O ja morgen de agm ophalen ;-)
zometeen eens naar de brommerboer.. en kijken wat mn wenslijstje daar kost 
iemand trouwens nog een suggestie voor knipperlichten welke wat steviger zijn dan de standaard chroom-look plastic knippers die nu op een revival zitten...? en toch nog wel een beetje er bij passen? :-)
iemand trouwens nog een suggestie voor knipperlichten welke wat steviger zijn dan de standaard chroom-look plastic knippers die nu op een revival zitten...? en toch nog wel een beetje er bij passen? :-)
404 Signature not found
Beetje geklust vandaag..
Rood diamond-pattern laag model zadeltje, nieuwe shocks met rode veren achter, en een titanium uitlaatje
met een lekker donker geluid.. hele verandering kwa uiterlijk.. moest alleen m'n oude kickstarter gebruiken van het oude blok, omdat de nieuwe lifan kickstart niet langs de uitlaat kon..
before:

after:

Rood diamond-pattern laag model zadeltje, nieuwe shocks met rode veren achter, en een titanium uitlaatje
met een lekker donker geluid.. hele verandering kwa uiterlijk.. moest alleen m'n oude kickstarter gebruiken van het oude blok, omdat de nieuwe lifan kickstart niet langs de uitlaat kon..
before:

after:

Heb dit ook gehad met een retro scooter met een clone gy6, nieuwe gekocht, en raar doen en sputteren..fvdberg schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:42:
net 3 km kunnen lopen met de Jet.
Heel stuk vol gas gereden, de teller uit.
maar spontaan begon hij te sputteren en haperen alsof hij geen brandstof genoeg kreeg als het toerental voorbij de stationair sproeier kwam en de hoofdsproeier het over moest nemen. Heb hem vanaf dat moment ook niet over de 25 km per uur gekregen.
Stationair draaien en tot zo'n 4000 toeren deed hij nog redelijk om vervolgens bij het stoplicht uit te vallen. niet meer te starten...
Ik heb zo'n idee dat ik de carburateur kan gaan reinigen....maar tis nu echt te koud.
niemand kon wat vinden, alles zou goed zijn.. uiteindelijk de boel opengetrokken, en zag ik dit....

Dit was een gloednieuwe scooter, jammer genoeg was het bedrijf erachter gestopt (cheapscooters).
Symptomen waren eigenlijk precies wat je zou verwachten met een foute afstelling van de carb, blijven hangen in toeren, uitvallen en even later weer door kunnen rijden etc. Misschien kan je dit ook checken bij de Jet.
Edit: had niet door dat je een 2takt had 😱😬
Een 2 takt heeft geen klepstoters.
De zuigerveren nemen die taak op zich.
De poorten zitten in de cilinderwand.
De zuigerveren nemen die taak op zich.
De poorten zitten in de cilinderwand.
Ophalen van de AGM retro (pimp style zwart/creme)is slepen met de fiddle II geworden.
Het blokje draaide prima tot net na de 1e tankbeurt. Blijkbaar is de tank dermate vuil dat de hoofdsproeier blijft verstoppen.
Een benzine filter zit er helaas niet tussen. Heb hem schoongemaakt maar 3 km verderop was het weer beurt.
Niet gek. De agm is best wel een roestbak voor een scooter van 2011. Als ik zie hoe ie er onder de kappen uit ziet verwacht ik ook dat die tank een coating kan gebruiken.
Dus maar een eind touw dr tussen en. Rustig rijden.
Bijna thuis. Nu ff eten. Dan laatste stukkie.
Morgen ff de tank en de carburateur doen.
Heb er een leuke prijs voor betaald. Op het roest na is hij redelijk.
Ding heeft een tijdje stil gestaan. De carburateur was groen van de vergumde benzine van binnen. Letterlijk elk gaatje kon de naald doorheen. Morgen gaat ie in het ultrasoonbad.
Het blokje draaide prima tot net na de 1e tankbeurt. Blijkbaar is de tank dermate vuil dat de hoofdsproeier blijft verstoppen.
Een benzine filter zit er helaas niet tussen. Heb hem schoongemaakt maar 3 km verderop was het weer beurt.
Niet gek. De agm is best wel een roestbak voor een scooter van 2011. Als ik zie hoe ie er onder de kappen uit ziet verwacht ik ook dat die tank een coating kan gebruiken.
Ding heeft een tijdje stil gestaan. De carburateur was groen van de vergumde benzine van binnen. Letterlijk elk gaatje kon de naald doorheen. Morgen gaat ie in het ultrasoonbad.
[ Voor 21% gewijzigd door fvdberg op 24-03-2018 19:44 ]
Haha nee dat gaat me idd niet lukken. Super!fvdberg schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 21:00:
[...]
Ik verstuur goedkoop. Zakelijke tarieven. Ik heb niks meer aan die uitlaten. Doe ze beide rustig voor je in een doos.
Voor die prijs kan je niet rijden. 7 euro en moeite? Ik verstuur dagelijks.
Geniaal! Lijkt me persoonlijk best spannend om een scooter te slepen. Wel echt klote dat er zoveel troep in de carb zat.fvdberg schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:22:
Ophalen van de AGM retro (pimp style zwart/creme)is slepen met de fiddle II geworden.
Had vandaag iets vergelijkbaars met de FS1, starten en stationair was geen probleem, maar zodra ik gas gaf viel ie uit. Met de choke aan was het iets beter.
Bleek inderdaad de hele carb vol met witte prut te zitten. Ook nog lekker onoplettend geweest bij het terugzetten. Had alles weer aangesloten en de brandstofkraan open. Lag gelijk een enorme plas benzine onder.... Snapte er niks van want wist 100% zeker dat de drainagebout goed dicht zat. Toen zag ik de vlotter nog op mn gereedschapskist liggen

