Dan heb je met een digitale ontvanger zelfs met een scart kabel een zeer scherp beeld. En met een HD decoder via HDMI nog een spat zuiverder op gewone (kabel) zenders.Philflow schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:14:
[...]
![]()
En niet vergeten zo'n Full HD LCD even aan te sluiten op een SD signaal!
Nou dan heb jij andere Full HD LCD's gezien dan ik! Ik de LE40M86 en Sony X serie.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:20:
[...]
Dan heb je met een digitale ontvanger zelfs met een scart kabel een zeer scherp beeld. En met een HD decoder via HDMI nog een spat zuiverder op gewone (kabel) zenders.
Welke heb jij gezien? en dan bedoel ik niet van meer dan 3 meter, want dan gaat het wel.
Jammer dat een gedimde lamp niks zuiniger is dan een lamp die voluit brandtstimpyrulez schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:40:
Tevens de grootte van je beeld zorg er voor dat er meer licht vanaf komt, dus sommige lampen kan je gaan dimmen.
Verwijderd
Ik heb zelf een 52 inch samsung lcd staan. En toen ik op pad ging voor een tv maakte het mij niks uit of het een plasma of lcd zou worden. Ik had hoge verwachtingen van plasma omdat ze op fora zo geprezen werden. De plasma schermen (panasonic, pioneer, samsung) konden mij niet overtuigen. Een laat ik zeggen erg "middle of the road" weergave.Philflow schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:34:
[...]
Nou dan heb jij andere Full HD LCD's gezien dan ik! Ik de LE40M86 en Sony X serie.
Welke heb jij gezien? en dan bedoel ik niet van meer dan 3 meter, want dan gaat het wel.
De oude minpunten van lcd zijn in mijn ogen zo verbeterd dat ik voor lcd heb gekozen.
Maar ik ga niet plasma negatief beoordelen. Het wordt naar mijn idee wel iets te rooskleurig weer gegeven op het moment.
Ben ook in speciaalzaak geweest en de ondernemer moest daar ook toegeven dat lcd en plasma steeds meer naar elkaar toe kruipen in kwaliteit (grote schermen). Het blijft een persoonlijke keuze gebaseerd op details. Maar om nou net te doen of je op een lcd geen SD kan bekijken? is net zo'n onzin als dat een plasma inbrand.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat pixelation een hardnekkig fenomeen is op Full HD LCD , dat ik ook met digitale kabel waarneem.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Maar om nou net te doen of je op een lcd geen SD kan bekijken? is net zo'n onzin als dat een plasma inbrand.
Maar het schijnt dat de Full HD plasma's ook niet ideaal zijn voor SD.
Dus het ligt er waarschijnlijk maar net aan hoe kritisch je bent.
Verwijderd
Ik zit op 3.5 meter van zo'n groot scherm en heb geen last van blokjesvorming. En ik ben zeker kritisch, wellicht is lcd van de laatste generaties gewoon beter als je denkt gebaseerd op het gebruik thuis en niet in een winkel.Philflow schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:16:
[...]
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg wel dat pixelation een hardnekkig fenomeen is op Full HD LCD , dat ik ook met digitale kabel waarneem.
Maar het schijnt dat de Full HD plasma's ook niet ideaal zijn voor SD.
Dus het ligt er waarschijnlijk maar net aan hoe kritisch je bent.
En heel simpel als ik plasma mooier had gevonden had ik die wel gekocht.
Heb dus de LE40m86 getest en die had er last van. Ik stond wel op 2 meter misschien dat dat scheelt. Ben blij dat ik voor plasma ben gegaan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 16:42:
[...] wellicht is lcd van de laatste generaties gewoon beter als je denkt gebaseerd op het gebruik thuis en niet in een winkel.
Verwijderd
Het gaat niet om de kosten die paar tientjes kan ik wel hebben maar gaat meer om het milieustimpyrulez schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:40:
[...]
Mmm wel een TV kopen van +/- 2000 euri, maar wel klagen over het verbruik.
Ten eerste (als het goed is) verbruikt hij niet het maximale wat op de site staat, aangezien hij dat alleen zal doen bij volledig wit beeld.
Ten tweede, het zal je jaarlijks misschien 20 a 50 euri extra kosten, das +/- 5 euro per maand.
Tevens de grootte van je beeld zorg er voor dat er meer licht vanaf komt, dus sommige lampen kan je gaan dimmen. En hij zal ook wel redelijk wat warmte afgeven, dus je bespaart ook op stook kosten
(of zijn dit nu slechte aannames om zo'n verbruik maar goed te keuren??
je informatie is onjuist. in de panasonic thread kun je het echte gebruik van een full hd plasma vinden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 17:06:
[...]
een LCD ongeveer 260 en een full hd plasma 460.
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 20-07-2007 17:10 ]
ik zie altijd bij de mediamarkt en dergelijke de verkoop trucs al van een kilometer paar wel digitaal paar analoog aansluiten , en dat bij de mooiste modellen , echt te erg en als je een mede werker vraagt omdat je toch een ander scherm wil zien van hang hem is even digitaal en hij doet dat ter demonstratie is die toch beter dan een ander , maar komt een "baasje" zeuren van he dat mag niet doe is terug ....
Verwijderd
ik vind het nog steeds een on natuurlijk beeld gevenLCD.Ik heb hier een LCD scherm staan,waar ik echt nooit aan heb kunnen wennen.En als ik is een winkel LCD schermen bekijk,dan heb ik datzelfde gevoel.Maar ok,das mij nmeningVerwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Ik heb zelf een 52 inch samsung lcd staan. En toen ik op pad ging voor een tv maakte het mij niks uit of het een plasma of lcd zou worden. Ik had hoge verwachtingen van plasma omdat ze op fora zo geprezen werden. De plasma schermen (panasonic, pioneer, samsung) konden mij niet overtuigen. Een laat ik zeggen erg "middle of the road" weergave.
De oude minpunten van lcd zijn in mijn ogen zo verbeterd dat ik voor lcd heb gekozen.
Maar ik ga niet plasma negatief beoordelen. Het wordt naar mijn idee wel iets te rooskleurig weer gegeven op het moment.
Ben ook in speciaalzaak geweest en de ondernemer moest daar ook toegeven dat lcd en plasma steeds meer naar elkaar toe kruipen in kwaliteit (grote schermen). Het blijft een persoonlijke keuze gebaseerd op details. Maar om nou net te doen of je op een lcd geen SD kan bekijken? is net zo'n onzin als dat een plasma inbrand.
Tis denk ik meer een kwestie van smaak,wat de 1 mooi vind,vind de ander minder.Dat zie je ook met geluid,de 1 wil veel bass uit de speakers horen,de ander niet,ect.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2007 17:51 ]
Zojuist zelf ook een keuze gemaakt.
Na veel twijel tussen LCD Panasonic 32LX70, Sony 32D3000, Sharp 100hz 4ms en de Plasma Panasonic 37PV70 gekozen voor de Plasma.
Groter dan 37" moeten we echt niet gaan aangezien anders de bank om de tv heen gebouwd moet worden wat naar onze mening niet echt de bedoeling is.
Aankomende dinsdag word de Plasma scherm thuis gebracht en alles word dan netjes aangesloten.
De kabels waaronder van de kabeltv worden dan gelijk doorgemeten en mocht deze niet goed zijn vervangen of er word een versterker tussen geplaatst. Moet zeggen een nette service van de winkel.
Na veel twijel tussen LCD Panasonic 32LX70, Sony 32D3000, Sharp 100hz 4ms en de Plasma Panasonic 37PV70 gekozen voor de Plasma.
Groter dan 37" moeten we echt niet gaan aangezien anders de bank om de tv heen gebouwd moet worden wat naar onze mening niet echt de bedoeling is.
Aankomende dinsdag word de Plasma scherm thuis gebracht en alles word dan netjes aangesloten.
De kabels waaronder van de kabeltv worden dan gelijk doorgemeten en mocht deze niet goed zijn vervangen of er word een versterker tussen geplaatst. Moet zeggen een nette service van de winkel.
Het hangt gewoon af van de tv instellingen, signaal en hoeveelheid licht af in de winkel. Toen ik laatst in de mediamarkt keek zag ik ook niet direct verschil tussen de LCD en plasma. Maar veel tv's staan echt slecht ingesteld, analoog signaal en te veel licht waardoor het vergelijken moeilijk wordt. De LCD tv's staan ook vaak erg fel ingesteld waardoor ze misschien beter lijken dan de plasma schermen. Het viel me ook op dat er vooral beeldmateriaal te zien was met felle kleuren en geen donkere scene's en ja dan is het verschil tussen de plasma en LCD niet erg groot.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 15:05:
[...]
Ik heb zelf een 52 inch samsung lcd staan. En toen ik op pad ging voor een tv maakte het mij niks uit of het een plasma of lcd zou worden. Ik had hoge verwachtingen van plasma omdat ze op fora zo geprezen werden. De plasma schermen (panasonic, pioneer, samsung) konden mij niet overtuigen. Een laat ik zeggen erg "middle of the road" weergave.
Maar ze hadden daar ook een ruimte waar het licht wat gedimt was en de tv's allemaal een digitaal signaal krijgen. Daar kon ik de tv's beter vergelijken en kwam de plasma veel beter tot zijn recht. Wat zeer duidelijk op viel bij het vergelijken tussen de LCD en plasma was dat de plasma veel mooier zwart weergeeft. Maar toen er een donkere scene van een theater op het beeld langs kwam zag ik pas echt het verschil; het publiek dat in het donker zat was totaal niet te zien op de LCD maar de plasma gaf echt een perfect scherp beeld van het publiek in het donker. Het zelfde zag ik bij een concert en dit zal in een film ook wel gebeuren denk ik. Dit geeft aan dat je bij het kijken naar een LCD bepaalde dingen waarschijnlijk niet gaat zien in donkere scene's. Wat je niet ziet op je LCD zul je misschien niet missen, maar ik was direct over uit: bij mij geen LCD in huis!
Ik moet toegeven dat de nieuwe LCD schermen goed beeld en behoorlijke zwart waarden laten zien. Veel mensen zullen hier tevreden mee zijn (of ze weten niet beter

Verwijderd
Die zwart weergave wordt bij mijn tv prima ondervangen, hij heeft ook een spiegelende coating (net als plasma's) bij goedkopere modellen is dit inderdaad een zwak punt van lcd.Rutger Mulder schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 18:58:
[...]
Wat zeer duidelijk op viel bij het vergelijken tussen de LCD en plasma was dat de plasma veel mooier zwart weergeeft. Maar toen er een donkere scene van een theater op het beeld langs kwam zag ik pas echt het verschil; het publiek dat in het donker zat was totaal niet te zien op de LCD maar de plasma gaf echt een perfect scherp beeld van het publiek in het donker. Het zelfde zag ik bij een concert en dit zal in een film ook wel gebeuren denk ik. Dit geeft aan dat je bij het kijken naar een LCD bepaalde dingen waarschijnlijk niet gaat zien in donkere scene's. Wat je niet ziet op je LCD zul je misschien niet missen, maar ik was direct over uit: bij mij geen LCD in huis!
of quote trustedreviews:
In fact, the LE52M87BD’s black levels during run-throughs of notoriously dark footage such as Superman’s night-time tour of Metropolis with Lois Lane tucked under his arm in Superman Returns really do look more authentic and cinematic than we’ve ever seen them on any other LCD TV.
The latest 50in plasma turns from Panasonic, Pioneer and actually Samsung itself arguably still offer deeper, or at least more subtly detailed black levels than the LE52M87BD. But many other plasma brands’ black levels are left trailing in the LE52M87BD’s wake, meaning it makes a serious dent in this traditional plasma defence.
Verwijderd
Het is ook niet iets wat de fabrikanten graag willen vertellen. Feit is dat bijna alle (europese!) LCD tv's component signalen verwerken via de PAL video processor. Dit is vaak een Micronas chip die het signaal dan vervolgens via een BT.601 link oid naar de output scaler / processor stuurt (vaak een of andere ingewikkelde chip met een flinke ram chip ernaast). Die BT.601 is per definitie niet scherper dan PAL. Het is gewoon de makkelijkste manier om het signaal te verwerken. De TV zegt inderdaad keurig rechts bovenin wat ie verwerkt maar behoudt niet de scherpte en.. de meeste mensen zien het toch niet. Raar maar waar.Ferry34 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:22:
[...]
De xbox360 kan zowel over component als over vga en via die uitgangen 720p 1080i en 1080p uitvoeren. Wat jij vertelt over downscalen en 576i en daarna weer upscalen, daar heb ik nog nooit over gehoord en ik volg enkele forums over xbox360, hd tv's etc al 2 jaar.
Bij het gebruik van de xbox360 (ps3 heb ik geen verstand van) wordt aangegeven in welke resolutie de xbox360 uitstuurt, je kan t ook handmatig instellen.
Daarna kan je ook vaak op je tv zien wat t inkomend signaal is.
Ik lees de laatste tijd van mensen die zowel een ps3 alsook een xbox360 hebben, dat die of geen verschil zien in beeldkwaliteit, maar meestal is die van de xbox360 beter.
Plasmatech
Toch zag ik hetzelfde als Rutger. De Samsung LE40M86, die ik eerst wilde kopen, stond naast een plasma op dezelfde bron. Op de plasma zag in de film een eiland liggen in een stuk zee in de nacht, op de lcd zag je alleen een stuk zwarte zee.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 20:02:
[...]
Die zwart weergave wordt bij mijn tv prima ondervangen, hij heeft ook een spiegelende coating (net als plasma's) bij goedkopere modellen is dit inderdaad een zwak punt van lcd.
of quote trustedreviews:
In fact, the LE52M87BD’s black levels during run-throughs of notoriously dark footage such as Superman’s night-time tour of Metropolis with Lois Lane tucked under his arm in Superman Returns really do look more authentic and cinematic than we’ve ever seen them on any other LCD TV.
The latest 50in plasma turns from Panasonic, Pioneer and actually Samsung itself arguably still offer deeper, or at least more subtly detailed black levels than the LE52M87BD. But many other plasma brands’ black levels are left trailing in the LE52M87BD’s wake, meaning it makes a serious dent in this traditional plasma defence.
