Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste
Acties:
  • 282.629 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10 11:14

mvz

muziek verslaafde

Trouwens nog wel iets geks.. ik heb dus een ander blok onder m'n dax gezet destijds, en een nieuwe bobine/kabel etc.

Maar de nieuwe bougiedop aan die bobine/kabel zit heel losjes op m'n bougie, alsof de bougie te dun/smal is..
Moet hier een andere bougie in? of moet er iets van een adaptertje op de bougie?

Schrok nogal gister toen ineens de motor uitviel.. kabeltje was van de bougie getrild..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:06

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Bij mijn weten worden nieuwe bougie's geleverd met een soort adaptertje op de aansluiting geschroefd.

Bij m'n zwarte Jet bleek dat verloopje veel te dik, dus ik heb met een puntbektang de aansluiting in de dop wat verder dichtgeknepen. Werkte ook :*)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 08:41
op de sym cello heb ik er een bougiedop van een GX200 honda op gezet toen ik de dop die er op zet kapot trok.. daarvoor moet het verloopje blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
mvz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:18:
Zo, inmiddels de retroscooter voorzien van een geheel nieuwe kabelboom, en gelijk de begrenzing weer aangesloten op de sensor in 't carter, de E-start doet 't weer :9 als ook de claxon en de koplamp 8)

[afbeelding]

En bij euroscooters voor 99,95 een hele nieuwe lichtblauwe kappenset besteld, en nieuw cockpitje/tellers.
Rest alleen nog kapjes en dash erop, oliewisseltje, en rijden maar..

De achterband is alleen lek gegaan door een ijzerdraadje van minder dan een MM dik, de band zelf was hagelnieuw.. wat is wijsheid? kan ik het fixen met 'slime' ? of is dat niet aan te raden.
Plugje moet voldoende zijn als het een gaatje in het loopvlak is. Een sidewall puncture is vervelender maar op een scooter zou ik het nog proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

Stoney3K

Flatsehats!

SMSfreakie schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:49:
Dat had ik ook verwacht maar kan het nog niet echt vinden...
Gelukkig valt de schade nu nog mee.
En zit het nu in de hammerrite...

Edit:
[afbeelding]

Leuk geweest voor vandaag
Dat achterframe waar de buddy op ligt dat roestte bij mij ook binnen de kortste keren door.

Maakte die Revival trouwens niet minder leuk want het is echt een brommer waar weinig aan stuk kan. En die 'valbeugel', tja, wat zal ik er van zeggen... waterleidingbuis met een laagje chroomverf :P

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ja achterframe is 1 kluit roest.. :( maar volgens mij ook al niet los te koop :?
het zit er gewoon met 4 bouten tussen zo ver ik het zag..
maar goed de hammerrite zal het roesten wel beperken gok ik zo..

en denk dat ik nog even ga kijken als er nog iets te maken is zodat er eigenlijk geen spatwater ( en ander straatvuil ) zo makkelijk tegen aan wil vliegen

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Nieuwe kapjes zijn binnen! toch voor koffiebruin gegaan, ipv. lichtblauw, omdat m'n vriendin licht-blauw nichterig vindt ;) >:) :>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TMAo7nGFLjmOa9bwUaGmfHa/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hk0AujjFntTbIbV1u6ZHSj7J/thumb.jpg

Tevens dus de slime in de achterband toegepast.. hij blijft weer netjes hard!
Ook een nieuw dashboard gemonteerd, en de kilometertellerkabel er netjes in, maar hij doet 't niet :'(
lampjes branden wel netjes, maar snelheidswijzer zelf doet niks, terwijl de kabel wel draait.. zijn hier verschillende aansluittypes in? of zou ie kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@mvz Mooie kleur! Is de aandrijver van je tellerkabel wel nog goed? In mijn ervaring gaat die het vaakst kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BdK9001 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 09:10:
@mvz Mooie kleur! Is de aandrijver van je tellerkabel wel nog goed? In mijn ervaring gaat die het vaakst kapot
thanks! ja als ik de kabel uit de snelheidsmeter haal, en voor me hou tijdens het rijden, dan draait de binnenkabel wel rond.. ik kom er net achter dat er verschillende soorten meters/kabels door elkaar gebruikt worden op chinese retro's, van die vierkante kabels, schroef/veer kabels, en eentje met een wartel.. :'(
wordt weer de juiste kabel zoeken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mooie kleur inderdaad!
nog nooit gezien hier ( nou zie je hier ook niet veel van die scooters / brommers )

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Snap er niks van, de kilometerteller kabel draait, de oude dash werkt gewoon..
de nieuwe dash heeft exact dezelfde aansluiting, ( vierkant gat, vierkante kabel erin en gaan ).

Als ik een boormachine in de nieuwe dash steek, en draai, werkt de wijzer wel.
boormachine in de oude dash, werkt ook..

waarom 'ie dan niet werkt als de kabel er in zit, is beyond me. 8)7 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
En als je de kabel uit je aandrijven haalt en daar de boormachine op zet? Krijg je dan bij bijde klokken het zelfde resultaat?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

SMSfreakie schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:39:
En als je de kabel uit je aandrijven haalt en daar de boormachine op zet? Krijg je dan bij bijde klokken het zelfde resultaat?
Nop, heb maar een nieuwe kabel besteld.. alle kapjes zitten er inmiddels op, behalve het sierchroom onder het stuur, en de sier achterbumper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/48XIuLfRGQa6tLN0N4OWT9Ca/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3OMGrjJ1X2VoGJRs3tiziCgI/thumb.jpg
Echt chinese troep als je eerlijk bent, het is allemaal harstikke dun, en kwetsbaar, die vloer/been kappen monteren is echt hondenwerk, 1x niet opletten en je breekt een kliksysteem oid.

was ik gister even een stukje rijden, ineens begint hij te stotteren, wordt langzaam steeds erger, en viel toen helemaal uit. start motor gaat nog wel rond, maar hij slaat niet meer aan.. dus het projectje is nog niet af :+

stiekem is het ook wel leuk, want als ie af is, heb ik niks meer te doen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 18-05-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
niet aanslaan.. tja... back to basics dus... Vonkjes en benzine :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Zie dat de tank snachts leeggelopen is via carb de luchtfilter uit, denk vlotter issue of vlotternaald, jammer dat dat gebeurd als net alle kappen erop zitten 😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@mvz Kun je niet gewoon bij de carb als alleen het zadel er af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
@mvz zal je altijd zien... murphy in da house :P

verder vandaag eens de gloeipeertjes in de knipperlichten voor vervangen voor LEDs...
tis nu niet meer laagstaande winterzon oranje... maar volle zomerzon geel....

achter blijven de gloeipeertjes voorlopig... als ik daar LED in steek knippert het niet meer :')
en heb even geen weerstanden die meer dan 0.25W mogen verstoken.... :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-10 21:47
@SMSfreakie Had je niet tegelijk met de LEDs meteen een knipperrelais speciaal voor LEDs mee kunnen bestellen? Kost 3x niks op ebay/AliE.
Ik heb er nog een paar liggen, stuur er voor nop een naar je op.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Valentino-46 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:47:
@SMSfreakie Had je niet tegelijk met de LEDs meteen een knipperrelais speciaal voor LEDs mee kunnen bestellen? Kost 3x niks op ebay/AliE.
Ik heb er nog een paar liggen, stuur er voor nop een naar je op.
ach niet bij stil gestaan :')

en uh als die op 2 draden werken lijkt het me wel wat :)
zou leuk zijn als de laatste gloeipeertjes ook er uit kunnen
met uitzondering van de tellerklok lampjes

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
Jep, 2 draadjes aansluiten en knipperen maar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BiHOJkY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pPWX7uM.jpg

De oranje kun je een potmetertje verdraaien om de knipperfrequentie in te stellen van 50 tot 200 knippers/minuut. De zwarte is niet instelbaar.
En het mooiste is, je hoeft nooit meer knipperlichtvloeistof bij te vullen.
Laat maar weten welke je wilt hebben.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
die met verstelbare frequentie lijkt me dan toch wel de hipste :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Zo project Orbit 83cc is geslaagd 8)

Het was wel een flinke klus om de boel netjes uitgeraspt te krijgen, maar alles zit netjes op z'n plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hzdzerPKdaMu3SMnLcPH3RXN/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pzio6meGMpKg9dyql4jAxnzQ/medium.jpg

