-
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 998485 op 21-11-2017 16:05 ]
Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt
[ Voor 21% gewijzigd door fvdberg op 22-11-2017 20:03 ]
[ Voor 72% gewijzigd door fvdberg op 24-11-2017 10:10 ]
Beetje jammer dit, klinkt een beetje als een verdwaalde Zimbabweaanse agent: zoeken zoeken zoeken naar een foutje en dan lekker cashenfvdberg schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:58:
Het is mijn dag niet.
Anoniem: 785143
[ Voor 80% gewijzigd door fvdberg op 26-11-2017 10:28 ]
Anoniem: 785143
[ Voor 73% gewijzigd door fvdberg op 26-11-2017 20:38 ]
lekker is dat ja, Kymco DJ hier, loopt 65 op de teller, geen tekenen van een prop in de uitlaat ever, en geen varioring. met een ring erin draait ie zwaar overtoeren en rijd ie nog steeds 40fvdberg schreef op zondag 26 november 2017 @ 19:40:
nee er is wettelijk geen aangewezen manier om de kilometersnelheid te beperken. bij een 4 takt is inderdaad de 25 km cdi vervangen voor een 30 km versie de enige correcte optie. Dit is een echte toerenbegrenzing.
In geval van een 2 takt echter (en 2006 kan beide zijn...) Kan je vrij lastig op de cdi begrenzen. Ik zou deze echt met een varioring begrenzen. Dit ivm trek vermogen/hoogtoerigheid van de 2 takt blokken., maar ook ivm de werking van de begrenzers voor 2 takten.
32 km betekent zonder varioring een kleine 5000 toeren, terwijl het blok door wil naar zeker 7000.
Bij een 2 takt begrens je niet op toeren maar je verstoord de aansturing van de bobine met een condensator tussen signaal van de bobine en massa waarmee je in feite de golfbeweging vervormt.
(Capacitieve faseverschuiving, door een condensator, waarbij de stroom zal voorijlen op de spanning)
Dat zorgt voor een heel onregelmatig loopgedrag, En dat kan vreemde reacties bij agenten uitlokken. Ook geeft langdurig begrenst rijden mogelijk schade aan de bobine.
Met varioring kan je naar de 7000 toeren met die snelheid en loop je tegen de normale toerenbegrenzer aan. Dit is technisch beter, echter is je verbruik ook een procent of 30 hoger
[ Voor 8% gewijzigd door fvdberg op 27-11-2017 12:06 ]
S nachts in de woonkamer zetten, dat is de enige oplossing!BdK9001 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:03:
Hij is toch gevoeliger voor kou dan ik hoopte, waarschijnlijk liep 'ie gisteravond zo goed omdat 'ie al goed warm was. Vanmorgen begon 'ie pas echt lekker te trekken toen ik al bijna op werk was, misschien toch maar de opening van de fan een klein beetje afplakken om het proces te versnellen?
[ Voor 20% gewijzigd door fvdberg op 29-11-2017 17:56 ]
[ Voor 63% gewijzigd door fvdberg op 01-12-2017 09:42 ]
Hoe zit het met het luchtfilter? Eventuele begrenzers? En hoe is het spruitstuk en membraam er aan toe?seninha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:06:
Heb toch geschakeld 12V er op gezet. weet ik tenminste dat de choke extra brandstof toevoer afsluit. Alleen, probleem wat scooter had is nog gebleven.
Dat is dat hij koud niet te rijden valt. Zodra hij start laten we hem 1 a 2 minuten stationair lopen maar dan nog valt hij weg als je aan het gas hendel zit.
En als die wel blijft lopen kruipt hij vooruit.
Heb de carburateur helemaal uit elkaar gehaald..Alles nagekeken en voor het geval doorgeprikt (met een staal draadje van gaskabel).
Hoofdsproeier is maat 58 welke zover ik weet standaard is dus zou probleem niet moeten zijn.
Heb ook spruitstuk pakking vervangen. Net zoals bougie.
En nog kan ik de scooter niet normaal krijgen. Als die warm is dan loopt hij goed, gaat puur om als die koud is.
Zojuist opgehaald door mn zoon en scooter stond in de schuur, nadat ik hem denk half uur tot 40 minuten daarvoor nog had warm laten lopen en afgesteld had.
Toen mn zoon hem gestart had, liep hij wel maar heel laag in de toeren, snel even stationair even hoger gezet maar was te laat. Toen wou die helemaal niet starten. LIjkt wel of er geen brandstof is, terwijl er genoeg benzine is en deze goed loopt.
