Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste
Acties:
  • 176.894 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 18-04 22:37
quote:
BdK9001 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:03:. Snap je gevoel wel hoor, ik zit ook veel lekkerder en zekerder op de FS1 (en vorig jaar op de TZR50) dan op de scooters, verschil met een echte motor zal dan helemaal enorm zijn...
quote:
Destruction schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:08:
Wellicht dat een groter/zwaarder apparaat een beter idee is, maar ik wil geen helmplicht buiten het motorrijden :P

Ook vind ik die 4takt scooters (vaak chinees spul) maar niks, dus dat gaat 'm ook niet worden.
Vraag me af, oprechte interesse, waarom een motor lekkerder/zekerder zit?
En waarom groter/zwaarder apparaat beter is?

Zelf geen motorrijbewijs, wellicht in de toekomst voor een motorscooter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
@Valentino-46 Yep... alleen zit ik nou nog met een andere elektrische storing... dus dat is nog even iets langere baan werk..

@NeHoX de Metjes krijgen gewoon primer en zwarte verf van de Action of Big Bazar als ze hebben liggen bakken in de vuurkorf :-)
uitbranden, tot ze rood gloeiend zijn, even uitblazen met perslucht, rustig afkoelen, even de staalborstel er over tegen de nog aangeplakte rommel :+ en daarna 2 lagen primer en 3 lagen verf :-)

Funfact, ooit eens gewone verf op een gietijzeren tuinhaard gesmeerd, welke ook altijd roesten.. en de hitte bestendige verf er letterlijk na 1 avond stoken misschien lag dat ook wel aan het stook gedrag ;-) er de brui aan gaf.. en de gewone verf heeft er nog behoorlijk lang opgezeten...

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23-04 19:58

BdK9001

50cc Prutser

@Purehz Ik vind vooral de grotere wielen, de tank tussen m'n benen en de zithouding van een fijner (iig qua schakelbrommer vs scooters).

Grotere wielen geven een veel rustiger wegligging, niet alleen op slecht wegdek, maar ook in bochten, de tank geeft me het gevoel van controle omdat ik daar met m'n benen tegenaan kan drukken in bochten (oftewel ik kan schuiner zonder het gevoel te hebben van het apparaat af te glijden). En de zithouding omdat bij de meeste scooters het zadel voor mij te laag zit tov de treeplank, en het stuur juist te hoog tov het zadel (dat laatste geeft me op een gewone fiets ook altijd een wiebelig gevoel). Het grotere gewicht is een beetje een combinatie van alle 3, het voelt minder onrustig.

Ik heb in heel m'n leven letterlijk 3km op een motor gereden en nooit harder dan 40, maar de TZR was bijna 40kg zwaarder dan de scooters en dat merkte je positief terug in het weggedrag

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Purehz
Grotere wielen ben ik helemaal mee eens, rijd een stuk beter.
Maar voor de rest ervaar ik eigenlijk alles net weer anders. Benen aan de zijkanten IPV tussen stuur en buddy geeft mij een veiliger gevoel bij een aanrijding. Verder heb ik niet erg last van de zithouding, maar kan me wel indenken dat een motor een actievere zithouding heeft.
Meer gewicht heeft mij juist het idee van log en minder wendbaar;) Wel is dit op hogere snelheden (100+ ) een stuk stabieler.

Leuk om andere ervaringen te horen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
vind de Revival ook beter rijden dan de Youngst'r en ook beter dan de scooter die ik eerder had...

Zo`n hork..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based, Custom Dekstop I5 4670K based..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 02:06

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Purehz schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:51:
[...]

Vraag me af, oprechte interesse, waarom een motor lekkerder/zekerder zit?
En waarom groter/zwaarder apparaat beter is?
Een motor is groter en zwaarder en geeft daardoor een veel vertrouwder gevoel.
quote:
Zelf geen motorrijbewijs, wellicht in de toekomst voor een motorscooter.
Ik zou haast zeggen, neem een paar motorrijlessen, en stap daarna weer op de brommer. Dan weet je wat ik bedoel :)

* Destruction kan zich er absoluut niets meer bij voorstellen ooit op een Citta'tje gereden te hebben die makkelijk 80km/u kon :X

Oh well, het was het proberen waard. Het beviel me niet, dus weg ermee. En nu heb ik weer iemand anders er blij mee gemaakt :) * Destruction is nu evt. in de markt voor ofwel een lichte motorfiets of inderdaad een motorscooter. Maar misschien moet ik vooral ook eerst m'n e-bike met kapotte accu inruilen op een gewone fatsoenlijke fiets :+

Destruction wijzigde deze reactie 05-06-2018 22:40 (13%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• SMSfreakie
  • Niet online
vast wel mensen op de wereld die denken dat ebike accus spotgoedkoop zijn :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
whehe mn opa heeft zn Jet14 ook wat een ding _O_

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Destruction schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:08:

Ook vind ik die 4takt scooters (vaak chinees spul) maar niks, dus dat gaat 'm ook niet worden.
2-takt mag niet meer verkocht, worden, dus al het nieuwe spul is 4 takt, ook de vespa's en piaggo's
met daarin nog het verschil of het met een carburateur is of injectie.

ik zit sinds kort die filmpjes van Joey schaar te kijken, sommige technisch informatief, sommige ook wat meh..
maar over het algemeen toch best leerzaam, ik heb adhv. die filmpjes in elk geval mijzelf een proppenset cadeau gedaan, dan kom je tenminste nog weg bij een lekke band. O-)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:06
quote:
Shanquish schreef op maandag 11 juni 2018 @ 12:55:
[...]

2-takt mag niet meer verkocht, worden, dus al het nieuwe spul is 4 takt, ook de vespa's en piaggo's
met daarin nog het verschil of het met een carburateur is of injectie.

ik zit sinds kort die filmpjes van Joey schaar te kijken, sommige technisch informatief, sommige ook wat meh..
maar over het algemeen toch best leerzaam, ik heb adhv. die filmpjes in elk geval mijzelf een proppenset cadeau gedaan, dan kom je tenminste nog weg bij een lekke band. O-)
2 tak mag toch nog gewoon verkocht worden? Je mag alleen geen nieuwe modelen meer verkopen die geen euro4 zijn. En Tomos is de enige die 2 taks euro4 brommers heeft.

https://scooterstore.nl/tomos-standard-25km-u-2018/

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
loki504 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 19:05:
[...]