Ik had de oude olie bij het begin van de vorige poging al afgetapt, dit is de olie (1 liter) waarmee ik het blok heb gespoeld om eventuele metaalschaafsels er uit te halen. Was goed goor, want meer dan een paar mm kun je er niet in kijken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L8yvmzG2x8tBbU5Ead0IEQid/medium.jpg

Mengselschroef stond af-fabriek blijkbaar redelijk goed, na 2x 10 seconden doorstarten sloeg ie aan en alle pogingen daarna ook:

Inmiddels zit alles weer in elkaar en heb ik een proefrondje van 10km gereden. Het verschil is zeker merkbaar, er zit enorm veel trekkracht in en het gas hoeft eigenlijk niet verder dan half open om relaxt naar de 45 te trekken. Waarschijnlijk kunnen er nu een stuk zwaardere rollen in, bij het optrekken komt ie hoger in z'n toeren dan nodig. Ah well, eerst maar eens netjes 100 km rustig aan doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vandaag ook de youngster van knippers voorzien... Lagen vandaag in de post
En gezien de rest al voorbereid was *O*

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:56

sapphire

Die-hard pruts0r

Iedereen is lekker bezig hier zeg, wat en activiteit :)

Ik ben lekkerlijk nog niks verder, heb vorige week vrijdag gelukkig m'n werkbus kunnen lenen en een oprijplaat dus ophalen was uiteindelijk goed te doen :)
Scooter thuis neergezet en zaterdag m'n sleutelbeen gebroken dus kan de scooter niet wegbrengen :+

Vandaag een Peugot Django in het wild gezien, ik weet niet wat ze op hadden bij Peugot tijdens het ontwerpen maar allemachtig wat is dat ding lelijk zeg! Mijn vrouw dacht dat het een grap was en had serieus een "WTF" moment toen ik zei dat dat een echt model was :+ Zelfs de Sym People S er naast vond ze mooier en dat wil wat zeggen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Morgen hopelijk even met de revival verder... Gaten dichten :+

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vandaag m'n Agility uit de schuur gehaald want ik moet er morgen op naar Zandvoort. Minuutje elektrisch startend rond laten gaan, daarna 2 x trappen en lopen. Viel niet tegen 8)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Eindelijk de scoot weer aan de loop! kon gelukkig van boven net goed genoeg bij de carb om de vlotterbak eraf te schroeven en alles eens goed schoon te maken. Tussen de vlotternaald en de carb zat troep, dus hij sloot niet af.

gelijk even een stukje getoured vanmiddag, heerlijk zo zonder helm voor de verandering. Zoals te zien, geheel knipperlicht-loos voor de extra stroomlijn :9 :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ft3WpBdmoTllIYSIlwuKIYJp/full.jpg

Ben nu alleen nog op zoek naar een chroom-retro achterbumper, en van die chromen afdekkingkjes voor de voorkap onder het stuur.. alles op zijn tijd. :9

[ Voor 5% gewijzigd door mvz op 19-05-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb vanochtend eindelijk de zin gevonden om de laatste nuttige delen van de blauwe Jet over te zetten op de zwarte en de blauwe op MP te plempen. Nu maar wachten op de gekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
sig69 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:22:
Vandaag m'n Agility uit de schuur gehaald want ik moet er morgen op naar Zandvoort. Minuutje elektrisch startend rond laten gaan, daarna 2 x trappen en lopen. Viel niet tegen 8)
Nou we hebben het gered. Volgende week maar ff brengen voor de beurt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

sig69 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 19:43:
[...]

Nou we hebben het gered.
De grote hamvraag; Kwam je uit Zandvoort of Limburg? :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Nu online
Humma Kavula schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:27:
[...]

De grote hamvraag; Kwam je uit Zandvoort of Limburg? :+
Hillegom, toch zeker 15 km rijden. Maar meestal doe ik begin van het seizoen altijd effe een beurtje. Dan weet ik zeker dat ik de hele zomer gewoon kan rijden. Er is niks origineel aan dat ding namelijk

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
BdK9001 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:28:
Heb vanochtend eindelijk de zin gevonden om de laatste nuttige delen van de blauwe Jet over te zetten op de zwarte en de blauwe op MP te plempen. Nu maar wachten op de gekken :+
Succes :D :)

voorlopig nog even de brievenbus weer afwachten... :)
even het e.e.a. op reserve gooien :) gezien china shopping nog wel eens ineens niet meer leverbaar wil zijn :P

net als mn T10 LEDs.. heb er 4.. wou er nog 4 bestellen mag ik er nog maar 2 bestellen bij AiE :/

en anderen die wel naar mn wens "lijken" zijn duidelijk duurder... dus dat wacht nog maar weer mooi even :P

[ Voor 31% gewijzigd door SMSfreakie op 20-05-2018 23:38 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17
Stoney3K schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:25:
Formaat (en gewicht) van de brommer maakt heel veel uit. 45 op een Tomosje of een Vespa Ciao lijkt echt idioot hard, maar als je op die van mij 45 rijdt dan is het net een suf slakkegangetje.
heel herkenbaar

Ik heb zelf ook een Hanway RAW 50 (rood / zwart)

maar ik kwam van en snorfiets af die 35 ging en ik heb nu vaak het gevoel dat deze nog langzamer rijd
en ook nog eens met een helm op ..

maar dat komt dat ding ligt als een huis op de weg ( mits je goede banden er onder heb gegooid ) en dat heb ik
dan is het echt een heel stuk beter

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:47

Destruction

(ex-)Automonteur

Dames en heren,

Even een vraagje. Na jaren zonder brommer (auto en motor leek me keuze genoeg), is het weer eens zo dat ik nu vooral veel binnen m'n eigen woonplaats werk. Het verkeer wordt steeds drukker en als ik dan 45min doe over een ritje dat buiten de spits maximaal 10min in beslag zou mogen nemen wordt het tijd om na te denken over alternatieven :/

Ik denk er dus over na om een snorbrommertje te kopen, ik hoor echter dat de regelgeving nogal veranderd is sinds ik geen brommer meer rijdt, men strooit nogal snel met WOK meldingen e.d... Daar zit ik allemaal niet op te wachten. Hok moet gewoon binnen de wettelijke limieten vallen.

Mocht iemand nog iets te koop hebben of weten te staan, of een suggestie hebben, plemp ik m'n eisen er ook maar ff bij :P

- Niet opgevoerd/onbegrensd, 25-30km/u maximaal, snor (blauw kenteken dus)
- Euro95 kunnen tanken (voorkeur wel bij 2takt, minder onderhoudsgevoelig)
- Liever een brommertje dan een scooter, om het lekker compact te houden :)
- Mogelijkheid voor het monteren van een topkoffertje (kan ik nog 's wat gereedschap vervoeren waar nodig)

Apparaat gaat alleen korte afstanden (<15km) rijden, het is geen probleem als er nog een kleinigheid aan gedaan moet worden, dat repareer ik wel. Budget zou ik op zo'n 250-300 euro willen zetten. Wellicht geen hoog budget, maar dat zijn de verwachtingen ook niet. Voor dat geld mag zo'n ding na een jaar kapot zijn, om maar wat te zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 22-05-2018 15:57 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken voor een scooter voor stadsverkeer, Ik heb in mijn jeugd verschillende scooters gehad waaronder een Sym Jet, Aprilia SR replica, Italjet Formula 50 en verschillende Runners.
Die bevielen me stuk voor stuk prima, vooral die runners reden echt prima.

en nu ik weer aan het kijken ben voor een leuke scooter wil ik bovenstaande modellen ook niet uitsluiten.
toendertijd kocht ik ze nieuw, omdat het toen m'n primaire vervoer was. nu is het leuk voor erbij dus een 2e handsje is al goed genoeg.
er staat genoeg op MP, maar het is goed kijken wat rommel is en wat niet...

daarnaast zou ik ook heel graag een gele Malaguti F12 willen hebben, maar die zijn amper te vinden.

en daarnaaast, zie ik mijzelf als bijna 40er nog op zo'n gele jongerenscooter rondrijden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

bah, de dax viel ineens uit onder het rijden, en stotteren en doen.. bougie was paars van de hitte..
dus die vervangen voor een hittegraad 8 ( was 7 ).. maar nog steeds stotteren.. benzine is geen issue.

Daarna de CDI maar vervangen voor m'n spare.. ( rij altijd met spares rond ;p ) en ja hoor, opgelost :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Shanquish schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:59:
Ik ben ook aan het kijken voor een scooter voor stadsverkeer, Ik heb in mijn jeugd verschillende scooters gehad waaronder een Sym Jet, Aprilia SR replica, Italjet Formula 50 en verschillende Runners.
Die bevielen me stuk voor stuk prima, vooral die runners reden echt prima.

en nu ik weer aan het kijken ben voor een leuke scooter wil ik bovenstaande modellen ook niet uitsluiten.
toendertijd kocht ik ze nieuw, omdat het toen m'n primaire vervoer was. nu is het leuk voor erbij dus een 2e handsje is al goed genoeg.
er staat genoeg op MP, maar het is goed kijken wat rommel is en wat niet...

daarnaast zou ik ook heel graag een gele Malaguti F12 willen hebben, maar die zijn amper te vinden.

en daarnaaast, zie ik mijzelf als bijna 40er nog op zo'n gele jongerenscooter rondrijden... :?
Ik heb hier twee Jets staan op brommerkenteken, een blauwe die niet lekker loopt (en inmiddels ook een voetpakking mist) en een zwarte die goed rijdt met veel zo goed als nieuw spul er op (en cilinderkit nieuw in doos). DM maar als je interesse hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-10 19:49
BdK9001 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb hier twee Jets staan op brommerkenteken, een blauwe die niet lekker loopt (en inmiddels ook een voetpakking mist) en een zwarte die goed rijdt met veel zo goed als nieuw spul er op (en cilinderkit nieuw in doos). DM maar als je interesse hebt :)
Nu maak je mij nieuwsgierig ;)
Heb je een foto :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

MdO82 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Nu maak je mij nieuwsgierig ;)
Heb je een foto :D
Alvast een voorproefje, heb denk ik thuis nog wel meer foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ujy10nUwykHPlNpckVMgg2BR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Shanquish schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:59:
Ah nostalgie... Ik was destijds een van de eerste gelukkige eigenaren van een luchtgekoelde gele F12.

Na 500km inrijden gelijk een Leovinci titanium uitlaat met bijbehorende rollers erop laten zetten; bijna 100 km/h liep dat ding en in de bochten trok je hem zo op het achterwiel..
Helaas is de trekveer er nooit van gekomen want na een paar maanden stond ie bij de popo, werd ik nog gebeld wat er allemaal aan veranderd was want alleen een uitlaat kon niet zoveel vermogen geven volgens hun. Wel dus haha.
Na herkeur maar de originele uitlaat zonder prop erop gelaten, 75 was ook hard zat.
En 40+ op de scooter? Vader van een vriend van mij kwam ik tegen bij de scooterwinkel, had ook een F12 gekocht maar dan een rode.
Zeg ik heel bijdehand; "joh, je moet de prop uit de uitlaat halen, gaat ie sneller"
Antwoord hij dat ie al een 70cc en alle toeters en bellen had besteld.
Ik heb er eens op mogen rijden maar mijn god, dat ding was absurd, continue op het achterwiel en de top heb ik niet durven proberen.
/nostalgie

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mvz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:17:
bah, de dax viel ineens uit onder het rijden, en stotteren en doen.. bougie was paars van de hitte..
dus die vervangen voor een hittegraad 8 ( was 7 ).. maar nog steeds stotteren.. benzine is geen issue.

Daarna de CDI maar vervangen voor m'n spare.. ( rij altijd met spares rond ;p ) en ja hoor, opgelost :D _/-\o_
voor mn Metje(s) heb ik ook altijd een "originele" CDI en een bougie bij... :P

gelukkig nooit nodig gehad... wel eens een verrotte spoel maar die ga ik niet wisselen elders dan bij huis :+

Spoel deed het prima.. zolang het niet te vochtig was buiten, dan deed die niks :')
ook als die lekker warm was en je dan stopte.. kon je gaan wachten tot die weer koud genoeg was :')

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Opvoeren deed ik destijds ook, andere uitlaat, varioring eruit en/of andere rollers erin.
Soms ook een bepaalde draad van de CDI onderbreken.
Nu zou ik dat dan niet meer doen, die tijd is geweest.
geen zin in ellende met boetes, WOK en weet ik wat allemaal meer.
Zou nog wel een andere uitlaat erop willen, maar puur voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

SMSfreakie schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:26:
[...]

voor mn Metje(s) heb ik ook altijd een "originele" CDI en een bougie bij... :P

gelukkig nooit nodig gehad... wel eens een verrotte spoel maar die ga ik niet wisselen elders dan bij huis :+

Spoel deed het prima.. zolang het niet te vochtig was buiten, dan deed die niks :')
ook als die lekker warm was en je dan stopte.. kon je gaan wachten tot die weer koud genoeg was :')
Hm het was toch de Bobine denk ik.. gister een stukje rijden, getanked, en ineens op terugweg hetzelfde effect als je het contact uitzet onder het rijden.. toch vreemd want het is al de 2de bobine in 3 maanden.. ( 1x de originele die ging, en een nieuwe die er nu op zit.. ) bougie is nieuw.

Heb maar weer een nieuwe bobine besteld..

Ik heb voordat ik 'm lopend weggezet heb destijds, wel een paar keer gehad dat ik thuiskwam, en de bougiedop/kabel half los op de bougie zag hangen, omdat ie niet goed klemde..
Kan dit een dermate hoge weerstand veroorzaakt hebben dat hierdoor m'n nieuwe bobine ook stuk is gegaan?

[ Voor 14% gewijzigd door mvz op 24-05-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zoiets kan inderdaad een kapotte bobine veroorzaken ja. Ik zou de bougiekabel/dop ook even vervangen dus.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Grr nieuwe bobine plus kabel erop, nog steeds problemen.. wijsheid om voor een nieuwe cdi te gaan omdat omdat deze mogelijk stuk is? 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo.. de Revival is voorlopig klaar! *O*

glasvezelmatje + plakzooi om het gat boven het achterwiel ( net achter het bakje ) dicht te plamuren..
spul wordt kei en kei hard dus..
gezien de antiroest / primer nu wel uitgehard / gewerkt is kon dat mooi ;)

alleen nog even de velgen poetsen.. daar zit nog wat roestigheid, maar goed daar nog even Googleen wat het minste arbeids-intensief is :+

en dan gaan we de 2de revival in de revisie gooien :P
daar moet blok onderweg en een ander goed lopend blok onder.. maar das niet zo`n dikke bak werk..

en daarna blok reviseren *O*
maar dat wordt een feest want de tapeinden zijn stok en stok verroest... -O-

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-10 13:10
Vanmiddag zo'n 50 km getourt met vrouwlief. Vorige week zaterdag nieuwe uitlaat op de Jet 4 gezet, andere was lek. Loopt stuk beter, rijd nu 45 op de teller.
Inmiddels alweer zo'n 6-700 km op de teller erbij gezet!

De vivacity starte na 1x kicken en nergens last van:) in 2 jaar tijd alleen keer lampje moeten vervangen. Zolang ik er olie & benzine in blijf gooien, rijdt dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
8)7 des te ouder de gekker zeggen ze geloof ik wel eens...

heeft mn opa bedacht dat die wel een snorscootertje wil... want die elektrische fiets moet eigenlijk een nieuwe accu en tja nou ja een snorscooter leek hem wel wat..
moettie helemaal zelf weten natuurlijk :P

Grote kans dat een Sym Jet 14 word.. :')

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Purehz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:50:
Vanmiddag zo'n 50 km getourt met vrouwlief. Vorige week zaterdag nieuwe uitlaat op de Jet 4 gezet, andere was lek. Loopt stuk beter, rijd nu 45 op de teller.
Inmiddels alweer zo'n 6-700 km op de teller erbij gezet!

De vivacity starte na 1x kicken en nergens last van:) in 2 jaar tijd alleen keer lampje moeten vervangen. Zolang ik er olie & benzine in blijf gooien, rijdt dat ding.
grappig, van 't weekend juist een nieuwe Jet4 gekocht
was 1 van de laatste bij deze dealer en daarom een mooie korting gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2OEStvk.jpg

twijfelde nog eerst tussen de Fiddle II maar de jet4 maar zo naast elkaar vond ik de Jet4 toch mooier.

wilde eerst iets van MP kopen, maar er staat echt heel veel zooi op. ik had echt het idee dat ik andermans ellende zou kopen. (wel een hele gave formula 50 williams gezien, maar ja.. 20 jaar oud :X )

en voordeel als je wat ouder ben.. verzekering is een lachertje :D

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 27-05-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@hierboven, klopt. Ik heb dus zaterdag een Peugeot Fox gekocht, incl. spiegeltje en koffer achterop :+

Verzekering? 2 euro per maand ofzo? :D

Hok blijkt na een meting met een GPS speed app wel 37,8km/u te lopen :/ * Destruction gaat vd week maar es ff de begrenzing bekijken. Ik vermoed dat de varioring er nog wel in zit gezien het toerental dat 't ding maakt bij die snelheid, maar daar kom ik vanzelf achter want voor ik 'm echt ga gebruiken wil ik er ook ff een nieuw v-snaartje op leggen, just to be sure :)

Pics komen later wel ff.

Verdere to-do is dus de begrenzing checken/vervangen zo nodig, er moet ff een nieuw accu'tje in (electrische start enzo), ik gooi er ff een nieuw v-snaartje op en de tellerkabel is kapot, die wil ik ook ff vervangen.
SMSfreakie schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:37:
8)7 des te ouder de gekker zeggen ze geloof ik wel eens...

heeft mn opa bedacht dat die wel een snorscootertje wil... want die elektrische fiets moet eigenlijk een nieuwe accu en tja nou ja een snorscooter leek hem wel wat..
moettie helemaal zelf weten natuurlijk :P
Moet zeggen dat accu's voor een electrische fiets ook wel flink aan de prijs zijn, incl. de boel opnieuw programmeren enz. Heb zelf ook vooral eerst naar een electrische fiets gekeken, maar 2e hands is het eigenlijk allemaal rommel en nieuw.. Tsja, dat wordt mij persoonlijk te gek.

[ Voor 50% gewijzigd door Destruction op 27-05-2018 13:36 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:30:
@hierboven, klopt. Ik heb dus zaterdag een Peugeot Fox gekocht, incl. spiegeltje en koffer achterop :+

Verzekering? 2 euro per maand ofzo? :D
Ah ik een woppin'4 euro en wat cent p/m voor WA+diefstal :D

iemand trouwens een idee waar alle Runners, Italjets, Malaguti's en Aprilia's van deze tijd zijn gebleven?
enige wat je nog tegenkomt is een verdwaalde speedfight of Aerox, is dat allemaal failliet ofzo?

of ik wordt oud, dan maar even een terugblik op wat ik heb gereden (moest het natuurlijk wel even inscannen)

in 1997 (of begin 1998) kocht ik mijn eerste scooter, een Sym Jet 50

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JPr9rgz.jpg

na een onzachte aanvaring op de Hoofdweg met een auto eindigde die total loss.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xNuKayw.jpg

Van het verzekeringsgeld een Red devil gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OifGwqK.jpg

Die was ik vrij snel beu, en ingeruild voor een Runner.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DqpQf89.jpg

na 10K kilometer was de voorvork compleet versleten (naar later bleek een kwaal bij alle upside down voorvorken van Piaggio ) reparatie was best duur, dus ingeruild voor weer een Runner, maar de SP, met deze heel veel plezier gehad.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GE7n9fv.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j5yG0Gr.jpg

na zo'n 11K ging ook hiervan de voorvork stuk. (oliekering lek, veel krassen op de poot en uiteindelijk vering foetsie.

dealer erkende dat het om een structureel probleem ging, dus ingeruild voor een hele gave Italjet formula 50
helaas geen foto's ervan kunnen vinden.

maar deze liet mij regelmatig in de steek, uitvallen, geen vermogen etc. dealer samen met de importeur kwam er ook niet uit. toen heeft hij die teruggenomen voor het complete aankoopbedrag. in mijn beleving heb ik die hooguit een maand gehad.

voor dit bedrag een hele gave Aprilia SR50 uitgekozen, ik weet dat het een replica van een wegracer is, maar ik kan dit niet meer ontcijferen op de foto's.. dus als iemand dit wel weet? O-) O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W7GxTD6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NKR5BSW.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Shanquish op 27-05-2018 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Destruction schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:30:
Moet zeggen dat accu's voor een electrische fiets ook wel flink aan de prijs zijn, incl. de boel opnieuw programmeren enz. Heb zelf ook vooral eerst naar een electrische fiets gekeken, maar 2e hands is het eigenlijk allemaal rommel en nieuw.. Tsja, dat wordt mij persoonlijk te gek.
Idd hij heeft nu een sparta ion ding.. Maar na 40km met minimale ondersteuning is de accu leeg.. En een nieuwe is idd een 600... En dan het programmeren...

Hij heeft nog een fiets (van m'n oma geweest) maar die wil die ook niet elke keer maar mee pakken..

En omdat je dus niet even de accus kan omwisselen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

SMSfreakie schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:54:
[...]

Idd hij heeft nu een sparta ion ding.. Maar na 40km met minimale ondersteuning is de accu leeg.. En een nieuwe is idd een 600... En dan het programmeren...

Hij heeft nog een fiets (van m'n oma geweest) maar die wil die ook niet elke keer maar mee pakken..

En omdat je dus niet even de accus kan omwisselen...
Ik heb nog een electrische fiets in de schuur staan. 2e hands gekocht, in nette staat, had zo'n 50km rijbereik op een accu. Opzich prima voor mij, maar die accu heeft het na een half jaar dus helemaal begeven. Volgens mij is dat ook zo'n Sparta ION inderdaad.

* Destruction gebruikt die fiets nu dus zonder accu, maar da's ook niet heel comfortabel, nodigt niet echt uit om lekker te gaan fietsen zeg maar :P Oh well..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-10 13:51
Voor woon-werkverkeer (enkele reis ongeveer 10km) overweeg ik de aanschaf van een brommer of scooter. Ik wil minstens 45km/u kunnen rijden, dus een snorfiets/e-bike valt af. Omdat mijn dienst regelmatig om 5 uur 's ochtends begint, is fietsen geen optie. Een auto wordt te duur.

Nou heb ik vrijwel geen verstand van het brom- en scooterwereldje. Als ik het goed begrijp, is een brommer bijna altijd goedkoper dan een scooter. Daarom zoek ik eigenlijk een goede brommer. Ik overweeg een Citta Gilera brommer aan te schaffen, maar ik heb de indruk dat die nogal eh... klusgevoelig 8)7 zijn? Anderzijds lijken scooters me over het algemeen van goede kwaliteit, maar die gaan (ook tweedehands) zo naar de 1000 euro in aanschaf.

Hebben jullie misschien goede ideeën? Ik zoek een voertuig dat 50km/u rijdt, voor ongeveer 500 euro in aanschaf. Ben niet kieskeurig, als een Arabische volbloed mij 's ochtends met 50km/u naar m'n werk zou kunnen brengen zou ik daarvoor gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-10 13:10
alcx schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:08:
Voor woon-werkverkeer (enkele reis ongeveer 10km) overweeg ik de aanschaf van een brommer of scooter. Ik wil minstens 45km/u kunnen rijden, dus een snorfiets/e-bike valt af. Omdat mijn dienst regelmatig om 5 uur 's ochtends begint, is fietsen geen optie. Een auto wordt te duur.

Nou heb ik vrijwel geen verstand van het brom- en scooterwereldje. Als ik het goed begrijp, is een brommer bijna altijd goedkoper dan een scooter. Daarom zoek ik eigenlijk een goede brommer. Ik overweeg een Citta Gilera brommer aan te schaffen, maar ik heb de indruk dat die nogal eh... klusgevoelig 8)7 zijn? Anderzijds lijken scooters me over het algemeen van goede kwaliteit, maar die gaan (ook tweedehands) zo naar de 1000 euro in aanschaf.

Hebben jullie misschien goede ideeën? Ik zoek een voertuig dat 50km/u rijdt, voor ongeveer 500 euro in aanschaf. Ben niet kieskeurig, als een Arabische volbloed mij 's ochtends met 50km/u naar m'n werk zou kunnen brengen zou ik daarvoor gaan.
Afhankelijk van je eisen en verwachtingen vind je vast voor minder dan 1000 euro een goede scooter.

Kocht mijn vivacity voor 250 euro, 2 jaar & 5000 km verder (incl. Ritje Winterberg 750km)
Start en rijd het ding nog steeds prima.

Onlangs een snor er bij gekocht, 550 euro voor een Sym Jet 4R. Al moet ik eerlijk zeggen dat t een koopje is.

