Het scooter- en brommertopic

Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste
Acties:
  • 279.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Sowieso is denken dat jij met je superieure rijgedrag,reactievermogen en ervaring verheven bent boven de wet gewoon pure grootheidswaanzin 8)7
Daarmee bedoel ik weg-aso's in het algemeen

Bij wegmisbruikers/blik op de weg ook altijd "ja maar ik kan heel goed rijden hoor" |:(

Zie trouwens inderdaad net dat je bij elke scheet die je te hard gaat tegenwoordig een WOK-status krijgt. Wat een belachelijke regel. Heb ik dus de keuze tussen 40 rijden (want dat is de stock snelheid van mijn scooter) of iets harder en direct een WOK status (1 varioring eruit), het word elk jaar leuker. Zo krijg je wel mensen in de auto :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27

Metro2002

Memento mori

sapphire schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:59:
Sowieso is denken dat jij met je superieure rijgedrag,reactievermogen en ervaring verheven bent boven de wet gewoon pure grootheidswaanzin 8)7
Daarmee bedoel ik weg-aso's in het algemeen

Bij wegmisbruikers/blik op de weg ook altijd "ja maar ik kan heel goed rijden hoor" |:(

Zie trouwens inderdaad net dat je bij elke scheet die je te hard gaat tegenwoordig een WOK-status krijgt. Wat een belachelijke regel. Heb ik dus de keuze tussen 40 rijden (want dat is de stock snelheid van mijn scooter) of iets harder en direct een WOK status (1 varioring eruit), het word elk jaar leuker. Zo krijg je wel mensen in de auto :+
Als ie met de varioring eruit niet harder loopt dan 45km/u~ 50km/u krijg je geen wok status. Maar veel marge zit er niet meer in.

Het wordt tijd dat ze de regels omtrent bromfietsen eens aan gaan pakken. Ontgrens bromfietsers gewoon zodat ze gewoon kunnen rijden wat ze kunnen (60-70km/u) zodat er wat marge is als je tussen het autoverkeer rijdt. Ik geloof dat ik ergens had gelezen dat de politie in Rotterdam al had opgeroepen om je bromfiets tot 50km/u op te voeren omdat je anders hte verkeer hindert 8)7 ja ben gekke henkie zeker. Diezelfde agent staat jou de dag erna vrolijk te bekeuren als je op de rollerbank moet. Ze passen de regels maar aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Als ie met de varioring eruit niet harder loopt dan 45km/u~ 50km/u krijg je geen wok status. Maar veel marge zit er niet meer in.
Iets daarboven, dus vandaar de keuze 40 of WOK :+

Sowieso vind ik de keuze om te begrenzen dom, auto's worden toch ook niet begrenst op 130km/u omdat ze dat maar mogen maar gecontroleerd op de snelheid die ze rijden/mogen rijden op een bepaalde plek. Waarom scooters dan ook niet, stel een bepaald maximum in en controleer gewoon op de snelheid die ze op een plek mogen rijden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

sapphire schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:15:
[...]

Iets daarboven, dus vandaar de keuze 40 of WOK :+

Sowieso vind ik de keuze om te begrenzen dom, auto's worden toch ook niet begrenst op 130km/u omdat ze dat maar mogen maar gecontroleerd op de snelheid die ze rijden/mogen rijden op een bepaalde plek. Waarom scooters dan ook niet, stel een bepaald maximum in en controleer gewoon op de snelheid die ze op een plek mogen rijden.
Zeker nu bromfietsen op de weg moeten én je er een volledig rijbewijs voor moet hebben vind ik niet meer dan logisch dat die bregrensregel die ooit voor puisterige 16 jarigen is ingevoerd er af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 10:33:
[...]
Misschien komt het als een verassing voor je maar ik als bromfietser mag en kán maar 45km/u. Opvoeren betekent tegenwoordig direct kentekenbewijs kwijt en opnieuw laten keuren bij het RDW (a 360 euro) en een boete van iets van 80 euro.

Ik heb het altijd op plekken waar mensen niet kunnen inhalen, ik heb die weg niet verzonnen en ik heb ook niet verzonnen dat ik maar 45km/u mag en ik heb ook niet verzonnen dat ik daar moet rijden dus om dan te gaan bumperkleven is gewoon extreem asociaal.
Komt idd als een verrassing. Bedankt daarvoor.
Bumperkleven, sinds wanneer heeft een bromfiets een bumper dan?

Verder is 50kilometer per uur gedoogd, 45maximaal constructie.... No way dat je wordt aangehouden van: JE RIJD 50 IPV 45...dus ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marsjee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:25:
[...]

Komt idd als een verrassing. Bedankt daarvoor.
Ik mag toch hopen dat je geen rijbewijs hebt dat je dat niet wist. Dat is pas een jaar of 50 zo namelijk.
En op de rijbaan is intussen ook al 18 jaar het geval.
Bumperkleven, sinds wanneer heeft een bromfiets een bumper dan?
Bromfietsen hebben geen bumper, dat maakt het nog erger .
Verder is 50kilometer per uur gedoogd, 45maximaal constructie.... No way dat je wordt aangehouden van: JE RIJD 50 IPV 45...dus ja
Een paar jaar geleden was 56km/u nog gedoogd dus de marges worden rap minder en 1km/u te hard en het is gewoon gelijk klaar met je kentekenbewijs en mag je > 400 euro dokken.

Daar heb ik weinig trek in. Als zelfs de politie vindt dat je harder moet rijden (want die heb ik ook wel eens héél dicht achter me gehad) dan moeten ze zorgen dat de regels aangepast worden en niet de mensen die zich aan de regels houden gaan lopen opduwen of oproepen om dan maar de regels te overtreden.

Een beetje hetzelfde idee als een Koos spee die oproept om in de trajectcontroles maar iets boven de snelheid te gaan rijden voor de doorstroming :z Ja, die krijgt de boete niet thuis op de mat.

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 28-10-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Wokstatus krijg je pas boven de 70 en over een varioring eruit doen ze echt niet moeilijk. Er zijn wel regels maar in de praktijk worden die niet gehandhaafd en wordt er gekeken wat veilig is.

Verder ben je op twee wielen heel erg kwetsbaar in het verkeer en is het wijsheid om gewoon 50 mee te rijden met de auto's. 45 rijden is misschien wel de regel maar dat is in de praktijk echt levensgevaarlijk.

Nou heb ik dertig jaar mijn rijbewijs en rij al twintig jaar schadevrij met de auto en met de brommer nog nooit iets gehad dus ik weet onderhand wel hoe het er in het verkeer aan toe gaat.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Sinds 1 januari 2016 krijg je boven e 50 al een WOK status.... :(

Afgelopen jaren meerdere keren verlaagd dus gok dat je iets achter loopt.

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:46:
Wokstatus krijg je pas boven de 70 en over een varioring eruit doen ze echt niet moeilijk. Er zijn wel regels maar in de praktijk worden die niet gehandhaafd en wordt er gekeken wat veilig is.
Dat is écht niet meer. 54km/u is de limiet op de rollerbank, daarboven is het direct WOK status.
Verder ben je op twee wielen heel erg kwetsbaar in het verkeer en is het wijsheid om gewoon 50 mee te rijden met de auto's. 45 rijden is misschien wel de regel maar dat is in de praktijk echt levensgevaarlijk.
Ik weet het maar ik heb de regels niet verzonnen en heb geen zin in een torenhoge boete.
Nou heb ik dertig jaar mijn rijbewijs en rij al twintig jaar schadevrij met de auto en met de brommer nog nooit iets gehad dus ik weet onderhand wel hoe het er in het verkeer aan toe gaat.
Ik intussen 16 jaar en heb zowel mijn B, A1, A2, A en AM rijbewijs en rij voor mijn werk héél wat kilometers per jaar dus ik weet ook wel enigszins hoe het werkt maar ik vind het eigenlijk echt onzin tot en met dat ik met het gevaar voor een enorme boete mijn scooter moet opvoeren omdat een ánder meent dat 50km/u op de teller (de mijne loopt 44km/u op de GPS) niet hard genoeg is waar je 50km/u mag .

En ik weet zeker dat als ik 60km/u rij ze dan nog zitten te duwen achter je. Het ligt ook gewoon aan het soort voertuig. Met de motorfiets heb ik namelijk letterlijk nog NOOIT gehad dat ze achter me zaten te kleven en daar rij ik ook gewoon op diezelfde weg 50@50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

sapphire schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:55:
Sinds 1 januari 2016 krijg je boven e 50 al een WOK status.... :(

Afgelopen jaren meerdere keren verlaagd dus gok dat je iets achter loopt.
Wordt niet op gehandhaafd , zelf dit jaar nog nagevraagd aan een motoragent. De praktijk is als je veilig in het verkeer rijdt je geen problemen krijgt.
Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:58:

Ik intussen 16 jaar en heb zowel mijn B, A1, A2, A en AM rijbewijs en rij voor mijn werk héél wat kilometers per jaar dus ik weet ook wel enigszins hoe het werkt maar ik vind het eigenlijk echt onzin tot en met dat ik met het gevaar voor een enorme boete mijn scooter moet opvoeren omdat een ánder meent dat 50km/u op de teller (de mijne loopt 44km/u op de GPS) niet hard genoeg is waar je 50km/u mag .
44 is ook een bejaardentempo, ga dan snorfiets rijden. Als je zoveel rijervaring hebt dan weet je dat er automobilisten zijn die zich daaraan ergeren. Die zijn wel fout bezig maar je bent als scooterrijder extreem kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

Wordt niet op gehandhaafd , zelf dit jaar nog nagevraagd aan een motoragent. De praktijk is als je veilig in het verkeer rijdt je geen problemen krijgt.
Wordt niet op gehandhaafd... nee vandaar dat ze er pas nog stonden met een rollerbank controle zeker }:O
44 is ook een bejaardentempo, ga dan snorfiets rijden.
knip

[ Voor 20% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Als je 44 rijdt tussen de auto's ben je niet verantwoord bezig dan hoor je op een snorfiets thuis.

[ Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2016 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

[...]

44 is ook een bejaardentempo, ga dan snorfiets rijden. Als je zoveel rijervaring hebt dan weet je dat er automobilisten zijn die zich daaraan ergeren. Die zijn wel fout bezig maar je bent als scooterrijder extreem kwetsbaar.
Nee dat is een argument |:(
Als je 50+ rijd ergeren ze zich ook, blijkbaar krijgen veel automobilisten ergens kortsluiting als ze een brommer/scooter voor zich zien op de weg en moeten ze er gewoon persé langs. Dan mag je me wat mij betreft ook vervloeken maar ik weiger regelmatig gewoon naar links te gaan. Ik mag daar rijden, ik rijd hard zat (55km/u) dus wat geeft mensen het recht om mijn en andere levens willens en wetens in gevaar te brengen?? Omdat ze een "bejaardentempo" rijden? "Ja sorry mevrouw uw man is vanmorgen op zijn scooter onderweg naar werk doodgereden door een automobilist. Hij hield zich netjes aan de snelheid maarja das een bejaardentempo dus jammer dan " 8)7

Je zegt het notabene zelf dat scooters extreem kwetsbaar zijn 8)7

En dat een motoragent je niet aanhoud als je netje maar iets e hard rijd is logisch. Rollerbank is een ander verhaal waarschijnlijk ;)
digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Als je 44 rijdt tussen de auto's ben je niet verantwoord bezig dan hoor je op een snorfiets thuis.
Als je perse wilt inhalen binnen de bebouwde kom omdat iemand 44~45 rijd hoor je überhaupt niet op de weg thuis

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 28-10-2016 12:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Als je je aan de regels houdt ben je niet verantwoord bezig. Nee ok, duidelijk in welke categorie weggebruiker jij valt.
|:(

op de man

[ Voor 88% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Als je je aan de regels houdt ben je niet verantwoord bezig. Nee ok, duidelijk in welke categorie weggebruiker jij valt.
|:(
Regels dienen probleemoplossend te zijn en als ze dat niet zijn dan hebben ze geen bestaansrecht. Het autoverkeer ophouden door 44 te gaan rijden is gewoon mega irritant en ronduit dom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Regels dienen probleemoplossend te zijn en als ze dat niet zijn dan hebben ze geen bestaansrecht. Het autoverkeer ophouden door 44 te gaan rijden is gewoon mega irritant en ronduit dom.
Dus even resume:

Je schermt met het al 30 jaar hebben van een rijbewijs.
Intussen:
Ken jij de regels niet.
Noem je mensen die zich aan de regels houden 'ontverantwoord', 'irritant' en 'dom'

Heb je enig idee wat dat over JOU zegt?

Asociaal en egoistisch komen in me op.

WOK status is trouwens al vanaf 51km/u zie ik net, niet vanaf 54kmu/

knip

[ Voor 25% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

51 met correctie er al af of moet die er dan nog vanaf? 51 zonder correctie is gekkenwerk niet te doen om je scooter zo precies af te stellen.
digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:07:
[...]

Het is een maximum snelheid, geen verplicht te rijden snelheid of minimum te halen snelheid ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

sapphire schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:47:

[...]

Het is een maximum snelheid, geen verplicht te rijden snelheid of minimum te halen snelheid ;)
Als je 44 rijdt tussen de auto's en dat is dan nog zachter met tegenwind of een helling op dan weet je gewoon dat er automobilisten geirriteerd raken , vooral bijvoorbeeld als de groene golf is afgesteld op 50. Veel praktischer is het dan om gewoon 50 te rijden , ook veiliger.

44 voor een bromscooter is veel te laag minimaal 55 is gebruikelijk. Koop dan een snor daar heb je dan veel meer profijt van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

44 voor een bromscooter is veel te laag minimaal 55 is gebruikelijk. Koop dan een snor daar heb je dan veel meer profijt van.
Dat zeg ik, je snapt het niet zo goed allemaal.

ik leg het nog 1 keer uit dan ja;

VANAF 51 KM/U WORDT JE SCOOTER VOORZIEN VAN EEN WOK STATUS EN KRIJG JE EEN BOETE VAN 80 EURO EN MAG JE HEM OPNIEUW LATEN KEUREN BIJ HET RDW.

Is het zo duidelijk? knip

[ Voor 25% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

VANAF 51 KM/U WORDT JE SCOOTER VOORZIEN VAN EEN WOK STATUS EN KRIJG JE EEN BOETE VAN 80 EURO EN MAG JE HEM OPNIEUW LATEN KEUREN BIJ HET RDW.

Is het zo duidelijk???? knip
Dat is iets heel anders als de politie zegt , dit loop je gewoon uit je duim te zuigen. Dat gebeurt gewoon niet.

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 28-10-2016 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is iets heel anders als de politie zegt , dit loop je gewoon uit je duim te zuigen. Dat gebeurt gewoon niet.
Het is goed met je.
Je hebt zelf ook google toch.

edit:
http://www.sws2wheels.nl/...k-melding-en-naar-het-rdw

Tabel voor bromfietsen / bromscooters (45km/h) :

Rollenbank geeft aan: 56 km/u -> meetcorrectie -/- 6km/u = 50km/u = OK ---> Door rijden.
Rollenbank geeft aan: 57km/u -> meetcorrectie -/- 6km/u = 51km/u = NIET OK -> WOK STATUS.

En ook op de politiesite:

https://www.politie.nl/ni...cooters-naar-keuring.html

Het wordt hoog tijd dat je eens je rijbewijs opnieuw gaat halen want je kent echt geen reet van de regels maar vindt wel dat anderen die zich aan de regels houden maar dom en onverantwoord bezig zijn. Ik heb echt een hekel aan dat soort mensen. Wel de mond vol hebben van wat anderen allemaal niet fout doen en zelfs opmerkingen maken als: dan ga je maar op een snorfiets rijden want je bent dom, maar intussen zelf geen idee hebben van de verkeersregels.

[ Voor 68% gewijzigd door Metro2002 op 28-10-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Daar wordt dus niet op gehandhaafd. Vraag maar eens aan een motoragent waar erop gehandhaaft wordt en op welke plaats die een brommer in het verkeer ziet. De verkeersveiligheid staat voorop en een scooter die met 40 - 44 tussen de auto's rijdt, dat is levensgevaarlijk.

Het is leuk dat het op het internet staat maar niet alles wat op het internet staat is waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

http://www.rollerbank.nl/politiecontroles/

gewoon een ordinair verdienmodel waar zeker wel op gehandhaafd wordt. Alsof een uitspraak van 1 agent meteen van toepassing is op heel Nederland

[ Voor 61% gewijzigd door AOC op 28-10-2016 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:34:
Daar wordt dus niet op gehandhaafd.
Zoals ik net al zei: vorige week stonden ze er nog met een rollerbank controle. En daar testen ze niet op verlichting. ....
Maar geloof lekker wat je wilt geloven he. Dat jouw belevingswereld compleet los staat van de realiteit is intussen wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Metro2002 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:29:
[...]

Ik mag toch hopen dat je geen rijbewijs hebt dat je dat niet wist. Dat is pas een jaar of 50 zo namelijk.
En op de rijbaan is intussen ook al 18 jaar het geval.

[...]

Bromfietsen hebben geen bumper, dat maakt het nog erger .

[...]

Een paar jaar geleden was 56km/u nog gedoogd dus de marges worden rap minder en 1km/u te hard en het is gewoon gelijk klaar met je kentekenbewijs en mag je > 400 euro dokken.

Daar heb ik weinig trek in. Als zelfs de politie vindt dat je harder moet rijden (want die heb ik ook wel eens héél dicht achter me gehad) dan moeten ze zorgen dat de regels aangepast worden en niet de mensen die zich aan de regels houden gaan lopen opduwen of oproepen om dan maar de regels te overtreden.

Een beetje hetzelfde idee als een Koos spee die oproept om in de trajectcontroles maar iets boven de snelheid te gaan rijden voor de doorstroming :z Ja, die krijgt de boete niet thuis op de mat.
Sarcasme..... rij niet eens brommer, alleen auto... en ja ik ben zeker op de hoogte van regels, heel goed zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Marsjee schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Sarcasme..... rij niet eens brommer, alleen auto... en ja ik ben zeker op de hoogte van regels, heel goed zelfs ;)
Mijn sarcasmemeter is stuk vandaag, sorry :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Waterkoker schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:34:
http://www.rollerbank.nl/politiecontroles/

gewoon een ordinair verdienmodel waar zeker wel op gehandhaafd wordt. Alsof een uitspraak van 1 agent meteen van toepassing is op heel Nederland
Daar zit wel een beleid van verkeershandhaving achter.

Heb je er wel eens een boete voor gehad of loop je dit ook uit je duim te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Daar zit wel een beleid van verkeershandhaving achter.

knip
op de man

[ Voor 41% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

op de man

[ Voor 52% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:07

Christiano007

Ich bin der champion

Digifun, jij bedoelt waarschijnlijk dat de agent die jouw meting verricht in het verkeer (dus achter je aan het rijden is) het gedoogd dat jij 55 km/pu gaat.

Maar het feit is, als jij meneer mag volgen naar de rollerbank, en hij gaat daar 1 KM per uur hárder dan wat mag (met correcties e.d. eraf) dan ben je gewoon de lul en krijg je de WOK keuring. Misschien dat er soms mensen gematst worden ("ga je scooter weer origineel maken, de volgende keer krijg je wel een WOK" ) maar dat is een ander verhaal.

Conclusie: De wetgeving zorgt niet alleen voor "veiligheid", maar ook voor frustratie en milieuvervuiling (een snellere scooter zal zuiniger zijn dan een totaal afgeknepen scooter ) , zolang zij dit niet veranderen zul je altijd frustrerende mensen hebben die vinden dat scooters niet snel genoeg gaan op de weg, maar deze scooters voelen zich ook onveilig door juist die mensen die in hun nek hijgen.

Overigens valt het mij áltijd op dat scooters/brommers zitten te bumperkleven bij mij, als ik een keer goed de rem in trap zijn ze de lul. Waarom gaan die lui niet gewoon netjes een paar meter afstand nemen? Doe dat niet voor die bestuurder voor je maar voor je eigen veiligheid.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

digifun schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Als je 44 rijdt tussen de auto's en dat is dan nog zachter met tegenwind of een helling op dan weet je gewoon dat er automobilisten geirriteerd raken , vooral bijvoorbeeld als de groene golf is afgesteld op 50. Veel praktischer is het dan om gewoon 50 te rijden , ook veiliger.

Dat 50 rijden logischer is snapten we al en waren we het over eens. Het ging er om dat het in principe niet mag, dus als er mensen zijn die dat wel doen kun je boos/geïrriteerd/ect. worden of doen maar dat probleem ligt dan echt bij jou (of de hypothetische bestuurder waar we het over hebben). Zij doen feitelijk namelijk niets verkeerd.
Dan kun je allerlei redenen aanhalen maar feitelijk heb je gewoon geen gelijk en dien je gewoon rekening te houden met langzamer verkeer.

En nee een snor heb je niet meer profijt van want die gaat langzamer en mag niet op de weg.

Verder leuk dat die ene agent tegen je zei dat er niet streng gecontroleerd word, maar als je z'n collega op de rollerbank tegenkomt die het wél doet heb je niks aan zijn opmerking.

Overigens rijden de meeste scooters toch niet direct langzamer bij tegenwind? Ik merk pas bij windkracht 8~10 vol op kop dat ik m'n max niet haal. :?
knip

SWS2wheels die aangehaald word is toevallig de zaak waar mijn scooter naar toe gaat en die hebben me laatst nog gewaarschuwd. Zij hebben namelijk al wel meegemaakt dat mensen die 55 echte km's reden een WOK status kregen.

[ Voor 41% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:53 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

knip

Scooters mogen 45km/u, ik rij 45km/u en als je achter me zit en er niet voorbij kan heb je je gemak maar te houden, net als dat je dat moet als je achter tractors, vrachtwagens, bezemwagens en ander langzaam verkeer zit. De wereld is niet alleen van jou en de regels gelden ook voor jou. Leer jij eerst maar eens verantwoord rijden voor je gaat roepen dat anderen de wet maar moeten overtreden omdat jij vindt dat het allemaal niet hard genoeg gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:24
knip

Kom nou. 45 is gewoon 45, niemand die jou dit kan verwijten, al is 50 inderdaad wel fijner rijden.

[ Voor 18% gewijzigd door InFamous op 28-10-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 19:19

InFamous

excommunicado

Modbreak:En nu is het wel even klaar.
Beledigen van je mede users willen wij niet zien!

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Mijn collega Ragdoll heeft al het één en ander opgeschoond. Discussies die aansturen op het bewust overtreden van regels worden simpelweg niet geaccepteerd. Bij herhaling gaat de bezem er doorheen en worden alle berichten daarover zonder pardon verwijderd.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

InFamous schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 21:54:
Ik heb de laatste tijd hele goede ervaringen met Kenda winterbanden :)
En wat maakt ze zo goed? Eigenschappen bij regen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Goede grip bij nat wegdek en bladeren. De slijtage is een stuk minder dan bij een michelin, anlas en sava, de kenda banden gaan bij mij ongeveer een 2000 tot 2500km langer mee.

Bij michelin en sava had ik toch vaak het gevoel alsof ik een bocht glijdend nam. Anlas deed dat al een stuk beter maar slijten ook harder. Nu sinds een langere tijd een kenda eronder zitten en niet meer dan lof voor die band en de prijs is gunstig. Een 130 x 60 / 13 winterband voor €42 integenstelling tot bijvoorbeeld michelin á €65 of sava á €72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vanochtend weer een rollerbank en algehele brommercontrole bij de Beneluxtunnel. Was toevallig op de fiets vandaag maar het is alweer 2e keer deze maand :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt een vast punt waar ze staan? Hier staan ze weinig maar van de keren ook vaak dezelfde plekken.

Toevallig vandaag met GPS de snelheid gemeten. 55km/u dus kan ik mee leven :)
Valt me wel op dat bij gas loslaten, voor een bocht ofzo, en daarna weer gasgeven het op sommige punten wat hapert :?. Net onder de 25 en rond de 35km/u, als ik gewoon doortrek vanaf een lagere snelheid en die punten op de teller passeer zonder gas los te laten merk ik niks :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 08:45
even 2 vragen
1 hoe nemen jullie 1 baan,s rotondes ? en dan met name half en 3/4
netjes met een slakken gang en gewoon in het midden van de rijbaan ?
of rijden jullie meer aan de binnenkant.
2 en als je op een 1 baan,s rotonde aan de binnenkant rijdt en wilt afslaan en er zit een auto met zijn neus
halverwege de zijkant van je uitlaat wie is er dan in theorie schuldig ?

a ik omdat ik hem afsnijd.
b tegenpartij omdat deze onvoldoende afstand hield.
hoewel er is ruimte om te remmen de auto raakt je niet als je remt.
c auto omdat hij geen voorrang verleent. hoewel de auto wel volledig over de haaientanden heen is.
d beide.

[ Voor 35% gewijzigd door miciel op 12-11-2016 04:14 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:53
1: Zelf doe ik altijd wat ik fijn vind. Nooit helemaal aan de binnen/buitenkant maar ook niet helemaal in het midden. Waar ik me zelf prettig/ comfortabel bij voel op dat moment. Gewoon zorgen dat auto's geen ruimte krijgen om rare fratsen uit te halen.

2. N.v.t. als je gewoon fatsoenlijk rijdt.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hebben jullie nog ervaring met zo'n motor mover voor de achterband?

Woon zelf in een flat, en als ik naar de berging wil moet ik door een gang die +- 1meter breed is. Dan moet ik daarna gelijk naar rechts en heb dus geen ruimte om een bocht te maken zonder een scooter aan de achterkant op te tillen.

Nu is dat geen probleem met een lichtgewicht, maar een iets zwaardere is al lastig (+90 kg)

code:
1
2
3
4
5
|   |__
|    __
|   |
|   |
|   |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Christiano007 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:19:

Woon zelf in een flat, en als ik naar de berging wil moet ik door een gang die +- 1meter breed is. Dan moet ik daarna gelijk naar rechts en heb dus geen ruimte om een bocht te maken zonder een scooter aan de achterkant op te tillen.

Nu is dat geen probleem met een lichtgewicht, maar een iets zwaardere is al lastig (+90 kg)

code:
1
2
3
4
5
|   |__
|    __
|   |
|   |
|   |
Ikke, is wel al lang geleden maar zijn die dingen zijn super handig. Mijn zus is niet van de sterkste en onze garage was niet van de grootste met 2 wagens erin.

Ik weet niet of je nog over een middenbok beschikt, maar zij had iets vergelijk met dit.
https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok.html

In het begin parkeerde ze hem met middenbok erop. Later gewoon met achterwiel erop, rem inhouden en zo verduwen. En dan op de zijstandaard.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

azz_kikr schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:21:
[...]

Ikke, is wel al lang geleden maar zijn die dingen zijn super handig. Mijn zus is niet van de sterkste en onze garage was niet van de grootste met 2 wagens erin.

Ik weet niet of je nog over een middenbok beschikt, maar zij had iets vergelijk met dit.
https://www.datona.nl/motormover-voor-middenbok.html

In het begin parkeerde ze hem met middenbok erop. Later gewoon met achterwiel erop, rem inhouden en zo verduwen. En dan op de zijstandaard.
En wat voor soort ondergrond hadden jullie? Ik heb van dat euhm... kiezel cement . En dat is niet bepaald effen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Christiano007 schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:36:
[...]

En wat voor soort ondergrond hadden jullie? Ik heb van dat euhm... kiezel cement . En dat is niet bepaald effen.
Ow dat is wel minder. Wij hadden betondals liggen in de garage en hadden vrij grote wielen. Mss kan je gaan voor zelfbouw zoals ons. Beetje traanplaat, wat ijzer en vier wielen van een winkelkarretje :D

Edit betondals = vlaams voor betontegels :+

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 13-11-2016 22:42 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien een rubberen mat ? Of wordt dat lastig met het gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 09:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wie heeft er een tip voor goede handschoenen of handmoffen?

Moet nog een flinke tijd van Amsterdam naar Haarlem en ondanks gevoerde schapenleren handschoenen is het best koud en heb ik aan het einde van de rit redelijk gevoelloze vingers.
https://www.helmspecialis...-set-skai-leer-bruin.html
Zijn dit soort dingen een beetje oké? afgezien van dat er geen duim in schijnt te zitten voor richting en claxon e.d.

Of kan ik beter voor een goed paar handschoenen kiezen?

[ Voor 6% gewijzigd door Rubman op 14-11-2016 08:53 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

miciel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 23:14:
even 2 vragen
1 hoe nemen jullie 1 baan,s rotondes ? en dan met name half en 3/4
netjes met een slakken gang en gewoon in het midden van de rijbaan ?
of rijden jullie meer aan de binnenkant.
2 en als je op een 1 baan,s rotonde aan de binnenkant rijdt en wilt afslaan en er zit een auto met zijn neus

a ik omdat ik hem afsnijd.
b tegenpartij omdat deze onvoldoende afstand hield.
hoewel er is ruimte om te remmen de auto raakt je niet als je remt.
c auto omdat hij geen voorrang verleent. hoewel de auto wel volledig over de haaientanden heen is.
d beide.
1) Gewoon in het midden van de rijbaan.
2) nvt als je in het midden van de rijbaan rijdt.
Christiano007 schreef op zondag 13 november 2016 @ 21:19:

code:
1
2
3
4
5
|   |__
|    __
|   |
|   |
|   |
Heeft je scooter een jiffy (zijstandaard?) anders kan je dat als draaipunt gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 14-11-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Metro2002 schreef op maandag 14 november 2016 @ 09:43:
[...]

1) Gewoon in het midden van de rijbaan.
2) nvt als je in het midden van de rijbaan rijdt.

[...]

Heeft je scooter een jiffy (zijstandaard?) anders kan je dat als draaipunt gebruiken.
Ik heb op dit moment nog geen scooter, maar had een Sym Orbit 2 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er bij jullie dealers wel eens scooter aanbiedingen of houden zij zich altijd vast aan de adviesprijs van de merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 06-07 08:45
Rubman schreef op maandag 14 november 2016 @ 08:46:
Wie heeft er een tip voor goede handschoenen of handmoffen?

Moet nog een flinke tijd van Amsterdam naar Haarlem en ondanks gevoerde schapenleren handschoenen is het best koud en heb ik aan het einde van de rit redelijk gevoelloze vingers.
https://www.helmspecialis...-set-skai-leer-bruin.html
Zijn dit soort dingen een beetje oké? afgezien van dat er geen duim in schijnt te zitten voor richting en claxon e.d.

Of kan ik beter voor een goed paar handschoenen kiezen?
ik rijd met lookwell artic motorhandschoenen met waterdichte hoezen erover.
maar ik ben niet helemaal tevreden binnen 10/15 min heb ik ook last van koude vingers.
wat ook belangrijk is is een lekkere dikke jas en een skibroek met eventueel daarover heen een regenjack.
zo blijft je lichaam warm. maar zoals je leest ben ik ook nog zoekende.
soms heb ik geen zin om een dikke jas aan te doen en dan heb ik eerder koude vingers.
dit jaar ga ik even kijken voor betere handschoenen. deze zijn namelijk versleten.

en als je op een 1 baan,s rotonde aan de binnenkant rijdt en wilt afslaan en er zit een auto met zijn neus
momenteel ben ik in afwachting van wat de verzekering zegt. aangezien ik op deze manier een aanrijding heb veroorzaakt. ik ging van de binnenkant terug naar het midden van de rijbaan. ging de achterkant van mijn scooter niet mee. blijkt zit mijn uitlaat tegen de zijkant van de bumper van de auto.
vervolgens viel ik naar rechts. en sloopte hiermee het lampje van de tegenpartij.
tegenpartij wilde eerst meewerken totdat schade 600 euro was.

[ Voor 9% gewijzigd door miciel op 25-11-2016 03:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

miciel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 03:29:
[...]

ik rijd met lookwell artic motorhandschoenen met waterdichte hoezen erover.
maar ik ben niet helemaal tevreden binnen 10/15 min heb ik ook last van koude vingers.
wat ook belangrijk is is een lekkere dikke jas en een skibroek met eventueel daarover heen een regenjack.
zo blijft je lichaam warm. maar zoals je leest ben ik ook nog zoekende.
soms heb ik geen zin om een dikke jas aan te doen en dan heb ik eerder koude vingers.
dit jaar ga ik even kijken voor betere handschoenen. deze zijn namelijk versleten.

en als je op een 1 baan,s rotonde aan de binnenkant rijdt en wilt afslaan en er zit een auto met zijn neus
momenteel ben ik in afwachting van wat de verzekering zegt. aangezien ik op deze manier een aanrijding heb veroorzaakt. ik ging van de binnenkant terug naar het midden van de rijbaan. ging de achterkant van mijn scooter niet mee. blijkt zit mijn uitlaat tegen de zijkant van de bumper van de auto.
vervolgens viel ik naar rechts. en sloopte hiermee het lampje van de tegenpartij.
tegenpartij wilde eerst meewerken totdat schade 600 euro was.
Idd altijd regenbroek aan tegen de kou, houdt de wind goed tegen.
Nog zoekende naar handschoenen idd.