2 tak mag toch nog gewoon verkocht worden? Je mag alleen geen nieuwe modelen meer verkopen die geen euro4 zijn. En Tomos is de enige die 2 taks euro4 brommers heeft.

https://scooterstore.nl/tomos-standard-25km-u-2018/
toch apart dat een 2takt gewoon euro4 kan zijn...

al denk ik dat ik voor de fun factor ( en heb immers nog een revival frame zonder kenteken ) misschien toch eens zo`n lifan blok scoor... alleen ben ik er nog steeds niet uit of de ophanging van het blok matched

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:06
quote:
SMSfreakie schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:30:
[...]

toch apart dat een 2takt gewoon euro4 kan zijn...

al denk ik dat ik voor de fun factor ( en heb immers nog een revival frame zonder kenteken ) misschien toch eens zo`n lifan blok scoor... alleen ben ik er nog steeds niet uit of de ophanging van het blok matched
Tomos is ook de enige ter wereld die het voor elkaar heeft gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-04 21:45
ik ben sinds kort eigenaar van een mooie full option btc riva sport euro4 50cc. na dat ik er 200KM mee heb gereden heb ik er een andere CDI met controller in gezet begrensd 25KM en onbegrensd loopt hij op zijn top 70KM. maar als ik 50 of harder ga rijden en ineens moet afremmen maakt de scooter een soort brommend geluid, van telkens 4 sec. daarna 2 sec pauze enzovoort tot ik stil sta. Ook als ik ineens vol gas geef wil er wel eens een hoog piepje komen uit de het motorblok, ik heb de vario ring er niet uitgehaald. maar het lijkt mij niet dat deze er inzit aangezien hij topsnelheid al 70 rijd...... het blok word wel redelijk warm maar rijd altijd, kan het zijn dat er een andere sproeier in moet om die geluiden weg te krijgen? of moef hij gewoon nog beter worden ingereden..... er staat nu namelijk 280KM op de teller.

mijn dank alvast!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zou hem nog gewoon even rustiger behandelen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 21-04 21:45
maar als hij die snelheid haalt moet de vario ring er toch wel uit zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:33

mvz

muziek verslaafde

Pfff eindelijk achter het probleem gekomen van de DAX, die maar niet vonkte..

Als ik de benzinetank iets optilde, liep 'ie ineens weer prima! laat ik de tank los, en uit!
Blijkt dat de kabelboom onder de tank door loopt, en de tank nooit goed vastgezeten heeft.
Tijdens het rijden schuurde de tank dus langs de draden, en maakte sluiting.. opgelost door toch maar de kabelboom geheel te vervangen, en de tank weer goed vast te zetten.. 8)

Kan weer lekker rijden :) :) :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• SMSfreakie
  • Niet online
Yeah! dat was wel een nasty storing :P

ik stond vandaag met een lege tank... :P had geschat dat er nog iets meer in zat.. afijn gelukkig was het met de Saxonette en bijna (2km) thuis :'D

• Valentino-46
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:37
Zo heb ik ooit ruim 23 liter getankt in mijn 22-liter-tank, ben volgens mij echt op de laatste benzinedampen het tankstation binnengerold. Precies goed uitgemikt :P

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Ik heb van het weekend weer wat goodie's op de Orbit geschroefd, alleen niet zoveel als ik van plan was...

Wel gelukt: nieuwe bobine + bougiekabel (oude dop was kapot en maakte slecht contact). Vervolgens een "race-CDI" uit China geplaatst, maar die wil 1 draad meer hebben dan de Orbit heeft, dus dat is gefaald. Door naar de carb om sproeier 90 te vervangen door nr 100. Blijkt dat ik de 5mm variant van de sproeierset heb gekregen ipv de 4mm... |:( Vervolgens eens gekeken naar de sproeier die met de carb meegeleverd was: 82 :X Dus daar maar de 86 uit de oude carb in gezet. Heb de originele luchtfliter met het kleine gat maar even laten zitten, hij loopt al arm genoeg... Binnenkort maar eens langs een scooterzaak en daar de goede sproeiers scoren. Mijn enthousiasme over AliExpress-scooteronderdelen is in ieder geval flink gedaald...

Voorlopig rij ik de Orbit wel alleen met de auto-choke van de stroom af (dan blijft 'ie open staan). Maar ik heb de eerste 150km van het inrijden dus met een flink te kleine sproeier gedaan :/

Vanmiddag komt er trouwens iemand om de twee Jets te kopen, dat ruimt de parkeerplaats wel lekker op (en geeft me stiekem wat budget om later in het jaar en 4-takt schakelbrommer te kopen O-) )

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hahaha lekker bezig blijven zo lol...

Hier ligt 't allemaal wat stil... Maar goed de Tomos moet een goede poetsbeurt en dan is het ook eigenlijk wel klaar voor nu

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Koper van de Jets is blij, zijn eigen Jet had het begeven, dus vandaar z'n keuze. Ik ben ook blij, parkeerplaats is weer wat leger en portemonnee weer wat voller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Lekker beetje gespeeld met het DAXje vandaag..
M'n vriendin op haar snortrike, en ik op m'n dax :)

https://tweakers.net/ext/f/5H8IMpKT9CCL2wDDdNXmVQy4/thumb.jpg
Never mind 't peace gebaar, dat doen chinezen :P dus heb het overgenomen van m'n din.

Videootje van hoe 'ie nu klinkt.. ik hoor nog wel bij hogere toeren ergens iets mee trillen, maar kan even niet vinden wat het is.. maar het is ook niet heel erg.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@BdK9001 ruimt lekker op dus :-)

Eind augustus / begin september de Tomos naar huis rijden die woont nu nog bij mn schoonouders.. daar is het knutselhok alleen of die de hele rit gaat redden op 1 tank peut.. (3,5 liter)

Sowieso nog op zoek naar een flesje welke onder de buddy kan extra peut :P
want om die nou in dat stuk plastic te steken lijkt me ook niet zo`n strak plan ;)

• mvz

mvz

muziek verslaafde

quote:
SMSfreakie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:40:
@BdK9001 ruimt lekker op dus :-)

Eind augustus / begin september de Tomos naar huis rijden die woont nu nog bij mn schoonouders.. daar is het knutselhok alleen of die de hele rit gaat redden op 1 tank peut.. (3,5 liter)

Sowieso nog op zoek naar een flesje welke onder de buddy kan extra peut :P
want om die nou in dat stuk plastic te steken lijkt me ook niet zo`n strak plan ;)
Ik had op de tomos altijd een rugtas met 5l peut jerrycan mee, omdat ik nooit wist wanneer ie leeg was, altijd weer een verassing 🙈😬

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@SMSfreakie Hoe ver moet je rijden dan? Met 3,5 liter moet je toch wel een km of 85-90 kunnen halen lijkt me. Met de Orbit heb ik trouwens een beetje hetzelfde hoor, zeker sinds de benzinemeter besloten heeft om 'vol' aan te geven tot ik nog maar 1/3 in m'n tank heb, daarna komt de naald pas in beweging. Heb ook geen idee van het verbruik, de teller werkt niet en ik rij ook steeds andere rondjes om dingen te testen. Ik ga het wel bijhouden zodra ik de afstelling op orde heb :+

Ben wat dat betreft wel blij dat er dik 7 liter in de FS1 gaat, en dat er een redelijke reserve op zit, geeft me het vertrouwen voor de wat langere ritten

• SMSfreakie
  • Niet online
Gmaps denkt dat het voor een fiets zo'n 90km is.. Maar goed zag al een mooi flesje online...nu nog ff meten etc

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Ik heb ook weer iets leuks hoor... Benzinekraantje van de FS1 liet wat weinig benzine door, waardoor ik niet al te lang met meer dan half gas kon rijden. Dus eenmaal aangekomen op werk dacht ik, ik blaas het slangetje dat naar de benzinefilter loopt even door. Dus ik trek voorzichtig aan het slangetje, komt de hele nippel van het kraantje los :X

Nu zit ik niet alleen zonder vervoer naar huis, maar moet ik ook nog uitvogelen hoe ik een nieuw kraantje ga plaatsen zonder 7 liter peut over de vloer van de parkeergarage te gieten... Ik vrees dat het een kwestie wordt van met gereedschap, nieuw kraantje en nieuwe slang naar werk. Tank demonteren en op z'n rechterkant op een handdoek oid leggen en dan maar hopen dat er geen benzine door de tankdop lekt.

Heb nu in ieder geval wel een origineel kraantje besteld ipv een brakke imitatie.