Ik dacht ook even de varioring uit de zwarte Jet te halen, maar die zat er niet in. Kwam er wel achter dat het geratel dat ik hoorde van de Bendix kwam, dus gelukkig geen kapotte lagers, verder niks geks gevonden, behalve een erg witte bougie en licht afgesleten rollen.
Hoop dat ie met de rollen van de blauwe Jet wat sneller is want snap nu niet zo goed waarom ie bij vol gas met 8500 rpm langzamer is dan de blauwe bij 8500 rpm.
Denk overigens dat ik dit jaar vaker met de FS1 naar werk ga, m'n werklaptop past namelijk niet in een helmbak, dus moet sws een rugzak om
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
Slepen is echt een kwestie van rustig aan doen en anticiperen.
Degene die voor rijdt moet heel rustig spanning op het touw zetten. daarna kan je best wel doortrekken.
Degene achter moet het geheel stil zetten.
Degene voor moet dus op de motor afremmen terwijl de achterste het touw daarbij al remmende strak houdt.
Het pittigst zijn krappe bochtjes... heel langzaam, en breed nemen... alsof je rijdt met zwenkende lading.
Ook wil je niet op drukke trajecten komen. Lang/rechtuit is echt het wijst.
We hebben de 20 km per uur gemiddeld gehaald.
Overigens weet ik niet of het überhaupt mag
edit:
Degene die voor rijdt moet heel rustig spanning op het touw zetten. daarna kan je best wel doortrekken.
Degene achter moet het geheel stil zetten.
Degene voor moet dus op de motor afremmen terwijl de achterste het touw daarbij al remmende strak houdt.
Het pittigst zijn krappe bochtjes... heel langzaam, en breed nemen... alsof je rijdt met zwenkende lading.
Ook wil je niet op drukke trajecten komen. Lang/rechtuit is echt het wijst.
We hebben de 20 km per uur gemiddeld gehaald.
Overigens weet ik niet of het überhaupt mag
edit:
Nee dus... Kinderachtig zegRegeling Voertuigen
5.18.2
5. Met een motorvoertuig mag geen tweewielig motorvoertuig worden gesleept.
6. Met een tweewielig motorvoertuig, een gelede bus of een samenstel van voertuigen mag geen motorvoertuig of samenstel van voertuigen worden gesleept.
[ Voor 36% gewijzigd door fvdberg op 24-03-2018 21:45 ]
Afgelopen zomer m'n schoonpa met een lege tank van z'n metje gesleept achter mijn metje aan.. Bagage spin was best fijn hiervoor...
Mag vast niet.. Maar hek beter dan 6km lopen/trappen
Mag vast niet.. Maar hek beter dan 6km lopen/trappen
404 Signature not found
Probleem is dat wij hier alleen maar zure agenten hebben.
Gisteren wel wat vreemde blikken gehad maar ook veel duimpies omhoog.
In elk geval geen scheldende mensen.
Alleen als we 1 agent waren tegen gekomen hadden ze het hele boekje volgeschreven vrees ik.
Wij hebben grofweg 3 types agenten
Type "ik ben 22, kom net van de politieschool en verdien 1360 euro per maand en ga jou wel even piekfijn vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit en o ja ik heb geleerd voor agent dus ik heb gelijk"
type struikrover die out of nowhere standaard 3 boetes schrijft, terecht of onterecht.
Maar de ergste:
Type "ik ben stoer want ik rijd motor"
Verdiend iets meer en is een combinatie van 1 en 2.
Gewoon ja en amen zeggen.... boetes ln ontvangst nemen met een sorry meneer ik zal het niet meer doen meneer... Echt niet meer want dan krijg je er een artikel 5 overheen en met een puntenrijbewijs iets wat je zeker weten een punt kost.
Dat is een kapstok en is altijd wel iets op te verzinnen...
En dan die rollenbanken... Altijd op exact dezelfde plekken.
We zullen ook nog wel normale agenten hebben, maar die vallen niet op.
Een echte vent wordt geen agent.
Alleen als we 1 agent waren tegen gekomen hadden ze het hele boekje volgeschreven vrees ik.
Type "ik ben 22, kom net van de politieschool en verdien 1360 euro per maand en ga jou wel even piekfijn vertellen hoe de maatschappij in elkaar zit en o ja ik heb geleerd voor agent dus ik heb gelijk"
type struikrover die out of nowhere standaard 3 boetes schrijft, terecht of onterecht.
Maar de ergste:
Type "ik ben stoer want ik rijd motor"
Verdiend iets meer en is een combinatie van 1 en 2.
Gewoon ja en amen zeggen.... boetes ln ontvangst nemen met een sorry meneer ik zal het niet meer doen meneer... Echt niet meer want dan krijg je er een artikel 5 overheen en met een puntenrijbewijs iets wat je zeker weten een punt kost.
Dat is een kapstok en is altijd wel iets op te verzinnen...
En dan die rollenbanken... Altijd op exact dezelfde plekken.
We zullen ook nog wel normale agenten hebben, maar die vallen niet op.
[ Voor 19% gewijzigd door fvdberg op 25-03-2018 06:45 ]
Hèhè dat is wel een goede...
Maar goed vandaag geen tijd om iets te doen..
Hopelijk is het volgend weekend nog weer wat mooi weer..
Maar goed vandaag geen tijd om iets te doen..
Hopelijk is het volgend weekend nog weer wat mooi weer..
404 Signature not found
en de agm rijdt goed!
Wel zweet de achterband iets langs de velg, dus daar zal even een beetje van die sealtroep tussen moeten. Bandje is een leuk mitas whitewall bandje met nog leuk profiel
Wel zweet de achterband iets langs de velg, dus daar zal even een beetje van die sealtroep tussen moeten. Bandje is een leuk mitas whitewall bandje met nog leuk profiel
Net tijdens een testritje met de 110cc dax, een motor-agent die op de rijbaan naast het fietspad waar ik zat, me voorbij reed.. ik kneep 'm wel.. wat doe ik, sla ik af, of rij ik ballzy door in zijn richting..
maar gewoon doorgereden.. maar wel bang momentje :x
maar gewoon doorgereden.. maar wel bang momentje :x
inderdaad spannend, slaan ze aan of niet :-)
Heb trouwens ook de draad al gevonden en gerepareerd (trok hem per ongeluk aan 2 en... kabeltje zit in dezelfde klem als de remkabel achter.....) die er voor zorgt dat de agm niet over de 25 km per uur heen komt.
Morgen eens een mooi op afstand bedienbaar relais tussen zetten
dan kan ik kiezen tussen standaard en snel.
Heb de sproeier vergroot naar 82, zat 78 in.
Het loopt gelijk wat lekkerder. Blokje ziet er van buiten wat bloemkolerig uit, maar is van binnen zeer mooi nog.
Het blok reageert goed op het gas en loopt mooi rustig. Beter als wat ik van tevoren erbij had voorgesteld.
Als ik dat kabeltje van de sensor die op de koppeling meet los trek rijdt ie 65 op de GPS op een lang stuk tijdens een teststukje. Dat valt alvast niet tegen. Ook zit er power zat in.
Hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer de chinees begin te waarderen en vertrouwen.
De kwaliteit valt me alleszins mee. Alles werkt, is deugdelijk bevestigd, zit goed zichtbaar/bereikbaar en komtt los zonder te breken..
Heb de eerste delen voor de opvoerset al besteld:
21mm keihin PWK kloon met acceleratiepomp en choke voor 12 euro af china.
Optisch... tja het vinyl wat er op zit (zwart) wat hem pimp style maakt is erg aangetast door de elementen. Maar het creme (echt gelig) is perfect! Nieuw vinyl er op, alle chrome meuk ff matzwart maken, net als de carterkap die verchroomd is geweest..
Dan oogt het ook weer netjes...
wel is de afwerking niet bepaald premium... vooral als je hem naast de Sm Cello zet.
Het oogt op afstand vergelijkbaar tot je er dichterbij komt.
Die Cello is qua plastic wel ff een stuk strakker/dikker/netter.
Het meest zichtbare verschil zit bij de plekken waar de kappen op elkaar aansluiten.
dat is gewoon niet zuiver bij de AGM, waar het bij de Cello spot on is.
De Chinees is duidelijk meer een massa product qua productieproces als de Sym Cello.
Motorisch echter is enkel de kop anders, en het recirculatiesysteem. Eigenlijk vind ik het van de chinees beter met massieve leidingen ipv slangen en het membraan direct op de kleppendeksel. Het werkt in elk geval wel beter.
Waar de syms beide nog wel eens een plof geven door de uitlaat als ze koud zijn en je het gas los laat omdat die recirculatie te laat reageert (membraan aanjager catalysator zit met een cm of 40 slang er tussen op het inlaat spruitstuk samen met brandstofpomp) heeft de AGM nergens last van. (zit op eigen membraan die direct op de kleppendeksel geschroefd zit.) Het reageert gewoon veel directer.
Ik kan de kwaliteit nog niet beoordelen, maar eigenlijk voel ik meer voor deze chinese kloon als voor het nieuwe sym blok. en nee dat heeft niets met de verkrijgbaarheid van spullen te maken, gewoon over het hele KISS idee wat over dat blok is gegaan.
Alles wat niet nodig is zit er niet op,
en het begrenzen op toerental van de koppeling ipv op motor toerental, veel beter.
Het niet nodig hebben van een varioring of andere begrenzingen... Geniaal gewoon.
Stuk beter voor het milieu en brandstofverbruik als al die kansloze restricties in de westerse merken.
Ik begin al dat geneuzel op de forums over dat die Chinese meuk slecht is steeds minder te begrijpen.. alsof ze nog nooit gesleuteld hebben aan zo een ding..
Heb trouwens ook de draad al gevonden en gerepareerd (trok hem per ongeluk aan 2 en... kabeltje zit in dezelfde klem als de remkabel achter.....) die er voor zorgt dat de agm niet over de 25 km per uur heen komt.
Morgen eens een mooi op afstand bedienbaar relais tussen zetten
Heb de sproeier vergroot naar 82, zat 78 in.
Het loopt gelijk wat lekkerder. Blokje ziet er van buiten wat bloemkolerig uit, maar is van binnen zeer mooi nog.
Het blok reageert goed op het gas en loopt mooi rustig. Beter als wat ik van tevoren erbij had voorgesteld.
Als ik dat kabeltje van de sensor die op de koppeling meet los trek rijdt ie 65 op de GPS op een lang stuk tijdens een teststukje. Dat valt alvast niet tegen. Ook zit er power zat in.
Hoe langer ik er mee bezig ben hoe meer de chinees begin te waarderen en vertrouwen.
De kwaliteit valt me alleszins mee. Alles werkt, is deugdelijk bevestigd, zit goed zichtbaar/bereikbaar en komtt los zonder te breken..
Heb de eerste delen voor de opvoerset al besteld:
21mm keihin PWK kloon met acceleratiepomp en choke voor 12 euro af china.
Optisch... tja het vinyl wat er op zit (zwart) wat hem pimp style maakt is erg aangetast door de elementen. Maar het creme (echt gelig) is perfect! Nieuw vinyl er op, alle chrome meuk ff matzwart maken, net als de carterkap die verchroomd is geweest..
Dan oogt het ook weer netjes...
wel is de afwerking niet bepaald premium... vooral als je hem naast de Sm Cello zet.
Het oogt op afstand vergelijkbaar tot je er dichterbij komt.
Die Cello is qua plastic wel ff een stuk strakker/dikker/netter.
Het meest zichtbare verschil zit bij de plekken waar de kappen op elkaar aansluiten.
dat is gewoon niet zuiver bij de AGM, waar het bij de Cello spot on is.
De Chinees is duidelijk meer een massa product qua productieproces als de Sym Cello.
Motorisch echter is enkel de kop anders, en het recirculatiesysteem. Eigenlijk vind ik het van de chinees beter met massieve leidingen ipv slangen en het membraan direct op de kleppendeksel. Het werkt in elk geval wel beter.
Waar de syms beide nog wel eens een plof geven door de uitlaat als ze koud zijn en je het gas los laat omdat die recirculatie te laat reageert (membraan aanjager catalysator zit met een cm of 40 slang er tussen op het inlaat spruitstuk samen met brandstofpomp) heeft de AGM nergens last van. (zit op eigen membraan die direct op de kleppendeksel geschroefd zit.) Het reageert gewoon veel directer.
Ik kan de kwaliteit nog niet beoordelen, maar eigenlijk voel ik meer voor deze chinese kloon als voor het nieuwe sym blok. en nee dat heeft niets met de verkrijgbaarheid van spullen te maken, gewoon over het hele KISS idee wat over dat blok is gegaan.
Alles wat niet nodig is zit er niet op,
en het begrenzen op toerental van de koppeling ipv op motor toerental, veel beter.
Het niet nodig hebben van een varioring of andere begrenzingen... Geniaal gewoon.
Stuk beter voor het milieu en brandstofverbruik als al die kansloze restricties in de westerse merken.
Ik begin al dat geneuzel op de forums over dat die Chinese meuk slecht is steeds minder te begrijpen.. alsof ze nog nooit gesleuteld hebben aan zo een ding..
[ Voor 66% gewijzigd door fvdberg op 25-03-2018 21:28 ]
haha CDI begrenzer? :-D dat had m'n Hyosung destijds ook.. 45 of "zohard als die wou"
ook nog eens met 2 relaisjes.. 1tje over de toeter... om hem te "bekrachtigen" en een 2de over het rechter remgreepschakelaartje welke pas te bekrachtigen was als de eerste dat al was... en eenmaal bekrachtigt bleven ze dat tot je het contact uitdeed...
en dat is geen "vreemd" gedrag als je aan de kant gegooid wordt voor een rollerbankie
ook nog eens met 2 relaisjes.. 1tje over de toeter... om hem te "bekrachtigen" en een 2de over het rechter remgreepschakelaartje welke pas te bekrachtigen was als de eerste dat al was... en eenmaal bekrachtigt bleven ze dat tot je het contact uitdeed...
en dat is geen "vreemd" gedrag als je aan de kant gegooid wordt voor een rollerbankie
404 Signature not found
Is er zoiets als een ketting schakels calculator? ik heb een groter voortandwiel erop gezet, maar mn huidige ketting ( 88 schakels 420 DID) redt dit niet, zelfs niet met het wiel geheel naar de voorste stand.
Inderdaad. meestal sta je toch in de rij te wachten tot die gare aerox voor je eindelijk zijn ware aard heeft laten zien met oom agent zijn headphone jack er in. en je een beteuterd 17 jarig jochie met een WOK te voet ziet vertrekken. Altijd lullig om daar vervolgens zonder wok/problemen vol gas voorbij te rijden.SMSfreakie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:51:
Eenmaal bekrachtigt bleven ze dat tot je het contact uitdeed...
Idd!
al ben ik met dat hok (welke ik zwaar verwaarloost had
) maar 1x gebankt..

404 Signature not found
vast niet, je hebt zeker een missing link nu? Waarom niet gewoon 2 kettingen en een kettingpons. Zet je het er zo tussen. Nog beter ook als een missing linkmvz schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:56:
Is er zoiets als een ketting schakels calculator? ik heb een groter voortandwiel erop gezet, maar mn huidige ketting ( 88 schakels 420 DID) redt dit niet, zelfs niet met het wiel geheel naar de voorste stand.
lang leve de wasbox 
hier straks eens even richting de bouwmarkt...
bagage drager van mn metje hangt er wat losjes aan...
dus even nieuwe boutjes scoren en een flessie loctite ofzo
hier straks eens even richting de bouwmarkt...
bagage drager van mn metje hangt er wat losjes aan...

dus even nieuwe boutjes scoren en een flessie loctite ofzo
404 Signature not found
De wasbox... daar moet ik ook maar weer eens heen
Moet ik dan denken aan een wasbox waar je ook de auto in kan zetten of heb ik dan een verkeerd beeld
2250 WP Zuid PVoutput
Ja een gewone wasbox waar ook de auto in kan.
en dan gewoon alle stappen doorlopen inclusief hot wax
en dan gewoon alle stappen doorlopen inclusief hot wax
Ik had altijd het idee dat het een te harde straal is voor de scooter 
Nee niet erg dat je hem omver blaast, maar wat minder
2250 WP Zuid PVoutput
mn metje blijft ook gewoon staan op zn bokMdO82 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:32:
Ik had altijd het idee dat het een te harde straal is voor de scooter
wel even selectief zijn.. sommige wasboxen hebben alleen zo`n vloer van die roosters..
en dat is toch een iets mindere
404 Signature not found
ja die hier heeft een betonnen vloer met een afloop in het midden met roosters. wielen op de roosters, standaard ernaast en wassen maar!
niet de borstel gebruiken! die doet meer kwaad als goed. met 3 muntjes heb je een volledige beurt.
Maar voor wie echt lef heeft: op de scooter door de wasstraat... uiteraard met het hot-wax programma...
niet de borstel gebruiken! die doet meer kwaad als goed. met 3 muntjes heb je een volledige beurt.
Maar voor wie echt lef heeft: op de scooter door de wasstraat... uiteraard met het hot-wax programma...
[ Voor 26% gewijzigd door fvdberg op 26-03-2018 19:45 ]
Vandaag cilinderkit voor de blauwe Jet besteld, komt morgen binnen, dus kan die hopelijk dan gelijk monteren (moet het wel droog zijn). Ik hoop dat het de heilige graal blijkt en ik weet twee Jet's heb. Anders gaat ie op de zwarte, die kan na 20k vast ook wel een nieuwe gebruiken. Hij krijgt sws al de zuiger uit die kit, de blauwe heeft al een zo goed als nieuwe zuiger.
In de wasbox wel altijd goed oppassen dat er niet teveel water langs de kickstarter bij je snaar komt, dat rijdt niet zo lekker XD
In de wasbox wel altijd goed oppassen dat er niet teveel water langs de kickstarter bij je snaar komt, dat rijdt niet zo lekker XD
[ Voor 15% gewijzigd door BdK9001 op 27-03-2018 12:17 ]
Idd het was een missing link, of ja, 2.. ben van 88 schakels naar 90 gegaan, 92 was te lang en liep van m'n max op kettingspanners af.fvdberg schreef op maandag 26 maart 2018 @ 06:08:
[...]
vast niet, je hebt zeker een missing link nu? Waarom niet gewoon 2 kettingen en een kettingpons. Zet je het er zo tussen. Nog beter ook als een missing link
gelijk ff 't stickertje vervangen op beide kanten, door een gel-sticker. en die NHRC sticker ook verwijderd eronder.

