Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste
Acties:
  • 279.309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:25
Laag in de toeren houden, en rustig rijden. +-500 km.
Dan kan je wat harder, ongeveer 70% van de max, en soms even een beetje doortrekken. Ook ongeveer 500Km.
Dan ben je er wel zo ongeveer.
Het is wel heel erg aan te raden om dat een beetje fatsoenlijk te doen. Vol gas kan natuurlijk ook wel even, vooral na de eerste 500km.
Alle onderdelen zijn nog scherp en moeten een beetje op elkaar in slijten. Het is natuurlijk beter om dat geleidelijk te doen, anders ga je de boel te snel of verkeerd in slijten, waardoor dingen juist sneller kapot zullen gaan.

Aluminium oxideert ook gewoon. Een hele hoop van dat aluminium spul slaat wit uit, en geverfde dingen verliezen daardoor ook vaak hun lak.
Ligt er natuurlijk aan hoe erg het is, maar afwassen zal niet zomaar gaan, je zal toch echt met een (messing, koper) borstel moeten doen. Niet met een echte staalborstel, dan ga je krassen maken.
En doe alsnog voorzichtig, want het aluminium is zacht, dus je zal het snel beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:40
Iemand een tip voor een goedkoop scooter voor de iets langere afstanden (boodschappen e.d.) in de stad? Voor de langere afstanden heb ik al een auto voor dus de scooter zal echt voor korte afstanden zijn.
Wel zal de scooter hoogstwaarschijnlijk elke dag gebruikt worden.

Ik heb niet veel verstand van scooters en ik zie toch veel scooters voorbij komen vanaf 200 euro tot aan 4000 euro.

Wat zijn goede merken voor ongeveer ~500-600 euro? Wat is een hoog kilometerstand en waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n scooter?

Ik had het merk 'Riva' al in gedachten want die zie ik best vaak rondrijden.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
WEBGAMING schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:31:
Aluminium oxideert ook gewoon. Een hele hoop van dat aluminium spul slaat wit uit, en geverfde dingen verliezen daardoor ook vaak hun lak.
Ligt er natuurlijk aan hoe erg het is, maar afwassen zal niet zomaar gaan, je zal toch echt met een (messing, koper) borstel moeten doen. Niet met een echte staalborstel, dan ga je krassen maken.
En doe alsnog voorzichtig, want het aluminium is zacht, dus je zal het snel beschadigen.
Hm nouja als het eigenlijk geen kwaad kan.. Lijkt minder mooi maar goed.. Dan blif ik er gewoon af ;p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Tolga07 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:35:

Bij voorbaat dank!
Riva is een Bamiscooter. Bedenkelijke kwaliteit. Als je hem en dagelijks wil gaan gebruiken en niet veel verstand er van hebt en er lang mee wilt doen, koop dan een Kymco of een Sym of een van de ander gerenommeerde merken en laat die goedkope flutscooters voor wat het zijn.

Liever een 2de hands Sym of Kymco voor hetzelfde geld als een nieuwe bamiscoooter. Daar ga je veel langer plezier aan hebben.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

SMSfreakie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:14:
[...]

Hm nouja als het eigenlijk geen kwaad kan.. Lijkt minder mooi maar goed.. Dan blif ik er gewoon af ;p
Gewoon in iets van een badkamer, keuken reiniger zetten. Dat is zuur en geeft een redox reactie daarna ziet het er al een stuk beter uit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
digifun schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:46:
[...]

Gewoon in iets van een badkamer, keuken reiniger zetten. Dat is zuur en geeft een redox reactie daarna ziet het er al een stuk beter uit.
Maar vreet dat niet verder in het aluminium?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Nee, is zuurbestendig en een keukenreiniger is mild zuur. Anders werd een keuken schoonmaken erg gevaarlijk.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan van de week maar eens opzoek in de super

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het zuur doet niets, maar lost wel de corrosie op? Het is het een of het ander. Het doet niks, en werkt dus niet, of het zuur lost het op, en er zit dus werkend zuur in. Als dat zuur de corrosie oplost, lost het ook het aluminium op.

Ik zou het in ieder geval niet aanraden. Het zal niet snel gaan, maar als je dat schoonmaakmiddel er niet totaal goed afspoelt, weet ik eigenlijk wel zeker dat het het aluminium gaat aantasten.

Ik snap niet zo goed waarom een borsteltje zo lastig is?
Kost een paar euro bij de gamma/praxis whatever, en het vliegt er gewoon vanaf. Je moet alleen zorgen dat het een messing (oid) borstel is, zodat je het aluminium niet helemaal krast.

Op zich kan oxidatie niet zo veel kwaad, maar op een gegeven moment word het natuurlijk steeds erger, en krijg je putten, of gaat het er helemaal doorheen. Maar dat duurt natuurlijk wel even.

[ Voor 36% gewijzigd door WEBGAMING op 03-02-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nouja zo duur is een kop nou ook niet.. Alleen vind t gewoon nie zo mooi..

Maar goed toch eerst maar eens de carburateur eens reinigen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:10

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Met de (kans op) gladheid van de afgelopen weken vond ik het niet zo'n probleem, maar nu de lente weer een beetje in zicht begint te komen wil ik de FS1 graag weer uit z'n gedwongen winterslaap halen.

Ik had begin december de hele carburateur schoongemaakt nadat ik (eindelijk!) de goede sproeier gevonden had (had eerst een verkeerd type, liep dus veel te rijk). Vervolgens twee of drie ritjes probleemloos kunnen rijden, waarna de brommer aan het begin van de powerband ineens liep alsof de boel te rijk stond. Dit ontwikkelde zich binnen een paar ritten tot uitvalsverschijnselen a la lege tank (tank was meer dan halfvol). Dus nogmaals de carburateur gepoetst en ook maar eens gekeken naar de benzinefilter, die zat aardig vol gom, dus nieuw filtertje er in en gaan.

So far so good, hij klonk weer lekker, trok goed en geen raar gedoe aan het begin van de powerband, aan het eind van de powerband leek 'ie wat arm, maar zo hard mag ik toch niet O-)...

Helaas op de terugweg weer een uitvaller zoals hierboven omschreven. Na even spelen met het benzinekraantje de geprobeerd te starten, maar op de kickstarter kwam geen reactie. Aanlopen daarentegen gaf wel het gewenste resultaat, ding trok gelijk als de bliksem. Maar na een minuut of twee weer de problemen in het begin van de powerband en even later weer uitvallen. Ik heb het nu op 4 ritten gehad (vreemd genoeg allemaal op de terugweg).

Ik had eerst in m'n hoofd dat het aan de benzinekraan lag, maar dat verklaart niet waarom ik 'm wel aan kan lopen, maar niet aan kan kicken. Ik heb nu het vermoeden dat de ontsteking wat aandacht nodig heeft, nu zitten daar de originele (1987) condensator, imi-contactpunten en imi-bobine in. Voor ik mijn portemonnee weer ga plunderen win ik hier toch graag even wat advies in :)

TL;DR: brommer valt uit alsof tank leeg is, carburateur en filter zijn schoon en getest goed afgesteld. Na uitvallen haalt kickstarter niets uit, aanlopen werkt wel, brommer reageert gedureden 1-2 minuten fantastisch op het gas met veel power. Ontsteking bevat een hele oude condensator, imi-puntjes en imi-bobine. What to do?

@SMSfreakie ik maak een peer keer per jaar het blok vna de FS1 schoon met putoline poetsolie voor de motor, dat heeft bij mij de oxidatie van de kop behoorlijk afgeremd. De olie vormt dan een beschermend laagje eroverheen.

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
K had t met een saxonette bobine.. Als die warm was ging die moeilijk doen... Laten afkoelen en t ging weer als de brandweer...

Ook al met vocht gehad.. Maar die was juist bij een koude start / vochtig weer datie geen zin had

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
die chinees van mij.... die is opeens onbetrouwbaar het kreng wil gewoon niet starten... volle accu... vonk, benzine, alles is aanwezig. het loopt letterlijk uit de uitlaat..

Af en toe geeft ie een flinke klap uit de uitlaat...

volgens mij is het tijd om de kleppen te gaan stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je vergeet compressie te vermelden ;)

die raakt mijn saxonette steeds verder kwijt.. maar nog geen zin om te sleutelen in de kou

[ Voor 56% gewijzigd door SMSfreakie op 13-02-2019 19:03 ]

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ondanks de kou gister aan het sleutelen geslagen en de FS1 voorzien van nieuwe contactpunten en condensator. Het lijkt het gewenste effect te hebben, het slechte trekken en pruttelen bij lage toeren is helemaal weg! Heb tot nu toe alleen nog een paar keer de parkeerplaats op en neer gereden, zaterdag ga ik voor een testrit en de puntjes perfectioneren. Maar het was al heel wat dat 'ie probleemloos startte met de puntjes alleen grof afgesteld adhv de markering op het vliegwiel.

De Orbit krijgt ergens in de komende weken ook weer wat aandacht, hij staat al weer een paar maanden stil wegens geen prio/geen zin/slecht weer. De FS1 rijdt veel fijner en was tot de ontstekingsproblemen ook betrouwbaarder. Probleem met de Orbit is wazig, starten is vrijwel probleemloos, maar na een tijdje valt ie uit tenzij je met het gas speelt (gas een stukje openhouden helpt niet, gashendel moet bewegen). Ik meende dat ik de kleppen al had gesteld, maar dat ga ik dan nogmaals doen, en denk voor de zekerheid ook de zuigerveren vervangen.

Kans is wel groot dat ik de Orbit in de loop van het voorjaar de deur uit doe, vergeleken met de FS1 zijn de zithouding (stuur te hoog tov zadel) en wegligging (12" vs 17") echt om te janken. Misschien dat ik er een leuke 4-takt schakelbrommer voor terugkoop om de FS1 een beetje te ontzien

• SMSfreakie
  • Niet online
misschien van het weekend eens kijken of de Tomos Revival weer wat beter wil lopen...
hoop op vuil in de carb :D

404 Signature not found

• mvz
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

Mijn beesje staat nog lekker droog te niksen in de bij-bijkeuken :9 - af en toe even druppelladen, en soms even het motortje aan voor de lol ;) - kan niet wachten tot het mooi weer wordt!

bij m'n retroscooter laatst perongeluk de olie-aftapdop te hard aangedraaid, waardoor de opstaande rand afbrak.. dus lekt dus nu :> - maar nieuwe dop ligt al klaar.

beesje

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Net terug van een 30km testrit met de FS1, ging geheel probleemloos, merkte alleen dat er nog wel 1 maat grotere sproeier in mag, bij vol gas gaat 'ie een klein beetje inhouden, maar verder trekt 'ie goed, geen raar gestotter of gepruttel, en ook de irritante vibraties bij middentoerentallen zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:34
sig69 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:47:
Ik vond vandaag nog wat in de brievenbus van het CJIB: "Kennisgeving strafbaar feit en ontbieding verhoor". Geflitst met 55 op de snor. Nou ja het is 8 jaar goed gegaan. Zal wel een wok en een flinke bekeuring worden denk ik.
Als iemand zich afvraagt hoe dit is afgelopen: 360 euro en twee jaar voorwaardelijke rijontzegging. Geen wok gelukkig :). Scheelt weer een paar 100 euro.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BdK9001 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:41:
Net terug van een 30km testrit met de FS1, ging geheel probleemloos, merkte alleen dat er nog wel 1 maat grotere sproeier in mag, bij vol gas gaat 'ie een klein beetje inhouden, maar verder trekt 'ie goed, geen raar gestotter of gepruttel, en ook de irritante vibraties bij middentoerentallen zijn weg.
Heerlijk zo'n vroege testrit in februari! :) zo'n dag als vandaag is ook perfect afstel-weer :*)
Hier vandaag ook even testgereden na stilstand sinds oktober, maar toch de eerste kick aan _/-\o_

Ook even zitten zoeken naar of een FS1 of een SS50, maar schrok toch nog behoorlijk van de prijzen :'(
Tenzij je een rollend frame pakt.. dat krijg ik er bij de vrouw niet doorgedrukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

mvz schreef op zondag 17 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Heerlijk zo'n vroege testrit in februari! :) zo'n dag als vandaag is ook perfect afstel-weer :*)
Hier vandaag ook even testgereden na stilstand sinds oktober, maar toch de eerste kick aan _/-\o_
Kijk zo zien we het graag! 8) Was vandaag inderdaad ook weer perfect weer om buiten dingen te doen. Wilde eigenlijk ook de Orbit weer eens aanslingeren, maar na het doen van de boodschappen, het wassen van mijn auto, een wandeling en het wassen van de auto van m'n vriendin was het alweer etenstijd. Heb tussendoor alleen even een kwartiertje gezeten om te lunchen. Gelukkig heb ik de rest van de week op werk meer dan genoeg tijd om te zitten...
Ook even zitten zoeken naar of een FS1 of een SS50, maar schrok toch nog behoorlijk van de prijzen :'(
Tenzij je een rollend frame pakt.. dat krijg ik er bij de vrouw niet doorgedrukt :9
Ja, prijzen rijzen de pan uit :( Zeker voor een leuke SS50. Hoewel zelfs de retro-schakelbrommers nu al aan de dure kant zijn, heb er nog geen onder de €1000 gevonden, terwijl er vorig jaar meerdere rond de €850 op marktplaats stonden. Heb gelukkig nog een hele tijd voor ik daadwerkelijk een pekelbak nodig heb. En tot die tijd:

Afbeeldingslocatie: https://www.motorbikememes.com/images/everyone-married-pregnant-braaapp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gister de Tomos Revival eens weer eens laten rijden..

ging wat moeizaam om te beginnen... (volgens mij zit er nog brommix in, terwijl die gewoon een eigen oliepomp + tank heeft :-) )
dr zitten nu allemaal olie spetters op de muur :X
na de carb eens een poetsbeurtje gegeven te hebben, kwam er iig weer leven in

de voorrem weer voorzien van vloeistof, geen idee waar het gebleven is
kon nog geen lek vinden... dus dat wordt nog even een nader onderzoek

de kabelboom nog even wat aangepast.. in de hoop dat de gecombineerde LED achter/remlicht het langer vol houd :) door de spanning voor het achterlicht NA de gelijkrichter af te tappen ipv direct van de spoel... bij de Youngst'r brand dat kreng om de haverklap door, denk dat het komt door dat het remlicht wel met DC gevoed word.. maar het gewone achterlicht nog met AC gevoed word... maar ach daar moeten ook andere knippers op die wat meer hufter proof zijn :+

en daarna nog even een stukje van +- 20 km gereden.. heerlijk :7
nu alleen nog een nieuwe helm :+

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 17-02-2019 20:17 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Mijn vreugde was van korte duur... vanmorgen had de FS1 gewoon weer hetzelfde uitvalsgedrag.... Het slechte lopen bij lage toeren is gelukkig wel opgelost, dus de nieuwe puntjes en condensator zijn in ieder geval ergens goed voor geweest.

Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe bobine (en ook bougie + dop) besteld om problemen met vocht uit te sluiten, maar ik begin eigenlijk voornamelijk het brandstofsysteem te verdenken, dus er komt een nieuwe slang + filter + vlotter + vlotternaald. Het kraantje (nieuw ori van afgelopen juni) en de tank ga ik eens goed schoonmaken. Het lukt namelijk wel goed om met weinig gas in 2 te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BdK9001 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:43:
Mijn vreugde was van korte duur... vanmorgen had de FS1 gewoon weer hetzelfde uitvalsgedrag.... Het slechte lopen bij lage toeren is gelukkig wel opgelost, dus de nieuwe puntjes en condensator zijn in ieder geval ergens goed voor geweest.

Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe bobine (en ook bougie + dop) besteld om problemen met vocht uit te sluiten, maar ik begin eigenlijk voornamelijk het brandstofsysteem te verdenken, dus er komt een nieuwe slang + filter + vlotter + vlotternaald. Het kraantje (nieuw ori van afgelopen juni) en de tank ga ik eens goed schoonmaken. Het lukt namelijk wel goed om met weinig gas in 2 te rijden
Als je tijdens het uitvalgedrag een beetje tokkelt met je gas, af en aan gas bij/los,. kan je hem er dan doorheen trekken? zo ja dan is het meestal een vuiltje ergens in het benzine pad idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@mvz Dit lukt soms, maar soms ook niet, het lijkt er nog het meeste op dat de carburateur onvoldoende gevuld raakt om het verbruik bij te kunnen houden. Als ik na uitvallen een minuutje stilsta kan ik bijna altijd weer starten en wegrijden. Vanmorgen was het wel echt goed raak, kwam soms maar 50 meter verder, soms een kilometer.

Wat wel opviel toen ik na het klussen vorige week het kraantje openzette was dat de benzine met een pisstraaltje uit de overloop van de carburateur kwam lopen, terwijl dit vroeger best een stevige straal was. De vlotter blijft soms plakken wanneer de brommer langere tijd stilgestaan heeft, vandaar dat ik zo goed weet hoe m'n overloopstraal er uit hoort te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

8)7 Wat ik trouwens niet kan vinden, weet iemand dat hier? wat de max. toegestane hoek is voor een kentekenplaat van de brommer? 8)7

of dit zegmaar zou mogen.. zou als argument aan kunnen voeren dat 'ie zo klein en laag is, dat hij op deze manier beter leesbaar wordt voor iedereen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EvMwOw6k84ga1UgsDzttT3TQ/medium.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door mvz op 18-02-2019 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Volgens mij is goed leesbaar de enige eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 785143

Ik heb een tweedehandse brommer aangeschaft. Volgens de oude eigenaar is de brommer een injectiebrommer(?) en zit er een ECU van 35 km in. Inmiddels heb ik een aantal ritjes gemaakt en heb ik het gevoel dat de brommer toch wat harder gaat. Op de kilometerteller staat 41/42. Ik heb ook zo'n GPS kilometer app gedownload en daar stond vaak 33 op en 34, ook 37 bijvoorbeeld, maar dan schiet hij snel weer terug naar 33/34.

Is het uberhaupt mogelijk dat een brommer harder rijdt dan 35 met zo'n ECU? Ik heb namelijk geen zin in gezeik bij een eventuele rollenbank controle. Anders laat ik em binnenkort terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:14
Gisteren weer met stuitende verbazing zitten te kijken naar een nieuwsitem over dat snorfietsen de rijbaan op moeten.

Ik heb zelf al jaren scooters en brommers gehad maar ook mn gele plaat apparaten liepen altijd rond de 52 gps.

De in te voeren helmplicht kan ik me nog iets bij inbeelden, je kan immers lelijk vallen met een km/h of 25. Ik begrijp ook heel goed dat het wijs is om fietsers in bescherming te nemen (verplicht trouwens daar ook een fietshelm voor, daarin loopt NL echt achter zeker gezien de fietsdichtheid).

Het idee van een 25km/h snorfiets op de rijbaan vind ik echter bezopen, het is gewoon gevaarlijk en gaat bakken irritatie opleveren voor auto’s, of je nu een helm draagt of niet.

Ik denk dat het eerder een makkelijke conclusie is om de snorfiets te ontmoedigen als in “dan maar iedereen op de bromfiets en met helm en op de rijbaan” want heel het voordeel van het concept van de snorfiets op de rijbaan ontgaat me volledig...

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Tolga07 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:35:
Iemand een tip voor een goedkoop scooter voor de iets langere afstanden (boodschappen e.d.) in de stad? Voor de langere afstanden heb ik al een auto voor dus de scooter zal echt voor korte afstanden zijn.
Wel zal de scooter hoogstwaarschijnlijk elke dag gebruikt worden.

Ik heb niet veel verstand van scooters en ik zie toch veel scooters voorbij komen vanaf 200 euro tot aan 4000 euro.

Wat zijn goede merken voor ongeveer ~500-600 euro? Wat is een hoog kilometerstand en waar moet ik op letten bij het kopen van zo'n scooter?

Bij voorbaat dank!
Ik zou dan eerder voor een Kymco gaan die goed is onderhouden. Dan hoef je van 15k en hoger qua kmstand niet te schrikken.

Ik vind zelf een Super8 wel netjes, dubbele achtervering ook, een Agility is ook best, er zal een reden zijn waarom pizzaboeren ze ook gebruiken.

Voor een euro of 600 moet je best een goed exemplaar kunnen vinden zij het met wat vaal geworden plasticdelen want dat vind ik kwalitatief toch minder aan die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33

TTLCrazy

Listen to Frankie

1nsane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:14:
Ik denk dat het eerder een makkelijke conclusie is om de snorfiets te ontmoedigen als in “dan maar iedereen op de bromfiets en met helm en op de rijbaan” want heel het voordeel van het concept van de snorfiets op de rijbaan ontgaat me volledig...
De reden hiervoor is heel simpel: ze kunnen/willen de snorfietsen niet handhaven qua snelheid, ergo 90+ procent van de snorfietsen rijdt te hard, ergo er zijn hierdoor te veel ongelukken/gevaarlijke situaties. De politiek reageert hierop met helmplicht + op de rijbaan weg van de fietsers. Iets met symptoombestrijding...

Ze willen gewoon af van de snorfiets. Want wat is het voordeel van een snorfiets als je op de rijbaan moet en een helm op ? Juist ja, niets... De linkse lobby heeft weer eens gewonnen. Je zou ook de verkoop van opvoersetjes en opvoeren vanuit de handelaar kunnen verbieden/handhaven, maar dat is te moeilijk denk ik.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
TTLCrazy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:20:
[...]

De reden hiervoor is heel simpel: ze kunnen/willen de snorfietsen niet handhaven qua snelheid, ergo 90+ procent van de snorfietsen rijdt te hard, ergo er zijn hierdoor te veel ongelukken/gevaarlijke situaties. De politiek reageert hierop met helmplicht + op de rijbaan weg van de fietsers. Iets met symptoombestrijding...

Ze willen gewoon af van de snorfiets. Want wat is het voordeel van een snorfiets als je op de rijbaan moet en een helm op ? Juist ja, niets... De linkse lobby heeft weer eens gewonnen. Je zou ook de verkoop van opvoersetjes en opvoeren vanuit de handelaar kunnen verbieden/handhaven, maar dat is te moeilijk denk ik.
Dat was ook mijn conclusie. Persoonlijk heb ik slechts in het begin (17 jaar terug) snor gereden maar ik rij toch liever mét helm en daarna dus altijd brom.

Ik snap alleen nog steeds niet dat de max in de bebouwde kom 35km/h is. Natuurlijk wordt er niet op gehandhaafd maar meer een papieren waarheid waardoor ze dit ook kunnen billijken.

Het punt is, als ze snor afschaffen, dan heeft de overheid een kostbaar probleem met ombouwen en keuren dus dat laten ze liever aan de consument.

Ik snap de redenering in de basis hoor, veel snortuig wat het fietspad onveilig maakt maar kijk dan naar omkeuren.

Tegenwoordig zijn er nog maar weinig snorfietsen die qua “constructiesnelheid” geen 45km/h aankunnen, de tijden van de kleine Cita’s enz zijn wel passé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
als ik hard wil rijden neem ik de Tomos wel.. die tikt de 60 op de GPS aan.. reden genoeg voor een WOK als ze me pakken... :P

wil ik lekker rustig tufferen dan neem ik de Spartamet gewoon... maar ja moet ik dan als ik met de motor aan rijd een helm op? en als ik hem als gewone fiets gebruik niet? immers kan ik ook gewoon trappen..

of gaan we een Spartamet weer in een aparte categorie schuiven :?

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 20-02-2019 17:45 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:15
mvz schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:12:
8)7 Wat ik trouwens niet kan vinden, weet iemand dat hier? wat de max. toegestane hoek is voor een kentekenplaat van de brommer? 8)7

of dit zegmaar zou mogen.. zou als argument aan kunnen voeren dat 'ie zo klein en laag is, dat hij op deze manier beter leesbaar wordt voor iedereen

[Afbeelding]
Ik zou hem deze keer wel hééél goed vastzetten als ik jou was :D, bij de derde 20e keer moet je een compleet nieuw kenteken. Ik ben hem onderweg ook een keer verloren, helemaal teruggereden en gelukkig lag hij nog in de berm! O-)

[ Voor 1% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-02-2019 20:19 . Reden: https://blog.kenteken.tv/2017/09/28/9-feiten-fabels-over-duplicaatcode-kentekenplaten/ ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:52:
[...]

Ik zou hem deze keer wel hééél goed vastzetten als ik jou was :D, bij de derde keer moet je een compleet nieuw kenteken. Ik ben hem onderweg ook een keer verloren, helemaal teruggereden en gelukkig lag hij nog in de berm! O-)
Waarom een compleet nieuw kenteken :? bij auto's gaan ze ook verder dan 3 bij een duplicaat code...?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@SMSfreakie Je hebt gelijk, dat klopt idd niet! Het is pas na de 20e keer :D My bad.
Bron: https://blog.kenteken.tv/...icaatcode-kentekenplaten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou na 20x mag je ook wel eens extra nadenken waar al die platen toch blijven :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Bij mij was de oorzaak een kunststof kentekenplaathouder. Heb nu een metalen houder en de plaat voor de zekerheid vastgeplakt met 3M dubbelzijdige tape ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mn blauwe plaatjes zitten met 2 bouten en veerringetjes en dubbele moer er achter vast...

de gele plaat weet niet.. volgens mij in een kunstof houdertje... maar hek! dan maar eens een 1tje er bij :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

De plaat van mn FS1 zat teerst met twee boutjes vast, door alle trillingen van dat ding waren de gaten gaan lubberen en is de plaat gaan vibreren. Afgelopen november lag ie bijna in 3 stukken, toen maar een houder gekocht (metaal), maar die past net niet onder de achterlamp. Nu voorlopig even opgelost met een stapel ducttape en aan weerszijden van de plaat grote ringen onder schroeven met een brede kop. So far so good, maar dit gaat ooit mis natuurlijk.

Vandaag weer verder geklust, bleek uiteindelijk toch in de brandstoftoevoer te zitten. Er zat wat prut in de tank en dat verstopte het benzinekraantje zover dat de carburateur sneller leeg dan vol liep. Beetje jammer van het geld van de nieuwe contactpunten, condensator, bobine en bougie, maar goed, dan weet ik in ieder geval zeker dat die voorlopig ook geen problemen op gaan leveren.

Kraantje en carb heb ik flink behandeld met carburateurreiniger en uit voorzorg ook maar nieuwe (transparante) benzineslangen en filters gekocht. Morgen uit werk even met de jerrycan langs de pomp rijden met de auto, de pomp hier in het dorp is helaas sinds 1 januari dicht, dus even met de brommer langslopen zit er niet meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ach het blijft toch altijd geld kosten ;)

404 Signature not found

• sig69
1nsane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:29:
[...]

Ik snap alleen nog steeds niet dat de max in de bebouwde kom 35km/h is.
Dat klopt, het is namelijk 30.

Roomba E5 te koop

• sig69
SMSfreakie schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:43:
als ik hard wil rijden neem ik de Tomos wel.. die tikt de 60 op de GPS aan.. reden genoeg voor een WOK als ze me pakken... :P

wil ik lekker rustig tufferen dan neem ik de Spartamet gewoon... maar ja moet ik dan als ik met de motor aan rijd een helm op? en als ik hem als gewone fiets gebruik niet? immers kan ik ook gewoon trappen..

of gaan we een Spartamet weer in een aparte categorie schuiven :?
Mijn scooter krijgt ook absoluut een wok als ik staande gehouden wordt. Ik weet niet of de ovj dat vergeten is of dat dat alleen mag als je staande gehouden wordt, maar ik vind het niet erg. Scheelt weer een paar honderd euro, afvoeren, herkeuring, en daarna weer alles er op laten zetten, dagje vrij om heen en weer te rijden (met 25 km/u duurt dat wel ff natuurlijk). Wordt je allemaal niet vrolijk van.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 21-02-2019 01:31 ]

Roomba E5 te koop

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja als ik de tomos moet aanpassen gooi ik een groter achtertandwiel op... (en nieuwe ketting)

al ben ik nog altijd benieuwd wat die doet als ik de hoge druk kop er af haal en er een standaard op leg :)

404 Signature not found

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 12:31

BertV

Handgemaakt

1nsane schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:29:
[...]

Ik snap alleen nog steeds niet dat de max in de bebouwde kom 35km/h is. Natuurlijk wordt er niet op gehandhaafd maar meer een papieren waarheid waardoor ze dit ook kunnen billijken.
En dan met 35 de rijbaan op terwijl de auto's daar 50 a 60 rijden. |:(

Ik had gisteren een toeterende bromfietser achter me.

Als ik, met mijn speed-pedelec, een fietser inhaal kijk ik eerst of er geen brommer (vlak) achter me zit.
Ik kan en ga max 40km/u.

Beetje geduld aan de kant van de te hard rijdende bromfietser mag toch wel?

[ Voor 3% gewijzigd door BertV op 21-02-2019 12:18 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
BertV schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:15:
[...]

En dan met 35 de rijbaan op terwijl de auto's daar 50 a 60 rijden. |:(

Ik had gisteren een toeterende bromfietser achter me.

Als ik, met mijn speed-pedelec, een fietser inhaal kijk ik eerst of er geen brommer (vlak) achter me zit.
Ik kan en ga max 40km/u.

Beetje geduld aan de kant van de te hard rijdende bromfietser mag toch wel?
Ja dat dus, doe dan gewoon de max snelheid van Brom naar 50/55 ofzo, minder ongelukken en ergernis..

Een Bromfiets op de rijbaan die 55 kan is minder gevaarlijk dan zo’n e-bike die rustig met 40 over het fietspad knalt “want een fiets”..

• SMSfreakie
  • Niet online
Wetgeving is t9ch krommer dan krom

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

De FS1 is weer herrezen, heb er al weer een km of 50 mee gereden na het schoonmaken van de tank en vervangen van brandstofslangen en filter. Hij starr goed, trekt goed, valt niet uit etc. Enige is dat 'ie niet volgas wil rijden, dan gaat 'ie inhouden.

Bougie is grijswit, voor een FS1 moet dit minstens koffie-verkeerd zijn. Zit nu op sproeier 160 ipv de 170 die bij de basisstelling van mijn setup hoort. Vandaar dus ook dat 'ie te arm staat. Maar met de 170 kreeg ik m met geen mogelijkheid gestart... Scheelt dat het de rest van de week goed weer wordt, dan kan ik nog wat sleutelen, ik denk namelijk dat mn puntjes niet optimaal staan (+/- 1,8 mm voor bdp, basisstelling is 1,6-1,8).

Heb ook de luchtschroef al een stuk dicht gehad, maar dat leverde weinig verschil op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Iemand trouwens een idee hoe je bijvoorbeeld de 4de versnelling onklaar kan maken op een handgeschakelde brommer? zou handig zijn om op legale snelheden te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

mvz schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:30:
Iemand trouwens een idee hoe je bijvoorbeeld de 4de versnelling onklaar kan maken op een handgeschakelde brommer? zou handig zijn om op legale snelheden te blijven.
Moeilijke optie: iets fabriceren dat de schakelwals tegenhoudt bij het naar 4 schakelen. (5/5 moersleutels :+ )

Makkelijke optie: andere tandwielverhouding waarbij je effectief de 1 buiten spel zet en de 2 als "nieuwe 1" gaat gebruiken. Als je dan ook de huidige tandwielset bewaart kun je in de toekomst altijd makkelijk weer naar originele snelheid zetten (ook gunstig bij eventueel doorverkopen). (2/5 moersleutels :+ )

Ik snap je dilemma volledig trouwens, een flinke bak power is gewoon fijn om te hebben, maar het WOK-risico niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan aan de saxonette ( die nodig een nieuwe zuigerveer moet ook wel merken dat het lekker weer is :D
start als of het niks is :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

SMSfreakie schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:31:
kan aan de saxonette ( die nodig een nieuwe zuigerveer moet ook wel merken dat het lekker weer is :D
start als of het niks is :)
De FS1 startte ook alsof het niks was, maar halverwege de terugweg ging 'ie in 1 en 2 ook als ik geen gas gaf... Die was dus een beetje te heet geworden.

Thuis maar een sproeiermaat omhoog gegaan, maar dat leidde tot slecht lopen en een walm die een uur later nog te ruiken was. Even met de ontsteking gespeeld, maar dat leverde niks op. Toen maar weer een sproeiermaat kleiner: nog steeds veel te rijk lopen. Ik hoop dat het komt omdat ik de gasnaald van z'n plek gedrukt heb bij het controleren van de sproeierbuis :P

Gelukkig is het mooi weer en kan ik ook met de fiets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ik zit al eens even te kijken... eigenlijk is die nu wel echt gaarder dan gaar.. hoor nu bij elk toerental de veer tikken dus die is echt wel op :+

Eigenlijk moet de Tomos uit de winterschuur (110km verderop) kan daarna de Saxonette even rust :P en een onderhoudssessie :P

alleen ga ik de tomos op een aanhanger zetten .. of hem terug rijden

dub dub dub :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

SMSfreakie schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:48:
Ik zit al eens even te kijken... eigenlijk is die nu wel echt gaarder dan gaar.. hoor nu bij elk toerental de veer tikken dus die is echt wel op :+

Eigenlijk moet de Tomos uit de winterschuur (110km verderop) kan daarna de Saxonette even rust :P en een onderhoudssessie :P

alleen ga ik de tomos op een aanhanger zetten .. of hem terug rijden

dub dub dub :+
BdK9001 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:56:
Ik rij sinds kort ook op een Jet 50 Sport XR, maar dan het 2008 modelleke. Een vriend van me had die 1.5 jaar geleden voor een vakantie gekocht a €150 en 'm na die vakantie onder een afdak gezet om er niet meer naar om te kijken, ik mocht deze gratis hebben als ik 'm kwam ophalen in Oostvoorne. Dus ik heb na meer dan 10 jaar niet meer op een gemotoriseerde tweewieler gezeten te hebben in het donker met 0 graden en regen 110km gereden om dat ding thuis te krijgen :P.

[...]
Terugrijden, het is er warm genoeg voor :P Halverwege even een uitsmijter eten op een terrasje en je hebt een leuke dagtrip 8)

FS1 is weer aan de praat (met sproeier 170, zonder WO1-waardige gassen), puntjes stonden toch niet goed (genoeg). Dat schuifmaat aflezen is toch iets dat ik wat vaker zou moeten doen merk ik... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nou dan zou dat as zondag of een zondag later gaan gebeuren :')
als het vandaag had gekund... ZEKER rijden :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Hmm, ik zie nu inderdaad dat het weer een stuk minder gaat worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Precies! denk dan toch dat ik hem maar op een aanhanger zet...
met alle ellende van het stabiel vast zetten er bij :|

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Benzinekraantje zit weer vol prut... Tankcoating is los aan het laten, dus tot dat opgelost is valt er eigenlijk niet fatsoenlijk mee te rijden zonder wekelijks de tank en kraantje te spoelen.

Ik twijfel nu heel erg wat ik nou met dat ding aan moet, als 'ie werkt rijdt 'ie echt fantastisch (zowel qua wegligging als qua power) en hij tovert eigenlijk elke rit wel een dikke smile op mijn rotkop. Maar op het moment is het ook een enorme bron van frustratie en machteloosheid, vooral omdat ik weet dat er nog meer kosten aan zitten te komen dan alleen het oplossen van de problemen met de tank en de afstelling. Mijn opties op het moment zijn (op willekeurige volgorde):
1. Wegbrengen en alles laten doen (maar kost erg veel geld en ik vraag me af of ik dat thuis verkocht krijg...)
2. Bij m'n broertje in de garage zetten en hopen dat we er ooit aan toe komen om er aan te werken (m'n broertje woont bijna 100 km verderop en zit vaak in het buitenland, maar dan staat 'ie in ieder geval beschermd tegen de elementen) -> dan moet er een ander bromding gekocht worden
3. Alleen de tank laten doen zodat 'ie weer rijdt en dan in etappes de slechte plekken aanpakken
4. Zowel de FS1 als de Orbit verkopen en van de opbrengst iets verstandigs kopen voor het dagelijks vervoer. -> kost uiteindelijk ook nog genoeg geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BdK9001 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:39:
Benzinekraantje zit weer vol prut... Tankcoating is los aan het laten, dus tot dat opgelost is valt er eigenlijk niet fatsoenlijk mee te rijden zonder wekelijks de tank en kraantje te spoelen.

Ik twijfel nu heel erg wat ik nou met dat ding aan moet, als 'ie werkt rijdt 'ie echt fantastisch (zowel qua wegligging als qua power) en hij tovert eigenlijk elke rit wel een dikke smile op mijn rotkop. Maar op het moment is het ook een enorme bron van frustratie en machteloosheid, vooral omdat ik weet dat er nog meer kosten aan zitten te komen dan alleen het oplossen van de problemen met de tank en de afstelling. Mijn opties op het moment zijn (op willekeurige volgorde):
1. Wegbrengen en alles laten doen (maar kost erg veel geld en ik vraag me af of ik dat thuis verkocht krijg...)
2. Bij m'n broertje in de garage zetten en hopen dat we er ooit aan toe komen om er aan te werken (m'n broertje woont bijna 100 km verderop en zit vaak in het buitenland, maar dan staat 'ie in ieder geval beschermd tegen de elementen) -> dan moet er een ander bromding gekocht worden
3. Alleen de tank laten doen zodat 'ie weer rijdt en dan in etappes de slechte plekken aanpakken
4. Zowel de FS1 als de Orbit verkopen en van de opbrengst iets verstandigs kopen voor het dagelijks vervoer. -> kost uiteindelijk ook nog genoeg geld
Ik zou lekker de FS1 langzaam stukje bij beetje opknappen, uiteindelijk als alles vervangen is, stopt het gezeur vanzelf :) en heb je een mooie betrouwbare brommer.

Maar als je dat niet wil, wil ik 'm best overnemen voor 300,- >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

mvz schreef op maandag 4 maart 2019 @ 11:36:
[...]

Ik zou lekker de FS1 langzaam stukje bij beetje opknappen, uiteindelijk als alles vervangen is, stopt het gezeur vanzelf :) en heb je een mooie betrouwbare brommer.

Maar als je dat niet wil, wil ik 'm best overnemen voor 300,- >:) >:) >:)
Daar heb je idd wel gelijk in :) Hij gaat voorlopig even onder een zeiltje en dan ga ik ondertussen m'n aandacht even op de Orbit richten. Heb nog even wat spulletjes bijbesteld, dus morgen moet ik alles in huis hebben om 'm lopend te krijgen en dan mag ik weer beginnen aan mijn favoriete klusje: de zuigerveren vervangen :+

Er gaat ook een nieuwe carb op, heb er geen vertrouwen in dat degene die bij de "100cc"-kit geleverd werd nou echt kwalitatief goed is, de sproeier die er bij zat was 10 maten kleiner dan geadverteerd en de mengselschroef is ook al een keer verdwenen...

Heb ook nog verse olie voor de eindoverbrenging gekocht, die gaat zo stroef dat er mee lopen echt irritant is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:30
sig69 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 11:56:
[...]

Als iemand zich afvraagt hoe dit is afgelopen: 360 euro en twee jaar voorwaardelijke rijontzegging. Geen wok gelukkig :). Scheelt weer een paar 100 euro.
Paar weken terug staande gehouden. Volgens oom agent 60 km/h en uitlopend 8)7 , meting via de boord kilometerteller. Ik weet 100% dat ik niet harder ging 50 km/h maar probeer dat maar eens aan te tonen. Zou een wok en een boete krijgen. Van beide nog niks gehoord, dacht eigenlijk dat het om een mulderfeit zou gaan. Maar nu ik jouw bericht zo lees gaat het dus via de officier van justitie?

[ Voor 4% gewijzigd door Morpheusk op 04-03-2019 15:06 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Morpheusk schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:04:
[...]

Paar weken terug staande gehouden. Volgens oom agent 60 km/h en uitlopend 8)7 , meting via de boord kilometerteller. Ik weet 100% dat ik niet harder ging 50 km/h maar probeer dat maar eens aan te tonen. Zou een wok en een boete krijgen. Van beide nog niks gehoord, dacht eigenlijk dat het om een mulderfeit zou gaan. Maar nu ik jouw bericht zo lees gaat het dus via de officier van justitie?
Daarom spiegel ik ook altijd heeeel goed op de brommer, en bij politie of vermoeden van politie gewoon echt overdreven traag gaan rijden, 30 ofzo zonder te remmen.. want idd, zelfs bij legale snelheden vermoeden ze al snel dat je te hard rijdt.. het is jammer dat we als brommerrijder zo gigantisch vogelvrij zijn, te pas en te onpas meegenomen kunnen worden voor een controle. Trek soms de vergelijking wel eens met bezet nederland in de 40's..
Of je nou te laat komt door die controle of niet, je tentamen mist, de geboorte van je kind, je zal en moet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vd week met 80 op de GPS in de auto (80km weg)
bromfietspad er naast.. komt er zo`n tokkie met blauwe plaat gewoon nog even inhalen 8)7

van mij mogen ze elke blauwe wel elke week weer op de roller smijten :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

SMSfreakie schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:11:
bromfietspad er naast.. komt er zo`n tokkie met blauwe plaat gewoon nog even inhalen 8)7

Mja ik heb nu netjes de 25km/h CDI in de scooter, zelfs een print van de factuur in de buddy.. en dan nog mag ik in het bijzijn van agent de zadelbak eruit schroeven om hem te laten zien..

Het gaat echt best wel ver, was ook altijd wel positief over de politie, maar ik snap best dat het soms
net de druppel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
prima dat een 25km ding niet exact 25 rijd doet mijn Saxonette ook niet... die haalt de 30 ook wel ( bij wind stil weer / rug wind :P ) terwijl die officieel ook CDI begrenst is op 25..
en dan bij rugwind / heuveltje af gewoon eigenlijk gaat remmen op de motor :X waar een onbegrensde CDI gewoon meer toeren toe laat *O*

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 04-03-2019 16:24 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Moet altijd lachen als ik ingehaald wordt door een scooter als ik op de motor (met zo'n 40-50 km/u) door een woonwijk tuf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Morpheusk schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:04:
[...]

Snor? Dan wel ja denk ik. Ik ben overigens niet staande gehouden.

Ik was het niet, die van mij staat nog in de winterstalling :)

[ Voor 25% gewijzigd door sig69 op 04-03-2019 17:13 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Gisteravond in goede moed begonnen m'n originele achterlamp assembly met nummerplaat onder de goede hoek te monteren.. ( imitatie ).

Imitatie werd snel duidelijk waarom dit zo goedkoop was, achterlamp en houder waren niet recht, schots en scheef gepuntlast, en de nummerplaathouder was aan 1 kant losgekomen van z'n las..

Daarna tijdens het aansluiten in een brainfart moment, leg ik de hele assembly even op de brommer zelf, waarbij het ijzer de plus raakt van de accu..

Ineens begint het lampje te branden, daarna PSSSSCH en hele schuur vol rook..snel ding van m'n accu afgemept. Aftermath is gelukkig alleen een weggebrand draadje van de lamp zelf - m'n kabelboom was wel warm, maar gelukkig niet beschadigd..

:( :(

Nu m'n oude lampje maar weer gemonteerd - zonde van de tijd :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
_O-

* SMSfreakie kon vandaag gaan lopen...
de motor van de Saxonette had er geen zin meer in, en trappen wil ook al niet zo goed meer met dat ding..

thuis de bougie maar eens even er uitgedraaid... zit er een stukje kool in vast 8)7

bougie maar even kennis laten maken met de gasbrander om de vuiligheid er af te branden.

nou hopen dat die het nog een week blijft doen.. dan staat hopelijk de brommert er naast..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Nadat ik mn Speedfight 1,5 een tijdje terug verkocht heb, heb ik gisteren een Kymco Super 8 gekocht. Voor een schappelijk prijsje en oogt haast nieuw.

Nu wilde ik een 4takt omdat ik in dagelijks gebruik 2takt niet meer wil, na een ritje stink je meestal en een 4takt is wat zuiniger ook.

Deze heeft een compleet gereviseerd blok, nieuwe cilinder, zuiger etc en rijd uitstekend. Nu wil ik alleen wel een paar dingen er aan doen.

Er zit een standaard uitlaat op, volgens mij van een Agility, netjes geschuurd en geverft waardoor hij hopelijk niet snel gaat rotten maar hij zit tegen de 2e achterveer aan. Daar moet dus een soort bus op tussen de ophanging van de uitlaat. Daarnaast heeft de vorige eigenaar het alarm afgekoppeld, kan zo weer aangekoppeld worden dus dat wil ik wel doen.

Ik weet dat 4takt vaak wat lastiger stationair loopt met koude motor, deze dus ook, is er iets wat ik kan doen om dat te verbeteren? Ik heb altijd aan 2takt gesleuteld maar ik kan me voorstellen dat 4takt weer anders werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

1nsane schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:35:

Ik weet dat 4takt vaak wat lastiger stationair loopt met koude motor, deze dus ook, is er iets wat ik kan doen om dat te verbeteren? Ik heb altijd aan 2takt gesleuteld maar ik kan me voorstellen dat 4takt weer anders werkt.
Zelf heb ik zowel 2 als 4-takt gehad, en zolang de 4-takt goed is afgesteld, en de choke goed werkt, is er ook bij koud weer geen enkel probleem. Zou dus beginnen met een goede basis afstelling van de carburateur, en checken of de choke zijn werk nog goed doet. Voor een goede afstelling en tips hierbij kan google uitkomst bieden :) - en eventueel ook even op valse lucht controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
mvz schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:31:
[...]

Zelf heb ik zowel 2 als 4-takt gehad, en zolang de 4-takt goed is afgesteld, en de choke goed werkt, is er ook bij koud weer geen enkel probleem. Zou dus beginnen met een goede basis afstelling van de carburateur, en checken of de choke zijn werk nog goed doet. Voor een goede afstelling en tips hierbij kan google uitkomst bieden :) - en eventueel ook even op valse lucht controleren.
Het is vooral als ik hem koud start, dan wil hij wel eens uitvallen maar na een seconde of 20 loopt ie gewoon netjes stationair. Ik zie het wel vaker bij 4takt dat ze koud wat moeite hebben om stationair te lopen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Houd het voorlopig gewoon bij 2takt.. :+
Al heb ik nog wel een extra revival frame.. Misschien nog wel geinig om die te elektrificeren

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en de tip van de dag: op tijd tanken 8)7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
[...]

Ik vermoed dat het net te rijk staat inmiddels want ik ruik bij moeilijk starten benzine.

Ik ben ook nog wat met het alarm aan het rommelen.

De oude eigenaar vertelde dat er een op zat maar hij die los had gekoppeld.

Uiteraard heb ik toch eens het stekkertje terug geplaatst om te kijken of het werkte.

De ene afstandsbediening daar reageerde het alarm niet op (ook al brand het lampje ervan fel en heb ik er een andere batt in gedaan).

De andere afstandsbediening doet het wél en het alarm ook :+

Nu heb ik de niet werkende open gemaakt maar er is niks aan te zien, geen corrosie, niks, gewoon op het oog als nieuw.

Nu zegt dat niet per se wat maar misschien moet die opnieuw op het alarm ingeleerd worden? Geen idee of dat kan eigenlijk.

Iemand bekend met dit type? (Bovenste op de foto, de onderste is een programmeerbare zender die ik nog had, die laat zich programmeren maar daar reageert het alarm ook niet op..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zVoBFIUo9E3LWr68VhNuRysY/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* en -O-

*O* de tomos nu echt uit de winterstalling
-O- de saxonette start niet meer :(
*O* Kon ik mooi de tomos mee nemen
-O- nou moet ik verplicht deze week het wiel / blok van de saxonette slopen, deze even ruilen met de andere sax die 110km verderop staat, tot ik zin en tijd heb om hem te fixen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb de Orbit nog steeds niet aan de praat, inmiddels wel de nieuwe (24mm >:) ) carb er op, verse gaskabel en nieuw kickstartrondsel. Starten wil nog steeds niet echt, soms slaat 'ie heel even aan, maar valt heel snel weer uit. Hij heeft wel een DC-CDI, dus die loopt in principe op de (nu lege) accu, ga een oplader regelen om te kijken of er met een volle accu nog iets van te maken valt. Anders gaat 'ie als project op MP ipv rijdend ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
*O* de Saxonette weer opgelapt

Damage: 1 zuigerveer, 1 freewheel, fles wasbenzine en een stukje paracord :D

zuigerveer was bekend, en was zover heen dat die echt niks meer deed :')
freewheel bleek gebarsten.. how that happend..? geen idee
en het touwtje van de trekstarter was gewoon op :') en dus nu vervangen :P
de wasbenzine gebruikt om het blok te te ontdoen van een kilo straatvuil ...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
grmbl... weer een motorblok kapot getrilt in de canta. alle steunen voor de dynamo breken af (oorspronkelijk steun voor benzinetank) en alle bouten trillen er uit.

nou heb ik er een hoek in de onderste helft van de (gietaluminium) vario gelast die er uit was gebroken. nav voorschade die hij had toen ik hem kocht...

Wel heb ik de boel zo na bewerkt dat er geen onbalans in zou mogen zitten... wel dus blijkbaar.

nu dus eens kijken of er een goedkoper chinees alternatiefje beschikbaar is.. gelukkig kosten die lifan blokjes niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
"weer" dat klinkt niet goed :P

nouja ik mag van het weekend mn saxonette blok nogmaals opereren.. ineens een bak lawaai... direct uitgezet.. daarna weer aangetrokken.. klonk die weer "redelijk" normaal.. maar vermogen is nu wel foetsiepoetsie..

vermoed dat er een lager naar de maan is...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 20:51
Mijn oude vertrouwde Beta heeft sinds 21 Februari een WOK melding... Gelukkig heb ik nog een ander scootertje vorig jaar erbij gekocht voor de wintermaanden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S6vw6VC.jpg
Klik voor groot

Een Peugeot Metal-X uit 2003
Uniek modelletje die je weinig meer ziet rijden... Maar moet helaas nog wel helemaal opgeknapt worden, veel val schade en dergelijke.

Wanneer het weer wat beter weer is, eerst de Beta maar weer naar het RDW toe brengen, om hem weer goed te kunnen laten keuren. Als die weer in orde is kan ik aan de slag met de Peugeot project.

Eerste kleine dingen zijn al aangepakt ( was helaas echt nodig :X )

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 21:54
MrMilco schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:57:

Mijn oude vertrouwde Beta heeft sinds 21 Februari een WOK melding...
Waarvoor als ik vragen mag?
Gelukkig heb ik nog een ander scootertje vorig jaar erbij gekocht voor de wintermaanden...

[Afbeelding]
Klik voor groot

Een Peugeot Metal-X uit 2003
Uniek modelletje die je weinig meer ziet rijden... Maar moet helaas nog wel helemaal opgeknapt worden, veel val schade en dergelijke.
Ziet eruit als een racemonster. Hoe hard gaat dat ding? :P
Wanneer het weer wat beter weer is, eerst de Beta maar weer naar het RDW toe brengen, om hem weer goed te kunnen laten keuren.
Dan moet je hem toch naar het testcentrum in Lelystad brengen? Wat een gedoe! Ik las ergens dat ze meer van die testcentrums in het land willen neerzetten want nu is er maar eentje. Lelystad is dan weliswaar redelijk centraal in het land, maar moet je voorstellen dat je in Zeeland of Limburg woont en je brommer daarnaartoe moet brengen. Kost een vermogen want je gaat er niet naartoe rijden. Zeker niet als je een snorfiets hebt. Dan moet je een trailer of busje hebben.

Hoe dan ook, mijn nieuwe Kymco Agility 2019 snor is onbegrensd op dit moment. Bij de eerste beurt heb ik hem eraf laten halen. Hij vroeg nog "wil je een beetje of helemaal?" Ik zei doe maar helemaal. Was binnen 10 minuten klaar en toen ik wegreed, wist ik niet wat ik meemaakte. Dacht dat ik 100km/u ging. Komt omdat je die 25km/u gewend bent. Ik moest voor mijn werk door een tunnel en dan voelde je hem inhouden en haperen. Echt drama! Werd gewoon ingehaald door fietsers. :') Maar man man wat rijdt dat heerlijk zonder die klote begrenzer.

Maar nu zit ik toch weer te twijfelen om hem weer terug te laten zetten want vind het toch wel gevaarlijk als je gepakt wordt. Heb die rollerbank app gedownload en kijk er elke keer op als ik de deur uitga, maar dat is ook geen leven. Plus je kan altijd gepakt worden, staande gehouden worden of geflitst worden. Kijk maar naar @sig69.

Heb ook op begrenzer.nl zitten kijken naar zo'n ding met afstandsbediening, maar dat is ook een gedoe. Stel je wordt gepakt en je moet op de rollerbank en dat ding begeeft het of wat dan ook. Het is allemaal rommelen. Heb ik trouwens ook naar zitten kijken, omzetten van snor naar brom, maar dat is helemaal een gedoe en niet te betalen. Dan had ik maar een bromuitvoering moeten nemen.

Plus ik wil mijn vriendin achterop nemen om ergens naartoe te gaan en dan is het gewoon fijn als je geen helm op hoeft. Tenminste voorlopig want straks moet je ook op de snor een helm op en de rijbaan op. Hebben jullie het nieuws gezien? Vanaf 8 april geloof ik beginnen ze al in Amsterdam. Het is te gek voor woorden! Ze gingen een paar mensen interviewen. Sommigen zeiden dat ze misschien hun scooter gingen verkopen als het zover is. Bromfietsen hebben nu als problemen op de rijbaan, laat staan snorfietsen. 25km/u tussen de auto's die 60km/u gaan. Echt, wie verzint zoiets? Dat kan toch niet? 7(8)7
1nsane schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 20:34:
[...]

Het is vooral als ik hem koud start, dan wil hij wel eens uitvallen maar na een seconde of 20 loopt ie gewoon netjes stationair. Ik zie het wel vaker bij 4takt dat ze koud wat moeite hebben om stationair te lopen in het begin.
Klopt, dat ervaar ik ook. Maar als je dan even twee keer zachtjes gas geeft, is het voorbij. Die van mij zit nu op bijna 1300km maar nu geef ik gewoon vol gas als ik wegrij. Niks aan het handje. Vooral als je zelf de gashendel op 25/30km/u houd dan hoor je dat motortje amper. Zo soepel en stil! En zuiniger ook.

Heb trouwens ook die achterlijke stickers eraf laten halen toen ik hem kocht. Vind ik zo lelijk.
Alleen het lampje van de knipperlichten op het dashboard ging vrij snel kapot, maar dat kan gebeuren. Binnenkort (1500km) moet ie voor een grote beurt en dan laat ik daar naar kijken.

Overigens tank ik Euro 98. Dat werd aangeraden door de scooterzaak voor moderne scooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
chim0 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 05:56:
[...]

Waarvoor als ik vragen mag?
Snelheid :P
Na vorig jaar een gereviseerd blok eronder gezet te hebben, heb ik er niks meer aan gedaan. dit was letterlijk de 1e keer dat ik er weer mee reed. Maar iets klopt er niet aan die rollerbank, onderweg trok ik hem los, en kwam die op 70+ op GPS uit (Schrok ik aardig van, maar normaal geen ramp voor me) maar op de rollerbank bleek hij maar 65,8 te gaan, dus wat dat betrefd heb ik aardig veel geluk gehad.
[...]

Ziet eruit als een racemonster. Hoe hard gaat dat ding? :P
Deze gaat ongeveer 55km/u. Dus valt mee :)
Dan moet je hem toch naar het testcentrum in Lelystad brengen? Wat een gedoe! Ik las ergens dat ze meer van die testcentrums in het land willen neerzetten want nu is er maar eentje. Lelystad is dan weliswaar redelijk centraal in het land, maar moet je voorstellen dat je in Zeeland of Limburg woont en je brommer daarnaartoe moet brengen. Kost een vermogen want je gaat er niet naartoe rijden. Zeker niet als je een snorfiets hebt. Dan moet je een trailer of busje hebben.
Nee, ik kan ermee terecht bij een willekeurig keuringsstation. Voor mij is Zwolle het beste te doen. Enkel omkeuren van brommer naar motor en dat soort dingen is enkel in Lelystad.

Aldus die politieagente mocht ik niet meer met mijn scooter gaan rijden (ik was nog wel onderweg naar het ziekenhuis, omdat mijn ma net geopereerd was aan kanker, en de operatie gelukkig gelukt was. Ben een stukje gaan lopen, en ben toch maar weer gaan rijden. Vlak voor het ziekenhuis kwam ik nog weer een motoragent tegen, die deed zijn handschoenen alweer aan. Dus ben ik een woonwijk in gereden, om hem af te schudden. Hij heeft mijn kenteken niet kunnen lezen gelukkig. Maar ben hem netjes kwijtgeraakt.
De week erna kreeg ik een brief van het RDW waarin stond dat de WOK melding de volgende dag pas in is gegaan :? Dus hoe zit dat nou

Maar vooruit, de zomer komt er weer aan, dus dan heb ik hopenlijk even de tijd om dat ding goed af te stellen, en hem te laten keuren.

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
chim0 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 05:56:
[...]
Plus je kan altijd gepakt worden, staande gehouden worden of geflitst worden. Kijk maar naar @sig69.
Ach, het is een afweging. Ik rij al bijna 10 jaar op dat ding, en vorige zomer was ik aan de beurt, dus dat is 36 euro per jaar. Door onoplettendheid van mezelf trouwens. Verder nog nooit een rollenbank gezien of staande gehouden. Nou ja, één keer bijna >:)

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 28-03-2019 13:21 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
tja je moet ook een beetje mazzel hebben.

Toen ik jonger was, reed ik vooral op scooters die opgevoerd waren (of in elk geval ontgrenst). Had toen een Gilera Stalker waar ik dagelijks op reed, haalde gewoon 90 op teller. Nooit een rollenbank op geweest.

Vorig jaar reed ik op een Speedfight, ding liep in het begin wat minder, als ie warm was reed hij 50 op teller. Dat bleek op de rollenbank toen 46 km/h dus niks aan de hand :-)

M'n huidige Kymco doet net aan 50 op teller met aandringen. Die wil ik nog wel iets oppeppen. Misschien wat beter afstellen oid, moet er nog maar eens goed naar kijken, dat het geen snelheidsmonsters zijn weet ik maar 55 moet wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ach gukkig controleren ze hier amper ;p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
SMSfreakie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:26:
Dat is dus precies wat ik zei :)
Maar dat is het risico van ontgrensd/opgvoerd rondrijden. En dit is mijn 1e in 4 jaar dat ik mijn rijbewijs heb... Dus ik mag niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Meest voorkomende, denk ik. :P Dacht eerst dat WOK alleen voor snelheid was, maar kan dus voor van alles zijn als je brommer niet deugt.
[...]

Deze gaat ongeveer 55km/u. Dus valt mee :)
Valt mee idd. Nou ja, hij ziet er iig uit alsof ie 100 gaat. >:)
[...]

Nee, ik kan ermee terecht bij een willekeurig keuringsstation. Voor mij is Zwolle het beste te doen. Enkel omkeuren van brommer naar motor en dat soort dingen is enkel in Lelystad.
Ja klopt. Vooral van snor naar brom is een gedoe, omdat ie harder moet gaan natuurlijk. Maar ik neem dat de RWD dusdanig gemoderniseerd is, dat ze wel weten dat tegenwoordig alle scooters 4takt zijn met de nieuwste milieueisen (Euro4 enzo) en allemaal een elektronische ontsteking hebben en dat ze elektronisch begrenst zijn, maar dat ze gewoon hetzelfde motorblok hebben of zou de RWD niet zo modern zijn? Want als je de prijslijst ziet wat het allemaal moet gaan kosten om je snor naar brom om te zetten, is dat niet misselijk. Ik denk dat je voor dat bedrag een nieuwe scooter hebt.
sig69 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:21:
[...]

Ach, het is een afweging. Ik rij al bijna 10 jaar op dat ding, en vorige zomer was ik aan de beurt, dus dat is 36 euro per jaar. Door onoplettendheid van mezelf trouwens. Verder nog nooit een rollenbank gezien of staande gehouden. Nou ja, één keer bijna >:)
Daar heb je volkomen gelijk in! Het is inderdaad een risico wat je zelf met je volle verstand neemt dus dan moet je ook niet piepen als je gepakt wordt.
SMSfreakie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:26:
Jij woont op de Veluwe? :P
MrMilco schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:28:
[...]

Dat is dus precies wat ik zei :)
Maar dat is het risico van ontgrensd/opgvoerd rondrijden. En dit is mijn 1e in 4 jaar dat ik mijn rijbewijs heb... Dus ik mag niet klagen
Heb je gelijk in! Maar het rijdt zo lekker. O+

Nou ja, ik ga erover nadenken wat ik doe. Zoals ik zei, moet ie binnenkort voor een grote beurt en dan beslis ik wel of ik die begrenzer terug ga zetten, maar ik wil het eigenlijk niet. Iedereen die ik zie op een snor rijdt harder als 25. O-)

Trouwens, nog iemand met een Kymco Agility hier? Heb het idee dat ik twee schroefjes mis bij de kap van het dashboard. Alsof iemand ze eruit heeft gehaald. Zitten nu twee lege gaatjes, maar ik zou niet weten waarom. Zou het echt bizar vinden als iemand twee schroefjes van een kap zou jatten. 8)7 Kan iemand ff kijken bij de zijne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
chim0 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:53:
[...]

Trouwens, nog iemand met een Kymco Agility hier? Heb het idee dat ik twee schroefjes mis bij de kap van het dashboard. Alsof iemand ze eruit heeft gehaald. Zitten nu twee lege gaatjes, maar ik zou niet weten waarom. Zou het echt bizar vinden als iemand twee schroefjes van een kap zou jatten. 8)7 Kan iemand ff kijken bij de zijne?
Waar bedoel je precies? Ik kan vanmiddag wel even kijken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@chim0 neuh :P in het hoge noorden :P

zo. Saxonette blok weer gefixt :')

schade deze ronde:
Afbeeldingslocatie: https://www.topworld.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/n/a/naamloos_35.jpg
spie compleet in 2en.. waardoor het vliegwiel verdraaid is... (verklaard wel waarom die kon knallen in de uitlaat :P en het vermogen nogal weg was... )

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/XUsAAOSwGjtcXtVD/$_83.JPG
en het koppelingshuisje.. de lager (met keering) wou niet meer goed op de as blijven zitten...
normaal trek je die er niet zo met je handen af..

gelukkig alle 2 nog in de reserve onderdelen voorraad gevonden *O*

en verder de uitlaat nog even dicht gelast...
geen "schone" (lees: uitgebrande) en opnieuw gespoten uitlaten liggen :/ :P

[ Voor 91% gewijzigd door SMSfreakie op 29-03-2019 18:20 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
chim0 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 06:53:
[...]

Meest voorkomende, denk ik. :P Dacht eerst dat WOK alleen voor snelheid was, maar kan dus voor van alles zijn als je brommer niet deugt.
Klopt, wel de meestvoorkomende, maar zelfs voor niet werkende verlichting kun je al een WOK krijgen.
Valt mee idd. Nou ja, hij ziet er iig uit alsof ie 100 gaat. >:)
Is t zo erg :/ Vind t opzich nog wel meevallen. Heerlijk scootertje om in de winter mee rond te rijden ( of als de Beta een WOK heeft uiteraard :) )
Ja klopt. Vooral van snor naar brom is een gedoe, omdat ie harder moet gaan natuurlijk. Maar ik neem dat de RWD dusdanig gemoderniseerd is, dat ze wel weten dat tegenwoordig alle scooters 4takt zijn met de nieuwste milieueisen (Euro4 enzo) en allemaal een elektronische ontsteking hebben en dat ze elektronisch begrenst zijn, maar dat ze gewoon hetzelfde motorblok hebben of zou de RWD niet zo modern zijn? Want als je de prijslijst ziet wat het allemaal moet gaan kosten om je snor naar brom om te zetten, is dat niet misselijk. Ik denk dat je voor dat bedrag een nieuwe scooter hebt.
Tja, ook voor een WOK melding, ik heb hem op de snelheid gehad, dus daar word hij op getest. Zijn er andere opvallende dingen, nemen ze dat ook even mee, maar je bent wel €74,10 verder om hem weer "legaal" te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sig69 schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 09:56:
[...]

Waar bedoel je precies? Ik kan vanmiddag wel even kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mcNVspcMLN1nhbKhIP5a1I7s/full.jpg

Dat gaatje wat ik omcirkeld heb. Zitten er twee aan weerskanten. Zitten daar schroefjes bij jou? Bij mij dus niet maar ik weet dus niet meer of die er wel zaten. Ik kan nu de kap een beetje bewegen. De kap aan de andere kant dus, deze zit aan de stuurkant.
Ah, daar rijden ze ook veel op crossmotors zeker? :P
MrMilco schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Klopt, wel de meestvoorkomende, maar zelfs voor niet werkende verlichting kun je al een WOK krijgen.
Ja klopt, ik heb een filmpje gezien erover. Het is gewoon voor alles waar je brommer niet aan deugt.
[...]

Is t zo erg :/ Vind t opzich nog wel meevallen. Heerlijk scootertje om in de winter mee rond te rijden ( of als de Beta een WOK heeft uiteraard :) )
Nou ja, zo erg is het ook weer niet, maar het is wel een opvallend ding. :P
[...]

Tja, ook voor een WOK melding, ik heb hem op de snelheid gehad, dus daar word hij op getest. Zijn er andere opvallende dingen, nemen ze dat ook even mee, maar je bent wel €74,10 verder om hem weer "legaal" te krijgen.
Dat is idd de ellende. Vraag me alleen af of er niet een soort totaalprijs is als je een snor wilt omzetten naar brom want als je die prijslijst ziet en je telt dat allemaal op wat er moet gebeuren, loopt het aardig in de kosten.
Van te voren is niet te zeggen wat de keuring precies gaat kosten. De RDW rekent een uurtarief voor een technische keuring en daarnaast kosten voor het baangebruik, de hal, het apparatuur, het geluidmeetvlakte apparatuur en administratie.
https://www.rdw.nl/zakeli...-2005-wijzigen-in-brommer

https://www.rdw.nl/-/medi...lag/tarieven-vrt-2019.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@chim0 niet echt nee..

en verder als je de juiste wegen uitzoekt (waar dus niet de schooljeugd met hun opgefokte scooties langs komen) >:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@chim0 zonder te kijken kan ik al zeggen dat daar zeker schroeven in horen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26
[...]

Ik heb ooit eens een 4t Vivacity Snor gekocht, toen die 60y dingen net uitkwamen met zo'n hip bruin zadel, voor de vrouw. Dat ding een jaar gehad, nieuw gekocht uiteraard, maar die is vaker in de fabriek geweest dan bij ons in de schuur. Dat ding startte koud echt bijna niet, is denk ik 4-5x terug geweest, toen maar afscheid van genomen. Vanaf toen stond ik best wel huiverig tegenover 4tacts.

Heb nu voor mijzelf een Vespa Sprint 4t (Ook nieuw), rij er denk ik maar 50km per jaar op als ik dat al haal, maar die start wel gewoon goed. Zal wel maandagmorgending geweest zijn.

Zo een was dat:

Afbeeldingslocatie: https://epstatic.nl/models/14616_J3.jpg

Gebruik hem alleen heel af en toe bij mooi weer om naar het terras te rijden en weer terug 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 30-03-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sig69 schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:13:
@chim0 zonder te kijken kan ik al zeggen dat daar zeker schroeven in horen.
Ik kan het niet goed zien, maar ik zie geen schroefdraad of het zit dieper. Zal eens kijken bij een andere Kymco als ik er één zie staan of daar wel schroeven in zitten.

Maar zou dus betekenen dat ze of eruit gevallen/getrild zijn (wat ik me niet kan voorstellen want ik rij gewoon normaal en anders is het wel heel erg brak) of dat iemand ze dus gejat heeft, die ze toevallig nodig had en mijn scooter zag staan. :') Bij de grote beurt zal ik het aankaarten.

Kan weinig goede foto's vinden van de cockpit behalve deze, maar dat lijkt toch verdomd veel op een schroefje. Nu weet ik bijna zeker dat ze gejat zijn. Sjonge jonge, wie verzint zoiets? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t5QLMw6M7BaOUbjNnavzGudF/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 31-03-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo.. vandaag de saxonette zn motor en wiel terug gegeven :P en een proefritje gedaan..
houd nog een beetje in... maar das logisch met ongeveer 1:20 mengsmering (ipv 1:80~1:90 wat die normaal krijgt)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Vandaag de Kymco super 8 opgehaald van een beurtje, ik had er al even mee gereden, niet super veel maar een beurtje leek me een goed plan.

Enfin, ding vandaag opgehaald, af laten stellen enz enz.

Tussendoor nog contact gehad, gevraagd ook om rolletjes enz te vervangen (bleek achteraf niet nodig, achter de carterpan was alles nog prima), vroeg of er nog iets mis was, neehoor niks geks.

Haalde de scoot op, startte hem en begon hij te roken als wat, werkplaats blauw.

Die gasten daar gelijk: ik denk dat je blokje toasted is, een olieboot.

Euhh dit deed hij eerst niet?

Volgens hun was het oliepeil wel laag maar niet te laag..

Hij gaf wel aan dat hij er iets te veel olie in gedaan had per ongeluk maar dat ik wel aan een nieuwe cilinder moest gaan denken.

Volgens hem tikte hij ook maar eerlijk gezegd hoorde ik er niks aan, loopt als een zon zonder bijgeluiden.

Nouja, teleurgesteld naar huis dan maar, volgens hun was de kans klein dat het roken vanzelf zou stoppen maar op de helft van naar huis rijden was het helemaal verdwenen??

Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken :+

Vermogen is prima, haalt rustig 60 op teller, loopt mooi ook.

Ik heb niet zo’n zin om het halve blok uit elkaar te halen eigenlijk, de cilinder oogt ook nieuw, is niet heel lang geleden vervangen volgens de vorige eigenaar.

[ Voor 9% gewijzigd door 1nsane op 04-04-2019 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gokje... De olie is op?

Hier maar even een nieuwe remklauw voor de Tomos besteld.. De huidige lekt :( en met alleen een achterrem rijd 't toch niet zo plezierig...

(gelukkig worden m'n ov kilometers wel vergoed...)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Nope, net even gecontroleerd, die zit op of net over maximum heen.

Overigens vanochtend hem ook snel even gestart, gelijk starten lopen maar hoewel hij veel minder rookte dan toen ik bij de rijwielshop wegreed, hij pufte nog wel een beetje en ik rook duidelijk verbrandde olie 8)7

Ik ga het dus nog even afwachten. Gewoon flink mee rijden en zien of dat het vanzelf weg gaat na verloop van tijd.

Zo niet, wat zou het dan kunnen zijn?

Omdat hij het vooral doet bij koude start, vermoed ik dat hij wat olie langs de zuigerveren lekt, als hij eenmaal een minuut loopt, is het weg en stinkt hij ook niet meer. Vermogen heeft ie wel volop, trekt goed en rijd 60 teller (zit een gladde bus in de vario), zou dat niet minder moeten zijn als hij olie langs de zuiger lekt? Dan zou je toch compressieverlies moeten hebben?

Ik kan me van 4 takt (bij auto's dan maar in principe het zelfde in versimpelde vorm) herinneren dat het klepseals zijn als het niet weg gaat en dan vooral rookt bij stationair en een pufje als je weg trekt.

Dat doet hij dus niet dus ik vermoed dat dan toch de cilinder/zuiger/zuigerveren brak zijn.

Enfin, balen maar een simpel cilinderkitje kost tussen de 50 en 100 euro denk ik?

Bij de scooterzaak zeiden ze dat je sowieso malossi, polini of een originele cilinderkit moet halen (Die volgens hun 300 euro kost en incl. montage op over de 500,- zit, lijkt me wel heel sterk, net even gekeken maar online zie ik mooie polini kitjes al voor 200,-).

Is het nou werkelijk zo'n slecht idee om een cilinderkitje te halen van ergens rond de 70,-?

Ik kan me voorstellen dat die geen 15.000+ km mee gaan maar laat het 7000 km zijn, dat is dan ook prima toch?

Pagina: 1 ... 39 ... 46 Laatste