• SMSfreakie
  • Niet online
Leeg hevelen?

• Purehz
quote:
SMSfreakie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:43:
Gmaps denkt dat het voor een fiets zo'n 90km is.. Maar goed zag al een mooi flesje online...nu nog ff meten etc
Je kunt natuurlijk ook gewoon onderweg nog een keer tanken:)

• SMSfreakie
  • Niet online
Dat zou kunnen... Alleen op veel plekken is de minimale afname 5L..... En dat gaat dus niet passen?

• Purehz
Ooh volgens mij zie ik ook wel eens 2 liter, vandaar!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 01:37
quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:18:
Dat zou kunnen... Alleen op veel plekken is de minimale afname 5L..... En dat gaat dus niet passen?
Gewoon tanken waar je wilt/wanneer het nodig is.
Als jij je tank hebt volgegooid ga je naar de kassa en reken je gewoon die 3,xx liter af die je hebt getankt, niks met minimum afname te maken. (Heeft volgens mij ook meer te maken met de nauwkeurigheid van de meter in de pomp)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daar moeilijk over doen.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Meestal zie ik die minimum van 5 liter alleen langs de snelweg, minimum van 2 liter haal je eigenlijk bijna altijd wel.

Het is dat de prijzen bij snelwegstations een stuk hoger zijn dan bij de tamoil waar ik meestal ga, anders zou ik het nog wel een keer willen wagen met de Orbit. Langs mijn woon-werkroute zit een snelwegpomp met een smal hekje tussen de parkeerplaats en de parallelweg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Gister staande gehouden, alcoholcontrole. Alles dik in orde natuurlijk, 'hoe hardt loopt ie?' bij de vraag naar m'n snorscooter.. 30 geantwoord en het was wel prima, 'netjes' zei ze. :9
Tevens nog tips van de senior agent die er bij was, hoe ik het beste m'n chroom mooi kan houden :D
Kwam ook met 30 aanrijden, dus ze zeiden ook al 'U kwam ook niet erg hard aanrijden' 8)

Gelukkig testten ze 'm niet even. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 16:43

Metro2002

Mind explorer

quote:
mvz schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 17:41:
'U kwam ook niet erg hard aanrijden' 8)
"Nee, ik zag jullie staan" :+

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
En hoe houd je je chroom nou mooi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
SMSfreakie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:30:
En hoe houd jij mijn chroom nou mooi?
FTFY :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:40
Ik meld me hier ook even :-)

Vroeger een berg aan scooters gehad van stadsspul t/m volledig opgevoerd met zo’n beetje alles van MHR destijds :-P

Tegenwoordig rijd ik braaf rond op een Speedfight 1,5 (kenteken een 2, achterkappen van een 2 en voorkappen + LC blok van een 1).

Er zit een Vivacity vork in aangezien dat prettiger rijd.

Hij is nog begrenst ivm dagelijks gebruik + ome agent (die me hieronder zonder boete moest laten gaan :-P ):

https://tweakers.net/ext/f/f8IWCiOfaYArGmVWGuqhyioF/thumb.jpg

Ik heb wel de vario ietsie ontgrenst waardoor hij ongeveer 55 a 57 op de teller rijd, precies lekker om met het verkeer mee te komen :-)

Ik wil trouwens een 4 takt gaan kopen denk ik. M'n huidige scoot loopt nog prima maar een 4 takt rijd toch wat rustiger en m'n kleren stinken dan ook niet zo na een lange rit :-)

Zat te denken aan een Kymco Super 8 ofzo. Ik wil niet duizenden Vespa euro's uit gaan geven maar dit lijken me ook wel redelijk degelijke apparaten toch?

1nsane wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:05 (18%)

Adjust non olet

• mvz

mvz

muziek verslaafde

quote:
SMSfreakie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:30:
En hoe houd je je chroom nou mooi?
Hij had het over Commandant, en nadat ik super meegaand schaapachtig ' ahh jah, hahaha' uitte, ben ik maar snel vertrokken. :)

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 08:42
Collega van mij heeft een Peugeot Speedfight scooter deze houd in als de scooter koud is.
Zodra ze even heeft gereden reageert de scooter weer goed.

Weet iemand waar we het probleem kunnen vinden waardoor de scooter bij koude motor niet lekker loopt ?

2250 WP Zuid PVoutput

• mvz

mvz

muziek verslaafde

quote:
MdO82 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:40:
Collega van mij heeft een Peugeot Speedfight scooter deze houd in als de scooter koud is.
Zodra ze even heeft gereden reageert de scooter weer goed.

Weet iemand waar we het probleem kunnen vinden waardoor de scooter bij koude motor niet lekker loopt ?
Klinkt als een automatische choke die wellicht niet lekker z'n werk doet.
Maar het kan zoveel meer zijn, ik zou het als eerst bij de choke zoeken.

• SMSfreakie
  • Niet online
Nou ga ik ineens twijfelen aan waar het lawaai bij een koud blok weg komt....

als mn Metje lekker warm gereden ist net een naai machientje.. maar als die koud is is het een rammelbak waar je niet vrolijk van wordt...

vermoed eigenlijk dat mn uitlaat gewoon verrot is van binnen :)

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:13

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
SMSfreakie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:18:
Dan wordt er hooguit een minimum van 5 liter afgerekend.

Het is niet dat de pomp dan door blijft lopen als je geen 5 liter hebt getankt en je laat de knijper weer los :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• 1nsane
  • Laatst online: 00:40
quote:
mvz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:28:
[...]

Hij had het over Commandant, en nadat ik super meegaand schaapachtig ' ahh jah, hahaha' uitte, ben ik maar snel vertrokken. :)
Commandant ja, de truc om van alle krassen en aanslag af te komen :-) Hoe vaak ik wel niet met Commandant 4 behoorlijk bekraste lakdelen heb hersteld enz.

Adjust non olet

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Ik heb m'n nieuwe kraantje binnen! Het belangrijkste verschil tussen de originele en de namaak zit m dus in het feit dat bij de originele de aansluitnippel voor de benzineslang meegegoten is met de rest en bij de namaak is dit in de behuizing gelijmd...

• ezra070
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 20-04 03:53
quote:
Stoney3K schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Dan wordt er hooguit een minimum van 5 liter afgerekend.

Het is niet dat de pomp dan door blijft lopen als je geen 5 liter hebt getankt en je laat de knijper weer los :+
Dus dat! :)

Overigens ben ik nooit in Den Haag een pomp tegen gekomen waar ik minimaal 5 liter moest gaan betalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 21-04 21:57
- Nieuwe topkoffer met programmeerbare Admore LED balk. Knipperlicht heeft hetzelfde effect als bij Audi :9~
- BiTubo schokbrekers en Zelioni wieldraagarmkap (Chroom Aluminium)

Nu nog 2 dingen uitvoeren in een paar maanden en dan is die klaar.
- Carter laten spuiten ( en oliepijlstok etc chroom van Zelioni)
- Zelioni schijf + Brembo Remklauw

Lootbox wijzigde deze reactie 27-06-2018 09:59 (14%)

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-04 18:49

NeHoX

www.nehox.eu

quote:
Lootbox schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:50:
- Nieuwe topkoffer met programmeerbare Admore LED balk. Knipperlicht heeft hetzelfde effect als bij Audi :9~
- BiTubo schokbrekers en Zelioni wieldraagarmkap (Chroom Aluminium)

Nu nog 2 dingen uitvoeren in een paar maanden en dan is die klaar.
- Carter laten spuiten ( en oliepijlstok etc chroom van Zelioni)
- Zelioni schijf + Brembo Remklauw

foto

foto
Wat een prachtscooter. En Akrapovic uitlaten onder scooters. :9~

Website | Discord | Whatsapp Groep

• Lootbox
quote:
NeHoX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Wat een prachtscooter. En Akrapovic uitlaten onder scooters. :9~
Dankjewel. Ja die Akrapovic knalt ook behoorlijk en met vlammen _/-\o_ .
Scooter is afgesteld op 60-65 km/h.

• NeHoX

NeHoX

www.nehox.eu

quote:
Lootbox schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Met zo'n scooter is het het ook wel waard (600-800 euro) voor een originele Akra. Ik ben zelf "helaas" maar in het bezit van een China Vespa Sprint look-a-like. Ook dus maar een Akra look-a-like imitatie besteld die er binnenkort onder gaat. Hoor ik er misschien toch nog een beetje bij 8)7

Kun je mischien kort filmpje maken en op youtube knallen van je uitlaat als demo? Beetje gas geven en vlammen :9~

NeHoX wijzigde deze reactie 27-06-2018 10:03 (10%)

• Lootbox
quote:
NeHoX schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:02:
[...]

Met zo'n scooter is het het ook wel waard (600-800 euro) voor een originele Akra. Ik ben zelf "helaas" maar in het bezit van een China Vespa Sprint look-a-like. Ook dus maar een Akra look-a-like imitatie besteld die er binnenkort onder gaat. Hoor ik er misschien toch nog een beetje bij 8)7

Kun je mischien kort filmpje maken en op youtube knallen van je uitlaat als demo? Beetje gas geven en vlammen :9~
Dan is het logisch dat je voor imitatie akra gaat. Hij is ook wel erg duur (bijna 900 zelfs). Met name een RVS-bocht laten maken kost geld. Standaard is de uitlaat namelijk voor 125cc. De standaard bocht sluit niet mooi aan op de cilinder.

Ik zal een vriend een keer vragen om te filmen ofzo. Zelf rijdend op de scooter filmend durf ik nog niet aan. Heb pas 1200km/h gereden. Bovendien is de lak alleen al een losse nieuwe Vespa Sprint waard. Dus ben redelijk voorzichtig met rijden.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
Lootbox schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Ben je niet bang voor rollenbankcontroles en een WOK? Ik heb die van mij juist op het luchtfilter begrensd naar 55 km/h omdat ik geen zin heb om staande gehouden te worden en dan ergens halverwege het land niet verder te kunnen.

• bite
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
ezra070 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 09:35:
[...]

Dus dat! :)

Overigens ben ik nooit in Den Haag een pomp tegen gekomen waar ik minimaal 5 liter moest gaan betalen.
Ik vroeg me dat ook wel af want zag het vaak maar minder tanken ging toch goed. Meen dat het te maken heeft met de ijking, dat het (mogelijk) minder nauwkeurig is als je minder dan 5 liter tankt. Misschien geeft de meter dan iets meer of minder aan dan je daadwerkelijk hebt afgenomen.

• Lootbox
quote:
Stoney3K schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:11:
[...]

Ben je niet bang voor rollenbankcontroles en een WOK? Ik heb die van mij juist op het luchtfilter begrensd naar 55 km/h omdat ik geen zin heb om staande gehouden te worden en dan ergens halverwege het land niet verder te kunnen.
62km/h op de teller is precies veilig. Na aftrek van de verplichte marges. Rollerbank, wettelijke correctie en teller correctie. 65km/h haalt die alleen als die echt goed warm is, weinig wind etc. Vaak blijft die rond de 60km/h wel hangen. Windscherm haalt veel snelheid weg (10km/h weleens). En ik vind dit veiliger i.c.m. auto's.

Verder gewoon goed spiegelen en rollerbank app met een whatsapp groep voor rollerbank-meldingen.
Ik kom weleens politie tegen. Vaak blijft het bij : "Wat een mooie scooter, wat kost die en have fun".
Ik behoor niet meer tot de jeugd van 16. Dus is anders.

Lootbox wijzigde deze reactie 27-06-2018 10:26 (6%)

• Shanquish
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
Lootbox schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:15:
[...]

62km/h op de teller is precies veilig. Na aftrek van de verplichte marges. Rollerbank, wettelijke correctie en teller correctie. 65km/h haalt die alleen als die echt goed warm is, weinig wind etc. Vaak blijft die rond de 60km/h wel hangen. Windscherm haalt veel snelheid weg (10km/h weleens). En ik vind dit veiliger i.c.m. auto's.

Verder gewoon goed spiegelen en rollerbank app met een whatsapp groep voor rollerbank-meldingen.
Ik kom weleens politie tegen. Vaak blijft het bij : "Wat een mooie scooter, wat kost die en have fun".
Ik behoor niet meer tot de jeugd van 16. Dus is anders.
echt een hele mooie scooter, gave kleurcombi ook.
zelf laten spuiten of bij aankoop zoals bijv. VIPscooters aanbiedt?

Mocht ik mijn Sym zat zijn dan komt er hier ook een Vespa, een matblauwe met zwarte accenten lijkt me wel wat _/-\o_

ik heb ook een app op m'n telefoon voor evt. controles. ik zit met mijn snor ook nog in de veilige marge en ook ik hoor niet bepaald meer tot de typische jeugd, maar op zeker spelen is altijd fijn.
maar een whatsapp groep heb ik daar niet bij zitten, wellicht wil jij delen welke app je heb?

• Lootbox
quote:
Shanquish schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 15:23:
[...]

echt een hele mooie scooter, gave kleurcombi ook.
zelf laten spuiten of bij aankoop zoals bijv. VIPscooters aanbiedt?

Mocht ik mijn Sym zat zijn dan komt er hier ook een Vespa, een matblauwe met zwarte accenten lijkt me wel wat _/-\o_

ik heb ook een app op m'n telefoon voor evt. controles. ik zit met mijn snor ook nog in de veilige marge en ook ik hoor niet bepaald meer tot de typische jeugd, maar op zeker spelen is altijd fijn.
maar een whatsapp groep heb ik daar niet bij zitten, wellicht wil jij delen welke app je heb?
Is gedesigned en uitgevoerd door Vipscooters. Ik heb je de link gestuurd via PB. Mogelijkerwijs heeft de admin joinen geblokkeerd. Indien dit het geval is, geef effe privé je telefoonnummer dan zal ik de admin vragen om je toe te voegen

• NeHoX

NeHoX

www.nehox.eu

quote:
Maxieboy40 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:35:
maar als hij die snelheid haalt moet de vario ring er toch wel uit zijn?
Zit geen vario in en uitlaten zijn onbegrensd. Scooter loopt snelheid door CDI regeling (toeren worden afgekapt)

• misterTweakers
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-04 12:37
Ik heb hier vooral een vraagje over navigatie. Hoe doen jullie dat?

Het probleem met een geel kenteken is natuurlijk dat je niet overal op de 'gewone' weg mag, dus je zal wel een speciaal systeem of app moeten hebben.

Nu heb ik de TomTom VIO gezien, maar allereerst vond ik al dit regeltje: 'Het vermijden van auto(snel)wegen (minimumsnelheid: 60 km/h) kan bij de routeplanning niet worden uitgesloten.', en daarnaast is het nog maar de vraag of hij ook fietspaden ziet.

Hij ziet er wel weer leuk uit :), maar ik moet er natuurlijk wel wat aan hebben.
Heeft hier iemand ervaring mee?

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@misterTweakers Ik plan meestal vooruit met googlemaps op de pc en rij vervolgens zo veel mogelijk op de borden. Dit heeft genoeg haken en ogen: reistijd moet je zelf extrapoleren uit je verwachte gemiddelde snelheid en de afstand (rekening houdende met mogelijke vervelende stoplichten etc). Daarnaast kan het nogal wat extra tijd kosten als je een afslag mist zonder het door te hebben.

Bij twijfel onderweg stop ik en komt de telefoon tevoorschijn om te checken of alles volgens plan gaat. Op deze manier heb ik in het donker m'n eerste scooter opgehaald in Oostvoorne, ben ik samen met een vriend naar Nieuw-Amsterdam geweest, heb ik een voorrem opgehaald in Opijnen, heb ik in het donker m'n tweede scooter opgehaald in Hilversum en ben ik een paar weken geleden naar Sliedrecht gegaan voor een cursus. En dat allemaal vanuit Bunnik :P

Consumentenbond denkt iig dat de VIO niet heel geschikt is voor een bromscooter iig

• misterTweakers
quote:
BdK9001 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:45:
@misterTweakers Ik plan meestal vooruit met googlemaps op de pc en rij vervolgens zo veel mogelijk op de borden. Dit heeft genoeg haken en ogen: reistijd moet je zelf extrapoleren uit je verwachte gemiddelde snelheid en de afstand (rekening houdende met mogelijke vervelende stoplichten etc). Daarnaast kan het nogal wat extra tijd kosten als je een afslag mist zonder het door te hebben.

Bij twijfel onderweg stop ik en komt de telefoon tevoorschijn om te checken of alles volgens plan gaat. Op deze manier heb ik in het donker m'n eerste scooter opgehaald in Oostvoorne, ben ik samen met een vriend naar Nieuw-Amsterdam geweest, heb ik een voorrem opgehaald in Opijnen, heb ik in het donker m'n tweede scooter opgehaald in Hilversum en ben ik een paar weken geleden naar Sliedrecht gegaan voor een cursus. En dat allemaal vanuit Bunnik :P

Consumentenbond denkt iig dat de VIO niet heel geschikt is voor een bromscooter iig
Super bedankt voor het Consumentenbond linkje :)

Dat is inderdaad ook mijn manier, maar ik dacht misschien is er ook een handigere manier :)
Het is ook weer niet zo dat je over enorm onbekende wegen rijdt, maar in sommige gevallen kan het toch voorkomen, dus ik dacht van misschien is het ook handig om eens naar een navigatie systeempje te kijken.

Toch jammer dat er geen betere optie is. De VIO ga ik dan uiteraard niet aanschaffen. Dan blijven we maar de ouderwetse telefoontechniek gebruiken :)

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Operatie: Fueltap is geslaagd 8)

Was gister gewapend met het kraantje, sleutel 17, een handdoek en een plastic zak na werk naar de parkeergarage gegaan, handdoekje neergelegd op de plastic zak, brommer op het handdoekje. Vervolgens als een malle het oude kraantje er uit gedraaid (hier kwam nog wat benzine uit) en de nieuwe er in. Uiteindelijk 2 minuten werk en heb slechts marginaal benzine gelekt uit de ontluchtingsopening van de dop.

Vanochtend ook voor het eerst met oordoppen in gereden, moet zeggen dat dat wel bevalt. Haalt vooral het windgeruis weg en filtert ook nog de wat hogere frequenties van het motorgeluid.

• Lootbox
Bij een tomtom rider kan je wel aangeven dat die snelwegen etc moet mijden. Het is alleen best een duur ding. Staat nog op mijn want-to-have list.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

quote:
BdK9001 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 22:45:
Ik heb nog geen enkele navigatie gezien die goed werkt voor brommerrijders. Want de wegbeheerders in elke gemeente hebben weer andere regels voor het wel of niet op de rijbaan voor bromfietsen, en heel vaak is de aansluiting naar de lange baan (N wegen) een autoweg of verboden in te rijden.

Of die informatie ergens in een database staat heb ik ook geen flauw benul van...

• misterTweakers
quote:
Lootbox schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:59:
Bij een tomtom rider kan je wel aangeven dat die snelwegen etc moet mijden. Het is alleen best een duur ding. Staat nog op mijn want-to-have list.
Snelweg mijden is 1 ding, maar fietspaden is weer iets anders. Wel jammer dat er niet van zulke navigatiesystemen bestaan. Maar ik denk dat het ook alleen in Nederland is dat ze soms op het fietspad moeten?

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:53
@misterTweakers Klopt, meestal buiten de bebouwde kom of het moet aangegeven staan.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:53
quote:
misterTweakers schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:34:

Het probleem met een geel kenteken is natuurlijk dat je niet overal op de 'gewone' weg mag, dus je zal wel een speciaal systeem of app moeten hebben.

Nu heb ik de TomTom VIO gezien, maar allereerst vond ik al dit regeltje: 'Het vermijden van auto(snel)wegen (minimumsnelheid: 60 km/h) kan bij de routeplanning niet worden uitgesloten.', en daarnaast is het nog maar de vraag of hij ook fietspaden ziet.

Hij ziet er wel weer leuk uit :), maar ik moet er natuurlijk wel wat aan hebben.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Rijden op intuïtie en op borden, heb dat altijd gedaan in het verleden en nu soms als ik nog wel eens rijd.

• misterTweakers
quote:
dutchnltweaker schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Rijden op intuïtie en op borden, heb dat altijd gedaan in het verleden en nu soms als ik nog wel eens rijd.
Tja.. ik denk dat er weinig anders opzit :'(

• Lootbox
Voorbeeld van die Admore LED Bar uit Canada :

https://www.dropbox.com/s.../20180628_171308.mp4?dl=0

Lootbox wijzigde deze reactie 29-06-2018 04:50 (208%)

• Maasluip
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
misterTweakers schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:34:

Kun je niet een navigatie pakken waar je autosnelwegen kunt uitschakelen en dan op autonavigatie zetten?

Wat theoretisch de best werkende optie zou zijn is OSMAnd met de brouter plugin als routingengine en daar een eigen profiel voor schrijven.
Het is wel een beetje bewerkelijk en zal nu niet 100% werken:
- voor brouter moet je ook databestanden downloaden (opgedeeld in blokken op lengtegraad/breedtegraad, niet per land)
- je moet zelf een routeprofiel schrijven of een bestaande aanpassen
- je gebruikt openstreetmap data en daar staat ook niet overal waar je wel en niet met je bromfiets op het fietspad moet of mag. Soms zijn de kleine doorsteekjes van weg naar fietspad wel gemapt maar ik denk vaak ook niet.

Maar OSMAnd kun je ook gewoon gebruiken op autonavigatie en dan autosnelwegen vermijden aanzetten (wat niet 100% zal werken) of op fietsnavigatie zetten (zal waarschijnlijk beter werken want veel fietspaden waar je met de bromfiets niet mag komen en waar geen weg naast ligt zullen er niet zijn).

Voordeel: het is een app voor Android en Apple en gratis tot 10 kaarten downloaden.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Lootbox
quote:
misterTweakers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:09:
[...]

Snelweg mijden is 1 ding, maar fietspaden is weer iets anders. Wel jammer dat er niet van zulke navigatiesystemen bestaan. Maar ik denk dat het ook alleen in Nederland is dat ze soms op het fietspad moeten?
Wat die TomTom Rider ook kan. Is routes programmeren. Dus simpelweg kan je op de computer de route uitstippelen en dan opslaan in favorieten.

