Maar als ik een 50" zal halen. Dan zie je toch duidelijk verschil tussen HD ready en Full HD?
Wat zal de prijs worden van de Full HD 50" Pioneer..
Verwijderd
Nee, dat verschil zie je waarschijnlijk niet eens. Volgens de ISF zijn (in volgorde) contrast, kleursaturatie, kleurechtheid en pas als laatste resolutie de eigenschappen die de kwaliteit van een beeld bepalen.Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:56:
Maar als ik een 50" zal halen. Dan zie je toch duidelijk verschil tussen HD ready en Full HD?
[ Voor 11% gewijzigd door Crew One op 23-08-2007 10:05 ]
Verwijderd
Er loopt een soorgelijkie draad over het nu van al die hoge resoluties ... ik heb deze week bij de TV-boer 2 schermen onder elkaar zien spelen :Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:56:
https://wren.co/join/Devian
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraak, de meningen zijn hier nogal over verdeeltDevian schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:18:
Toch grappig...
een 1080i beeld is slechter dan een 720p beeld
Dat hele toekomst argument snap ik niet? Consoles zijn nu HD (behalve de Wii natuurlijk) en films en series worden vrijwel allemaal in HD uitgebracht (behalve Nederlandse zooi). Dus je kunt nu HDTV bekijken, niet over twee jaar.Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
Maar heb steeds zoiets van, k wil klaar zijn voor de toekomst, Niet dat ik over 2 jaar spijt heb en denk. "Waarom had k toen toch geen Full HD gekozen!!!"
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Misschien wacht hij wel tot de ps3 goedkoper is geworden, of tot wanneer er meer hdtv znders in het pakket zitten. In zijn toekomst dusGizz schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:29:
[...]
Dat hele toekomst argument snap ik niet? Consoles zijn nu HD (behalve de Wii natuurlijk) en films en series worden vrijwel allemaal in HD uitgebracht (behalve Nederlandse zooi). Dus je kunt nu HDTV bekijken, niet over twee jaar.
Verder kun je ook nu het verschil zien tussen 1080p en 720p, in je eigen winkel nota bene. Als je nu geen verschil ziet, dan zie je dat over twee jaar ook niet. Het is niet zo dat je ogen over twee jaar opeens een hoger oplossend vermogen hebben
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Verwijderd
Tja, cijfertjes zeggen gewoon niet alles... Iedereen staart zich blind op 1080p, terwijl op 'n 42 inch 't verschil tussen 720p & 1080p domweg niet zichtbaar is!jvanhambelgium schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:11:
[...]
Er loopt een soorgelijkie draad over het nu van al die hoge resoluties ... ik heb deze week bij de TV-boer 2 schermen onder elkaar zien spelen :
- Laatste nieuwe Philips LCD fullHD
- Samsung PS50Q91 HD Ready plasma.
Beide toestellen waren op een HD-box aangesloten dewelke een mooie presentatie speelde op 1080i.
De 1080i feed is dan door het Samsung HD-Ready scherm ge(re)scaled naar 720p denk ik , alhoewel ik geen afstandsbediening had om dat te checken. Het beeld was erg rustig en vlot, dus 720p is wel een mogelijkheid...
Ik ben met m'n neus tegen de schermen gaan staan en geleidelijk achteruit gegaan tot ik GEEN detail-verschil meer kon waarnemen. De demo leende had veel mooie details (vb refelecties op het glas binnen in de cockpit van een stuntvliegtuig of mooie auto's met close-ups etc)
Ik was ongeveer iets voorbij de 3m toen ik absoluut geen verschil meer zal in detail.
Met je neus erop zie je inderdaad dat het LCD paneel 1080 aan het weergeven is en de "plasma" eronder "groffer" is.
De grens van "ik zie geen/amper verschil" begon ongeveer vanaf 2m en op een dikke 3.0/3.2m (heb vloertegeltje liggen tellen) leken ze net dezeflde.
De LCD stond "feller" ingesteld, rode kleur was zelfs vanop afstand niet mooi op de LCD tov de plasma (ma bon, da's mogelijk nog in te regelen) en een scene van lucht+wolken was veel de contrastrijk op de LCD (te schreeuwerig) terwijl de plasma zachter was (lees : echter)
Dit is mijn persoonlijke idee, denkelijk is dat allemaal nog te regelen op zo'n LCD.
Ik denk dus dat ik op basis van deze test voor een HD Ready ga ... voor allerlei redenen (oa zwartwaardes, contrasten, responsiviteit, resolutie 720p meer als genoeg)
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Verwijderd
De Panasonic TH37PV70Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:33:
Of zijn er mensen die me direct een goed alternatief kunnen noemen?
Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Verwijderd
Helemaal niet lastig. Als je een goede platte TV wil dan is dat een plasma. Als je een dure goede platte wil dan neem je een Pioneer. Wil je een goedkope neem je een PanasonicVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
Ja, ik werk zelf bij Mikro electro. Dus kom wel een hoop leuke tv's tegen. Neem morgen mn Xbox 360 es mee. Kan ik ff vergelijken. Maar heb steeds zoiets van, k wil klaar zijn voor de toekomst, Niet dat ik over 2 jaar spijt heb en denk. "Waarom had k toen toch geen Full HD gekozen!!!"
Baal er ook van dat de Pioneer geen 42" Full HD heeft.
Collega's zeggen toch dat ze ook voor de Pioneer zouden gaan ipv een Panasonic.
OHHHH DIT IS ZOOOO LASTIG!!!!!!![]()
Verwijderd
Plasma's beginnen pas rond de 42". Gewoonweg omdat plasma's niet kleiner gemaakt kunnen worden. De kleinste plasma op dit moment is volgens mij 37".Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:08:
Tot voor kort lag de grens waarop plasma beter werd dan LCD rond de 42" (uit m'n hoofd). Is de techniek inmiddels al zover verbeterd dat ik ook wat kleinere plasma's kan meenemen in m'n overweging, of hoef ik daar helemaal niet naar te kijken?
De enige 37" plasma is de Panasonic 37PV70 (en enkele sterk daarop lijkende modellen). Wat mij betreft speelt die alle LCD's er met gemak uit en hoef je helemaal niet naar een LCD te kijken, tenminste als je de tv vooral gebruikt om tv te kijken en niet hoofdzakelijk voor spellen.Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:08:Om toch nog iets van m'n vraag te redden:
Tot voor kort lag de grens waarop plasma beter werd dan LCD rond de 42" (uit m'n hoofd). Is de techniek inmiddels al zover verbeterd dat ik ook wat kleinere plasma's kan meenemen in m'n overweging, of hoef ik daar helemaal niet naar te kijken?
Helemaal mee eens. En zelfs als je spellen speelt is de 37PV70 een perfect keus.prijk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:04:
[...]
De enige 37" plasma is de Panasonic 37PV70 (en enkele sterk daarop lijkende modellen). Wat mij betreft speelt die alle LCD's er met gemak uit en hoef je helemaal niet naar een LCD te kijken, tenminste als je de tv vooral gebruikt om tv te kijken en niet hoofdzakelijk voor spellen.
Bla
PLASMA PLASMA PLASMA PLASMA PLASMA. Echt je krijgt er geen spijt van. Ook met de computer als je de programma waarmee je afspeelt maar scaled naar je scher is de plasma echt veel beter. ik heb al 2 lcd's gehad, je bent nooit echt tevreden met zo'n ding. Nep kleurbereik is minder enz. enz. gewoon plasma.Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:59:
Beste mensen, voor mij gewoon een simpele vraag.
Ik heb serieus alles doorgelezen maar het is voor mij nog niet eenduidig. De vraag is simpel. Ik wil ook een nieuw scherm gaan aanschaffen voor de eerste keer. Het hoofdoel van de TV wordt het weergeven van alles wat de Home Theater PC kan weergeven (films, foto's, muziek, etc.) en het weergeven van DVD's via een dvd-speler.
Ik kijk amper gewone televisie, dus dit is niet zeer belangrijk. Ik ga geen game-console aansluiten. Eigenlijk dus alleen maar films kijken via htpc en dvd-speler en af en toe gewoon tv kijken.
De vraag: lcd of plasma?
(ik vind het echt moeilijk...de vraag is min of meer: wat zou jij in mijn geval kiezen?)
ola
Ga naar de winkel. Toen ik dat deed wist ik binnen no time dat ik plasma wilde.Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:59:
De vraag: lcd of plasma?
(ik vind het echt moeilijk...de vraag is min of meer: wat zou jij in mijn geval kiezen?)
Is dat verschil tegenwoordig nog echt zó groot? Ik dacht dat de vroegere nadleen van lcd achterhaald waren.Philflow schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:44:
[...]
Ga naar de winkel. Toen ik dat deed wist ik binnen no time dat ik plasma wilde.
Bla
parrish schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:01:
Een vraag die ik niet beantwoord krijg is of het mogelijk is om via een externe Hard disk HDTV of blue ray films af te spelen.
Ik vind van wel ja. Maar is ook persoonlijke smaak.Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14:
[...]
Is dat verschil tegenwoordig nog echt zó groot?
Verwijderd
Mijn ervaring is dat dit verschil in afstellingen tussen zenders ook op plasma bestaat. Het is wel kleiner dan op LCD.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:43:
Soms heb ik een instelling die ik mooi vind maar dan zap ik verder en ben ik weer minder tevreden. Ligt dit echt puur aan de kanalen onderling of aan de minder natuurlijke weergave van lcd waarover in dit topic wordt gesproken als nadeel van de lcd. Zou ik hier met een plasma minder last van kunnen hebben?
Voetbal was gisteren zeker niet in optimale beeldkwaliteit, de wedstrijd van Ajax was bijvoorbeeld sterk gecomprimeerd. De wedstrijd van Feyenoord was beter.Voetbal viel me gisteren ook een beetje tegen.
Verwijderd
Dat is het probleem met de grote tv's vooral LCD' schermen hebben er nog meer last van,ik zou eerlijk gezegd als ik jou was overwegen om het scherm te ruilen voor een 37pv70 van Panasonic,die geven naar mijn mening wel een goede kwaliteitVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:43:
Ik heb een vraag en ik weet niet of dat ligt aan de lcd/plasma vraag. Sinds vorige week heb ik een Sharp 37XD1E staan. Ik ben tevreden over de prestaties van de tv maar wat ik alleen erg irritant vind is dat ik geen goede instelling kan vinden. Soms heb ik een instelling die ik mooi vind maar dan zap ik verder en ben ik weer minder tevreden. Ligt dit echt puur aan de kanalen onderling of aan de minder natuurlijke weergave van lcd waarover in dit topic wordt gesproken als nadeel van de lcd. Zou ik hier met een plasma minder last van kunnen hebben? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een 8 dagen omruilgarantie heb bij Mokio.nl en dat ik een beetje begin te twijfelen. DVD is fantastisch maar digitale tv verschilt echt van redelijk tot zeer goed. Voetbal viel me gisteren ook een beetje tegen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 13:39 ]
Verwijderd
Ajax was idd erg lelijk. Opmerkelijk wel het verschil tussen "close up" beelden die erg scherp zijn en de "veldoverzicht" shots die erg onduidelijk waren. Ik zal eens op de BBC kijken.Philflow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:29:
[...]
Mijn ervaring is dat dit verschil in afstellingen tussen zenders ook op plasma bestaat. Het is wel kleiner dan op LCD.
[...]
Voetbal was gisteren zeker niet in optimale beeldkwaliteit, de wedstrijd van Ajax was bijvoorbeeld sterk gecomprimeerd. De wedstrijd van Feyenoord was beter.
Voor echt hoge beeldkwaliteit voetbal: BBC match of the day. Maar soms is het op nederlandse zenders ook heel goed. wisselt nogal.
Dan is natuurlijk de vraag hoe tevreden jij zult zijn met voetbal op die Sharp. Dat kan ik niet zeggen.
Verwijderd
Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen. Mijn bron is digitale tv van @Home via Nokia Mediamaster 119c (Scart).Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:36:
[...]
Dat is het probleem met de grote tv's vooral LCD' schermen hebben er nog meer last van,ik zou eerlijk gezegd als ik jou was overwegen om het scherm te ruilen voor een 37pv70 van Panasonic,die geven naar mijn mening wel een goede kwaliteit![]()
Ik hoed mijn plasma niet bij te stellen per kanaal.Wat voor bron(digitale tv,sataliiet?) gebruik je trouwens?
Naar mijn mening is een LCD TV niet in staat een natuurlijk ogend beeld te laten zien,ik heb op een LCD tv (ik heb er zelf ook 1 gehad) nog nooit natuurlijke kleuwweergave gezien,helaas.
Hebben jullie tv's ook last van False contouring met slechte kwaliteit zenders?,en hoe hebben jullie je tv aangesloten,wat voor decoder,kabel aansluitng ect.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 14:15 ]
Verwijderd
Een week geleden zat ik in precies dezelfde situatie als jij, alleen een maatje groter. Ik had de Sharp 46XL1E besteld, maar kreeg de 46XD1E uitgeleverd, dus die heb ik 3 dagen thuis gehad. Daarna netjes omgeruild tegen de 46XL1E (nieuw model). Het nieuwe model van de sharp is wel beter, maar ik was toch niet helemaal tevreden en al helemaal niet als ik keek naar het prijskaartje. Oorspronkelijk wilde ik voor de Panasonic plasma 50PV70 gaan, maar door het mooie beeld in de winkel toch die Sharp genomen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:08:
[...]
Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen. Mijn bron is digitale tv van @Home via Nokia Mediamaster 119c (Scart).
Zou het nog de moeite zijn om een andere decoder te kopen bijv de Samsung h360 en die dan via HDMI aan te sluiten? (en later uiteraard HDTV)
Doen! Ik heb ook een LCD omgeruild voor 42PV70. Wat een vooruitgang!Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:08:
[...]
Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen.
Ja als je een TV gaat kopen op specificaties kom je al gauw uit bij een Samsung Full HD LCD.Jazekerrrrr schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:03:
iedereen zegt van pak een panasonic maar ik vind de specificaties van de full hd panasonic maar tegenvallen. mischien dat ik mijn eigen teveel richt op de specificaties.
Met een HD DVD zien die schermen er perfect uit. Als je heel veel HD materiaal gaat kijken, en je bent bereid om op 2 meter van een 40 inch scherm te gaan zitten is het een hele goede keuze.ik heb wel de nieuwe full hd lcd schermen van samsung gezien die stonden apart in een hoek opgesteld waar het toch redelijk donker was, er was een blu ray speler van samsung op aangesloten.
Verwijderd
FabeltjeVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:25:
De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur.
Panansonic PV70 ook.Weinig tot geen kans op inbranden.
Die klopt wel.Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.
Verwijderd
Verwijderd
Anders ik wel. Ik ben op zich ook wel tevreden over de Sharp maar niet helemaal en ik denk dat me dat gaat irriteren op den duur. Ik hoop dat ik de goede keus heb gemaaaktPhilflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:36:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Je hebt mooi vergelijkingsmateriaal.
Dat van dat gamen op n next-gen console klopt noet hoor! Ik ben n echte xbox360 gamer, 2-3uur per dag, en ik kan je meteen vertellen dat gamen op n hd-ready plasma veel mooier is dan op n full hd lcd! Dit komt door de betere details in zwartweergave, mooiere kleuren en plasma heeft geen ghosting!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:25:
De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur. Weinig tot geen kans op inbranden. Bij gamen op een next gen console beter beeld. Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.
Vandaag maar eens informeren wat de levertijd is.
Verwijderd
Hoezo een beter beeld met het gamen,plama is in staat om veel natuurlijkere kleuren en veel dieper zwart en scherpte te produceren,waardoor je meer sfeer krijgt in een game,langdurig gamen zou ik niet aanraden,in verband met de kans op inbranden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:25:
Als ik het goed heb begrepen heb ik ook weinig profijt van mijn full hd. Ik heb een 37" en ik zit op 3.00/3.30 meter. Dus als ik zou omruilen voor de hd ready plasma zou ik wat dat betreft geen kwaliteitsverlies hebben.
De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur. Weinig tot geen kans op inbranden. Bij gamen op een next gen console beter beeld. Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.
Nadelen zijn dan bij SD en DVD minder mooi beeld/kleuren. Inkijkhoek minder goed. Betere verwerking van "aktiebeelden" zoals voetbal door 100hz.
Vandaag maar eens informeren wat de levertijd is.
Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de laatste generatie Panasonic uberhaupt kan inbranden.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
kans op inbranden is inderdaad nog steeds aanwezig,je moet op blijven passen,hoe goed ze ook zijn.
Verwijderd
En dat is precies het probleem,snelheidsmeter,health bars,die branden in,daarom moet je altijd wat voorzichtig ermee zijn.Maar de huidige generatie plasma's zijn zo goed als vrij van burn in.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52:
Langdurig gamen niet aan te raden vanwege inbranden? Dingen branden alleen maar in als een bepaalde deel van het beeld telkens hetzelfde weergeeft. Ik zou dus alleen uitkijken als je games hebt waarbij dat het geval is. Dat is zeker niet bij elke game het geval. Wel als je bv een race van een paar uur gaat doen met een racespel. Maar dat is allemaal een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Vooralsnog heb ik op m'n lg alleen het geheugen effect gezien als ik een uurtje zit te internetten, en daarna het beeld volledig zwart wordt. Dan zie ik in heel licht-grijs de 2 gnome-panelen nog staan(linux desktopPhilflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:32:
[...]
Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de laatste generatie Panasonic uberhaupt kan inbranden.
Alle verhalen van inbranden zijn gebaseerd ofwel op oudere modellen ofwel op Pioneer
Verwijderd
Dit is wat kort door de bocht,ze zijn zeer bestendig tegen burn in,maar het is nog steeds mogelijk,door verkeerd gebruik.Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:32:
[...]
Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de laatste generatie Panasonic uberhaupt kan inbranden.
Alle verhalen van inbranden zijn gebaseerd ofwel op oudere modellen ofwel op Pioneer
De nieuwe pioneers branden *NIET* in. Punt.Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:32:
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
welke heb je gezien de g7 of g8 serie?die ingebrand was bedoel ik dan.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:54:
Pioneer kan nog steeds inbranden hoor. Zag laatste en pioneer bij de BCC die een Philips demo-dvd aan het spelen was. Het woordje "Philips" was toch al een (heel klein) beetje ingebrand. De Panasonic ernaast had nergens last van. Inbranden is niets meer of minder dan het ongelijkmatig verouderen van de fosfors. De fosfors van Panasonic zijn tegenwoordig zo goed dat die rustig een levensduur van 60000 uur of meer halen. Ter vergelijking, de fosfors van de meeste CCFL lampen zoals die in LCD's gebruikt worden geven het al na 25000 uur op (alhoewel er wel eens andere getallen geclaimt worden). Daar komt nog eens bij dat de CCFL omvormers het in 90% van de gevallen al veel eerder begeven.
Op de vraag: wat gaat lnou anger mee, plasma of LCD? zou ik dus nog niet durven antwoorden: LCD.
Plasma is en blijft gewoon een geweldige techniek die op heel veel fronten superieur is aan LCD.
Gewoon een Plasma kopen
Verwijderd
waarom kan dat bij jou allleen op 480p/1080i ? de ps3 kan toch ook 720p en 1080p uitsturen?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:54:
Blu-Ray via PS3 kan dan alleen op 480p/1080i (wat 'n toch beduidend minder beeld oplevert)
Hij had een nogal onduidelijk verhaal. Op dat moment sprak hij over Component (vs HDMI). En dan bedoelde hij wellicht 720p/1080i. Maar idd 1080p gaat niet over Component, bij de XBox 360 overigens ook niet. En bovendien zijn er bij mijn weten ook geen TVs die 1080p over Component accepteren...Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
waarom kan dat bij jou allleen op 480p/1080i ? de ps3 kan toch ook 720p en 1080p uitsturen?
Verwijderd
omdat je eerder schreef dat je ps3 via HDMI aangesloten was. Dan zou het gewoon moeten kunnenTwixie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:54:
[...]
Hij had een nogal onduidelijk verhaal. Op dat moment sprak hij over Component (vs HDMI). En dan bedoelde hij wellicht 720p/1080i. Maar idd 1080p gaat niet over Component, bij de XBox 360 overigens ook niet. En bovendien zijn er bij mijn weten ook geen TVs die 1080p over Component accepteren...
Verwijderd
Verwijderd
als ik de ps3 bij beeldscherm instellingen maximaal 720p laat uitsturen, en vervolgens een BluRay DVD opzet geeft mijn tv aan 720p te ontvangenVerwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:59:
Nope, 720p is helaas niet mogelijk met Blu-Ray
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 09:43 ]
Twee mogelijkheden:Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:08:
[...]
als ik de ps3 bij beeldscherm instellingen maximaal 720p laat uitsturen, en vervolgens een BluRay DVD opzet geeft mijn tv aan 720p te ontvangen
Verwijderd
Ik dacht dat het algemeen geweten was dat pre-1.80 de PS3 inderdaad helemaal niet kon scalen. Toen al schreewden de Sony-haters dat dat nooit ging kunnen omdat de PS3 geen hardware scaler heeft.
Verwijderd
Dit klopt al helemaal niet hoor!Twixie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:54:
[...]
Hij had een nogal onduidelijk verhaal. Op dat moment sprak hij over Component (vs HDMI). En dan bedoelde hij wellicht 720p/1080i. Maar idd 1080p gaat niet over Component, bij de XBox 360 overigens ook niet. En bovendien zijn er bij mijn weten ook geen TVs die 1080p over Component accepteren...
Verwijderd
Ik wist niet dat de ps3 ook 1080p kon over component, maar de xbox360 kan t nu ongeveer een half jaar tot een jaar.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:12:
Dit is misschien wel 'n aardige link voor jullie beiden
http://www.life.tweakers....oge-1080p-in-de-maak.html
Verwijderd
Als je de 50PV700 overweegt moet je zeker ook naar de PV70 kijken. Voor veel mensen zijn de extra's op de 700 totaal niet belangrijk: beter geluid, niet-reflecterend scherm, kaartlezer, extra HDMI-ingang. De PV70 is toch nog een flink stuk goedkoper dan de 700.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:
Na veel wikken en wegen heb ik een paar dagen de Philips 47 PFL9732 voor 2760 euro besteld. Nu kan ik voor ongeveer 2300 euro de Panasonic TH-50PV700 kopen. Zal ik alsnog voor de Philips gaan of voor de Panasonic kiezen? Of een andere alternatief? Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Ook ik had een vergelijkbare keus gemaakt, namelijk de Full-HD 100Hz LCD 46XL1E van Sharp. Maar nadat hij thuis stond, kwam ik er toch achter dat ik niet zoveel HD content had, waardoor de extra kosten die ik heb gemaakt eigenlijk onzin waren. Vraag je dus eerst af of je veel HD content hebt, want alleen met HD-content komt de LCD er echt goed vanaf. Mijn ervaring was dat gewone DVD's toch minder waren dan verwacht, dus begon me al snel te irriteren (en dan heb ik het nog niet eens over gewone TV). Gelukkig had ik nog omruilgarantie, dus heb nu een Panasonic 50PV70 plasma staan, die me meer dan goed bevalt. Plasma kijkt zoveel meer keer natuurlijker... het lijkt nu net of ik door een raam naar buiten kijk als ik een DVD'tje draai of HDtv heb aan staan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:
Na veel wikken en wegen heb ik een paar dagen de Philips 47 PFL9732 voor 2760 euro besteld. Nu kan ik voor ongeveer 2300 euro de Panasonic TH-50PV700 kopen. Zal ik alsnog voor de Philips gaan of voor de Panasonic kiezen? Of een andere alternatief? Ik ben benieuwd.
Als je deze thread leest zie je regelmatig mensen die zowel plasma als LCD in huis hebben gehad, en bijna allemaal vinden ze plasma mooier. Ook ik.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:
Verwijderd
Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:54:
Nintendo Wii » niet geweldig (uitermate geschikt voor 'n Sharp of Samsung LCD)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan
Verwijderd
Klopt, maar had het eigenlijk ook over de Panasonic 50PV70. De broer van dit model, de 50PV700, heeft ook een antispiegeling laag. Mijn vergelijking is dus puur gebaseerd op de 3 modellen.Microkid schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:09:
@ gyanzon : Plasma hoeft niet altijd te spiegelen hoor. Ik heb een Pioneer PDP-4280XA staan met matte beeldbuis, werkt perfect en geen spiegeling
Verwijderd
Ik heb mijn Wii op mijn Panasonic Plasma, de 50PV70, aangesloten staan. Eerst via RGB-Scart en dat was al heel behoorlijk ondanks wat flikkerend wit hier en daar. Component kabel gekocht, Wii op 480p gezet en nu ziet het er prachtig strak uit.Kiff schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:03:
[...] Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?
Weet je zeker dat je de 700 wilt en niet de 70?Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:02:
Zoooo..de Panasonic TH-50PV700 is er nu zelfs voor 2075 euro.
Zou je me aub kunnen vertellen hoe deze TV bevalt zodra je deze binnen hebt (schrijf des noods een review op Kieskeurig.nl). Ik ben namelijk ZEER geïnteresseerd in deze tv. We staan bijna op het punt van aanschaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 20:22 ]
Nee, de 700 heeft een paar extra opties t.o.v. de 70.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:19:
Is de 70 beter dan de 700? Zo ja op welke fronten?
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
100% gaan voor LCD (en vooral de laatse serie van Sharp is uitermate geschikt!) Veel scherper beeld, met een veel breder scala aan kleuren. Ik heb er 'n demo van Super Mario Galaxy op gezien!Kiff schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:03:
[...]
Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?
Verwijderd
Ik zeg op mijn beurt, dat je voor 100% voor Plasma moet gaan. Check deze post van mij waarin juist de vergelijking wordt gemaakt met het nieuwste model van Sharp, namelijk de 46XL1E.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:13:
[...]
100% gaan voor LCD (en vooral de laatse serie van Sharp is uitermate geschikt!) Veel scherper beeld, met een veel breder scala aan kleuren. Ik heb er 'n demo van Super Mario Galaxy op gezien!
Zag er ontzettend gelikt uit! Plasma en 480p gaan naar mijn mening gwn niet goed samen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 23:01 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 23:55 ]
Hier de Wii op een TH37PV70, met standaard kabel zag het er niet uit, nu met component kabel op 480p is het hardstikke netjes, natuurlijk zie je wel wat kartel randjes maar de kleuren zijn hardstikke helder, overigens wordt het beeld volledig gevuld, geen zwarte balken dus. Uiteraard worden kartelrandjes steeds minder zichtbaar hoe kleiner de tv wordt, als je echter moet kiezen tussen een 37" plasma of LCD zou ik niet zien waarom een LCD perse de beste keus zou zijn. Ik wii bezitter heb iig absoluut geen spijt van mijn plasma, integendeel.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:53:
Niet wat Wii/480p betreft... Wii en Plasma geeft ook zwarte balken aan beide zijden. Is niet al te best voor 't scherm lijkt me. Plus dat je dan steeds te maken hebt met wirrel-warrel lijntjes. Echt, de Wii behoor je aan te sluiten op 'n LCD schermpie (liefst niet groter dan 37") van Sharp of Samsung. De laatste modellen van Hitachi lenen zich ook prima hiervoorSucces met je zoektocht!
Lijkt me natuurlijk bizar dat een antireflectie coating invloed heeft op de helderheid en contrast. En al zou dat zo zijn, dan nog is het amper merkbaar en zou je gewoon beiden wat hoger kunnen zetten. Heb je ze al eens vergeleken in de winkel? Ik gok dat je het verschil niet ziet.Philflow schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:43:
Maar de 70 heeft geen antireflectie coating en heeft daarom iets meer brightness en contrast.
Ja ik zag het wel. Iets matter de PV700. Ben blij dat ik de PV70 heb, ik hou wel van wat spiegeling. Neemt niet weg dat je uit de PV700 een heel mooi plaatje kunt krijgen. Maar meer betalen voor een model met die coating? Mij niet gezien.Microkid schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:50:
[...]
Lijkt me natuurlijk bizar dat een antireflectie coating invloed heeft op de helderheid en contrast. En al zou dat zo zijn, dan nog is het amper merkbaar en zou je gewoon beiden wat hoger kunnen zetten. Heb je ze al eens vergeleken in de winkel? Ik gok dat je het verschil niet ziet.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 08:56 ]
Wel grappig, hier een berichtje posten of je de Philips of Panasonic moet nemen. vervolgens komen er drie mensen die Panasonic zeggen, en dan toch Philips kiezenVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:21:
Ik ga denk ik toch de Philips eerst laten komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 09:00 ]
Verwijderd
Philflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:59:
[...]
Wel grappig, hier een berichtje posten of je de Philips of Panasonic moet nemen. vervolgens komen er drie mensen die Panasonic zeggen, en dan toch Philips kiezen
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb een Philips 32PFL7332 LCD in huis gehad en een Samsung en Panasonic plasma. Die plasma's laten echt niets heel van die Philips. Maar dat is mijn mening. Ik zit nu op 2,5 meter van een 42 inch scherm en dat gaat perfect. Bij die 32 inch Philips wilde ik nog een halve meter achteruit schuiven.
Verwijderd
42" is dan net even teveel gevraagd voor de Wii ?!? ..of is Pioneer gwn 'n bitch wat dat betreft? Ik zit er echt sterk over na te denken om er speciaal nog 'n LCD voor aan te schaffen ('t liefst 32")tec schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:50:
[...]
Hier de Wii op een TH37PV70, met standaard kabel zag het er niet uit, nu met component kabel op 480p is het hardstikke netjes, natuurlijk zie je wel wat kartel randjes maar de kleuren zijn hardstikke helder, overigens wordt het beeld volledig gevuld, geen zwarte balken dus. Uiteraard worden kartelrandjes steeds minder zichtbaar hoe kleiner de tv wordt, als je echter moet kiezen tussen een 37" plasma of LCD zou ik niet zien waarom een LCD perse de beste keus zou zijn. Ik wii bezitter heb iig absoluut geen spijt van mijn plasma, integendeel.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij gebruik van de analoge tuner zal je absoluut gelijk hebben (ik heb zelf een 32PF5331 en analoog is nou niet echt denderendPhilflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:59:
[...]
Wel grappig, hier een berichtje posten of je de Philips of Panasonic moet nemen. vervolgens komen er drie mensen die Panasonic zeggen, en dan toch Philips kiezen
Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb een Philips 32PFL7332 LCD in huis gehad en een Samsung en Panasonic plasma. Die plasma's laten echt niets heel van die Philips. Maar dat is mijn mening. Ik zit nu op 2,5 meter van een 42 inch scherm en dat gaat perfect. Bij die 32 inch Philips wilde ik nog een halve meter achteruit schuiven.
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Ik speel geen spelletjes. Maar ik kijk wel voetbalSgtStrider schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:28:
[...]
Bij HDMI merk ik dat m'n PS3 absoluut scherper en helderder is op mijn LCD dan op mijn 37PV70, en dan praat ik over een LCD wat al 1 a 2 generaties ouder is.
[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 11:23 ]
Hou er wel rekening mee dat 'die Philips' een beter SD plaatje geeft dan een Full HD LCD. Ook beter dan de Full HD van het jaar.Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:30:
[...]
Als het die Philips zou zijn, zou ik zeker de Panasonic nemen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq