Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Net ff de sproeier van m'n metje vervangen.. 42 er uit.. 40 er in.. Bougie nogal donker dus iets te rijk denk ik...
Of teveel olie in de peut..
Maar dat gaan we wel merken... Of 't beter gaat of niet..
De 42 kan er zo weer in.. En heb zelfs een 43 liggen... Alles voor die extra km/h hahaha

Verder als de tomos 250km verder is eens met de gps op een landweg kijken hoe hard 't nou werkelijk gaat..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Net even een LED koplampunit gemonteerd op de DAX.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6KtFD5Tnvfw4ogRYLIvaQDcy/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UncQw5TIZBWqJmaEi3ZNfBJw/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aTl3jWEKJ7l3EiEiLBe5Onlo/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vyx5ykQzgRPqwx2UCJRJNm9x/thumb.jpg

met E keur, en een heel mooi lichtbeeld op straat.
Stadslicht leds zijn die grote witte vlakken, en in het midden 2 powerleds met een reflector erachter.
de reflector is er wel echt op gevormd, dus geen strooilicht :)

Dit trof ik aan onder het achterlicht kapje van m'n Tomos, daar kon ik wel om lachen.. het werkt ook prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WKcQ9TTHvVeWu37QuIV7MrW3/thumb.jpg
SMSfreakie schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:59:
Net ff de sproeier van m'n metje vervangen.. 42 er uit.. 40 er in.. Bougie nogal donker dus iets te rijk denk ik...
Of teveel olie in de peut..
Maar dat gaan we wel merken... Of 't beter gaat of niet..
De 42 kan er zo weer in.. En heb zelfs een 43 liggen... Alles voor die extra km/h hahaha

Verder als de tomos 250km verder is eens met de gps op een landweg kijken hoe hard 't nou werkelijk gaat..
Hoe snel heb je je tomos al gekregen? 't zijn echt heerlijke toermachines :)
Jeugd komt ook altijd ff vragen wat het nou voor ding is, en hoe het in godsnaam kan dat zo'n quote: 'fietsdinges' sneller is dan hun scooter. :>
Heb je op de revival nou wel een benzinemeter zitten? of hebben die dat ook nog niet?

[ Voor 41% gewijzigd door mvz op 10-04-2018 22:38 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
dat is wel een creatieve constructie voor een achter lichtje _O-

de Tomos krijgt iig geen andere carburateur en al die ongein :-) dat laten we lekker origineel
en volgens zn eigen teller al 60+ ( verder kan die niet 8)7 )
en nee een benzine meter zit er niet op.. wel drinkt die gewoon Euro95 en plempt die de olie er net na de carb in..

en een lage oile indicator zit er wel op :-)

[ Voor 81% gewijzigd door SMSfreakie op 10-04-2018 18:03 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:42
Hmmm ken ook een marcel die een vergelijkbare setup had onder een tomos. Juffermans? Of is een 70cc tos een geval waar toevallig alleen marcels op rijden?

[ Voor 29% gewijzigd door fvdberg op 10-04-2018 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
net ff een rondje gescheurd op de Spartamet met sproeier 40 (ipv 42 standaard)

Dat scheelt nogal.. eerst dacht ik van moauw dat valt tegen.. 19,5km/h (met 42 zit die op 21) bij een koud blok....

maar na een kleine kilometer kwam die ineens.. 30,5km/h ( eerder hooguit 27) op een vlakke weg...
voorlopig blijft sproeier 40 dus mooi nog ff zitten... en als de resultaten positief blijven, dan gaat die ook even in een ander blokje.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 14:05
Morgen maar eens kijken voor een Sym Jet 4R snor uit 2014 met 8.000 km op de teller. Iemand nog tips waar op te letten?

Heb hiervoor alleen bromscooters gehad en geen snor.
Nu m'n werk op 4km afstand zit toch maar opzoek gegaan naar een betrouwbare snor.

[ Voor 7% gewijzigd door Purehz op 10-04-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
Vanmiddag even rondje rijden op me Kymco Agility, kom ik in de schuur, achterband plat na 2/5 maand niet gebruikt te hebben, naar BP gereden 2,5 bar er in gedaan, hopen dat ie morgen nog vol is, voorband was overigens nog wel gewoon hard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Purehz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:48:
Morgen maar eens kijken voor een Sym Jet 4R snor uit 2014 met 8.000 km op de teller. Iemand nog tips waar op te letten?

Nu m'n werk op 4km afstand zit toch maar opzoek gegaan naar een betrouwbare snor.
4 km? Dat is echt een afstand om te fietsen, niet voor de scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@Albert020 Maar wel starten lopen toch?
Mijn Agility doet het altijd maar begint toch wel wat (meer) metalige geluiden te maken. Heb het al eens laten checken bij de beun om de hoek maar die kon het niet direct lokaliseren en gaf aan dat alles verder goed is.

Klopt wel aardig want dat was 1 jaar geleden maar ik begin mij eraan te storen dus toch maar weer eens terug. Geen idee ook wat het kan zijn want de koppeling, cilinder, rollers en hoekjes van de nog goede aandrijf pulli(?) zijn al vervangen.
Vrees dat het blok intern zijn beste tijd heeft gehad, KM stand onbekend dus sparen voor wat nieuws vrees ik.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
gop1 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:23:
[...]

4 km? Dat is echt een afstand om te fietsen, niet voor de scooter.
We zitten hier in het brommer/scooter topic..

Daarnaast gaat de auto weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

mvz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:54:
Net even een LED koplampunit gemonteerd op de DAX.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

met E keur, en een heel mooi lichtbeeld op straat.
Stadslicht leds zijn die grote witte vlakken, en in het midden 2 powerleds met een reflector erachter.
de reflector is er wel echt op gevormd, dus geen strooilicht :)

Dit trof ik aan onder het achterlicht kapje van m'n Tomos, daar kon ik wel om lachen.. het werkt ook prima.
[afbeelding]
Haha, die ghetto LED-mod is geniaal 8) Staat 'm erg mooi die koplamp en keurig lichtbeeld ook!
Albert020 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 22:47:
Vanmiddag even rondje rijden op me Kymco Agility, kom ik in de schuur, achterband plat na 2/5 maand niet gebruikt te hebben, naar BP gereden 2,5 bar er in gedaan, hopen dat ie morgen nog vol is, voorband was overigens nog wel gewoon hard.....
Had van het weekend precies hetzelfde met de Orbit, ding was helemaal leeg, maar na even zwoegen met de fietspomp weer vol en inmiddels al 80km verder en band is nog steeds hard (ook nog steeds kaal helaas...)

@Purehz 4km zal wel betekenen dat je relatief veel met een koud blok rijdt, dus iets meer slijtage en ondrehoud opleveren. Verder is de techniek hetzelfde bij brom of snor, alleen is een snor nog verder afgeknepen. Gezien de onverwoestbaarheid van de GY6 (achtige) blokjes zal daar weinig mis kunnen gaan met die Jet 4R. Check wel goed of 'ie goed start bij een koude start en fatsoenlijk trekt, zoals je iets verder naar boven kunt lezen heeft mijn Orbit de nodige probleempjes - dat ligt meer aan de combi van km-stand, slecht onderhoud en C-kwaliteit onderdelen - die vaak lastig te pinpointen zijn. Verder denk ik dat @fvdberg nog wel wat waardevolle tips zal hebben, hij heeft 3 verschillende snorscooters met een GY6 blok staan
Humma Kavula schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:27:
Mijn Agility doet het altijd maar begint toch wel wat (meer) metalige geluiden te maken. Heb het al eens laten checken bij de beun om de hoek maar die kon het niet direct lokaliseren en gaf aan dat alles verder goed is.

Klopt wel aardig want dat was 1 jaar geleden maar ik begin mij eraan te storen dus toch maar weer eens terug. Geen idee ook wat het kan zijn want de koppeling, cilinder, rollers en hoekjes van de nog goede aandrijf pulli(?) zijn al vervangen.
Vrees dat het blok intern zijn beste tijd heeft gehad, KM stand onbekend dus sparen voor wat nieuws vrees ik.
Klinkt als lagers ofzo, maar zou ook een versleten variobus kunnen zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door BdK9001 op 11-04-2018 08:10 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
Humma Kavula schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:27:
Paar keer met kickstart, daarna in 1x elektrische gestart, band is nog hard maar ook nog kaal :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 11-04-2018 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Purehz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:48:

Waar op letten bij een snor... 8000 km.. uit 2014... dat zijn erg weinig KM.
Maar in de basis is het gelijk aan Brom.

Vooral goed luisteren naar de kleppen en de uitlaatgassen koud even bekijken - kleurloos = goed,.

Ik zou beginnen met de oliepijlstok er uit te trekken, ik denk dat je een donkergrijze olie aan gaat treffen oftewel vervangen.

Verder goed de brandstofmeter inspecteren, met veel stilstand loop je grote kans dat deze niet meer werkt.

Trek ook het luikje in de buddy open en voel even goed aan de slangen van het vacuüm contract (onder aan de inlaatbocht) Voel je droogtescheuren... dan moet je inplannen om ze te vervangen, anders krijg je startproblemen.

Daarmee heb je het eigenlijk wel gehad.. ja proefritje maken, en ff goed hoogtoerig rijden , en terug laten zakken richting 1/3e gas.
reageert het vlot? prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-07 07:58
Het was van het weekend echt genieten met mijn Vespa. Weer gewassen en gepoetst. Aankomend weekend wordt het waarschijnlijk weer mooi weer!

Voor de liefhebbers wat foto's.

https://i.imgur.com/8mzvjEt.jpg

https://i.imgur.com/lJBWKFZ.jpg

https://i.imgur.com/5ECDdmP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Lootbox schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:21:
Het was van het weekend echt genieten met mijn Vespa. Weer gewassen en gepoetst. Aankomend weekend wordt het waarschijnlijk weer mooi weer!

Voor de liefhebbers wat foto's.

https://i.imgur.com/8mzvjEt.jpg

https://i.imgur.com/lJBWKFZ.jpg

https://i.imgur.com/5ECDdmP.jpg
Wauw! :9
Daar trek je wel bekijks mee lijkt me :)
Lekker uitlaatje ook, hopelijk heb je een goed slot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
mvz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:24:
[...]

Wauw! :9
Daar trek je wel bekijks mee lijkt me :)
Lekker uitlaatje ook, hopelijk heb je een goed slot :o
Jazeker, bewaak hem met mijn leven :*) . Trouwens ik zet hem ook in geen stad neer zonder toezicht. Puur plezier en recreatie dit. Als ik wil winkelen ga ik wel met de auto ofzo :D

Ik probeer hem ook beetje te weren van social-media, sowieso foto's met onherkenbare plaats etc. _/-\o_ . Maar ja, volg dit topic best lang, jullie posten allemaal toffe foto's, dus dacht : laat ook maar wat foto's linken. >:)

Binnenkort komt er een topcase op in dezelfde kleur/stijl en rugkussen met een admore lighting LED-bar en nog wat polini onderdelen O-)
en er staan nog wel wat dingen op de planning angeleye, bitubo schokbrekers, zelioni schijf en brembo remklauw etc.

Is gewoon een never-ending ongoing project, lol :D. Elke hobby kost nou eenmaal geld

[ Voor 34% gewijzigd door Lootbox op 11-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Purehz
@BdK9001 & @fvdberg

Bedankt voor de tips, ga ze meenemen.
Binnenkort volgt een foto, mocht ik overgaan tot aankoop.

Later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:54
mvz schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:54:
[...]
[afbeelding]
Mooi stukje huisvlijt! :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Ik heb de oorzaak van de hoogtoerigheid van de Jet gevonden: een te lange snaar...

Had eerst de poelie gewisseld met de Orbit, maar dat leverde niks op. Toen ik teleurgesteld de boel weer wilde terugbouwen viel me ineens op dat ik twee verschillende snaarlengtes vast had. Toen de korte in de Jet gestoken en de lange in de Orbit en ineens had ik een snelle Jet (koud 57 op GPS bij 8000 toeren ipv 50 bij 8500) en een goed trekkende doch ietwat trage (44 bij max toerental) Orbit.

Dus dat wordt een nieuwe snaar en voor beide scooters lichtere rollen bestellen (5.5 gram voor de Orbit en 7 gram voor de Jet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Purehz
Sym Jet 4 R

Dit is hem geworden! Een Sym Jet 4 R met net geen 8000 km op de teller. Trouwens ook nog een 2takt, zal een van de laatste zijn.

Startte goed, elektrische start & kick. Trek niet echt op, maar misschien ben ik verwend met mijn vivacity.

Van het weekend maar eens kijken, moet nog wel wat onderhoud gebeuren. Maar voor max 100 euro ben je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Purehz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:24:
[afbeelding]

Dit is hem geworden! Een Sym Jet 4 R met net geen 8000 km op de teller. Trouwens ook nog een 2takt, zal een van de laatste zijn.

Startte goed, elektrische start & kick. Trek niet echt op, maar misschien ben ik verwend met mijn vivacity.

Van het weekend maar eens kijken, moet nog wel wat onderhoud gebeuren. Maar voor max 100 euro ben je een heel eind.
Verwarrende naam dan met Jet 4 8)7 Hij staat er wel keurig bij! Ik denk dat met een beetje liefde dat 'ie ook een stuk sneller trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
niks mis met een mooie 2takt :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
BdK9001 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:24:
[...]

Verwarrende naam dan met Jet 4 8)7 Hij staat er wel keurig bij! Ik denk dat met een beetje liefde dat 'ie ook een stuk sneller trekt.
Volgens mij is dat enkel model naam.
Eerst had je:
Sym Jet
Opvolger is de:
Sym Jet 4
En huidige type heet:
Sym Jet 14

Maar inderdaad, klinkt niet echt logisch :p

[ Voor 5% gewijzigd door Purehz op 11-04-2018 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Om het nog verwarrender te maken: de Jet 4 is viertakt, de Jet 4R is tweetakt :P

Maar goed, hoog tijd om mijn tweetakt jet eens te bestijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
Purehz schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:24:
[afbeelding]

Nice, ziet er nog goed uit. Hoe hard rijdt die nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Lootbox schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:03:
[...]

Nice, ziet er nog goed uit. Hoe hard rijdt die nu?
Op de GPS max 35 gereden gisteren toen ik een klein stukje heb gemeten.

Qua uiterlijk ziet de Sym er prima uit! Toch weer een stuk moderner dan mijn vivacity brom uit 2008. Digitale teller etc.
Tot nu toe zeker tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
o ja van die laatste jet was er tot een jaar of 2 geleden ook nog een 2 takt.. Helaas ken ik die totaal niet, weet niet eens of er hetzelfde blok onder zit als de oer jet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

De Jet klonk de laatste week wat zwaarder dan ik gewend was (alsof ie veel te rijk stond) en het werd alleen maar erger. Sinds gister dat er een vibrato bij, voornamelijk op hobbelige stukken.

Vanmorgen werd het toch wel pijnlijk luid allemaal, dus even gekeken of er geen gat in de uitlaat zat. Dat gelukkig niet, maar de uitlaat is losgetrild... Vraag me af of er überhaupt moeren op de tapeinden gezeten heeft gezien het roest en vuil dat er op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vanavond wordt m'n Tosje verkocht.. :'(
Ergens vind ik 't jammer.. maar doe 'm toch weg.. in perfecte staat, alles zelf opgeknapt en geupgrade.
Zal je net zien dat net nu vandaag, vlak voor verkoop, de km-teller kabel is geknapt.
Straks wordt ik een van de vele adverteerders op marktplaats met 'perfect, alleen de kilometerteller doet het niet, dit is tientjes werk' 8)7 ( bij de Tomos is het inderdaad ziek makkelijk te doen )

Wat o wat zal ik er eens voor in de plaats nemen :)

Dacht toch aan een scooter zodat m'n 'din achterop mee kan op ritjes :9
Maar shop wel aan de onderkant van de markt, omdat ik toch zelf de boel wel fix.

[ Voor 25% gewijzigd door mvz op 13-04-2018 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vanaag de Tomos al even uitgelaten.. 59km op de gps...

Nog niet helemaal wat 't moet zijn

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Vandaag een retro scoot opgehaald, voor heeeel weinig. 8000km op de teller, en motorisch prima in orde.

maar hij trekt als een malle naar rechts.. het voorwiel staat van voren gezien zo " / " - oorzaak, men is er mee gevallen.. nou ben ik niet zo bang voor een challenge.

todo :

voorvork vervangen, mogelijk nog wat misc. delen. ( kapjes zitten erop gekit.. )
schokdempers wellicht.
verlichting en bekabeling is een grote rommel, engine start/stop bedient de koplamp, maar alleen het stadslichtje.. knippers doen niks, achterlicht doet niks.. buddy slot is afgebroken.. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
mvz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:54:
Vandaag een retro scoot opgehaald, voor heeeel weinig. 8000km op de teller, en motorisch prima in orde.

maar hij trekt als een malle naar rechts.. het voorwiel staat van voren gezien zo " / " - oorzaak, men is er mee gevallen.. nou ben ik niet zo bang voor een challenge.

todo :

voorvork vervangen, mogelijk nog wat misc. delen. ( kapjes zitten erop gekit.. )
schokdempers wellicht.
verlichting en bekabeling is een grote rommel, engine start/stop bedient de koplamp, maar alleen het stadslichtje.. knippers doen niks, achterlicht doet niks.. buddy slot is afgebroken.. etc.
Haha aardig project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vandaag eens wat China shopping gedaan voor wat cosmetische zaken...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Gister bij de Jet en de Orbit de rollen vervangen door lichtere exemplaren. Een hele gram lichter bracht niks positiefs (Jet zat bij 7500 toeren al te ver buiten z'n powerband om lekker te trekken, dat was wel anders toen de uitlaat nog los zat :P), dus uiteindelijk gegaan voor een halve gram, jet trekt nu keurig door met 7000 toeren tot de vario dicht is (was eerst 6500), Orbit trekt ook prima en loopt 50 op GPS, tot ie warm is... Na 5-10 minuten rijden kakten de trekkracht en snelheid behoorlijk in, bij thuiskomst bleek de kleppendeksel weer olie te lekken.

De oorzaak is dat er twee schroefdraden semi-dol zijn, dit had ik al eens succesvol met een soort ghettomod (loctite+vloeibare pakking+overmaat zelftappende bout) opgelost, maar sinds het kleppen stellen is het probleem dus weer terug. Niet geheel onlogisch omdat het aliminum volgens mij zacht genoeg is om tandafdrukken in achter te laten. Is wel een mooie aanleiding om de Jymco cilinder (en ongetwijfeld dito kop) te vervangen door iets interessanters (een leuke 80cc met snelle nokkenas ofzo O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door BdK9001 op 15-04-2018 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Beginnetje gemaakt aan de retro.. spul besteld... valt best mee kwa prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TLcwAtiJg3X6pzTMks21frpg/thumb.jpg

beginnen met demonteren dan maar, er loopt alleen een remleiding en km-kabel naartoe, dus voorwiel/vork verwijderen is makkelijk, denk je..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YQdDCbpmG1vVRO8HUJXv7ley/thumb.jpg

totdat je vol goede moed begint aan deze moer.. maar er achter komt dat die geheel vastgerot zit.. :'(
heb staan huffen en puffen, maar geen beweging.. iemand nog een gouden tip? of zal ik 'm af moeten slijpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NxsGO8voZ9rO0AXMu2feXoUZ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Holy mowly, die zit wel heel goed vastgerot ja :X Slijpen zou bijna nog het makkelijkst zijn ja. WD-40 of iets, grote steek/ringsleutel en een flinke klap van een hamer ook al geprobeerd natuurlijk?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
WD40 -> paar uur laten.. nogmaals WD40.. nog een paar uur laten dit enkele malen herhalen en daarna met een grote ringsleutel (en eventueel verlengen voor meer kracht) ?

mooiste is als je de ringsleutel kan borgen dat deze er echt niet af kan springen..
en als je schok therapie gaat toepassen.. probeer het ook eens de andere kant uit... als er maar 1x beweging in komt

[ Voor 18% gewijzigd door SMSfreakie op 15-04-2018 19:56 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

WD40 wegflikkeren en echte kruipolie gebruiken, zoals imal

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
-tom-562 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:57:
WD40 wegflikkeren en echte kruipolie gebruiken, zoals imal
bij gebrek aan ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
WD40 is geen alternatief. ken eigenlijk ook geen echte toepassing voor die rommel anders als lapmiddel Het is enkel een vochtverdrijver, en daar is het prima voor. andere zaken zijn bij effecten waar het nergens eigenlijk uit blinkt.

