Dit staat inderdaad al in de handleiding. Het is echter nog niet beschikbaar. Dit zag ik gister in de handleiding van mijn oom. Heb het daar gister aangesloten, maar het was helaas nog niet beschikbaar.charops28 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:21:
[knip]...maar ik lees zojuist in de handleiding lees je die?....ja dus dat voor "gevorderde gebruikers" de box gewoon bereikbaar is om instellingen aan te passen. Ik hoop het jullie morgen te kunnen laten weten, eerst de F1 kijken
Ik ben wel door de hele procedure heen gekomen en op het laatst kreeg ik een overzicht te zien wat ik had besteld. Die heb ik uitgeprint. En nog meerdere print shots opgeslagen.Repec schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 10:10:
[...]
Ik vraag me af of dat goed gaat komen. Die pagina is niet voor niets verborgen.
Als je op die pagina zit klik maar is op de surfen en bellen link. Dan zul je zien dat de snel surfen en bellen link verdwijnt.
Daarnaast wat ga je doen als het fout loopt? Je kan dan alleen jezelf de schuld geven want het is algemeen bekend dat IPB van KPN / Planet en HetNet momenteel niet aan te vragen zijn.
Voor de rest suc6
In het overzicht staan duidelijk mijn gegevens en dat het gaat om het pakket Snel Surfen en Bellen.
Over 3 dagen krijg ik als het goed is een bevestiging.
Ik laat het dan hier wel ff weten.
Ik denk dat diegene (geinteresseerde) die benaderd wordt door HetNet om een abo. aan te vragen zo'n link krijgt om in dat gedeelte te komen.
Kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.
Mocht het totaal iets anders zijn wat ik heb besteld, dan heb ik na ontvangst van bevestigingsbrief nog een aantal dagen de tijd om het te cancelen.
Edit:
Volgens mij is het gelukt.
Ik kan inloggen op HetNet en de gegevens kloppen.
Snel Surfen en Bellen is het abonnement.
Einde contract 11-03-2007
Die datum zal nog wel aangepast worden denk ik zodra ik alle spullen binnen heb en verbinding heb gemaakt.
Tot zover werkt het dus, perfect.
Link werkt dus wel.
Bedankt voor het plaatsen.
[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak2006 op 11-03-2006 22:01 ]
KPN: gebruik p2p-software belemmert bereikbaarheid
De software kan slecht overweg met verschillende typen uitwisselingssoftware, waardoor de telefonische bereikbaarheid soms wegvalt. Het probleem zou zich al enkele maanden voordoen. KPN meldt dat er niettemin tot nu toe slechts twintig klachten hierover zijn binnengekomen en dat het probleem zich alleen sporadisch voordoet.
Uhmm.. enkele maanden? Ik had er een half jaar geleden al last van. Ik heb dit toen gemeld al gemeld. Een maand later heb ik dit als klacht gemeld. De medewerker zei dat het al bekend was. Aangezien dat ze mijn klacht niet officieel in behandeling namen heb dit nog een keer gemeld. Uiteindelijk heb ik dit dus al 3 keer gemeld. En dan zouden er maar 20 klachten binnen gekomen zijn. Jaja.. alleen ik al 20keer-RazieL- schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:44:
20 klachten? Zijn er wel heel wat meer die er last van hebben. [knip]
Maar ach gelukkig is het probleem snel verholpen door het aantal connections te limiteren. Ik vind het wel een slechte zaak hoedat kpn een software probleem probeert weg te moffelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Edmund op 11-03-2006 21:14 ]
Je moet de splitter ff tussen de lijn zetten. Dan de adsl uitgang van de splitter naar de adsl ingang van de EB. De telefoonuitgang in de lijn ingang van de EB drukken. Dan kan je ook gebeld worden en bellen. Als je geporteerd bent kun je de splitter verwijderen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:57:
Vandaag pakketje IPB + aanmeldingsgegevens van Planet binnengekregen.
Eerst de Experia Box aangesloten op 220V + ADSL + telefoon en ik kon gelijk bellen; ik kon zelfs mezelf bellen vanaf de EB, dan ging m'n via de analoge lijn aangesloten telefoon over (lijn in van de EB heb ik niet aangesloten)
Daarna de boel geactiveerd, ik kon gelijk mezelf niet meer bellen, ik kreeg een in gesprek toon.
Nu maar afwachten wanneer de telefoon die ik heb aangesloten op de EB overgaat want dan ben ik geporteerd !
Internetten gaat als een speer, alleen wel jammer dat m'n IP-adres is veranderd.
Handleiding lezenHurricane schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:18:
[...]
Je moet de splitter ff tussen de lijn zetten. Dan de adsl uitgang van de splitter naar de adsl ingang van de EB. De telefoonuitgang in de lijn ingang van de EB drukken. Dan kan je ook gebeld worden en bellen. Als je geporteerd bent kun je de splitter verwijderen.
Verwijderd
KPN probeert ons gewoon even te paaien met een '5 minutes of fame'-gevoel. JIJ bent 1 van die 20 van de 50000 die nu genoemd word...Edmund schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:08:
[...]
[...]
Uhmm.. enkele maanden? Ik had er een half jaar geleden al last van. Ik heb dit toen gemeld al gemeld. Een maand later heb ik dit als klacht gemeld. De medewerker zei dat het al bekend was. Aangezien dat ze mijn klacht niet officieel in behandeling namen heb dit nog een keer gemeld. Uiteindelijk heb ik dit dus al 3 keer gemeld. En dan zouden er maar 20 klachten binnen gekomen zijn. Jaja.. alleen ik al 20keer![]()
Maar ach gelukkig is het probleem snel verholpen door het aantal connections te limiteren. Ik vind het wel een slechte zaak hoedat kpn een software probleem probeert weg te moffelen.
En dan vraag ik me af als er maar 20 klachten zijn, waarom ze dit dan bekend maken? Dan los je dat toch even snel en goed op?
offtopic:
Gelukkig worden persberichten niet door engineers gemaakt. De tijd had nuttiger besteed kunnen worden inderdaad. Al heeft de persvoorlichter vast een engineer moeten raadplegen en heeft het tijd gekost.
Gelukkig worden persberichten niet door engineers gemaakt. De tijd had nuttiger besteed kunnen worden inderdaad. Al heeft de persvoorlichter vast een engineer moeten raadplegen en heeft het tijd gekost.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Als je via Planet IPB hebt, MOET je ook via "mijn gegevens" op de Planet-site naar je instellingen!Vern schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:14:
[...]
Dag NT1 ! Dag Quattrovox ! Dag splitter ! Ben geporteerd. Precies na vijf dagen. Wat dat betreft in mijn geval hulde aan Planet/KPN, alles op schema. Nu alleen nog Mijn KPN werkend krijgen (ik krijg nog steeds een blanco pagina zodat ik de E-box niet kan instellen) en ík ben tevreden.
Je wordt weliswaar dan doorgelinkt naar dezelfde "mijn KPN" site, maar op een andere "trusted" manier. Alleen zo werkt het (2x je naam en password ingeven).
Als je dit rechtstreeks via "mijn KPN" doet, lukt het nooit!
Ik gebruik helemaal geen uitwisselprogramma's en heb toch veel last van wegvallende verbindingen. Dus ik betwijfel of het alleen daar aan ligt. De TD weet het ook niet meer en probeert steeds weer iets nieuws maar zonder resultaat.Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:07:
Internetbellers KPN mogelijk onbereikbaar
Uitgegeven: 11 maart 2006 10:53
Laatst gewijzigd: 11 maart 2006 10:59
DEN HAAG - KPN-klanten die via internet bellen en gebruikmaken van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, eDonkey en Limewire zijn mogelijk niet altijd bereikbaar. Een woordvoerder heeft een bericht uit NRC Handelsblad daarover zaterdag bevestigd.
Het KPN-modem Experiabox heeft moeite om het hoofd te bieden aan de veeleisende uitwisselprogramma's, legde KPN uit. Het bedrijf heeft daarover twintig klachten ontvangen.
Klopt, weet ik, maar dan ook zonder resultaat. Als ik direct bij Mijn KPN inlog lukt het wel, maar vind ik geen enkele IPB optie (dus ook geen E-box instellingen).Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 06:20:
[...]
Als je via Planet IPB hebt, MOET je ook via "mijn gegevens" op de Planet-site naar je instellingen!
Je wordt weliswaar dan doorgelinkt naar dezelfde "mijn KPN" site, maar op een andere "trusted" manier. Alleen zo werkt het (2x je naam en password ingeven).
Als je dit rechtstreeks via "mijn KPN" doet, lukt het nooit!
Leuk detail: wel drie keer de Planet helpdesk gebeld. In één geval heb ik de servicemedewerker bij de hand moeten nemen en uitgelegd hoe je via de Planet site KPN benadert. 'Even kijken hoe dat moet, want wij loggen nooit in via de Planet site' .....
Gelukkig heb ik ook een 2e lijns KPN medewerker gesproken. Die heeft mijn beveiliging op WEP gezet, de firewall mocht hij om juridische redenen niet losgooien. Hij heeft meteen opgezocht wanneer mijn portering plaats zou vinden. Ik had gehoopt dat dat zou helpen, maar nog steeds een blanco pagina. Iets dat volgens die medewerker een bekend probleem is. Lijkt me sowieso handiger als je de E-box lokaal kan benaderen.
- of je stopt de stekker er in -
Verwijderd
Ook ik al maanden last van dit euvel, zie oude topics. Ook ik zou terug gebeld worden....maar eerst s niet dus.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:53:
[...]
KPN probeert ons gewoon even te paaien met een '5 minutes of fame'-gevoel. JIJ bent 1 van die 20 van de 50000 die nu genoemd word...En IK ben er ook 1 van... (willen de andere 18 zich melden?)
En dan vraag ik me af als er maar 20 klachten zijn, waarom ze dit dan bekend maken? Dan los je dat toch even snel en goed op?
In aanvulling op de startpost:
Mijn Samsung ML-1610 mono laser printer werkt op de usb poort van de experia box.
En nog iets: de Gigaset USB Adapter 108 werkt hier op windows XP sp2 op dezelfde snelheid als een kabel. Bovendien ziet hij hier in de flat nog 3 andere wifi netwerken die ook nog goed te gebruiken zijn (was te testen omdat ze alle onbeveiligd zijn
).
Mijn Samsung ML-1610 mono laser printer werkt op de usb poort van de experia box.
En nog iets: de Gigaset USB Adapter 108 werkt hier op windows XP sp2 op dezelfde snelheid als een kabel. Bovendien ziet hij hier in de flat nog 3 andere wifi netwerken die ook nog goed te gebruiken zijn (was te testen omdat ze alle onbeveiligd zijn
Ik heb hem in de ts toegevoegd.makreel schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:55:
In aanvulling op de startpost:
Ruikt naar spam (edit: volgens mod dus ook)Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 05:19:
Gratis Helpendehand mbt InternetPlusBellen van KPN!
[knip]
Tja, ik probeerde nogal subtiel, misschien wel te subtiel, duidelijk te maken dat KPN veel klachten niet als een klacht ziet. En als ze het probleem makkelijk konden oplossen, hadden ze het in die 6 maanden toch wel al opgelost......Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:53:
[...]
KPN probeert ons gewoon even te paaien met een '5 minutes of fame'-gevoel. JIJ bent 1 van die 20 van de 50000 die nu genoemd word...En IK ben er ook 1 van... (willen de andere 18 zich melden?) En dan vraag ik me af als er maar 20 klachten zijn, waarom ze dit dan bekend maken? Dan los je dat toch even snel en goed op?
[ Voor 50% gewijzigd door Edmund op 12-03-2006 20:33 ]
Verwijderd
Nu is de wifi verbinding weer s kaduuk, heb de boel via mijnkpn uit en aan gezet, maar nog niets. Wellicht anderen met dit euvel vandaag?
Verwijderd
Nog geen last van gehad, wel regelmatig dat de Gigaset USB Adapter 108 de EB niet vindt. (soms gaat het goed en soms niet).
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:38:
Nu is de wifi verbinding weer s kaduuk, heb de boel via mijnkpn uit en aan gezet, maar nog niets. Wellicht anderen met dit euvel vandaag?
Verwijderd
Mijn centrino kent dat euvel normaal niet, dit is de tweede maal in 3 weken echter. Net de Hd maar weer s gebeld, ze verwachten dat ik over 3 dagen al terug gebeld ga worden hierover....Verder wist hij nog wel te melden dat ze verder geen ondersteuning bieden voor de centrino.
Mijn siemens USB ontvanger doet het helemaal niet hier. Of in ieder geval heel slecht. Ik ben constant een half uur aan het pielen met instellingen. De bijgeleverde software is al helemaal om te huilen, ik moet de adapter handmatig installeren anders doet ie het helemaal niet. En dan is het nog maar de vraag of ie het netwerk vindt. Hij vind wel altijd netwerken als 'Wlan, wireless, SMT ofzo' maar bijna nooit de SX97232798 ofzo. En als ik hem vind kan ik geen verbinding maken, of soms na heel veel gekloot met handmatig netwerk instellen enzo. Het werkt dus gewoon klote, daarom werken wij gewoon nog met kabeltjes hier.
Verder nog iets wat waarschijnlijk niks met IPB temaken heeft (maar toch even voor de zekerheid):
Ik word net gebeld op de thuistelefoon over dat ik iets van 1200 travel reward points heb. Ik moet op de 0 drukken om ze te innen. Dan word ik doorgeschakeleld naar een of andere helpdesk en moet ik mijn telefoonnummer 'for the netherlands' intypen. Ik heb maar opgehangen want vertrouw dit voor geen meter.
Het 1e gesprek, voordat ik op de 0 drukte, was allemaal computergebeuren. Nadat ik doorgeschakeld werd volgens mij ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Weet iemand waar dit van is en wat ik moet doen?
Oh, en nog 1 laatste vraag:
Online rekening van KPN werkt hier op de computer niet. En op mijn laptop ook niet. Ze draaien beide op Windows XP. Zo gauw ik erop klik opent een popup, waar normaalgesproken de gegevens in zouden moeten komen. Nu blijft het venster totaal wit, alsof er een plugin mist...
Op mijn werk werkt het weer wel, onder Windows 2000, en op een andere laptop met windows xp ook. Het zal dus wel aan mij liggen, maar heb geen idee wat het is. Heb de beveiligingsinstellingen al nagekeken, en de instellingen van KPN al overgenomen (bij de faq van online rekening).
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Verder nog iets wat waarschijnlijk niks met IPB temaken heeft (maar toch even voor de zekerheid):
Ik word net gebeld op de thuistelefoon over dat ik iets van 1200 travel reward points heb. Ik moet op de 0 drukken om ze te innen. Dan word ik doorgeschakeleld naar een of andere helpdesk en moet ik mijn telefoonnummer 'for the netherlands' intypen. Ik heb maar opgehangen want vertrouw dit voor geen meter.
Het 1e gesprek, voordat ik op de 0 drukte, was allemaal computergebeuren. Nadat ik doorgeschakeld werd volgens mij ook, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Weet iemand waar dit van is en wat ik moet doen?
Oh, en nog 1 laatste vraag:
Online rekening van KPN werkt hier op de computer niet. En op mijn laptop ook niet. Ze draaien beide op Windows XP. Zo gauw ik erop klik opent een popup, waar normaalgesproken de gegevens in zouden moeten komen. Nu blijft het venster totaal wit, alsof er een plugin mist...
Op mijn werk werkt het weer wel, onder Windows 2000, en op een andere laptop met windows xp ook. Het zal dus wel aan mij liggen, maar heb geen idee wat het is. Heb de beveiligingsinstellingen al nagekeken, en de instellingen van KPN al overgenomen (bij de faq van online rekening).
[ Voor 22% gewijzigd door Leolinedance op 12-03-2006 17:09 ]
Verwijderd
Beste Hurricane,Hurricane schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 21:18:
[...]
Je moet de splitter ff tussen de lijn zetten. Dan de adsl uitgang van de splitter naar de adsl ingang van de EB. De telefoonuitgang in de lijn ingang van de EB drukken. Dan kan je ook gebeld worden en bellen. Als je geporteerd bent kun je de splitter verwijderen.
Ik heb dit topic + de handleiding braaf gelezen, juist daarom heb ik 2 telefoons in gebruik: 1 op de EB (voip) en 1 op de splitter (standaard analoog). Als ik nu word gebeld dan gaat m'n analoge telefoon. Zodra de telefoon die op de EB staat aangesloten overgaat weet ik dat ik geporteerd ben.
Ik hoef dus niet iedere keer te klooien met die splitter om te checken of ik al geporteerd ben.
Handig toch ?
Tsja daar zijn we tweakers voor he. Handige oplossing zeg.
Verwijderd
ik had er ook last van, totdat ik Bitlord ging gebruiken. Die maakt standaard minder connecties.Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 02:53:
[...]
KPN probeert ons gewoon even te paaien met een '5 minutes of fame'-gevoel. JIJ bent 1 van die 20 van de 50000 die nu genoemd word...En IK ben er ook 1 van... (willen de andere 18 zich melden?)
En DL/UL gaat gewoon lekker vlot.
En dat van die 20 klanten: wat een L*L verhaal zeg!
Ik weiger te geloven dat het om 20 klanten gaat, ze maken mij niet wijs dat ze voor slechts 20 klanten een wijziging gaan maken in de software.
Maar ja, ze zijn nooit zo goed in cijfers geweest, een week duurt ook 30 dagen bij KPN.
heeft iemand misschien een oplossing voor onder staande problemen?
Mijn siemens USB ontvanger doet het helemaal niet hier. Of in ieder geval heel slecht. Ik ben constant een half uur aan het pielen met instellingen. De bijgeleverde software is al helemaal om te huilen, ik moet de adapter handmatig installeren anders doet ie het helemaal niet. En dan is het nog maar de vraag of ie het netwerk vindt. Hij vind wel altijd netwerken als 'Wlan, wireless, SMT ofzo' maar bijna nooit de SX97232798 ofzo. En als ik hem vind kan ik geen verbinding maken, of soms na heel veel gekloot met handmatig netwerk instellen enzo. Het werkt dus gewoon klote, daarom werken wij gewoon nog met kabeltjes hier.
nog een vraag:
nog een vraag:
@Leolinedance: De EB broadcast niet, dus moet je de instellingen handmatig invoeren. Hierna vind je "de SX97232798 ofzo" wel. Als je de instellingen ingevoerd hebt moet je, bij de siemens-software, op opslaan klikken. Dan zou hij de instellingen moeten onthouden en zou het moeten werken.
Ik was inderdaad weer te voorbarig, de box is niet benaderbaar. Wel positief is dat mijn oude laptop-hd in no-name usb behuizing zonder problemen werdt herkend aan de usb poortEdmund schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:42:
[...]
Dit staat inderdaad al in de handleiding. Het is echter nog niet beschikbaar. Dit zag ik gister in de handleiding van mijn oom. Heb het daar gister aangesloten, maar het was helaas nog niet beschikbaar.
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Hmm thanx...zal er eens naar kijken binnenkortEdmund schreef op zondag 12 maart 2006 @ 22:24:
@Leolinedance: De EB broadcast niet, dus moet je de instellingen handmatig invoeren. Hierna vind je "de SX97232798 ofzo" wel. Als je de instellingen ingevoerd hebt moet je, bij de siemens-software, op opslaan klikken. Dan zou hij de instellingen moeten onthouden en zou het moeten werken.
Toevallig ook een idee voor mijn online rekening probleem?
Ik heb de eerste paar en de laatste pagina van dit topic een beetje doorgebladerd, maar ben ik nou de enige die dit InternetPlusBellen een enorme travestie vind!?
HD == slecht (een paar mensen hebben het hier al over slechte verbindingen, resettende modems en resettende verbindingen. Ikzelf ben nu bezig met een vriend die al 2 maanden zit te wachten op een oplossing hiervoor) à 10c p/m, terwijl je zelf niets kunt doen.
Want dan wil je ff gaan checkûh wat er aan de hand is, HEB JE GEEN WEB- OF TELNET INTERFACE?!?
Ofschoon de handleiding dit wel zegt is HD's reactie "dat zit er nog niet in, misschien eind maart".
WTF!? Het is een omgehackte Siemens (zie voorpagina)!? Hoezo er zit "nog" geen web of telnet interface in?
De enige manier is dan via een aantal aardig beperkte opties op "Mijn KPN" (registratie verplicht).
Maar ik persoonlijk krijg er nogal aardig de kriebels van dat KPN (Je weet wel: KPN. Die lui die o.a. al jaren achtereen van de Opta en diverse consumentenorganisaties op hun donder krijgen om diverse redenen) blijkbaar arbitrair de instellingen van de Experia kan wijzigen en firmware updates kan pushen.
De enige lokale manier is dan via zo'n gribus van een installatiewizard, waarvan ik nu nog niet echt weet hoe 'ie werkt, al heb ik 2 hoofdverdachten: TFTP of UPnP
En dan denk je "kom, ik hang er even mijn ADSL modem/router in, kan ik ff de lijnkwaliteit e.d. checken", en dan kom je er achter dat het InternetPlusBellen ook echt ALLEEN maar (hoe crappy ook) werkt met die Experia
. De term hiervoor is "vendor lock-in".
Deze post is niet bedoeld als flame-bait of zo, maar is het nou normaal dat iedereen dit ineens gewoon zonder slag of stoot pikt!?
Daarnaast heb ik hier nog een goeie: Waarom zou iemand voor KPN VoIP betalen als het ook gratis (en beter! De kwaliteit die ik gehoord heb op die Experia is op z'n best gelijk aan analoge telefoon) kan!?
HD == slecht (een paar mensen hebben het hier al over slechte verbindingen, resettende modems en resettende verbindingen. Ikzelf ben nu bezig met een vriend die al 2 maanden zit te wachten op een oplossing hiervoor) à 10c p/m, terwijl je zelf niets kunt doen.
Want dan wil je ff gaan checkûh wat er aan de hand is, HEB JE GEEN WEB- OF TELNET INTERFACE?!?
Ofschoon de handleiding dit wel zegt is HD's reactie "dat zit er nog niet in, misschien eind maart".
WTF!? Het is een omgehackte Siemens (zie voorpagina)!? Hoezo er zit "nog" geen web of telnet interface in?
De enige manier is dan via een aantal aardig beperkte opties op "Mijn KPN" (registratie verplicht).
Maar ik persoonlijk krijg er nogal aardig de kriebels van dat KPN (Je weet wel: KPN. Die lui die o.a. al jaren achtereen van de Opta en diverse consumentenorganisaties op hun donder krijgen om diverse redenen) blijkbaar arbitrair de instellingen van de Experia kan wijzigen en firmware updates kan pushen.
De enige lokale manier is dan via zo'n gribus van een installatiewizard, waarvan ik nu nog niet echt weet hoe 'ie werkt, al heb ik 2 hoofdverdachten: TFTP of UPnP

En dan denk je "kom, ik hang er even mijn ADSL modem/router in, kan ik ff de lijnkwaliteit e.d. checken", en dan kom je er achter dat het InternetPlusBellen ook echt ALLEEN maar (hoe crappy ook) werkt met die Experia

Deze post is niet bedoeld als flame-bait of zo, maar is het nou normaal dat iedereen dit ineens gewoon zonder slag of stoot pikt!?
Daarnaast heb ik hier nog een goeie: Waarom zou iemand voor KPN VoIP betalen als het ook gratis (en beter! De kwaliteit die ik gehoord heb op die Experia is op z'n best gelijk aan analoge telefoon) kan!?
Nexus Breeze 500, Asus P5N32-E SLI Plus, Intel C2D E6600, Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, 2xNexus Drive-A-Way, LiteOn LH-18A1P
Tja,bij mij werkt bij mij al 4 weken als een zonnetje, downloaden gaat zelfs sneller als met HCCnet en telefoonverbinding is top!.
dus tja, ik pik het wel deze manier van werken. En vergeet natuurlijk niet dat het systeem " gebruiker" proef moet zijn.
dus tja, ik pik het wel deze manier van werken. En vergeet natuurlijk niet dat het systeem " gebruiker" proef moet zijn.
@The_Loeki: Er is voor problemen/storingen een gratis nummer, dus dat mag geen prob zijn. Er zit inderdaad nog geen web of telnet interface in. Je hebt alleen nog een aantal aardig beperkte opties op "Mijn KPN". Tevens werkt IPB inderdaad alleen met de EB. Deze 3 dingen zijn allemaal op kpn.com te lezen, dus dit weet je voordat je IPB aanvraagt. Kom je er achteraf pas achter dan heb je jezelf tekort gedaan. Je bent dan vergeten om te kijken watvoor product er geleverd wordt.
Waarom dat iemand voor KPN VoIP betaald? Nou, je houd hetzelfde nummer. Je kunt gewoon je huidige telefoons behouden. Het is goedkoper als analoge telefoon. Bij ons is als enige andere optie @home. En dat is ook niet veel goeds. Een beetje onweer resulteert in geen internet en tv. En inderdaad kan de kwaliteit op z'n best gelijk analoge telefoon. Maar is die slecht dan?
dus JA, ik pik deze manier van werken. Dit systeem is eindelijk is goed gemaakt voor de mensen die geen verstand van zaken hebben. Rond 1 april zou de nieuwe firmware moeten komen. Deze zou ook de gevorderde gebruikers tevreden moeten stellen. Ik heb het product nu al 7 maanden. Het is echt hopeloos geweest maar ik heb in een 5 maanden -50€ aan internet/telefoon kosten gehad. Dus dat was ook wel eventjes lekker. Nu de laatste 2 maanden werkt het foutloos. De kwaliteit van telefonie is goed.
Waarom dat iemand voor KPN VoIP betaald? Nou, je houd hetzelfde nummer. Je kunt gewoon je huidige telefoons behouden. Het is goedkoper als analoge telefoon. Bij ons is als enige andere optie @home. En dat is ook niet veel goeds. Een beetje onweer resulteert in geen internet en tv. En inderdaad kan de kwaliteit op z'n best gelijk analoge telefoon. Maar is die slecht dan?
dus JA, ik pik deze manier van werken. Dit systeem is eindelijk is goed gemaakt voor de mensen die geen verstand van zaken hebben. Rond 1 april zou de nieuwe firmware moeten komen. Deze zou ook de gevorderde gebruikers tevreden moeten stellen. Ik heb het product nu al 7 maanden. Het is echt hopeloos geweest maar ik heb in een 5 maanden -50€ aan internet/telefoon kosten gehad. Dus dat was ook wel eventjes lekker. Nu de laatste 2 maanden werkt het foutloos. De kwaliteit van telefonie is goed.
[ Voor 24% gewijzigd door Edmund op 13-03-2006 10:54 ]
Verwijderd
Ervaringen zijn wisselend met de helpdesk (zie ook TS). Ik heb blijkbaar tot nu toe geluk gehad en redelijk ervaren mensen daar getroffen...The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
En dan denk je "kom, ik hang er even mijn ADSL modem/router in, kan ik ff de lijnkwaliteit e.d. checken", en dan kom je er achter dat het InternetPlusBellen ook echt ALLEEN maar (hoe crappy ook) werkt met die Experia. De term hiervoor is "vendor lock-in".
Tja, die webinterface gaat eraan komen en ja, het is inderdaad van oorsprong een Siemens apparaat, maar met KPN firmware ingebouwd. Waarom webinterface uitschakelen? Anders gaan mensen lopen kl*ten met de voip instellingen en dat lijkt me niet verstandig. Verder zeg je dat je jezelf verplicht moet registreren bij mijn kpn, ja natuurlijk moet dat, want daar doe je ook je mail instellingen en je telefonie opties + online rekening. Waarom heb je een probleem met het registreren bij mijn kpn als je toch al bekend ben bij kpn (Je hebt de aansluiting toch al, dus voor privacy redenen hoef je het niet te laten)
Overigens denk ik dat KPN door de experia via Mijn KPN te laten configureren betere mogelijkheden heeft om te controleren of de door jou gewenste instellingen niet schadelijk/verneukeratief zijn. Verder heeft KPN daardoor ook de mogelijkheid om alles weer goed te zetten als het eens misgaat. Verder lijkt het me dat de gemiddelde tweaker niet de doelgroep is van KPN.
Wat betreft het aansluiten van een ander modem om even de ADSL verbinding te testen: Moet gewoon kunnen, maar je moet wel inloggegevens invullen van direct ADSL. (kpn@direct-adsl, ww maakt niet uit.) Dan kan je gewoon online met dat ADSL modem, maar bellen (via voip) kan je dan uiteraard niet. Overigens, waarom zeg je zoiets als vendor lock-in? Zeg je dat ook over Wanadoo met die Live-Box van ze? en Versatel^W Tele2?
Hoe doen jullie dat? Wisselen jullie elkaar af aan de telefoon?The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
Ikzelf ben nu bezig met een vriend die al 2 maanden zit te wachten op een oplossing hiervoor) à 10c p/m, terwijl je zelf niets kunt doen.
Maar dat wist je al voordat je tot aanschaf overging toch? Ik neem aan dat je je goed hebt ingelezen en dat je wist dat je bij "Die lui van KPN" iets kocht.The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
Wellicht dat je daarop het antwoord zelf al kunt geven. Je hebt deze vraag vast ook gesteld vóórdat je met KPN in zee ging en toch voor KPN hebt gekozen.The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
Nee, misschien niet. Maar het risico zit er wel in, dat zie je wel natuurlijk.The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
Deze post is niet bedoeld als flame-bait of zo (...)
[ Voor 70% gewijzigd door roma0803 op 13-03-2006 11:14 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
Ik heb ook problemen met newsleecher. Hij gaat uit na een half uur daarna heb ik hem weer opgestart en gaat vervolgens weer uit.
Ik krijg dan een blauw scherm met een heleboel tekst daarna mijn computer weer op gestart hij geef dan een bericht met het volgende hij heeft een erge fout hersteld.
Wie heb dit ook en wat heb je er aan gedaan.
Bedankt alvast Connie Klomps
Ik krijg dan een blauw scherm met een heleboel tekst daarna mijn computer weer op gestart hij geef dan een bericht met het volgende hij heeft een erge fout hersteld.
Wie heb dit ook en wat heb je er aan gedaan.
Bedankt alvast Connie Klomps
Verwijderd
Kijk eens naar je energiebeheer........ waarschijnlijk schakelt die hem uitVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:34:
Hij gaat uit na een half uur daarna heb ik hem weer opgestart en gaat vervolgens weer uit.
IkBedankt alvast Connie Klomps
je kunt gewoon 0800-0407 en dan je telefoonnummer en dan optie 4 (internetplusbellen) kiezen. is gratis. Verder krijg je meestal aardige en enigzins bekwame mensen aan de lijn, de 2de lijns HD heeft zeker wel kennis van zaken.The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
Ik heb de eerste paar en de laatste pagina van dit topic een beetje doorgebladerd, maar ben ik nou de enige die dit InternetPlusBellen een enorme travestie vind!?
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb nooit gekozen voor dit InternetPlusBellen, dat heeft een vriend van mij gedaan.
Deze zit dus al 2 maanden met een verbinding die 't 30 seconden wel doet en daarna 2 minuten niet.
Ik als in "jij-hebt-toch-verstand-van-computers?" word gevraagd langs te komen en zo kom ik er dus achter hoe het hele InternetPlusBellen in elkaar steekt.
De reactie van de helpdesk (na 5x bellen en moeilijk doen) is dan dat ze niets kunnen zien en er een monteur over drie weken pas langs kan komen.
@Roma0803:
Lolbroek
natuurlijk zitten we niet al 2 maanden als waakhonden naast een GSMmetje te wachten op {weer} een reactie van de KPN, dan zouden m'n belminuutjes er wel heel hard doorheen gaan
.
Het is alleen wel (altijd overigens) zo frustrerend dat je moet betalen voor het oplossen van problemen die ze zelf veroorzaken. Het is ook frustrerend om 20 minuten lang à die 10cent per minuut naar slechte, hersendodende loungemuziek te luisteren om vervolgens van de lijn afgeschopt te worden. Bel je daarna terug en vraag je weer naar (bij wijze van) Jan, dan "bestaat" er opeens geen Jan meer op de HD.
Dat 0800-0407 ga ik inderdaad maar eens bellen ipv 0900-0244
Verder lopen er diverse ADSL2+ aanboden van 10MBit voor € 30 p/m, waar je om het even welke modem/router in kan hangen, waaronder de diverse VoIP modem/routers of andere combo's die er al zijn. Dan heb je weer volledige keuzevrijheid qua ISP, carrier, VoIP carrier en hardwareleverancier, die je nu compleet ontnomen wordt.
@c7bcf20fdd4b35a: Ja, dat zeg ik ook over o.a. de Live-Box. Bij pure ethernetmodems vind ik het nog acceptabel, omdat die dingen gewoon "dom" zijn (ze kunnen niets behalve modemmen en bridgen). Je kabelaar zegt toch ook niet welke TV je aan de kabel moet hangen? KPN zelf eist toch ook niet dat je één bepaald merk en type telefoon gebruikt? Je tandarts bepaalt toch ook niet welke tandenborstel je gebruikt? De bakker bepaalt toch ook niet welk brood je neemt?
Het argument dat gebruikers via een lokale webinterface de zaken naar z'n grootje kunnen helpen klopt wel, maar dit geldt ook voor alle andere ADSL-verbindingen in Nederland.
Wat dat betreft ben ik ook niet tegen gebruiksvriendelijkheid à la de InstallatieWizard bij InternetPlusBellen, maar ik ben er wel ontzettend op tegen dat er géén mogelijkheden zijn om verder te gaan dan dat in geval van problemen of specifieke configuraties.
Daarnaast vind ik het om vanzelfsprekende redenen ronduit angstaanjagend dat instellingen en firmware vanaf het internet veranderd kunnen worden zonder dat je daar zelf enige controle of inzicht over hebt.
En ofschoon ik niet weet hoe InternetPlusBellen2InternetPlusBellen klinkt, durf ik de Pepsi-challenge met bijv. Skype wel aan.
Ik heb nooit gekozen voor dit InternetPlusBellen, dat heeft een vriend van mij gedaan.
Deze zit dus al 2 maanden met een verbinding die 't 30 seconden wel doet en daarna 2 minuten niet.
Ik als in "jij-hebt-toch-verstand-van-computers?" word gevraagd langs te komen en zo kom ik er dus achter hoe het hele InternetPlusBellen in elkaar steekt.
De reactie van de helpdesk (na 5x bellen en moeilijk doen) is dan dat ze niets kunnen zien en er een monteur over drie weken pas langs kan komen.
@Roma0803:
Lolbroek
Het is alleen wel (altijd overigens) zo frustrerend dat je moet betalen voor het oplossen van problemen die ze zelf veroorzaken. Het is ook frustrerend om 20 minuten lang à die 10cent per minuut naar slechte, hersendodende loungemuziek te luisteren om vervolgens van de lijn afgeschopt te worden. Bel je daarna terug en vraag je weer naar (bij wijze van) Jan, dan "bestaat" er opeens geen Jan meer op de HD.