Voordeel van scooter is dat je wat bergruimte hebt (buddy) en wat meer beschut zit dan een brommertje. Zou dan in jouw geval altijd voor een scooter kiezen.

Met een neos/vivacity/jet zit je bijna altijd goed. Goedkoop onderdelen te krijgen en hebben een goede naam. Op marktplaats vragen ze de hoofdprijs voor 2dehands spul. Gewoon goed in de gaten houden naar een aanbieder met eerlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Eindelijk de achterbumper, rugsteuntje, kussentje, en afdekkapje onder het stuur binnen!
Gelijk gemonteerd, dus nu issie klaar! :)

Gelijk maar even een heel stuk gereden met vriendinlief achterop, maar je merkt wel dat deze scootertjes niet echt gemaakt zijn op 2 personen.. ik zelf met 98kg, en vriendin met 60kg.. en we zaten regelmatig door de maximale veerweg heen.. :> :P het motortje kan het verder wel prima aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YXXLuNR96ZbfcSPb8pogjdiU/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QEeVeoMdTP9gii0cglgBTZd6/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/voEqmJdYPK23WIGcpGgtJxhX/thumb.jpg

en de totale kosten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zKnBCJwtNUmX7ubXKIi6n30x/thumb.jpg

normaal koop je van dit totaalbedrag eentje waar nog van alles aan gefixed moet worden. 8)

Voor m'n DAX die nu stilstaat ivm. vage problemen.. soms wel soms geen vonk.. maar een nieuwe kabelboom besteld.. na vervanging van CDI,bobine,spanningsregelaar, kabel, dop en bougie blijft er niet zo heel gek veel meer over..ja de stator zou natuurlijk kunnen, maar hoe waarschijnlijk is dat op een paar maanden oud blok..

[ Voor 25% gewijzigd door mvz op 28-05-2018 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@alcx Naast de scooters die @Purehz noemt zou je ook nog naar Agility's en Orbit's kunnen kijken. Lekker zuinige viertakt's met het praktisch onverwoestbare GY6-blokje. Voor dat blok zijn behoorlijk veel onderdelen zowel nieuw als tweedehands goed betaalbaar, zeker omdat je ook veel meuk uit China kunt halen.

Mocht je tweetakt willen heb ik nog wel een mooie Jet Sport X staan. Momenteel ontgrensd, maar dat kan ik zo ongedaan maken.

@mvz staat er mooi bij! Zou een nieuwe(re) achterveer niet nog wat verschil kunnen maken?

De 83cc Orbit begint al aardig ingereden te raken, maar merk wel dat de boel nog net iets te warm wordt van alle extra wrijving van het inrijden en de extra cc's.

Dus heb op AliExpress maar een betere fan gekocht, zogenaamd 'racing performance'. Hij heeft meer bladen met een aggressievere hoek, dus het zal wel net wat meer koeling opleveren. Ook maar gelijk een nieuwe fan voor de vario besteld, van de oude mist een kwart van alle bladen...

Verder rijdt 'ie heerlijk, tovert iedere keer dat ik het gas opentrek om te versnellen een flinke grijns op m'n gezicht door de bult koppel die in dat blokje zit. Komend weekend gaan er wat zwaardere rollen in, hij rijdt wat hoogtoerig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

BdK9001 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:34:
@alcx Naast de scooters die @Purehz noemt zou je ook nog naar Agility's en Orbit's kunnen kijken. Lekker zuinige viertakt's met het praktisch onverwoestbare GY6-blokje. Voor dat blok zijn behoorlijk veel onderdelen zowel nieuw als tweedehands goed betaalbaar, zeker omdat je ook veel meuk uit China kunt halen.

Mocht je tweetakt willen heb ik nog wel een mooie Jet Sport X staan. Momenteel ontgrensd, maar dat kan ik zo ongedaan maken.

@mvz staat er mooi bij! Zou een nieuwe(re) achterveer niet nog wat verschil kunnen maken?

De 83cc Orbit begint al aardig ingereden te raken, maar merk wel dat de boel nog net iets te warm wordt van alle extra wrijving van het inrijden en de extra cc's.

Dus heb op AliExpress maar een betere fan gekocht, zogenaamd 'racing performance'. Hij heeft meer bladen met een aggressievere hoek, dus het zal wel net wat meer koeling opleveren. Ook maar gelijk een nieuwe fan voor de vario besteld, van de oude mist een kwart van alle bladen...

Verder rijdt 'ie heerlijk, tovert iedere keer dat ik het gas opentrek om te versnellen een flinke grijns op m'n gezicht door de bult koppel die in dat blokje zit. Komend weekend gaan er wat zwaardere rollen in, hij rijdt wat hoogtoerig nu.
Heb je er nog iets in kwa begrenzing? of hoort risico bij 't spel en loopt ie gewoon altijd hard :)
Aan de andere kant hoor je het ook vaak niet echt met een ori uitlaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@mvz Hij is nu nog onbegrensd, zodra alles goed loopt wil ik mbv het (originele) schakelaartje dat in de helmbak zit de doorgeknipte draad van de CDI gaan schakelen. Op die manier is dan de originele toerenbegrenzer in en uit te schakelen op een legale manier (niet tijdens het rijden).

Je hoort het inderdaad ook amper, hoewel die nu wel een duidelijkere grom heeft wanneer je het gas opentrekt. Wanneer er straks wat zwaardere rollen inzitten draait 'ie nog wat minder toeren, dan hoor je het nog wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Waar kopen de gemiddelde knutselaars eigenlijk de onderdelen?
vroeger zat in Zwijndrecht een winkeltje met onderdelen etc, maar die zit er al een tijdje niet meer.

online heb ik er wel een paar gevonden, namelijk easyparts, K-parts en M2trading, maar zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Shanquish schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:22:
Waar kopen de gemiddelde knutselaars eigenlijk de onderdelen?
vroeger zat in Zwijndrecht een winkeltje met onderdelen etc, maar die zit er al een tijdje niet meer.

online heb ik er wel een paar gevonden, namelijk easyparts, K-parts en M2trading, maar zijn er nog meer?
die je opnoemt inderdaad, en dan is er nog Zandri, of 4taktwinkel, 50cc-scooterparts.nl, retroscooteronderdelen.nl, euroscooters etc.

tomoshop of jmbp onderdelen voor tomos/puchjes.

Eigenlijk wat je maar kan vinden met google.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door mvz op 28-05-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
't Was weer eens tijd voor een nieuwe butsmuts, heb deze besteld en inmiddels binnen:

Afbeeldingslocatie: https://www.helmspecialist.nl/Files/4/15000/15407/ProductPhotos/Large/455132597.jpg

Aardig prijsje vind ik en voelt degelijk aan. Kwalitatief stukken beter dan veel van mijn vorige helmen (Nolan, Bieffe, Premier) en doet IMHO niet veel onder voor enkele Arai's die ik gehad heb.
Had nog geen ervaring met LS2 helmen, XXL zit een beetje strak, maar zal nog wel iets soepeler worden na regelmatig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
mja een nieuwe butsmuts moet ik ook nog steeds eens.....

gister nog even rondje van +- 15km gedaan.. (rondje bouwmarkt :+)
en dan is mn helm toch behoorlijk warm op de kop.. :(

vandaag in ongeveer de zelfde temperaturen een rondje gedaan op m'n Metje... heerlijk 8)
zeker gezien die er wel zin in had *O* op mijn beunhaas "cruise control' kabeltje met huls aantrekken uit het handvat, en dan een beetje bij draaien dat die niet terug schiet* liep het 32km/h en dan nog duidelijk gas over...
zit toch wel genoeg power in die 30cc blokken :+

*in het geval dat ik heel snel het motor toerental moet laten zakken (ivm noodremming oid!) trek ik hem gewoon op choke..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Mijn butsmuts mag nog even blijven, maar krijgt wel een nieuw vizier. Gister een behoorlijke plensbui (als in: binnen 3 seconden stond het water in m'n bilnaad) over me heen gehad. Om nog iets te kunnen zien moest ik met open vizier rijden, helaas is daardoor water door de naad tussen het binnenste en buitenste 'glas' komen te zitten waardoor er niet alleen condens in m'n vizier zat, maar ook de antireflectiecoating tussen de lagen is gaan bladderen.

Heb uiteindelijk maar gekozen voor de snelle route: binnenste 'glas' er uit pielen zodat ik in ieder geval nog een vizier heb waar ik doorheen kan kijken, en een nieuw vizier bestellen.

