Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste
Acties:
  • 281.481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

BdK9001 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 08:48:
Klopt, er zat eerst 16/45 op, dat trok niet in z'n 4, had er een 13 bijgekregen, dus die maar gemonteerd :P Ik zal vanmiddag eens kijken wat er in zit. En eindelijk eens foto's maken van dat ding, heb een maand geleden al belooft dat ik ze op fs1forum zou zetten :X

Heb je misschien nog een goede tip om de voorrem leuk te laten remmen? Heb de blokken al vervangen en de boel goed schoongemaakt en ontvet, maar de remkracht laat nogal wat te wensen over helaas (zeker in verhouding tot de scooter :P)
Trommelrem toch? Remt sowieso altijd klote op een FS1 :P Ik zou zeggen, ombouw naar schijfrem. Een nieuwe remkabel helpt soms ook wel, iig voor meer gevoel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Barbas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Had mijn oog laten vallen op een Sym Orbit 2, of een Kymco Agility. Maar was ook niet op de hoogte van de euro4 wetgeving. Dank aan BdK voor het melden.
Geen ervaring met de SYM, een vriend van me heedt de Kymco Agility, deze uitvoering:
Afbeeldingslocatie: https://www.fastfuriousscooters.nl/images/productimages/small/kymco-agility.jpg

Hij ervaart het als een prima scooter, behoorlijk goedkoop in de aanschafprijs en rijd prima. Met alleen de vario ring eruit rijdt hij +- 45-50 (op de teller), in de praktijk ging hij net iets harder dan mijn Zip die 39 (echte kilometers per uur) loopt. Dus 45 zou kunnen kloppen.

Hij heeft trouwens een blauw kenteken, weet niet of ze er ook zijn met geel kenteken. Hij zei dat hij er laatst 2 maanden niet op gereden had in de winter, z'n scooter stond al die tijd buiten en hij wilde hem starten, en je raad het niet: hij start gewoon in een keer.

Dat hoef ik met mijn Piaggio Zip niet te proberen :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

miicker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:30:
[...]

Geen ervaring met de SYM, een vriend van me heedt de Kymco Agility, deze uitvoering:
[afbeelding]

Hij ervaart het als een prima scooter, behoorlijk goedkoop in de aanschafprijs en rijd prima. Met alleen de vario ring eruit rijdt hij +- 45-50 (op de teller), in de praktijk ging hij net iets harder dan mijn Zip die 39 (echte kilometers per uur) loopt. Dus 45 zou kunnen kloppen.

Hij heeft trouwens een blauw kenteken, weet niet of ze er ook zijn met geel kenteken. Hij zei dat hij er laatst 2 maanden niet op gereden had in de winter, z'n scooter stond al die tijd buiten en hij wilde hem starten, en je raad het niet: hij start gewoon in een keer.

Ik wil ook de snor uitvoering. Bij mij zou hij dan binnen staan. Piaggo's zijn toch prima scooters. Heb je een brak exemplaar? Of gaat de zip al de aardige jaartjes mee? Misschien een keer de accu vervangen.

Mejor así

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Barbas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:36:
[...]

Ik wil ook de snor uitvoering. Bij mij zou hij dan binnen staan. Piaggo's zijn toch prima scooters. Heb je een brak exemplaar? Of gaat de zip al de aardige jaartjes mee? Misschien een keer de accu vervangen.
Zijn inderdaad prima scooters, maar de mijne is inmiddels 11 jaar en 24.000 km oud, zonder al te veel onderhoud (lees: afgelopen 10K is er niets aan gedaan). (behalve een nieuwe accu :P )

[ Voor 3% gewijzigd door miicker op 02-06-2017 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 19:19

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

-tom-562 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:29:
[...]

Trommelrem toch? Remt sowieso altijd klote op een FS1 :P Ik zou zeggen, ombouw naar schijfrem. Een nieuwe remkabel helpt soms ook wel, iig voor meer gevoel.
Yep trommels. Ombouwen zou wel veiliger zijn, maar dan is 'ie niet meer origineel, ook zonde. Nieuwe kabel kan ik inderdaad wel eens proberen. De achterrem remt wel heel aardig, dus het zou mogelijk moeten zijn :P

Ik ben trouwens positief verbaasd over de snelheidsmeter, die wijkt hooguit 1,5 km/u af van GPS.

@Barbas Zowel Sym als Kymco zijn erg goed en betrouwbaar, in hun thuismarkt Taiwan (en omliggende landen) zijn het elkaars grootste concurrenten die constant proberen de beste scooter voor het geld te leveren. Sym bouwt en ontwerpt ook al sinds de jaren '60 blokken en frames voor Honda brommers/scooters en motoren, dus dat zit wel snor.

Overigens is voor een Zip wel een stuk meer tweedehands en aftermarket te krijgen volgens mij, ik zie die dingen echt werkelijk overal. Laatst bij het ziekenhuis waren 12 Zipjes op 26 scooters, de rest ongeveer gelijk verdeeld tussen Peugeot, Kymco en de Sym Mio. En dan natuurlijk mijn Sym Jet Sport nog.

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
BdK9001 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 06:59:
[...]
Die heb ik ook op de FS1 liggen, heerlijke bandjes! Ze zijn misschien niet heel breed, maar ze hebben bakken met grip :)
Ja, zat nog te twijfelen tussen M45 of ME22 voor op mijn Sprinter. Dus 17" en 2.75 breed, liggen wel mooi in de bocht :). Hele verbetering ten opzichte van mijn oude banden _/-\o_

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Barbas schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:26:
[...]

Had mijn oog laten vallen op een Sym Orbit 2, of een Kymco Agility. Maar was ook niet op de hoogte van de euro4 wetgeving. Dank aan BdK voor het melden.
Ben ook aan t kijken voor een Kymco Agility.
Goedkoopste die ik heb gevonden is 1600 euro. Hopelijk dalen de prijzen nog wat over een aantal maand.

Tot die tijd mn Vivacity maar ''op'' rijden, 14 maand terug voor 250 euro gekocht, minder dan 50 euro aan verspijkerd en 3500 km meegereden. Nu ik hem elke dag gebruik voor woon-werkverkeer ga ik me ergeren aan elk piepje en gerammel.

Verder nog iemand tips voor een woon-werkverkeer scooter met goede prijs/kwaliteit verhouding?
Elke dag rijdt ik zo'n 30-50 km en dan is de 4 liter die er in de tank gaat bij de peugeot toch wel irritant.. elke 2 dagen tanken. Verder zoek ik een scooter die 60-70 loopt, dus eenvoudig opvoeren is ook wel een wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Purehz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Goedkoopste die ik heb gevonden is 1600 euro. Hopelijk dalen de prijzen nog wat over een aantal maand.

Tot die tijd mn Vivacity maar ''op'' rijden, 14 maand terug voor 250 euro gekocht, minder dan 50 euro aan verspijkerd en 3500 km meegereden. Nu ik hem elke dag gebruik voor woon-werkverkeer ga ik me ergeren aan elk piepje en gerammel.

Verder nog iemand tips voor een woon-werkverkeer scooter met goede prijs/kwaliteit verhouding?
Elke dag rijdt ik zo'n 30-50 km en dan is de 4 liter die er in de tank gaat bij de peugeot toch wel irritant.. elke 2 dagen tanken. Verder zoek ik een scooter die 60-70 loopt, dus eenvoudig opvoeren is ook wel een wens.
Ik ben erg blij met mijn Sym Jet Sport, ding gaat als de brandweer, ondanks een gebrek aan onderhoud in de jaren voordat ik 'm kreeg. Met alleen de varioring eruit loopt ie 60, met grotere sproeier en ontgrensde uitlaat zit je richting de 80.

Zit een tank van 6 à 7 liter in, ik haal daarop meestal een km of 160 @ 1:33-35. Ik rij 10km enkele reis woon-werk, dus op lange afstand zou het allemaal nog wat zuiniger moeten worden (vriend van me is er mee op vakantie geweest naar Parijs, haalde toen ~1:40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
BdK9001 schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:28:
[...]

Zit een tank van 6 à 7 liter in, ik haal daarop meestal een km of 160 @ 1:33-35. Ik rij 10km enkele reis woon-werk, dus op lange afstand zou het allemaal nog wat zuiniger moeten worden (vriend van me is er mee op vakantie geweest naar Parijs, haalde toen ~1:40)
Wat overigens elke scooter eigenaar zou moeten doen, rijden naar Parijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
vincenthart schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Wat overigens elke scooter eigenaar zou moeten doen, rijden naar Parijs...
Afgelopen zomer naar Warstein, Winterberg en Munster geweest, in 4 dagen 750 km gereden. Geweldig die heuvels (bergen) met een tentje te doen. Die Duitsers kijken je wel raar aan als je daar met NL kenteken rijdt en je hebt veel aanspraak 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincenthart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-07 19:47
Purehz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:46:
[...]

Afgelopen zomer naar Warstein, Winterberg en Munster geweest, in 4 dagen 750 km gereden. Geweldig die heuvels (bergen) met een tentje te doen. Die Duitsers kijken je wel raar aan als je daar met NL kenteken rijdt en je hebt veel aanspraak 8)
Heel vet!
Wij kwamen niet verder dan 120km per dag, maar dus wel Parijs bereikt. Op de Sym die nu van BdK is ;)

Hoezo, "vario is bijna versleten en te gevaarlijk om mee te rijden"?

De andere scooter gaf wel kopzorgen; een lekker uitlaat gaat je op ten duur wel irriteren... gelukkig die scooter Total loss achtergelaten in Frankrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Begin van de avond op de FS1 vertrokken richting Opijnen om daar een werkende voorrem voor de TZR50 op te halen. Die jongen heeft een hele schuur vol onderdelen voor dat ding, dus ik weet al waar ik de volgende keer aanklop als ik ietrs nodig heb.

Al met al een rondje van 80km gemaakt, zo goed als probleemloos op een doorgebrand remlicht en knipperlicht rechtsvoor na. Tussen Beusichem en Geldermalsen moest ik een stuk over een de fietsstrook van een 80km weg (deze zat gelijk aan de rijbaan, zonder enige scheiding), daar was ik wel blij dat ik 70 kon zeg. Op de terugweg werd ik ingehaald door een auto met 3 jongeren er in, nadat ze me voorbij warengingen ze op gelijke snelheid rijden en keken en discussieerden even, vervolgens remden ze nog wat harder om even later met uit ieder raam een duim naar mij opgestoken weer weg te rijden. Blijkbaar ging de discussie over of ik nou een lichte motor op een fietsstrook was, of een opgevoerde brommer :P

Bij thuiskomst mn complete voorremmerij vervangen door een werkend exemplaar, brandt m'n remlichtschakelaar door -_-' Nu moet ik eerst weer wachten voor die binnen is...

Al met al een erg leuke avond 8)

@vincenthart Die kopzorgen werden wel iets te letterlijk toen die andere scooter total loss werd gereden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

miicker schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:30: een vriend van me heeft de Kymco Agility, deze uitvoering:
[afbeelding]

Dit kan ik beamen, heb zelf een 2011 snor agility die 50 loopt. Top ding, zorg voor een beetje regulier onderhoud hij blijft lopen.
Staat bij mij in de winter buiten, wel onder een afdak geen acculader maar na 4 a 5 maanden stilstaan in de koude; gewoon starten op de elektrische start. Duurt wel even maar toch.
Ook mijn monteur hamert erop dat ik gewoon moet doorrijden op dat ding, nagenoeg onverwoestbaar en onderdelen zijn altijd goedkoop te krijgen volgens hem.

En ja een zip, die is italiaans :+ Ik vergeet nooit mijn eerste scooter. Een van de eerst geleverde Malagutti Phantom F12 in NL. Fantastisch apparaat om te besturen en op te voeren. 110km p/u op 50cc, niet normaal maar dat vond de popo ook.

Enfin, zodra je met die scooter door een iets te diepe plas water reed viel hij uit. Doordat de cilinder horizontaal ligt in de f12 is de waterafdichting rond de bougie niet lekker.
Ik stond geregeld weer mijn bougiedop droog te blazen en na 1 jaar was de elektrische starter al heengegaan, prut Italianen... maar oh man wat was het een fijne scooter als hij goed reed

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Humma Kavula schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:21:
[...]
...
Enfin, zodra je met die scooter door een iets te diepe plas water reed viel hij uit. Doordat de cilinder horizontaal ligt in de f12 is de waterafdichting rond de bougie niet lekker.
Ik stond geregeld weer mijn bougiedop droog te blazen en na 1 jaar was de elektrische starter al heengegaan, prut Italianen... maar oh man wat was het een fijne scooter als hij goed reed
Je hebt geen idee hoe lang ik er over deed om te realiseren dat de F12 geen fan shroud heeft omdat 'ie watergekoeld is :P Denk dat mijn Sym dezelfde problemen zou geven zonder shroud (als 'ie niet allang oververhit geraakt is dan). de luchtkoeling op dat ding is wel dikke prima, kwam er een maand of wat geleden achter dat ik veel te arm reed, maar hij heeft desondanks geen kik gegeven 8)

De TZR50 gaat nog even moeten wachten op keuring, de afspraakmodule van de RDW ligt er op het moment uit en ze geven ook nog eens aan dat het er erg druk is :(

Om nog maar even wat meer aan schaamteloze zelfverheerlijking te doen:

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fWipsa/a_DSC_2558.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/jcfDJF/a_DSC_2550.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ir9jQv/a_DSC_2551.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/gwBaXa/a_DSC_2554.jpg
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/etUUsa/a_DSC_2555.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
[...]

[afbeelding]

Kymco is de best, heb zelf deze uit 2014 ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.otrservice.nl/media/img/kymco/agility12fat_zwart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Albert020 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]
Dat vertelde die vriend van me ook inderdaad, die was na 3 maanden al helemaal verroest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
miicker schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:12:
[...]

Dat vertelde die vriend van me ook inderdaad, die was na 3 maanden al helemaal verroest.
Yup, de uitlaat roest na 3 maanden al, voor de rest perfecte scooter, doet het altijd :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:14

InFamous

excommunicado

Tip voor iedereen met een nieuwe uitlaat.

Even de scooter warm rijden zodat de uitlaat goed heet is en dan overdadig inspuiten met siliconen spray, laag voor laag. Dit zorgt ervoor dat er een siliconen laag achter blijft waardoor de uitlaat niet zo snel roest en veel minder onderhoud nodig heeft. Dit werkt op alle uitlaten blank of gelakt, enkel niet op verchroomde uitlaten.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deniz11muis1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:31
*snip* zal best kunnen, maar hier gaan we er niet aan meewerken.

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 16-06-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Humma Kavula schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 22:21:
[...]

Dit kan ik beamen, heb zelf een 2011 snor agility die 50 loopt. Top ding, zorg voor een beetje regulier onderhoud hij blijft lopen.
Staat bij mij in de winter buiten, wel onder een afdak geen acculader maar na 4 a 5 maanden stilstaan in de koude; gewoon starten op de elektrische start. Duurt wel even maar toch.
Ook mijn monteur hamert erop dat ik gewoon moet doorrijden op dat ding, nagenoeg onverwoestbaar en onderdelen zijn altijd goedkoop te krijgen volgens hem.

En ja een zip, die is italiaans :+ Ik vergeet nooit mijn eerste scooter. Een van de eerst geleverde Malagutti Phantom F12 in NL. Fantastisch apparaat om te besturen en op te voeren. 110km p/u op 50cc, niet normaal maar dat vond de popo ook.

Als je nou voor 3 euro een fatsoenlijke waterdichte bougiedop had geplaatst, had je dat heel wat droogblazen gescheeld :P
Nee, en ook al wisten we dat, dan vertelden we het nog niet. Dit is fraude *snip*:X

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 16-06-2017 13:43 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deniz11muis1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 18:31
Er gebeurd wel meer fraude in Nederland om bang voor te zijn. Ieder computertje valt te programmeren dus ook een die van een scootertje, maar fabrikanten stoppen er soms dubbele beveiliging in die je eruit moet resetten. 9/10 Auto's die zijn ingevoerd uit het buitenland naar nederland hebben die ook gehad. Koop altijd alleen originele Nederlandse auto's met een Nap 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

deniz11muis1 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:51:
Er gebeurd wel meer fraude in Nederland om bang voor te zijn. Ieder computertje valt te programmeren dus ook een die van een scootertje, maar fabrikanten stoppen er soms dubbele beveiliging in die je eruit moet resetten. 9/10 Auto's die zijn ingevoerd uit het buitenland naar nederland hebben die ook gehad. Koop altijd alleen originele Nederlandse auto's met een Nap 😄
Prima dat jij dat blijkbaar OK vindt, maar op Tweakers gaan we je daar niet mee helpen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Modbreak:En hier blijft het ook bij. @deniz11muis1 Ik zou hier eens een kijkje nemen: Het algemeen beleid #verboden

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 12:59
Vraagje, me 2 takt is al een tijdje meer aan het stinken en zag laatst dat er een olie bestaat met aardbei geur...
Helaas betreft dit semi synthetische olie.
Rij zelf op vol synthetische olie.

Bestaat er een middel die ik bij de benzine of olie kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Als 'ie meer is gaan stinken dan acht ik de kans reëel dat 'ie afgesteld moet worden (carb, oliepomp, evt luchtfilter reinigen), mijn Sym ging na het opnieuw afstellen een stuk minder ruiken, alleen na lange stukken >75% gas wil er bij een stoplicht/kruising nog wel even een wat heftigere walm vanaf komen.

Toevoegingen zou ik niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Waarschijnlijk geeft je oliepompje teveel olie, die zou je wat terug kunnen schroeven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-08 11:18
Hallo Mede-tweakers,

Daar ben ik weer, dit keer met een andere bromtol. Hiervoor heb ik een Puch maxi onder handen genomen. Dat project was voltooid en het was tijd voor een nieuwe. Dit maal een Zundapp KS50 uit 1977. Een 50cc bromfiets met een 4 bak. Een brommer waar nu nog maar weinig jongeren voor zullen kiezen. Het is een heel project, gekocht in onderdelen, Voor velen misschien maar een hoopje onderdelen, voor mij een uitdaging om dit weer tot een prachtig exemplaar terug te brengen. Nadat hij weer mooi is, wordt hij gekeurd en dan als mijn mooi weer schoolbrommer gebruikt of verkocht bij een goed bod. Het duurt nog een jaar tot ik mijn bromfietsrijbewijs kan halen (ben pas 15 jaar....), dus nog een jaar de tijd om hem klaar te maken! ;)
Aanschouw project Dappie:
(sorry voor de onderbelichte foto's.. De camera in m'n telefoon is niet zo geweldig)

Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20170520_120141_zpsatdcbnbr.jpg
Bij aankoop

Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20170605_210842_zpspck3cyeu.jpg
Zo staat hij er nu bij

Er lijkt op het eerste gezicht niet zo veel aan veranderd te zijn, wat niet helemaal waar is. Inmiddels zitten er nieuwe binnen en buitenbandjes op. Oude banden waren poreus en de te brede achterband was geen gezicht. De schakelklok is onder handen genomen en vanbinnen gereviseerd. Nieuwe blokolie, nieuwe middenbok, nieuwe kabels, nieuwe remleiding, nieuwe remstang.

Het plan is om hem nu op te bouwen, te testen, en daarna gedeeltelijk te strippen gezien de tank, het kontje, de zijkappen, de wielen en de koplamporen gespoten worden. Waarschijnlijk wordt hij Donkerblauw metallic, met witte of zilvere wielen. Laat me weten wat jullie ervan vinden!

Groetjes!

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Dat wordt een leuk projectje 8) veel plezier met bouwen en rijden!

Ik mag morgen ook weer aan de slag, na het plaatsen van m'n led verlichting is er iets niet goed gegaan met de boel terugzetten, althans als ik m'n tegenliggers van daarnet mag geloven :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 16:47
[...]

[afbeelding]

Ja ze zijn er met geel kenteken. Met motorkenteken ook trouwens. Na de winter moet ik meestal even twee of drie keer trappen de eerste keer, maar als ie eenmaal gelopen heeft in het seizoen start ie altijd.
Purehz schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:18:
[...]

Een Agility met alle begrenzingen er uit zal 60-65 lopen. Ik denk dat je dan ook nog wel 1:30 of 1:40 haalt, viertakt scooters zijn gewoon heel zuinig. Tanks is een liter of 5, dus reken maar uit. Enige nadeel van een viertakt is wel dat het niet "trekt" als een tweetakt, het gaat allemaal heel gemoedelijk vooruit. Verwacht daar geen sensationale dingen, ook niet met alle begrenzingen er uit (voor mij de reden om wat andere zaken aan te passen, ik rij op dat ding voor de lol en niet om me te ergeren de hele tijd).
Albert020 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:12:
[...]

[afbeelding]
Ik wil niet zeggen dat ze de beste zijn maar er is denk ik wel een redden waarom half pizzabezorgend Nederland op die dingen rijdt: ze zijn gewoon niet kapot te krijgen.
miicker schreef op zondag 4 juni 2017 @ 17:12:
[...]
Vreemd verhaal, die van mij staat al vier jaar buiten vanaf mei tot september, geen roest te vinden (behalve de uitlaat).
WillemJWZ schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:27:
Hallo Mede-tweakers,

Daar ben ik weer, dit keer met een andere bromtol. Hiervoor heb ik een Puch maxi onder handen genomen. Dat project was voltooid en het was tijd voor een nieuwe. Dit maal een Zundapp KS50 uit 1977. Een 50cc bromfiets met een 4 bak. Een brommer waar nu nog maar weinig jongeren voor zullen kiezen. Het is een heel project, gekocht in onderdelen, Voor velen misschien maar een hoopje onderdelen, voor mij een uitdaging om dit weer tot een prachtig exemplaar terug te brengen. Nadat hij weer mooi is, wordt hij gekeurd en dan als mijn mooi weer schoolbrommer gebruikt of verkocht bij een goed bod. Het duurt nog een jaar tot ik mijn bromfietsrijbewijs kan halen (ben pas 15 jaar....), dus nog een jaar de tijd om hem klaar te maken! ;)
(sorry voor de onderbelichte foto's.. De camera in m'n telefoon is niet zo geweldig)

[afbeelding]
Bij aankoop

[afbeelding]
Zo staat hij er nu bij

Er lijkt op het eerste gezicht niet zo veel aan veranderd te zijn, wat niet helemaal waar is. Inmiddels zitten er nieuwe binnen en buitenbandjes op. Oude banden waren poreus en de te brede achterband was geen gezicht. De schakelklok is onder handen genomen en vanbinnen gereviseerd. Nieuwe blokolie, nieuwe middenbok, nieuwe kabels, nieuwe remleiding, nieuwe remstang.

Het plan is om hem nu op te bouwen, te testen, en daarna gedeeltelijk te strippen gezien de tank, het kontje, de zijkappen, de wielen en de koplamporen gespoten worden. Waarschijnlijk wordt hij Donkerblauw metallic, met witte of zilvere wielen. Laat me weten wat jullie ervan vinden!

Groetjes!
Leuk om te zien dat sommige jongeren dat toch nog interessant vinden! Flink project, maar sleutelen is al de helft van de lol. Veel success ermee hoop dat het allemaal gaat lukken.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
sig69 schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 00:34:
[...]

Vreemd verhaal, die van mij staat al vier jaar buiten vanaf mei tot september, geen roest te vinden (behalve de uitlaat).

[...[
Die post ging ook over de uitlaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 16:47
@miicker Dat haalde ik niet uit wat je zei, ik dacht dat de hele scooter verroest was.
Tsja ach, die uitlaat is geen pisbakkenstaal dat in een jaar door rot. Kan je makkelijk 5+ en meer jaar mee rijden.

[ Voor 31% gewijzigd door sig69 op 24-06-2017 00:46 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
WillemJWZ schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 22:27:
Hallo Mede-tweakers,

[afbeelding]
Bij aankoop

[afbeelding]
Zo staat hij er nu bij

Groetjes!
Leuke Dapp! KS50, dat is een 529 toch? :) Heb zelf een 448. Zit je ook op het Zundappforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 15:56
Zijn hier toevallig mensen die mee gaan doen aan de CarbageRun Brommer Editie 2017?
Wij doen met zn vieren mee, allemaal met dezelfde scooter: Aprilia SR50 uit 1998.
Deels uit nostalgie, deels ook uit gemakzucht. Het is een stuk makkelijker om reserve onderdelen mee te nemen als je allemaal hetzelfde type hebt. Gaat er 1 stuk, dan kun je snel onderdelen uitwisselen om uit te zoeken wat het probleem is.

2 man hebben al 6x meegedaan met de auto editie van de Run, zowel winter als zomer.
Maar dit wordt de eerste keer op de brommer. En 2 van ons hebben uberhaupt nooit meer dan 10 km op een brommer gereden ;) Dit kan dus de grootste lol worden, of een grote bende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
AcidBurn schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:19:
Zijn hier toevallig mensen die mee gaan doen aan de CarbageRun Brommer Editie 2017?
Buurjongen van mij doet altijd mee met zijn Honda MTX, weet niet of hij dit jaar ook gaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
Puch-Maxi schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:20:
[...]

Leuke Dapp! KS50, dat is een 529 toch? :) Heb zelf een 448. Zit je ook op het Zundappforum?
Leuk om hier een zundappforumlid tegen te komen! Ja, ik zit ook op het Zundappforum. Had me daar voor de aankoop al op gereageerd. Staat een enorme bult informatie op die ik zeker kan gebruiken. Heb er zelf nog niets gepost, ik post pas het bouwverslag zodra hij echt af is.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik was vandaag aan de beurt. Zat een gat van 1 cm rond in mijn achterband. Dat kunnen we niet proppen. De band was geen 3mm meer dik dus gelijk maar een nieuwe om laten leggen. Weer een michelin bopper. 8000 km had de oude. Netjes dus.

Inclusief nieuwe remblokken en tapeindjes voor de uitlaat was de schade 63 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
fvdberg schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:22:
Ik was vandaag aan de beurt. Zat een gat van 1 cm rond in mijn achterband. Dat kunnen we niet proppen. De band was geen 3mm meer dik dus gelijk maar een nieuwe om laten leggen. Weer een michelin bopper. 8000 km had de oude. Netjes dus.

Inclusief nieuwe remblokken en tapeindjes voor de uitlaat was de schade 63 euro.
Ik weet niet wat je allemaal doet met die banden... 8.000 kilometer is m.i. niet "netjes" maar juist heel weinig. Ik heb hier al eens eerder geschreven dat 20.000 kilometer haalbaar is tot aan het minimaal toegestane profiel. Wel veel lange afstanden maar ik kan me niet voorstellen dat een ander gebruik zoveel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

fvdberg schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:22:

Nu begin ik toch weer te twijfelen over het ontgrenzen van m'n uitlaat :P Vanmiddag gaat er wel een nieuwe sproeier in (76 -> 80) omdat de bougie nog steeds erg wit is. Gelijk ook maar de achterrem ontluchten en bijvullen, zag gister op de terugweg dat de vloeistof erg laag staat.

Wel benieuwd waar dat grote ronde gat vandaan kwam. Spijker ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Nee een bout die op de weg lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Bart2005 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 05:50:
[...]

Ik weet niet wat je allemaal doet met die banden... 8.000 kilometer is m.i. niet "netjes" maar juist heel weinig. Ik heb hier al eens eerder geschreven dat 20.000 kilometer haalbaar is tot aan het minimaal toegestane profiel. Wel veel lange afstanden maar ik kan me niet voorstellen dat een ander gebruik zoveel scheelt.
Dat kan alleen met goedkope chinese knoertharde banden. Met zachte baden is 8 tot 10 k echt de max. Dan zit je op de slijtage indicatoren. Die harde banden komen er bij mij niet onder. Ben niet levensmoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
fvdberg schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Dat kan alleen met goedkope chinese knoertharde banden. Met zachte baden is 8 tot 10 k echt de max. Dan zit je op de slijtage indicatoren. Die harde banden komen er bij mij niet onder. Ben niet levensmoe
Nee hoor. Michelin Citygrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Apart, 20k met een city grip vind ik erg knap. Dar rijd je waarschijnlijk op grotere wielen als 10/12 inch? Een 16 inch bijvoorbeeld gaat zeker de helft langer mee, en als je niet met een hoog motor vermogen (4 takt bijvoorbeeld) rijdt gaan ze ook langer mee.

Ook in de winter slijten de bandjes veel harder. Dus het kan er ook mee te maken hebben of je ook bij lage temperaturen rijdt. Ik rijd het gehele jaar.

[ Voor 23% gewijzigd door fvdberg op 28-06-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
fvdberg schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 15:19:
Apart, 20k met een city grip vind ik erg knap. Dar rijd je waarschijnlijk op grotere wielen als 10/12 inch? Een 16 inch bijvoorbeeld gaat zeker de helft langer mee, en als je niet met een hoog motor vermogen (4 takt bijvoorbeeld) rijdt gaan ze ook langer mee.

Ook in de winter slijten de bandjes veel harder. Dus het kan er ook mee te maken hebben of je ook bij lage temperaturen rijdt. Ik rijd het gehele jaar.
Yamaha Neos. Dat is 12 inch als ik het goed heb. Ook zomer en winter. Wel verbazend zo'n verschil, toch? Wel veel rechte stukken, buitenwegen, zo'n 80% en 20% stad. Ik heb nu een Kymco People S. Originele banden gaan al 13.000 kilometer mee en ik verwacht daar ook wel de 20.000 mee te halen zoals het er nu uitziet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 28-06-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
kymco people S ga je de 20k wel mee halen.

Ik rijd 40% buitenwegen, 60% stad. ik rem veel vaker. ik slijt ook elke 12k een set remblokken voor en elke 20k een set remschoenen achter.

[ Voor 5% gewijzigd door fvdberg op 28-06-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Vandaag weer een eindje verder gekomen met de dapp.. Contactpunten en de condensator vervangen en hoppakkee : vonk! Ook heeft de brommer even gelopen. De cilinder moest eraf omdat de vorige eigenaar vloeibare pakking heeft gebruikt die lekte als een malle, en er was een hele hoop rook. Nadat ik de cilinder eraf haalde wist ik ook meteen de oorzaak van de rook.. De vloeibare pakking was aan het verbranden(bedankt vorige eigenaar) . Meteen maar vervangen voor echte pakkingen. Kan er met mijn hoofd niet bij dat je vloeibare pakking zou gebruiken. Een setje pakkingen kost geen drol.

Helaas is bij het monteren van de cilinder de zuigerveer gesneuveld.. Jammer, moet ik weer wachten op een bestelling... Liep na een aantal kickjes weer! Dit is ook gefilmd

Filmpje:

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
vloeibare pakking... ja hier iemand die zelfs voor een carter die origineel geen pakking heeft nog een pakking snijdt. Vloeibare pakking is enkel een lapmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Ik heb nu 2 dagen sproeier 80 ipv 76 in de Sym zitten, maar hij lijkt slechter te trekken dan met 76, mogelijk loop ik met sproeier 80 tegen de limieten van de uitlaatbegrenzer aan, maar met 76 en een goed afgestelde luchtschroef bleef het mengsel te arm (witte bougie met een klein bruin plekje en hoog stationair na lagere tijd gereden te hebben).

Ik zou natuurlijk terug kunnen gaan naar 76 en de luchtschroef iets verder dicht draaien dan optimaal. Andere optie is om op 80 te blijven zitten en de uitlaatbegrenzer wat bij te vijlen/uit te boren. Begrenzer er helemaal uit doe ik liever niet, eigenlijk hoeft de top van mij niet echt hoger en heb ik ook geen zin om met nieuwe rollers aan de slag te gaan.

Iemand een verlossende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

fvdberg schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:24:
vloeibare pakking... ja hier iemand die zelfs voor een carter die origineel geen pakking heeft nog een pakking snijdt. Vloeibare pakking is enkel een lapmiddel
Als vloeibare pakking voorgeschreven wordt, en volgens de specificaties opgebracht wordt, is er niks mis mee :P De 2 carterhelften van mijn FS1 moet je ook monteren met vloeibare pakking

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fvdberg
Klopt maar dan nog blijf ik het bocht vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
WillemJWZ schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:38:
Vandaag weer een eindje verder gekomen met de dapp.. Contactpunten en de condensator vervangen en hoppakkee : vonk! Ook heeft de brommer even gelopen. De cilinder moest eraf omdat de vorige eigenaar vloeibare pakking heeft gebruikt die lekte als een malle, en er was een hele hoop rook. Nadat ik de cilinder eraf haalde wist ik ook meteen de oorzaak van de rook.. De vloeibare pakking was aan het verbranden(bedankt vorige eigenaar) . Meteen maar vervangen voor echte pakkingen. Kan er met mijn hoofd niet bij dat je vloeibare pakking zou gebruiken. Een setje pakkingen kost geen drol.

Helaas is bij het monteren van de cilinder de zuigerveer gesneuveld.. Jammer, moet ik weer wachten op een bestelling... Liep na een aantal kickjes weer! Dit is ook gefilmd

Filmpje:
[video]
Goed bezig! d:)b Die van mij had ook wat jaren stilgestaan, maar je trapt een paar keer en het loopt! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZaR8OWWcEU6YrEoF4sy6jv5o/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Hmpf.. Nadat ik de cilinder weer wilde monteren, brak de zuigerveer in tweeën zonder dat ik het wist. Intussen had ik de krukas al een paar keer rond laten draaien.. Je raad het al, ik kon hem niet meer terugvinden. Vermaald. Vervelend, maar dan zit er niks anders op dan het blok los, anders wordt het een duur geintje.

Aan elk nadeel zit zn voordeel, het is allemaal een stukje makkelijker fris te maken.. Ook belangrijk toch?

Foto's direct na het splitsen van de carters :

Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20170701_171811_zpsmm31s7ju.jpg

Die zwarte vloeistof daar is het overblijfsel van de zuigerveer. Ik had voor dat ik het blok splitste benzine in het blok gelaten, met de hoop om het eruit te spoelen.. Niet dus..

Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20170701_171816_zpslnhamqzp.jpg

Wijze les voor mij, en voor ieder ander. Nooit het doek van je carter af halen, voordat je zuigerveer in de zuiger zit...

Heeft iemand nog aanraders voor een goede uitlaat? Liefst niet zo duur. Degene die er nu op zit heeft een scheur in de bovenkant. Later komt er wel iets van een homoet op oid..

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Iets met een losse uitlaatbocht. Onder mijn puchje zat een rs sigaar. Prima pijpje en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
WillemJWZ schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:06:
Hmpf.. Nadat ik de cilinder weer wilde monteren, brak de zuigerveer in tweeën zonder dat ik het wist. Intussen had ik de krukas al een paar keer rond laten draaien.. Je raad het al, ik kon hem niet meer terugvinden.
Ahh shitzooi! Dat is ook altijd mijn grote angst, dat er een onderdeel (boutje, moertje, veertje) in het carter valt.
Ga je nu gelijk alle lagers, keerringen en koppelingsplaten vervangen?
Heeft iemand nog aanraders voor een goede uitlaat? Liefst niet zo duur. Degene die er nu op zit heeft een scheur in de bovenkant. Later komt er wel iets van een homoet op oid.
Ik rij altijd met de Jamarcol fluisteruitlaat met vaste bocht, heb die van mij nieuw gekocht voor €21,50 :).
Zijn lekker stil, maar niet zo snel. Je hebt ze met of zonder opdruk, verder zijn ze geloof ik gelijk. Of je moet een open model "blokfluit" nemen met een vaste bocht ;).
edit:
Heb je nu een uitlaat met een dubbele knik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
Nee, ik laat het spul wat er nu in zit even lekker inzitten.. Als ik weer wat kilometers heb gemaakt, haal ik het blok echt compleet uit elkaar. Dan wordt hij compleet gereviseerd. Geld zit nu even niet mee, en als ik ga reviseren wil ik het ook gelijk goed doen, en geen budgetrommel.

Zit nu een uitlaat met vaste bocht op.. Maakt nogal wat herrie.. Achja, stil is ook zo saai nietwaar? Bedankt voor de tip!

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoi allemaal!

Voor mijn werk heb ik een Piaggio Zip 4-takt tweedehands aangeschaft (570 euro / km = 9200)

Nu merk ik alleen dat mijn dimlicht erg fel schijnt (tegenligger heeft al geseind en de buurman heeft me aangesproken over mijn felle licht.

Is er een manier om de lamp wat naar beneden te stellen? Hij schijnt nu letterlijk recht vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-08 13:16
Knamix schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 23:02:
Is er een manier om de lamp wat naar beneden te stellen? Hij schijnt nu letterlijk recht vooruit...
Vaak zit er een soort stelschroef bij de koplamp. Ik vermoed dat je daarbij komt door de stuurkap (deels) te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Puch-Maxi schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:10:
[...]
Ik rij altijd met de Jamarcol fluisteruitlaat met vaste bocht, heb die van mij nieuw gekocht voor €21,50 :).
Zijn lekker stil, maar niet zo snel. Je hebt ze met of zonder opdruk, verder zijn ze geloof ik gelijk. Of je moet een open model "blokfluit" nemen met een vaste bocht ;).
edit:
Heb je nu een uitlaat met een dubbele knik?
voordeel van een losse bocht is dat je wat stelruimte hebt, de rs sigaar die ik had onder mijn puch was ook een jamarcol. heerlijk stil en wel snel. ( deze van de Puchshop ) met een beetje geluk is daar ook een zundapp versie van, of een zundapp bocht voor te krijgen. scheelt moeilijk doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door fvdberg op 06-07-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hoe pompen jullie je banden op? Zojuist ben ik bij een plaatselijke tankstation geweest, maar die past er niet goed op...

Met gevolg dat er dus alleen lucht uit de band kwam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Knamix schreef op zondag 9 juli 2017 @ 18:31:
Hoe pompen jullie je banden op? Zojuist ben ik bij een plaatselijke tankstation geweest, maar die past er niet goed op...

Met gevolg dat er dus alleen lucht uit de band kwam :/
Ik heb een hogedrukpomp voor de racefiets/mtb, werkt prima:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2611
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 20:18

Jeroen2611

Hi mum!

De pomp van de Tango past perfect op mijn Piaggio Fly. Is tevens ook helemaal gratis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:38
Wat vinden jullie hiervan:
http://nos.nl/l/2183703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Enerzijds snap ik heel goed dat ze de fietspaden (die toch al armzalig smal zijn) vrij willen maken voor de fietsers - verbied in het proces dan ook even bakfietsen en naast elkaar fietsen :X - maar op deze manier breng je mensen op precies dezelfde manier in gevaar als door speedpedelecs naar de rijbaan te dwingen in de stad.

Op het moment dat ik de verkeerssituatie niet vertrouw ram ik m'n bromscooter ook gewoon het fietspad op, liever een boete aan m'n lijf dan geen of een verkreukeld lijf omdat een of andere koekblikker me over het hoofd ziet, of denkt me per se in te moeten halen want "scooter, die rijden toch maar 45 en ik mag 50".

Nee ze kunnen beter een soort van scooter-APK invoeren, waarbij de focus moet liggen op dezelfde punten als in de auto, maar waarbij je een afkeur krijgt als je meer dan 10% te hard gaat. Twee keer op rij: WOK-melding. Mooie hieraan is ook dat de remmerij en afstelling tenmisnte 1x per jaar wordt nagezien.

E-bike's kunnen inderdaad een alternatief worden voor de (snor)scooter, sterker nog voor mij zou een ebike perfect zijn, maar een tweedehands scooter is nou eenmaal - inclusief onderhoud - een stuk goedkoper. Overigens zijn ook die makkelijk op te voeren, en kun je met ebikes met voorwielmotor ook erg makkelijk 25 rijden zonder moeite te doen, wat nog gevaarlijker is ook want niemand hoort je aankomen.

Als laatste idee: alle scooters op de rijbaan, maar dan wel een stevige spitstaks invoeren voor auto's binnen de A10, staat de stad ook weer een stuk minder vast en minder auto's dus minder vervuiling. Want het is leuk dat een gemiddelde moderne auto schoner is dan een scooter, maar die auto staat in de stad veel vaker en langer stil, waardoor deze toch mooi een stuk meer vervuiling en fijnstof veroorzaakt per gereden km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
BdK9001 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:54:
[...]

Enerzijds snap ik heel goed dat ze de fietspaden (die toch al armzalig smal zijn) vrij willen maken voor de fietsers - verbied in het proces dan ook even bakfietsen en naast elkaar fietsen :X - maar op deze manier breng je mensen op precies dezelfde manier in gevaar als door speedpedelecs naar de rijbaan te dwingen in de stad.

Op het moment dat ik de verkeerssituatie niet vertrouw ram ik m'n bromscooter ook gewoon het fietspad op, liever een boete aan m'n lijf dan geen of een verkreukeld lijf omdat een of andere koekblikker me over het hoofd ziet, of denkt me per se in te moeten halen want "scooter, die rijden toch maar 45 en ik mag 50".

Nee ze kunnen beter een soort van scooter-APK invoeren, waarbij de focus moet liggen op dezelfde punten als in de auto, maar waarbij je een afkeur krijgt als je meer dan 10% te hard gaat. Twee keer op rij: WOK-melding. Mooie hieraan is ook dat de remmerij en afstelling tenmisnte 1x per jaar wordt nagezien.

E-bike's kunnen inderdaad een alternatief worden voor de (snor)scooter, sterker nog voor mij zou een ebike perfect zijn, maar een tweedehands scooter is nou eenmaal - inclusief onderhoud - een stuk goedkoper. Overigens zijn ook die makkelijk op te voeren, en kun je met ebikes met voorwielmotor ook erg makkelijk 25 rijden zonder moeite te doen, wat nog gevaarlijker is ook want niemand hoort je aankomen.

Als laatste idee: alle scooters op de rijbaan, maar dan wel een stevige spitstaks invoeren voor auto's binnen de A10, staat de stad ook weer een stuk minder vast en minder auto's dus minder vervuiling. Want het is leuk dat een gemiddelde moderne auto schoner is dan een scooter, maar die auto staat in de stad veel vaker en langer stil, waardoor deze toch mooi een stuk meer vervuiling en fijnstof veroorzaakt per gereden km.
Zo'n APK zou inderdaad een oplossing zijn...maar dan leg je de verantwoordelijkheid voor de handhaving van de constructiesnelheid bij de garages neer. En dat gaat natuurlijk niet werken, die gaan daar niet streng op toezien.

Wat mij wel stoort is dat de "scooter" altijd zo negatief geframed wordt door oa. de politiek. Natuurlijk is de scooter gedateerd en zal er beter overgegaan kunnen worden op Ebikes/Escooters, maar dat de grootste stad van Nederland voorstelt om snorscooters compleet in de ban te doen vind ik echt absurd. Het gaat om honderdduizenden mensen die gewoon een scooter hebben gekocht binnen de wetten en onder een smoes van veiligheid worden ineens de scooters als zondebok bestempeld.

Door het ouderwetse imago en het imago van opgevoerde scooters is dit logisch, maar hypocriet vind ik het wel. Ik weet niet of er cijfers zijn, maar net als dat scooters een grote bijdrage leveren aan verkeersongevallen zijn de zo geroemde Ebikes ook debet aan een groot deel van de onveiligheid op het fietspad. Om over de scootmobielen nog maar niet te spreken. Maar oke, mocht het scooterrijdertje pesten de nieuwe standaard worden, dan zullen de grote steden vanzelf wel te maken krijgen met hetzelfde probleem maar dan door Ebikes en Escooters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Sinds een week of twee heb ik last van een scooter die minder vermogen heeft als hij warm is. Koud starten gaat zonder problemen en rijdt dan ook prima. Na 5 minuten rijden merk ik dat hij al zijn vermogen heeft (trekt goed door voor een 4-takt, en trekt door tot zijn top).

Wanneer ik ongeveer 15-20 minuten rij heeft de scooter wat moeite met optrekken.
Als ik stil sta en ik geef vol gas doet hij de eerste 1-2 seconden niks en daarna ga ik naar voren. Het lijkt alsof hij de eerste paar seconden geen benzine krijgt o.i.d.

Dit gebeurt dus ook tijdens het rijden dat hij de eerste 1 á 2 seconden geen toeren maakt, maar daarna ga ik pas vooruit. Ook trekt hij minder snel op naar zijn top

Wordt de scooter te warm? Betreft een Piaggo Zip 4-takt uit 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Heb zelf geen 4-takt, maar kan het niet zijn dat er iets niet lekker is met de acceleratiepomp van je carburateur?

Het klinkt namelijk precies als de situatie die de acceleratiepomp zou moeten oplossen.

On an other note: ik vermoed dat m'n Sym ergens valse lucht trekt, heb regelamtig last van stationair dat hoog blijft, ondanks dat ik de afstelling van de carburateur al meerdere malen heb gecontroleerd. Sproeier is maat 80 en de bougie keurig koffie-met-melk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@Knamix even kleppen laten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Vanochtend door een domme fout mij met de scooter gevallen.. op een schaafplek (scooter) en een dikke bult op me enkel na doet de scooter het gelukkig nog. Na 10 minuten kicken ging hij aan en kon ik rustig naar huis rijden. Helaas is er toch iets verschoven/kapot waardoor mijn scooter bij volgas in houdt.

Drie kwart gas en hij maakt toeren, maar als ik de hendel open trek houdt hij in en schokt hij lichtjes.

Kapje bij me buddy opengemaakt en luchtschroef bijgesteld, maar dat werkt niet. Daarna maar het kapje (waar de gasnaald in zit) weggehaald en plots kan ik volgas zonder problemen. Als ik de deksel er weer op zet gaat hij tot drie kwart, en dan houdt hij weer in.

Is dit een simpele fix of? Mijn eerste idee is te weinig lucht.

Betreft een zip 4takt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Knik in gaskabel? Kapje die cabarateur in gaat iets gedeukt? Foto graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je gewoon een beetje met je hand aan de gaskabel trekt. Komt hij dan wel op top? Ff de stelschroefjes van de gaskabel wat uitdraaien zodat er minder speling op is.

Werkt dat niet? Dan is waarschijnlijk het kapje wat verbouwd.. Even vervangen dan!

Edit:
Heb je je kleppen nog laten stellen? Want je had hiervoor ook al een probleem met optrekken e.d... Heb verder geen verstand van 4t. Maar het zou best kunnen dat dit een gevolg daarvan.

[ Voor 24% gewijzigd door WillemJWZ op 25-07-2017 11:19 ]

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Hoe houden degenen onder jullie zonder tanklampje/benzinemeter bij wanneer je moet tanken? Of rijden jullie gewoon tot pruttels en schakelen dan over op reserve?

Door de vorm van de tank van de fs1 is het eigenlijk alleen bij goed licht te zien hoeveel er nog in zit, dus wie weet heeft een van jullie een betere methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

BdK9001 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:49:
Hoe houden degenen onder jullie zonder tanklampje/benzinemeter bij wanneer je moet tanken? Of rijden jullie gewoon tot pruttels en schakelen dan over op reserve?

Door de vorm van de tank van de fs1 is het eigenlijk alleen bij goed licht te zien hoeveel er nog in zit, dus wie weet heeft een van jullie een betere methode
Reservekraan of kilometers in het oog houden. Zonder benzine vallen doe ja maar paar keer hoor; dat duwen ben je snel beu.

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 28-07-2017 16:10 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Dan idd maar eens bijhouden hoeveel km ik nu haal tot reserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
BdK9001 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:49:

Gewoon eventjes met de brommer schudden, hoor je vanzelf of er veel of weinig benzine klotst.. Kun je ongeveer een inschatting maken hoe ver je komt..

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Aan degene die hierboven geantwoord hebben: Luchtfilter bleekt verstopt te zitten en meneer van de garage heeft mijn carburateur schoongemaakt. Opgelost! In iedergeval bedankt voor met meedenken.

Helaas weer een ander probleem.. Dit keer wel met een filmpje op mijn Dropbox :)

Vandaag de scooter uit mijn schuur gehaald (dag ervoor reed hij prima, maar hield plots soms in tijdens rijden) en hij wilt niet starten met de elektrische start.. Je hoort hem één keer overslaan en dan kapt hij ermee. Afijn, heb nog een kickstart.

4x kicken en hij startte, maar wel met onregelmatige toeren. Even laten draaien en besloten om weg te rijden. Helaas kwam ik niet vooruit en tijdens het gas geven klonk mijn uitlaat harder. In eerste instantie dacht ik dus dat hij teveel benzine kreeg. Na het stellen van de luchtschroef in mijn buddy had hij een constante toerental en kon ik rijden!

Na 5 minuten begon het dus weer. Bij een rotonde stilgestaan en kwam niet vooruit. Na een paar keer gas geven had ik een constante toerental en kwam ik vooruit.

Conclusie: Als de scooter stationair onregelmatig toeren (9/10x) maakt (dipjes) kom ik niet vooruit. Als ik tijdens stil staan licht gas geef kom ik zonder problemen van mijn plek af. Wanneer ik aan het rijden ben houdt hij soms voor een halve seconde in.

Zie link voor filmpje: https://www.dropbox.com/s.../20170805_220454.mp4?dl=0

P.S. kleppen zijn nog steeds niet gesteld. Ben ik van plan om dat morgen door een monteur te laten doen, maar als mijn probleem van hierboven makkelijk op te lossen is dan graag! Het wordt nu ook moeilijk om naar de garage te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Morgen mag eindelijk de TZR50 naar de RDW om het kenteken te laten heractiveren. Alles functioneert zoals het hoort, alleen zijn sommige kappen best wel beschadigd en duidelijk opnieuw verlijmd. Het is geen WOK-keuring, maar eerder iets vergelijkbaar met de APK (aldus de gebrekkige info op de RDW-site), desondanks zit de begrenzer keurig in de uitlaat, want better safe than sorry.

Op de heenweg ga ik in ieder geval nog even langs de wasbox (ligt op de route naar keuringsstation) om de boel nog even mooi schoon te spuiten. Hebben jullie nog andere tips/dingen waar ik op moet letten morgen?

Verder heb ik met een vriend een tripje gepland met de Sym en de FS1, van Utrecht naar Nieuw-Amsterdam, een goede 180km. De Sym is volledig functionerend, bij de FS1 moet ik de remlichtsensor nog wat beter afstellen. Verder gaat er uiteraard een basis gereedschapssetje mee en een fles tweetaktolie. Weten jullie nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

EDIT: Goedgekeurd zonder op of aanmerkingen 8)

[ Voor 2% gewijzigd door BdK9001 op 08-08-2017 11:20 . Reden: Toevoeging ]

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Niemand hier die een leuke schakel rijdt?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 09:28

TheBorg

Resistance is futile.

hsst schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 18:21:
20 jaar geleden wel. Suzuki ER. 16mm carburateur met 60cc cylinder. Met een kitje de 4 versnellingsbak omgebouwd naar 5 versnellingen. Geen scootertje die me bij kon houden.

Hele vriendenclub reed op schakelbrommers ondankt dat het scootertijdperk al was begonnen. Hondat MT was ook populair. Goede ouwe tijd. O+

• hsst
Ah ok, rijdt met een schakel rond, maar tis nu wel wat specialer geworden. Is natuurlijk ook allemaal wat duurder en minder handig in de stad. Spulletje valt inderdaad erg makkelijk op te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
BdK9001 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 07:56:
Verder gaat er uiteraard een basis gereedschapssetje mee en een fles tweetaktolie. Weten jullie nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
ja: gooi een nieuwe reserve bougie en bougie sleutel in de buddy.en als je hebt een propsetje voor je banden.
bij dergelijke lange ritten loop je de kans dat je bougie verbrand ivm verkoling en een blok wat toch warmer wordt en blijft als normaal. en neem ook een dop 10 mee voor je variodeksel, een blokkeertool voor je vario, een passende sleutel of bahco voor de moer en een reserve varioriem. En voor de schakel ook een bougie met juiste sleutel en een nieuwe ketting met een missing link en een kettingpons

bougies, varioriemen en kettingen zijn echt standaard zaken die kapot gaan tijdens dat soort trips. de bougie is onderweg ook wel te sourcen, de rest wordt wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

fvdberg schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 00:37:
[...]

ja: gooi een nieuwe reserve bougie en bougie sleutel in de buddy.en als je hebt een propsetje voor je banden.
bij dergelijke lange ritten loop je de kans dat je bougie verbrand ivm verkoling en een blok wat toch warmer wordt en blijft als normaal. en neem ook een dop 10 mee voor je variodeksel, een blokkeertool voor je vario, een passende sleutel of bahco voor de moer en een reserve varioriem. En voor de schakel ook een bougie met juiste sleutel en een nieuwe ketting met een missing link en een kettingpons

bougies, varioriemen en kettingen zijn echt standaard zaken die kapot gaan tijdens dat soort trips. de bougie is onderweg ook wel te sourcen, de rest wordt wat lastiger
Thanks! Bougies heb ik nog liggen, maar ketting/riem had ik niet aan gedacht.
FS1 en TZR50 zijn geen leuke schakels? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zUcBmAov5hijXVR7ccxhbwNA/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NgJC86GS1Gh0mbXvt6emdG3h/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
[b]

FS1 en TZR50 zijn geen leuke schakels? :+

[afbeelding] [afbeelding]
Jawel hoor. Heb zelf een Derbi GPR en een DRD Limited 08. Limited is ook te koop trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9xWDOLjFMsQhoybpShjaUVEH/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Zündapp Sprinter :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
Mag ik ook meedoen? :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gcpOZuk.png

[ Voor 21% gewijzigd door WillemJWZ op 11-08-2017 22:49 ]

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
Ik heb in dit topic 1 reactie gevonden omtrent mijn soortgelijke vraag, maar daar was verder geen antwoord op gekomen :)

Ik ben mij nu aan het oriënteren voor een snorbrommer/fiets.
Nu heb ik nog geen keuze gemaakt wat ik aan zou willen schaffen, ligt er ook aan of ik 2de hands iets leuks voorbij zie komen :)

Nu wil ik er straks fietstassen op zetten voor de boodschappen, maar er moet ook een stoeltje op komen voor onze dochter.
Weet iemand of daar mogelijkheden voor zijn om dit te combineren ?

Bij een fiets kan je een bagagedragerverlenger aanschaffen,maar dat lijkt mij niet echt te werken bij een brommer

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Een fietstas icm met kinderstoeltje is naar mijn idee ook niet mogelijk. Wel zie ik als mogelijkheid een tomos. Daar kun je een mand voorop zetten, en een kinderstoel achterop. Vrij comfortabele brommers die niet veel hoeven te kosten.

Mocht je toch perse afgesloten opbergruimte willen, dan zou ik een scooter nemen. Kun je je boodschappen in de buddybak doen, een kinderzitje om het zadel heenklemmen, en mocht je dan nog meer opbergruimte willen kun je nog een koffer achterop monteren.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik vermoedde al een beetje dat het niet mogelijk was.

Neem regelmatig flessen drinken mee van de Lidl. (2L).
Op de fiets gaat het net (3 flessen aan elle kant) die kan ik niet echt kwijt in het mandje voorop of in de scooter.
Dan maar vaker drinkflessen meenemen als ik de auto kan gebruiken van de buren ;)

Ik laat mij binnenkort eens informeren en ga eens rondkijken wat er zoal te koop is :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Op een Tomos is het gewoon mogelijk om zowel een kinderzitje als fietstassen te monteren. Mijn vrouwtje had het er ook op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Productief weekendje gehad qua sleutelen: vrijdagmiddag het rare stationairgedrag van de scooter aangepakt en gisteren de koppeling van de TZR dusdanig bijgesteld dat ik niet na ieder stoplicht naar de fysio hoef :P

De scooter gedroeg zich al een tijdje best wel vreemd, met een boel symptomen van valse lucht of een te kleine sproeier. Hij draaide stationair met een warm blok meestal meer dan 4000 toeren, maar soms ook niet. Helaas was er met afstellen niks te bereiken.

Vanwege dat laatste begon ik te twijfelen, te kleine sproeier kon haast niet, in juni is er - vanwege dit probleem - een sproeier 80 in gegaan en die is keurig op kleur. valse lucht was dan ook gelijk uitgesloten, want dat geeft ook een te arm mengsel en zou een witte bougie moeten opleveren.

Na een beetje puzzelen dacht ik weer aan mijn observatie dat het de eerste paar km niet voorkwam. Dit, aangevuld met het feit dat het stationair toerental na een warme start ook langzaam begon te klimmen en het extreme brandstofverbruik (1,5x wat ik gewend ben van de Sym) deed me denken aan de automatische choke. Eerst wilde ik deze buiten spel zetten door gewoon het stekkertje los te halen, maar - zo leerde het internet mij - dan zou de choke juist open blijven staan.

Uiteindelijk de choke gedemonteerd, grondig schoongemaakt en met een druppeltje olie ingesmeerd alvorens deze weer terug te plaatsen. Inmiddels al ruim 40km gereden er mee, verdeeld over 3 retourritten en geen enkel probleem gehad.

Bij de TZR bleek er eigenlijk vooral een kleine poetsbeurt en wat druppels olie nodig te zijn waarna de kabel weer soepel ging. Op termijn gaat er denk ik wel een nieuwe koppeling in moeten want het aangrijppunt ligt echt heel ver weg. Maar dat is een zorg voor later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
MdO82 schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:06:
Ik vermoedde al een beetje dat het niet mogelijk was.

Neem regelmatig flessen drinken mee van de Lidl. (2L).
Op de fiets gaat het net (3 flessen aan elle kant) die kan ik niet echt kwijt in het mandje voorop of in de scooter.
Dan maar vaker drinkflessen meenemen als ik de auto kan gebruiken van de buren ;)

Ik laat mij binnenkort eens informeren en ga eens rondkijken wat er zoal te koop is :)
Geen idee wat je budget is maar een Kymco Agility Carry niet wat?
https://www.fastfurioussc...oters/kymco-agility-carry

Lijkt me dat je daar wel het een en ander kunt aanpassen zodat je genoeg kunt vervoeren + kinderzitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Purehz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Geen idee wat je budget is maar een Kymco Agility Carry niet wat?
https://www.fastfurioussc...oters/kymco-agility-carry

Lijkt me dat je daar wel het een en ander kunt aanpassen zodat je genoeg kunt vervoeren + kinderzitje
Helaas boven budget.
Wil rond de €600 max €750 uitgeven

Ik heb een Tomos snor bij een handelaar op zijn website zien staan, maar eens informeren.
De info op de website is helaas summier. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 14-08-2017 15:07 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Tomos zou ik niet echt een kind op willen vervoeren. Zelf jaren tomos gereden maar het is een lichte brommer ook met kwalitatief slechte remmen. Voor in een buitenwijk met weinig verkeer en korte ritjes is het te doen maar het houdt niet over.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben verder een leek op dit gebied dus als men betere adviezen heeft dan houdt ik mij uiteraard aanbevolen :)

Het is voornamelijk voor kortere afstanden (max 15km enkele reis) soms 25km.
Voornamelijk buitengebied en niet in de stad.
Wil hem voorzien van tassen ivm boodschappen omdat wij geen auto hebben (welke ik wel af en toe kan lenen)
Soms onze dochter van 4 meenemen.
Budget €600 kan indien goed argumenten tot max € 750

Verder heb ik zo snel even geen idee wat nog meer belangrijk is, maar dat merk ik wel met mij verder inlezen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 14-08-2017 16:26 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
digifun schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:19:
Tomos zou ik niet echt een kind op willen vervoeren. Zelf jaren tomos gereden maar het is een lichte brommer ook met kwalitatief slechte remmen. Voor in een buitenwijk met weinig verkeer en korte ritjes is het te doen maar het houdt niet over.
Ben het niet met je eens. Een tomos is prima voor dit soort doeleinden. Mits je ze natuurlijk wel onderhoud. Remmen hetzelfde. Als jij de goedkoopste imitatie remblokken neemt, dan kun je natuurlijk wel verwachten dat die binnen no time afgesleten zijn.

Overigens is 700 voor een tweedehands tomos vrij veel. Gemiddelde tomos is rond de 300 euro waard. Ik ga ervan uit dat je geen zin hebt om te sleutelen. Wat je kunt doen is of, je koopt een nette voor 350 euro. Die breng je naar een dealer in de buurt om een beurt te geven. Dan heb je voor 450 euro een nette tomos die weer een paar jaar mee kan.

Of je koopt er een tweedehands bij de dealer voor 700, maar dan is het maar de vraag in welke staat de dealer hem dan aflevert.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

WillemJWZ schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:46:
[...]

Ben het niet met je eens. Een tomos is prima voor dit soort doeleinden. Mits je ze natuurlijk wel onderhoud. Remmen hetzelfde. Als jij de goedkoopste imitatie remblokken neemt, dan kun je natuurlijk wel verwachten dat die binnen no time afgesleten zijn.
Ik heb 10 jaar tomos gereden en rijdt nu alweer 10 jaar scooter. Een scooter is veel en veel beter en veiliger. Vooral 15 km dat is nogal een afstand. Kijk maar eens naar de kilometerstanden van tomossen die te koop worden aangeboden die zijn niet voor niets zo laag.

Voor dat bedrag heb je ook een redelijke tweedehands sym of kymco en kun je eventueel nog een karretje achterhangen waar je een kind of boodschappen mee kunt vervoeren.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Zijn er hier mensen die een goede ervaring hebben met een alarmsysteem. Ik wil een alarmsysteem in mijn scooter laten zetten, eentje die waterdicht is (geen Chinese rommel) en eventueel nog met toerenbegrenzing erop. Weet iemand wat voor prijs ik hiervoor kan verwachten, of weet iemand nog een goed alarmsysteempje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
nino_070 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:43:
Zijn er hier mensen die een goede ervaring hebben met een alarmsysteem. Ik wil een alarmsysteem in mijn scooter laten zetten, eentje die waterdicht is (geen Chinese rommel) en eventueel nog met toerenbegrenzing erop. Weet iemand wat voor prijs ik hiervoor kan verwachten, of weet iemand nog een goed alarmsysteempje? :)
Een alarm met toerenbegrenzer ben ik nog nooit tegengekomen, weet je zeker dat zoiets bestaat?
Als je goedkoop een werkend alarmpje wil raad ik toch een Chinees alarm aan. Kost geen drol, als je 'm op een goede plek monteert hoef je echt niet bang te zijn voor water. Als je 'm simpel wil aansluiten zonder met je kabelboom te rommelen is ie heel simpel te installeren. Enkel de plus en min aansluiten en klaar is kees. Als je ook knipperlichten erop wil aansluiten kost het wat meer werk, maar ook dat is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Koen050 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:49:
[...]

Een alarm met toerenbegrenzer ben ik nog nooit tegengekomen, weet je zeker dat zoiets bestaat?
Als je goedkoop een werkend alarmpje wil raad ik toch een Chinees alarm aan. Kost geen drol, als je 'm op een goede plek monteert hoef je echt niet bang te zijn voor water. Als je 'm simpel wil aansluiten zonder met je kabelboom te rommelen is ie heel simpel te installeren. Enkel de plus en min aansluiten en klaar is kees. Als je ook knipperlichten erop wil aansluiten kost het wat meer werk, maar ook dat is prima te doen.
Een alarmpje kan prima gekoppeld worden aan de CDI en daarmee dus de toeren begrenzen. Had dit eerst dus met een Chinees alarmpje wat een vriend van me had gemonteerd. Maar die is nu dus kapot omdat m'n Piaggio Fly zo lekker t water doorlaat. Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://img.tweedehands.nl/f/normal/344662971_5-piaggio-new-fly-45-4takt-2012-ruime-scooter.jpg

Dus nu zoek ik toch echt wat degelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
nino_070 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:04:
[...]
Een alarmpje kan prima gekoppeld worden aan de CDI en daarmee dus de toeren begrenzen.
Hoe werkt dat dan? Is het de bedoeling dat de toeren begrensd worden bij het in of uitschakelen van het alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Koen050 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:12:
[...]

Hoe werkt dat dan? Is het de bedoeling dat de toeren begrensd worden bij het in of uitschakelen van het alarm?
Bij mijn alarmpje (dat had 4 knoppen) was de startknop (die was om te starten niet aangesloten) zo geconfigureerd dat als je die knop 2 keer kort achter elkaar indrukte de CDI begrensd/ontgrensd werd.

Hier staat de werking kort uitgelegd. Was ideaal en ze schijnen het meestal op de rollerbank niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen050
nino_070 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:28:
[...]

Bij mijn alarmpje (dat had 4 knoppen) was de startknop (die was om te starten niet aangesloten) zo geconfigureerd dat als je die knop 2 keer kort achter elkaar indrukte de CDI begrensd/ontgrensd werd.

Hier staat de werking kort uitgelegd. Was ideaal en ze schijnen het meestal op de rollerbank niet te vinden.
Ah, nu begrijp ik het, de op afstand starten knop heeft u zelf anders aangesloten op de CDI. Aan die mogelijkheid had ik nog niet gedacht. Slimme vinding wel
Pagina: 1 ... 26 ... 46 Laatste