[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
xbox360 op mn Panasonic TH50PV70.

Donkere foto's met baggerfototoestel, maar t geeft wel n leuke impressie.
Kamer is behoorlijk verduisterd, maar je ziet zo wel n beetje de sfeer toch?

http://www.putfile.com/ferry34/images/

Jammer dat ik niet weet hoe je de foto's direct kan laten zien, zonder link dus.

Oh ja, nieuw tv meubel gekocht bij Ikea. Meteen diodes erbij genomen (dat blauwe licht), mooi gezicht en rustiger voor mn ogen als ik aan t gamen ben.
In de kast mn xbox360 met hd dvd-speler, subwoofer en externe geluidskaart voor mn surround.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 03-08-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

HellevUUr schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:12:
[...]
Weet je dit zeker? Volgens de samsung website is het 1024*768. Zie bron.
Ik bedoelde natuurlijk de 50 inch versie. Zoals de vraagsteller noemde.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:24:
Ene moment vond ik LCD weer mooi weergeven andere moment weer plasma dus het is wel moeilijk kiezen maar ik blijf toch naar plasma neigen;
Sluit die LCD's eens aan op een SD signaal en vergelijk ze dan eens met plasma. Dan wordt het heel makkelijk kiezen.
Als ik een plasma met 1024*768 neem
50 inch plasma's hebben een resolutie van 1366*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat zo?
Ik zit nu de samsung ps50c9 (geen 1 erachter!) uit te pluizen maar ik kom toch op elke site tegen dat ie 1024*768 is; alleen daarom zit ik nog te twijfelen tussen deze en de philips 50pfp5332 die wel die 1366 resolutie heeft. Ik aas op de samsung omdat het design me erg aanstaat. Ik kan hem bij onze plaatselijke plasmaboer (speciaalzaak, geen MM!) toch binnen 14 dagen teruggeven en een andere uitkiezen mocht ie me niet bevallen, dat heb ik vandaag ff nagevraagd.

Op de samsung site zijn zowel de 42" noch de 50" versie bekend zodat ik de werkelijke resolutie nog steeds niet weet+. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ik kreeg gisteren van mijn vriendin te horen dat een collega van haar en daar de man van welke een hoge functie bij LG heeft aangaf dat plasma er helemaal uit gaat.

Ik vind het nogal raar want als ik zo in de winkel kijk dan is plasma toch nog steeds superieur... Zit hier ergens een waarheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:44:
Is dat zo?
Ik zit nu de samsung ps50c9 (geen 1 erachter!) uit te pluizen maar ik kom toch op elke site tegen dat ie 1024*768 is;
Helaas komt ie niet voor op de Samsung site. Het lijkt mij trouwens sterk dat Samsung twee versie van het nieuwe 50 inch panel heeft gemaalt. Een met 1366*768 en een met 1024*768.
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:44:
Ik aas op de samsung omdat het design me erg aanstaat. Ik kan hem bij onze plaatselijke plasmaboer (speciaalzaak, geen MM!) toch binnen 14 dagen teruggeven en een andere uitkiezen mocht ie me niet bevallen, dat heb ik vandaag ff nagevraagd.
Dan zou ik gewoon voor de Samsung gaan. Als het beeld op verschillende bronnen je tenminste bevalt in de winkel.

[ Voor 49% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

tec schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 08:37:
Ik vind het nogal raar want als ik zo in de winkel kijk dan is plasma toch nog steeds superieur... Zit hier ergens een waarheid in?
Over 10 jaar zal plasma er waarschijnlijk uit zijn. Who cares? ik wil gewoon het beste beeld nu hebben.

Over 3 jaar zijn alle normale LCD's eruit en wordt er alleen nog maar met LED gewerkt. En zo gaat de technologie door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, lijkt me sterk dat samsung twee nieuwe 50" modellen uitgeeft met verschillende resoluties. Ik neem die plasma gewoon en zie vanzelf wel of hij me thuis ook nog bevalt met verschillende content etc. Als hij de DVD's die ik heb via zowel HDMI als component gelikt doorgeeft vind ik het al best en maakt de max. resolutie eigenlijk ook niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ porto veel plezier met de aankoop. heb je al digitale kabel? dat is met zo'n groot scherm absoluut aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:37:
xbox360 op mn Panasonic TH50PV70.

Donkere foto's met baggerfototoestel, maar t geeft wel n leuke impressie.
Kamer is behoorlijk verduisterd, maar je ziet zo wel n beetje de sfeer toch?

http://www.putfile.com/ferry34/images/

Jammer dat ik niet weet hoe je de foto's direct kan laten zien, zonder link dus.

Oh ja, nieuw tv meubel gekocht bij Ikea. Meteen diodes erbij genomen (dat blauwe licht), mooi gezicht en rustiger voor mn ogen als ik aan t gamen ben.
In de kast mn xbox360 met hd dvd-speler, subwoofer en externe geluidskaart voor mn surround.
Hoe heetten die diodes bij Ikea en wat kosten ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Ik heb hem nog niet hoor. :) Ik ga hem van de week halen, eerst m'n kamer een beetje uitmesten (letterlijk gezien, tis een rommel) om ruimte te maken voor die reus! :D

Ik heb reeds UPC digitale tv. Ik ben er zeer over te spreken al heb ik het idee dat ie gevoelig is voor atmosferische storingen daar ik bij de huidige temperaturen nogal last heb van artifacts en uitvallende zenders. Nu komt de kabel ook binnen in de woonkamer, die gaat dan naar een versterker toe en daarna via zo'n stalen T-stuk naar m'n kamer op zolder, zo'n 15 meter verderop dus. Ik heb nogal wat verlies onderweg want in de woonkamer zelf is het beeld subliem te noemen op een 4:3 JVC crt'je. Ik moet maar es hoognodig betere kwaliteit kabels aanleggen, hopelijk maakt dat verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:35:
Ik moet maar es hoognodig betere kwaliteit kabels aanleggen, hopelijk maakt dat verschil uit.
Inderdaad ja even goed op letten hoe je dat gaat doen. Maar ik neem aan dat je 50 inch in de woonkamer komt direct aangesloten op de UPC digibox. Dan kun je volgens mij beter de analoge kabel uit de digibox aansluiten op je kleine TV. Dingen als versterkers en T-stukken kun je beter vermijden.

Ook even erop letten dat je een goede scartkabel, met afzonderlijk afgeschermde draden hebt. (bijvoorbeeld allekabels.nl)

Verder is het met Samsung af en toe hit and miss met de scart aansluiting. Er zijn mensen (waaronder ik) die last hebben gehad van banding via de scart aansluiting. (horizontale strepen die verticaal omhoog bewegen). Gelukkig heb je de mogelijkheid om hem eerst goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:52:
[...]

Wil ze zelf ook gaan toepassen bij mijn toekomstige plasma.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564

Je hebt ze ook nog in een andere uitvoering.Zoek maar bij ikea op dioder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 21:47
Aan de PDF sheet te zien is dit niet echt onafhankelijk maar een pro-plasma sheet die op geen enkele manier voordelen van een LCD naar voren brengt.
Links laten liggen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellevUUr schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:21:
[...]
een sheet die op geen enkele manier voordelen van een LCD naar voren brengt.
Zijn die er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellevUUr schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:21:
[...]

Aan de PDF sheet te zien is dit niet echt onafhankelijk maar een pro-plasma sheet die op geen enkele manier voordelen van een LCD naar voren brengt.
Voordelen van een LCD? Ja, vanuit persoonlijke voorkeur heeft een LCD zeker voordelen ten opzichte van Plasma. Maar jouw persoonlijke voorkeur/interesse/behoefte zal anders zijn dan de mijne. Daarom kies jij voor Plasma en ik voor LCD... Tot op heden heb ik nog steeds geen spijt van mijn aankopen (LCD). Keer op keer krijg ik hiervoor de bevestiging als ik bij iemand anders ineens naar een Plasma moet kijken. Andersom zal (kan) het voor jou precies omgekeerd zijn. En dat mag ook...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellevUUr
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik heb na heel wat lezen hier op GOT en na het bekijken van diverse lcd's en plasma's bij MM Rotterdam besloten om voor Plasma te gaan. Dit kwam eigenlijk door het zien van 1 specifiek model. Namelijk de Samsung PS-42C91H. Ik zag hem en was eigenlijk meteen verkocht.
Met name de kleuren en het strakke beeld spraken mij aan, ondanks dat ik een ongefundeerde lichte voorkeur voor LCD had.

Mijn uitgangspunt is dat de tv hoofdzakelijk voor UPC Digitale televisie wordt gebruikt (rgb scart), DVD's (rgb scart), Wii (rgb scart), xbox360 (component). En in de toekomst voor hd-dvd/blueray.
Ik wilde daarnaast onder de 1000 euro (tenzij goede argumenten anders uitwijzen) en zocht iets vanaf 37" maar totale breedte van de TV mocht niet groter zijn dan 1.20. Kijk afstand 3 meter en 2.10 voor Wii.

Nu hebben ze ook een Q serie van 42" plasma's dus ik vroeg me af wat er dan zo verschillend aan was. Daarnaast zijn er een hoop positieve reakties omtrend de panasonic 42PV70. Ik wil me dus niet specifiek op de 42c91h gaan richten omdat ik hier een hoop problemen lees over RGB signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:44:
Voordelen van een LCD? Ja, vanuit persoonlijke voorkeur heeft een LCD zeker voordelen ten opzichte van Plasma. Maar jouw persoonlijke voorkeur/interesse/behoefte zal anders zijn dan de mijne. Daarom kies jij voor Plasma en ik voor LCD... Tot op heden heb ik nog steeds geen spijt van mijn aankopen (LCD). Keer op keer krijg ik hiervoor de bevestiging als ik bij iemand anders ineens naar een Plasma moet kijken. Andersom zal (kan) het voor jou precies omgekeerd zijn. En dat mag ook...
Ik vind LCD geweldig om voor stilstaande beelden te gebruiken. Als achtergrond voor de PC of als LCD schermpje op je fototoestel. Zodra het gaat bewegen schakel ik over naar plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

HellevUUr schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:33:
Nu hebben ze ook een Q serie van 42" plasma's dus ik vroeg me af wat er dan zo verschillend aan was.
Kijk eens in de thread van de Samsung Q91, daar worden aller verschillen uitgebreid besproken.

Verder kun je ook een hoop info vinden op samsung.nl
Daarnaast zijn er een hoop positieve reakties omtrend de panasonic 42PV70. Ik wil me dus niet specifiek op de 42c91h gaan richten omdat ik hier een hoop problemen lees over RGB signaal.
Een hoop problemen valt misschien mee. Ik had problemen op de RGB scart, maar verder ben ik nog niemand tegen gekomen met de C91 die dezelfde problemen had. Op de M86/87 lijken ze veel vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ja ze zijn er wel.

LCD:
-wordt óók gemaakt in kleinere maten van 1 tot 32 inch, plasma alleen vanaf 37 inch.

-is beter geschikt als PC monitor. Films afspelen en spellen spelen gaat echter ook op plasma. Op een plasma kun je ook PC werk doen (surfen, typen etc) maar LCD heeft voordelen.

-De Full HD LCD's verbruiken minder dan de Full HD plasma's. (voor de HD-ready modellen is er nagenoeg geen verschil)

Persoonlijk vind ik plasma veel mooier dan LCD. Met name bij gewoon SD signaal vind ik de verschillen schrijnend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:21:
LCD:
-wordt óók gemaakt in kleinere maten van 1 tot 32 inch, plasma alleen vanaf 37 inch.
is niet echt een nadeel, meer een constatering. Je zegt toch ook niet dat het een nadeel is dat Ferrari geen 1.0 liter motoren maakt. Nee, die zijn er pas vanaf een litertje of drie of vier :)
-is beter geschikt als PC monitor.
gaat niet meer op bij de Full HD plasmas.... Die draaien nu op een lekkere resolutie en inbranden doen Panasonics al nooit.
-De Full HD LCD's verbruiken minder dan de Full HD plasma's. (voor de HD-ready modellen is er nagenoeg geen verschil)
Ja, een SMART is zuiniger dan een Ferrari :)
Persoonlijk vind ik plasma veel mooier dan LCD. Met name bij gewoon SD signaal vind ik de verschillen schrijnend.
Inderdaad. SD is echt schrikbarend slecht op een LCD!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 11:34
Dat SD er slechter uitziet op LCD is een beetje achterhaald argument imo.

Het verschil zit puur in de kwaliteit van de scaling, en het resolutieverschil van het paneel.

Plasmas hadden vroegah een vrij lage resolutie, waardoor er minder gescaled hoefde te worden en het er nog aardig uitzag.

Ik vind de SD prestaties persoonlijk heel wisselend tussen Plasmas en LCDs met gelijke resolutie. Waarschijnlijk dus veroorzaakt door de wisselende kwaliteit van de scalertechnieken.

Mijn PC zit via HDMI aangesloten op de TV (LCD) , en SD ziet er goed uit, waarschijnlijk door de goede scaling van mijn Nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Phorze schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:26:
Smaken verschillen natuurlijk maar ik heb het over de laatste generatie LCD's.

In mijn ogen: Een goede HD-ready plasma laat iedere LCD achter zich met SD. Ook met digitale kabel.
(zoals Panasonic PV45/60/70 of Samsung C/Q91). Waarom? omdat het er gewoon net zo goed uitziet als CRT, en dat kan ik van LCD niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:52:
[...]

Goedkoop zijn ze niet. Je hebt 2 versies. De één kan alleen wit tonen, maar dat vind ik niet mooi.
De andere die ik dus heb, kan rood groen blauw paars en wit weergeven en kost €49,95. (die witte kosten €29.95)
De set is wel heel kompleet, met tussenstukjes om ze aan elkaar te maken als je dat wilt, bevestigingsplaatjes, dubbelzijdig plakband op maat, lange snoeren en n knop om kleuren mee te wisselen.
Het zijn dus leds en ze heten DIODER. Oh ja, er zitten 4 van die strips in n doosje, precies genoeg voor je tv :)
Ik vind het een aanwinst voor mn tv en t kijkt relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
DIODER van Ikea heerst inderaad grote tijd! Ik heb ook die 7-kleuren-variant en het is aangenaam kijken (meestal is dat ook de enige verlichting die aanstaat als we 's avonds tv kijken). Op m'n 42 inch plasma heb ik er 2 bovenaan gekleeft en 1 aan elke zijkant... misschien dat die LED strips net ietsje langer mochten zijn omdat het licht niet overal 'aansluit' op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:01:
is niet echt een nadeel, meer een constatering. Je zegt toch ook niet dat het een nadeel is dat Ferrari geen 1.0 liter motoren maakt. Nee, die zijn er pas vanaf een litertje of drie of vier :)
Beetje kromme vergelijking als je naar prijsverschillen kijkt. Plasma en LCD ontlopen elkaar niet zoveel. En als Plasma zoveel beter is, waarom dan geen kleinere panelen maken? Lijkt me commercieel toch wel zeer aantrekkelijk...
gaat niet meer op bij de Full HD plasmas.... Die draaien nu op een lekkere resolutie en inbranden doen Panasonics al nooit.
[...]
Ja, een SMART is zuiniger dan een Ferrari :)
Die ontzettend mooie nieuwe Full HD Plasma's van Panasonic verbruiken bijna 500W!!! En dan heb ik het nog maar over een lullig 42" model. Ik vind dit eigenlijk van de zotte. Het is al een factor 2 verschil met een HD Ready Plasma (rond de 250W), laat staan een leuke 32" HD Ready LCD die meestal genoegen neemt met een 150W.

En wederom vind ik het een slap excuus door te zeggen dat duurder nu eenmaal meer verbruikt, want zoveel duurder is een Plasma niet. Volgens mij beseffen heel veel mensen niet dat ze naast de aanschaf nog eens een paar honderd euro EXTRA aan stroom kwijt zijn door de aanschaf van zo'n prachtig ding...
Inderdaad. SD is echt schrikbarend slecht op een LCD!
Hier blijf ik me inderdaad over verbazen. Het lijkt wel of de scalers niet goed om kunnen gaan met SD materiaal. Echter als ik er een goede upscalende (lekker nederlands...) DVD speler of HTPC voorzet, dan ziet het er opeens een heeeeeeeeeeel stuk beter uit.

Maar ja, de gemiddelde consument heeft dat niet, en wordt dus inderdaad geconfronteerd met een ondermaats beeld op het moment dat deze een LCD TV aanschaft, tenminste, als het vergeleken wordt met een Plasma, maar meestal wordt vergeleken met die al 10 jarige CRT die er daarvoor stond, en is het dus een flinke verbetering voor velen...

Ikzelf weet het nog steeds niet. De Full HD Plasma's zijn me veels te duur, los van dat ik op een paar meter het verschil met een HD Ready niet meer zie. Icm een HTPC (die ook als DVD speler fungeert) zie ik voordelen met een LCD scherm. En het stroomverbruik, tja, dat weegt wel degelijk een stukje mee al weegt beeldkwaliteit natuurlijk wel degelijk het zwaarste ;)

Wat ik wel vreemd vind is dat ik bij de Panasonic Full HD Plasma's plotseling nog maar een contrast van 5.000 tegenkom, waar dezelfde HD Ready Plasma's waarden van 8.000 tot 10.000 halen.
Het lijkt wel of Plasma zich beter wil laten vergelijken met LCD's qua contrast :X :X :X

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:53:Die ontzettend mooie nieuwe Full HD Plasma's van Panasonic verbruiken bijna 500W!!!
Is niet helemaal juist. Het zal dan vermoedelijk gaan om het maximale verbruik, en dat is als je scherm volledig wit zou weergeven. Echter, indien er veel zwart in het beeld zit is het verbruik beduidend lager en zelfs minder als bij LCD. LCD heeft een continue verbruik, plasma variabel afhankelijk van weergave. Conclusie is inmiddels dan ook dat het verbruik tussen LCD en Plasma elkaar niet veel meer ontlopen, en soms zelfs plasma zuiniger kan zijn.
Net als inbranden is verbruik dus een inmiddels achterhaalt argument om voor LCD te kiezen en Plasma te laten staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:14:
[...]
Conclusie is inmiddels dan ook dat het verbruik tussen LCD en Plasma elkaar niet veel meer ontlopen, en soms zelfs plasma zuiniger kan zijn.
Die conclusie geldt voor HD-ready toestellen.

voor Full HD is LCD zuiniger dan plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen zo'n heisa maken over dat verbruik ...

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor een Panasonic Plasma 42PY700 (Full HD model). Ik heb hem nu een week en ik ben echt enorm blij met mijn keuze. Ik heb al mijn electronica netjes kunnen aansluiten met HDMI en Component en het resultaat mag er zijn!

- TV (digitaal via HDMI): Kwaliteit is goed te doen, als je op 1.5-2m zit dan zijn sommige programma's/zenders slechte kwaliteit (TMF bv), maar in het algemeen is het gewoon goede kwaliteit. Zekere nieuwere series als Heroes en House zijn gewoon goed.

- HD content: Blu Ray films via PS3 (HDMI), dit is simpelweg geweldig. Casino Royale gekeken en de kwaliteit is overweldigend. Alles is levensecht. Kleuren diep, zwart is zwart.

- Games: PS3 games. Dit is echt geweldig. Motorstorm is abnormaal mooi. Er zit een intro filmpje bij die mij dus echt helemaal omver blies. Zoooooooo mooi! De games spelen goed, kan makkelijk 2-3 uur spelen zonder zelfs maar image retention te hebben. De Wii heb ik ook aangesloten (Component). Deze kwaliteit is beduidend minder (Wii is max 480P) maar is nog steeds heel goed te doen. Het viel me heel erg mee. De grootte van het scherm maakt een hoop goed bij bijvoorbeeld SSX Blur (snowboarden), je zit er nu veel meer "in".

- PC: De PC is via DVI/HDMI aangesloten. Beeld is duidelijk leesbaar en prachtig mooi. Ik zou er niet langduring op browsen (het is op de een of andere manier toch nog onrustig, ook al kun je het met het blote oog niet waarnemen waarom). Maar films en series zijn geweldig mooi. Ik was verbaasd dat ik niet eens grotere HD versies hoefde te downloaden. Ook mooi is dat mijn ATI Radeon resoluties ondersteund die ervoor zorgen dat je geen overscan hebt. Het bureaublad past precies.

Ik heb alleen nog geen normale DVDs geprobeerd, maar ik heb er vertrouwen in. Al met al is de aankoop echt een succes. Ik kan niet wachten tot mijn 100-200 uur op zijn en ik de instelling juist kan invoeren. Moet alleen wel nog erachter komen hoe ik in het servicemenu kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 21:37
Phorze schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:26:
Persoonlijk vind ik het toch nog altijd een merkbaar verschil, als ik beide in de winkels zie staan.
Op zich lijkt het merkwaardig omdat beide typisch naar eenzelfde resolutie moeten scalen. Maar tijdje geleden las ik eens (weet niet meer waar) dat in elke TV beeldverbeteraars zitten, maar dat die bij LCD dienen om de tekortkomingen van LCD tegen te gaan, terwijl die bij plasma echt het beeld verder verbeteren (moest dat al nodig zijn). Is dus niet louter een kwestie van scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een BenQ FP222W-h scherm aan te schaffen om hem te gebruiken met mijn ps3, deze tft heeft een D-Sub/DVI-D en een hdmi ingang.

Nou vroeg ik me af of ik mijn Ps3 probleemloos kan aansluiten aan deze met mbv een hdmi kabel

http://www.benq.nl/produc...t=741&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Smarron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:52:
Ach ja, laten we teruggaan naar auto's die 1 op 3 rijden, eens kijken of je je het na de aanschaf van je nieuwe auto dan nog steeds afvraagt...

Een collega van me had een leuke 50" Plasma gekocht met DTS systeem erbij en heeft ruim een maand lopen zoeken waarom zijn zekering van de woonkamer er regelmatig uit lag, totdat hij het wel heel verdacht vond dat als zijn zoontje net Ice Age II aan het kijken was de zekering er steeds uitklapte en hij dus tot de ontdekking kwam dat zijn Plasma + DTS systeem met het kijken van Ice Age II zo'n 800W pakt (700W voor de Plasma en 100W voor de rest) 8)7 8)7

Het gemiddelde verbruik zit overigens nog steeds rond de 600W...

Behalve het ongemak om een extra groep aan te leggen snapte hij hiermee ook meteen waarom zijn ergieleverancier hem had gemeld dat zijn stroomverbruik plotseling met 50% was toegenomen en dat ze zijn maandbedrag hierop zouden aanpassen ;)

Tja, dat vertelt zo'n verkoper je niet als je zo'n ding koopt hoeveel het gebruik ervan kost...

Voordat hij nu nog een tweede gaat aanschaffen (want hij blijft het een pracht TV vinden), gaat hij nu eerst er nog een groep bijplaatsen, want een klein testje heeft laten zien dat de groep waarop die TV moeten komen het ook niet kan hebben als ook de koelkast boven aanslaat...

De TV staat zo'n 8u/dag aan en een Energy 300 meter gaf een jaarverbruik op van ruim 2000kWh (ruim 400 euro), hetgeen een 50% verhoging is van zijn jaarlijks verbruik van rond de 4000kWh...

Maar goed. Los van de kwaliteit vind ik het absurd dat de industrie heden ten dage met dit soort spullen op de markt komt. Het zou me niets verbazen dat men uiteindelijk met een energiebelasting op dit soort dingen gaat komen en dat dan pas blijkt dat de industrie het best beter kan doen: krijgen we misschien de performance maat watt/inch voor TV's O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:59:
Na veel wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor een Panasonic Plasma 42PY700 (Full HD model). Ik heb hem nu een week en ik ben echt enorm blij met mijn keuze. Ik heb al mijn electronica netjes kunnen aansluiten met HDMI en Component en het resultaat mag er zijn!
...
Ik overweeg die ook, maar wil hem nog wel is zien. Nu was ik vorige week in Den Haag en bij de mediamarkt hadden ze hem staan. Zag er erg goed uit, dus ik denk... laat ik die nogmaals in utrecht bij de MM kijken, want daar woon ik redelijk vlakbij. Stond ie daar voor 1599 euro.. volgens mij was ie in Den Haag goedkoper ??? 8)7
Ik verder zoeken naar dezelfde tv bij BCC en nog een paar winkels, maar bijna nergens hebben ze deze, wel de 42PV70.

Als ik zo ff mag vragen: waar heb jij hem vandaan en hoeveel kosttie ie? ;)

Daarnaast zoek ik ook de panasonic sc-pt850eg-k maar die kan ik al helemaal niet vinden (home cinema set)

[ Voor 5% gewijzigd door reddevil op 06-08-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:53:
[...]

Ach ja, laten we teruggaan naar auto's die 1 op 3 rijden, eens kijken of je je het na de aanschaf van je nieuwe auto dan nog steeds afvraagt...

Een collega van me had een leuke 50" Plasma gekocht met DTS systeem erbij en heeft ruim een maand lopen zoeken waarom zijn zekering van de woonkamer er regelmatig uit lag, totdat hij het wel heel verdacht vond dat als zijn zoontje net Ice Age II aan het kijken was de zekering er steeds uitklapte en hij dus tot de ontdekking kwam dat zijn Plasma + DTS systeem met het kijken van Ice Age II zo'n 800W pakt (700W voor de Plasma en 100W voor de rest) 8)7 8)7

Het gemiddelde verbruik zit overigens nog steeds rond de 600W...

Behalve het ongemak om een extra groep aan te leggen snapte hij hiermee ook meteen waarom zijn ergieleverancier hem had gemeld dat zijn stroomverbruik plotseling met 50% was toegenomen en dat ze zijn maandbedrag hierop zouden aanpassen ;)

Tja, dat vertelt zo'n verkoper je niet als je zo'n ding koopt hoeveel het gebruik ervan kost...

Voordat hij nu nog een tweede gaat aanschaffen (want hij blijft het een pracht TV vinden), gaat hij nu eerst er nog een groep bijplaatsen, want een klein testje heeft laten zien dat de groep waarop die TV moeten komen het ook niet kan hebben als ook de koelkast boven aanslaat...

De TV staat zo'n 8u/dag aan en een Energy 300 meter gaf een jaarverbruik op van ruim 2000kWh (ruim 400 euro), hetgeen een 50% verhoging is van zijn jaarlijks verbruik van rond de 4000kWh...

Maar goed. Los van de kwaliteit vind ik het absurd dat de industrie heden ten dage met dit soort spullen op de markt komt. Het zou me niets verbazen dat men uiteindelijk met een energiebelasting op dit soort dingen gaat komen en dat dan pas blijkt dat de industrie het best beter kan doen: krijgen we misschien de performance maat watt/inch voor TV's O-)
Tja, we blijven Hollanders he. 4000 euro uitgeven voor een TV met geluidsysteem en zeuren over 1 euro extraverbruik per dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:12:
[...]
Tja, we blijven Hollanders he. 4000 euro uitgeven voor een TV met geluidsysteem en zeuren over 1 euro extraverbruik per dag...
Hè, he, maar hij heeft wel overal spaarlampen en (dure) LED verlichting vanwege energiebesparingen en daar gaf hij altijd behoorlijk hoog over op: hij doet tenminste wat voor het milieu :X

Sinds hij het verbruik kent van zijn plasma (en een 2de erbij wil) horen we hem nooit meer daarover.. O-)

Maar goed: genoeg over die idiote energieslurpende kastjes (voor mij in ieder geval een nadeel dat je elk jaar terugziet op je energierekening...). Laten we het maar weer gaan hebben over de kwaliteit van dat spul, want daar ben ik nog niet uit. Moet toch maar een lijstje maken wat nu het belangrijkste is, en of ik niet te veel eisen stel aan eea want we kijken nu naar een 6jaar oude 55cm CRT TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een BenQ FP222W-h scherm aan te schaffen om hem te gebruiken met mijn ps3, deze tft heeft een D-Sub/DVI-D en een hdmi ingang.

Nou vroeg ik me af of ik mijn Ps3 probleemloos kan aansluiten aan deze met mbv een hdmi kabel

http://www.benq.nl/produc...1&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is dat er nog steeds mensen zijn die er pas achter komen als ze de jaarrekening op de mat vinden die ineens te hoog is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:18:
Probleem is dat er nog steeds mensen zijn die er pas achter komen als ze de jaarrekening op de mat vinden die ineens te hoog is :*)
Ofwel, voor een dubbeltje op de 1e rij willen zitten. (De 1e rij lukt dan wel, alleen zeker niet voor een dubbeltje.)
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:12:
En zo is het maar net.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Ik heb net nog even een uurtje of wat in de MM rondgelopen om lekker vanuit een luie stoel naar plasma en lcd tv's zitten te kijken. Er stond een mix van plasma en lcd door elkaar. De instellingen waren zo goed mogelijk afgestemd en daar heb ik dus niets aan lopen veranderen...

Het volgende is me nu opgevallen:
- De nieuwe 50"Full HD Panasonic is minder helder en heeft slechter contrast (5.000 tegen 10.000) dan het HD ready model. Dit is ook duidelijk waarneembaar!
- De nieuwe Panasonic lcd tv's met motion flow (of hoe het ook heet) kon ik met een voetbalwedstrijd demo niet onderscheiden van de daarnaast hangende Panasonic plasma tv's, ook al door het dynamisch contrast van ruim 8.000 (het panel contrast stond niet aangegeven, dus weet ik even niet)
- Een oude Sony 40w2000 stond opgesteld tussen twee juweeltjes van plasma's (Panasonic en Samsung Q) en dan is toch wel zeer duidelijk waarneembaar dat de Sony een veel lager contrast heeft. Verder waren er op het eerste gezicht weinig verschillen aan te geven totdat de demo een danseres liet zien met een zwarte achtergrond: de Sony (geen motion flow etc.) liet enorme vegen zien waar de plasma's perfecte bewegingen lieten zien. Dezelfde demo was helaas niet beschikbaar op de nieuwe Panasonic, Samsung en Sony lcd toestellen met motion flow :(
- De nieuwe Samsung lcd's (Full HD al voor een 1400 euro kostende 37") met motion flow en dynamische contrasten van 8 tot 10.000 zagen er werkelijk schitterend uit maar kon ik door de opstelling niet direct vergelijken met de plasma's die dus achter me stonden...
- De oude plasma's of B merk plasma's inmiddels ruim zijn ingehaald door de nieuwste lcd toestellen als het gaat om een mooie zwart en kleurenweergave (althans volgens mij natuurlijk ;))

Op basis van wat ik nu heb gezien, waarbij de demos steeds HD materiaal waren (helaas dus geen SD spul om te vergelijken), kan ik eerlijk gezegd niet meer zeggen dat plasma (veel) beter is dan lcd, sterker nog in een aantal gevallen kon ik geen verschil ontdekken of was het zelfs zo dat het zwart op de plasma minder zwart was dan op de lcd.

Tot zover kan ik dus geen voorkeur uitspreken puur op de beelden.

Als het gaat om aansluiten op een PC dan lijkt mij lcd beter (zeker zo'n full hd ding) dan plasma.

Wat overblijft is dan de weergave van SD materiaal, en dat is natuurlijk niet onbelangrijk, want echte HD uitzendingen zullen er voorlopig niet zijn (toch ??), en ik heb daarnaast nog een flinke verzameling dvd's die natuurlijk ook om een mooie weergave vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Mars Warrior schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:37:
Ik heb net nog even een uurtje of wat in de MM rondgelopen om lekker vanuit een luie stoel naar plasma en lcd tv's zitten te kijken. Er stond een mix van plasma en lcd door elkaar. De instellingen waren zo goed mogelijk afgestemd en daar heb ik dus niets aan lopen veranderen...

Het volgende is me nu opgevallen:
- De nieuwe 50"Full HD Panasonic is minder helder en heeft slechter contrast (5.000 tegen 10.000) dan het HD ready model. Dit is ook duidelijk waarneembaar!
- De nieuwe Panasonic lcd tv's met motion flow (of hoe het ook heet) kon ik met een voetbalwedstrijd demo niet onderscheiden van de daarnaast hangende Panasonic plasma tv's, ook al door het dynamisch contrast van ruim 8.000 (het panel contrast stond niet aangegeven, dus weet ik even niet)
- Een oude Sony 40w2000 stond opgesteld tussen twee juweeltjes van plasma's (Panasonic en Samsung Q) en dan is toch wel zeer duidelijk waarneembaar dat de Sony een veel lager contrast heeft. Verder waren er op het eerste gezicht weinig verschillen aan te geven totdat de demo een danseres liet zien met een zwarte achtergrond: de Sony (geen motion flow etc.) liet enorme vegen zien waar de plasma's perfecte bewegingen lieten zien. Dezelfde demo was helaas niet beschikbaar op de nieuwe Panasonic, Samsung en Sony lcd toestellen met motion flow :(
- De nieuwe Samsung lcd's (Full HD al voor een 1400 euro kostende 37") met motion flow en dynamische contrasten van 8 tot 10.000 zagen er werkelijk schitterend uit maar kon ik door de opstelling niet direct vergelijken met de plasma's die dus achter me stonden...
- De oude plasma's of B merk plasma's inmiddels ruim zijn ingehaald door de nieuwste lcd toestellen als het gaat om een mooie zwart en kleurenweergave (althans volgens mij natuurlijk ;))

Op basis van wat ik nu heb gezien, waarbij de demos steeds HD materiaal waren (helaas dus geen SD spul om te vergelijken), kan ik eerlijk gezegd niet meer zeggen dat plasma (veel) beter is dan lcd, sterker nog in een aantal gevallen kon ik geen verschil ontdekken of was het zelfs zo dat het zwart op de plasma minder zwart was dan op de lcd.

Tot zover kan ik dus geen voorkeur uitspreken puur op de beelden.

Als het gaat om aansluiten op een PC dan lijkt mij lcd beter (zeker zo'n full hd ding) dan plasma.

Wat overblijft is dan de weergave van SD materiaal, en dat is natuurlijk niet onbelangrijk, want echte HD uitzendingen zullen er voorlopig niet zijn (toch ??), en ik heb daarnaast nog een flinke verzameling dvd's die natuurlijk ook om een mooie weergave vragen 8)
nou ik kan je garanderen dat de zwartweergave zeker niet is ingehaald en niet eens bijna zo goed is als de plasma's. In de winkel met veel licht lijkt het inderdaad wel zo, maar de zwarten die een plasma thuis weergeeft in het donker is echt veel veel veel beter. Veel meer doortekeniing. Geloof me ik heb ze beide gehad, maar de plasma is hier echt beter in, maar in de winkel met veel licht lijkt het inderdaad andersom. lcd is in het donker niet diepzwart en mist een hoop detail. Sommige dingen die je in een plasma ziet zie je niet op een lcd.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik baal als een stekker dat Pioneer geen 46" plasma Full HD heeft. Fullies zijn alleen 50" of hoger. Of zit er nog wat aan te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:05
Ik vermoed omdat begaan zijn met het milieu helemaal in is momenteel. Denk dat het weinig met geld te maken heeft want die paar kWh meer kosten geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

UltraSub schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:23:
Ik baal als een stekker dat Pioneer geen 46" plasma Full HD heeft. Fullies zijn alleen 50" of hoger.
Dan neem je toch een 50? lijkt me niet dat die 4 inch zoveel uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:23:
Ik baal als een stekker dat Pioneer geen 46" plasma Full HD heeft. Fullies zijn alleen 50" of hoger. Of zit er nog wat aan te komen?
Komt er voorlopig niet aan. Het enige wat nog in aantocht is. Zijn de Full HD 50 en 60"en de SX modellen van de 42 en 50"(dit zijn de uitgeklede modellen)

Ik heb hier inmiddels in de winkel de Panasonic FUll HD en Pioneer naast mekaar hangen maar ik moet zeggen dat de Pioneer op dit moment de Panasonic volledig zoek speelt. Heeft er iemand misschien een code voor het servicemenu van de Pansonic zodat ik daar wat meer instellingen kan wijzigen want het standaard beeldmenu is veels te karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Dan neem je toch een 50? lijkt me niet dat die 4 inch zoveel uitmaakt
Natuurlijk maakt dat wat uit. 50 krijg ik thuis niet meer verkocht. 42 vind iedereen al groot, en 46 kan ik nog net verkopen onder het motto dat ik een filmliefhebber vind. 50 is écht te groot. Ik persoonlijk zou het nog aan kunnen, maar denk verder niemand in huis ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:44:
[...]
Komt er voorlopig niet aan. Het enige wat nog in aantocht is. Zijn de Full HD 50 en 60"en de SX modellen van de 42 en 50"(dit zijn de uitgeklede modellen)
Jammer, ik denk dat dat een gemiste kans van Pioneer is. Is er een reden dat ze geen Full HD modellen met kleinere schermen uitbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:32
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. De LCD Philips 32pfl7332 gaat retour en de plasma Panasonic 37PV70 staat in bestelling.( helaas levertijd )
Ik had hiervoor een breedbeeld TV 70 cm panasonic 100 HZ. Ik heb de switch gemaakt naar de LCD van philips met digitale tv ( @home ). Ik heb mezelf twee weken de tijd gegeven om aan het LCD-beeld te wennen maar het is me niet gelukt. Ik bleef continu bezig met de beeld - instellingen.
Dan weer scherpte aanpassen. Dan weer contrast. Ik was er niet happy mee.
Zoals al vaker gezegd :LCD -beeld is vaak onnatuurlijk.
Ik hoop straks met mijn plasma gerust SD en DVD`s te kunnen kijken zonder continu mijn instellingen te moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pjotter1965 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:22:
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt. De LCD Philips 32pfl7332 gaat retour en de plasma Panasonic 37PV70 staat in bestelling.( helaas levertijd )
Geinig. ik ben van 32pfl7332 naar 42PV70 gegaan. Super vooruitgang.

Ik moet wel zeggen ook met de 42PV70 zit ik soms per zender te tweaken. Zo is de goudenkooi bijvoorbeeld vaak donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:32
@philflow : Waarom heb jij de switch gemaakt naar plasma ??
In eerste instantie heb jij ook voor lcd gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

yah schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:11:
[...]
nou ik kan je garanderen dat de zwartweergave zeker niet is ingehaald en niet eens bijna zo goed is als de plasma's. In de winkel met veel licht lijkt het inderdaad wel zo, maar de zwarten die een plasma thuis weergeeft in het donker is echt veel veel veel beter. Veel meer doortekeniing. Geloof me ik heb ze beide gehad, maar de plasma is hier echt beter in, maar in de winkel met veel licht lijkt het inderdaad andersom. lcd is in het donker niet diepzwart en mist een hoop detail. Sommige dingen die je in een plasma ziet zie je niet op een lcd.
Wat je eigenlijk zegt is dat je het verschil eigenlijk thuis zou moeten uitproberen dus...
Wie weet laat de MM je de demo modellen op proef meenemen, zou ik eens moeten vragen daar!

Nu was het wel zo dat de een deel van de lcd's en plasma's en waar die Sony stond in een niet-verlichte zij-ruimte stond (enkel verlicht door de tv's zelf). Hier viel de Sony dus flink door de mand...

Los daarvan ga ik in eerste instantie toch op het opgegeven, al dan niet dynamisch contrast af. In de MM kon ik het verschil al duidelijk waarnemen tussen 5.000, 10.000 en 15.000 (Samsung lcd!), laat staan de Sony met een magere 1.500 waar het zwart op donkergrijs leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mars Warrior schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:17:
[...]
Wie weet laat de MM je de demo modellen op proef meenemen, zou ik eens moeten vragen daar!
Volgens mij hebben alle MM 7 dagen omruil garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

pjotter1965 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:35:
@philflow : Waarom heb jij de switch gemaakt naar plasma ??
In eerste instantie heb jij ook voor lcd gekozen.
Ik had in eerste instantie een budget vastgesteld van 800 euro max, en die Philips paste daar net in. Maar ik kon gewoon niet wennen aan de typische LCD look bij SD signaal. (moeilijk uit te leggen maar het heeft met pixelvorming en natuurlijkheid te maken). Ook voetbal viel me erg tegen.

Toen ik vervolgens plasma in de winkels zag heb ik een Sasmung PS42-C91 genomen, die had top beeld maar had problemen op de scart. Toen de Panasonic en nu is alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje lang op vergelijksites en prijswatch te kijken over wat voor LCD scherm ik zal gaan kopen. Ook heb ik de Media Markt bezocht. Ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb nu rond de 600 euro uit te geven.

Ik wil hem gebruiken voor mijn XBOX 360.

Nu komt mijn 2e vraag is het slim om voor HD films de externe HD DVD speler voor de 360 te kopen, of is het slimmer om mischien een echte externe speler te kopen omdat deze een HDMI aansluiting heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:53:
Ik heb nu rond de 600 euro uit te geven.
Kijk eens naar de Toshiba 32C3000 of 32C3001. Dat is een goede in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:26:
[...]

Dat klopt ja. Met de aanschaf / keuze van een lcd monitor voor de PC heb ik simpelweg een monitor of 4 meegenomen (verkopers waren toch niet bepaald te spreken hierover wetende dat er weer 3 retour komen, maar ze konden het ook niet tegenhouden) en na 6 dagen er inderdaad weer 3 teruggebracht. _/-\o_

Het probleem met deze methode is dat je wel ff eerst alles moet betalen. Bij wat lcd monitors is dat nog te overzien, maar om nu ff voor 5-6.000 euro aan tv's te kopen om ze thuis rustig te kunnen vergelijken vind ik toch net ff te ver gaan :X . Vandaar dat ik me afvraag of je bijv. 2 tv's die toch aan de wand hangen niet ff mee kan krijgen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Mars Warrior schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:17:
[...]
Bij wat lcd monitors is dat nog te overzien, maar om nu ff voor 5-6.000 euro aan tv's te kopen om ze thuis rustig te kunnen vergelijken vind ik toch net ff te ver gaan :X .
haha ja ik dacht ook meer aan: je kiest degene die je het beste/mooiste lijkt, probeert m uit thuis, en als hij niet bevalt ruil je hem om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moelijke vraag!

Welke TV (Plasma of LCD) presteert het beste bij het bekijken van voetbalwedstrijden?Deze TV word aangesloten op digitale TV van @home.

Ik heb eind vorige week een Panasonic Plasma TV, Type TH-37PV7 aangeschaft maar heb deze vanmiddag snel terug gebracht.
Het beeld viel ontzettend tegen bij het bekijken van voetbalwedstrijden.
Graag roep ik jullie hulp in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:00:
[...]

Kijk eens naar de Toshiba 32C3000 of 32C3001. Dat is een goede in die prijsklasse.
wat denk je van de Samsung LE32S81B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg die ook, maar wil hem nog wel is zien. Nu was ik vorige week in Den Haag en bij de mediamarkt hadden ze hem staan. Zag er erg goed uit, dus ik denk... laat ik die nogmaals in utrecht bij de MM kijken, want daar woon ik redelijk vlakbij. Stond ie daar voor 1599 euro.. volgens mij was ie in Den Haag goedkoper ???
Ik verder zoeken naar dezelfde tv bij BCC en nog een paar winkels, maar bijna nergens hebben ze deze, wel de 42PV70.

Als ik zo ff mag vragen: waar heb jij hem vandaan en hoeveel kosttie ie?

Daarnaast zoek ik ook de panasonic sc-pt850eg-k maar die kan ik al helemaal niet vinden (home cinema set)
Ik heb mijn Pana Full HD 42PY700 bij mediahomeservice.nl gekocht. Was 2099,- en dit is naar mijn weten al goedkoop (lokale winkels hadden hem allemaal voor 2400+ of meer), ook kieskeurig.nl heeft hem niet veel goedkoper. mediahomeservice.nl was echt perfect. Ik heb op maandag besteld en dinsdag werd er gebeld dat ze de TV al op voorraad hadden en of ze hem vrijdagavond konden afleveren (gratis!). Uiteindelijk om 22:45 heb ik hem gekregen op vrijdag (het was zo laat omdat ik de laatste op zijn lijstje was en het verste weg woonde). Goede service en hij had nog wat tips over het instellen van de tv en de tuner enzo. Echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:36:
Moelijke vraag!

Welke TV (Plasma of LCD) presteert het beste bij het bekijken van voetbalwedstrijden?Deze TV word aangesloten op digitale TV van @home.

Ik heb eind vorige week een Panasonic Plasma TV, Type TH-37PV7 aangeschaft maar heb deze vanmiddag snel terug gebracht.
Het beeld viel ontzettend tegen bij het bekijken van voetbalwedstrijden.
Graag roep ik jullie hulp in!
Inderdaad een moeilijke vraag ;)
Ik vraag me af wat dan ontzettend tegenviel aan die Panasonic. Wat ik gezien heb ziet voetbal er goed uit (dat was wel een 37PV70 meen ik), en kon ik tussen deze en de nieuwe 100/120Hz LCD's geen verschil ontdekken, waar de oude LCD's heel duidelijke vegen vertoonden.

Dus als de Panasonic op dit gebied tegenvalt zou ik eerlijk gezegd geen alternatief, behalve een ouderwetse CRT, kunnen aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik zie nergens een topic staan omtrent de Pioneer 8G plasma's. Na ervaringen met samsung lcd's (LE40M61, LE40M86) en Samsung plasma (PS50Q91) kan ik overtuigd zeggen dat als je op dit moment de top tv wil hebben, plasma of lcd, dan moet je gewoon voor de Pioneer 8G plasma gaan.

Ik de bovengenoemde tv's als vergelijking gehad naast de nieuwe Full HD panasonics. Zelf heb ik de 4280XD gehaalt. Ik ben er helemaal weg van.

SD material via UPC digitaal is goed.Een stuk beter dan de Samsung LCD's.
DVD gewoon super! Contrastwaarde, kleurechtheid, kleurengradatie,etc naar mijn mening ook beter. Bij samung is het bekend dat de kleuren vaak veels te "fel" zijn, Bijvoorbeeld huistinten.

HTPC film, internetten en dergelijke (zelfs games) zien er prima uit. Ik ben echter nu het aparaat aan het inspelen, dus ik laat hem niet teveel op een statisch beeld staan.

HD films,,,,tja,,, het kan denk ik gewoon niet beter (tot nu dan tenminste).

Wat ook bij alle signalen opvalt is de 'motion handeling', bij panning en snelle bewegingen gaat alles vloeiend en zonder zichtbare "blurring".

Kost wel echter wat maar dan een gemiddels LCD, maar het is zeker alle centjes waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:38:
[...]
wat denk je van de Samsung LE32S81B?
Ken ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:25:
SD material via UPC digitaal is goed.Een stuk beter dan de Samsung LCD's.
Nogal logisch lijkt me. Ik zou het interessant vinden hoe de 428 met SD presteert t.o.v. plasma's.

Verder begrijp ik je post niet helemaal. Heb je een PS50-Q91 thuis gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:14:
Dus als de Panasonic op dit gebied tegenvalt zou ik eerlijk gezegd geen alternatief, behalve een ouderwetse CRT, kunnen aangeven...
Als ik er op ga letten lijkt zelfs mijn CRT vegen te vertonen bij snelle beelden zoals voetbalwedstrijden. Volgens mij heeft dit meer te maken met het bronsignaal (slechte mpeg compressie) dan met het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:32:
[...]

Nogal logisch lijkt me. Ik zou het interessant vinden hoe de 428 met SD presteert t.o.v. plasma's.

Ik begrijp je post niet helemaal. Heb je een PS50-Q91 thuis gehad?
Ja, ik heb hem thuis gehad net als de andere lcd's. De Samsung plasma had ik voor twee weken. Ik was niet tevreden met de Samsung plasma vooral voor het volgende:

Strepen in beeld (door de anti-reflectie laag)
en uiteindelijk teruggebracht omdat ik mijn HTPC beeld niet scherp erop kon krijgen (letters onscherp en trillend beeld @ 60HZ refresh)

Vooral diepte ofwel 3d effect is bij de Pioneer duidelijk beter dan alle genoemde tv's. Wederom in mijn beleving natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:25:
de Pioneer 8G plasma's. Kost wel echter wat maar dan een gemiddels LCD, maar het is zeker alle centjes waard!
Hoe staat het met de 'vieze vlekken' en het inbranden? Hebben ze dat opgelost, het bedrijf dat plasmas voor 4.000 euro verkoopt die inbranden anno 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:36:
[...]
en uiteindelijk teruggebracht omdat ik mijn HTPC beeld niet scherp erop kon krijgen (letters onscherp en trillend beeld @ 60HZ refresh)
Interessant. Laat me raden: dat was via HDMI?
Vooral diepte ofwel 3d effect is bij de Pioneer duidelijk beter dan alle genoemde tv's.
En wat vind je van SD beeldkwaliteit Pioneer vs. Samsung plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen vieze vlekken te zien. Zelfs bij witte gele of andere kleuren die bijvoorbeeld via panning in beeld komen. Folgens vele gebruikers (via andere fora) geen inbrandingsverschijnselen tot nu.

SD tussen de samsung plasma en Pioneer plasma in que verschil minder.

Wel is het volgende:

Kleuren zoals je weet zijn bij de samsung toch wat "nepper"
Ietjes meer groffer korreligheid in het beeld
Maar vooral de 3ddiepte effect is bij de Pioneer een stuk mooier.

Ik moet wel erbij zeggen dat de Samsung een 50 inch was en de Pioneer 42 is. Dit heeft natuurlijk ook wat effect op het beeld. (Bij Samsung wordt het signaal nog meer vergroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad via HDMI. Ik heb het ook via de "PC/VGA"ingang geprobeert. Letters helemaal scherp, maar nog steeds trilling waarneembaar.

Bij de Pioneer nu ook via HDMI en geen probleem.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:14:
[...]

Inderdaad een moeilijke vraag ;)
Ik vraag me af wat dan ontzettend tegenviel aan die Panasonic. Wat ik gezien heb ziet voetbal er goed uit (dat was wel een 37PV70 meen ik), en kon ik tussen deze en de nieuwe 100/120Hz LCD's geen verschil ontdekken, waar de oude LCD's heel duidelijke vegen vertoonden.

Ik heb het idee dat er qua beeldkwaliteit nogal veel verschil is tussen de 37PV7 en de 37PV70.

De 37PV70 heeft meer opties zie onderstaande:
Ratio: 10000:1 ipv 8000:1
Gradatiestappen: 3072 ipv 2048
Sub Pixel Control: Ja ipv nee
Contrast Automatic Tracking Systems: Ja ipv nee

Zou dit de reden kunnen zijn? Misschien kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

pjotter1965 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:22:
Ik had hiervoor een breedbeeld TV 70 cm panasonic 100 HZ. Ik heb de switch gemaakt naar de LCD van philips met digitale tv ( @home ). Ik heb mezelf twee weken de tijd gegeven om aan het LCD-beeld te wennen maar het is me niet gelukt. Ik bleef continu bezig met de beeld - instellingen.
Dan weer scherpte aanpassen. Dan weer contrast. Ik was er niet happy mee.
Zoals al vaker gezegd :LCD -beeld is vaak onnatuurlijk.
Ik hoop straks met mijn plasma gerust SD en DVD`s te kunnen kijken zonder continu mijn instellingen te moeten veranderen.
Dit is inderdaad het punt wat ik nog ben vergeten te vertellen. Ik heb 2 lcd's gehad. Beide zat ik konstant instellingen te veranderen. Het is nooit goed onderhand. En nog belangrijker is dat het inderdaad nooit echt natuurlijk overkomt. Dat pixelige . Moeilijk uit te leggen , maar ik sluit me 100% aan hierboven.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Philflow schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:26:
[...]

14 dagen.... Is overigens géén garantie, maar een service!

[ Voor 10% gewijzigd door UltraSub op 08-08-2007 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:06:
[...]
Ik heb het idee dat er qua beeldkwaliteit nogal veel verschil is tussen de 37PV7 en de 37PV70.
Als je afgaat op de specificaties is de PV70 inderdaad beter.

De ervaring leert echter dat specificaties niet zoveel zeggen. Iemand die uitgebreid deze 2 types heeft getest zou uitsluitsel kunnen geven.

Het geval van de slechte voetbal kwaliteit op de PV7 lijkt me een duidelijk geval van de TV de schuld geven van de slechte kwaliteit uitzending.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 08-08-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

UltraSub schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:44:
[...]
14 dagen.... Is overigens géén garantie, maar een service!
omruil garantie, omruil service, wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:54:
Inderdaad via HDMI. Ik heb het ook via de "PC/VGA"ingang geprobeert. Letters helemaal scherp, maar nog steeds trilling waarneembaar.
Ok ja. Ik had een Samsung PS42-C91 en dat was via VGA het beste PC beeld dat ik ooit heb gezien. Beter dan welke monitor dan ook. Ook flink wat beter dan de 42PV70 via VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Over dat het stroomverbruik van plasma ongeveer gelijk is aan LCD ben ik het niet eens, een 37" plasma verbruikt 245watt, een 36inch lcd ongeveer 185 watt, maar dat wordt gemeten met maximale backlight, meeste mensen komen echter nooit verder dan 50% backlight, zo verbruikt de tv nog maar ongeveer 120watt of minder. Plasma is wel iets zuiniger te gebruiken met bepaalde instellingen maar die verschillen zijn niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:58:
Over dat het stroomverbruik van plasma ongeveer gelijk is aan LCD ben ik het niet eens,
Dit zijn de feiten: 42 inch Toshiba of Philips LCD: 240 watt
42 inch Panasonic plasma: 241 watt. (gemeten gemiddelde gebruik)

Waarom verkijk jij je er op: Bij een plasma wordt maximaal verbruik opgegeven, en niet het echte verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Omdat een plasma veel op alle dynamische settings gebruikt worden, een LCD met maximale backlight is geen gezicht, een plasma wordt veelal (mijn pa ook) met de dynmische felle settings gebruik, je hebt geen last van licht uit de hoeken, maar wel een beeld wat eruit springt, en ik denk dat meer mensen dat doen. Bovendien kun je wel wat zuiniger met plasma maar niet zoveel als met LCD als je de backlight zachter zet.
Momentje zoek ik even een topic op waar iemand dat gemeten heeft.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-148-1054.html

bekijk hier maar is de eerste post van Bob13

Panelhelligkeit:
25 - 97 Watt
30 - 101 Watt
50 - 130 Watt
75 - 181 Watt
100 - 186 Watt

Dit gaat om een 37" Toshiba waarbij de fabriekspecificaties 190watt zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-08-2007 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:58:
Over dat het stroomverbruik van plasma ongeveer gelijk is aan LCD ben ik het niet eens, een 37" plasma verbruikt 245watt, een 36inch lcd ongeveer 185 watt, maar dat wordt gemeten met maximale backlight, meeste mensen komen echter nooit verder dan 50% backlight, zo verbruikt de tv nog maar ongeveer 120watt of minder. Plasma is wel iets zuiniger te gebruiken met bepaalde instellingen maar die verschillen zijn niet zo groot.
Ook bij plasma word het maximale verbruik gegeven. Dit is het verbruik bij een volledig wit scherm. En ik neem aan dat niemand continu naar een wit scherm gaat zitten kijken...
Het verschil in verbruik tussen een plasma en een lcd is niet zo groot als men denkt:
http://www.hetbesteproduc...k_plasma_en_lcd_tv_s.html
http://www.hifi-regler.de...8accd7eb70dec10e44bd49977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

duncanvdlinden schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:21:
een plasma wordt veelal (mijn pa ook) met de dynmische felle settings gebruik,
ik denk dat je vader een uitzondering is. ik ken niemand die z'n plasma op dynamisch zet. daar is iedereen het over eens in de panasonic thread bijvoorbeeld.
Momentje zoek ik even een topic op waar iemand dat gemeten heeft.
Zoek dan ook even die thread hier van een LG gebruiker die verbruik plasma en LCD zelf gemeten heeft, en lager uitkwam met plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ver bruik van plasma valt mee van wat ik heb gelezen. Alleen de Full HD modellen verbruiken op dit ogenblik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:09:
Ver bruik van plasma valt mee van wat ik heb gelezen. Alleen de Full HD modellen verbruiken op dit ogenblik meer.
Klopt, Full HD LCD's zijn zuiniger dan Full HD plasma's.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 10-08-2007 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

als je op een lcd de contrast en dergelijke lager zet scheelt dat o,o op stroomverbruik. Bij plasma is donker beel veel minder stroom. Dat komt omdat de verlichting bij lcd vol blijft branden ongeacht hoe licht of donker het scherm is. bij plasma niet. Verbruik in praktijk is vergelijkbaar.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
yah schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:06:
als je op een lcd de contrast en dergelijke lager zet scheelt dat o,o op stroomverbruil. Bij plasma is donker beel veel minder stroom. Dat komt omdat de verlichting bij lcd vol blijft branden ongeacht hoe licht of donker het scherm is. bij plasma niet. Verbruik in praktijk is vergelijkbaar.
Contrast, sharpness, brightness, maakt inderdaad niets uit, backlight wel. En laat nou net de laagste instelling het beste beeld geven in een vrij donkere omgeving :*)
Mijn samsung heeft de optie om de backlight tussen 1 en 10 in te stellen, en de lichtopbrengst is optimaal zo tussen standje 1 en 5. Je gaat dan richting de 5 als je veel omgevingslicht hebt.

Ik heb het niet gemeten maar ik weet zeker dat het een hoop stoom scheelt. In principe is het gewoon een joekel van een lamp die je dimt. (een normale dimmer op je kamerlamp verlaagt ook het verbruik!)

Trouwens, bij dit scherm word 240 watt, ook als maximum opgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Phorze op 10-08-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Phorze schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:38:
[...]
Contrast, sharpness, brightness, maakt inderdaad niets uit, backlight wel.
ja dat geloof ik ook wel, met backlight dimmen (als je LCD die functie heeft) kun je stroom besparen.
Helaas verdwijnt dan ook veel detail uit je zwart, maar dat is LCD eigen.

Op mijn plasma, heb ik de brightness op 10% en contrast op 50% staan, dus dat is ook stroombesparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
Philflow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:48:
[...]

ja dat geloof ik ook wel, met backlight dimmen (als je LCD die functie heeft) kun je stroom besparen.
Helaas verdwijnt dan ook veel detail uit je zwart, maar dat is LCD eigen.

Op mijn plasma, heb ik de brightness op 10% en contrast op 50% staan, dus dat is ook stroombesparen :)
Bij dit scherm (LE40M87BD) kregen de reviewers een optimaal beeld tussen backlight standje 1 en 4. Bij standje 1 geef je inderdaad wat zwart detail op, maar dat is bij dit scherm sowieso al dik in orde.

Natuurlijk geef je bij plasma ook zwartdetail op bij het terugdraaien van de brightness. Het verschil tussen donker en licht wordt in het geheel gewoon kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal19722
  • Registratie: Augustus 2007
Beste mensen,

Al ruim een jaar ben ik aan het rondkijken voor een nieuwe TV. Ja echt waar… ik ga niet over 1 nacht ijs, dat blijkt. Gelukkig maar want de prijzen blijven zakken terwijl de kwaliteit alleen maar omhoogschiet. Mijn voorkeur neigt naar een plasma. Zeker door jullie forum hier ben ik op het juiste been gezet om voor een panasonic te kiezen.

Enkele vragen die mij nog niet helemaal duidelijk zijn:
1) de TH42-PV70 en PV700: hebben die een resolutie van 1366x768 of 1024x768 (beide specificaties kom ik namelijk tegen... alhoewel de panasonic site zelf 1024 aangeeft en die zullen toch wel weten wat ze erop zetten)

2) We zitten op 3,5 a 4 meter van het scherm. Kan iemand mij vertellen of de detail verschillen tussen HD ready en Full HD werkelijk zo groot zijn? M.a.w. is de meerwaarde voor de investering in een Full HD scherm wel zijn geld waard, aangezien er nog bar weinig in HD te zien is, en de kijkafstand wat groter is. RTL e.d. zijn vorige week pas gestart met breedbeeld, laat staan HD…

3) Is het stroomverbruik van de PY700 gemiddeld zo hoog (+400 Watt) of is dit een piekmeting, de PV70 en 700 hebben zo'n 261 Watt nodig. Niet dat ik op een paar tientjes stroomverbuik let, maar als ik de meerwaarde van Full HD nauwelijks merk op onze kijkafstand heeft dat natuurlijk ook geen enkele zin. Waar komt die hoge verbruikswaarde vandaan, toch niet van de pixels lijkt me..

4) Welke schermhoogte raden jullie aan, en bedoel je met scherm hoogte: het "hart" van het scherm of onderkant TV

5) Hoe zit het met de audio-out-of sync probleem als je TV kijkt en luistert via een surround set. Hierover heb ik al vaker een en ander gelezen. Geluid kwam “eerder” dan beeld.

Alvast heel hartelijk dank, en ik blijf jullie discussies met plezier volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Pascal19722 schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 09:47:
Enkele vragen die mij nog niet helemaal duidelijk zijn:
1) de TH42-PV70 en PV700: hebben die een resolutie van 1366x768 of 1024x768 (beide specificaties kom ik namelijk tegen... alhoewel de panasonic site zelf 1024 aangeeft en die zullen toch wel weten wat ze erop zetten)
Beide 1024x768. Zelfde scherm, alleen een paar extra's in de TV bij de PV700.
2) We zitten op 3,5 a 4 meter van het scherm. Kan iemand mij vertellen of de detail verschillen tussen HD ready en Full HD werkelijk zo groot zijn? M.a.w. is de meerwaarde voor de investering in een Full HD scherm wel zijn geld waard, aangezien er nog bar weinig in HD te zien is, en de kijkafstand wat groter is. RTL e.d. zijn vorige week pas gestart met breedbeeld, laat staan HD…
Nee, op die afstand zie je het verschil niet meer. Alleen als je er met je neus bovenop staat zal je het zien.
3) Is het stroomverbruik van de PY700 gemiddeld zo hoog (+400 Watt) of is dit een piekmeting, de PV70 en 700 hebben zo'n 261 Watt nodig. Niet dat ik op een paar tientjes stroomverbuik let, maar als ik de meerwaarde van Full HD nauwelijks merk op onze kijkafstand heeft dat natuurlijk ook geen enkele zin. Waar komt die hoge verbruikswaarde vandaan, toch niet van de pixels lijkt me..
Komt wel van de pixel. Elke pixel kost stroom. Een zwarte pixel kost geen stroom, een volledig witte wel. Bij full HD heb je meer pixels dus vreet je tv wat meer stroom.
4) Welke schermhoogte raden jullie aan, en bedoel je met scherm hoogte: het "hart" van het scherm of onderkant TV
Zelf prefereer ik het hart van het scherm, maar da's voor ieder persoonlijk.
5) Hoe zit het met de audio-out-of sync probleem als je TV kijkt en luistert via een surround set. Hierover heb ik al vaker een en ander gelezen. Geluid kwam “eerder” dan beeld.
Klopt, dat komt voor. Oorzaak zit hem in het feit dat de TV een aantal beeldbewerkingen doet die voor een kleine vertraging zorgen. Goede tv's zorgen dat het geluid intern ook wat vertraagd wordt, maar ook weer niet altijd. En als je via een externe aansluiting luisters zoals bij een surround set, kan het geluid ook vertraagd zijn. Bij mijn eigen set (Sony 32V2000 en Yamaha surround versterker) heb ik geloof ik 20ms vertraging in moeten stellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:36:
[...]

Ja, ik heb hem thuis gehad net als de andere lcd's. De Samsung plasma had ik voor twee weken. Ik was niet tevreden met de Samsung plasma vooral voor het volgende:

Strepen in beeld (door de anti-reflectie laag)

Vooral diepte ofwel 3d effect is bij de Pioneer duidelijk beter dan alle genoemde tv's. Wederom in mijn beleving natuurlijk.
Heeft der 4280 last van overscanning als je hem via de pc aanstuurd? hoe is het algehele beeld van de 428x als je hem via de pc aanstuurd, ik geloof graag dat de rest wel fenomenaal is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Phorze schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:38:
[...]

Contrast, sharpness, brightness, maakt inderdaad niets uit, backlight wel. En laat nou net de laagste instelling het beste beeld geven in een vrij donkere omgeving :*)
Mijn samsung heeft de optie om de backlight tussen 1 en 10 in te stellen, en de lichtopbrengst is optimaal zo tussen standje 1 en 5. Je gaat dan richting de 5 als je veel omgevingslicht hebt.

Ik heb het niet gemeten maar ik weet zeker dat het een hoop stoom scheelt. In principe is het gewoon een joekel van een lamp die je dimt. (een normale dimmer op je kamerlamp verlaagt ook het verbruik!)

Trouwens, bij dit scherm word 240 watt, ook als maximum opgegeven.
Nou ik heb het een keer op mijn sony gemeten, op enegy save modussen na, maakte het niet uit warmee ik speelde, stroomverbruik bleef het zelfde. Ook als ik backlight lager zette, zover ik me kan herrineren. Kan natuurlijk per tv verschillen.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:06:
[...]

De 37PV70 heeft meer opties zie onderstaande:
Ratio: 10000:1 ipv 8000:1
Gradatiestappen: 3072 ipv 2048
Sub Pixel Control: Ja ipv nee
Contrast Automatic Tracking Systems: Ja ipv nee

Zou dit de reden kunnen zijn? Misschien kan iemand dit bevestigen?
Heb ze beiden uitvoerig bekeken en ben ten slotte voor de 37PV7 gegaan. Ik zag geen verschil in beeld. De voet is van de PV70 wel mooier maar die gaat er toch af (komt aan de muur te hangen) en de PV70 heeft een extra HDMI maar die heb ik ook niet nodig omdat er alleen een dvd speler aan hangt met HDMI.

Maar zoals al gezegd: ga ze zelf eens bekijken en zie of het prijsverschil gerechtvaardigd is. Overigens komen ze qua prijs steeds dichter naar elkaar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Ik ben vandaag even bij de winkel geweest, ivm dat ik binnenkort een beslissing moet maken welke tv te kopen..
er vielen mij een paar dingen op die ik hier als voor én nadelen ben tegengekomen:

- Zwart was op de Samsung LCD-TV's toch echt wel redelijk mooi zwart, hij deed er niet veel minder om dan de Panasonic PV70 die ernaast stond (zelfde dvd'tje erin)
- Ik ergerde me toch wel een beetje aan de reflectie van de glaslaag voor het Plasma beeld, ofwel de lampen die je constant ziet in het beeld.
- De ghostig van de goedkopere lcd's viel mee, maar toch zie je een soort flikkering rond bewegende delen
- Inderdaag is Plasma een mooier, rustiger beeld

Eigenlijk is mijn conclusie na deze dag

Plasma (hd-ready) > LCD (hd-ready)
LCD (Full HD) > Plasma (hd-ready)

bij het testen heb ik de volgende tv's bekeken
Plasma : Panasonic 42PV70
LCD HD: Samsung Samsung LE-37
LCD Full HD: Sharp 37 X1DE

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

yorkick schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:47:
- Zwart was op de Samsung LCD-TV's toch echt wel redelijk mooi zwart, hij deed er niet veel minder om dan de Panasonic PV70 die ernaast stond (zelfde dvd'tje erin)
In de winkel was er waarschijnlijk fel licht, daglicht of TL licht. Zwartwaardes beoordeel je het beste bij hetzelfde licht als in je woonkamer. Dan ga je ook echte verschillen zien tussen plasma en LCD.
Tip: let ook op de detaillering in het zwart.
- Ik ergerde me toch wel een beetje aan de reflectie van de glaslaag voor het Plasma beeld, ofwel de lampen die je constant ziet in het beeld.
Ook reflectie beoordeel je het beste bij hetzelfde licht als in je woonkamer.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
Toch maar voor de plasma gaan,
ze komen hem zaterdag brengen
gewoon hier bij de plaatselijke Expert
Het gaat om 42PV70
samen met een kastje van @home twv 100 eu, voor 1350 meegekregen..
ik laat het zaterdag weten hoe die is =D

kimi

Verwijderd

gefeliciteerd d:)b plasma is gewoon mooier,wat betreft daglicht,dat valt mij nog mee met mijn 428xd,vooral als ie aardig goed staat ingesteld,is het nog goed kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nu de samsung ps50c91h plasma staan en ik moet zeggen dat het beeld toppie is hoor!
Als je erg kritisch bent dan zie je altijd wel irritante dingen zoals logos's die ietswat kartelig overkomen (rtl7 logo bv) maar ik ben iemand van alleen groter beeld willen hebben met normale goede kwaliteit als beeld; ik ga dus echt niet elke onregelmatigheid uitzoeken. De scarts lijken het prima te doen zonder banding. High-end scartkabels zien er een stukkie beter uit dan van een honkietonkie merk bij de gamma en component een dvd kijken is om te smullen op m'n LG recorder RH-7500, het moet wel beter kunnen met de recente spelers en HDMI maar de movie ervaring is al dik aanwezig hoor! Wat een diepte in het beeld zeg en het zwartweergave is gewoon heel goed. Een CRT is idd toch nog een stuk zwarter maar het is echt niet meer te zien. Ik heb dynamisch wel aanstaan maar brightness maar op de 40 en contrast op de 75.... maar tis ieder z'n voorkeur natuurlijk. Gewoon een zwart beeld tevoorschijn toveren en zo instellen dat de zwartweergave naar JOUW gevoel ook zwart genoeg is en daarmee je materiaal bekijken. De standaardinstelling gaf mij nog teveel grijs ipv zwart omdat de brightness aso hoog stond. Heb ook wel al die frutsels zoals DNIe, ruisonderdrukking etc aanstaan. Ieder z'n voorkeur dus. Ik ben er tot nog toe heel tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd op zoek naar een plasma.
Ik zit te twijfelen tussen de Panasonic TH-42PY700, TH-50PY700 of de nieuwe Full hd Pioneer 50".

De Pioneer is wel wat verbeterd, maar het is nogal een groot prijsverschil. Is er werkelijk zoveel verschil tussen de pana en de pio?
Ik zal mn nieuwe aanwinst het meest gaan gebruiken om op mijn Xbox 360 te gamen en dvd's te kijken. Zal dan ook de externe hd-dvd speler voor mijn 360 gaan aanschaffen. (iemand al ervaring met deze hd-dvd speler?)

Ik zit er zon 2 a 2,5 meter vanaf. Dus weet nog niet wat ik nou eigenlijk wil, 42" of een 50".
T lijkt me wel erg tof, zon 50" maar zal het dan niet te blokkerig worden?
42" is over het algemeen wel de geschikte maat ervoor maar zal de kwaliteit bij 50" erg slechter worden?

Verder kijk k tv via de normale ouderwetse analoge aansluiting. Is de beeldkwaliteit dan nog scherp of zal ik toch maar gaan overstappen naar digitale tv?

Maar mijn hoogste prioriteiten zijn toch wel gamen, en regelmatig een dvd'tje opzetten.
Oh en by the way, maakt het uit als je je 360 met de component kabels aansluit of met een hdmi? Geeft hdmi dan nog beter beeld? Ben in ieder geval niet van plan de nieuwe 360 aan te schaffen speciaal voor hdmi. 8)7

Bvd,

Pivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dit is nu wat er gebeurt als je je plasmas plat vervoert:

Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999100c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999073b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999061c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999078c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999069c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toejim.com/plasmaandlcdparts/images/44999059c.jpg

--> http://search.ebay.com/se...&coentrypage=search&fgtp=

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:47:
Ik ben de laatste tijd op zoek naar een plasma.
Ik zit te twijfelen tussen de Panasonic TH-42PY700, TH-50PY700 of de nieuwe Full hd Pioneer 50".

De Pioneer is wel wat verbeterd, maar het is nogal een groot prijsverschil. Is er werkelijk zoveel verschil tussen de pana en de pio?
Ja, zeker. Zelfs de HD-ready Pio (PDP508XD) is beter dan de Pana's. En ik snap dan ook werkelijk niet dat deze niet bij je op het lijstje staat. Zeker van 2,5M afstand is het verschil marginaal met een Full HD en zijn dingen zoals contrast, kleurechtheid en zwartwaardes belangrijker dan die pixels.
Ik zal mn nieuwe aanwinst het meest gaan gebruiken om op mijn Xbox 360 te gamen en dvd's te kijken. Zal dan ook de externe hd-dvd speler voor mijn 360 gaan aanschaffen. (iemand al ervaring met deze hd-dvd speler?)

Ik zit er zon 2 a 2,5 meter vanaf. Dus weet nog niet wat ik nou eigenlijk wil, 42" of een 50".
T lijkt me wel erg tof, zon 50" maar zal het dan niet te blokkerig worden?
42" is over het algemeen wel de geschikte maat ervoor maar zal de kwaliteit bij 50" erg slechter worden?

Verder kijk k tv via de normale ouderwetse analoge aansluiting. Is de beeldkwaliteit dan nog scherp of zal ik toch maar gaan overstappen naar digitale tv?
Doe die 50" maar. De blokkerigheid of wazigheid met een analoog signaal is wel een punt, als je er op staat om analoog te blijven kijken, wat ik je niet aanraad, dan is wederom de pioneer het beste om dit signaal nog enigszins toonbaar te maken. Maar digitaal is vele malen beter!
Maar mijn hoogste prioriteiten zijn toch wel gamen, en regelmatig een dvd'tje opzetten.
Oh en by the way, maakt het uit als je je 360 met de component kabels aansluit of met een hdmi? Geeft hdmi dan nog beter beeld? Ben in ieder geval niet van plan de nieuwe 360 aan te schaffen speciaal voor hdmi. 8)7
HDMI zal nog wel iets strakker zijn ja, maar component zal het ook wel prima doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 08:22:
Kijk, dit is nu wat er gebeurt als je je plasmas plat vervoert:
Nee, dat is wat er kan gebeuren. Je moet namelijk wel erg lomp bezig zijn voor het scherm breekt. De meeste mensen vervoeren hun plasma gewoon plat, omdat het in veel auto's niet anders past. Ook ik heb hem een uur plat vervoert, op de snelweg maar ook op klinkerwegen en drempels. Niks aan de hand als je een beetje rustig rijdt. Volgens de winkel waar ik mijn plasma kocht komt een beschadiging door plat vervoeren nauwelijks voor. In 2 jaar tijd hadden ze 1x gehoord van een kapot scherm, terwijl ze er 4 per dag verkopen.

Plat vervoeren -> scherm stuk gaat dus niet altijd op ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.