[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.662 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 09:30:
[...]
HD geeft aan dat het ´mijn online telefoon´-gedeelte technisch nog niet beschikbaar is. HD kan niet aangeven wanneer dit wel beschikbaar komt, maar zal informatie hierover op MIJN KPN plaatsen.

Weet iemand hier meer over?
Niet meer, evenveel. Ben vanaf zaterdag aangesloten, maar tot nu toe nog niet de E-box via Planet-KPN kunnen instellen. Knap lastig, nog geen nummerherkenning + andere instellingen wijzigen. HD gaf hetzelfde antwoord, zou goed komen bij het porteren. Dat porteren duurt een dag of vijf tot tien ....

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 15:34:
Heeft iemand anders ook kuren met internet?

Het werkt grotendeels wel normaal, maar browsen doet ie namelijk erg kut over. Torrents/MSN etc. werkt gewoon normaal, maar browsen gaat langzaam soms. Sites willen niet compleet laden, (meestal plaatjes die niet geladen worden of heel erg langzaam.) En de ene keer werkt een site weer wel en de andere keer niet.. Echt heel vreemd.

Kzit bedraad aangesloten, haal wel gewoon de snelheid die ik moet halen met downloaden en speedtest enzo. :/
Dat heb ik op dit moment ook, pagina's worden zeer traag geladen, en dan met name de plaatjes en de "buttons".
Dacht dat het aan mij lag, ik ben op dit moent niets anders aan het up of downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vern schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Niet meer, evenveel. Ben vanaf zaterdag aangesloten, maar tot nu toe nog niet de E-box via Planet-KPN kunnen instellen. Knap lastig, nog geen nummerherkenning + andere instellingen wijzigen. HD gaf hetzelfde antwoord, zou goed komen bij het porteren. Dat porteren duurt een dag of vijf tot tien ....
diensten als nummerweergave en voicemail werken niet als je nog in de porteringsfase zit. aangezien je pas sinds zaterdag aangesloten zit moet je idd nog even geduld hebben. Na de portering (dus als je geheel op het voip netwerk zit) zou alles goed moeten werken.

edit:

alfonzo: als je met de rest van internet geen problemen hebt (dus je kan wel de juiste snelheden halen op bv speedtest) dan kan de HD je hier ook niet mee helpen. Controleer even of je voor IE (er van uitgaande dat je die gebruikt) de juiste settings hebt staan. FW kun je ook uitzetten tenzij je je machine in een DMZ hebt staan aangezien de EB standaard is voorzien van een FW. Kijk evt. ook de settings van je virusscanner even na als je er daarvan een hebt draaien. Zijn een aantal dingen waar het aan zou kunnen liggen. Mocht dit allemaal niet werken, dan zou je evt een powercycle kunnen proberen (als het vroeger wel goed gewerkt heeft is dit misschien een oplossing). Dus trek de stekker even uit het stopcontact van de EB, wacht even een halve minuut tot een minuutje, prop de stekker er weer in, even wachten totdat de EB al zn settings weer van het netwerk van KPN heeft gehaald, en kijk daarna even hoe het dan gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diensten als nummerweergave en voicemail werken niet als je nog in de porteringsfase zit.
Bij mij dus wel. Direct nadat de monteur vertrokken was, kwamen de telefoontjes met weergave al binnen. Ik weet dat dat bij m'n vader anders was, vreemd zulke verschillen.

Nog een gek verschil:

Persoon A: Heeft al IPB
Persoon B: Heeft IPB in aanvraag

Bekend probleem: Persoon A kan persoon B niet bellen zolang deze laatste nog niet is aangesloten (wel omgekeerd). Dat had ik met m'n vader aan de hand destijds. Maar bij de aanvraag bij m'n zwager was het precies omgedraaid: Persoon B kon persoon A niet bellen (en weer wel omgedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 23:22
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 23:22:
[...]

Dat heb ik op dit moment ook, pagina's worden zeer traag geladen, en dan met name de plaatjes en de "buttons".
Dacht dat het aan mij lag, ik ben op dit moent niets anders aan het up of downloaden.
Hebben jullie dat al gemeld bij de hd?
ik heb namelijk ook dit probleem en volgens de hd heeft niemand anders dit probleem.
Is het dan ook zo dat jullie telefonische minder bereikbaar zijn? De personen die me bellen krijgen dan niks te horen of als ik wil bellen dan hoor ik niks. Tevens heeft alles hier wel perfect gewerkt tot februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:32
Gisteren een brief gehad dat mijn bestelling is geannuleerd, ik had bij mijn aanmelding aangegeven dat ik een andere aanbieder had (en dat was ten tijde van de aanmelding ook zo), maar tijdens de behandeling was dat niet zo. Ik zou per eerst per 6 maart maar later per 16 maart worden aangesloten. Niet dus.
Ik heb gisteren naar 0900-0244 gebeld en mijn verhaal voorgelegd;

- u moet opnieuw aanmelden, maar ja er is een aanmeld stop voor 3 weken......
- ik ben voor thuiswerken afhankelijk van een breedband lijn
- dan kunt u direct adsl nemen en later overstappen, zal ik u doorverbinden?
- kan mijn huidige bestelling niet terug in het systeem
- nee meneer dat kan echt niet

(wat nou innovatief bedrijf :r)

Vanmorgen een boze mail gestuurd en KPN aansprakelijk gesteld voor de extra kosten van de kinderopvang die ik nu onnodig moet maken en feitelijk ge-eist dat ze me alsnog per 16 maart aansluiten. Als ze niet met een oplossing komen, dan eis ook deze kosten als ik naar een andere provider over moet stappen. Belachelijk allemaal dit :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels de bevestiging binnen dat IPB via ISDN binnen nu en 3 weken geleverd wordt. Ik kon, vanwege de afstand tot de telefooncentrale, slechts 1,5mb/256 Kb bestellen op ISDN. Dit komt vooral vanwege het ISDN signaal. Had ik analoog dan kan ik tot de 6 Mb download gaan

VRAAG
Kan ik na het porteren op VoIP mijn snelheid verhogen naar hoger dan 1,5 Mb download? Ik ga er van uit dat dit zou moeten kunnen. Je hebt namenlijk geen telefoniesignaal meer in het frequentiespectrum van ADSL. Het gekke is dat ik dat niet kon bestellen bij het aanmelden. Wellicht komt dat omdat je initieel start met IPB inclusief ISDN signaal tot het moment van porteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:23:
[...]

edit:
alfonzo: als je met de rest van internet geen problemen hebt (dus je kan wel de juiste snelheden halen op bv speedtest) dan kan de HD je hier ook niet mee helpen. Controleer even of je voor IE (er van uitgaande dat je die gebruikt) de juiste settings hebt staan. FW kun je ook uitzetten tenzij je je machine in een DMZ hebt staan aangezien de EB standaard is voorzien van een FW. Kijk evt. ook de settings van je virusscanner even na als je er daarvan een hebt draaien. Zijn een aantal dingen waar het aan zou kunnen liggen. Mocht dit allemaal niet werken, dan zou je evt een powercycle kunnen proberen (als het vroeger wel goed gewerkt heeft is dit misschien een oplossing). Dus trek de stekker even uit het stopcontact van de EB, wacht even een halve minuut tot een minuutje, prop de stekker er weer in, even wachten totdat de EB al zn settings weer van het netwerk van KPN heeft gehaald, en kijk daarna even hoe het dan gaat.
Firewall uit is geen optie, ik heb de box op server staan.

