Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste
Acties:
  • 279.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Koen050 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 00:55:
[...]

Bij mij merk ik ook dat de accu wat sneller leeg gaat door het alarm. Echter merk ik dit pas als mijn Orbit II een aantal dagen stil staat. Ik gebruik mijn scooter bijna elke dag, en ondervind geen startproblemen door lage accuspanning vanwege het alarm.
Is je accu nog wel in goede staat?
Voorheen had ik nooit problemen. Heb ongeveer 1 á 2 jaar geleden een nieuwe accu geplaatst (dit kan ik nog wel terughalen door even de factuur erbij te zoeken). Maar dat zal het probleem zijn misschien, ik gebruik mijn scooter soms maar 1 keer in de week, en dan vaak voor een kilometer of 10 in totaal. Soms gebruik ik hem vaker hoor, maar de laatste paar weken is dat de regelmaat waarmee ik de scooter gebruik :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Af en toe de acculader er eens aan hangen. In de winter wordt door de verlichting de accu sowieso slecht opgeladen. Verlengt ook de levensduur van je accu.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 07:52
miicker schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Voorheen had ik nooit problemen. Heb ongeveer 1 á 2 jaar geleden een nieuwe accu geplaatst (dit kan ik nog wel terughalen door even de factuur erbij te zoeken). Maar dat zal het probleem zijn misschien, ik gebruik mijn scooter soms maar 1 keer in de week, en dan vaak voor een kilometer of 10 in totaal. Soms gebruik ik hem vaker hoor, maar de laatste paar weken is dat de regelmaat waarmee ik de scooter gebruik :P
Ik denk dat je het probleem dan inderdaad bij de accu moet zoeken. Accu's kunnen helaas slecht tegen kou, en zeker als de scooter dan meerdere dagen niet gebruikt wordt, kun je vaak merken dat accu's slechter worden. Gelukkig kost een scooteraccu niet zo veel. Mocht je op zoek gaan naar een nieuwe accu, kan ik een gel-accu aanraden. Kost maar een klein beetje meer, en gaat veel langer mee.

En zoals digifun hierboven zegt, kan het ook helpen om je scooter aan een druppellader te hangen als je de scooter een tijdje niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Koen050 op 11-02-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
digifun schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:05:
Dan moet je goed gaan navragen wat een goede winkel of adres is en of die redelijke prijzen heeft. Misschien dat er iemand in je kennissenkring is die er verstand van heeft en mee wilt. Mijn persoonlijke ervaring met scooterzaken is dat het merendeel ronduit slecht is.

Een nieuwe scooter kan ook voordelig zijn , er worden nu veel scooters opgeruimd. Als je dat eens gaat narekenen is dat kostentechnisch helemaal niet zo slecht. Dan heb je de eerste jaren geen reparaties en die zijn het duurst.
Waar moet ik aan denken bij een goedkope nieuwe scooter? Welk bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Een nieuwe sym orbit/fiddle 2 komt op een 1550 e, reken op een afschrijving van 200 e per jaar. Dan heb je een hele goede betrouwbare scooter. Koop je daarvan een tweedehands bij een scooterzaak dan betaal je voor een paar jaar oude nog boven de 1000 e.

Verder kun je nog gaan kijken naar een chinees die beginnen bij de 850 euro. Kwaliteit is tegenwoordig redelijk. Er worden nu veel btc's aangeboden onder 1000 e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-07 17:12
Hoe gaan de scooterrijdende tweakers om met dit nare weer? Heb hem van de winter weinig gebruikt en een Volvo 440 aangeschaft voor de wintermaanden.

Ik wacht nog een maandje voordat de Vivacity weer van stal komt, onlangs nog even gestart om te kijken of alles het nog deed. Begin april of eerder als het weer het toelaat ga ik hem weer gebruiken voor Woon-Werk verkeer, 25/30KM per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01

Christiano007

Ich bin der champion

Met regen gebruik ik hem eigenlijk niet, ook niet als het vriest (gladheid) . De lente/zomer periode is natuurlijk het mooist, maar ik ben dan meer iemand die hem gebruikt om relaxed rond te rijden.

Geen woon/werk verkeer

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 19:47

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb hem gedurende de hele periode eigenlijk wel gebruikt en gepoogd zo schoon mogelijk te houden van alle pekel en dergelijken.

Qua rijden is het vooral even oppassen met gladheid en wat rustiger aan doen, zorgen dat je zelf goed ingepakt bent en gewoon gaan.

Helaas heb ik nu wat issues met niet willen starten, ook na een uitgebreide beurt door de dealer, waar hij eerst gewoon startte en liep en inmiddels dus weer niet.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:16

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Ik rij er gewoon mee, tenzij er ijzel voorspeld is, maar tot nu toe nog geen enkel probleem ondervonden van het weer. Wel een nieuwe jas en regenbroek gekocht omdat de oude lekten.

Met het vocht merk ik wel dat de Sym wat moeilijker start, en door de wind gaat het verbruik ook lekker omhoog, maar qua wegligging bij windvlagen ben ik erg content. Hij staat echt als een huis op de weg.

Hopelijk over een week een nieuwe helm, m'n huidige heeft erg veel krassen op het vizier waardoor er veel druppel blijven hangen, en ik nauwelijks iets zie bij veel tegenliggers in het donker.

Ik moet er ook maar weer eens mee langs de wasbox, hij is alweer lekker bruin geworden de laatste twee weken :(

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Nieuwe achterband eronder gelegd https://www.banden-pneus-...20-70--12-tl-58-s-rf.html een all seasons band met ontzettend veel grip in alle weersomstandigheden. Een hele vooruitgang vergeleken met de standaardband , rijdt ook veel veiliger.

Ik rijdt gewoon door met de scooter in de winter, het is altijd nog veel sneller dan de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
digifun schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:55:

Ik rijdt gewoon door met de scooter in de winter, het is altijd nog veel sneller dan de auto.
Voor mij is het niet perse sneller, max 5 min langer. Maar uiteraard wel veel goedkoper, in benzine en ik moet met de pont naar t werk (omrijden naar een brug is 30KM). Denk dat ik ongeveer 200 euro goedkoper ben als ik met de scooter ga. Maar laat me er niet voor nat regenen en door weer en ontij naar mn werk met.
Laat maar komen dat mooie weer, dan wordt het weer zuiniger rijden en geld besparen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:10
Zijn hier nog wat mensen met meer verstand van scooters dan mij?

Ik heb een probleempje met de Sym Mio 25km van mijn zus.
Deze kwam haast niet op gang, schokte erg bij gas geven vanuit stilstand. Dus gedacht hem maar eens een beurtje te geven. Toen kwam ik er dus achter dat dat schokken door een kapotte vario kwam (Plaat van de vario was door zijn geleiders gesleten).

Verder heb ik vervangen:
- Bougie
- Luchtfilter
- Olie
- V-Snaar
- Vario

Ook heb ik de kleppen gesteld (0,05 in en 0,10 uit).

Nu komt de scooter alleen niet boven de 20 uit, en met meer dan 40% gas komen er allemaal ploffen uit de uitlaat en voel je de scooter inhouden.

Van alles geprobeerd het op te lossen, oude bougie erin, kleppen weer gesteld, carburateur schoongespoten. Maar niks mocht helpen.

