[KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.481 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

MrSleeves schreef op maandag 13 februari 2006 @ 10:49:
[...]

http://www.planet.nl/help/
Daar kan je het nog wel als product selecteren (heeft het überhaupt onder de abonnementen gestaan eigenlijk; bij mij is alles via nieuwsbrieven gegaan).

Misschien dat ze iedereen die ze gemaild hebben en die zich daarna hebben aangemeld (waaronder ik :) ) eerst willen afhandelen. Lijkt me handig om te doseren en scheelt (hoop ik) een berg klachten (en Kassa-uitzendingen, zoals bij concurrenten).
Er was de vorige week een "echte" link met reclame op de hoofdpagina van Planet aan de rechter kant, deze is nu verdwenen! Ook als je op de "sitemap" kijkt, staat IPB er niet meer tussen.
Maargoed, ik heb de porterings-brief voor het telefoonnummer de vorige week op de bus gedaan, dus in mijn geval zal het wel lukken. (denk ik..).

Maar nog even mijn vraag aanhalen:
als KPN 's nachts event. de soft updated, blijven ALLE instellingen (WEP enz. ) dan behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11-2024

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 157064 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:57:
[...]

Er was de vorige week een "echte" link met reclame op de hoofdpagina van Planet aan de rechter kant, deze is nu verdwenen! Ook als je op de "sitemap" kijkt, staat IPB er niet meer tussen.
Maargoed, ik heb de porterings-brief voor het telefoonnummer de vorige week op de bus gedaan, dus in mijn geval zal het wel lukken. (denk ik..).
Ik heb met Planet alles via mail gedaan. Het was eerder zo van: klik hier, klik daar.. klaar!
Wel een brief gekregen dat het onderweg is.

Overigens even naar Wifi-telefoons gekeken, maar van de prijs word ik niet echt vrolijk. En echt veel keus is er ook nog niet. Die Zyxel die ik het meest tegenkom, vind ik niet echt geweldig (ook omdat je niet echt een houder hebt als lader enzo).
En doet de gemiddelde telefoon ook nummerherkenning?

En even de beltarieven bekeken:
Klopt het dat als ik 15 telefoontjes van 5 minuten per maand pleeg ('s avonds), dat ik dan goedkoper uit ben als ik die 2,50 per maand betaal?
(15 x 0.05 starttarief + 15x5x0,025 belkosten = 2,625)

Als ik het goed heb uitgerekend zou ik dan totaal 0,50 meer gaan betalen dan ik nu doe (nu belbudget + planet adsl standard) qua vaste kosten (van 45 euro naar 45,50), en hoef ik 's avonds en in het weekend geen belkosten te betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door MrSleeves op 13-02-2006 12:44 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166561

Anoniem: 157064 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 11:57:
[...]

Maar nog even mijn vraag aanhalen:
als KPN 's nachts event. de soft updated, blijven ALLE instellingen (WEP enz. ) dan behouden?
Ik denk dat ze alles gefaseerd gaan doen. Voor specifieke IPB vragen kom je ook nog terecht bij de HD van KPN-IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrSleeves schreef op maandag 13 februari 2006 @ 12:42:
[...]

Ik heb met Planet alles via mail gedaan. Het was eerder zo van: klik hier, klik daar.. klaar!
Wel een brief gekregen dat het onderweg is.

Overigens even naar Wifi-telefoons gekeken, maar van de prijs word ik niet echt vrolijk. En echt veel keus is er ook nog niet. Die Zyxel die ik het meest tegenkom, vind ik niet echt geweldig (ook omdat je niet echt een houder hebt als lader enzo).
En doet de gemiddelde telefoon ook nummerherkenning?

En even de beltarieven bekeken:
Klopt het dat als ik 15 telefoontjes van 5 minuten per maand pleeg ('s avonds), dat ik dan goedkoper uit ben als ik die 2,50 per maand betaal?
(15 x 0.05 starttarief + 15x5x0,025 belkosten = 2,625)

Als ik het goed heb uitgerekend zou ik dan totaal 0,50 meer gaan betalen dan ik nu doe (nu belbudget + planet adsl standard) qua vaste kosten (van 45 euro naar 45,50), en hoef ik 's avonds en in het weekend geen belkosten te betalen.
De gesprekskosten van IPB naar vaste nummers in Nederland liggen lager, starttarief iets hoger:

IPB: EUR 0,025/pm (0,05)
Belbudget: EUR 0,0949/pm (0,0427)

Bij IPB geldt geen regio, bij belbudget wordt het buiten de regio nog duurder (EUR 0,144/pm). Mobiel naar KPN is via IPB EUR 0,19 en via Belbudget EUR 0,1659.

Even rekenen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zie voor nieuwe Linksys voip telefoons hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.reghardware.co.uk/2006/02/10/linksys_wip300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Anoniem: 166561 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:16:
[...]

De gesprekskosten van IPB naar vaste nummers in Nederland liggen lager, starttarief iets hoger:

IPB: EUR 0,025/pm (0,05)
Belbudget: EUR 0,0949/pm (0,0427)

Bij IPB geldt geen regio, bij belbudget wordt het buiten de regio nog duurder (EUR 0,144/pm). Mobiel naar KPN is via IPB EUR 0,19 en via Belbudget EUR 0,1659.

Even rekenen dus!
Het gaat me meer om in hoeverre het 's avonds onbeperkt bellen (voor 2,50) rendabel is. IPB t.o.v. Belbudget is makkelijk. Dat verschil in starttarief is verwaarloosbaar en mobiel bellen doe ik wel met m'n mobiel, want dat is weer goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Tele schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:20:
Zie voor nieuwe Linksys voip telefoons
Prijzige dingen van Linksys, ook die van KPN trouwens. Een e-mail notify op de telefoon kan best handig zijn daarentegen, maar toch. Trouwens, WiFi gebruikt aanzienlijk meer stroom dan DECT, maw de toestellen zullen niet lang mee gaan op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

scorpio schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:06:
Zodra ik (maar 2) torrents neer wil halen , kan ik niet meer bellen of gebeld worden .
Weet iemand waarom niet en hoe dit is te verhelpen?
Heb azureus en Utorrent geprobeerd met hetzelfde resultaat. :'(

Experiabox via mijn kpn eigen ip op server gezet, torrents gaan prima maar bellen of gebeld worden ho maar, na stoppen torrent programma en reset experia weer ok.

tips/truucs? of just kpn en wil het niet?

:X
probeer Bitlord eens: http://www.bitlord.com/

ik had dezelfde problemen, met bitlord geen klachten meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik zie net dit artikel op de frontpage.. dat lijkt me wel geinig. Jammer alleen van de deal met Orange, maargoed het idee is leuk.

Automatisch overschakelen tussen WLAN en GSM zie ik niet gebeuren (het zal wel kunnen, maar zal wel behoorlijk standby-tijd kosten), maar het principe is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160512

Sephiroth schreef op zondag 12 februari 2006 @ 16:24:
Er zijn nu allerlij acties van kpn met gratis aansluiting, gratis eperia modem etc ...
Nu vraag ik het me het volgende af , ik ga eind deze maand verhuizen en heb nog geen telefoon lijn (enkel mobiel).
Zit het aanvragen / aansluiten van een telefoon lijn hier bij in , of krijg ik nog kosten van aanvragen telefoonnummer / telefoon lijn ?

En zit hier dan ook de kosten van de telefoon lijn al in ..., dus bijv je belbudget ?
Of is dat allemaal niet nodig ?
Voor InternetPlusbellen heb je geen analoog abonnement nodig. Ik zou verwachten dat je geen kosten in rekening gebracht krijgt. Natuurlijk even checken voordat je een abonnement gaat afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het enige verschil tussen Planet en KPN dat mij opviel:

Bij KPN ipb zijn de "E-mail VirusScanner en de PC Firewall" gratis,
Bij Planet ipb ga je na 6 maanden betalen voor de "E-mail VirusScanner en de PC Firewall".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66756

-- TIP * TIP * TIP --

Misschien reeds besproken, maar dacht zet het hier toch even neer!

Mocht je in het bezit zijn van een Planet Comfort ADSL abbo. en je heb nog een contract van b.v. een half jaar en je zou graag een goedkoper abbo. willen (downgrade), Dan kan je bij het aanvragen van je InternetPlusBellen abbo. downgraden zonder extra kosten.

Let hier dus goed op als je een downgrade in gedachten had, anders gaat er weer een jaar overheen !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Surfen en Bellen is opeens van de HetNet voorpagina verdwenen, maar het is nu wel te kiezen als je op abonnement wijzigen klikt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:46
Als je bij planet overstapt, word je contract dan gewoon omgevzet, of zal deze dan weer telkens verlengt worden met een jaar? bijv, je oude adsl loopt van 01/01 dit jaar tot 01/01 volgend jaar. En als je kun overstapt naar IPB per 01/03, dan loopt je ocntract ook vanaf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickvd schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:53:
Als je bij planet overstapt, word je contract dan gewoon omgevzet, of zal deze dan weer telkens verlengt worden met een jaar? bijv, je oude adsl loopt van 01/01 dit jaar tot 01/01 volgend jaar. En als je kun overstapt naar IPB per 01/03, dan loopt je ocntract ook vanaf dan?
Ja, ipb zijn ook jaarcontracten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:28
Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:47:
Surfen en Bellen is opeens van de HetNet voorpagina verdwenen, maar het is nu wel te kiezen als je op abonnement wijzigen klikt! :?
Ik zat ook al te kijken of hier al iets meer bekend over was, je kon nl. bij je instellingen opeens ook doorlinken naar "Beheer Telefonie gegevens" maar een optie om zo´n abonnement te kiezen was er nergens. En nu zag ik afgelopen weekend een aankondiging op de Het Net pagina's waar je ook je email adres kon opgeven als je interesse had.

Dus mijn email adres opgegeven maar ik heb ISDN en dat komt er pas in maart (nou ja, dat is het al weer bijna). Overigens nog geen mail gezien. Maar nu is inderdaad alle info bij Het Net weer verdwenen. Overigens is de informatiepagina nog wel beschikbaar maar wordt er niet meer naar gelinkt:

http://www.hetnet.nl/producten/surfenenbellen.htm

Ik vermoed dat er veel belangstelling was en dat ze de eerste groep eerst willen verwerken voor ze verder uitrollen.

Als ik kies voor abonnement wijzigen heb ik de volgende opties:

ADSL Snel Surfen en Bellen:
Razendsnel Surfen en voordelig Bellen. € 34,95 per maand. Internet: 4 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Gratis E-mail SpamFilter. Helpdesk via 0900-1407 (€ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk.
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.

ADSL Instap Surfen en Bellen:
Onbeperkt Surfen en voordelig Bellen. € 29,95 per maand. Internet: 1,5 Mb/sec - 256 Kb/sec. Geen datalimiet. 5 e-mailboxen met 5 e-mailadressen per mailbox. 22 Mb homepage. Helpdesk via 0900-1407 (€ 0,45 per minuut). Bellen: VoiceMail, VoiceMail in E-mail, automatisch doorschakelen, NummerWeergave, NummerBlokkering, 1 gesprek tegelijkertijd mogelijk.
Dit abonnement gaat in na wijziging bij KPN.

Misschien een idee om een apart topic te openen?

[ Voor 10% gewijzigd door Wesco op 14-02-2006 19:29 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:47:
Vanwege de grote vraag is het niet direct aankiesbaar. Dit geldt ook voor Planet. Er is wel een nieuwe actiepagina van Planet (www.planet.nl/internetplusbellen/actie). Opvallend detail; monteur is niet meer gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.hetnet.nl/producten/surfenenbellen.htm was de informatiepagina, had hem nog in de Favorieten gezet :)

Opvallend detail bij "Abonnement wijzigen"-pagina: bij beide abonnementen staat 1 gesprek tegelijk mogelijk, terwijl op de bovenstaande informatiepagina 2 gesprekken tegelijkertijd staat bij Snel Surfen en Bellen. Slordigheidsfoutje bij het letterlijk kopiëren, of...?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 14-02-2006 19:26 . Reden: Tiepvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
makreel schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:03:
Het enige verschil tussen Planet en KPN dat mij opviel:

Bij KPN ipb zijn de "E-mail VirusScanner en de PC Firewall" gratis,
Bij Planet ipb ga je na 6 maanden betalen voor de "E-mail VirusScanner en de PC Firewall".
Om het nog maar even duidelijk te maken (ik kom er ook pas net achter), dit verschilt dus per abonnement (zoals te zien op http://www.planet.nl/internetplusbellen/actie). Bij Economy is alleen de Spamfilter gratis, bij Standard ook de VirusScanner en vanaf Comfort is alles gratis. Vandaar dat ik eerst dacht dat het altijd gratis was, aangezien ik Comfort heb :P Dit is dus hetzelfde bij de gewone abbo's, alleen zijn sommige dingen bij IPB dus tijdelijk 6 maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Nog een:

Bij planet economy is de homepageruimte 50 mb, bij kpn go 25 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diverse_Reality
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02-2006
Bellen naar mobiele nummers binnen Nederland is ook 2,5 cent goedkoper via KPN.

wees realistisch, eis het onmogelijke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Hm, het verschil bij mobiel is het gesprekstarief naar vast.
Wordt er iets doorgeschakeld of zo?

[ Voor 88% gewijzigd door makreel op 14-02-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kloppen de onderstaande verschillen of maak ik fouten door dit hier neer te zetten?

Verschillen bij Planet ten opzichte van KPN
  • Bij Planet is de homepageruimte 50 mb, bij KPN 25 mb.
  • Bij KPN zijn de "E-mail VirusScanner en de Email Spam Filter" gratis. Bij Planet Economy is alleen de Spamfilter gratis. Bij Planet Standard is ook de VirusScanner gratis. Vanaf Planet Comfort is alles gratis.
  • Bij Planet ipb ga je na 6 maanden betalen voor de "E-mail VirusScanner en de PC Firewall".
Verschillen bij Hetnet ten opzichte van KPN
  • Bij Hetnet is de homepageruimte 22 mb, bij KPN 25 mb.
  • Bij KPN heb je per e-mailadres 5 aliassen tot je beschikking, bij Hetnet niet.
  • Bij Hetnet moet je betalen voor de "E-mail VirusScanner".
  • Bij Hetnet Instap Surfen moet je na 6 maanden betalen voor de "Email Spam Filter".
  • Bij Hetnet heb je geen gratis storingsnummer.
  • Hetnet is 5€ p/m goedkoper.
  • De Upload van "Hetnet Surfen en bellen" is 256 Kb/s lager t.o.v "KPN Lite". De download daarintegen is 1 Mb/s hoger.
@ Makreel: Het in de lijst toegevoegd.
@ Westereen: Het is aangepast

[ Voor 56% gewijzigd door Edmund op 15-02-2006 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
HetNet is 5 euri per maand minder dan Planet en KPN. 8)7

[ Voor 124% gewijzigd door makreel op 14-02-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167550

Ik ben nog volledig geporteerd.
Perfect geluid.
Alleen als ik nu naar "voicemail in email" gaat staat er dat het niet beschikbaar is.
Is dat alleen bij mij of heeft iedereen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 167550 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 21:57:
Ik ben nog volledig geporteerd.
Perfect geluid.
Alleen als ik nu naar "voicemail in email" gaat staat er dat het niet beschikbaar is.
Is dat alleen bij mij of heeft iedereen dit?
Dit heeft iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katban
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:19
Vandaag en gisteren problemen gehad met voicemail. Die kon ik soms niet uitluisteren. Sterker nog, als ik het voicemailnummer belde kreeg ik helemaal niets te horen. Naar het gratis storingsnummer gebeld. Doorverbonden naar 2e lijn. "Vreemd probleem, nog nooit van gehoord". Vanavond teruggebeld door een meneer. Het probleem zou te maken hebben met oneven postcode. 8)7 Alleen die zouden het hebben. Werd aan gewerkt door een 3e partij. Iemand meer deze ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 18:00
Edmund schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:33:
Kloppen de onderstaande verschillen of maak ik fouten door dit hier neer te zetten?

Verschillen bij Hetnet ten opzichte van KPN
  • Bij Hetnet heb je geen beschikking tot nieuwsgroepen??
@ hieronder: Het is in de lijst toegevoegd.
Die is er wel. Gewoon connecten naar nova.planet.nl is allemaal hetzelfde als KPN / Planet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het een leuk idee om een vergelijkstabel te maken van KPN, HetNet en Planet in de startpost? Met prijs, ADSL-snelheid en kosten van de diensten enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168635

Welke van onderstaande problemen zijn voor jullie ook herkenbaar en wat is de oplossing die jullie aangereikt hebben gekregen of bedacht hebben?

* na zes uur 's avonds wordt de verbinding bij uitgaande en inkomende gesprekken automatisch na een x aantal minuten verbroken. daarnaast ontbreekt vaak een kiestoon als ik opnieuw probeer te bellen. opvallend hierbij is dat het probleem zich 's avonds voordoet. ligt het dan aan het feit dat de meeste mensen dan thuis zijn en dan gaan bellen en de VOIP-servers down gaan of het zwaar krijgen? Of ligt de oorzaak ergens anders?

Zelf heb ik de volgende stappen al ondernomen: alle kabels nagelopen op beschadegingen, stekkers nagekeken, de Experiabox aan- en uitgezet, de Experiabox d.m.v. het pinnetje achterop volledige gereset. ook dacht ik dat het aan mijn DECT-toestel lag, maar met een niet-draadloze telefoon blijft hetzelfde probleem, de splitter is ook tussenuit gehaald.

* internetten via de experiabox blijkt gewoon te kunnen zonder dat WPA-PSK sleutel op mijnkpn is ingevoerd. Mag dit mogelijk zijn? Mijn Apple Ibook met Airport kaart (draadloze netwerkkaart) weet alleen de netwerknaam en de WPA-PSK sleutel.

Wie O wie herkent deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 168635 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 08:51:
Welke van onderstaande problemen zijn voor jullie ook herkenbaar en wat is de oplossing die jullie aangereikt hebben gekregen of bedacht hebben?

* na zes uur 's avonds wordt de verbinding bij uitgaande en inkomende gesprekken automatisch na een x aantal minuten verbroken. daarnaast ontbreekt vaak een kiestoon als ik opnieuw probeer te bellen. opvallend hierbij is dat het probleem zich 's avonds voordoet. ligt het dan aan het feit dat de meeste mensen dan thuis zijn en dan gaan bellen en de VOIP-servers down gaan of het zwaar krijgen? Of ligt de oorzaak ergens anders?

Zelf heb ik de volgende stappen al ondernomen: alle kabels nagelopen op beschadegingen, stekkers nagekeken, de Experiabox aan- en uitgezet, de Experiabox d.m.v. het pinnetje achterop volledige gereset. ook dacht ik dat het aan mijn DECT-toestel lag, maar met een niet-draadloze telefoon blijft hetzelfde probleem, de splitter is ook tussenuit gehaald.
Maak je gebruik van torrents (of UDP)?? Dit zorgt ook wel eens voor deze problemen.

Ik heb wel problemen gehad met de verbinding die verbroken werd. Dit was echter de gehele dag zo. Ik kreeg dan na het draaien van het nummer geen verbinding. De lijn was dan dood. Dit had te maken met het flash-signaal. Maar hiervoor moet je toch echt bij de helpdesk zijn.
* internetten via de experiabox blijkt gewoon te kunnen zonder dat WPA-PSK sleutel op mijnkpn is ingevoerd. Mag dit mogelijk zijn? Mijn Apple Ibook met Airport kaart (draadloze netwerkkaart) weet alleen de netwerknaam en de WPA-PSK sleutel.
Ik denk dat als je geen key invoert er ook geen beveiliging is. Wie gaat er nu proberen om te beveiligen zonder een key in te voeren? Voer gewoon een key en en dan is het beveiligd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Heeft iemand de firmware van de Experia voor mij. Ik wil het eens testen in mijn SMCdoosje.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diverse_Reality schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 20:14:
Bellen naar mobiele nummers binnen Nederland is ook 2,5 cent goedkoper via KPN.
Dat is heftig in de zin van dat ze onderling dus met bel tarieven (kunnen) gaan concurreren. Dat had ik eigenlijk nooit verwacht en zal in het algemeen veel onduidelijkheid bij vergelijk gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168656

Heeft iemand ervaring met vpn clients van checkpoint en cisco in combinatie met internetplusbellen?
Bij de KPN helpdesk beweren ze dat dit niet werkt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168635

Edmund schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 09:41:
[...]
Maak je gebruik van torrents (of UDP)?? Dit zorgt ook wel eens voor deze problemen.

Ik heb wel problemen gehad met de verbinding die verbroken werd. Dit was echter de gehele dag zo. Ik kreeg dan na het draaien van het nummer geen verbinding. De lijn was dan dood. Dit had te maken met het flash-signaal. Maar hiervoor moet je toch echt bij de helpdesk zijn.

[...]
Ik denk dat als je geen key invoert er ook geen beveiliging is. Wie gaat er nu proberen om te beveiligen zonder een key in te voeren? Voer gewoon een key en en dan is het beveiligd.
Bedankt voor je snelle reactie Edmund. Op het moment maak ik helemaal geen gebruik van internet via de Experiabox. Zodoende denk ik dat er toch wel genoeg bandbreedte beschikbaar is voor VOIP.

Wat betreft het invoeren van de WPA-PSK key, ik ga hem weer invoeren zodra internetplusbellen in mijnkpn weer beschikbaar is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er al mensen die kunnen gebruik maken van videobellen online op mijn KPN? Ik krijg daar telkens de melding :

Om gebruik te maken van Videobellen heeft u ActiveX nodig. Uw browser ondersteunt dit niet, Internet Explorer ondersteunt dit wel.

Download Internet Explorer

Terwijl ik Internet Explorer gebruik.. Vreemd of nog een onvolkomenheid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Laatst online: 28-05 12:16
Zijn er meer mensen die het pakket hebben ontvangen en nog geen activatiecode? Internetten lukt wel maar het voipen nog niet.. maw ik kan nog niet bellen en gebeld worden. De HD vermeldt dat die code over een paar dagen nog kan binnen komen, terwijl op de website staat deze ontvang je eerder of tegelijkertijd.. WIl best wachten, maar heb geen zin als ik volgende week alsnog kan bellen om een code aan te vragen.. Jammer dat ze vanaf de HD telefonie even niet kunnen activeren..

[ Voor 8% gewijzigd door BollieBolstra op 15-02-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BollieBolstra schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:01:
Zijn er meer mensen die het pakket hebben ontvangen en nog geen activatiecode? Internetten lukt wel maar het voipen nog niet.. maw ik kan nog niet bellen en gebeld worden. De HD vermeldt dat die code over een paar dagen nog kan binnen komen, terwijl op de website staat deze ontvang je eerder of tegelijkertijd.. WIl best wachten, maar heb geen zin als ik volgende week alsnog kan bellen om een code aan te vragen.. Jammer dat ze vanaf de HD telefonie even niet kunnen activeren..
Naar mijn weten heb je voor het bellen nergens een code nodig! (behalve voor een persoonlijk nummer) Alleen voor je draadloze wifi verbinding wordt een code toegestuurd, maar elk toestel, rechtstreeks op de experia aangesloten, moet na het activeren gewoon kunnen bellen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 148114 op 15-02-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152867

BollieBolstra schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:01:
ik weet niet of je al in mijn KPN kunt komen?
Als je in het verleden al gebruik maakte van mijn KPN, heb je volgens mij geen code nodig.
Ik kreeg hem ook niet, omdat volgens de helpdesk ik al gebruik maakte van mijn KPN.
Daar zou je de code voor nodig hebben, om je account aldaar te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Laatst online: 26-05 15:56
quote: firstpost
[tr][td align=center bgcolor=#009C00]Bellen[/td][/tr]
[tr][td]
Je houdt gewoon je eigen (KPN) nummer en toestel en belt onbeperkt gratis in het weekend en 's nachts naar alle vaste nummers in Nederland, exclusief betaalde servicenummers.
  • Bellen naar andere IPB-klanten is altijd gratis
  • Bellen naar het vaste net in het weekend en 's nachts (00:00 - 08:00) is ook gratis
  • Voor € 2,50 per nummer per maand is bellen naar het vaste net tussen 19:00 en 24:00 ook gratis. Let op het per nummer. Als je meer VoIP-nummers hebt moet je per nummer extra betalen om via dat nummer 's avonds (of altijd) gratis naar alle vaste telefoonnummers te kunnen bellen.
  • Voor € 10 per nummer per maand kun je altijd gratis bellen naar het vaste net
Er is een vage toezegging ("onder voorbehoud") van de KPN dat gratis bellen naar 5 mobiele KPN-nummers mogelijk wordt: een variant op de voordeelnummers op het analoge net. Dit werd ooit aangekondigd als toekomstige nieuwe dienst, maar is nu verdwenen.
bron website kpn internetplusbellen
Overzicht van de voordeelopties

Per maand ma t/m vrij za en zo
BelOnbeperkt Weekend gratis 00.00-08.00 uur 00.00-24.00 uur
BelOnbeperkt Weekend
en Avond € 2,50 19.00-08.00 uur 00.00-24.00 uur
BelOnbeperkt Altijd € 10 00.00-24.00 uur 00.00-24.00 uur

Tijdens de uren van uw Voordeeloptie belt u onbeperkt gratis naar alle vaste telefoonnummers in Nederland, exclusief betaalde servicenummers.

het betreft dus alle nummers en niet per nummer

U belt altijd gratis naar andere gebruikers van InternetPlusBellen.

[ Voor 4% gewijzigd door joosd op 15-02-2006 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

joosd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Hier staat wat anders hoor..
Hetzelfde geldt voor Planet..

In principe zou combineren mogelijk moeten zijn. Eén nummer altijd gratis (10 euro) en een tweede nummer 's avonds gratis (2,50 euro). Dus totaal 12,50 per maand extra.

[ Voor 39% gewijzigd door MrSleeves op 15-02-2006 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Jup ik zou niet weten wat er fout aan is.

Het is WEL van toepassing op het uitbellen naar alle vaste nummers.
Het is NIET van toepassing op al je eigen (voip) nummers.

[ Voor 55% gewijzigd door Edmund op 15-02-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168676

Internetplusbellen met ISDN is los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu het eindelijk mogelijk is om KPN Internetplusbellen via ISDN te krijgen, zouden dan ook andere internet+telefonie aanbieders zoals Wanadoo en Tiscali technisch gezien gereed zijn voor ISDN?
Of is dit een rare veronderstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154872

joosd schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 15:13:
[...]

bron website kpn internetplusbellen
Overzicht van de voordeelopties

Per maand ma t/m vrij za en zo
BelOnbeperkt Weekend gratis 00.00-08.00 uur 00.00-24.00 uur
BelOnbeperkt Weekend
en Avond € 2,50 19.00-08.00 uur 00.00-24.00 uur
BelOnbeperkt Altijd € 10 00.00-24.00 uur 00.00-24.00 uur

Tijdens de uren van uw Voordeeloptie belt u onbeperkt gratis naar alle vaste telefoonnummers in Nederland, exclusief betaalde servicenummers.

U belt altijd gratis naar andere gebruikers van InternetPlusBellen.
Daar ben ik het niet mee eens joost. Vraag meer eens een extra nummer aan en dan zie je bij stap 3 dat je de optie voor voordeelnummers aan kunt vinken.(Je kunt het annuleren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LeGato23 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:22:
Nu het eindelijk mogelijk is om KPN Internetplusbellen via ISDN te krijgen, zouden dan ook andere internet+telefonie aanbieders zoals Wanadoo en Tiscali technisch gezien gereed zijn voor ISDN?
Of is dit een rare veronderstelling?
Volgens de site van Planet hebben zij nog geen IPB over ISDN, wel analoog. Over "derde" aanbieders wordt op PSTN nog niet eens gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InternetPlusBellen is nu ook opeens uit het menu verdwenen bij de KPN website! En als je op Thuisbellen klikt, is het 4e rondje met "InternetPlusBellen" weg. Ik snap er dus echt niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146686

Anoniem: 168656 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 12:22:
Heeft iemand ervaring met vpn clients van checkpoint en cisco in combinatie met internetplusbellen?
Bij de KPN helpdesk beweren ze dat dit niet werkt......
Ik maak regelmatig gebruik van een Cisco VPN cliënt. Deze gaat probleemloos door de Experia. Moet hierbij wel zeggen dat ik achter de Experia een 3 COM OfficeConnect wireless cable/dsl gateway heb hangen (kwam kabels tekort naar mijn werkkamer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Anoniem: 143386 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:
InternetPlusBellen is nu ook opeens uit het menu verdwenen bij de KPN website! En als je op Thuisbellen klikt, is het 4e rondje met "InternetPlusBellen" weg. Ik snap er dus echt niets meer van...
Ze hebben zeker een oud backupje gerestored. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:10
Hij staat er hier gewoon nog tussen hoor, maar goed, hier een directe link: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1210935

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:55:
Hij staat er hier gewoon nog tussen hoor, maar goed, hier een directe link: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1210935
Op kpn.com is het linkje bij prive weg, als ik kijk. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83290

Ik heb even een korte bevestigings vraag:

Momenteel maak ik gebruik van Demon met een SpeedTouch modem die als bridge staat ingsteld. Mijn Linksts router regelt de erst van het netwerkje.

Als ik die Experia box nou als DMZ host instel op de router, is het dan mogelijk om precies dezelfde functionaliteit te crieeëren zoals ik die nu gewend ben? Bijvoorbeeld in mijn Linksys port 80 forwarden naar mijn desktop of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168656

Anoniem: 146686 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:
[...]

Ik maak regelmatig gebruik van een Cisco VPN cliënt. Deze gaat probleemloos door de Experia. Moet hierbij wel zeggen dat ik achter de Experia een 3 COM OfficeConnect wireless cable/dsl gateway heb hangen (kwam kabels tekort naar mijn werkkamer.)
bedankt voor je feedback!
Heb je hiervoor de 3COM in DMZ zone gezet van Experia? En hoe zit het met de spraak kwaliteit als je de vpn client gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 13:00

svijf

b5beveiliging.nl

makreel schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:58:
[...]

Op kpn.com is het linkje bij prive weg, als ik kijk. :|
3x proberen aan te melden. Steeds bij een andere stap kon ik opnieuw beginnen.
Morgen maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05 13:00

svijf

b5beveiliging.nl

svijf schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:05:
[...]

3x proberen aan te melden. Steeds bij een andere stap kon ik opnieuw beginnen.
Morgen maar weer eens bellen.
Morgen maar niet bellen :P
4e keer is het gelukt ;)

Werd btw om 21.58 gebeld door een slecht verstaanbare medewerker van KPN.
Geefeeeelicitierd, ukoent vanaaf nu ienternetploesbellen bestellen.
Dat heb ik net al gelezen op tweakers 8)7
Oem :?
Goedenavond, klik :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Anoniem: 143386 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 19:40:
Het begint wel op te vallen:
Eerst bij Planet alle links weg naar IPB, toen bij HetNet, en nu ook al bij KPN.com!!!

Zouden er echt zoveel aanmelders zijn, of verwachten ze enorme problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Anoniem: 157064 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:45:
Het begint wel op te vallen:
Eerst bij Planet alle links weg naar IPB, toen bij HetNet, en nu ook al bij KPN.com!!!

Zouden er echt zoveel aanmelders zijn, of verwachten ze enorme problemen.
Verwachten ze enorme problemen?? Die waren er toch al? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Ik vermoed dat het door een enorme toestroom aan aanmelders komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marbo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-05 23:59
Wat ik begrepen heb is dat ze momenteel enorme problemen hebben met hun systeem. Aanmeldingen willen maar niet doorkomen. IK heb het nu al 3 keer opnieuw telefonisch moeten aanvragen, iedere keer hebben ze meteen mijn gegevens ingevoerd, maar vervolgens wordt het niet bevestigd of voor akkoord gegeven in het systeem. Tot vanmiddag....toen kreeg ik een half uur na (de derde) aanmelding meteen een bevestging per e-mail (het ordernummer was van de aanvraag van een uur geleden). In het systeem konden ze zien (in de history, zoals ze dat noemde) dat ik het vorige week ook al had aangevraagd maar ze snapten niet waarom het niet in hun systeem stond. Afijn, ik geloof dat het nu eindelijk gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Niet online
Ik heb namens mijn oom ook een aanmelding gedaan. Binnen hoeveel tijd heb je normaal bericht terug? Ik/hij heb nu 4 dagen nog niets gekregen. Zou mijn aanmelding doorgekomen zijn?

• BollieBolstra
Bleek inderdaad niet nodig om je activatiecode in te voeren om te gebruik kunnen maken van je telefoon aansluiting via IPB.

Vandaag, heb ik eindelijk de brief met codes gekregen (ma het pakket, do de codes), dus het kan in tegenstelling zoals in de brief staat verschil in binnenkomst zitten tussen pakket en codes.

Inloggen op MIJN KPN is echt een puinhoop.. Ik neem aan dat meer mensen hier mee zitten. Ik kan de codes invoeren dan wordt je gevraagd om je (bestaande) gebruikersnaam en wachtwoord van MIJN kpn in te voeren.. vervolgens kan je 5 minuten wachten gebeurd er niks en krijg je op den duur een wit scherm.. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Of gewoon even wachten tot het minder druk is (ervan uitgaande dat het een capaciteitsprobleem is)

Anoniem: 168077

Hoe kom je aan deze informatie?

Morgen word ik aangesloten (ik heb ISDN in combinatie met Quattrovox II) maar men kan mij nog steeds niet vertellen wat er nu precies gaat gebeuren !!!

Ik ben benieuwd ...

Anoniem: 166891

Ik heb me afgelopen week proberen aan te melden voor IPB via ISDN. Bij het aanmelden krijg ik alleen de optie IPB GO te zien terwijl als ik analoog aan klik in het opstart menu ik tot max 6 Mb (IPB BAsic) kan kiezen. Ik kan dit niet volgen. Bij IPB maakt het toch niet meer uit of ik analoog of ISDN telefonie heb. Ik houd slechts een ADSL signaal over waarover alles getransporteerd wordt. Wellicht is dit een van de fouten in de aanvraag procedure. Zo stond er namenlijk ook dat IPB GO via ISDN de eerste 6 maanden 34,95 kost en daarna 42,95. Dat lijkt dan weer op de tarieven van IPB Light.

Iemand enig idee??? :? :?

Anoniem: 166891 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:12:
Ik heb me afgelopen week proberen aan te melden voor IPB via ISDN. Bij het aanmelden krijg ik alleen de optie IPB GO te zien terwijl als ik analoog aan klik in het opstart menu ik tot max 6 Mb (IPB BAsic) kan kiezen. Ik kan dit niet volgen. Bij IPB maakt het toch niet meer uit of ik analoog of ISDN telefonie heb. Ik houd slechts een ADSL signaal over waarover alles getransporteerd wordt. Wellicht is dit een van de fouten in de aanvraag procedure. Zo stond er namenlijk ook dat IPB GO via ISDN de eerste 6 maanden 34,95 kost en daarna 42,95. Dat lijkt dan weer op de tarieven van IPB Light.

Iemand enig idee??? :? :?
Net nog even geprobeert via KPN. Tot stap 6 geen problemen, ben maar niet verder gegaan omdat ik al (6) aanvragen heb gedaan bij Planet. Zoals al eerder in de topic gemeld zit het verschil van PSTN en ISDN in de draaggolf-frequentie van PSTN en ISDN. Dus wel degelijk ander modem nodig. Aan de andere zijde van je koperdraadje(in de openbare centrale(OTFC) van KPN) ben je namelijk aangesloten op ISDN-ADSL apparatuur. Als je overstapt op IPB wordt er op afstand geschakeld en komt er dus geen monteur meer in de OTFC. Anders zou je koperdraad afgewerkt moeten worden op een PSTN-ADSL poort, om analoog met IPB te kunnen werken. Ik verwacht dat in de toekomst, b.v. met IPB over VDSL alle apparatuur in de OTFC's gelijk zal zijn. Maar dat zal nog wel even duren. Ik zit zelf ook al bijna een jaar op IPB te wachten.

Overigens heb ik zelf maandag nog contact gehad met de helpdesk van Planet. Degene die ik aan de telefoonhad gaf geen reden waarom de directe link op de homepage weg was. Wel wist hij me te vertellen dat er bijzonder veel aanvragen binnen gekomen waren en dat hij s' middags uitleg over IPB zou krijgen. Uitrol van de mensen die een uitnodiging via e-mail gehad hadden zou eind deze week begin volgende week beginnen. Ik kreeg te horen dat ik binnen 8 werkdagen benadert zou worden voor de aansluiting. Men wachtte dan nog maar even af!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Anoniem: 166561 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 14:32:
[...]

Anders zou je koperdraad afgewerkt moeten worden op een PSTN-ADSL poort, om analoog met IPB te kunnen werken.
Er zijn waarschijnlijk ook niet genoeg analoge poorten meer beschikbaar in de OTFC en wel voldoende ISDN poorten, waarmee KPN zijn voorsprong tov de concurrentie kan gaan vergroten omdat die geen voip over "ISDN" kunnen aanbieden

Lanfear28 schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 18:27:
[...]

Er zijn waarschijnlijk ook niet genoeg analoge poorten meer beschikbaar in de OTFC en wel voldoende ISDN poorten, waarmee KPN zijn voorsprong tov de concurrentie kan gaan vergroten omdat die geen voip over "ISDN" kunnen aanbieden
Zou dat misschien betekenen dat KPN Experia Boxen voor ISDN gaat weggeven voor klanten die nieuw zijn bij KPN (nog geen telefoonaansluiting)? Wilde speculatie :P

Anoniem: 146686

Anoniem: 168656 schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:49:
[...]

bedankt voor je feedback!
Heb je hiervoor de 3COM in DMZ zone gezet van Experia? En hoe zit het met de spraak kwaliteit als je de vpn client gebruikt?
3COM hangt gewoon op een ethernet poort van Experia. Zoverik weet geen bjizondere config (heb ik zelf niet gedaan). Spraak kwaliteit is bij VPN sessie gelijk aan normaal. Iig is er tot nu toe niks speciaals opgevallen. En mijn vrouw is kritisch :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168567

Anoniem: 167047 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 09:22:
Repeater Update.

Na een paar keer heen-en-weren met de HD komt de IPB verklaring:

WDS wordt niet gesupport omdat het niet onder de 802 standard valt... Daarom kan het nu ook niet worden aangezet. Ik weet er net te weinig van om te doorgronden of het kluitje is. (van "met een kluitje in het riet gestuurd worden"). Ik heb wel gezien dat er in de webinterface van de Experia (dank aan ferrybouwman) een WDS pagina is. De HD zegt in ieder geval dat WDS niet aangezet kan worden... Kan iemand dat testen?

Alternatieven die ik zie:
  1. wachten totdat de experia benaderbaar wordt en kijken of het me dan lukt
  2. een ander access point op een LAN poort aansluiten en die repeaten
iemand anders nog andere ideeen?

mille grazzi,

Vincent
Heb je al geprobeerd je repeater (voor zover mogelijk) bedraad aan te sluiten op je Experia? Afhankelijk van je mogelijkheden om een stuk van je netwerk bedraad aan te leggen kun je zo het totale bereik volgens mij ook aardig vergroten.

Het lijkt mij overigens dat KPN niet tot in eeuwigheid kan wachten met het beschikbaar maken van WDS want een hoop gebruikers zullen tegen dezelfde problemen aan lopen: Experia in de meterkast (bij de ISTN-doos) en PC op zolder... En de meest voor de hand liggende oplossing blijft dan toch een repeater plaatsen op de 1e etage...

Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

Blijft een analoge modem gewoon werken met IPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Kwaliteitsvragenlijst InternetPlusBellen van KPN.

Geachte heer / mevrouw,

Recentelijk heeft KPN een nieuwe dienst op de markt gebracht: InternetPlusBellen van KPN.

Aangezien u een van de eerste klanten bent van InternetPlusBellen, is KPN zeer geinteresseerd in uw mening.
Uw mening over InternetPlusBellen helpt KPN om haar dienstverlening verder te verbeteren.

U kunt uw mening geven via een online vragenlijst. Een volledig anonieme verwerking van uw antwoorden is gegarandeerd. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten. De vragenlijst kunt u openen door op de link onderaan deze e-mail te klikken.

U kunt de vragenlijst invullen tot dinsdag 21 februari. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Nou toch leuk dat er na alle klachten eens wordt gevraagd hoe ik sedert vorig jaar zomer het één en ander bevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168832

Ik kreeg vandaag van kpn deze e-mail waarmee voor mij eindelijk een einde is gekomen aan de stomme situatie dat als je adsl en isdn had je niet meer van isdn af kon komen zonder weken zonder internet te zitten. ik heb zojuist via planet internetplusbellen aangevraagd...kijken hoe het gaat.

Naar aanleiding van uw vraag over het overstappen van ISDN naar InternetPlusBellen, kunnen wij u als volgt informeren:

Het is vanaf heden mogelijk om over te stappen van ISDN naar InternetPlusBellen.

Wanneer u overstapt naar InternetPlusBellen dan wordt uw ISDN-abonnement automatisch overgezet naar het InternetPlusBellen-abonnement.
Het ISDN-abonnement komt dan dus te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Let wel op dat je dan op IPB isdn komt te zitten en dus nog steeds een stukje van je upload blijft missen. Je kan geen isdn toestellen meer gebruiken (Alleen maar analoog ivm analoge poorten op de experiabox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 18:24
Anoniem: 153782 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 11:00:
Kwaliteitsvragenlijst InternetPlusBellen van KPN.

Geachte heer / mevrouw,

Recentelijk heeft KPN een nieuwe dienst op de markt gebracht: InternetPlusBellen van KPN.

Aangezien u een van de eerste klanten bent van InternetPlusBellen, is KPN zeer geinteresseerd in uw mening.
Uw mening over InternetPlusBellen helpt KPN om haar dienstverlening verder te verbeteren.

U kunt uw mening geven via een online vragenlijst. Een volledig anonieme verwerking van uw antwoorden is gegarandeerd. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 minuten. De vragenlijst kunt u openen door op de link onderaan deze e-mail te klikken.

U kunt de vragenlijst invullen tot dinsdag 21 februari. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Nou toch leuk dat er na alle klachten eens wordt gevraagd hoe ik sedert vorig jaar zomer het één en ander bevallen is.
Heb ik ook gehad en ingevuld..alleen vergat deze oen |:( te melden bij ..wat ziet u graag verbeterd?....dat ik de webinterface bereikbaar wil hebben van de box zodat ik niet OF alles dicht OF alles wagenwijd open moet gooien via MIJN KPN.. :(
Ik wil zelf poorten kunnen openen , selectief...JA??!

Sommige mensen , las ik hier , kunnen dat wel en het zou in de toekomst mogelijk gemaakt worden..laat het zo gauw mogelijk zo worden .
Btw ...azureus aan het werk gekregen dankzij hulp van jullie, te veel connecties , waarvoor dank _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-07-2024
Kan ik op een adres ook twee IPB aansluitingen aanvragen?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dukejohn schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:24:

John
Technisch zou ik niet weten waarom niet, dan krijg je gewoon een 2e telefoonaansluiting met ADSL-signaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149354

Its back in the menu;

Bepaal hier welk telefoonnummer actief is op poort 1 (aansluitpunt Tel 1 van de KPN Experia Box) en poort 2 (aansluitpunt Tel 2 van de KPN Experia Box).

Poort 1

Poort 2

Het is weer in te stellen zoals dat ook vorig jaar kon. (Het begin)
Moest nu ook wel terug komen, omdat ISDN klanten evt toch meer dan 1 tel.nr. willen gebruiken, bv fax nr. Tja en dan moeten ze dat wel kunnen instellen op de poorten van de Experia.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 149354 op 17-02-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167239

>>Gigaset M34 USB
>> De M34 aanmelden op een geschikt Gigaset basisstation en via de handset kan je alles doen, zien en horen!

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van deze USB op de experia poort?
Zou dat uberhaupt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hurricane schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:47:
Let wel op dat je dan op IPB isdn komt te zitten en dus nog steeds een stukje van je upload blijft missen. Je kan geen isdn toestellen meer gebruiken (Alleen maar analoog ivm analoge poorten op de experiabox).
Bij ADSL over ISDN mis je geen stukje van je upload! Bij ADSL over ISDN worden alle ADSL-frequentiegebieden een stuk opgeschoven, zodat zowel ISDN en ADSL genoeg ruimte hebben om hun ding te kunnen doen. ;) Even wat verduidelijking (volgensmij heb ik dit al eerder uitgelegd, maar zonder deze leuke plaatjes :*)).

Ziehier, ADSL Annex A (voor PSTN): [klik]
Afbeeldingslocatie: http://mippo.big-blue-fish.com/stuff/adsl_annex_a_thumb.gif

Zoals je ziet loopt het frequentiegebied voor de upload van ± 25 tot ± 150 kHz, dus is er zo'n 125 kHz voor de upload.

En nu, ADSL Annex B (voor ISDN): [klik]
Afbeeldingslocatie: http://mippo.big-blue-fish.com/stuff/adsl_annex_b_thumb.gif

Het upload gebied loopt van ± 120 tot ± 250 kHz. Dat is dus zo'n 130 kHz. Rekening houdende met afrondingsverschijnselen, is er dus geen verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb juist ooit begrepen dat ISDN en ADSL elkaar een stukje overlappen en dat daar door je upload wel wat minder snel zou kunnen zijn. Echter bij IPB over ISDN komt je ISDN telefonie te vervallen en zou je die overlapping dan niet meer moeten hebben. Dus: alsnog zou je geen last van een lagere upload moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
BollieBolstra schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 12:23:
Bleek inderdaad niet nodig om je activatiecode in te voeren om te gebruik kunnen maken van je telefoon aansluiting via IPB.

Vandaag, heb ik eindelijk de brief met codes gekregen (ma het pakket, do de codes), dus het kan in tegenstelling zoals in de brief staat verschil in binnenkomst zitten tussen pakket en codes.

Inloggen op MIJN KPN is echt een puinhoop.. Ik neem aan dat meer mensen hier mee zitten. Ik kan de codes invoeren dan wordt je gevraagd om je (bestaande) gebruikersnaam en wachtwoord van MIJN kpn in te voeren.. vervolgens kan je 5 minuten wachten gebeurd er niks en krijg je op den duur een wit scherm.. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Of gewoon even wachten tot het minder druk is (ervan uitgaande dat het een capaciteitsprobleem is)
Typ het trefwoord "activeren internetplusbellen" en je komt dan op de juiste plaats terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
Uiteraard probeer ik dit, sinds dinsdag probeer ik dit, en krijg de volgende mededeling, nadat ik mijn kpn gegevens heb ingevuld:

Door een technische storing kan uw opdracht niet worden verwerkt. Onze excuses voor dit ongemak.
Probeer het later nogmaals of neem contact op met Klantenservice 0900-0244 (10 cent per minuut).
Bellen, na 0900-0244 levert op: Probeer het nog een keer...

Is er iemand de laatste 5 dagen wel gewoon heeft kunnen activeren, of is het gewoon een algemene storing?

[ Voor 9% gewijzigd door BollieBolstra op 18-02-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-05 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb dit topic een beetje door zitten spitten, maar ik blijf met een vraag over de mac zitten. Ik heb voor mijn vriendin ipb aangevraagd. Normaal zou ik het activeren bij haar, maar ik zit daarvoor een beetje ver weg op het moment (Singapore).

Waar ik nog niet echt uit komt is hoe je de boel moet instellen. In de handleiding staat dat je alles moet aansluiten, cd erin, klaar. Maar ja, die cd is voor Windows en niet voor mac OS. Hoe zorg je er op de mac dus voor dat het gaat werken? Is het eigenlijk gewoon plug'n'play, en zorgt de DHCP server van het modem direct voor een verbinding naar buiten? Of is het verstandig dat ik een vriend/vriendin met een windows laptop inschakel om de instellingen in orde te maken?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb nu ADSL lite met een aparte telefoonaansluiting. na wat gelezen te hebben ben ik wel nieuwsgierig.. Kan je direct na het afsluiten van InternetPlusBellen je telefoonlijn opzeggen? In dat geval scheelt het maar weinig en is het zeker interessant!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 20:09

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

deepbass909 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 10:34:
Ik heb dit topic een beetje door zitten spitten, maar ik blijf met een vraag over de mac zitten. Ik heb voor mijn vriendin ipb aangevraagd. Normaal zou ik het activeren bij haar, maar ik zit daarvoor een beetje ver weg op het moment (Singapore).
Met een Mac (tenminste, eentje met Airport ingebouwd) is het installeren nog makkelijker dan op een Windows-PC (geen problemen met drivers):
  • -Klik op het AirPort icoontje rechtsboven
  • -Kies voor "Other..."
  • -Voer het SSID in en kies als encryptiemethode WPA-PSK of WPA-Personal
  • -Voer de encryptiecode in die je per post heb gehad en kies voor "Save in Keychain"
Kan je direct na het afsluiten van InternetPlusBellen je telefoonlijn opzeggen?
Dit gebeurt automatisch nadat IPB is geactiveerd. Je hoeft dus buiten de kosten voor IPB en de gesprekskosten geen verborgen kosten te betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door [BoSS] op 18-02-2006 13:18 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Erhnam schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 12:42:
Ik heb nu ADSL lite met een aparte telefoonaansluiting. na wat gelezen te hebben ben ik wel nieuwsgierig.. Kan je direct na het afsluiten van InternetPlusBellen je telefoonlijn opzeggen? In dat geval scheelt het maar weinig en is het zeker interessant!
Je oude analoge of ISDN telefonie wordt omgezet naar IPB, in principe hoef je dus niet je oude abbo op te zeggen.
Tenzij je 2 analoge aansluitingen hebt natuurlijk.
Maar als ik je post goed begrijp heb je maar 1 lijn en die wordt dan omgezet naar IPB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-05 21:57

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ok, een kleine extra complicatie. Alles wat ik lees over de mac gaat over OS/x, maar in dit geval is het een oude I-mac met MacOS 9 erop. Ik heb voor ik vertrok nog wel de netwerk adapter geactiveerd en ingesteld op DHCP. De mac staat wat dat betreft helemaal goed.
Waar het mij om gaat is of het modem nog op de 1 of andere manier ingesteld moet worden voor je bij 'mijn knp' kan komen?

(ik kreeg net een sms van haar dat op het moment niks lukt, maar ik weet ook niet wat ze nou wel en niet heeft gedaan... waarschijnlijk sluit ze nu nog iets verkeerd aan...)

edit:
Ik zal haar morgen even een uitgebreide email sturen met daarin een aantal algemene stappen, zodat ik iig weet dat de Mac goed is aangesloten. Als het modem goed op de pc is aangesloten moet ze iig een ip adres krijgen op haar Mac en op het modem moet de link-led branden. Als dat werkt kunnen we verder gaan kijken. Ik ben na haar smsje bang dat de telefoonkabel niet helemaal in orde is... Het is een oud huis in A'dam dat ze over heeft genomen van haar oom. Hij had de telefoon af laten sluiten. Ik heb voor vertrek dus helaas niet kunnen testen of de kabels en aansluiting in orde waren, bij gebrek aan een kiestoon. De telefoon aansluiting was een beetje een rotzooi, dus er is (helaas) een reeele kans dat de kabels niet goed zijn aangesloten bij het verlengen van de kabel (de gebruikte kabel is wel van goede specificatie, het is een 4-aderige UTP cat-5e kabel, waarmee je probleemloos 15meter moet kunnen verlengen, bij haar is het 7m vanaf de hoofdaansluiting)
Het liefst had ik het gewoon zelf gedaan, maar dat lukt helaas niet omdat ik nu in Singapore zit (en dat is ook de reden dat we het zo snel mogelijk aangesloten willen hebben... kunnen we eindelijk Skypen... Ik heb haar al 3 weken niet meer kunnen spreken... :'( )
Het makkelijkst zou natuurlijk zijn om een monteur te bestellen, maar ze werkt overdag of heeft college, en is dus maar weinig thuis...

[ Voor 56% gewijzigd door deepbass909 op 18-02-2006 16:54 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
edit: sorry foute info gebasseerd op Mac OS X

[ Voor 96% gewijzigd door Lanfear28 op 18-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 13:36
Anoniem: 167239 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 10:32:
Blijft een analoge modem gewoon werken met IPB?
Nee. Alleen een heeeeel traag modem wil nog wel eens werken. Ik heb hier een 2400 bps modem. Dat werkt 3 op de 4 keer met Girotel. En ook kan ik daarmee 3 op de 4 keer een stabiele internetverbinding opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook InternetPlusBellen van Planet. Opzich verliep de installatie enzo vrij soepel. Telefoon en internet deden het zo :)

Alleen nu heb ik nog 2 probleempjes. Ik krijg met geen mogelijkheid de software van de Siemens Gigaset USB 108 geïnstalleerd. Ja ik krijg het wel geinstalleerd maar dan werkt het dus helemaal niet. Er wordt geen netwerk gevonden, althans niet het juiste SSID netwerk.
Handmatige installatie van de driver en daarna de netwerkverbinding (zoals in deel 2 meen ik beschreven) biedt alleen uitkomst.

Erg slechte zaak vind ik dat, ik weet zeker dat iemand met iets minder verstand van zaken hier nooit uit was gekomen. Ook het bereik van de Siemens Gigaset USB 108 is niet erg groot vind ik, maar ik heb geen vergelijkbare apparatuur om het te testen.

Verder zou ik door middel van in mijn explorer 192.168.1.2 invoeren in de instellingen van mijn experia box moeten komen?! Nou, hier gebeurd er dus helemaal niks...

Verder een nog weinig concrete mening dus, de tijd zal het wel leren. Het werkt nu, maar het ging niet van harte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153782

Dukejohn schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 22:24:

John
vragen staat vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Leolinedance schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:02:
(...)
Verder zou ik door middel van in mijn explorer 192.168.1.2 invoeren in de instellingen van mijn experia box moeten komen?! Nou, hier gebeurd er dus helemaal niks...
(...)
De documentatie loopt hier blijkbaar in vooruit, want kortgeleden in dit topic gaf iemand aan dat hij de nieuwe firmware in zijn Experia al wel had waardoor hij naar http://192.168.1.2 kon gaan, maar dat hij ook zat mensen kende die de mogelijkheid nog niet hebben.
De update wordt niet tegelijk bij iedereen ingevoerd dus.

De betreffende post:
[rml]ferrybouwman in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml]
En ook de posts daar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Laatst online: 09:27

joe-black

D.O.A.

Klopt het dat ISDN lijnen na de overstap toch ISDN blijven (o.a. hoger voltage) en dat je een aangepaste experia box krijgt ?
Wat gebeurt er dan als je na een jaar besluit over te stappen naar een andere provider waarvan de meeste dus een analoge lijn eisen voor het nieuwe abonnement.
Moet je dan alsnog de migratiekosten betalen aan KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139967

Leolinedance schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 18:02:

Verder een nog weinig concrete mening dus, de tijd zal het wel leren. Het werkt nu, maar het ging niet van harte. :)
Het is 192.168.2.1 of bedoelde je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 19:56
Ik zit al een tijdje mee te lezen in de inmiddels enkele topics over internetplusbellen. Inmiddels ook al aangevraagd en mijn HCCnet laten stoppen. Deze heeft oook al mailtje gestuurd dat er vanaf 1-04-2006 geen singaal meer op de lijn zit. Aangezien ik na 2 weken sinds aanvraag via internet nog geen m,ailtje of brief had ontvangen heb ik ze gister gebeld. Ze zeiden eerst de heletijd dat het NIET kan op 1-04-2006 om singaal er ook weer op te hebben met de reden. De provider heet nog geen singaal vrij aan KPN gegeven waardoor KPN nog niks "mag/ kan" doen. Zo konden ze hem ook niet in behandeling nemen de aanvraag (zo zei die meneer het). Ik vroeg metten van waarom er dan niet gebeld is of gemaild naar me met dit probleem. Ja dat wist hij ook niet. Maar ik zou in aanmerking komen voor KPN internetplus bellen zo rond 1,5 a 2 weken nadat HCCnet het singaal vrij gegeven heeft. Ik zo zeggen dat is ook raar op de aanmelding via internet staan juist vinkjes dat je het singaal KPN over het andere singaal wilt laten gaan dus dat HCCnet terniet gedaan wordt. En men promoot hiermee met een simpele overstap zonder downtime. Of ja elk geval geen lange tijd. Na veel uitzoekwerk van de man achter de telefoon kon het inene wel en ik schijn 1-04-2006 Internetplusbellen te hebben. Ik hoop het :P. Ik hoop niet dat de rest ook zo moeilijk gaat maar ik wacht af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Op de titelpagina van dit topic zie ik maar één dns server.

Secondary is gewoon die van planet.

195.121.1.34
195.121.1.66

Mag er van mij bijgezet worden. //edit: da's gedaan zie ik :Y)

Ik ben overgestapt van xs4all maar ik mis toch wel een mooi overzicht zoals hier:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/algemeen/servers.html

Ik moet het nu van directadls, hetnet, planet (http://pmg.custhelp.com/c...r/std_adp.php?p_faqid=377) en kpn weghalen. (En uiteraard wat hier staat.) Ik weet niet eens of zulke servers/services bij internetplusbellen beschikbaar zijn. Is er niet net zo'n mooi overzicht als xs4all? Of geeft de titelpagina alles wat er is behoudens de secondary dns weer?

[ Voor 10% gewijzigd door scorelord op 20-02-2006 13:14 . Reden: verzoek uitgevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 22:51
heb nu een maand ofzo ipb en heb problemen met uitvallende telefoonverbindingen, tijdens een gesprek wordt het opeens stil. de 2de lijn hd heeft wat instellingen aangepast met een kleine verbetering tot gevolg. volgens de hd kan het komen omdat ik een dect telefoon(Philips) gebruik.
Zijn er mensen met gelijksoortige ervaringen en eventueel oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165469

knireis schreef op zondag 19 februari 2006 @ 11:31:
heb nu een maand ofzo ipb en heb problemen met uitvallende telefoonverbindingen, tijdens een gesprek wordt het opeens stil.
Ja, dat heb ik zo nu en dan ook. Pakweg 1 op de 3 langere gesprekken. Heel typisch, het gebeurt zeer vaak als ik 15-16 minuten aan het bellen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Hey,

Ik heb nu een week ongeveer internetplusbellen van KPN. Nu speel ik ook een hele tijd battlefield 2. Maar telkens als de map geladen is zegt hij: Er is een probleem met je verbinding. Dan springt hij terug naar de serverbrowser. Ik had hier nog nooit last van gehad. Nou denk ik dat de oorzaak bij KPN ligt. Een andere oorzaak (minder logisch) zou de nieuwe patch kunnen zijn. Weet iemand of het mogelijk is dat de oorzaak bij KPN ligt en of er wat tegen te doen is?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84341

Deruxian schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:18:
Hey,

Ik heb nu een week ongeveer internetplusbellen van KPN. Nu speel ik ook een hele tijd battlefield 2. Maar telkens als de map geladen is zegt hij: Er is een probleem met je verbinding. Dan springt hij terug naar de serverbrowser. Ik had hier nog nooit last van gehad. Nou denk ik dat de oorzaak bij KPN ligt. Een andere oorzaak (minder logisch) zou de nieuwe patch kunnen zijn. Weet iemand of het mogelijk is dat de oorzaak bij KPN ligt en of er wat tegen te doen is?

Alvast bedankt
Als je gebruikt maakt van wireless: doe het eens met een draadje.... dikke kans dat je door slechte ontvangst van de server word gedropped. heb al meerdere mensen gehoord die wireless problemen met BF2 hadden. draadje deed in de meeste gevallen wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168970

Ik heb sinds een kleine maand internetplusbellen en heb een vreemd probleem;

Na portering heb ik het rare geval dat ik mijn telefoon moet aansluiten op poort 2 van de experia box wil ik gebeld kunnen worden. Ben hier na heel wat gerommel pas achter gekomen nadat ik dacht alles in orde te hebben gemaakt, als er iemand belt dan gaat wel het indikatie led bij Tel1 branden maar gaat de telefoon niet over.

Lees nu net dat bij beheer via kpn je nu kan aangeven op welke poort welk nummer aangesloten is.
Hier staat dus gewoon dat mijn nummer aktief is op poort 1, ik heb slechts 1 nummer en kan ook niks veranderen. Heb weinig zin om kpn storingsnummer te bellen gezien het feit dat ik weiger nog eens te betalen voor een niet naar behoren werkend produkt en dat het funktioneel nu ook werkt.
Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die een soortgelijk gedrag hebben waargenomen op hun experia box en of ze dit hebben kunnen oplossen?

Ten tijde van een eerdere storing heb ik gevraagd wanneer de experia web interface op 12.168.2.1 open gezet zou worden is mij gezegd dat ze dit voor 1 april willen vrijgeven. Maar met die datum houd ik mijn adem daar niet voor in.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.