Lanfear28 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 11:45:
[...]
zucht.. dan krijg je dit antwoord van de HD: voor info usb zie oa punt 1.2
http://www.kpnadsl.nl/support/technischevragen-experia.html
Dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat de functie usb er wel opzit maar dat ze er geen ondersteuning op kunnen geven omdat het oa, ondoenelijk is om alle usb opslagapparaten erop te testen.Anoniem: 156915 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:12:
[...]
Mooi!!!! (had ik al gelezen) Het moet dus kunnen. Mogen ze aangeven waarom het NIET werkt. En wat er moet gebeuren om het wel werkend te krijgen.
edit: heb je wel alles gelezen???? Dit haal ik uit dezelfde faq: Helaas werken niet alle USB opslagapparaten op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Het is onmogelijk om alle op de markt aanwezige en nog komende opslagapparaten te testen.
[ Voor 35% gewijzigd door Lanfear28 op 08-02-2006 12:55 ]
Ik volg met belangstelling deze thread, ik heb me inmiddels aangemeld voor Internetplusbellen. Ik heb nog twee kleine vragen: Officieel ondersteunt KPN de Mac niet, maar uit begrijp uit diverse reacties dat het probleemloos werkt onder OSX. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een airport kaartje in mijn mac moet doen, of gewoon via een ethernetdraad. Ik weet alleen niet welke airport kaart geschikt is voor mijn mac (G4, 400mhz, AGP), is dat alleen de oude versie of ook de airport extreme?
Nog een onbenullig vraagje tot slot waar de KPN helpdesk geen antwoord op kon geven: ik heb een tweede telefoon boven staan via een heel lang draad. Knipt de KPN monteur gewoon die oude grote stekker eraf die nu in de muuraansluiting gaat en zet ie er zo'n nieuw stekkertje aan? De HD van KPN vertelde me dat de monteur meestal het draad uit de telefoon wipt en er een heel nieuw snoertje aanzet, maar ik wil mijn betsaande snoer gewoon laten liggen en alleen het stekkertje aan het uiteinde vervangen.
Groet Bram
Nog een onbenullig vraagje tot slot waar de KPN helpdesk geen antwoord op kon geven: ik heb een tweede telefoon boven staan via een heel lang draad. Knipt de KPN monteur gewoon die oude grote stekker eraf die nu in de muuraansluiting gaat en zet ie er zo'n nieuw stekkertje aan? De HD van KPN vertelde me dat de monteur meestal het draad uit de telefoon wipt en er een heel nieuw snoertje aanzet, maar ik wil mijn betsaande snoer gewoon laten liggen en alleen het stekkertje aan het uiteinde vervangen.
Groet Bram
Research had ik reeds gedaan over het gebruik van USB en ook op de KPN site. Ik kom hier echter niet verder mee, dus vroeg me af of er andere zijn met dezelfde ervaring.Lanfear28 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 10:36:
[...]
Welkom op "GOT" Wim. Het is hier wel gebruikelijk dat je eerst zelf wat research doet. Zo kun je bijvoorbeeld in dit Topic (oa in de zeer duidelijke startpost) al wel het een en ander vinden over het gebruik van de usb met zelfs een doorlink naar een KPN site met meer info hierover. En aflsuiten met je naam is niet nodig (zie faq)
Vraag de monteur er heel duidelijk om, want denk erom dat de verbinding boven achter de tel1 poort op de experia komen te zitten. We krijgen hier nogal eens mensen met: Mijn telefoon boven doet het niet meer. Die lijn word fijn gesplitst voor de Experiabox, en zodra de boel geporteerd is (dus digitaal) komt er rechtstreeks een digitaal signaal op die telefoon, en dat vind ie niet lief... Hoe de monteurs dit oplossen weet ik niet, misschien met een nieuwe splitsing achter je tel1 poort, vraag erna zou ik zeggen. En post hier ook ff hoe de monteur het oplost, want er gaat ook met hun nogal eens iets fout (ga zelf ook IPB nemen en laat die monteur maar komen, kijken wat hij doet, want horen er hier veel slechte dingen over)Marbo schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:53:
Ik volg met belangstelling deze thread, ik heb me inmiddels aangemeld voor Internetplusbellen. Ik heb nog twee kleine vragen: Officieel ondersteunt KPN de Mac niet, maar uit begrijp uit diverse reacties dat het probleemloos werkt onder OSX. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik een airport kaartje in mijn mac moet doen, of gewoon via een ethernetdraad. Ik weet alleen niet welke airport kaart geschikt is voor mijn mac (G4, 400mhz, AGP), is dat alleen de oude versie of ook de airport extreme?
Groet Bram
"Mekker, blaat"
Anoniem: 156915
Ze hoeven ook niet alle opslagapparaten te testen, als ze maar aangeven welke wel werken, zijn we al een heel eind!!Lanfear28 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 12:24:
[...]
Dan zullen ze waarschijnlijk zeggen dat de functie usb er wel opzit maar dat ze er geen ondersteuning op kunnen geven omdat het oa, ondoenelijk is om alle usb opslagapparaten erop te testen.
edit: heb je wel alles gelezen???? Dit haal ik uit dezelfde faq: Helaas werken niet alle USB opslagapparaten op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Het is onmogelijk om alle op de markt aanwezige en nog komende opslagapparaten te testen.
En dan krijg je weer mensen die zeggen: ik snap niet waarom ze alleen merk A getest hebben en niet merk B. Zouden ze soms ook aandelen van merk A in de portefeuille hebben.Anoniem: 156915 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:47:
[...]
Ze hoeven ook niet alle opslagapparaten te testen, als ze maar aangeven welke wel werken, zijn we al een heel eind!!
van de kpnadsl faq:
1.3 Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting en met welke doorvoersnelheid?
De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is 10 Mbps
oftewel: Hang hem aan je pc en deel hem op je netwerk, want 10mbps, neee, niet doen.... Ik heb er een usbhd aan gehad, maar dan kun je beter met floppies gaan kopieren... Oftewel niet gebruiken! (iemand al eens geprobeerd een usb kabel te leggen tussen de experiabox en je eigen pc, kijken wat ie doet ^^)
1.3 Volgens welke standaard werkt de USB aansluiting en met welke doorvoersnelheid?
De USB aansluiting werkt volgens de USB 2.0 standaard en is compatibel met de USB standaard 1.1. De maximale doorvoersnelheid is 10 Mbps
oftewel: Hang hem aan je pc en deel hem op je netwerk, want 10mbps, neee, niet doen.... Ik heb er een usbhd aan gehad, maar dan kun je beter met floppies gaan kopieren... Oftewel niet gebruiken! (iemand al eens geprobeerd een usb kabel te leggen tussen de experiabox en je eigen pc, kijken wat ie doet ^^)
"Mekker, blaat"
Anoniem: 166561
Dit staat op www.planet.nl/help :
Geteste randapparatuur
De functionaliteit van de USB-aansluiting is afhankelijk van het type printer of opslagapparaat. Planet Internet kan onmogelijk alle printers en harddisks testen. In deze Help-pagina's stelt Planet Internet wel de informatie beschikbaar die binnen Planet Internet bekend is ten aanzien van het gebruik van de USB-aansluiting van de KPN Experia Box .
Succesvol geteste printers zijn:
Epson Stylus CX5100
Epson Stylus Scan 2500
Epson Stylus C41UX
HP LaserJet 1000
HP DeskJet 3820
Canon S200SPx
HP 1315 All-in-one
Lexmark E210
Voor de HP Deskjet 840C (USB1.1) is bekend dat deze niet werkt in combinatie met de KPN Experia Box .
Succesvol geteste USB HardDisks zijn:
Fujitsu
WD
Sony
Freecom
Seagate
Maxtor
Succesvol geteste USB sticks zijn:
Kingston
Fujitsu PD-16
Acer
Plextor
Canyon CN-USB20BFD0512RC
Geteste randapparatuur
De functionaliteit van de USB-aansluiting is afhankelijk van het type printer of opslagapparaat. Planet Internet kan onmogelijk alle printers en harddisks testen. In deze Help-pagina's stelt Planet Internet wel de informatie beschikbaar die binnen Planet Internet bekend is ten aanzien van het gebruik van de USB-aansluiting van de KPN Experia Box .
Succesvol geteste printers zijn:
Epson Stylus CX5100
Epson Stylus Scan 2500
Epson Stylus C41UX
HP LaserJet 1000
HP DeskJet 3820
Canon S200SPx
HP 1315 All-in-one
Lexmark E210
Voor de HP Deskjet 840C (USB1.1) is bekend dat deze niet werkt in combinatie met de KPN Experia Box .
Succesvol geteste USB HardDisks zijn:
Fujitsu
WD
Sony
Freecom
Seagate
Maxtor
Kingston
Fujitsu PD-16
Acer
Plextor
Canyon CN-USB20BFD0512RC
Laat ze dat dan maar zeggen, maar je weet wel waar je aan toe bent. En eerlijk gezegd heb ik dat liever!Lanfear28 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:03:
[...]
En dan krijg je weer mensen die zeggen: ik snap niet waarom ze alleen merk A getest hebben en niet merk B. Zouden ze soms ook aandelen van merk A in de portefeuille hebben.
En Egdelwonk bedankt voor de INFO. Hier hebben we wat aan, in de hoop dat het ook echt zo is!
Ik heb de experia zelf geïnstalleerd en ik heb dit zelf op een heel gemakkelijke manier opgelost: Ik heb het snoertje dat naar de telefoon boven gaat in een contactdoos aangesloten. Het snoertje dat naar de telefoon beneden gaat, heb ik in DEZELFDE contactdoos aangesloten (dus binnenin). Als je dan het snoertje dat uit de tel1 van de Experia komt in die contactdoos aansluit, ben je klaar!!! Bij mij werkt het perfect. Ik heb er dan wel de alarminstallatie nog tussen zitten, maar het principe is hetzelfde. Het alarm werkt nu trouwens als vanouds. Belt bij alarm probleemloos naar mijn gsm en ik kan zonder problemen mijn alarm aan- of uitzetten met mijn gsm!!!djidee schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:37:
[...]
Vraag de monteur er heel duidelijk om, want denk erom dat de verbinding boven achter de tel1 poort op de experia komen te zitten. We krijgen hier nogal eens mensen met: Mijn telefoon boven doet het niet meer. Die lijn word fijn gesplitst voor de Experiabox, en zodra de boel geporteerd is (dus digitaal) komt er rechtstreeks een digitaal signaal op die telefoon, en dat vind ie niet lief... Hoe de monteurs dit oplossen weet ik niet, misschien met een nieuwe splitsing achter je tel1 poort, vraag erna zou ik zeggen. En post hier ook ff hoe de monteur het oplost, want er gaat ook met hun nogal eens iets fout (ga zelf ook IPB nemen en laat die monteur maar komen, kijken wat hij doet, want horen er hier veel slechte dingen over)
Ik zit met hetzelfde. Heb nu een losse basis besteld en ga daar straks de handsets allemaal op aanmelden. Het leuke is dat deze basis (Chicago 500) wel SMS ondersteunt, zelfs via analoge poort van Chicago 390. Enige nadeel straks is dat er maar één telefoonnummer op de nieuwe, analoge, basis uitkomt. De rest gebruik ik toch niet, behalve voor de fax. En die kan dan samen met Chicago 500 op de Experia.mughato schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:31:
wat mij nog niet echt duidelijk is, is hoe het zit met ISDN apparatuur. Ik heb thuis een ISDN Dect centrale met redelijk wat handsets. Nu zou ik wel IPB willen, maar niet door het desinvesteren van een centrale. Iemand die wat meer licht op deze zaak kan schijnen?
Zal ik zeker doen, alleen duurt weer langer voor ze komen. Maandag uitgebreid met een dame gesproken en internetplusbellen aangevraagd, vandaag brief in de bus met de tekst: hartelijk dank voor uw aanvraag van belbasis 60 minuten...(wat dat dan ook moge zijn). Inmiddels voor de tweede keer telefonisch aangevraagd, even afwachten of het nu wel tot hun systeem is doorgedrongen. Ben benieuwd of KPN me eerder aansluit dan Chello me afsluit.....djidee schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:37:
[...]
En post hier ook ff hoe de monteur het oplost, want er gaat ook met hun nogal eens iets fout (ga zelf ook IPB nemen en laat die monteur maar komen, kijken wat hij doet, want horen er hier veel slechte dingen over)
Anoniem: 161963
Wat is nou precies "traag"? Ik heb het maar even getest met een simpele USB-stick aan de Experia box:djidee schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:10:
van de kpnadsl faq:
oftewel: Hang hem aan je pc en deel hem op je netwerk, want 10mbps, neee, niet doen.... Ik heb er een usbhd aan gehad, maar dan kun je beter met floppies gaan kopieren... Oftewel niet gebruiken!
25 Mb kopieren van memory-stick naar PC: 1 Mbyte/sec
25 Mb kopieren van PC naar memory stick: 350 Kbyte/sec
Voor de één acceptabel als centrale, altijd beschikbare opslag. Voor de ander "veel te traag".
Mochten er mensen zijn die positieve ervaringen hebben met een bepaalde usb stick icm experiabox, willen die dit doorgeven, dan kunnen andere daar weer gebruikvan maken. Graag precies aangeven type.Anoniem: 166561 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:11:
Kingston
Fujitsu PD-16
Acer
Plextor
Canyon CN-USB20BFD0512RC
Met succes aan de Experia gehangen: Qmotion usbstick van 1 GbAnoniem: 156915 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 20:47:
[...]
Mochten er mensen zijn die positieve ervaringen hebben met een bepaalde usb stick icm experiabox, willen die dit doorgeven, dan kunnen andere daar weer gebruikvan maken. Graag precies aangeven type.
Zijn er al mensen met een Apple? die dit systeem hebben?
ik heb nu internet en telefonie van @home hier liggen, (nog niet aangesloten) maar dit lijkt me beter.
Ik heb alleen maar Apple computers, werkt dit goed met Apple? ook Mijn KPN?
ik heb nu internet en telefonie van @home hier liggen, (nog niet aangesloten) maar dit lijkt me beter.
Hij is toegevoegd aan de TS. Toevoegingen kunnen jullie mailen.katban schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:13:
[...]
Met succes aan de Experia gehangen: Qmotion usbstick van 1 Gb
Mijn adres staat in mijn profiel en onderaan in de TS.
Anoniem: 139967
Mag ik Jou vragen met wie jij bedoel met " we krijgen hier nogal eens mensen met................" werkt jij bij KPN ofzo? En het verhaal over dat jij slechte dingen hoort over monteurs enz kan ik jou uit ervaring zeggen dat de mensen zelf ook van alles aan elkaar gaan prutsen als de monteur weg is.djidee schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 13:37:
[...]
Vraag de monteur er heel duidelijk om, want denk erom dat de verbinding boven achter de tel1 poort op de experia komen te zitten. We krijgen hier nogal eens mensen met: Mijn telefoon boven doet het niet meer. Die lijn word fijn gesplitst voor de Experiabox, en zodra de boel geporteerd is (dus digitaal) komt er rechtstreeks een digitaal signaal op die telefoon, en dat vind ie niet lief... Hoe de monteurs dit oplossen weet ik niet, misschien met een nieuwe splitsing achter je tel1 poort, vraag erna zou ik zeggen. En post hier ook ff hoe de monteur het oplost, want er gaat ook met hun nogal eens iets fout (ga zelf ook IPB nemen en laat die monteur maar komen, kijken wat hij doet, want horen er hier veel slechte dingen over)
Ik heb het net besteld, dus nog niet in huis en werkend met de Mac, maar het werkt zeker. Kijk even op http://www.macfreak.org en zoek bij de het forum op internetplusbellen. Daar heeft een KPN medwerker screenshots gepost hoe je het (draadloos) instelt op de Mac, omdat de monteurs dat niet allemaal kunnen of willen. Bedraad is het in principe gewoon het snoertje erin en klaar.Qorne schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:26:
Zijn er al mensen met een Apple? die dit systeem hebben?
Ik heb alleen begrepen dat de USB poort niet werkt icm met de Mac.Edmund schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:29:
Ikzelf heb geen mac, maar het schijnt volgens macmiep wel te werken. Klik hier voor meer info. Er is een klein puntje over IPB icm een Mac toegevoegd in de TS onder 'Kinderziektes en andere hete kwesties'.
Anoniem: 157064
Zojuist mijn bevestiging van planet ontvangen, incl. het vel om te tekenen i.v.m. de overname van het tel. nummer.Anoniem: 163446 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 08:20:
[...]
Hierbij een stukje uit de Planet voorwaarden:
ADSL-abonnement omzetten naar een goedkoper ADSL-abonnement met minder mogelijkheden (downgrade)
U kunt uw ADSL-abonnement omzetten naar een goedkoper ADSL-abonnement met minder mogelijkheden (downgraden). Dit kan uitsluitend gebeuren aan het eind van een lopende contractsperiode. Alle ADSL-abonnementen van Planet Internet hebben een contractsperiode van een jaar en worden na afloop van die periode stilzwijgend met een jaar verlengd.
In de specificatie stond keurig de aanvraag incl. de downgrade vermeld.
Dus van ADSL Planet Comfort naar IPB Planet Standaard.
Anoniem: 153354
Bovenop de prijs van IPB Go komt geen 9,50 of ed voor zoiets.Anoniem: 164225 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 23:27:
Vraagje...ik heb gelezen dat je altijd een soort vastrecht betaald voor de huur van de laatste meters koperdraad van KPN. Dat is ca. € 9,50. Komt dit nu op de prijs van bv IPB GO of zit het er al in?
Heb net even contact gehad met HD van Planet. Verwachting is dat volgende week de eerste IPB'ers via Planet aangesloten worden......
Anoniem: 168077
Volgende week vrijdag (17-2) word ik (eindelijk) aangesloten op IPB (ik heb nu een ISDN aansluiting.)
Ik heb hiervoor een speciale kit thuis ontvangen. Op de doos staat Internetplus bellen voor ISDN.
Toen ik een afspraak maakte voor montage werd er verrast gereageerd.
Zo van: Dat kan nog helemaal niet!!
Weet iemand hier nu de exacte status van ???
Ik heb hiervoor een speciale kit thuis ontvangen. Op de doos staat Internetplus bellen voor ISDN.
Anoniem: 84341
Mocht je het nog nie doorhebben, daar zit ie iddAnoniem: 139967 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:37:
[...]
Mag ik Jou vragen met wie jij bedoel met " we krijgen hier nogal eens mensen met................" werkt jij bij KPN ofzo? En het verhaal over dat jij slechte dingen hoort over monteurs enz kan ik jou uit ervaring zeggen dat de mensen zelf ook van alles aan elkaar gaan prutsen als de monteur weg is.
Anoniem: 137469
Vraagje,
Spontaan krijgen we spooktelefoontjes.
Gisteren o.a 3 x. Telefoon gaat 1x maal over. Nummerweergave 0000000.
Aan de aansluitingen en telefoons niets veranderd.
Nu heb ik de replys gelezen, buiten de reacties dat het een telemarketing probleem kan zijn, geen oplossing.
HD gebeld, als advies de box even uit te zetten. 1 telefoon aansluiten en een paar dagen aankijken.
Dan even terug bellen als het probleem nog is.
Het zou ook nog een fax of sms kunnen zijn. Of iemand zit te klieren (mijn eigen woorden)
Nog meer mensen, die er vaak, of soms last van hebben.
Nu heb ik de replys gelezen, buiten de reacties dat het een telemarketing probleem kan zijn, geen oplossing.
HD gebeld, als advies de box even uit te zetten. 1 telefoon aansluiten en een paar dagen aankijken.
Het zou ook nog een fax of sms kunnen zijn. Of iemand zit te klieren (mijn eigen woorden)
Aan het begin (sinds IPB) heb ik daar last van gehad.
Het begon toen ik IPB aan gevraagd had. Na installatie van IPB is dit nog eens regelmatig aan het begin van IPB bij mij gebeurd. Heel af en toe heb ik er nog eens last van.
Mijn gevoel zegt dat het iets met testen vanuit KPN te maken heeft of iets dergelijks.
Het begon toen ik IPB aan gevraagd had. Na installatie van IPB is dit nog eens regelmatig aan het begin van IPB bij mij gebeurd. Heel af en toe heb ik er nog eens last van.
Mijn gevoel zegt dat het iets met testen vanuit KPN te maken heeft of iets dergelijks.
Anoniem: 164734
Weet iemand hoe je kunt overstappen van Tiscali ADSL + Telefonie naar KPN InternetPlusBellen. De meneer van de KPN Helpdesk zei dat het heel lastig is allemaal, omdat ik mijn telefonie nu volledige bij Tiscali heb zitten. Kan iemand mij advies geven? Ik wil graag overstappen naar KPN InternetPlusBellen, mede voor het IP-TV gebeuren wat hier straks onderdeel van wordt.
Bij tiscali alles opzeggen (kan pas aan het einde van het contract) en dan IPB aanvragen.Anoniem: 164734 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 13:41:
Weet iemand hoe je kunt overstappen van Tiscali ADSL + Telefonie naar KPN InternetPlusBellen. De meneer van de KPN Helpdesk zei dat het heel lastig is allemaal, omdat ik mijn telefonie nu volledige bij Tiscali heb zitten. Kan iemand mij advies geven? Ik wil graag overstappen naar KPN InternetPlusBellen, mede voor het IP-TV gebeuren wat hier straks onderdeel van wordt.
Weet niet als je nummer mee verhuisd kan worden.
Dat het niet kan vertellen ze me al vanaf Augustus 2005Anoniem: 168077 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 09:21:
Volgende week vrijdag (17-2) word ik (eindelijk) aangesloten op IPB (ik heb nu een ISDN aansluiting.)

Maar toch zijn er al diverse mensen aangesloten op IPB met ISDN.
Momenteel kan de KPN je nummer niet overzetten van een andere telefonie aanbieder naar IPB.supermm schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:38:
[...]
Bij tiscali alles opzeggen (kan pas aan het einde van het contract) en dan IPB aanvragen.
Weet niet als je nummer mee verhuisd kan worden.
Wat je als tussen oplossing zou kunnen doen is om eerst je nummer te laten overzetten naar een gewone telefoonlijn van de kpn en dan ook er direct DDSL bij aan te vragen.Nadeel hiervan is de extra kosten plus dat je er daarna eerst 2 maanden aan vast zit voordat je IPB kunt aanvragen.
Waarschijnlijk tamelijk offtopic, maar ik zou niet weten waar ik anders heen moet.
Ik heb dus 3 dagen geleden IPB aangevraagd, via de Mozilla Firefox browser.
Na op "bestel" geklikt te hebben, kreeg ik weer het startscherm van KPN weer terug (eerste pagina van de bestelformulier). En verder helemaal geen mededeling van "uw bestelling is voltooid". Ook mijn e-mail box bleef leeg.
Nu, 3 dagen later en nog steeds geen reactie gehad te hebben van KPN heb ik maar eens besloten om ze te gaan bellen.
Ik kreeg na een kwartier lang wachten - uiteraard - de mededeling dat ik maar even een paar dagen moest afwachten en dan maar terug moest bellen. Het kon volgens hun namelijk 5 dagen duren eer dat de bestelling bij hun doorgevoerd was.
Ik heb er mijn twijfels over, is het nou zo moeilijk om gelijk na de bestelling een e-mail te sturen met een bevestiging? Hebben jullie dat ook allemaal gehad?
Of zit ik met het feit dat ik Mozilla gebruikt heb en dus FF iets niet goed heeft onvangen (?) en de bestelling dus helemaal niet doorgevoerd is naar KPN?
Alvast bedankt.
Ik heb dus 3 dagen geleden IPB aangevraagd, via de Mozilla Firefox browser.
Na op "bestel" geklikt te hebben, kreeg ik weer het startscherm van KPN weer terug (eerste pagina van de bestelformulier). En verder helemaal geen mededeling van "uw bestelling is voltooid". Ook mijn e-mail box bleef leeg.
Nu, 3 dagen later en nog steeds geen reactie gehad te hebben van KPN heb ik maar eens besloten om ze te gaan bellen.
Ik kreeg na een kwartier lang wachten - uiteraard - de mededeling dat ik maar even een paar dagen moest afwachten en dan maar terug moest bellen. Het kon volgens hun namelijk 5 dagen duren eer dat de bestelling bij hun doorgevoerd was.
Ik heb er mijn twijfels over, is het nou zo moeilijk om gelijk na de bestelling een e-mail te sturen met een bevestiging? Hebben jullie dat ook allemaal gehad?
Of zit ik met het feit dat ik Mozilla gebruikt heb en dus FF iets niet goed heeft onvangen (?) en de bestelling dus helemaal niet doorgevoerd is naar KPN?
Alvast bedankt.
Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk
Anoniem: 165469
Laatst nog voor iemand via internet besteld. Bestelling: 27 januari, allereerste Emailbevestiging: 31 januari.Ik heb er mijn twijfels over, is het nou zo moeilijk om gelijk na de bestelling een e-mail te sturen met een bevestiging? Hebben jullie dat ook allemaal gehad?
Anoniem: 168077
Is er ook wat bekend over de ervaringen hiervan,svijf schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 17:45:
[...]
Dat het niet kan vertellen ze me al vanaf Augustus 2005![]()
Maar toch zijn er al diverse mensen aangesloten op IPB met ISDN.
of wordt dit nog beschouwd als een pilottraject??
Ik ga in ieder geval morgen eens contact zoeken met de KPN in A'dam ..
Bij de weg,
Dat KPN-IPB'ers altijd onderling gratis kunnen bellen, is bekend.
Maar hoe zit het straks met IPB'ers tussen KPN en Planet?
(Mij lijkt 't ook 'n stomme vraag, maar je weet nooit...
)
(Mij lijkt 't ook 'n stomme vraag, maar je weet nooit...

Anoniem: 152867
Ik heb er ook last van gehad:Anoniem: 137469 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 10:59:
Vraagje,
ik gebruikte Utorrent om te downloaden.
Probleem met dit progamma is dat er teveel connecties zijn,waardoor het telefonie gedeelte van IPB
niet meer werkte.(zie elders in het forum)
Ik was of in gesprek of ik kreeg geen kiestoon, dus slecht bereikbaar.
En ik had spooktelefoontjes.
Ik ben overgestapt op bitlord, en heb geen problemen meer.
Idd, je bent niet de eerste die het vraagtAnoniem: 157064 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:59:
Bij de weg,
(Mij lijkt 't ook 'n stomme vraag, maar je weet nooit...)

http://www.planet.nl/plan...33353/sc=34315b/sc=dc2fd9Bellen en Videobellen naar andere gebruikers van InternetPlusBellen is altijd gratis. Belt u buiten uw BelOnbeperkt voordeelpakket naar vaste nummers in Nederland, dan betaalt u een vast tarief per minuut en een vast starttarief. Hieronder vindt u de overzichtelijke en lage tarieven.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 154415
EN ....bellen tussen jou vaste telefoonnummer en 08442 nummer is ook gratisHoedje schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 20:34:
[...]
Idd, je bent niet de eerste die het vraagt, maar goed voor de allerlaatste keer:
[...]
http://www.planet.nl/plan...33353/sc=34315b/sc=dc2fd9
Nice TSEdmund schreef op zondag 05 februari 2006 @ 22:03:
Pakket Down Up InternetPlusBellen Direct ADSL Go 1,5 Mb/s 256 Kb/s 34,95 21,95 Lite 3 Mb/s 512 Kb/s 42,95 29,95 Basic 6 Mb/s 768 Kb/s 59,95 49,95 Extra 8-12 Mb/s 1.024 Kb/s 79,95 74,95
Als eerste: is het 3 Mb/s als in MegaByte of als in Megabit? Ik kan het antwoord nérgens vinden.
Als tweede: hoe ervaar jij de gemiddelde snelheid van de internetverbinding? Ikzelf zit zo ongeveer 1400 meter van de wijkcentrale (http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm).
Nou ik heb gisteren een korte training af gerond en daar stonden er een paar met een open webinterface. Zou niet weten of dat ook voor iedereen beschikbaar word maar het kan dus wel zoals ik gisteren gezien heb.Belangrijkste nadeel van de Experia Box: configuratie is alleen via Mijn KPN mogelijk. De lokale configuratiemenu's die je kunt zien in de handleidingen van Siemens, SMC en Solcon zijn voor KPN-klanten niet benaderbaar. Firmware updates kun je er ook niet zelf in zetten: dat wordt door KPN op afstand gedaan.
Anoniem: 154872
Woensdag eindelijk via "mijn kpn" mijn abonnement kunnen wijzigen in Lite. Heeft iemand een idee hoelang het duurt voor de wijziging is doorgevoerd??
Weet jij dan misschien ook wat meer over het gebruik van de usb-key icm experiabox?? Welke werken wel/niet, wat adviseert men??Hurricane schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:53:
[...]
Nou ik heb gisteren een korte training af gerond en daar stonden er een paar met een open webinterface. Zou niet weten of dat ook voor iedereen beschikbaar word maar het kan dus wel zoals ik gisteren gezien heb.
Ik heb nu een 2-maandelijkse vaste last van 77 euro ex. voor ADSL GO en ISDN2 ..
als ik over zou gaan op IPB, zou ik 35 euro per maand gaan betalen..
k zou hier dus weinig mee opschieten.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Ja en je gesprekkosten ?whitehouse schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:56:
Ik heb nu een 2-maandelijkse vaste last van 77 euro ex. voor ADSL GO en ISDN2 ..
Anoniem: 115102
@Katbankatban schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 16:34:
[...]
Ik heb de experia zelf geïnstalleerd en ik heb dit zelf op een heel gemakkelijke manier opgelost: Ik heb het snoertje dat naar de telefoon boven gaat in een contactdoos aangesloten. Het snoertje dat naar de telefoon beneden gaat, heb ik in DEZELFDE contactdoos aangesloten (dus binnenin). Als je dan het snoertje dat uit de tel1 van de Experia komt in die contactdoos aansluit, ben je klaar!!! Bij mij werkt het perfect. Ik heb er dan wel de alarminstallatie nog tussen zitten, maar het principe is hetzelfde. Het alarm werkt nu trouwens als vanouds. Belt bij alarm probleemloos naar mijn gsm en ik kan zonder problemen mijn alarm aan- of uitzetten met mijn gsm!!!
Heb jij alleen ipb, of heb je naast dit abonnement ook nog een extra telefoonlijn.
Was namelijk vanmorgen even bij primafoon, daar vertelde ze dat het niet aan te raden was. (ja ik weet het is technisch mogelijk). Maar vertrouw liever om een tweaker die er mee werkt.
Anoniem: 167550
Ik kan niet mijn nummer via mijn KPN doorschakelen.
Komt dit omdat ik nog niet geporteerd ben of is dit een fout waarvoor ik de helpdesk moet bellen?
Komt dit omdat ik nog niet geporteerd ben of is dit een fout waarvoor ik de helpdesk moet bellen?
gesprekskosten van IPB zijn hetzelfde als gesprekskosten bij ISDN2 Belbasis. Hier zou ik dus geen winst op behalen.
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Anoniem: 149630
Volgens mijn berekening betaal je nu EUR 77*1,19(BTW)/2(maandelijkse rekening)=45,82 per maand en straks EUR 34,95 inclusief BTW. Scheelt toch EUR 10,87 per maand als je gesprekskosten gelijk zijn.whitehouse schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:56:
Dus je belt nier meer dan €10,- per maand ?whitehouse schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:06:
[...]
gesprekskosten van IPB zijn hetzelfde als gesprekskosten bij ISDN2 Belbasis. Hier zou ik dus geen winst op behalen.
Goh redde ik dat maar :-)
Ik weet alleen dat de experiabox maar 1 usb device kan adresseren. Dus een usb-hub heeft geen zin. Welke merken zou ik eigenlijk niet weten,is niets over gezegt. Wel over het feit dat de experiabox maar 2 partities aankan op dit moment en dat worden er waarschijnlijk nog wat meer. Moet ook Fat16 of Fat32 zijn.Anoniem: 156915 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:52:
[...]
Weet jij dan misschien ook wat meer over het gebruik van de usb-key icm experiabox?? Welke werken wel/niet, wat adviseert men??
Je kan in de open webinterface ook de servernaam veranderen bij het gebruik van de experia. Nu is dat volgens mij SX551.....enz en dan kan je er zelf een naam aan geven.
Wanneer ben je om gegaan naar IPB dan? Kijk eerst eens of je geporteert bent. (Trek de stekker vanaf de splitter naar de telefooningang eruit en draai je eigen nummer. Gaat de telefoon over dan ben je geporteerd. Kan 3 dagen duren kan ook 10 dagen duren. Erg verschillend)Anoniem: 167550 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:02:
Ik kan niet mijn nummer via mijn KPN doorschakelen.
[ Voor 27% gewijzigd door Hurricane op 10-02-2006 12:40 ]
Anoniem: 167550
Dat begrijp ik wel, maar mijn vraag was het volgende:[...]
Wanneer ben je om gegaan naar IPB dan? Kijk eerst eens of je geporteert bent. (Trek de stekker vanaf de splitter naar de telefooningang eruit en draai je eigen nummer. Gaat de telefoon over dan ben je geporteerd. Kan 3 dagen duren kan ook 10 dagen duren. Erg verschillend)
Als mijn nummer nog niet geporteerd is (en dat is nog zo) klopt het dan dat ik mijn telefoon niet via "mijn KPN" kan doorschakelen? Of zit er een fout bij KPN?
Vorige week vrijdag heb ik IPB gekregen en ben nog niet geporteerd, hoe lang duurt dit meestal?
Als je mijn tekst had gelezen dan had je gezien dat het porteren 3 dagen kan duren maar ook wel 10 dagen. Da's erg verschillende. En nee je kan nog niet via kpn.com doorschakelen omdat de telefoon nu nog op de oude manier binnen komt en via de nieuwe manier weggaat. Vanaf het moment dat je geporteert bent kan je alles via kpn.com regelen. Dus ook voicemail e.d. want die werken nu ook nog niet.Anoniem: 167550 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:48:
[...]
Dat begrijp ik wel, maar mijn vraag was het volgende:
Als mijn nummer nog niet geporteerd is (en dat is nog zo) klopt het dan dat ik mijn telefoon niet via "mijn KPN" kan doorschakelen? Of zit er een fout bij KPN?
Vorige week vrijdag heb ik IPB gekregen en ben nog niet geporteerd, hoe lang duurt dit meestal?
Ik heb afgelopen zondag mijn bestelling gedaan via de KPN website. Tot op heden (nu vrijdag) nog niets ontvangen. Ook geen e-mail met de bevestiging van de bestelling.
Net gebeld met KPN en zij geven aan dat hij niet kan zien of de bestelling is doorgekomen (!) Zijn advies is om over een wek nog eens terug te bellen.
Iemand andere ervaringen of is dit 'normaal'.
Net gebeld met KPN en zij geven aan dat hij niet kan zien of de bestelling is doorgekomen (!) Zijn advies is om over een wek nog eens terug te bellen.
Ondersteunende harddisks en flash-disks zijn al in dit topic voorbij gekomen. Even zoeken dus voor de mensen die het willen weten.Hurricane schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:37:
[...]
Ik weet alleen dat de experiabox maar 1 usb device kan adresseren. Dus een usb-hub heeft geen zin. Welke merken zou ik eigenlijk niet weten,is niets over gezegt. Wel over het feit dat de experiabox maar 2 partities aankan op dit moment en dat worden er waarschijnlijk nog wat meer. Moet ook Fat16 of Fat32 zijn.
Edit:
[rml]Egdelwonk in "[ KPN] VoIP dienst InternetPlusBellen dee..."[/rml]
Andere manier om te controleren of je geporteerd bent (stond ook al eerder in dit topic):Je kan in de open webinterface ook de servernaam veranderen bij het gebruik van de experia. Nu is dat volgens mij SX551.....enz en dan kan je er zelf een naam aan geven.
[...]
Wanneer ben je om gegaan naar IPB dan? Kijk eerst eens of je geporteert bent. (Trek de stekker vanaf de splitter naar de telefooningang eruit en draai je eigen nummer. Gaat de telefoon over dan ben je geporteerd. Kan 3 dagen duren kan ook 10 dagen duren. Erg verschillend)
neem de hoorn op, druk 2x op *. Hoor je een kiestoon dan ben je nog niet geporteerd, hoor je geen kiestoon, dan ben je wel geporteerd.
Als je nog niet geporteerd bent gaat er waarschijnlijk ook een "verborgen" lampje direct rechts naast "USB" branden. Deze geeft aan dat je nog via PSTN / ISDN belt.
Edit:
Het staat in de TS:
Porteren gebeurt door de KPN. In principe zouden daar 3 werkdagen voor nodig moeten zijn, maar de praktijk leert dat het wel kan oplopen tot een dag of 8. Technisch gesproken zou het porteren overigens vrijwel direct kunnen gebeuren, maar de KPN mag van de Opta zichzelf niet voortrekken boven andere Telco's. Je kunt testen of je geporteerd bent door te bellen naar **. Hoor je dan geen kiestoon dan ben je geporteerd. Na portering kun je de splitter en het kabeltje naar de Lijn-poort verwijderen. Ook de inkomende geprekken lopen dan via de ADSL-poort.
[ Voor 25% gewijzigd door Joen op 10-02-2006 13:48 ]
[quote]JeroenM_tbs schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:44:
[...]
Ondersteunende harddisks en flash-disks zijn al in dit topic voorbij gekomen. Even zoeken dus voor de mensen die het willen weten.
Klopt, maar volgende blijkt:
Canyon CN-USB20BFD0512RC en Fujitsu PD-16 zijn voor zover ik kan zien niet makkelijk te krijgen.
Kingston: ik heb een kingston 64mb uitgeprobeerd, maar nee dus, werkt niet!! Er zijn natuurlijk wel wat verschilende usb keys van kingston. Dus als er mensen zijn die een key hebben die wel goed werkt, graag zovolledig mogelijk aangeven om welke het gaat. je kunt dit vinden door bij eigenschappen/hardware van de usb key te kijken.
[...]
Ondersteunende harddisks en flash-disks zijn al in dit topic voorbij gekomen. Even zoeken dus voor de mensen die het willen weten.
Canyon CN-USB20BFD0512RC en Fujitsu PD-16 zijn voor zover ik kan zien niet makkelijk te krijgen.
Kingston: ik heb een kingston 64mb uitgeprobeerd, maar nee dus, werkt niet!! Er zijn natuurlijk wel wat verschilende usb keys van kingston. Dus als er mensen zijn die een key hebben die wel goed werkt, graag zovolledig mogelijk aangeven om welke het gaat. je kunt dit vinden door bij eigenschappen/hardware van de usb key te kijken.
Ik zou als ik IPB-klant zou zijn gewoon niets op die USB-poort aansluiten. Ik zou er een aparte PC voor inzetten of een specifieke losse printerserver of fileservertje (bijvoorbeeld van Sitecom).
Zeker na de verhalen hier te hebben gelezen over traagheid van die USB-poort en de beperkte functionaliteit van de Experia voor die USB-poort.
Maar het is inderdaad wel handig als mensen die het getest hebben et in dit topic vermelden met daarbij ook enkele technische eigenschappen: soort apparaat (printer, opslagvolume), merk, type, opslagcapaciteit, partities, besturingssysteem op PC('s), instellingen op PC's,(indien directe toegang totExperia) evt. gemaakte instellingen in Experia mbt de USB-poort.
Allicht dat de topicstarter in de topicstart dan een lijstje kan bijhouden met goed en niet goed functionerende apparaten op de USB-poort van de Experiabox.
Zeker na de verhalen hier te hebben gelezen over traagheid van die USB-poort en de beperkte functionaliteit van de Experia voor die USB-poort.
Maar het is inderdaad wel handig als mensen die het getest hebben et in dit topic vermelden met daarbij ook enkele technische eigenschappen: soort apparaat (printer, opslagvolume), merk, type, opslagcapaciteit, partities, besturingssysteem op PC('s), instellingen op PC's,(indien directe toegang totExperia) evt. gemaakte instellingen in Experia mbt de USB-poort.
Allicht dat de topicstarter in de topicstart dan een lijstje kan bijhouden met goed en niet goed functionerende apparaten op de USB-poort van de Experiabox.
Nee, ik heb naast ipb van HetNet (ben tester!!) geen extra telefoonlijn. Alarm werkt dus via ipb. Doormeldingen gaan naar mijn gsm. Alarmmeldingen komen via ipb probleemloos binnen en ook kan ik nog steeds mijn alarm op afstand aan- en uitzetten en ook uitluisteren. Erg fijn!! Het is trouwens een alarm van Nuon, oorspronkelijk merk is Powermax. Deze is helemaal zelf te programmeren en draadloos.Anoniem: 115102 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:02:
[...]
@Katban
Heb jij alleen ipb, of heb je naast dit abonnement ook nog een extra telefoonlijn.
Was namelijk vanmorgen even bij primafoon, daar vertelde ze dat het niet aan te raden was. (ja ik weet het is technisch mogelijk). Maar vertrouw liever om een tweaker die er mee werkt.
[quote]Anoniem: 156915 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:05:
Mijn usbstick van Qmotion 1 Gb werkt op de experia perfect. Kostte 69 euri. Voor een harde schijf uit een oude pc had ik een externe behuizing gekocht en ook die werkt!!JeroenM_tbs schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:44:
[...]
Werken allebei best snel en heb je er nog veel moeten instellen in Windows?
Welke Windows-versie gebruik je?
Heeft de exaterne harde schijf een eigen voeding?
Kortom: kun je gedetaileerd aangeven hoe de 2 situaties exact waren?
Externe harde schijf heeft een eigen voeding.Joen schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:40:
Werken allebei best snel en heb je er nog veel moeten instellen in Windows?
Windows XP
Mijn pc is met de siemens adapter draadloos met de experia verbonden.
Heb een map met 60 mb op de harde schijf gezet. Dit duurde 2 minuten en 15 sec.
Heb dezelfde map op de usbstick gezet. Dit duurde 3 minuten en 50 sec.
De harde schijf gebruik ik als backup voor alle data op mijn pc. Om te voorkomen dat ik steeds alle data naar de harde schijf moet kopiëren, gebruik ik SyncBack. Hiermee worden alleen de nieuwe of gewijzigde bestanden naar de harde schijf gekopieerd!!
De usb van mijn experia wordt niet zichtbaar in Mijn netwerklocaties. Ik kan hem zo benaderen: Ga naar Start, ga naar Zoeken, ga naar Computers of personen, ga naar Computer op het netwerk, in het veld invullen: 192.168.2.1, klik op Zoeken. Rechts wordt dan de usbaansluiting (Gigaset fileserver) zichtbaar. Hierop dubbelklikken en je bent in je stick of schijf. Als je daarop dan rechtsklikt, kun je een netwerkverbinding maken die daarna altijd in Mijn computer staat.
N.b. soms wordt bij mij de Gigaset fileserver niet zichtbaar!!! Als ik dan de Experia ff uit- en aanzet, lukt het daarna wel. Succes!!!
Anoniem: 115102
Bedankt voor je bericht.katban schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Nee, ik heb naast ipb van HetNet (ben tester!!) geen extra telefoonlijn. Alarm werkt dus via ipb. Doormeldingen gaan naar mijn gsm. Alarmmeldingen komen via ipb probleemloos binnen en ook kan ik nog steeds mijn alarm op afstand aan- en uitzetten en ook uitluisteren. Erg fijn!! Het is trouwens een alarm van Nuon, oorspronkelijk merk is Powermax. Deze is helemaal zelf te programmeren en draadloos.
Mooi dat het probleemloos werkt, leverd dat trouwens nog wat op als tester
Als ik allemaal zo lees kan ik het nu dus rustig aan vragen bij KPN.
Gesprekken tussen ipb-ers van KPN, Planet en HetNet zijn altijd gratis, volgens helpdesk KPN Internetplusbellen (die ik aan de lijn kreeg via 0900-1905: helpdesk van Planet).Anoniem: 157064 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:59:
Bij de weg,
(Mij lijkt 't ook 'n stomme vraag, maar je weet nooit...)
Heb jij zo'n mooie centrale waar alles in 1 zit?katban schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:24:
[...]
Nee, ik heb naast ipb van HetNet (ben tester!!) geen extra telefoonlijn. Alarm werkt dus via ipb. Doormeldingen gaan naar mijn gsm. Alarmmeldingen komen via ipb probleemloos binnen en ook kan ik nog steeds mijn alarm op afstand aan- en uitzetten en ook uitluisteren. Erg fijn!! Het is trouwens een alarm van Nuon, oorspronkelijk merk is Powermax. Deze is helemaal zelf te programmeren en draadloos.
Dat het werkt is idd geen enkel probleem.
Maakt voor geen enkel systeem uit.
Bij jou alarm mag het. Zit niet op een meldkamer aangesloten.
ff offtopic, je hebt je alarm toch niet aangemeld bij je verzekering?
Ja. Googel maar s op Powermax. Ideaal!!! Als je m bij Nuon koopt, kun je m ook laten aansluiten op een meldkamer (als je geen ipb hebt).svijf schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 20:56:
[...]
Heb jij zo'n mooie centrale waar alles in 1 zit?
Dat het werkt is idd geen enkel probleem.
Maakt voor geen enkel systeem uit.
Bij jou alarm mag het. Zit niet op een meldkamer aangesloten.
ff offtopic, je hebt je alarm toch niet aangemeld bij je verzekering?
Nee, niet aangemeld bij verzekering. Ik ken het probleem.
Ik ken hemkatban schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 21:39:
[...]
Ja. Googel maar s op Powermax. Ideaal!!! Als je m bij Nuon koopt, kun je m ook laten aansluiten op een meldkamer (als je geen ipb hebt).
Nee, niet aangemeld bij verzekering. Ik ken het probleem.
De powermax is wel goedgekeurd om op een meldkamer aangesloten te mogen worden, alleen alle componenten die erbij horen niet. Mja, de meldkamer waar bv. Nuon mee komt, kijkt niet zo nauw.
En, wat jij volgens mij niet hebt gedaan, meestal wordt er een combipakket aangeboden. x per maand, incl. doormelding naar een meldkamer, incl. montage enz. enz.
Na 3 of 5 jaar heb je hem 3x betaald.
Ben dus geen voorstander van de Visonic of Powermax of enz. enz.
Heb zelf 2x zo'n centrale gemonteerd. Wel makkelijk idd.
Mja, binnenkomen en centrale van de pui is secondenwerk. Gelijk geen sirene meer en geen doormelding.
Maar we dwalen af
Ik heb al een tijdje IPB en daarbij ook een Persoonlijk Nummer (PN), nu had ik het volgende probleem sinds vorige week (of eerder maar niet gemerkt), door 2de lijn HD in het verleden was dit PN aan tel2 toegewezen wat werkte, doorschakelingen gemaakt indien Tel1 ingesprek naar Tel2 en andersom.
Nu kwam ik er verleden week achter dat naar Het PN gebelt kon worden en dat de telefoon overging maar wanneer je opneemt de lijn dood was, bij het uitbellen met het PN op Tel2 wel een kiestoon en nummer wordt gebelt maar ook de lijn dood.
Dit gemeld aan de HD en deze belde na 3 dagen we hebben wat gedaan en het werkt weer, nou mooi niet dus mijn geporteerde nummer weer op beide poorten, weer gebelt en na dat ik teruggebelt zou worden wat niet gebeurde ontdekte ik dat de expiriabox een keiharde reset had gehad en alle instelling weer op de fabrieks instellingen stonden (wireless uit, key niet meer aanwezig enz.)
Uiteindelijk zelf instellingen voor zover zelf mogelijk terug gezet en de HD maar weer gebeld waar men mij doodleuk vertelde dat de PN's niet meer werkten door een probleem en dat KPN deze uit de "lucht" heeft gehaald tot dat het probleem is opgelost, en dat mijn begin situatie met de doorschakelingen niet mogelijk is op dit moment en de de medewerker van de HD ook niet wist hoelang de problemen met de PN's gingen duren.
Heeft iemend de zelfde ervaring met dit problem of komt dit bekend voor?
Wat mij uitermate irriteerd is dat er wat wordt gedaan door de KPN zonder dat de gebruiker op de hoogte wordt gebracht wat ze doen laat staan wat dan de gevolgen zijn.
Gerwin
Nu kwam ik er verleden week achter dat naar Het PN gebelt kon worden en dat de telefoon overging maar wanneer je opneemt de lijn dood was, bij het uitbellen met het PN op Tel2 wel een kiestoon en nummer wordt gebelt maar ook de lijn dood.
Dit gemeld aan de HD en deze belde na 3 dagen we hebben wat gedaan en het werkt weer, nou mooi niet dus mijn geporteerde nummer weer op beide poorten, weer gebelt en na dat ik teruggebelt zou worden wat niet gebeurde ontdekte ik dat de expiriabox een keiharde reset had gehad en alle instelling weer op de fabrieks instellingen stonden (wireless uit, key niet meer aanwezig enz.)
Uiteindelijk zelf instellingen voor zover zelf mogelijk terug gezet en de HD maar weer gebeld waar men mij doodleuk vertelde dat de PN's niet meer werkten door een probleem en dat KPN deze uit de "lucht" heeft gehaald tot dat het probleem is opgelost, en dat mijn begin situatie met de doorschakelingen niet mogelijk is op dit moment en de de medewerker van de HD ook niet wist hoelang de problemen met de PN's gingen duren.
Heeft iemend de zelfde ervaring met dit problem of komt dit bekend voor?
Wat mij uitermate irriteerd is dat er wat wordt gedaan door de KPN zonder dat de gebruiker op de hoogte wordt gebracht wat ze doen laat staan wat dan de gevolgen zijn.
Gerwin

Aaah, kijk eens aan! Bedankt!Anoniem: 166561 schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 18:41:
[...]
Gesprekken tussen ipb-ers van KPN, Planet en HetNet zijn altijd gratis, volgens helpdesk KPN Internetplusbellen (die ik aan de lijn kreeg via 0900-1905: helpdesk van Planet).
Anoniem: 165469
Is er eigenlijk al eens ooit een uitspraak door KPN gedaan wanneer Voicemail in Email gaat werken? Vraag me af wat de tijdrovende factor is dat dit nog steeds niet werkt.
Ik heb afgelopen week een videotelefoon ontvangen (het wired model, de KPN houston). Uitgaand bellen werkt nog niet(als de PN nummers dichtstaan dan zou dat de verklaring kunnen zijn), gebeld worden vanaf een ipb lijn werkt, gebeld worden vanaf een GSM geeft een reboot van de beeldtelefoon. Bij de helpdesk was ik de eerste met een beeldtelefoonprobleem (bij een medewerker met een half jaar IPB helpdesk ervaring). Wordt ongetwijfeld vervolgd.....
[ Voor 1% gewijzigd door joop99 op 11-02-2006 11:22 . Reden: typo ]
Is het mogelijk poorten open te zetten voor bijvoorbeeld azureus (torrent programma), msn, games etc.?
edit: ik zie net dit staan in start-topic:
edit: ik zie net dit staan in start-topic:
Wat is 'niet te veel'? 5 torrents tegelijk moet toch wel kunnen?Torrents
Let bij het gebruik van torrents op dat je niet teveel verbindingen maakt. Er worden dan zoveel verbindingen gemaakt dat er niets meer overblijft voor telefonie. Je bent dan slecht bereikbaar
[ Voor 62% gewijzigd door Reemster op 11-02-2006 15:30 ]
Nee dat is met deze firmware nog niet mogelijk. Het enigste wat je kan doen is via kpn.com je pc in de DMZ zetten en op die manier helemaal geen firewall hebben. Met de nieuwe firmware kan je via de webinterface alles zelf aanpassen.
Blijven bellen. Er wordt druk aangemeld en er gaat regelmatig wat mis. Die ervaring heb ik ook, heb me via Planet op uitnodiging aangemeld. Stond er gisteren ineens in hun systeem dat alles opgeleverd was. Na navraag bleek het dat het om de ADSL aanvraag van 3 jaar geleden ging. De aanvraag van IPB wordt door KPN IPB HD behandeld, mijn aanvraag is nog in behandeling, zou binnen 8 dagen uitgeleverd gaan worden. Ben benieuwd.barron schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:06:
Ik heb afgelopen zondag mijn bestelling gedaan via de KPN website. Tot op heden (nu vrijdag) nog niets ontvangen. Ook geen e-mail met de bevestiging van de bestelling.
ik ziet hier met 2 pc's verbonden aan een netgear router. dus als ik die experia box in dmz zet dan heb ik nog de firewall van mn router toch? Voor zover ik weet heeft mn huidige modem (zeelandnet) geen firewall oid, dus de experia box in dmz is dan hetzelfde als wat ik nu heb?Hurricane schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 15:08:
Nee dat is met deze firmware nog niet mogelijk. Het enigste wat je kan doen is via kpn.com je pc in de DMZ zetten en op die manier helemaal geen firewall hebben. Met de nieuwe firmware kan je via de webinterface alles zelf aanpassen.
en wanneer komt die nieuwe firmware dan? en wordt dat automatisch geupdate?
Je kan DMZ maar voor 1 IP adres instellen. Dus voor 1 pc is het mogelijk of je moet er weer "iets" tussenzetten die dan het internet weer deelt met zijn eigen dhcp server enz....
Die nieuwe firmware word vanuit het landelijk 's nachts erop gezet. Hoef je dus zelf niets voor te doen. Duurt denk ik niet zo heel lang meer.
Die nieuwe firmware word vanuit het landelijk 's nachts erop gezet. Hoef je dus zelf niets voor te doen. Duurt denk ik niet zo heel lang meer.
[ Voor 32% gewijzigd door Hurricane op 11-02-2006 17:04 ]
Das geen probleem, aangezien t maar voor 1 pc nodig is
Ik denk dat ik dan maandag maar es dat spul ga bestellen. Er vanuitgaande dat er verder geen ernstige nadelen aan kleven

Anoniem: 40243
Heb vandaag alles aangesloten (eitje)
Internetten en bellen gaan goed, maar ik vond het erg rustig thuis
En wat blijkt kan ik niet gebeld worden
Ik heb al contact gehad met de helpdesk, ik hoop dat ze het snel verhelpen kunnen (wel lekker rustig zo
)
Als ik via newsleecher aan het downloaden ben en ik ga bellen is de lijn niet zuiver meer, heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
Internetten en bellen gaan goed, maar ik vond het erg rustig thuis

En wat blijkt kan ik niet gebeld worden

Ik heb al contact gehad met de helpdesk, ik hoop dat ze het snel verhelpen kunnen (wel lekker rustig zo
Als ik via newsleecher aan het downloaden ben en ik ga bellen is de lijn niet zuiver meer, heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
Anoniem: 160786
Download snelheid erg laag.
Ongeveer 1/4 van normaal. Heb ook speedtest gedaan op: speedtest.nl
Daar wordt zeer lage snelheid bevestigd.
Nog andere mensen met vergelikkbare probemen?
Omgeving eindhoven.
Ongeveer 1/4 van normaal. Heb ook speedtest gedaan op: speedtest.nl
Daar wordt zeer lage snelheid bevestigd.
Nog andere mensen met vergelikkbare probemen?
Omgeving eindhoven.
Speedtest geeft sowieso nooit betrouwbare resultaten: er downloaden met de dag steeds meer mensen daar.
Beter is om een 10mb.bin of 100mb.bin bestand te downloaden vanaf een locatie binnen het KPN-netwerk zelf. Dan pas weet je betrouwbaar wat je snelheid is. Buiten het netwerk van KPN hangt de snelheid ook erg af vanaf welke server je iets download en dus ook hoe druk het op die server is. En zoals ik net zeg: Speedtest wordt door heel veel (misschien TE veel) mensen al gebruikt.
Beter is om een 10mb.bin of 100mb.bin bestand te downloaden vanaf een locatie binnen het KPN-netwerk zelf. Dan pas weet je betrouwbaar wat je snelheid is. Buiten het netwerk van KPN hangt de snelheid ook erg af vanaf welke server je iets download en dus ook hoe druk het op die server is. En zoals ik net zeg: Speedtest wordt door heel veel (misschien TE veel) mensen al gebruikt.
Zodra ik (maar 2) torrents neer wil halen , kan ik niet meer bellen of gebeld worden .
Weet iemand waarom niet en hoe dit is te verhelpen?
Heb azureus en Utorrent geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Experiabox via mijn kpn eigen ip op server gezet, torrents gaan prima maar bellen of gebeld worden ho maar, na stoppen torrent programma en reset experia weer ok.
tips/truucs? of just kpn en wil het niet?
Heb azureus en Utorrent geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Experiabox via mijn kpn eigen ip op server gezet, torrents gaan prima maar bellen of gebeld worden ho maar, na stoppen torrent programma en reset experia weer ok.

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
kzie wel een aantal slechte dingen hier. kga eerst kpn es een mailtje sturen en vragen wat ze antwoorden.
Anoniem: 168397
Trage lijn omgeving Eindhoven ?
geen problemen hier, sinds 4 dagen IPB en alles werkt fijn, ook DMZ
Tipje over snelheid, www.speedtest.ch , .nl heeft soms te veel testers en is traag, of probeer nuria eens ?
geen problemen hier, sinds 4 dagen IPB en alles werkt fijn, ook DMZ
Tipje over snelheid, www.speedtest.ch , .nl heeft soms te veel testers en is traag, of probeer nuria eens ?
De client waarmee je torrents download gebruikt zoveel mogelijk verbindingen. Hij gebruikt er zelfs zoveel dat er geen verbinding meer overblijft voor het bellen. Kijk eens in de opties van je client en zet het aantal verbindingen omlaag. Ikzelf heb het extreem laag staan. Namelijk op 7. Maarja ik gebruik ook zo goed als geen torrents.scorpio schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:06:
Zodra ik (maar 2) torrents neer wil halen , kan ik niet meer bellen of gebeld worden .
Heb azureus en Utorrent geprobeerd met hetzelfde resultaat.![]()
Anoniem: 153620
probeer deze is. Dummy donwloaden. Upload kun je dus niet meten.Anoniem: 168397 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:31:
geen problemen hier, sinds 4 dagen IPB en alles werkt fijn, ook DMZ![]()
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Bedankt voor je tip!Anoniem: 168397 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:31:
Bedankt voor de tip!Anoniem: 168397 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 23:31:
Anoniem: 83290
Zou de Draytek Vigor 2800VG ADSL VoIP/modem/router WiFi Annex A gebruikt kunnen worden ipv de experia box van KPN?
Je moet de experia box gebruiken.Anoniem: 83290 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 14:44:
Zou de Draytek Vigor 2800VG ADSL VoIP/modem/router WiFi Annex A gebruikt kunnen worden ipv de experia box van KPN?
Anoniem: 83290
Is er dan al wel een soort van hack of iets dergelijks om gewoon toegang te kunnen krijgen tot je "echte" experia box?
Er zijn nu allerlij acties van kpn met gratis aansluiting, gratis eperia modem etc ...
Nu vraag ik het me het volgende af , ik ga eind deze maand verhuizen en heb nog geen telefoon lijn (enkel mobiel).
Zit het aanvragen / aansluiten van een telefoon lijn hier bij in , of krijg ik nog kosten van aanvragen telefoonnummer / telefoon lijn ?
En zit hier dan ook de kosten van de telefoon lijn al in ..., dus bijv je belbudget ?
Of is dat allemaal niet nodig ?
Nu vraag ik het me het volgende af , ik ga eind deze maand verhuizen en heb nog geen telefoon lijn (enkel mobiel).
Zit het aanvragen / aansluiten van een telefoon lijn hier bij in , of krijg ik nog kosten van aanvragen telefoonnummer / telefoon lijn ?
En zit hier dan ook de kosten van de telefoon lijn al in ..., dus bijv je belbudget ?
Of is dat allemaal niet nodig ?
[ Voor 16% gewijzigd door NoReseth op 12-02-2006 16:26 ]
Hoi,
Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd, maar het ondoenlijk om "even" een antwoord op een paar vragen weer even op te zoeken.
Vandaar dat ik deze vragen even opnieuw stel:
Welke wijzigingen die je via "mijn KPN" aangebracht hebt, zoals WPA -->WEP, DMZ enz.
gaan weer verloren na een software-update of het uit en weer aanzetten van de Experia?
Welke draadloze adapters (PMCIA of andere MET WPA-PSK) zijn geschikt om draadloos te communiceren met de modem?
(Dan denk ik aan bv. win98, winXP, en of er nog de mogelijkheid in zit bij bv. win98 om WPA PSK te beveiligen?).
Bedankt
Ik heb dit topic vanaf het begin gevolgd, maar het ondoenlijk om "even" een antwoord op een paar vragen weer even op te zoeken.
Welke wijzigingen die je via "mijn KPN" aangebracht hebt, zoals WPA -->WEP, DMZ enz.
gaan weer verloren na een software-update of het uit en weer aanzetten van de Experia?
Welke draadloze adapters (PMCIA of andere MET WPA-PSK) zijn geschikt om draadloos te communiceren met de modem?
(Dan denk ik aan bv. win98, winXP, en of er nog de mogelijkheid in zit bij bv. win98 om WPA PSK te beveiligen?).
Bedankt
Anoniem: 139967
Aan en uit zetten heb geen invloed op je instellingen wel een reset van de experia die zet alles terug in default stand dus WPAAnoniem: 157064 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 19:32:
Hoi,
Een reset zet inderdaad alle instellingen terug naar fabrieksstandaard, even uit/aan zetten niet.
Verder zijn in principe alle draadloze netwerkkaarten prima. Ze zouden theoretisch gezien allemaal moeten werken zolang ze zich maar aan de 802.11b of 802.11g standaard houden. Echter de helpdesk ondersteund alleen de door KPN meegeleverde Siemens Gigaset 108 USB adapter.
Verder zijn in principe alle draadloze netwerkkaarten prima. Ze zouden theoretisch gezien allemaal moeten werken zolang ze zich maar aan de 802.11b of 802.11g standaard houden. Echter de helpdesk ondersteund alleen de door KPN meegeleverde Siemens Gigaset 108 USB adapter.
Anoniem: 153782
Bij utorrent DHT uitschakelen hielp bij mij.scorpio schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 21:06:
Heb azureus en Utorrent geprobeerd met hetzelfde resultaat.![]()
Dank julie.Anoniem: 139967 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:58:
[...]
Aan en uit zetten heb geen invloed op je instellingen wel een reset van de experia die zet alles terug in default stand dus WPA
En een softwareUpdate op de box?
Huh???
Ik zie trouwens dat het IPB op de planet site nergens meer terug te vinden is?
(Geen links e.d. meer, en ook niet meer via de sitemap???)
Vreemd.
Misschien te druk?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 157064 op 13-02-2006 07:01 ]
http://www.planet.nl/help/Anoniem: 157064 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 06:30:
[...]
Huh???
Ik zie trouwens dat het IPB op de planet site nergens meer terug te vinden is?
(Geen links e.d. meer, en ook niet meer via de sitemap???)
Vreemd.
Misschien te druk?
Daar kan je het nog wel als product selecteren (heeft het überhaupt onder de abonnementen gestaan eigenlijk; bij mij is alles via nieuwsbrieven gegaan).
Misschien dat ze iedereen die ze gemaild hebben en die zich daarna hebben aangemeld (waaronder ik
[ Voor 8% gewijzigd door MrSleeves op 13-02-2006 10:50 ]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Dit topic is gesloten.