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:18
klopt die waarde wel? piaggo's staan op .10 en .15 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 23:39

Bommes

Capo del formaggio

0,05 voor de inlaat klinkt wel erg krap..??
Start de scooter wel goed..??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Ik vond het inderdaad ook krap, mijn Zip zitten ze idd op .10 en .15.
Maar in het werkplaatshandboek staat .05 en .10.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/29pzv6g.png
Scooter start prima, en trekt tot de 20 ook snel op. Alleen daarna houd hij in en gaat hij ploffen

[ Voor 4% gewijzigd door Mitssz op 05-03-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Tot een kilometer of 20 loopt de scooter op de koppeling en daarna neemt de vario het over. Misschien dat de vario toch niet helemaal goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hoe sta ik en ook de dealer redelijk voor een raadsel.

Na het slechte weer en alle pekel had de scooter startproblemen(hij wilde echt niet meer starten). Dus gezien grote beurt dichtbij kwam die meteen laten doen en ding liep weer als een zonnetje.
Tot de volgende ochtend, niet door willen starten en ook bij de dealer niet. Die heeft hem nu al 3 dagen staan om alles door te lopen.
Wel vervelend als het je go-to vervoersmiddelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
Mitssz schreef op zondag 5 maart 2017 @ 16:38:
Ik vond het inderdaad ook krap, mijn Zip zitten ze idd op .10 en .15.
Maar in het werkplaatshandboek staat .05 en .10.
[afbeelding]
Scooter start prima, en trekt tot de 20 ook snel op. Alleen daarna houd hij in en gaat hij ploffen
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Ik heb geen idee waar ik een betrouwbare 2e hands scooter moet kopen voor een leuke prijs. Wil 4takt maar heb 0 verstand van die dingen en wil niet opeens stil komen te staan. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Naar een goede dealer gaan waar ze ook 2e hands verkopen en daar netjes je onderhoud laten doen.
Sorry maar je weet dat er zat 2e hands scooters bij een dealer staan? Ja die zijn prijzig maar ze geven dan ook meestal garantie erop en aangezien je er zelf geen verstand hebt van scooters kan je maar beter daar heen gaan.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Na meer dan 30 jaar ervaring met brommer en scooterzaken, kan ik je verzekeren dat er maar heel weinig goed zijn. Die garantie stelt in de praktijk ook weinig voor en is vaak maar 3 maanden.

Zeg eens wat je budget is en waarvoor je de scooter wilt gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
digifun schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:24:
Na meer dan 30 jaar ervaring met brommer en scooterzaken, kan ik je verzekeren dat er maar heel weinig goed zijn. Die garantie stelt in de praktijk ook weinig voor en is vaak maar 3 maanden.

Zeg eens wat je budget is en waarvoor je de scooter wilt gebruiken ?
600-900 euro. Ik zoek een 4takt en zal voornamelijk voor trip naar centrum stad zijn (10 min) ik heb gewoon een leaseauto voor woon-werk en andere zaken. Stad is iets te ver fietsen :)

Zoek een bromscooter. Liefst een die groot is want ik ben 190 en pas denk niet goed op een kleintje. Niet chinees want dat schijnt niet goed te zijn. Belangrijkste is een betrouwbare scooter en 1 waar iemand achterop kan en een opbergvak voor mijn helm.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Tennisbal schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:11:
[...]

600-900 euro. Ik zoek een 4takt en zal voornamelijk voor trip naar centrum stad zijn (10 min) ik heb gewoon een leaseauto voor woon-werk en andere zaken. Stad is iets te ver fietsen :)
Dat is net een budget waar je bij de dealer iets ouds voor hebt.

Kun je beter op marktplaats kijken naar bijvoorbeeld een sym orbit/ fiddle van een paar jaar oud. Dan heb je iets jongs waar je weinig kosten aan kunt krijgen. Kijken naar wat voor omschrijving erbij staat dan krijg je al een redelijk idee waarom de scooter weggaat. Gewoon een net verhaal , boekjes erbij, de facturen, beurtjes en de 2 sleutels.

Kijk op marktplaats ook voor wat voor bedragen de scooters werkelijk worden verkocht. De vraagprijzen zijn altijd te hoog en daar worden ze niet voor verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Even een technisch vraagje tussendoor: ik kreeg van een collega de opmerking dat de Sym wel erg veel rook produceert bij een koude motor en dat er behoorlijk wat olie verbrand. Op zich leek het me niet zo gek bij een koude motor, maar laatst stond ik met een goed warmgereden motor bij een stoplicht en rook ik dezelfde lucht als ik bij een koude motor ruik. Kans lijkt me groot dat de oliepomp wat rijk staat. Kan ik deze veilig een klein stukje verder dicht zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
BdK9001 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:10:
Even een technisch vraagje tussendoor: ik kreeg van een collega de opmerking dat de Sym wel erg veel rook produceert bij een koude motor en dat er behoorlijk wat olie verbrand. Op zich leek het me niet zo gek bij een koude motor, maar laatst stond ik met een goed warmgereden motor bij een stoplicht en rook ik dezelfde lucht als ik bij een koude motor ruik. Kans lijkt me groot dat de oliepomp wat rijk staat. Kan ik deze veilig een klein stukje verder dicht zetten?
Merk je ook dat je je olie vaak moet bijvullen?
Te weinig olie toevoer lijkt me ook niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Ontstekingstijdstip controleren?
BdK9001 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:10:
Even bijhouden hoeveel je tankt, na 50l benzine zou je ongeveer een liter olie moeten hebben verbruikt. Als hij continu rookt, verbruikt hij wss teveel. Te weinig olie is niet goed, maar teveel olie ook niet. Daar kan de uitlaat van dicht gaan zitten etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-03-2017 10:49 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Over de afgelopen 1600km heb ik bijna 2 liter olie verstookt met een gemiddeld benzineverbruik van 1:28. Dan kom ik uit op een mengverhouding van 1:28-1:30 :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
Puch-Maxi schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:48:
[...]

Ontstekingstijdstip controleren?
Die stond en staat goed.
Uitendelijk gisteravond achter het probleem gekomen. De nieuwe vario was geleverd met rolletjes voor de 45km versie. Na de 20km/u schoot hij dus in zijn toerenbegrenzer. Nadat ik de goeie rolletjes er in had gedaan liep de scooter weer netjes 30-35 zonder ploffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Goed om te horen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Na lang zoeken heb ik geen duidelijke tijden kunnen vinden over de acceleratie snelheid van benzine scooters. Zelf ben ik in de markt voor een brommer of snorfiets. Om milieuredenen wil ik een elektrische, maar ik heb het idee dat dze slechter meekomen in het verkeer. Een elktrische Unu gaat met:
1000w in 17s van 0-45
2000w in 15s
3000w in 12s
Wie weet wat een benzine scooter doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Taarmen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:40:
Na lang zoeken heb ik geen duidelijke tijden kunnen vinden over de acceleratie snelheid van benzine scooters. Zelf ben ik in de markt voor een brommer of snorfiets. Om milieuredenen wil ik een elektrische, maar ik heb het idee dat dze slechter meekomen in het verkeer. Een elktrische Unu gaat met:
1000w in 17s van 0-45
2000w in 15s
3000w in 12s
Wie weet wat een benzine scooter doet?
Als ik de gegevens van mijn Garmin mag geloven doet mijn Sym 0-45 (op GPS) in +/- 15s. Mijn afstelling was destijds niet optimaal dus waarschijnlijk kan het iets sneller. Groot voordeel van elektrisch is dat het maximum koppel bij ieder toerental beschikbaar is, waardoor je in theorie sneller kunt accelereren dan met benzine.

Wat misschien interessanter is, is hoe snel de tussenacceleratie is, bijvoorbeeld van 30-45 voor wanneer je van een fietspad de rijbaan op moet, of bij het uitkomen van een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
BdK9001 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:58:
[...]