Even laten staan , en toe starte die wel goed. Maar wegrijden ging gewoon niet, zodra je maar even aan het gas zit hoor je dat die wegvalt.
Na 2 a 3 minuten kon hij eindelijk wegrijden, maar echt kruipend.
Heb echt geen idee meer wat ik nog kan doen.
En luchtfilterbegrenzing? Staat de oliepomp goed afgesteld?seninha schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 21:42:
Luchtfilter is schoon. Membraan en spuitstuk allebei in goede staat.
Membraan sluit goed, en spruitstuk heeft nieuwe pakking
[ Voor 18% gewijzigd door J.Thermaltaker op 01-12-2017 23:31 ]
Mogelijk dat ze op kenteken worden gezet en verkocht worden als tweedehands met 0km.vosss schreef op zondag 3 december 2017 @ 20:14:
Ik had eigenlijk toch wel al wat stuntprijzen verwacht ivm dat hele Euro nogwat geneuzel vanaf 1 januari en dat men anders blijft zitten met stock die in de hele EU niet meer verkocht mag worden.
Hoezo zie ik nog geen stuntprijzen? Mogen winkels die scooters allemaal kosteloos retour fabrikant sturen als ze hier niet meer verkocht mogen worden of wat is hier precies de oorzaak van?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Valide punt. Eigenlijk is 45km/h al te weinig. Regelgeving in Nederland slaat nergens meer op. Er is echt een herziening nodig. Fietsen rijden tegenwoordig harder. Bovendien 45km/h zorgt altijd voor bumperklevers.Stoney3K schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:03:
Ik ben ook heel bang dat al die nieuwe Euro 4-modellen straks niet vooruit te duwen zijn en je vol gas niet harder dan 42 per uur tussen de auto's kan rijden. Want ontgrenzen zodat het ding 53 loopt zal even een stukje lastiger worden.
Bij deze dan mijn eerste brommer-postBdK9001 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 20:24:
[...]
Dat is zeker leuk! Niet vergeten om het resultaat in het Het scooter- en brommertopic te posten
Ik hoop morgen zowel hier als daar weer iets te showen te hebben
[ Voor 5% gewijzigd door kaos001 op 06-12-2017 09:37 ]
Je ziet de eerste oplossingen al komen.. euro 4 is er bij de motorscooters al een tijdje. net als de brandstof injectie en lambda sondes.Stoney3K schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:03:
Ik ben ook heel bang dat al die nieuwe Euro 4-modellen straks niet vooruit te duwen zijn en je vol gas niet harder dan 42 per uur tussen de auto's kan rijden. Want ontgrenzen zodat het ding 53 loopt zal even een stukje lastiger worden.
[ Voor 35% gewijzigd door fvdberg op 06-12-2017 22:38 ]
Nice, mis alleen nog de vierkante achterbrug, die ga je wel nodig hebbenkaos- schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:26:
[...]
Bij deze dan mijn eerste brommer-post
In mijn jonge jaren een Puch Maxi gehad, een boel plezier aan beleefd.
Nu 17 jaar later begon het weer te jeuken en ben ik weer aan het sleutelen gegaan.
Puch Maxi gevonden, opgehaald en spelen maar. Hij liep 50 km/h dus saai.
Paar weken sleutelen met deze setup als resultaat:
Airsal 70cc cilinder
50cc hoge druk kop
15mm Bing carburateur origineel
Standaard luchtfilter ontgrenst
RS sigaar 28mm uitlaat
15-45 tandwielverhouding
74 sproeier
1,2mm voorontsteking
Daarbij nog uiterlijke aanpassingen gedaan, zoals nieuw zadel, nieuwe stepjes, nieuwe kickstarthevel, etc
Hij trekt hard, maar de top ligt nog niet waar ik hem wil hebben.
Heb even nieuwe contactpunten en een nieuwe condensator besteld, heb het idee dat de vonk niet sterk genoeg is. Ook even een kleinere sproeier nog proberen en eventueel 1,4mm voorontsteking.
Fotootje:
[afbeelding]
Hier zit nog een (lelijk) groot achterlicht op, deze is inmiddels vervangen door een klein achterlicht voorzien van LED aangezien de standaard lampjes kapot trillen na verloop van tijd.
klinkt bekend idd... of een ketting die breekt en tussen je achtervelg en achterbrug schiet...Humma Kavula schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:30:
[...]