Ben overigens wel heel tevreden met de Michelin M45's die onder de FS1 liggen, had geen enkel moment last van gripverlies tijdens de hoosbui.

Verder krijgt de FS1 weer wat goodies: Nieuw geel plaatje voor op het voorspatbord (zit nu alleen nog het voetje en dat is bijna wit inmiddels), sproeier 155 en 160 (150 is te klein om volgas te kunnen rijden, 170 veel te groot) en een nieuwe (ori) koppelingshendel (huidige is een beetje krom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29

Stoney3K

Flatsehats!

SMSfreakie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:34:

en dan gaan we de 2de revival in de revisie gooien :P
daar moet blok onderweg en een ander goed lopend blok onder.. maar das niet zo`n dikke bak werk..
Ik zou gewoon gek doen en zo'n Lifan schakelblokje bestellen. Voor een Revival met versnellingen zou ik het wel doen hoor :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hehe nah dat is me toch iets te :-P

een goed blok ligt al klaar voor dat ding.. alleen nu even project sleurhut er tussen door duwen :P

misschien als de rommel weer kapot is :) tis wel grappig natuurlijk schakelen ipv zo`n gare automaat :-P

[ Voor 27% gewijzigd door SMSfreakie op 30-05-2018 22:58 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Vandaag maar weer eens met de Orbit naar werk gegaan, blijft toch wel leuk rijden die dikke cilinder. Merk wel dat er nog wat aan gesleuteld moet worden om het echt goed te laten trekken.

Toerental schiet momenteel de lucht in bij het wegrijden, dus er mogen een stuk zwaardere rollen in (zit nu 5,5gr in), verder komt er een grotere sproeier in (zit nu 90 in, dit mag wel richting 110-115) want ik heb aanzienlijk meer power wanneer de acceleratiepomp zich er mee bemoeit. Heb op AliExpress een mooie sportvario gevonden waar gelijk lichtere koppelingsveren meegeleverd worden, aangrijpmoment ligt vrij laat nu.

FS1 blijkt toch best aardig lui gereden te worden, gister heel relaxt in het onderste gedeelte van de powerband naar huis getuft, prima soepel en scheelt vast een boel peut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hmzz iemand die hier misschien een antwoord op weet :)

de LED koplamp in de Tomos knippert een beetje, net als of die slecht contact heeft..

Echter als ik het knipperlicht aanzet (originele knipper relais, 1 LED en 1 gewone lamp er aan) brand de koplamp "normaal"

idem als ik de toeter gebruik, de startmotor, nouja eigenlijk alles wat accu stroom gebruikt...
behalve het (LED) remlicht... dan blijft die wel knipperen.. :/

Echter net thuis gekomen nog even wat stroom uit de accu lopen trekken, onnodig remlicht aan, knipperlicht aan.. voor een minuut of 5 hooguit!! daarna gestart met de startmotor,...

knippert de koplamp niet :/ en na een paar minuten begint die weer...

Iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

- Slecht massa contact?
- Lichtspoel die "te weinig" belast word?
- Spanningsregelaar (voor alles wat ook op de accu kan functioneren) welke niet goed z`n werk meer "goed" doet?
- Iets compleet anders?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Is je accu nog wel goed? De FS1 at namelijk rem/knipperlichten (iedere 150km een lampje) tot ik de acuu verving. Accu zou namelijk ook als spanningsregelaar moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Hagel nieuwe accu..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
@SMSfreakie ik gooi zomaar even een balletje op.
Mogelijk problemen met je bedrading waar je gloeilampen geen problemen mee hebben maar de LED wat gevoeliger voor is omdat je al een nieuwe accu hebt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen idee.. Frappante is als de accu nog wat energie kan gebruiken het dus wel goed werkt..

Net wel ff de isolatie van de oliesensor weer terug gedrukt... Die lagen ook tegen elkaar te rammelen... Gevolg foute meldingen van het olie lampje.....

Mogelijk dat dat ook valse contact gaf... Alleen hangt dat dan hooguit tegen gelakte delen.. En die geleiden volgensmij slecht

[ Voor 61% gewijzigd door SMSfreakie op 03-06-2018 14:42 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Over slecht contact gesproken, mijn ghettomod voor het achterlicht van de Orbit was losgetrild, dus heb de boel opnieuw vastgezet, ditmaal iets beter en 30km verder zit het iig nog vast.

Verder de nieuwe AliExpress koelfan en variofan geplaatst en de 5,5gr rollen gewisseld voor 7,5gr. Trok beter bij minder toeren, maar zat nog steeds met afnemende kracht na een tijdje rijden. Uiteindelijk bleek de achterrem zo strak afgesteld dat zorgde voor flink aanlopen, verklaart iig waarom de oude 50cc er zo veel moeite mee had.

Dit leverde nog iets meer pit op, maar hij wordt nog steeds enorm heet (Na 20 minuten nog steeds niet aan te raken met blote handen), dus maar eens naar de bougie gekeken, die behoorlijk wit was. Gelijk maar de benzinefilter gewisseld en de luchtschroef verder dicht gedaan. De kit is geleverd met sproeier 90, volgens diverse guides zou 90-92 voldoende moeten zijn. Nu maar een setje grotere bestellen (en een 90, voor het geval er geen echte 90 geleverd is).

Zou het nog zin hebben om extra gaten in de kap om de cilinder te maken voor betere airflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
oliesensor heeft iig geen invloed gehad...

De "magneet ontsteking" zou 12V 80Watt kunnen leveren...

Originele koplamp zou 35W lusten, LED variant doet 18W (waarschijnlijk nog minder :+)
Originele achterlicht is 21W/5W (remlicht / gewoon) LED variant is 4W (maximaal verbruik..)

Normaal wordt er dus eigenlijk "continu" 40W opgestookt in de verlichting (bij het remmen nog meer)
ik verbruik echter ongeveer de helft :')

Misschien vind de spoel dat minder leuk :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Zou zomaar kunnen, wat als je er een CANBUS weerstand tusen zet? Die trekken ongeveer 25W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Geen idee..... MOet ik die eerst ff regelen :p of een beunoplossing bedenken om te testen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Halogeen remlicht in serie schakelen met je koplamp? Ik heb nog wel wat CANBUS-weerstanden liggen, wilde m'n auto ombouwen tot full-LED, maar de lichtopbrengst van zowel de rem- als knipperlichten viel nogal tegen, dus heb nu alleen dimlicht, 3e remlicht en kentekenverlichting in LED, dus die weerstanden zijn niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zat al even te denken om een gloeilampje er bij te hangen als test... En anders moeten er maar verwarmde handvaten op lol

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb toch maar besloten om ook de CDI en bobine van de Orbit te vervangen door een sportmodelletje uit China. Bougiedop bleek licht beschadigd en maakte slecht contact, en als je dan toch bezig bent O-)

Sproeiersetje is ook onderweg vanuit de Orient, maten 86/88/90/95/100/105/110/115/120/130. Heb ik in ieder geval genoeg te variëren, zeker met de extra grote foam-luchtfilterinsert die onderweg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:55

Typhone

Who Dares Wins

In de hoop dat er technisch verstandigere mensen zijn dan ik ;).
Afgelopen vrijdag is onze Vespa Sprint (snoruitvoering) verplaatst door mannen die aan het klussen waren. Dit terwijl het stuurslot erop zat. Alles goed en wel zou je denken totdat ik hem vanochtend wilde starten.
Dat ging niet. Accu werkt en het starten lijkt op gang te komen behalve dat hij niet 'aanspringt'. Heb het 5 minuten geprobeerd en toen maar snel de auto gepakt. Scooter wordt enkel voor woon-werk verkeer gebruikt maar verstand heb ik er verder niet van.

Iemand enig idee wat ik kan doen om het te fixen? Betreft een model uit 2017. Heb het vermoeden dat hij te ver 'schuin' gelegen heeft maar zeker weten doe ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@Typhone balen zeg. Ik weet niet zeker of het van toepassing is op een Vespa, maar hebben ze niet per ongeluk de noodschakelaar omgezet? Of heb je toevallig een immobiliser er op zitten, die wellicht niet goed contact maakt na het verplaatsen?

Zo niet zou ik beginnen met het checkenof de bougiedop nog netjes op z'n plek zit en of de bougie netjes vonkt.

Verder kun je nog checken of je brandstoftoevoer in orde is: bij de meeste scooters gaat dit middels een vacuümpomp of klep. Je zou dan een dun slangetje van je spruitstuk moeten zien lopen, als je hier zachtjes aan zuigt zou de benzine moeten gaan stromen..