weet je zeker dat je die missing links er in wil? Met de puch hier meermaals gehad dat die dingen toch los kwamen. Ben meer van de ketingpons
heb je wel de juiste? dus zonder membraaninlaat op de cilinder? die zit bij jou op het carter namelijk.BdK9001 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:16:
Vandaag cilinderkit voor de blauwe Jet besteld, komt morgen binnen, dus kan die hopelijk dan gelijk monteren (moet het wel droog zijn). Ik hoop dat het de heilige graal blijkt en ik weet twee Jet's heb. Anders gaat ie op de zwarte, die kan na 20k vast ook wel een nieuwe gebruiken. Hij krijgt sws al de zuiger uit die kit, de blauwe heeft al een zo goed als nieuwe zuiger.
Ik zit op het RDW te wachten, heb de jet gisteren met het webformulier als sloop aangemeld.
Ik kan kan sinds net het kenteken ook niet meer opvragen op ovi.rdw.nl. Met andere woorden, ik denk dat ik morgen (alweer) post heb van het RDW. Gaat lekker snel.
zodra de vrijwaring er is kan ik de jet slopen. Hopelijk nog voor de pasen.
was MP helemaal zat.
Zo stond ik eens in de rij voor de rollerbank met allemaal scooters voor mij. Komt een agent op mij af: "Mooie brommer, mag ik even kijken?" Ja hoor, geen probleem. Even gestart, de agent geeft wat gas... prima! Je mag doorrijden. Doeii scooters!fvdberg schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:37:
My favorite programming language is solder.
Besef wel even dat deze jongeman van 22 die MAAR 1360 per maand verdiend of een hoofdagent die MAAR 1800 per maand verdiend vaak binnen enkele seconden lastige keuzes moeten maken. Ook gaat hij/zij op meldingen af waar jij voor weg zou rennen.fvdberg schreef op zondag 25 maart 2018 @ 06:37:
Type "ik ben 22, kom net van de politieschool en verdien 1360 euro per maand
Deze jongeman van 22 heeft tevens de moeilijke taak om naar jou familie te gaan op het moment dat jij met je opgevoerde 2 wieler tegen een boom geplakt zit.
En dit alles voor een karig salaris van maar 1360 euro.
*ja ik rij ook op een opgevoerde scooter en ben ook niet blij als ik een bekeuring krijg maar een beetje meer respect voor de politie mag wel.
Wat heeft salaris te maken met de daad? Kies je toch zelf voor om agent te worden.schumi1986 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 02:50:
[...]
Besef wel even dat deze jongeman van 22 die MAAR 1360 per maand verdiend of een hoofdagent die MAAR 1800 per maand verdiend vaak binnen enkele seconden lastige keuzes moeten maken. Ook gaat hij/zij op meldingen af waar jij voor weg zou rennen.
Deze jongeman van 22 heeft tevens de moeilijke taak om naar jou familie te gaan op het moment dat jij met je opgevoerde 2 wieler tegen een boom geplakt zit.
En dit alles voor een karig salaris van maar 1360 euro.
Ik denk dat de agenten in Frankrijk/Amerika et cetera meer gevaar lopen. Treden ook een stuk harder op.
Hier in Nederland lopen genoeg agenten al jaren rond zonder überhaupt één keer te hoeven schieten.
Je ontvangt nog gevarengeld ook. Tuurlijk af en toe dode mensen of met psychische problemen is niet leuk. Maar daar krijgen de agenten ook hulp voor. Veel agenten zitten zelfs (te) langdurig thuis hiervoor.
Bovendien met de efficiëntie van agenten kan het ook wel beter. 80% van de misdaadzaken/aangiftes blijven liggen vanwege resource problemen
Ik heb ooit eens een keer aangifte gedaan. Alles ingeleverd inclusief bewijslast. Volgens 2 jaar niets meer gehoord en toen kreeg ik ineens een brief, we gaan toch de persoon vervolgen en schade verhalen en of ik nog één keer alles wilde invullen en bewijslast wilde indienen. Ik had zoiets van : jullie hebben dat toch al. Veel mensen laten het dan ook gewoon verder zitten omdat het teveel moeite kost.
Als ik naar de YouTube filmpjes kijk van de bekende agenten, rijden ze heel de dag maar achter elkaar aan. Telkens hoor je : "We zijn op locatie maar een andere unit was al ter plaatsen dus we gaan weer verder ".
Er zijn vaste teams die elke dag rollerbankcontroles doen door het land. Puur om te kas te spekken. Als je ziet hoe druk het altijd is bij de RDW voor herkeuring. Het is gewoon een verdienmodel.
Iedereen haalt de varioring er standaard uit. Beter voor de scooter (blok en onderdelen) en nog zuiniger met rijden ook. En nog veiliger in het verkeer ook. Als je scootertje 45 loopt, auto's rijden 60 op de teller en gaan leuk bumperkleven. Er moet gewoon een wettelijke herziening komen van maximale snelheid voor snor en brom.
Ik kan mij voorstellen dat mensen reageren van : "Ga eens focussen op echte misdrijven"
[ Voor 18% gewijzigd door Lootbox op 28-03-2018 07:19 ]
Als het goed is wel, heb 'm besteld bij de verkoper die je noemde in de advertentie van de Jetfvdberg schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:01:
[...]
heb je wel de juiste? dus zonder membraaninlaat op de cilinder? die zit bij jou op het carter namelijk.
Ik zit op het RDW te wachten, heb de jet gisteren met het webformulier als sloop aangemeld.
Ik kan kan sinds net het kenteken ook niet meer opvragen op ovi.rdw.nl. Met andere woorden, ik denk dat ik morgen (alweer) post heb van het RDW. Gaat lekker snel.
zodra de vrijwaring er is kan ik de jet slopen. Hopelijk nog voor de pasen.
was MP helemaal zat.
Ja RDW is inderdaad snel qua papierwerk tegenwoordig. Ik had de zwarte Jet maandagavond 19:30 overgeschreven, had woensdag al het nieuwe pasje binnen.
Ik ben ook op 1360 begonnen op mijn 21e... na het afronden van een MBO niv 4 opleiding.schumi1986 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 02:50:
[...]
Besef wel even dat deze jongeman van 22 die MAAR 1360 per maand verdiend of een hoofdagent die MAAR 1800 per maand verdiend vaak binnen enkele seconden lastige keuzes moeten maken. Ook gaat hij/zij op meldingen af waar jij voor weg zou rennen.
Prima startsalaris dat salaris wordt hoger naarmate je meer kennis vergaart en opleidingen doet.
Bij de politie echter ontvang je al 1430 al in het 3e jaar van je opleiding wat overigens gewoon een MBO opleiding is. Dat is NIET gebruikelijk!
Over die 1800 van een hoofdagent, dat ligt iets hoger..
quote van https://www.kombijdepolitie.nl/salaris-hoofdagent:
Das prima betaald voor die functie.Na het behalen van de opleiding tot hoofdagent krijg je een vaste aanstelling en is het salaris minimaal € 2.256,- en kun je maximaal doorgroeien tot € 3.174,-.
En daarvoor krijgt hij een toelage.schumi1986 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 02:50:
Uhm nee wel iets meerschumi1986 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 02:50:En dit alles voor een karig salaris van maar 1360 euro.
Het gaat niet om de boete, het gaat om de houding.schumi1986 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 02:50:*ja ik rij ook op een opgevoerde scooter en ben ook niet blij als ik een bekeuring krijg maar een beetje meer respect voor de politie mag wel.
Een aantal voorbeelden enkel uit de laatste 4 jaar:
Aangifte van het door het hek in de voortuin rijden met de camper door de buren, Duidelijk in beeld
hekje finaal om zeep, ok het was niet het mooiste hekje maar toch, principe.
beelden camera onbruikbaar want ja hij staat deels over openbaar terein heen...
ben gewoon weggelachen, Meneer... wat denkt u wel niet.. we zijn geen kinderoppas...
En als je vraagt of ik haar er op heb aangesproken of dat zij zelf iets heeft laten horen voor de aangifte nee, dat ivm een eerdere zaak met ze:
Achtertuin, schutting (mandelig) op erfgrens, zelfde buren
Zonder overleg staan die gekken hem er uit te trekken.
Mijn vriendin heeft 3x gevraagd om te stoppen en te wachten tot ik thuis was ivm overleg
en die lui verzocht om onze tuin te verlaten. krijgt ze een grote bek, en bedreigingen terwijl er gewoon door wordt gegaan
Dus politie erbij.
Politie geeft zonder luisteren naar mijn vriendin toestemming aan die lui om door te gaan, want ja ze vervangen alleen palen... en weer de opmerking we zijn geen kinderoppas..Schutting is vervolgens 180 graden gedraaid met de kant waar zij klimop tegen hadden naar mij toe en ziet er niet meer uit, ik kijk tegen de groene vergane kant aan. terwijl mijn kant net helemaal ont most en schoongemaakt was en er dus ook prima uit zag.
Buurvrouw neemt geen aangetekende brieven aan, doet niet open en blijft in haar auto zitten als ze me aan ziet komen. en blijft binnen staan als ik in de voortuin ben.
Haar verhuurder neemt geen verantwoordelijkheid, want ik ben geen huurder, en dit is iets wat we onderling maar moeten regelen, oftewel ik zit met de schade en kan maar een rechtzaak aan gaan spannen die meer gaat kosten (tijd/geld) als de schade waar we over praten.
Bedankt politie voor het op de spits drijven terwijl het daar in de kiem gesmoord had kunnen worden.
Diefstal op de boot, tot 3x toe
2 motoren, 1x alles wat los zat of los te maken viel...
1e keer motor... motor gevonden op mp... vervolgens zelf hele onderzoek gedaan, alles hapklaar aangeleverd aan de politie, inclusief foto's per email van de serienummers van mijn motor in de werkplaats van die man.
kreeg ik op mijn flikker waarom ik een afspraak had gemaakt met die kerel..... kreeg uiteindelijk wel politie ondersteuning mee, en na een sms dat de motor aanwezig was werd er een inval gedaan. Motor ging echter met de politie mee.
Toen is ie teruggegeven aan de heler die vrij uit ging met een schuur vol buitenboordmotoren compleet ingericht als werkplaats inclusief testbak. Ja meneer heeft hem aan de deur gekocht van iemand die geen legitimatie kan overleggen...
Ja en?
Ding stond vanaf dag 1 dat ie weg was als gestolen gemeld en was vindbaar op stopheling. wanneer activiteiten als professioneel aangemerkt kunnen worden heb je de plicht dat te controleren.
2e keer... nooit meer iets vernomen na aangifte...
3e keer, enkel de generator teruggevonden. ook via MP,
Weer alle gegevens van eigen onderzoek weer overgedragen en politie wilde hetzelfde doen als met de 1e gestolen motor, afspraak maken, en dan met politie backup ding ophalen. Waarna hij door de politie meegenomen wordt voor onderzoek.
ik heb dit keer aangegeven dat ik dit psychisch niet meer trek, en niet voor mezelf meer in sta en verwezen naar de andere diefstallen. een dag later kwam er een telefoontje dat de generator op het bureau stond. er is vrijwillig afstand gedaan, en geen verder onderzoek gedaan De andere spullen... tot op heden allemaal nog steeds zoek.
Verder laatst nog 3 boetes na een kansloze staandehouding op mn scooter welke alle 3 onterecht waren.(ik zou op hoge snelheid door een tunnelbak waar ik niet mag komen gereden hebben terwijl ik uit een hele andere hoek kwam en niet eens bij die tunnelbak in de buurt geweest ben)
1. ondeugdelijke verlichting (op de foto van de agent brandde zowel koplamp als achterlicht gewoon)
2. niet hebben van spiegels (spiegel links en rechts alleen zonder e keur, scooter is van voor 2008, oftewel geen verplichting om spiegels te hebben, dat ze er op staan is juist een pre)
3. geen groene kaart (is al jaren niet meer verplicht binnen nederland, scooter was keurig verzekerd)
en dan dat kansloze vol gas geven van een koude scooter zonder rijwind op een veel te zwaar lopende rollenbank... Dat is dus wel de dood van de Jet geweest en had niets maar dan ook niets met opvoeren te maken. Ding stond zelfs begrensd op 32 KM, maar meneer wist zeker dat ie harder zou gaan...
Reden daarvoor gaf hij niet. ja het ziet er snel uit..
Redenen zat te verzinnen... bijvoorbeeld dat het ding onregelmatig loopt, ja duh, komt door de begrenzer
in de wet staat nergens hoe hij precies begrenst moet worden, als het maar niet uitschakelbaar is tijdens het rijden. tja er zijn geen zichtbare/voelbare schakelaars, en de wijze was in princiepe zichtbaar. het is dus niet dat ik iets heb achtergehouden.
Ding was met RFID en een relais over een dood normale instelbare begrenzer begrensd.
De druppel hing aan de sleutelbos.
Even de druppel boven het contactslot tegen de kap, en dag begrenzing.
Ik hoef echter niet mee te werken aan mijn eigen veroordeling.
Maar vervolgens blijft je gewoon als een kip zonder kop dat ding doorjagen...
De eerste keer erna toen ie moest presteren tegen de wind in hebben de zuigerveren het begeven.
Uiteindelijk betaal ik de rekening. Elke keer.
En dan kom jij aan dat ik respect moet hebben voor die lui?
Respect moet je verdienen.
In dat kader:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=57rZzktFmtI]
Ding rijdt dus zonder iemand er op 60, maar met Ben Hur en zijn vriendin er op echt niet..
Iedereen weet dat elke serieuze brommer uit die tijd +/- 60 af fabriek rijdt.
Ik snap de frustratie van Ben dan ook wel. Ik vind het zelf totaal niet boete waardig... we hebben het hier over 4 hele kilometers....kom op hé
Al dat gezeur bij elkaar maakt helaas dat ik me kapot zou schamen als agent. een houding waar geen respect voor op te brengen is.
Agenten kennen de wet niet en roepen maar wat.
Daar waar ze die wet wel kennen zijn ze veel te strak ipv dat ze realistisch naar de situatie zouden kijken. Dat soort collega's van wie je de shit op kan ruimen, icm de onderbezetting maakt dat het een hondenbaan is. en idd respect... nee dat is ver te zoeken. Mijn vrienden zijn het niet.
Het respect hier is zo ver zoek dat de volgende keer dat ik iets terug vind op MP, de buren weer iets flikken of wat dan ook, ik eigen rechter speel, want vertrouwen heb ik echt niet meer in die gasten.
Dat is wat ze bereikt hebben.
Maar goed nu weer on topic.
[ Voor 11% gewijzigd door fvdberg op 28-03-2018 11:55 ]
haha die agent weet ook wel dat een Puch geen item is om steevast hard op te rijden, ook niet als ie opgevoerd is.Puch-Maxi schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 00:41:
[...]
Zo stond ik eens in de rij voor de rollerbank met allemaal scooters voor mij. Komt een agent op mij af: "Mooie brommer, mag ik even kijken?" Ja hoor, geen probleem. Even gestart, de agent geeft wat gas... prima! Je mag doorrijden. Doeii scooters!
Das een goeie dus.
de revival volgens zn eigen teller ook 55+ maar hek daar wil ik nu ook geen wout mee tegen komen...
denk niet dat ze het 2 cm pijpje aan de cylinder als uitlaat willen goedkeuren
denk niet dat ze het 2 cm pijpje aan de cylinder als uitlaat willen goedkeuren
404 Signature not found
Mwoah met de canta ook een tijdje enkel met een spruitstuk en een stukje flexibel gereden.... ging prima, al geeft ie zonder tegendruk behoorlijke backfires als ie in de toerenbegrenzing slaat.
Heb de cilinderkit binnen
Hopelijk is het snel droog
Het mooie weer van mij ook wel weer komen. Kan ik eindelijk m'n airsal 70cc cilinder fatsoenlijk inrijden.
Na het lezen van het wouten verhaal ben ik maar wat blij dat m'n puch maxi er helemaal standaard uitziet aan de buitenkant. Geen kabaal met de RS sigaar uitlaat (die buitengewoon goed presteert met de 70cc cilinder). En standaard luchtfilter onder de kappen.
Heb het geluk dat ik 80% van de tijd via buitenwegen naar de zaak rij. Al vind ik 25 kilometer toch best een eindje.
Mocht er een rollerbank staan ben ik gewoon de lul want hij rijdt dik 70km/h, maar ik heb het er voor over. De maxi rijdt nu zoveel beter met de nieuwe setup dat ik het extra stukje spanning voor lief neem.
Na het lezen van het wouten verhaal ben ik maar wat blij dat m'n puch maxi er helemaal standaard uitziet aan de buitenkant. Geen kabaal met de RS sigaar uitlaat (die buitengewoon goed presteert met de 70cc cilinder). En standaard luchtfilter onder de kappen.
Heb het geluk dat ik 80% van de tijd via buitenwegen naar de zaak rij. Al vind ik 25 kilometer toch best een eindje.
Mocht er een rollerbank staan ben ik gewoon de lul want hij rijdt dik 70km/h, maar ik heb het er voor over. De maxi rijdt nu zoveel beter met de nieuwe setup dat ik het extra stukje spanning voor lief neem.
Lekker weertje vandaag. voor het eerst weer zonder handschoenen gereden.
Wel merk je dat het op kleine bandjes staat maar het relaxte rijden maakt veel goed.
In de praktijk merk ik nu al dat zelfs met de begrenzing op 31 km niet vervelend rijdt.
De AGM retro cruised echt heerlijk
Ook het verbruik is zeer aangenaam. Ik kan nog niet exact zeggen wat het gemiddelde is.
De eerste tank was 1:36, maar daar zit wat verlies bij van een stuk onderhoud.
De 2e tank 1:42 en heb alleen nog maar stadse km gereden.
Dat belooft veel goeds!
Wel merk je dat het op kleine bandjes staat maar het relaxte rijden maakt veel goed.
In de praktijk merk ik nu al dat zelfs met de begrenzing op 31 km niet vervelend rijdt.
De AGM retro cruised echt heerlijk
Ook het verbruik is zeer aangenaam. Ik kan nog niet exact zeggen wat het gemiddelde is.
De eerste tank was 1:36, maar daar zit wat verlies bij van een stuk onderhoud.
De 2e tank 1:42 en heb alleen nog maar stadse km gereden.
Dat belooft veel goeds!
[ Voor 4% gewijzigd door fvdberg op 29-03-2018 14:48 ]
Dat klinkt zeker goed! en 1:42 met stadsverkeer is erg keurig.
Ik heb even een regenpauze bij het vervangen van de cilinder van de Jet. Heb dat ding inmiddels zo vaak in en uit elkaar gedaan dat ik in 3 minuten de oude los had (waarvan de meeste tijd ging zitten in het loshalen van de koelkap). Ik ben iig al heel blij als ie op eigen kracht van de tuin naar de oprit rijdt XD
Ik heb even een regenpauze bij het vervangen van de cilinder van de Jet. Heb dat ding inmiddels zo vaak in en uit elkaar gedaan dat ik in 3 minuten de oude los had (waarvan de meeste tijd ging zitten in het loshalen van de koelkap). Ik ben iig al heel blij als ie op eigen kracht van de tuin naar de oprit rijdt XD
Zo vandaag eindelijk eens het spartamet frame ontdaan van de hele reut wat ik houden wil....
frame staat inmiddels op MP.. kijken of er voor eind juli nog iemand toehapt op een kaal frame met kenteken... en anders gaat de flex er in en laat ik het kenteken wel schrappen uit het RDW register
frame staat inmiddels op MP.. kijken of er voor eind juli nog iemand toehapt op een kaal frame met kenteken... en anders gaat de flex er in en laat ik het kenteken wel schrappen uit het RDW register
404 Signature not found
1:42 is idd keurig. zeker voor een begrensde scooter. komt mede door de wijze hoe hij begrenst is, niet met ringetjes/restricties/onzin, maar electronisch op toerental van de koppeling, oftewel de daadwerkelijke snelheid.BdK9001 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:45:
Dat klinkt zeker goed! en 1:42 met stadsverkeer is erg keurig.
hij is ook nog heel erg tam nu.
Dat scheelt ook.
Ik ben wel met sproeier 82 begonnen, aangezien iedereen dat adviseerde op de forums.
Omdat ik voor de jet ooit een verkeerde 82 heb besteld lag die in mijn bakkie met carb onderdelen. en dus kon die er mooi in.
En inderdaad, met 82 loopt de 49cc Gy6 perfect. Luchtstelschroef van de 18mm (echte) Keihin CVK staat op 2 1/4e. gasnaald... 2e of 3e nokje.
Hij is goed op de gasreactie en de bougie is mooi koffie met melk bruin.
Aah mooi! Dan ga ik ook op zoek naar een sproeier 82 wanneer ik met de orbit ga klooien.fvdberg schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:29:
[...]
1:42 is idd keurig. zeker voor een begrensde scooter. komt mede door de wijze hoe hij begrenst is, niet met ringetjes/restricties/onzin, maar electronisch op toerental van de koppeling, oftewel de daadwerkelijke snelheid.
hij is ook nog heel erg tam nu.
Dat scheelt ook.
Ik ben wel met sproeier 82 begonnen, aangezien iedereen dat adviseerde op de forums.
Omdat ik voor de jet ooit een verkeerde 82 heb besteld lag die in mijn bakkie met carb onderdelen. en dus kon die er mooi in.
En inderdaad, met 82 loopt de 49cc Gy6 perfect. Luchtstelschroef van de 18mm (echte) Keihin CVK staat op 2 1/4e. gasnaald... 2e of 3e nokje.
Hij is goed op de gasreactie en de bougie is mooi koffie met melk bruin.
Wel een mooi bruggetje naar mijn sleutelsessie van vandaag: de zwarte Jet reed en trok veel minder goed dan de blauwe deed voor ie stuk ging. Dat bleek er dus aan te liggen dat er sproeier 66 in zat. Waarschijnlijk ter compensatie van de aftermarket CDI en het verwijderen van de varioring, om te zorgen dat het ding max 54 op display zou halen.
Hoe kwam ik hier achter? De blauwe Jet had er echt geen zin meer in, na het monteren van de nieuwe cilinder en alles weer in elkaar gebouwd te hebben lukte een rondje parkeerplaats, met een vaartje waar zelfs de meest angstige persoon nog relaxt van wordt. Toen zonk de moed me wel ff in de schoenen, maar ik wist dat de kans hierop kleiner was dan op succes.
Uiteindelijk besloten om zo goed mogelijk gebruik te maken van het weer en alle goede onderdelen over te zetten op de zwarte Jet. In dat proces constateerde ik dus de bovengenoemde te kleine sproeier.
Wat heb ik allemaal gedaan nu:
- Zinloos een nieuwe cilinder onder de blauwe gezet
- Originele cilinder van de blauwe teruggezet
- Vario's omgeruild (de zwarte reed nog met de originele met 2007 stempel, en afgevlakte rollen)
- Bendix omgeruild (die van de zwarte had een kapotte veer en liep daardoor soms tegen de vaste helft van de vario)
- Bougie omgeruild (zat een BPR7HA ofzo in de zwarte, nu dus de correcte BR8HSA)
- Sproeier omgeruild (van 66 naar 82
- CDI's omgeruild (eigenlijk in de hoop dat het soms (bijna) uitvallen met koud blok hierdoor over zou gaan. Nu zit er iig een originele in ipv een gekke aftermarket)
- Luchtfilter van de zwarte ontgrensd zodat dit matcht met sproeier 82 (dit keer de begrenzer niet weggegooid)
- Accu omgeruild, die van de blauwe deed het na 2,5 maand stilstaan nog steeds beter tijdens het starten)
- Buddymechanisme omgeruild (die van de zwarte viel eerst gelijk in het slot bij loslaten sleutel)
Wat moet er nu nog:
- LED overzetten
- Remblokken voor overzetten
- Eventueel bobine nog wisselen (zie uitleg bij CDI)
- Voorwiel + as (blauwe heeft in dec. 2016 nieuwe voorwiellagers en remschijf gekregen)
- De nieuwe cilinderkit op de zwarte monteren (dit doe ik tegelijk met de nieuwe uitlaat)
Zodra dat gefixt is gaat ie op MP als loop/sloop TEAB...
En nu heb ik honger en pijn in m'n rug
sproeier 66... pffff dat is veel te arm. zelfs een snor heeft 72.
En origineel/aftermarket CDI.. ken alleen de originele van de sym..
zal de mijne in de doos erbij doen.
en loop/sloop teab... bereid je voor op gekken...
En origineel/aftermarket CDI.. ken alleen de originele van de sym..
zal de mijne in de doos erbij doen.
en loop/sloop teab... bereid je voor op gekken...
[ Voor 6% gewijzigd door fvdberg op 29-03-2018 22:30 ]
MP is toch sowieso voor bereiden op gekken? :-)
van mij mag de uitlaatboer eens opschieten met mn bestelling...
vandaag eens kijken of de restanten doorgerotte uitlaat van de cylinder willen.... (moet dat ding er eerst onderweg
)
en hoe de tandraderen er aan toe zijn..
als je toch geld aan het uitgeven bent
van mij mag de uitlaatboer eens opschieten met mn bestelling...
vandaag eens kijken of de restanten doorgerotte uitlaat van de cylinder willen.... (moet dat ding er eerst onderweg
en hoe de tandraderen er aan toe zijn..
404 Signature not found
Voorbereid op gekken ben ik wel, zolang ze maar met een busje of aanhanger komen vind ik t wel prima 
Sproeier 82 heeft behoorlijk effect, hij trekt echt veel sneller op en door, zelfs een brug op versnelt ie makkelijk tot 45 echt kilometers. Top is wel bedroevend laag in verhouding tot de vorige Jet. Hij haalt nu net de 54 bij 8500 toeren, dat reed ik eerst bij 7500 toeren, dus ik heb nog wat werk te verrichten. Zou dit kunnen komen doordat de veer van de pulley veel sterker is dan bij de oude Jet het geval was? Oftewel dat de snaar niet helemaal bovenin de vario komt?
Ik ga vanmiddag iig een streep op de vario zetten om te checken of de snaar helemaal bovenin komt. Besluit ik daarna wel of ik de pulley van de oude Jet overzet, of zwaardere rollen neem.
Bij de oude Jet kan ik met wat moeite met de hand de pulleyhelften een stukje uit elkaar trekken, bij de nieuwe is dat echt onmogelijk. Gaat nog wat moeilijker dan de nieuwe pulley van de Orbit
Sproeier 82 heeft behoorlijk effect, hij trekt echt veel sneller op en door, zelfs een brug op versnelt ie makkelijk tot 45 echt kilometers. Top is wel bedroevend laag in verhouding tot de vorige Jet. Hij haalt nu net de 54 bij 8500 toeren, dat reed ik eerst bij 7500 toeren, dus ik heb nog wat werk te verrichten. Zou dit kunnen komen doordat de veer van de pulley veel sterker is dan bij de oude Jet het geval was? Oftewel dat de snaar niet helemaal bovenin de vario komt?
Ik ga vanmiddag iig een streep op de vario zetten om te checken of de snaar helemaal bovenin komt. Besluit ik daarna wel of ik de pulley van de oude Jet overzet, of zwaardere rollen neem.
Bij de oude Jet kan ik met wat moeite met de hand de pulleyhelften een stukje uit elkaar trekken, bij de nieuwe is dat echt onmogelijk. Gaat nog wat moeilijker dan de nieuwe pulley van de Orbit
[ Voor 25% gewijzigd door BdK9001 op 30-03-2018 10:26 ]
Pffft eindelijk de cilinder etc er af ..
wel in 428 delen
nou dus op zoek naar een nieuwe cilinder, cilinderkop, zuiger de hele ratteplan
alleen snap ik nou ff 1 ding niet.. op de cilinderkop staat "Tomos A5"..
wat volgens google dan weer een A55 blok zou moeten zijn (?) echter daar vind ik eigenlijk geen onderdelen voor.. of zijn die toch weer gelijk aan de A35?
wel in 428 delen

nou dus op zoek naar een nieuwe cilinder, cilinderkop, zuiger de hele ratteplan
alleen snap ik nou ff 1 ding niet.. op de cilinderkop staat "Tomos A5"..
wat volgens google dan weer een A55 blok zou moeten zijn (?) echter daar vind ik eigenlijk geen onderdelen voor.. of zijn die toch weer gelijk aan de A35?

404 Signature not found
@fvdberg Geen idee eigenlijk, iig exact dezelfde als op de oude Jet en die eerst in de Orbit zat (dat zegt natuurlijk niks met hokken van 10 jaar oud). Snaar komt zowel bij de vario als bij de poelie niet bovenin:

Op de oude Jet kwam de snaar duidelijk hoger (stift staat tot in het 'versleten' gedeelte), en die paar mm schelen wel mooi 10 km/u qua top
Al met al mag ik niet klagen over de performance, de Aerox die me van de week lachend zoek reed bij het stoplicht wist ik nu tot de 50 achter me te houden en tegen de wind in lukt het ook om steady 48 te gaan.
Ik dacht trouwens dat trekveren alleen het aangrijpingsmoment van de koppeling beinvloeden en daarmee de 0-20 acceleratie.

Op de oude Jet kwam de snaar duidelijk hoger (stift staat tot in het 'versleten' gedeelte), en die paar mm schelen wel mooi 10 km/u qua top
Al met al mag ik niet klagen over de performance, de Aerox die me van de week lachend zoek reed bij het stoplicht wist ik nu tot de 50 achter me te houden en tegen de wind in lukt het ook om steady 48 te gaan.
Ik dacht trouwens dat trekveren alleen het aangrijpingsmoment van de koppeling beinvloeden en daarmee de 0-20 acceleratie.
Bedoelde niet de trekveren, maar die andere grotere die op je koppeling ligt die de koppeling als je pech hebt of lomp bent vol in je gezicht lanceert als je die moer los draait 
de voorvario is deels afhankelijk van de druk van die veer op de koppeling
achter slappere veer = minder snel omhoog voor, en dieper achter dus percentueel gezien grotere vertraging, dus lagere top maar snel trekken
Achter sterke veer = Sneller omhoog voor, en hoger achter tot in de hogere toeren waarna hij pas zakt, dus percentueel gezien kleinere vertraging, dus hogere top, maar wel langzamer optrekken
de optimale combinatie zit er tussenin... hij mag achter pas bij 4000 toeren gaan zakken, daar begint je vermogensband. Voor moet hij bij 4500-5000 toeren bovenin staan.
Voor hetzelfde... Heb je te zware rollen, waardoor ie te snel klimt dan is je vertraging veel te groot om snel te kunnen trekken, heb je te kleine rollen, danknalt ie als een raket hoogtoerig weg, maar klimmen doet ie niet. De jet heeft m.i. icm een standaard vario en achterpoelie/koppeling qua rollen een gram of 7 nodig
ICM begrenzing zonder toerenbegrenzing, de juiste uitlaat en sproeier is 93 km/ 13.000 toeren in het optimale geval (zuiger/cilinder in top conditie, juiste olie afstelling,en uiteraard goed warm) mogelijk op 50 cc op de rollenbank. Op de weg... geen idee, levensmoe ben je met die snelheden...
hardste wat ik heb gereden is 85 op de weg, echter niet lang, boven de 70 wordt het erg spannend zonder helm. De wind snijdt dan echt hard.
de voorvario is deels afhankelijk van de druk van die veer op de koppeling
achter slappere veer = minder snel omhoog voor, en dieper achter dus percentueel gezien grotere vertraging, dus lagere top maar snel trekken
Achter sterke veer = Sneller omhoog voor, en hoger achter tot in de hogere toeren waarna hij pas zakt, dus percentueel gezien kleinere vertraging, dus hogere top, maar wel langzamer optrekken
de optimale combinatie zit er tussenin... hij mag achter pas bij 4000 toeren gaan zakken, daar begint je vermogensband. Voor moet hij bij 4500-5000 toeren bovenin staan.
Voor hetzelfde... Heb je te zware rollen, waardoor ie te snel klimt dan is je vertraging veel te groot om snel te kunnen trekken, heb je te kleine rollen, danknalt ie als een raket hoogtoerig weg, maar klimmen doet ie niet. De jet heeft m.i. icm een standaard vario en achterpoelie/koppeling qua rollen een gram of 7 nodig
ICM begrenzing zonder toerenbegrenzing, de juiste uitlaat en sproeier is 93 km/ 13.000 toeren in het optimale geval (zuiger/cilinder in top conditie, juiste olie afstelling,en uiteraard goed warm) mogelijk op 50 cc op de rollenbank. Op de weg... geen idee, levensmoe ben je met die snelheden...
hardste wat ik heb gereden is 85 op de weg, echter niet lang, boven de 70 wordt het erg spannend zonder helm. De wind snijdt dan echt hard.
[ Voor 9% gewijzigd door fvdberg op 30-03-2018 21:34 ]
Ik ga van t weekend wel eens kijken wat er gebeurt als ik een wat slappere drukveer erop zet. Hij trekt hard genoeg, en met een ontgrensde uitlaat eronder trekt ie waarschijnlijk ook wel genoeg toeren. Maar het is gewoon zonde om niet de hele range van de vario te gebruiken, dat stuwt het verbruik zo omhoog 
Zal dan ook gelijk ff de rollen wegen.
93 is in ieder geval niet m'n doel, maar een mooie 65-70 op gps is wel lekker, zeker als ik dan ook flink wat acceleratie overheb
Zal dan ook gelijk ff de rollen wegen.
93 is in ieder geval niet m'n doel, maar een mooie 65-70 op gps is wel lekker, zeker als ik dan ook flink wat acceleratie overheb
ik heb inmiddels wat kilometers met de AGM retro gedaan.
Status
-Achterband die leeg liep langs de velg blijft nu hard.
Deze heb ik ingespoten met zeepsop, en daarna opgepompt. Na 3x bespuiten en goed volpompen naar 3 bar heeft de band zich weer goed in de velgrand gezet.
- carburateur begint steeds sneller te reageren. De vacuüm gestuurde gasschuif begint weer soepel te schuiven.
- Begrenzing werkt tijdens het rijden naar behoren. wanneer de 32 km per uur aangetikt wordt zakt het motortoerental iets en zakt de snelheid naar een stabiele 31 km. Gashendel kan daarbij terug naar half gas zonder dat de snelheid fluctueerd. Scooter draait gemiddeld 1:42 met stadse ritten.
Zonder de begrenzer loopt hij zo'n 60 KM op de GPS op het standaard cilindertje. voor een 4 takt... netjes.
- Als de scooter een tijdje heeft stilgestaan buiten, en er sprake is van condens draait het blok niet lekker.
de scooter draait stationair, maar bij gasgeven hapert het en het toerental stijgt niet. Als de scooter op is gewarmt dan corrigeert dit zich spontaan en heeft hij geen problemen meer.
Oorzaak is de sensor van de begrenzer die op de deksel van de vario zit. Die heefteen algemene massa, en een enkele draad naar de CDI. zodra je die draad afkoppelt met de afstandsbediening loopt hij perfect.
Ik vermoed dat er ergens dus een massapunt een slecht contact heeft.
- De lichtopbrengst van de koplamp valt zwaar tegen. met een meter of 20 voor je houdt het op. Afstellen van de lamp maakt weinig tot geen verschil. Daar moet dus een zwaardere lamp in of een hele andere lamp op komen.
- de 10 inch bandjes zijn wat smal en elk spoor volgt hij. Het is minder relaxed rijden als de Sym Jet. Zeker boven de 50 km. dan ben je best veel aan het corrigeren.
Technisch valt het me wel mee, ondanks dat het chinees is lijkt AGM de kwaliteit best wel op orde te hebben,
Het is het allemaal redelijk vergelijkbaar met de sym, er zijn wat kleine dingetjes die beter kunnen zo als de kwaliteit van de brandstofslangen en het chrome werk is echt om te huilen...
Maar toch denk ik dat hij zijn nieuwprijs van zo'n 1300 euro inc leges/rijklaarmaak kosten in deze iets luxere uitvoering best wel waard is.
AGM heeft in elk geval een aantal wijze aanpassingen gedaan zo als een echte keihin carburateur ipv kloon, een NGK bougie ipv chinese reut, een goede waterdichte bougiedop... goede kwaliteit koppeling/snaar/vario wat niet onder doet voor die van de Sym..
Alleen het enige punt van zorgen is dat het plastic echt dun is. Waar een sym krast zal dit breken.
Het kost ook niet veel om te vervangen. tientjeswerk per kap. Op kleur te bestellen, dus je krijgt er geen spuitkosten meer bij!
Tis simpelweg een scooter die no nonsense, zeer betaalbaar en echt wel betrouwbaar is.
Wanneer je echter een goedkopere versie hebt van een ander "merk" moet je afwachten of zaken zo als het GY6 blok, de carburateur, de vario en de koppeling ook allemaal dezelfde kwaliteit is als op die AGM.
Ik heb in elk geval in de handel veel slechter spul te koop gezien, aluminium legeringen die zo zwak ogen dat ik me voor kan stellen dat je veel problemen krijgt. Ik denk ook dat dit de echte prijsverschillen zijn bij deze dingen. niet onbelangrijk dus!
De AGM zou ik zelfs nieuw nog durven kopen.
Status
-Achterband die leeg liep langs de velg blijft nu hard.
Deze heb ik ingespoten met zeepsop, en daarna opgepompt. Na 3x bespuiten en goed volpompen naar 3 bar heeft de band zich weer goed in de velgrand gezet.
- carburateur begint steeds sneller te reageren. De vacuüm gestuurde gasschuif begint weer soepel te schuiven.
- Begrenzing werkt tijdens het rijden naar behoren. wanneer de 32 km per uur aangetikt wordt zakt het motortoerental iets en zakt de snelheid naar een stabiele 31 km. Gashendel kan daarbij terug naar half gas zonder dat de snelheid fluctueerd. Scooter draait gemiddeld 1:42 met stadse ritten.
Zonder de begrenzer loopt hij zo'n 60 KM op de GPS op het standaard cilindertje. voor een 4 takt... netjes.
- Als de scooter een tijdje heeft stilgestaan buiten, en er sprake is van condens draait het blok niet lekker.
de scooter draait stationair, maar bij gasgeven hapert het en het toerental stijgt niet. Als de scooter op is gewarmt dan corrigeert dit zich spontaan en heeft hij geen problemen meer.
Oorzaak is de sensor van de begrenzer die op de deksel van de vario zit. Die heefteen algemene massa, en een enkele draad naar de CDI. zodra je die draad afkoppelt met de afstandsbediening loopt hij perfect.
Ik vermoed dat er ergens dus een massapunt een slecht contact heeft.
- De lichtopbrengst van de koplamp valt zwaar tegen. met een meter of 20 voor je houdt het op. Afstellen van de lamp maakt weinig tot geen verschil. Daar moet dus een zwaardere lamp in of een hele andere lamp op komen.
- de 10 inch bandjes zijn wat smal en elk spoor volgt hij. Het is minder relaxed rijden als de Sym Jet. Zeker boven de 50 km. dan ben je best veel aan het corrigeren.
Technisch valt het me wel mee, ondanks dat het chinees is lijkt AGM de kwaliteit best wel op orde te hebben,
Het is het allemaal redelijk vergelijkbaar met de sym, er zijn wat kleine dingetjes die beter kunnen zo als de kwaliteit van de brandstofslangen en het chrome werk is echt om te huilen...
Maar toch denk ik dat hij zijn nieuwprijs van zo'n 1300 euro inc leges/rijklaarmaak kosten in deze iets luxere uitvoering best wel waard is.
AGM heeft in elk geval een aantal wijze aanpassingen gedaan zo als een echte keihin carburateur ipv kloon, een NGK bougie ipv chinese reut, een goede waterdichte bougiedop... goede kwaliteit koppeling/snaar/vario wat niet onder doet voor die van de Sym..
Alleen het enige punt van zorgen is dat het plastic echt dun is. Waar een sym krast zal dit breken.
Het kost ook niet veel om te vervangen. tientjeswerk per kap. Op kleur te bestellen, dus je krijgt er geen spuitkosten meer bij!
Tis simpelweg een scooter die no nonsense, zeer betaalbaar en echt wel betrouwbaar is.
Wanneer je echter een goedkopere versie hebt van een ander "merk" moet je afwachten of zaken zo als het GY6 blok, de carburateur, de vario en de koppeling ook allemaal dezelfde kwaliteit is als op die AGM.
Ik heb in elk geval in de handel veel slechter spul te koop gezien, aluminium legeringen die zo zwak ogen dat ik me voor kan stellen dat je veel problemen krijgt. Ik denk ook dat dit de echte prijsverschillen zijn bij deze dingen. niet onbelangrijk dus!
De AGM zou ik zelfs nieuw nog durven kopen.
Hier nu wachten op een berg onderdelen voor de revival..
Gelukkig wel de saxonette weer rijdend. Kapotte lager in het blok....
Komende weekend hopelijk de revival weer in elkaar steken...
Daarna ligt er nog een 301/A blokje welke uit elkaar moet voor vermoedelijk ook een gare lager...
Dan nog een keer nieuwe sloffen onder de revival. Die zijn ook niet al te jofel meer door de tand des tijds...
Gelukkig wel de saxonette weer rijdend. Kapotte lager in het blok....
Komende weekend hopelijk de revival weer in elkaar steken...
Daarna ligt er nog een 301/A blokje welke uit elkaar moet voor vermoedelijk ook een gare lager...
Dan nog een keer nieuwe sloffen onder de revival. Die zijn ook niet al te jofel meer door de tand des tijds...
404 Signature not found
@fvdberg Goede koop geweest dus! Ik zou het zeker met andere lampjes proberen, de halogeen in de zwarte Jet geeft zoveel licht dat ik twijfel om de LED-kit van de blauwe over te zetten (vooral omdat die LED iets te veel strooilicht geeft richting onschuldige tegenliggers).
Ik zal AGM in m'n achterhoofd houden voor wanneer de zwarte Jet toe is aan pensioen en/of er en milieuzone in Utrecht komt
Heb zelf uiteindelijk niet kunnen sleutelen, had een te volle agenda en het weer zat ook niet helemaal mee gisteren. Ik ga zodra de kans zich voordoet eerst nog even proberen of de riem van de blauwe Jet niet net een beetje langer is dan die van de zwarte. De reden waarom ik dit denk is omdat de scooter wel keurig op 7000 toeren blijft bij het optrekken en pas verder in toeren stijgt wanneer de snaar niet meer kan klimmen. En met rollen van 8 of 8,5 gram (weet het niet meer zeker) zou je toch verwachten dat die bij 8500 toeren de snaar wel bovenin zou moeten krijgen.
Verder hoop ik dit weekend de Orbit weer goed afgesteld te krijgen. Waarbij goed inhoudt dat 'ie tenminste 45 op GPS loopt, dat heeft 'ie in den beginne wel gehaald, maar daarna heb ik de boel verstierd met verder afstellen...
Zodra m'n loon gestort is ga ik een nieuwe set tandwielen en een ketting (en een pons) bestellen voor de FS1. Ik heb een snelle FS1-cilinder en 16mm carb, weet niet zeker of ik een snelle schijf heb, maar dacht van niet. Zit nu op 13/45, ik twijfel of ik 13/39 of 14/44 moet steken. @-tom-562 jij hebt met beide vertandingen gereden toch? Welke zou jij aanraden voor mijn setup?
Ik zal AGM in m'n achterhoofd houden voor wanneer de zwarte Jet toe is aan pensioen en/of er en milieuzone in Utrecht komt
Heb zelf uiteindelijk niet kunnen sleutelen, had een te volle agenda en het weer zat ook niet helemaal mee gisteren. Ik ga zodra de kans zich voordoet eerst nog even proberen of de riem van de blauwe Jet niet net een beetje langer is dan die van de zwarte. De reden waarom ik dit denk is omdat de scooter wel keurig op 7000 toeren blijft bij het optrekken en pas verder in toeren stijgt wanneer de snaar niet meer kan klimmen. En met rollen van 8 of 8,5 gram (weet het niet meer zeker) zou je toch verwachten dat die bij 8500 toeren de snaar wel bovenin zou moeten krijgen.
Verder hoop ik dit weekend de Orbit weer goed afgesteld te krijgen. Waarbij goed inhoudt dat 'ie tenminste 45 op GPS loopt, dat heeft 'ie in den beginne wel gehaald, maar daarna heb ik de boel verstierd met verder afstellen...
Zodra m'n loon gestort is ga ik een nieuwe set tandwielen en een ketting (en een pons) bestellen voor de FS1. Ik heb een snelle FS1-cilinder en 16mm carb, weet niet zeker of ik een snelle schijf heb, maar dacht van niet. Zit nu op 13/45, ik twijfel of ik 13/39 of 14/44 moet steken. @-tom-562 jij hebt met beide vertandingen gereden toch? Welke zou jij aanraden voor mijn setup?
Ik rij met een 60cc aluminium cilinder, aangepaste hogedruk kop, bewerkte snelle schijf, 16mm, aangepaste Homoet 4P en een CDI ontsteking met 13/39. Dat loopt op zijn boerenfluitjes 85 km/h (rechtop zittend), soms wat harder.
Als je met een FS1 pijp rijdt, zou ik eerder voor 14/44 gaan.
Als je geen snelle schijf hebt, zou ik die wel vervangen, dat scheelt een hele hoop.
Als je met een FS1 pijp rijdt, zou ik eerder voor 14/44 gaan.
Als je geen snelle schijf hebt, zou ik die wel vervangen, dat scheelt een hele hoop.
Vaak bu'j te bang!
Ik heb een FS1 pijp, zal eens checken of m'n schijf wit/beige is, en dan voor 14/44 gaan en evt gelijk de snelle schijf meebestellen (en een voorremkabel en vast nog 1000 andere kleine dingetjes
).
Stiekem hoop ik nu dat er nog een normale schijf onder zit, maar hij trekt nu in ieder geval al heel aardig
Ik heb trouwens een tweede cilinderkop voor de FS1 liggen, kan ik deze straffeloos vlakken om er een hogedrukkop van te maken, of kan ik dat beter laten doen?
Stiekem hoop ik nu dat er nog een normale schijf onder zit, maar hij trekt nu in ieder geval al heel aardig
Ik heb trouwens een tweede cilinderkop voor de FS1 liggen, kan ik deze straffeloos vlakken om er een hogedrukkop van te maken, of kan ik dat beter laten doen?
[ Voor 20% gewijzigd door BdK9001 op 03-04-2018 15:19 ]
Even de cilinderinhoud van de cilinder gedremeld, en daarna met radiatorlak zwart gemaakt.

paar mooie shots tijdens zonsondergang.

Heb nu Tandwiel 17 voor, en 42 achter nog steeds.
die 17 past ook echt maar *net*
maar het rijdt oh-zo veel beter zonder die overtoeren.
En ik kom er net achter dat ik de DAX stickers aan de verkeerde kanten geplakt heb.. het hondje hoort naar voren te kijken

paar mooie shots tijdens zonsondergang.

Heb nu Tandwiel 17 voor, en 42 achter nog steeds.
die 17 past ook echt maar *net*
En ik kom er net achter dat ik de DAX stickers aan de verkeerde kanten geplakt heb.. het hondje hoort naar voren te kijken

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 03-04-2018 16:42 ]
Daar maak ik me niet zo druk om. Als je ziet hoe de meeste halogeen koplampen afgesteld staan... recht vooruit ipv iets naar beneden... precies in mn spiegels. Is bij de fiddle ii ook zo.BdK9001 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:19:
@fvdberg Goede koop geweest dus! Ik zou het zeker met andere lampjes proberen, de halogeen in de zwarte Jet geeft zoveel licht dat ik twijfel om de LED-kit van de blauwe over te zetten (vooral omdat die LED iets te veel strooilicht geeft richting onschuldige tegenliggers).
Dat is zeker waar, tel darbij ook nog fietsers met bouwlampachtige verlichting op en het feest is compleet. Ik heb dimlicht nu iig goed staan, deze leek eerst nazi-sympathieen te hebben zo verkeerd stond 'ie. Grootlicht schijnt bijna recht naar voren nu. Die is mischien nog wel leuk om een van de 35W LED's in te stoppenfvdberg schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:42:
[...]
Daar maak ik me niet zo druk om. Als je ziet hoe de meeste halogeen koplampen afgesteld staan... recht vooruit ipv iets naar beneden... precies in mn spiegels. Is bij de fiddle ii ook zo.
@mvz is dat niet gewoon omdat 'ie niet naar voren durft te kijken?
Is het een honda dan? De mijne is ook een honda shadow/joker clone qua uiterlijk... maar om er dan maar honda logos op te plakken...
morgen komt er net geen 8KG aan onderdelen binnen 
jammer dat het weer morgen tegen valt.. maar goed dan vrijdag maar sleutelen

jammer dat het weer morgen tegen valt.. maar goed dan vrijdag maar sleutelen
404 Signature not found
Lekker die specificaties van AGM.
Denk je een benzinetank van zo een liter of 5 te hebben.... De AGM specificaties zeggen 5.5. ZNEN zegt 4...
Ik begon al te twijffelen aangezien ik er elke keer maar 2 liter in kon pompen.
Vandaag sloeg de motor af. Klein stukje moeten duwen...
De tank stond helemaal droog. Afgetankt inclusief vulpijp tot het randje... 3.5 liter.
Denk je een benzinetank van zo een liter of 5 te hebben.... De AGM specificaties zeggen 5.5. ZNEN zegt 4...
De tank stond helemaal droog. Afgetankt inclusief vulpijp tot het randje... 3.5 liter.
[ Voor 34% gewijzigd door fvdberg op 05-04-2018 07:34 ]
Kan niet zomaar straffeloos, maar je bent best lang bezig wil je het zover krijgen dat je echt motorschade op loopt (been there, done thatBdK9001 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 12:56:
Ik heb een FS1 pijp, zal eens checken of m'n schijf wit/beige is, en dan voor 14/44 gaan en evt gelijk de snelle schijf meebestellen (en een voorremkabel en vast nog 1000 andere kleine dingetjes).
Als je een goede cilinderkop wilt, kan je eens vragen op het FS1forum, of iemand 'm voor je wilt uitdraaien.
Vaak bu'j te bang!
Dat is wel heel krap zeg, zeker als je de Jet gewend bent met dik 6 liter... Scheelt wel dat de AGM een stuk zuiniger is.fvdberg schreef op donderdag 5 april 2018 @ 07:31:
Lekker die specificaties van AGM.
Ah, goeie, dan probeer ik het daar eens. Ik geloof dat een aantal gevorderde users relatief dicht bij mij woont zelfs-tom-562 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:15:
[...]
Kan niet zomaar straffeloos, maar je bent best lang bezig wil je het zover krijgen dat je echt motorschade op loopt (been there, done thatooit eens een cilinderkopje onder de freesbank gehad, iets te enthousiast, resulteerde in een gat in m'n zuiger
).
Als je een goede cilinderkop wilt, kan je eens vragen op het FS1forum, of iemand 'm voor je wilt uitdraaien.
Ja, dat zuinige is dat ik er pas na 150 km (nou ja 147.4 km) achter kom. Het komt wel overeen met de 1:42.
Het betekend in de praktijk gewoon elke 100 KM tanken.
Het betekend in de praktijk gewoon elke 100 KM tanken.
Nee een SkyTeam, china merk..fvdberg schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:29:
Is het een honda dan? De mijne is ook een honda shadow/joker clone qua uiterlijk... maar om er dan maar honda logos op te plakken...
Maar in het dax/monkey wereldje plakt iedereen er eigenlijk honda op
Ook passen honda delen er ook gewoon op indien nodig, zoals bv. de achterbrug bussen van skyteam zijn slecht, originele honda bussen erin, en het rijdt als een zonnetje.
Al die 'grand retro' modellen zijn idd. een copy van de Honda Shadow..
Da's opzich wel jammer, want als je nu op een echte Shadow rond rijdt, valt het niemand meer op
[ Voor 13% gewijzigd door mvz op 05-04-2018 11:14 ]
Dat niet meer opvallen heb je met een dax ook...
Het zijn geen 100% kopieen, het blok is namelijk anders.
Een echte shadow is 2 takt. Een chinees 4 takt
En er is wel een manier om wel weer op te vallen met een Shadow...
Het eenpersoons zadel er op zetten
Het zijn geen 100% kopieen, het blok is namelijk anders.
Een echte shadow is 2 takt. Een chinees 4 takt
En er is wel een manier om wel weer op te vallen met een Shadow...
Het eenpersoons zadel er op zetten
Zo.. de Tomos heeft iig weer een compleet motorblok..
nu alleen nog er weer onder hangen...
maar eerst even de standaard fixen, want die klapt veel te ver door naar voren
maar dan moet eerst het achterwiel er uit
en ach als die er toch uit is meteen de bedrading van de knippers en achterlicht checken / fixen (knipper RA heeft iig last van losse draadjes
)
nu alleen nog er weer onder hangen...
maar eerst even de standaard fixen, want die klapt veel te ver door naar voren
maar dan moet eerst het achterwiel er uit
en ach als die er toch uit is meteen de bedrading van de knippers en achterlicht checken / fixen (knipper RA heeft iig last van losse draadjes
404 Signature not found
Productief ochtendje gehad.
Verlichting van blauwe Jet van LED terug naar halogeen gezet en 1 LED als grootlicht in de zwarte Jet gezet. Verder nog de pulley van de zwarte gecheckt en schoongemaakt. Is een originele, ziet er nog keurig uit iig. Blauwe Jet is voorzien van Malossi geel, maar helaas zit het koppelingshuis muurvast, dus die kon ik niet overzetten.
Daarna de Orbit er weer eens bij gepakt en de nokkenas goed op tijd gezet, ding stond 2 tanden te vroeg, klein wonder dat ie überhaupt startte en vooruit kwam. Ding loopt nu 44 op gps met tegenwind, 52 met meewind. Vanmiddag nog maar even verder afstellen, er lijkt nog wel wat winst in te zitten.
Ik ga ook nog een grote voorwielen/remmen dans doen, waarbij voorwiel+rem van de orbit naar de blauwe Jet gaan, die van de blauwe naar de zwarte en die van de zwarte naar de Orbit. Op die manier krijgt de zwarte de beste voorband en rem en gaat de aanlopende voorrem van de Orbit naar de blauwe
Verlichting van blauwe Jet van LED terug naar halogeen gezet en 1 LED als grootlicht in de zwarte Jet gezet. Verder nog de pulley van de zwarte gecheckt en schoongemaakt. Is een originele, ziet er nog keurig uit iig. Blauwe Jet is voorzien van Malossi geel, maar helaas zit het koppelingshuis muurvast, dus die kon ik niet overzetten.
Daarna de Orbit er weer eens bij gepakt en de nokkenas goed op tijd gezet, ding stond 2 tanden te vroeg, klein wonder dat ie überhaupt startte en vooruit kwam. Ding loopt nu 44 op gps met tegenwind, 52 met meewind. Vanmiddag nog maar even verder afstellen, er lijkt nog wel wat winst in te zitten.
Ik ga ook nog een grote voorwielen/remmen dans doen, waarbij voorwiel+rem van de orbit naar de blauwe Jet gaan, die van de blauwe naar de zwarte en die van de zwarte naar de Orbit. Op die manier krijgt de zwarte de beste voorband en rem en gaat de aanlopende voorrem van de Orbit naar de blauwe
Vandaag viel de Dax ineens uit, vreemd want alles is nieuw, blok, carb. leidingen alles..
Na een poos kon ik weer starten en verder rijden..
Wat bleek, precies het enige deel welke ik niet vervangen heb, hield er mee op bij hogere temperatuur.
De bobine.. Maar ja, die zit weer op zo'n leuke plek.. accu eruit, benzine tank eruit.. leidingen los..
Breekt de nippel van m'n benzinefilter af bij het verwijderen van de slang
Kleurcodering klopte niet geheel, dus maar op gevoel aangesloten en kijken of 'ie vonkt.. krijg ik perongeluk een optater
maar da's goed nieuws
Enfin nu een nieuwe bobine erop zitten.. en hij loopt weer
Na een poos kon ik weer starten en verder rijden..
Wat bleek, precies het enige deel welke ik niet vervangen heb, hield er mee op bij hogere temperatuur.
De bobine.. Maar ja, die zit weer op zo'n leuke plek.. accu eruit, benzine tank eruit.. leidingen los..
Breekt de nippel van m'n benzinefilter af bij het verwijderen van de slang
Kleurcodering klopte niet geheel, dus maar op gevoel aangesloten en kijken of 'ie vonkt.. krijg ik perongeluk een optater
Enfin nu een nieuwe bobine erop zitten.. en hij loopt weer
hehe dat heb ik eens met een Metje gehad.... bij vocht.. vergeet het maar.. als die lekker op temperatuur was en uitviel ( of werd gezet ) kon je dus wachten tot de boel weer voldoende afgekoeld was en kon je gewoon weer kilometers verder... :-D
vanavond nog even wat extra ingereden op de Tomos..
tot zover erg tevreden over de Airsal cilinder en "noname" hogedruk kop en goedkope sigaar uitlaat
alleen ik weet zeker dat ik toch een groter achtertandwiel wil.. 60+ is me iets TE gek
maar goed tot zover wel missie geslaagd.. Loopt weer.. geen knetter geluid uit de uitlaat.. maar een mooie roffel
vanavond nog even wat extra ingereden op de Tomos..
tot zover erg tevreden over de Airsal cilinder en "noname" hogedruk kop en goedkope sigaar uitlaat
alleen ik weet zeker dat ik toch een groter achtertandwiel wil.. 60+ is me iets TE gek
maar goed tot zover wel missie geslaagd.. Loopt weer.. geen knetter geluid uit de uitlaat.. maar een mooie roffel
404 Signature not found
Haha, dat komt mij bekend voor met de Tomos, met dat 2 traps blok trokken ze ook altijd zo lekker. Dan had ik de koppeling, cilinder, uitlaat en carburateur aangepast en dan lopen ze écht goed. Ik heb er toen wel eens een Puch met 70cc uitgetrokken, alleen op topsnelheid won ik het niet.
Ik ben ook maar aan het tweaken gegaan met mijn Sparta-Met. De uitlaat aangepast, carburateur uitgeboord, carbon membraanplaatje, andere poorttimingen in de cilinder en de hele reutemeteut zeg maar.
En je bent tweaker of niet, dus heb ik meteen maar een digitaal instelbare CDI module gemaakt zodat ik zelf het ontstekingstijdstip aan kan passen:

Zelf ook maar PCB's in china laten maken. Nu loopt het Metje 40+, maar het belangrijkste is dat ik met tegenwind niet meer bij hoef te trappen, als ik harder wil rijden pak ik de auto wel.
@SMSfreakie
Is bij jou het big-end lager kapot gelopen? Dat heb ik een keertje gehad, het blokje verloor vermogen onderweg naar huis en maakte een raar geluid. Toen ik de bougie er uit haalde was hij groen(?) wat betekent dat je aluminium aan het verbranden bent. Dan ben je er ook wel weer even klaar mee.
Ik ben ook maar aan het tweaken gegaan met mijn Sparta-Met. De uitlaat aangepast, carburateur uitgeboord, carbon membraanplaatje, andere poorttimingen in de cilinder en de hele reutemeteut zeg maar.
En je bent tweaker of niet, dus heb ik meteen maar een digitaal instelbare CDI module gemaakt zodat ik zelf het ontstekingstijdstip aan kan passen:

Zelf ook maar PCB's in china laten maken. Nu loopt het Metje 40+, maar het belangrijkste is dat ik met tegenwind niet meer bij hoef te trappen, als ik harder wil rijden pak ik de auto wel.
@SMSfreakie
Is bij jou het big-end lager kapot gelopen? Dat heb ik een keertje gehad, het blokje verloor vermogen onderweg naar huis en maakte een raar geluid. Toen ik de bougie er uit haalde was hij groen(?) wat betekent dat je aluminium aan het verbranden bent. Dan ben je er ook wel weer even klaar mee.
[ Voor 17% gewijzigd door auto660 op 08-04-2018 15:36 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Big end lager? Welke bedoel je daar mee?auto660 schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:31:
Haha, dat komt mij bekend voor met de Tomos, met dat 2 traps blok trokken ze ook altijd zo lekker. Dan had ik de koppeling, cilinder, uitlaat en carburateur aangepast en dan lopen ze écht goed. Ik heb er toen wel eens een Puch met 70cc uitgetrokken, alleen op topsnelheid won ik het niet.
[afbeelding]
@SMSfreakie
Hm nice trouwens die cd mod.... Ik heb gewoon een standaard cdi met een gat er in geboort voor wat meer snelheid....
404 Signature not found
Een slordige 40 km verder begin ik de Orbit meer en meer te waarderen. Op magische wijze is de voorrem gestopt met aanlopen en nu stuurt 'ie heerlijk en voelt stukken stabieler aan in de bochten dan dat de Jets ooit hebben gedaan. De relatieve stilte van viertakt is ook erg prettig, hoewel ik iedere keer dat ik stop denk dat 'ie uitgevallen is omdat 'ie stationair echt bijna geen geluid maakt.
Moet wel nog even aan de slag met het zadel, het kunststof aan de onderkant is behoorlijk kapot waardoor ik te ver wegzak en te laag zit. Verder mogen er nog wat lichtere rollen in, hij pakt erg matig op vanuit stilstand en bij hernemen van het gas na wat langer uitrollen. Denk dat ik dat maar combineer met een sportnokkenas
Moet wel nog even aan de slag met het zadel, het kunststof aan de onderkant is behoorlijk kapot waardoor ik te ver wegzak en te laag zit. Verder mogen er nog wat lichtere rollen in, hij pakt erg matig op vanuit stilstand en bij hernemen van het gas na wat langer uitrollen. Denk dat ik dat maar combineer met een sportnokkenas
Afgelopen vrijdag de eerste fatsoenlijke run van dit jaar kunnen maken met de Puch.
Hij is zo goed als af en staat er zo bij:

Staat er erg mooi bij! Leuk detail ook die stenenvanger bij de koplampkaos- schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:03:
Afgelopen vrijdag de eerste fatsoenlijke run van dit jaar kunnen maken met de Puch.![]()
[afbeelding]
Zo`n stenenvanger als je het zo wilt noemen wil ik eigenlijk ook nog op de Revival...
maar dat komt nog wel.. eerst nieuwe knippers er aan en de draadboom eens doorpluizen op slechte contacten etc..
maar dat komt nog wel.. eerst nieuwe knippers er aan en de draadboom eens doorpluizen op slechte contacten etc..
404 Signature not found
Mooie cleane puch! Leuk ook die RS sigaar!kaos- schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:03:
Afgelopen vrijdag de eerste fatsoenlijke run van dit jaar kunnen maken met de Puch.![]()
[afbeelding]
Hee, ik wil niet zeuren, maar 1982 belde me net. Ze willen hun reclamefolder graag terug!kaos- schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:03:
[afbeelding]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

of

de onderste hoort er op.. alleen is dat een fragiel stukje plastic waar een schroefje door moet.. en dus gemakkelijk afbreekt..
is de bovenste een beetje een leuk alternatief? wat denken jullie? :-) ( Sowieso zijn originele knippers voor een revival achtelijk duur

404 Signature not found
ik heb toevallig vorrige week ook knipperlichten voor mijn agm retro besteld.
Originele achter is plastic rommel vergelijkbaar met die er bij jou op zitten.
Ik heb deze besteld:
chroom met amber kapje.
https://www.ebay.nl/itm/1...icator-Light/142551725012
Originele achter is plastic rommel vergelijkbaar met die er bij jou op zitten.
Ik heb deze besteld:
chroom met amber kapje.
https://www.ebay.nl/itm/1...icator-Light/142551725012
[ Voor 7% gewijzigd door fvdberg op 09-04-2018 18:37 ]
Oh dat is betaalbaar spul 
en ik vind ze ook wel geinig, en nog "retro" genoeg ;-)
* SMSfreakie gokje waagt.. voor dat geld :-)
en anders gaan ze op de Youngster.. welke geen knipperts heeft :-)

en ik vind ze ook wel geinig, en nog "retro" genoeg ;-)
* SMSfreakie gokje waagt.. voor dat geld :-)
en anders gaan ze op de Youngster.. welke geen knipperts heeft :-)
[ Voor 22% gewijzigd door SMSfreakie op 09-04-2018 18:45 ]
404 Signature not found
Vast niet nee.. maar hek.. kiezen tussen geen of wel een knipperfvdberg schreef op maandag 9 april 2018 @ 18:47:
e keur zal dr wel niet op zitten...
404 Signature not found
Erg netjes! toch leuk om ze nog rond te zien rijden in de grijze zee van scooterskaos- schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:03:
[afbeelding]
In de grijze zee van scooters is mijn Orbit weer iets opvallender (en legaler) geworden.
Het achterlicht brandde niet, maar het remlicht werkte wel. Ook met een nieuw lampjes zelfde probleem, dus maar de multimeter er bij gepakt om de boel door te meten. Bleek dat het achterlicht geen contact met de massa maakte. Na de boel iets verder gedemonteerd te hebben was de reden ook goed zichtbaar: de massadraad zat niet meer aan de fitting vast. Deze bleek middels een plaatje aan het uiteinde tussen de fitting en de reflector geklemd te moeten zitten, eenmaal los kreeg ik deze er dus niet meer fatsoenlijk in zonder de fitting uit de reflector te moeten slopen...
Een beetje klieren met een extra draadje deed 't 'm, maar dat was natuurlijk geen goede permanente oplossing. Uiteindelijk maar besloten om voor een permanente 'ghetto-oplossing' te gaan: de massadraad met een plaatje klemschroeven tegen de reflector, waarbij de schroef in de oorspronkelijke opening voor de massadraad zit.
Heb nog wel wat afstelwerk te doen, hij heeft vaak (maar niet altijd) een flinke dip rond de 30 km/u en heb het idee dat het weinig zin heeft om meer dan 2/3 - 3/4 gas te geven. Eenmaal op snelheid blijft 'ie daar ook wel redelijk, maar bij heuvels verliest 'ie echt veel te veel snelheid...
Denk dat de carb nog maar een keertje open gaat binnenkort. Even sproeier(maat) checken en kijken of de vacuumschuif nog lekker beweegt, misschien ook nog een beetje met de gasnaald spelen.
@fvdberg weet je toevallig welke rollen en sproeier er in jouw AGM zitten? Dan kan ik een beetje inschatten welke kant ik op moet bijstellen
Het achterlicht brandde niet, maar het remlicht werkte wel. Ook met een nieuw lampjes zelfde probleem, dus maar de multimeter er bij gepakt om de boel door te meten. Bleek dat het achterlicht geen contact met de massa maakte. Na de boel iets verder gedemonteerd te hebben was de reden ook goed zichtbaar: de massadraad zat niet meer aan de fitting vast. Deze bleek middels een plaatje aan het uiteinde tussen de fitting en de reflector geklemd te moeten zitten, eenmaal los kreeg ik deze er dus niet meer fatsoenlijk in zonder de fitting uit de reflector te moeten slopen...
Een beetje klieren met een extra draadje deed 't 'm, maar dat was natuurlijk geen goede permanente oplossing. Uiteindelijk maar besloten om voor een permanente 'ghetto-oplossing' te gaan: de massadraad met een plaatje klemschroeven tegen de reflector, waarbij de schroef in de oorspronkelijke opening voor de massadraad zit.
Heb nog wel wat afstelwerk te doen, hij heeft vaak (maar niet altijd) een flinke dip rond de 30 km/u en heb het idee dat het weinig zin heeft om meer dan 2/3 - 3/4 gas te geven. Eenmaal op snelheid blijft 'ie daar ook wel redelijk, maar bij heuvels verliest 'ie echt veel te veel snelheid...
Denk dat de carb nog maar een keertje open gaat binnenkort. Even sproeier(maat) checken en kijken of de vacuumschuif nog lekker beweegt, misschien ook nog een beetje met de gasnaald spelen.
@fvdberg weet je toevallig welke rollen en sproeier er in jouw AGM zitten? Dan kan ik een beetje inschatten welke kant ik op moet bijstellen
[ Voor 24% gewijzigd door BdK9001 op 10-04-2018 09:19 ]
@BdK9001
De AGM Retro heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 82.
De rollen zijn 7.5 gram.
De Sym Fiddle 2 heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 78
Die heeft 8 gram rollen.
De Sym Cello heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 80
(nog steeds niet verkocht. inmiddels van MP af, eet geen brood, enkel 6 euro verzekering per maand, als de zon gaat schijnen gaat hij er weer op...)
Die heeft 7 gram rollen
oftewel je zoekt tussen de 78 en 82, en tussen de 7 en 8 gram standaard
De AGM Retro heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 82.
De rollen zijn 7.5 gram.
De Sym Fiddle 2 heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 78
Die heeft 8 gram rollen.
De Sym Cello heeft een 18mm Keihin CVK met sproeier 80
(nog steeds niet verkocht. inmiddels van MP af, eet geen brood, enkel 6 euro verzekering per maand, als de zon gaat schijnen gaat hij er weer op...)
Die heeft 7 gram rollen
oftewel je zoekt tussen de 78 en 82, en tussen de 7 en 8 gram standaard
[ Voor 22% gewijzigd door fvdberg op 10-04-2018 09:42 ]
Thanks! Dan is de huidige 5,9 gram iig veel te licht denk ik zo, zal voor de grap eens de rollen uit de Jet (8-8,5 gram) er in gooien en kijken wat er gebeurt
5.9 (zal wel 6 zijn) voor een brom is niet onredelijk/onlogisch
een Vespa brom zit standaard ook op 6.5 gram.
Een Snor zit doorgaans 1,5 tot 2 gram hoger.
Hier zit alles dus iets hoger omdat het snors zijn op de cello na
En de Cello... die zit zo hoog omdat dit een ex rijschool scooter is.
Er zat ook een vario ring in... die liep 41 op de GPS.... Zonder ring 51..
Die is dus bewust afgevoerd, maar rijdt best lekker met de 8 gram. Beetje Lui.. Het past ook wel bij hoe het rijdt en er uit ziet.
ik zou zeker die 7-8 gram wel aanhouden, anders wordt het zo hoogtoerig voor het aangrijpt.
een Vespa brom zit standaard ook op 6.5 gram.
Een Snor zit doorgaans 1,5 tot 2 gram hoger.
Hier zit alles dus iets hoger omdat het snors zijn op de cello na
En de Cello... die zit zo hoog omdat dit een ex rijschool scooter is.
Er zat ook een vario ring in... die liep 41 op de GPS.... Zonder ring 51..
Die is dus bewust afgevoerd, maar rijdt best lekker met de 8 gram. Beetje Lui.. Het past ook wel bij hoe het rijdt en er uit ziet.
ik zou zeker die 7-8 gram wel aanhouden, anders wordt het zo hoogtoerig voor het aangrijpt.
[ Voor 78% gewijzigd door fvdberg op 10-04-2018 09:59 ]
Ik ga morgen dan wel kijken wat 'ie met 8 gram doet. Momenteel zakken de toeren wat in bij het wegrijden (vaak zo ver dat het lijkt alsof 'ie af gaat slaan, maar dat gebeurt nooit) om dan tot ca 20-22 midden-hoog te worden, daarna zakken ze behoorlijk en zit 'ie dus in de dip tot +/- 33, daarna trekt 'ie redelijk door tot 40 met een constant middentoerental en daarna gaan de toeren vlot omhoog en trekt 'ie vlotjes door naar +/- 45 GPS. Heb er wel een DMP poelie+koppeling op zitten, zou me niks verbazen als die roet in het eten gooit met een rare spiebaan ofzo... Misschien ook maar met de poelie+koppeling van de Jet testen als ik toch bezig ben
...dat klinkt niet goed dan zou ik zeker geen zwaardere rollen pakken.
klinkt eerder als ene niet goede vermogensband. weet je zeker dat je compressie goed is?
Ik zou eerder de carb verdenken
klinkt eerder als ene niet goede vermogensband. weet je zeker dat je compressie goed is?
Ik zou eerder de carb verdenken
Zou me niks verbazen als de compressie niet goed is. Ding heeft een slordige 40K KM gelopen en het zou me niets verbazen als 10K daarvan gereden is met de "Jymco" cilinder (en waarschijnlijk bijpassende C-merk zuiger). Zal iig de carb nog eens openhalen en schoonmaken (ding heeft natuurlijk al sinds eind november stilgestaan) en voor de zekerheid de kleppen nog eens stellen (had van t weekend alleen de distributieketting goed gelegd).
En denk dat ik ook maar eens een compressietester moet kopen, kan nooit kwaad.
De makkelijkste optie is natuurlijk om nu gewoon een 80cc kit te kopen, dan is de compressie en het vermogen in ieder geval in orde, maar dan is de uitdaging wel een beetje weg
En denk dat ik ook maar eens een compressietester moet kopen, kan nooit kwaad.
De makkelijkste optie is natuurlijk om nu gewoon een 80cc kit te kopen, dan is de compressie en het vermogen in ieder geval in orde, maar dan is de uitdaging wel een beetje weg
Wauw, vet dat PCBtje, hoe laat je zoiets "maken"?auto660 schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:31:
[afbeelding]
@SMSfreakie
Tomos 2traps trek en win je topsnelheid ook wel hoor. Mijn setup destijds:
- 70cc Airsal getuned, groter spoelers, inlaat en uitlaat poort.
- 16mm cab
- Direct spruitstukje ( dus cab tussen blok en frame ) uitgefreest naar 16.5mm
- Koppeling aangepast, schakelde pas bij +- 40km/u
- Voortandwiel 31 tands. Achter: 22
- Ontsteking op bromstand. Verder moet je die niet later of vroeger gaan zetten !
- Omgelaste bidalot Yasuni 70cc uitlaat van een aerox
- Bromkop
- Nieuwe type krukas ( tegenwoordig heel normaal, maar ik praat hier over +- 8/9 jaar geleden )
Deze krukas had nog een soort van spoelpoorten erin.
Mooie tijden, 70cc gietijzer beta ark eruit rijden op top

Maar zonder gein een 90km p uur echte kilometers
Marsjee heeft nog wat foto's gevonden van een 10jaar oud !!

Zelfs nog een Polini 65CC Puch cilinder op de tomos gehad:

[ Voor 21% gewijzigd door Marsjee op 10-04-2018 16:00 ]