Wat betreft rotonde, beetje wazig verhaal.
Maar als de auto achter je zat en ook op de rotonde zat hij te dicht op je.
Als jij op de eenbaans rotonde zat en de auto erop kwam terwijl jij eigenlijk nog niet helemaal voor ij was zat hij ook fout.
Enige manier waarop je niet fout zou zitten is als je echt abrupt hebt geremd en gevaarlijk hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-04 07:56

Krentenbol

Prutz0r

Dat is naar miciel. Ik heb zelf ook zoiets gehad. Rotonde driekwart willen nemen en de auto die vanaf de andere kant kwam, tikte mijn achterkant weg bij het afrijden. Toen was het overduidelijk de schuld van de andere partij, maar kon ik wel 2 dagen amper lopen van de spierpijn :+ Iets met een omvallende scooter met je voeten proberen op te vangen. Succes als een machine dat veroorzaakt.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
Ben ook nog op zoek naar goede handschoenen, mocht iemand wat geweldigs weten hoor ik t graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-07 20:18
Purehz schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:28:
Ben ook nog op zoek naar goede handschoenen, mocht iemand wat geweldigs weten hoor ik t graag!
Ikzelf heb gewon motorhandschoenen aangeschaft:p, maar dat komt omdat ik ook motor rijd.

Ga eens langs bij een motorzaak en vraag om de opties. Zij zijn de beroerdste niet en helpen je naar je wensen.

Ohja en wat is je budget?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik zou zelf voor wanten gaan, toch wat warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
Hamza schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:50:
[...]

Ikzelf heb gewon motorhandschoenen aangeschaft:p, maar dat komt omdat ik ook motor rijd.

Ga eens langs bij een motorzaak en vraag om de opties. Zij zijn de beroerdste niet en helpen je naar je wensen.

Ohja en wat is je budget?
Bescheiden budget (max 25 euro), rij niet dagelijks scooter in de winter. alleen wanneer de vriendin de auto nodig heeft en ik ook weg moet. 2de auto wordt naar gezocht dus eigenlijk alleen voor korte tijd dat ik warme vingers/handen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-07 16:01
Ik ben op zoek naar een paar goede remblokjes voor mijn schijfrem van mijn Beta Ark '05 A.C. Ik ga binnenkort de voorband vervangen, en als ik dan toch bezig ben, kijk ik meteen de rem even na.

Aangezien hij "Opgevoerd" is, wil ik wel zeker zijn dat er goede blokjes onder liggen.
Nu zag ik zelf de Malossi MHR bij Easyparts (https://www.easyparts.nl/...Remschoenen)-p163618.html) Zou dit wat wezen? Of hebben jullie andere suggesties?

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Morgen krijg ik een nieuwe Peugeot Kisbee, niet te grote scooter maar wel ruimte voor 2 personen.

Zoek nog iets van een telefoonhouder dat een paar euro kost en zonder dat ik weken moet wachten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Maandag een glijder genaakt met mijn scooter, voor meer info zie wegmisbruikers topic.

Op het eerste gezicht leek er niks mis maar merk nu toch dat hij wat slecht optrekt, minder hard loopt en ook piept alsof de snaar slipt. (Zelfde geluid als een slippende V-snaar bij een auto)

Kan het zijn dat er wat olie o.i.d. op de snaar is gekomen door het op kant liggen waardoor hij nu slipt?
Of is het verstandig hem toch even helemaal na te lopen?

Zure is dat hij net een beurt heeft gehad waar alles is nagelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Oeh das naadje Rubman, je kunt het wel snel zien als je de carterkap eraf haalt.

Weten jullie of je ook 120/70-12 banden op een 110/70-12 kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Gisteren was het zo ver, eindelijk een nieuwe scooter.

Waar moest de scooter aan voldoen bij mij:

Redelijk grote tank
Niet te lang en breed (i.v.m. het in de berging krijgen, lang leve flatjes)
Mooi (persoonlijk)
snor
Prijs.

Het grootste probleem was de grootte, er is keuze zat voor leuke scooters maar hij moet een korte/kleine draaicirkel hebben en niet te zwaar zijn om het kontje op te kunnen tillen.

Nou wat is het geworden? Jawel, een Kisbee.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2l9lgt3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/dy2gsx.jpg

De rechterspiegel gelijk er af gehaald, want anders is het te breed voor de berging :hammer:

Een paar onderdelen besteld, zoals een officiële CDI van peugeot die 30/35 gaat. Zowel voor het verbruik als sommige fietsers die ik wil inhalen niet kán inhalen :P . Die gaan we morgen inbouwen.

Ook een windscherm van Peugeot, die vandaag met de post komt. Gaan we ook morgen mee aan de slag..

Eerste indrukken:

Scooter trekt niet heel snel op, je moet bijna vol gas. Nu ben ik benieuwd of de nieuwe CDI gaat helpen, of dat ik er andere rolletjes in moet doen. Eenmaal op snelheid is hij redelijk fel, totdat de begrenzer begint te piepen rond de 23 km p u.

Korte draaicirkel, krijg hem nét niet zonder te tillen in de berging. Mis net een cm of 5, maar omdat hij vrij smal is en niet zwaar is het zo gepiept. Bij de Orbit 2 was het net iets lastiger...die was wat breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Christiano007 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 16:23:
Gisteren was het zo ver, eindelijk een nieuwe scooter.

Waar moest de scooter aan voldoen bij mij:

Redelijk grote tank
Niet te lang en breed (i.v.m. het in de berging krijgen, lang leve flatjes)
Mooi (persoonlijk)
snor
Prijs.

Het grootste probleem was de grootte, er is keuze zat voor leuke scooters maar hij moet een korte/kleine draaicirkel hebben en niet te zwaar zijn om het kontje op te kunnen tillen.

Nou wat is het geworden? Jawel, een Kisbee.

[afbeelding]
[afbeelding]

De rechterspiegel gelijk er af gehaald, want anders is het te breed voor de berging :hammer:

Een paar onderdelen besteld, zoals een officiële CDI van peugeot die 30/35 gaat. Zowel voor het verbruik als sommige fietsers die ik wil inhalen niet kán inhalen :P . Die gaan we morgen inbouwen.

Ook een windscherm van Peugeot, die vandaag met de post komt. Gaan we ook morgen mee aan de slag..

Eerste indrukken:

Scooter trekt niet heel snel op, je moet bijna vol gas. Nu ben ik benieuwd of de nieuwe CDI gaat helpen, of dat ik er andere rolletjes in moet doen. Eenmaal op snelheid is hij redelijk fel, totdat de begrenzer begint te piepen rond de 23 km p u.

Korte draaicirkel, krijg hem nét niet zonder te tillen in de berging. Mis net een cm of 5, maar omdat hij vrij smal is en niet zwaar is het zo gepiept. Bij de Orbit 2 was het net iets lastiger...die was wat breder.
Waar heb je die CDI besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

InFamous schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:52:
[...]

Waar heb je die CDI besteld?
Cityparts.nl Artikel 781186

https://www.cityparts.nl/...m-h-origineel-781186.html

[ Voor 21% gewijzigd door Christiano007 op 17-12-2016 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-03 08:56
Laat ik mijn puch café-race look projectje ook maar eens posten. Voor velen een jeugdherinnering: een puch maxi s. Hij komt als het goed is uit 1981 en is dus al dik 35 jaar oud... Niet verkeerd voor zo'n oud damesbrommertje nietwaar?

Zoals ik hem kocht :
Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20161005_201757_zpszbuo7prs.jpg

Huidige staat nadat ik er hem wat aangepast heb na mijn smaak en wat kleine motorische veranderingen (grotere carburateur en ander tandwiel) :

Afbeeldingslocatie: https://i393.photobucket.com/albums/pp19/WillemJWZ/IMG_20161212_154212_1_zpseglniydb.jpg

Binnenkort komt er nog een andere cilinder op, de 50cc airsal is nou ook niet bepaald snel oid.... Of het een 65cc of 70cc wordt ben ik nog niet over uit.. Hij loopt nu 62km/h (op gps). Ik wil m graag 70 laten lopen met wat meer trekkracht dus die cilinder zit er wel aan te komen. Als er iemand ervaring heeft met de metrakit 65cc cilinders of met metrakit in het algemeen, laat graag wat ervaringen achter.. Helpt me enorm bij de keuze.

Verder is het project daarna nog niet af. Zijkappen worden overnieuw gespoten (verf laat los) en misschien komt er nog een homoet uitlaat (geldgebrek haha). En een zundapp of kreidler tank ertussen.... Maarja... Ik ben totaal onervaren met lassen dus ik denk dat ik dat idee achterwegen laat.. En buiten dat zijn is de prijs van die tankjes niet mis.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 10% gewijzigd door WillemJWZ op 17-12-2016 23:39 ]

Hi !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Dat je als je een 70cc erop zet dat je dat leuke brommertje dan in no time naar de klote helpt. Zo'n damesblokje is daar niet op gebouwd. En de rest ook niet op die snelheden die je van plan bent. Het is echt gekkenwerk om 70 echte kilometers per uur te willen rijden op zo'n ding. Met mogelijk fatale gevolgen voor jezelf en anderen. Ik zou het niet doen i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

-tom-562

Oliesjeik

Gekkenwerk is overdreven :P ik heb als 15 jarige en Puch gehad die een dikke 75 km/h ging :p meest gammele is de voorvork, dus die of reviseren of eeen zwaardere EBC (of EBR? Weet t merk zo niet) er in zetten. Verder Zorgen dat je remmen 100% zijn, dus zorgen dat je remtrommel rond is en goede kwaliteits remblokken gebruiken met nieuwe kabels.
Ik zou alleen het normale stuur er weer op zetten, ziet er veel leuker uit.

Edit:
https://www.jmpbonderdele...ijfrem-ebr-puch-maxi.html

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2016 10:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 00:34:
[...]

Dat je als je een 70cc erop zet dat je dat leuke brommertje dan in no time naar de klote helpt. Zo'n damesblokje is daar niet op gebouwd. En de rest ook niet op die snelheden die je van plan bent. Het is echt gekkenwerk om 70 echte kilometers per uur te willen rijden op zo'n ding. Met mogelijk fatale gevolgen voor jezelf en anderen. Ik zou het niet doen i.i.g.
Heb gisteren met een buurman van mij even overlegd. Waarschijnlijk komt er een ebr stang tussen en ik ga marktplaats in de gaten houden op een ebr vorkje, was ik sowiso al van plan, die er nu opzit is weinig soeps meer.. Is al ietwat krom en veert minimaal.. En zo'n ebr ziet er mooier uit :P Remmen e.d. zijn op orde. Heb alle gas/rem/koppelingskabels vervangen en daarbij de remmen ook goed op orde gemaakt toen mijn band lek was :'( . Weet dat deze brommer alleen op t platte land en vooral rechte stukken wordt gebruikt en helemaal niet in de stad. (hooguit een klein dorpje waar ik uiteraard gas terug neem.)

Over t ding naar de kloten helpen, deze brommers hebben een hoge top nodig om snel op te kunnen trekken... Hij heeft geen versnellingen... Die kracht moet toch ergens vandaan komen om n beetje van zijn plaats te komen.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
De remmen kunnen best goed op orde zijn maar ze zijn niet berekend op dat soort snelheden. De hele constructie ook niet. Maar goed. Common sense heeft hier geen kans. Zoveel is duidelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart2005 op 18-12-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:43:
De remmen kunnen best goed op orde zijn maar ze zijn niet berekend op dat soort snelheden. De hele constructie ook niet. Maar goed. Common sense heeft hier geen kans. Zoveel is duidelijk.
Geloof me, er zijn veel extremere dingen gedaan met maxi's. En dat jij het idee niks vind, mag uiteraard. Ik weet de risico's en neem deze dus ook. Maar mijn vraag aan jou, ik val je daar niet mee aan, maar vind jij brommers die 70 lopen in het algemeen gevaarlijk of vind je dat alleen voor een bepaalde soorten/typen brommers?

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:43:
Je loopt nu mensen de les te leren die een stuk ouder zijn dan jou en die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Leuke puch, zo orgineel mogelijk vind ik ze toch het mooiste, dat oude stuurtje staat leuk en rijdt ook lekker.

Metrakit is niks mis mee. Dit lijkt me ook wel een leuke cilinderkit https://www.josdijkman.nl/cilinder-puch-maxi-dmp-70cc.html. , die heeft meer poorten en dat maakt het grote verschil.

Andere schokbrekers achter is ook lekker en merkbanden, dat verschil merk je als het glad is.

Leuk project , ik zit er zelf ook al tijden aan te denken om iets van een maxi op te knappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
digifun schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:19:
[...]

Je loopt nu mensen de les te leren die een stuk ouder zijn dan jou en die echt wel weten waar ze mee bezig zijn.

Leuke puch, zo orgineel mogelijk vind ik ze toch het mooiste, dat oude stuurtje staat leuk en rijdt ook lekker.

Metrakit is niks mis mee. Dit lijkt me ook wel een leuke cilinderkit https://www.josdijkman.nl/cilinder-puch-maxi-dmp-70cc.html. , die heeft meer poorten en dat maakt het grote verschil.

Andere schokbrekers achter is ook lekker en merkbanden, dat verschil merk je als het glad is.

Leuk project , ik zit er zelf ook al tijden aan te denken om iets van een maxi op te knappen.
Thanks, die dmp had ik ook gezien, maar ik had ergens gelezen dat die cilinders van gietijzer waren maar dat klopt dus niet.. Staat dat ze van alu zijn nu. Dus dat is ook nog een optie. Had daar een tijdje geleden nog een filmpje over gezien, trekt lekker door.

Achterband is laatst vervangen door een kenda k260 band. Voorband is niet veranderd. Overigens rij ik niet met glad weer. Ik ben een mooiweersrijder ;). Eerst maar eens een korte ebr zien te vinden. De vork die er nu op zit is niks.. Misschien dat ik dan later nog andere achterschokbrekers erop zet.

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Leuk zo'n oude Puch! Vroeger ook mee gesleuteld..

Wij hadden ook 70cc erop gezet maar kwamen er al vrij snel achter dat de achterbrug echt wel verstevigd moest worden: https://www.josdijkman.nl/achterbrug-chroom-puch-maxi.html
Onze achterbrug stond naar verloop van tijd compleet krom ;w

Maar het reed fantastisch, geen stoplicht sprinter zoals de huidige scooters maar zodra hij op gang was trok hij in een streep door naar de 80.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
digifun schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:19:
[...]

:) Hoe weet je dat? En men weet bepaald niet waar men "mee bezig" is. Hij gaat er de openbare weg mee op neem ik aan? Dat zegt mij genoeg. De verkeersregels geven mij ook gelijk.

Kijk, dat het allemaal hartstikke leuk is begrijp ik. Maar je bent een gevaar op de weg. Alleen al omdat je de verkeersregels willens en wetens gaat overtreden (wat zelden een goed idee is..). En dus zeker een gevaar vormt voor andere weggebruikers en daar heb ik moeite mee.

[ Voor 29% gewijzigd door Bart2005 op 18-12-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:39:
[...]

:) Hoe weet je dat? En men weet bepaald niet waar men "mee bezig" is. Hij gaat er de openbare weg mee op neem ik aan? Dat zegt mij genoeg. De verkeersregels geven mij ook gelijk.

Kijk, dat het allemaal hartstikke leuk is begrijp ik. Maar je bent een gevaar op de weg. Alleen al omdat je de verkeersregels willens en wetens gaat overtreden. En dus zeker een gevaar voor andere weggebruikers en daar heb ik moeite mee.
Geloof mij, 45 met je brommertje op een weg waar auto's veel harder mogen is ook niet normaal.. Je hoeft mij niet te vertellen hoe gevaarlijk dat is.

Over verkeersregels overtreden, als jij van 100 brom/snorfietsers de topsnelheid zou meten, hebben 85 mensen de brommer opgevoerd.. Mensen voeren die brommers niet voor niets op.. Het gaat dus niet hard genoeg en kan dus gevaarlijk zijn. Rdw geeft geen gehoor en dan krijg je dus opvoeren... Buiten dat, de brommers worden keihard geknepen wat het verbruik ook niet verbeterd.

Hi !!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bart2005
WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:59:
Over verkeersregels overtreden, als jij van 100 brom/snorfietsers de topsnelheid zou meten, hebben 85 mensen de brommer opgevoerd.. Mensen voeren die brommers niet voor niets op.. Het gaat dus niet hard genoeg en kan dus gevaarlijk zijn.
Een aparte redenatie. Maar goed. Zoals eerder gezegd gaat common sense het hier niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:31:
[...]

Thanks, die dmp had ik ook gezien, maar ik had ergens gelezen dat die cilinders van gietijzer waren maar dat klopt dus niet.. Staat dat ze van alu zijn nu. Dus dat is ook nog een optie. Had daar een tijdje geleden nog een filmpje over gezien, trekt lekker door.
Aluminium is echt hoogtoerig en die kun je hard laten lopen. Met gietijzer is ook niks mee , een 70 cc zal niet echt meer toeren maken maar je koppel gaat wel omhoog en als je er rustig mee rijdt dan valt het verbruik ook mee. Het is wel tweetakt en die gaan behoorlijk zuipen als ze hoog in de toeren komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:35
Ik zit dit topic door te lezen en zie toch wel leuke dingen voorbij komen, maar man wat zijn dingen / meningen veranderd in 15 jaar tijd zeg.

Ik had vroeger een Aprillia SR50 met een getunede DR70, Yasuni R, 21 Dell'Ortho, malossi vario en koppeling. In die tijd was iedereen bezig met opvoeren van scooters, was toen ook een rage geloof ik. Kan mij niet herinneren dat er veel mensen standaard rondreden.

En dat waren geen petjes, buiktasjes, maar gewoon mensen die een fatsoenlijke opleiding volgden maar het leuk vonden om een beetje te knutselen. Die mensen reden ook niet met 70 door een woonwijk. Kon gewoon allemaal als je maar verantwoordelijk was.

Als ik nu hier lees dat alles zo scherp op de snede is vind ik dat eigenlijk wel jammer. Ja, mensen verpesten het voor een ander en dan gaat men meer handhaven, maar durf wel te stellen dat die periode wel een van de leukste was in mijn leven.

Nu motorrijbewijs dus opvoeren is niet meer nodig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
RedHat schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:
maar durf wel te stellen dat die periode wel een van de leukste was in mijn leven.
Voor velen is het minder goed afgelopen. Ook voor onschuldige slachtoffers. Dat is de andere kant van de medaille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ik heb ook zo'n puch maxi gehad. Dat ding ging toen iets van 60km/u door een andere vertanding (na ongeveer 10 minuten haalde je die snelheid :P ) maar dat was geen snelheid die je er graag mee wilde rijden. Slap frame, waardeloze remmen en overall gewoon niet echt geschikt voor zulke snelheden. Tenzij je alleen rechtdoor rijdt en niet hoeft te remmen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Metro2002 op 18-12-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 11:59:
[...]

Geloof mij, 45 met je brommertje op een weg waar auto's veel harder mogen is ook niet normaal..
Gelukkig hoef je met je brommertje ook eigenlijk nooit op wegen waar men veel harder mag. Kom in de praktijk alleen 30 en 50km/u wegen tegen waar je met je 45km/u brommer moet rijden.

Alsnog een achterlijke situatie natuurlijk, daar niet van. Waarom brommers niet gewoon niet meer knijpen en gewoon laten rijden wat ze kunnen. 45km/u is een snelheid die is ingevoerd in een tijd dat ze op het fietspad moesten en omdat elke puisterige puber er op kon rijden zonder enige vorm van rijbewijs. Nu moet je én op de weg én moet je een rijbewijs hebben dus waarom die debiele beperking nog?

Mijn volgende brommer wordt in elk geval weer een snorfiets. Dat is een ding dat zeker is. Moet nu op mijn woon-werk rit best aardige stukken omrijden omdat ik niet over het fietspad mag en ik sommige wegen gewoon uberhaupt mijdt (stukken waar je bv niet in kan halen als automobilist. Het gevolg laat zich raden als je daar met je brommer rijdt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
digifun schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:07:
[...]

Aluminium is echt hoogtoerig en die kun je hard laten lopen. Met gietijzer is ook niks mee , een 70 cc zal niet echt meer toeren maken maar je koppel gaat wel omhoog en als je er rustig mee rijdt dan valt het verbruik ook mee. Het is wel tweetakt en die gaan behoorlijk zuipen als ze hoog in de toeren komen.
Ik had ergens gelezen dat gietijzeren cilinders langer ingereden moeten worden.. Achja, ik kijk gewoon wat een leuk cilindertje is voor een klein bedrag, bij puch brommertjes genoeg keuze :).
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:11:
[...]

Voor velen is het minder goed afgelopen. Ook voor onschuldige slachtoffers. Dat is de andere kant van de medaille.
Tja, als je over alles zo gaat denken wordt het wel heel saai hé.... Er vallen ook slachtoffer met fietsongelukken. Ze zouden een fietsrijbewijs in moeten voeren.. En een electrische-fiets rijbewijs want daar vallen ook veel slachtoffers mee.... Regels regels regels...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

[...]

Hoe jij bezig bent, met 47 tussen de auto's, daar vallen ook slachtoffers bij.
RedHat schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:08:

Nu motorrijbewijs dus opvoeren is niet meer nodig :D
Bijna iedereen om me heen die een motor heeft , die heeft ook een scooter of een snor. Het is toch wel handig als je nog even een boodschapje moet halen. Het blijft toch handig voor de kleine dingetjes en geen last meer van het verkeersinfarct. Kost ook bijna niks meer en stiekem is het sleutelen weer net zo leuk als vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:35
[...]

Tja je hebt ook eigen verantwoordelijkheid toch. Heb je in de auto, op de fiets, de motorfiets. Dat is de kern van het leven toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
RedHat schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:25:
[...]

Tja je hebt ook eigen verantwoordelijkheid toch.
En ook dat voor anderen. En dat aspect wordt hier voor het gemak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:26:
[...]

En ook dat voor anderen. En dat aspect wordt hier voor het gemak vergeten.
Ik denk niet dat het er erg veel onveiliger op wordt als bromfietsers op de rijbaan 55 ~ 60km/u ipv 45km/u (kunnen) rijden denk je wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Metro2002 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:27:
[...]

Ik denk niet dat het er erg veel onveiliger op wordt als bromfietsers op de rijbaan 55 ~ 60km/u ipv 45km/u (kunnen) rijden denk je wel?
Dat denk ik wel al is dat heels niet zeker.... Maar dan niet met zo'n opgevoerde damesfiets.

Een belangrijk aspect van wat we hier boven lezen is dat het om jonge jongens gaat die zelf vinden dat ze verantwoordelijk bezig zijn. Terwijl dat aantoonbaar niet zo is. Dat komt doordat ze dit niet kunnen inzien omdat de hersenen nog niet rijp zijn. Ook het gevoel voor gevaar is nog onderontwikkeld. Dat besef komt pas later. Dit gedrag levert onvermijdelijk onschuldige slachtoffers op. Dat is mijn voornaamste bezwaar.

[ Voor 37% gewijzigd door Bart2005 op 18-12-2016 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 19:45
Heb zelf een Kymco gehad die op de teller met wind mee 70 reed. Dat was voor buiten de bebouwde kom. Werd er nerveus van als er in de stad een auto tegen m'n kentekenplaat duwde omdat ik maar 45 km/u reed. Waarom ze brommers niet gewoon overal van het fietspad halen en ze dan 50 km/u laten rijden is me niet duidelijk. En dat switchen tussen fietspad en rijbaan werd ik ook beu en omdat ik toch een motorrijbewijs heb werd de Kymco ingewisseld voor een Vespa 300 CC. Net zo makkelijk als de Kymco uit de schuur te halen maar het rijdt vele malen ontspannender (en véél lekkerder).

Dat mensen een bromscooter opvoeren snap ik, de wetgever is er deels zelf verantwoordelijk voor doordat je ongelijke snelheden op dezelfde weg plaatst. Snorscooters die opgevoerd worden is voor mij echter een no-go. Als ik met mijn bedrijfsauto naar kantoor rij kom ik er regelmatig een tegen die ongeveer 60 km/u rijdt, dan ben je voor mij echt volstrekt gestoord bezig. Ben zelf een keer met mijn bolleke op het asfalt terecht gekomen doordat een automobilist te laat remde en dat was met 30 km/u. Was toch blij dat ik een helm op had.