IMAL is inspuiten - Komt niet los? Nogmaals inspuiten en even wachten... minuutje of 5-10
Nog niet los? uitboren... want het komt nooit meer los.

Inspuiten bij monteren betekend dat er wat koolstof achter blijft wat voorkomt dat het vast rot.
Bij gebrek aan kopervet een prima optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ben er ook niet gek op.. bij de Revival ook overal kopervet aangesmeerd... hoop dat het tegen de tijd dat het weer los moet het nog los komen wil :)

inmiddels een km of 40 verder de Saxonette met sproeiertje 40... bevalt nog steeds prima..
koud blijft t wat kanslozer lopen tov de 42 maar goed als die op temperatuur komt gaat t veel beter :-)

en bij koud kan je hem gewoon wat afsmoren.. handig die handmatige choke ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Omdat de Orbit met z'n lage compressie en olielekkage door dolle schroefgaten wel toe is aan een nieuwe cilinderkit + kop heb ik maar eens een wishlistje gemaakt op AliExpress voor een 80cc conversie. Kost me evenveel als een gebruikte 50cc cilinderkit + kop op marktplaats 8)

Enige waar ik over twijfel is welke klepdiameter ik moet nemen, kan kiezen tussen 18mm inlaat + 16mm uitlaat uit of 23mm inlaat + 20mm uitlaat. Volgens deze tool zou 18+16 genoeg moeten zijn voor een 80cc tot 9000 toeren van voldoende flow te voorzien (boring 47mm slag 39mm), maar ergens anders vind ik weer dat boring * 0.6 de ideale maat is voor een inlaatklep (in dit geval 47 * 0.6 = 28).

[ Voor 22% gewijzigd door BdK9001 op 16-04-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Nou, de voorvork is er af.. uiteindelijk de moer doorgeslepen met dremel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJg7v0x65W0tvkEwmVjBuEG6/thumb.jpg

probleem 2: de vorige eigenaar heeft de sierkapjes met 2 componenten epoxy/vloeibaar staal op de swing-arm geplakt.. resultaat, die swinged niet meer.. en hij moet los want ik heb 't wiel nodig :'( :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fvdberg
ok, overal de gasbrander dus op zetten.... zal er aan denken als ik mijn vacuüm gestuurde benzinekraan die in mijn benzine tank gedraaid zit ga vervangen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
mvz schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:54:

todo :

schokdempers wellicht.
haha die paardesticker voorop... heeft zeker een heel dik paarde meisje (zo eentje van Bokt!) op gereden? het rugsteuntje is ook afgebroken.... Dat was haar nog dikkere vriendin :P

Ben nu niet meer de enige met een retro... Wordt dit de nieuwe trend in dit topic? Chinese meuk is leuk...

Stiekum zijn ze echt niet zo verkeerd op de benzine inhoud na...de prijzen van onderdelen zijn ook laag....

heb je een vrieskist? gooi die voorvork er in... epoxy vind de vriezer echt niet leuk.... daarna zal je zien dat ze er af komen...

[ Voor 5% gewijzigd door fvdberg op 18-04-2018 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
BdK9001 schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:09:
Omdat de Orbit met z'n lage compressie en olielekkage door dolle schroefgaten wel toe is aan een nieuwe cilinderkit + kop heb ik maar eens een wishlistje gemaakt op AliExpress voor een 80cc conversie. Kost me evenveel als een gebruikte 50cc cilinderkit + kop op marktplaats 8)

Enige waar ik over twijfel is welke klepdiameter ik moet nemen, kan kiezen tussen 18mm inlaat + 16mm uitlaat uit of 23mm inlaat + 20mm uitlaat. Volgens deze tool zou 18+16 genoeg moeten zijn voor een 80cc tot 9000 toeren van voldoende flow te voorzien (boring 47mm slag 39mm), maar ergens anders vind ik weer dat boring * 0.6 de ideale maat is voor een inlaatklep (in dit geval 47 * 0.6 = 28).
waarom 47mm als je ook 50mm kan krijgen... qua kleppen: groter is altijd beter... zowel in als uitlaat.. maar met een 23mm inlaatklep is een 23mm carb ook een optie al denk ik dat 19 mm CVK carb wel groot zat is met een sproeier in de range 92-98... kost je iets van 12 euro op ebay. en je zou er zwaardere klepveren op kunnen zetten. dan ga je zeker weten over de 9000 heen.

[ Voor 3% gewijzigd door fvdberg op 18-04-2018 01:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fvdberg schreef op woensdag 18 april 2018 @ 01:00:
ok, overal de gasbrander dus op zetten.... zal er aan denken als ik mijn vacuüm gestuurde benzinekraan die in mijn benzine tank gedraaid zit ga vervangen :P
Maak je dan wel een mooie video?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
O ja hoor... zorg wel dat ik hem eerst even af tap. Voorlopig is ding nog op de zijde route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
En goed laat luchten haha

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

fvdberg schreef op woensdag 18 april 2018 @ 01:22:
[...]

waarom 47mm als je ook 50mm kan krijgen... qua kleppen: groter is altijd beter... zowel in als uitlaat.. maar met een 23mm inlaatklep is een 23mm carb ook een optie al denk ik dat 19 mm CVK carb wel groot zat is met een sproeier in de range 92-98... kost je iets van 12 euro op ebay. en je zou er zwaardere klepveren op kunnen zetten. dan ga je zeker weten over de 9000 heen.
Ik denk dat het vooral psychisch is, 80cc klinkt veel minder groot dan 100 :p maar qua prijs scheelt het inderdaad niks, dus zaak daar ook eens een lijstje voor maken. Misschien ook maar een wat zwaardere eindoverbrenging erbij gooien, dan kan ie lekker laag in z'n toeren blijven als ik rustig aan doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
de 50mm wordt verkocht als 100, maar als je het met bore x stroke uitrekend kom je op 83 cc...
47mm echter is eerder 75 cc.. en idd lekker laag in toeren maakt ook dat je top hoger is...
mits je voldoende kracht hebt...

[ Voor 28% gewijzigd door fvdberg op 18-04-2018 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Haha in dat geval ga ik zeker voor de 50mm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ps3gamer91
  • Laatst online: 09:40
Ik heb een oude vespa ciao. Een tijdje terug reed ik naar een winkel en net voordat ik stilstond chokte ik de motor. Ik hoorde opeens een grote 'puf' uit de uitlaat komen. Sindsdien start ie moeilijk en kan ik hem niet stationair laten lopen. Ik denk zelf dat het de carburateur of een verkeerd bezine/olie mengsel is. Heeft iemand hier een idee wat handig is om nu te doen? Veel scooterwinkels willen niet aan zo'n oud ding beginnen, dus moet ik 't zelf gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ps3gamer91 op 18-04-2018 11:01 ]

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Ik ga ook voor de 50mm

al is er ook nog een 90 cc Naraku..van 52.4mm maar die kost een flinke duit... 170 euro
https://www.scooterdiscou...-4t-kymco-china-90cc.html

groter gaat echt niet passen. en daar is helaas geen clone van

7 PK... dat is echt huge..

en met die chinees zit je ook in die richting... met bijbehorende nokkenas... verhoogde kleplichters...

6.5 PK moet daar zeker uit komen.

ter referentie: Mijn Canta motor (lifan) met dezelfde slaglengte (stroke) van 196 cc zit rond de 13 PK @8000 toeren met een kleinere 16mm carb en zondergrotere kleppen/ verhoogde kleplichters. Wel heeft die opgeruimde inlaat en uitlaatpoorten

dat zijn normaal 2 takt vermogens voor 50 CC's zonder zware modificaties Dus hoop dat het weer als vanouds gaat rijden.

en daar kan ik er een stuk of 4 van vergriepen voor ik aan die 170 euro zit.

ben er alleen nog niet helemaal uit waar ik exact wil bestellen... of dat Engeland of China wordt... Engeland heb ik lekker snel, maar China is iets goedkoper. Kwaliteit is allemaal hetzelfde...

Ach salaris komt over 5 dagen dus heb nog even tijd.

edit: http://www.49ccscoot.com/faq/whichkit.html staat echt veel info op

[ Voor 43% gewijzigd door fvdberg op 18-04-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ps3gamer91 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:54:
Ik heb een oude vespa ciao. Een tijdje terug reed ik naar een winkel en net voordat ik stilstond chokte ik de motor. Ik hoorde opeens een grote 'puf' uit de uitlaat komen. Sindsdien start ie moeilijk en kan ik hem niet stationair laten lopen. Ik denk zelf dat het de carburateur of een verkeerd bezine/olie mengsel is. Heeft iemand hier een idee wat handig is om nu te doen? Veel scooterwinkels willen niet aan zo'n oud ding beginnen, dus moet ik 't zelf gaan doen.
Beginnen met schoonmaken...

En verder weet ik niet helemaal hoe de aanvoer geregelt is maar dat zal met een membraam zijn denk ik.. Mogelijk dat die niet goed meer functioneerd

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Dat is wel een lekkere berg power, volgens mij zit ik daar met de FS1 nog niet eens aan. Ik ga sws bij AliExpress bestellen, nu nog ff zoeken naar ontdekken waarbij de verzendkosten meevallen... D goedkoopste sets kosten met zoveel aan verzendkosten dus ben dan beter af met een wat duurdere. Ik krijg vrijdag loon, maar ben dan weg tot maandag, dus heb nog ff om er over na te denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Ps3gamer91 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:54:
Zo'n puf-geluid is nooit fijn, dat was voor mijn vorige Jet het begin van het einde. Zou inderdaad eerst eens de boel openmaken en schoonmaken en misschien ook even compressie testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Bij mij was die puf ook het einde bij de jet.
Dag zuigerveren, dag zuigerwand.

Probleem is dat je een flinke klus gaat krijgen en qua geld... tja het begint bij 5 tientjes inc pakkingset...

met een uur of 2 sleutelen als alles los komt en niets breekt ben je er...

Uiteraard met het risico dat ook je krukas, keerringen en lagers gaar zijn... dan kan de geldkraan open. en dat risico heb je.

Daarom begint de winkel er niet aan. dan ben je 350+ euro in een brommer met een restwaarde van nagenoeg niks aan het investeren. (de liefhebberswaarde is wat anders... ik geef er een paar 10 tjes voor... lopend, heb er namelijk niks mee.)

hier in het topic zie je de chinese meuk (scooters met gy6 blokken) op komen... dat heeft ook zo zijn redenen. o.a. goedkope beschikbaarheid van nieuwe onderdelen. Maar wij sleutelen dan ook zelf.

2 takt is hoe geniaal ook gewoon klaar en een 4 takt GY6 is de "Minarelli van nu"
Snelheid en vermogen zijn voor leuke prijzen toegankelijk.

En als die milieuzones nog meer op komen...dan zit je met een gy6 van +/- 2011 of nieuwer voorlopig nog veilig en zeker een optisch wat minder nette koop je met een lage km stand makkelijk onder de 200 euro....

[ Voor 57% gewijzigd door fvdberg op 18-04-2018 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
hmm... https://k-parts.nl/cilind...y6-kymco-50cc-4-takt.html
Airsal heeft ook een cylinder kitje.

Eerst maar eens een chinese kit met kop bestellen... klapt ie weg... dan die airsal dr onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Milieuzones.. Ook al voor bromtollen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Amsterdam... alles voor 2011 komt er niet in. 2010 kan je een ontheffing voor krijgen mits 4 takt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fvdberg schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:24:
Amsterdam... alles voor 2011 komt er niet in. 2010 kan je een ontheffing voor krijgen mits 4 takt
scheelt dat ik daar toch niet kom :P

en anders zijn er nog wel manieren om er onderuit te komen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Zorgen dat je geen boa of agent tegenkomt. Plaat afplakken met ducttape

[ Voor 76% gewijzigd door fvdberg op 19-04-2018 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

@fvdberg Ik denk dat ik voor dit setje ga voor de Orbit. Alles in 1 koop en geen verzendkosten. Had veel goedkopere sets gevonden, maar dan komt er nog 50-80% aan verzendkosten bij...

Voor de FS1 heb ik ook nog voor een slordige €75 een lijstje gemaakt:
- achtertandwiel 39
- borgplaat achtertandwiel
- nieuwe ketting
- kettingpons
- voorremkabel
- onbegrensd rubber tussen luchtfilter en frame
- verse accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
dat is wel een erg mooi compleet setje inderdaad! en sproeier 90... die lijkt me ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fvdberg schreef op donderdag 19 april 2018 @ 07:10:
Zorgen dat je geen boa of agent tegenkomt.
ik wou het niet noemen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
ik had eerst staan kentekenplaat jatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik ga wellicht dingen vragen die ik reeds al had gevraagd, maar kan het niet meer terugvinden 8)7

1. Als ik een scooter zou nemen (ja ik ben er toch nog mee bezig) dan kan ik deze niet in de schuur kwijt en zou deze dan met een hoes buiten moeten blijven staan.
In hoeverre is dit verstandig ?
Goed een auto staat ook buiten, maar heb het idee doordat een scooter wat meer open is dat het wellicht een probleem zou kunnen zijn ?

2. Ik krijg gewoon niet helder hoe de kosten per maand zullen zijn voor het rijden ermee.
Het is natuurlijk afhankelijk hoe je ermee omgaat en hoeveel geluk je ermee hebt dat kan je natuurlijk met een auto ook hebben, maar is er niet ergens een overzicht met duidelijke kosten wat je zoal per kilometer kunt verwachten.

Ik krijg op dit moment 19ct per kilometer en ben dus benieuwd of dit de kosten dekt bijvoorbeeld.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
1. dat is afhankelijk van of jij hem bij houdt, poetst, in de was zet e.d. Hier staan ze allemaal buiten. Ze worden grofweg 2x per jaar grondig gedaan in de wasbox, voor de winter en na de winter.

Verder gemiddeld eens per 3 maanden een spons en wash and shine.
chroom krijgt af en toe ene laagje vaseline. Ze staan niet onder hoezen.

Ik zie het niet als een probleem. binnen is altijd beter, maar hoezen is ruk. waaien weg/stuk en is onpraktisch.

2. Dat is helemaal afhankelijk van je scooter en het verbruik. of je onderhoud zelf doet of uitbesteed. Ik kan het je echt niet zeggen... met 19 cent kan je in princiepe makkelijk af voor de vaste lasten en benzine.. maar hoeveel het echt scheelt hangt echt van je andere kosten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

MdO82 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:39:
Ik ga wellicht dingen vragen die ik reeds al had gevraagd, maar kan het niet meer terugvinden 8)7

1. Als ik een scooter zou nemen (ja ik ben er toch nog mee bezig) dan kan ik deze niet in de schuur kwijt en zou deze dan met een hoes buiten moeten blijven staan.
Goed een auto staat ook buiten, maar heb het idee doordat een scooter wat meer open is dat het wellicht een probleem zou kunnen zijn ?

2. Ik krijg gewoon niet helder hoe de kosten per maand zullen zijn voor het rijden ermee.
Het is natuurlijk afhankelijk hoe je ermee omgaat en hoeveel geluk je ermee hebt dat kan je natuurlijk met een auto ook hebben, maar is er niet ergens een overzicht met duidelijke kosten wat je zoal per kilometer kunt verwachten.

Ik krijg op dit moment 19ct per kilometer en ben dus benieuwd of dit de kosten dekt bijvoorbeeld.
1. Die van mij staan ook buiten, mijn daily driver onder een afdak, de schakelbrommer onder een hoes en de hobbymeuk staat los. Het belangrijkste is zorgen dat de boel niet gaat roesten, dus de boel goed schoonhouden en al het blanke metaal zo nu en dan in de olie/siliconenspray zetten. Als je dat niet doet werkt het ook wel, maar dan krijg je meer oppervlakkige roest.

2. Qua kosten kan het denk ik makkelijk uit. De grootste impact komt van je afschrijving en onderhoud. Brandstof is een lachertje met het verbruik (bij mijn Jet ongeveer 6ct/km bij 1:24, bij de FS1) van zo'n ding en verzekering zit tussen de €5 en €15/mnd afhannkelijk van je dekking (ik betaal €75/jaar voor WA).

Als ik de Jet 3 jaar hou kom ik uit op:
Verzekering: 75*3 = 225
Aanschaf: 400
Onderhoud (alles zelf behalve banden): 90*3
Brandstof: 5000*€0.06 * 3 = 900
----------------------------------------------------------------++
€1795 (= €598/jr of 12ct/km)

Ter vergelijking, mijn auto kost me aan vaste lasten alleen al ruim €1300/jr (WA, wegenbelasting, 1x beurt+APK) en dan nog €100 aan brandstof per maand)

[ Voor 3% gewijzigd door BdK9001 op 19-04-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
fvdberg schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:01:
1. dat is afhankelijk van of jij hem bij houdt, poetst, in de was zet e.d. Hier staan ze allemaal buiten. Ze worden grofweg 2x per jaar grondig gedaan in de wasbox, voor de winter en na de winter.

Verder gemiddeld eens per 3 maanden een spons en wash and shine.
chroom krijgt af en toe ene laagje vaseline. Ze staan niet onder hoezen.

Ik zie het niet als een probleem. binnen is altijd beter, maar hoezen is ruk. waaien weg/stuk en is onpraktisch.

2. Dat is helemaal afhankelijk van je scooter en het verbruik. of je onderhoud zelf doet of uitbesteed. Ik kan het je echt niet zeggen... met 19 cent kan je in princiepe makkelijk af voor de vaste lasten en benzine.. maar hoeveel het echt scheelt hangt echt van je andere kosten af
BdK9001 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:02:
[...]

1. Die van mij staan ook buiten, mijn daily driver onder een afdak, de schakelbrommer onder een hoes en de hobbymeuk staat los. Het belangrijkste is zorgen dat de boel niet gaat roesten, dus de boel goed schoonhouden en al het blanke metaal zo nu en dan in de olie/siliconenspray zetten. Als je dat niet doet werkt het ook wel, maar dan krijg je meer oppervlakkige roest.

2. Qua kosten kan het denk ik makkelijk uit. De grootste impact komt van je afschrijving en onderhoud. Brandstof is een lachertje met het verbruik (bij mijn Jet ongeveer 6ct/km bij 1:24, bij de FS1) van zo'n ding en verzekering zit tussen de €5 en €15/mnd afhannkelijk van je dekking (ik betaal €75/jaar voor WA).

Als ik de Jet 3 jaar hou kom ik uit op:
Verzekering: 75*3 = 225
Aanschaf: 400
Onderhoud (alles zelf behalve banden): 90*3
Brandstof: 5000*€0.06 * 3 = 900
----------------------------------------------------------------++
€1795 (= €598/jr of 12ct/km)
Dank jullie voor het antwoorden ik ga het meenemen in mijn overweging :)

All-Risk lijkt met niet zo heel verstandig voor een scooter ouder dan 3 jaar (sommige verzekeringen doen het ook niet) volgens mij betaal je dan meer voor wat je krijgt.
Hooguit zal ik een WA+ kunnen nemen, maar zoals jullie al aangeven is dit natuurlijk afhankelijk wat je neemt.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
fvdberg schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:33:
[...]

ik had eerst staan kentekenplaat jatten...
Denk dat dat met m'n tomosje direct opvalt

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

BdK9001 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:08:
Klinkt als lagers ofzo, maar zou ook een versleten variobus kunnen zijn.
Probleem gevonden, bendix starter was het euvel.. Ding rammelde schijnbaar uit zijn voegen maar werkte nog feilloos, het distributie blok/huis werkte als een klankkast waardoor het klonk alsof het blok uit elkaar rammelde.
Maar goed, de kymco is weer onverwoestbaar :+

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
MdO82 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 11:39:

1. Mijn Yamaha TZR staat al 2 jaar buiten, onder een goede motorhoes van DS Covers, en opzich kan dit prima. Je hebt natuurlijk wel wat sneller roestplekjes die je soms even weg moet poetsen en je zult er wel wat meer onderhoud aan overhouden maar het is niet dat ie er kapot van gaat.