Als ik de gegevens van mijn Garmin mag geloven doet mijn Sym 0-45 (op GPS) in +/- 15s. Mijn afstelling was destijds niet optimaal dus waarschijnlijk kan het iets sneller. Groot voordeel van elektrisch is dat het maximum koppel bij ieder toerental beschikbaar is, waardoor je in theorie sneller kunt accelereren dan met benzine.

Wat misschien interessanter is, is hoe snel de tussenacceleratie is, bijvoorbeeld van 30-45 voor wanneer je van een fietspad de rijbaan op moet, of bij het uitkomen van een bocht.
Helemaal mee eens, maar als de gewone tijden al lastig te vinden zijn zal dat helemaal lastig zijn.
Heb je het idee dat je met 15s goed met het verkeer mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:18
ik heb geen ervaring verder met 4 takt,maar weet uit ervaring dat mijn oude kymco gewoon elk jaar even opnieuw afgesteld moet worden. anders krijgt hij ook van dit soort kuren.. mar dat is 2 takt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Taarmen schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:32:
[...]

Helemaal mee eens, maar als de gewone tijden al lastig te vinden zijn zal dat helemaal lastig zijn.
Heb je het idee dat je met 15s goed met het verkeer mee komt?
Meestal wel, behalve op het industrieterrein waar ik overheen moet, maar daar rijdt men ook graag 60-70. Bij stoplichten en dergelijke is het optrekken veel minder een probleem omdat je door het lage gewicht veel sneller van je plek komt dan de meeste auto's.

Inderdaad jammer dat die gegevens er niet zijn, maar ik denk ik dat een scooter veel gevoeliger is voor een kleine misser in de afstelling dan een auto, dus dat de fabrikanten het daardoor niet aandurven. Je zou nog op youtube kunnen zoeken op een aantal typen scooter, daar staat bijvoorbeeld deze van een Russische Sym Jet Sport X: YouTube: Sym jet sport x 50 acceleration die gaat nog wel iets grager van zijn plek dan de mijne. Of dit simpelweg afstelling is, of door de Nederlandse "constructiesnelheid" komt weet ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taarmen
BdK9001 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:22:
Of dit simpelweg afstelling is, of door de Nederlandse "constructiesnelheid" komt weet ik niet
De scooter gaat voornamelijk in Rotterdam gebruikt worden, veel stadsverkeer, remmen/optrekken, demonstraties ontwijken en stoppen voor stoplichten. Zijn er hier gebruikers van elektrische brommers of snorfietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Gister de oliepomp wat zuuniger gezet, ding stond echt heel agressief afgesteld (90% opbrengst bij half gas). Het verloop is nu een stuk meer lineair en merk dat ik het gas nu minder ver open hoef te zetten om vlotjes te kunnen rijden.

Vanmiddag nog maar even kijken of de carburateur nog wat bijstelling nodig heeft nu de olie de verbranding wat minder verstoort.

Iemand enig idee of de uitlaat nu uit zichzelf weer een beetje ontkoold wanneer ik wat langere stukken rij? Of moet ik deze echt laten uitkloppen/branden/anders namelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:54
ik zit met een vraagje
recentelijk heb ik een aanrijding gehad hoop gedoe.
tegenpartij welke niet meewerkt.
vervolgens is mijn scooter gesloopt door vandalisme.
wat gaat de verzekering van de tegenpartij nu doen (mits hij erkend wordt)
de schade is niet meer te controleren. maar waarschijnlijk willen ze dat wel.
aangezien het bedrag nogal hoog uitvalt.

[ Voor 18% gewijzigd door miciel op 17-03-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

miciel schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:04:
ik zit met een vraagje
recentelijk heb ik een aanrijding gehad hoop gedoe.
vervolgens is mijn scooter gesloopt door vandalisme.
wat gaat de verzekering van de tegenpartij nu doen (mits hij erkend wordt)
de schade is niet meer te controleren.
En nu vraag je aan ons wat de verzekering van de tegenpartij gaat doen?
/me Heatonme pakt glazen bol en ziet mist
Gewoon het vandalisme aangeven bij je eigen verzekering en netjes afwachten op de reeds aangegeven schade bij de tegenpartij? Of denk ik nu te simpel?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
Humma Kavula schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:14:
[...]

En nu vraag je aan ons wat de verzekering van de tegenpartij gaat doen?
/me Heatonme pakt glazen bol en ziet mist
Gewoon het vandalisme aangeven bij je eigen verzekering en netjes afwachten op de reeds aangegeven schade bij de tegenpartij? Of denk ik nu te simpel?
is ook al gebeurt.
ben voor vandalisme niet verzekert.
het gaat me er meer om wat er gebeurt als de schade expert langs wil komen.
aangezien de schade van de aanrijding boven de 500 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Omdat ik hem niet meer gebruik en sinds kort me motorrijbewijs heb behaalt staat mijn scooter te koop.

http://link.marktplaats.n...tm_campaign=socialbuttons

Wat denken jullie? Realistische prijs?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 11:33
Te hoog.
er zit een nieuwe krukas in.
- een grotere cilinder op (70cc)
- een snelle high performance nokkenas
- Sport vario
voor jou snap ik dat je dat als waarde ziet, net als je winterbanden maar voor een potentiele koper boeit dat absoluut niet. sterker nog die zoekt dat niet en daarvoor schrikt het zelfs af. de zomerbanden zullen daar in de schuur belanden en uitdrogen.

Verder: de Agillity was in 2010 als 2 en 4 takt verkrijgbaar.
Ik vermoed gezien je modificaties dat jij een 2 takt hebt.

Als een koper al geïnteresseerd is: 60 echte KM's is voor een goed opgebouwde 70cc echt aan de lage kant.

Dan zit je inderdaad op de toerenbegrenzing van 7800 toeren en haal je er dus nagenoeg geen rendement uit.

Met een standaard 50cc 2 takt, sproeier 82+ en een standaard vario met los gehaalde toerenbegrenzing en de juiste rolletjes kan je al dik 70 echte km's halen als je het goed doet.

Mijn Sym Jet 50 Sport X-SR uit 2008 haalt dat zelfs met de originele onbegrensde CDI, Originele 50cc, standaard vario, 7 grams rollen (ipv 13) en sproeier 82 (ipv 72) wil je nog sneller dan kan je er voor kiezen om een 70cc te monteren en de eindoverbrenging bij het achterwiel vervangen voor een (Malossi of Naraku) variant die een kleinere vertraging heeft. helaas is die er naar mijn weten niet voor de aguility 2t. Wel voor de 4t (van Naraku) Ook zal je aan minimaal een 17,5 mm carb moeten om er echt rendement uit te krijgen

Een 70 cc heeft zonder die aanpassing geen enkele toegevoegde waarde op wat harder optrekken, makkelijker hogere snelheden halen tegen de wind in, of met veel gewicht er op(2 personen) en vooral (flink) meer verbruiken na. ook niet met een sport vario.

Om een voorbeeld te geven: met zowel bij 50cc als een 70cc met de standaard eindoverbrenging zit je bij 70 echte KM al ver richting de 10k toeren..

Om die reden en in deze staat durf ik niet eens een waarde toe te kennen. Als snelheidsmonster is het het gewoon (nog) niet, maar de standaard doelgroep wordt er niet warm van. Je verkoopt eigenlijk een half afgemaakt project zo. Je zal echt minimaal de CDI moeten ont grenzen.

Als je hem terug bouwt naar standaard en niets aan de kapschade doet kom je misschien op 350.

Voor 600 euro moet de scooter optisch onbeschadigd en technisch origineel zijn, onder de 15k staan en eigenlijk ook een snor uitvoering zijn. en vooral: bij een dealer staan

Ter referentie: Vorig jaar kocht ik voor mijn vriendin een 100% originele Sym Cello (brom) 4-takt uit 2010 in topstaat (zowel technisch als uiterlijk) en qua uitvoering inclusief de chromen sissy bars rondom.

