[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 59.812 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik een 50" zal halen. Dan zie je toch duidelijk verschil tussen HD ready en Full HD?

Wat zal de prijs worden van de Full HD 50" Pioneer..

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:56:
Maar als ik een 50" zal halen. Dan zie je toch duidelijk verschil tussen HD ready en Full HD?

Nee, dat verschil zie je waarschijnlijk niet eens. Volgens de ISF zijn (in volgorde) contrast, kleursaturatie, kleurechtheid en pas als laatste resolutie de eigenschappen die de kwaliteit van een beeld bepalen.

Zie deze pagina.

Ter info, het artikel beredeneert dat je het verschil tussen 1080 (FullHD) en 720 (HD) pas echt ziet vanaf 1.9 meter afstand.

De prijs van de 50" Full HD pio zal zeker richting de €6000 gaan.

Maargoed, het beste advies dat ik je kan geven is ... zelf gaan kijken!

[ Voor 11% gewijzigd door Crew One op 23-08-2007 10:05 ]

Verwijderd

Ja, ik werk zelf bij Mikro electro. Dus kom wel een hoop leuke tv's tegen. Neem morgen mn Xbox 360 es mee. Kan ik ff vergelijken. Maar heb steeds zoiets van, k wil klaar zijn voor de toekomst, Niet dat ik over 2 jaar spijt heb en denk. "Waarom had k toen toch geen Full HD gekozen!!!"

Baal er ook van dat de Pioneer geen 42" Full HD heeft.
Collega's zeggen toch dat ze ook voor de Pioneer zouden gaan ipv een Panasonic.

OHHHH DIT IS ZOOOO LASTIG!!!!!! :? 8)7

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 21:29
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 23:56:

Er loopt een soorgelijkie draad over het nu van al die hoge resoluties ... ik heb deze week bij de TV-boer 2 schermen onder elkaar zien spelen :

- Laatste nieuwe Philips LCD fullHD
- Samsung PS50Q91 HD Ready plasma.

Beide toestellen waren op een HD-box aangesloten dewelke een mooie presentatie speelde op 1080i.
De 1080i feed is dan door het Samsung HD-Ready scherm ge(re)scaled naar 720p denk ik , alhoewel ik geen afstandsbediening had om dat te checken. Het beeld was erg rustig en vlot, dus 720p is wel een mogelijkheid...

Ik ben met m'n neus tegen de schermen gaan staan en geleidelijk achteruit gegaan tot ik GEEN detail-verschil meer kon waarnemen. De demo leende had veel mooie details (vb refelecties op het glas binnen in de cockpit van een stuntvliegtuig of mooie auto's met close-ups etc)

Ik was ongeveer iets voorbij de 3m toen ik absoluut geen verschil meer zal in detail.
Met je neus erop zie je inderdaad dat het LCD paneel 1080 aan het weergeven is en de "plasma" eronder "groffer" is.
De grens van "ik zie geen/amper verschil" begon ongeveer vanaf 2m en op een dikke 3.0/3.2m (heb vloertegeltje liggen tellen) leken ze net dezeflde.

De LCD stond "feller" ingesteld, rode kleur was zelfs vanop afstand niet mooi op de LCD tov de plasma (ma bon, da's mogelijk nog in te regelen) en een scene van lucht+wolken was veel de contrastrijk op de LCD (te schreeuwerig) terwijl de plasma zachter was (lees : echter)
Dit is mijn persoonlijke idee, denkelijk is dat allemaal nog te regelen op zo'n LCD.

Ik denk dus dat ik op basis van deze test voor een HD Ready ga ... voor allerlei redenen (oa zwartwaardes, contrasten, responsiviteit, resolutie 720p meer als genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 13:17
Toch grappig...

een 1080i beeld is slechter dan een 720p beeld

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
Devian schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:18:
Toch grappig...

een 1080i beeld is slechter dan een 720p beeld
Ik vind dit een gevaarlijke uitspraak, de meningen zijn hier nogal over verdeelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Een 1080i of 1080p beeld bevat uiteraard meer resolutie dan een 720p beeld enkel de manier van tonen is wat verschillende "i" tov "p"

Mijn test was een test, dus "i" of "p" doet niet terzake zou ik denken.

De kwaliteit van beide was goed hoor, ondanks dat het een 1080i bron ZOU ZIJN (volgens de verkoper hé! Kon ook een 1080p bron zijn !!!)
, ik wilde gewoon zeggen dat iedereen zich niet moet laten opjutten door de je-moet-een-fullHD-scherm-kopen marketing boyz....zwakke schakel is zeker het scheidend vermogen van de ogen op enige afstand...
Als je op 1m afstand van uw 50" scherm wilt zitten mogelijks wel ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
Maar heb steeds zoiets van, k wil klaar zijn voor de toekomst, Niet dat ik over 2 jaar spijt heb en denk. "Waarom had k toen toch geen Full HD gekozen!!!"
Dat hele toekomst argument snap ik niet? Consoles zijn nu HD (behalve de Wii natuurlijk) en films en series worden vrijwel allemaal in HD uitgebracht (behalve Nederlandse zooi). Dus je kunt nu HDTV bekijken, niet over twee jaar.

Verder kun je ook nu het verschil zien tussen 1080p en 720p, in je eigen winkel nota bene. Als je nu geen verschil ziet, dan zie je dat over twee jaar ook niet. Het is niet zo dat je ogen over twee jaar opeens een hoger oplossend vermogen hebben :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Dat hele toekomst argument snap ik niet? Consoles zijn nu HD (behalve de Wii natuurlijk) en films en series worden vrijwel allemaal in HD uitgebracht (behalve Nederlandse zooi). Dus je kunt nu HDTV bekijken, niet over twee jaar.

Verder kun je ook nu het verschil zien tussen 1080p en 720p, in je eigen winkel nota bene. Als je nu geen verschil ziet, dan zie je dat over twee jaar ook niet. Het is niet zo dat je ogen over twee jaar opeens een hoger oplossend vermogen hebben :P
Misschien wacht hij wel tot de ps3 goedkoper is geworden, of tot wanneer er meer hdtv znders in het pakket zitten. In zijn toekomst dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan nog kun je nu zien of je persoonlijk het verschil ziet tussen een HD-ready en een Full HD scherm op het door jouw gekozen beeld formaat en de kijkafstand die je thuis hebt. Daar kom je niet plots na twee jaar achter.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien waar dat je vanaf een bepaalde afstand het resolutie verschil tussen 720p en 1080p niet ziet, maar het feit dat op een 720p TV al het bron materiaal moet worden geschaald om weer te geven zal zorgen voor afrondings fouten. Het zou best kunnen zijn dat deze wel een zichtbaar effect hebben ook op grotere afstand. Zorg er alleen wel voor dat je echt 1:1 kijkt en dat de tv niet dmv overscan nog steeds staat te schalen.
Overigens ben ik het er volkomen mee eens dat resoltie ondergeschikt is aan contrast, kleur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:11:
[...]

Er loopt een soorgelijkie draad over het nu van al die hoge resoluties ... ik heb deze week bij de TV-boer 2 schermen onder elkaar zien spelen :

- Laatste nieuwe Philips LCD fullHD
- Samsung PS50Q91 HD Ready plasma.

Beide toestellen waren op een HD-box aangesloten dewelke een mooie presentatie speelde op 1080i.
De 1080i feed is dan door het Samsung HD-Ready scherm ge(re)scaled naar 720p denk ik , alhoewel ik geen afstandsbediening had om dat te checken. Het beeld was erg rustig en vlot, dus 720p is wel een mogelijkheid...

Ik ben met m'n neus tegen de schermen gaan staan en geleidelijk achteruit gegaan tot ik GEEN detail-verschil meer kon waarnemen. De demo leende had veel mooie details (vb refelecties op het glas binnen in de cockpit van een stuntvliegtuig of mooie auto's met close-ups etc)

Ik was ongeveer iets voorbij de 3m toen ik absoluut geen verschil meer zal in detail.
Met je neus erop zie je inderdaad dat het LCD paneel 1080 aan het weergeven is en de "plasma" eronder "groffer" is.
De grens van "ik zie geen/amper verschil" begon ongeveer vanaf 2m en op een dikke 3.0/3.2m (heb vloertegeltje liggen tellen) leken ze net dezeflde.

De LCD stond "feller" ingesteld, rode kleur was zelfs vanop afstand niet mooi op de LCD tov de plasma (ma bon, da's mogelijk nog in te regelen) en een scene van lucht+wolken was veel de contrastrijk op de LCD (te schreeuwerig) terwijl de plasma zachter was (lees : echter)
Dit is mijn persoonlijke idee, denkelijk is dat allemaal nog te regelen op zo'n LCD.

Ik denk dus dat ik op basis van deze test voor een HD Ready ga ... voor allerlei redenen (oa zwartwaardes, contrasten, responsiviteit, resolutie 720p meer als genoeg)
Tja, cijfertjes zeggen gewoon niet alles... Iedereen staart zich blind op 1080p, terwijl op 'n 42 inch 't verschil tussen 720p & 1080p domweg niet zichtbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe televisie. Zelfs met het doorlezen van dit topic kom ik er nog niet helemaal uit. De meningen zijn nogal verdeeld over wat belangrijk is bij de keuze en dan zijn de meningen ook nog eens verdeeld over de tv's die het meest voldoen aan die belangrijke zaken ;)

Maar ik wil toch eens wat meningen horen in mijn geval.
Ik zoek een LCD tot 37" (vanwege de ruimte in de tv kast) in de prijsklasse rond de 1000 á 1200 Euro (lager mag ook natuurlijk als de kwaliteit goed is).
Omdat ik al een PS3 heb, zou ik het liefst Full HD hebben, maar vrouwlief vindt dat wat minder belangrijk. Dus ik moet wel heel overtuigende argumenten hebben om daar wat extra geld voor bij te leggen.

De tv die ik via literatuurstudie (lees: Google) bij m'n wensen vindt passen is de Samsung LE37M86. Die zag ik al voor 1189,- over de pricewatch komen. Zijn er mensen met ervaring met dit apparaat?
Of zijn er mensen die me direct een goed alternatief kunnen noemen?

Welke zaken kan ik nog meer op letten in de winkel? Ik ben van plan om Foto Klein, Radio Modern, Expert en MediaMarkt te gaan bezoeken. Dus ik verwacht veel verschillende adviezen, ik kom dus liever alvast met wat voorkennis binnen :)

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je vrouwlief heeft gelijk, bij 37" moet je bijna tegen de tv kast aan gaan zitten om voordeel te hebben van de extra resolutie van 1080P.

Verder gaat dit topic over de verschillen tussen plasma en LCD, en niet om een tv-advies te krijgen als je eenmaal een keuze gemaakt hebt. Als je een model gevonden hebt zou ik lekker wat reviews lezen en dan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:33:
Of zijn er mensen die me direct een goed alternatief kunnen noemen?
De Panasonic TH37PV70
[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Stom, ik heb de topictitel verkeerd begrepen en uit een behoorlijk aantal van de posts geconcludeerd dat mijn vraag hier wel terechtkon. My bad!

Om toch nog iets van m'n vraag te redden:
Tot voor kort lag de grens waarop plasma beter werd dan LCD rond de 42" (uit m'n hoofd). Is de techniek inmiddels al zover verbeterd dat ik ook wat kleinere plasma's kan meenemen in m'n overweging, of hoef ik daar helemaal niet naar te kijken?

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:00:
Ja, ik werk zelf bij Mikro electro. Dus kom wel een hoop leuke tv's tegen. Neem morgen mn Xbox 360 es mee. Kan ik ff vergelijken. Maar heb steeds zoiets van, k wil klaar zijn voor de toekomst, Niet dat ik over 2 jaar spijt heb en denk. "Waarom had k toen toch geen Full HD gekozen!!!"

Baal er ook van dat de Pioneer geen 42" Full HD heeft.
Collega's zeggen toch dat ze ook voor de Pioneer zouden gaan ipv een Panasonic.

OHHHH DIT IS ZOOOO LASTIG!!!!!! :? 8)7
Helemaal niet lastig. Als je een goede platte TV wil dan is dat een plasma. Als je een dure goede platte wil dan neem je een Pioneer. Wil je een goedkope neem je een Panasonic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:08:
Tot voor kort lag de grens waarop plasma beter werd dan LCD rond de 42" (uit m'n hoofd). Is de techniek inmiddels al zover verbeterd dat ik ook wat kleinere plasma's kan meenemen in m'n overweging, of hoef ik daar helemaal niet naar te kijken?
Plasma's beginnen pas rond de 42". Gewoonweg omdat plasma's niet kleiner gemaakt kunnen worden. De kleinste plasma op dit moment is volgens mij 37".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gabberhead schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:08:Om toch nog iets van m'n vraag te redden:
De enige 37" plasma is de Panasonic 37PV70 (en enkele sterk daarop lijkende modellen). Wat mij betreft speelt die alle LCD's er met gemak uit en hoef je helemaal niet naar een LCD te kijken, tenminste als je de tv vooral gebruikt om tv te kijken en niet hoofdzakelijk voor spellen.
Het enige probleem is dat ze momenteel slecht leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

prijk schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:04:
[...]
De enige 37" plasma is de Panasonic 37PV70 (en enkele sterk daarop lijkende modellen). Wat mij betreft speelt die alle LCD's er met gemak uit en hoef je helemaal niet naar een LCD te kijken, tenminste als je de tv vooral gebruikt om tv te kijken en niet hoofdzakelijk voor spellen.
Helemaal mee eens. En zelfs als je spellen speelt is de 37PV70 een perfect keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisbak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 09:24
Beste mensen, voor mij gewoon een simpele vraag.

Ik heb serieus alles doorgelezen maar het is voor mij nog niet eenduidig. De vraag is simpel. Ik wil ook een nieuw scherm gaan aanschaffen voor de eerste keer. Het hoofdoel van de TV wordt het weergeven van alles wat de Home Theater PC kan weergeven (films, foto's, muziek, etc.) en het weergeven van DVD's via een dvd-speler.

Ik kijk amper gewone televisie, dus dit is niet zeer belangrijk. Ik ga geen game-console aansluiten. Eigenlijk dus alleen maar films kijken via htpc en dvd-speler en af en toe gewoon tv kijken.

De vraag: lcd of plasma?

(ik vind het echt moeilijk...de vraag is min of meer: wat zou jij in mijn geval kiezen?)

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:59:
Beste mensen, voor mij gewoon een simpele vraag.

Ik heb serieus alles doorgelezen maar het is voor mij nog niet eenduidig. De vraag is simpel. Ik wil ook een nieuw scherm gaan aanschaffen voor de eerste keer. Het hoofdoel van de TV wordt het weergeven van alles wat de Home Theater PC kan weergeven (films, foto's, muziek, etc.) en het weergeven van DVD's via een dvd-speler.

Ik kijk amper gewone televisie, dus dit is niet zeer belangrijk. Ik ga geen game-console aansluiten. Eigenlijk dus alleen maar films kijken via htpc en dvd-speler en af en toe gewoon tv kijken.

(ik vind het echt moeilijk...de vraag is min of meer: wat zou jij in mijn geval kiezen?)
PLASMA PLASMA PLASMA PLASMA PLASMA. Echt je krijgt er geen spijt van. Ook met de computer als je de programma waarmee je afspeelt maar scaled naar je scher is de plasma echt veel beter. ik heb al 2 lcd's gehad, je bent nooit echt tevreden met zo'n ding. Nep kleurbereik is minder enz. enz. gewoon plasma.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:59:

Ga naar de winkel. Toen ik dat deed wist ik binnen no time dat ik plasma wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik volg het topic al een tijdje en denk de stap naar plasma ga maken.

Een vraag die ik niet beantwoord krijg is of het mogelijk is om via een externe Hard disk HDTV of blue ray films af te spelen.

Kan dit uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuilnisbak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 09:24
Philflow schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:44:
[...]

Ga naar de winkel. Toen ik dat deed wist ik binnen no time dat ik plasma wilde.
Is dat verschil tegenwoordig nog echt zó groot? Ik dacht dat de vroegere nadleen van lcd achterhaald waren.

Ik ga binnenkort maar eens kijken dan...

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

parrish schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:01:
Een vraag die ik niet beantwoord krijg is of het mogelijk is om via een externe Hard disk HDTV of blue ray films af te spelen.
offtopic:
Je vraag hoort niet in dit topic thuis, maar ik wil je toch een zetje in de goede richting geven. Onder andere Sweex heeft zulke producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vuilnisbak schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14:
[...]
Is dat verschil tegenwoordig nog echt zó groot?
Ik vind van wel ja. Maar is ook persoonlijke smaak.

Vooral SD en voetbal vind ik een klasse beter op plasma.

Let wel op dat de meeste winkels geen goed SD signaal (willen) laten zien, en felle (TL) lichten aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag en ik weet niet of dat ligt aan de lcd/plasma vraag. Sinds vorige week heb ik een Sharp 37XD1E staan. Ik ben tevreden over de prestaties van de tv maar wat ik alleen erg irritant vind is dat ik geen goede instelling kan vinden. Soms heb ik een instelling die ik mooi vind maar dan zap ik verder en ben ik weer minder tevreden. Ligt dit echt puur aan de kanalen onderling of aan de minder natuurlijke weergave van lcd waarover in dit topic wordt gesproken als nadeel van de lcd. Zou ik hier met een plasma minder last van kunnen hebben? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een 8 dagen omruilgarantie heb bij Mokio.nl en dat ik een beetje begin te twijfelen. DVD is fantastisch maar digitale tv verschilt echt van redelijk tot zeer goed. Voetbal viel me gisteren ook een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:43:
Soms heb ik een instelling die ik mooi vind maar dan zap ik verder en ben ik weer minder tevreden. Ligt dit echt puur aan de kanalen onderling of aan de minder natuurlijke weergave van lcd waarover in dit topic wordt gesproken als nadeel van de lcd. Zou ik hier met een plasma minder last van kunnen hebben?
Mijn ervaring is dat dit verschil in afstellingen tussen zenders ook op plasma bestaat. Het is wel kleiner dan op LCD.
Voetbal viel me gisteren ook een beetje tegen.
Voetbal was gisteren zeker niet in optimale beeldkwaliteit, de wedstrijd van Ajax was bijvoorbeeld sterk gecomprimeerd. De wedstrijd van Feyenoord was beter.

Voor echt hoge beeldkwaliteit voetbal: BBC match of the day. Maar soms is het op nederlandse zenders ook heel goed. wisselt nogal.

Dan is natuurlijk de vraag hoe tevreden jij zult zijn met voetbal op die Sharp. Dat kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:43:
Ik heb een vraag en ik weet niet of dat ligt aan de lcd/plasma vraag. Sinds vorige week heb ik een Sharp 37XD1E staan. Ik ben tevreden over de prestaties van de tv maar wat ik alleen erg irritant vind is dat ik geen goede instelling kan vinden. Soms heb ik een instelling die ik mooi vind maar dan zap ik verder en ben ik weer minder tevreden. Ligt dit echt puur aan de kanalen onderling of aan de minder natuurlijke weergave van lcd waarover in dit topic wordt gesproken als nadeel van de lcd. Zou ik hier met een plasma minder last van kunnen hebben? Ik moet eerlijk zeggen dat ik een 8 dagen omruilgarantie heb bij Mokio.nl en dat ik een beetje begin te twijfelen. DVD is fantastisch maar digitale tv verschilt echt van redelijk tot zeer goed. Voetbal viel me gisteren ook een beetje tegen.
Dat is het probleem met de grote tv's vooral LCD' schermen hebben er nog meer last van,ik zou eerlijk gezegd als ik jou was overwegen om het scherm te ruilen voor een 37pv70 van Panasonic,die geven naar mijn mening wel een goede kwaliteit :)

Ik hoed mijn plasma niet bij te stellen per kanaal.Wat voor bron(digitale tv,sataliiet?) gebruik je trouwens?

Naar mijn mening is een LCD TV niet in staat een natuurlijk ogend beeld te laten zien,ik heb op een LCD tv (ik heb er zelf ook 1 gehad) nog nooit natuurlijke kleuwweergave gezien,helaas.

Hebben jullie tv's ook last van False contouring met slechte kwaliteit zenders?,en hoe hebben jullie je tv aangesloten,wat voor decoder,kabel aansluitng ect.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:29:
[...]

Mijn ervaring is dat dit verschil in afstellingen tussen zenders ook op plasma bestaat. Het is wel kleiner dan op LCD.

[...]

Voetbal was gisteren zeker niet in optimale beeldkwaliteit, de wedstrijd van Ajax was bijvoorbeeld sterk gecomprimeerd. De wedstrijd van Feyenoord was beter.

Voor echt hoge beeldkwaliteit voetbal: BBC match of the day. Maar soms is het op nederlandse zenders ook heel goed. wisselt nogal.

Dan is natuurlijk de vraag hoe tevreden jij zult zijn met voetbal op die Sharp. Dat kan ik niet zeggen.
Ajax was idd erg lelijk. Opmerkelijk wel het verschil tussen "close up" beelden die erg scherp zijn en de "veldoverzicht" shots die erg onduidelijk waren. Ik zal eens op de BBC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:36:
[...]

Dat is het probleem met de grote tv's vooral LCD' schermen hebben er nog meer last van,ik zou eerlijk gezegd als ik jou was overwegen om het scherm te ruilen voor een 37pv70 van Panasonic,die geven naar mijn mening wel een goede kwaliteit :)

Ik hoed mijn plasma niet bij te stellen per kanaal.Wat voor bron(digitale tv,sataliiet?) gebruik je trouwens?

Naar mijn mening is een LCD TV niet in staat een natuurlijk ogend beeld te laten zien,ik heb op een LCD tv (ik heb er zelf ook 1 gehad) nog nooit natuurlijke kleuwweergave gezien,helaas.

Hebben jullie tv's ook last van False contouring met slechte kwaliteit zenders?,en hoe hebben jullie je tv aangesloten,wat voor decoder,kabel aansluitng ect.
Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen. Mijn bron is digitale tv van @Home via Nokia Mediamaster 119c (Scart).

Zou het nog de moeite zijn om een andere decoder te kopen bijv de Samsung h360 en die dan via HDMI aan te sluiten? (en later uiteraard HDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst je scherm omwisselen voor de Panna,maar das jou keus natuurlijk.

Wat betreft een andere decoder,ik zit zelf daarmee ook nog in het dubio,ik heb ook @home nu een Panasonic decoder (via scart )en ik vraag me af of het met de Samsung beter gaat via HDMI,echter de Samsung is niet een bepaald vlekkeloos werkend apparaat(hang ups,HDMI problemen).

dus ik twijvel nog 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen. Mijn bron is digitale tv van @Home via Nokia Mediamaster 119c (Scart).

Zou het nog de moeite zijn om een andere decoder te kopen bijv de Samsung h360 en die dan via HDMI aan te sluiten? (en later uiteraard HDTV)
Een week geleden zat ik in precies dezelfde situatie als jij, alleen een maatje groter. Ik had de Sharp 46XL1E besteld, maar kreeg de 46XD1E uitgeleverd, dus die heb ik 3 dagen thuis gehad. Daarna netjes omgeruild tegen de 46XL1E (nieuw model). Het nieuwe model van de sharp is wel beter, maar ik was toch niet helemaal tevreden en al helemaal niet als ik keek naar het prijskaartje. Oorspronkelijk wilde ik voor de Panasonic plasma 50PV70 gaan, maar door het mooie beeld in de winkel toch die Sharp genomen.

Gelukkig had ik ook omruilgarantie, dus omgeruild en heb nu sinds vrijdag de Panasonic 50PV70 staan. Ook al is die Sharp een Full-HD en de Panasonic niet, kan ik zeggen dat de Panasonic op elk vlak wint van de Sharp.

Ik zou je dus adviseren om snel de ruil te maken. Je zal geen spijt krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
Wat ik wel raar vind is dat ik in dit topic weinig hoor over de nieuwe full hd lcd's van samsung kwa specificaties komt die toch dicht in de buurt van een plasma alleen de helderheid is nog iets minder.

En ja ik weet dat het dynamisch is op de website van samsung maar volgens mij is da op elke website zo.

iedereen zegt van pak een panasonic maar ik vind de specificaties van de full hd panasonic maar tegenvallen. mischien dat ik mijn eigen teveel richt op de specificaties. Ik ben wel in winkels wezen kijken en daar zijn haast geen pana plasma's te vinden (its, ben van dijk en de haarensensesmid.)

ik heb wel de nieuwe full hd lcd schermen van samsung gezien die stonden apart in een hoek opgesteld waar het toch redelijk donker was, er was een blu ray speler van samsung op aangesloten en ik vond het echt super beeld geven ook de zwartwaardes waren heel goed alleen ik heb niet direct naast een plasma kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:08:
[...]
Ik twijfel dus ook een beetje om hem in te ruilen voor de 37pv70. Morgen moet ik uiterlijk beslissen of ik hem wil omruilen binnen de 8 dagen.
Doen! Ik heb ook een LCD omgeruild voor 42PV70. Wat een vooruitgang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Jazekerrrrr schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:03:
iedereen zegt van pak een panasonic maar ik vind de specificaties van de full hd panasonic maar tegenvallen. mischien dat ik mijn eigen teveel richt op de specificaties.
Ja als je een TV gaat kopen op specificaties kom je al gauw uit bij een Samsung Full HD LCD.

Als je een TV koopt op beste beeldkwaliteit kijk dan eens naar de plasma's van Panasonic en Samsung (en ook de nieuwe Pioneers maar die zijn erg duur).
ik heb wel de nieuwe full hd lcd schermen van samsung gezien die stonden apart in een hoek opgesteld waar het toch redelijk donker was, er was een blu ray speler van samsung op aangesloten.
Met een HD DVD zien die schermen er perfect uit. Als je heel veel HD materiaal gaat kijken, en je bent bereid om op 2 meter van een 40 inch scherm te gaan zitten is het een hele goede keuze.

Wat ze in de meeste winkels niet laten zien is hoe zo'n Full HD LCD (of plasma) presteert met SD signaal (tv kijken). Dat valt namelijk nogal eens tegen. De HD-ready schermen komen er beter vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb begrepen heb ik ook weinig profijt van mijn full hd. Ik heb een 37" en ik zit op 3.00/3.30 meter. Dus als ik zou omruilen voor de hd ready plasma zou ik wat dat betreft geen kwaliteitsverlies hebben.

De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur. Weinig tot geen kans op inbranden. Bij gamen op een next gen console beter beeld. Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.

Nadelen zijn dan bij SD en DVD minder mooi beeld/kleuren. Inkijkhoek minder goed. Betere verwerking van "aktiebeelden" zoals voetbal door 100hz.

Vandaag maar eens informeren wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Klopt, op 37" zie je noppes-nada-geen verschil 720p <-> 1080p zeker niet vanaf +3m !! Je zult wel verschil zien tot ongeveer 1.5m afstand ofzo denk ik...

Het aantal fabrikanten met 37" plasma's is eerder beperkt hé ... 37" is een erg klein in plasma-land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:25:
De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur.
Fabeltje :)
Weinig tot geen kans op inbranden.
Panansonic PV70 ook.
Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.
Die klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, knoop doorgehakt. Sharp zojuist onder de retourgarantie "gecancelled" en de 37PV70 besteld bij goedkopen.nl die er zelfs nog 1 op voorraad had staan dus hij kan direct geleverd worden! Dus ik hou er ook nog een leuk extraatje aan over want de Pana is 290 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Je hebt mooi vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:36:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Je hebt mooi vergelijkingsmateriaal.
Anders ik wel. Ik ben op zich ook wel tevreden over de Sharp maar niet helemaal en ik denk dat me dat gaat irriteren op den duur. Ik hoop dat ik de goede keus heb gemaaakt :) en niet dat ik alsnog spijt krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09

De voordelen van een lcd zijn voor mij dan dus alleen nog de event. langere levensduur. Weinig tot geen kans op inbranden. Bij gamen op een next gen console beter beeld. Minder weerspiegeling van het licht op de beeldbuis.

Dat van dat gamen op n next-gen console klopt noet hoor! Ik ben n echte xbox360 gamer, 2-3uur per dag, en ik kan je meteen vertellen dat gamen op n hd-ready plasma veel mooier is dan op n full hd lcd! Dit komt door de betere details in zwartweergave, mooiere kleuren en plasma heeft geen ghosting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed heb begrepen heb ik ook weinig profijt van mijn full hd. Ik heb een 37" en ik zit op 3.00/3.30 meter. Dus als ik zou omruilen voor de hd ready plasma zou ik wat dat betreft geen kwaliteitsverlies hebben.

Nadelen zijn dan bij SD en DVD minder mooi beeld/kleuren. Inkijkhoek minder goed. Betere verwerking van "aktiebeelden" zoals voetbal door 100hz.

Hoezo een beter beeld met het gamen,plama is in staat om veel natuurlijkere kleuren en veel dieper zwart en scherpte te produceren,waardoor je meer sfeer krijgt in een game,langdurig gamen zou ik niet aanraden,in verband met de kans op inbranden.

levensduur van plasma is praktisch gelijk aan lcd tv's

wat weerspiegeling betreft,dat klopt,omdat lcd tv's geen glasplaat er voor hebben

kans op inbranden is inderdaad nog steeds aanwezig,je moet op blijven passen,hoe goed ze ook zijn.

En veel plezier met je nieuwe plasma! , :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Langdurig gamen niet aan te raden vanwege inbranden? Dingen branden alleen maar in als een bepaalde deel van het beeld telkens hetzelfde weergeeft. Ik zou dus alleen uitkijken als je games hebt waarbij dat het geval is. Dat is zeker niet bij elke game het geval. Wel als je bv een race van een paar uur gaat doen met een racespel. Maar dat is allemaal een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:46:
[...]
kans op inbranden is inderdaad nog steeds aanwezig,je moet op blijven passen,hoe goed ze ook zijn.
Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de laatste generatie Panasonic uberhaupt kan inbranden.

Alle verhalen van inbranden zijn gebaseerd ofwel op oudere modellen ofwel op Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:52:
Langdurig gamen niet aan te raden vanwege inbranden? Dingen branden alleen maar in als een bepaalde deel van het beeld telkens hetzelfde weergeeft. Ik zou dus alleen uitkijken als je games hebt waarbij dat het geval is. Dat is zeker niet bij elke game het geval. Wel als je bv een race van een paar uur gaat doen met een racespel. Maar dat is allemaal een kwestie van gezond verstand gebruiken.
En dat is precies het probleem,snelheidsmeter,health bars,die branden in,daarom moet je altijd wat voorzichtig ermee zijn.Maar de huidige generatie plasma's zijn zo goed als vrij van burn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:32:
[...]

Ik heb nog nooit ergens gelezen of gehoord dat de laatste generatie Panasonic uberhaupt kan inbranden.

Alle verhalen van inbranden zijn gebaseerd ofwel op oudere modellen ofwel op Pioneer
Vooralsnog heb ik op m'n lg alleen het geheugen effect gezien als ik een uurtje zit te internetten, en daarna het beeld volledig zwart wordt. Dan zie ik in heel licht-grijs de 2 gnome-panelen nog staan(linux desktop :) ).
Ik denk dat dat te maken heeft met het temperatuurverschil van het fosfor, en ze iets nagloeien of iets dergelijks. Een witte pixel zal vast heter worden dan een zwarte > temperatuurverschil > de pixel die wit was gloeit na; lijkt me een logische verklaring, maar kan er volledig naast zitten.
M'n lg was op zich geen dure plasma tv (verkoop tussen de 900 en 1400 ongeveer), dus mogelijk hebben schermen van 1500,-+ er niet eens last van(prijsverschil moet toch ergens vandaan komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is wat kort door de bocht,ze zijn zeer bestendig tegen burn in,maar het is nog steeds mogelijk,door verkeerd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

De nieuwe pioneers branden *NIET* in. Punt.

Als je er 24 uur een (zelfde) desktop op kan zetten zonder inbranden dan kan dat gerust gezegd worden.

En ja, ik heb een 508XD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo, dit wordt mijn eerste post op dit forum! :)

Ikzelf heb in Januari 2007 de Pioneer PDP-427XA aangeschaft. Ik zat toendertijd, na erg veel wikken en wegen, te twijfelen tussen deze en het destijds beste model van Panasonic. Aangezien de kast van de 427XA vele malen strakker was (en zwart.. _/-\o_ ) uiteindelijk voor die van Pioneer gekozen.
Tevens overgegaan tot de koop nadat ik te horen had gekregen dat Pioneer pas weer in september met nieuwe schermen op de markt zou komen.
Echter stond de nieuwe generatie al in Juli te trappelen om verkocht te worden.

De G8 serie van Pioneer overtreft werkelijk alles! Wowie wat is dat 'n intens mooi scherm :9~
Wanneer je de G7 en G8 schermen naast elkaar zou zetten, is 't verschil goed zichtbaar.
De vieze vlekken (lood) zijn verdwenen 8) ...en dat is 'n bijzonder groot pluspunt!
Wanneer ik racegames speel zijn die vegen in bijv. heldere luchten best wel hinderlijk. Overigens zijn die 'spinrag-vlekken' alleen te zien op grote helder-gekleurde vlakken.

't Scherm heeft 'n ISF Calibratie ondergaan.
Wat ik er op heb aangesloten is als volgt:

Digitale Receiver (Satelliet) via scart » helemaal waardeloos :| (gebruik ik eigenlijk nooit)
Nintendo Wii » niet geweldig (uitermate geschikt voor 'n Sharp of Samsung LCD)
XBOX360 (Component) » zelfs scherper dan 'n Full HD LCD (meer detail/contrast)
Playstation 3 (HDMI)» wel scherper, maar veel minder kleurrijk dan op LCD
('Resistance : Fall of Man' is bijv. veel doffer/grauwer)
Onlangs 'n 'Monster Component Cable' binnengekregen, die ik nog moet testen.
't Verschil tussen Component en HDMI is overigens minimaal op 'n Plasma !!
XBOX360 HD-DVD » wonderbaarlijk schoon op 720p :*)
Blu-Ray via PS3 kan dan alleen op 480p/1080i (wat 'n toch beduidend minder beeld oplevert)

Nadeel van games op Plasma is wel dat je meer te maken hebt met 'groene vegen' bij lichte stroken.
Plus dat de contouren wat karteliger overkomen (bij LCD is dat wat rondvormiger)
Voor de rest alleen maar voordelen. Heb nu zo'n 1000 uur er op zitten. Kleuren zijn nog even mooi. Geen inbranders (zelfs de eerste 60 uur gespeeld met PS2 'Okami' met twee zwarte balken aan de zijkant, wat funest schijnt te zijn) Ghost-Imaging van health bars ed verdwijnen op den duur wel weer en zijn enkel en alleen zichtbaar op witte vlakken

Ik ben overigens zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen hier met het nieuwe (G8) Pioneer scherm! Want er zullen ongetwijfeld nadelen zijn :P

Het wachten is nu op de LED en Laser schermen waarmee 'n contrast ratio kan worden bereikt van maar liefst 100.000:1 8)7

..en uiteraard veel later op de Ultra-HD panelen die op zo'n 400.000:1 zullen zitten 8)7 ³

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer kan nog steeds inbranden hoor :) . Zag laatste en pioneer bij de BCC die een Philips demo-dvd aan het spelen was. Het woordje "Philips" was toch al een (heel klein) beetje ingebrand. De Panasonic ernaast had nergens last van. Inbranden is niets meer of minder dan het ongelijkmatig verouderen van de fosfors. De fosfors van Panasonic zijn tegenwoordig zo goed dat die rustig een levensduur van 60000 uur of meer halen. Ter vergelijking, de fosfors van de meeste CCFL lampen zoals die in LCD's gebruikt worden geven het al na 25000 uur op (alhoewel er wel eens andere getallen geclaimt worden). Daar komt nog eens bij dat de CCFL omvormers het in 90% van de gevallen al veel eerder begeven.
Op de vraag: wat gaat lnou anger mee, plasma of LCD? zou ik dus nog niet durven antwoorden: LCD.
Plasma is en blijft gewoon een geweldige techniek die op heel veel fronten superieur is aan LCD.
Gewoon een Plasma kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:54:
Pioneer kan nog steeds inbranden hoor :) . Zag laatste en pioneer bij de BCC die een Philips demo-dvd aan het spelen was. Het woordje "Philips" was toch al een (heel klein) beetje ingebrand. De Panasonic ernaast had nergens last van. Inbranden is niets meer of minder dan het ongelijkmatig verouderen van de fosfors. De fosfors van Panasonic zijn tegenwoordig zo goed dat die rustig een levensduur van 60000 uur of meer halen. Ter vergelijking, de fosfors van de meeste CCFL lampen zoals die in LCD's gebruikt worden geven het al na 25000 uur op (alhoewel er wel eens andere getallen geclaimt worden). Daar komt nog eens bij dat de CCFL omvormers het in 90% van de gevallen al veel eerder begeven.
Op de vraag: wat gaat lnou anger mee, plasma of LCD? zou ik dus nog niet durven antwoorden: LCD.
Plasma is en blijft gewoon een geweldige techniek die op heel veel fronten superieur is aan LCD.
Gewoon een Plasma kopen 8)
welke heb je gezien de g7 of g8 serie?die ingebrand was bedoel ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:54:
Blu-Ray via PS3 kan dan alleen op 480p/1080i (wat 'n toch beduidend minder beeld oplevert)
waarom kan dat bij jou allleen op 480p/1080i ? de ps3 kan toch ook 720p en 1080p uitsturen?
ik krijg mijn ps3 1080p binnen op mijn panasonic plasma die dat dan terug schaald naar 1024 bij 768, en dat ziet er net iets mooier uit dan de ps3 720p laten uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:42:
[...]
waarom kan dat bij jou allleen op 480p/1080i ? de ps3 kan toch ook 720p en 1080p uitsturen?
Hij had een nogal onduidelijk verhaal. Op dat moment sprak hij over Component (vs HDMI). En dan bedoelde hij wellicht 720p/1080i. Maar idd 1080p gaat niet over Component, bij de XBox 360 overigens ook niet. En bovendien zijn er bij mijn weten ook geen TVs die 1080p over Component accepteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:54:
[...]
Hij had een nogal onduidelijk verhaal. Op dat moment sprak hij over Component (vs HDMI). En dan bedoelde hij wellicht 720p/1080i. Maar idd 1080p gaat niet over Component, bij de XBox 360 overigens ook niet. En bovendien zijn er bij mijn weten ook geen TVs die 1080p over Component accepteren...
omdat je eerder schreef dat je ps3 via HDMI aangesloten was. Dan zou het gewoon moeten kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, 720p is helaas niet mogelijk met Blu-Ray :(
Vandaar dat ik de HD-DVD speler voor de XBOX360 erbij heb gekocht ;)

Dus bij deze: voor allen die 'n HD Ready toestel hebben staan en graag HD films willen kijken, kies voor HD-DVD! Voor overige aankomende HD snoeperds die 'n Full HD TV aan willen schaffen, zullen vanzelfsprekend voor Blu-Ray moeten gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
Of natuurlijk diegene die een recente receiver hebben met video-processing faciliteiten kunnen alle kanten op.
Mijn Onkyo 875 kan doet eigenlijk alles, ongeacht de bron die ik eraan zou hangen.
Als ik kwalitatieve 720p eruit wil krijgen zal dat gebeuren.
Het is natuurlijk wel gek een Blueray 1080 speler eraan te hangen om dan 720p te gaan bekijken (alhoewel je visueel niet echt verschil gaat zien als je er niet uw neus bij hangt)

Verwijderd

Modbreak:We zitten ondertussen al bijna op de 1500 posts in deze thread. Een Deeltje 2 mag er ondertussen wel eens komen. Voelt iemand zich geroepen een nieuwe thread aan te maken met mooie objectieve(!) openings post te maken, be my guest

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:59:
Nope, 720p is helaas niet mogelijk met Blu-Ray :(
als ik de ps3 bij beeldscherm instellingen maximaal 720p laat uitsturen, en vervolgens een BluRay DVD opzet geeft mijn tv aan 720p te ontvangen

Verwijderd

De modellen van Toshiba schijnen hier ook geen probleem mee te hebben..
Bijna alle andere merken (zelfs Sony zelf :O) kunnen 720p met Blu-Ray maar moeilijk behappen. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 09:43 ]

• Twixie
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 08:08:
[...]
als ik de ps3 bij beeldscherm instellingen maximaal 720p laat uitsturen, en vervolgens een BluRay DVD opzet geeft mijn tv aan 720p te ontvangen
Twee mogelijkheden:
1. Ofwel heeft hij zijn manual nog niet gelezen (en ook geen moeite gedaan om even door alle menu-opties te lopen).
2. Hij heeft nog een pre-1.80 firmware waar er idd geen scaling voorzien was en je dus een BluRay enkel op 1080i/p of PAL kon afspelen.

(hij = Snutchz)

Verwijderd

Euhhh... wie is Schnutz..? ;)

Optie 1. is duidelijk niet van toepassing. Optie 2. behoeft verdere uitleg :P

Verwijderd

aha ....

• Twixie
Ik dacht dat het algemeen geweten was dat pre-1.80 de PS3 inderdaad helemaal niet kon scalen. Toen al schreewden de Sony-haters dat dat nooit ging kunnen omdat de PS3 geen hardware scaler heeft.
Maar vanaf firmware 1.80 heeft de PS3 wel degelijk de mogelijkheid om DVDs en BluRays naar om het even welke HD-resolutie te scalen (720p, 1080i, 1080p).
Als dat nieuw voor je is, heb je ook wel een paar maanden onder een steen geleefd precies ;).

Verwijderd

De PS3 moet idd nog online.. dus die update volgt. Maar mooi om te weten dat ie straks ook 720p pakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Twixie schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:54:
[...]

Dit klopt al helemaal niet hoor!
Een xbox360 doet absoluut 1080p over zowel componenten alsook over vga. Bovendien zijn er heus wel tv's die 1080p over component accepteren enwel de Samsung lcd tv's zoals de LE40M86 (alle full hd M en N trouwens).
Xbox360 doet ook 1080p en 720p over hd dvd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is misschien wel 'n aardige link voor jullie beiden ;)

http://www.life.tweakers....oge-1080p-in-de-maak.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik wist niet dat de ps3 ook 1080p kon over component, maar de xbox360 kan t nu ongeveer een half jaar tot een jaar.
Overigens heb ik laatst n test gezien over verschil in beeldkwaliteit tussen hdmi en component, beide 1080p op n 46 inch full hd lcd en de verschillen waren minimaal met de xbox360.
Toch ben ik benieuwd of er t beeld op mn hd-ready plasma dan nòg mooier kan worden met de hdmi. Ik wacht heel ff op de release van de witte premium xbox360 met hdmi denk ik. De Elite is mooi, maar ik heb al een witte hd dvd speler.....twijfel twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen heb ik een paar dagen de Philips 47 PFL9732 voor 2760 euro besteld. Nu kan ik voor ongeveer 2300 euro de Panasonic TH-50PV700 kopen. Zal ik alsnog voor de Philips gaan of voor de Panasonic kiezen? Of een andere alternatief? Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:
Na veel wikken en wegen heb ik een paar dagen de Philips 47 PFL9732 voor 2760 euro besteld. Nu kan ik voor ongeveer 2300 euro de Panasonic TH-50PV700 kopen. Zal ik alsnog voor de Philips gaan of voor de Panasonic kiezen? Of een andere alternatief? Ik ben benieuwd.
Als je de 50PV700 overweegt moet je zeker ook naar de PV70 kijken. Voor veel mensen zijn de extra's op de 700 totaal niet belangrijk: beter geluid, niet-reflecterend scherm, kaartlezer, extra HDMI-ingang. De PV70 is toch nog een flink stuk goedkoper dan de 700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had een vergelijkbare keus gemaakt, namelijk de Full-HD 100Hz LCD 46XL1E van Sharp. Maar nadat hij thuis stond, kwam ik er toch achter dat ik niet zoveel HD content had, waardoor de extra kosten die ik heb gemaakt eigenlijk onzin waren. Vraag je dus eerst af of je veel HD content hebt, want alleen met HD-content komt de LCD er echt goed vanaf. Mijn ervaring was dat gewone DVD's toch minder waren dan verwacht, dus begon me al snel te irriteren (en dan heb ik het nog niet eens over gewone TV). Gelukkig had ik nog omruilgarantie, dus heb nu een Panasonic 50PV70 plasma staan, die me meer dan goed bevalt. Plasma kijkt zoveel meer keer natuurlijker... het lijkt nu net of ik door een raam naar buiten kijk als ik een DVD'tje draai of HDtv heb aan staan.

Voor het geld wat ik over had door voor de Panasonic te gaan, heb ik nu een nieuwe HDMi Pioneer dvd speler (DV-400V-S) gekocht en de HD decoder van Samsung (DCB-H360R). De aanschaf van deze twee extra speeltjes heb ik voor mezelf ook als extra argument gebruikt om toch de LCD Full-HD te ruilen voor een Plasma HD-ready. En het leuk ervan is dat het beeld zoveel keer beter is van deze Plasma! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zeer leuk om eens te lezen van iemand die van een FullHD LCD meteen overgestapt is naar een HD-Ready Plasma wegens niet content met de LCD ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je deze thread leest zie je regelmatig mensen die zowel plasma als LCD in huis hebben gehad, en bijna allemaal vinden ze plasma mooier. Ook ik.

Ik zou in jouw geval voor de Panasonic 50PV70 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik in de afgelopen twee weken, 2 LCD Full-HD tv's en 1 Plasma tv thuis heb gehad, hierbij mijn voor- en nadeellijstje als je de twee technieken met elkaar vergelijkt op basis van de volgende 3 modellen:
  • Sharp LC-46XD1E (verkeerd geleverd, maar toch 4 dagen in huis gehad)
  • Sharp LC-46XL1E (meer dan een week in huis gehad (eerste Full-hd 100hz LCD))
  • Panasonic TH-50PV70 (nu thuis staan)
Vergeleken met een DVD-speler.

LCD:
+ Verwaarloosbare reflectie
+ Zeer scherp beeld op 3,5 meter
+ Snelle beelden / actie scenes worden goed weergegeven. Alleen daglicht scenes.
-+ Zwart waarde was erg goed als je er precies voor zat, maar met een kijkhoek ga je duidelijk het verschil zien.
- Vooral bij donkere beelden, zie je banding en ghosting problemen.
- Minder dan 3 meter, duidelijke pixel vorming te zien.
- Onnatuurlijk beeld (King Kong kijken was niet leuk meer, leek net een documentaire.)

Plasma:
+ Natuurlijke kleur weergave (King Kong is weer leuk om te bekijken :P )
+ Natuurlijke zwart weergave
+ Totaal geen banding of ghosting te zien, ook niet bij donkere beelden. Actie scenes subliem.
+ Maximale Kijkhoek (dus me grote hoekbank kan weer goed gebruikt worden)
+ 1080p ondersteuning
- Spiegeling (niet erg storend)
- Lijkt wel warmer te worden dan de Sharp, waarbij je de fan ook iets beter hoort als de kamer helemaal stil is. Bij tv kijken dus geen last van. Is dit een plasma of panasonic eigenschap?
- Toch nog een beetje bang voor inbranden, dus zap nog al veel (zodat de logo's niet kunnen inbranden) tot ergennis van me vriendin. Tot nu toe helemaal niets gezien trouwens, maar blijf de eerste 200 uur voorzichtig.

Ik heb de Sharp niet kunnen testen op HDtv signaal, dus daarom uit het lijstje gehouden, maar de Panasonic op HDtv signaal is werkelijk prachtig. Ik kan er letterlijk met me neus boven op zitten en zelfs dan nog geen rommelige pixel vorming.

Mijn Conclusie:
Bij zulke grote formaten, zeker voor een Plasma gaan. Het natuurlijke beeld geeft echt de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:54:
Nintendo Wii » niet geweldig (uitermate geschikt voor 'n Sharp of Samsung LCD)
Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@ gyanzon : Plasma hoeft niet altijd te spiegelen hoor. Ik heb een Pioneer PDP-4280XA staan met matte beeldbuis, werkt perfect en geen spiegeling :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-08 13:26

Licko

ZVDK

ik ben momenteel ook aan het kijken naar een lcd tv

nu twijfel ik tussen de volgende toestellen:

de 26r32b
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

de 26s81
http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

of de 27lc51 van LG
http://nl.lge.com/product...lcdtv_42373226lc51.jhtml#

dat is dus ook ongeveer mijn budget

iemand hier die de knoop mee kan helpen doorhakken :P

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:09:
@ gyanzon : Plasma hoeft niet altijd te spiegelen hoor. Ik heb een Pioneer PDP-4280XA staan met matte beeldbuis, werkt perfect en geen spiegeling :)
Klopt, maar had het eigenlijk ook over de Panasonic 50PV70. De broer van dit model, de 50PV700, heeft ook een antispiegeling laag. Mijn vergelijking is dus puur gebaseerd op de 3 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoooo..de Panasonic TH-50PV700 is er nu zelfs voor 2075 euro. Het wordt steeds aantrekkelijker om die Philps te cancelen. Waar ik nu aan zit te denken of de Perfect Pixel HD en 100 herz. van de Philips het een ander goed kan maken met weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Laatst online: 10-09-2024
Kiff schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:03:
[...] Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?
Ik heb mijn Wii op mijn Panasonic Plasma, de 50PV70, aangesloten staan. Eerst via RGB-Scart en dat was al heel behoorlijk ondanks wat flikkerend wit hier en daar. Component kabel gekocht, Wii op 480p gezet en nu ziet het er prachtig strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:02:
Zoooo..de Panasonic TH-50PV700 is er nu zelfs voor 2075 euro.
Weet je zeker dat je de 700 wilt en niet de 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 70 beter dan de 700? Zo ja op welke fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Zou je me aub kunnen vertellen hoe deze TV bevalt zodra je deze binnen hebt (schrijf des noods een review op Kieskeurig.nl). Ik ben namelijk ZEER geïnteresseerd in deze tv. We staan bijna op het punt van aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch de Philips eerst laten komen. Ik kan het toch een weekje gebruiken. Als het niet bevalt kan ik het alsnog ruilen. Dan zal ik een review schrijven voor al de nieuwsg :9 ierigen onder jullie.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:19:
Is de 70 beter dan de 700? Zo ja op welke fronten?
Nee, de 700 heeft een paar extra opties t.o.v. de 70.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maar de 70 heeft geen antireflectie coating en heeft daarom iets meer brightness en contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiff schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:03:
[...]

Aangezien ik aan het twijfelen ben tussen een Pana 37PV70 of Sony 40D3000 zou ik graag nog wat meningen van Wii + plasmabezitters willen horen. Is het inderdaad zo dat de Wii beter past bij een LCD?
100% gaan voor LCD (en vooral de laatse serie van Sharp is uitermate geschikt!) Veel scherper beeld, met een veel breder scala aan kleuren. Ik heb er 'n demo van Super Mario Galaxy op gezien!
Zag er ontzettend gelikt uit! Plasma en 480p gaan naar mijn mening gwn niet goed samen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:13:
[...]

100% gaan voor LCD (en vooral de laatse serie van Sharp is uitermate geschikt!) Veel scherper beeld, met een veel breder scala aan kleuren. Ik heb er 'n demo van Super Mario Galaxy op gezien!
Zag er ontzettend gelikt uit! Plasma en 480p gaan naar mijn mening gwn niet goed samen ;)
Ik zeg op mijn beurt, dat je voor 100% voor Plasma moet gaan. Check deze post van mij waarin juist de vergelijking wordt gemaakt met het nieuwste model van Sharp, namelijk de 46XL1E.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet wat Wii/480p betreft... Wii en Plasma geeft ook zwarte balken aan beide zijden. Is niet al te best voor 't scherm lijkt me. Plus dat je dan steeds te maken hebt met wirrel-warrel lijntjes. Echt, de Wii behoor je aan te sluiten op 'n LCD schermpie (liefst niet groter dan 37") van Sharp of Samsung. De laatste modellen van Hitachi lenen zich ook prima hiervoor ;) Succes met je zoektocht!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:53:
Niet wat Wii/480p betreft... Wii en Plasma geeft ook zwarte balken aan beide zijden. Is niet al te best voor 't scherm lijkt me. Plus dat je dan steeds te maken hebt met wirrel-warrel lijntjes. Echt, de Wii behoor je aan te sluiten op 'n LCD schermpie (liefst niet groter dan 37") van Sharp of Samsung. De laatste modellen van Hitachi lenen zich ook prima hiervoor ;) Succes met je zoektocht!
Hier de Wii op een TH37PV70, met standaard kabel zag het er niet uit, nu met component kabel op 480p is het hardstikke netjes, natuurlijk zie je wel wat kartel randjes maar de kleuren zijn hardstikke helder, overigens wordt het beeld volledig gevuld, geen zwarte balken dus. Uiteraard worden kartelrandjes steeds minder zichtbaar hoe kleiner de tv wordt, als je echter moet kiezen tussen een 37" plasma of LCD zou ik niet zien waarom een LCD perse de beste keus zou zijn. Ik wii bezitter heb iig absoluut geen spijt van mijn plasma, integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Philflow schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:43:
Maar de 70 heeft geen antireflectie coating en heeft daarom iets meer brightness en contrast.
Lijkt me natuurlijk bizar dat een antireflectie coating invloed heeft op de helderheid en contrast. En al zou dat zo zijn, dan nog is het amper merkbaar en zou je gewoon beiden wat hoger kunnen zetten. Heb je ze al eens vergeleken in de winkel? Ik gok dat je het verschil niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Microkid schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:50:
[...]
Lijkt me natuurlijk bizar dat een antireflectie coating invloed heeft op de helderheid en contrast. En al zou dat zo zijn, dan nog is het amper merkbaar en zou je gewoon beiden wat hoger kunnen zetten. Heb je ze al eens vergeleken in de winkel? Ik gok dat je het verschil niet ziet.
Ja ik zag het wel. Iets matter de PV700. Ben blij dat ik de PV70 heb, ik hou wel van wat spiegeling. Neemt niet weg dat je uit de PV700 een heel mooi plaatje kunt krijgen. Maar meer betalen voor een model met die coating? Mij niet gezien.

Maarja voor de mensen die zich zorgen maken over spiegeling is het een oplossing.

Speakers van de PV70 zij voor mij goed genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:21:
Ik ga denk ik toch de Philips eerst laten komen.
Wel grappig, hier een berichtje posten of je de Philips of Panasonic moet nemen. vervolgens komen er drie mensen die Panasonic zeggen, en dan toch Philips kiezen :)

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb een Philips 32PFL7332 LCD in huis gehad en een Samsung en Panasonic plasma. Die plasma's laten echt niets heel van die Philips. Maar dat is mijn mening. Ik zit nu op 2,5 meter van een 42 inch scherm en dat gaat perfect. Bij die 32 inch Philips wilde ik nog een halve meter achteruit schuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:59:
[...]

Wel grappig, hier een berichtje posten of je de Philips of Panasonic moet nemen. vervolgens komen er drie mensen die Panasonic zeggen, en dan toch Philips kiezen :)

Smaken verschillen natuurlijk, maar ik heb een Philips 32PFL7332 LCD in huis gehad en een Samsung en Panasonic plasma. Die plasma's laten echt niets heel van die Philips. Maar dat is mijn mening. Ik zit nu op 2,5 meter van een 42 inch scherm en dat gaat perfect. Bij die 32 inch Philips wilde ik nog een halve meter achteruit schuiven.
O-) Als het die Philips zou zijn, zou ik zeker de Panasonic nemen. De Panasonic heeft een EISA award voor beste hd ready plasma gekregen en de Philips 47PFL9732 voor beste Full HD. Is nu een onderscheiden hd ready plasma beter dan een onderscheiden full hd!? Als ik meer geld had zou ik zonder vragen de nieuwste pioneer hd ready plasma kopen. Ik zou wel de full hd van pioneer willen maar die kost nog ERG veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:50:
[...]

Hier de Wii op een TH37PV70, met standaard kabel zag het er niet uit, nu met component kabel op 480p is het hardstikke netjes, natuurlijk zie je wel wat kartel randjes maar de kleuren zijn hardstikke helder, overigens wordt het beeld volledig gevuld, geen zwarte balken dus. Uiteraard worden kartelrandjes steeds minder zichtbaar hoe kleiner de tv wordt, als je echter moet kiezen tussen een 37" plasma of LCD zou ik niet zien waarom een LCD perse de beste keus zou zijn. Ik wii bezitter heb iig absoluut geen spijt van mijn plasma, integendeel.
42" is dan net even teveel gevraagd voor de Wii ?!? ..of is Pioneer gwn 'n bitch wat dat betreft? Ik zit er echt sterk over na te denken om er speciaal nog 'n LCD voor aan te schaffen ('t liefst 32")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Philflow schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 08:59:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij gebruik van de analoge tuner zal je absoluut gelijk hebben (ik heb zelf een 32PF5331 en analoog is nou niet echt denderend ;)), en dat is dan ook iets waarom je een plasmascherm zou kunnen aanschaffen. Bij HDMI merk ik dat m'n PS3 absoluut scherper en helderder is op mijn LCD dan op mijn 37PV70, en dan praat ik over een LCD wat al 1 a 2 generaties ouder is. Denk dus op digitaal gebied dat het elkaar niet zoveel ontloopt, al ben ik het wel eens met de mensen die beweren dat plasmaschermen warmere kleuren vertonen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SgtStrider schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 10:28:
[...]
Bij HDMI merk ik dat m'n PS3 absoluut scherper en helderder is op mijn LCD dan op mijn 37PV70, en dan praat ik over een LCD wat al 1 a 2 generaties ouder is.
Ik speel geen spelletjes. Maar ik kijk wel voetbal :)

Vooral voor voetbal zweer ik bij plasma.

PS. ik kijk ook digitaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 01-09-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 09:30:
[...]
O-) Als het die Philips zou zijn, zou ik zeker de Panasonic nemen.
Hou er wel rekening mee dat 'die Philips' een beter SD plaatje geeft dan een Full HD LCD. Ook beter dan de Full HD van het jaar.
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.