Als je de film zou kijken op de lcd zou je denken dat de kwaliteit top is, maar je weet alleen niet dat je iets gemist hebt!
Na 2 uur testen heb ik dus die panasonic genomen. Tuurlijk, er zijn ook plasma's die minder goed zijn. Hetzelfd geldt voor lcd's.
Het lijkt me dat je dat onmiddelijk ziet! Ik zag al duidelijk het verschil tussen mijn Iiyama die max 1080i kon en een scherm dat 720p kon.Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 21:42:
[...]
Het is ook niet iets wat de fabrikanten graag willen vertellen. Feit is dat bijna alle (europese!) LCD tv's component signalen verwerken via de PAL video processor. Dit is vaak een Micronas chip die het signaal dan vervolgens via een BT.601 link oid naar de output scaler / processor stuurt (vaak een of andere ingewikkelde chip met een flinke ram chip ernaast). Die BT.601 is per definitie niet scherper dan PAL. Het is gewoon de makkelijkste manier om het signaal te verwerken. De TV zegt inderdaad keurig rechts bovenin wat ie verwerkt maar behoudt niet de scherpte en.. de meeste mensen zien het toch niet. Raar maar waar.
Plasmatech
Maar je zegt dan ook Europese lcd's, dat zijn er niet zo veel. Misschien een panasonic, maar die wordt juist geroemd om zn beeld, of misschien n grundig of philips ofzo?
Bijna alle lcd's komen uit azie, vooral samsung sony en sharp zijn mateloos populair.
Ik zal s kijken of ik er iets van kan vinden, heb je geen link waarin dit staat?
Met zo'n naam als Plasmatech kom je redelijk gekleurd over
Verwijderd
Maar wel natuurlijker gekleurd dan LCDtechPhilflow schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 03:10:
Met zo'n naam als Plasmatech kom je redelijk gekleurd over
Verwijderd
Met europees bedoel ik modellen die verkocht worden in Europa. En trouwens, de meeste LCD tv's verschillen intern niet zoveel, zijn toch vaak nagebouwde referentie designs. Ik heb al eens zitten zoeken naar een link, maar kon het niet vinden. Het laatste schema wat ik zag was van een 32PF3321 en die behandelde het signaal zoals beschreven en die was HD-READY... (Bij sommige TV's krijg je een schema erbij, kun je het controleren). Let wel, het gaat alleen om de component aansluiting bij LCD tv's, monitoren, HDMI en ook VGA zijn een ander verhaal.Ferry34 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 23:59:
[...]
Het lijkt me dat je dat onmiddelijk ziet! Ik zag al duidelijk het verschil tussen mijn Iiyama die max 1080i kon en een scherm dat 720p kon.
Maar je zegt dan ook Europese lcd's, dat zijn er niet zo veel. Misschien een panasonic, maar die wordt juist geroemd om zn beeld, of misschien n grundig of philips ofzo?
Bijna alle lcd's komen uit azie, vooral samsung sony en sharp zijn mateloos populair.
Ik zal s kijken of ik er iets van kan vinden, heb je geen link waarin dit staat?
Plasmatech
PS Ik heb een panasonic plasma 852*480, ik heb dus nergens last van, is toch geen HD.
Heeft er iemand ervaring met dele40r71_b van samsung ?
102 Cm
Hd-reasy
Hdmi etc
Ik heb deze lcd-tv gezien voor een leuke prijs
weet het een iets ouder model is inmiddels maar goed dat maakt niet uit

Zelf vind ik het een heel mooi design
102 Cm
Hd-reasy
Hdmi etc
Ik heb deze lcd-tv gezien voor een leuke prijs

Verwijderd
Is leuke tv qua prijs kwaliteit zit rond de 1000,- op het moment. Goed tv beeld via digitale ontvanger. Zwartwaardes en contrast zijn wat minder als de nieuwere modellen (deze is van mei-juni 2006 toen koste hij 1850,-).Mektheb schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:14:
102 Cm
Hd-reasy
Hdmi etc
Ik heb deze lcd-tv gezien voor een leuke prijsweet het een iets ouder model is inmiddels maar goed dat maakt niet uit
[afbeelding]
Is een aardige LCD TV maar als je hem naast een Panasonic TH-42PV7F zet denk ik dat je keuze snel duidelijk zal zijn.Mektheb schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:14:
Voor 989 heb je een TH-42PV7F
Verwijderd
Mijn Samsung heeft ook die responstijd en geen problemen bij snelle sporten.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:55:
Is 8 ms goed genoeg om een voetbalwedstijd te kijken? Op een LCD tv wel te verstaan.
Die panasonic ziet er ook inderdaad heel netjes uit , maar das plasma toch ?Philflow schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:57:
[...]
Is een aardige LCD TV maar als je hem naast een Panasonic TH-42PV7F zet denk ik dat je keuze snel duidelijk zal zijn.
Voor 989 heb je een TH-42PV7F
( kijkt even via google )
Want er zit een "winkel " bij mij in de buurd die die samsung verkoopt voor 1005 en je kan afhalen vond ik wel zo makkelijke dicht bij, alleen hijs niet op voorraad maja het geld is er ook nog niet
Ik zit namelijk 4 / 5 meter er vanaf en dan vind ik de 32 inch toch net te klein , en eerlijk is eerlijk 82cm of 102 is best een verschil verder ben ik vanplan om mijn Hdmi upscale DVD speler van samsung er op aan te sluiten en me Ps3 die ik ga kopen..
Bedankt voor de info
da's inderdaad een plasma (niks mis mee toch ... met plasma?
)
plasma steent !
... en zeker Panasonic.
plasma steent !
Plasma is niks mis mee nee ik hoor alleen veel "babbels " dat plasma snel kleuren en scherpte verliezen maar dat schijnt pas 5 / 10 jaar te zijn ? en bedoel heb nu 32 inch uhm 1 jaar ? dus zo lang zal die niet mee gan 5/10 jaar iemand die me meer kan vertellen ?renio schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 12:50:
da's inderdaad een plasma (niks mis mee toch ... met plasma?)
plasma steent !... en zeker Panasonic.
Samsung en Panasonic kunnen veel van elkaar leren. Samsung op het gebied van beeldkwaliteit en Panasonic op het gebied van design en vormgeving. Panasonic maakt fantastische plasma's heb ik begrepen maar de desginafdeling wordt blijkbaar geleid door een bende blinde halfgare chimpansees zonder enige vorm van smaak. Welke fabrikant durft het anno 2007 nog een flatscreen tv op de makt te brengen waar er zich een klepje op de voorkant bevind met het woordje 'PULL' op !?
Doe je het klepje open en je verschiet je de tering want er verschijnen superoversized smakeloze witte dikke knoppen!! Waar is dit voor nodig?
Idd mooie nostalgie voor mijn oma die zich nog de eerste zwart/wit tv's herinnert met aan de voorkant al die mooie klepjes en grote (draai)knoppen

Idd mooie nostalgie voor mijn oma die zich nog de eerste zwart/wit tv's herinnert met aan de voorkant al die mooie klepjes en grote (draai)knoppen
Daarom scoort Samsung ook beter als het gaat om beeldkwaliteit bij plasma's volgens de testsjos707 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:37:
Samsung en Panasonic kunnen veel van elkaar leren. Samsung op het gebied van beeldkwaliteit en Panasonic op het gebied van design en vormgeving.
InderdaadOscar Mopperkont schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:45:
[...]
Daarom scoort Samsung ook beter als het gaat om beeldkwaliteit bij plasma's volgens de tests
http://www.testberichte.d...h/level4_video_73068.html
http://reviews.cnet.co.uk...,39030219,49291502,00.htm
http://reviews.cnet.co.uk...,39030219,49290680,00.htm
http://reviews.cnet.co.uk...,39030219,49289865,00.htm
[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 21-07-2007 16:12 ]
Inderdaad
Resinman in "[Plasma]Panasonic nieuwe modellen 2007 -..."Supertest Winner: Samsung PS50Q97
A superlative screen available at a staggeringly low price - this Samsung has everything going for it.
Panasonic Viera TH-50PX70:
A TV that will win many fans, but is just edged out in this Supertest by a cheaper and slightly better set.
http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/Panasonic_th50px70.htmAgain, the first thing we notice about the Samsung PS50Q97HDX is the truly stunning black level performance. On a screen of this size, the results are truly breathtaking. Blacks never looked blacker, but it is the subtle graduation of the darkest scenes to the shadowy that we liked so much.
Samsung 91%
Panasonic 89%
http://www.hdtvorg.co.uk/...ma/samsung_ps50q97hdx.htm
Begrijp me niet verkeerd hoor, Samsung is echt niet een wereldwondermerk, verre van zelfs, maar het ging me meer om de opmerking dat Samsung nog veel kon leren van Panasonic als het om beeldkwaliteit gaat. De tv's ontlopen elkaar niet of nauwelijks als het om beeldkwaliteit gaat, dus die opmerking was niet terecht. Nu scoort Samsung weer wat beter en een paar maanden geleden was Panasonic nog net wat beter, dat wisselt elkaar een beetje af en ze hoeven op het gebeid van beeldkwaliteit niets van elkaar te leren.
[ Voor 53% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 21-07-2007 16:15 ]
nu nog kijke welke test je meer gewicht toekent, de jongens die HDTV org hebben opgezet en wat product brochure hebben gecopy paste, of het duitse blad Video 
Maar om een lang verhaal kort te maken, er zijn net zoveel testen waar Panasonic wint als waar Samsung wint.
Alleen om de mindere kanten van de Samsung te vinden, moet je een hele gedegen test uitvoeren. Dan komen dingen als banding op de scart ingang en verspringingen bij snel bewegende beelden pas aan het lict.
Maar om een lang verhaal kort te maken, er zijn net zoveel testen waar Panasonic wint als waar Samsung wint.
Alleen om de mindere kanten van de Samsung te vinden, moet je een hele gedegen test uitvoeren. Dan komen dingen als banding op de scart ingang en verspringingen bij snel bewegende beelden pas aan het lict.
What Hifi is volgens mij een best betrouwbaar blad, maar volgens mij zijn we het wel met elkaar eensPhilflow schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:16:
nu nog kijke welke test je meer gewicht toekent, de jongens die HDTV org hebben opgezet en wat product brochure hebben gecopy paste, of het duitse blad Video
Vooruit dan, nog eentje om het af te leren.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:17:
[...]
What Hifi is volgens mij een best betrouwbaar blad, maar volgens mij zijn we het wel met elkaar eens
http://www.trustedreviews...2Q97HDX-42in-plasma-TV/p1
http://www.trustedreviews...-50PX70-50in-plasma-TV/p1
Image quality
Samsung 8/10
Panasonic 9/10
Goed, het statement over beeldkwaliteit was niet helemaal juist maar het andere over desgin is geen haar overdreven.Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:11:
[...]
Begrijp me niet verkeerd hoor, Samsung is echt niet een wereldwondermerk, verre van zelfs, maar het ging me meer om de opmerking dat Samsung nog veel kon leren van Panasonic als het om beeldkwaliteit gaat. De tv's ontlopen elkaar niet of nauwelijks als het om beeldkwaliteit gaat, dus die opmerking was niet terecht. Nu scoort Samsung weer wat beter en een paar maanden geleden was Panasonic nog net wat beter, dat wisselt elkaar een beetje af en ze hoeven op het gebeid van beeldkwaliteit niets van elkaar te leren.
Ik heb ze beide 2 weken in huis gehad, en dit is mijn review:
Samsung heeft voordelen: contrast, afstelmogelijkheden, PC beeld via VGA ingang.
Panasonic heeft voordelen: beeldkwaliteit scart ingang, snel bewegende beelden, geluid, detail weergave, degelijkheid.
Samsung heeft voordelen: contrast, afstelmogelijkheden, PC beeld via VGA ingang.
Panasonic heeft voordelen: beeldkwaliteit scart ingang, snel bewegende beelden, geluid, detail weergave, degelijkheid.
Verwijderd
Ach de beste test zijn mijn eigen ogen. Ik had 2 jaar geleden 'n Samsung Plasma & was er helemaal weg van, totdat ik me na 'n paar maanden ging iriteren aan 't banding effekt & de niet altijd scherpe weergave. Nu ben ik 'n zeer tevreden bezitter van 'n Panasonic & zal echt niet meer terug willen naar Samsung. De LCD schermen zijn trouwens wel goed van Samsung (ben 'n tevreden 20 inch LCD monitor gebruiker) maar voor tv vind ik LCD gewoon niet mooi ogen ivm. Plasma.Philflow schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 16:16:
1 oktober ga ik samenwonen en er moet natuurlijk ook een tv komen.
We willen max 1000 euro uitgeven aan de tv, en zitten te denken aan een Samsung. Wat is een goede tv voor max. 1000 euro?
We willen max 1000 euro uitgeven aan de tv, en zitten te denken aan een Samsung. Wat is een goede tv voor max. 1000 euro?
I intend to live forever. So far, so good.
Als je goed advies wilt zul je goede informatie moeten geven.IkWilbert schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:07:
Wat moet/wil je weten?Philflow schreef op maandag 23 juli 2007 @ 15:35:
[...]
Als je goed advies wilt zul je goede informatie moeten geven.
- we gaan digitale tv aanvragen (@home)
- in de toekomst wil ik graag een ps3 aansluiten
- kijkafstand is zo'n beetje 2 meter denk ik... ligt er een beetje aan hoe we het gaan opstellen. (huiskamer is niet heel erg groot)
[ Voor 35% gewijzigd door IkWilbert op 23-07-2007 16:43 ]
je bedoelt dat de kijkafstand tussen je ogen en het scherm echt 2 meter gaat worden?IkWilbert schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:34:
[...]
- we gaan digitale tv aanvragen (@home)
- in de toekomst wil ik graag een ps3 aansluiten
- kijkafstand is zo'n beetje 2 meter denk ik... ligt er een beetje aan hoe we het gaan opstellen.