Dat 0800-0407 ga ik inderdaad maar eens bellen ipv 0900-0244
Verder lopen er diverse ADSL2+ aanboden van 10MBit voor € 30 p/m, waar je om het even welke modem/router in kan hangen, waaronder de diverse VoIP modem/routers of andere combo's die er al zijn. Dan heb je weer volledige keuzevrijheid qua ISP, carrier, VoIP carrier en hardwareleverancier, die je nu compleet ontnomen wordt.
@c7bcf20fdd4b35a: Ja, dat zeg ik ook over o.a. de Live-Box. Bij pure ethernetmodems vind ik het nog acceptabel, omdat die dingen gewoon "dom" zijn (ze kunnen niets behalve modemmen en bridgen). Je kabelaar zegt toch ook niet welke TV je aan de kabel moet hangen? KPN zelf eist toch ook niet dat je één bepaald merk en type telefoon gebruikt? Je tandarts bepaalt toch ook niet welke tandenborstel je gebruikt? De bakker bepaalt toch ook niet welk brood je neemt?
Het argument dat gebruikers via een lokale webinterface de zaken naar z'n grootje kunnen helpen klopt wel, maar dit geldt ook voor alle andere ADSL-verbindingen in Nederland.
Wat dat betreft ben ik ook niet tegen gebruiksvriendelijkheid à la de InstallatieWizard bij InternetPlusBellen, maar ik ben er wel ontzettend op tegen dat er géén mogelijkheden zijn om verder te gaan dan dat in geval van problemen of specifieke configuraties.
Daarnaast vind ik het om vanzelfsprekende redenen ronduit angstaanjagend dat instellingen en firmware vanaf het internet veranderd kunnen worden zonder dat je daar zelf enige controle of inzicht over hebt.
En ofschoon ik niet weet hoe InternetPlusBellen2InternetPlusBellen klinkt, durf ik de Pepsi-challenge met bijv. Skype wel aan.
[ Voor 2% gewijzigd door The_Loeki op 13-03-2006 15:49 . Reden: Wijziging verkeerd gelezen auteur (roma0803) ]
Nexus Breeze 500, Asus P5N32-E SLI Plus, Intel C2D E6600, Corsair TWIN2X2048-8500C5D Dominator, 2x320GB Seagate Barracuda 7200.10 SATA, 2xNexus Drive-A-Way, LiteOn LH-18A1P
Verwijderd
Na het inloggen bij Planet zag ik dat ik mijn abonnement niet meer kan wijzigen. Omdat er een overgang naar Internetplusbellen aangevraagd was. Zou er toch wat gebeuren? Dus maar even gebeld. Wat blijkt nu, Planet ADSL wordt stopgezet en gaat over naar KPN Internetplusbellen. Uitleverdatum pakket 25 maart. Planet hoef ik dus niet meer op te zeggen en KPN wordt gerealiseerd. Alleen jammer dat niet iedere HD medewerker even goed op de hoogte is, wel vriendelijke mensen die echt hun best doen.
Verwijderd
Maar... je kabelaar geeft wel aan dat je een bepaald modem moet gebruiken voor het internet (voor zover ik weet heb je bij kabelinternet helemaal geen keuze wat betreft modem.) Verder is het zo dat je TV toestel het vrij makkelijk heeft: het TV signaal is al 25+ jaar niet wezenlijk veranderd, dit is allemaal redelijk standaard (PAL/SECAM/NTSC)The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:16:
Wat betreft VoIP hebben we wel het SIP protocol, maar de rest is nog aardig lastig met compatibeliteit. Verder zou KPN als ze IPB mogelijk gaan maken met andere modems dan de ExperiaBox de SIP gegevens moeten vrijgeven wat kan betekenen dat je geografische nummer
op een andere plek zou verschijnen dan de bedoeling is (Je hebt een nummer in Amsterdam bijvoorbeeld, je neemt die SIP gegevens mee naar een lokatie in Maastricht en daar gaan bellen. Klopt niet en mag naar het schijnt ook niet mogelijk zijn)
Verder is het voor KPN natuurlijk een stuk handiger als de hardware overal hetzelfde is.
Maar... Dan help je alleen de ADSL-verbinding om zeep: telefonie doet het dan nog. Als je de mogelijkheid hebt om ook daar in te kl**en kan je jezelf het aardig moeilijk maken. KPN (en andere voip aanbieders die het vaste net willen emuleren) moet op een of andere manier het mogelijk kunnen maken dat ze een bepaald service-level halen. (Het schijnt nu vergelijkbaar met GSM te zijn)Het argument dat gebruikers via een lokale webinterface de zaken naar z'n grootje kunnen helpen klopt wel, maar dit geldt ook voor alle andere ADSL-verbindingen in Nederland.
...
Door nu alles ook vanaf KPN te laten instellen heeft KPN een iets grotere kans dat het lukt om dit soort nivo's te halen. Overigens scheelt het jou ook weer wat werk als KPN de firmware updates voor je doet, hoef je er niet zelf achteraan en je kan het ook niet zelf vern**ken. Verder zou het zo moeten zijn dat een update van die firmware automatisch gebeurt zonder dat je er iets van merkt. En even afgezien van de software update waarmee het bittorrent probleem en de webinterface mee open gaat lijkt het me verder niet interessant als de software geupdate wordt in de ExperiaBox.
Ben je soms bang dat hackers gaan inbreken op "je" ExperiaBox?
Durf je het ook aan als het netwerk wat voller zit (en dan niet met bittorrent zakenEn ofschoon ik niet weet hoe InternetPlusBellen2InternetPlusBellen klinkt, durf ik de Pepsi-challenge met bijv. Skype wel aan.
Sinds wanneer geeft skype garanties voor wat betreft het *kunnen* telefoneren en bel je graag via je PC, of doe je het liever met echt telefoontoestel?
Verwijderd
Bedankt Wise Guy het heeft geholpen ik heb het beeldscherm op 15 uur gezet dat hij uit moet gaan kan hem niet helemaal aan laten staan.
groetjes Connie
groetjes Connie
Verwijderd
@Loeki
als je het niets vind neem je het toch niet
Ik zelf vind het perfect, werkt als een zonnetje, bespaar lekker wat eurie's, mijn ervaringen met de HD zijn goed en de webinterface komt eraan ( volgens berichten).
M.a.w. wat voor de een goed (genoeg ) is hoeft voor de ander niet zo te zijn.
Dit draadje is bedoeld om mensen te helpen of vragen te beantwoorden mbt IPB, als we continu hiero gaan posten waarom het voor die persoon niet interessant is......
, no flame, maar lekker belangerijk dat jij het niet wil, de anderen hier willen het wel of hebben er voor gekozen daar zij het wel interessant vinden.
Post je bij elke topic dat jij het niet hebt of wilt hebben ?, ben je lekker druk mee en is reeeeeeuze interessant !
maar is het nou normaal dat iedereen dit ineens gewoon zonder slag of stoot pikt!?

Ik zelf vind het perfect, werkt als een zonnetje, bespaar lekker wat eurie's, mijn ervaringen met de HD zijn goed en de webinterface komt eraan ( volgens berichten).
Dit draadje is bedoeld om mensen te helpen of vragen te beantwoorden mbt IPB, als we continu hiero gaan posten waarom het voor die persoon niet interessant is......

Post je bij elke topic dat jij het niet hebt of wilt hebben ?, ben je lekker druk mee en is reeeeeeuze interessant !
'tuurlijk. Maar daar heb ik toch juist over? Open standaarden (zoals SIP)! Als je al graag je eigen hardware levert bij je verbinding kun je op z'n minst documenteren welke protocollen en instellingen je gebruikt om die hardware te laten verbinden, zodat degenen die wél wat anders willen/moeten dat kunnen.Maar... je kabelaar geeft wel aan dat je een bepaald modem moet gebruiken voor het internet (voor zover ik weet heb je bij kabelinternet helemaal geen keuze wat betreft modem.) Verder is het zo dat je TV toestel het vrij makkelijk heeft: het TV signaal is al 25+ jaar niet wezenlijk veranderd, dit is allemaal redelijk standaard (PAL/SECAM/NTSC)
Aan de andere kant komen alle problemen die met die hardware voorkomen meteen op problemen met het netwerk neer, wat weer een nadeel is.Verder is het voor KPN natuurlijk een stuk handiger als de hardware overal hetzelfde is.
Los daarvan, instellingen op afstand, firmware pushen, vereist allemaal weer extra infrastructuur om te doen.
Vergelijk dat met een laagopgeleide HD-medewerker die geprogrammeerd is om te zeggen "dat ondersteunen we niet meneer"
Ik weet niet of deze verplichting er inderdaad is, maar het zou een heel plausibele verklaring zijn voor wat hier gebeurt.Maar... Dan help je alleen de ADSL-verbinding om zeep: telefonie doet het dan nog. Als je de mogelijkheid hebt om ook daar in te kl**en kan je jezelf het aardig moeilijk maken. KPN ... moet ... een bepaald service-level halen ...
Door nu alles ook vanaf KPN te laten instellen heeft KPN een iets grotere kans dat het lukt om dit soort nivo's te halen.
Aan de andere kant: Downtime bij mijn ISP is 0,01%, hetgeen ik iig ook graag voor VoIP zou accepteren (en ook doe bij gebruik van Skype)
In het ergste geval kan een cracker een verkeerde firmware pushen waarna het Godganse KPN-InternetPlusBellen netwerk wagenwijd openstaat voor whatever.Ben je soms bang dat hackers gaan inbreken op "je" ExperiaBox?
Of ze zetten een testversie neer en vergeten per ongeluk bepaalde poorten/services dicht te gooien die voor het testen open moeten staan.
Of de nieuwe firmware introduceert juist een nieuw probleem waardoor je een week geen net meer hebt totdat het KPN behaagd heeft om jou en "die 20 andere klachten" te faciliteren.
Maar het gaat verder dan dat, dit is alleen nog maar de firmware.
Als KPN toegang heeft tot de instellingen wordt het alleen nog maar veel erger.
In het ergste geval kan een cracker alle firewalls in het KPN-InternetPlusBellen netwerk uitzetten.
Of KPN vind het niet leuk dat je websites van anderen bezoekt en pusht een URL-filter erdoor die je niet alleen niet kan uitzetten, maar niet eens kan zien.
Of na een verplichte wijziging van de instellingen (wegens herconfiguratie in het netwerk of whatever) zijn al je wireless keys in 1x pleite.
Enzovoorts.
Dit zijn soms wat vergezochte maar desalniettemin zeer plausibele scenario's die op geen enkele manier volledig af te dekken zijn en waarvan een aantal zelfs al gebeurd zijn.
Dat probleem zal hetzelfde bij Skype als bij KPN zijn schat ik zo. Met mijn router is het middels een piepkleine QoS-tweak op te lossen. Dan kan ik zelfs over UseNet mijn verbinding compleet verzadigen en nog steeds een groepsgesprek met 5 man houden. Zonder probleemDurf je het ook aan als het netwerk wat voller zit (en dan niet met bittorrent zaken?
Ik vermoed ook dat de problemen rond BitTorrent e.d. voor de Experia ook een QoS-oplossing nodig zal hebben.
Absoluut geen enkel, omdat Skype geen centrale infrastructuur heeft, maar een p2p infrastructuur. Zolang de andere kant een Skype open heeft staan, kunnen wij Skypen.Sinds wanneer geeft skype garanties voor wat betreft het *kunnen* telefoneren
Dat is hét ding wat Skype zo verschrikkelijk mooi maakt: Het geeft onafhankelijkheid. Je hangt alleen nog maar af van je internet-infrastructuur, en niet meer van je telefoon-infra, je internet-infra, je VoIP-infra, enz.
