[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
hvangent schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:03:
[...]

Dit lijkt me een beetje een raar verhaal. Waarom zou je in een LCD tv een andere (betere ?) tuner stoppen ? Je gebruikt immers hetzelfde (analoge !!!) signaal !
hij bedoelt niet de tuner maar het paneel. Sharp had tv's met PAL panelen ipv HD ready/full HD panelen. Hierdoor zag het sd materiaal er scherper uit omdat er niet gescaled hoefde te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:51

Asteroid9

General Failure

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:14:
[...]

En ik werk niet voor Panasonic en ook niet in Breda. Overigens moet je nu naar Hengelo rijden om de goedkoopste te kopen of Lisse. Laat Breda links liggen :) .
Welke zaak in Lisse bedoel je dan? Laat ik nou een Panasonic willen gaan halen en in Lisse werken... O-)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Ik was gisteren weer even kijken in de MediaMarkt Utrecht. Hebben ze een mooie wand met allemaal Pioneer schermen, en de 37PV60 en 42PV60 zien er ECHT mooi uit vind ik! Vlak daarbij is een wand met allemaal Sony LCD schermen. Met het vertoonde HD beeld zien die er ook best mooi uit, hoewel ik het beeld te 'hard' vond. Te hoog contrast voor mijn gevoel.

Wat betreft het verschil tussen LCD en Plasma vind ik vooral bij LCD dat SD signaal er niet uit ziet. Heb nog geen enkele LCD TV gezien die SD-TV met acceptabel beeld kan weergeven. Maar ook DVD beeld vind ik nog steeds niet echt mooi op een LCD scherm. En dat is inherent aan de techniek van LCD: een lamp achter een raster voluit laten branden en dan dat raster met kleine luikjes dicht maken als je zwart wilt hebben. 8)7

Overigens vond ik Plasma schermen een paar jaar geleden ook nog erg lelijk beeld geven, maar de recente HD-ready Plasma schermen vind ik zowaar eindelijk wel mooi beeld geven. Als m'n huidige CRT TV kapot zou gaan, dan zou ik zeker weten voor een mooi Plasma scherm gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asteroid9 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 10:29:
[...]Welke zaak in Lisse bedoel je dan? Laat ik nou een Panasonic willen gaan halen en in Lisse werken... O-)
..ik gok op Goedkopen.nl of de Bobshop.nl....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:13:
[...]
..ik gok op Goedkopen.nl of de Bobshop.nl....
goedkopen.nl : 875 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten mijn eisen mbt pixelmapping overboord te zetten. Ondanks dat ik zwartwaardesze bij beide technieken niet zaligmakend vind wil ik toch waarschijnlijk een plasma neerzetten. Puur en alleen omdat de Panasonic TH-37PV45EH zo ongeloofelijk goedkoop is.

Maar nu komt het; heeft iemand ervaring met aansluiten van deze op een PC? Hoe vreet hij beeld over VGA en hoe over HDMI? Uit ervaring weet ik dat de output van mn vga uitgang niet echt geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:19:
Ik heb besloten mijn eisen mbt pixelmapping overboord te zetten. Ondanks dat ik zwartwaardesze bij beide technieken niet zaligmakend vind wil ik toch waarschijnlijk een plasma neerzetten. Puur en alleen omdat de Panasonic TH-37PV45EH zo ongeloofelijk goedkoop is.

Maar nu komt het; heeft iemand ervaring met aansluiten van deze op een PC? Hoe vreet hij beeld over VGA en hoe over HDMI? Uit ervaring weet ik dat de output van mn vga uitgang niet echt geweldig is.
Ik had van het weekend even mijn MacBook erop aangesloten via VGA en dat ging prima. Ik heb wat HD filmpjes bekeken en dat was amazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:22:
[...]

Ik had van het weekend even mijn MacBook erop aangesloten via VGA en dat ging prima. Ik heb wat HD filmpjes bekeken en dat was amazing.
Ok, op vga of hdmi?

En hoe zat het met de AR? welke resolutie stuurde je macbook uit? Corrigeerde je AR in het afspeelprogramma? Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:44:
[...]

Ok, op vga of hdmi?

En hoe zat het met de AR? welke resolutie stuurde je macbook uit? Corrigeerde je AR in het afspeelprogramma? Zo ja, hoe?
via VGA. Ik geloof dat ie wel op 60 hz moest want met 75 hz of zo gaf die allemaal vage strepen. Ik weet voor de rest niet veel van die resoluties: ik koos gewoon de hoogste. Het beeld was wel 2 cm naar links geschoven. Ik weet niet of dat in VGA mode ook verschuifbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:27
Hallo,

Ik heb met veel aandacht deze topic gelezen en heb uiteindelijk gekozen om een panasonic TH-42PV60 aan te schaffen. Nu vertelt men mij echter dat deze niet meer leverbaar zijn(?). Er zou een nieuw model op de markt komen, namelijk de TH-42PV70E. Kan iemand mij zeggen of dit toestel dezelfde (of betere) eigenschappen heeft en ook evenveel mogelijkheden heeft? Ik zou graag ook weten of het prijsverschil groot zal zijn omdat ik anders wacht met aankopen tot dit nieuwe model uit is. De verkoper kon/wou mij niks meer vertellen, maar ik weet de TH-42PV60EH wel nog ergens anders staan voor een redelijke prijs (+- 1300 euro)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat de PV45 tegenwoordig identiek is aan de PV60? Ben ik al een paar keer tegengekomen op internet. En Panasonic bevestigd volgens iemand op kieskeurig ook dat de specs precies hetzelfde zijn. (eerst was er verschil in contrast & grijswaardes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:47:
Ik geloof dat de PV45 tegenwoordig identiek is aan de PV60? Ben ik al een paar keer tegengekomen op internet. En Panasonic bevestigd volgens iemand op kieskeurig ook dat de specs precies hetzelfde zijn. (eerst was er verschil in contrast & grijswaardes)
Ik weet niet zeker of ze wel indentiek zijn, aangezien onderstaande zaken nog wel eens als verschil worden genoemd :
2072 grijswaarden ipv 3096
geen V-real processing chip
contrast 8000:1 ipv 10000:1
Ekfad schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:39:
Nu vertelt men mij echter dat deze niet meer leverbaar zijn(?). Er zou een nieuw model op de markt komen, namelijk de TH-42PV70E.
...de nieuwe modellen kan je hier bewonderen: [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic (..en er is geen V70 voor zover ik weet in de nieuwe line-up, wel een PX70 en een V71 serie...)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:24:
[...]
Ik weet niet zeker of ze wel indentiek zijn, aangezien onderstaande zaken nog wel eens als verschil worden genoemd :
2072 grijswaarden ipv 3096
geen V-real processing chip
contrast 8000:1 ipv 10000:1

[...]
...de nieuwe modellen kan je hier bewonderen: [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic (..en er is geen V70 voor zover ik weet in de nieuwe line-up, wel een V71 serie...)
Dat zeg ik toch ook ;).

Maar ik las dit op kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm
quote: kieskeurig
26-02-2007
joop2005: Panasonic in Den Bosch heeft mij per email verzekerd dat de PV45 exact dezelfde is als de PV60.
Het is een nieuw goedkoper actiemodel van Panasonic. Dus de contrastwaarde is 10.000:1 en er zit wel een V-real processing chip in en 3096 grijswaarden. Mocht het toch anders zijn dan hangt Panasonic ook maar een lulverhaal op en zal ik behoorlijk teleurgesteld zijn. Op hun website is de specificatie van de PV45 ook geheel identiek aan die van de PV60. Ik heb het toestel PV45 besteld en krijg hem deze week binnen. Ik hoop nu maar dat Panasonic mij eerlijke informatie verstrekt heeft.!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... deels, je mist de V-real in je verschillen. En het is wel prettig om voor volledigheid de details van de (mogelijke/vermeende) verschillen even voor de andere lezers op een rijtje te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:00:
[...]
... deels, je mist de V-real in je verschillen. En het is wel prettig om voor volledigheid de details van de (mogelijke/vermeende) verschillen even voor de andere lezers op een rijtje te hebben ;)
Ik ga vanmiddag even de stad in op zoek naar deze tv, kijken wat de handleiding zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:02:
[...]kijken wat de handleiding zegt :)
De duitse site van Panasonic geeft wel de eerder genoemde verschillen aan met de PV60 :?
http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-37PV45EH@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:08:
[...]
De duitse site van Panasonic geeft wel de eerder genoemde verschillen aan met de PV60 :?
http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-37PV45EH@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop=
Vaag :S. Nou, ik duik zo de stad in. Even kijken of ik duidelijkheid krijg.

Maar; Unverbindliche Preisempfehlung: 1.899,00 EURO

Wel verouderde informatie, de adviesprijs ligt toch niet meer zo hoog :X

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
...de nieuwe modellen kan je hier bewonderen: [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic (..en er is geen V70 voor zover ik weet in de nieuwe line-up, wel een PX70 en een V71 serie...)
Het is wel degelijk dit serienummer dat ik heb gekregen van de verkoper. Ik heb het al ingegeven in google en nergens iets over gevonden. Dan maar even panasonic gebeld en die kenden wel het toestel maar konden niets vrijgeven omdat het nog niet op de markt is.

Even jullie ander thread checken.

Hoe zit het trouwens met die paarse slangen toestanden.

Jaja, je leest wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik ben van plan om mij een Pioneer plasma aan te schaffen, maar eerst wilde ik eens checken of er geen grote updates gepland staan voor in het eerste halfjaar. Iemand met wat info hieromtrent, of is er nog niets uitgelekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Tijdje terug ben ik ook op zoek gegaan na een platte TV. Toen ik in de diverse winkels ging kijken, viel me op dat plasma er mooier uitziet dan LCD. Of het nu over SD of HD materiaal gaat.

Vervolgens heb ik dit forum gelezen en ben ik ook op zoek gegaan na een (goedkope) TH-37PV45.
Inmiddels heb ik een nederlands model aangeschaft.

In de gebruiksaanwijzing van het toestel staat bij de Specificaties:
Contrastverhouding 10000:1
Aantal pixels 3072

Lijkt me dus geen vergissing. Kwaliteit is perfect van het beeld.
Audio gaat wel, maar klinkt (zoals bij alle platte toestellen) niet bijzonder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij was een TV gewoon een TV, en qua specificaties was ik ook niet helemaal mee.
'k Heb dit topic eens in grote lijnen gelezen, en 'k ben weer mee.

Momenteel ben ik op zoek naar een TV, en 't maakt niet uit of het een LCD of een Plasma is, 't moet gewoon een goed toestel zijn.
Mijn favoriet merk is Samsung voor het design, maar ik sta open voor elk merk dat mij hier aanbevolen wordt.

Mijn vraag dus nogmaals: Welk(e) toestel(len) kunnen jullie mij aanraden?

De gewenste prijsklasse is ongeveer 1.500 euro, maar dit mag lichtjes overschreden worden.
Minder mag natuurlijk ook altijd.

Er is ook geen haast bij. Als jullie zeggen dat er binnen een maand een nieuw toestel uitkomt, waarvan de verwachtingen hoog liggen, dan is dit ook goed. :)

Wie kan mij alvast op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:18:TH-37PV45.
[...]
Aantal pixels 3072
Das dan helemaal mooi. En maakt het toestel het aanschaffen imo meer dan waard. Ben alleen dan nog benieuwd of de V-real engine er ook in zit. Dat zou dan een mogelijk verschil zijn met de PV60 serie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:18:
Aantal pixels 3072

Audio gaat wel, maar klinkt (zoals bij alle platte toestellen) niet bijzonder goed.
Ik denk dat ze 3072 grijswaarden ipv pixels bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Dit is een discussietopic over Plasma Vs LCD, niet een "is dit een goeie tv?" topic

[ Voor 93% gewijzigd door JvS op 04-03-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:18:
Hoi,

Tijdje terug ben ik ook op zoek gegaan na een platte TV. Toen ik in de diverse winkels ging kijken, viel me op dat plasma er mooier uitziet dan LCD. Of het nu over SD of HD materiaal gaat.

Vervolgens heb ik dit forum gelezen en ben ik ook op zoek gegaan na een (goedkope) TH-37PV45.
Inmiddels heb ik een nederlands model aangeschaft.

Aantal pixels 3072

Ik geloof dat de eerste series 45 een grijs frame hadden. Toen die op waren hebben ze de 60 serie met de V Engine, 10:000-1 en 3072 grijswaarden die ze over hadden gewoon als 45 verkocht. Het is dus de V60. Ongelooflijk maar waar. Voor 866 euro een plasma van 94 centimeter met 720p. Je zou denken dat er iemand in Japan bij de bestelling niet 100.000 schermen had besteld maar 10.000.000 of zo en dat ze daarom het overschot dumpen ;) . Beeldkwaliteit van deze plasma doet niet onder dan een Pioneer van 1.800 euro. Ok, die is dan 13 centimeter groter maar dat is het verschil echt niet waard. Liever 2 hiervan (een voor de slaapkamer/een voor de woonkamer) dan zo een dure van 1.800 euro.
Ik las een vlaams Hifi/Video blad en de testwinnaar voor LCD TV's van 30-40 inches was de Panasonic LCD TV. En wat stond erbij? Deze LCD is goed maar komt niet in de buurt van de Panasonic Plasmas. Dat zegt me voldoende over de discussie Plasma of LCD? Met dit scherm van 866 euro hoef je dus niet verder te kijken dunkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Dit bericht ook geplaatst op Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic;)

Kan iemand mij vertellen of er bij de nieuwe panaplasma's nog steeds sprake is van een voor de plasmaplaat geplaatste glasplaat (op zo'n 10mm?). Pioneers zijn de enige plasma's die dit niet hebben. Door deze dubbele glasplaat zie je bij het kijken onder een (kleine) hoek verdubbeling van het beeld ontstaan. Als je het weet is het vrij hinderlijk, bij ondertitels maar ook andere contrastrijke beelden.

ik ga dus maar voor een pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08
LG heeft bij plasma's ook al de glasplaat vervangen door soort kunstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:38
Oke, om onduidelijkheden van mijn kant te voorkomen. Is het absoluut zeker dat de TH-37PV45EH gelijk is aan de TH-37PV60 verder? Zo ja, dan ga ik er vandaag nog 1 bestellen. Weet iemand dit al uit eigen ervaring?

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodemannetje schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:20:
Oke, om onduidelijkheden van mijn kant te voorkomen. Is het absoluut zeker dat de TH-37PV45EH gelijk is aan de TH-37PV60 verder? Zo ja, dan ga ik er vandaag nog 1 bestellen. Weet iemand dit al uit eigen ervaring?
Sinds 2 weken heb ik me verdiept in de wereld van Plasma/LCD TV`s , uiteindelijk ben ik op de Panasonic schermen gevallen. De PV45 is qua beeld niet slechter/beter als PV60, enige verschil dat mij opviel was dat de PV60 een zwarte rand had en een diamant voet. Dat uiterlijk was effe stukken beter als de PV45 waardoor ik toch voor de PV60 ben gegaan, uit eigen ervaring en navragen vond ik het beeld even goed!

Nu het scherm thuis staat ben ik er heel erg tevreden over! UPC Analoge TV ziet er heel erg goed uit.
Het enige wat me tegenvalt is dat het beeld af en toe beetje schokkerig is, bijvoorbeeld bij een uitrap tijdens voetbal of grote plaatjes die langzaam verschuiven. Text onderin loopt wel prima bij bv financiel nieuws RTL5.
Iemand een oplossing?
Ik dacht dat Plasma hier geen last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit topic door te hebben gelezen ben ik wel erg enthousiast geworden over de Panasonic TH-42PV60E.

Echter ben ik wel erg bang voor de hoge stroomkosten die een plasmascherm met zich mee brengt. Is dat bij deze plasma ook het geval? En aan hoeveel extra kosten moet je dan denken op maandbasis bij normaal tv-gebruik? 3-4 uur per dag. Scheelt dat echt veel met een LCD-televisie?

Ik neem aan dat zowel de 37PV45 als de 42PV60 HD-ready zijn?
Is de bevestiging aan de muur goed te doen ondanks de bijna 40 kilo? Hoe hebben jullie dat gedaan?

Thanks in advance..

Edit:
Op mijn eerste vraag inmiddels antwoord:
KLIK.
Alhoewel ze daar ook stellen dat het variabel is. Ik vraag me dan af of dit een gemiddeld verbruik is..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net één gekocht bij de Media Markt... /me happy!
Prijs overigens: €960,- incl. hdmi-kabel van 3mtr :)

Had ik er welvoor over om em bij mij in de buurt te kopen en bij een winkel waar ik altijd persoonlijk verhaal kan halen bij gebreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:27:
Net één gekocht bij de Media Markt... /me happy!
Prijs overigens: €960,- incl. hdmi-kabel van 3mtr :)

Had ik er welvoor over om em bij mij in de buurt te kopen en bij een winkel waar ik altijd persoonlijk verhaal kan halen bij gebreken!
koopje voor in een winkel. betere serviceverlening als er shit is. heb je de PV60 of 45?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 45. Klopt het dat die nieuwer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:59:
Mag ik vragen waarom je toch voor de Plasma hebt gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hetzelfde model. Ze hebben altijd al de V60 ook als V45 verkocht. Prima plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de PV71 nergens te verkrijgen dan? Ik hoor hier bijzonder weinig mensen de PV71 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58

The Legend

*Plop*

Die is nog niet eens officieel door Panasonic gepresenteerd 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 07:35:
Die is nog niet eens officieel door Panasonic gepresenteerd 8)7
...vanaf de CeBit komt er meer info en vermoedelijk (hopenlijk) snelle introductie van de diverse verse modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeeMoney schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:01:
[...]
Mag ik vragen waarom je toch voor de Plasma hebt gekozen?
Omdat ik tot nu toe nog steeds niet overtuigd ben van de kwaliteiten van LCD-schermen. Vooral met normaal kabelsignaal (analoog) vind ik het tijdens voetbalwedstrijden bijvoorbeeld niet om aan te zien.

Ik hoop dat plasma niet schrikbarend veel stroom gebruikt, maar dat zal wel meevallen. Een beetje milieubewust mee om gaan.
Ik weet wel dat het scherm echt heel scherp is. In de winkel ook met analoog signaal gekeken en zag er gewoon supergoed uit. Hartstikke scherpe ondertiteling en snel bewegende beelden haarscherp. Zelfs van dichtbij.

Kan niet wachten om em op te halen. Moet nog even mijn geld oversluizen van spaar- naar bankrekening..dus vanavond ophalen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
Hiep hoi de 37PV45 gekocht! WAT EEN BEELD!! echt vet. Voor ieder een aanrader. volgens de gebruiksaanwijzing 10:000:1 en 3072 zwart waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:48:
[...]
Ik hoop dat plasma niet schrikbarend veel stroom gebruikt, maar dat zal wel meevallen. Een beetje milieubewust mee om gaan.
In tegenstelling tot wat de LCD maffia iedereen wil laten geloven verbruikt een plasma niet meer stroom dan een LCD bij gelijke grootte. Een LCD van 1 meter verbruikt iets van 150-180 Watt CONTINU en een plasma (panasonic) van 1 meter verbruikt 230 Watt MAXIMAAL. Dat is een piekbelasting en op mimimummomenten ligt het verbruik op minder dan 100 Watt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 00:15
Ik twijfel ook nog steeds wat ik ga kopen.
Ik weet dat plasma beter is met sd beelden.
Maar hoe zit het nu met hd beelden is LCD dan scherper of zie je geen verschil.

Als ik een plasma koop dan wordt een HD ready model maar als ik voor LCD ga kan ik ook voor fullHD gaan. Zie je dit verschil terug als ik bijv. een Bluray dvd ga bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat je dat doet kijk eerst nog in een winkel van (enigzins) opzij naar de dubbele spiegeling in de plasma schermen van panasonic en neem dan pas een besluit. Een pioneer scherm vind ik rustiger.

(heb zelf ook een panasonic plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:53:
Voor dat je dat doet kijk eerst nog in een winkel van (enigzins) opzij naar de dubbele spiegeling in de plasma schermen van panasonic en neem dan pas een besluit. Een pioneer scherm vind ik rustiger.

(heb zelf ook een panasonic plasma)
Als je op normale afstand zit zie je dit niet. Alleen als je met je neus erop gaat zitten.
robert22nh schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:59:
Ik twijfel ook nog steeds wat ik ga kopen.
Ik weet dat plasma beter is met sd beelden.
Maar hoe zit het nu met hd beelden is LCD dan scherper of zie je geen verschil.

Als ik een plasma koop dan wordt een HD ready model maar als ik voor LCD ga kan ik ook voor fullHD gaan. Zie je dit verschil terug als ik bijv. een Bluray dvd ga bekijken.
In een land waarin pas per 1 maart 2007 nog een minderheid van de zenders in breedbeeld uitzendt zal het nog minstens 10 jaar duren voordat 50% van de uitzendingen in HD plaats vindt. Laat je niet misleiden door de HD maffia. Er wordt in Nederland op RTL4, RTL5, SBS6. RTL7, Veronica en AT5 nog steeds in SD 4:3 uitgezonden. Laat SD dus zeker meewegen in je keuze. SD is CRAP op een LCD. Alleen Full HD ziet er goed uit op een LCD. Zwart is nog steeds grijs op een LCD. Ook op een HD LCD! SD ziet er goed uit op een goede plasma (pioneer, panasonic, fujitsu) en HD ziet er excellent uit op een plasma. Succes met de keuze.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:08:
[...]

In tegenstelling tot wat de LCD maffia iedereen wil laten geloven verbruikt een plasma niet meer stroom dan een LCD bij gelijke grootte. Een LCD van 1 meter verbruikt iets van 150-180 Watt CONTINU en een plasma (panasonic) van 1 meter verbruikt 230 Watt MAXIMAAL. Dat is een piekbelasting en op mimimummomenten ligt het verbruik op minder dan 100 Watt.
Die van mij verbruikt wel 295 watt maximaal. 230 watt voor een plasma vind ik aan de lage kant als piek.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hij staat mooi hoor.
In mijn nieuwe huis ga ik em ophangen, maar staat nu nog in mijn slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/my.php?image=image023pc8.jpg
Heb er gisteren ook component kabels bij gekocht van Oehlbach en daarmee mijn Pioneer 530H DVD-recorder aangesloten op de tv (de 37PV45 dus), maar ik vind de kwaliteit niet echt mooier. Sterker nog ik zie geen verschil tussen met component of scart aansluiten. Het is allebei mooi.
Hebben meer mensen dit?

Misschien komt het omdat ik alleen nog maar gekopieerde DVD's heb geprobeerd...maar zal vanavond eens een vergelijking doen.

Supermakkelijke installatie trouwens > Land ingeven en klaar. Enige irritante is dat ie een DVD rescaled naar full-screen terwijl ie dan de meeste uittrekt en dan zijn ze een stuk minder mooi. Dan heb ik liever 2 zwarte balken. Hoe kun je dat instellen dat ie dat niet automatisch doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik wil dus over een maand of wat een mooie breedbeeld kopen, met een HTPC er aan. Deze gaat vooral HD-Divx en DVD afspelen.

Maar ja, na alles doorgelezen te hebben kom ik uit op: LCD niet voor SD-bronnen, geen goede zwartwaarden maar wel True HD en goedkoper voor de grote maten.

Plasma heeft betere kleuren en zwarten, maar kan soms last hebben van inbranden, is duurder voor grote maten en heeft over het algemeen een lagere resolutie. (HD Ready)

Gek word ik er van!!!

Waarom maken ze niet gewoon even een 46" 1920x1080p plasma schermpje van €2500, dan was iedereen blij geweest en was de keuze niet zo moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:15:
[...]
Die van mij verbruikt wel 295 watt maximaal. 230 watt voor een plasma vind ik aan de lage kant als piek.
Sterker nog. Mijn plasma verbruikt volgens de specs maximaal 185 Watt. Het is een 37 inch Panasonic plasma monitor, zonder tuner.
Crew One schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:34:
Ik wil dus over een maand of wat een mooie breedbeeld kopen, met een HTPC er aan. Deze gaat vooral HD-Divx en DVD afspelen.

Maar ja, na alles doorgelezen te hebben kom ik uit op: LCD niet voor SD-bronnen, geen goede zwartwaarden maar wel True HD en goedkoper voor de grote maten.

Plasma heeft betere kleuren en zwarten, maar kan soms last hebben van inbranden, is duurder voor grote maten en heeft over het algemeen een lagere resolutie. (HD Ready)

Gek word ik er van!!!

Waarom maken ze niet gewoon even een 46" 1920x1080p plasma schermpje van €2500, dan was iedereen blij geweest en was de keuze niet zo moeilijk!
Panasonic plasmas en de nieuwste generatie Pioneers zijn burnproof. Die kunnen niet meer inbranden bij normaal gebruik. Tenzij je het met opzet doet (PC een week lang zonder screensaver op een plaatje laten staan of zo).

Resolutie is echt maar een klein onderdeel van het geheel. Zwartwaarden, 3D en kleur zijn veel belangrijker voor het geheel. Zeker als je op 3-4 meter afstand zit. Alleen als je perse 100% true HD wil op een groot scherm en alleen maar 1080p content gaat bekijken dan is LCD het overwegen waard. Maar dan moet je niet naar de film 'se7en' erop kijken, want dat is een gitzwarte film met mooie donkere scenes. Op een LCD is het eerder een gitgrijze film.

Een 50 inch full HD van Pioneer kost wel even 9.000 euro _/-\o_
Ik denk dat Panasonic nog dit jaar voor 3.000 euro in de winkel met een 50 inch Full HD ligt. Je kunt nu al een Panasonic HD Ready 50 inch voor 1.800 kopen.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de beeldinstellingen van mijn plasma-tv erg laag gezet:
contrast: 40%
helderheid: 40%
zeg maar alle beeldinstellingen laag. beeld is even een stukkie minder mooi de eerste 200 uur, maar dat moest las ik.

Zijn er nog meer dingen die ik moet doen, of juist niet moet doen in de beginperiode van de TV?

BTW: Component of SCART > ik zie geen verschil. Maar wel een kabel van 50 euro vane en meter lang.
Iemand daar een mening over? Pioneer 530H DVD-recorder --> Panasonic 37PV45. Component naar component dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:53:
zeg maar alle beeldinstellingen laag. beeld is even een stukkie minder mooi de eerste 200 uur, maar dat moest las ik.

Zijn er nog meer dingen die ik moet doen, of juist niet moet doen in de beginperiode van de TV?

BTW: Component of SCART > ik zie geen verschil. Maar wel een kabel van 50 euro vane en meter lang.
Iemand daar een mening over? Pioneer 530H DVD-recorder --> Panasonic 37PV45. Component naar component dus.
Het verschil is niet heel erg groot maar zit hem juist in de details. Zet eens een film op met ondertitels aan. Ze hem op pauze als je net de ondertitels zie en switch dan van component naar scart. Dan zie je dat de component scherper is: kijk naar de letters in de ondertiteling. In de regel is component beter maar SCART kan ook al redelijk goed zijn. Ik heb overigens een 1 meter component kabel met audio aansluitingen van 11 euro en daar zie ik het verschil al duidelijk. Dure kabels zijn vaak niet nodig en helemaal niet voor HDMI signalen. Voor component geldt dat ie 75 ohm en goed afgeschermd moet zijn, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:21
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:53:

Als het goed is moet daar toch een flink verschil in zitten. Heb je de Pioneer wel op progressief gezet? Dat scheelt een jas!
Ik heb een Yamaha DVD-S657 dvdspeler component aangesloten op mijn 37" lcd LG, maar dit geeft een veel mooier plaatje dan via de (mooi vergulde) scart....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties.
Het zal hem vast in de details zitten.

Ik denk dat ik die dure kabel om ruil, omdat ik sowieso een langere moet hebben dan 1mtr. Nu red ik het wel maar zometeen niet meer.

http://www.allekabels.nl/na/0/424/Component-Video-Kabel.html

Is dit goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 13:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Vulcan750 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:41:
[...]

Ik heb een Yamaha DVD-S657 dvdspeler component aangesloten op mijn 37" lcd LG, maar dit geeft een veel mooier plaatje dan via de (mooi vergulde) scart....
Is dat niet omdat je via component Progressive Scan kunt gebruiken, en via scart niet?
Ik heb overigens de DVD-S557, daar kun je kiezen hoe je je output wilt: YUV of RGB. Als je voor RGB kiest dan is de scart stukken beter dan als je YUV kiest. Voor composiet heb je volgens mij vaker YUV nodig om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Is dat niet omdat je via component Progressive Scan kunt gebruiken, en via scart niet?
Ik heb overigens de DVD-S557, daar kun je kiezen hoe je je output wilt: YUV of RGB. Als je voor RGB kiest dan is de scart stukken beter dan als je YUV kiest. Voor composiet heb je volgens mij vaker YUV nodig om het werkend te krijgen.
Je kan ook progressive over scart doen. interlaced pal = 50 fps. Dus als je dezelfde even/on-even frames pakt haal je 25fps progressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Misschien een idee om het grote panasonic TH-37pv45 topic te startren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 14:20:
go your gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 11:39: Er zou een nieuw model op de markt komen, namelijk de TH-42PV70E. Alvast bedankt
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:24:
[...]
(...en er is geen V70 voor zover ik weet in de nieuwe line-up, wel een PX70 en een V71 serie...)
...herstel ;) ... er is vers aangekondigd een PV70/700 serie ! Dus toch... zie http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ en het Panasonic topic uiteraard [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee! een kwaliteitsplasma voor zo een lage prijs verdient haar eigen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er bestaat al [Plasma]Panasonic 37pv45 geen 720p over Vga? ....ervaringen van dit toestel kunnen volgens mij best daar bij, toch mod ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:24:
[...]

Sterker nog. Mijn plasma verbruikt volgens de specs maximaal 185 Watt. Het is een 37 inch Panasonic plasma monitor, zonder tuner.
37" is idd geen 42". Het verschil ligt dus ook in de grootte. Ik dacht dat je 107cm LCD's en plasma's bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Hmm, nog steeds twijfel ik tussen plasma en LCD. De voor- en nadelen zijn me ondertussen bekend, maar ik weet het toch nog niet helemaal. Ik kijk TV via de satelliet, wil DVD (en in de toekomst blueray/hd-dvd) kijken en wil er een console (PS3 en Xbox360) op aansluiten. Beeldformaat moet zo rond de 37"zijn. Damn, moeilijke keuze :P Van het weekend bij de MM maar weer eens schermpjes kijken. En ja, ik weet dat de omstandigheden daar niet altijd optimaal zijn ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 19:47:
[...]
37" is idd geen 42". Het verschil ligt dus ook in de grootte. Ik dacht dat je 107cm LCD's en plasma's bedoelde.
de 42 inch uitvoering van mijn model verbruikt 240 Watt als piekbelasting. Dus het kan wel, minder stroom verbruiken dan een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Laatst online: 12-09 23:21
CyBeRSPiN schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 12:53:
[...]

Ja, dat klopt! Alleen via component kan je Progressive Scan gebruiken, en niet over de scart!
Bij scart moet je voor het beste signaal RGB gebruiken. Maar het verschil tussen component@p en scart@rgb is dramatisch groot! Je krijgt meer scherpte en diepte in het beeld. Dit zal voor de S557 niet anders zijn!
@Koeitje: scart@progessive? Ik heb dit nog nooit gehoord of gezien! Op een Yamaha wil dit i.i.g. niet.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eind vorig jaar ook de keuze moeten maken tussen plasma en LCD.. Na heul..heul.. veel vergelijken en zoeken ben ik uitgekomen op een LG 50PX4R.. Ik wilde eerst een beamer in de woonkamer, maar vond dit niet praktisch ivm. nogal veel zon. In de zomerdagen blijft er dan maar weinig netto kijktijd over..

Ook LCD is wat gevoeliger voor omgevingslicht. Bij de plasmadiscounter heb ik destijds de knoop doorgehakt. Toen ik live het verschil zag tussen de 42" LCD en de 50" plasma, was ik al snel verkocht... Indbranden heb ik geen last van. Soms wil het nog wel eens wat langer nagloeien als er bv. een wit teken op een zwarte achtergrond is geweest, maar dat zie je alleen op een egaal zwart vlak en bij films heb je hier 0% last van.

Wat mooi is aan deze 50" is dat hij 720P aankan (1366*768). En op de 360 ziet dat er echt super uit!

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00148899.jpg

Ik ben er tot nu toe errug blij mee! Het enige minpuntje is wel dat mijn XBOX 360 na de fall-update via VGA geen beeld meer geeft.

Maar daar komt vanmiddag een monteur voor langs.. Ben benieuwd..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:02:
[...]

[...]
...herstel ;) ... er is vers aangekondigd een PV70/700 serie ! Dus toch... zie http://www.hdtvnieuws.nl/...uwe-plasma-hdtv-modellen/ en het Panasonic topic uiteraard [Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic
Op de belgische website staan de nieuwe toestellen (met specificaties) en ook een 42" FULL HD! Wat ik mij echter afvraag is of je op een afstand van 5m het verschil ziet tussen een 42" HD-ready die geen 1080p ondersteund en een 42" Full HD die wel 1080p ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ekfad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:03:
[...]

Op de belgische website staan de nieuwe toestellen (met specificaties) en ook een 42" FULL HD! Wat ik mij echter afvraag is of je op een afstand van 5m het verschil ziet tussen een 42" HD-ready die geen 1080p ondersteund en een 42" Full HD die wel 1080p ondersteund?
Wat leesvoer voor jou:

1080p zinloze resolutie voor plasma / LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:03:
[...]

Op 5 meter zie je zelfs het verschil niet tussen een goede SD plasma en een Full HD plasma. Vanaf een metertje of 1 a 2 zie je dat pas. Resolutie is maar een onderdeel en echt niet het belangrijkste. Resolutie en kwaliteit van de bron (sd video/hd video), dat is pas belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
@Ivan4You

Ik ben gestopt met lezen :) , twerd me allemaal te veel. Ik ben wel van plan om er een PS3 op aan te sluiten in de toekomst maar denk niet dat dan ook zo'n groot verschil zal maken. Of ben ik mis?

@davidgilmour

Ik ben sowieso van plan alles langs mijn receiver te laten lopen (die via hdmi naar de tv vertrekt) en het analoge tv-signaal wordt in april een digitaal signaal welke ook vie hdmi richting receiver en dan richting tv vertrekt.

@beiden

Nu ik dat allemaal gelezen heb vraag ik mij wel af of die panasonics geen vervorming van het beeld geven. De plasma die ik op het oog heb kent een resolutie van 1024x768. Als ik het goed begrijp is dit en aanpassing van de 4:3 standaard. Verlies ik dan een deel van het beeld of wordt het zo berekend door de interne processor dat het al dan niet uitgerokken wordt? Gewone tv moet er ook nog wat natuurlijk uit zien (geen rare gezichten zoals bij een vriend van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:55:

Nu ik dat allemaal gelezen heb vraag ik mij wel af of die panasonics geen vervorming van het beeld geven. De plasma die ik op het oog heb kent een resolutie van 1024x768. Als ik het goed begrijp is dit en aanpassing van de 4:3 standaard. Verlies ik dan een deel van het beeld of wordt het zo berekend door de interne processor dat het al dan niet uitgerokken wordt? Gewone tv moet er ook nog wat natuurlijk uit zien (geen rare gezichten zoals bij een vriend van mij)
1. Die 4:3 pixelverhouding zegt niet veel. Het is en blijft een HD Ready TV met alleen wat andere pixels. Er zijn ook HD TV's met 1024*1024 resolutie etc. Dus bekijk de TV in het echt en laat je ogen spreken.
2. 4:3 content ziet op elke breedbeeld onnatuurlijk uit. Dat ligt niet aan CRT/LCD/Plasma maar aan de natuurwetten. Als je een cirkel uitrekt is het geen cirkel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:21:
[...]

1. Die 4:3 pixelverhouding zegt niet veel. Het is en blijft een HD Ready TV met alleen wat andere pixels. Er zijn ook HD TV's met 1024*1024 resolutie etc. Dus bekijk de TV in het echt en laat je ogen spreken.
2. 4:3 content ziet op elke breedbeeld onnatuurlijk uit. Dat ligt niet aan CRT/LCD/Plasma maar aan de natuurwetten. Als je een cirkel uitrekt is het geen cirkel meer.
Mercikes,

Ok, ik heb mijn ogen al laten spreken, vond de pana in zijn prijsklasse beter dan de rest (ook t.o.v. lcd's vond ik dit beter). Nu dat ik mij geen zorgen hoef te maken over het verdwijnen van 'stukken' beeld ga ik hem op mijn gemak bestellen en hopen dat ie vroeger beschikbaar is dan ze mij verteld hebben (april). Vanaf ik hem thuis staan heb laat ik mijn mening hier horen. En die 4:3 uitzendingen bekijk ik dan wel met balkjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ekfad schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:40:
[...]

Mercikes,

Ok, ik heb mijn ogen al laten spreken, vond de pana in zijn prijsklasse beter dan de rest (ook t.o.v. lcd's vond ik dit beter). Nu dat ik mij geen zorgen hoef te maken over het verdwijnen van 'stukken' beeld ga ik hem op mijn gemak bestellen en hopen dat ie vroeger beschikbaar is dan ze mij verteld hebben (april). Vanaf ik hem thuis staan heb laat ik mijn mening hier horen. En die 4:3 uitzendingen bekijk ik dan wel met balkjes :)
Eigenlijk nog een vraagje hierover, hoe zit het met het downscalen van een 1080p bron? Gaat dit problemen opleveren met deze resolutie (1020x768)??? Verlies van pixels? andere ongemakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Mensen, ik zit in dubio ;). Ik had al bijna beslist een Philips Ceneos LCD scherm te kopen TOT ik in de Media Markt vandaag tegen de Panasonic Plasma's aanliep :P. Wat een geweldig beeld zeg, zo veel mooier als blokkerdeblok LCD. Daarbij is zwart gewoon echt zwart, waardoor de enige twee bezwaren die ik bij LCD had weggepoetst zijn. Ik zit echter met 1 ding, de grootte van die dingen. Ik heb een kijkafstand van zeg maar 2.70 meter, en dacht zelf dat daar een 66 a 82cm scherm bij hoorde. Als ik ga kijken naar de kijkafstandmethode in verschillende topics hier op GoT dan kom ik op 94 ongeveer, meteen de kleinste maat Plasma ;). Ik zit echter te bekijken of dit niet gewoon te groot is, mijn gevoel zegt namelijk van wel.

In de winkel lijken die dingen allemaal kleiner, en op 2.70 van het scherm af vond ik het goed te doen, thuis is het dan toch weer anders denk ik. Ik wil uiteraard niet dat ik de pixels kan gaan tellen bijvoorbeeld ;). Ervaringen van mensen met een kijkafstand van 250-300cm zijn dus welkom ;).

Bij de Media Markt zei de verkoper trouwens tegen me dat voor mijn kijkafstand een 66cm TV de beste keuze was. Op mijn vraag waarom ik dan overal lees dat het zo'n 94cm zou moeten zijn zei ie: "U bent nu bij de MediaMarkt en niet op Internet, mijn advies is gebaseerd op wat onze klanten kopen". Na deze redelijk arrogante opmerking ben ik maar naar gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb ook een th37pv45 sinds een maandje en woon in een heel klein studentenkamertje in Amsterdam, maar het is heel erg goed te doen. bij plamsa kan je er gewoon veel dichter op zitten dan bij lcd. zorg gewoon voor een goed signaal en ga voor die panasonic. Krijg je echt geen spijt van.En als je naar HD kijkt kan je er nog dichter op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Martijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:12:
Mensen, ik zit in dubio ;). Ik had al bijna beslist een Philips Ceneos LCD scherm te kopen TOT ik in de Media Markt vandaag tegen de Panasonic Plasma's aanliep :P. Wat een geweldig beeld zeg, zo veel mooier als blokkerdeblok LCD. Daarbij is zwart gewoon echt zwart, waardoor de enige twee bezwaren die ik bij LCD had weggepoetst zijn. Ik zit echter met 1 ding, de grootte van die dingen. Ik heb een kijkafstand van zeg maar 2.70 meter, en dacht zelf dat daar een 66 a 82cm scherm bij hoorde. Als ik ga kijken naar de kijkafstandmethode in verschillende topics hier op GoT dan kom ik op 94 ongeveer, meteen de kleinste maat Plasma ;). Ik zit echter te bekijken of dit niet gewoon te groot is, mijn gevoel zegt namelijk van wel.

In de winkel lijken die dingen allemaal kleiner, en op 2.70 van het scherm af vond ik het goed te doen, thuis is het dan toch weer anders denk ik. Ik wil uiteraard niet dat ik de pixels kan gaan tellen bijvoorbeeld ;). Ervaringen van mensen met een kijkafstand van 250-300cm zijn dus welkom ;).

Bij de Media Markt zei de verkoper trouwens tegen me dat voor mijn kijkafstand een 66cm TV de beste keuze was. Op mijn vraag waarom ik dan overal lees dat het zo'n 94cm zou moeten zijn zei ie: "U bent nu bij de MediaMarkt en niet op Internet, mijn advies is gebaseerd op wat onze klanten kopen". Na deze redelijk arrogante opmerking ben ik maar naar gegaan...
Ik zit tussen de 2.50m en 3.00m te kijken en heb absoluut geen spijt van mijn 107cm (plasma)-TV. Ik had hiervoor een 82cm CRT en dat is echt te klein voor die afstand. 107cm is absoluut geen overbodige luxe op die afstand. 94cm zou net wel/net niet zijn, dat is moeilijk te zeggen. Mijn advies is 107cm (Panasonic aanbieding zeker overwegen @ MM). Je zult er geen spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Smarron schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:28:
[...]
Ik zit tussen de 2.50m en 3.00m te kijken en heb absoluut geen spijt van mijn 107cm (plasma)-TV. Ik had hiervoor een 82cm CRT en dat is echt te klein voor die afstand. 107cm is absoluut geen overbodige luxe op die afstand. 94cm zou net wel/net niet zijn, dat is moeilijk te zeggen. Mijn advies is 107cm (Panasonic aanbieding zeker overwegen @ MM). Je zult er geen spijt van krijgen.
Kijk, dit neemt mijn twijfel wel wat weg ;). 107cm is gewoon geen optie aangezien die niet in mijn kast past ;). Tussenruimte tussen de kast is 104cm en er moet wel wat ruimte over zijn wil het er een beetje normaal uitzien denk ik ;).

Verder kost de v45 van panasonic bij MM maar 899 euro, is het de moeite waard om te wachten op de V70? Budget is zo'n 1300 euro max dus dat zou namelijk ook nog wel kunnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
107cm is de diagonaal van het scherm, niet de breedte. Wellicht dat hij wel past in je kast als je de maten even opzoekt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:31:
[...]

Kijk, dit neemt mijn twijfel wel wat weg ;). 107cm is gewoon geen optie aangezien die niet in mijn kast past ;). Tussenruimte tussen de kast is 104cm en er moet wel wat ruimte over zijn wil het er een beetje normaal uitzien denk ik ;).

Verder kost de v45 van panasonic bij MM maar 899 euro, is het de moeite waard om te wachten op de V70? Budget is zo'n 1300 euro max dus dat zou namelijk ook nog wel kunnen ;).
Ik zit op 2 meter 75 van het scherm en heb bewust voor een plasma van 37 inch gekozen. Hoofreden is dat ik 95% van de tijd naar SD bronnen kijk. SD bronnen zien er op een heel groot scherm minder goed uit dan op een iets kleiner scherm. Vooral bij TV uitzendingen is dit merkbaar met een lagere bitrate. Als er alleen maar HD materiaal zou worden vertoond dan zou ik zelfs een 50 inch scherm kopen op deze afstand om het Home Theater gevoel te vergroten. Maar zoals gezelgd 50 inch gaat nu nog een slechter beeld opleveren. 37 inch is tot 2 meter 50 echt de ideale maat. Boven de 3,25 is 42 inch beter. Daar tussen in is het afhankelijk van je voorkeur. Scherper beeld of groter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
kiddyl schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:42:
107cm is de diagonaal van het scherm, niet de breedte. Wellicht dat hij wel past in je kast als je de maten even opzoekt.
Hij is dan 102cm, dus beide kanten 1cm over, lijkt me beetje te weinig ;).
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:45:
[...]

Ik zit op 2 meter 75 van het scherm en heb bewust voor een plasma van 37 inch gekozen. Hoofreden is dat ik 95% van de tijd naar SD bronnen kijk. SD bronnen zien er op een heel groot scherm minder goed uit dan op een iets kleiner scherm. Vooral bij TV uitzendingen is dit merkbaar met een lagere bitrate. Als er alleen maar HD materiaal zou worden vertoond dan zou ik zelfs een 50 inch scherm kopen op deze afstand om het Home Theater gevoel te vergroten. Maar zoals gezelgd 50 inch gaat nu nog een slechter beeld opleveren. 37 inch is tot 2 meter 50 echt de ideale maat. Boven de 3,25 is 42 inch beter. Daar tussen in is het afhankelijk van je voorkeur. Scherper beeld of groter beeld.
Mijn voorkeur heeft scherper beeld inderdaad ;). 37" zal het denk ik worden, ik heb nog steeds vlinders in me buik van het beeld :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Martijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 23:12

27 inch(66cm) of 32 inch (82cm) zijn de ideale maten voor de afstand waarvan jij je tv bekijkt. maar het is aan jou persoonlijk wat jij mooier vindt. Als jij savonds van 2.5 meter naar een 42 inch moet kijken wordt je erg snel moe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Zolang je de ondertitels maar niet moet lezen door met je hoofd van links naar rechts te bewegen.Dat is toch de minimum afstand hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivan4you schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:10:
Zolang je de ondertitels maar niet moet lezen door met je hoofd van links naar rechts te bewegen.Dat is toch de minimum afstand hoor :)
daarnaast is het mooie ervan af, al heb je in een kleine huiskamer zon overdeven grote TV, LCD geeft wel veel licht, bespaart weer op de lampen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:23:
[...]