Ga ik proberen, dat van de stekker er uit.(en er weer in ;-) ) , zoiets moet het zijn, het heeft inderdaad altijd goed gewerkt.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htca schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 09:39:
Gisteren een brief gehad dat mijn bestelling is geannuleerd, ik had bij mijn aanmelding aangegeven dat ik een andere aanbieder had (en dat was ten tijde van de aanmelding ook zo), maar tijdens de behandeling was dat niet zo. Ik zou per eerst per 6 maart maar later per 16 maart worden aangesloten. Niet dus.
Ik heb gisteren naar 0900-0244 gebeld en mijn verhaal voorgelegd;

- u moet opnieuw aanmelden, maar ja er is een aanmeld stop voor 3 weken......
- ik ben voor thuiswerken afhankelijk van een breedband lijn
- dan kunt u direct adsl nemen en later overstappen, zal ik u doorverbinden?
- kan mijn huidige bestelling niet terug in het systeem
- nee meneer dat kan echt niet

(wat nou innovatief bedrijf :r)

Vanmorgen een boze mail gestuurd en KPN aansprakelijk gesteld voor de extra kosten van de kinderopvang die ik nu onnodig moet maken en feitelijk ge-eist dat ze me alsnog per 16 maart aansluiten. Als ze niet met een oplossing komen, dan eis ook deze kosten als ik naar een andere provider over moet stappen. Belachelijk allemaal dit :r
Ik heb een soortgelijk verhaal. Heb me eind januari aangemeld. Vanaf het begin geen duidelijkheid. Het schijnt nu zo te zijn dat ik bij KPN in het systeem zit maar dat de order in "hold" staat. De HD medewerker kan niet zeggen waarom maar vermoedelijk vanwege ISDN. Die nieuwe release datum is 15 maart. Of ik er dan bij zit.......

Ga toch maar even een mailtje dichten naar Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 01:23:
Ik heb hier geen FW draaien, en deze pc staat in DMZ zone. Maar op andere pc ook het probleem ja. (Ook zonder FW) Powercycle ook ff net geprobeerd, helpt wel ff volgens mij. Maar nog steeds niet helemaal. Ik heb ook al gister harde reset (8sec) geprobeerd, en daarna nog een normale reset. Ook geen resultaat gehad. Zelfs mn pc geformat en alleen LAN driver geinstalleerd om zo te testen zonder enig ander iets eromheen. Had ook nog hetzelfde resultaat.

Nu werkt internet haast helemaal weer niet, en gebeld worden heb ik geen probleem mee ook al doet internet nu zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:53
Ik heb sinds een dag IPB van KPN i.c.m kpn internet,. Ik had voorheen met direct adsl een server thuis draaien (web/mail) server. Echter kan ik nu geen enkele poort forwarden. Gaat dat DMZ verhaal ook lukken met KPN als provider??\

Volgens de helpdesk van KPN komt pas over een maand alle firewalling opties beschikbaar

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rikm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 13:59:
Ik heb sinds een dag IPB van KPN i.c.m kpn internet,. Ik had voorheen met direct adsl een server thuis draaien (web/mail) server. Echter kan ik nu geen enkele poort forwarden. Gaat dat DMZ verhaal ook lukken met KPN als provider??\

Volgens de helpdesk van KPN komt pas over een maand alle firewalling opties beschikbaar
Volgensmij begrijp ik je niet goed. Het gaat hier over IPB van KPN. De DMZ is ook van toepassing op dit product. Kijk eens in de TS voor vragen over de DMZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-09 15:56
[OPGELOST] VOIP lampje

Gemelde problemen zijn opgelost. Wat er nou precies aan de hand was weet ik ook niet. Ik heb een paar keer een reset gedaan, en opeens brandde het voip lichtje waarna ik meteen 1369 kon bellen. Tweede lijn belde een uur daarna.
Nu heb ik nog een probleen met de emailadressen. Ik kan ze wel aanmaken (meer dan 24 uur geleden inmiddels) maar ze werken niet. HD meldt dat er een probleem is met de emailserver, er wordt aan gewerkt.
Tot nu toe zeer wisselende ervaringen gehad met de HD. Ik dacht dat ik na 10 jaar UPC/chello wel wat gewend was, maar de KPN doet er niet voor onder helaas. Sommigen zijn zeer adequaat en to the point, sommigen weten echt niet wat ze zeggen. Overigens, dit is zeker niet vervelend bedoeld, maar ben verbaasd hierover. Eens afwachten hoe lang het gaat duren voor ik mijn email adressen geactiveerd krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Marbo op 08-03-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Laatst online: 11-09 18:53
Edmund schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:03:
[...]

Volgensmij begrijp ik je niet goed. Het gaat hier over IPB van KPN. De DMZ is ook van toepassing op dit product. Kijk eens in de TS voor vragen over de DMZ.
Bedankt voor de info

Ik was onder de indruk nadat ik deze topic uitgebreid gelezen had het ook mogelijk was om IPB via planet te krijgen, en ik vermoedde dat de DMZ optie alleen daarvoor mogelijk was.

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
rikm schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor de info

Ik was onder de indruk nadat ik deze topic uitgebreid gelezen had het ook mogelijk was om IPB via planet te krijgen, en ik vermoedde dat de DMZ optie alleen daarvoor mogelijk was.
Dit topic richt zich voornamelijk op IPB van KPN. Ditzelfde product wordt ook aangeboden door Planet en Hetnet. Er zijn bij Planet en Hetnet echter een paar kleine verschillen ten opzichte van KPN. Deze verschillen worden in de TS genoemd. Technisch zijn er tot nu toe nog geen verschillen bekend. Het verschil zit zich in de prijs en in de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Marbo schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:04:
[OPGELOST] VOIP lampje

Gemelde problemen zijn opgelost. Wat er nou precies aan de hand was weet ik ook niet. Ik heb een paar keer een reset gedaan, en opeens brandde het voip lichtje waarna ik meteen 1369 kon bellen. [knip]
Een niet opkomend voip lampje wil zich weleens voordoen tijdens de installatie van het modem als het druk is. 's Avonds is het meestal te druk en lukt het aanmelden van het modem niet. Dit komt, volgens de monteur, doordat de systeemen dan klaargezet worden voor de avond. Ook vinden er 's Avonds meer installaties plaats. In de ochtend gaat de installatie meestal wel goed. Aldus een monteur die ik een tijd geleden hier heb gehad om het modem te wisselen.

[ Voor 31% gewijzigd door Edmund op 08-03-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Laatst online: 13-06 13:04
Dit werkt ook niet. Dus ik denk dat ik de beveiliging maar op WEP zet. Het vervelende hiervan is wel dat ik ook de andere 2 computers met windows XP die wel gewoon WPA-PSK aankunnen weer moeten gaan veranderen naar WEP. Want zover ik weet moet je alles op WEP of op WPA zetten. Toch??
Ik heb de beveiliging op Mijn KPN op WEP gezet. Maar de computer met windows 2000 krijg ik nog geen verbinding. Met 2 computers met windows XP lukt dat gewoon wel, waarvan eentje ook met dezelfde siemens gigaset usb adapter. Ik heb de siemens gigaset usb adapter al getest laptop met windows XP en daar wekte het wel gewoon goed. Dus de adapter is wel goed. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niet zoveel nuttigs vinden.

Heeft iemand nog een tip om draadloos internet op een pc met windows 2000 te krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door arjan bregman2 op 08-03-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjan bregman2 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 15:37:
[...]

[...]

Ik heb de beveiliging op Mijn KPN op WEP gezet. Maar de computer met windows 2000 krijg ik nog geen verbinding. Met 2 computers met windows XP lukt dat gewoon wel, waarvan eentje ook met dezelfde siemens gigaset usb adapter. Ik heb de siemens gigaset usb adapter al getest laptop met windows XP en daar wekte het wel gewoon goed. Dus de adapter is wel goed. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niet zoveel nuttigs vinden.

Heeft iemand nog een tip om draadloos internet op een pc met windows 2000 te krijgen?
Ja gewoon een andere wireless adapter gebruiken niet die van siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Ik kreeg de gigaset zomaar ineens aan de praat in 2000. Terwijl ik in eerste instantie mijn SMC-stickje probeerde die het op al mijn XP pc's doet icm de EB, maar onder 2000 er geen zin nin had. En de gigaset deed het in 1 keer... Volgens mij moet je wel zorgen dat je de laatste servicepacks hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Jongens InternetPlusBellen doet het bij mij perfect. Maar hebben jullie ook een "probleem" met dat het lang duurt voordat de telefoon overgaat. Als ik een (uitgaand) nummer bel, dan duurt het 5 - 10 seconden voordat de telefoon overgaat. Ik heb de splitter er weer tussen gezet, eruit gehaald. Helpt niet! Ik heb de router gereset en gehardreset. Helpt ook niet. Daarna heb ik contact opgenomen met KPN, daar werd ik doorverbonden met de tweede lijn. Die konden er eigenlijk niets aan doen. Ze gaven wel als tip, een hekje achter het nummer te toetsen. Gek, maar het helpt ook nog. Dan duurt het max. 5 sec. voordat die over gaat. Maar heeft iedereen dit "probleem" of ben ik toch redelijk uniek?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit hebben wij hier ook, is niet echt een probleem voor ons. Een #,. kzal es proberen lol.

Hm, over het internet,. de andere pc die niet in DMZ staat. Heeft verder gewoon niet zoveel problemen als ik hier heb, en ik heb nu internet gedeeld via die computer naar de mijne, en nu kan ik wel gewoon op internet. Dus het ligt niet aan mn netwerk of instellingen blijkbaar?
Maar dan zou het aan de kabel moeten liggen, DMZ ligt het niet aan want als ik die uitzet heb ik hier nog steeds problemen met bepaalde sites. Op deze manier heb ik geen problemen met browsen, zover ik heb gemerkt dan. Ik heb ook al geprobeerd met de Wireless adapter hier, maar die ontvangst is nogal kut dus die wil ik ook niet gebruiken. En aangezien andere hier ook last van hebben lijkt het me liggen aan KPN?

Ik heb trouwens geen problemen met downloaden etc. Dat doet ie gewoon met volle snelheid meestal, rond de 320kb/s (ligt dus gewoon aan de sites enzo). Dus zou het niet aan de kabel liggen.
Hoedje schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 18:58:
Jongens InternetPlusBellen doet het bij mij perfect. Maar hebben jullie ook een "probleem" met dat het lang duurt voordat de telefoon overgaat. Als ik een (uitgaand) nummer bel, dan duurt het 5 - 10 seconden voordat de telefoon overgaat. Ik heb de splitter er weer tussen gezet, eruit gehaald. Helpt niet! Ik heb de router gereset en gehardreset. Helpt ook niet. Daarna heb ik contact opgenomen met KPN, daar werd ik doorverbonden met de tweede lijn. Die konden er eigenlijk niets aan doen. Ze gaven wel als tip, een hekje achter het nummer te toetsen. Gek, maar het helpt ook nog. Dan duurt het max. 5 sec. voordat die over gaat. Maar heeft iedereen dit "probleem" of ben ik toch redelijk uniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Heb je wel de laatste SP geinstalleerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Windows 2000 moet over SP4 beschikken volgens de eisen die bij de aanvraag stonden voor draadloos internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Laatst online: 13-06 13:04
Edmund schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 20:36:
[...]
Heb je wel de laatste SP geinstalleerd??
Ik had de computer opnieuw geinstalleerd en ik heb service pack 4 en alle andere windows updates erop gezet met een normale CAT5 kabel. En een andere draadloze ontvanger is ook niet echt een optie, want we hebben er speciaal eentje bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Iets heel anders dan de lopende discussie: facturen

Ik heb sinds begin januari naar volle tevredenheid IPB. Ik heb echter nog een factuur ontvangen alsof ik niet ben overgestapt op IPB. Deels betreft het gesprekken voor de IPB periode die ik uiteraard nog moet betalen. Maar er wordt ook abonnement in rekening gebracht over de periode dat ik al IPB heb. Ik heb erover gebeld, maar de nitwit aan de telefoon zei dat ik maar gewoon moest betalen en dat ik wel een creditfactuur zou krijgen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Poecillia schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:56:

Ik heb sinds begin januari naar volle tevredenheid IPB. Ik heb echter nog een factuur ontvangen alsof ik niet ben overgestapt op IPB. Deels betreft het gesprekken voor de IPB periode die ik uiteraard nog moet betalen. Maar er wordt ook abonnement in rekening gebracht over de periode dat ik al IPB heb. Ik heb erover gebeld, maar de nitwit aan de telefoon zei dat ik maar gewoon moest betalen en dat ik wel een creditfactuur zou krijgen. |:(
Zo ging het hier ook. Ik heb een creditfactuur van KPN en Planet gehad. KPN gaat per 2 maanden, dus dat duurt wat langer. Maar dat gaat prima, overigens kun je het via mijn kpn waarschijnlijk wel al zien...

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 08-03-2006 23:01 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poecillia schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:56:

Zelfde verhaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem1981 schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 07:57:
[...]

Hebben jullie dat al gemeld bij de hd?
ik heb namelijk ook dit probleem en volgens de hd heeft niemand anders dit probleem.
Is het dan ook zo dat jullie telefonische minder bereikbaar zijn? De personen die me bellen krijgen dan niks te horen of als ik wil bellen dan hoor ik niks. Tevens heeft alles hier wel perfect gewerkt tot februari.
Hier hetzelfde verhaal. Ook de pagina laden hier op tweakers duurt dan lang, kan 20 seconden duren eer de verticale schuifbalk rechts "beet te pakken valt". Overigens niet altijd, soms gaat het wel goed. Maar ik heb lang genoeg ADSL gehad (Ook Go, Ook via KPN) om te weten dat dit niet zo hoort. Het lijkt ook in gradaties op te treden. Ik was gisteren bij m'n vader met IPB ook, daar duurt het tot een minuut aan toe eer pagina's geladen zijn. Ik hoor het bij te veel personen gebeuren om nog van toevallige locale omstandigheden uit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 10-09 22:19
Heb uiteindelijk besloten om een FreeCom externe HDD te kopen van 120 GB die zowel USB als Ethernet heeft. Via Ethernet hangen aan de experia gaat prima (hoewel de snelheid redelijk tegen valt). Via USB aan de Experia gaat niet. Het USB led'tje brandt niet en uiteraard kom ik niet op de schijf. Als ik een usb-stick aan de usb poort hang werkt het prima.

Iemand ervaring met een externe HDD (FAT32) aan de Experia box? Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd, of werkt het gewoon niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 3 weken de aanvraag de deur uitgedaan. Vervolgens een brief ontvangen dat er vanwege de drukte vertraging is ontstaan. Wie heeft ook zo'n brief ontvangen? En hoe lang gaat het dan ongeveer nog duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BollieBolstra schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:22:
Heb uiteindelijk besloten om een FreeCom externe HDD te kopen van 120 GB die zowel USB als Ethernet heeft. Via Ethernet hangen aan de experia gaat prima (hoewel de snelheid redelijk tegen valt). Via USB aan de Experia gaat niet. Het USB led'tje brandt niet en uiteraard kom ik niet op de schijf. Als ik een usb-stick aan de usb poort hang werkt het prima.

Iemand ervaring met een externe HDD (FAT32) aan de Experia box? Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd, of werkt het gewoon niet ?
Ik heb een schijf aan de USB hangen. Hij moet inderdaad FAT 32 zijn, verder kan je de stroom er een keer afhalen en natuurlijk weer opzetten. Als het lampje dan niet gaat branden kan deze schijf of external case niet samenwerken met de experia lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het nu van het #, heeft ie 2e lijns dat ook gemeld ?

Hier geen problemen, dus geen # nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb InternetPlusBellen van KPN aangevraagd. Nu heb ik de volgende vraag:

Ik wil graag een router tussen de KPN Experia box plaatsen, zodat mijn clients een IP adres krijgen van de router en niet van de Experia box. Het probleem is namelijk dat ik graag de 172.16.x.x range wil gaan gebruiken. Of is het misschien mogelijk om de IP range aan te passen op de KPN Experia box zelf?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:12:

Ik wil graag een router tussen de KPN Experia box plaatsen, zodat mijn clients een IP adres krijgen van de router en niet van de Experia box. Het probleem is namelijk dat ik graag de 172.16.x.x range wil gaan gebruiken. Of is het misschien mogelijk om de IP range aan te passen op de KPN Experia box zelf?

Zoals je in de TS en dit topic kunt lezen is het niet mogelijk om de range van de EB aan te passen. Wel is het mogelijk om een router achter de EB te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:24:
Ik heb ongeveer 3 weken de aanvraag de deur uitgedaan. Vervolgens een brief ontvangen dat er vanwege de drukte vertraging is ontstaan. Wie heeft ook zo'n brief ontvangen? En hoe lang gaat het dan ongeveer nog duren?
Ik heb die brief ook ontvangen, getekent door dhr. Buitelaar en diezelfde middag nog een bevestigings email van KPN. Verder niets meer gehoord. Ik heb wel ISDN......

Ik heb daarna nog contact gehad met de HD. Wegens allerlei redenen maar vooral de grote stroom van aanvragen wordt er nu mondjesmaat uitgeleverd dus op die drie weken vertraging kun je wel rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Is niet te hopen dat er vertraging komt. Mijn oom heeft ook IPB besteld. Hij heeft, ik dacht op, 24feb een brief gekregen dat het nog 2 weken zou duren. Ze hebben dus nog tot morgen. Als ze nu opeens een brief gaan sturen van er is vertraging dan is dat mooi klote. Mijn oom zit namelijk vanaf vandaag zonder internet. Maarja we wachten af...

[ Voor 3% gewijzigd door Edmund op 09-03-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmund schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:35:
Is niet te hopen dat er vertraging komt. Mijn oom heeft ook IPB besteld. Hij heeft, ik dacht op, 24feb een brief gekregen dat het nog 2 weken zou duren. Ze hebben dus nog tot morgen. Als ze nu opeens een brief gaan sturen van er is vertraging dan is dat mooi klote. Mijn oom zit namelijk vanaf vandaag zonder internet. Maarja we wachten af...
Blijft altijd spannend met de KPN....... we wachten af...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Wat zijn momenteel de mogelijkheden om IPB aan te vragen. De website van KPN meldt dat men hiervoor naar Primafoon dient te gaan. Wordt de aansluiting dan ook direct aangevraagd of kom je dan (net als bij Planet Internet) op een lijst van geinteresseerden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 11:12:

Misschien zal het mogelijk worden om de adresrange aan te passen als de webinterface van de ExperiaBox open gaat. (In de screenshots die hier te zien waren leek het wel mogelijk te zijn)

Maar op zich kan je gewoon je router koppelen aan de experiabox en dan die range gebruiken die je wil. (let wel op dat de WAN kant van de router instelt op DHCP of vast met een ip in de range 192.168.2.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik begrepen heb komt er idd een Webinterface, maar wanneer..... :?
Zou echt deze maand al komen volgens de geruchten.
Je kunt anders idd een router erachter koppelen en een IP range in die router configgen, werkt perfect :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden van het wijzigen van de IP range is als volgt:

Op mijn werk wordt de 192.168.1.X range gebruikt. Om via VPN te kunnen werken heeft de client een 172.16.X.X of 10.0.X.X adres nodig. Ik neem aan dat de Experia box VPN transmit ondersteund?

Heeft iemand dit al werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VPN is geen probleem, alleen zal die auto idd in die range zitten ( 192.168.2.x ).
Je zou twee dingen kunnen doen : op je werk een vast IP adres reserveren ( weet niet of je IT afdeling dat kan/mag ) en je IP adres op je pc invoeren ( vast IP ).
Of idd een router erachter waar je de router DHCP gebruikt om de IP range te configgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:44:
VPN is geen probleem, alleen zal die auto idd in die range zitten ( 192.168.2.x ).
Je zou twee dingen kunnen doen : op je werk een vast IP adres reserveren ( weet niet of je IT afdeling dat kan/mag ) en je IP adres op je pc invoeren ( vast IP ).
Of idd een router erachter waar je de router DHCP gebruikt om de IP range te configgen.
Ik denk dat ik dan voor de laatste optie zou moeten kiezen, zodat ik m'n eigen IP range kan vaststellen. Ik heb hier een Belkin High-Speed Mode Wireless G Router. Hoe moet ik deze dan koppelen aan de Experia? De router op DHCP zetten voor de WAN poort, zodat de router een IP krijgt van de Experia box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat ik dan voor de laatste optie zou moeten kiezen, zodat ik m'n eigen IP range kan vaststellen. Ik heb hier een Belkin High-Speed Mode Wireless G Router. Hoe moet ik deze dan koppelen aan de Experia? De router op DHCP zetten voor de WAN poort, zodat de router een IP krijgt van de Experia box?
Ik zou: De EB op de router aansluiten. Aangezien je router wireless is zou ik het wireless van de EB uitzetten, zodat je alles op de router kunt configureren. Daarna de router 192.168.2.201 als ip geven. De router in de DMZ zetten. Daarna de beveiliging op de router goed zetten. En de router adressen laten uitgeven in de 172.16.1.x range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat de Experia Box niet weet wanneer je klaar bent met het kiezen van het nummer. Slimmere adapters kunnen dit wel (met bijv. een dialplan), dus misschien komt het er ooit nog eens aan. Met het # weet de Experia Box dat je klaar bent met kiezen. Anders wacht hij nog even met het zenden van het nummer, omdat er misschien nog wel cijfers aan zitten te komen. Volgensmij is dit ook zo bij de Wanadoo Livebox (vroeger iig wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Laatst online: 23-05-2021
Mijn zus heeft ook InternetusBelen aangevraagt en vandaag is er iemand van kpn langsgekomen om het aan te sluiten.
Hij kreeg het echter niet werkend (weet niet precies wat, ik was er zelf niet bij). Hij vertelde dat hij vermoede dat er nog een tele2 abbo op de lijn zit en dat dit voor probemen zorgt.

Dat van tele2 klopt op zicht wel, de telefoonlijn is ooit eens een tele2 abbo op aangevraagt. Verder is er nooit een ads verbinding op geweest.
Ik vind dit verhaal een beetje vreemd. Je moet toch gewoon adsl signaal(sync) kunnen krijgen?? ook a zit er een tele2 abbo op.

Nou komt het mooie, aangezien het niet lukte, moet de gehele aanvraag opnieuw. Kpn melde dat dit waarschijnlijk 2 maanden gaat duren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Chieltje waar woont je zus. Heb vandaag zelf iets dergelijks meegemaakt. Als het over hetzelfde gaat kan ik het misschien toelichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:40
Heb een vraagje.