Met SkypeOut wordt dat natuurlijk een ander verhaal, ik heb geen idee of ze daar garanties voor geven. Aan de andere kant: KPN laat klanten ook gemakkelijk weken of zelfs maanden erin zakken zonder zelfs maar een keer sorry te zeggen, zo hoog heb ik de KPN-garanties niet zitten.
Zou ik tot voor kort met je eens zijn geweest, maar met de nieuwe Skype telefoons van Asus en NetGear, waarmee je een WiFi-Skype-telefoon krijgt zonder dat er een PC voor nodig is gaat dat argument niet meer op.en bel je graag via je PC, of doe je het liever met echt telefoontoestel?
@PaPa-G
Wat ik probeer aan te stippen is dat mensen zonder enig probleem zo verschrikkelijk veel controle en eigen invloed uit handen geven, zonder dat er ook maar één iemand iets van zegt (en omdat 80% van de mensen het niet eens in de gaten heeft).
Goed opgelet!Als je het niets vind neem je het toch niet
Ofschoon het bij die vriend van mij dus duidelijk (nog lang) niet werkt én ik denk dat je jezelf nog heel wat meer €€€ kan besparen met alternatieven is dit niet waar het mij om gaat.Ik zelf vind het perfect, werkt als een zonnetje, bespaar lekker wat eurie's, mijn ervaringen met de HD zijn goed en de webinterface komt eraan ( volgens berichten).
Wat ik probeer aan te stippen is dat mensen zonder enig probleem zo verschrikkelijk veel controle en eigen invloed uit handen geven, zonder dat er ook maar één iemand iets van zegt (en omdat 80% van de mensen het niet eens in de gaten heeft).
Dit slaat nergens meer op. Laten we on topic blijven aub..The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:36:
@PaPa-G
[...]
[...]
Goed opgelet!![]()
[...]
Ofschoon het bij die vriend van mij dus duidelijk (nog lang) niet werkt én ik denk dat je jezelf nog heel wat meer €€€ kan besparen met alternatieven is dit niet waar het mij om gaat.
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 is vanuit beveiligingsoogpunt gevaarlijk en onverantwoord voor iedereen. Een wolf in schaapskleren zogezegd.Dit slaat nergens meer op. Laten we on topic blijven aub..
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 is te duur en structureel verkeerd.
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 ontneemt gebruikers elke keuzemogelijkheid en verplicht ze om voor heel lange tijd bij KPN en de Experia Box te blijven.
Dat is het topic, dit zijn mijn stellingen.

Maar het antwoord op mijn eerste vraag "ben ik dan de enige die KPN InternetPlusBellen een enorme travestie vind" is inmiddels wel duidelijk aan het worden...
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Verwijderd
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?[/quote]
Probeer het maar eens met firefox en anders kan je de HD bellen kunnen ze je een alternatief bieden
(een andere pagina)
Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?[/quote]
Probeer het maar eens met firefox en anders kan je de HD bellen kunnen ze je een alternatief bieden
(een andere pagina)
Verwijderd
Aan ondersteuning moet je beperkingen stellen, anders kan je als HD medewerker straks nog hele thuisnetwerken gaan ondersteunen...The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:27:
Vergelijk dat met een laagopgeleide HD-medewerker die geprogrammeerd is om te zeggen "dat ondersteunen we niet meneer"
Het lijkt me dat KPN wel zo verstandig is geweest om hierin wat beperkingen op te stellen:In het ergste geval kan een cracker een verkeerde firmware pushen waarna het Godganse KPN-InternetPlusBellen netwerk wagenwijd openstaat voor whatever.
Of ze zetten een testversie neer en vergeten per ongeluk bepaalde poorten/services dicht te gooien die voor het testen open moeten staan.
Of de nieuwe firmware introduceert juist een nieuw probleem waardoor je een week geen net meer hebt totdat het KPN behaagd heeft om jou en "die 20 andere klachten" te faciliteren.
Zowieso werkt een experiabox alleen binnen het KPN netwerk, waarschijnlijk zal het configureren/firmware uploaden ook alleen mogelijk zijn vanaf bepaalde IP's of zelfs alleen
via de ATM laag (Dus nog onder het IP nivo).
Wat betreft die beveiliging deel ik wel je bezorgdheid: als het eens een hacker/cracker lukt om het netwerk of een EB te benaderen en dit lukt ook nog, zijn de rapen gaar...
Lijkt me in iedergeval niet de standaard binnen KPN: wat ik hoor is dat de meeste problemen vrij rap worden opgelost (Zie ook elders in dit topic)Met SkypeOut wordt dat natuurlijk een ander verhaal, ik heb geen idee of ze daar garanties voor geven. Aan de andere kant: KPN laat klanten ook gemakkelijk weken of zelfs maanden erin zakken zonder zelfs maar een keer sorry te zeggen, zo hoog heb ik de KPN-garanties niet zitten.
@The_Loeki,
Je vindt in mij wel een medestander. Ik denk ook dat KPN teveel controle wil blijven uitoefenen en mensen voor langere tijd wil binden aan dit product 'hetgeen ansich niet verkeerd is en ieder zichzelf respecterend bedrijf uiteraard probeert te bewerkstelligen'.
Wat ik echt fout vindt is de marketing achter dit product en dat begint al bij de naam “INTERNETPLUSBELLEN” het gros van de mensen weet niet wat dit inhoud. Ik ken omaatjes van 80 die dit nemen omdat ze denken dat het gewoon bellen is met als extra toevoeging een internetverbinding en niemand die ze vooraf verteld wat de mogelijke negatieve aspecten kunnen zijn bij de aanschaf van dit product (welke dit zijn is in dit topic al uitvoerig aan de orde geweest en wil ik derhalve niet meer noemen).
Een kleine kanttekening bij je opmerking:
Hoort jouw discussie wel of niet in dit Topic? Absoluut dit draagt wezenlijk bij aan de keuzes die mensen kunnen maken na het lezen van deze kritische noten.
Je vindt in mij wel een medestander. Ik denk ook dat KPN teveel controle wil blijven uitoefenen en mensen voor langere tijd wil binden aan dit product 'hetgeen ansich niet verkeerd is en ieder zichzelf respecterend bedrijf uiteraard probeert te bewerkstelligen'.
Wat ik echt fout vindt is de marketing achter dit product en dat begint al bij de naam “INTERNETPLUSBELLEN” het gros van de mensen weet niet wat dit inhoud. Ik ken omaatjes van 80 die dit nemen omdat ze denken dat het gewoon bellen is met als extra toevoeging een internetverbinding en niemand die ze vooraf verteld wat de mogelijke negatieve aspecten kunnen zijn bij de aanschaf van dit product (welke dit zijn is in dit topic al uitvoerig aan de orde geweest en wil ik derhalve niet meer noemen).
Een kleine kanttekening bij je opmerking:
Zo zit de mensheid in elkaar. Bijna iedereen vliegt en geeft daarmee de controle volledig uit handen aan een piloot. Het gros van de mensen rijd auto zonder te weten wat zich onder de motorkap afspeelt enz enz enz…. Dit heet vertrouwen, en waar KPN nu de plank misslaat is dat ze misbruik maken van vertrouwen dat oudere klanten in ze hebben. Een voorbeeld; als je analoge telefoonlijn eruit ligt bel je met 0800-0407 en dan komt er binnen 24 uur een monteur om het voor je op te lossen, ligt IPB telefonie eruit tja.... dan ben je aan de goden overgeleverd.Wat ik probeer aan te stippen is dat mensen zonder enig probleem zo verschrikkelijk veel controle en eigen invloed uit handen geven, zonder dat er ook maar één iemand iets van zegt (en omdat 80% van de mensen het niet eens in de gaten heeft).
Hoort jouw discussie wel of niet in dit Topic? Absoluut dit draagt wezenlijk bij aan de keuzes die mensen kunnen maken na het lezen van deze kritische noten.
[ Voor 21% gewijzigd door Lanfear28 op 13-03-2006 18:58 ]
Het standpunt van The_Loeki hoort misschien wel bij dit topic, alleen is de argumentatie die gebuikt wordt veelal niet onderbouwd.
@The_Loeki.
Het moge duidelijk zijn dat je alles aan deze dienst verkeerd vindt. Jammer is alleen dat je, zonder zelf gebruiker te zijn, afgaat op wat anderen je influisteren. Jouw stellingen zijn niet onderbouwd en je vasthoudendheid in je meningen, ondanks dat van verschillende de argumentatie ervan al onderuit is gehaald door mensen met ervaring, is in mijn beleving ongepast.
(sarcastisch bedoeld)
@The_Loeki.
Het moge duidelijk zijn dat je alles aan deze dienst verkeerd vindt. Jammer is alleen dat je, zonder zelf gebruiker te zijn, afgaat op wat anderen je influisteren. Jouw stellingen zijn niet onderbouwd en je vasthoudendheid in je meningen, ondanks dat van verschillende de argumentatie ervan al onderuit is gehaald door mensen met ervaring, is in mijn beleving ongepast.
Tja, zo sterk lees je ze niet vaakKPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 is vanuit beveiligingsoogpunt gevaarlijk en onverantwoord voor iedereen. Een wolf in schaapskleren zogezegd.
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 is te duur en structureel verkeerd.
[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 ontneemt gebruikers elke keuzemogelijkheid en verplicht ze om voor heel lange tijd bij KPN en de Experia Box te blijven.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Verwijderd
@The_Loeki
Vanwege de volgende argumenten heb ik IPB van Planet=KPN genomen:
- Het ADSL netwerk van KPN heeft mij de afgelopen 4 jaar nog nooit langer dan 5 minuten in de steek gelaten. Verder is de performance van het netwerk lekker stabiel. Daarvan kunnen UPC, Versatel of Wanadoo alleen maar dromen ! Bij KPN durf ik mij dus wel een jaar vast te leggen.
- KPN is van oudsher goed in het ondersteunen van oude standaarden: je kan bijna alle telefoons in de EB prikken dus geen voor de meeste mensen wazige VoIP telefoon nodig.
- Hoewel ik op voorhand niet blij was met de EB (ik heb ook graag de touwtjes in handen) heb ik er toch vrede mee want ik wist van te voren dat het apparaat ging werken. Probeer als zogenaamde expert maar een goed ADSL/VoIP modem te laten werken.
- De EB is gratis en voor niks (OK, ik moet hem weer inleveren als ik stop met IPB van KPN).
- Vanwege de gestandaardiseerde omgeving kan de HD veel gemakkelijker en sneller 95% van de problemen oplossen.
- Mijn hele gezin (dus ook zoonlief van 5) kan de telefoon op de welbekende manier blijven gebruiken. Ik zie zoonlief (en dan heb ik het niet eens over m'n vrouw, haha) niet Skypen laat staan eventuele problemen oplossen.
@ mensen die nog wachten op de "blije doos":
Nog wat handreikingen vanuit de eigen ervaring:
- neem kleine stapjes, dus sluit eerst de EB aan op stroom en op je ADSL lijntje.
- als het VoIP lampje brandt sluit dan een telefoon aan en probeer te bellen. Niet gelijk aktiveren !
- sluit je PC aan op de EB met een netwerkkabel en probeer te internetten.
- gebruik de CD's van KPN alleen om de USB-WiFi aan de praat te krijgen. Verder heb je niks nodig om het te laten werken.
- pas als alles werkt kan je de boel aktiveren en je oude spullen op marktplaats zetten
- als je net als ik firewall-functionaliteit zelf wil beheren zet dan een router/switch enz. tussen de EB en jouw PC's van zo'n 75 euri.
Vanwege de volgende argumenten heb ik IPB van Planet=KPN genomen:
- Het ADSL netwerk van KPN heeft mij de afgelopen 4 jaar nog nooit langer dan 5 minuten in de steek gelaten. Verder is de performance van het netwerk lekker stabiel. Daarvan kunnen UPC, Versatel of Wanadoo alleen maar dromen ! Bij KPN durf ik mij dus wel een jaar vast te leggen.
- KPN is van oudsher goed in het ondersteunen van oude standaarden: je kan bijna alle telefoons in de EB prikken dus geen voor de meeste mensen wazige VoIP telefoon nodig.
- Hoewel ik op voorhand niet blij was met de EB (ik heb ook graag de touwtjes in handen) heb ik er toch vrede mee want ik wist van te voren dat het apparaat ging werken. Probeer als zogenaamde expert maar een goed ADSL/VoIP modem te laten werken.
- De EB is gratis en voor niks (OK, ik moet hem weer inleveren als ik stop met IPB van KPN).
- Vanwege de gestandaardiseerde omgeving kan de HD veel gemakkelijker en sneller 95% van de problemen oplossen.
- Mijn hele gezin (dus ook zoonlief van 5) kan de telefoon op de welbekende manier blijven gebruiken. Ik zie zoonlief (en dan heb ik het niet eens over m'n vrouw, haha) niet Skypen laat staan eventuele problemen oplossen.
@ mensen die nog wachten op de "blije doos":
Nog wat handreikingen vanuit de eigen ervaring:
- neem kleine stapjes, dus sluit eerst de EB aan op stroom en op je ADSL lijntje.
- als het VoIP lampje brandt sluit dan een telefoon aan en probeer te bellen. Niet gelijk aktiveren !
- sluit je PC aan op de EB met een netwerkkabel en probeer te internetten.
- gebruik de CD's van KPN alleen om de USB-WiFi aan de praat te krijgen. Verder heb je niks nodig om het te laten werken.
- pas als alles werkt kan je de boel aktiveren en je oude spullen op marktplaats zetten
- als je net als ik firewall-functionaliteit zelf wil beheren zet dan een router/switch enz. tussen de EB en jouw PC's van zo'n 75 euri.
Verwijderd
Goed idee.EdjeK schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:03:
[...]
Dit slaat nergens meer op. Laten we on topic blijven aub..
Lees dan mijn bijdrage nog maar eens
[rml]andre_at_home in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml]
Rationeel op een rij gezet. Ik had toch wat respons verwacht maar dat kwam niet? Verkeerde doelgroep?
Als mijn gegevens niet zouden kloppen, kom maar met een verhaal. Ik heb geen haast, zelfs 1643 is er nog niet, ik had nog een accountje van Voipbuster van 1.30 euro , tegen de tijd dat die op raakt...
Weet iemand dit?
En waarom kom ik door middel van het intypen van http://192.168.2.1 niet in de instellen van mijn EB terecht? Nog sterker, er gebeurd helemaal niks?! Dit zou zo toch moeten werken?
En waarom kom ik door middel van het intypen van http://192.168.2.1 niet in de instellen van mijn EB terecht? Nog sterker, er gebeurd helemaal niks?! Dit zou zo toch moeten werken?
Toch maar eens de TS lezen? Of een paar posts terug kijken. Het staat er vol over.Leolinedance schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:54:
Ik zou het eigenlijk niet meer moeten opzoeken, maar voor deze keer:
En dan nog een kleine greep uit de vorige pagina:Edmund schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:03 de TS:
Lokaal instellingen veranderen
Wil je meer kunnen instellen? Ga naar via Internet Explorer naar http://192.168.2.1/. Standaard is er geen wachtwoord ingesteld. Dus kun je gewoon op login klikken. Vervolgens zie je een pagina waar je de instellingen van de Experia Box kunt veranderen. Dit is nog niet beschikbaar.
Edmund schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:49:
...Er zit inderdaad nog geen web of telnet interface in....
En over die online rekening: Wat zegt de HD?The_Loeki schreef op maandag 13 maart 2006 @ 10:11:
........HEB JE GEEN WEB- OF TELNET INTERFACE?!? Ofschoon de handleiding dit wel zegt is HD's reactie "dat zit er nog niet in, misschien eind maart"................
[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 13-03-2006 23:13 ]
Dank jeEdmund schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:10:
[...]
Toch maar eens de TS lezen? Of een paar posts terug kijken. Het staat er vol over.
Ik zou het eigenlijk niet meer moeten opzoeken, maar voor deze keer:
[...]
En dan nog een kleine greep uit de vorige pagina:
[...]
[...]
En over die online rekening: Wat zegt de HD?
Maar ik heb al screenshots gezien van de web interfase
En over die online rekening, ik durf te wedden dat de HD niet kan helpen...Het werkt nl op de ene computer niet, op de andere wel, en met firefox werkt het op deze computer ook. Terwijl er met deze computer toch echt niks vreemds aan de hand is... En heb de faq dus al helemaal uitgepluist. Maar anders toch maar eens die HD proberen morgen...
Het is heel kort beschikbaar geweest, maar er waren teveel problemen.Leolinedance schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:15:
[...]
Maar ik heb al screenshots gezien van de web interfaseZijn er dan al wel mensen waar het bij werkt?
Verwijderd
Als het werkt onder firefox waarom dan nog moeilijk doen?Leolinedance schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:15:
[En over die online rekening, ik durf te wedden dat de HD niet kan helpen...Het werkt nl op de ene computer niet, op de andere wel, en met firefox werkt het op deze computer ook. Terwijl er met deze computer toch echt niks vreemds aan de hand is... En heb de faq dus al helemaal uitgepluist. Maar anders toch maar eens die HD proberen morgen...
(overigens kan je het eventueel via de breedbandportal proberen (breedbandportal.kpn.com voor username even klikken op user/password vergeten en je krijgt het gemaild))
Verwijderd
Volgens KPN kan je via mijn kpn 1 poort open zetten....
Mijn vraag hoe dan??
ik heb me rot gezocht en kan niet echt iets vinden. Heeft iemand de oplossing met misschien een link?
Thnx.
Mijn vraag hoe dan??
ik heb me rot gezocht en kan niet echt iets vinden. Heeft iemand de oplossing met misschien een link?
Thnx.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 10:12 ]
mijn KPN.com -> Internetplusbellen -> Beheer Experia box -> Firewall instellingen en dan zet je hem van standaard naar server en het daarbij behorende lokale IP adres
edit: zoals Stoffers terecht opmerkt zijn dit alle poorten die dan open staan.. DMZ dus
edit: zoals Stoffers terecht opmerkt zijn dit alle poorten die dan open staan.. DMZ dus
[ Voor 66% gewijzigd door BollieBolstra op 14-03-2006 11:34 ]
Verwijderd
Dat is niet 1 poort. Dit zijn meerdere poorten. Dit is echter wel de enige oplossing. KPN gaat dit in de toekomst wel veranderen.BollieBolstra schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:55:
mijn KPN.com -> Internetplusbellen -> Beheer Experia box -> Firewall instellingen en dan zet je hem van standaard naar server en het daarbij behorende lokale IP adres
Bedankt voor de reacties & de discussie, het was/is aardig verhelderend. @Lanfear: fijn dat er ook ruimte is voor kritische noten, al zijn het dan niet direct supportvragen :-)
@roma0803:
Ik snap je kritiek niet helemaal. De door jou geciteerde 4 stellingen waren een samenvatting van mijn voorgaande posts, waarin ik meen toch vrij uitgebreid onderbouwd te hebben waar mijn standpunten vandaan komen.
Ik snap wat de mensen er aan comfort en aan dienstverlening en aan voordeel in zien, dat is mijn kritiek niet.
En ofschoon ikzelf geen gebruiker ben heb ik inmiddels IMHO voldoende inzicht in de aangeboden oplossing om mijn meningen en standpunten te kunnen funderen.
Maar goed, als je nog meer wilt weten kunnen we er misschien een apart topicje aan wijden of zo, want dit topic is er duidelijk niet voor bedoeld (al doet het topic anders vermoeden
)
@roma0803:
Ik snap je kritiek niet helemaal. De door jou geciteerde 4 stellingen waren een samenvatting van mijn voorgaande posts, waarin ik meen toch vrij uitgebreid onderbouwd te hebben waar mijn standpunten vandaan komen.
Ik snap wat de mensen er aan comfort en aan dienstverlening en aan voordeel in zien, dat is mijn kritiek niet.
En ofschoon ikzelf geen gebruiker ben heb ik inmiddels IMHO voldoende inzicht in de aangeboden oplossing om mijn meningen en standpunten te kunnen funderen.
Maar goed, als je nog meer wilt weten kunnen we er misschien een apart topicje aan wijden of zo, want dit topic is er duidelijk niet voor bedoeld (al doet het topic anders vermoeden
Verwijderd
Bedankt voor de reactie..BollieBolstra schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:55:
Ik wil eigenlijk 2 poorten openen
1x tcp en 1x udp....met een bijbehorend poortnummer.
Maar volgens mij gaat dat niet in mijn kpn.
Verwijderd
nopez of alles of niets. je zou wel de hd kunnen vragen. de 2e lijn schijnt dit wel te kunnenVerwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:59:
[...]
Bedankt voor de reactie..![]()
Ik wil eigenlijk 2 poorten openen
1x tcp en 1x udp....met een bijbehorend poortnummer.
Maar volgens mij gaat dat niet in mijn kpn.
Vandaag mijn EB binnengekregen, omdat ik de gegevens nog niet heb om hem aan te sluiten heb ik hem zo eens getest..
Niet op de adsl lijn aangesloten heb ik mijn maagdelijke EB met een rj45 aan mijn laptop gehangen, en daarna eens 192.168.2.1 geprobeerd..
En wat blijkt: de EB valt nu (nog) volledig te configureren via dat adres !!!

Zie http://www.flickr.com/photos/the_equinoxe/ voor andere schermafdrukken..
Helaas zal deze functie vervallen zodra ik hem echt ga aansluiten en hij de firmware van KPN meekrijgt.
Niet op de adsl lijn aangesloten heb ik mijn maagdelijke EB met een rj45 aan mijn laptop gehangen, en daarna eens 192.168.2.1 geprobeerd..

Helaas zal deze functie vervallen zodra ik hem echt ga aansluiten en hij de firmware van KPN meekrijgt.
Verwijderd
idd, m.a.w. leuk om ff te bekijken maar je hebt er niets aan.Helaas zal deze functie vervallen zodra ik hem echt ga aansluiten en hij de firmware van KPN meekrijgt.
Op het moment dat je alles aansluit worden de gegevens opgehaald en is de webinterface niet meer te benaderen

Geduld, volgens berichten hier op het forum komt dat er echt aan
Verwijderd
Daar heb ik mee gesproken...aardige knul aan de lijn die alle begrip had maar mij vertelde dat hij het echt niet mocht doen en dat ik echt moest wachten op de firmware-update.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:37:
[...]
nopez of alles of niets. je zou wel de hd kunnen vragen. de 2e lijn schijnt dit wel te kunnen
Kortom; eventjes geen Emule voor mij.
Wel leuk om te zien dat de firewall instellingen wat meer finegrained kunnen zijn dan nu het geval is.
Overigens, ik dacht met ipb via planet geen rekeningen van KPN meer te krijgen,
maar ik krijg gewoon de rekening voor ouderwets bellen in april en mei afgeschreven.
Dit zal wel te zijner tijd gecorrigeerd worden, maar er stond niet in de advertentie dat ik het werkkapitaal van de KPN nog 2 maanden moet financieren.
Ik voel weer even het upc gevoel opborrelen.
maar ik krijg gewoon de rekening voor ouderwets bellen in april en mei afgeschreven.
Dit zal wel te zijner tijd gecorrigeerd worden, maar er stond niet in de advertentie dat ik het werkkapitaal van de KPN nog 2 maanden moet financieren.
Ik voel weer even het upc gevoel opborrelen.
Huh ? Planet is alleen maar een label van KPn Telecom, dus je sponsort zoiezo wel KPN.
Verwijderd
Ik kan bijna niet wachten op de update...idd, m.a.w. leuk om ff te bekijken maar je hebt er niets aan.
Op het moment dat je alles aansluit worden de gegevens opgehaald en is de webinterface niet meer te benaderen![]()
Geduld, volgens berichten hier op het forum komt dat er echt aan
Maar ik betaal liever niet 2 maal voor 1 abo.tspawn schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:04:
Huh ? Planet is alleen maar een label van KPn Telecom, dus je sponsort zoiezo wel KPN.
Ja, rechts, betaal ik 3 keer.
Maar alle gekheid op 1 stokje, de administratie rond ipb is nog niet helemaal gestroomlijnd.
Helaas in het nadeel van de klant.
Vroegah zou ik me daar druk over gemaakt hebben, nu denk ik: "hm, misschien volgend jaar tele2 of wanadoo eens proberen".
Maar alle gekheid op 1 stokje, de administratie rond ipb is nog niet helemaal gestroomlijnd.
Helaas in het nadeel van de klant.
Vroegah zou ik me daar druk over gemaakt hebben, nu denk ik: "hm, misschien volgend jaar tele2 of wanadoo eens proberen".
[ Voor 4% gewijzigd door makreel op 14-03-2006 18:17 ]
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de interface die er straks inzit er heel anders uit ziet dan dat jij nu laat zien hier.equinoxe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09:
Vandaag mijn EB binnengekregen, omdat ik de gegevens nog niet heb om hem aan te sluiten heb ik hem zo eens getest..
[afbeelding]
Verwijderd
Je telefoonabonnement betaal je altijd vooraf: als je lijn nog niet is uitgeporteerd, zal KPN nog denken dat die lijn nog betaald moet worden. Als tussentijds de lijn wordt stopgezet (zoals uitporteren) zal KPN je een eindafrekening sturen voor het vaste net: Je krijgt dus het teveel betaalde terug.makreel schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:00:
Bron: KPN/Tweakers
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 19:13 . Reden: Even wat meer knippen ]
Gelukkig, ik miste het groen alHurricane schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:26:
[...]
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de interface die er straks inzit er heel anders uit ziet dan dat jij nu laat zien hier.
Geloof ik graag, dit is gewoon de interface zoals ie "out of the box" is.Hurricane schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 18:26:
[...]
Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat de interface die er straks inzit er heel anders uit ziet dan dat jij nu laat zien hier.
Maar was toch leuk om te zien, zodra ie zich aangemeld krijgt is het toch verdwenen.
Die schermen lijken bijna als 2 druppels water op die van de SMC 7908 VoWBRA die door Solcon geleverd wordt. Bijna, want er zitten een paar opvallende verschillen in. In de KPN versie mis ik de menu-opties:equinoxe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 15:09:
- Route
- SNMP
- UPnP
Overigens voor de techneuten: hier heb ik de uitgebreide handleiding van de SMC 7908 VoWBRA neergezet. Met leuke info over de mogelijkheden die het apparaat biedt voor het opzetten van een NAT-tabel en dergelijke.
Er zit zelfs een optie 'Clone MAC address' in, wat bij mij de vraag doet rijzen of je een Solcon apparaat niet aan een KPN-lijn zou kunnen hangen. Goede MAC address invoeren en Mijn KPN zou best eens kunnen denken dat er gewoon een Experia aan de lijn is.
Verwijderd
For the record:
Epson stylus photo DX3800 (All in one),
Werkt op de USB poort van de EB.
ps: Deze week in de reclame bij "het kruidvat")
Epson stylus photo DX3800 (All in one),
Werkt op de USB poort van de EB.
ps: Deze week in de reclame bij "het kruidvat")
LINKSYS WIFI KAART ZIET EXPERIA NETWERK NIET?
Hallo allemaal,
heb het Experia produkt van KPN aan de gang. De bijgeleverde Siemens WiFi usb-adapter werkt perfekt op mijn XP-SP2 peecee. Mijn Apple iBook ontvangt (na een kleine tweak) inmiddels ook moeiteloos het WiFi signaal met de interne AirPort kaart.
Nu wil ik graag mijn 2 andere XP (SP2) peecees draadloos aansluiten met de nog aanwezige Linksys WMP54G's (v1.2) die er nog inzitten (vanuit mijn vroegere WRT54G netwerk).
Ik krijg het niet voor mekaar, hoe ik ze ook dwing om het netwerk te "zien", ze zien hem niet (voor de duidelijkheid: met de Siemens adapter lukt het wel).
Ik heb de encryptie in het begin al "ge-downgrade" van WPA-PSK naar WEP-128bitsHEX, die ondersteund zou worden door de Linksys kaarten.
De vraag is: hoe laat ik mijn WMP54G's (v1.2) het Experia WiFi signaal detecteren??
Wie-O-Wie?
bedankt
Hallo allemaal,
heb het Experia produkt van KPN aan de gang. De bijgeleverde Siemens WiFi usb-adapter werkt perfekt op mijn XP-SP2 peecee. Mijn Apple iBook ontvangt (na een kleine tweak) inmiddels ook moeiteloos het WiFi signaal met de interne AirPort kaart.
Nu wil ik graag mijn 2 andere XP (SP2) peecees draadloos aansluiten met de nog aanwezige Linksys WMP54G's (v1.2) die er nog inzitten (vanuit mijn vroegere WRT54G netwerk).
Ik krijg het niet voor mekaar, hoe ik ze ook dwing om het netwerk te "zien", ze zien hem niet (voor de duidelijkheid: met de Siemens adapter lukt het wel).
Ik heb de encryptie in het begin al "ge-downgrade" van WPA-PSK naar WEP-128bitsHEX, die ondersteund zou worden door de Linksys kaarten.
De vraag is: hoe laat ik mijn WMP54G's (v1.2) het Experia WiFi signaal detecteren??
Wie-O-Wie?
bedankt
Misschien geduld hebben, ik had hetzelfde euvel. Ik moet via Planet op KPN online inloggen, maar kreeg een blanco pagina. Ook nadat ik afgelopen zaterdag geporteerd was. Vandaag (woensdag) een mail van Planet ontvangen dat mijn aansluiting gereed is. En warempel, KPN online is nu ook voor mij toegankelijk.Leolinedance schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:54:
Weet iemand dit?
Verwijderd
controleer eens hoe de kanaal instellingen van je EB staan. Zijn al meer mensen met dit probleem geweest, dus als je het topic even doorleest kom je het vanzelf wel ergens tegenPiwiKiwi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:36:
LINKSYS WIFI KAART ZIET EXPERIA NETWERK NIET?
Hallo allemaal,
Wie-O-Wie?
bedankt
Voice mail vraagje: ik krijg geen melding dat er een voicemail is ingesproken. Krijg het ook niet geactiveerd via *61*0842333#. Je zou dan je voicemail moeten krijgen en het activeren maar bij mij gaat ie over in een in gesprektoon. Krijgt iemand wel een voicemail melding op zijn telefoon? Of ligt het aan mijn telefoon? Volgens panasonic moet het wel mogelijk zijn namelijk.
[EDIT] Opgelost, zit toch in mijn telefoon, heb er een oude aan gehangen en die doet het wel goed.
[EDIT] Opgelost, zit toch in mijn telefoon, heb er een oude aan gehangen en die doet het wel goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Marbo op 15-03-2006 13:37 . Reden: Probleem opgelost ]
@PiwiKiwi: Jup, dit is al enkele keren langs gekomen. En wel op pagina20. Tevens hebben we hier op GOT een edit-knop. Dus 3 berichten achter elkaar posten is niet nodig.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:08:
[...]
controleer eens hoe de kanaal instellingen van je EB staan. Zijn al meer mensen met dit probleem geweest, dus als je het topic even doorleest kom je het vanzelf wel ergens tegen
Oftwel pak kanaal 11 of lager
Verwijderd
Om even terug te komen op het bericht dat p2p-software problemen zou veroorzaken. Ik had gisteravond weer hetzelfde grapje. Bitcomet stond aan en die stond niet veel te doen, ik heb ook geen idee hoeveel connecties er op zo'n moment zijn. Maar wat mij dus wel opvalt is dat als de verbinding wegvalt mijn tijd op de telefoon steeds op de 15-16 minuten staat, het gesprek word dus elke keer na zo'n 15-16 minuten onderbroken. Meer mensen dit opgevallen?
Verwijderd
Dat kan die wel gewoon een kwestie van de helpdesk bellen. Nadeel bij een upgrade of reset ben je alles weer kwijt. Is ook de reden waarom ik mijn ssid op standaard laat staan.PiwiKiwi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 09:45:
Aanvullingkje:
O ja,
ik weet dat de EB geen SSID broadcast, heb geprobeerd SSID manual in te geven in XP met WEP 128 password.
wie gaat mij wijzer maken?
dank je
(edit knop: CHECK, sorry)Edmund schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:10:
[...]
@PiwiKiwi: Jup, dit is al enkele keren langs gekomen. En wel op pagina20. Tevens hebben we hier op GOT een edit-knop. Dus 3 berichten achter elkaar posten is niet nodig.
Oftwel pak kanaal 11 of lager
Met alle respekt:
WAT is langs gekomen?
Ik vind niets op pagina 20 dat hierover lijkt te gaan.
Kanaalinstellingen (van AUTO naar 6) en SSID (naar iets eenvoudigs) heb ik online in het begin al aangepast.
Misschien hebben we elkaar niet goed begrepen, ik heb mijn vraag vrij langdradig opgeschreven, herlezen kan geen kwaad
Dus: weet iemand waarom mijn Linksys WMP54G v1.2 niet op het EB netwerk kan komen?
Heeft iemand een tip? ('t hoeft niet simpel te zijn, waar wel volledig)

bedankt
@iedereen die graag bittorrent gebruikt. waarom gebruiken jullie geen Bitlord? Volgens mij heeft niemand problemen met dat programma (ik iig niet).
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Lijkt me niet aangezien ik er op de ene pc wel op kan en op de andere niet...Vern schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:02:
[...]
Misschien geduld hebben, ik had hetzelfde euvel. Ik moet via Planet op KPN online inloggen, maar kreeg een blanco pagina. Ook nadat ik afgelopen zaterdag geporteerd was. Vandaag (woensdag) een mail van Planet ontvangen dat mijn aansluiting gereed is. En warempel, KPN online is nu ook voor mij toegankelijk.
Dat vond ik ook al. Ik wens je daarom veel suc6 ....Leolinedance schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:24:
[...]
Lijkt me niet aangezien ik er op de ene pc wel op kan en op de andere niet...

Verwijderd
Klopt als een bus.Hoedje schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:22:
@iedereen die graag bittorrent gebruikt. waarom gebruiken jullie geen Bitlord? Volgens mij heeft niemand problemen met dat programma (ik iig niet).
Ik gebruik nu bitlord sinds een maand of 2, en geen enkel probleem meer.
Utorrent Azereus, gaven beide problemen, met bellen.
blijft het feit vind ik, dat je beide progamma's wel zou moeten kunen gebruiken, zonder problemen.
En dat KPN dus maar een oplossing moet zoeken.
Waarvoor hebben we anders zo'n snelle adsl lijn, echt niet alleen om te surfen?
Ik heb het herlezen en heb jou niet fout begrepen. Je hebt in die post nergens gezegd dat je het kanaal al eerder op 6 had gezet. Op pagina 20 gaat het erover dat veel kaartjes maar tot kanaal 11 kunnen. Als hij op AUTO staat wordt, bij mij, altijd kanaal 13 gebruikt. Dit kunnen verscheidene kaartjes niet aan.PiwiKiwi schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 13:22:
[...]
Met alle respekt:
WAT is langs gekomen?
Ik vind niets op pagina 20 dat hierover lijkt te gaan. Kanaalinstellingen (van AUTO naar 6) en SSID (naar iets eenvoudigs) heb ik online in het begin al aangepast. Misschien hebben we elkaar niet goed begrepen, ik heb mijn vraag vrij langdradig opgeschreven, herlezen kan geen kwaad. Dus: weet iemand waarom mijn Linksys WMP54G v1.2 niet op het EB netwerk kan komen? Heeft iemand een tip? ('t hoeft niet simpel te zijn, waar wel volledig)
Maar in ieder geval, corrigeer me als ik het fout heb. Je hebt alles handmatig ingevoerd en vind het netwerk niet. Je hebt op beide plaatsen (box en pc) de key in kleine letters. Het gebruik van hoofdletters wil weleens mis gaan. Of was het nou alweer andersom? Nou iig ik heb kleine letters.
Hipe hoi... Zojuist bericht van Planet Internet gekregen: InternetPlusBellen is beschikbaar voor aanvraag. Ook op de website van KPN is het pakket te bestellen (levertijd is wel twee weken langer dan normaal, duidelijk dus
).
Mijn vraag is echter of de beloofde snelheden worden bepaald in de regel. Ik overweeg het 'Lite'-pakket aan te schaffen, dus 3MBit download en 512Kb upload. Iemand ervaringen dat deze snelheden worden behaald?
Alvast bedankt.
Mijn vraag is echter of de beloofde snelheden worden bepaald in de regel. Ik overweeg het 'Lite'-pakket aan te schaffen, dus 3MBit download en 512Kb upload. Iemand ervaringen dat deze snelheden worden behaald?
Alvast bedankt.
Vanaf 12 uur emule staat emule al aan.
Totaal geen problemen met de telefoon.
Tot 4 uur in de middag toen deed de telefoon het niet meer.
Het is om gek te worden.
Telefoon moet voorrang krijgen en geen Internet.
Vanaf februari hebben wel al Internet plus bellen.
En we hebben nog geen één vrije storingsweek gehad.
Je ken je telefoon het beste testen met voipbuster http://www.voipbuster.com/en/index.html.
Is bellen via het internet.
Ken je gratis 1 minuut bellen alleen moet je een account maken.
Gewoon je vaste nummer in typen en kijken of die over gaat.
Als je telefoon het niet doet trek gewoon de stekker eruit van de Experia Box.
Misschien is de Experia Box wel te kraken zodat wel de firmware erin kunnen doen van Siemens.
Want ik durf het dan te zeggen dat dan alle problemen voorbij zijn.
Want het ligt gewoon aan de firmware van KPN die in de modem zit.
Totaal geen problemen met de telefoon.
Tot 4 uur in de middag toen deed de telefoon het niet meer.
Het is om gek te worden.
Telefoon moet voorrang krijgen en geen Internet.
Vanaf februari hebben wel al Internet plus bellen.
En we hebben nog geen één vrije storingsweek gehad.
Je ken je telefoon het beste testen met voipbuster http://www.voipbuster.com/en/index.html.
Is bellen via het internet.
Ken je gratis 1 minuut bellen alleen moet je een account maken.
Gewoon je vaste nummer in typen en kijken of die over gaat.
Als je telefoon het niet doet trek gewoon de stekker eruit van de Experia Box.
Misschien is de Experia Box wel te kraken zodat wel de firmware erin kunnen doen van Siemens.
Want ik durf het dan te zeggen dat dan alle problemen voorbij zijn.
Want het ligt gewoon aan de firmware van KPN die in de modem zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 15-03-2006 17:35 ]
@f1boy_077: Er zit tot nu toe niets anders op dan het aantal verbindingen gewoon limiteren. Verder kan GOT goed zelf de regels afbreken, dus niet de hele tijd een enter ertussen aub.
Bij mij staan SSID en 128bits HEX password allen in kleine letters (zelf verzonnen a la: abcdefab0123456789abcdefab).
Wat misschien terzake doet is dat in het XP "available wireless networks" venster het EB netwerk er als ENIGE niet staat terwijl met de Siemens "wlan monitor" software ALLE netwerken zichtbaar zijn, helaas ondersteunt deze alleen de Siemens kaart.
(Uiteraard kunnen beide toepassingen niet tegelijk draaien, maar dat weten jullie ook wel.)
Misschien heb ik een "wlan monitor" toepassing voor mijn Linksys WMP54G kaart nodig, die overigens niet beschikbaar lijkt te zijn op de Linksys site?
Draait bij iedereen het EB netwerk gewoon op oude wifi kaarten (3 jaar+)?
Wat misschien terzake doet is dat in het XP "available wireless networks" venster het EB netwerk er als ENIGE niet staat terwijl met de Siemens "wlan monitor" software ALLE netwerken zichtbaar zijn, helaas ondersteunt deze alleen de Siemens kaart.
(Uiteraard kunnen beide toepassingen niet tegelijk draaien, maar dat weten jullie ook wel.)
Misschien heb ik een "wlan monitor" toepassing voor mijn Linksys WMP54G kaart nodig, die overigens niet beschikbaar lijkt te zijn op de Linksys site?
Draait bij iedereen het EB netwerk gewoon op oude wifi kaarten (3 jaar+)?
Geachte mede-tweakers.
Net gebeld met de HD.
Werd er niet goed van .
Telkens werd ik gebeld en was er niemand ...3 keer overgaan wast ook afgelopen btw.
Bekend probleem hier eh?
Nu vroeg ik terloops ook naar de webinterface of liever naar het vrijgeven ervan.
Was niets van bekend.
Totdat hij inderdaad toegaf dat je nu maar 2 dingen kon via mijnkpn , OF alles opengooien OF alles dicht ...hij had wel iets gehoord over een webinterface
Ik noemde het aantal klachten dat ik had gelezen en dat dit mij zo laag overkwam...ik meende dat i.i.g. hier op tweakers iedereen klaagde over het ontbreken van mogelijkheden om poorten te kunnen openen of sluiten (via webinterface)
Ja zei de HD toen , maar dat komt omdat er niemand klaagt
Klagen doen ze pas (zei hij) als ze schrijven naar (let op , dit is em ):
KPN klantenreactie's
Postbus 8524
3505 RM
Utrecht
Als daar genoeg klachten binnen zouden komen was het een andere zaak.
Dus fellow tweakers:
Wie stelt er even (kmoet namelijk even weg) een standaard briefje op waar alles duidelijk in voorkomt en voldoende argumenten en wensen/klachten aangeeft omtrent de webinterface?
Dan nemen we de tekst allemaal even over en sturen we (liefst zoveel mogelijk) dit even naar vriend KPN.
Dit was ook wat de HD zei dat er moest gebeuren.
Misschien dat er dan melding gemaakt word van een groter aantal klachten en men serieus werkt aan een webinterface, men schijnt hiermee te wachten omdat men bang is dat amateurs er een potje van maken in de interface.
Ik denk dat ze een vereenvoudigde webinterface maken hiervoor en dat kan (vooral als de "noodzaak "door het ontbreken van klachten) nog wel even duren.
Net gebeld met de HD.
Werd er niet goed van .
Telkens werd ik gebeld en was er niemand ...3 keer overgaan wast ook afgelopen btw.
Bekend probleem hier eh?
Nu vroeg ik terloops ook naar de webinterface of liever naar het vrijgeven ervan.
Was niets van bekend.
Totdat hij inderdaad toegaf dat je nu maar 2 dingen kon via mijnkpn , OF alles opengooien OF alles dicht ...hij had wel iets gehoord over een webinterface

Ik noemde het aantal klachten dat ik had gelezen en dat dit mij zo laag overkwam...ik meende dat i.i.g. hier op tweakers iedereen klaagde over het ontbreken van mogelijkheden om poorten te kunnen openen of sluiten (via webinterface)
Ja zei de HD toen , maar dat komt omdat er niemand klaagt
Klagen doen ze pas (zei hij) als ze schrijven naar (let op , dit is em ):
KPN klantenreactie's
Postbus 8524
3505 RM
Utrecht
Als daar genoeg klachten binnen zouden komen was het een andere zaak.

Dus fellow tweakers:
Wie stelt er even (kmoet namelijk even weg) een standaard briefje op waar alles duidelijk in voorkomt en voldoende argumenten en wensen/klachten aangeeft omtrent de webinterface?
Dan nemen we de tekst allemaal even over en sturen we (liefst zoveel mogelijk) dit even naar vriend KPN.
Dit was ook wat de HD zei dat er moest gebeuren.
Misschien dat er dan melding gemaakt word van een groter aantal klachten en men serieus werkt aan een webinterface, men schijnt hiermee te wachten omdat men bang is dat amateurs er een potje van maken in de interface.
Ik denk dat ze een vereenvoudigde webinterface maken hiervoor en dat kan (vooral als de "noodzaak "door het ontbreken van klachten) nog wel even duren.
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Verwijderd
Ik hoop dat ik dit bericht op de juiste manier en in de juiste "topic" plaats.
Ik heb sinds een paar weken internetplusbellen. Alles (bellen en internetten vanaf meerdere PC's welke bedraad en draadloos zijn verbonden met de EXPERIA) werkt prima. Alleen kan ik vanuit de verschillende PC's niet aan gedeelde bestanden en printers op de andere PC's. Als ik een extra router tussen de EXPERIA en de PC's plaats werkt dat wel. Het instellen van de EXPERIA als server helpt niet. Hebben jullie dezelfde ervaringen of werkt dit bij jullie wel correct. De helpdesk zegt dat KPN geeen support geeft voor deze functionaliteit.
Alvast bedankt voor jullie reactie's.
Ik heb sinds een paar weken internetplusbellen. Alles (bellen en internetten vanaf meerdere PC's welke bedraad en draadloos zijn verbonden met de EXPERIA) werkt prima. Alleen kan ik vanuit de verschillende PC's niet aan gedeelde bestanden en printers op de andere PC's. Als ik een extra router tussen de EXPERIA en de PC's plaats werkt dat wel. Het instellen van de EXPERIA als server helpt niet. Hebben jullie dezelfde ervaringen of werkt dit bij jullie wel correct. De helpdesk zegt dat KPN geeen support geeft voor deze functionaliteit.
Zoals je wellicht weet, kon ik ook mijn experia box benaderen. Ik had gelijk mijn wachtwoord veranderd. Hierdoor kon KPN geen firmware upgrades meer uitvoeren en was ik dus de enige die de box kon aanpassen. Hoe ik dit weet? Ik kreeg problemen met bellen, dus ik vermoedde al dat ik geen nieuwe firmwares meer binnen kreeg. Toen heb ik het wachtwoord veranderd en nog geen kwartier later had ik al geen toegang meer en was het bel-probleem afgelopen.equinoxe schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 20:28:
[...]
Geloof ik graag, dit is gewoon de interface zoals ie "out of the box" is.
Maar was toch leuk om te zien, zodra ie zich aangemeld krijgt is het toch verdwenen.
Dat werkt hier prima. Dus ik zou de wizard (mits je overal XP gebruikt) nog een keertje doorlopen.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 21:52:
Ik hoop dat ik dit bericht op de juiste manier en in de juiste "topic" plaats.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Wat je "kan proberen" door de HD te bellen en vragen of ze voor jouw breedbandportal toegankelijk willen maken zodat je daar je factuur online kan bekijken. Of.... je moet gewoon nog eff geduld hebben,Leolinedance schreef op maandag 13 maart 2006 @ 22:54:
Weet iemand dit?
Dit topic is gesloten.