1 minpuntje: beestje had een km stand van 27 K maar wel dealer onderhouden met aantoonbare historie.

Voor deze scooter heb ik 400 betaald.

Mijn Jet (snor) 2-takt uit 2008 zat onder de 10k, was optisch hetzelfde als de jouwe en die heeft mij inclusief onderhoud nog geen 200 euro gekost.

Met andere woorden: vergeet die 600 en accepteer wat de gek er voor geeft.

[ Voor 60% gewijzigd door fvdberg op 21-03-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Nokkenas is altijd viertakt.

600 euro is redelijk voor een 4takt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

digifun schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:32:
Nokkenas is altijd viertakt.

600 euro is redelijk voor een 4takt
Een krukas is geen nokkenas
Eens met Fvdberg, te duur.
digifun schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Als je eerst eens gaat lezen voordat je gaat typen, dan staat er toch duidelijk high-performance nokkenas iets verder..
My bad, blijft alsnog te duur imo :>

[ Voor 38% gewijzigd door Humma Kavula op 21-03-2017 19:45 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Humma Kavula schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:36:
[...]

Een krukas is geen nokkenas :>
Eens met Fvdberg, te duur.
Als je eerst eens gaat lezen voordat je gaat typen, dan staat er toch duidelijk high-performance nokkenas iets verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Ok high performance nokkenas... dan is het 4 takt en zeker dan tellen de opmerkingen dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Voor 600 euro gaan ze op marktplaats particulier ook weg, vooral nu in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
Klopt. Als ze standaard zijn, snor uitvoering en netjes. Niet in die staat met die setup.

[ Voor 11% gewijzigd door fvdberg op 21-03-2017 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:50

thijsco19

KTM 990 SMT

Bedankt voor de reacties.

Prijs is gebaseerd op andere vergelijkbare scooters die op marktplaats staan.

"op wat harder optrekken, makkelijker hogere snelheden halen tegen de wind in, of met veel gewicht er op(2 personen)"
Laat dat nou net de bedoeling zijn toen der tijd. Met woon-werk tegen de wind in wilde de scooter eerst echt niet boven de 40 gaan, daarna makkelijk 50+.
Ik wilde geen scooter die makkelijk over de 70km/u ging vandaar dat ik de CDI begrenst heb gelaten, de boetes kosten immers klauwe vol met geld.

Kapschade is inderdaad jammer al is dat echt niet veel, een paar echt kleine schaaf plekjes en in de voor spatbord zitten een paar scheuren.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Vanochtend heerlijk van de zon genoten en mezelf en de Jet Sport getrakteerd op een rondje Utrechtse heuvelrug e.o. van 83km. Heb het idee dat de performance in de tweede helft van de rit ook wat beter was dan de eerste helft. Mogelijk doordat er wat koolaanslag uit de uitlaat los en het branden is geweest. (dit was deels ook het doel van de rit) bij thuiskomst zag ik echter wel dat er zelfs in het tuutje/pijpje aan het eind van de uitlaat een dikke laag kool zit van +/- 2 mm dik.

De uitlaat vertoont ook wat sporen van onderhuidse roest, denken jullie dat het een beter idee is om 'm te laten ontkolen en kijken hoe lang het duurt voor er een gat in komt, of gewoon een nieuwe er op te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 08:56
BdK9001 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:58:
Vanochtend heerlijk van de zon genoten en mezelf en de Jet Sport getrakteerd op een rondje Utrechtse heuvelrug e.o. van 83km. Heb het idee dat de performance in de tweede helft van de rit ook wat beter was dan de eerste helft. Mogelijk doordat er wat koolaanslag uit de uitlaat los en het branden is geweest. (dit was deels ook het doel van de rit) bij thuiskomst zag ik echter wel dat er zelfs in het tuutje/pijpje aan het eind van de uitlaat een dikke laag kool zit van +/- 2 mm dik.

De uitlaat vertoont ook wat sporen van onderhuidse roest, denken jullie dat het een beter idee is om 'm te laten ontkolen en kijken hoe lang het duurt voor er een gat in komt, of gewoon een nieuwe er op te gooien?
Tis maar net wat je zelf wilt... als je t geld hebt zou ik hem fijn vervangen. Scheelt je een hoop boos omkijkende fietsers als je op je weg naar huis bent met een gat in je uitlaat. ;)

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

De scooter moet nog maar even wachten opz'n uitlaat, heb gisteravond dit schatje opgehaald 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TZmKDengF6vtW2Ng25oISCEY/medium.jpg

FS1 2RU uit 1987 het uiterlijk heeft nog wat liefde nodig en de tank bevat een beetje roest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:28
Vet heb ik vroeger ook nog gehad naast mijn zundapp gts50.
Was alleen irritant met schakelen bij de zundapp was het 1 naar beneden de rest omhoog bij de yamaha precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
BdK9001 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 13:58:
Bij thuiskomst zag ik echter wel dat er zelfs in het tuutje/pijpje aan het eind van de uitlaat een dikke laag kool zit van +/- 2 mm dik.

ik heb de mijne (ook jet sport) juist wat extra 2 takt olie gegeven laatst, om te zorgen dat hij wat heter werd. na een winter moeilijk warm worden en veel korte stukjes had ie echt ff wat extra hitte en smering nodig.

Na een paar rokerige stevige snelle lange ritten van 200 km bij elkaar had hij er 5 liter 1:50 doorheen gejaagd nog samen met de olie uit de oliepomp en na het tanken van verse benzine zonder extra olie is de verloren performance terug.

de uitlaat is weer lekker vet van binnen nu, ook trekt hij weer heerlijk en fel op.

ook zie ik weer regelmatig de 80 op de km teller en de 11k op de toerenteller gepasseerd worden. 0-50 binnen de 12 seconden. en dat voor een 50 cc tje. die jetjes willen echt wel met niet eens zo veel tuning.

koolaanslag op de uitlaat heeft de mijne ook, maar hij rijdt er geen km langzamer door. en roest... dat heb ik ook altijd na de winter. gewoon ff in de 2 takt olie zetten en een lekker stukje gaan rijden zodat eht er goed in brand en het gaat wel weer :) een uitlaat is pas op als de gaten er in vallen.

[ Voor 5% gewijzigd door fvdberg op 29-03-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

BdK9001 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:50:
De scooter moet nog maar even wachten opz'n uitlaat, heb gisteravond dit schatje opgehaald 8)

[afbeelding]

FS1 2RU uit 1987 het uiterlijk heeft nog wat liefde nodig en de tank bevat een beetje roest
Leuk, een FS1 :D Zo te zien ook nog helemaal origineel qua uiterlijk. Motorisch is iig de uitlaat, cilinder en cilinderkop niet meer origineel :P
Meld je meteen aan op ons forum ;) www.fs1forum.com

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:35:
[...]

Leuk, een FS1 :D Zo te zien ook nog helemaal origineel qua uiterlijk. Motorisch is iig de uitlaat, cilinder en cilinderkop niet meer origineel :P
Meld je meteen aan op ons forum ;) www.fs1forum.com
Thanks 8)

Heb me al aangemeld, wacht nu op "administrator approval". De cilinder en de kop zijn idd niet origineel voor deze, heb de originele kop er wel bij, deze (FS-1) cilinder zat er al op toen de vorige eigenaar 'm kocht, evenals de 16mm carburateur, dus de eerste eigenaar heeft waarschijnlijk heel snel de Nederlandse beperkingen er af gehaald :P. Knippers zaten er toen ook niet op, maar zijn wel originele. Zelfs het gereedschapssetje zit er nog bij :)

Vanmiddag maar eens de carburateur schoonmaken en even de kop er af, en kijken of ik wat schone benzine uit de tank van de scooter kan hevelen. De benzine die nu in de tank zit laat nogal wat residu achter in de vlotterkamer :/
fvdberg schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 18:27:
[...]

ik heb de mijne (ook jet sport) juist wat extra 2 takt olie gegeven laatst, om te zorgen dat hij wat heter werd. na een winter moeilijk warm worden en veel korte stukjes had ie echt ff wat extra hitte en smering nodig.

Na een paar rokerige stevige snelle lange ritten van 200 km bij elkaar had hij er 5 liter 1:50 doorheen gejaagd nog samen met de olie uit de oliepomp en na het tanken van verse benzine zonder extra olie is de verloren performance terug.

de uitlaat is weer lekker vet van binnen nu, ook trekt hij weer heerlijk en fel op.

ook zie ik weer regelmatig de 80 op de km teller en de 11k op de toerenteller gepasseerd worden. 0-50 binnen de 12 seconden. en dat voor een 50 cc tje. die jetjes willen echt wel met niet eens zo veel tuning.

koolaanslag op de uitlaat heeft de mijne ook, maar hij rijdt er geen km langzamer door. en roest... dat heb ik ook altijd na de winter. gewoon ff in de 2 takt olie zetten en een lekker stukje gaan rijden zodat eht er goed in brand en het gaat wel weer :) een uitlaat is pas op als de gaten er in vallen.
Misschien dat maar eens proberen dan, maar denk wel dat ik dan ook gelijk een grotere sproeier moet steken (moet sowieso, hij trekt namelijk flink harder als de choke nog meedraait), omdat anders de verhouding tussen benzine en olie een beetje scheef wordt. Met de lagere stand van de oliepomp loopt ie namelijk wel wat harder nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

BdK9001 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Thanks 8)

Heb me al aangemeld, wacht nu op "administrator approval". De cilinder en de kop zijn idd niet origineel voor deze, heb de originele kop er wel bij, deze (FS-1) cilinder zat er al op toen de vorige eigenaar 'm kocht, evenals de 16mm carburateur, dus de eerste eigenaar heeft waarschijnlijk heel snel de Nederlandse beperkingen er af gehaald :P. Knippers zaten er toen ook niet op, maar zijn wel originele. Zelfs het gereedschapssetje zit er nog bij :)

Vanmiddag maar eens de carburateur schoonmaken en even de kop er af, en kijken of ik wat schone benzine uit de tank van de scooter kan hevelen. De benzine die nu in de tank zit laat nogal wat residu achter in de vlotterkamer :/

[...]

Misschien dat maar eens proberen dan, maar denk wel dat ik dan ook gelijk een grotere sproeier moet steken (moet sowieso, hij trekt namelijk flink harder als de choke nog meedraait), omdat anders de verhouding tussen benzine en olie een beetje scheef wordt. Met de lagere stand van de oliepomp loopt ie namelijk wel wat harder nu
Ah, een goede vriend van mij is de admin daar, die moet dat goedkeuren (ik heb helaas alleen mod-powers :P).
Qua sproeier moet je met een FS1 cilinder, 16mm carb en een snelle pijp rond de 170 zitten (Mikuni kort), maar dat kan natuurlijk ook 150 of 180 zijn. Korte sproeier 170 is vaak een goede richtlijn.
Overigens zou ik de oliepomp afsluiten en gewoon zelf 1:40 smeren met een kwaliteitsolie.
Op het zadel moet je zuinig zijn, die zijn goed geld waard. Ik heb zelf ook een origineel 2RU zadel op mijn 1J5, maar helaas (en dat krijgen ze uiteindelijk allemaal) is de buddy gaan scheuren op die lengte naden :( Dus ik heb sinds kort een imitatie sportzadeltje op de kop getikt, in de toekomst wil ik het originele zadel (laten) herstellen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:27:
[...]

Ah, een goede vriend van mij is de admin daar, die moet dat goedkeuren (ik heb helaas alleen mod-powers :P).
Qua sproeier moet je met een FS1 cilinder, 16mm carb en een snelle pijp rond de 170 zitten (Mikuni kort), maar dat kan natuurlijk ook 150 of 180 zijn. Korte sproeier 170 is vaak een goede richtlijn.
Overigens zou ik de oliepomp afsluiten en gewoon zelf 1:40 smeren met een kwaliteitsolie.
Op het zadel moet je zuinig zijn, die zijn goed geld waard. Ik heb zelf ook een origineel 2RU zadel op mijn 1J5, maar helaas (en dat krijgen ze uiteindelijk allemaal) is de buddy gaan scheuren op die lengte naden :( Dus ik heb sinds kort een imitatie sportzadeltje op de kop getikt, in de toekomst wil ik het originele zadel (laten) herstellen
Mijn zadel is helaas ook al een klein beetje ingescheurd :/ je ziet het op de foto net niet, maar er zit een klein stukje ducttape op. Als ik straks de carb er af heb zal ik gelijk de sproeier even checken.

Hoop me snel voor te kunnen stellen op het forum (bij voorkeur met een lopende FS-1 uiteraard) , ook daar ben ik BdK9001 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Vanochtend m'n eerste ritje woon-werk verkeer gemaakt de Vivacity.
Gisteren weer eens uit de schuur gehaald om te kijken of ie t nog deed.
Behalve moeten kicken ipv elektrische start viel het me mee hoe snel die weer aansloeg.
Na een ritje van een paar km en effe getankt te hebben, vanochtend weer kunnen starten met elektr. start.
Wel moet er nodig wat onderhoud gebeuren.. De volgende mankementen hebben aandacht nodig:
- Flinke dip tussen circa 30km/h - 45km/h (rolletjes vervangen??)
- Uitlaat rammelt (zie dat hij maar met 1 steun vast zit, 2de volgens mij defect)
- Zowel normaal licht als groot licht voor is defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
voor degene die het willen weten tegenpartij liegt zich er onderuit.
dus ik kan gewoon fluiten naar m,n geld. ;w kosten/baten rechtszaak niet echt zinvol.
het is namelijk niet zeker of de rechter de tegenpartij voor alle kosten gaat veroordelen.
ik kan bewijzen dat ze liegen maar ik kan niet bewijzen wat er exact is gebeurd.
hiernaast zijn er geen foto,s van de aanrijding door toeterende auto. achter ons.

[ Voor 47% gewijzigd door miciel op 01-04-2017 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Purehz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:52:
Vanochtend m'n eerste ritje woon-werk verkeer gemaakt de Vivacity.
Gisteren weer eens uit de schuur gehaald om te kijken of ie t nog deed.
Behalve moeten kicken ipv elektrische start viel het me mee hoe snel die weer aansloeg.
Na een ritje van een paar km en effe getankt te hebben, vanochtend weer kunnen starten met elektr. start.
Wel moet er nodig wat onderhoud gebeuren.. De volgende mankementen hebben aandacht nodig:
- Flinke dip tussen circa 30km/h - 45km/h (rolletjes vervangen??)
- Uitlaat rammelt (zie dat hij maar met 1 steun vast zit, 2de volgens mij defect)
- Zowel normaal licht als groot licht voor is defect.
Zaterdag even mee bezig geweest. Het resultaat? een veel beter rijdende scooter 8)
De dip is inmiddels grotendeels weg. Uitlaat zat nog vast met 1 steun, zelf 2de steun gemaakt en gemonteerd.
Pakking ook vervangen, uitlaat weer goed vast gedraaid, kwam toch flink wat lucht langs wat waarschijnlijk de dip veroorzaakte. Verder even lampje vervangen en voila!

Vanavond nog even kapje van de achterlichten vervangen. En dan heeft ie z'n kleine beurtje weer gehad; 14 euro verder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905831

Hoi,

Heeft iemand nog het volledige boekwerk van een Beta Ark bs4.
Graag in pdf o.i.d. Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Anoniem: 905831 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:56:
Hoi,

Heeft iemand nog het volledige boekwerk van een Beta Ark bs4.
Graag in pdf o.i.d. Bedankt alvast
Wat dacht je van even google gebruiken?
http://www.betamotor.com/nl/support/manuals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Van het weekend nog even lekker onder de FS1 gelegen. Eerst maar eens gekeken of 'ie wel wilde starten met de bougie van de scooter (ja, die slikken hetzelfde type 8) ), maar ook dat bood geen soelaas. Wel had de scooter wat meer moeite met starten met de bougie uit de FS1, dus in ieder geval maar een mooie nieuwe bougie besteld. Hij vonkte wel mooi, dus de bobine is in ieder geval in orde. Wat mijn vermoeden brengt op te weinig compressie. Dus ook een setje zuigerveren besteld.

Omdat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen en omdat het prachtig weer was ben ik maar gewoon begonnen met het verwijderen van de cilinderkop en cilinder. Er zat nogal wat roet op de kop en ook op de bovenkant van de zuiger, maar daarnaast zit de zuiger ook flink onder de krassen en zit er zelfs op de zijkant wat roetvegen/brandplekken. Cilinderwand ziet er nog wel goed uit, maar een sessie met de schuifmaat leidde mij tot de conclusie dat de cilinder al naar de eerste overmaat (40,25 mm) gehoond is. De zuiger is aanzienlijk smaller met 40mm + een beetje meetafwijking, dus ik vrees dat ik niet alleen nieuwe zuigerveren moet hebben.

De tank is voor het grootste deel roestvrij nu, heb 'm nu tot de nok toe volgezet met cola, dit mag lekker inwerken tot ik 'm weer gestart krijg.

Onderstaande wordt ergens deze week bezorgt:

Zuigerveerset Yamaha FS1 Standaard
Bougie NGK B8HS
Benzinefilter Aluminium Zwart
Slagschroevendraaier MICRO
Vliegwieltrekker Yamaha FS1/DT/RD/TY
Voelermaat
Zuigerstop Kunststof kop
Kopp/Vliegwiel blokkeersleutel
Magneet Telescopisch

Het meeste gereedschap is ook van toepassing op de scooter en een slagschroevendraaier is nooit weg natuurlijk :)

Binnenkort komt er een (blog)post met foto's en een uitgebreider verslag van de "restauratie".

@-tom-562 Ik heb nog geen bericht gehad dat ik ben geaccepteerd op het forum. Zou je misschien je vriend de admin willen vragen mij toe te laten? Of is er een mailadres waar ik het kan vragen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als de zuiger daadwerkelijk 40mm is (dat meet je aan de onderkant van de zuiger), dan heeft een zuigerveer set echt geen zin :P De zuigerspeling (t.o.v. de cilinder) moet rond de 0,04mm bedragen, wanneer de boel nieuw is.
Eerlijk gezegd had ik gewoon een nieuw zuigertje besteld, een imitatiezuiger kost nog geen 15 euro en is vaak prima zat voor hobbymatig gebruik bij een niet al te heftig opgevoerde FS1.
Overigens, gooi die zuigerstop meteen maar in de prullenbak :X Dat is beunspul eerste klas

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:49:
Als de zuiger daadwerkelijk 40mm is (dat meet je aan de onderkant van de zuiger), dan heeft een zuigerveer set echt geen zin :P De zuigerspeling (t.o.v. de cilinder) moet rond de 0,04mm bedragen, wanneer de boel nieuw is.
Eerlijk gezegd had ik gewoon een nieuw zuigertje besteld, een imitatiezuiger kost nog geen 15 euro en is vaak prima zat voor hobbymatig gebruik bij een niet al te heftig opgevoerde FS1.
Overigens, gooi die zuigerstop meteen maar in de prullenbak :X Dat is beunspul eerste klas
Haha, dat vermoeden had ik al, maar ik had de hele zooi al besteld voordat ik de cilinder er af had |:( Ik ga het vanavond nog even nameten, maar ik acht de kans 90% dat er een andere zuiger moet als ik het zo hoor. neem aan dat een zuiger voor de eerste overmaat dan de bedoeling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjewel! maar ik zoek er eentje van de bs4 uit 2004,5,6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 905831 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:20:
[...]

Dankjewel! maar ik zoek er eentje van de bs4 uit 2004,5,6.
Heb je zelf al gezocht?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Is dit wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
BdK9001 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:53:
[...]

Haha, dat vermoeden had ik al, maar ik had de hele zooi al besteld voordat ik de cilinder er af had |:( Ik ga het vanavond nog even nameten, maar ik acht de kans 90% dat er een andere zuiger moet als ik het zo hoor. neem aan dat een zuiger voor de eerste overmaat dan de bedoeling is?
Als je niets aan de zuigerwand doet moet je geen overmaat hebben!. wanneer je de cilinder uitkottert kan je naar de eerste overmaat zuiger toe.

Als de cilinderwand er verder netjes uit ziet zou ik dat zeker niet doen! zonde van je geld en moeite.

Wel zou ik er een hoonspin doorheen halen om het hoonbeeld wat op te halen, dan gaat de boel net wat langer mee en loopt wat mooier in.

en natuurlijk met lekker veel 2 takt olie weer monteren! beter te vet als te arm.

[ Voor 5% gewijzigd door fvdberg op 04-04-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

BdK9001 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:53:
[...]

Je kunt er beter gelijk een nieuwe cilinderkit ondergooien , kost eens een keer 50 euro maar dan weet je dat het in 1 keer goed is. Als er al gehoond is dan is de harde toplaag ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:49:
fvdberg schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:58:
[...]
Als je niets aan de zuigerwand doet moet je geen overmaat hebben!. wanneer je de cilinder uitkottert kan je naar de eerste overmaat zuiger toe.

Als de cilinderwand er verder netjes uit ziet zou ik dat zeker niet doen! zonde van je geld en moeite.

Wel zou ik er een hoonspin doorheen halen om het hoonbeeld wat op te halen, dan gaat de boel net wat langer mee en loopt wat mooier in.

en natuurlijk met lekker veel 2 takt olie weer monteren! beter te vet als te arm.
Blij dat je me aan het twijfelen hebt gebracht! Mijn schuifmaat aflees-skills zijn nogal afgenomen de laatste jaren. Heb zowel de zuiger als de cilinder 3x nagemeten gisteren, kwam toen wel gewoon op 40 mm uit, dus de nieuwe veren gemonteerd en nieuwe bougie geplaatst. De kickstart gaat net iets zwaarder dan eerst, dus er is iets meer compressie. De bougie wordt ook een beetje nattig, dus het mengsel komt ook netjes in de cilinder.

Helaas nog geen actie, de bougie vonkt, maar alleen bij minder dan 1 cm van de cilinderkop. Het werd al een beetje donker en het viel me op dat er ook vanuit de bougiekabel een klein vonkje naar de cilinderkop ging. Ik ga vanmiddag de contactpunten checken/schoonmaken en de bougiekabel maar wat uitgebreider checken op schade.

Mocht dit niet baten is het waarschijnlijk dat de ontsteking van tijd is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Je bougiekabel mag sowieso geen 'overslag' hebben. Dan moet je je bougiekabel vervangen (weet niet of je het type hebt waar je de losse kabel kan vervangen, anders de complete bobine).
Blijkbaar niet dus ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-tom-562 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:01:
Je bougiekabel mag sowieso geen 'overslag' hebben. Dan moet je je bougiekabel vervangen (weet niet of je het type hebt waar je de losse kabel kan vervangen, anders de complete bobine).