Voor zowel de bougie als de brandstoftoevoer moet wel het zadel en de helmbak van de scooter af, hoewel het me sterk lijkt dat een van deze twee ontregeld is door het verplaatsen van de scooter. Als de scooter te schuin heeft gelegen zou je carburateur leeggelopen kunnen zijn, maar dan zou 'ie na een tijdje starten toch wel een teken van leven moeten geven (of in ieder geval nattigheid uit de uitlaat of luchfilter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:55

Typhone

Who Dares Wins

BdK9001 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:13:
@Typhone balen zeg. Ik weet niet zeker of het van toepassing is op een Vespa, maar hebben ze niet per ongeluk de noodschakelaar omgezet? Of heb je toevallig een immobiliser er op zitten, die wellicht niet goed contact maakt na het verplaatsen?

Zo niet zou ik beginnen met het checkenof de bougiedop nog netjes op z'n plek zit en of de bougie netjes vonkt.

Verder kun je nog checken of je brandstoftoevoer in orde is: bij de meeste scooters gaat dit middels een vacuümpomp of klep. Je zou dan een dun slangetje van je spruitstuk moeten zien lopen, als je hier zachtjes aan zuigt zou de benzine moeten gaan stromen..

Voor zowel de bougie als de brandstoftoevoer moet wel het zadel en de helmbak van de scooter af, hoewel het me sterk lijkt dat een van deze twee ontregeld is door het verplaatsen van de scooter. Als de scooter te schuin heeft gelegen zou je carburateur leeggelopen kunnen zijn, maar dan zou 'ie na een tijdje starten toch wel een teken van leven moeten geven (of in ieder geval nattigheid uit de uitlaat of luchfilter).
Thanks voor de info/tips :). Ga het straks even controleren en checken.
Heerlijk, lomp volk in huis.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Bouwvakkers zijn wel vaker lomp :p

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ik kwam gisteravond in het donker weer achter iets 'interessants' bij de Orbit: de draden voor rem- en achterlicht zitten verkeerd aangesloten, waardoor ik nu een 21W achterlicht heb en een 5W remlicht... Vanmiddag maar eens kijken of het lampje andersom ook blijft zitten, maar in principe zou een bajonetfitting maar op 1 manier moeten passen.

Verkoop van de Jet's vlot ook nog niet echt, heb nu €255 als hoogste bod voor de zwarte (heb ik in Januari nog €350 voor betaald). Ach ze staan niet echt in de weg gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Oeps... ;o

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:01
Ik was vorige week lekker met mijn Derbi Atlantis 2005 aan het rondrijden die ik nu ongeveer 3 maanden in mijn bezit heb. Toen ik onder een viaductje door ging brak helaas mijn uitlaat af. Dan zou je zeggen, dan draai je er toch een nieuwe op? Maar helaas: De vorige eigenaar heeft de uitlaat op de cilinder gelast. :X
Aangezien ik niet weet wat voor blok ik heb ( kan volgens Google Derbi zijn of Piaggio ) en nog niet zo'n zin om mijn cilinder te vervangen, vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die wel eens een gebroken uitlaat gerepareerd hebben. Ik kwam al Gun bum tegen of zoiets en een reparatiesetje van Conrad, maar ik weet niet hoe effectief die zijn. Tevens is de uitlaat ongeveer 1CM vanaf de uitlaat cilinder gebroken, wat het verhaal waarschijnlijk niet makkelijker maakt...

Ik heb hier wat foto's bij mijn verhaal: https://imgur.com/a/JJDtz1q

Ik hoor graag jullie meningen en tips. :)

edit: cilinder, niet uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
dehardstyler schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:57:
Ik was vorige week lekker met mijn Derbi Atlantis 2005 aan het rondrijden die ik nu ongeveer 3 maanden in mijn bezit heb. Toen ik onder een viaductje door ging brak helaas mijn uitlaat af. Dan zou je zeggen, dan draai je er toch een nieuwe op? Maar helaas: De vorige eigenaar heeft de uitlaat op de cilinder gelast. :X
Aangezien ik niet weet wat voor blok ik heb ( kan volgens Google Derbi zijn of Piaggio ) en nog niet zo'n zin om mijn cilinder te vervangen, vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die wel eens een gebroken uitlaat gerepareerd hebben. Ik kwam al Gun bum tegen of zoiets en een reparatiesetje van Conrad, maar ik weet niet hoe effectief die zijn. Tevens is de uitlaat ongeveer 1CM vanaf de uitlaat cilinder gebroken, wat het verhaal waarschijnlijk niet makkelijker maakt...

Ik heb hier wat foto's bij mijn verhaal: https://imgur.com/a/JJDtz1q

Ik hoor graag jullie meningen en tips. :)

edit: cilinder, niet uitlaat.
Deze uitlaat er weer aan plakken heeft weinig zin denk ik. Is helemaal doorgeroest en dan is het gewoon wachten tot het weer breekt. De makkelijkste optie is dan toch je cilinder vervangen en een nieuwe uitlaat erop. De goedkoopste optie is om alle resten van de oude uitlaat van je cilinder weg te slijpen, nieuwe uitlaat kopen en die er weer op lassen. Allebei niet heel makkelijk.

Als tijdelijke oplossing zou je inderdaad wel van dan gun gum eromheen kunnen smeren, maar met dat spul blijf je bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
gfhoihoi72 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:08:
[...]

Deze uitlaat er weer aan plakken heeft weinig zin denk ik. Is helemaal doorgeroest en dan is het gewoon wachten tot het weer breekt. De makkelijkste optie is dan toch je cilinder vervangen en een nieuwe uitlaat erop. De goedkoopste optie is om alle resten van de oude uitlaat van je cilinder weg te slijpen, nieuwe uitlaat kopen en die er weer op lassen. Allebei niet heel makkelijk.

Als tijdelijke oplossing zou je inderdaad wel van dan gun gum eromheen kunnen smeren, maar met dat spul blijf je bezig.
Bedankt voor je antwoord, daar had ik mezelf al een beetje op voorbereid. Een nieuwe cilinder zorgt er wel gelijk voor dat het opgelost is, dus dat is inderdaad beter dan. Nog tips om te ontdekken welke cilinder ik nodig heb? Waar ik naar moet kijken etc. Ik heb verstand van computers, maar van scooters helaas niet zoveel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Waarschijnlijk kun je op framenummer en bloknummer wel achterhalen welke type cilinder je moet hebben. Anders wil er op het typeplaatje/stickertje (vaak in de helmbak) nog wat extra info staan, zoals het interne typenr. Hiermee kun je oa op Easyparts.nl makkelijk zoeken op vervangingsdelen.

Mocht dat niet baten vrees ik dat je cilinder er af moet zodat je op het uiterlijk af een nieuwe kunt uitzoeken (niet de beste optie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
dehardstyler schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor je antwoord, daar had ik mezelf al een beetje op voorbereid. Een nieuwe cilinder zorgt er wel gelijk voor dat het opgelost is, dus dat is inderdaad beter dan. Nog tips om te ontdekken welke cilinder ik nodig heb? Waar ik naar moet kijken etc. Ik heb verstand van computers, maar van scooters helaas niet zoveel... :)
Op MP staat wel een donorfietsje met (waarschijnlijk) een goede uitlaat en cilinder, mits dat hetzelfde type is. Geen idee of dat zo is. Is de jouwe 2-takt of 4-takt? (Neem aan 4-takt, aan de afgebroken uitlaat te zien...)

@SMSfreakie knipperrelais al op de mat gevallen?

[ Voor 6% gewijzigd door Valentino-46 op 05-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Valentino-46 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Op MP staat wel een donorfietsje met (waarschijnlijk) een goede uitlaat en cilinder, mits dat hetzelfde type is. Geen idee of dat zo is. Is de jouwe 2-takt of 4-takt? (Neem aan 4-takt, aan de afgebroken uitlaat te zien...)

Dat is ook helemaal geen gek idee! Die lijkt inderdaad precies op die van mij. Ik heb een 2-takt, maar wel met blauwkenteken.

Hij heeft ook precies hetzelfde probleem als mij: "na een paar honderd meter goed rijden gaat ie stotteren en valt ie stil zodra het gas open getrokken word. blijft dan alleen rijden met gas een klein beetje open.
Dit gebeurd ook niet altijd, maar meestal wel."