Dan wordt een 32 inch LCD al groot. een 26inch zou dan beter passen vind ik.
Kijk voor 1000 euro kun je ook een 37PV70 halen (beter beeld krijg je niet voor 1000 euro) maar op 2meter afstand ... tja je moet er maar net van houden.
Het is inderdaad persoonlijk, ik heb er nooit problemen mee om dicht op een groot scherm te zitten. Zelfs voor 2 meter zou ik een 37" kunnen kopen.Philflow schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:46:
[...]
je bedoelt dat de kijkafstand tussen je ogen en het scherm echt 2 meter gaat worden?
Kijk voor 1000 euro kun je ook een 37PV70 halen (beter beeld krijg je niet voor 1000 euro) maar op 2meter afstand ... tja je moet er maar net van houden.
Als je bronsignaal goed is (bvb DVD of HD of games) dan is er niets mis mee. Zit nu zelf ong. 2m50 van een 32" en ik ga upgraden naar een 42" op die afstand. Heb al eens gecheckt door de zetel op 1m80 van de 32" te zetten en dat is zeer goed te doen.Philflow schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:46:
[...]
je bedoelt dat de kijkafstand tussen je ogen en het scherm echt 2 meter gaat worden?
Ik zit ook wat te kijken naar LCD of Plasma.
Nu wil ik eea aansluiten op een HTPC.
Naast beeldkwaliteit (wat anders) ben ik ook geinteresseerd in stroomverbruik, zeker als zo'n tv veel aanstaat. Nu heeft een collega van me zijn plasma (ik meen een 40" Panasonic) eens gemeten en vindt toch wel iets heel vreemds icm de HTPC:
- icm de interne tuner: 110W
- icm externe tuner: 130W
- icm HTPC (PC ingang): 300W
Dit TV staat zo'n 8u aan per dag, en icm de HTPC verbruikt dat geheel dan zo'n 1000kWh/jr, oftewel ruim 200 euro aan stroom...
Heeft iemand anders dit wel eens gemeten, want dat is toch absurd te noemen!
Edit:
Het enige dat ik kan vinden hierover is dat plasma bij HD beelden zo'n 80W extra verbruikt tov SD beelden (is dat zo?). Mogelijk dat dat iets verklaart tav het idiote gebruik bij een HTPC??
Naast beeldkwaliteit (wat anders) ben ik ook geinteresseerd in stroomverbruik, zeker als zo'n tv veel aanstaat. Nu heeft een collega van me zijn plasma (ik meen een 40" Panasonic) eens gemeten en vindt toch wel iets heel vreemds icm de HTPC:
- icm HTPC (PC ingang): 300W

Dit TV staat zo'n 8u aan per dag, en icm de HTPC verbruikt dat geheel dan zo'n 1000kWh/jr, oftewel ruim 200 euro aan stroom...
Edit:
Het enige dat ik kan vinden hierover is dat plasma bij HD beelden zo'n 80W extra verbruikt tov SD beelden (is dat zo?). Mogelijk dat dat iets verklaart tav het idiote gebruik bij een HTPC??
[ Voor 13% gewijzigd door Mars Warrior op 23-07-2007 20:46 ]
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Verwijderd
neem een mac mini als HTPC, verbruiktveel minder watt!Mars Warrior schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:32:
- icm HTPC (PC ingang): 300W![]()
![]()
![]()
Edit:
Het gaat niet om de HTPC, maar om de plasma die domweg 300W gaat gebruiken als de PC ingang wordt gebruikt. De HTPC zelf zit rond de 40WVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:14:
[...]
neem een mac mini als HTPC, verbruiktveel minder watt!
In dat geval zou ik een knappe LCD kopen, scheelt stroomverbruik (vergelijk lcd maar eens met het verbruik van de nieuwe 50py700) en is wat PC vriendelijker. Statische beelden zien er beter uit, games ed.Mars Warrior schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:56:
[...]
Het gaat niet om de HTPC, maar om de plasma die domweg 300W gaat gebruiken als de PC ingang wordt gebruikt. De HTPC zelf zit rond de 40W
Wil je echt filmische natuurgetrouwe beeldkwaliteit ga dan voor Plasma. Na een halfjaar afwegen ben ik zelf toch voor LCD gegaan, omdat dat toch in mijn situatie beter is.
0Phorze schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 00:47:
[...]
In dat geval zou ik een knappe LCD kopen, scheelt stroomverbruik (vergelijk lcd maar eens met het verbruik van de nieuwe 50py700) en is wat PC vriendelijker. Statische beelden zien er beter uit, games ed.
Wil je echt filmische natuurgetrouwe beeldkwaliteit ga dan voor Plasma. Na een halfjaar afwegen ben ik zelf toch voor LCD gegaan, omdat dat toch in mijn situatie beter is.
Games zien er beter uit op een lcd dan op een plasma???
Sorry hoor, maar je moet s zelf gaan vergelijken in plaats van iedereen maar na te praten op die forums.
Ik heb t al vaker verteld, ik ben met mn xbox360 naar verschillende winkels gegaan en heb zwaar zitten vergelijken tussen lcd's en plasma en er is geen enkele lcd die in de buurt kwam van de panasonic plasma.
Kleurenweergaven waren superieur op de plasma, beeldkwaliteit echt ongelooflijk. Alsof je n nieuwe game had gekocht terwijl je t spel al had uitgespeeld.
Ghosting komt op een plasma al helemaal niet voor.
Dus kleurenweergaven beter, zwartweergaven beter, geen ghosting. Wat denk je dan wat mooier is om op te gamen.
Die gasten opinternet die vertellen hoe mooi t wel niet is op hun lcd, die gamen op een voor hun eerste hd tv en komen vanaf een crt toestel en dan is alles mooi.
Ik game al 2,5 jaar op een 30 inch breedbeeld lcd en ben nu overgestapt op een plasma, dus dit is niet mn eerste toestel.
Je zei het goed, statische beelden, dààr is een lcd goed in omdat een lcd oorspronkelijk is ontworpen voor statische beelden. Ik zat me kapot te ergeren aan die full hd lcd van samsung toen ik aan t gamen was, ik zag n hoop dingen die niet strak waren en dat was nog op 1080p ook!
Je moet maar s bij mij komen kijken om te zien hoe je kan gamen op een plasma, dan zie je s wat een next gen gaming echt is! Ik was gisteren Top Spin aan het spelen met mn vriendin en bij het overheadshot van de tenniscourt, kreeg je bijna hoogtevrees! Zoveel diepte zie je in het beeld.
Ik zit geregeld bij games alleen maar om me heen aan het kijken in die game omdat t zo mooi is (en wordt daarna meteen neergeschoten
Bij de demo van ace combat 6 komen er 2 F16 op je af en van schrik ga je gewoon met je hoofd naar achteren!
Verwijderd
'k moet toegeven je hebt een leuk verkoop praatje... mssn bij een verkooppunt voor plasmaschermen gaan werken?
Gewoon iemand die het zelf getest heeft. in tegenstelling tot de meesten die maar wat roepen zoals 'LCD is beter voor gaming' .
Verwijderd
een tv die 8 uur per dag aanstaat is zeker absurd.Mars Warrior schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:32:
- icm HTPC (PC ingang): 300W![]()
![]()
![]()
Edit:
Verwijderd
..zit je toch gauw bij in de buurt hoor. Als je om 17.00 thuis komt van je werk en de tv aanzet en pas om 22.30 uit om het bed in te stappen, zit je toch ook al aan de 6,5 uur. Als en dan ook eventueel nog iemand overdag thuis is (kinderen, partner), dan is de 8 uur gauw gehaald en overtroffen hoorVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 10:58:
[...]een tv die 8 uur per dag aanstaat is zeker absurd.
inderdaad... hier is 't net zo. Dochtertje kijkt 's ochtends een half uurtje Nickelodeon/KetNet, namiddag als ze thuis komt zal de tv ook wel eens een uurtje aanstaan (tenzij 't mooi weer is...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:29:
[...]
..zit je toch gauw bij in de buurt hoor. Als je om 17.00 thuis komt van je werk en de tv aanzet en pas om 22.30 uit om het bed in te stappen, zit je toch ook al aan de 6,5 uur. Als en dan ook eventueel nog iemand overdag thuis is (kinderen, partner), dan is de 8 uur gauw gehaald en overtroffen hoor

Ik ben wel eens benieuwd naar de eindafrekening van electrabel

Verwijderd
sorry maar als je gemiddeld 8 uur per dag tv kijkt, moet je naar mijn mening een andere hobby zoeken.renio schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:38:
[...]
inderdaad... hier is 't net zo. Dochtertje kijkt 's ochtends een half uurtje Nickelodeon/KetNet, namiddag als ze thuis komt zal de tv ook wel eens een uurtje aanstaan (tenzij 't mooi weer is...), tussendoor zet vrouwtje lief de plasma ook wel eens aan (middagjournal, vitaya, wijftv vijftv enz...) en na 't avondeten staat 't ding (panasonic 42pa50) ook wel aan.
Ik ben wel eens benieuwd naar de eindafrekening van electrabel
Begrijp me niet verkeerd, ik hou erg van films kijken maar die 8 uur vind ik persoonlijk erg veel.
maar goed ik heb dan ook geen gezin, dus daar zal het wel anders liggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 13:45 ]
hehe... dit had ik wel verwachtVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:40:
[...]
sorry maar als je gemiddeld 8 uur per dag tv kijkt, moet je naar mijn mening een andere hobby zoeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou erg van films kijken maar die 8 uur vind ik persoonlijk erg veel.
Ikzelf in m'n eentje kijk geen 8 uur per dag tv (werken zodat al die rekeningen kunnen betaald worden eh). Als ikzelf al 2 uur 'actief' tv kijk per dag zal 't al veel zijn (de rest van de tijd staat dat ding te spelen voor een ander).
Verdeeld over het hele gezin zal het wel op 8 uren uitkomen.
edit:
inderdaad... gezin... kost stukken van mensen maar 't is zo hartstikke gezellig

[ Voor 7% gewijzigd door renio op 24-07-2007 13:50 ]
Ik weet dat je trots bent op je plasma en geweldig mooie ervaringen hebt, maar ook ik heb zelf vergeleken, dus ga niet lopen verkondigen dat ik iedereen maar napraat. Bovendien is het sowieso bullshit om de bevindingen van "anderen" zonder pardon aan de kant te schuiven.Ferry34 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:50:
[...]
0
Games zien er beter uit op een lcd dan op een plasma???
Sorry hoor, maar je moet s zelf gaan vergelijken in plaats van iedereen maar na te praten op die forums.
Ik heb t al vaker verteld, ik ben met mn xbox360 naar verschillende winkels gegaan en heb zwaar zitten vergelijken tussen lcd's en plasma en er is geen enkele lcd die in de buurt kwam van de panasonic plasma.
Kleurenweergaven waren superieur op de plasma, beeldkwaliteit echt ongelooflijk. Alsof je n nieuwe game had gekocht terwijl je t spel al had uitgespeeld.
Ghosting komt op een plasma al helemaal niet voor.
Dus kleurenweergaven beter, zwartweergaven beter, geen ghosting. Wat denk je dan wat mooier is om op te gamen.
Die gasten opinternet die vertellen hoe mooi t wel niet is op hun lcd, die gamen op een voor hun eerste hd tv en komen vanaf een crt toestel en dan is alles mooi.
Ik game al 2,5 jaar op een 30 inch breedbeeld lcd en ben nu overgestapt op een plasma, dus dit is niet mn eerste toestel.
Je zei het goed, statische beelden, dààr is een lcd goed in omdat een lcd oorspronkelijk is ontworpen voor statische beelden. Ik zat me kapot te ergeren aan die full hd lcd van samsung toen ik aan t gamen was, ik zag n hoop dingen die niet strak waren en dat was nog op 1080p ook!
Je moet maar s bij mij komen kijken om te zien hoe je kan gamen op een plasma, dan zie je s wat een next gen gaming echt is! Ik was gisteren Top Spin aan het spelen met mn vriendin en bij het overheadshot van de tenniscourt, kreeg je bijna hoogtevrees! Zoveel diepte zie je in het beeld.
Ik zit geregeld bij games alleen maar om me heen aan het kijken in die game omdat t zo mooi is (en wordt daarna meteen neergeschoten)
Bij de demo van ace combat 6 komen er 2 F16 op je af en van schrik ga je gewoon met je hoofd naar achteren!
Ik heb namelijk 2 weekenden lang schermen getest bij een electronicazaak waar ik vroeger gewerkt heb , dus ik had gewoon mijn systeemkast meegenomen en heb hem aan meerdere schermen gehangen waaronder ook de panasonics. Probeer maar eens fatsoenlijk beeld over hdmi te krijgen vanaf je PC, niet dus.
Moet je de VGA poort gebruiken, zonde, heeft het beeld een lange digitale weg afgelegd en dan toch op het laatste moment over een analoge kabel
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dit schijnt geen enkel probleem te zijn. 1280*720 instellen.Phorze schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:56:
[...]
Probeer maar eens fatsoenlijk beeld over hdmi te krijgen vanaf je PC, niet dus.
Jaja. Sprak vanochtend met een verkoper (had nog niet door van welk merk) die, conform de reklamefolder van datzelfde merk stond de verkondigen dat de 'bestaande' generaties LCD en Plasma toestellen een slechte zwart weergave hebben, maar dat er nu eindelijk een nieuwe generatie plasma toestellen is waar "waar 'Zwart' eindelijk 'Zwart' wordt zonder de detaillering in het zwart aan de extreme zwart-waarde op te offeren, zoals bij veel Plasma- en LCD-televisies tot nu toe gebeurt"Ferry34 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:50:
[...]
Tja, Panasonic hè

En de verkoper liet vervolgens een 8ste generatie toestel zien van 4000 euro dat inderdaad mooier was dan het toestel ernaast van nog geen 1500 euro, tja lekkere vergelijking waarna ik als consument ook even aan de knoppen mocht zitten en het toestel van 4000 euro even zo heb weten in te stellen dat het beeld slechter was dan het toestel van 1500 euro.

Verkoper was not amused
Verwijderd
vind ik ook best een beetje flauw eerlijk gezegd,om de instellingen te veranderen.
Je hebt wel gelijk,dat het geen vergelijk is,de prijzen zijn totaal verschillend.
Je hebt wel gelijk,dat het geen vergelijk is,de prijzen zijn totaal verschillend.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2007 16:58 ]
Verwijderd
Dus als iemand anders jouw mening niet deelt zijn het napraters?Ferry34 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:50:
[...]
0
Geniet lekker van je plasma, maar respecteer ook een ander zijn mening.
Je doet nou net of iedereen die geen "holy pana" koopt rijp is voor het gekkenhuis.
Tja, ik was geloof ik niet helemaal duidelijk met wat ik eigenlijk wilde zeggen, nl dat verkopers je vanalles wijs kunnen maken en dat de uitkomst van een vergelijking door een verkoper wel heel eenvoudig gemanipuleerd kan wordenVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 16:57:
vind ik ook best een beetje flauw eerlijk gezegd,om de instellingen te veranderen.
En daar de verkoper niet in ging op mijn vragen om de TV's hetzelfde in te stellen, met hetzelfde beeld met het 'excuus' dat ik toch zo wel kon zien welke het beste beeld gaf (het dure, 8ste generatie type...), dat ik het niet kon laten om in het bijzijn van vele andere consumenten de instellingen van die TV met het beste beeld even zodanig te optimaliseren dat de andere TV het beste beeld gaf met daarbij de opmerking dat het inderdaad niet nodig is om TVs hetzelfde in te stellen omdat je zo wel kunt zien welke TV het beste beeld geeft

Helemaal mee eens , maar goed eerlijk is eerlijk wat weten die " witgoedjongens" van de scheer en foppen en de Media markt nou van die dingen ?Mars Warrior schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:58:
[...]
Tja, ik was geloof ik niet helemaal duidelijk met wat ik eigenlijk wilde zeggen, nl dat verkopers je vanalles wijs kunnen maken en dat de uitkomst van een vergelijking door een verkoper wel heel eenvoudig gemanipuleerd kan worden![]()
En daar de verkoper niet in ging op mijn vragen om de TV's hetzelfde in te stellen, met hetzelfde beeld met het 'excuus' dat ik toch zo wel kon zien welke het beste beeld gaf (het dure, 8ste generatie type...), dat ik het niet kon laten om in het bijzijn van vele andere consumenten de instellingen van die TV met het beste beeld even zodanig te optimaliseren dat de andere TV het beste beeld gaf met daarbij de opmerking dat het inderdaad niet nodig is om TVs hetzelfde in te stellen omdat je zo wel kunt zien welke TV het beste beeld geeft![]()
![]()
Klopt, al zou ik toch wel wat verwachten met dat soort prijskaartjes...Mektheb schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:20:
[...]
Helemaal mee eens , maar goed eerlijk is eerlijk wat weten die " witgoedjongens" van de scheer en foppen en de Media markt nou van die dingen ?
Maar goed. Daarmee wordt het kiezen tussen LCD of Plasma er ook niet eenvoudiger op, laat staan tussen LCD/LCD en Plasma/Plasma. Of zijn we als tweaker gewoon te kieskeurig

Haha ik denk het laatste , wij streven voor perfectie
herken het wel bij me zelf neem geen genoegen met minder als ik voor ietsje meer beter krijg hoort denk ik bij de soort sector
Verwijderd
Het lijkt soms wel of iedereen zijn eigen aankoop (Plasma of LCD) aan het verdedigen (rechtvaardigen) is...Ferry34 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:50:
[...]
0
Waarom zijn er van nagenoeg elk product meerdere uitvoeringen, modellen, kleuren, grootte en vooral merken beschikbaar? Voor ieder wat wils en over smaak (persoonlijke voorkeur) valt niet te twisten, toch? Afgezien van alle commerciële redenen waar ik jullie niet mee zal lastigvallen zijn smaak en persoonlijke voorkeur waarschijnlijk wel de belangrijkste redenen.
Waarvoor ga je de televisie gebruiken (televisie, film, DVD, HD DVD, pc, Xbox, PS3...)? Wat is de kijkafstand/hoek? Wat is de kwaliteit van het aangeboden signaal/content (analoog, digitaal, satelliet, HDTV...)? ... Ook enkele belangrijke factoren welke invloed hebben op een uiteindelijke keuze/voorkeur.
Vanwege mijn persoonlijke voorkeur en redenen heb ik bewust gekozen voor de service van een lokale dealer, het merk LOEWE en voor LCD (Plasma kent LOEWE sowieso nauwelijks). Zo heb ik momenteel een LOEWE Individual Compose 46" in de woonkamer en een LOEWE Concept 32" in de slaapkamer.
Ongetwijfeld heeft iedereen voor zichzelf de beste keuze gemaakt door verschillende wensen en behoeften als filter te gebruiken om te zoeken in het huidige aanbod van merken, modellen en uitvoeringen. Omwille o.a. bovenstaande redenen zal de één voor Plasma en de ander voor LCD kiezen. Zelf heb ik voor beide uitvoeringen zowel voor- als nadelen geconstateerd maar ook dat is weer weerspiegeld door mijn persoonlijke wensen en behoeften.
Om toch enigszins een antwoord te geven op de vraag "Plasma of LCD aanschaffen?":
- Maak gebruik van de informatie die je al hebt: kijkafstand, benodigde functionaliteiten...
- Bepaal vooraf goed waarvoor je de televisie wilt gaan gebruiken...
- Doe research op internet door reviews en forums te lezen...
- Laat je in een winkel niet teveel beïnvloeden door de 'standaard' verkopers...
In dat geval ben ik blij dat ook jij je eigen apparatuur naar de winkel hebt genomen zodat je n goede keus voor jezelf kon maken. Maar je moet toch met me eens zijn dat er maar weinig zijn die dat hebben gedaan, maar ondertussen wel t grootste woord hebben over wat beter zou zijn.Phorze schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:56:
[...]
Ik weet dat je trots bent op je plasma en geweldig mooie ervaringen hebt, maar ook ik heb zelf vergeleken, dus ga niet lopen verkondigen dat ik iedereen maar napraat. Bovendien is het sowieso bullshit om de bevindingen van "anderen" zonder pardon aan de kant te schuiven.
Ik heb namelijk 2 weekenden lang schermen getest bij een electronicazaak waar ik vroeger gewerkt heb , dus ik had gewoon mijn systeemkast meegenomen en heb hem aan meerdere schermen gehangen waaronder ook de panasonics. Probeer maar eens fatsoenlijk beeld over hdmi te krijgen vanaf je PC, niet dus.
Moet je de VGA poort gebruiken, zonde, heeft het beeld een lange digitale weg afgelegd en dan toch op het laatste moment over een analoge kabel
Tuurlijk is het helemaal persoonlijk, je moet kiezen wat voor jezelf t beste is.
Toch ben ik nog steeds niet met je eens dat gamen op n lcd beter zou zijn, ik heb t namelijk 2 jaar lang gedaan en ik zie hele grote voordelen met plasma. Maar dit komt waarschijnlijk omdat jij gamed via je pc en ik via xbox360 die weer via componenten gaat.
