404 Signature not found

aluminium velgjes, met 110/80-10 voor, en 130/70-10 Michelin S1 achter.

Ook gelijk in stijl een rode remklauw erop monteren, en een kleiner ATW, zit nu op 17 voor en 36 achter, en het rijdt heerlijk.
Wat is dat winkeltje in zwolle een heerlijk snoepwinkeltje, er stond zooo veel leuks daar.
Kalm aan! En rap een beetje!

Origineel nog links.. Chinese Ebay replacement rechts
ik vind t nog best goed staan!
en slechts 20x zo goedkoop als de originele die er op horen

[ Voor 20% gewijzigd door SMSfreakie op 28-04-2018 16:00 ]
404 Signature not found
Nee de hoek was goed, agent keek nog wel ff op mn achterlamp wel reflecteerde, maar de 110cc of iets is niks over gezegd.SMSfreakie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:52:
@mvz Dat ziet er netjes uit.. nog nooit klachten gehad over hoek van je kenteken plaat eigenlijk? :-)
[afbeelding]
Origineel nog links.. Chinese Ebay replacement rechts
ik vind t nog best goed staan!
en slechts 20x zo goedkoop als de originele die er op horen![]()
Wel gaf die agent aan dat ik nog een spiegel links, en aan beide zijkanten een amber reflector moest hebben.. liet me zonder wok doorrijden..
Al die punten gelijk opgepakt, spiegel en reflectoren dus ook gedaan vandaag.

moet nu alleen het voorwiel/band nog vervangen, en de klauw.. maar heb nu ff geen zin meer wil ff rijden
moet zeggen die ebay replacement knippers ogen nog best netjes! is het ook gelijk LED? of nog een pitje.
meteen nog een setje besteld.. immers staat er nog een revival (die is dan niet van mij maar van schoonmams) en daar zitten de zelfde gare knippers aan.. dus kunnen die tzt ook even vervangen worden..
en ach meteen omdat het kan ook even bij de Younster gekeken of daar knippers aan kunnen.. die is nu nog knipperloos.. maar goed de kabelboom is helemaal compleet zo blijkt.. en kon het nu testen met de oude knippers van de revival.. en een knipperrelais van een onderdelen revival
dus daar ook maar even in China geshopt..
daar hoeft geen chromelook op.. dat past niet bij t ding

enige grote punt aan de mijn revival is nog een stel nieuwe banden...
en nog wat kleine zaken.. zoals remvloeistof vervangen, achterbrug even een nieuw likje verf.
en dan nog wat op de wenslijst.. maar dat heeft geen prioriteit :-)
404 Signature not found
Blijkbaar heb ik mijn notificatie gemist, dus om maar even een oude koe uit de sloot te trekken:SMSfreakie schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:57:
[...]
Big end lager? Welke bedoel je daar mee?
Hm nice trouwens die cd mod.... Ik heb gewoon een standaard cdi met een gat er in geboort voor wat meer snelheid....
Het big-end lager is dat lager wat tussen de 2 krukashelften in zit, waar je drijfstang op je krukas scharniert.
Een gaatje boren in de standaard CDI kan ook, maar dan gaat hij alsnog het ontstekingstijdstip verlaten. Van stationair 20 graden voorontsteking naar 10 graden voorontsteking op ongeveer 30km/h. Met een geboorde standaard CDI haalt mijn spartamet ongeveer 38km/h, maar met de digitale CDI haalt hij ongeveer 43km/h en voelt hij sterker aan.
Het blijft leuk om van die opgevoerde snorscooters (degene die 35-40km/h lopen dan) in te halen op de fiets.
[ Voor 5% gewijzigd door auto660 op 28-04-2018 18:45 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
auto660 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:40:
[...]
Blijkbaar heb ik mijn notificatie gemist, dus om maar even een oude koe uit de sloot te trekken:
Het big-end lager is dat lager wat tussen de 2 krukashelften in zit, waar je drijfstang op je krukas scharniert.
Een gaatje boren in de standaard CDI kan ook, maar dan gaat hij alsnog het ontstekingstijdstip verlaten. Van stationair 20 graden voorontsteking naar 10 graden voorontsteking op ongeveer 30km/h. Met een geboorde standaard CDI haalt mijn spartamet ongeveer 38km/h, maar met de digitale CDI haalt hij ongeveer 43km/h en voelt hij sterker aan.
Het blijft leuk om van die opgevoerde snorscooters (degene die 35-40km/h lopen dan) in te halen op de fiets.Vooral omdat hij op die snelheden hetzelfde klinkt als een kettingzaag, dan draait hij ongeveer 10.000rpm.

die heb ik nog nooit vervangen.. wel diverse krukassen waar die ruim is...
zou ook nog niet echt weten hoe je daar bij komen gaat... want volgens mij moet je dan de 2 helften los zien te krijgen en dat lijkt mij geperst
verder is dat idd leuk.. ook leuk is een stukje achter een ebike hangen, vooral als ze nog niet maximale ondersteuning gebruiken... veel schakelen de ondersteuning dan naar maximaal om bij je weg te komen... wat dan natuurlijk niet lukt
verder nog weer eens opzoek naar iemand die koppelingsschoentjes kan voorzien van een nieuwe voering welke minder snel slijt

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 28-04-2018 19:01 ]
404 Signature not found
Daar had ik nog niet over nagedacht, die is inderdaad heel moeilijk te vervangen. Ik heb een tijdje geleden 2x 3 blokjes gekocht welke van buiten helemaal gestript waren, het binnenwerk was nog compleet.SMSfreakie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 18:59:
[...]
[afbeelding] dus?
die heb ik nog nooit vervangen.. wel diverse krukassen waar die ruim is...
zou ook nog niet echt weten hoe je daar bij komen gaat... want volgens mij moet je dan de 2 helften los zien te krijgen en dat lijkt mij geperst
verder is dat idd leuk.. ook leuk is een stukje achter een ebike hangen, vooral als ze nog niet maximale ondersteuning gebruiken... veel schakelen de ondersteuning dan naar maximaal om bij je weg te komen... wat dan natuurlijk niet lukt
verder nog weer eens opzoek naar iemand die koppelingsschoentjes kan voorzien van een nieuwe voering welke minder snel slijtwant standaard vreet veel te snel weg
Dan kom je altijd wel 1 setje carters tegen met een goede cilinder, 1 goed zuigertje, 1 goede krukas zonder speling op de lagers, 1 goede koppeling, enz... En daarvan bouw ik dan weer een goed blokje. Ik hoorde dat je de koppeling opnieuw kon bekleden met kevlar? Volgens mij gebruiken ze bij de tomossen kurk om de koppeling opnieuw te bekleden.
En achter een e-bike blijven hangen, dat is ook een leuke. Die zal ik onthouden.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
ja kevlar dat klinkt bekend.. ja maar ja.. ik had ooit iemand die eens een setje of 3 gedaan heeft voor me.. (oude opsturen.. kwak geld er achteraan overboeken..) en bekleden terug krijgenauto660 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:23:
[...]
Daar had ik nog niet over nagedacht, die is inderdaad heel moeilijk te vervangen. Ik heb een tijdje geleden 2x 3 blokjes gekocht welke van buiten helemaal gestript waren, het binnenwerk was nog compleet.
Dan kom je altijd wel 1 setje carters tegen met een goede cilinder, 1 goed zuigertje, 1 goede krukas zonder speling op de lagers, 1 goede koppeling, enz... En daarvan bouw ik dan weer een goed blokje. Ik hoorde dat je de koppeling opnieuw kon bekleden met kevlar? Volgens mij gebruiken ze bij de tomossen kurk om de koppeling opnieuw te bekleden.
En achter een e-bike blijven hangen, dat is ook een leuke. Die zal ik onthouden.
maar goed ik heb hier nog wel krukassen liggen welke toch beyond repair zijn (afgebroken schroefdraad van t vliegwiel)
maar ja nog nooit een poging gedaan om het los te peuteren..
404 Signature not found
Die koppelingssegmenten heb je zo los.SMSfreakie schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:28:
[...]
ja kevlar dat klinkt bekend.. ja maar ja.. ik had ooit iemand die eens een setje of 3 gedaan heeft voor me.. (oude opsturen.. kwak geld er achteraan overboeken..) en bekleden terug krijgen
maar goed ik heb hier nog wel krukassen liggen welke toch beyond repair zijn (afgebroken schroefdraad van t vliegwiel)
maar ja nog nooit een poging gedaan om het los te peuteren..
Eerst het veertje losmaken dat de koppeling bij elkaar houdt, daarna kun je de segmenten zo van de krukas af halen. Het moeilijkste is nog om het weer in elkaar te krijgen, dan moet je dat haakje en het oogje van die veer weer in elkaar krijgen terwijl het onder druk staat.
halve middag ben ik bezig met pompen, en ontluchten van de remmen.. maar het niveau zakte maar niet in het reservoir.. kijk ik uiteindelijk nog eens goed, bleek dat ik de vloeistof in het rubberen afsluitertje gegoten had, ipv in het reservoir zelf.. dus rubbertje verwijderen, reservoir vullen en binnen 10 minuten was de boel ontlucht..

Nu de voorvelg nog vervangen, maar ik heb geen idee hoe ik dat ga doen.. heb geen stander of manier om de fiets met het wiel van de grond neer te zetten.. voor vanavond is het wel ff prima zo
edit: kan ook.. moet je er wel niks uit nodig hebben :-D
[ Voor 23% gewijzigd door SMSfreakie op 29-04-2018 21:28 ]
404 Signature not found
Ook zit m'n onderlangs uitlaat wat in de weg
Kan natuurlijk ook een middenbok bestellen, maarja, power to weight ratio he.
[ Voor 21% gewijzigd door mvz op 30-04-2018 09:20 ]
Welke is kwalitatief beter?
[ Voor 12% gewijzigd door Lootbox op 30-04-2018 18:37 ]
de rest van de dag heeft ze gewoon in een stalling gestaan, met in de middag zelfs de zon er nog even op (droogt de tas ook mooi!) en tegen de wind in geen probleem.. (wel omdat ik toch de tijd had, hem nog even 2 minuten stationair laten roken
404 Signature not found
De vrouw vandaag op de jet 4, geen klachten over gehoord. Wel belde ze half in paniek, hoever kan ik nog met 2 streepjes benzine?
halverwege heenreis.. sputter.. oeps.. toch niet :-) gelukkig rijd t ding nog een km of 10 op de reserve :-D
verder nog wat T10 LED besteld voor in de china knippers.. nog een LED koplamp, en nog een setje led voor achter.. al ga ik die ook even in de auto proberen

[ Voor 28% gewijzigd door SMSfreakie op 01-05-2018 21:57 ]
404 Signature not found
Met een vouwkrat de boel opgetild/steund. Wel jammer, bij het aandraaien van de boutjes door de 2 velghelften brak er 1 af.. dus daar zit nu een oud boutje in.. maarja wie ziet dat

Moest wel wennen, de 't voorwiel blokkeerde al een paar keer tijdens remtesten bij lage snelheid.. bandje moet nog even ingereden worden denk ik
Wel het apparaat op een dyno gehad, waarbij ik op 7PK@7500RPM uitkwam, en 102km/h
Niet gek lijkt me
[ Voor 9% gewijzigd door mvz op 02-05-2018 09:17 ]
Om de maand laatsten naar beneden te brengen zitten we er aan te denken om onze auto(Corsa c uit 2001). Te vervangen voor 2 snor scooter/brommers. Dit omdat we eigenlijk alles binnen onze woonplaats doen. Maar nu vroegen wij ons af wat een redelijke prijs is voor een fatsoenlijke 2de hands. Want we willen uiteraard niet de hoofdprijs betalen. Maar weer niet te goedkoop en 2 keer een bak ellende kopen.
Dus iemand advies? En tips over waar je op moet letten zijn uiteraard ook welkom.😀
Ik denk dat het net zoals met een auto geluk hebben is.
Maar verder kan ik je helaas geen advies geven ben wel benieuwd naar advies van andere voor mijn eigen zoektocht
2250 WP Zuid PVoutput
Elke monteur die ik tegen kom geeft aan dat die dingen vrij onverwoestbaar zijn en onderdelen zijn supergoedkoop en volop te krijgen.
Zelf ook een
Gekocht 4 jaar terug, km onbekend,bouwjaar 2011, zoop olie, beetje kapschade maar liep verder goed, €600,- voor betaald.
Nu nog steeds geen grote problemen gehad, zuiger laten vervangen om het olie verbruik op te lossen en preventief wat zaken zoals rollers en koppeling laten vervangen. En de bendix starter laatst want die maakte kabaal. (deed het nog prima)
Al met al start en loopt dat ding altijd en heeft mij nog nooit laten staan ondanks dat hij gewoon buiten staat onder een afdak, dat wel.
paar jaar later verpatst voor 100 euro. ongezien..
wel verteld dat die liefde nodig had die ik hem niet meer ging geven.
en dat er ook nog wel voor een 100 euro aan kosten aan hing.. maar dat boeide niet schijnbaar
later die gast nog eens gesproken.. ding liep over de 100... nadat overal weer smering zat waar het hoorde
404 Signature not found
Was nog wel wat koud in een shirtje

wel komt met dit blok de teller goed van pas, die loopt tot 140. scheelt weer dat ik die niet hoef te vervangen.
Trouwens de Reevu helm met achteruitkijkspiegel is echt heeeerlijk, want dat wannabe spiegeltje op m'n stuur is door het getril onbruikbaar
[ Voor 16% gewijzigd door mvz op 02-05-2018 20:30 ]
helm met spiegelmvz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:27:
Kleine geluidsimpressie : YouTube: Dax Sound
Was nog wel wat koud in een shirtje![]()
![]()
wel komt met dit blok de teller goed van pas, die loopt tot 140. scheelt weer dat ik die niet hoef te vervangen.
Trouwens de Reevu helm met achteruitkijkspiegel is echt heeeerlijk, want dat wannabe spiegeltje op m'n stuur is door het getril onbruikbaar
404 Signature not found
Waarom moet het herrie maken? Ik heb een keer voor een feestje een open uitlaat er op gezet, maar die ging er daarna meteen weer af. Het enige wat je doet is meer opvallen bij de mensen waarbij je niet op wil vallen.mvz schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:27:
Kleine geluidsimpressie : YouTube: Dax Sound
Was nog wel wat koud in een shirtje![]()
![]()
Het valt kwa herrie wel mee eigenlijk, als je het gas opentrekt hoor je hem redelijk, maar bij constant rijden amper.. met de huidige tandwiel verhouding loopt ie bij 45km/h zeer weinig toeren in de 4.sig69 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 01:25:
[...]
Waarom moet het herrie maken? Ik heb een keer voor een feestje een open uitlaat er op gezet, maar die ging er daarna meteen weer af. Het enige wat je doet is meer opvallen bij de mensen waarbij je niet op wil vallen.
Agent vond het ook wel prima die hier in de buurt woont en 'm wel leuk vond..
Het is meer dat deze brommertjes met het originele pijpje als een grasmaaier klinken
Wat ik doe om niet op te vallen is zorgen dat, afgezien van die motor, alles verder conform de voorschriften is.
En vooral rijden als een volwassene dus 40 a 45, en niet als een 16 jarige knul je brommer vol opentrekken op een fietspad parallel aan een drukke provinciaalse weg
Die keren dat je hem opentrekt voor de fun, doe je op weggetjes achteraf, terwijl je 100x in je spiegels en voor je gezien hebt dat er geen politie in de buurt is.
Denk ook wel dat het een beetje een euvel is van de 4-bak dat er bijna geen bruikbare overlap tussen de versnellingen zit. Ik rij nu 0-20 in 1, 20-40 in 2 40-55 in 3 en daarboven in 4. Als ik 5 km/u eerder schakel valt 'ie eigenlijk al buiten de powerband.
Maar ondanks dat is het echt een heerlijke en oerdegelijke machine die iedere bocht en iedere keer dat ik het gas opentrek een enorme grijns op m'n gezicht tovert
Zijn ook leuke fietsjes hoor! doet me ergens een beetje denken aan de Honda SS50BdK9001 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 09:51:
Ik probeer met de FS1 wel eens om rond de 45 te rijden, maar in de praktijk trekt 'ie dan alsnog zachtjes door naar 55. Misschien dat ik toch nog maar een 14/44 tandwielset erbij koop, dan is de 4 wat nuttiger. Nu komt die pas rond de 65 in de buurt van de powerband, maar niet dichtbij genoeg om echt lekker te trekken
Denk ook wel dat het een beetje een euvel is van de 4-bak dat er bijna geen bruikbare overlap tussen de versnellingen zit. Ik rij nu 0-20 in 1, 20-40 in 2 40-55 in 3 en daarboven in 4. Als ik 5 km/u eerder schakel valt 'ie eigenlijk al buiten de powerband.
Maar ondanks dat is het echt een heerlijke en oerdegelijke machine die iedere bocht en iedere keer dat ik het gas opentrek een enorme grijns op m'n gezicht tovert
De jouwe gaat vast ook veeul te hard
404 Signature not found
Mja met m'n randloze bril wel, met m'n bril met dik frame ook wel maar iets minder.SMSfreakie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:19:
@mvz werkt t achteruitkijken ook nog als je een bril op hebt of zit t dan net weer in de weg?
Ze waren erg duur destijds, maar in Heerenveen bij een grote motorzaak vond ik ze voor 89,95
Argument voor de lage prijs, het is niet populair.. ze hebben er stapels en stapels liggen in doos.
Vreemd want ik vind het zelf echt dikke plus.
[ Voor 29% gewijzigd door mvz op 03-05-2018 10:22 ]
Ja klopt, ze delen volgens mij ook zaken als wielen en spatborden. Stiekem wel ik ook nog wel een SS50mvz schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:15:
[...]
Zijn ook leuke fietsjes hoor! doet me ergens een beetje denken aan de Honda SS50![]()
De jouwe gaat vast ook veeul te hard

Hij loopt op het moment bijna 75 zonder wind, 60 met fikse tegenwind. Er valt nog wel wat aan af te stellen, ik hoop om op 75-80 uit te komen.
tis zeker knap lastig om een foto te maken door de spiegels heen?mvz schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:21:
[...]
Mja met m'n randloze bril wel, met m'n bril met dik frame ook wel maar iets minder.
Ze waren erg duur destijds, maar in Heerenveen bij een grote motorzaak vond ik ze voor 89,95![]()
Argument voor de lage prijs, het is niet populair.. ze hebben er stapels en stapels liggen in doos.
404 Signature not found
bij dezeSMSfreakie schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:33:
[...]
tis zeker knap lastig om een foto te maken door de spiegels heen?

Tevens een reviewtje op YT YouTube: RwR - Does Reevu Helmet work? - Let's start from the conclusion
Deze met camera in helm : YouTube: Reevu Helmet (On the road) ACTUAL Rear view mirror
[ Voor 12% gewijzigd door mvz op 03-05-2018 11:41 ]
Die moet ik onthouden voor als ik er nog een keer een integraalhelm bij wil hebben als het koud weer is.mvz schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:21:
[...]
Heb nu een halfopen Scorpion, dat is heel fijn met dit zomerweer maar als het regent dan krijg je natuurlijk een douche. En boven de 50 per uur word je heel snel doof
Ook erg handig als ik van de zomer mijn motorrijlessen wil gaan doen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
er zitten nu 300mm lange op modelletje:

alleen die zijn er dus niet in 320mm

dus dan zit ik (denk ik) vast aan bv:

alleen ik weet niet of dat wel helemaal zo mooi is bij de Revival..
404 Signature not found
Ik zag in de AliExpress app dat m'n 83cc-kit afgeleverd is, dus als ik morgen nog enige energie en kracht in m'n handen over heb t ik klussen. Heb vandaag m'n moeder helpen verhuizen die 'niet veel spullen' heeft, maar uiteindelijk hebben we 8 Opel Combo's vol gehaald. En daarna nog m'n broertje geholpen z'n nieuwe tafel te halen @100 kg
Ook m’n eerste wheelie, per ongeluk bij snel optrekken in de 2 🙈 wat een leven 😬

verder nog onder een donorbrommer het blok weg gesloopt.. verder niet zoveel gedaan
404 Signature not found
De tweede, echt wel. Hoop alleen dat het chroom van kwaliteit is, anders heb je na een maand al oppervlakkige roest op die veren.. heb er helaas ervaring mee.SMSfreakie schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:03:
even jullie mening. eigenlijk wil ik nieuwe schokbrekers op de mn Tosje..
er zitten nu 300mm lange op modelletje:
[afbeelding]
alleen die zijn er dus niet in 320mm![]()
dus dan zit ik (denk ik) vast aan bv:
[afbeelding]
alleen ik weet niet of dat wel helemaal zo mooi is bij de Revival..
Volgende week hopelijk tijd om de banden en veren te doen.. Dan is dat project voorlopig zo goed als klaar...
Nieuw project komt er al weer aan..
Heeft dan weliswaar ook 2 wielen... Maar ook 4 poten.. En heeft geen eigen aandrijving
[ Voor 53% gewijzigd door SMSfreakie op 06-05-2018 14:13 ]
404 Signature not found
Barkruk met zijwieltjes?SMSfreakie schreef op zondag 6 mei 2018 @ 14:10:
Nieuw project komt er al weer aan..
Heeft dan weliswaar ook 2 wielen... Maar ook 4 poten.. En heeft geen eigen aandrijving
Net nog een foto (van een foto) gevonden van mijn grote trots toen ik 16 was, zoveel spijt van dat ik die weggedaan heb nadat ik legaal >50cc mocht rijden.

Zou er zo weer eentje willen, maar ze zijn òf niet te vinden, òf veel te duur, òf in een verschrikkelijke staat.
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Ghehe nee.. SleurhutValentino-46 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:28:
[...]
Barkruk met zijwieltjes?
Net nog een foto (van een foto) gevonden van mijn grote trots toen ik 16 was, zoveel spijt van dat ik die weggedaan heb nadat ik legaal >50cc mocht rijden.
[afbeelding]
Zou er zo weer eentje willen, maar ze zijn òf niet te vinden, òf veel te duur, òf in een verschrikkelijke staat.
404 Signature not found
Aanschaf DAX was 500,-.. en kom er net achter dat ik al voor 795,- onderdelen erin heb zitten

Maarja verkopen doe ik 'm toch niet
Gister heeeerlijk een rondje gedaan : YouTube: Rondje Westerbork Orvelte op de DAX.
En heel kort even 80 teller aangestipt..
Alleen snap ik niet waarom de GoPro zoveel windgeruis laat horen
Kreeg wel een motorgroet @ 11:50
Wow, waarschijnlijk veel jaloerse mede 16 jarigen toen?Valentino-46 schreef op zondag 6 mei 2018 @ 16:28:
[...]
Barkruk met zijwieltjes?
[afbeelding]
Erg gaaf ding, wat staat er eigenlijk achter voor brommer? zie een spatbord
[ Voor 36% gewijzigd door mvz op 07-05-2018 11:50 ]
Haha, het is een hobby, en hobby's mogen geld kosten toch?mvz schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:29:
Net voor de grap even alles opgeteld.. want was het overzicht kwijt![]()
Aanschaf DAX was 500,-.. en kom er net achter dat ik al voor 795,- onderdelen erin heb zitten![]()
Maarja verkopen doe ik 'm toch niet- schrok er alleen wel van.
![]()
Gister heeeerlijk een rondje gedaan : YouTube: Rondje Westerbork Orvelte op de DAX.
En heel kort even 80 teller aangestipt..
Alleen snap ik niet waarom de GoPro zoveel windgeruis laat horen![]()
Kreeg wel een motorgroet @ 11:50![]()
Filmpje kijk ik straks als ik thuis ben
€275,- aanschaf
€10,10 - tennaamstelling
€ 282,95 - onderdelen binnen NL: uitlaat, banden, cilinderkop, cilinder, zuiger, schokdempers, accu blabla
€16,- onderdelen china: Led lamp voor, ledlamp achter, knipperlichten compleet, en nog vervandende LED lampjes (hoop dat t past / wil, en anders jammer dat gaat om 28 cent in totaal

dus eigenlijk:
285,10 als aanschaf bedrag...
298,95 aan kosten
als ik de niet noodzakelijke dingen er af zou halen heb je t over een 5 tientjes minder
[ Voor 75% gewijzigd door SMSfreakie op 07-05-2018 15:26 ]
404 Signature not found
Eigenlijk was ik degene die jaloers was, aangezien er op school en in de buurt veel kids waren met 80/110/125cc MTX'jes
Maar dat heb ik later nog gecompenseerd door een MT-8 met 125 cilinder te kopen. M'n schouders zijn nu nog uit de kom.
Dat was een Kawasaki EL 250. Ik zat helaas bij de eerste lichting 25kW rijbewijs....maar deze was lekker geïmporteerd en had stiekem iets meer vermogen.Erg gaaf ding, wat staat er eigenlijk achter voor brommer? zie een spatbord
I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass
Met dit weer ben ik wel blij met het panoramadak wat helemaal open kan mijn Fiat Stilo Multi Wagon. Alleen zo jammer dat de gemiddelde snelheid op 38 km per uur ligt op de weg naar huis... lang leve de file
Dat is erg jammer, al helemaal met zo'n gemiddelde snelheid in de filefvdberg schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:49:
Ik heb een andere werklocatie, dus maak nagenoeg geen km meer op de scooter helaas. Oegstgees (nou ja a44 kant, dus rijnsburg/sassenheim eerder) naar Schiedam is me net te ver.
Met dit weer ben ik wel blij met het panoramadak wat helemaal open kan mijn Fiat Stilo Multi Wagon. Alleen zo jammer dat de gemiddelde snelheid op 38 km per uur ligt op de weg naar huis... lang leve de file

83cc kitje ziet er op het eerste gezicht keurig uit, nu heb ik nauwelijks verstand van metaalbewerking, maar het valt me mee hoe weinig gietnaden etc er uitsteken. Zal vanmiddag wel een paar foto's maken
rofl dan is een scoot / brom die 40+ kan sneller :')!fvdberg schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:49:
Ik heb een andere werklocatie, dus maak nagenoeg geen km meer op de scooter helaas. Oegstgees (nou ja a44 kant, dus rijnsburg/sassenheim eerder) naar Schiedam is me net te ver.
en volgens postNL zijn mn banden en schokbrekers aangekomen

hopelijk dit weekend een beetje aardig weer..
bandjes vervangen
achterbrug opschuren en een vers laagje verf geven.
en dan de hele handel weer er onder hangen met nieuwe schokbrekers
404 Signature not found
Bekende carburateur ook...
jep alleen een route die je qua rollerbanken niet wil rijden. en de alternatieve route is zo veel om...SMSfreakie schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:18:
[...]
rofl dan is een scoot / brom die 40+ kan sneller :')!
met 34 km per uur ben je minimaal 1,5 uur bezig.
hehe.. daarom hier een snorfiets en een brommert :-Pfvdberg schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:18:
[...]
jep alleen een route die je qua rollerbanken niet wil rijden. en de alternatieve route is zo veel om...
met 34 km per uur ben je minimaal 1,5 uur bezig.
de 1ne voor mooi weer en korte stukkies en de ander voor iets minder mooi en langere einden
404 Signature not found
Feit! Polderwegen FTW!SMSfreakie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:31:
bebouwde kom is waardeloos voor alles met een motor
Had op de terugweg ook weer een lachen momentje. Ik reed netjes 50 op een doorgaande 60-weg en haalde daar een snorscooter in. Ik had al zo'n vermoeden dat deze iets harder ging dan 30, en inderdaad nadat ik even een beetje in moest houden voor ik een fietser in kon halen zat ie achter me geplakt. Terug naar 3 geschakeld, en het gas opengetrokken, hij keek erg teleurgesteld toen ik wegspoot richting 70
Altijd leuk mensen het na kijken gevenBdK9001 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 17:40:
[...]
Feit! Polderwegen FTW!
Had op de terugweg ook weer een lachen momentje. Ik reed netjes 50 op een doorgaande 60-weg en haalde daar een snorscooter in. Ik had al zo'n vermoeden dat deze iets harder ging dan 30, en inderdaad nadat ik even een beetje in moest houden voor ik een fietser in kon halen zat ie achter me geplakt. Terug naar 3 geschakeld, en het gas opengetrokken, hij keek erg teleurgesteld toen ik wegspoot richting 70
net nog even een groepje elec-fietsers gepest... eerst er braaf achter blijven hangen.. en jawel ze vonden mn lawaai niet zo mooi (metje loopt wat lawaaierig... als of elk moment de zuiger er uit kan donderen
404 Signature not found
Speling op de aandrijfas van de Agility
Kan nog tijden goed gaan maar ook ineens ploffen. Hmm, wat te doen want echt nieuw is hij ook niet meer.
Maar eens over denken morgen en zoeken naar eventuele 2e handjes.

Is mijn daily driver maar wordt ook gebruikt om lekker mee te kunnen toeren.
[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 09-05-2018 19:29 ]
Gaaf apparaat! Is die een beetje betaalbaar? Dan ga ik m misschien wel overwegen als slechtweer brommer.Stoney3K schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:26:
Ik rij trouwens sinds begin april op dit ding rond
[afbeelding]
Is mijn daily driver maar wordt ook gebruikt om lekker mee te kunnen toeren.
@Humma Kavula oh wat klote zeg... Is zelf de lagers vervangen een optie? Anders misschien een tweedehands blok met weinig km op de kop tikken en alles wat nieuwer/beter is aan je eigen blok overzetten.
Nieuwprijs is om en nabij de 1600 euro, maar ze worden binnenkort niet meer geleverd. Dit jaar komt een vernieuwde variant uit die aan de Euro-4 norm voldoet. Tweedehands zijn ze nog wel goed te vinden bij verkopers die hem weg doen omdat ze een motor hebben gekochtBdK9001 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:32:
[...]
Gaaf apparaat! Is die een beetje betaalbaar? Dan ga ik m misschien wel overwegen als slechtweer brommer.
Motorblokje is trouwens niets bijzonders, gewoon een 4-versnelling Lifan motor die je op nagenoeg elke Dax en Monkey replica ook tegenkomt. Dus weinig gezeik met leveren van onderdelen.
Het blijft wel een Chinees dus afwerking laat hier en daar te wensen over als ie uit de fabriek komt, maar als je dat even naloopt dan is het een prima brommer.
Vorig jaar zomer wat gedoe gehad met de scooter waarvoor hij 3x achter elkaar terug moest omdat hij vermogen verloor onderweg, na carburateur schoonmaken, afstellen, kleppen reinigen en stellen bleek de 3e keer de vlotter van de carburateur versleten. Toen al een flinke tijd zonder vervoer en veel gedoe.
Begin van de winter erg veel problemen met starten/afslaan na start (zat al een nieuwe accu in en bougie was ook nog goed), na dat dat verholpen was liep hij gewoon voor geen meter en viel hij continue uit als ik moest remmen. Dat gefixt en een paar weken later weer gedoe, donderdags gebracht en zou zeker zaterdag klaar zijn maar werd einde van de volgende week want ze konden niet vinden wat het was

Koste een godsvermogen maar omdat ik even boos werd omdat ze exact het zelfde hadden gedaan als de vorige keer en het elke keer zoiets is vonden ze dat ik daarin toch wel gelijk had dus uiteindelijk een paar tientjes betaald.
Tussendoor nog een keer "opeens" een lekke band met een groot gat.
Al met al afgelopen jaar denk ca 8x m'n scooter kwijt geweest en vandaag een pl**ris eind van huis vertikte hij het opeens om verder te rijden. Motor blijft gewoon netjes stationair draaien en bij gasgeven doet hij 1~2 sec toeren maken en dan kijkt hij in naar heeeel laag en gaat weer rustig stationair draaien.
De scooter is een Vespa LX50 4T 4V (geel kenteken)en afgelopen 3 jaar is de luchtfilterbehuizing, alle luchtfilters, 2/3x de bougie (van die dure iridium krengen
En dan staat je collega naast jet wiens Fly raar doet en er dan achterkomt dat hij al 2 jaar 0,0 onderhoud gehad heeft
Maargoed vandaag was de druppel, ca. 4km moeten lopen om voorbij de wegafzetting (provinciale weg afgesloten) komen waar mijn vrouw me met de auto kon oppikken en staat de scooter ca. 20km van huis ergens
Dus er gaat een nieuwe scooter komen (of elektrische fiets
Vrouw is voor blauw want dan kan ze ook eens op de scooter, we hebben een helm voor haar liggen maar ze vind op de weg eng en gaat te snel.
Zelf vind ik blauw wat euhm...beperkt omdat je maar 25 mag, opgevoerd 34 maar toch. Nu heb ik geel en rijd ik gewoon lekker door met 54km/u over rustige parallelwegen. Effectief qua kilometers naar werk ietsjes langer maar qua tijd wel sneller dan over drukke fietspaden denk ik.
Maaaaar vooral model is echt wel punt van discussie. Vrouw wil een Vespa punt. Want die zijn mooi en de enkele keer dat ze er dan op rijd...
Ik vind Vespa's ook schitterend maar belachelijk duur en in principe niet nodig aangezien 75%+ wat ik rijd woon-werk verkeer is door weer en wind, daarnaast nog wat van werk naar freelance opdrachten die ik daarnaa(st) doe en af en toe voor of na werk nog even ergens langs wat best wat kilometers kan zijn
Maargoed ik ben natuurlijk een man en erg praktisch ingesteld maar een middenweg die ook mooi is mag best.
Zelf ben ik druk aan het kijken en ben al langer wel gecharmeerd van een Piaggio Fly 4T midnight blue.
Iemand nog tips voor modellen of dingen waar ik als pechvogel en leek op moet letten ?
en met geel HOEF je geen 40+ te rijden.. en tja ik rijd nu weer op een tomosje.. maar na dat ik 2 jaar terug de hyosung verkocht heb ook een tijd niet gereden.. de eerste kilometers ging het best hard voor mijn gevoel
terwijl de Saxonette ook gewoon 32km/h rijd... en 45 op de tomos leek heel hard te gaan

404 Signature not found
Ik snap je punt over de snelheid, dat is vooral bij mijn vrouw. Zelf weinig problemen met die snelheid hoor (hell zelfs op de racefiets niet met 40+
Bovendien op een Vespa van 102Kg leeg gewicht +benzine + ik+ bepaking dan komen we wel rond de 200kg en dat ligt zelfs met windkracht 8 nog stabiel op de weg
De LX50 rijd prima....als hij rijd
vind t inmiddels op de Tomos Revival al niet meer opschieten met 45 op de tellerStoney3K schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:25:
Formaat (en gewicht) van de brommer maakt heel veel uit. 45 op een Tomosje of een Vespa Ciao lijkt echt idioot hard, maar als je op die van mij 45 rijdt dan is het net een suf slakkegangetje.
404 Signature not found
Ik wou hem houden tot de eerste "dure" reparatieSMSfreakie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:16:
wat is de definitie van duur
en hoelang wil je hem nog houden etc etc :-P
@BdK9001 Kan ik niet zelf dus bij de beun ben ik ongeveer €300,- kwijt. Is het dat mij of de scooter waard? Geen idee dus vandaar mijn weifelende bericht.
In principe werkt alles maar onderhevig aan vele kilometers ( mij onbekend want ik kwam er later achter dat hij was terug gedraaid ) en roest op het frame, niet rot maar na 7 jaar weer en wind is het allemaal niet het nieuwste meer. Moeilijke keuze vandaar dat ik morgen eens ga oriënteren wat wijsheid is.
Kwalitatief is er niets beter dan Piaggio/Vespa. Maar uit zijn verhaal maak ik op dat het een tweedehands of misschien wel derdehands is geweest ofzo. Veel kilometers. Misschien niet goed onderhouden in het begin? Het kan ook gewoon een pech geval zijn geweest.SMSfreakie schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:19:
weer een vespa kopen na de bak ellende die je er nu mee hebt gehad.. t klinkt mij niet logisch :-)
en met geel HOEF je geen 40+ te rijden.. en tja ik rijd nu weer op een tomosje.. maar na dat ik 2 jaar terug de hyosung verkocht heb ook een tijd niet gereden.. de eerste kilometers ging het best hard voor mijn gevoel
terwijl de Saxonette ook gewoon 32km/h rijd... en 45 op de tomos leek heel hard te gaan
Als je er al veel aan hebt laten vervangen kan het gunstiger zijn om toch de lagers te laten vervangen, dan heb je in ieder geval een scooter waarvan je weet wat de staat is. Anders zou ik 'm wegdoen en een andere scoren als je budget het toelaat.
@sapphire Dat is wel echt k*t zeg... Zelfs al zou alles perfect gemaakt kunnen worden ben je alsnog het vertrouwen in dat ding kwijt en dus het plezier. Afhankelijk van waar je woont is er misschien nog wel iemand uit dit topic die in de buurt woont en er een blik op wil werpen, al was het maar om 'm als rijdend te kunnen verkopen en van de opbrengst wat anders te kopen.
Mijn ervaring met viertakt is nog wat beperkt, maar het huidige probleem klinkt me als een lek membraan in je carburateur waardoor de gasschuif niet omhoog komt. Een nieuw membraan is wel wat aan de prijs, zeker in verhouding tot de membranen voor de 2-kleps blokjes van Vespa (die je al vanaf €12 ofzo hebt).
@BdK9001 Woon in Rijnsburg (bij Leiden/Katwijk).
De pest is dus dat na elke reparatie hij "gewoon goed zou moeten lopen" maar het euvel vaak nog 1 of 2x de kop op steekt en als het dan echt is opgelost een paar maanden later weer iets anders de kop op steekt.
Nou ben ik absoluut geen kenner/expert maar als de kleppen 3~4x per jaar gesteld en schoongemaakt moeten worden is dat niet echt normaal lijkt me. Idem met de carburateur, volgens mij is dat geen nieuw stukje techniek maar dat ding is in een jaar tijd een paar keer uit elkaar geweest, vlotter vervangen en ultrasoon gereinigd.
Als op een gegeven moment alles is nagekeken en lekker loopt snap ik dat je nog met slijtage en vuil te maken hebt maar toch niet elke 3 maanden ofzo lijkt me
Ben al bij mezelf nagegaan of ik niet gewoon rare dingen doe met de scooter maar in overleg met andere scooterrijders en de scooterzaak tot de conclusie gekomen dat ik zelfs een erg nette scootereigenaar ben. Enige tip die ik mee kreeg was dat euro98 tanken misschien een oplossing kon zijn
Dus of ik heb gewoon 2x onwijze pech qua scooter of de scooterzaak is toch een beetje beun (wat wel apart is aangezien ze alleen scooters doen)
Kwam overigens bij het kijken naar scooters twee leuke tegen een Kymco K-pipe 50cc en een Mash fifty 50cc
Ziet er erg gaaf uit en die Kymco schijnt ook wel lekker te rijden.
Heb serieus overwogen om m'n motorrijbewijs te halen en een 125cc van de bovenstaande brommers

Spul wat er af kwam is ook wel echt in erbarmelijke staat...
Demontage 50cc | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Was daarna bij wijze van troost gaan toeren met de FS1, dat leverde erg veel goedkeurende blikken, zwaaiende Solex-uitstapjes-mensen en zelfs iemand in een caravan die toeterde zodat ik goed kon zien dat 'ie z'n duim opstak
[ Voor 95% gewijzigd door BdK9001 op 10-05-2018 15:38 ]
ai... ja achteraf had ik je dat ook wel kunnen vertellen met dat sym blok Dat is om te voorkomen dat jij niet sym onderdelen plaatst... maar 2 mm is er zo uitgeraspt... alleen een fatsoenlijke stiftfrees die in een hoogtoerige boormachine kan kost serieus geld.... daarvoor kan je hem ook uit laten frezenBdK9001 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:12:
Mijn plan om de 83cc op de Orbit te zetten gaat voorlopig niet door. De opening in het carter is te klein... Scheelt 2 mm in diameter, net genoeg om het niet te laten passen
Ja, het stond zelfs nog op de site die je gelinkt had zag ik net...fvdberg schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:58:
[...]
ai... ja achteraf had ik je dat ook wel kunnen vertellen met dat sym blok Dat is om te voorkomen dat jij niet sym onderdelen plaatst... maar 2 mm is er zo uitgeraspt... alleen een fatsoenlijke stiftfrees die in een hoogtoerige boormachine kan kost serieus geld.... daarvoor kan je hem ook uit laten frezen

Ik zal binnenkort wel even de frees van m'n vader charteren
Mooi zilverkleurig ipv grauw grijs...
Nu alleen nog weer in elkaar zetten

Project caravan staat inmiddels ook bij huis... Dus kunnen we daarmee verder
edit:
tijdens het in elkaar zetten nog bedenken dat je het stukje frame waar oa de buddy op rust nog even te ontroesten en een likje verf te geven..
blijkt er toch iets meer roest aan te zitten dan verwacht

gelukkig zijn de steunpunten nog wel keihard.. maar toch maar eens een opzoek naar een andere..
alleen hoe heet zo iets?
anders wordt het de donor brommer slopen en kijken of die beter is.. en anders die als template gebruiken om een nieuwe te maken van scratch
[ Voor 50% gewijzigd door SMSfreakie op 12-05-2018 13:11 ]
404 Signature not found
Gelukkig valt de schade nu nog mee.
En zit het nu in de hammerrite...
Edit:

Leuk geweest voor vandaag
[ Voor 25% gewijzigd door SMSfreakie op 12-05-2018 18:34 ]
404 Signature not found
Kak, als ik dat had geweten had ik 'm per direct opgehaaldBdK9001 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:26:
Op het moment zou ik graag willen dat ik geen dure vakantie naar IJsland op de planning had staan: 2RU in nieuwstaat voor bijna geen geld
Vaak bu'j te bang!
Edit: Inmiddels weer thuis. Op de terugweg lekker rustig aan gedaan, lekker met 45 over de Lekdijk getoerd (route)
[ Voor 63% gewijzigd door BdK9001 op 14-05-2018 15:07 ]

En bij euroscooters voor 99,95 een hele nieuwe lichtblauwe kappenset besteld, en nieuw cockpitje/tellers.
Rest alleen nog kapjes en dash erop, oliewisseltje, en rijden maar..
De achterband is alleen lek gegaan door een ijzerdraadje van minder dan een MM dik, de band zelf was hagelnieuw.. wat is wijsheid? kan ik het fixen met 'slime' ? of is dat niet aan te raden.
Had na het eten de contactpunten van de FS1 nog even wat bijgesteld, die stonden bljkbaar wat aan de late kant, hij trekt loopt nu veel mooier. Testritje liep alleen een beetje uit de hand met 40km ipv de gebruikelijke 10km
kan ik dan eindelijk veilig reiden
404 Signature not found
Ik zou proberen om de band te (laten) repareren dmv een plug ofzo.mvz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:18:
De achterband is alleen lek gegaan door een ijzerdraadje van minder dan een MM dik, de band zelf was hagelnieuw.. wat is wijsheid? kan ik het fixen met 'slime' ? of is dat niet aan te raden.
Weet niet wat evt een nieuwe band zou kosten, welke maat is het?