• misterTweakers
quote:
Maasluip schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:05:
[...]

Kun je niet een navigatie pakken waar je autosnelwegen kunt uitschakelen en dan op autonavigatie zetten?

Wat theoretisch de best werkende optie zou zijn is OSMAnd met de brouter plugin als routingengine en daar een eigen profiel voor schrijven.
Het is wel een beetje bewerkelijk en zal nu niet 100% werken:
- voor brouter moet je ook databestanden downloaden (opgedeeld in blokken op lengtegraad/breedtegraad, niet per land)
- je moet zelf een routeprofiel schrijven of een bestaande aanpassen
- je gebruikt openstreetmap data en daar staat ook niet overal waar je wel en niet met je bromfiets op het fietspad moet of mag. Soms zijn de kleine doorsteekjes van weg naar fietspad wel gemapt maar ik denk vaak ook niet.

Maar OSMAnd kun je ook gewoon gebruiken op autonavigatie en dan autosnelwegen vermijden aanzetten (wat niet 100% zal werken) of op fietsnavigatie zetten (zal waarschijnlijk beter werken want veel fietspaden waar je met de bromfiets niet mag komen en waar geen weg naast ligt zullen er niet zijn).

Voordeel: het is een app voor Android en Apple en gratis tot 10 kaarten downloaden.
Dat op fietsnavigatie zetten is inderdaad nog niet eens zo'n gek idee. Precies wat je zegt dat er weinig fietspaden bestaan waar geen weg naast zit.

Daarnaast kan het misschien ook wel interessant zijn om dat eigen profiel aan te maken. Daar moet ik me eerst wel een keer in verdiepen :)

Ik zie inderdaad dat OSMAnd ook bestaat voor iOS. Volgens mij heb ik het vroeger op Android ook wel eens gebruikt. Het is allicht de moeite waard om het eens te proberen :)
quote:
Lootbox schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:48:
[...]

Wat die TomTom Rider ook kan. Is routes programmeren. Dus simpelweg kan je op de computer de route uitstippelen en dan opslaan in favorieten.
Dat kan inderdaad ook. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat je elke keer eerst de route moet uitstippelen voordat je op pad kan :)

Ik zie trouwens dat die TomTom Rider's nog aardig prijzig zijn :?

Al met al denk ik dat ik het gewoon met mijn telefoon ga doen en dan op de fietsmodus zetten.

Het blijft toch jammer dat er geen kant en klare systemen zijn die dat gewoon voor je oplossen. Want mij lijkt dat daar toch best een markt voor moet zijn?

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
misterTweakers schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Dat op fietsnavigatie zetten is inderdaad nog niet eens zo'n gek idee. Precies wat je zegt dat er weinig fietspaden bestaan waar geen weg naast zit.

Daarnaast kan het misschien ook wel interessant zijn om dat eigen profiel aan te maken. Daar moet ik me eerst wel een keer in verdiepen :)
http://brouter.de/ en http://brouter.de/brouter-web/
Daar kun je het ook offline uitproberen.

Open Source landkaart

• misterTweakers
quote:
Ik heb er even mee gespeeld, en het ziet er inderdaad echt goed uit. Dat is zeker de moeite waard om te proberen. Ik zag trouwens wel ergens een foutje, je moet daar namelijk op de weg ipv op het fietspad, maar volgens mij is hij over het algemeen vrij accuraat. Maar het zal allicht een stuk beter zijn dan je navigatie op fietsmodus te zetten. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

quote:
misterTweakers schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb er even mee gespeeld, en het ziet er inderdaad echt goed uit. Dat is zeker de moeite waard om te proberen. Ik zag trouwens wel ergens een foutje, je moet daar namelijk op de weg ipv op het fietspad, maar volgens mij is hij over het algemeen vrij accuraat. Maar het zal allicht een stuk beter zijn dan je navigatie op fietsmodus te zetten. :)
Dat zijn de details die (je ook nog eens zelf ;) ) in OSM moet hebben. Een bromfiets is een moped en niet overal is duidelijk welk fietspad nu moped=no of moped=yes is. Vaak valt dat samen met de bebouwde kom, maar ook niet altijd.
Waarschijnlijk zal het wel zo zijn dat als er moped=no staat je er van uit kunt gaan dat het klopt, dus als je dan een routeprofiel hebt wat wegen met moped=no een hoge cost geeft dan zit je vrij safe.

Open Source landkaart

• SMSfreakie
  • Niet online
Dilemma van mn flikkerende LED koplamp nog niet opgelost....

nou zat ik te denken... de Lichtspoel geeft natuurlijk wisselspanning af...
de LED lampjes hebben liever gelijkstroom.. ( nu richten ze zelf gelijk.. )
alleen nou zat ik te denken om er zelf even een volledige gelijkrichter tussen te knopen..

zou dit het probleem kunnen oplossen? bang voor lekstromen etc ben ik niet.. gezien zowel voor als achter de verlichting in kunstof armaturen hangt met een eigen massa draad...

mijn idee is om te beginnen om 8 diodes te pakken.. ( 4 voor gewoon licht.. en 4 voor grootlicht ) en deze er tussen te zetten....

indien nodig nog een condensator er bij voor wat afvlakking... al boeit het me niet zo als het bij stationair draaien wat flikkert.. als tijdens het rijden maar goed werkt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

probleem is dat bij stationair er simpelweg niet genoeg energie word geproduceeerd door de dynamo. je moet dus een accu hebben om die momenten op te kunnen vangen. daarvoor moet je dus even creatief met diodes aan de gang en alles achter een accu zetten zonder terugloop naar de dyamo (dan kakt het voltage niet meer zo erg in bij stationair).

lithium beats liquid dinosaurs. Falcon Heavy: The ultimate EV range extender.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Door een ongelijkmatige kettingspanning kwam m'n ketting soms wat te strak te staan...

Zit inmiddels een nieuwe missing link in, maar de spanning blijft erg ongelijkmatig. Heb nu maar een nieuwe ketting + tandwielen besteld. Én het borgplaatje voor het voortandwiel, wat er nooit op heeft gezeten sinds ik 'm heb :X

En dan maar hopen dat het over is, anders is het een kromme uitgaande as...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Naar mijn mening maakt mijn Tomos A35 veel lawaai.
Nu weet ik dat er een brommer uitlaatje onder zit (het gewone sigaartje), maar ik vroeg mij af als ik er een uitlaat onder zet met een S-bochtje of hij dan wat stiller wordt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik lees op internet vooral de verhalen hoe een snorfietjse juist meer herrie te laten maken... :X

De vermindering in snelheid maakt mij niet zo veel uit, ik rijd meestal toch maar half gas. Anders gaat hij te snel voor mij.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

quote:
BdK9001 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:14:
Door een ongelijkmatige kettingspanning kwam m'n ketting soms wat te strak te staan...

[afbeelding]

Zit inmiddels een nieuwe missing link in, maar de spanning blijft erg ongelijkmatig. Heb nu maar een nieuwe ketting + tandwielen besteld. Én het borgplaatje voor het voortandwiel, wat er nooit op heeft gezeten sinds ik 'm heb :X

En dan maar hopen dat het over is, anders is het een kromme uitgaande as...
Of een achtertandwiel/naaf die niet lekker in het midden zit.. had ik bij de DAX last van.
Opgelost door een ori honda naaf te monteren :9

weet niet hoe dat bij jou brommer werkt/zit natuurlijk, maar wie weet is het iets 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Pfoe, ik mag hopen dat het dat niet is, is allemaal nog ori spul. Maar de boel moet toch los om het achtertandwiel te wisselen, dus kan het iig makkelijk checken.

• fvdberg
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 13:06
Te lang niet in dit topic gepost.
De Sym Cello is er nog steeds. Mensen vinden een witte met een hoge km stand maar technisch nieuw blok blijkbaar niet voldoende waard, dus blijft hij nog even. hij staat nog op brom kenteken en rijdt heerlijk.Leuk als reserve. maar staat wel in de weg

De snorscooters (Sym Fiddle II en AGM Retro Pimpstyle) zijn er ook nog.

De AGM is inmiddels ook omgebouwd naar een chinese 100cc en rijdt als een speer. Zo snel dat de KM teller het begeven heeft (ging maar tot 60) Het blok blijft nog heel ook!

Carb = 19mm, sproeier - 98.

De rollen zijn ongewijzigd, daar is nog wat winst te halen, maar moet een keer een bergje rollen halen in verschillende grammages.

Project Canta is nu weer aan de beurt, moet even afgemaakt worden nog. maar de auto kwam er even tussendoor, nieuwe remschijven rondom, en uitlaat van voor naar achter nieuw.

fvdberg wijzigde deze reactie 04-07-2018 11:24 (35%)

• mvz

mvz

muziek verslaafde

quote:
fvdberg schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:18:
Te lang niet in dit topic gepost.
De Sym Cello is er nog steeds. Mensen vinden een witte met een hoge km stand maar technisch nieuw blok blijkbaar niet voldoende waard, dus blijft hij nog even. hij staat nog op brom kenteken en rijdt heerlijk.Leuk als reserve. maar staat wel in de weg

De snorscooters (Sym Fiddle II en AGM Retro Pimpstyle) zijn er ook nog.

De AGM is inmiddels ook omgebouwd naar een chinese 100cc en rijdt als een speer. Zo snel dat de KM teller het begeven heeft (ging maar tot 60) Het blok blijft nog heel ook!

Carb = 19mm, sproeier - 98.

De rollen zijn ongewijzigd, daar is nog wat winst te halen, maar moet een keer een bergje rollen halen in verschillende grammages.

Project Canta is nu weer aan de beurt, moet even afgemaakt worden nog. maar de auto kwam er even tussendoor, nieuwe remschijven rondom, en uitlaat van voor naar achter nieuw.
Heb je op die 100cc nog een CVK carb? en bevalt dat kwa response?
Ik zat er ook aan te denken m'n gy6 clone ding wat te kietelen, maar dan een flatslide carb erop te zetten, dacht misschien had jij dat ook gedaan en heb je nog tips :9

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@fvdberg goed je hier weer eens te zien :D Welke rollen zitten er nu in je AGM? De 100cc Orbit heeft nu 8 gram er in liggen. Heb dit weekend eindelijk sproeiers gekocht er voor nadat bleek dat er een 82 in de meegeleverde carb zat ipv een 90. Vanmiddag testen met nr 94.

Met 82 liep ie alsnog 55 op gps, en trok ook vlot weg, maar na een kwartier raakte ie oververhit en trok ie voor geen meter. Moest ook dik 40 minuten afkoelen voor ik de kleppendeksel kon aanraken

@mvz ik rij iig met een CVK gasreactie is best aardig, maar niet op het niveau van een slide carb

BdK9001 wijzigde deze reactie 04-07-2018 13:33 (21%)

• sapphire
  • Laatst online: 21:36

sapphire

Die-hard pruts0r

quote:
sapphire schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:32:
Ik heb 3 collega's die een Piaggio Fly (die nieuwe) hebben/hadden en alle drie amper tot niets aan gedoe afgelopen 3 jaar ofzo dus vandaar :)

Ik snap je punt over de snelheid, dat is vooral bij mijn vrouw. Zelf weinig problemen met die snelheid hoor (hell zelfs op de racefiets niet met 40+ :+).
Bovendien op een Vespa van 102Kg leeg gewicht +benzine + ik+ bepaking dan komen we wel rond de 200kg en dat ligt zelfs met windkracht 8 nog stabiel op de weg :)

De LX50 rijd prima....als hij rijd :+
3 dagen na deze stoere post over snelheid ben ik dus met 40+ op de racefiets over de kop geslagen en heb m'n sleutelbeen gebroken :+
Dus 6 weken+vakantie later is de scooter nu eindelijk weggebracht en ze denken dat de sproeier verstopt zit, dus ben benieuwd wat er nu allemaal weer voor ellende boven komt drijven :(
Ondertussen is ook de hoofdreden dat ik een scooter ook op de tocht komen te staan (gebruikte hem voor woon-werk, 2e baan stopt wss en daarvoor had ik hem.) dus zit er serieus over na te denken om hem weg te doen.

Eventueel voor een Yamaha Neos van een collega of een elektrische fiets :+

Gabriël Ryzen

• fvdberg
ja ik rijd nog steeds met een cvk, gasreactie is goed genoeg, ik ga in elk geval geen modificaties verder doen. Qua rollen... dezelfde als die er al in zaten... gram of 6 en oververhitting.. ja het beestje wordt heet.. erg heet, maar oververhitting... denk graad of 160... zolang het heel blijft... boeiend :)

fvdberg wijzigde deze reactie 04-07-2018 21:54 (55%)

• SMSfreakie
  • Niet online
quote:
flippy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 13:16:
probleem is dat bij stationair er simpelweg niet genoeg energie word geproduceeerd door de dynamo. je moet dus een accu hebben om die momenten op te kunnen vangen. daarvoor moet je dus even creatief met diodes aan de gang en alles achter een accu zetten zonder terugloop naar de dyamo (dan kakt het voltage niet meer zo erg in bij stationair).
Probleem is dat die dat dus ook bij meer toeren ( zelfs vol gas ) doet :/ denk dat de LED lamp zelf een halve brug heeft ipv een volwaardige.. ooit eens met LED kerstverlichting gehad.. liep op 24VAC... lekker knipperen op 50hz... volwaardige brug er tussen gemod en het werkte zonder geflikker...
quote:
chickpoint schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:11:
Naar mijn mening maakt mijn Tomos A35 veel lawaai.
Nu weet ik dat er een brommer uitlaatje onder zit (het gewone sigaartje), maar ik vroeg mij af als ik er een uitlaat onder zet met een S-bochtje of hij dan wat stiller wordt. Hebben jullie daar ervaring mee?

Ik lees op internet vooral de verhalen hoe een snorfietjse juist meer herrie te laten maken... :X

De vermindering in snelheid maakt mij niet zo veel uit, ik rijd meestal toch maar half gas. Anders gaat hij te snel voor mij.
geen idee... ansighn is mijn aftermarked "sigaarstyle" uitlaatje niet echt lawaaieriger dan het sigaartje wat onder de Youngst'r zit.. de oude S bocht uitlaat heb ik nooit goed getest.. die zit vol met olie.. tis net teer..

• flippy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

flippy

veni vidi vaginalis

quote:
SMSfreakie schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:59:
[...]
Probleem is dat die dat dus ook bij meer toeren ( zelfs vol gas ) doet :/ denk dat de LED lamp zelf een halve brug heeft ipv een volwaardige.. ooit eens met LED kerstverlichting gehad.. liep op 24VAC... lekker knipperen op 50hz... volwaardige brug er tussen gemod en het werkte zonder geflikker...
maak eens een foto van de led.
ik moet de led nog tegenkomen die uberhaupt werkt met een enkele diode.

en als je dynamo niet genoeg kan leveren moet je er juist een accu tussen zetten zodat die langzaam leegloopt en je die weer thuis op kan laden.

lithium beats liquid dinosaurs. Falcon Heavy: The ultimate EV range extender.

• SMSfreakie
  • Niet online
de dynamo trekt t wel.. dat is het probleem niet :/

sterker nog als ik de accu wat leeg maak..... is het probleem veel minder dan met een volle accu

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

Vandaag zonder verlies van snelheid, aandrijving en onderdelen met de Orbit op werk aangekomen. Voor zover ik langdurig vol gas kon rijden is het 57 op GPS als piek, 54-55 met wind tegen. Met half gas trekt ie soepel door naar boven de 45, daarna wordt de gasrespons snel minder, dus ik kan nog wel een paar maatjes groter gaan.

Van het weekend ook weer ff kleppen stellen, die klepperen aardig ( :+ ), kop nog een keertje natrekken voor de zekerheid en ook een schuimluchtfilter plaatsen ipv de huidige begrensde papieren filter.

Oh ja, en de remmerij maar weer even wat beter afstellen, die is verre van indrukwekkend op het moment.

Daarnaast dus de FS1 voorzien van een nieuwe kettingset, ditmaal 14/44 ipv 13/39, omdat ik toch wel wat trekkracht tekort kwam in 4. En ook de trapfiets krijgt een nieuwe ketting, omdat de huidige (nieuwe) ketting te kort is. met dank aan de fietsenmaker die zei dat je de kettinglengte moest bepalen adhv de kleinste tandwielen voor en achter. En ik met m'n domme kop nog geluisterd ook, terwijl ik het al 15 jaar doe adhv de grootste tandwielen |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Heatonme schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:30:
[...]

Ik wou hem houden tot de eerste "dure" reparatie :+
@BdK9001 Kan ik niet zelf dus bij de beun ben ik ongeveer €300,- kwijt. Is het dat mij of de scooter waard? Geen idee dus vandaar mijn weifelende bericht.
In principe werkt alles maar onderhevig aan vele kilometers ( mij onbekend want ik kwam er later achter dat hij was terug gedraaid ) en roest op het frame, niet rot maar na 7 jaar weer en wind is het allemaal niet het nieuwste meer. Moeilijke keuze vandaar dat ik morgen eens ga oriënteren wat wijsheid is.
Het heeft even geduurd maar ik ben naar kamp elec.fiets.. Scoot verkocht en een goede 2e hands, accu uitgelezen fiets gehaald. Had ik eerder moeten doen.
Lekker stil en deze rijd met gemak 28, 42 ook al gehaald (bult af :+ ) Haal makkelijk alle afstanden die ik nodig heb zoals woon/werk en meer.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
en dat waren weer 2 LED achterlampjes die de geest gegeven hebben ....

iemand een idee hoe ik de spanningsregelaar kan controleren op juiste werking?

heb er al een multimeter aangehangen.. maar die schiet zo naar 24VDC :?

• fvdberg
Zelf iets bouwen? Bijvoorbeeld een 7812 ertussen? Of een modernere met minder verlies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mja ook een optie :P mgoed eerst eens meten hoeveel spanning er nou werkelijk op komt..

koplamp + achterlicht lopen op wisselstroom... maar het remlicht contact (bay15D lamp) is weer gelijkstroom...

maar zal van de week eerst eens een fatsoenlijk schema van de kabelboom zoeken.... en dan kijken waar ik eventueel een modificatie ga maken :+

voorlopig zit er achter gewoon weer een gloeipit :) en voor blijft dan maar een beetje knipperen :)

Detail: de youngster blijkt ook weer zn led achterlichtje te hebben gefrituurd :')

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

De FS1 heeft z'n nieuwe kettingset en het probleem met de kettingspanning is nu ook weg. Hij trekt heerlijk soepel en loopt nog steeds rond de 70 8)

Heb wel het idee dat ie hoog in z'n toeren gaat detoneren (hoop vibraties en een soort rinkelend geluid), dus de ontsteking moet nog een klein beetje later gezet worden

• justmike
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23-04 09:10
Is er iemand die een setje achterwiel schokdempers kan aanraden , geschikt voor de wat "zwaardere" medemens.

afmetingen zijn:
L = 330 mm
bovenste bevestiging M12
onderste bevestiging: beugel 18 mm breed ; M8

ze zien er uit als deze:
https://allesvoorscooters...m-met-abe-voor-kymco.html
Ik zou echter liever een iets robustere uitvoering willen.

de afmetingen mogen beetje afwijken , ik ben handig genoeg om dat aan te passen. ;)

justmike wijzigde deze reactie 12-07-2018 20:03 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purehz
En weer een weekendje scootervakantie naar Winterberg.

2 jaar geleden ook in 4 dagen zo'n 750km gereden vanaf Apeldoorn, richting Winterberg en via Munster weer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Purehz
https://tweakers.net/ext/f/QeJVK2ui0X7cm3c13a0xWQUA/thumb.jpg

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

@fvdberg Wat doet jouw AGM qua verbruik? De Orbit lust wel een aardig slokje met ~ 1:29 bij rustig rijden. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met de 8 grams rollen, tot de ~43 blijft 'ie vrij laag in z'n toeren, met iets lichtere rollen zou ik met nog wat minder gas toe kunnen.

Verder heb ik ook zo'n vermoeden dat de olie van de eindoverbrenging maar eens ververst moet worden, het achterwiel loopt vrij zwaar. Misschien combineer ik dat wel met een zwaardere eindoverbrenging, qua power kan 'ie dat wel aan als ik kijk hoe vlot 'ie van 45-57 trekt, maar bij 62 zijn de toeren wel echt op...

• fvdberg
1:29? Geen idee eigenlijk mijn km teller is stuk. Die vond meer als 60 km niet zo een goed idee

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:49
Een vijftien jaar geleden ben ik samen met een kameraad en mijn neef (mijn kameraad en ik waren destijds nog geen 18 jaar) naar Enschede gereden om daar een Kreidler te kopen. Op zich een leuke machine maar het blok was toen al aan een revisie toe.

Om een lang verhaal kort te maken... Mijn Kreidler heeft al die jaren bij mijn ouders in de garage onder de trap gestaan met het blok in een plastic kist. Afgelopen zaterdag heb ik m'n Kreidler weggebracht voor een volledig blokrevisie, maar hier is het niet bij gebleven. Het blok wat eronder zat was niet origineel, de handels en handvaten ook niet, de velgen in spaken ook niet, de cockpit niet etc.

Over een maandje kan ik mijn Kreidler weer ophalen en dan is er het volgende aan gedaan:
  • Nieuwe velgen en spaken in het chrome
  • Nieuwe cilinder en zuiger (niet origineel)
  • Blok helemaal gereviseerd (4 bak direct)
  • Nieuw stuur met handels
  • Andere uitlaat
En dan nog een aantal andere kleine dingen.

Zo heb ik hem weggebracht:
http://i63.tinypic.com/309ugsz.jpg
http://i63.tinypic.com/bgnxap.jpg
http://i68.tinypic.com/281wr6b.jpg

Het resultaat zal ik uiteraard ook even posten. :+
Pagina: 1 ... 36 ... 40 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True