27 inch(66cm) of 32 inch (82cm) zijn de ideale maten voor de afstand waarvan jij je tv bekijkt. maar het is aan jou persoonlijk wat jij mooier vindt. Als jij savonds van 2.5 meter naar een 42 inch moet kijken wordt je erg snel moe..
Ik word van veel dingen moe, maar niet van het op 2,5 meter naar een 42 inch scherm kijken.
Vroeger werd een kijkafstand van 6 keer de beeldscherm grootte aangeraden, maar tegenwoordig kun je best factor 2-3 gebruiken (ivm hogere kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Je zegt het nu zelf.Bij hogere kwaliteit.Ok we zitten hier op het tweakers forum,maar meer dan 90% kijkt nog geen high definitie op zijn nieuwe plasma of lcd en dat zal misschien nooit gebeuren bij hun eerste platte tv.Dus voor gewoon standaard materiaal is verder zitten toch aangeraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ivan4you schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:17:
Je zegt het nu zelf.Bij hogere kwaliteit.Ok we zitten hier op het tweakers forum,maar meer dan 90% kijkt nog geen high definitie op zijn nieuwe plasma of lcd en dat zal misschien nooit gebeuren bij hun eerste platte tv.Dus voor gewoon standaard materiaal is verder zitten toch aangeraden
Jij bekijkt het wel erg zwart wit. Er zit nog een heleboel variatie tussen gewoon standaard materiaal en HD materiaal.
Digitale TV en DVD zijn al een flinke verbetering tov vroegâh, toen je alleen analoge TV en een videorecorder had.
En ik denk dat het percentage mensen wat een platte tv heeft maar géén dvd speler niet erg groot is.

En over vroegâh gesproken: Vroegâh had je geen hobbels maar kuilen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:28:
[...]

Ik word van veel dingen moe, maar niet van het op 2,5 meter naar een 42 inch scherm kijken.
Vroeger werd een kijkafstand van 6 keer de beeldscherm grootte aangeraden, maar tegenwoordig kun je best factor 2-3 gebruiken (ivm hogere kwaliteit)
factor 4 wordt aangeraden(ook op bijvoorbeeld sont beurs.) wat iedereen persoonlijk mooi vind dat is natuurlijk niet aan mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zit eigenlijk met de volgende vraag, hoeveel verschilt een plasma in verbruik tussen zwart en wit beeld?

Wij zijn van plan een plasma aan te schaffen.Voor normale tv wordt er altijd 4:3 op onze huidige breedbeeld gekeken (ik houd niet van langgerekte gezichten en andere vervormingen), er zijn dus 2 grote zwarte vlakken aan beide zijden het gros van de tijd. Scheelt dit ook duidelijk in verbruik vraag ik mij dan af?

Misschien iemand met een plasma en een verbruiksmeter die een totaal wit beeld, en een totaal zwart beeld op verbruik wil testen? Ik zou u heel dankbaar zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 08:19
Bartjuh schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 21:10:
Misschien iemand met een plasma en een verbruiksmeter die een totaal wit beeld, en een totaal zwart beeld op verbruik wil testen? Ik zou u heel dankbaar zijn _/-\o_
Misschien vind je me een beetje kort door de bocht, maar welke plasma, niet alle plasma's verbruiken evenveel, maar bij totaal wit beeld gebruiken ze netzoveel als wat er op de achterkant van de plasma staat aangegeven, bij totaal zwart beeld verbruikt tie 0 watt want dan staat tie uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor als iemand nog twijfelt tussen LCD en plasma. Kijk eens op kieskeurig (ja, ik weet het, geen echt goeie site) en selecteer de laatste 25 reviews bij LCD en plasma. Bij LCD staat nauwelijks het woord plasma, de mensen die hier dus een kopen vergelijken niet en zijn kopen blind een lcd omdat ze denken dat dat het best is. Kijk je bij plasma zie je heel vaak dat ze nooit plasma overwogen hadden vanwege de slechte verhalen, inbranden, hoog stroomverbruik, bla bla bla maar dat ze na vergelijk toch allemaal voor plasma gekozen hebben.

Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een LCD scherm gezien dat mij bij TV en DVD's wist te overtuigen, ook de schermen van 10.000 euro niet. Bij plasma lukt dat wel bij schermen vanaf 830 euro. Dus dit topic kan op slot. De conclusie is : koop een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:44:
Ik heb nog nooit van mijn leven ook maar een LCD scherm gezien dat mij bij TV en DVD's wist te overtuigen, ook de schermen van 10.000 euro niet. Bij plasma lukt dat wel bij schermen vanaf 830 euro. Dus dit topic kan op slot. De conclusie is : koop een plasma.
Blijft een mening (waar overigens niks mis mee is). Maar GoT is om te discussieren en een modje zal wel aangeven of een topic gesloten mag worden.

Ik heb ook zeer slechte plasma's gezien, ik ga niet zeggen dat per definitie plasma mooier beeld zou geven. Er zit troep bij LCD en er zit troep bij plasma. Ik heb zeer mooie plasma's gezien, maar ook echt zeer mooie LCD's.

Maar waar het wel op neerkomt, ga zelf kijken in de winkel. Een TV is toch iets waar je dagelijks tegenaan gaat kijken. Het is niet zoals een PC die je zonder te zien wel kunt bestellen, aangezien prestaties op basis van specs vrij duidelijk zijn. Een TV op basis van specs kan er mooi uitzien, maar probeer dan dezelfde mening na het zien van de TV IRL te hebben. Dan zul je een koop doen waar je tevreden over zult zijn. Of dit nou LCD of plasma is.

En dat is mijn mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:38:
[...]
Ik heb ook zeer slechte plasma's gezien, ik ga niet zeggen dat per definitie plasma mooier beeld zou geven. Er zit troep bij LCD en er zit troep bij plasma. Ik heb zeer mooie plasma's gezien, maar ook echt zeer mooie LCD's.
Er is ook troep bij plasma's. Klopt. Medion, Tevion, Mycom, al die naamloze merken kun je zo in de prullenmand gooien. Ook B merken als Thomson. Waarom denk je dat Philips en Sony geen plasmas meer maken? Als ze kwaliteit maakten en ze waren als beste uit de test gekomen dan zaten ze nu echt nog in die markt hoor! Maar de top van de plasmas zijn toch echt wel Pioneer en Panasonic. Als je voor 1.000 euro een 42 inch Panasonic kunt kopen en voor 830 euro een 37 inch die beter is dan welke plasma ook onder de 1.750 euro en zelfs even goed als *elke* plasma tot ca. 2.500 euro dan is er voor plasma maar een keuze en dat zijn die Panasonics. Als je van mooi design houdt en je hebt geld over dan is de Pioneer de beste keuze. Daarnaast komt alleen Fujitsu (let op: geen Fujitsu-Siemens, dat is een ander bedrijf) nog in aanmerking voor de beste plasma, maar die zijn alleen bij enkele gelesecteerde dealers leverbaar vanaf ca. 2.500 euro(!).

Het is geen mening maar een feit dat analoge tv en de meeste digitale tv uitzendingen en dvd's *niet* goed worden weergegeven op LCD's. Dat is een eigenschap van LCD. Kleurenweergave als zwart is een probleem voor veruit de meeste LCD's. Kijk eens naar een voetbalwedstrijd op een 1 meter LCD als je op 2 meter afstand zit. Een groot pixelfeest.

LCD is goed in staat om foto's weer te geven in hoge resolutie. En High Definition films zien er op dure LCD schermen goed uit omdat ze 1:1 de pixels weergeven.