2. Kosten vallen heel erg mee. Ik rij ongeveer 300km per maand en hoef daarvoor 1x in de 3,5 weken te tanken. Op 1 tank van 10 liter rij ik 240km dus dat zijn echt de kosten niet. Dan heb je bij een 2takt natuurlijk nog de olie, kost een tientje voor een liter en dat gaat meestal een stuk of 5 tankbeurten mee. WA verzekering kost voor mij 12 euro per maand. De meeste kosten gaan (in ieder geval bij mij) in het onderhoud zitten. Er zijn nou eenmaal veel onderdelen die regelmatig even wat onderhoud nodig hebben of vervangen moeten worden. Nu scheelt het dat ik best veel zelf kan doen, maar als je hier de tijd, vaardigheden of het gereedschap niet voor hebt en je brengt em voor alles naar de brommerboer kunnen de kosten aardig oplopen. Ligt ook heel erg aan je brommer/scooter natuurlijk, en de leeftijd daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
gewoon 2T olie bij de Action van 3,99 de liter doen mijn metjes het prima op?

eerder toen ik nog een Hyosung scooter had ging er gewoon 10W40 in de olietank..

daar heeft die een dikke 15K prima op gelopen.. :-)

maar goed die heeft zelfs op 50/50 mix van benzine / diesel gelopen :D :+
Starte wel kut als t koud was.. maar als die lekker warm was kreeg die ineens een trap na in performance

[ Voor 67% gewijzigd door SMSfreakie op 20-04-2018 11:05 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gfhoihoi72
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-02 17:41
SMSfreakie schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:01:
gewoon 2T olie bij de Action van 3,99 de liter doen mijn metjes het prima op?

eerder toen ik nog een Hyosung scooter had ging er gewoon 10W40 in de olietank..

daar heeft die een dikke 15K prima op gelopen.. :-)

maar goed die heeft zelfs op 50/50 mix van benzine / diesel gelopen :D :+
Starte wel kut als t koud was.. maar als die lekker warm was kreeg die ineens een trap na in performance
Tuurlijk werkt het wel, maar voor hoelang is meer de vraag. 2takt loopt op vrijwel elke brandstof/olie combinatie, maar het slijt nou eenmaal sneller op lange termijn. Mijn brommer zit nu op de 30k, nooit onderhoud aan de motor zelf nodig geweest (op een paar nieuwe bougies na dan). Dan geef ik toch liever een paar euro meer uit aan goede olie, scheelt een hoop tijd en uiteindelijk scheelt het qua kosten op lange termijn niet veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
2takt krijgt toch continu aanvoer van olie. Ipv een 4 takt die tich kilometers z'n olie moet hergebruiken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
5 tankbeurten op een liter olie? Dan zal ie flink roken... das nog steviger als 1:25.
Mijn jet verstookte een liter olie op 2000 km

Overigens heb ik momenten gehad waarbij de opbrengst van de oliepomp het enige was waarop ik nog compressie had. Na het vervangen van de veren was het klaar.

[ Voor 37% gewijzigd door fvdberg op 22-04-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Ben lekker aan het toeren door de bollenvelden en velen met mij. Een hele club met honda daxjes, monkeys en clonen daarvan... veel klassiek spul als puchjes. Echt leuk! Net van voorhout naar zandvoort en terug gereden.

Even getankt... 1.67 liter op 87km totaal, want niet de meest logische route gereden.

Die agm retro rijdt heerlijk zuinig! Overigens ligt de gemiddelde snelheid onder de 30. Harder hoeft echt niet. Topdagje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Is er trouwens een handige manier om te checken of je oliepomp z'n werk goed doet?

Heb hem al ontlucht, (olietank leiding tot de pomp en pomp zelf) maar in het slangetje naar 't blok zit een nog een heel klein luchtbelletje welke zich wel richting het blok verplaatst maar echt snel gaat 't niet...

Nu mik ik er ivm nieuwe cylinder en zuiger gewoon nog ff brommix in voor wat extra smering (mist ank bij het wegtrekken hèhè) maar als het straks allemaal in orde is wil ik gewoon e95 kunnen tanken en vertrouwen op de oliepomp..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
hoe kan je het testen... mengsmering dr in.... en een km of 25 rijden met de slang los in een plastic bekertje ofzo..
Geen idee eigenlijk... ik kijk meestal in het inlaatspruitstuk, als dat te droog is, dan is de pomp verrot. bij de jet is deze helemaal vettig.

[ Voor 41% gewijzigd door fvdberg op 23-04-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja maar als ik het slangetje van het inlaatspruitstuk haal trekt die daar valse lucht? kan er natuurlijk een een dopje op drukken

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
ja uiteraard trekt ie dan valse lucht... slangetje dr op... een kruiskop bitje (beun oplossing) houdt hem vervolgens prima luchtdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

BdK9001 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:12:
@fvdberg Ik denk dat ik voor dit setje ga voor de Orbit. Alles in 1 koop en geen verzendkosten. Had veel goedkopere sets gevonden, maar dan komt er nog 50-80% aan verzendkosten bij...

Voor de FS1 heb ik ook nog voor een slordige €75 een lijstje gemaakt:
- achtertandwiel 39
- nieuwe ketting
- kettingpons
- voorremkabel
- onbegrensd rubber tussen luchtfilter en frame
- verse accu
Bovenstaande is allemaal besteld, hopelijk is JMPB een beetje vlot en heb ik de spullen voor de FS1 binnen voor het lange weekend. De kit voor de Orbit moet nog verstuurd worden door de Chinezen, maar daar heb ik ook geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zo nog even een accu besteld voor de tomos... accu die er in zat vond het na 4 volledige laad / ontlaad cycles toch niet zo leuk :-)
maar kan er helaas geen nuttige datecode op vinden... ( staat wel een nummer op de bovenkant maar die is identiek aan een 2de accu...al zou het natuurlijk kunnen dat ze alle 2 toevallig nummertje 060502 dragen,, maar hoe je dat dan moet lezen?)

maar ach 2 tientjes voor een accu (type AGM) vond ik nog te doen :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 18:59
Dit weekend weer eens liggen sleutelen aan mijn chinese brommer, buisje waar de kickstart in zit was deels afgebroken. Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om alle rotzooi die de vorige eigenaar gemaakt had op te ruimen. Een alarm dat maar half werkte eruit gehaald, incl alle slecht (=met tape) gesoldeerde aftakkingen eraf gehaald.

Tevens een kans om even te kijken naar de elektrische start. Het relais klikt gewoon, maar de startmotor slaat niet altijd aan (mss 1 op de 10 keer). Meestal start de motor daarna ook gewoon. De accu is pas vernieuwd. Kan dit een versleten startmotor zijn? Hij is lastig te bereiken, dus ik heb hem nu nog even laten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan een slechte motor zijn maar ook een slecht contact (zelfs in je relais) / gare draad :+

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Ik heb een PD19J carburateur gekregen van de postbode..

Deze: https://www.ebay.nl/itm/P...Mopeds-Honda/142683743056

Een echte Liquang jing bin (?????) Keihin CVK kloon.

12 euro + 3 euro verzendkosten. Daar bestel je inc verzending niet eens een revisiesetje voor hier in Nederland!

Er zit een flinke sproeier in... denk dat het er een is ergens rond de #85 maar het staat er niet op.

Positieve verrassing: zelfs aan een benzinefilter is gedacht!
De algehele kwaliteit oogt prima!
Hopen nu op een wat betere gasreactie onderin, de huidge carb is zo vies.. en de gasschuif reageert niet al te snel..

Wel valt het verschil tussen een 18mm en een 19mm minimaal...
de 18mm is 18mm exact en de 19mm is maar 18.5. Ok, het is 0,5 meer maar dat is geen 19...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Haha, Chinese marketing, alles afronden tot het eerstvolgende mooie ronde getal dat goed verkoopt :P

Ik hoorde vanmorgen op de Jet dat 'ie bij de laatste paar % van de gashendel een beetje een 'bwaaap'-geluid maakt. Dus nu maar een sproeier 85 besteld, om de verzendkosten wat minder zwaar te laten wegen ook maar een nieuw rubber voor de kleppendeksel van de Orbit, een ontgrensd rubber tussen luchtfilter en blok voor de FS1 en een setje sproeiers voor de FS1 meebesteld :Y)

Het slechte stationair lopen van de Jet is trouwens ook voorbij sinds m'n snaarwissel, dus ik vermoed dat de snaar soms ineens naar een zwaardere verhouding sprong waardoor het stationairtoerental te ver omlaag werd getrokken oid. Ook zijn alle gekke geluiden tijdens het rijden weg. Hij trekt nu met steady 6500 toeren door tot +/- 48 GPS, dan is de vario dicht en trekt 'ie soepel door tot z'n top. Blijft echt een topscooter! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Maak me jaloers! Die van mij liep ook zo mooi.
Mijn jet staat helaas nog steeds klaar om te strippen :(

[ Voor 14% gewijzigd door fvdberg op 25-04-2018 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Mijn blauwe staat ook nog steeds te wachten tot ik de laatste voor mij nuttige onderdelen (voorwiel, remblokken, achterband) eraf haal. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat ik op een briljant idee kom om 'm te redden. Komend weekend wordt sws een klusweekend, dus wie weet ga ik nog wat proberen ermee. Heb iig niks te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik had een vraag ik heb een derbi gp1 50 uit 2002 met schijfremmen maar ik ben een tijd trug door een gat gereden met 80 of zo xD pow achter velg kapot en kan er nergens eentje vinden en ga toch echt geen 300 euro betalen voor eentje uit italie kan ik niet de achter schijfrem ombouwen tot trommel rem of weet iemand toevallig waar ik wel een schijf rem velg kan vinden al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 15:36:
hallo ik had een vraag ik heb een derbi gp1 50 uit 2002 met schijfremmen maar ik ben een tijd trug door een gat gereden met 80 of zo xD pow achter velg kapot en kan er nergens eentje vinden en ga toch echt geen 300 euro betalen voor eentje uit italie kan ik niet de achter schijfrem ombouwen tot trommel rem of weet iemand toevallig waar ik wel een schijf rem velg kan vinden al vast bedankt
ebay, marktplaats, speurders etc heb je neem ik aan al afgezocht? :-)

bij de eerste wel even controleren of die wereld wijd zoekt..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Bij ebay wil het vaak ook helpen om de .de of .co.uk variant te gebruiken. Of Amazon, die hebben vaak ook tweedehands spul.

Je zou ook kunnen nameten wat de maten van je velg zijn en of er vergelijkbare velgen te krijgen zijn die niet origineel Derbi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
En een loop of sloop scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo.. Led koplampje en led achterlicht op de Tomos...
Nu nog wachten op DPD met m'n accu...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Zo, de voorvork is opgebouwd.. heb ook maar gelijk nieuwe remmerij besteld, de oude was ook op sterven na dood.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/feF2U2lnN4wdLgp3VMJjhrrz/thumb.jpg

Heb 'm weer netjes in de scooter zitten op het moment.. en had een balhoofd-set besteld online, waarbij op de afbeelding alles afgebeeld stond.. kom ik erachter dat de moer die je als laatste erop draait ( die ik op de oude vork door heb moeten dremelen ) er niet bij zit.. kan ik hele weekend niet verder 8)7 8)7 :(

Heb maar een mail gestuurd naar de winkel.. nog bij gamma gekeken en hubo, maar bouwmarkten hebben dit soort moeren ook niet.. ( M24x1 ) heb echt het grootste probleem ooit dit online te vinden..

Balen! :)

edit : volgens mij heb ik 'm gevonden :P :P

[ Voor 15% gewijzigd door mvz op 26-04-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Grmbl maar 1 accu geleverd ipv 2..

Kwak hotsnot om knipperlicht weer vast te zetten.. Tot de replacements uit hij er zijn.....

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Nu online

BdK9001

Succesvol klusdagje vandaag!

De Jet heeft nu sproeier 85 er in en de 'bwaap' bij vol gas is weg. Moet wel nog een beetje klieren om de luchtschroef perfect te krijgen, maar hij start en trekt in ieder geval al goed.

De FS1 heeft een poetsbeurt gehad, een ontgrensd rubber tussen luchtfilter en frame (en mede daardoor nu ook sproeier 150), nieuwe remkabel voor (nu remt 'ie ook echt), een nieuwe (gel)accu en een nieuw achtertandwiel + ketting. Vooral dat laatste was erg hard nodig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XslOz5hc7lPhwQTVOUoKtnJy/full.jpg

Hij heeft nu 13/39 ipv 13/45 en rijdt net wat soepeler, top is opgeschoven van 65 naar 72 en hij trekt ook prima. Bougiekleur is perfect koffie met melk.

Nu maar eens even alle insectenprut van de auto af gaan wassen :+

Pagina: 1 ... 33 ... 46 Laatste