[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 59.808 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist 'n HD-DVD'tje bekeken op 720p (Miami Vice) op de 360 add-on. Hopelijk lag 't aan 't schijfje, want de kwaliteit was bagger! (update 360 misschien? Betwijfel 't..) Begin trouwens 'n steeds grotere hekel te krijgen aan de PDP-427XA (wat is de response-tijd eigenlijk van dit scherm? Iemand..? Vandaag maar weer 's opnieuw proberen met 'The Bourne Supremacy'. Hopelijk pakt deze film beter uit. Trusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:59:
[...]
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb een Philips 32PFL7332 LCD in huis gehad en een Samsung en Panasonic plasma. Die plasma's laten echt niets heel van die Philips. Maar dat is mijn mening.
Smaken verschillen inderdaad. Ik heb een LOEWE Individual Compose 46"Full-HD LCD (kijkafstand: ca. 3 meter) en ik ben (mijn smaak dus) echt uitermate tevreden. Momenteel heb ik de volgende apparatuur op de tv aangesloten:
- satelliet tv;
- analoge tv;
- digitale tv + HDtv;
- Wii;
- PS3 + Blu-Ray.

Momenteel geven de PS3 en digitale tv van UPC (beide aangesloten middels HDMI) het mooiste beeld weer op mijn tv. Analoge tv is niet om naar te kijken (waarom zou ik ook?). Satelliet valt mij ook een beetje tegen (te hard?). De HDtv kanalen middels satelliet zijn daarentegen wel weer subliem! En de Wii? Tja, een Wii heeft andere belangrijke eigenschappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:59:
[...]
Smaken verschillen inderdaad. Ik heb een LOEWE Individual Compose 46"Full-HD LCD (kijkafstand: ca. 3 meter) en ik ben (mijn smaak dus) echt uitermate tevreden.
Niet lullig bedoeld hoor, maar heb je ooit een plasma van de laatste generatie in huis gehad? Ik denk eerlijk gezegd van niet.

Mijn punt was dat ik zowel een LCD als Plasma van de laatste generatie in huis heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wat van mijn eigen kontent meegenomen naar een winkel en een paar tv's die ik op het oog had getest. LCD en plasma toestellen. Plasma is toch beter. Komt veel natuurlijker over. Je kon echt diepte zien. Ik heb ook, wat hier eerder werd geadviseerd werd, met een donker stuk karton van 50" mijn muren langs gegaan. Ik wil een 50" plasma!!! Pioneer en Panasonic zijn erg mooi. Ik twijvel of ik full hd zal nemen of niet. Dit geld wel alleen voor de Panasonic. De full hd Pioneers zijn te duur voor mij. De PDP-507XD komt alleen in mijn budget voor. Bij de Panasonic kan ik voor alle 50" modellen gaan behalve de full hd versies. Hoewel ls iemand ze voor minder dan 2799 weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:53:
Bij de Panasonic kan ik voor alle 50" modellen gaan behalve de full hd versies. Hoewel ls iemand ze voor minder dan 2799 weet?
de 50PZ70 zal waarschijnlijk wel in je budget passen, ik weet alleen niet of die al verkrijgbaar is.

De 42PZ70 kost 1596,94.

Het is alleen de vraag of je er echt op vooruit gaat door Full HD te kopen. Ligt aan je kijk afstand en hoeveel HD materiaal je daadwerkelijk gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ongeveer 2,5 a 3 meter vanaf. Ik ga via mijn pc hd content kijken en een hd dvd komt er zeer binnenkort eraan. En weet je misschien wat de gemiddelde verbruik van de full hd plasma van 50" is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Een FullHD plasma heeft het dubbel aantal gascellen (tov een HD ready) die allen snakken naar energie zodat ze kunnen oplichten ;-)
Ik zou durven zeggen als een HD-ready "gemiddeld" 250W verbruik heeft dat een FullHD plasma wel naar de 380-420W gaat. (heb gelezen tot 520W voor 50")
Dat is 1 van de redenen dat ik niet voor FullHD PLASMA ga.

1) Voor mijn kijkafstand is 720p ok, 1080 heeft geen/weinig meerwaarde tenzij voor de weinig keren dat ik op m'n zit op 100cm van de TV zou gaan zitten...

2) Energiekost is niet te onderschatten hé !
3) Nog een pak goedkoper hé ! (nu, binnenn 6 a 8 maanden zal het al een stuk minder zijn)
4) Deze 1e generatie fullHD panelen zullen hun problemen nog wel hebben voor sommige fabrikanten ... HD-ready is redelijk volwassen ondertussen...

Elke cel oplichten kost energie, ik kan niet geloven dat ondanks 2x zoveel plasmacellen het verbruik vb maar 20% hoger zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij de Belgische site van Panasonic gekeken en daar stond voor de 50" full hd plasma 569 watt avarage. Ik denk dat ze niet de maximum verbruik hebben vermeld maar de gemiddelde. Het gaat mij niet op het kosten van het verbruik maar vind het dan niet opwegen voor wat je terug krijgt. Het is wel vreemd want bij een full hd Pioneer is het verbruik iets boven de 400 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je te bescheuren gewoon... het verschil tussen 720p en 1080p op 'n Plasma-scherm (en in het bijzonder de G8 lijn van Pioneer) is zelfs op 'n afstand van 5 meter nog overduidelijk zichtbaar. Ik snap dan ook niet wat mensen hier lopen te verkondigen wat dat aangaat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:45:
Om je te bescheuren gewoon... het verschil tussen 720p en 1080p op 'n Plasma-scherm (en in het bijzonder de G8 lijn van Pioneer) is zelfs op 'n afstand van 5 meter nog overduidelijk zichtbaar. Ik snap dan ook niet wat mensen hier lopen te verkondigen wat dat aangaat :S
Je moet dan ook een echt 720p scherm met echt 720p materiaal vergelijken met een echt 1080p scherm met echt 1080p materiaal.

Zoals jij het hier beschrijft ga je namelijk het upscalen van 720p materiaal zien, en dat verslechtert de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:45:
Mischien merkbaar op 2 ISF gecalibreerde, met identieke settings ingestelde schermen van dezelfde fabrikant zal je mogelijk nog "iets" verschil zien, maar sommige mensen moeten ook budget-gewijs denken...Mogelijks heb je in een goed verduisterde ruimte nog wat meer contrast in de donkere regionen op 1080 vs 720 maar niets wereldschokkende genoeg om minstens 1000 euro extra af te dokken...
Als iemand dan toch echt zo'n cinefiel bent koopt ie geen plasma maar een 1080 projector ;-)

En denk eraan, we praten hier over 50" schermen. Op vb DLP-schermen (of plasma) van 65" of 70" zal je inderdaad tot iets verder kunnen gaan om nog verschil te zien...maar op een 42" is fullHD helemaal onnozel vanaf 3m...

Ik heb gewoon met mijn ogen kunnen vastellen dat ik eigenlijk geen noemenswaardig verschil meer zie...mijn zicht is nochtans helemaal niet slecht, maar mogelijks heb jij arendsogen of in andere lichtcondities gekeken. (bij mij was de test in een toonzaal goed verlicht door TL/ontladingslampen)

Deze link heb je zeker al bekeken ? Lijkt te kloppen met mijn eigen test.

http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:57:
[...]

Je moet dan ook een echt 720p scherm met echt 720p materiaal vergelijken met een echt 1080p scherm met echt 1080p materiaal.
Deze exacte vergelijking idd :) ..'n overduidelijk verschil (zelfs op 5 meter afstand) :Y

Even iets anders. Wanneer ik HD DVD/Blu-Ray afspeel op de Pioneer 427XA heeft 't alle schijn dat alle achtergrond beelden maar schokkerig bewegen (f#*ked up framerate) Wie heeft hier nog meer last van? Deze vraag heb ik ook al eerder gesteld: wat is de response tijd van dit model? Stilstaande beelden zien er goed uit, maar wanneer de camera beweegt doet 't gwn pijn aan de ogen. Kan mij haast niet voorstellen dat 'n LCD scherm nog trager is dan dit.. :?

Had ik dan toch beter voor Panasonic kunnen gaan..? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:02:
[...]Wanneer ik HD DVD/Blu-Ray afspeel op de Pioneer 427XA heeft 't alle schijn dat alle achtergrond beelden maar schokkerig bewegen (f#*ked up framerate) Wie heeft hier nog meer last van? Stilstaande beelden zien er goed uit, maar wanneer de camera beweegt doet 't gwn pijn aan de ogen. Kan mij haast niet voorstellen dat 'n LCD scherm nog trager is dan dit.. :?
Heb een 46"Full-HD LCD en Blu-Ray en nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:02:
[...]
Deze exacte vergelijking idd :) ..'n overduidelijk verschil (zelfs op 5 meter afstand) :Y
Ik ben benieuwd.
Waar heb je dat gedaan?
Wat was het 720p scherm en wat was het 1080p scherm?
Wat was de bron? en hoe was deze ingesteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 03-09-2007 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Allen bedankt voor de tips (de eindstand was lcd 2 vs plasma 2 geloof ik ;) ), ik heb dit weekend de knoop doorgehakt. Mijn keuze is gevallen voor de Sony 32D3000 (wou liever iets groter, maar 40 is weer te groot voor mijn meubel). Dit omdat de reflecties in mijn woonkamer gewoon niet fijn zouden zijn voor een Pana 37PV70 (getest met een geleende plasma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Omdat ik zelf ook een nieuwe tv wil gaan aanschaffen ben ik eens naar wat verschillende modellen gaan kijken. Op zich kun je in de verschillende winkels al wel een redelijk beeld vormen, maar ik blijf toch wel met wat specifieke vragen zitten:

Mijn voorkeur gaat uit naar een scherm van 32" - 37". Groter kan gewoon niet ivm plaatsing. Het scherm zal overigens aan een muur gehangen worden.

Ik wil het scherm ook gebruiken als grote monitor voor een (ht)pc. Echter niet alleen om video-content mee af te spelen, maar ook gewoon om te kunnen internetten e.d.
Goed pc beeld is dus wel een eis.

Een ander ding wat ik me afvraag: Plasma heeft qua kijkhoek natuurlijk een voordeel. Echter, er zit wel een glasplaat voor. In hoeverre is spiegeling op deze glasplaat een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Twynn schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:54:
Een ander ding wat ik me afvraag: Plasma heeft qua kijkhoek natuurlijk een voordeel. Echter, er zit wel een glasplaat voor. In hoeverre is spiegeling op deze glasplaat een issue?
Ligt heel sterk aan je omgevingslicht en of je hem overdag gaat gebruiken.

Je kunt het vergelijken met zo'n laptop met een glimmende laag vind ik. Als ik mijn 42PV70 overdag gebruik doe ik lichte gordijnen dicht.

Verder vind ik het desktopbeeld van mijn 42PV70 via VGA niet perfect. Dat deed mijn Samsung 42C91 beter, dat was perfect.

Verder vind ik de 42PV70 een fantastisch apparaat. Ik weet niet of je via DVI-HDMI wel een perfect beeld krijgt. En ik weet ook niet of de 37PV70 wel een perfect desktop beeld geeft via VGA of DVI-HDMI.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-09-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben d'r uit; Pioneer Plasma + PS3 Blu-Ray gaan dus niet samen :(
Vanwege het aantal Htz. (24) Dus kan ik enkel en alleen Blu-Ray schijfjes afspelen op 'n Pioneer Blu-Ray speler. Prijs: € 1499,00

Pioneer bedankt! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:51:
Vanwege het aantal Htz. (24) Dus kan ik enkel en alleen Blu-Ray schijfjes afspelen op 'n Pioneer Blu-Ray speler. Prijs: € 1499,00

Kun je jezelf verduidelijken?

Er zijn namelijk diverse reviews waar de PS3 blue-ray speler word getest i.c.m. een 508XD.

Zie bijvoorbeeld op het AVSForum diverse mensen die blue ray via een PS3 aspelen op een pioneer plasma.

Ik heb zelf ook een 508XD, en die vreet zonder problemen 1080P/I @ 24Hz, tevens 1080P/I @ 50 en 60Hz via HDMI. Hij heeft zelfs speciale ondersteuning (PureCinema) voor blue-ray.

[ Voor 4% gewijzigd door Crew One op 03-09-2007 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 13:51:

Ik geloof dat pioneer zo'n beetje het enige merk is dat juist wel 24fps native ondersteund dus zonder 3:2 pull down, welk scherm heb je? Het lijkt me haast dat je het probleem toch echt in de instellingen moeten zoeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet .. na de update van de ps3 is het juist de ideale combo de pioneer en de ps3.. Heb ze hier ook in de winkel draaien en zonder die update was het al een zeer mooie combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:56:
[...]

Ik geloof dat pioneer zo'n beetje het enige merk is dat juist wel 24fps native ondersteund dus zonder 3:2 pull down, welk scherm heb je? Het lijkt me haast dat je het probleem toch echt in de instellingen moeten zoeken :X
PDP-427XA

Heb de Pioneer helpdesk gebeld. Zij vertelden me dat de PS3 idd niet helemaal goed aansloot op 't scherm. Ik merk dan ook dat sommige achtergronden nogal haperig lopen. Morgen gaat de PS3 online dus kan ik gelijk de updates meepikken. De HD DVD speler van Microsoft valt sowieso hartstikke af.. die combi is werkelijk afschuwelijk.

Wat zou ik kunnen veranderen en waar kan ik 't vinden? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 01:59:
[...]
Ik heb een LOEWE Individual Compose 46"Full-HD LCD (kijkafstand: ca. 3 meter) en ik ben (mijn smaak dus) echt uitermate tevreden.

[knip]

Analoge tv is niet om naar te kijken (waarom zou ik ook?). Satelliet valt mij ook een beetje tegen (te hard?). ... En de Wii? Tja, een Wii heeft andere belangrijke eigenschappen...
Ik vraag me af hoe je uitermate tevreden kan zijn als blijkbaar enkel HD content je bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:04:
[...]

De HD DVD speler van Microsoft valt sowieso hartstikke af.. die combi is werkelijk afschuwelijk.
Zit er zelf aan te denke om de hd-ready G8 pioneer te halen (42" of 50"). En dan de hd-dvd speler aanschaffen voor mn 360.. Is de kwaliteit dan ook bagger of is dat alleen op de 7 generatie van Pioneer?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:04:
[...]

PDP-427XA

Heb de Pioneer helpdesk gebeld. Zij vertelden me dat de PS3 idd niet helemaal goed aansloot op 't scherm. Ik merk dan ook dat sommige achtergronden nogal haperig lopen. Morgen gaat de PS3 online dus kan ik gelijk de updates meepikken. De HD DVD speler van Microsoft valt sowieso hartstikke af.. die combi is werkelijk afschuwelijk.

Wat zou ik kunnen veranderen en waar kan ik 't vinden? Thnx!
Ik bezit zelf "nog" geen pioneer, maar ik denk dat vincent je misschien wel kan helpen, verder heb je avforum http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=448020 daar staat ook veel informatie, misschien moet je het zoeken in de drivemode van je scherm aangezien dit ook een issue was bij de G8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:25:
[...]
Ik vraag me af hoe je uitermate tevreden kan zijn als blijkbaar enkel HD content je bevalt...
Nee hoor, 85% kijk ik gewoon via de mediabox van UPC... Indien beschikbaar dan kies ik bij het kijken naar een film wel voor de beste kwaliteit en dat is in mijn geval High Definition via satelliet, UPC HDtv of Blu-ray (PS3). Maar dat lijkt me logisch...

Gewoon televisie kijken via de UPC mediabox gaat prima...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Twynn schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:54:
Plasma heeft qua kijkhoek natuurlijk een voordeel. Echter, er zit wel een glasplaat voor. In hoeverre is spiegeling op deze glasplaat een issue?
snap dat gedoe met die inkijkhoek niet echt, de laatste LCD series hebben al prima waardes wat betreft inkijkhoek hoek. Kheb zelf een Samsung LE40M87BD en de inkijkhoek is echt geen isue,,, vanaf de zijkant is er prima naar de tv te kijken. Buitendat je zit prolly minstens 95% van de tijd in je eenjte of met 2 personen naar de tv te kijken dus zitten alle kijkers er recht voor, hoevaak gebeurt het dat er mensen echt vanaf de zijkant naar de tv kijken?

LCD's hebbens tegenwoordig ook een glossy laag... kheb er met onze tv geen last van,

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:13:
[...]

snap dat gedoe met die inkijkhoek niet echt, de laatste LCD series hebben al prima waardes wat betreft inkijkhoek hoek. Kheb zelf een Samsung LE40M87BD en de inkijkhoek is echt geen isue,,, vanaf de zijkant is er prima naar de tv te kijken. Buitendat je zit prolly minstens 95% van de tijd in je eenjte of met 2 personen naar de tv te kijken dus zitten alle kijkers er recht voor, hoevaak gebeurt het dat er mensen echt vanaf de zijkant naar de tv kijken?

LCD's hebbens tegenwoordig ook een glossy laag... kheb er met onze tv geen last van,
Ik had de nieuwste LCD tv van Sharp (46XL1E) thuis staan en daar was de kijkhoek zeker niet slecht, maar bij de Plasma (Panasonic 50pv70) die ik nu thuis heb staan is de kijkhoek zoveel keer beter. Vooral de zwartwaardes worden in een kijkhoek veel beter weergegeven. Zwartwaarde bij de LCD van Sharp zijn erg goed als je er recht voor zit, maar als je maar een beetje in een hoek kijkt, wordt het al snel grijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:45
Gisteren is bij mij de Panasonic plasma 37pv70 geleverd na een lange wachttijd. De LCD Philips PFL7332 is retour gegaan. Ik was bij de LCD steeds niet tevreden over het beeld met als gevolg dat ik continu aan het bijstellen was.
Gisteren voor het eerst plasma bekeken thuis. Ik had het hier al meerdere malen gelezen maar inderdaad :wat een verschil !!!!
Prachtige kleuren, super beeldkwaliteit, kijkhoek geen probleem meer, fantastisch.
Contrast en helderheid verlaagd, maar het beeld blijft mooi zonder het steeds te hoeven bij stellen.

In mijn geval kon ik mooi vergelijken tussen LCD en Plasma. Ben in ieder geval blij dat ik de overstap naar plasma heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjotter1965 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:46:
Gisteren is bij mij de Panasonic plasma 37pv70 geleverd na een lange wachttijd. De LCD Philips PFL7332 is retour gegaan. Ik was bij de LCD steeds niet tevreden over het beeld met als gevolg dat ik continu aan het bijstellen was.
Gisteren voor het eerst plasma bekeken thuis. Ik had het hier al meerdere malen gelezen maar inderdaad :wat een verschil !!!!
Prachtige kleuren, super beeldkwaliteit, kijkhoek geen probleem meer, fantastisch.
Contrast en helderheid verlaagd, maar het beeld blijft mooi zonder het steeds te hoeven bij stellen.

In mijn geval kon ik mooi vergelijken tussen LCD en Plasma. Ben in ieder geval blij dat ik de overstap naar plasma heb gemaakt.
:) happy viewing
,ik snap precies wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik gebruik nu iets van 2-3 jaar een beamer van Epson om te gamen (Xbox 360) en films te kijken.
In het begin had ik echt zo'n WOW effect toen ik aan het gamen was en zag hoe groot alles was.
Maar dit gevoel is uiteraard allang weer verdwenen. En nadat ik bij de Games Convention in Leipzig ben geweest en bij Microsoft ,Sony en allerlei gamedevelopers allemaal game-demonstraties
op Plasma schermen heb gezien heb ikmeer zoiets van "ik ga straks voor een HDTV en geen HD beamer" .

I.v.m met een verhuizing moet je altijd weer rekening houden met dat je een kamer
hebt die groot genoeg is voor de beamer, terwijl een HDTV vrijwel overal kan. De laatste tijd (eigenlijk na Leipzig) speel ik eigenlijk alleen nog maar 360 op een vrij simpele Sharp tv, i.p.v op de beamer (al moet ik zeggen dat de lamp aardig af is, en dus de kleuren een stuk minder mooi) en ik heb
hier geen enkel probleem mee..ik hoef niet meer perse een scherm van 2 meter breed en 1,50 hoog (zoiets).

Ik wil gewoon zo scherp mogelijk en lekker groot maar het hoeft niet overdreven groot meer...niet zoals ik gewend ben geweest. Dus ik ga over een tijdje voor een HDTV kijken...LCD of Plasma zijn de enige keuzes, prima...maar ik hoor veel over de nadelen van LCD, de zwartweergave is vaak
niet super en moet gecalibreerd worden,kost allemaal weer extra en bij Plasma heb je dit allemaal niet echt. En energieverbruik....360 en beamer zijn ook niet megazuinig volgens mij toch? :)

Maar superveel verstand heb ik er niet van en aangezien met veel aankopen die ik gedaan heb
eerst overlegd heb met mensen op forums en niet winkels..(want ik kan niet zeggen
dat ik super onder de indruk ben van de praatjes van verkopers bij de Mediamarkt). En uiteraard
mensen hier eerder eerlijker spreken en kritiek geven op dingen die je van een verkoper niet gauw zal horen, wil ik wat advies hebben.