Hier heb ik ook last van, maar dacht dat het wel door de half gebroken uitlaat zou komen ( valse lucht ), maar die heeft hij al vervangen en het is nog steeds dus. Dat zet mij wel extra aan het denken! Zou jij weten waar dat aan kan liggen? Want die man op marktplaats heeft dus al ontdekt dat het niet aan de uitlaat ligt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Valentino-46 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:20:
[...]

Bij overname wil ik een vrijwaring binnen 3 dagen in huis hebben, of in mijn mailbox. gebeurd dit niet geef ik em als gestolen op.
Zou voor mij al een signaal zijn van volgende.
Zal zijn bedoeling niet zijn, maar komt voor mij vreemd over

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
Geen idee @dehardstyler , als ik op easyparts kijk en zie hoeveel verschillende types Derbi Atlantis er alleen in 2005 al zijn :X , dan sluit ik gauw het tabblad en ga ik iets anders doen. Daar kan ik echt niks zinnigs over zeggen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction signing off.

Het was me al meer verteld, en ze hebben gelijk gekregen ook. Vanaf een motor op een brommertje stappen, dat gaat niet werken. En inderdaad, ik zou het nog net niet "ëng" noemen :X Wat is een brommer een slappe hap, vergeleken bij een motor :D

Ik heb de Fox vanmiddag dus verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

@dehardstyler Als ik op Easyparts kijk bij Derbi Atlantis is deze t/m 2001 gemaakt met een Derbi-blok, daarna alleen met een Piaggio-blok, dus 90% kans dat je een Piaggio-blok er onder hebt liggen.

Vage problemen zoals je van jezelf omschrijft en die ook in de marktplaats-advertentie staan kunnen aan van alles liggen. Waarschijnlijk kun je voor het troubleshooten het beste de uitlaat weer even dichtmaken met gun gum, en daarna mogelijke oorzaken gaan uitsluiten. Al was het maar om te voorkomen dat je geld steekt in een uitlaat voor een scooter met een veel duurder probleem (hoewel ik hoop dat dat niet het geval is uiteraard)

Het beste begin je met het checken van de bougiekleur, is deze (bijna) wit staat de boel te arm, is deze (bijna) zwart/donkerbruin staat de boel te rijk. Als vervolgvragen: wat gebeurt er als je de choke de hele tijd open laat (of juist dicht)? Als de scooter beter loopt met de choke open is de kans groot dat je hoofdsproeier (of je hele carburateur) vervuild is.

@Destruction Jammer, het begon net zo lekker op gang te komen hier met al die nieuwe scooter- en brommerrijders (of iig met rijders die dit topic eindelijk gevonden hebben). Snap je gevoel wel hoor, ik zit ook veel lekkerder en zekerder op de FS1 (en vorig jaar op de TZR50) dan op de scooters, verschil met een echte motor zal dan helemaal enorm zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wellicht dat een groter/zwaarder apparaat een beter idee is, maar ik wil geen helmplicht buiten het motorrijden :P

Ook vind ik die 4takt scooters (vaak chinees spul) maar niks, dus dat gaat 'm ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
BdK9001 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:03:
@dehardstyler Als ik op Easyparts kijk bij Derbi Atlantis is deze t/m 2001 gemaakt met een Derbi-blok, daarna alleen met een Piaggio-blok, dus 90% kans dat je een Piaggio-blok er onder hebt liggen.

Vage problemen zoals je van jezelf omschrijft en die ook in de marktplaats-advertentie staan kunnen aan van alles liggen. Waarschijnlijk kun je voor het troubleshooten het beste de uitlaat weer even dichtmaken met gun gum, en daarna mogelijke oorzaken gaan uitsluiten. Al was het maar om te voorkomen dat je geld steekt in een uitlaat voor een scooter met een veel duurder probleem (hoewel ik hoop dat dat niet het geval is uiteraard)

Het beste begin je met het checken van de bougiekleur, is deze (bijna) wit staat de boel te arm, is deze (bijna) zwart/donkerbruin staat de boel te rijk. Als vervolgvragen: wat gebeurt er als je de choke de hele tijd open laat (of juist dicht)? Als de scooter beter loopt met de choke open is de kans groot dat je hoofdsproeier (of je hele carburateur) vervuild is.
Dank voor je uitgebreide uitleg! Wat bedoel je met de choke? Is dat gewoon gas geven zeg maar?
Ik zal je precies uitleggen wat er gebeurt in stappen:

Ik start s'ochtends bijvoorbeeld de scooter voor het eerst, dan rijdt hij helemaal normaal.
Dan na 500 meter, gaat het toerental uit het niks naar beneden. Niet altijd, maar vaak wel.
Als ik dan gas op zeg de helft houd, dan gaat hij heel langzaam weer omhoog in toeren. Als ik dan heel langzaam mijn gas weer omhoog doe richting 100%, dan gaat de scooter steeds hoger in toeren, tot hij weer normaal rijd. En dan gaat de cyclus soms weer opnieuw. :P
Vaak gebeurd het als je een bocht moet maken, de hele tijd rijdt hij goed, dan rem je voor de bocht en uit de bocht heb je alleen nog een klein beetje vermogen op de helft gas zeg maar, als je dan vol gas blijft geven dan valt hij uit...
Dus het lijkt mij dat ik hem verzuip op de een of andere manier.

Nog even over het motorblok: een maat wees mij erop dat als je scooter van rond 2005 is, het niet zeker is dat dat ook je bouwjaar is. Want toen werden de scooters pas op kenteken gezet. Weet jij dan wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Dit klinkt een beetje als wat ik in het najaar had met de FS1, die viel uit (of bijna uit) en dan moest ik heel langzaam het gas steeds verder open doen om weer verder te kunnen. Lag er bij mij toen aan dat de tank bijna leeg was.

Het zou dus kunnen carburateur niet genoeg benzine krijgt om constant met een redelijke gasopening te rijden. Doordat je na het inkakken heel langzaam het gas opent heeft de vlotterbak dan de tijd om vol genoeg te lopen om weer vlot te kunnen rijden, waarna deze niet meer snel genoeg bijgevuld wordt en alles opnieuw begint.

De reden hiervoor kan in heel veel dingen zitten: verstopt benzinefilter, geknikte (om klem zittende) benzineslang, lek in de vacuumslang die de benzinepomp aanstuurt, probleem in de benzinepomp of problemen in de carburateur (zoals een stroeve vlotter).

Voor wat het bouwjaar betreft: de datum die als "Datum eerste toelating" op je kentekencard staat, is de datum dat jouw framenummer voor het eerst is geregistreerd in NL, bij mijn FS1 staat daar netjes 30-06-1987. Bij "Datum eerste toelating" staat 06-11-2015 omdat de brommer dik 20 jaar in een schuur had gestaan en pas in 2015 op kenteken gezet is (om vervolgens nog 1,5 jaar op straat gestald te zijn in Amsterdam, alvorens door mij gekocht te worden).

Op Easyparts zie je ook de modelcode en de beginreeks van het framenummer. Aan de hand daarvan kun je bepalen welke de jouwe precies is. De modelcodes en framenummers van de variant met Derbi-blok zijn in ieder geval verschillend genoeg om dit betrouwbaar vast te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Wat zijn jullie ervaringen met het spuiten van uitlaten? Ik heb een Retro imitatie china scooter sinds kort. Leuk ding maar mijn kleine zus heeft dezelfde en hier is de uitlaat na anderhalf jaar a flink geroest. Ik zou deze dan in haar geval willen schuren en spuiten om verdere problemen te voorkomen voorlopig en de mijne preventief voorzien van een coating of verf beschermlaag.

Ook heb ik een 2e nieuwe uitlaat gekocht waarbij de uitlaatbocht van staal is waar ik dus ook geen vertrouwen in heb.

Edit:
Tevens gelijk de vraag wat de (beste) ervaringen zijn met het smoken van (knipper)lichten. Welke producten en welke werkwijze hebben jullie gehanteerd?

[ Voor 13% gewijzigd door NeHoX op 05-06-2018 15:49 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb er zelf geen ervaring mee, het enige dat mij wel eens is aangeraden om een uitlaat goed te houden is om deze in te spuiten met tweetakt olie en dan een flink stuk plankgas te rijden om een soort roestwerende laag 'in te bakken'. Anders zou hittebestendige verf wel moeten volstaan denk ik.

Pagina: 1 ... 35 ... 46 Laatste