Is het mogelijk om aan de experiabox een externe hardeschijf te hangen?
Zo ja is het dan mogelijk om hier een webserver (php) + database (mysql) op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

Je kan een externe harde schijf aan je EB hangen en je kan deze dan als fileserver gebruiken. De EB ondersteunt op dit moment nog maar 2 partities. Dit word waarschijnlijk nog uitgebreid. En webserver lijkt me niet omdat je dan wel wat meer nodig hebt dan een harde schijf.

Heb ff de docs erop nagekeken:
Geteste USB HD:
- Fujitsu
- WD
- Sony
- Freecom
- Seagate
- Maxtor

[ Voor 19% gewijzigd door Hurricane op 09-03-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jewie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:58:
Wat zijn momenteel de mogelijkheden om IPB aan te vragen. De website van KPN meldt dat men hiervoor naar Primafoon dient te gaan. Wordt de aansluiting dan ook direct aangevraagd of kom je dan (net als bij Planet Internet) op een lijst van geinteresseerden?
Ik weet dat er voor ISDN klanten een algehele stop is tot 15 maart, als het goed is. Bij de HD durft een verstandige medewerker geen uitspraak meer te doen. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2022
Op de site van internetten.nl staat dat je je via hun wel gewoon kan aanmelden en dat je er een cd speler bij krijgt. Heb je hier wat aan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
musicfreak2006 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 21:53:
Op de site van internetten.nl staat dat je je via hun wel gewoon kan aanmelden en dat je er een cd speler bij krijgt. Heb je hier wat aan? ;)
Aangezien dat op internetten.nl mijn postcode in moet typen zal deze site ook wel de beschikbaarheid controleren. Volgens internetten.nl kan ik 'Direct ADSL Extra', volgens KPN niet. En ik weet zeker dat dit niet beschikbaar is. Over de betrouwbaarheid van internetten.nl valt dus te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Laatst online: 23-05-2021
Hurricane schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 19:11:
Chieltje waar woont je zus. Heb vandaag zelf iets dergelijks meegemaakt. Als het over hetzelfde gaat kan ik het misschien toelichten.
Woont in Leiden. hoor graag als jij wat meer weet. Ik weet helaas zelf niet waar het probleem zat omdat ik er niet bij was. Maar ik vind het wel slecht dat ze het zomaar afschuiven en dat je opnieuw moet aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert_nl895
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-08 14:54
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 13:49:
Wat ik begrepen heb komt er idd een Webinterface, maar wanneer..... :?
Zou echt deze maand al komen volgens de geruchten.
Je kunt anders idd een router erachter koppelen en een IP range in die router configgen, werkt perfect :z
Volgens de helpdesk zou dit over ca. 3 weken in gevoerd worden, je krijgt hier geen bericht van als je de update krijgt. Om er achter te komen of het al werkt zou je regelmatig moeten proberen om de box rechtstreeks te benaderen.

Gr,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Hurricane schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 20:08:
Je kan een externe harde schijf aan je EB hangen en je kan deze dan als fileserver gebruiken. De EB ondersteunt op dit moment nog maar 2 partities. Dit word waarschijnlijk nog uitgebreid. En webserver lijkt me niet omdat je dan wel wat meer nodig hebt dan een harde schijf.

Heb ff de docs erop nagekeken:

[...]
Dat is jammer :(

Maar het is toch mogelijk om een eigen webserver te maken met je pc? (phpdev enz.)
Dit kan dus niet op die hardeschijf gezet worden. Zodat mijn site bereikbaar kan zijn zonder mijn computer aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc3l schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:51:
[...]

Dat is jammer :(

Maar het is toch mogelijk om een eigen webserver te maken met je pc? (phpdev enz.)
Dit kan dus niet op die hardeschijf gezet worden. Zodat mijn site bereikbaar kan zijn zonder mijn computer aan te hebben?
het woord zegt het al; webserver. Dus nee, het is niet mogelijk om dit op een enkele losse hdd te draaien, hier zul je toch echt je pc voor aan moeten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:07:
[...]

het woord zegt het al; webserver. Dus nee, het is niet mogelijk om dit op een enkele losse hdd te draaien, hier zul je toch echt je pc voor aan moeten houden
Ja had het net al door toen ik naar me werk ging....stom stom stom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-08 13:03
Sinds ik Internetplusbellen heb is de site http://covers.to, als je dan op advanced search klikt, niet bereikbaar. Plaatjes bouwens sowieso slecht op op deze hoofdpagina. Anders nooit last van gehad bij xs4all en anderen die ik vraag hebben er ook geen last van. Misschien alleen IPB klanten? Ik heb mijn config op dhcp gezet dus default moet het goed staan. Laptop in hetzelfde netwerk heeft het probleem ook. Heeft dat iets met upd package size te maken in de dns (van planet)?

Wanneer ik met vast IP ga werken wat moet ik als dns nu invullen? De gateway zoals de dns server via dhcp meegegeven wordt of die dns servers van planet? Het werkt allebei in principe wel maar wat is theoretisch het snelst en verstandigst? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 10-09 22:19
@huricane...

Waar heb je die lijst vandaan van USB-HDD die zouden moeten werken? Heb even gezocht maar kon het zo snel nergens vinden...

Heb nl een Freecom maar die krijg ik niet aan de praat op de experia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem de hele tijd ja, nu net opeens werkt alles ff helemaal normaal,. dus het lag niet aan mn bekabeling blijkbaar. Ik heb hier met mn vorige Planet abbo geen problemen mee gehad nee, dus het ligt aan IPB waarschijnlijk.

Die site werkt hier wel, advanced search werkt ook.

Gek genoeg lijkt alles 'opeens' goed te werken,. 8)7
scorelord schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 08:38:
Sinds ik Internetplusbellen heb is de site http://covers.to, als je dan op advanced search klikt, niet bereikbaar. Plaatjes bouwens sowieso slecht op op deze hoofdpagina. Anders nooit last van gehad bij xs4all en anderen die ik vraag hebben er ook geen last van. Misschien alleen IPB klanten? Ik heb mijn config op dhcp gezet dus default moet het goed staan. Laptop in hetzelfde netwerk heeft het probleem ook. Heeft dat iets met upd package size te maken in de dns (van planet)?

Wanneer ik met vast IP ga werken wat moet ik als dns nu invullen? De gateway zoals de dns server via dhcp meegegeven wordt of die dns servers van planet? Het werkt allebei in principe wel maar wat is theoretisch het snelst en verstandigst? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:15:
Ik heb hetzelfde probleem de hele tijd ja, nu net opeens werkt alles ff helemaal normaal,. dus het lag niet aan mn bekabeling blijkbaar. Ik heb hier met mn vorige Planet abbo geen problemen mee gehad nee, dus het ligt aan IPB waarschijnlijk.

Die site werkt hier wel, advanced search werkt ook.

Gek genoeg lijkt alles 'opeens' goed te werken,. 8)7
[...]
post anders eens een traceroute als je weer die vertraging hebt. dan kunnen we misschien zien waar het zit. (of het binnen het KPN netwerk zit of daarbuiten.) Dan weet je namelijk waar je met je klacht naartoe moet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 13:58 . Reden: ff kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane

Hurricane

BollieBolstra schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 09:23:
@huricane...

Waar heb je die lijst vandaan van USB-HDD die zouden moeten werken? Heb even gezocht maar kon het zo snel nergens vinden...

Heb nl een Freecom maar die krijg ik niet aan de praat op de experia
Interne communicatie binnen de kpn. Ik haal het ook maar uit een document wat ik heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Iemand al bekend wanneer je de IPB versie van HetNet (Surfen en Bellen) kunt aanvragen? Zou vanaf eind februari mogelijk zijn, maar niets meer op de site te vinden hierover. Ook op Planet.nl niets te vinden over IPB. Begin februari kon je op beide sites je aanmelden als geintereseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert_nl schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:49:
[...]

Volgens de helpdesk zou dit over ca. 3 weken in gevoerd worden, je krijgt hier geen bericht van als je de update krijgt. Om er achter te komen of het al werkt zou je regelmatig moeten proberen om de box rechtstreeks te benaderen.

Gr,
Bert
Schitterende service toch, is natuurlijk een geweldig lastig karwei je klanten van een dergelijk belangrijke wijziging een emailtje te sturen......
Maar don't get your hopes up, dit beloven ze al een hele tijd.

Verder krijg ik tegenwoordig ook die anonieme telefoontjes een paar keer op een dag sinds enkele dagen....ook niet echt lkkr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:26:

Schitterende service toch, is natuurlijk een geweldig lastig karwei je klanten van een dergelijk belangrijke wijziging een emailtje te sturen......
En waarom denk je dat KPN iedereen een mail zou moeten sturen alleen omdat er een paar tweakers zijn die dit graag willen weten? Stel: KPN stuurt die mail, 90% van de klanten weet misschien niet eens wat een webinterface is, dus die gaan bellen... met de helpdesk, zie er dan nog maar eens tussen te komen als je zelf ze echt nodig hebt.
Verder denk ik dat we er wel vanuit kunnen gaan dat als die webinterface open gaat je die vast wel weet te vinden...
(Overigens ben ik het wel met je eens dat KPN op een of andere manier een soort van informatiepagina of iets dergelijks beschikbaar moet maken zodat dit soort niet dringende info verspreid kan worden)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is het aan te raden om een router aan te sluiten achter een Experia Box. Een hd medewerker vertelde dat mensen een router aan sluiten om er mee "kloten". Heb hem maar niet verder gevraagd wat hier "de voordelen van zijn". Dus vraag het maar hier wat zijn de voordelen, ik heb een laptop en 2 andere computers wat met het internet verbonden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Tja, als je er een router achter zet kan je er mee "kloten". Wil je niet kloten, dan heb je het niet nodig. Ik heb het niet althans (nouja, er zit nog een gateway ergens in het netwerk die nu nog dienst doet als switch). In theorie (als ik het goed heb), zou je een router achter de EB kunnen zetten, een vast IP geven en dat IP-adres in de DMZ zetten. Dan is alles van de router en erachter in te stellen zoals je het zelf zou willen.

Wil je niks geks, dan lijkt het me niet nodig. Ik heb het i.i.g. niet.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:56:
[...]

post anders eens een traceroute als je weer die vertraging hebt. dan kunnen we misschien zien waar het zit. (of het binnen het KPN netwerk zit of daarbuiten.) Dan weet je namelijk waar je met je klacht naartoe moet...
C:\Documents and Settings\administrator>tracert 69.31.82.28

Bezig met het traceren van de route naar colo-69-31-82-28.pilosoft.com [69.31.82
.28]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 9 ms 8 ms 8 ms 195.190.249.27
3 10 ms 10 ms 11 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.213]
4 28 ms 11 ms 11 ms acr2-so-6-0-0.Amsterdamamx.savvis.net [208.174.4
9.177]
5 12 ms 11 ms 12 ms acr1-ae0.Amsterdamamx.savvis.net [208.174.48.89]

6 20 ms 20 ms 19 ms bcs1-so-1-2-0.Londonlnx.savvis.net [204.70.193.1
46]
7 98 ms 97 ms 97 ms bcs2-so-0-0-0.NewYork.savvis.net [204.70.192.121
]
8 89 ms 89 ms 89 ms mar1-pos-6-0.NewYorknyd.savvis.net [204.70.193.2
9]
9 89 ms 89 ms 88 ms 64.243.225.30
10 89 ms 89 ms 89 ms colo-69-31-82-28.pilosoft.com [69.31.82.28]

De trace is voltooid.

Maar de pagina http://www.covers.to/ bouwt bij mij geen plaatjes op en de pagina http://www.covers.to/index.php geeft De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar.
Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

browser aangepast. Met firefox doet ie het wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
musicfreak2006 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:05:
Iemand al bekend wanneer je de IPB versie van HetNet (Surfen en Bellen) kunt aanvragen? Zou vanaf eind februari mogelijk zijn, maar niets meer op de site te vinden hierover. Ook op Planet.nl niets te vinden over IPB. Begin februari kon je op beide sites je aanmelden als geintereseerde.
Zie de volgende URL: http://www.planet.nl/internetplusbellen. Hier kun je nog steeds opgeven als geinteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorelord schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:05:
browser aangepast. Met firefox doet ie het wel. :/
Ziedaar... ik probeer het net ook, wel wat traag (niet via ipb overigens) maar wel popup in beeld (met Mozilla) misschien dat je een popup blocker hebt die het laden van die site blokkeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 17:30:
[...]

Ziedaar... ik probeer het net ook, wel wat traag (niet via ipb overigens) maar wel popup in beeld (met Mozilla) misschien dat je een popup blocker hebt die het laden van die site blokkeert...
Nee, ik heb popup zelfs net nog uitgezet. Dacht er ook aan nl. En op het werk werkt het wel gewoon met IE. Zo deed ie het ook altijd via xs4all. Wel raarrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb internet plusbellen bij mijn ouders aangesloten. De laptop heeft een goed ontvangst. Echter op de desktop heb ik met de siemens usb-adapter en ook de wireless G card van linksys geen signaal. Waar zou dit aan kunnen liggen?. De afstand zou geen probleem moeten zijn aangezien het hemelsbreed 6 meter is en het signaal naar de keuken toe alleen door een raam hoeft.

edit: opgeslost middels kanaal aan te passen!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Kan er een pc gedraad en een laptop draadloos op de experiabox aangesloten worden of
alleen alles gedraad of draadloos. En moet er een router tussen of kun je gewoon via de EB
op beide computers tegelijk internetten? Misschien is dit antwoord al eens gegeven, maar kan het nergens vinden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
musicfreak2006 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:01:
Kan er een pc gedraad en een laptop draadloos op de experiabox aangesloten worden of
alleen alles gedraad of draadloos. En moet er een router tussen of kun je gewoon via de EB
op beide computers tegelijk internetten? Misschien is dit antwoord al eens gegeven, maar kan het nergens vinden. Alvast bedankt.
Het kan allebei. Dus je kunt met de Experiabox internet delen. Daarnaast kun je tegelijk bedraad en draadloze apparaten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, heb ik nu ook,. maar dan met 2 computers lol, is dus geen probleem.

Via de EB kan je tegelijk internetten met iedereen die erop aangesloten is, hoeft geen router tussen das de EB al. Router kan je wel ertussen zetten als je meer NAT settings wilt.
musicfreak2006 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Bedankt voor jullie antwoorden.

Ben al te weten gekomen, waarom op de site niet meer gerept wordt over Surfen en Bellen. Zie onderstaand bericht.

* Door het overweldigende succes van Surfen en Bellen van Het Net is het niet altijd mogelijk om direct een order te plaatsen. Door de enorme toestroom heeft Het Net ervoor gekozen om voorlopig alleen nog maar ‘gecontroleerd’ te leveren. Dit houdt in dat u via Productpagina Surfen en Bellen kunt intekenen als geïnteresseerde in het product. U zult dan na verloop van tijd door ons worden uitgenodigd om uw order te plaatsen.
Het Net heeft deze maatregel genomen om de kwaliteit van deze nieuwe dienst te waarborgen en u toch zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Is er al iemand die zich wel heeft kunnen aanmelden bij Hetnet voor Surfen en Bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hetnet.nl/prod...fenenbellen-bestellen.htm

Via die pagina zou het in principe moeten kunnen (die link heeft één dag, op 28 februari, online gestaan). Ik durf het alleen niet zelf uit te proberen want ik weet niet of je bestelling dan ook daadwerkelijk meegenomen wordt of dat je misschien zelfs iets totaal anders bestelt. :?

Leuk detail: http://www.hetnet.nl/prod...nbellen-watkanikermee.htm geeft aan dat je maar één gesprek tegelijk kan voeren met Snel Surfen & Bellen. Andere pagina's zeggen weer van 2 gesprekken, maar dat weet ik nog niet zo zeker. Beide abonnementen hebben namelijk een upload van 256 kbps. Ik had ze gemaild, met dit als antwoord:
Wij hebben uw opmerking ontvangen betreffende het tegelijk voeren van een aantal gesprekken. Wij hebben deze doorgestuurd naar de betreffende afdeling en dit zal zo spoedig mogelijk worden aangepast op de site van Het Net. WIj zijn u erkentelijk voor uw opmerkzaamheid.

Met vriendelijke groet,

Het Net
Fijn, nu weet ik het nog niet. :/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Linkt werkt idd. Heb de neiging om het te proberen en toch ook weer niet.
Heb ze vanavond al een mailtje gestuurd of het bij hun ook bekend is dat ik me heb aangemeld als geinteresseerde en wanneer ik me kan aanmelden.

Ik denk dat ze in de weekenden geen mail behandelen, maar wachten duurt lang. En vooral als je je begin februari al hebt aangemeld als geinteresseerde.

In de link staat ook dat aansluiten door een monteur tijdelijk gratis is.
Misschien dat ik via de link uiteindelijk moet betalen voor monteur en daar heb ik natuurlijk geen belang bij. Of mag HetNet dit niet doen als via de link er duidelijk staat dat installatie gratis is?
Ik bedoel sta ik sterk hierin?

HetNet heeft een upload van 256kb/s ipv. 512.
Heb nu ADSL Lite met upload van 512.
Zou het verschil duidelijk te merken zijn?
Of kan ik beter voor IPB gaan wat betreft de upload?
Ik doe nooit online games.

[ Voor 14% gewijzigd door musicfreak2006 op 10-03-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 10-09 14:56
Is er al iemand die zich wel heeft kunnen aanmelden bij Hetnet voor Surfen en Bellen?
Ikzelf ben sinds januari deelnemer van de test bij HetNet. Ik heb Instapsurfen en Bellen. Ervaringen: bij mij loopt het, afgezien van wat kleine installatieprobleempjes en administratieprobleempjes, verder als een zonnetje!! Ben dus dik tevreden :)
Een collega van mij heeft ook Surfen en Bellen. Hij is echter geen tester, maar heeft zich op de officiele manier aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

katban schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:18:
[...]

Ikzelf ben sinds januari deelnemer van de test bij HetNet. Ik heb Instapsurfen en Bellen. Ervaringen: bij mij loopt het, afgezien van wat kleine installatieprobleempjes en administratieprobleempjes, verder als een zonnetje!! Ben dus dik tevreden :)
Een collega van mij heeft ook Surfen en Bellen. Hij is echter geen tester, maar heeft zich op de officiele manier aangemeld.
Met het "Ik ben geïnteresseerd" of door een abonnementswijzing te kiezen in Mijn gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
katban schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:18:
[...]
Hij is echter geen tester, maar heeft zich op de officiele manier aangemeld.
Met officieel bedoel je dat ie benaderd is door Hetnet om een order te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Laatst online: 10-09 14:56
musicfreak2006 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:21:
[...]

Met officieel bedoel je dat ie benaderd is door Hetnet om een order te plaatsen?
Nee, hij is niet door HetNet benaderd. Hij heeft zijn abonnement gewijzigd bij Mijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat ook werken met ISDN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak2006
Ben nu bezig met aanmelden via de genoemde link. Ik houd jullie op de hoogte of het lukt.

Zo abonnement is besteld, ben benieuwd.
Bij de aanmelding stond duidelijk vermeld dat het gaat om een Surfen en Bellen abonnement.
Dus link klopt wel.
Wat ik wel miste in de aanmelding is de optie of ik een monteur wil of niet.
Maar dat is misschien omdat het gratis is.
Ook werd er niet gerept over de 10 euro extra om onbeperkt te bellen.
En er werd niet om mijn huidige mailadres gevraagt voor een evt. bevestiging.
Misschien doet Hetnet dit soort handelingen niet en gaat het via de post.

Ook werd er niet gevraagt naar een gewenste aansluitdatum.

[ Voor 84% gewijzigd door musicfreak2006 op 10-03-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ISDN heeft een stop tot zeker 15 maart, of het daarna wel mogelijk is......Alles wat nu op ISDN aangesloten is fungeert als tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 23:33

svijf

b5beveiliging.nl

Vandaag een brief/pakketje ontvangen van KPN.
Binnen 3 weken ontvang ik de EB en gegevens :)

Ben benieuwd. 3 w88 is niets.

W8 pas 7 maanden 8)7

ISDN btw ;)

[ Voor 5% gewijzigd door svijf op 10-03-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel toch maar eens gedaan.
voor alle types het abo genomen wat nodig is
1643: basis
voipplanet: budget (maar 30 eurocent verschil met enkel koper, heb je backup)
Optibel: budget (maar 30 eurocent verschil met enkel koper, heb je backup)
KPN: basis met voordeelnummers en 60 min "gratis"
IBP1= geen ander abo, 10 euro voor "gratis" bellen
IBP1= geen ander abo, berekend volgens tabellen begin TS
Eve berekend alsof ik zelf ADSL alleen heb en IBP vind ik te persoonlijk om te delen, de buren willen ook telefoon. De upload is zelfs bij 6 MB maar 768 Kb/s (voor het verschil met 1 MB bij Demon, daar zou ik ander makkelijk met de buren VOIP over kunnen laten lopen, nl 4 lijnen van 64 Kb/s en dan heb je "hi-fi" VOIP...

[img]=http://img67.imageshack.us/img67/2856/vergelijk4gj.jpg[/img]
Conclusie: waar blijft mijn voordeel met IBP?
Die 6 MB wil ik perse, met 3 aktieve kids die graag via internet spelen, niet eens veel donwloaden is dat prettig. We hebben nu Chello Classic (ca 8/1). Telefonie via Chello wil ik niet...het internet is te vaak down, gemiddeld ziet het er nog best redelijk uit, maar dat is niet goed genoeg; 6mB/1MB kost bij Demon 36,50.
PS: ons belgedrag per maand: 300 minuten lokaal, veel overdag, 200 minuten interlokaal, verdeeld. 10 gesprekken van 10 minuten naar mobiel per maand.
Als ik mobiel weg laat: zie plaatje

[img]=http://img69.imageshack.us/img69/1248/vergelijkzm9os.jpg[/img]

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vern
  • Laatst online: 23-06 09:27

Vern

technoob

Vern schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 19:45:
[...]

Dag NT1 ! Dag Quattrovox ! Dag splitter ! Ben geporteerd. Precies na vijf dagen. Wat dat betreft in mijn geval hulde aan Planet/KPN, alles op schema. Nu alleen nog Mijn KPN werkend krijgen (ik krijg nog steeds een blanco pagina zodat ik de E-box niet kan instellen) en ík ben tevreden.

- of je stopt de stekker er in -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

svijf schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:50:

W8 pas 7 maanden 8)7

ISDN btw ;)
Same here, ook ISDN maar ik wacht pas een maand oid.
Eerst een brief gekregen dat ze last hebben van drukte en afgelopen week een brief dat ik over 3 weken de spulletjes binnenkrijg.

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 11-03-2006 09:25 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repec
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 14:21
musicfreak2006 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 21:45:
Ben nu bezig met aanmelden via de genoemde link. Ik houd jullie op de hoogte of het lukt.

Zo abonnement is besteld, ben benieuwd.
Bij de aanmelding stond duidelijk vermeld dat het gaat om een Surfen en Bellen abonnement.
Dus link klopt wel.
Wat ik wel miste in de aanmelding is de optie of ik een monteur wil of niet.
Maar dat is misschien omdat het gratis is.
Ook werd er niet gerept over de 10 euro extra om onbeperkt te bellen.
En er werd niet om mijn huidige mailadres gevraagt voor een evt. bevestiging.
Misschien doet Hetnet dit soort handelingen niet en gaat het via de post.

Ook werd er niet gevraagt naar een gewenste aansluitdatum.
Ik vraag me af of dat goed gaat komen. Die pagina is niet voor niets verborgen.
Als je op die pagina zit klik maar is op de surfen en bellen link. Dan zul je zien dat de snel surfen en bellen link verdwijnt.
Daarnaast wat ga je doen als het fout loopt? Je kan dan alleen jezelf de schuld geven want het is algemeen bekend dat IPB van KPN / Planet en HetNet momenteel niet aan te vragen zijn.

Voor de rest suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetbellers KPN mogelijk onbereikbaar

Uitgegeven: 11 maart 2006 10:53
Laatst gewijzigd: 11 maart 2006 10:59

DEN HAAG - KPN-klanten die via internet bellen en gebruikmaken van uitwisselprogramma's zoals BitTorrent, eDonkey en Limewire zijn mogelijk niet altijd bereikbaar. Een woordvoerder heeft een bericht uit NRC Handelsblad daarover zaterdag bevestigd.

Het KPN-modem Experiabox heeft moeite om het hoofd te bieden aan de veeleisende uitwisselprogramma's, legde KPN uit. Het bedrijf heeft daarover twintig klachten ontvangen.

Waarschuwing

Komende week verschijnt een waarschuwing op de internetpagina van KPN. Het telecomconcern benadrukt dat het risico bestaat voor een heel klein aantal gebruikers. Naar verwachting is het probleem eind deze maand opgelost.

KPN heeft inmiddels meer dan 50.000 klanten voor het zogenoemde Internetplusbellen. De genoemde ruilprogramma's worden vooral gebruikt om grote (illegale) beeld- en muziekbestanden te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

20 klachten? Zijn er wel heel wat meer die er last van hebben. Maar zou mooi zijn als ze t echt kunnen fixen :) Maja, ik moet nog ff w8en. Kreeg gister een brief dat de box binnen 3 weken binnen is. Vanaf 14mrt zit ik dus @56k totdat t binnen is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RazieL- schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 11:44:
20 klachten? Zijn er wel heel wat meer die er last van hebben. Maar zou mooi zijn als ze t echt kunnen fixen :) Maja, ik moet nog ff w8en. Kreeg gister een brief dat de box binnen 3 weken binnen is. Vanaf 14mrt zit ik dus @56k totdat t binnen is 8)7
dit zal ongetwijfeld gemeten worden door de helpdesk door het aantal telefoontjes wat daar binnenkomt. Lijkt mij als je zo'n probleem hebt je dit meldt bij de hd. ik neem aan dat als je met meer mensen gaat bellen dat er sneller wat mee gedaan gaat worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 11:55
Als het probleem met een firmware update eind deze maand opgelost zou moeten zijn dan denk ik dat je ervan uit kunt gaan dat de firmware nu al in test is. ALs ik de verhalen hier lees dan krijg ik trouwens het idee dat de work-around is om het aantal connecties te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Tja, of Bitlord gebruiken. Ik gebruik Bitlord, en of die nu zelf het aantal connecties beperkt weet ik niet, maar het downloaden gaat snel en ik heb geen last van wegvallende telefoonverbinding o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svijf schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 23:50:

W8 pas 7 maanden 8)7

ISDN btw ;)
Ik ook van KPN, had eerst aangevraagd bij Planet. Een paar weken geleden vertelde me daar iemand dat het nog maanden kon duren IPB van Planet via ISDN en dat KPN zo aangesloten zou zijn....... Ook zou omdat het binnen KPN blijft het abo van Planet zonder probleem gemigreerd kunnen worden naar KPN. Dus op advies van de HD bij KPN aangevraagd. Ik hoorde maar niets van beidde dus gebeld. Als ik naar IPB van KPN wil dan moet Planet opgezegd worden. Na 1,5 uur aan de telefoon kon de HD medewerker maar een ding concluderen. Ik moest vooral niets meer doen en hij zou klantreacties aansturen. Dit kan alleen wel een week of 5 duren, en dan nu de brief van KPN. Ik had tot afgelopen donderdag de tijd om Planet op te zeggen.....

Mijn eerste inschrijving, als geïnteresserde, was in Mei vorig jaar. Heb in juli 2005 van Planet een mail gekregen dat het voor mij na de vakantie beschikbaar zou zijn, ze hadden er alleen geen jaartal bij vernoemd. Begin februari een uitnodiging tot overstappen via mail ontvangen en ingeschreven. En toen begon het allemaal...

Nog een 3 of 5 weken wachten overleven we dan nog wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:38:
[...]

En waarom denk je dat KPN iedereen een mail zou moeten sturen alleen omdat er een paar tweakers zijn die dit graag willen weten? Stel: KPN stuurt die mail, 90% van de klanten weet misschien niet eens wat een webinterface is, dus die gaan bellen... met de helpdesk, zie er dan nog maar eens tussen te komen als je zelf ze echt nodig hebt.
Verder denk ik dat we er wel vanuit kunnen gaan dat als die webinterface open gaat je die vast wel weet te vinden...
(Overigens ben ik het wel met je eens dat KPN op een of andere manier een soort van informatiepagina of iets dergelijks beschikbaar moet maken zodat dit soort niet dringende info verspreid kan worden)
In elk amateuristisch pc blaadje wordt tegenwoordig aandacht geschonken aan het open zetten van poorten e.d in je router, ga me nu niet wijsmaken dat dat voor enkele tweakers alleen geldt.
Verder staat de webinterface wel al vermeldt in de gebruiksaanwijzing, dus als je over verwarrend wil spreken dan ken ik dr nog wel een paar......

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:57

Osxy

Holy crap on a cracker

Heeft er al iemand ervaring met een eigen mail server met de mail relay van KPN?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag pakketje IPB + aanmeldingsgegevens van Planet binnengekregen.

Eerst de Experia Box aangesloten op 220V + ADSL + telefoon en ik kon gelijk bellen; ik kon zelfs mezelf bellen vanaf de EB, dan ging m'n via de analoge lijn aangesloten telefoon over (lijn in van de EB heb ik niet aangesloten)

Daarna de boel geactiveerd, ik kon gelijk mezelf niet meer bellen, ik kreeg een in gesprek toon.

Nu maar afwachten wanneer de telefoon die ik heb aangesloten op de EB overgaat want dan ben ik geporteerd !

Internetten gaat als een speer, alleen wel jammer dat m'n IP-adres is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Vandaag ook mijn experiabox en codes gekregen van planet. Ik heb helaas nog niet de tijd gehad om de boel aan te sluiten maar ik lees zojuist in de handleiding lees je die?....ja dus dat voor "gevorderde gebruikers" de box gewoon bereikbaar is om instellingen aan te passen :p. Ik hoop het jullie morgen te kunnen laten weten, eerst de F1 kijken ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.