[...]

Blijkbaar niet dus ;)
Jawel ik kreeg deze niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

-tom-562 schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:01:

[...]

Blijkbaar niet dus ;)
Voor de zekerheid en het gemak maar een bobine met kabel besteld en ook vast contactpuntjes. Verder ook maar een luchtfilter en nieuwe pakkingen voor de carburateurdeksel en de vlotterbak (die zijn niet meer 100%) en een paar halve maantjes, want je zult net zien dat er eentje wegschiet (rendementen uit het verleden zeg maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Halve maantjes, voor de uitgaande as/tandwielbevestiting? Als het goed is heeft een 2RU gewoon een circlip :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Nee, voor het vliegwiel, mocht ik die los moeten halen om de contactpunten te wisselen of de ontsteking af te stellen. Ik hoop de versnellingszijde van het blok voorlopig nog met rust te mogen laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ooh, vliegwielspie dus ;) Vliegwiel moet er op blijven om de contactpunten af te stellen he

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Jep vliegwielspie :) Goed dat je 't zegt, anders zou ik weinig succesvol zijn met afstellen :P Maar ik verwacht de contactpunten te moeten vervangen, het grijze 'verhoginkje' lijkt aan 1 kant vrijwel weg te zijn. Maar als ik dit lees zou het de condensator zijn (gelukkig heb ik die ook al besteld) Naja, ik ga het na het weekend merken (hoewel ik stiekem hoop op bezorging morgen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:35
Ik zie dat dit topic ook voor snorscooters is :). Mooi!

Ik ben op zoek naar een snorscooter voor woonwerk-verkeer. Ik ben al veel op internet aan het kijken, maar kan weinig echte snorscooter vergelijkingen vinden of topics...Daarnaast ben ik al zo lang uit dit wereldje, dat ik niet echt een idee heb welke fabrikant betrouwbaar is en welke je moet vermijden... Enkele vereisten;

- 4 takt (waardoor zuinig)
- Groot van formaat (ik ben 195cm en vriendin is 185cm, dus geen zipje)
- Snorscooter
- Tweedehands (mag ook nieuw, maar vinden wij het verschil met gebruikt niet echt waard)
- Buddyseat

Ik vind van alles; Peugeot Tweet, Kimco's etc, maar echt veel wordt ik er niet wijzer van op gebied van kwaliteit.

Waar kan ik het beste beginnen?

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-04-2017 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Kymco People S is een grote scooter. M'n pa heeft er zo 1 gehad. Rijdt ook erg goed (zeg ik als scooter hater :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen050
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-06 07:52
StealthyPeanut schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:59:
...

Ik vind van alles; Peugeot Tweet, Kimco's etc, maar echt veel wordt ik er niet wijzer van op gebied van kwaliteit.

Waar kan ik het beste beginnen?
Ik ben ook 1,95 meter en ben erg tevreden met mijn Sym Orbit 2. Goede kwaliteit en erg betrouwbaar. Hetzelfde 4takt motorblok gebruikt Peugeot ook in veel scooters de laatste jaren.
Heeft tevens een vrij ruime buddybak.

Zou je eens naar kunnen kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BdK9001

BdK9001

Scooters en bromfietsen op de rijbaan blijft toch een beetje een hachelijke onderneming in Utrecht-Oost. Moest van Rijkswaterstaat naar het UMC, vrijwel de hele route verplicht op de rijbaan, maar automobilisten kijken je aan alsof je in je blote togus rondrijdt.

Bijkomende hindernis is dat auto's langzamer van hun plek komen dan ik, maar sneller bij de 50 zitten. Dus eerst voorzichtig van m'n plek komen en daarna ineens het gas open jengelen omdat m'n achterligger anders wel erg dichtbij komt.

/me bdk9001 is blij dat woon-werk lekker door de polder gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
ik zit met het volgde probleem en ik heb ik het niet gehad op school of niet kunnen vinden
mijn scooter weegt ongeveer 100 kg we hebben een berging op 90 cm hoogte met een helling van 215 cm lengte wat uitkomt in een hoek van 24,75 graden.
zelfs met gas erbij is het niet mogelijk de scooter omhoog te rijden terwijl ik ernaast loop.
met een vaartje is niet te doen. bocht is te krap.
nu kan ik een rijplaat kopen waardoor de hoek van de helling verandert naar 17,46 graden.
is er een manier om uit te rekenen of het wel of niet gaat lukken ? bijv hoeveel kracht/newton
de scooter weegt op de helling oid
of is het gewoon plaat bestellen en als het niet werkt weer retour afzender ?
overigens wel een leuk vraag stuk.
ik kan natuurlijk ook vragen of de woningbouw een nieuwe helling aan wil leggen.
zodat je gewoon met vaart naar boven kunt rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door miciel op 14-04-2017 23:12 . Reden: opnieuw gemeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Dat is een stijging van meer dan 40% dat lijkt mij veel te steil? Vraag me af of dat wel mag volgens het bouwbesluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:49
Wat is een normale levensduur van een accu voor een scooter (Kymco Agility 50 City 16")?
De eerste heeft het 4 jaar volgehouden, de 2de houdt er nu na ongeveer een jaar al weer mee op. Na drie dagen niet gebruikt te hebben, gaat de startmotor nog maar amper rond en is 'ie nauwelijks/niet elektrisch te starten.

En wat voor nieuwe accu kan ik kopen? Is het voldoende als de nieuwe accu dezelfde afmetingen heeft als de oude en de plus- en minpool aan dezelfde kant zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:45
gabberjoost schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:01:
Wat is een normale levensduur van een accu voor een scooter (Kymco Agility 50 City 16")?
De eerste heeft het 4 jaar volgehouden, de 2de houdt er nu na ongeveer een jaar al weer mee op. Na drie dagen niet gebruikt te hebben, gaat de startmotor nog maar amper rond en is 'ie nauwelijks/niet elektrisch te starten.

En wat voor nieuwe accu kan ik kopen? Is het voldoende als de nieuwe accu dezelfde afmetingen heeft als de oude en de plus- en minpool aan dezelfde kant zitten?
Het lijkt erop dat je een te kleine accu gekocht hebt met te weinig vermogen (dit is hetzelfde als bij een auto). Normaliter moet een accu wel een aantal jaar mee kunnen gaan. Wat zijn de specs van de huidige accu? Dit kan je wel vergelijken of deze voldoende capaciteit voor je scooter heeft. Of is het een China accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Murrays schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:07:
[...]

Het lijkt erop dat je een te kleine accu gekocht hebt met te weinig vermogen (dit is hetzelfde als bij een auto). Normaliter moet een accu wel een aantal jaar mee kunnen gaan. Wat zijn de specs van de huidige accu? Dit kan je wel vergelijken of deze voldoende capaciteit voor je scooter heeft. Of is het een China accu?
Ik heb er vorig jaar een gehaald bij de dealer waar ik ook m'n scooter gekocht had. Uit m'n hoofd is het een 12V 6AH accu. Gezien de prijs (>€50,-) was het denk geen China-accu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:39

skoozie

SCSI

Ik heb ook een Kymco Agility 50 City 16"
Deze is 5 jaar oud en vorig jaar al zijn 3e accu gemonteerd. de 1e was de 1e winter niet meer te gebruiken en de 2e is vorig jaar vervangen. Bij mij staat hij in een warme berging en wordt zeer weinig gebruikt (nu 3800 KM)
Hij was al eens op lekstroom gemeten, maar dat was het volgens de dealer niet. Nu maak ik af en toe een at langere rit of gooi de accu aan een lader als ik vermoed dat ie wat leger is.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:53
Als je langer je scooter niet gebruikt gewoon aan de druppellader hangen, anders blijf je dit soort taferelen houden. Accu's kunnen nu eenmaal slecht tegen kou, lang stil staan en korte ritten.

[ Voor 24% gewijzigd door Scrtz op 18-04-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
Ik gebruik mijn scooter het hele jaar door meerdere keren per week, dus dat zal bij mij het probleem niet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 22:39

skoozie

SCSI

Zijn het dan lange ritten, of kortere? 1 van de de keren dat mijn accu op was had ik steeds ritjes van 5 minuten, waardoor de accu niet kon bij vullen na het starten.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
skoozie schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:37:
Zijn het dan lange ritten, of kortere? 1 van de de keren dat mijn accu op was had ik steeds ritjes van 5 minuten, waardoor de accu niet kon bij vullen na het starten.
25 minuten per rit.
Gister avond de accu doorgemeten. Met de motor uit meet ik ongeveer 12,5 Volt, met draaiende motor ongeveer 16,5 Volt.
Vanmorgen was de accu alweer leeg, terwijl 'ie gister avond nog prima starte. Denk dat het een nieuwe accu wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
gabberjoost schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:11:
[...]

25 minuten per rit.
Gister avond de accu doorgemeten. Met de motor uit meet ik ongeveer 12,5 Volt, met draaiende motor ongeveer 16,5 Volt.
Vanmorgen was de accu alweer leeg, terwijl 'ie gister avond nog prima starte. Denk dat het een nieuwe accu wordt...
recentelijk was mijn accu van mijn yamaha neo,s ook kapot gegaan deze was 3 jaar.
kijk welke accu er origineel inzit en vervang deze. voor een gel of agm accu.
bijv unnibat of nitro.
laadvoltage is overigens wel wat hoog mischien vinden ze dat niet zo leuk.
nu is deze wel 0,7 ah groter.
bijv nitro GEL YTX7A-BS, 12 Volt 7Ah.
of JMT Accu Gel YTX7A-BS 12 volt 7 ah.
mocht je bang zijn dat je accu niet goed oplaad pak dan een maatje kleiner.
bijv nitro YT7B-BS. 6,5 ah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Lekstroom / valse massa , zit meestal ergens in de bedrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
recentelijk had ik hier een vraag gepost over aanrijding op rotonde ondertussen weet ik wat er is gebeurt.
wat is nu wijsheid. ik kan het uitlaten draaien op een ceviele procedure.
de schade betreft 600 euro. de schade is niet meer te controleren door de vandalisme.
hiernaast kan/kon deze schade voor de helft gemaakt worden.
er is genoeg bewijs om het tijdens een ceviel zaak flink spannend te maken.
opname van het gesprek na afloop schade onderling te regelen.
echter de daadwerkelijke gang van zaken kan ik niet bewijzen en hij even min.
zoveel houdt snijden doet het gesprek namelijk niet.

ik was al op de rotonde.
de tegenpartij wachte netjes achter de haaientanden en rijdt vervolgens de rotonde op waardoor ik ongeveer terhoogte van zijn achterdeur/bak gereden zou hebben.
vervolgens haal ik de tegenpartij als het ware in. en snijd hem af omdat ik af wil slaan.
ik heb niet gezien dat de tegenpartij de rotonde opreedt.
maar dit is ongeveer wat er gebeurd moet zijn.

nu zijn er 2 opties a de tegenpartij heeft gewoon een totaal verkeerde inschatting gemaakt.
deze had ook een opmerking gemaakt als zijnde iets in die richting. maar 100% procent zeker weten doe ik dit niet meer. of b de tegenpartij heeft geen rekening gehouden met als je aan de binnenkant rijdt op een 1 baanse rotonde toch een keertje af wilt slaan. ik reed dus danig snel dat 2 opties waren of remen of ik rijd als het ware een vraagteken. de tegenpartij heeft dit vertaald als afslaan.daar de tegenparttij netjes stond te wachten had ik verwacht dat deze achtermij was ingevoegd. ipv van naast mij.

en nou de vraag hoe komt dit gezeur tot stand ?
tegenpartij wilde niet meewerken aan formulieren in te vullen/wist niet dat hij de schade na afloop terug kon betalen. aan de verzekering om z,n no claim te behouden.
wilde de offerte hebben ik wist dat hij niet akkoord zou gaan met offerte.
onderhuids/achteraf toch meer schade dan op het oog leek.
2 scheuren welke bij daglicht amper zicht baar waren.
maar ga je er overheen dan voel je ze wel zitten.
ik wist ook niet zeker dat i de schade na afloop terug kon betalen.
nu blijkt dat i gewoon uit zijn nek heeft geluld en ik ben er in getrapt. |:(
hiernaast had ik ergens al het idee dat er iets niet klopte maar ik wist exact niet wat.
nu ik weet wat er is gebeurt weet ik 1 ding zeker de fout licht volledig bij de tegenpartij.
hiernaast zal ik het onthouden eerst foto,s maken toeterende auto,s negeren.
en getuigen regelen. mits die er zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door miciel op 25-04-2017 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik wordt wakker, kijk uit m'n raam, zie ik m'n scooter op de grond liggen.

Waarschijnlijk door een snel dronken mensen gedaan vannacht. M'n vriendin zei dat ze wakker werd en het alarm af hoorde gaan en mensen hard praten/lachen.

Zo trof ik hem aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gFnGfKpAJuChjphvHF2cOFN5/full.jpg?nohitcount=1

Flink wat olie & benzine(?) gelekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gl19zYxVThZOqYofPOcePDUU/full.jpg?nohitcount=1

Is dat slangetje op de tweede foto normaal? Daar loopt dus vermoedelijk benzine uit (weet niet zeker of het benzine is).
Gelukkig had ik nog olie liggen, dus die heb ik bijgevuld.

Maar de scooter is ook beschadigd, krassen op de kappen, plus de voorkap (onder het stuur bij de knipperlichten) is helemaal gescheurd. Iemand enig idee of ik zoiets bij de verzekering kan verhalen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

miicker schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:59:

Is dat slangetje op de tweede foto normaal? Daar loopt dus vermoedelijk benzine uit (weet niet zeker of het benzine is).
Gelukkig had ik nog olie liggen, dus die heb ik bijgevuld.

Maar de scooter is ook beschadigd, krassen op de kappen, plus de voorkap (onder het stuur bij de knipperlichten) is helemaal gescheurd. Iemand enig idee of ik zoiets bij de verzekering kan verhalen?
Ja dat slangetje is normaal. Is de overloop van je Carb. En als hij op zijn zij ligt, dan lekt bijna elke carbu. Heeb je geen schade aan. Die dingen zijn gemaakt om in 1 richting te staan, ga je kantelen, dan lekken ze.

Wel zonde, dat je iets niet mooi vind, of maar stom. Dat is 1 ding. Maar van andermans dingen blijf je af, zeker als het voor de "lol" is dat je dingen vernietigd.

Die kappen zijn nu net duurste van meeste brommers, mss kan je er scoren op marktplaats voor een prikje als ze te duur zijn voor te herstellen.

Volgens mij ga je niks trekken van de verzekering, maar best een telefoneren. Is gratis en weet je het zeker. :)

[ Voor 24% gewijzigd door SadisticPanda op 27-04-2017 15:16 . Reden: te vroeg op send gedrukt ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Als die all-risk is verzekerd dan krijg je gewoon uitbetaald.

Pagina: 1 ... 24 ... 46 Laatste