Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste
Acties:
  • 279.333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Ik zie bij ons iemand die een Peugeot Speedfight 2 aanbied.
Heeft inmiddels 16500 km gelopen en het volgende staat erbij;
Bij 14000km grote beurt gehad, nieuwe rolletjes, snaar, accu en achterband erop gegaan. Rijdt momenteel niet, er moet een nieuwe carburateur op, deze zit erbij.
Nu is op een afstand moeilijk te zeggen maar wat is jullie gedachten bij het lezen hiervan ?
is een carburateur makkelijk zelf te vervangen als je een beetje handig bent ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

MdO82 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:31:

[...]

Nu is op een afstand moeilijk te zeggen maar wat is jullie gedachten bij het lezen hiervan ?
Dat wel, ALS dat het euvel is.. zie vaak genoeg advertenties met 'even carburateur schoonmaken' of 'even afstellen' - maar er kan nog zoveel meer aan de hand zijn, zuigerveren kapot of gat in zuiger.. etc.

Zeg nou zelf, als je voor rond de 20 euro een carburateurtje erop kan zetten, waarom doet iemand 'm dan met een veelvoud aan verlies van de hand.. ( helemaal vlak na een 'grote beurt' )

Zo makkelijk haal je de carb eraf..
YouTube: How To Remove Carb From Peugeot Speedfight 2

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 24-08-2018 09:50 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Daar zat mijn twijfel dus ook al. Als het inderdaad alleen dat was dan kan je verder. Lekker laten dus :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-05 20:00
Ik heb dat een keer met een motor gehad, heb nog steeds een haat liefde verhouding met haar; ze staat meer op de operatietafel dan op de weg....

Niet doen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:31

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Vandaag eindelijk de tijd en rust gevonden om wat beter naar het gedoe met de FS1 te kijken. Het lag uiteindelijk toch aan de combi sproeier "78” en het ontgrenzen van de luchtfilter. Heb er nu een lage 150 inzitten, die is net iets te groot, maar hij rijdt in ieder geval weer 8)

En dan merk je pas hoe veel koppel er in een 83cc viertakt zit ten opzichte van een snelle 50cc tweetakt, want de FS1 leek echt amper te trekken tot ik naar de snelheidsmeter keek. Maar het grootste verschil zit m in de zithouding en wegligging, daar pakt de FS1 ruim de kroon

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

M'n DAX valt ineens steeds weer uit.. dus ik moet er toch echt aan geloven.. de hele kabelboom ga ik vervangen. Tevens een nieuwe tank ( ophanging oude tank is kapot, ligt op de kabelboom ). en een nieuwe accubak/houder en koplamp. Ook gelijk een originele chroom-look bovenliggende DAX uitlaat besteld, plus pakking.

Komt als het goed is voor het weekend allemaal binnen 8) :D
lekker aan de klus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* SMSfreakie klopt nog even af..
Saxonette 1 heeft zich door de vakantie gered.. al klinkt t nu wel of ze metaal aan het weg vreten is... binnenkort als t weer het toelaat eens op de operatie tafel :P

nr2 heeft van bijna 4 weken rust kunnen genieten.. en het is wel merkbaar dat de kwaliteit van de peut in de tank achteruit gegaan is..
enfin maar even leegrijden de komende werkdagen.. kan er daarna weer frisse peut in :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
MdO82 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:31:

[...]

Ik zou voorstellen dat ie hem erop zet en dat je ervan uitgaat dat ie het dan goed doet en dat je dan wel belangstelling hebt. :) Carburateurs gaan echt zelden kapot in de zin dat er een nieuwe op zou moeten. Het is gewoon een metalen vorm met wat losse onderdelen die je allemaal kunt vervangen. Dus ik ga ervan uit dat dat niet het euvel is.

• SMSfreakie
  • Niet online
De carburateur van de saxonette is metaal, rubber en plastic... En tja.. Als je daar verkeerde zooi door gooit gaan ze wel naar de filistijnen....

En vanmiddag even de Tomos aangehad starte vrolijk. Komt mooi uit kan die morgen avond / nacht mooi mee op nachtdienst

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vandaag bezig met de kabelboom..

de oude kabelboom, bij nadere inspectie, dus pas te zien nadat ik 'm verwijderd heb.
zwart/rood is bijna helemaal door, en laat dit nou net 'Voeding CDI' zijn.. gek dat ie het nog deed af en toe :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ecisrgF4xiIGYoumrhJkUtcv/full.jpg

Net de nieuwe kabelboom erdoor getrokken, wat een rotwerk! maar het zit, dus nu kan ik alles aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8yzWE01wQFr1PzVF7d0HCDZm/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cgNSWX25aFWuLiVWsjlRiieR/thumb.jpg

Helaas heeft de vorige eigenaar het contactslot ook geMcGyverd.. tussen het contactslot en de kabelboom heb ik 3!! kroonsteentjes aangetroffen, allen met koper wat eerder afbrak dan buigzaam was.
Voor de netheid komt er dus een nieuw contactslot..

Nu hopen dat ik alle kleuren goed heb, als ik er straks prik op zet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hèhè straks dus weer zonder problemen scheuren :)
Zelf nog eens even in de kabelboom van de tomossen duiken... Gezien de led achterlichtjes (achterlicht + rem) erg snel sneuvelen.... Terwijl een gloeilamp het blijft werken...

Denk dat ik het geheel achter de regelaar wil hangen... Ipv achterlicht direct op de lichtspoel... (ac?) zodat ze beide dc aangeboden krijgen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
Is het een 6v of een 12v lichtspoel?

Een brugcel (of 4 diodes) met daar achter een flinke elco en een buck step-down pcb tje afgeregeld op 6 dan wel 12 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fvdberg schreef op maandag 3 september 2018 @ 11:20:
Is het een 6v of een 12v lichtspoel?

Een brugcel (of 4 diodes) met daar achter een flinke elco en een buck step-down pcb tje afgeregeld op 6 dan wel 12 volt.
12V systeem... maar goed eerst maar eens het gewone licht ook achter de reeds aanwezige gelijkrichter hangen :-) LED peertje drinkt toch bijna niks.. dan laad hooguit de accu iets minder rap :+

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vandaag de nieuwe kabelboom gemonteerd, inclusief nieuwe tank, gele koplamp, uitlaat, en contactslot.

Het geluidje is nu een stuk tammer, toch zit er ergens een rammeltje zoals te horen is.. deze kan ik
alleen niet traceren :'( - maarja, dan maar met rammeltje :P

Draadboom en contactslot kwamen van dezelfde winkel, als replica dax, maar de kleuren zaten precies verkeerd om.. dus na montage stond de brommer met de sluitel eruit, eigenlijk op ON, en andersom.
Kon alles weer los om de draden te verplaatsen in het connectortje :'(

Deze uitlaat is ook netjes E-keur :)

Deze avond ook weer fijn.. ik heb de DAX en de scooter onder dak staan, in een soort carport annex schuurtje.. grenzend aan ons terras/tuin.. mijn schoonouders wonen naast ons..

Is schoonpa vrolijk het hele terras aan het 'hogedrukspuiten' zonder terrasreiniger.. :'(
je raad het al.. is vrolijk al spuitend langs de beide brommers gegaan, helemaal onder de modder/gras/zand/debris.. het zit echt overal.

Maarja ik mag van m'n vriendin er niks van zeggen, want ( chinees ) ouderen zijn wijs en allmighty, en als ik m'n mond opentrek als 'kwailo' (white guy) dan levert dat problemen op.. :( :(

[ Voor 31% gewijzigd door mvz op 06-09-2018 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 17:16
Sinds een aantal weken ook weer in het bezit van een brommer. De verhalen omtrent het weren van tweetakt hebben me voorlopig nog niet tegengehouden om er een te kopen.
Dus inmiddels ben ik trotse eigenaar van een "puch" z-one (wat dus eigenlijk niet een echte puch is).

Nu heb ik hem inmiddels ook al weer helemaal uit elkaar liggen, want standaard is een z-one een gedrocht van een brommer :P

brommer-2

brommer-1

Tankje en zadel gekocht van een webshop in engeland (keer wat anders dan de fs1 of zundapp tanks)
en omdat ik eigenwijs ben en graag schijfrem voor wil een voorvork en wiel van een tomos revival op de kop getikt van het weekend.

Nu tijd om alles in elkaar te beunen,slijpen en lassen O-)

Projectje gaat een volledige restauratie/cafe racer opbouw worden O+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@mvz ik ken het het gevoel, bij ons pand wordt de tuin bijgehouden door een hoveniersbedrijf. Die alles lekker met de bladblazer doen, het liefst de dag na het schoonmaken van de ketting...

@s0ulmaster Dat gaat wel een gaaf apparaat worden! Veel bouwplezier, en vergeet de kijkers thuis niet tussendoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
BdK9001 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:51:
@mvz ik ken het het gevoel, bij ons pand wordt de tuin bijgehouden door een hoveniersbedrijf. Die alles lekker met de bladblazer doen, het liefst de dag na het schoonmaken van de ketting...

@s0ulmaster Dat gaat wel een gaaf apparaat worden! Veel bouwplezier, en vergeet de kijkers thuis niet tussendoor ;)
Het is hier minder dood dan op het puch forum, maar aagezien mijn laatste puch 10 jaar geleden is geweest, is het wel een boel uitzoek werk en kan ik hun hulp af en toe wel gebruiken.

maar de bedoelding is wel dat het echt een eye catcher wordt en alles netjes gezandstraat, gepoedercoat, gespoten of enigszins anders netjes opgeknapt wordt. Dus ook het blok, voorvork en achter schokdempers worden visueel spik en span gemaakt!

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@mvz goede reden om hem nog een keer te vertroetelen met een sopje :+
@s0ulmaster leuk project :7

hier alleen ontdekt dat de naafdynamo van 1 van de Saxonettes geen prik meer geeft :/
dus ook maar er bij op de todo lijst er bij :P

en nu wachten tot het slecht weer is en ik dat ding tijdens werktijd eens in de takel kan hangen >:)

404 Signature not found

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Kan iemand me een duwtje in de goede richting geven mbt mijn scooter?
Ik heb zo'n chinese retro scooter van AGM.
(kwalitatief niet altijd het beste, maar ik rij er al 10.000km mee zonder problemen, tot nu helaas).

Tijdens het rijden viel hij ineens uit van de week, alsof iemand de benzineslang los trok.
Vervolgens 5 minuten gestart, en uiteindelijk sloeg hij aan.
Ik ruik wel benzine dampen tijdens het starten. Dus neem aan dat hij dan wel gewoon benzine krijgt (of zegt dat niet?)

Nu is het weer 2 keer gebeurd, en beide keren terwijl hij koud was.
Ik rij thuis weg (start in 1 omwenteling zonder problemen) en 500 meter zakt hij in en valt hij uit.
Vervolgens nauwelijks meer aan te krijgen.

Vanmorgen toch maar weer gepakt, en geen enkel probleem..
wel tijdens het rijden hielt hij ineens in en pakte weer op. (heb ik normaal nooit gehad)

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik geef hem jaarlijks zijn beurtjes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan je gemakkelijk checken of je nog wel een vonk heb op dat moment?

klinkt mij als een gaar bobientje

404 Signature not found

• C6DL
SMSfreakie schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:48:
kan je gemakkelijk checken of je nog wel een vonk heb op dat moment?

klinkt mij als een gaar bobientje
Nee helaas.. hoe moet ik dat doen?
ben niet mega technisch op de vlak..

Anders volgende week maar wegbrengen :(

• SMSfreakie
  • Niet online
Bougie er uit. Of nog makkelijker een extra Bougie bij hebben en die even aan de kabel hangen en tegen t frame..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Ik heb wat vreemds, mijn 10" gewielde scooter is voorzien van een CDI welke 25km/h zou moeten doen.
Echter op de GPS loopt hij 30km/h, ietsje meer zelfs rond de 32.

Kan het zijn dat de CDI voor 12" wielen bedoelt is? of zou dat niet tot dit soort zaken moeten leiden? ( ik zou dan toch juist langzamer moeten gaan? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Als je met 10 inch al 30~32 haalt ga je met grotere wielen nog harder..... Immers je legt dan meer afatand af bij 1 omwenteling...

404 Signature not found

• C6DL
C6DL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:22:
Kan iemand me een duwtje in de goede richting geven mbt mijn scooter?
Ik heb zo'n chinese retro scooter van AGM.
(kwalitatief niet altijd het beste, maar ik rij er al 10.000km mee zonder problemen, tot nu helaas).

Tijdens het rijden viel hij ineens uit van de week, alsof iemand de benzineslang los trok.
Vervolgens 5 minuten gestart, en uiteindelijk sloeg hij aan.
Ik ruik wel benzine dampen tijdens het starten. Dus neem aan dat hij dan wel gewoon benzine krijgt (of zegt dat niet?)

Nu is het weer 2 keer gebeurd, en beide keren terwijl hij koud was.
Ik rij thuis weg (start in 1 omwenteling zonder problemen) en 500 meter zakt hij in en valt hij uit.
Vervolgens nauwelijks meer aan te krijgen.

Vanmorgen toch maar weer gepakt, en geen enkel probleem..
wel tijdens het rijden hielt hij ineens in en pakte weer op. (heb ik normaal nooit gehad)

Wat zou dit kunnen zijn?
Ik geef hem jaarlijks zijn beurtjes..
Graag nog even advies van de experts hier :)
Inmiddels start de scooter weer prima na het vervangen van een bougie kabel.
Het probleem dat helaas nog steeds speelt is dat de scooter na het starten ongeveer 800m rijd.
Dan helemaal inhoudt om vervolgens uit te vallen en niet meer te starten.
Na 5 minuten starten slaat hij aan en kan ik zonder problemen mijn ritten vervolgen.
Het valt me op dat het steeds circa dezelfde afstand is vanuit koud dat hij uitvalt.

Hoe klinkt dit probleem?
Mij meer als een benzine probleem?
Wat ik dan wel vreemd vind is dat het niet starten, en dit uitvallen tegelijk is begonnen.
En een bougie kabel en een benzine probleem niet dezelfde dingen zijn. Dus dat kan ik niet rijmen.

Een maat van me had het over dat me tank vaccuum kan trekken bij het kraantje.
Wat denken jullie? welke richting moet ik denken om dit op te lossen?

• SMSfreakie
  • Niet online
doet die dat vooral bij een koud blok?

Choke die niet goed is?

404 Signature not found

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Klinkt eerder als een vlotter die niet lekker mee komt. Vlotterbak leeg, de brom slaat af, en door de onderdruk wordt de klep in de vlotterbak open getrokken waardoor de carburateur weer vol kan lopen met benzine.

Tank die vacuüm trekt kun je nog even controleren, draai gewoon de benzinedop los en kijk of ie dan (stationair) blijft lopen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Of een vies en vergaan inline benzinefiltertje die er voor zorgt dat de leiding net niet meer genoeg doorlaat waardoor je je vlotterbak sneller leegtrekt dan hij bijvult. ( had ik toevallig ook met de retro scoot. )

Overigens nu voortaan lekker legaal met een originele CDI rond aan het scooteren, zodat ik niet bij elke politie-auto in de stress schiet. :) - scooter loopt nu rond 29 a 30 op de gps, en vind het wel best zo.

Zoek alleen nog een topkoffer in dezelfde koffiebruine kleur, maar die kan ik echt nergens vinden :'(

[ Voor 66% gewijzigd door mvz op 02-10-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
lang geleden heb ik er eens wat gepost over mijn Kymco DJ, 2 Takt. Top ding alleen bloedje snel (snor en gaat +- 70 op de teller..)

na heel veel proberen en rommelen zit er nu een prop + vario ring in en Rolletjes van 11 gram: trekt op als een dooie slak en kruipt uiteindelijk gewoon naar +- 50kmph met dikke overtoeren. Ik snap er helemaal niks meer van en dit heeft me uiteindelijk doen besluiten om het ding maar in de een hoek van de garage te zetten. De oplossing: Ik neem de scooter van mijn schoonzus over een China LX (Znen) want hij doet het helemaal top.

Zo gezegd zo gedaan prima scooter behalve dat hij stationair nog hoog loopt: het achterwiel draait hard mee. Als ik de stationairschroef een kwartje geef gaat ie wat zachter lopen maar valt hij na 1 minuut ongeveer uit.

Voordat ik de carb erafhaal: zou dit gevalletje vuile of te kleine stationairschroef zijn? Ik heb echt nog 0 ervaring met 4 takt scooters maar lees er e.e.a. over op diverse pagina's

Kleppen zijn overigens gisteren gesteld, luchtfilter vervangen, olie vervangen etc etc. dus de grote beurt is uitgevoerd (6000 op de teller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-06 10:33
sproeiers schoongemaakt, zit sproeier 80 in, loopt nog steeds niet stationair. Ik weet niet wat de standaard maat is voor een Riva scooter.

Vreemde is ook dat hij volgas prima rijd maar half gas in houd.

ga m maar gewoon wegbrengen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 05-10-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markv.h
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-05 14:44
Ik heb zo'n 1,5 jaar een Piaggio zip 4T uit 2013. Mijn probleem is dat ik bij bepaalde snelheden/toerentallen een ratelend geluid hoor (rondom de carterkap). Wanneer ik gas bij geef of los laat verdwijnt het weer. Na grote beurt is het geluid niet verdwenen. Het ratelend/schrapende geluid komt alleen bij het rijden van de scooter en niet bij gas geven als hij op standaard staat. Wanneer ik met iemand achterop rij lijkt het erger. wanneer de scooter warm is verdwijnt het geluid grotendeels. Ik rij overigens al een jaar ongeveer met dit geluid maar het lijkt niet heel veel erger te worden, maar is wel vervelend. Iemand een idee? heb het hele internet al afgezocht. Van binnen lijkt er ook niks mis met de scooter.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 22:31
Om mij hier ook maar eens te melden..
Mijn vriendin heeft een retro scooter gekocht waar ik al op tegen was maar oke..
Er staat nu bijna 8000km op de teller en het probleem is dat hij als hij warm wordt amper vooruit gaat en ongeveer 5 km/h rijdt.

Het is zo’n namaak vespa s, het is een echte chinees iets in de trant van btc riva.
Onlangs vervangen:
- cdi
-bougie
-bobine
-carburateur.

Koud netjes 35, zolang hij warm wordt 5 km/h.. kleppen zijn ook gesteld op 0,10 in en uitlaat.. iemand een idee nog? Of wordt het tijd voor de brandstapel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-05 16:31

cj-

J.Thermaltaker schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:28:
Om mij hier ook maar eens te melden..
Mijn vriendin heeft een retro scooter gekocht waar ik al op tegen was maar oke..
Er staat nu bijna 8000km op de teller en het probleem is dat hij als hij warm wordt amper vooruit gaat en ongeveer 5 km/h rijdt.

Het is zo’n namaak vespa s, het is een echte chinees iets in de trant van btc riva.
Onlangs vervangen:
- cdi
-bougie
-bobine
-carburateur.

Koud netjes 35, zolang hij warm wordt 5 km/h.. kleppen zijn ook gesteld op 0,10 in en uitlaat.. iemand een idee nog? Of wordt het tijd voor de brandstapel
Komt hij wel op toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
cj- schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

Komt hij wel op toeren?
Koud wel, dan rijdt hij perfect..
Warm loopt hij mooi stationair, zodra je gas geeft sputtert hij meer en komt ook idd niet op toeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@J.Thermaltaker Kans is groot dat je sproeier vervuild/verstopt is. Als de scooter wat langer stilgestaan heeft met gewone Euro95 in de tank/carb kan het goed zijn dat de additieven zijn gaan klonteren/gommen of dat er wat vuil uit je brandstoffilter doorgeschoten is.

De FS1 is hier erg gevoelig voor, die krijgt meestal 98, behalve de vorige tank, waarmee 'ie 3 weken heeft gestaan, resultaat: liep halverwege de terugweg alleen nog stationair

[ Voor 25% gewijzigd door BdK9001 op 12-10-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
BdK9001 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:42:
@J.Thermaltaker Kans is groot dat je sproeier vervuild/verstopt is. Als de scooter wat langer stilgestaan heeft met gewone Euro95 in de tank/carb kan het goed zijn dat de additieven zijn gaan klonteren/gommen of dat er wat vuil uit je brandstoffilter doorgeschoten is.

De FS1 is hier erg gevoelig voor, die krijgt meestal 98, behalve de vorige tank, waarmee 'ie 3 weken heeft gestaan, resultaat: liep halverwege de terugweg alleen nog stationair
Zit een andere carburateur op, deze doet precies hetzelfde en deze is schoon..
Scooter wordt normaal gesproken dagelijks voor woon/werkverkeer gebruikt dus echt last van viezigheid zou hij niet mogen hebben lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
lekker de E10 voor de oudere brompotten :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj-

cj-

J.Thermaltaker schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:47:
[...]

Zit een andere carburateur op, deze doet precies hetzelfde en deze is schoon..
Scooter wordt normaal gesproken dagelijks voor woon/werkverkeer gebruikt dus echt last van viezigheid zou hij niet mogen hebben lijkt mij
Is de choke ook vervangen toen de carburateur is vervangen?
Want het kan maar zo zijn dat die nu open blijft staan, waardoor hij verzuipt als hij warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
cj- schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

Is de choke ook vervangen toen de carburateur is vervangen?
Want het kan maar zo zijn dat die nu open blijft staan, waardoor hij verzuipt als hij warm is.
Jep is compleet vervangen..
Wat me wel opviel is dat ik de bougie er uithaalde deze flinke koolaanslag had..

Heb op aanraden de boormachine op het vliegwiel gehad om flink touren te maken en toen de kleppen ook weer opnieuw gesteld..
De sproeier die in de nieuwe carb zat is 78 daar slaat ie heel slecht mee aan.. en in de oude zat 83 daar start ie zo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Het is iig een goed idee om de choke even los te halen, schoon te maken en met een klein druppeltje olie op de naald weer terug te steken. Als je de oude choke nog hebt zou je daarmee hetzelfde kunnen doen mocht het bij de nieuwe niks uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj-

cj-

Misschien ook even handig om de spanning op de kabels naar de choke door te meten als je de choke er toch af hebt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vandaag na 56km weer eens een liter peut in de tank gemikt :P kijken of dat nog een keer wil..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Gister eindelijk wat eerder thuis van werk, waardoor ik voldoende tijd in daglicht had om de Orbit weer eens onder handen te nemen. Dingen die op de planning stonden: nieuwe kop ivm mogelijk kromtrekken door oververhitting, zuigerveren checken (zelfde reden), de vario-fan vervangen (bijna alle ribben waren afgebroken) carburateur voorzien van een nieuwe luchtschroef en de carterontluchting/oil-catchcan permanent bevestigen.

De kop vervangen was in ieder geval geen overbodige luxe, want bij de "100cc"-kit zaten dus niet alleen een veel te kleine sproeier (82 ipv de beloofde 90), maar ook een kop voor een veel kleinere cilinder, squish was hetzelfde* als bij de 50cc HD-kop van de FS1... De nieuwe "100cc" kop heeft een aanzienlijk grotere squish* en ook de beloofde grote kleppen (23/20mm diameter voor in/uit, oude kop had 18/16 terwijl ook daar 23/20 beloofd was). De zuigerveren waren ondanks alle ellende die ze over zich heen gekregen hebben gelukkig nog lang niet te ver versleten, dus die konden netjes blijven zitten. Daarna alles weer helemaal opgebouwd en ook de oil-catchcan en variofan vervangen.

Vervolgens wilde het kreng niet starten ondanks dat er benzine, een vonk en redelijk kloppend mengsel was. Er was alleen geen compressie... Dit bleek human error te zijn, ik was vergeten de klepstoters af te stellen op de nieuwe kop, dus de in- én uitlaatklep bleven open staan -_- Na dit opgelost te hebben kon ik in 1x kick starten. Dus de Orbit is weer helemaal levend :)

Met de oude kop kon ik de kickstarter niet eens gebruiken vanwege de enorme compressie. Als ik dat combineer met de veel te kleine sproeier die meegeleverd was en de temperaturen van rond de 30 graden van de zomer, verbaasd het mij niks dat ik 'm een paar keer oververhit heb gehad, twee koppakkingen opgeblazen heb en dat de kleppen niet meer volledig sloten op het eind. Luchtschroef staat nu wel veel te ver open, dus ik ga een paar sproeiermaten kleiner (zit nu op 102) en dan maar eens kijken of 'ie nog een beetje voorwaarts wil.

*was vergeten foto's te nemen ivm olie aan handen, maar dit is wel het verschil tussen de koppen

EDIT: vandaag ff op pad geweest met de Orbit, 64,6 op de gps geklokt. Nu gaat het grote afstelcircus beginnen, de vario en de carb staan nog lang niet optimaal

[ Voor 3% gewijzigd door BdK9001 op 20-10-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Van de week een andere driewiel scoot gekocht voor m'n vriendin (linkszijdig verlamd.. )
Viel me best mee voor 350,- een tweetaktje van het merk Inca, type Solo.
De verzekering is ook een lachertje voor 55,- / jaar. ( scootmobiel / medisch hulpmiddel verzekering )

Ding loopt ruim 45, wat ik hard genoeg vind voor d'r.
Moet hem alleen even nakijken, dus dat is m'n nieuwe winterprojectje 8)

Wel balen dat het 'savonds nu donker is.. voor je gevoel kan je al een stuk minder kwa klussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ae6PAaKdqnTMRc03OB9n3kvl/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jcIUD5bowdUd1NZIF5zU9V65/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 24-10-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 11:34
Helaas is gisteren mijn vrouw gevallen met de scooter. Ze heeft er alleen een pijnlijke arm aan over gehouden, geen breuken gelukkig. Maar de Kymco Agility 16 uit 2012 is total loss. Het stuur stuurt niet meer, het voorwiel draait niet meer en staat scheef. De scooter is waarschijnlijk doorgegleden tegen de vangrail.

Nu dus op zoek naar een nieuwe, maar welke te kopen?
Ik wil graag weer een wat grotere scooter met grote wielen, en het liefst zo zuinig mogelijk. Ik rij ermee naar Amsterdam (milieuzone voor brommers, dus een Euro 4 brommer lijkt me raadzaam).
Over de nieuwe Agility 16 lees ik geen goede verhalen, schijnt erg sloom te zijn.
De Piaggio Liberty schijnt goed te zijn en over de Honda Vision 50 valt niet veel te vinden.

Heeft iemand nog goede tips voor een nieuwe scooter met groot formaat wielen? Ik kan en wil er zelf niet aan sleutelen, moet betrouwbaar zijn en als 'ie zonder grote ingrepen ten minste 50 km/u haalt ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mvz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:40:
Van de week een andere driewiel scoot gekocht voor m'n vriendin (linkszijdig verlamd.. )
Viel me best mee voor 350,- een tweetaktje van het merk Inca, type Solo.
De verzekering is ook een lachertje voor 55,- / jaar. ( scootmobiel / medisch hulpmiddel verzekering )

Ding loopt ruim 45, wat ik hard genoeg vind voor d'r.
Moet hem alleen even nakijken, dus dat is m'n nieuwe winterprojectje 8)

Wel balen dat het 'savonds nu donker is.. voor je gevoel kan je al een stuk minder kwa klussen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geinig ding.. Hopelijk vele veilige kms voor je vriendin

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebnam
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 20:15
gabberjoost schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:22:
Helaas is gisteren mijn vrouw gevallen met de scooter. Ze heeft er alleen een pijnlijke arm aan over gehouden, geen breuken gelukkig. Maar de Kymco Agility 16 uit 2012 is total loss. Het stuur stuurt niet meer, het voorwiel draait niet meer en staat scheef. De scooter is waarschijnlijk doorgegleden tegen de vangrail.

Nu dus op zoek naar een nieuwe, maar welke te kopen?
Ik wil graag weer een wat grotere scooter met grote wielen, en het liefst zo zuinig mogelijk. Ik rij ermee naar Amsterdam (milieuzone voor brommers, dus een Euro 4 brommer lijkt me raadzaam).
Over de nieuwe Agility 16 lees ik geen goede verhalen, schijnt erg sloom te zijn.
De Piaggio Liberty schijnt goed te zijn en over de Honda Vision 50 valt niet veel te vinden.

Heeft iemand nog goede tips voor een nieuwe scooter met groot formaat wielen? Ik kan en wil er zelf niet aan sleutelen, moet betrouwbaar zijn en als 'ie zonder grote ingrepen ten minste 50 km/u haalt ben ik tevreden.
Honda Vision 50 is super. Comfortabel vanwege de grotere wielen, rijdt 1:55 en doet vanuit de fabriek 49 km/u (op de teller). Ik heb gelezen dat hij vrij eenvoudig naar de 60 km/u is te krijgen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Zeker een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Eindelijk de driewieler scooter lopende!
Startmotor zat vast, startrelais was stuk, bougie vonkte niet, oliepomp slangetje zat niet meer goed op het inlaatspruitstuk etc. :>

Maar hij dut 't!

Banden zijn erg oud, maar die worden nog vervangen.
Geinig ben er ook achter dat het eigenlijk een aangepaste peugeot rapido 50 scooter is uit 1993..
Aangepast door Inca Techniek in nederland, en nu voorzien van de naam 'INCA Solo'.
vraag me af of ik de enige ben met zo'n ding in NL
Op de GPS tikt ie de 50 net aan, en dat is hard zat op een driewieler.. het voorwieltje heeft af en toe een wat zenuwachtig karakter ;)

Wel fijn dat het oliepompje nog prima werkt, waardoor m'n dinnetje lekker simpel 95 kan tanken.

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 06-11-2018 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-06 20:25
Let op het hele e10 debacle. Denk dat dat nog wel eens problematisch kan zijn met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Als ze nou een additief hadden wat de slopende werking van e10 eens tegen ging

@mvz nice :7

Persoonlijk vind ik de uitlaat wel wat minder mooi er bij passen... Maar om hem er onderdoor te trekken zal wel niet gaan.
zal sowieso een custom moeten worden dan

[ Voor 55% gewijzigd door SMSfreakie op 05-11-2018 17:48 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Er zijn wel manieren om de ethanol uit de benzine te krijgen.
https://www.wikihow.com/Remove-Ethanol-from-Gas

[ Voor 15% gewijzigd door WEBGAMING op 05-11-2018 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 17:18
e10... ik ben gestopt met me daar druk over te maken.

laatst eens de samenstellingen uitgeplozen: Euro95-E5 bevat momenteel totaal 8,5 % ethanol waarvan 5% bio ethanol. gaan we ons dan nog druk maken over die 1,5% meer in E10?

Zelfs mijn fiat stilo die officieel niet loopt op E10 doet het er best op, al tientallen tanken blue one weggereden... als het stuk had gegaan had het al defect geweest op die 8,5%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Het gaat er ook helemaal niet om dat het wel of niet loopt, het gaat er vooral om dat bepaalde soorten rubber en plastic weggevreten worden.
Bij oud spul werd er rubber en plastic gebruikt wat makkelijk door ethanol opgelost/opgevreten word.
Er zijn scooters, motoren en auto's die gewoon binnen 5 minuten lekken als je er e10 in gooit.

E5 is overigens natuurlijk gewoon 5% ethanol, en e10 is 10%. 95 is e5, en 98 is e10. Maar binnen nu en een aantal jaar gaat 95 ook e10 worden.

Ik had het over een brommertje uit 93, en ja, daar kan die paar procent zeker het verschil maken.

Als er specifiek word gezegd dat je auto er niet tegen kan, zou ik zeker niet zomaar e10 tanken. Het smeert minder als "gewone" benzine of e5, dus je hebt kans dat je je benzinepomp en/of injectoren vroegtijdig sloopt.
En hier geld ook, ja die paar procent scheelt zeker.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 06-11-2018 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mik ik er wel wasbenzine in... Das nog goedkoper per liter :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-06 15:34
SMSfreakie schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:12:
lekker de E10 voor de oudere brompotten :(
Hoe oud? ik word bang van alle berichten en ik wil graag weten of ik E10 in mijn 2009 Beta Ark kan gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
2009 gok dat dat weinig uitmaakt :) zolang je er geen E85 in gaat smijten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Mja driewielertje is op basis van een oude peugeot rapido, echt een mega simpel 2taktertje.. dus wat kan er verrotten van de e10.. de benzineslang, en de isolator.. veel meer plastic zit er niet op 8) ja misschien een vlotter en de pakking..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Meeste na 2000 is geen probleem. 2009 zou ik me geen zorgen om maken.

Pakking is meestal het grootste probleem. En de benzineslang. Die kan je natuurlijk makkelijk vervangen, dat is het probleem niet. Maar als je gaat rijden op e10 met een oude benzineslang, heb je kans dat hij oplost, en je allemaal zooi in de carburateur en motor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 18:36
Goedemorgen,

Iemand toevallig een handleiding hoe ik de voorkant van mijn Sym JET 4 50 (AD05W2) eraf kan halen om de lamp te vervangen? Op een of andere manier krijg ik de kap er niet af. Naar mijn weten heb ik wel alle schroefjes eruit.

Thanks!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

WEBGAMING schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 01:59:
Het gaat er ook helemaal niet om dat het wel of niet loopt, het gaat er vooral om dat bepaalde soorten rubber en plastic weggevreten worden.
Bij oud spul werd er rubber en plastic gebruikt wat makkelijk door ethanol opgelost/opgevreten word.
Er zijn scooters, motoren en auto's die gewoon binnen 5 minuten lekken als je er e10 in gooit.
Dat is ook vooral als je de E10 er in laat staan, niet wanneer het hard genoeg doorstroomt zodat het maar heel kort in contact is met de plastic onderdelen en het weinig schade kan doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en hoe zat dat ook nog maar eens met E10 en aluminium / andere metalen? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vriendin lief is gister met 30km/h dwars gegaan, en omgevallen met de driewieler scooter..
Het ding is harstikke instabiel, omdat het een verlengd stuur is vanaf het draaipunt.. dus elke stuurbeweging wordt uitvergroot... en ze heeft alleen haar rechterhand om zowel te sturen als gas. ( rem zit op de voet ).

Ze raakte in een 'zwabber' waar ze niet meer uitkwam, net als een caravan die gaat slingeren..
en vervolgens a'la reliant robin, kantelde ze..
Tot ca 25km/h heb je hier niet veel last van..

Nou is mijn vraag, kan ik dit apparaat ( tweetakt ) op 20 a 25 krijgen middels het plaatsen van een prop in de uitlaat? of is het niet zo simpel?

[ Voor 11% gewijzigd door mvz op 12-11-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan je niet gewoon de vario beperken.... normaal slopen ze er ringen uit om hem harder te laten gaan... maar dat kan vast ook wel omgekeerd?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
Vervelend zeg, hoop dat ze ok is?

Misschien kanje de slag van de gaskachel verlengen? Zodat je niet volledig gas kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

vincenthart schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:17:
Vervelend zeg, hoop dat ze ok is?

Misschien kanje de slag van de gaskachel verlengen? Zodat je niet volledig gas kan geven
Ze is wel OK, maar wel wat blauwe plekken :'(
Ik zei gelijk ik doe 'm weg, maar ze wil hem zelf graag houden, het maakt haar wel enorm mobiel.
ik heb nu de uitlaatdiameter kleiner gemaakt naar ca. 7mm, met heeel veel moeite tikt 'ie nu de 29.9km/h aan op de GPS.. maar ik maak hem nog ietsje langzamer denk ik.. *edit* nu rijdt ie max 23.6 gps, netjes zo.

Het lijkt alsof ik meer geschrokken ben dan haar, en maal constant door m'n hoofd dat het veel slechter had kunnen aflopen.. ze is vlak naast een houten manege omheining in het gras gevallen, maar 10 cm verder naar de zijkant en ze had dat hek gekopt...

Toen ze wou opstaan pakte ze tot overmaat van ramp het schrikdraad vast :o
Heb uit paniek gelijk mijn scooter laten vallen met draaiende motor, om haar op te rapen zegmaar...
Dus heb nu wel wat kapschade en hij startte bijna niet meer, denk wat olie in de cilinder gekomen.
Loopt nu wel weer..

Maar dan is m'n vriendin me meer waard dan die rotscooters. :(
Misschien moet ik er een dubbel scharnierpunt in maken, met een stuurcilinder, zodat het niet zo direct is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
Snap ik

Misschien kan je de weerstand op het stuur zwaarder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
En iets simpels als zijwieltjes? Zo ver mogelijk naar voren, en dan een paar cm boven de grond, zodat hij alleen een beetje kan kantelen.
Moet je wel een punt vinden waar je ze goed kan vastmaken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

vincenthart schreef op zondag 18 november 2018 @ 09:53:
Snap ik

Misschien kan je de weerstand op het stuur zwaarder maken?
Heb daar nu deze voor besteld, hopelijk werkt dat een beetje.
WEBGAMING schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:46:
En iets simpels als zijwieltjes? Zo ver mogelijk naar voren, en dan een paar cm boven de grond, zodat hij alleen een beetje kan kantelen.
Moet je wel een punt vinden waar je ze goed kan vastmaken natuurlijk.
Heb daar inderdaad wel aan gedacht, moet alleen even op zoek naar zijwieltjes die dit soort krachten aan kunnen, plus daarbij de vraag of het voertuig dan nog voldoet aan de goedkeuringseisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Er zit zo te zien een stalen frame om de voetsteun?
Wat nou als je daar zo iets onder schroeft:
https://www.gamma.nl/asso...-kg-grijs-50-mm/p/B100074

De vraag is dan wel of het dan breed genoeg is om de scooter rechtop te houden. Misschien even proberen met wat blokjes hout oid.

Eisen zou ik me eigenlijk niet zo druk om maken. Ten eerste zal het waarschijnlijk nooit gecontroleerd worden, en ten 2e kan ik eigenlijk niet zien waarom dit de eisen zou breken. De wielen raken bij normaal gebruik de grond niet, dus het zijn geen "echte" wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
omdat er eerder werd gevraagd of ik wat van mijn progressie bij wou houden post ik hier nu nog maar eens.

Voor de verduidelijking. Ik ben bezig met een cafe racer te maken op basis van een puch z-one frame.
Ik heb helaas vrij weinig tijd (en de werkplaats waar ik zit ook) om er aan te werken, dus het gaat wat traag, maar er zit schot in de zaak inmiddels.

Men koopt een goedkope brommert en haalt er eigenlijk alles af:

brommer
alle mooie foto's van het bouwproces
brommer aankoopverstopte schakelaars3 spaak stervelg
oude vorktest fit tank + zadelnieuw front-end
tank roest spuitenframe lassentest fit 2
lassen maaronderdelen bergAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ORpVnyYHrCtgBBLEFY2nhuP2/thumb.jpg

ik hoop dat ik de komende weken wat tijd kan vinden om alles in elkaar te zetten. Al het niet motorische heb ik nu denk ik voor 90%+ binnen. De volgende stap is het blok reviseren.

Voor degene die het zich afvraagt. Ik heb te tank gespoten modat hij begon te roesten.
Alles gaat uiteindelijk naar de poedercoater om het in zwart en bordeaux rood (of iets in die trant) te laten spuiten. Waarschijnlijk in een matte kleurstelling.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
inmiddels een test gedaan met een 50/50 mix van Euro95 / wasbenzine*
koude start is wat moeizamer, maar als het blok op temperatuur is dan rijd die net zo goed als op Euro 95*

als de tank leeg is ga ik toch een andere mix verhouding proberen.... denk een 4/5de Euro95 en 1/5de wasbenzine* kijken wat dat doet bij een koude start :)

liter Euro95 doet hier nu 1,45.9 en een liter wasbenzine 1,32.. scheelt wel een paar centjes :-)

* uiteraard met 2takt olie er door om 1:80 verhouding met smeer te maken :+

owja het ruikt wel anders :-)

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 27-11-2018 18:12 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Inmiddels de nieuwe stuurdemper erop, en het is een wereld van verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oWpke4t1bK00j7HE4QAYp6BB/full.jpg

Wel zit ik nog met een heel klein soort van dead-zone, waarbij de stuurdemper nog niet eens beweegt, dus wellicht speling ergens op.. maar tot nu toe is het al wel een zware verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 12:31

BertV

Handgemaakt

SMSfreakie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:09:
koude start is wat moeizamer, maar als het blok op temperatuur is dan rijd die net zo goed als op Euro 95*

als de tank leeg is ga ik toch een andere mix verhouding proberen.... denk een 4/5de Euro95 en 1/5de wasbenzine* kijken wat dat doet bij een koude start :)

liter Euro95 doet hier nu 1,45.9 en een liter wasbenzine 1,32.. scheelt wel een paar centjes :-)

Ik mag dat wel, dit soort "gerommel" maar is het financiel gezien niet handiger om net iets minder hard te gaan rijden?

Als je nu 1:45,9 rijdt dan is dat met het gas tegen de stuit?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
BertV schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:38:
[...]

Ik mag dat wel, dit soort "gerommel" maar is het financiel gezien niet handiger om net iets minder hard te gaan rijden?

Als je nu 1:45,9 rijdt dan is dat met het gas tegen de stuit?
1.45,9 is de liter prijs ;)

het verbruik is bij die saxonettes toch natte vinger werk... zeker nu ik de laatste dagen regelmatig dikke tegenwind heb gehad.. net als zachte bandjes niet mee helpen voor het verbruik :P
#lui de gratis lucht bij de pomp was defect en geen zin om de fietspomp te gaan zoeken :P

de Tomos Revival, en de andere Saxonette staan al in de winter stand

[ Voor 6% gewijzigd door SMSfreakie op 28-11-2018 19:22 ]

404 Signature not found

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 12:31

BertV

Handgemaakt

@SMSfreakie ah, gek genoeg las ik dat tweede getal, 1,32 wel als een prijs in euro's.

Ik heb zelf een 350watt speed pedelec (snelle e-bike) en merk inderdaad maar al te goed hoeveel tegenwind, en in mijn geval lage temperaturen, het verbruik variabel maakt.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:09:

Vraagje, werkt 1:80 smering ook voor scooters?

Ik rijd 2takt beta ark one uit 2009 en laatst is de olie leeggelopen. Slang gebroken. Ik heb het geprobeerd te fixen maar ik kom er niet bij. Oplossing was dus olie in de benzine tank, ogen dicht en hopen op het beste. Maar ik vraag me af hoe lang deze optie stand kan houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-06 06:16
s0ulmaster schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:01:
omdat er eerder werd gevraagd of ik wat van mijn progressie bij wou houden post ik hier nu nog maar eens.
Ziet er goed uit man! Dat zadel is echt prachtig O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
kaos- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:13:
[...]

Ziet er goed uit man! Dat zadel is echt prachtig O+
Dankjewel. Ben nu de wielen aan het spaken, maar heb het vermoeden dat ik voor mij achterwiel te lange spaken heb gekocht :'(

Heb de komende weken helaas weinig tijd om te klussen, maar hoop rond de kerst ff lekker door te pakken zodat ik mogelijk in het nieuwe jaar te kunnen overleggen met de poedercoater wat ik wel en niet bij hem laat doen, maar het begint een beetje te lopen.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
pannekoek schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:54:
[...]

Vraagje, werkt 1:80 smering ook voor scooters?

Ik rijd 2takt beta ark one uit 2009 en laatst is de olie leeggelopen. Slang gebroken. Ik heb het geprobeerd te fixen maar ik kom er niet bij. Oplossing was dus olie in de benzine tank, ogen dicht en hopen op het beste. Maar ik vraag me af hoe lang deze optie stand kan houden
Geen idee... Meestal is brommix 1:50 smering

Je kan er beter teveel in olie in gooien dan te weinig..

Misschien dat je kan uitvogelen aan de hand van het blok type wat de verhouding moet zijn?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
SMSfreakie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:22:
[...]

Geen idee... Meestal is brommix 1:50 smering

Je kan er beter teveel in olie in gooien dan te weinig..

Misschien dat je kan uitvogelen aan de hand van het blok type wat de verhouding moet zijn?
Ja precies, vastlopen lijkt me geen pretje. Ik meng nu idd 1:50,maar ben benieuwd of het ook schraler kan. Heb nu bijvoorbeeld olie aan het einde van mijn knalpijp zitten, dat lijkt me een indicatie van teveel olie in het mengsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Rookt t ook als een malle?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
alleen in het begin even als ie koud is, dan heeft ie ook moeite met wegkomen maar dat heb ik al sinds de nieuwe pijp er onder zit. Als alle ouwe gecondenseerde meuk weg is rijd ie fijn met nauwelijks rook.

Als mijn huidige tank leeg is ga ik met de jerry die in de buddy zit (1:50 gemengd) in de gaten houden of dat meer of minder troep rond de pijp opleverd. Ik denk dat het lastig is om te zeggen of residu bij de pijp een goede indicatie is van te rijke smering?

@s0ulmaster, is het toegestaan om dusdanige wijzigingen te maken aan een brommer? Alsin kan dit gezeik opleveren als je je pasje moet laten zijn aan een agent? Omdat dat wat je ziet niet echt meer is wat op het pasje staat.

Reden dat ik het vraag is omdat ik erg verlekkerd naar je caferacer in wording aan het kijken ben en dolgraag ook zoiets zou willen ondernemen.

[ Voor 28% gewijzigd door pannekoek op 06-12-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Koud blok trekt sowieso niet zo lekker imo... En ach de saxonette rookt koud ook wel wat.. (normaal moet daar 1:100 smering in.. Maar deze loopt wat harder etc dus wat extra smeren kan geen kwaad)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
pannekoek schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:07:
alleen in het begin even als ie koud is, dan heeft ie ook moeite met wegkomen maar dat heb ik al sinds de nieuwe pijp er onder zit. Als alle ouwe gecondenseerde meuk weg is rijd ie fijn met nauwelijks rook.

Als mijn huidige tank leeg is ga ik met de jerry die in de buddy zit (1:50 gemengd) in de gaten houden of dat meer of minder troep rond de pijp opleverd. Ik denk dat het lastig is om te zeggen of residu bij de pijp een goede indicatie is van te rijke smering?

@s0ulmaster, is het toegestaan om dusdanige wijzigingen te maken aan een brommer? Alsin kan dit gezeik opleveren als je je pasje moet laten zijn aan een agent? Omdat dat wat je ziet niet echt meer is wat op het pasje staat.

Reden dat ik het vraag is omdat ik erg verlekkerd naar je caferacer in wording aan het kijken ben en dolgraag ook zoiets zou willen ondernemen.
Ik heb een vermoeden dat ik een aardig risico neem als ik hem niet laat keuren :X

Ik kijk nog even wat de eisen zijn voor een zelfbouw brommer keuren. Maar als ik bijv e-keur nodig heb op mn verlichting ben ik al de sjaak.

Is ook geen goedkoop project btw...schatting is momenteel 2200. Daar zit ook 400 poedercoat kosten bij :X

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
s0ulmaster schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:06:
[...]

Ik heb een vermoeden dat ik een aardig risico neem als ik hem niet laat keuren :X
Waarom? Zo lang het frame intact is is het gewoon nog steeds een Puch.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
sig69 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:12:
[...]

Waarom? Zo lang het frame intact is is het gewoon nog steeds een Puch.
Zo werkt het helaas niet....plus dat er het nodige las en snij werk in t frame zit inmiddels O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ach het is maar net hoe kritisch willen ze kijken :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:19
Hoi, ik ben Demian, ben 16jr en ik bezit een Yamaha TZR50 uit 2011.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/gallery/LNBrSLU

Brommer rijd in omgeving Twente (Enschede). Na afgelopen zomer de prop uit de uitlaat gehaald ivm dat de brommer die zomer geregeld 110 graden op de radiator werd (Warmte kon niet uit de kop door de prop, daarnaast geen rij wind). Brommer trok toen langzamer op dan een AGM Snor Scooter. Nu loopt ie als een zonnetje en geen beroerde stotters. De top ligt op zo 'n 85km/h in de 6e versnelling en is verder helemaal origineel!

[ Voor 39% gewijzigd door Puddi Puddin op 11-12-2018 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Kleine update.
Inmiddels heb ik het apparaat op wielen staan en heb ik het overgrote deel van de onderdelen binnen.

hier even een plaatje van de huidige staat (nou bijna dan, inmiddels zit ook de verlichting er op)

Rollend
(klik klik)

wat gaat er nog allemaal gebeuren?

- Er gaat een laag stuurje op (dus geen standaard hoog puch stuurtje, maar geen m-stuur)
- Vergelijkbare verlichting als deze zit er al op (geen gele lampen en H4 voor)
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OMyNlLNNTKJjSspcq6z4KVXap/Universal-Motorcycle-Grill-Retro-Vintage-Headlight-Retro-Front-Rear-Turn-Signals-Indicators-Bullet-Blinkers-Lights-Taillight.jpg_640x640.jpg
- de motor gaat gereviseerd worden met een PSR 6 poorts 50cc cilinder met HD kop en 15mm bing carb
- alle verlichting werkt op 12V en wordt gevoed vanuit een accu
- er komt een kokusan ontsteking op voor 80W vermogen (weg met die contactpuntjes meuk)
- er komen bruin leren handvatten van brooks op
- koppeling wordt wss nog verlicht naar 74 gram per segment

Als alles in elkaar zit, mag alles ook weer uit elkaar voor de poeder coater.
wat gaat er gebeuren?
-het frame stuur en de velgen worden satein zwart (RAL 9011)
- de naven, nippels voorvorkpoten en achter veren worden mat rood (RAL 3003)
- de tank wordt zwart gepoedercoat als basis en door mijzelf afgwerkt met een rode streep over het midden en mijn "Dicapo" aan weers zijden ook in het rood (kan niet gepoedercoat worden helaas)

Het ontbreekt mij helaas aan tijd doordeweeks, dus de vorderingen gaan gestaag, maar hopelijk in het voorjaar lekker met dit beestje toeren O+

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
binnenkort even de zuigerveer van de saxonette vervangen (of het blok even wisselen met de andere die in winterslaap staat) volgens mij is de enige compressie nu nog van de zuiger zelf :')

koud trekt die matig en maakt die een ratelend geluidje die verdwijnt als het zooitje wat warmer wordt....
en dan trekt die ook als een malle :D

verder rijden we nu op 1 deel wasbenzine op 4 delen Euro95.. dat start een stuk beter dan gelijke delen..
al is de besparing wel minder... mgoed

verder is de 5L (2.5 was / 2.5 E95) een gemiddeld verbruik van 1:63 op geleverd...

op dit moment is het verbruik duidelijk hoger, omdat de route nu over een viaduct gaat.. met aan beide kanten er van direct een vrij scherpe bocht.. welke met max 20km/h te halen is.... dus moet ik weer extra remmen.. (en weer optrekken :+)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:01
Lang verhaal. Excuus!

Sinds vorige week een nieuwe baan begonnen waar ik 30km per dag voor moet reizen, dus 150km in de week. Heb het op de fiets gedaan want ik heb niks anders, maar is niet te doen. Ik moet ook door een tunnel. Na een paar weken ben je gesloopt en dan moet je nog werken. Ik spreek uit ervaring want ik heb het eerder gedaan met ander werk. We werken in twee ploegen dus ook 's avonds/ 's nachts. Met de bus is een mogelijkheid, maar is lastig en duurt langer dan de fiets en je moet een keer overstappen en nog een kwartier lopen en met de ochtenddienst (6:00 uur beginnen) rijdt er helemaal geen bus, dus dat is niks. Dus blijft er weinig over dan een auto of scooter. Auto is op dit moment geen optie dus dan maar een scooter. Gevraagd aan mijn vader om te helpen met de financiële kant, want ik heb het op dit moment niet, en ik betaal hem later gewoon terug en hij vond het goed, dus dat is geen probleem.

Nu zat ik te kijken naar tweedehands scooters, maar ik heb er totaal geen verstand van en geen ervaring mee want ik heb nooit een scooter of brommer gehad, alleen maar een rondje gereden op die van vriendjes toen ik jonger was. Ik kan wel zo'n ding rijden natuurlijk (heb gewoon AM rijbewijs). Maar toen kwam ik het merk La Souris tegen. Is een Nederlands bedrijf en doet aan eigen import en kan daarom de prijzen laag houden. Hun goedkoopste model, de City, kost 900 euro incl. kosten rijklaar maken, tenaamstelling, kenteken, volle tank en 3 jaar garantie tot 10.000km. De hele mikmak. Gewoon een standaard scootertje, prima voor mij voor woon/werkverkeer. Nou, voor dat geld kan je niet tobben vergeleken met merkscooters en zeker niet met tweedehands wat er aangeboden wordt want je weet nooit wat ermee gebeurd is.

Dus mijn vraag: heeft er iemand ervaring met dit merk? Ik zie ze wel regelmatig rijden, vooral die retro modellen. Zijn volgens mij prima dingen voor de stad of woon/werkverkeer.

Er zit nogal spoed achter, want ik wil maandag eigenlijk al op dat ding naar mijn werk dus ik heb een vestiging in de buurt gebeld of ze iets hadden staan wat ik vandaag meteen mee kon nemen. Ze hebben er één staan, dus ik ga straks met mijn pa kijken en als het wat is meteen meenemen.

De bedoeling was eigenlijk dat ik een snorfiets zou nemen en laten opvoeren (legaal tot 35km/h) maar die hadden ze niet op voorraad. Ze hebben alleen een 45km/h bromfiets staan met helmplicht, maar die man gaf ook als tip dat ik beter meteen voor een bromfiets kon gaan, omdat ze straks ook helmplicht voor snorfietsen gingen invoeren. Het gaat om deze en dan neem ik er nog een helm, slot en regenhoes bij want hij komt in eerste instantie buiten te staan.

Ben ik dan zo compleet? En zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten of naar moet vragen? En ik neem aan dat ik hem in moet rijden, net zoals bij een nieuwe auto, dus hoe kan ik dat het beste doen? Niet meteen volg gas natuurlijk, dat begrijp ik, dus gewoon rustig aan gas geven? Want ik hoor vaak scooters voorbijkomen, die me een partij herrie maken en dat ratelt en rommelt. Is dat gewoon slecht ingereden of wordt het motortje gewoon gaar na een tijdje? Vooral jongeren met nieuwe scooters, die volgens mij niet zo oud zijn klinken vaak echt super gaar. Vooral dat ratelgeluid. Ik kan het niet nadoen maar zoiets als kkkkkgggggggg i.p.v. mooi glad ppppprrrrtttt. :D Ik wil die van mij meteen goed inrijden, zodat ie mooi en glad loopt.

Tja, en of dat La Souris een goed en betrouwbaar merk en bedrijf is, moet nog blijken maar de website en recensies op internet zien er goed uit dus ik ga de gok gewoon wagen. Maar er zit sowieso 3 jaar garantie op dus mocht er iets mee gebeuren, kan ik er gewoon mee terug.

PS: Niet normaal trouwens wat een nieuwe Vespa kost, 3500 euro. Daar heb je gewoon een prima tweedehands auto voor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
@chim0 Ik ken het merk totaal niet maar het ziet er een beetje uit als Chinese troep. Dan kan je er een schreeuwerige website en een NL importeur tegenaan (die er maar 1 heeft staan? :? ) gooien, maar dan gaan bij mij alleen maar rode vlaggen zwaaien. Aangezien je er elke dag op naar je werk moet: koop iets dat bewezen betrouwbaar is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sig69 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 06:48:
@chim0 Ik ken het merk totaal niet maar het ziet er een beetje uit als Chinese troep. Dan kan je er een schreeuwerige website en een NL importeur tegenaan (die er maar 1 heeft staan? :? ) gooien, maar dan gaan bij mij alleen maar rode vlaggen zwaaien. Aangezien je er elke dag op naar je werk moet: koop iets dat bewezen betrouwbaar is.
Zo, dat is een harde reactie en wellicht een aanname? Ik heb geen idee waar ze vandaan importeren, maar China zou kunnen met zulke prijzen. Maar ik heb van iemand gehoord dat tegenwoordig "Chinese troep" prima spul is en niet onderdoet aan Vespa bijvoorbeeld. Vespa's zijn overrated volgens hem en worden gejat bij bosjes. Trouwens, al had ik het geld ervoor, zou ik nog geen Vespa kopen. Zoveel geld voor een scooter vind ik zonde, ook al zijn het "de beste scooters". Maar bijna alles schijnt tegenwoordig "Chinese troep" te zijn en het rijdt allemaal prima. Kan iemand anders zijn mening hierover geven?

Daarnaast hebben we natuurlijk het financiële plaatje. Ik wou niet hoger gaan dan 1000 euro gaan en als je dan voor nieuw wilt gaan, heb je niet veel keus. Deze en nog een Momo zag ik maar echt verder dan die twee kom ik niet. En zoals ik al zei, ben ik huiverig voor tweedehands. Je zegt het zelf al, het moet wel betrouwbaar zijn en dat weet je niet met een tweedehands. Kijk, Chinees of niet, je koopt natuurlijk wel een splinternieuwe scooter.

Maar wat zou jij adviseren dan?

Poeh dit ziet er niet best uit :'(

https://www.klachtenkompa...9b-46dc-9b52-18678f186e2f

https://opiness.nl/review/la-souris-b-v

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 19-01-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Het is inderdaad een aanname, vandaar "het ziet er een beetje uit als" en "ik ken het merk niet". Maar in die prijsklasse komt het daar meestal op neer. Als je van mij een advies wil kom ik toch weer op een Agility uit, (wel iets boven je budget), die zijn niet stuk te krijgen. Bestel eens een pizza of wat voor gerecht dan ook en kijk waar zij op rijden :)

[ Voor 4% gewijzigd door sig69 op 19-01-2019 13:09 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
sig69 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:08:
Het is inderdaad een aanname, vandaar "het ziet er een beetje uit als" en "ik ken het merk niet". Maar in die prijsklasse komt het daar meestal op neer. Als je van mij een advies wil kom ik toch weer op een Agility uit, (wel iets boven je budget), die zijn niet stuk te krijgen. Bestel eens een pizza of wat voor gerecht dan ook en kijk waar zij op rijden :)
Alsof je gedachten kan lezen want het is inderdaad de Agility geworden!

Vanmorgen naar die zaak in Rotterdam geweest en wat denk je? De manager daar was een oude maat van mij, die ik ken van de voetbal, maar ik heb hem al heel lang niet gezien. Hij zit heel zijn leven in de brommers en had vroeger een eigen bedrijf samen met een maat van hem, maar ze zijn uit elkaar gegaan en nu werkt ie toevallig daar. Ik stap die deur binnen en ik zie hem staan en ik denk naaah wat doe jij hier? Jou moest ik net hebben! Dus praatje gemaakt, alles uitgelegd en hij kon weer via een andere zaak, waar ie vroeger gewerkt heeft en de eigenaar goed kent en nog steeds weleens zakendoen met elkaar, de scooter bestellen tegen een leuke prijs incl. rijklaar maken en de hele reutemeteut. Dus nu gaat ie alles regelen en als het goed is, kan ik hem ergens volgende week ophalen. Dus ik ben super blij!

Maar inderdaad, hij zegt ook alles is Chinees tegenwoordig en overal dezelfde meuk. Alleen een ander stickertje erop. Maar toen ik zei waar het voor was en ik die goedkope wilde, zei ie meteen niet doen. Met die afstanden, die je gaat rijden kan je beter wat meer neerleggen en iets als een Kymco of SYM halen. Veel betere kwaliteit, zei ie! En wat jij zegt @sig69 , zei hij ook: kijk maar naar pizzaboeren en bezorgdiensten en dat soort zaken. Die rijden er allemaal op. Dat is niet voor niks.

Dus we gaan het meemaken. Alleen jammer genoeg nog een paar dagen doorbijten op de fiets. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Goede keus. Er zijn tegenwoordig inderdaad ook wel goede Chinese scooters, maar de meeste halen het nog steeds niet bij een bekend merk. Onderdelen zijn ook veel makkelijker te krijgen.
Voor die La Souris, zal je ook per se daar heen moeten voor onderdelen denk ik zo. (met even snel google, lijkt het daar in ieder geval wel op)
Dus dan zit je ook gelijk aan die zaak vast. (wel slim van ze, als dat zo is) En ik kan je vertellen, die zaak hier in Eindhoven is niet goedkoop.

Kymco is tegenwoordig gewoon erg goed. Vroeger was het ook niet geweldig, maar tegenwoordig is het gewoon prima.
En je kan bij elke fatsoenlijke scooterzaak wel terecht voor onderdelen enz.

En natuurlijk word er door de grote namen ook een hoop (of alles) in China gemaakt. Maar je hebt goede fabrikanten in China, en ook hele slechte. Kwaliteitscontrole is het belangrijkste.
Bij een goed merk mag je er gewoon van uit gaan dat alles goed in elkaar zit. Bij de minder bekende Chinese scooters, niet echt.
Nou zal die La Souris ook niet de goedkoopste rommel verkopen, denk ik, maar het is in mijn ogen gewoon een merkloos Chinees ding.

[ Voor 33% gewijzigd door WEBGAMING op 19-01-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:52
Ben op zoek naar een verzekeraar waarbij je schadevrije jaren opbouwt voor de auto. Iemand een idee of die er tegenwoordig nog zijn? Ik dacht zelf dat het bij Univé nog kon, maar kreeg vandaag te horen dat ze miv 1 januari daar niet meer aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
@WEBGAMING Ik zag wat interessante info op een website voor onderdelen hierover. Vooral over die ECU's en CDI's tegenwoordig.
ECU 32/ 35KM voor euro4 China Scooters BTC AGM ENZ

35KM Ecu voor euro 4 Scooters. Deze ECU is alleen geschikt voor scooter uit de ZNEN fabriek. Iedere importeur zet zijn eigen logo/sticker erop. De AGM en BTC La Souris komen bijvoorbeeld uit de ZNEN fabriek. Niet al hun modellen komen uit de ZNEN fabriek!
Hoe kunt u controleren of u scooter uit de ZNEN fabriek komt; op iedere scooter zit een typeplaatje.
Op dit typeplaatje moet staan TAIZHOU ZHONGNENG MOTORCYCLE.,LTD dit is de grootste scooterfabriek in China. Zie foto van typeplaatje in de productgalerij. Soms is het wel even zoeken, want het typeplaatje zit meestal achter de zijkappen verstopt.

Play and play.
Van het merk dellorto.

Veel dealers vragen 150 euro voor het herschrijven van de software, als u later de scooter weer wilt verkopen, en u heeft een klant die hem weer origineel wil hebben, zult u hem weer softwarematig terug moeten zetten naar 25, wat weer 150 euro kost. Als u bij ons 1 malig een ECU koopt kunt u plug and play wisselen tussen de snelheden. 1 malig een investering van 89.95

Onder de zadelbak zit de ECU, zadelbak eruit halen, oude ECU eruit pluggen, nieuwe erin. Rijden maar.

Helaas is door het euro4 tijdperk de cdi verleden tijd. Gelukkig zijn er nu bij ons ECU’s te verkrijgen voor een betaalbare prijs. ECU’s met afstandsbediening bestaan helaas niet.
https://www.chinascootero...4-china-scooters-btc-agm/
LET OP!! Op onze cdi zit geen extra draadje of antenne wat de cdi zal verraden! Onze cdi is identiek aan de originele, en heeft een bereik van 30m!!
Voor vergissingen tegen te gaan onderstaande tekst:
Sinds 2018 zijn de scooter voorzien van een euro4 (injectie) motor, waardoor er geen cdi meer inzit, maar een ECU of een EFI(ook verkrijgbaar op onze webshop). Voor alle chinese modellen voor 2018, met wisselstroom cdi en een toerentalsensor op het vliegwiel van de koppeling, is de cdi gewoon geschikt.
NIEUW NIEUW Nieuw!!
WIJ HEBBEN DE LAATSTE VERBETERDE VERSIE!!
Als enige in Nederland de 32&onbegrensd km uitvoering, zodat u in de begrensde stand ook nog een beetje lekker kunt doorrijden. Voor de 10 inch Retro Scooter
CDI voor alle chinese 4takt scooter met dubbele aansluiting.
Plug and Play, absoluut geen technische kennis nodig, telefonische ondersteuning mogelijk.
De werking is als volgt: Bij het starten staat de begrenzer automatisch AAN.
Wilt u de scooter ontgrenzen naar 65 km p/u zult u onder het rijden het knopje A moeten indrukken.
Wilt u de scooter weer begrenzen, moet u het knopje B indrukken, of simpelweg de scooter even uit en aan zetten, dan gaat hij ook terug naar 32km p/u
Onze cdi komt uit dezelfde fabriek dan de orginele cdi, aan de buitenkant is deze cdi identiek aan de orginele, er zitten geen antennes of stelschroefjes op die de CDI verraad.
Maak u afstandsbediening niet vast aan u sleutels, vaak word er met de sleutelbos gegooid, wat de afstandbediening kan beschadigen, waardoor u de scooter niet meer kunt ontgrenzen.

Ook moet u CDI geen los blauw kabeltje hebben zoals veel Turbho scooter hebben, dan zal de CDI geen signaal doorkrijgen, en dus onbegrenst rijden ongeacht wat u indrukt.
Een investering die zichzelf terugverdiend. Let op, er zijn nieuwe regels. Als u scooter te hard loopt krijgt u scooter een WOK melding RDW, en u kenteken word ingenomen. Naast de boete moet u scooter opnieuw gekeurd worden bij de RDW.
Al bent met dit grapje al snel 400 euro kwijt. Doormiddel van deze cdi is dit verleden tijd.
Electronische onderdelen worden niet geruild
Ondanks na het plaatsen van van de 32&onbegrensde km CDI kan u scooter harder lopen dan 25p/u
Dit kan meerdere oorzaken hebben.
1. De KM teller van de retro scooter zijn niet geijkt hebben een afwijking van 5km naar boven.
2. U heeft een verkeerde bandemaat achterop.
3. De begrensdraad van u pulsgever is losgekoppeld.
4. Eventuele varioringen, of inlaatspruitstuk begrenzers zijn verwijderd.
5. Pulsgever geeft verkeerd signaal door.
6. Voor de duidelijkheid, de CDI werkt als slave voor de pulsgever, CDI krijgt de opdracht van de pulsgever waarop hij reageert. Zonder de toerentalsensor/pulsgever zal de CDI niet kunnen werken.
Scooters en brommers:
Deze CDI unit met begrenzer op afstandbediening is geschikt voor alleen de volgende modellen:
Bijv ZNEN, Bella, Fosti, IVA,, BTC, AGM, San Remo, Grand Retro, La souris
agm, alpina di renania, asya, baron, bs moto, cindy, dado, edwards, easyscoot, fosti, goes, killerbee, luuko, modena, motormania, benda, pegasso, rover bikes, scootermania, tamoretti, techno classic, vastro, viraggio, wlie, yeis, yuki, zhongneng, rrscooters, znen, 50 retro, as50qt-e, bella 50, bella exclusive, br50qt-e, bs50-4, classic, custom, dd50qt-e, dls2, ft50qt-e, sensa, sixties, techno classic, ys50qt-e, zn50qt-e.25, zn50qt- e.25 bella, zn50qt-e2, zn50qt-e3, zn50qt-e3.25, v660, wl50qt-e3, Q Retro, rover classic, viraggio, retro, bt49qt, VOM, ZNEN, Pronto. En alle andere benamingen.
https://www.chinascootero...0inch-agm-btc-riva-kopie/

Gisteren trouwens scooter besteld. Zou ergens deze week klaar moeten zijn. De verkoper vertelde me overigens dat Piaggio bijvoorbeeld ook uit China kwam, alleen wel Piaggio fabriek i.p.v. een algemene fabriek, maar ook hij zei dat ie liever een Kymco had dan een Zip bijvoorbeeld. Zijn echte werkpaarden zei ie, dus we gaan het meemaken.

Iedereen raadt ook een windscherm aan, maar ik vind het niet mooi. Maar misschien kom ik daar nog van terug als ik een paar keer door een flinke regenbui en harde tegenwind heb gereden. Bij retro scooters vind ik het nog wel mooi staan, maar bij een beetje stoere, sportieve scooter vind ik het gewoon niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Vandaag m'n nieuwe scooter ophalen! Voor de duidelijkheid, vorige week zaterdag besteld en gisteren telefoontje dat ie klaar stond. Gisteren op de valreep nog even snel een verzekering afgesloten bij de ANWB. Heb het telefonisch gedaan, want had nog een paar vragen. Hele aardige meneer aan de lijn. Was zo geregeld, ik kreeg meteen een polisnummer en de verzekering ging ook per direct in, dus daar ben ik wel blij mee want ik dacht dat ik nog langer moest wachten.

Nu over het inrijden want daar ben ik wat huiverig voor. Ik ben me rot aan het inlezen over wat nou het beste is, maar de verhalen op internet zijn zo uiteenlopend dat je op een gegeven moment gek wordt. Ik zal ook de dealer vragen wat het beste is, maar wat de meeste mensen toch adviseren, is dat je een nieuwe brommer/scooter beter in de stad kan inrijden dan op lange afstanden want dan gebruik je ook echt alle onderdelen. Gassen, remmen, optrekken, stilstaan etc. Dat is beter dan alleen maar één lange rit door de polder. Klinkt logisch, maar dat betekent dat ik dus beter kan wachten om ermee naar werk te rijden want dat is wel één lange rit. Heb je eindelijk een scooter, moet je alsnog fietsen. :')

Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Gewoon niet langere tijd op het zelfde toerental rijden is mij altijd verteld..
En het blokje de tijd gunnen om op te warmen

Van de week even de tomos uit zn winterslaap gehaald en daarna maar weer terug gezet..

Loopt alleen door als ik met de choke speel.... Dus de carburateur zalber wel even afmoeten..
En verder slaat de aluminium kop helemaal wit poederig uit.
Kan ik dit gewoon er af wassen? En wat kaj hier de oorzaak van zijn?

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 38 ... 46 Laatste