Nog wat ouwe lullen praat:
Kan me herinneren dat klasgenoten van mij vroeger hier de grens overstaken en daar hun brommer haalden. Zo'n Honda MTX en MBX gingen standaard harder dan de MT en MB. Ze dachten er mee weg te komen omdat ze op een niet-opgevoerde brommer reden maar de politie trapte daar dus mooi niet in :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lekker Ventje op 18-12-2016 12:38 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:35:
[...]
Dat denk ik wel al is dat heels niet zeker.... Maar dan niet met zo'n opgevoerde damesfiets.
Waarom doe je nou een uithaal naar mij dan? Ga alsjeblieft weg als je het niet kan hebben dat ik iets doe wat jou niet aanstaat. Overigens zijn die puch/tomos frames net zo stevig en misschien wel steviger dan scooter frames aangezien die ook maar uit een paar buizen bestaat...

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:42:
[...]

Waarom doe je nou een uithaal naar mij dan? Ga alsjeblieft weg als je het niet kan hebben dat ik iets doe wat jou niet aanstaat. Overigens zijn die puch/tomos frames net zo stevig en misschien wel steviger dan scooter frames aangezien die ook maar uit een paar buizen bestaat...
Dat van die Puch frames is niet waar. Met enige kracht vouw je zo'n frame gewoon dubbel. Dit is zo omdat de noodzaak niet bestaat om het heel sterk te maken. Zie ook de post van Metro2002 van 12:17.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart2005 op 18-12-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Bart2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:45:
[...]

Dat van die Puch frames is niet waar. Met enige kracht vouw je zo'n frame gewoon dubbel. Dit is zo omdat de noodzaak niet bestaat om het heel sterk te maken.
Haha, als jij een puchframe in elkaar kan vouwen ben je wel een flinke kerel of niet? Ik zou graag een video zien _/-\o_

Hi !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Overdrijven is ook een vak :P In de jaren 70/80/90 was denk ik 90% van de brommers van 16-jarigen opgevoerd :P Het gros leeft volgens mij nog gewoon!

Met een Puch frame kan je best prima wat harder rijden. De standaard voorvork is gewoon erg gammel, zet er een EBR vork in, en monteer een setje fatsoenlijke achterschokbrekers (niet ophogen!) en het rijdt allemaal een stuk beter.

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 18-12-2016 12:51 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Niet online

digifun

WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:22:
[...]

Ik had ergens gelezen dat gietijzeren cilinders langer ingereden moeten worden.. Achja, ik kijk gewoon wat een leuk cilindertje is voor een klein bedrag, bij puch brommertjes genoeg keuze :).

En een electrische-fiets rijbewijs want daar vallen ook veel slachtoffers mee.... Regels regels regels...
Dat inrijden stelt niet meer zo veel voor. Die cilinderkits zijn veel nauwkeuriger geworden dan vroeger, als je de eerste paar kilometer maar voorzichtig doet. Het is ook allemaal tientjeswerk , als een kit je niet bevalt dan zet je er gewoon een andere onder.

E-bikes die zijn echt een ramp op de weg. Er wordt op gereden als een fiets maar de snelheid ligt veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Voordeel van gietijzer is, dat als je een warmloper/vastloper krijgt, je de cilinder gewoon goedkoop opnieuw kan laten honen, of eventueel opboren (mocht de boel echt verkloot zijn).
Aluminium cilinders hebben bijna altijd een chroom- of nicasil cilinderwand, als dat stuk loopt, kan je de boel niet honen of opboren (nouja, het kan wel, maar dan moet er ook een nieuwe wand in, een nieuwe cilinder kopen is dan goedkoper).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
Waarschijnlijk bij een vastgelopen cilinder is het sneller/ goedkoper om gewoon een nieuwe te kopen, aangezien dat ook geen drol kost. Ik denk dat ik dan binnenkort de dmp ga kopen. Aangezien die meer poorten heeft dan de airsal en goedkoper dan de metrakit is.

Hi !!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:15

KrazyJay

Wel ik denk dat het punt is, dat opvoeren vaak gezien wordt als racen door woonwijken, luide uitlaten, en helmen half op het hoofd. En daar kan m.i. niet hard genoeg tegen opge(t)reden :+ worden. Ik heb ook scooter gereden. Toen ik 16 was een Piaggio Typhoon die zo slecht afgesteld was dat hij tot de 35 traag als modder was, maar daarna wel in één keer doorschoot naar de 85, en dat terwijl de voorvork lek was en dus constant ingeveerd was. Lachen man. Tot dat je tien/twintig jaar verder bent, en je je afstammelingen persoonlijk dubbel zou vouwen als ze ook maar zoiets in hun hoofd haalden. Ik kan wel bevestigen dat ik op dat moment een ander inzicht had dan nu. Een inzicht waarmee je op dat moment niet beseft dat je irrationeel bezig bent. Kijk, opvoeren om wel 52 km/h op de GPS te halen, en een wat nettere motorloop te hebben, prima. Want op dat vlak loopt de wetgeving achter. Wel op de weg, maar tegelijkertijd een punt van frustratie voor het andere verkeer dat niet door kan rijden. Maar andere luidruchtige uitlaten, scooters die 80 rijden, nee. Daar moeten mensen en de besturende pubers (dat is toch het grootste aandeel) tegen beschermd worden. Je zou door je gebrek aan inzicht maar een klein kind doodrijden in een woonwijk. Wel zou ik liever zien, dat met een AM en een klein examen op je 18e of met een B-rijbewijs samen men tot 125cc zou mogen rijden, mits ze nooit gepakt zijn op op zware overtredingen zoals extreem opvoeren of zware ongevallen veroorzaken. Dat geeft de jeugd perspectief en zou ze misschien stimuleren netter te rijden tot hun 18e. En wil je tot die tijd toch grotere cilinders of andere zaakjes aanpassen, dan eerst je kenteken laten schrappen en op priveterreinen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:36:

Nog wat ouwe lullen praat:
Kan me herinneren dat klasgenoten van mij vroeger hier de grens overstaken en daar hun brommer haalden. Zo'n Honda MTX en MBX gingen standaard harder dan de MT en MB. Ze dachten er mee weg te komen omdat ze op een niet-opgevoerde brommer reden maar de politie trapte daar dus mooi niet in :)
Mijn MTX kwam uit Antwerpen, was voordeliger ( scheelde 400guldens ) en had een 80cc blok
Aangezien we in een grensdorp woonden, waren ze natuurlijk ook bekend.
Binnen 3 weken op de rollerbank, en een waarschuwing + verwijsbriefje voor de lokale fietsenmaker.
Er moest een begrenzer in, en ik moest hem komen laten inspecteren, op dreiging van 350,- boete.

De fietsenmaker was onze 'vriend' 50 tientjes guldens inbouw, en een extra optie om de boel weer uit te zetten natuurlijk :P
4 jaar op gereden 0,- boete's, en 0 ongevallen.

Apparaat verkocht, en de nieuwe eigenaar had hem binnen 5 maanden hélemaal aan gort gereden :(

Nu zo'n chinascooter in de schuur, die vaker "stil" staat, dan rijdt, wat een rommel is/was dat ...
* FreshMaker zou zo weer een MT( X ) terugnemen ;)
KrazyJay schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:11:
Wel zou ik liever zien, dat met een AM en een klein examen op je 18e of met een B-rijbewijs samen men tot 125cc zou mogen rijden, mits ze nooit gepakt zijn op op zware overtredingen zoals extreem opvoeren of zware ongevallen veroorzaken. Dat geeft de jeugd perspectief en zou ze misschien stimuleren netter te rijden tot hun 18e.
De jeugd mag nu op zijn 17e voor het B rijberwijs, waarom die wet niet uitbreiden en lichte motoren er bij ?
tot inderdaad 100/125CC klasse, met puntenrijbewijs

Mijn oudste is nu 15, wil wel een brommer/scooter, maar snap ook dat hij dan een jaar later zijn B rijbeijs mag gaan doorlopen.
Links of rechtsom, het is imho zonde van het spaargeld, om nog een dure scooter+rbw te moeten halen, als je nog geen 2 jaar later datzelfde rijbewijs 'gratis' erbij krijgt.

Ik heb hem aangeraden om zijn spaargeld te laten staan, en bij het rijbewijs te lappen tegen die tijd

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 18-12-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemJWZ
FreshMaker schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:42:
[...]

De fietsenmaker was onze 'vriend' 50 tientjes inbouw, en een extra optie om de boel weer uit te zetten natuurlijk :P
500 voor een begrenzer is wel veel _/-\o_

Hi !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WillemJWZ schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:49:
[...]

500 voor een begrenzer is wel veel _/-\o_
Ach nee joh, in die tijd .... peanuts ;)

/toch aangepast :)
Pagina: 1 ... 22 ... 46 Laatste