Nice, mis alleen nog de vierkante achterbrug, die ga je wel nodig hebben
Vroegaah ook zo'n Puch in elkaar geknutseld, na een aantal maanden stond het achterwiel zichtbaar scheef, compleet krom getrokken achterbrug.
Inderdaad, die Puchjes moet je echt compleet aanpassen als je goed hard wil gaan, althans ook veilig!fvdberg schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:32:
[...]
klinkt bekend idd... of een ketting die breekt en tussen je achtervelg en achterbrug schiet...
[ Voor 10% gewijzigd door Humma Kavula op 06-12-2017 22:54 ]
[ Voor 14% gewijzigd door fvdberg op 07-12-2017 01:13 ]
[ Voor 12% gewijzigd door fvdberg op 07-12-2017 09:27 ]
Thanks!BdK9001 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:13:
@kaos- Wauw, dat is een van de netste en meest strak afgewerkte Maxi's die ik tot nu toe heb gezienHoe hard loopt 'ie nu?
Originele bruggen trekken alleen krom als je 50 kilo weegt en je tandwielverhouding heel kort zet. (lees: hoge trekkracht, lage topsnelheid)Humma Kavula schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:30:
[...]
Nice, mis alleen nog de vierkante achterbrug, die ga je wel nodig hebben
Vroegaah ook zo'n Puch in elkaar geknutseld, na een aantal maanden stond het achterwiel zichtbaar scheef, compleet krom getrokken achterbrug.
Ik denk dat het op de GPS wel meevielBdK9001 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:13:
@kaos- Wauw, dat is een van de netste en meest strak afgewerkte Maxi's die ik tot nu toe heb gezienHoe hard loopt 'ie nu? Ik meen me te herinneren dat de Maxi van @vincenthart vroegah 75 liep op de teller. Maar wat we daar allemaal aan gedaan hadden behalve een andere sproeier kan ik me na 12 jaar niet meer zo goed herinneren
Ik verbaas me iedere keer als ik een andere brommer zie weer over hoe groot de koelribben daarvan zijn in verhouding tot die van de FS1. Snap niet dat dat de hele productierun goed gegaan is, maar het blok zal wel snel warm zijn in de winter (note to self: test dit eens)
[ Voor 35% gewijzigd door fvdberg op 07-12-2017 10:52 ]
Dat is echt snel voor een 50cc in combinatie met die sproeier. Had je toevallig de poorten aangepast? Of welke truukjes heb je uitgehaald?fvdberg schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:47:
ik had een 50cc airsal cilinder onder mijn puch met een 12 mm bing met sproeier 54, HD kop, 28mm rs-sigaar en standaard tandwiel verhouding. dat trok als een gek en reed een om en nabij de 63 km op die leuke bordjes langs de weg.
[ Voor 10% gewijzigd door fvdberg op 07-12-2017 11:15 ]
[ Voor 26% gewijzigd door fvdberg op 07-12-2017 16:59 ]
[ Voor 30% gewijzigd door AMNEZIA op 07-12-2017 21:45 ]
[ Voor 12% gewijzigd door fvdberg op 08-12-2017 09:13 ]
DRIE kleppen? Dat lijkt me een heel gek aantal, het zullen er waarschijnlijk óf 2 zijn, of 4 (DOHC) zoals nu ook al op de AGM Devil wordt geleverd.fvdberg schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:23:
[...]
Je ziet de eerste oplossingen al komen.. euro 4 is er bij de motorscooters al een tijdje. net als de brandstof injectie en lambda sondes.
Er zijn al losse kastjes waarmee je het mengsel kan regelen
Beide voor de vespa 125 en 250 cc 3 kleps blokken.met injectie en lambda, zo als euro4 is qa opbouw.
Je kan de klok er op gelijk zetten dat die modules ook op korte termijn komen voor de lichtere modellen. Of natuurlijk chinese klonen ervan.
en sproeiers? gewoon net als bij auto's een injector die meer cc injecteert kiezen als aanpassen niet meer werkt.
Dus nee ik ben heel eerlijk gezegd niet bang dat er niets meer op te voeren valt. Ik denk zelf dat het nog steeds enkel cdi tje wisselen en gaan wordt. want ik denk niet dat de overige restricties nog aanwezig zijn in die euro 4 dingen.
En anders bouwen we de boel toch gewoon terug naar carb/cdi
My favorite programming language is solder.
Dat was precies mijn doel ook. Hij maakt geen kabaal, valt niet op, maar rijdt wel lekker doorStoney3K schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:38:
[...]
Net Puchje trouwens. Ziet er van de buitenkant gewoon stock uit, tot je de gashendel open draait, dat zijn de leukste
Formerly known as Ragdoll
fvdberg schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:11:
Heeft dat ding geen vacuum gestuurde brandstofpomp of brandstofkraan?
Ik denk aan 3 dingen.
1. Vlotternaald sluit niet af
2. Vlotterniveau te hoog waardoor de vloter bak overstroomd
3. Lekkage langs benzineslang
En die 3e opening.. wat is het voor carb? Choke misschien?
Volgens mij heeft deze scooter geen vacuum gestuurde brandstofpomp. (heb dit gegoogled en het onderdeel dat ik vind heb ik niet gezien, of zit deze bij de tank?) Er zit wel een dun slangetje op de carburateur die naar het vliegwiel(?) gaat wat als het goed is ook een vacuum maakt.Puch-Maxi schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:58:
@AMNEZIA Vlotter controleren en de vlotternaald schoonmaken of vervangen.
[ Voor 18% gewijzigd door AMNEZIA op 08-12-2017 20:46 ]
[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 08-12-2017 21:18 ]
Je bedoelt dus de pakking tussen de carburateur en de vlotterbak? Dat zal dan denk ik de oorzaak zijn want die zat er al niet tussen.InFamous schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:17:
Eerste foto voorste dikke pijpje is je vacuüm aansluiting, eerste foto dunne pijpje je olie toevoer vanaf de oliepomp. Tweede foto dikke pijpje is benzine toevoer.
Schroefdraad gat kan je negeren, sommige carburateurs hebben daar een verwarmingsweerstand zitten om bevriezing van de carburateur tegen te gaan.
Als ik dat spoor van olie en benzine zie lijkt het eerder de vlotterbak pakking die lek is.
Het is trouwens een 12 mm carburateur.
Is daar de broncode ook openbaar van dan?fvdberg schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 20:12:
Goedkoper als een arduino is denk ik om voor een megasquirt ontsteking te kiezen. Daar is ook al meer ervaring mee
[ Voor 96% gewijzigd door fvdberg op 10-12-2017 11:01 ]
12 euro meer (per dag)?BdK9001 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:47:
Ik ben vandaag net als gisteren toch maar met de auto naar werk gegaan. Al die bevroren slurry overal, mijn gebeente is me meer waard dan de €12 die het me meer kost dan met de scooter
Nee, voor twee dagen. Ik betaal per dag €4,50 voor parkeren bij werk en bijna €2 aan brandstof. Met de scooter kan ik voor dat geld 2,5 week rijdenPurehz schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:56:
[...]
12 euro meer (per dag)?
Ben wel heel erg benieuwd hoe ver je moet en welke kosten je meeneemt![]()
Heb het voor mijzelf wel eens berekent. Scheelt enkel veel als ik de auto weg doe.
Anoniem: 279475
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 14-12-2017 16:46 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Anoniem: 279475
Ja de gemeente en regering wil dat toch zo mooi met 25 er achter blijven 😁vectormatic schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:48:
Gaat leuk worden op de rijbaan in amsterdam dan, zie het al voor me, met een treintje auto's vast zitten achter een malloot die het vertikt zn snorfiets weg te doen maar wel midden op de weg moet rijden
Scooters zijn al gevaarlijk op een rijbaan met 45km/h omdat de auto's over het algemeen 60 rijden. Dit wordt helemaal gevaarlijk met snor. Overheid moet gewoon een herziening doen van de snelheid. Standaard gaan die dingen 80 uit de fabriek. Verder is de verplichting voor helm goede vooruitgang. Geloof me, met 25km/h met je hoofd op de stoeprand kan ook fataal zijn.Anoniem: 279475 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:57:
[...]
Ja de gemeente en regering wil dat toch zo mooi met 25 er achter blijven 😁
[ Voor 24% gewijzigd door Lootbox op 15-12-2017 10:11 ]
[ Voor 16% gewijzigd door fvdberg op 16-12-2017 00:12 ]
712641
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
[ Voor 28% gewijzigd door fvdberg op 18-12-2017 11:46 ]
Snorfietsen mogen van mij ook regelrecht de gracht in rijden. Als je zo graag alle fietsers links en rechts af wil snijden met je pizzabezorghok dan zet je maar mooi een helm op.712641 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 23:02:
Het is toch duidelijk dat ze van de snorfiets af willen. Er zijn tegenwoordig genoeg elektrische alternatieven (fietsen).
[ Voor 9% gewijzigd door fvdberg op 18-12-2017 14:29 ]
Ligt misschien aan de stad, maar hier rijdt elke pizzatent en shoarmaboer met (opgevoerde) snorscooters over het fietspad.fvdberg schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:25:
@Stoney3K die bezorgscooters zijn geen snorscooters. Ook rijden die gasten op tijd voor een loon waar ik voor zou zeggen zoek het maar uit, met een weggedrag waar ik ook bang van word.
[ Voor 28% gewijzigd door s0ulmaster op 18-12-2017 22:22 ]
tijd voor wat klusjes!
Zoals ik al zei; zonder gêne. ( ik breng anderen niet extra in gevaar want alleen op provinciale wegen max, dat ik mijn eigen kop kapot rij moet ik zelf wetens0ulmaster schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:20:
En ik me maar afvragen waarom ze brommerrijders een wok status geven als ze 51 rijden.... Zonder helm 50 op een snor alleen om je kapsel te sparen.... Moet niet gekker worden
Op je vraag kan ik helaas weinig antwoord geven anders dan dat kymco bekend staat als een betrouwbaar merk zoals je zelf ook al zegt
Mijn mening moge duidelijk zijn over veel te hard rijden zonder helm, maar het gevolg lijkt wel dat ze om dit soort redenen de de snor graag zien verdwijnen als ik dat zo lees.Humma Kavula schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:35:
[...]
Zoals ik al zei; zonder gêne. ( ik breng anderen niet extra in gevaar want alleen op provinciale wegen max, dat ik mijn eigen kop kapot rij moet ik zelf weten)
Toch bedankt voor je uiterst nuttige reply.
tijd voor wat klusjes!
Lief dat je zo om mij geeft!s0ulmaster schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:41:
[...]
Mijn mening moge duidelijk zijn over veel te hard rijden zonder helm, maar het gevolg lijkt wel dat ze om dit soort redenen de de snor graag zien verdwijnen als ik dat zo lees.
Ik wens jou veel succes dan.Maar ik juich nog niet te hard, want ik zie voor mezelf op de brom ook nog wel het een en ander gebeuren
[ Voor 27% gewijzigd door sig69 op 18-12-2017 23:07 ]
*moet gedekt worden door de andere verplichte zorgverzekerden in Nederland.Humma Kavula schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:35:
[...]
Zoals ik al zei; zonder gêne. ( ik breng anderen niet extra in gevaar want alleen op provinciale wegen max, dat ik mijn eigen kop kapot rij moet ik zelf weten)
Die zag ik al aankomen, gaan we serieus die discussie hier voeren want dan heb ik nog wel wat andere voorbeelden waar al ons geld heen gaat.nino_070 schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:23:
[...]
*moet gedekt worden door de andere verplichte zorgverzekerden in Nederland.
Jij hebt een potje voor als je iemand schade toebrengt blijkbaar? Een ritje ambulance tik je zo 1800 euro voor af. Paar dagen in het ziekenhuis veelvouden daarvan.Prima. Als ik schade aan anderen toe doe betaal ik dat gewoon. Als je mans genoeg bent om op te voeren moet je ook dat voor lief nemen.
[ Voor 23% gewijzigd door sig69 op 18-12-2017 23:46 ]
Dan kan ik alleen maar zeggen: geen Peugeot kopen. Die zijn sinds de nieuwe generatie vivacity uiterst onbetrouwbaar in het blok, dus als je geen gerommel wilt zoals nu met je Agility....Humma Kavula schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:27:
De Agility was een beetje een miskoop, km's onbekend en het hele blok begint geluiden te maken. Hij rijdt nog goed zonder olie verbruik maar er zitten ( waarschijnlijk ) kosten aan te komen voor lagers in het blok en dat is een redelijk dure. ( plus al wat kapschade en roest, teller kapot wss door terugdraaien.)
Heeft al wel het nodige onderhoud gehad, koppeling, riem, bougie, rollers, nieuwe zuiger met veer en olie.
Een Vespa is inderdaad vrij duur wat dat betreft maar dan heb je wel wat ( toch? ).
Daarom ook eigenlijk de vraag of een BTC/Gerray een goede keuze is of toch maar weer Kymco of beter een Vespa/Zip/Peugeot/Europees. Goede 2e hands van een dealer of nieuw.
Dat laatste is vrij ruim maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
[...]
Die zag ik al aankomen, gaan we serieus die discussie hier voeren want dan heb ik nog wel wat andere voorbeelden waar al ons geld heen gaat.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq