Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste
Acties:
  • 225.341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:31

4x2

lộn xộn quá

Veel mooier gaat het toch niet meer worden denk ik, alleen nog ff wachten tot mn witte kentekenplaatje binnen is (en grotere poelie + langere v-snaar zodat ie wat langzamer loopt) en dan eens kijken wanneer ie op zn kant ligt.

Leeg

• MrMilco
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09-02 12:54
4x2 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:05:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel mooier gaat het toch niet meer worden denk ik, alleen nog ff wachten tot mn witte kentekenplaatje binnen is (en grotere poelie + langere v-snaar zodat ie wat langzamer loopt) en dan eens kijken wanneer ie op zn kant ligt.
Leuk karretje geworden. Maar zou je er geen zijplaten in zetten? Zodat je kratjes bier er niet zo makkelijk afvallen? Of ga je alles met spanbanden vast zetten?

Zelf ooit ook het idee gehad voor achter de beta. Alleen dat idee maar over laten waaien, ivm 70cc en ruimtegebrek om de kar neer te zetten. :P

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Destruction schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:03:
[...]

Ik heb hem in die kleur gekocht ja. Hij had toen wel zwarte velgen en een andere voorvork, maar die zitten nu onder m'n andere Citta omdat ze beter waren. Wat ik daarna over had heb ik weer onder de oranje Citta geknutseld, om dat ding vervolgens weer uit elkaar te moeten halen zodat @4x2 'm achterin de auto kon meenemen :+
Ik heb toevallig een oude foto terug gevonden. Dit moet ergens in 2000/2001 zijn geweest. Mijn trots als 14 jarige :+ toen verkocht voor 300 gulden o.i.d. terwijl ze een jaar later hetzelfde bedrag in euro's ineens waard waren..

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En versie 2.0 van de aanhanger is een feit, nu rijd ie geweldig stabiel :D
Straks even beginnen om ook een trekhaakkogel op de SFX te zetten en dan eens naar mn ouders rijden (15km) om mn fiets op te halen bij wijze van test.

Leeg

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Ff een vraagje aan andere brommer/scooter knutselaars hier:

Ik heb een Vivacity snorscooter staan (nee, niet van mij), die bij koude motor flink inhoudt en dan maximaal 10km/u kan rijden. Als hij warm is rijdt-ie goed en is de topsnelheid ongeveer 28km/u. Het ding is wel van een echte sleutelaar geweest, zag ik al... De draad voor de elektrische choke was doormidden geknipt en met een kroonsteentje weer aan elkaar gemaakt 8)7 Dat heb ik dus nu gerepareerd en inmiddels start de scooter ook weer goed. De bougie (die overigens zwaar antiek was) heb ik gisteren vervangen en daarna 12km gereden, ik ga straks even kijken of ik daar dan nu iets aan kan zien.

Tips zijn welkom :) De reden dat ik niet gewoon een nieuwe choke e.d koop, budget van de eigenaar. Dat is niet al te ruim en ze hebben net flinke onkosten gehad ook. Ik wil het ding dus goed maar cheap voor ze repareren :) Dat is op zichzelf al een uitzondering, aangezien ik eigenlijk helemaal niet meer aan brommers wil werken. Laat staan brommers die niet van mijzelf zijn :P

[Voor 8% gewijzigd door Destruction op 10-04-2020 13:27]

Mitsubishi Carisma 1.6 16v '01 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 00:55
Ruikt toevallig naar onverbrande benzine ook dan? Wil gewoon niet op toeren komen met een hoop gesputter?

Denk dat hij dan gewoon verzuipt. Als de boel warm is hebben ze daar niet zo'n last meer van.

Draai die mengselschroef maar eens een slag naar buiten. (gewoon 180 of 360 graden, zodat je hem evt nog makkelijk terug kan zetten) Goede kans dat hij dan ook een stuk beter loopt. Misschien is hij ook wel eens opgevoerd geweest, en zit er nog steeds een te grote sproeier in.
Eigenlijk kan je hem dan natuurlijk het best even echt afstellen, maar om even te testen. Weet je hoe het afstellen werkt?

Of het is iets anders, kan wel meer zijn natuurlijk. Anders zou ik denk ik naar de ontsteking kijken, maar als je er al een nieuwe bougie in heb gezet, kan dat het eigenlijk ook niet meer zijn.
Het is misschien wel interessant om de kleur te bekijken, dan kan je ook zien of de afstelling een beetje goed is. Koffie met melk bruin.

[Voor 17% gewijzigd door WEBGAMING op 10-04-2020 17:59]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nog ff gekeken, maar inderdaad. De bougie heeft gewoon de juiste kleur, de verbranding is dus goed.

Koud lijkt hij echt 0,0 vermogen te hebben. Komt erg moeizaam van zijn plek gaat dan niet harder dan 10km/u. Voor zover ik kan zien heeft hij al z'n begrenzers gewoon nog, zelfs de unit in het luchtfilterhuis die 'm astma moet bezorgen :P

Stinken naar onverbrande benzine doet-ie dan weer niet echt. Het is gewoon de normale 2takt geur, eigenlijk.

Mitsubishi Carisma 1.6 16v '01 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M'n SFX doet dat ook een beetje, hoop gestotter en gesplutter en maximaal 15km/h rijden, maar niet meer dan de eerste 100-200 meter, dan doet ie het gewoon normaal.
Keer de carburateur dr af halen en schoonmaken zou mijn eerste keus zijn als de simpele dingen zoals bougie/luchtfilter ok zijn.

En in ander nieuws, m'n SFX heb ik vanmorgen even provisorisch een trekhaakkogel op gebeund en m'n projectje opgehaald bij mn ouders (15km enkele reis)
Dus nu zijn zowel de citta als de SFX gebruikt om wat zooi die niet in de kofferbak van de auto past naar m'n eigen huis te rijden.

Leeg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:05:
M'n SFX doet dat ook een beetje, hoop gestotter en gesplutter en maximaal 15km/h rijden, maar niet meer dan de eerste 100-200 meter, dan doet ie het gewoon normaal.
Keer de carburateur dr af halen en schoonmaken zou mijn eerste keus zijn als de simpele dingen zoals bougie/luchtfilter ok zijn.
Dat heb ik inderdaad al gedaan. Carb was mooi schoon van binnen, maar toch even de boel doorgeblazen/gespoeld. Ook de choke even uit de carburateur gehad, om te kijken of daar geen vuil tussen zat oid. Maar dat bleek niet het geval te zijn.

Ik denk dat het bij deze scooter wel bijna een kilometer duurt, voor-ie langzaam wakker wordt en dan z'n "vermogen" (motor gewend :+) kan gebruiken. Ergens verdenk ik de choke, maar nadat ik de rotte bedrading gefixed heb start-ie wel veel beter dan-ie eerst deed, en volgens mij is zo'n scooter choke toch vooral een aan-uit dingetje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:27

Na zo'n 11 jaar deze Vespa Citta in mijn bezit te hebben toch maar eens begonnen met opknappen. Reed er echt minimaal mee maar kan er geen afstand van doen.

Frame geschuurd, in de primer gezet en afgelakt met 2k blanke lak. Komend weekend de voorvork poten nog even spuiten en dan opnieuw assembleren .

Twijfel nog even over het motorblok, er lag een Polini Speedengine met 65cc DR, 13/13 en Proma CC onder. Behoud ik deze of terug naar de standaard carters, 50cc en 13/13? Rijd er absoluut niet snel mee, alleen het is lekker om wat power te hebben 8)

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:45
Power is idd iets wat ik ook mis. Kymco scooters zijn op zich wel degelijke, stevige en zware scooters, alleen ze missen echt vermogen. Heb nu een Naraku 72cc cilinder besteld. Die is binnen en gaat er volgende week zaterdag op, dus ik ben benieuwd naar de prestaties. Deze week een nieuwe baan begonnen waarvoor ik 70km per dag heen en weer moet rijden dus ik wil echt z.s.m. over op een geel plaatje want het voelt echt niet prettig om met een blauw plaatje met 60km/h door heel Rotterdam te scheuren.

[Voor 83% gewijzigd door chim0 op 21-04-2020 05:00]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvz
  • Laatst online: 22-06 19:28

mvz

muziek verslaafde

Sinds gister de trotse eigenaar van een relatief nette Citta.
Hij lekt eigenlijk alleen wat bij het benzinekraantje, maar ik zag al dat dit slechts een slangetje is die los zit.

Verder rijdt 'ie prima! tikt de 38 aan op de teller dus genoeg.
Alles werkt ook nog zoals 't moet.
Ik heb 't idee dat de Citta's weer stijgen kwa populairiteit, en ook bij 'normale' mensen
ipv. de gabbers die er vroeger op reden.

Ik heb 't altijd een mooi modelletje gevonden.
Weet iemand hoe ik het onderscheid kan zien tussen een snor en bromcarter?

[Voor 3% gewijzigd door mvz op 20-04-2020 10:34]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die cita's heb ik niet meer gezien sinds ik 16 was (en toen was het al niks want alleen johny en anita reden op de cita ;) ) Hoe komt het dat die opeens weer zo populair zijn? Of is dat alleen hier in het topic.

Zo'n kar er achter is wel handig, mag dat bij een brommer? Ik dacht dat het alleen bij motoren was toegestaan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Marzman schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:09:
Die cita's heb ik niet meer gezien sinds ik 16 was (en toen was het al niks want alleen johny en anita reden op de cita ;) ) Hoe komt het dat die opeens weer zo populair zijn? Of is dat alleen hier in het topic.

Zo'n kar er achter is wel handig, mag dat bij een brommer? Ik dacht dat het alleen bij motoren was toegestaan.
Ik vond een Citta altijd een stuk beter rijden dan een Tomos of Puchje, om maar een reden te noemen. En het ziet er mooier uit imo. Voordat ik m'n eerste Citta kocht heb ik eerst een tijdje een Tomos S25 luxe gehad. Dat "Luxe" stond waarschijnlijk voor het kapot gaan, wat-ie compleet automatisch deed. Daar was geen invloed van de eigenaar/bestuurder voor nodig. Daarna dus de Citta, dat ding één keer goed aangepakt en daarna probleemloos op rond gereden, al heb ik er verschillende gehad waaronder ook een met een speedengine, 80cc, vario etc.. Met uitzondering van een test ritje heeft die laatste nooit op de openbare weg gereden. Hell, na die test rit werd ik thuis al ongeveer gelyncht :+ Nu ik motoren gewend ben, kan ik me echt niet meer voorstellen dat ik op zo'n klein brommertje ooit 80km/u gereden heb :X

Heb de zwarte Citta nog in de schuur staan, die moet nog af en dan gaat-ie weer de verkoop in. In jeugd sentiment zou ik hem wel kunnen bewaren, maar dan gaat-ie ook vooral stil staan en dat schiet natuurlijk niet op :) Laatste maand (minimaal...) geen tijd gehad om aan het ding (of andere hobby projecten) te werken, dus het wordt tijd om weer te gaan sleutelen :)

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Vandaag de Revival uit zn winterslaap gehaald.. lang genoeg geslapen vanaf eind november..

poosje terug hem al afgetapt omdat de benzine kraan spontaan begon te lekken...afgelopen weekend even uit een donorkentekenloze revival de benzine kraan gedraaid, die was verrassende schoon..
gister hem al even in de mijne gedraaid, maar had toen geen zin meer om verse benzine te halen en de oude benzine was inmiddels al in de auto gegoten dus tja

vandaag dus maar even wat E98 gehaald en dat er ingegoten... 6x op de kickstarter en kwam wat leven in..
alleen nou rookt die wel als een malle..
nou zou het kunnen dat er in de tijd van stilstand wat toch wat olie de cilinder in gesijpeld is..
maar goed morgen nog even de olie in de bak bekijken en indien nog even bijvullen.. en dan es lekker rijden van de week! *O*

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Goed, lekker bijtijds, maar alles op zn tijd;
MrMilco schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 07:36:
[...]

Leuk karretje geworden. Maar zou je er geen zijplaten in zetten? Zodat je kratjes bier er niet zo makkelijk afvallen? Of ga je alles met spanbanden vast zetten?

Zelf ooit ook het idee gehad voor achter de beta. Alleen dat idee maar over laten waaien, ivm 70cc en ruimtegebrek om de kar neer te zetten. :P
De bierkratten (of wat er dan ook op geknoopt moet worden) zet ik inderdaad met spanbandjes vast, aan iedere zijkant zitten er 2 en rechtsvoor/linksachter zit er ook nog ieder 1.
Zijwandjes heb ik aan zitten denken, maar dan staat het ding veel meer in de weg dan nu.
Maar die kan ik altijd nog even snel maken als ik er een keer mee op vakantie ga.
Marzman schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:09:

Kar mag gewoon, dr zitten alleen wel wat beperkingen aan (2m achter de achteras, 1m breed, verlichting, helft van het ledig gewicht vd brommer, blablabla)
Hij is als het goed is legaal buiten het gewicht als ie achter de citta hangt.

[Voor 3% gewijzigd door 4x2 op 27-04-2020 17:27]

Leeg

• mvz
  • Laatst online: 22-06 19:28

mvz

muziek verslaafde

Inmiddels voor m'n Citta heel wat leuks besteld..

compleet 65CC DREvo blok, SHA15/15 carb, nieuwe verstevigde achterbrug met alle toebehoren, een complete varioset met naaf en alles, nieuwe heidenau K61 bandjes, citypower uitlaat, kekke schokdempers etc. :P

laat nu m'n vakantie maar komen, lekker sleutelen :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:27

Kleuren komen niet helemaal goed naar voren op de foto, maar het resultaat is zichtbaar.
Dochter van bijna 4 vind het geweldig achter op de - zoals zij het noemt - scooter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Haha nou die moet nog ff wachten dus hihi

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20-06 22:43

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik ben nieuw in de scooter wereld en heb een scooter gekocht (kymco like). Echter lijkt een onderhoudsboekje of een handleiding erbij een zeldzaamheid? Of ligt dat aan de handelaar waar ik m heb gekocht?
In de handleiding die ik op internet vond staat ook een en ander over zelf je bougie controleren en ander technische zaken. Niet dat ik daar problemen mee zou hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde scooterrijder dit doet.

Gadgets FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WEBGAMING
Ursamajor schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:12:
Ik ben nieuw in de scooter wereld en heb een scooter gekocht (kymco like). Echter lijkt een onderhoudsboekje of een handleiding erbij een zeldzaamheid? Of ligt dat aan de handelaar waar ik m heb gekocht?
In de handleiding die ik op internet vond staat ook een en ander over zelf je bougie controleren en ander technische zaken. Niet dat ik daar problemen mee zou hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde scooterrijder dit doet.
"Nieuwe" scooter, auto, voertuig. Altijd beurt (laten) doen, en vanaf daar het schema weer oppakken.
Als je complete historie hebt kan je het in principe doen op het oude schema, maar dan nog vind ik het wel fijn om te weten hoe het er aan toe is.

Helemaal als je het zelf kan, kijk in ieder geval een keer naar de olie,(als het een 4 takt is) filters, riem, rollen en bougie.

Ik heb gewoon een historie en handleiding. Het kan wel. Bij scooters word er minder naar gekeken. En zelfs dan was ik blij dat ik het carter een keer open gemaakt heb. Rubbertje van de bendix was los gekomen, lag in een paar stukken los in het carter.
Heeft helemaal niets met onderhoud of wat dan ook te maken, kan gewoon gebeuren. Maar was wel blij dat ik het een keer open gemaakt heb. Het viel nog wel mee, paar duizend kilometer verder was het echt een bende geweest.

[Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 06-05-2020 22:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
bij de meesten is het.. zolang het rijd zal het wel goed zijn met een scooter/brommer..
toen ik nog een scooter had deed ik alleen onderhoud als het kapot was..
1x remblokjes voor en een andere uitlaat omdat die doorgerot was... maar verder niks gedaan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

SMSfreakie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:14:
bij de meesten is het.. zolang het rijd zal het wel goed zijn met een scooter/brommer..
1x remblokjes voor en een andere uitlaat omdat die doorgerot was... maar verder niks gedaan...
Zo heb ik het ook ooit aangepakt, tot ik m'n brommer/scooter ook echt nodig had om naar m'n werk te rijden. Toen heb ik wel keurig een schema aangehouden ;) Ik wil niet te laat of zelfs niet op m'n werk komen omdat de ketting/snaar gebroken/geknapt is :P

Het was overigens best interessant om een scooter te rijden voor 19ct/km :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:23:
[...]

Zo heb ik het ook ooit aangepakt, tot ik m'n brommer/scooter ook echt nodig had om naar m'n werk te rijden. Toen heb ik wel keurig een schema aangehouden ;) Ik wil niet te laat of zelfs niet op m'n werk komen omdat de ketting/snaar gebroken/geknapt is :P

Het was overigens best interessant om een scooter te rijden voor 19ct/km :D
tja de huidige Saxonettes en Tomos krijgen wel aandacht.. en is er ook gewoon een auto mogelijk :')
een de dat kost bakken meer in onderhoud :(
maar idd op een snor/bromfiets naar t werk voor 19ct/km is gewoon geniaal :)

[Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 06-05-2020 22:36]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

SMSfreakie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:35:
[...]

tja de huidige Saxonettes en Tomos krijgen wel aandacht.. en is er ook gewoon een auto mogelijk :')
een de dat kost bakken meer in onderhoud :(
maar idd op een snor/bromfiets naar t werk voor 19ct/km is gewoon geniaal :)
Ik had ook een auto ter beschikking destijds, maar met de auto stond ik bijna gegarandeerd in de file en bovendien moest ik dan omrijden. Met de scooter kon ik gewoon binnendoor, en daarna over een dijkje naar de plaats waar ik toen werkte, op ~15km enkele reis van huis. Geen wereld afstanden, maar al met al heb ik op de scooter die ik daarvoor kocht in 2,5 jaar tijd ongeveer 40k km gereden. Onderhoud, benzine, verzekering etc bij elkaar kwam ik op pure winst uit en daarna heb ik dat ding nog goed kunnen verkopen :D

Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om zo'n ritje op een scooter te doen trouwens, vroeger kwam je er nog redelijk mee weg als het ding een keer 70km/u kon halen en buiten de BBK deed ik dat dan ook. Nu? Ik hoor/lees dingen over een WOK status en invordering rijbewijs :X

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:02
SMSfreakie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:14:
Zo was het vroeger wel ja, weinig budget... Elke vrijdagmiddag nieuwe zuigerveren, weekend pizza rijden (dat deed je vroeger gewoon op je eigen brommer) en zondagavond weer om de week weer naar school te komen. Armoe, maar knutselen was altijd wel gezellig.
Nu is het gewoon elk jaar wegbrengen voor een beurtje in het begin van het seizoen. Kleppen stellen (zijn de kymco's wat gevoelig voor is me verteld), soms nieuwe olie maar vaak niet eens, en dan kan ik de hele zomer weer door.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hoewel er is verteld dat deze scooter een afleverbeurt gehad heeft, denk ik dat deze scooter nog nooit onderhoud gehad heeft. Het is een model uit 2017 met 6k op de teller, maar overal zit een mooi laagje stof op (carburateur ruimte o. a.) en het luchtfilter was niet heel vies, maar kon ik nog wel uitspuiten. De schroeven waarmee die vast zit leken nog nooit eerder losgedraaid.
Heb de handelaar op de hoogte gesteld van het feit dat ie slecht start en dat het geen zin heeft om aan de stationairschroef op de carburateur te draaien. Ik vermoed ook dat de kleppen gesteld moeten worden, als ik een aantal youtube filmpjes mag geloven. Dit zou ik ook zelf kunnen doen, maar de handelaar mag het eerst oplossen. Ben benieuwd.

Gadgets FTW!

• SMSfreakie
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 00:26:
[...]

Ik had ook een auto ter beschikking destijds, maar met de auto stond ik bijna gegarandeerd in de file en bovendien moest ik dan omrijden. Met de scooter kon ik gewoon binnendoor, en daarna over een dijkje naar de plaats waar ik toen werkte, op ~15km enkele reis van huis. Geen wereld afstanden, maar al met al heb ik op de scooter die ik daarvoor kocht in 2,5 jaar tijd ongeveer 40k km gereden. Onderhoud, benzine, verzekering etc bij elkaar kwam ik op pure winst uit en daarna heb ik dat ding nog goed kunnen verkopen :D

Ik zou er nu niet meer aan moeten denken om zo'n ritje op een scooter te doen trouwens, vroeger kwam je er nog redelijk mee weg als het ding een keer 70km/u kon halen en buiten de BBK deed ik dat dan ook. Nu? Ik hoor/lees dingen over een WOK status en invordering rijbewijs :X
Gewoon even de exacte grenswaarde weten...
Een snor is pas bij 34 aan de beurt voor een wok...
Een brom geen idee.. Zal denk ik rond de 54 liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
Allen,

Ik wil mijn scooter verkopen en ik kom op marktplaats niet echt tot vergelijkbare configs. Ben daarom benieuwd wat jullie hier voor zouden geven:

Sym fiddle 2.
Snorscooter, dus blauw kenteken 25 km/h
Bouwjaar 2015
6800 km
Lichte schade aan de kappen wegens een valpartij
Met windscherm
Beurten gehad

Nieuwprijs in 2015: 1800 euro

Wat zouden jullie hier voor vragen bij een 2e hands verkoop?

[Voor 7% gewijzigd door Ferra op 09-05-2020 00:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeonSnellenberg
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 12-06-2020
Goeiemorgen allen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe carburateur op mijn scooter. Het gaat om een chinees model Fosti Retro met GY6 blok. Nadat ik de carburateur had geplaatst bleek dat die hiermee enorm traag was en dit kwam omdat de gasschuif niet volledig omhoog kon door een restrictiemoer die bovenin het bakje zit. Deze helemaal omhooggedraaid zodat de schuif helemaal omhoog kan net als bij mijn oude carburateur. Gereden en hij doet het weer top. Volgende ochtend koude start, scooter start slecht en als die start loopt die enorm laag stationair en valt bij de minste aanraking van de gashendel weer uit. Pas als die een tijdje stationair heeft gedraaid, na vaak uitvallen en weer starten, lukt het om een beetje gas te geven en hierna is alles weer prima.

Ook is het mij opgevallen dat deze carburateur geen klein pompje aan de onderkant van het vlotterbakje heeft.

Iemand die zou kunnen vertellen waardoor dit kan komen?

Groetjes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WEBGAMING
Afstelling van de choke?

Pompje? Aan de carburateur?

[Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 12-05-2020 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LeonSnellenberg
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 12-06-2020
Dit pompje heeft de nieuwe carburateur niet.

Choke kan je niet afstellen, is elektrisch en deze is ook nieuw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en de elek choke werkt wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Gadgets FTW!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vandaag eens lekker wezen toeren :)

en nood gedwongen onderweg maar ergens even getankt..

ineens inhouden, net of die geen brandstof kreeg, hop op Reserve, en door als een malle..
ok tank bijna leeg dus :?

tankinhoud zou 3.5 liter zijn inclusief 0,5 liter reserve.. leuk maar sta ik bij de pomp... na nog een km of 4 op reserve gereden te hebben.. met veel moeite hem bijgevuld met 2.2 liter 8)7
dus zou er nog 1.3 liter ingezeten hebben...

toch binnenkort maar eens even het verbruik gaan monitoren, want ben met een volle tank van huis vertrokken, en na ongeveer 90km heb ik getankt.. (google maps afstanden)
laat ik 1 op 40 doen voor t gemak.. dan zou ik met een volle tank 160km kunnen halen..

toch maar eens weer vol gieteren binnenkort en een fles reserve peut mee nemen en hem gewoon droog karren :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
Wellicht overbodige informatie, maar ik heb toch maar besloten om een auto aan te schaffen voor m'n werk en de Agility voorlopig links te laten liggen, tot het RDW weer opengaat en ik hem kan omkeuren naar geel plaatje, want het is gewoon niet leuk meer om 70 te rijden met een blauw plaatje. Niet alleen voor de politie, maar ook voor je eigen veiligheid.

Volgende week gaat een vriend van mij ernaar kijken (die is Kymco gek) want zoals jullie weten heb ik er voor 600 euro aan spullen in laten zetten, maar bijna niks is goed gegaan, dus ik ben erg boos en teleurgesteld in de winkel waar ik zat, omdat ik ze hoog had zitten en ze schade en schande spraken over andere winkels, maar ik wil de confrontatie niet aan, dus ik laat gewoon niks meer van me horen en ga naar een ander.

Het probleem is dat de eigenaar wel een goeie vent is en verstand van zaken heeft, alleen hij neemt teveel hooi op z'n vork. Hij wil gewoon 30 scooters per dag afhandelen om meer geld te verdienen en daarvoor huurt ie "bekenden" in op zaterdag, die hem helpen, maar ik heb één van die jongens gesproken, die er werkt en die zei zelf dat ie helemaal geen verstand had van scooters, maar dat ie het wel wilde leren. Ze zijn met z'n tweeën 4 uur bezig geweest met m'n scooter en ik kan je een voorbeeld geven: twee nieuwe banden erop waarvan de achterste andersom erop, pakking die aan alle kanten uitstak, schroefjes en boutjes overal vergeten terug te plaatsen, kappen die schots en scheef erop zaten en zo kan ik wel ff doorgaan. Ik heb gezegd dat ik alles van Naraku erin wilde hebben, maar ik heb alleen de cilinder gezien met mijn eigen ogen. Voor de rest zou ik mijn God niet weten wat erin zit. M'n oude cilinder en banden houdt ie ook gewoon. Die kan ie weer gebruiken bij een andere scooter. M'n pa zei ben je gek geworden? Terugnemen die handel, het is van jou, maar ja wat heb ik eraan? Dus dat vind ik niet zo erg.

Er zit nu ook een andere nokkenas van 180 euro in, maar ik zal m'n God niet weten welke. Kleppen zijn niet goed afgesteld zei die vriend van mij, die hoorde dat meteen, en zo nog meer dingen. Dus ja, ik ben best wel boos, teleurgesteld en verdrietig tegelijk want ik gun iedereen het beste en ik ben niet iemand, die ergens binnenloopt en de boel op stelten zet, dus ga ik liever naar een ander en laat ik het hetgeen voor was het is.

Dus ja.. wel jammer want voor de rest rijdt ie heerlijk en vooral met dit weer is het een heerlijk stukje naar m'n werk, maar dan moet ie echt eerst omgezet worden naar brom.

Iemand interesse trouwens? :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• digifun
  • Niet online
chim0 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:18:

Het probleem is dat de eigenaar wel een goeie vent is en verstand van zaken heeft, alleen hij neemt teveel hooi op z'n vork.
Het is een beunhaas die je keihard loopt op te lichten.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
digifun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:47:
[...]

Het is een beunhaas die je keihard loopt op te lichten.
Mja, zo zou je het kunnen noemen, alleen weet je wat het is? Ik ben niet iemand, die mensen bij de knieën afzaagt (behalve bij bepaalde mensen) dus dan vermijd ik liever de confrontatie en kijk ik verder, maar van binnen ben ik wel boos natuurlijk. Je weet nooit met wat voor iemand je in zee gaat van tevoren. Mensen hebben altijd mooie praatjes, maar de kwaliteit en betrouwbaarheid moet nog maar blijken.

Hoe dan ook, gisteren een autootje gekocht en de Agility moet voorlopig maar in de kast, behalve voor korte ritjes of boodschappen ofzo. Ook hier weer, super aardige mensen. Probeerden ons helemaal in te pakken, dus nu ga ik weer met een nieuw iemand in zee en het moet maar blijken of ie betrouwbaar is. Maar
ook met autogarages hetzelfde verhaal: rommelaars eersteklas. Maar goed, zelfs erkende dealers kunnen rommelaars zijn, dus je weet het nooit van tevoren. Zeker in deze tijden gaat kwantiteit voor kwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:02
chim0 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 07:18:
Wellicht overbodige informatie, maar ik heb toch maar besloten om een auto aan te schaffen voor m'n werk en de Agility voorlopig links te laten liggen, tot het RDW weer opengaat en ik hem kan omkeuren naar geel plaatje, want het is gewoon niet leuk meer om 70 te rijden met een blauw plaatje. Niet alleen voor de politie, maar ook voor je eigen veiligheid.
Hij hoeft niet altijd vol gas hè.
Volgende week gaat een vriend van mij ernaar kijken (die is Kymco gek) want zoals jullie weten heb ik er voor 600 euro aan spullen in laten zetten, maar bijna niks is goed gegaan, dus ik ben erg boos en teleurgesteld in de winkel waar ik zat, omdat ik ze hoog had zitten en ze schade en schande spraken over andere winkels, maar ik wil de confrontatie niet aan, dus ik laat gewoon niks meer van me horen en ga naar een ander.

Het probleem is dat de eigenaar wel een goeie vent is en verstand van zaken heeft, alleen hij neemt teveel hooi op z'n vork. Hij wil gewoon 30 scooters per dag afhandelen om meer geld te verdienen en daarvoor huurt ie "bekenden" in op zaterdag, die hem helpen, maar ik heb één van die jongens gesproken, die er werkt en die zei zelf dat ie helemaal geen verstand had van scooters, maar dat ie het wel wilde leren. Ze zijn met z'n tweeën 4 uur bezig geweest met m'n scooter en ik kan je een voorbeeld geven: twee nieuwe banden erop waarvan de achterste andersom erop, pakking die aan alle kanten uitstak, schroefjes en boutjes overal vergeten terug te plaatsen, kappen die schots en scheef erop zaten en zo kan ik wel ff doorgaan. Ik heb gezegd dat ik alles van Naraku erin wilde hebben, maar ik heb alleen de cilinder gezien met mijn eigen ogen. Voor de rest zou ik mijn God niet weten wat erin zit. M'n oude cilinder en banden houdt ie ook gewoon. Die kan ie weer gebruiken bij een andere scooter. M'n pa zei ben je gek geworden? Terugnemen die handel, het is van jou, maar ja wat heb ik eraan? Dus dat vind ik niet zo erg.
Als je 'm ooit wil verkopen is het wel handig om te hebben. Of als je een wok krijgt. Of als je er zin in hebt. Het is gewoon van jou. Die van mij is ook compleet verbouwd maar ik heb alle originele spullen gewoon liggen, dat is niet vreemd..
Er zit nu ook een andere nokkenas van 180 euro in, maar ik zal m'n God niet weten welke. Kleppen zijn niet goed afgesteld zei die vriend van mij, die hoorde dat meteen, en zo nog meer dingen.
Kan ie dat niet even fixen dan? Is misschien niet de bedoeling maar als het diezelfde kymco gek is kleine moeite toch?
Dus ja, ik ben best wel boos, teleurgesteld en verdrietig tegelijk want ik gun iedereen het beste en ik ben niet iemand, die ergens binnenloopt en de boel op stelten zet, dus ga ik liever naar een ander en laat ik het hetgeen voor was het is.
Dus je gaat akkoord met broddelwerk, diefstal van je spullen, komt hier klagen, maar het is wel ok want het is zo'n fijne vent...
Dus ja.. wel jammer want voor de rest rijdt ie heerlijk en vooral met dit weer is het een heerlijk stukje naar m'n werk, maar dan moet ie echt eerst omgezet worden naar brom.
Je vader heeft gelijk hoor. Prima om iemand wat te gunnen maar je moet niet over je heen laten lopen. De originele spullen zijn van jou, en als iets niet goed is moeten ze dat oplossen. Probleem is een beetje dat als je zo ver gaat als jij (en mij) de kennis van de meeste scooter handelaren gewoon ophoudt.
Waarom heb je niet gewoon meteen een brommer gekocht overigens?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:46:
Heb de zwarte Citta nog in de schuur staan, die moet nog af en dan gaat-ie weer de verkoop in. In jeugd sentiment zou ik hem wel kunnen bewaren, maar dan gaat-ie ook vooral stil staan en dat schiet natuurlijk niet op :) Laatste maand (minimaal...) geen tijd gehad om aan het ding (of andere hobby projecten) te werken, dus het wordt tijd om weer te gaan sleutelen :)
Een (ruime) maand verder, geen tijd gehad voor het ding en het zag er ook niet naar uit dat ik er op korte termijn wél tijd voor zou gaan hebben. Ding maar eens op MP gemept en vanmiddag verkocht :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
sig69 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:21:
[...]

Hij hoeft niet altijd vol gas hè.
Dan ben ik 2 uur bezig om op werk te komen.
[...]
Als je 'm ooit wil verkopen is het wel handig om te hebben. Of als je een wok krijgt. Of als je er zin in hebt. Het is gewoon van jou. Die van mij is ook compleet verbouwd maar ik heb alle originele spullen gewoon liggen, dat is niet vreemd..
Ik ga ze ook berichten dat ik ze wil ophalen komende week.
[...]

Kan ie dat niet even fixen dan? Is misschien niet de bedoeling maar als het diezelfde kymco gek is kleine moeite toch?
Die nokkenas is wel goed, alleen ik weet niet welke erin zit. Net zoals die vertanding, zou het zomaar een gebruikte kunnen zijn van een andere scooter, als ik zijn werkwijze mag geloven via die maat van mij.

Die maat van mij zei dat je het heel makkelijk kan testen: je laat de vertandingolie eruit lopen en als er "grote stukken" metaal in zitten en het is erg vuil, weet je hoe laat het is. Hij zei met een nieuwe vertanding krijg je ook kleine stukjes door de wrijving en dat is normaal als een nieuw deel op elkaar inslijt, maar lang niet zoveel of zo groot als bij een gebruikte vertanding. Het verschil zie je meteen zei ie. Hij heeft het vaker gezien.
[...]

Dus je gaat akkoord met broddelwerk, diefstal van je spullen, komt hier klagen, maar het is wel ok want het is zo'n fijne vent...
Nou nou, diefstal wil ik het ook weer niet noemen. Immers ik moet gewoon om mijn spullen vragen, maar het is wel netjes van een winkel om gewoon te zeggen hier zijn je oude spullen. Maar komt goed, ik stuur hem wel een berichtje dat ie alles klaar moet zetten en dan kom ik het ophalen.
[...]

Je vader heeft gelijk hoor. Prima om iemand wat te gunnen maar je moet niet over je heen laten lopen. De originele spullen zijn van jou, en als iets niet goed is moeten ze dat oplossen. Probleem is een beetje dat als je zo ver gaat als jij (en mij) de kennis van de meeste scooter handelaren gewoon ophoudt.
Waarom heb je niet gewoon meteen een brommer gekocht overigens?
Omdat het bedoeld was voor werk wat ik deed wat dichtbij was en ik mijn vriendin achterop mee wilde nemen dus ik dacht zonder helm is handiger als we ergens naartoe gaan, moet je elke keer twee helmen meezeulen. Maar dat werk was van korte duur, dus in principe had ik er niks meer aan, alleen zo'n scooter wordt (net als een auto) al snel een luxeprobleem. Dus het wordt je hoofdvervoermiddel en dan ga je eraan wennen en dan ga je ook die snelheid missen want je gaat hem dagelijks gebruiken en je gaat er overal mee naartoe.

• mxmemx
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22-06 12:19
De zomer komt er weer aan en uit de vorige reacties lees ik dat er voldoende kennis aanwezig is op het topic scooter en snor dus stel ik mijn vraag hier:

Vanuit de middelbare altijd een goede voorkeur gehad voor zip snorscooters (zelf nooit een gehad maar wel vaak zat met 1 gereden van vrienden). Opzich een prima scooter maar zover ik me kan herinneren niet perse een voor 2 personen ontworpen scooter. Het kan natuurlijk maar er zijn vast scooters die zich daar meer voor verlenen. Nu was ik eigenlijk benieuwd naar wat voor merk ik moet kijken om een betaalbare snorscooter te rijden met een beetje degelijkheid? Of zijn er wat minder bekende merken die voldoende functioneren waardoor de prijs gedrukt kan worden?

Daarnaast vind ik 25km/h een beetje summier, ik zag her en der euro 2 begrenzers met afstandsbediening op internet, iemand daar ervaring mee en wat betreft bij een aanhouding? Ik vind 40km/h zat om met zn 2en lekker te touren en zullen voornamelijk in buiten gebieden wat harder rijden alleen 250 eu boete en WOK status lijkt me niet alles dus twijfel nog een beetje.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Aangezien de vriendin een nieuwe gietijzeren braadpan had gekregen mocht ik weer een andere scooter kopen (of althans, dat is mijn interpretatie van het gesprek)

Naja, beetje neuzen op marktplaats, iets gevonden binnen budget (<300), in de buurt en een snorscooter.
's Middags gaan kijken, proefritje, prima, betaald, overgeschreven en de volgende dag mee naar huis gereden.
Liep 37 bij vertrek en 45 bij aankomst, 25km verderop :+
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix1.jpg

Een peugeot Ludix, want uhm, ja, voldeed aan de voorwaarden (budget/dichtbij/2-takt)

Goed, uurtje na aankomst:
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix2.jpg

Zelf even een varioring gemaakt met de draaibank, begonnen bij 7mm (toen liep ie exact 25) en uiteindelijk uitgekomen op 5mm, loopt ie 31-32, perfect.
Ook de vertandingsolie bijgevuld en een vacuumaansluiting weer dichtgemaakt (daar zat gewoon niks op :? )
Volgende ochtend:
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix3.jpg
Godverdegodver, daarom zat er dus niks in.
Naja, maar weer wat zooi besteld (lagers/keerringen/pakkingen) en na het weekend de zooi vervangen.
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix4.jpg
Bleek dus dat er eoa overloopgaatje in het carter zat voor als de keerring lek zou gaan, dan zou de olie op de straat lopen (check !) ipv tussen de remschoenen te gaan zitten.
Alleen had de vorige kneus die het had vervangen de keerring er te diep in geduwd, dus liep alles direct op straat. Naja, oude keerring maar wat dieper dr in gemept, nieuwe keerring dr bij, zooi dichtgebouwd, olie dr in, perfect, blijft mooi droog nu.

Natuurlijk brak de remkabel van de achterrem nog, geen zin om die te bestellen of ergens te halen, dus maar wat geprutst met zooi die nog in de garage lag.
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix6.jpg

Vervolgens wilde het ding voor geen kanten starten, alleen na een hoop doorstarten en frommelen met het benzinekraantje sloeg ie aan. Even wat lopen testen bij het proefritje en met een dicht benzinekraantje liep ie beter, dus ws blijft het vlottertje hangen.

Nope, weer een erfenis van een vorige eigenaar;
http://harriespoor.nl/Ludix/Ludix5.jpg

Een gurtner carburateur heeft dus een wat aparte sproeier, die hadden ze ws niet, dus hebben ze een bout opgeboord en er een normale keihin sproeier in gedraaid., die zat alleen veeeeeeeel te diep in de vlotterbak, dus het ding verzoop van alle kanten.

Naja, toen alsnog wat rommel moeten bestellen (incl remkabel)
Ding weer in elkaar gezet en nu loopt ie weer prima, best een comfortabel apparaat eigenlijk.
Totale kosten zijn maar iets van 50 euro, dus ik heb m nog goedkoop zat :+

Leeg

• Terror 84
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 02-07-2020
Ik heb Yamaha aerox 2takt allen vreem is standaard voor de rest heb heel blok van poline 94cc alles poline EVO rij ongeveer 100 en 115 echt kilometer harder gaat niet

• SMSfreakie
  • Niet online
Vd week nog een Spartametje opgehaald.... Liep niet...

Thuis eens kijken.. Geen compressie..
Oh de decompressieklep is ook wel erg krom...

Andere klep er in gedraait... En starten maar!

Maar goed nog even gekeken... Handstart.. Dus die hoeft eigenlijk helemaal geen decompressie klep...

Defecte klep gepakt. De uitgang van de klep vol geblubberd met tin.. En voila.. Gefixt..

Al denk ik dat er voor de lange termijn wel een andere klep op moet of een boutje er in... Maar dat zie ik dan wel weer ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
Terror 84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:17:
Ik heb Yamaha aerox 2takt allen vreem is standaard voor de rest heb heel blok van poline 94cc alles poline EVO rij ongeveer 100 en 115 echt kilometer harder gaat niet
Oke. Dus?
Alles standaard, maar ook poline. (POLINI) Wat is het nou? Als er alleen een nieuwe cilinder op zit vind ik het nog een vrij goed resultaat, je zal de rest er ook op af moeten stellen. (mag ook hopen dat je wel iets aan de carb hebt gedaan anders loopt hij nu veel en veel te arm)

We zullen het er maar niet over hebben dat 100 ook al behoorlijk achterlijk is?

[Voor 53% gewijzigd door WEBGAMING op 01-07-2020 17:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:18

Tomatoman

Fulltime prutser

Terror 84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:17:
Terror 84 schreef:
Als policy ziet dat je goed kan rijen latten ze rijden was vroeger anders iedereen die toen brommer had zat andere clinder op nu regels toch strenger en de brommer winkel verkoop bijna geen clinder of uitlaten of race koppeling bijna allen blauw kenteken brommerje waar is de tijd gebleven van de geel kenteken brommer die kunnen wel wat hebben blauw kenteken brommerje is nu de tijd zelf heb Yamaha aerox 2takt poline blok 94cc loop lekker door echt kilometer 115 per uur maar ja hij gaat niet harder lekker door rijden
een tekst herschrijven kan om meerdere redenen nodig of gewenst zijn het komt voor dat een tekst wel alle nodige informatie bevat maar niet echt een geheel vormt het lijkt een onsamenhangend geheel waardoor de informatieve tekst niet de waarde bezit die het zou moeten bezitten de tekst herschrijven is dan een goede optie samenstellen af deed emblemen knok leesniveau aanhangen apostel doorbreek oprecht vervroegt
stoom wallen stampvoeten duurzamer likeurstokerij zicht zwaaien onverhoopt niet klaar klontje vlieg variatie kus snijder onduidelijk vaag verhaal bedoeling?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chim0
WEBGAMING schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 17:44:
[...]

We zullen het er maar niet over hebben dat 100 ook al behoorlijk achterlijk is?
Onze straat is net een racebaan, iedereen rijdt hier te hard. Het lijkt ook echt op een stuk uit een racecircuit (zal eens een foto maken). Je komt van boven van de rotonde op de dijk en dan zit een soort knik in naar beneden. Als je dan van de dijk afkomt, is het gas erop tot de bocht. Ik denk dat sommigen de 80/100 gerust aantikken. Dan heb ik het over auto's, laten we het maar niet hebben over motoren, scooters en ander 2-wielig gespuis wat hier voorbij vliegt. Vooral die Harley Davidson dingen. Heel het huis trilt. Verschrikkelijk! Wat heb ik een grafhekel aan die dingen. Maar ja, het is een doorgaande weg dus de straat nodigt ook uit om het gas in te trappen. Snap niet dat omwonenden niet klagen. Er is onlangs wel zo'n bordje opgehangen van "50 Dank u!" maar dat helpt natuurlijk niks. Ze moeten een flitspaal neerzetten of drempels. Laatst stond de politie achter de bushalte met een lasergun, maar dat was eenmalig.

Anyway, de Agility is bij die maat van mij geweest. Helemaal nagekeken, afgesteld, snelle vario erop. Rijdt nu stukken beter! Vooral die vario is leuk, trekt meteen naar z'n toeren alleen de topsnelheid is ongeveer hetzelfde gebleven maar dat geeft niet (70 is hard zat). Maar je merkt duidelijk dat de scooter veel beter, rustig en smoother rijdt. Vooral die kleppen waren gewoon totaal verkeerd afgesteld. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Die Kymco Like TT van me is laatst bij een reparateur geweest voor het motorische gedeelte. Echter kreeg die 'm niet volledig goed lopend.
- Als ie koud goed start, loopt ie als ie warm is stationair te hoog;
- Als ie warm goed stationair loopt, start ie slecht / valt uit als ie koud is.
Kleppen waren wel gesteld en carburateur was schoongemaakt (zei men).
Maar wat is jullie ervaring? Zijn er scooters die gewoon niet 100% goed afgesteld kunnen worden?

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 16:19
Ursamajor schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:55:
Die Kymco Like TT van me is laatst bij een reparateur geweest voor het motorische gedeelte. Echter kreeg die 'm niet volledig goed lopend.
- Als ie koud goed start, loopt ie als ie warm is stationair te hoog;
- Als ie warm goed stationair loopt, start ie slecht / valt uit als ie koud is.
Kleppen waren wel gesteld en carburateur was schoongemaakt (zei men).
Maar wat is jullie ervaring? Zijn er scooters die gewoon niet 100% goed afgesteld kunnen worden?
Ik heb een jaar of 10 geleden een People S gehad die aanvankelijk precies hetzelfde deed. Evenlater ook een Agility van een gezinslid die dit begon te vertonen.
Die Agility is het mij nooit echt gelukt dit te verhelpen, bij die People S is me dat toen wel gelukt. Bij die People S heb ik de kleppen gesteld (inlaat op 0,05 en uitlaat op 0,1 als ik mij niet vergis, pin me er niet op vast. Lang geleden) en een hoop gekloot met de luchtschroef van de carburateur. Begonnen met warme motor en de luchtschroef op anderhalve slag open en zo steeds verder zoeken naar het ideale stationair toerental en een mooi rond lopende motor. Sindsdien heb ik eigenlijk bij die People S daar geen last meer van gehad.

• Spekker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:22
Ik heb een vraag met betrekking tot de kosten bij onderhoud waar jullie misschien wel ervaringen mee hebben.
Het zit als volgt, ik heb ongeveer 1,5 jaar geleden een nieuwe Sym Symphony gekocht met 3 jaar garantie of 30.000km.
Netjes op tijd de beurtjes gekregen, uiteraard bij dezelfde garage, en ik doe er zelf ook niks aan buiten het olie peilen om.

Nu viel het mij pas geleden op dat hij wat olie lekte bij het achterwiel, sindsdien extra olie gepeild maar zat meer dan genoeg in.
Dit heb ik doorgegeven aan de garage en die hebben hem vervolgens opgehaald om hem na te kijken.
Wat blijkt alle pakkingen en rubbers zijn in orde, nu denken dat de oorzaak is dat er wat teveel olie in zat en dat dat er uit is gekomen. Oke tot nu toe allemaal goed.
Maar omdat ze hem bij het achterwiel helemaal open hebben gehad om te controleren, moesten ze de transmissie olie vervangen, logisch.

Nu zijn de kosten voor mij de transmissie olie en de uren die ze eraan hebben gewerkt.
Dan denk ik, maar hun hebben in eerste instantie er te veel olie in gedaan waardoor ik een olie "lekkage" constateer, en waar ik dan vervolgens voor moet betalen.
Is dit normaal en moet ik gewoon zien als: Hun werken ook niet voor niks en ze hebben er wel tijd ingestopt, of mede doordat hij nog in de garantie zit en hun al het onderhoud doen is de rekening voor hun?

Ben verder hartstikke tevreden over hun dus misschien zie ik het helemaal verkeerd, het valt natuurlijk altijd tegen als je er vanuit gaat dat je niks hoeft af te rekenen. :+

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• WEBGAMING
Olie bij je achterwiel? Dat moet dan inderdaad transmissieolie zijn, geen motorolie.
De transmissie is in principe gewoon afgesloten. Er kan wel een luchtgaatje in zitten ofzo, maar dan moet er wel heel veel olie in gezeten hebben. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen. (en dan was hij natuurlijk ook al eerder gaan lekken) Als ze bij de transmissie lekken is het bijna altijd een kapotte keerring.
Is die olie ooit ververst?
Waar kwam de olie vandaan? Kon je dat zien? Kan je het laten zien op een foto?

Ik vind dat dit gewoon onder garantie moet vallen. Het is een fout aan de scooter die de fabrikant, of hun hebben veroorzaakt. Daar hoef jij niet voor op te draaien. Maar hoe dat wettelijk zit, geen idee.

[Voor 12% gewijzigd door WEBGAMING op 16-07-2020 17:49]

• Spekker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 05:22
Die olie is voor zover ik weet nog nooit ververst ( hij heeft nu 2 beurten gehad ).
Ik stuur de foto even via PB want die heeft de garage ook.

Hun denken inderdaad dat het motorolie is en geen transmissie olie omdat ze die helemaal uit elkaar hebben gehad en de pakkingen hebben gecontroleerd en dat was goed.
Toen hadden ze schijnbaar ergens dichter bij het blok op een slang ( ben even de naam vergeten ) een druppel olie gezien die dan waarschijnlijk zo naar achteren/beneden liep en daar dus is uitgekomen.
Ze hebben hem ook helemaal schoongemaakt ( buitenkant ) en vervolgens een tijdje laten lopen om te kijken of het nog steeds lekte en dat was niet zo. De laatste paar dagen lekte hij volgens mij ook niet meer maar dat weet ik niet zeker.

Naar mijn idee zat er teveel olie in en is dat eruit gekomen..

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zaterdag besloten om m'n citta bij een maat van me te stallen zodat ik daar iets heb staan om een ijsje te halen in de stad (1st world problems..)
Naja, wat zijn de opties om het ding daar te krijgen:

- Rijden en me terug laten brengen / OV -> Blegh, inefficient
- Uit elkaar schroeven en in de kofferbak van mn eigen auto gooien -> Teveel werk en stinkt
- Auto + aanhanger van mn ouders lenen en daarmee afgooien -> Niet zelfstandig genoeg
- Op de brommeraanhanger knopen en achter de SFX hangen -> Yep, mooie besteding van een zondag met mooi weer

http://harriespoor.nl/SFX50/SFX12.jpg

Van Weert naar Liempde, 60km enkel met 29km/h :X
Met die Citta op een ongeveerde aanhanger wilde je op sommige fietspaden ook niet harder dan 20-25km/h
Op de terugweg met lege aanhanger (om een uur of 8 's avonds) heb ik de begrenzer even losgetrokken, toen ging het wat vlotter O-)

[Voor 63% gewijzigd door 4x2 op 27-07-2020 10:09]

Leeg

• chim0
Niet belangrijk.

[Voor 98% gewijzigd door chim0 op 28-07-2020 07:53]

• Jazzy
  • Laatst online: 23:29

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Eerste post in dit topic. :) Paar maanden geleden mijn Suzuki GT-50 verkocht omdat ik er bijna niet meer op reed en eerlijk gezegd denk ik dat de FS1 Sherrif die in onderdelen in de schuur ligt ook niet meer af gaat komen.

Wat ik wel heb is de Rieju MRX van mijn dochter, het oude type met de uitlaatbocht links. Deze gooit er grote hoeveelheden onverbrande olie uit via de uitlaat. Oliepompje staat prima afgesteld dus het heeft er alle schijn van dat dit via de krukaskeerring wordt aangezogen, zo heb ik inmiddels gelezen. Maar even een noobvraag, gaat het dan om de keerring links?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• SMSfreakie
  • Niet online
en in de afgelopen week al 3 Sachs 301/A blokken stuk gereden :'(

Dat wordt thuis na de vakantie weer lekker reviseren *O*

2 maal een vliegwiel welke de 2 helften los liggen..
2 maal een set lagers naar de maan...

Heerlijk die zand / grindpaden ;-)

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-06 19:46

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Na een lange afwezigheid meldt ik me hier ook weer eens. De FS1 heeft inmiddels 1,5 jaar stilgestaan, de coating van de tank bladderde en verstopte steeds de benzinekraan- en filter. Uiteindelijk maar laten gaan omdat het weer steeds beter werd en ik ook wel met de fiets op werk geraakte. Vervolgens kwamen er verhuisplannen (inclusief schuur), dus zowel om praktische als financiële redenen alle klussen uitgesteld.

Inmiddels is het blok terug van Hans van FS1-Team Almere, was sowieso al van plan om een revisie te doen na de verhuizing, maar het was extra hard nodig omdat het drainageslangetje voor de ruimte met de oliepomp en carburateur verstopt zat en m'n hoes blijkbaar een gaatje had. Hele blok stond vol water :( Drijfstang zat inmiddels ook muurvast op de krukas. Dat bleek uiteindelijk minder erg dan verwacht, want er zat blijkbaar ook een flinke speling op, dus er moest hoe dan ook een nieuwe in. Zuiger en cilinder waren ook aan vervanging toe, dus daar is nu een F5B exemplaar voor in de plaats gekomen.

Zit nu alleen nog met de uitlaat, die zit tot in het oneindige vastgeroest aan de oude cilinder. Ook Hans kon deze niet los krijgen. Het is een imitatiepijp, dus op zich de ramp niet, maar dan moet ik wel een andere pijp vinden. @-tom-562 ik zag op het FS1 forum in de FAQ staan dat een F2F-pijp best leuk kan rijden met een 16mm carb en een F5B cilinder. Is het in jouw ogen/ervaring de moeite om op zoek te gaan naar zo'n pijp, (heb er 1 gevonden voor €20, maar die is zonder bocht: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr) of kan ik beter een budgetpijp scoren en kijken hoe dat gaat?

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

BdK9001 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:34:
Na een lange afwezigheid meldt ik me hier ook weer eens. De FS1 heeft inmiddels 1,5 jaar stilgestaan, de coating van de tank bladderde en verstopte steeds de benzinekraan- en filter. Uiteindelijk maar laten gaan omdat het weer steeds beter werd en ik ook wel met de fiets op werk geraakte. Vervolgens kwamen er verhuisplannen (inclusief schuur), dus zowel om praktische als financiële redenen alle klussen uitgesteld.

Inmiddels is het blok terug van Hans van FS1-Team Almere, was sowieso al van plan om een revisie te doen na de verhuizing, maar het was extra hard nodig omdat het drainageslangetje voor de ruimte met de oliepomp en carburateur verstopt zat en m'n hoes blijkbaar een gaatje had. Hele blok stond vol water :( Drijfstang zat inmiddels ook muurvast op de krukas. Dat bleek uiteindelijk minder erg dan verwacht, want er zat blijkbaar ook een flinke speling op, dus er moest hoe dan ook een nieuwe in. Zuiger en cilinder waren ook aan vervanging toe, dus daar is nu een F5B exemplaar voor in de plaats gekomen.

Zit nu alleen nog met de uitlaat, die zit tot in het oneindige vastgeroest aan de oude cilinder. Ook Hans kon deze niet los krijgen. Het is een imitatiepijp, dus op zich de ramp niet, maar dan moet ik wel een andere pijp vinden. @-tom-562 ik zag op het FS1 forum in de FAQ staan dat een F2F-pijp best leuk kan rijden met een 16mm carb en een F5B cilinder. Is het in jouw ogen/ervaring de moeite om op zoek te gaan naar zo'n pijp, (heb er 1 gevonden voor €20, maar die is zonder bocht: https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr) of kan ik beter een budgetpijp scoren en kijken hoe dat gaat?
Dan heeft Hans niet het goede gereedschap gebruikt :P (Ik zou persoonlijk niet naar die toko zijn gegaan, slechte ervaring mee en ik ben niet de enige, verder mag ik hun houding niet zo)
Met een juiste haaksleutel (eventueel met een pijp er op) krijg je hem wel los:

En als dat niet werkt, een grote moordenaar er op, of los tikken met een drevel en een hamer. Sowieso kan het geen kwaad om de wartel in te spuiten met een goede kruipolie.

Zo'n originele 2F2/1Y4 pijp zijn best aardig, als je de begrenzer ook verwijdert. Dan past er ook een 32mm bocht in. Dan zijn ze qua snelheid vergelijkbaar met een FS1 pijp. Het schijnt dat een FS1 pijp iets harder loopt (zelf geen ervaring mee).
Als je besluit een nieuwe FS1 pijp te kopen, ga dan voor dit model:
https://www.zandri.nl/uit...t2c6Gk0TVBaBoC1F0QAvD_BwE
En dus niet deze:
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-fs1-onderlangs.html

Die eerste wordt niet overal aangeboden (ik heb gezocht op Google, gewoon op FS1 uitlaat). Die eerste past beter, en is van dikker materiaal gemaakt, en klinkt daardoor een stuk minder blikkerig. Ik heb er zo 1 (zat onder mijn FS1 toen ik hem kocht, zal dus inmiddels ook 20 jaar oud zijn :P), en deze blijft mooi en scheurt niet (die laatste modellen scheuren eigenlijk altijd, omdat ze net niet passen).
Als je echt budget wilt, en dat het er leuk uit ziet, koop dan zoiets:
https://www.jmpbonderdele...ross-verchroomd-32mm.html
De bocht pak je van je oude FS1 pijp (afzagen ;)).

[Voor 35% gewijzigd door -tom-562 op 13-08-2020 09:55]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Dan heeft Hans niet het goede gereedschap gebruikt :P (Ik zou persoonlijk niet naar die toko zijn gegaan, slechte ervaring mee en ik ben niet de enige, verder mag ik hun houding niet zo)
Met een juiste haaksleutel (eventueel met een pijp er op) krijg je hem wel los:
[Afbeelding]
En als dat niet werkt, een grote moordenaar er op, of los tikken met een drevel en een hamer. Sowieso kan het geen kwaad om de wartel in te spuiten met een goede kruipolie.
Dat heb ik zelf al een aantal keer geprobeerd in het afgelopen jaar, op een gegeven moment elke dag heel geluldig de wartel van bovenaf bedropen met een klein beetje olie. Enige wat er gebeurde was dat de haaksleutel uit de wartel schoot, waardoor de gaten daarvan nu niet meer mooi vierkant zijn.

Ik ga nog wel een poging doen met een lange pijp in de cilinder en dan kijken of het lukt als ik die pijp en de uitlaat allebei als arm kan gebruiken.
Zo'n originele 2F2/1Y4 pijp zijn best aardig, als je de begrenzer ook verwijdert. Dan past er ook een 32mm bocht in. Dan zijn ze qua snelheid vergelijkbaar met een FS1 pijp. Het schijnt dat een FS1 pijp iets harder loopt (zelf geen ervaring mee).
Als je besluit een nieuwe FS1 pijp te kopen, ga dan voor dit model:
https://www.zandri.nl/uit...t2c6Gk0TVBaBoC1F0QAvD_BwE
En dus niet deze:
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-fs1-onderlangs.html

Die eerste wordt niet overal aangeboden (ik heb gezocht op Google, gewoon op FS1 uitlaat). Die eerste past beter, en is van dikker materiaal gemaakt, en klinkt daardoor een stuk minder blikkerig. Ik heb er zo 1 (zat onder mijn FS1 toen ik hem kocht, zal dus inmiddels ook 20 jaar oud zijn :P), en deze blijft mooi en scheurt niet (die laatste modellen scheuren eigenlijk altijd, omdat ze net niet passen).
Als je echt budget wilt, en dat het er leuk uit ziet, koop dan zoiets:
https://www.jmpbonderdele...ross-verchroomd-32mm.html
De bocht pak je van je oude FS1 pijp (afzagen ;)).
Volgens mij heb ik nu de goede variant eronder zitten, die zat er ook al onder toen de vorige eigenaar 'm gekocht had, bij alle voorgaande keren dat de uitlaat er af moest ging dat erg soepel. Thanks voor het meedenken!

Ben trouwens wel onder de indruk van de bouwkwaliteit van die blokken, want zelfs met speling op de krukas en de vastlopersporen op de zuiger en cilinder liep 'ie nog 72 op GPS. Zal straks denk ik iets tammer zijn, maar dat is wel zo aardig als ik ga touren met de vader van de buurvrouw (die heeft z'n middelbare-school Zundapp nog, in nagenoeg nieuwstaat).

[Voor 6% gewijzigd door BdK9001 op 13-08-2020 15:52]

• SMSfreakie
  • Niet online
op de laatste dagen van m'n vakantie zelfs nog een 3de Sachs 301/A blok naar de knoppen.. ook lagers die niet meer mee werken...

mn 2de rijvaardige Saxonette staat thuis nog steeds stil sinds die me 2x met een platte band liet staan.. :P
de 3de is niet rijvaardig... te slechte banden.. en ook niet verzekerd :P

en dan nog eens kijken waarom de Tomos het vertikt om aan te slaan... :')
maar ach dat allemaal pas op het moment dat de buiten temperaturen ook om 4u smiddags te doen zijn ipv om 4u snachts :-)

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-06 14:59
Zomaar een vraag naar de ervaringen; doet een snorbrommer (25kmu) dienst voor stukjes van 5 tot 10km om de fiets te vervangen, of kan ik beter voor een brommer (45kmu) model gaan? Inschatten van de snelheid vind ik lastig.

T.o.v. de fiets is 25 a 30km/u misschien niet echt een verbetering, maar aan de andere kant is een 45-brommer duurder in de verzekering én je zit verplicht met een helm op je snoet. Benieuwd wat jullie ervan denken!

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:34

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

nieksvd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:20:
Zomaar een vraag naar de ervaringen; doet een snorbrommer (25kmu) dienst voor stukjes van 5 tot 10km om de fiets te vervangen, of kan ik beter voor een brommer (45kmu) model gaan? Inschatten van de snelheid vind ik lastig.

T.o.v. de fiets is 25 a 30km/u misschien niet echt een verbetering, maar aan de andere kant is een 45-brommer duurder in de verzekering én je zit verplicht met een helm op je snoet. Benieuwd wat jullie ervan denken!
Gewoon blauw kenteken pakken. Kan je ook lekker op het fietspad blijven rijden :D

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

nieksvd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 11:20:

Elektrisch of niet? :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-06 14:59
Zowel de fiets als de aanstaande beunbrommer, nee ;)

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

nieksvd schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

Zowel de fiets als de aanstaande beunbrommer, nee ;)
In dat geval hoe dan ook blauw kenteken :P Voor die kleine afstandjes met helm en alles. Ik zou zelf het wel weten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• SMSfreakie
  • Niet online
Iets wat met simpele grepen ook naar 45KM te schoppen is? als ze toch die helmplicht voor blauwe platen er door trappen :P

• BdK9001

BdK9001

Zo, gistermiddag de uitlaat ook opgehaald, een gebruikte 2F2-pijp met 32mm-bocht, beiden in goede staat. Vandaag of morgen nog even controleren of de tank nu echt goed schoon en droog is, en dan na donderdag de tankcure aanbrengen en de boel een tijdje laten uitharden.

• BdK9001

BdK9001

Net weer wat dingen gedaan. Heb eindelijk de choke uit elkaar gekregen, die zat echt muurvast, maar met wat gepast geweld is ie toch losgekomen. Dus de hele carb ligt nu in onderdelen in de remmenreiniger.

Verder de tank even van binnen bekeken met behulp van een zaklamp, zat nog veel oude coating in, met twee handjes schroeven het geheel los geschud. Daarna nog even flink spoelen en ontvetten. En nog een keer spoelen. Ligt nu te drogen in het laatste beetje zon. Kraantje zat ook vol smurrie, die uitgespoten met remmenreiniger en bij de carb gelegd om verder te weken.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

http://harriespoor.nl/Citta/Citta32.jpg
Die zijn dr vast niet al teveel, citta's met een USD vork er in gebeund :+

Leeg

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

En nu zit er zelfs een voorwiel van een Yamaha Jog R in, samen met een 4-zuiger radiale remklauw.
http://harriespoor.nl/Citta/Citta34.jpg

Tevens de pitbike kroonplaten wat aangepast zodat de balhoofdpen van de Citta er in past (pitbike pen was dunner en het kwam niet echt super uit met de balhoofdlagers, nu is de hele ellende wat beter af te stellen)
http://harriespoor.nl/Citta/Citta35.jpg

Leeg

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Beunen is en blijft fantastisch :+
http://harriespoor.nl/Citta/Citta41.jpg
http://harriespoor.nl/Citta/Citta43.jpg

Leeg

• vincenthart
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13-01 19:20
4x2 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:57:
Die zijn dr vast niet al teveel, citta's met een USD vork er in gebeund :+
haha, held >:)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dan te bedenken dat die Citta een half jaar geleden er nog zo uit zag:

Volgens mij is ondertussen alleen het kenteken niet veranderd :P

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Bagagerekje, achterspatbord en voorspatbord zijn nog hetzelfde :p

Leeg

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Yup, doet het, nu nog zorgen dat ie niet harder dan ~32 gaat (en hij loopt nog als een koffiemolen, koppeling is sowieso gaar)
Knipperlichtjes nog dr op, fatsoenlijk(er) contactslot en de Tomos uitlaat pas beunen ipv die enorme schoorsteen die er nu op zit.

Maar ondanks alles rijd het al 1000000x fijner dan dat originele citta blok :D

(owja, de wielbasis is ook ruim 5cm korter geworden)

[Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 10-09-2020 12:59]

Leeg

• BdK9001

BdK9001

De FS1 loopt weer! 8)

Kwam er wel achter dat ik een O-ring op de verkeerde plek heb teruggeplaatst, dus de carb lekt, dat moet ik nog even corrigeren. Zodra werktijd er op zit die O-ring even op de goede plek zetten, en dan kunnen de eerste paar (tamme) KM op de nieuwe cilinder gezet worden :D

• BdK9001

BdK9001

Eerste rondje was (uiteindelijk) een succes! Bij de eerste poging sloeg ie keurig aan en reageerde aardig op het gas, maar kwam niet van z'n plek. Wat bleek, ik was vergeten de koppelingsworm af te stellen :p

Bij poging twee kwam het monster al rookwolken uitbrakend tot leven, en heb ik 3 blokjes gereden hier in de wijk. Boel lijkt wel nog wat te rijk te staan, dus voor de volgende poging even de bougie checken en de sproeier en/of luchtschroef bijstellen.

Enige irritante is dat de carburateur nog steeds overloopt , ook met de O-ring op de goede plek. Het lijkt langs de pakking te komen, voorlopig in ieder geval goed op het kraantje letten...

Edit: ik dacht dat een nieuwe post van dezelfde user automatisch een multipost zou genereren, sorry...

[Voor 7% gewijzigd door BdK9001 op 10-09-2020 18:17]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M'n vriendin is zoooooooo blij met me, maar een ergonomische werkhoogte is ook wat waard :+

Leeg

• BdK9001

BdK9001

4x2 schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:12:
[Afbeelding]

M'n vriendin is zoooooooo blij met me, maar een ergonomische werkhoogte is ook wat waard :+
Mijn vriendin is na vandaag daadwerkelijk blij met me. Ben er eindelijk in geslaagd om het overlopen van de carburateur te stoppen. Het probleem was denk ik dat er nog gietrandjes aan de vlotter zaten die konden blijven haken achter de pakking of aangekoekt vuil. Dus heb mooi de gietrandjes weggeschuurd, de vlotterbak nog lichtjes opgeschuurd en toen beiden nog even zo glad als een natte naaktslak gepolijst met commandant (en heel heel heel vaak nagespeeld). Nu geen overlopen meer, geen noodzaak meer om tegen de carb te tikken net na het openzetten van het kraantje. En eindelijk niet meer het inhouden met verzuip-geluid bij halfgas.

Oh ja, en nu pleeg ik ook gelijk 1 milieudelict minder, want hij laat gaan plasjes benzine meer achter waar ie stond of reed.

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-06 19:53
Ik heb een vraag die jullie hopelijk kunnen beantwoorden..

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe Sym Fiddle 2 gekocht, en die meteen naar 34 km/h laten opvoeren.

Nu valt het op dat, bij een warme motor de (snor)scooter inhoud bij diverse snelheden.

Dealer wist niet zo snel waar het aan kon liggen en met afstellen was het ook niet verholpen.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

• BdK9001

BdK9001

@038Robijno Hoeveel km heb je er al opzitten nu? En wat staat er in de handleiding over het inrijdproces? Meestal wordt aangeraden om de eerste 200-500km bijzonder rustig aan te doen en daarna nog eens 500-1000km niet constant plankgas te rijden.

Gebeurt het altijd bij dezelfde snelheden/gasstand?

Als ie nieuw-nieuw is zou het gewoon kunnen komen doordat je nog aan het inrijden bent. De boel wordt dan (veel) warmer dan normaal en kan door de extra uitzetting meer wrijving geven. De FS1 doet dat ook als ik een verder/harder ga op met inrijdrondje maak dan de keer ervoor. Vanwege de bizar kleine koelvinnen op een FS1 is het in het bijzonder zaak om voorzichtig in te rijden. Zal bij modern spul minder een rol spelen, maar rijd 'm in ieder geval altijd rustig warm en ga niet aan het gas sjorren als 'ie begint in te houden

• 038Robijno
BdK9001 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:43:
@038Robijno Hoeveel km heb je er al opzitten nu? En wat staat er in de handleiding over het inrijdproces? Meestal wordt aangeraden om de eerste 200-500km bijzonder rustig aan te doen en daarna nog eens 500-1000km niet constant plankgas te rijden.

Als ie nieuw-nieuw is zou het gewoon kunnen komen doordat je nog aan het inrijden bent. De boel wordt dan (veel) warmer dan normaal en kan door de extra uitzetting meer wrijving geven. De FS1 doet dat ook als ik een verder/harder ga op met inrijdrondje maak dan de keer ervoor. Vanwege de bizar kleine koelvinnen op een FS1 is het in het bijzonder zaak om voorzichtig in te rijden. Zal bij modern spul minder een rol spelen, maar rijd 'm in ieder geval altijd rustig warm en ga niet aan het gas sjorren als 'ie begint in te houden
Staat nu 50 km op de teller.. rijdt altijd warm en rijd in de stad (dus lang vol gas kan niet)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ok, het is geen pre-mix installatie, maar iig kan ik nu gewoon makkelijk m'n eigen mengsmering aanmaken.
Had het pompje dr af gehaald omdat ze blijkbaar nog wel eens problemen gaven bij Minarelli en deze allerlei tekenen had dat ie daar ook mee bezig was (carburateur vol met olie, 1-weg klepje kapot enz)
Aan het olietankje zit een kraantje, daarmee kan ik mooi dat mengflesje vol laten lopen, ideaal.

En gisteren ook nog 2 flessen aardbeienolie binnen gekregen, dus binnenkort ruiken al m'n 2-takten heerlijk :D

Leeg

• WEBGAMING
Ik heb zelf een dop van een bus remmenreiniger gebruikt, past precies de hoeveelheid olie in die ik nodig heb voor 5 liter benzine. (volle jerrycan)
Dopje, jerrycan en olie zitten in de buddy. (maar die heb jij natuurlijk niet)

• SMSfreakie
  • Niet online
Hehe en dan heb je er ineens weer een pluk spartamet bij... Helemaal voor niks...

Jaar stil gestaan.... Scheutje benzine er in.. En hij loopt.... Ok.. Nog wel even een beurtje doen en hoppa

• 038Robijno
Nog even een vraag qua snelheid..

Mijn scooter rijd nu 34 km/h op de teller, is dit dan ook op de rollerbank zo of zal de snelheid lager uitvallen?

• 038Robijno
BdK9001 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 16:43:

Werd alleen maar erger, zelfs bij 20 km/h en dan vol gas geven.. ook als je een brug op rijd.

• 038Robijno
Scooter rijd weer goed, al denk ik niet dat ze het echte probleem hebben kunnen vinden.
Dealer heeft er i.p.v. 6 gram standaard vario rollen,
Er nu 8 gram in gezet en een software update uitgevoerd.

Lijkt mij een manier om zo goedkoop mogelijk het probleem op te lossen.
Hoe kan je bij een scooter die letterlijk net nieuw is, nu al 2 gram zwaardere rollen erin zetten.

Scooter loopt ook nog eens 2 km/h harder op de teller, 36 km/h i.p.v. 34 km/h.

[Voor 11% gewijzigd door 038Robijno op 28-09-2020 19:00]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Opzich kunnen zwaarde rolletjes wel een idee zijn, het ding begrenzen op zo'n lage snelheid brengt gewoon nieuwe problemen met zich mee (ik geloof dat ik met 'n bagger chinese 4-takt ook met 8gr rollen reed omdat het een stuk prettiger reed en eigenlijk niet langzamer was)
Voor hetzelfde geld horen er in een snor versie andere rollen dan in een brom versie en zaten er daadwerkelijk de verkeerde in.

Maar hebben ze de klepspeling een keer gecontroleerd ?

Leeg

• chim0
Vanmorgen langs het RDW geweest en brommert is goedgekeurd, WOK status eraf en omgezet naar geel kenteken. Wat een opluchting! Echt een pak van m'n hart.

Ik kon niet vinden om de ECU te programmeren dus maat van mij had een varioring op gemonteerd. Was nog een heel gedoe want het paste niet, dus moest slijpen en vijlen en heel de mikmak. Ding reed voor geen meter en een takkeherrie. Alsof je met een auto in z'n één 100 rijdt. Maar ze vonden hem goed. Ging rond de 43 ofzo. Afgerekend en wegwezen!

Eén dezer dagen krijg ik een nieuw kentekenbewijs toegestuurd en moet ik een geel plaatje laten maken. Kan hier bij een lokaal aanhangerverhuurbedrijf. 25 euro ofzo. Helmpje uitzoeken en gaan met die banaan!

Alleen weer een tegenvaller: weer lekke band achter. Op twee plekken zat een stuk ijzer. Die ene heb ik eruit gehaald en deed niks. Die andere kwam wel lucht uit. Balen, was net een nieuw setje en niet goedkoop ook (Michelin). Nog een reden om op de weg te rijden trouwens: als je ziet wat voor troep er op het fietspad ligt soms.. :(

• WEBGAMING
Kan je er geen prop in (laten) zetten?

• chim0
WEBGAMING schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:12:
Kan je er geen prop in (laten) zetten?
Heb ik gedaan, maar dat is een tijdelijke oplossing. Vorige keer ook gedaan en na een paar weken was dat ding versleten en liep de band alsnog leeg.

Al moet ik zeggen dat ie de vorige keer echt bovenop het profiel zat, nu zit ie ertussen, dus dat scheelt misschien wel. Misschien toch maar een tijdje mee rijden tot ie versleten is.

• WEBGAMING
Zou kunnen dat het gat net te groot was oid want als een prop zit, moet het gewoon dicht zijn.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Een paraplu werkt doorgaans voor de levensduur van de band.
Maja, de band moet dr af, dus wat duurder om te plaatsen (bandenlichters + bankschroef ;) )

In ander nieuws heeft de cittarelli nu een DR 70cc dr op zitten, het testritje van 500m was hilarisch :+
De doelstelling is 0-32 (want snorfiets) in 1sec 8)7

Leeg

• chim0
WEBGAMING schreef op woensdag 30 september 2020 @ 11:34:
Zou kunnen dat het gat net te groot was oid want als een prop zit, moet het gewoon dicht zijn.
Prop lijkt idd goed te werken. Bandje is nog keihard. Was een minuscuul gaatje, maar net voldoende om lucht door te laten.

Zo zie je ook maar hoe belangrijk het is om je banden op spanning te houden. Vooral op een snelle scooter zoals die van mij merk je het echt tijdens het rijden (plus dat het slecht is voor je banden). Met een zachte band, rijd je gewoon veel zachter, trekt ook minder snel op. Toen ie eenmaal opgepompt was, was het gelijk gassen. Soms zie ik mensen rijden (helemaal met z'n tweeën erop) en dan is die band helemaal plat. Dan denk ik van wtf? Zie je dat niet? Merk je dat niet? Snap niet dat mensen zo kunnen rijden.

Overigens gisteren helmpje gekocht (DEMM systeemhelm) en wilde vandaag naar werk met de scooter, maar het wordt baggerweer, dus toch maar met de auto. Wel een mooi ding en niet al te duur. Zit lekker, onderstuk kan naar boven en en zit een donker vizier op, die je aan en uit kan zetten. Mooi antracieten matte kleur, past goed bij m'n scooter.

Het zal alleen even wennen zijn om op de weg te rijden, want je mag natuurlijk niet overal met de scooter. Zie ook vaak mensen met een bromfiets op het fietspad rijden terwijl er een gewoon een weg naast ligt. Dat mag toch niet? Dan moet je toch op de weg rijden?
4x2 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:57:
Een paraplu werkt doorgaans voor de levensduur van de band.
Maja, de band moet dr af, dus wat duurder om te plaatsen (bandenlichters + bankschroef ;) )
Sorry, een paraplu?

Die achterband moet er nog steeds een keer af want hij zit nog steeds andersom, maar ja geen zin. :$

[Voor 11% gewijzigd door chim0 op 03-10-2020 06:23]

• guusdeman
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-04 14:35
Hallo,

Ik heb een Piaggio Fly 125 4t (oud model) en heb een probleem met het licht. Als rij staat mijn koplamp veel te hoog en verblind ik de voorbijgangers.
Ik heb in de koplamp 2 standen. Grootlicht en stadslicht. Het stadslicht is een klein lampje in de hoek en die staat altijd aan. Het grote licht is een peertje, van volgens mij 35w, in het midden van de koplamp. Normale stand is voor het standlichtpeertje en de grote stand (op de schakelaar) is voor het grote peertje in het midden van de lamp. Als ik s avonds rij is het licht van het stadslichtspeertje te weinig. Dus ik moet het grote licht gebruiken om goed gezien te worden. Echter staat mijn lamp veel te hoog in gesteld. Dus ik verblind alle voorbijgangers. Er zit een stelschroefje aan de onderkant van de koplamp om het licht naar beneden te laten schijnen, deze staat helemaal naar onder dus ik kan hem niet meer verder stellen.
Zijn er mensen die dezelfde scooter hebben of hetzelfde probleem en die hier n oplossing voor hebben?

Dit is de koplamp.

Dit is de scooter

• KNed
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:53
Bij mijn Kymco is dat kleine lampje alleen voor noodgevallen als de grote lamp kapot is. Dat je dan toch nog iets hebt. Die brand altijd.
Die grote lamp heeft twee standen: normaal en grootlicht. Die kan ik met een knop wisselen.

• guusdeman
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 18-04 14:35
KNed schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:41:
Bij mijn Kymco is dat kleine lampje alleen voor noodgevallen als de grote lamp kapot is. Dat je dan toch nog iets hebt. Die brand altijd.
Die grote lamp heeft twee standen: normaal en grootlicht. Die kan ik met een knop wisselen.
Het kleine lampje is idd niet om s avonds mee te rijden.
Mijn grote lamp heeft 2 standen, aan / uit. Het lijkt alsof de schakelaar 3 standen heeft maar ik kan hem alleen omhoog drukken en op neutraal laten staan. Omhoog = aan en neutraal = uit.
Mss is het idd dat de lamp minder vel moet schijnen.

Heeft iemand n idee of de schakelaar geblokkeerd is of het gewoon een schakelaar kan zijn met 2 standen?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik denk dat je lampje gewoon kapot is en alleen het grootlicht nog werkt, dat zou ook kloppen met het feit dat je lamp veel te hoog staat en niet meer lager gesteld kan worden.
Even dr uit halen en vervangen.

Leeg

Pagina: 1 ... 42 43 44 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True