vast wel, maar het is een 2 takt scooter van 12 jaar oud die dik 45.000 KM heeft gedraaid.
Misschien zelfs wel meer, km teller kabel was defect bij aanschaf...
Ook letterlijk alles wat van aluminium is staat onder de bloemkolen (oxidatie). en elke kap heeft inmiddels wel krassen/schade. Tis een dikke ratlook optisch, een echte wolf in schaapskleren
Intern is het blok echter volledig netjes, en elke bout gaat los zonder te breken.
Maar als die bobine het enige was...
de glijbus van de vario die is ovaal uitgesleten en heeft een hobbel bij 35 km er uur,
en ook de kabelboom begint echt tegen te werken,
Heb veel van de losse delen al vervangen met die van een oudere jet die ik gesloopt heb,
Maar ook de hoofd kabel boom is op omdat de mantels uitgehard zijn en beginnen in te wateren.
Er zitten al meerdere nieuwe delen in, en het is gewoon de vraag welke ader het morgen begeeft.
Als ik die bobine vervang (is al de 2e) dan moet ik eigenlijk ook die kabelboom vervangen, en die variobus. maar ook de carburateur is een grote bloemkool.
en alles wat je verder nog tegen komt natuurlijk...
En dan zal je zien dat de cilinder die 6000 km terug nieuwe veren heeft gehad de pijp aan maarten geeft.
Ik heb dat ding voor 100 euro gekocht, in het kader als hij start dan neem ik hem.
Vervolgens heb ik hem opgelapt met wat onderdelen van een ouder type Jet die een in elkaar gedraaide cylinder had ivm een defecte oliepomp
Vervolgens heb ik er dik 35k mee gereden in 3 jaar zonder grote investeringen naast het normale onderhoud De Jet heeft het meer als prima gedaan en is gewoon een betrouwbare kilometer vreter geweest.
Ik denk dat het mooi geweest is met de Jet. Tijd om afscheid te nemen.
Oftewel kenteken opsturen naar het RDW en strippen.
Of iemand moet nog een snor frame zonder WOK zoeken van een jaar waar bijna alles nog mag ontbreken...
Erg leuk als basis... kappen er af, GY6 blok er onder... dikke sprinter van maken.
Voor de winter zei ik al dat ik hem deze winter nog door ging proberen te trekken, en dan erna wat anders ging zoeken.
Ook hebben we de witte Sym Cello brom nog staan die te koop staat, maar bij uitblijven van een realistisch bod heb ik wel iets wat betrouwbaar is en goed rijdt al is het tijdelijk.
Momenteel is er uitverkoop in Amsterdam, de ene na de andere goede aanbieding komt voorbij,
Ik wil eigenlijk iets compacts uit China met een gy6 blokje op 10 inch wieltjes. Niet te nieuw, liefst voor 1-1-2007 (net als de jet)
Als het maar geen grande retro is.
Heb al tijden zin in zo'n projectje...
Camo groen wrappen, alles smoken, maar zeker niet al te netjes laten ogen... beetje rat look achtig. Technisch wel 100 % en snel. dikst mogelijke cylinder er onder, snel nokkenasje en vario... maar om daar een nieuwe voor te pakken... Nee zoek bewust een ouwe.
Als ie maar start. De rest boeit me niet. Dat komt wel goed.
Misschien schuif ik er wel een 157QMJ met een Naraku 170 cc onder..
De Sym Cello is voorlopig toch nog niet weg.
[
Voor 7% gewijzigd door
fvdberg op 18-03-2018 16:29
]