Zolang je in Nederland nog voor meer dan 50% geen HD TV hebt bespaar je dan de moeite en loop met een boog om LCD heen. Dit duurt tot tenminste 2012. Tegen die tijd krijg je gratis een 2 meter scherm bij een telfortabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 09:57:
[...]
Zolang je in Nederland nog voor meer dan 50% geen HD TV hebt bespaar je dan de moeite en loop met een boog om LCD heen. Dit duurt tot tenminste 2012. Tegen die tijd krijg je gratis een 2 meter scherm bij een telfortabo.
In 2012 heet Telfort 'Vodorange' of zoiets.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

LCD is goed in staat om foto's weer te geven in hoge resolutie. En High Definition films zien er op dure LCD schermen goed uit omdat ze 1:1 de pixels weergeven.
Ook bij HDTV geeft een 1080p LCD de pixels niet 1:1 weer, omdat ook LCD tv's (plasma's ook) nog steeds aan overscan doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Er is ook troep bij plasma's. Klopt. Medion, Tevion, Mycom, al die naamloze merken kun je zo in de prullenmand gooien. Ook B merken als Thomson. Waarom denk je dat Philips en Sony geen plasmas meer maken? Als ze kwaliteit maakten en ze waren als beste uit de test gekomen dan zaten ze nu echt nog in die markt hoor! Maar de top van de plasmas zijn toch echt wel Pioneer en Panasonic. Als je voor 1.000 euro een 42 inch Panasonic kunt kopen en voor 830 euro een 37 inch die beter is dan welke plasma ook onder de 1.750 euro en zelfs even goed als *elke* plasma tot ca. 2.500 euro dan is er voor plasma maar een keuze en dat zijn die Panasonics. Als je van mooi design houdt en je hebt geld over dan is de Pioneer de beste keuze. Daarnaast komt alleen Fujitsu (let op: geen Fujitsu-Siemens, dat is een ander bedrijf) nog in aanmerking voor de beste plasma, maar die zijn alleen bij enkele gelesecteerde dealers leverbaar vanaf ca. 2.500 euro(!).

Het is geen mening maar een feit dat analoge tv en de meeste digitale tv uitzendingen en dvd's *niet* goed worden weergegeven op LCD's. Dat is een eigenschap van LCD. Kleurenweergave als zwart is een probleem voor veruit de meeste LCD's. Kijk eens naar een voetbalwedstrijd op een 1 meter LCD als je op 2 meter afstand zit. Een groot pixelfeest.

Ik wilde idd Philips en Samsung naar voren halen. Belabberd zagen die plasma's eruit. Schandalig vond ik het. Panasonic, Pioneer en naar mijn mening zeker niet LG te vergeten maken uitstekende plasma's.

Ik heb overigens ook Philips LCD's van dichtbij mee mogen maken en was niet negatief verrast. Het beeld is behoorlijk ok, maar komt er beter uit op HD dan op SD. En ik heb een aantal uurtjes kennis mogen maken met de Tatung. Hier ook niks mis mee, zeker niet op 1080p.

Ik ben het compleet met je eens dat je met SD zeker meer aan plasma hebt, maar ook 720p blinkt uit op scherpte met plasma.

Als ik beiden op een rijtje zet, heb ik mijn keuze vooral gemaakt door kleurechtheid en prijs. Ik heb dus ook al een aantal maandjes een plasma staan, en zeker niet ontevreden. Ik wil LCD alleen niet afstempelen als kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Misschien domme vraag maar wat bedoelen jullie met SD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bsmpower schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:07:
Misschien domme vraag maar wat bedoelen jullie met SD?
SD = "Gewone" tv. Lage resolutie.

HD = Hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb hier een dik 2 jaar geleden aangeschafte panasonic plasma staan (th-42pa50), nog ten tijde dat je de voet er los bij moest kopen en er totaal bijna 1900 euro voor betaald. Geen hdmi, ouderwetse 852x480 resolutie.

Maar heeft een geweldig beeld met sat-tv en dvd, en kan via ypbpr de 720p resolutie aan van b.v. de xbox360. Er staat ook een upscaling dvd speler aan. Ondanks de lage resolutie ziet deze plasma er beter uit dan 90% van de lcd's die ik tegenkom.

Zodra er voldoende hd materiaal beschikbaar is op tv, zal ik ook overstappen op een full-hd lcd, tot die tijd blijf ik bij deze plasma. Wel jammer dat ik net iets te vroeg gekocht heb en nu met een "oude" zit.

Overigens, hoe lang gaat dat nog duren voor de t.v. uitzendingen in HD zijn, net zolang als dat 15jaar geleden de verkopers begonnen met de breedbeeld tv's ? Nu nog zijn de meeste uitzendingen in 4:3 !

O ja het verbruik vroeg iemand naar : zo'n 290 watt tijdens het journaal. Maar dat is Mevrouw de Boer helemaal waard :)

Plasma en lcd zitten op ongeveer hetzelfde verbruik, mits het scherm net zo groot is natuurlijk. En waar praten we over, 1 kilowatt per avond = 9 cent, hele jaar = 33 euro. Nou nou.

[ Voor 14% gewijzigd door HaseMike op 08-04-2007 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom plasma tv's 3:4 resoluties hebben en toch breedbeeld zijn?,
Dit terwijl LCD's wel breedbeeld resoluties hebben?

Als je op een plasma dan een 3:4 uitzending in 3:4 wil zien, moet hij de breedte nog meer downscalen dan de hoogte.

Vast bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:34:
Kan iemand mij uitleggen waarom plasma tv's 3:4 resoluties hebben en toch breedbeeld zijn?,
Dit terwijl LCD's wel breedbeeld resoluties hebben?
Omdat pixels niet vierkant hoeven te zijn en ze op deze manier kennelijk de meeste pixels kwijtkunnen op een plasma. Dat men dan in de hoogte anders moet schalen dan in de breedte maakt denk ik weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met dezelfde vragen gezeten. Toch blijkt één en ander achterhaalt. Het grotere stroomverbruik en het inbranden schijnen echt niet meer van toepassing te zijn. Tevens rekening houdend met de hoge contrastwaarden ben ik uiteindelijk toch voor de plasma gegaan.
Maar toen de vraag welk merk en wat voor specificaties. En moet het toestel HD zijn ? Ik heb nu een fantastisch plasmatoestel gevonden.
Een G-Hanz. Een schitterend mooi toestel, Italiaans design. Het merk is Duits, dus wat betreft de techniek zit ik goed. Hij is HD, ziet er echt heel mooi en strak uit, niet zo'n grijze schilderijlijst eromheen, maar een strakke glasplaat die de complete voorkant afdekt, met mooie donkerzwarte rand. Mijn vrouw is er ook blij mee, heel gemakkelijk schoon te maken ( zelfs gewoon met glassex of een natte doek ) en ook niet brandgevaarlijk dus. Een contrast van 1:10000 en helderheid 1200. 3 HDMI's en alles wat je nog meer nodig hebt.
De prijs is wel aan de hoge kant,( hoewel financiering mogelijk was ) maar voor dat geld krijg je ook heel wat. Ik heb het toestel via internet gevonden, ben naar een dealer bij mij in de buurt gaan kijken en ben met de specificaties weer gaan zoeken op internet. Ik had immers nog nooit van G-Hanz gehoord. Uiteindelijk heb ik hem vorige week toch besteld. Eergisteren hebben ze het toestel bij me afgeleverd, ze hebben het netjes tegen de muur gehangen, met de bijgeleverde wandsteun. Ze hebben het toestel helemaal ingesteld, mijn DVD en digitale settopbox aangesloten en gaven ook nog een gebruiksinstructie.
Ik ben echt kindsgelukkig. Schitterende beeldkwaliteit, echt een plaatje. Het zwart is echt pikzwart en de kleuren gewoon prachtig. Kortom, ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 22:14

996

Crew One schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:37:
[...]

SD = "Gewone" tv. Lage resolutie.

HD = Hoge resolutie.
Nog beter:
SD = Standard Definition