Een Plasma tv waarvan het beeld zo groot mogelijk is, mooie zwartweergave(of is dit altijd bij plasmas in orde?) mooie kleuren..kortom...ideaal is voor de Xbox 360 (en e.v.t in de toekomst een PS3) zijn die er te krijgen in een prijsklasse van 900-1000 euro? En dan heb je nog dingen als Full HD ,HDMI en HD Ready. 360 ondersteund HDMI, al weet ik niet precies wat het inhoud en hoe belangrijk is Full HD? Naar mijn mening is hier een forum o.a. voor bedoeld..advies vragen en krijgen, discussieren etc...ik heb het geld nog lang niet maar alvast een beetje kijken kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
pjotter1965 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 17:46:

Mooi hè, zo'n plasma! ;)
Ik geloofde t eerst ook niet zo, dacht dat plasma's flets en onscherp waren :+
Ik gebruik m voornamelijk voor xbox360 en hij (panasonic 50 inch plasma) en tis werkelijk geweldig!
Deze week s n hd decoder aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
devilsnight schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:21:
Ik gebruik nu iets van 2-3 jaar een beamer van Epson om te gamen (Xbox 360) en films te kijken.
In het begin had ik echt zo'n WOW effect toen ik aan het gamen was en zag hoe groot alles was.
Maar dit gevoel is uiteraard allang weer verdwenen. En nadat ik bij de Games Convention in Leipzig ben geweest en bij Microsoft ,Sony en allerlei gamedevelopers allemaal game-demonstraties
op Plasma schermen heb gezien heb ikmeer zoiets van "ik ga straks voor een HDTV en geen HD beamer" .

I.v.m met een verhuizing moet je altijd weer rekening houden met dat je een kamer
hebt die groot genoeg is voor de beamer, terwijl een HDTV vrijwel overal kan. De laatste tijd (eigenlijk na Leipzig) speel ik eigenlijk alleen nog maar 360 op een vrij simpele Sharp tv, i.p.v op de beamer (al moet ik zeggen dat de lamp aardig af is, en dus de kleuren een stuk minder mooi) en ik heb
hier geen enkel probleem mee..ik hoef niet meer perse een scherm van 2 meter breed en 1,50 hoog (zoiets).

Ik wil gewoon zo scherp mogelijk en lekker groot maar het hoeft niet overdreven groot meer...niet zoals ik gewend ben geweest. Dus ik ga over een tijdje voor een HDTV kijken...LCD of Plasma zijn de enige keuzes, prima...maar ik hoor veel over de nadelen van LCD, de zwartweergave is vaak
niet super en moet gecalibreerd worden,kost allemaal weer extra en bij Plasma heb je dit allemaal niet echt. En energieverbruik....360 en beamer zijn ook niet megazuinig volgens mij toch? :)

Maar superveel verstand heb ik er niet van en aangezien met veel aankopen die ik gedaan heb
eerst overlegd heb met mensen op forums en niet winkels..(want ik kan niet zeggen
dat ik super onder de indruk ben van de praatjes van verkopers bij de Mediamarkt). En uiteraard
mensen hier eerder eerlijker spreken en kritiek geven op dingen die je van een verkoper niet gauw zal horen, wil ik wat advies hebben.

Een Plasma tv waarvan het beeld zo groot mogelijk is, mooie zwartweergave(of is dit altijd bij plasmas in orde?) mooie kleuren..kortom...ideaal is voor de Xbox 360 (en e.v.t in de toekomst een PS3) zijn die er te krijgen in een prijsklasse van 900-1000 euro? En dan heb je nog dingen als Full HD ,HDMI en HD Ready. 360 ondersteund HDMI, al weet ik niet precies wat het inhoud en hoe belangrijk is Full HD? Naar mijn mening is hier een forum o.a. voor bedoeld..advies vragen en krijgen, discussieren etc...ik heb het geld nog lang niet maar alvast een beetje kijken kan nooit kwaad.
Neem je xbox360 mee naar de winkel en sluit m op verschillende tv's aan, zowel lcd alsook plasma. Dan kan je meteen zien wat je het mooiste vindt! Heb ik ook gedaan, het is de enige manier.
Laat je niet gek maken door specs, want t zegt lang niet alles!

hd-ready zijn minimaal 720 horizontale beeldlijnen (en n analoge en digitale aansluiting)
full hd is 1920 vertikale en 1080 horizontale beeldlijnen. (hoewel je zou denken dat full hd t mooiste beeld geeft, is dit dus lang niet altijd zo. Bovendien moet je erg dichtbij je scherm zitten, wil je uberhaubt t verschil kunnen zien. Ook is t voor n full hd tv lastiger om niet-full hd content er goed uit te laten zien, aangezien de tv het beeld moet gaan scalen.
hdmi is n volledig digitale aansluiting waarin ook audio zit, dus n soort dvi met geluid (beste aansluiting op dit moment)
De xbox360 Elite heeft n hdmi, de nieuwe premium halo versie ook en de nieuwe premiums krijgen ze ook, maar de xbox360 kan zowiezo 1080p en 720p weergeven en doet dat erg mooi!

Maar nogmaals, neem je spullen mee naar de winkel en sluit t daar aan en vergelijk de tv's.

[ Voor 13% gewijzigd door Ferry34 op 10-09-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Absoluut heel goed advies , bedankt. Ik kan wel blijven kijken naar specs en verschillende types op internet en recensies lezen...het zelf bekijken is altijd het beste, ga ik tegen die tijd absoluut doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ferry34 schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:38:
[...]
Ook is t voor n full hd tv lastiger om niet-full hd content er goed uit te laten zien, aangezien de tv het beeld moet gaan scalen.
Ja, en een HD-ready scherm mag weer full-HD content gaan schalen. Je blijft dus altijd met schaling zitten. SD content moet sowieso geschaald worden gezien het feit dat dat sowieso minder is dan de 'echte" resolutie van beide soorten schermen.

In de praktijk zul je weinig verschil zien tussen 720P op een 720P scherm of op een 1080P scherm. Zoals je zegt moet je erg dichtbij zitten om de extra resolutie van 1080P te benutten, dus eventuele afrondingsfoutjes zullen dan ook in die één pixel marge zitten die je eigenlijk alleen kan zien met je neus op het scherm.

Overigens is het misschien een idee om eens te gaan browsen met bijvoorbeeld firefox en de spellingscontrole daar in aan te zetten, want in sommige woorden mis je gewoon twee derde van de letters. Dat leest erg hinderlijk.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:37:
Ja, en een HD-ready scherm mag weer full-HD content gaan schalen. Je blijft dus altijd met schaling zitten. SD content moet sowieso geschaald worden gezien het feit dat dat sowieso minder is dan de 'echte" resolutie van beide soorten schermen.
Schalen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik ben even langs de Mediamarkt gegaan en even gekeken bij de LCD/Plasma tv's. Al
was ik meer bij de Plasma's want ik ben er vrijwel zeker van dat ik voor een plasma
wil gaan. Ik zag een aantal Samsung plasma's staan , eentje met een scherm van
107cm en die was nog onder de 1000 euro. En toen even later zag ik eentje van LG, kostte
1400 euro en het scherm was ongeveer 120 cm, echt heel mooi groot, maar ook Panasonic
zag ik staan, eigenlijk gewoon teveel. En als ik tegen de tijd dat ik mijn aankoop kan doen
mijn Xbox360 meeneem en op al die tv's het wil testen....denk niet dat MM dat er zal zien zitten.

Daarom is het misschien toch handig om eens sites te doorlezen, ik ken ze alleen niet.
Voordat ik mijn Zepto laptop kocht had ik eerst allerlei reviews en artikels gelezen op
internet erover. Dus als iemand nog goeie sites weet met reviews en tests enzo, shoot !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nederlands voor scaling? Had je zeker ook niet uit de quote kunnen halen waar ik op reageerde :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
Gizz schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:37:
[...]

In de praktijk zul je weinig verschil zien tussen 720P op een 720P scherm of op een 1080P scherm. Zoals je zegt moet je erg dichtbij zitten om de extra resolutie van 1080P te benutten, dus eventuele afrondingsfoutjes zullen dan ook in die één pixel marge zitten die je eigenlijk alleen kan zien met je neus op het scherm.

Overigens is het misschien een idee om eens te gaan browsen met bijvoorbeeld firefox en de spellingscontrole daar in aan te zetten, want in sommige woorden mis je gewoon twee derde van de letters. Dat leest erg hinderlijk.
Dat laatste zal je niet tegen mij gehad hebben, aangezien ik zelden schrijffouten maak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier waarschijnlijk al besproken maar hoe zit het nou met het verschil in stroomverbruik?
Verbruikt een HD Ready Plasma nou meer stroom dan een HD Ready LCD of is dat verschil nihil?
En is er misschien een site die dat verschil laat zien?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 21:33 ]

• jvanhambelgium
Stroomgebruik bij plasma is erg afhankelijk van hetgeen erop komt.
Witte scenes is volle bak verbruik terwijl donkere horror-films denkelijk een pak minder verbruik hebben tov LCD.

Ik *DACHT* ergens grosso mode 20% meer als een LCD (met dezelfde afmetingen) voor een hele "standaard" mix van tv-programma's (film,cartoon,sports,docu etc)

Nu de laatste generatie LCD's met hun modulerende achterverlichting zijn ook nog zuiniger maar boeten dan weer in op contrast ;-) (wat zo ook vertellen in de winkel)

Als je natuurlijk een film als Ice Age gaat kijken gaat dat quasi de max power slikken denk ik ;-)
Veel horror kijken dus ;-)

Verwijderd

Zo'n 20% meer stroomverbruik bij Plasma's is best veel maar misschien moet ik niet zo miereneuken over dat stroomverbruik, er zijn wel meer stroomvreters
En ik ben geen filmfreak, ik gebruik 'm gewoon waar ie voor gemaakt is: TV kijken...

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
devilsnight schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:52:
Ik ben even langs de Mediamarkt gegaan en even gekeken bij de LCD/Plasma tv's. Al
was ik meer bij de Plasma's want ik ben er vrijwel zeker van dat ik voor een plasma
wil gaan. Ik zag een aantal Samsung plasma's staan , eentje met een scherm van
107cm en die was nog onder de 1000 euro. En toen even later zag ik eentje van LG, kostte
1400 euro en het scherm was ongeveer 120 cm, echt heel mooi groot, maar ook Panasonic
zag ik staan, eigenlijk gewoon teveel. En als ik tegen de tijd dat ik mijn aankoop kan doen
mijn Xbox360 meeneem en op al die tv's het wil testen....denk niet dat MM dat er zal zien zitten.

Daarom is het misschien toch handig om eens sites te doorlezen, ik ken ze alleen niet.
Voordat ik mijn Zepto laptop kocht had ik eerst allerlei reviews en artikels gelezen op
internet erover. Dus als iemand nog goeie sites weet met reviews en tests enzo, shoot !
http://www.hifi-forum.de// ,
http://www.hifi-forum.de/viewthread-116-2168.html ,
je moet wel Duits kunnen lezen.

LC-Displays
[ LG LOEWE Medion/Tevion Panasonic Philips Samsung Sharp Sony Thomson Toshiba ]
Forum rund um LCDs, Technik, Auflösung, Zukunft, etc. 12735 191816 Erfahrungsbericht & Frag... (von dharkkum)
Heute, 10:09

Plasma-Displays
[ LG Medion/Tevion Panasonic Philips Pioneer Samsung Sony Thomson ]
Plasma-Displays: Technik, Verbreitung, Beratung, Hilfestellung, Zukunft 11837 169492 Pioneer 427XA -> LX50... (von mksilent)
Heute, 10:03

• Twynn
Ik kom er toch nog even op terug, aangezien ik toch wel aan de 37PV70 aan het denken ben :)
Philflow schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:05:
[...]
Verder vind ik het desktopbeeld van mijn 42PV70 via VGA niet perfect. Dat deed mijn Samsung 42C91 beter, dat was perfect.
Wat is niet perfect? Wel bruikbaar of geheel niet bruikbaar?? 't is natuurlijk geen computermonitor, dat begrijp ik wel :)
Via de vga input zou 1:1 pixelmapping toch mogelijk moeten zijn als ik het goed begrepen heb.

Verwijderd

Ferry34 schreef op zondag 09 september 2007 @ 01:38:
[...]

Bovendien moet je erg dichtbij je scherm zitten, wil je uberhaubt t verschil kunnen zien.
Dit ben ik nu al verschillende keren tegengekomen op het internet en ik had hierdoor zelfs bijna een HD-ready TV gekocht. Uiteindelijk toch voor full hd gegaan, en absoluut geen spijt. Het verschil tussen 720p en 1080p zie je zeer zeker wel. En ik zit op een kijkafstand van +- 3 meter. (42" plasma)

Ik vraag me eigenlijk ook af of de mensen die beweren dat je geen verschil ziet dit zelf wel getest hebben ? Of dat ze gewoon napraten wat er op het internet staat ? (of zal ik nu zo'n goede ogen hebben ? Of geeft mijn TV gewoon bagger 720p weer ?)

• jvanhambelgium
Ik heb de test gedaan in een winkel waar een HD-ready tov een FullHD LCD onder elkaar stonden (Philips LCD 47" en Samsung Plasma 50")
Hier stond een 1080 demo te spelen van harde schijf.

Ik zag in toonzaal-condities (dus veel licht etc) geen verschil in detaillering meer vanaf iets meer als 3m

Ik heb nog geen HD ready PLASMA en FullHD PLASMA onder elkaar zien spelen met bijvoorbeeld een Bluray bron.

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:23:
[...]
Ik vraag me eigenlijk ook af of de mensen die beweren dat je geen verschil ziet dit zelf wel getest hebben ? Of dat ze gewoon napraten wat er op het internet staat ? (of zal ik nu zo'n goede ogen hebben ? Of geeft mijn TV gewoon bagger 720p weer ?)
Idem hier. Toen ik een tijdje geleden in de MM 50" schermen zag met daarop Baas In Eigen Bos zag ik vanop 3m en meer toch nog steeds duidelijk verschil tussen HD-Ready en FullHD TVs.
Recent echter nog eens de test gedaan (42PV70 vs 42PY700 op 2.5m) en toen bleek dat de verschillen eigenlijk alleen te zien waren in animatie (bvb Ice Age 2 trailer) en aftitelingen (en wellicht dus ook ondertitels).
Bovendien is het niet zo dat het er op een HD-Ready slecht uitziet, verre van. Mijn conclusie was dan voor mij persoonlijk ook dat het kleine verschil in detail eigenlijk helemaal die €800 meerprijs niet waard was.

• Ferry34
  • Nu online
[...]

Dit ben ik nu al verschillende keren tegengekomen op het internet en ik had hierdoor zelfs bijna een HD-ready TV gekocht. Uiteindelijk toch voor full hd gegaan, en absoluut geen spijt. Het verschil tussen 720p en 1080p zie je zeer zeker wel. En ik zit op een kijkafstand van +- 3 meter. (42" plasma)

Als jij op jouw full hd scherm een content van 720p gaat afspelen, dan is dat natuurlijk van mindere kwaliteit dan wanneer je op hetzelfde scherm 1080p content gaat afspelen.
Het gaat er juist om, dat er bijna geen verschil waarneembaar is wanneer je 720p content gaat afspelen op een hd-ready toestel en dat vergelijkt met 1080p op een full hd scherm.

Ook is het nog s zo, dat wanneer jij op je full hd gaat kijken naar sd content en dus ook gewone digitale televisie, dit minder mooi zal zijn dan op een hd ready.
Ik heb zelf alleen de full hd lcd vergeleken met hd ready plasma's, er waren nog geen full hd plasma's binnen, en de plasma was n stuk mooier. Ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit van de full hd plama zoals jij die hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Analoog materiaal ziet er hier ook nog wel goed uit. Het hangt wel een beetje van de zender af, maar dat zal je met een HD-ready waarschijnlijk ook hebben. 720p en 1080p materiaal ziet er ook heel goed uit. Wel moet ik eerlijk zeggen dat je soms een soort 'blur' ziet. (Het zou heel goed kunnen dat dit door mijn laptop komt. Het geluid blijft namelijk ook soms achter, en dat lijkt me weinig met de TV te maken te hebben.)

Ik heb helaas geen HDDVD of Bluray speler waarmee ik dit zou kunnen testen.
(die 'blur' is eigenlijk het beeld wat een beetje te traag is. Zal waarschijnlijk door m'n laptop komen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje suffe vraag misschien, maar plasma is (zonder discussie volgens mij) beter geschikt voor analoog SD televisie, maar is dat ook nog zo als het digitaal SD betreft of is het verschil tussen plasma en LCD dan minder groot of niet aanwezig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klopt, ik zie ook duidelijk verschil met een kijkafstand van ca. 3 meter (LOEWE 46" Full-HD LCD). Dit zie ik vooral goed als ik de PS3 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:42:
[...]Klopt, ik zie ook duidelijk verschil met een kijkafstand van ca. 3 meter (LOEWE 46" Full-HD LCD)
... maar met 46 inch ga je dat verschil idd volgens mij op 3 meter idd nog wel zien. Bij 42 inch toch al minder vermoed ik zo, als ik (inderdaad...via-via) de verhalen moet geloven die ik lees (...hoe groter het scherm hoe beter het verschil op die afstand... das logisch...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Dat snap ik niet ze,dat je maar 3 meter van een 42 inch toestel gaat zitten.Zijn jullie blind?
Ik zit nu 3.8 meter van van mijn plasma tv van 37 inch en ik heb soms al iets van "had ik al niet beter een 32 inch genomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AversusZ
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:21
Ivan4you schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:16:
Dat snap ik niet ze,dat je maar 3 meter van een 42 inch toestel gaat zitten.Zijn jullie blind?
Ik zit nu 3.8 meter van van mijn plasma tv van 37 inch en ik heb soms al iets van "had ik al niet beter een 32 inch genomen".
Ivan4you schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:43:
Vandaag mijn 37PV70 gaan bestellen bij een vakspecialist en deze zou maandag al geleverd worden.Nu is mijn vraag hoe kan ik gewoon direkt op zicht zien of het een nieuw toestel betreft?Zitten er stikkers op de tv?
Beetje kort door de bocht om na 2 dagen al meteen te oordelen? Misschien moet je eerst nog even wennen aan de grootte van je nieuwe televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, er zitten hier genoeg mensen die nog dichter bij een 50 inch zitten, en die nog te klein vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:39
Ik zit op bijna 5 meter van een 50"en heb nu het idee dat het niet groter moet/hoeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee hoor, hoe dichter bij je zit des te meer detail je ziet. Jij mist juist detail door zo ver weg te zitten. Op 3 meter afstand is het ook niet meteen alsof je de hele tijd je hoofd moet draaien om alles te kunnen zien, het kan nog gewoon ontspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
Ik kijk nog analoog.Is digitale tv via scart dan zo een verschil?Langs de andere kant krijg ik hier volk over de vloer van "wat een verschil met onze lcd".Dat beeld is zoveel beter van die plasma.Dan zeg ik dat ze hem eens goed moeten afstellen want dat kan ik toch moeilijk geloven.

[ Voor 62% gewijzigd door Ivan4you op 18-09-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dit verdient direct de prijs van meest hilarische post van het jaar... jammer genoeg meen je het nog ook, denk ik. Ik heb zo een vermoeden dat je nooit naar de bioscoop gaat.
Je kan een film maar echt beleven als je er 'midden in' zit, dat wil zeggen dat een zo groot mogelijk deel van je gezichtsveld gevuld is met het filmmateriaal. Op 3.80m van een 37" TV zie je veel meer van alles rond je TV dan van wat er zich op de TV afspeelt. Enig voordeel van ver te zitten, is dat je eigenlijk nooit je ogen moet bewegen en alles in 1 oogopslag ziet (behalve de details).
BTW, ik zit zelf op 2.5m van mijn 42".

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 18-09-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Laatst online: 16-02 13:30
Twixie schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 13:47:
[...]

Dit verdient direct de prijs van meest hilarische post van het jaar... jammer genoeg meen je het nog ook, denk ik. Ik heb zo een vermoeden dat je nooit naar de bioscoop gaat.
Je kan een film maar echt beleven als je er 'midden in' zit, dat wil zeggen dat een zo groot mogelijk deel van je gezichtsveld gevuld is met het filmmateriaal. Op 3.80m van een 37" TV zie je veel meer van alles rond je TV dan van wat er zich op de TV afspeelt. Enig voordeel van ver te zitten, is dat je eigenlijk nooit je ogen moet bewegen en alles in 1 oogopslag ziet (behalve de details).
BTW, ik zit zelf op 2.5m van mijn 42".
Niets hilarisch aan en juist heel begrijpelijk. Maar blijkbaar heb jij nog nooit vooraan op de eerste rij gezeten in de bioscoop. Want in dat geval zou je beamen dat je wel degelijk te dichtbij kunt zitten en dat je door gebrek aan overzicht een verbelende filmbeleving hebt. Tenzij je een iMax film wilt kijken waarbij het inderdaad de bedoeling is om "midden in" de film te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelfs nog minder dan 2.5 meter van m'n 42" Plasma af :D

Met LCD zou dit praktisch 'n verslechterd beeld opleveren.
Maar goed, ik vind LCD sowieso crap :P

Verwijderd

k zit ook op zon 2 a 2,5 meter afstand.. en zit nog te twijfelen of k geen 50"moet neme :D denk wel dat t een 42 gaat worden maar dat heeft met budget te make ;)

• Ivan4you
Maar met zo een grote tv is gewoon tv kijken toch vermoeiend?Hierbij bedoel ik dan het nieuws,ter zake,koppen.Als ik dat hier zo lees gebruiken jullie hem enkel voor film.

En nog zoiets.Ik lees soms dat ze hun huis kunnen verwarmen met de warmte die de plasma afgeeft.Dat is bij mij gewoon lauw hoor.Zelfs minder dan mijn crt van 72 cm.

Verwijderd

Effe mijzelf herhalen,...
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:46:
Beetje suffe vraag misschien, maar plasma is (zonder discussie volgens mij) beter geschikt voor analoog SD televisie, maar is dat ook nog zo als het digitaal SD betreft of is het verschil tussen plasma en LCD dan minder groot of niet aanwezig ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2007 11:30 ]

Verwijderd

Ivan4you schreef op woensdag 19 september 2007 @ 11:22:
En nog zoiets.Ik lees soms dat ze hun huis kunnen verwarmen met de warmte die de plasma afgeeft.Dat is bij mij gewoon lauw hoor.Zelfs minder dan mijn crt van 72 cm.
Is toch niet verkeerd, verwarming uit en de TV voor de warmte laten zorgen. :P
(De warmte die een plasma afgeeft valt volgens mij wel mee hoor.)

• Twixie
Heb thuis zowel analoge als digitale TV op een LCD. Analoge TV ziet er echt niet uit, die TV is nu vervangen door een plasma en dat ziet er toch al iets redelijker uit. Digitale TV is op een andere locatie met een LCD en dat ziet er vrij goed uit. Eigenlijk moet je gewoon vergelijken met DVDs. Digitale TV met goede bandbreedte is gewoon vergelijkbaar met DVDs. Dus als een TV goed is met DVDs zal hij ook goed zijn met digitale TV.

• Twixie
simsim schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:07:
[...]
Niets hilarisch aan en juist heel begrijpelijk. Maar blijkbaar heb jij nog nooit vooraan op de eerste rij gezeten in de bioscoop. Want in dat geval zou je beamen dat je wel degelijk te dichtbij kunt zitten en dat je door gebrek aan overzicht een verbelende filmbeleving hebt. Tenzij je een iMax film wilt kijken waarbij het inderdaad de bedoeling is om "midden in" de film te zitten
Met mijn 2.5m van een 42" vandaan heb ik, vermoed ik, nog steeds een kijkhoek die kleiner is dan helemaal achteraan zitten in een cinema-zaal hoor!
Maar ik geef hem gelijk: voor gewone TV uitzendingen zou dat wel wat te dicht zijn. Maar ik zat vroeger op 3m van een 32" en voor gewone TV is dat toch zeker niet te dicht hoor, integendeel. Voor DVD was het gewoon te veraf, vond ik.

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:41:
[...][...enige uitleg...]Dus als een TV goed is met DVDs zal hij ook goed zijn met digitale TV.
...en daarmee maakt het bij een digitaal (SD) signaal dus niet zo meer uit of je televisie op een Plasma of LCD kijkt, als ik het dus goed begrijp ?

• Twixie
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:51:
[...]
...en daarmee maakt het bij een digitaal (SD) signaal dus niet zo meer uit of je televisie op een Plasma of LCD kijkt, als ik het dus goed begrijp ?
Da's wel heel kort door de bocht, want nu ga je er van uit dat dat het enige voordeel van plasma zou zijn. De 32" LCD hebben we vervangen door een 42" plasma. Het beeld van de plasma is zoveel beter (ook met DVDs) dat ik van plan ben al mijn DVDs nog eens opnieuw te bekijken. Nu pas besef ik hoe onnatuurlijk het beeld (en vooral de kleuren) van die LCD was. Het is ook een verschil dat ik eigenlijk nooit in de winkels echt gezien had (de omgevingsverlichting is daar ook totaal anders).

• Ivan4you
Het is ook voor plasma tv dat men dichter durft zitten.Je moet eens 2.5 meter voor een plasma van 42 inch en 40 inch lcd gaan zitten.Bij plasma is het beeld nog bekijkbaar.
In de winkels worden de goedkope toestellen voorzien van analoog signaal en slecht afgesteld,terwijl de dure modellen voorzien worden van dvd op hdmi.En diegene die er niets van kennen zijn de pineut als ze thuiskomen met hun dure aankoop.

[ Voor 41% gewijzigd door Ivan4you op 19-09-2007 15:20 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Twixie schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:08:
[...]

Da's wel heel kort door de bocht, want nu ga je er van uit dat dat het enige voordeel van plasma zou zijn. De 32" LCD hebben we vervangen door een 42" plasma. Het beeld van de plasma is zoveel beter (ook met DVDs) dat ik van plan ben al mijn DVDs nog eens opnieuw te bekijken. Nu pas besef ik hoe onnatuurlijk het beeld (en vooral de kleuren) van die LCD was. Het is ook een verschil dat ik eigenlijk nooit in de winkels echt gezien had (de omgevingsverlichting is daar ook totaal anders).
Het zou mooi zijn als je nog even het merk en type noemt. Ik wordt eerlijk gezegd af en toe gek van de statements hier in de zin van x is beter/slechter dan y, terwijl de onderlinge verschillen (merken/ types) bij x en y op zich al zo groot zijn dat ik er in ieder geval niks mee kan.

Ik heb in ieder geval kunnen zien dat een goed ingestelde Sony (D3000 serie) toch erg moeilijk te onderscheiden is van een moderne panasonic plasma, maar dat het verschil juist weer enorm is als de Sony vergeleken wordt met een goedkoper/ouder model plasma (Sony op veel punten beter...).
Daarentegen veegt een moderne plasma op dezelfde punten een ouder model Sony LCD juist weer compleet van tafel...

Ook voor SD materiaal zie ik al enorme onderlinge verschillen en kun je ook van je dure Pioneer Full HD plasma met een gemiddeld kabel signaal tranen in je ogen krijgen van de kwaliteit ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Verwijderd

TV kijken doe je maar op 'n beeldbuis! :/

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:22:
[...]

Het zou mooi zijn als je nog even het merk en type noemt. Ik wordt eerlijk gezegd af en toe gek van de statements hier in de zin van x is beter/slechter dan y, terwijl de onderlinge verschillen (merken/ types) bij x en y op zich al zo groot zijn dat ik er in ieder geval niks mee kan.

Ik heb in ieder geval kunnen zien dat een goed ingestelde Sony (D3000 serie) toch erg moeilijk te onderscheiden is van een moderne panasonic plasma, maar dat het verschil juist weer enorm is als de Sony vergeleken wordt met een goedkoper/ouder model plasma (Sony op veel punten beter...).
Daarentegen veegt een moderne plasma op dezelfde punten een ouder model Sony LCD juist weer compleet van tafel...

Ook voor SD materiaal zie ik al enorme onderlinge verschillen en kun je ook van je dure Pioneer Full HD plasma met een gemiddeld kabel signaal tranen in je ogen krijgen van de kwaliteit ;)
ik heb dan wel een HD ready Pio,maar het valt erg mee hoor,als ik zie wat voor beeld ie kan maken met een slechte kwaliteit bron :) .De processing is toch wel goed :)

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 07:46:
Volgens mij is analoge televisie = digitale televisie. Het geeft alleen dezelfde resolutie met minder ruis aan. Dit helpt erg veel voor de beeldkwaliteit bij en de plasma en de lcd. Maar het blijft SD televisie en geen HD televisie. Pas bij HD televisie kan je het verschil pas echt merken.

• Twixie
ksi schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:19:
[...]
Volgens mij is analoge televisie = digitale televisie. Het geeft alleen dezelfde resolutie met minder ruis aan. Dit helpt erg veel voor de beeldkwaliteit bij en de plasma en de lcd. Maar het blijft SD televisie en geen HD televisie. Pas bij HD televisie kan je het verschil pas echt merken.
Ik denk dat jij totaal naast de kwestie antwoordt. De vraag was immers of er verschil is tussen plasma en LCD bij gewone analoge TV. Hier is volgens mij het antwoord duidelijk ja. Om de een of andere reden kunnen LCD TVs veel minder goed omgaan met ruis en andere storingen in analoge TV signalen. Met digitale TV (of dus DVD) is het verschil veel minder groot. En met HD-content is het verschil tussen LCD en Plasma al helemaal te verwaarlozen IMHO.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
ksi schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:19:
[...]

Dan heb je duidelijk geen idee waar je het over hebt, digitale TV is een enorme verbetering tov analoge, geen discussie mogelijk.

• Twixie
Matthijs schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:47:
[...]
Dan heb je duidelijk geen idee waar je het over hebt, digitale TV is een enorme verbetering tov analoge, geen discussie mogelijk.
Wat hij wellicht bedoelde is dat digitale TV uiteindelijk toch analoog bij je TV binnen komt (via SCART) maar dat is eigenlijk totaal niet relevant. Er is idd een significant verschil tussen analoog en digitaal. Analoge TV ziet er op mijn oude LCD maar heel matig uit, digitale TV (Telenet) daarentegen is superstrak.

• Twynn
Matthijs schreef op donderdag 20 september 2007 @ 13:47:
Toch heeft hij wel degelijk gelijk. 't is namelijk beide gewoon een standaard pal signaal.
Verschil is alleen dat digitaal versturen van tv signaal geen ruis kent, en bij signaalverlies zie je het slechts terug in artifacts e.d. (tenminste, zolang er niet te veel compressie komt vanwege bandbreedte!)
Bij analoog signaal via coax zie je signaalverlies meteen terug in de vorm van ruis e.d.

Maar dat digitale tv een enorme verbetering is tov analoge? nee dus.
Tenzij je het hebt over hd uitzendingen e.d. :)

Verwijderd

Na een korte avontuur met de Philips47pfl9632 zit ik nu nog steeds zonder een degelijk tv. Ik zit nu te denken aan een Pioneer 4280XA, Panasonic 42pv700 of Panasonic 42py70/700. Welke zvan deze zouden jullie mij aanbevelen? Ik ga er een Nintendo Wii, DVD speler en Satteliet op afspelen. In de toekomst(binnen paar weken/maanden) denk ik eraan om een bluray of hddvd speler te kopen.

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Vanmiddag even wezen kijken bij een mediamarkt bij mij in de buurt om een gevoel te krijgen bij plasma/lcd tv's en hd ready en fullhd schermen.

Heb o.a. even goed staan kijken bij een samsung le40M86b (FULLHD lCD) en Sony KDL-40W2000 (FULLHD LCD) en van diverse merken plasma's.

Alle schermen leken via HDMI aangesloten te zijn en speelde een live concert van Phil Collins af. het leek erop dat het van een SD bron kwam, aangezien er zeker op de samsung redelijk wat blokachtige plekken zichtbaar waren, zeker bij donkere delen in het beeld. Tevens waren ook goed de vervormingen rondom personen zeer goed zichtbaar. Leek bijna wel een xvid movie van 700mb die slecht encoded was. Op de plasma's zag je hier eigenlijk niets van. Wel is de crystal clear panel op de samsung een welkome toevoeging aan een LCD scherm. Hierdoor ziet het beeld er van een paar meter afstand toch mooier uit, net als plasma's. De Sony, weliswaar een 2006 model, vond ik nogal flets/kleurleus eruit zien. Uiteraard niet perfect afgesteld, maar ik neem aan de rest toch ook niet echt.

Blijft toch lastig:
Ga veel sd content (casema digitaal) kijken en m'n oude xbox1 erop aansluiten, mogelijk in de toekomst nog een echte htpc. Kijk ook veel series/films die xvid, x264 gecodeerd zijnl lijkt me ook niet echt lekker om op een fullhd te bekijken!

fullhd = overkill, Plasma is het mooist, maar zeker als ik via xbmc(xbox) muziek luister, staan er toch zeer wat dingen op vaste plekken op het scherm wat weer mogelijkerwijs gaat inbranden, laat staan de bekende rtl en SBS logo's 8)

Wilde eigenlijk goed naar de Panasonic TH-42PV70 kijken, maar deze hing niet tussen de andere schermen, maar stond ergens in een gangpad op bovenop een dos. Speelde tevens iets anders af wat er niet erg mooi uitzag. Ben er wel zeker van dat het echt aan de content lag. Vond de tv zelf nogal "goedkoop" ogen, desondanks z'n kwaliteit.

Blijft lastig om een goede keus te maken, zaterdag maar nog een keer 8)7 :9

[ Voor 3% gewijzigd door mwoe op 20-09-2007 21:32 ]

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 19:31:
Na een korte avontuur met de Philips47pfl9632 zit ik nu nog steeds zonder een degelijk tv. Ik zit nu te denken aan een Pioneer 4280XA, Panasonic 42pv700 of Panasonic 42py70/700. Welke zvan deze zouden jullie mij aanbevelen? Ik ga er een Nintendo Wii, DVD speler en Satteliet op afspelen. In de toekomst(binnen paar weken/maanden) denk ik eraan om een bluray of hddvd speler te kopen.
De Panasonic 42py70/700 vallen nu af. Ik heb op www.panasonic.com gekeken en deze full hd modellen hebben een verbruik van 580 watt. Ik weet dat het de maximale verbruik is maar vind ik echt te veel. Heeft niets met financien te maken. Is de prijsverschil van 700-800 euro het waard om voor de Pioneer 4280XA en niet voor de Panasonic 42PV700 te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ik ga dit topic zaterdagmiddag op slot gooien, we zitten al ruim over de 1000 posts heen en het wordt tijd voor een nieuw deeltje. Ik hoop dat iemand bereid is een korte vergelijking te maken tussen LCD en Plasma, misschien wat informatie over de techniek erbij etc. Als niemand daar zin in heeft zal ik zelf een paar korte punten neerzetten, maar een mooie OP is natuurlijk een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:57:
[...]
Is de prijsverschil van 700-800 euro het waard om voor de Pioneer 4280XA en niet voor de Panasonic 42PV700 te kiezen?
Dat moet je voor jezelf uitmaken. Feit is, en dat geldt met alle markten, dat hoe meer je klimt in prijscategorie, de meerkost steeds groter wordt voor steeds kleiner wordende verbetering. Die Pioneer zal dus zeker nog wel beter zijn dan die Panasonic, maar het prijsverschil is echt wel al enorm hoog. Ik denk dan ook dat prijs/kwaliteit bij een Panasonic beter is dan bij een Pioneer.
Maw, wil je topkwaliteit, ga voor de Pioneer. Ben je budgetbewust, ga voor de Panasonic.
BTW, je kan bij de Panasonic nog wat besparen door voor de PV70 te kiezen. Die is qua beeld identiek aan de PV700 maar heeft geen matte coating, minder geluid, 1 HDMI minder, en geen kaartlezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier die beide modellen naast mekaar staan en het is echt een gelopen koers voor de Pioneer Deze speelt de Panasonic op alle fronten weg. Mag natuurlijk ook wel want hij is een flink stuk duurder. Maar Pioneer heef tnu ook een SX versie van de 4280.. Deze heeft dezelfde beeldkwaliteit is alleen wat spaarzamer uitgevoerd. En is natuurlijk een stukje goedkoper..

Voor meer info moet je even kijken op www.htforum.nl

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

TroonStaal schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:40:
Hebben lcd schermen niet hetzelfde probleem als monitoren, namelijk ghosting of moeite met snelle bewegende beelden? Zat een tijdje terug bij een vriend thuis de (waardeloze) actiefilm Blast (ofzo) te kijken op een Philips Amiblight en in scenes met veel beweging en snel camerawerk (bijvoorbeeld instortingen en branden) zag ik behoorlijk wat pixelprut.

dat ambilight vind ik trouwens verschrikkelijk, bloedirritant licht de hele tijd :X
Het word langzamerhand beter, maar dat is idd een van de kritiekpunten op LCD
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.