijn die 'tabs' aan de onderkant van je scherm?
Mac OS 9 style... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:26:
Jij kan er iig inloggen. Dat kan ik niet eens 8)7
Maar jij had toch IPB bij Planet? (of was dat iemand anders?)

(edit: Je hebt ISDN IPB bedenk ik me net... )

Als je wel KPN IPB hebt moet je eerst de homepage activeren via Mijn KPN en dan kan je inloggen
op ftp://home.kpnplanet.nl (let op dat je je hele username inclusief @kpnplanet.nl moet invullen)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 09:43 . Reden: svijf heeft geen Planet IPB ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
scorpio schreef op zondag 19 maart 2006 @ 18:15:
K heb meerdere malen gehad dat ik werd gebeld zonder dat er iemand was.
Dit probleem uitvoerig opgeschreven (hoe vaak , hoe laat , welke toon als wel opnemen binnen die keren dat ie overgaat etc etc) :(

HD 2 heeft me keurig geholpen en nieuwe software in de EB geschoten , moest nu voorbij zijn.
Hij vertelde me tevens dat vanaf komende maandag de webinterface (dus nieuwste software) uitrolde en ik dat dus de komende weken kon verwachten . :*)

De "telefoontjes" waren echter nog niet voorbij en werkte aardig op de zenuwen dus de volgende dag vanwege deze "ghost calls" weer de HD gebeld. ;(

Vandaag werd mijn vrouw gebeld door HD 2 ( jaja op zondag, ik ben niet de enige die dan werkt schijnbaar ;-) ) ;)
Mevrouw we hebben er weer nieuwe software ingeschoten en nu moet het echt piekobello werken.

Ik kijken en wat blijkt?
Ik kan op 192.168.2.1 komen , maar heb nog geen paswoord ( via mail oid ? )!!!! _/-\o_
Tjakkaaaaa k heb hem !!. _/-\o_ _/-\o_
Is gewoon admin en moet je hierna zsm veranderen. (8>
Ben ik de eerste hiermee?!!!
Wat een mooi interface , hierbij de plaatjes :9~

Petje af voor de boys/girls en een dikke pluim ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ken er niet op komen.
Wil heel graag er op komen.

192.168.2.1 ingevoerd in Firefox en Internet Explorer maar ik kom er niet.

Weet iemand wat ik fout doe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

"Hij vertelde me tevens dat vanaf komende maandag de webinterface (dus nieuwste software) uitrolde en ik dat dus de komende weken kon verwachten."

[ Voor 9% gewijzigd door rkroeks op 20-03-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
Evertt schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Ik ken er niet op komen.
Wil heel graag er op komen.

192.168.2.1 ingevoerd in Firefox en Internet Explorer maar ik kom er niet.

Weet iemand wat ik fout doe??
Je experia zal de nieuwe software nog niet hebben. Gewoon afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Repec schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:16:
[...]

Je experia zal de nieuwe software nog niet hebben. Gewoon afwachten dus.
Hoelang ken dat duren dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is nou net mijn glazen bol stuk, maar het lijkt me dat zoals eerdere posters
al zeiden dat het vanaf vandaag uitgerold gaat worden. Lijkt me een kwestie van geduld.
Misschien dat als je jouw box even uitzet en weer aanzet dat ie gaat kijken of er nieuwe software is, dat ie dan geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Repec schreef op zondag 19 maart 2006 @ 20:51:
[...]

Dat is niet veranderd. ww moet hetzelfde blijven.
Vandaag IPB van Planet actief. Kan ook inloggen in het modem, en dat is erg fijn. Had het standaard ww en de interne iprange aangepast. Maar weer even teruggezet gezien bovenstaande opmerking. Maar wil eigelijk de ww aanpasssen.
Verder zie ik bij "Mijn kpn" nog niet de optie IPB. Kan dus nog niets aanpassen. Volgens de kpn monteur moet het in de middag wel verschijnen. Maar even afwachten.
Bellen en gebeld worden gaat goed. Ben benieuwd hoe het deze avond is (gezien drukte). Ook zie ik dat de bandbreedte van mijn download iets lager ligt (was 320 nu naar 293 kb/s). Bij speedtest geen verschil. Hebben mogelijk bewust bandbreedte gereserveerd voor het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

HofmanJaap schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:00:
[...]

Verder zie ik bij "Mijn kpn" nog niet de optie IPB. Kan dus nog niets aanpassen. Volgens de kpn monteur moet het in de middag wel verschijnen. Maar even afwachten.
Je moet wel inloggen via planet.nl (mijn gegevens). Die stuurt je dan door naar kpn.com.

Een probleempje waar ik al sinds het begin tegenaan loop: ik kan mijn onbeperkt-optie (nu alleen weekend) niet omzetten in weekend&avond. Ik kan de optie wel selecteren, maar als ik dan op "volgende" klik, dan krijg ik weer hetzelfde scherm en zijn de keuzes gedisables. De helpdesk zegt dat het een storing is, maar dat is dan wel al een paar weken.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Evertt schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:19:
[...]

Hoelang ken dat duren dan??
Reboot de Experia eens, misschien dat ie dan de nieuwe firmware binnenhaald.

edit: dubbel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Lanfear28 op 20-03-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.admiraal
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-07 16:15
Krijg als ik probeer in te loggen op m'n KPN homepage met Firefox de volgende melding:

425. Can't open data connection.

Het is me wel gelukt om met FTP files op m'n homepage te zetten, kan ze dus alleen niet via een browser bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkroeks
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06-2021

rkroeks

Experia??

Nou das bij mij gelukt. ff resetten en hatseflats nieuwe firmware erop. Zit er lekker uit, leuk, animated..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net contact gehad met hd. Heb ondertussen Experia binnen en aangesloten, ook het internetgedeelte werkt. Alleen is het pakket eerder verstuurd dan gepland, heb ik weer! Kan dus verder nog niets omdat voip gepland staat voor de 23ste en de brief met codes voor vandaag.

Wat betreft de nieuwe software, er worden vanaf vandaag 6000 boxen per dag van nieuwe firmware voorzien. Dit gebeurt vanuit Siemens dus het heeft geen zin om daar over te bellen naar de HD, aldus de HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
MrSleeves schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:22:
[...]

Je moet wel inloggen via planet.nl (mijn gegevens). Die stuurt je dan door naar kpn.com.
Ok, bedankt. Lekker handig zeg. Die KPN monteur heeft daar niets over gezegd. Vertelde nog dat ik bij Planet zit. Lees het nu ook in de installatiehandleiding. Bedankt voor de tip. Na tig keer proberen kom ik eindelijk op het hoofdscherm. Echter krijg de onderstaande foumelding te zien. Serverprobleem? Hedden anderen hier ook last van?

Foutmelding:
ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500)

Foutcode:
WM_ERROR(ordermanagerURL responds with status : Internal Server Error(500))

Edit:
Inmiddels doet ie het nu wel! Zie dat de voicemail optie nog niet beschikbaar is. En nu weer niet meer, pfff!

[ Voor 10% gewijzigd door HofmanJaap op 20-03-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Lanfear28 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:46:
[...]

edit: dubbel 8)7
Thanks de nieuwe firmware zit er nu wel op.

Ik hoop dat nu alle problemen voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBim
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 18:28
Zo werkte het bij mij ook...

Heb trouwens wachtwoord gewijzigd... Eens kijken hoe dat gaat uitpakken. Kan me namelijk niet voorstellen dat het in dit stadium niet mogelijk is aangezien je ook remote control aan kunt zetten. Als je dat doet kun je nog lachen met je standaard wachtwoord... Dan mag dat zeker ook niet? Onder tussen wordt de mogelijkheid wel geboden...

MrBim

MrBim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Evertt schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:25:
[...]

Thanks de nieuwe firmware zit er nu wel op.

Ik hoop dat nu alle problemen voorbij zijn.
Harde reset?

Edit: Ja het werkt.
@maniacshouse (bericht hieronder): Harde reset was toch 15 seconden?

TIP: Voer geen harde reset uit als het druk is op het netwerk van KPN. Soms duurt het uren voordat je weer terug online bent als je 's avonds gaat resetten. Je komt er dan gewoon niet tussen.

[ Voor 43% gewijzigd door Edmund op 20-03-2006 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja harde reset. Dus reset-knopje langer dan 5 sec indrukken.
En ja ik kreeg ook de nieuwe firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Is bij iedereen met de nieuwe firmware nu het IPB menu in Mijn KPN weg of is dit tijdelijk niet beschikbaar?

Edit: nevermind, het menu is weer terug.
Maar nu (voor de zoveelste keer) rg.error.no.valid.data bij Beheer KPN EB.

[ Voor 39% gewijzigd door Edmund op 20-03-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBim
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 18:28
Instellingen die je op de Experia Box zelf wijzigt, wijzigen niet mee op MijnKPN igg. Heb verder geen last van onbereikbaarheid van MijnKPN.

MrBim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben recent verhuisd, en overweeg InternetPlusBellen aan te vragen (heb nu hier nu nog geen telefoonaansluiting).

Vanwege het ADSL signaal wat er nu al ligt (de vorige eigenaar heeft de lijn kennelijk niet laten slopen, zodat ik nog ADSL heb hier, grappig genoeg zonder dat ik een telefoonabbonment heb), weet ik dat maximale snelheid thans 256 kbit upstream en 576 kbit downstream is (ik woon circa 6 km van de centrale af). In de upstream zou nog wat rek in kunnen zitten, ware het niet dat er geen sneller abbonement wordt aangeboden, bij een test bleek de downstream aan z'n max te zitten.

In hoeverre ga ik daar last van krijgen: loop ik het risico dat ik telefonisch onbereikbaar ben, of dat mijn internet er om de haverklap uitligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf

svijf

b5beveiliging.nl

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 06:05:
[...]

Mijn bericht was juist dat videobellen via mijnkpn bij mij werkt.
Hij wel :P
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:41:
[...]

Maar jij had toch IPB bij Planet? (of was dat iemand anders?)

(edit: Je hebt ISDN IPB bedenk ik me net... )

Als je wel KPN IPB hebt moet je eerst de homepage activeren via Mijn KPN en dan kan je inloggen
op ftp://home.kpnplanet.nl (let op dat je je hele username inclusief @kpnplanet.nl moet invullen)
IPB via ISDN ja ;) Van KPN.

Heb ik allemaal gedaan en geprobeerd. Lukt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrr.. Heb IPB al vanaf juli afgelopen jaar zonder enig probleem, behalve dan dat Universal Plug & Play of UPnP niet werkt... "Alles op zijn tijd, met de nieuwe firmware wordt het mogelijk": nou, na al die maanden: mooi niet met de laatste update, ik kan nergens iets over Universal Plug & Play of UPnP vinden in de interface.. Iemand?
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.