DVI naar HDMI is inderdaad niet fantastisch vanwege de overscan Ben aan t kijken of ik dat eruit kan krijgen met nvidia 6800, maar t lukt me nog niet (iemand een idee?). Met ATI schijnt t wel weer gemakkelijk te kunnen dmv een tool. Waarom dit niet door Nvidia wordt gedaan is me een raadsel.
Nou was dit al bekend en 1024x768 pakt die wel mooi over vga, dus voor internetten heb ik er geen last van. Films kijk ik via de hd dvd en gamen op de xbox360, maar wanneer je je bureaublad wilt zien dan mis je n stuk van je knoppen.
Heb nog niet kunnen zien of er verschil in beeldkwaliteit is met 720p tussen vga en hdmi, omdat je niet gewoon kunt switchen tussen de source. Ik moet dan de pc opnieuw opstarten met de andere kabel erin.
[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 25-07-2007 01:08 ]
Het leek me sterk, maar ik heb het toch even gemeten. Het maakt helemaal niets uit. Bij plasmas gaat het verbruik omhoog naarmate er meer licht geproduceerd moet worden. Bij lichte scenes loopt het verbruik op tot 310W (Panasonic 37PV70), bij donkere scenes is dit rond de 100W. Of dit nu HD materiaal is of gewoon SD signaal dit blijft hetzelfde.Mars Warrior schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:32:
Edit:
Ok. Dank voor het metensverzijl schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 08:32:
[...]
Het leek me sterk, maar ik heb het toch even gemeten. Het maakt helemaal niets uit. Bij plasmas gaat het verbruik omhoog naarmate er meer licht geproduceerd moet worden. Bij lichte scenes loopt het verbruik op tot 310W (Panasonic 37PV70), bij donkere scenes is dit rond de 100W. Of dit nu HD materiaal is of gewoon SD signaal dit blijft hetzelfde.
Blijft dus nog steeds over dat die plasma (bij LCD niet waargenomen) naar zijn maximale vermogen gaat als-tie op een PC is aangesloten. Hopelijk kan iemand anders dat nog eens meten. Verkopers geven hierop natuurlijk geen antwoord, laat staan dat ze het je laten testen...
En ja, het is toch iets voor mij althans om in overweging te nemen: naast de al dan niet betere beeldkwaliteit van een plasma (bijv. vergeleken met een Sony D3000), gaan toch ook wel de kosten qua stroomverbruik meetellen als deze zo enorm verschillen icm met een PC, daar waar ik bij normaal gebruik de verschillen gemiddeld genomen te verwaarlozen vind...
Mijn lg zit redelijk tegen zijn max vermogen aan als je een lichte desktop hebt, terwijl ik dit tik een rond de 300 watt inc pc. Misschien heb je daar niet veel aan maar ben momenteel het totaal aan het meten.. pc doet idle ongeveer 80 watt. Bij het kijken van een film maakt het niet uit welke bron er wordt gebruikt, bij pc is het gewoon [standaard verbruik plasma+verbruik pc=]totaal ~250 a 300 watt. minimaal rond de watt 200 en max 440 watt.Mars Warrior schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 12:25:
[...]
Ok. Dank voor het metenDat van donker/licht gerelateerd naar het stroomverbruik van een Plasma was me bekend en is ook 1 van de verschillen met een LCD TV.
Blijft dus nog steeds over dat die plasma (bij LCD niet waargenomen) naar zijn maximale vermogen gaat als-tie op een PC is aangesloten. Hopelijk kan iemand anders dat nog eens meten. Verkopers geven hierop natuurlijk geen antwoord, laat staan dat ze het je laten testen...
Ik ben het totaal verbruik van entertainment apparatuur eens gaan meten en de afgelopen 18 dagen heb ik 48Kwh verbruikt, en dat is incl dagen downloaden/internetten/dreambox/wii etc. komt dus neer op een 80kwh/maand. Ik weet niet wat een kwh netto kost maar schat de kosten op een 16,-/maand dan.
Leuk om te lezen: een paar posts hiervoor werd het nog licht overdreven gevonden als je een 1000kWh verbruikt op jaarbasis met TV kijken icm een PC, maar jij redt dat dus ook gezien je meting over 18 dagenbite schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 19:46:
[...]
Mijn lg zit redelijk tegen zijn max vermogen aan als je een lichte desktop hebt, terwijl ik dit tik een rond de 300 watt inc pc. Misschien heb je daar niet veel aan maar ben momenteel het totaal aan het meten.. pc doet idle ongeveer 80 watt. Bij het kijken van een film maakt het niet uit welke bron er wordt gebruikt, bij pc is het gewoon [standaard verbruik plasma+verbruik pc=]totaal ~250 a 300 watt. minimaal rond de watt 200 en max 440 watt.
Ik ben het totaal verbruik van entertainment apparatuur eens gaan meten en de afgelopen 18 dagen heb ik 48Kwh verbruikt, en dat is incl dagen downloaden/internetten/dreambox/wii etc. komt dus neer op een 80kwh/maand. Ik weet niet wat een kwh netto kost maar schat de kosten op een 16,-/maand dan.
Maar jij ziet dus geen verschil tussen gewoon TV kijken en aansluiten op de PC, dus dat lijkt dan toch merk afhankelijk te zijn!
Ik blijf het iha wel absurd vinden. Een gemiddeld huishouden zou 3300kWh / jr verbruiken (met standaard TV). Een plasma met PC zorgt dus even voor een 30% stijging hiervan...
Ik denk niet dat veel mensen beseffen dat als ze een mooie plasma aanschaffen van zeg 1000 euro, dat het gebruik ervan gedurende 5jr ook nog eens 1000 euro aan stroom kost

Aan de andere kant: kwaliteit kost soms gewoon extra, is het niet de TV zelf, dan maar het gebruik..
Waar baseer je deze berekening precies op?Mars Warrior schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:42:
[...]
Ik denk niet dat veel mensen beseffen dat als ze een mooie plasma aanschaffen van zeg 1000 euro, dat het gebruik ervan gedurende 5jr ook nog eens 1000 euro aan stroom kost
Gemiddeld gebruik van een 42PV70 is volgens Video 241 watt.
Een Philips 42 inch LCD (42PFL7662D) gebruikt 240 watt.
Daar ziet het er (helaas) wel naar uit. Ik ben aan het verhuizen naar een andere woning, en het gezin dat er woonde zou nog geen 19,- hebben betaald voor stroom; dat mag ik dan wel verdubbelen.Mars Warrior schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:42:
[...]
Leuk om te lezen: een paar posts hiervoor werd het nog licht overdreven gevonden als je een 1000kWh verbruikt op jaarbasis met TV kijken icm een PC, maar jij redt dat dus ook gezien je meting over 18 dagen
Idd, als dat verschil er al is is het minimaal. Ik wil het nog wel eens apart meten, maar aangezien het verbruik van zowel de pc als de tv variabel is is het lastig om exacte metingen te doen. (pc is overigens een sempron64 3000+, 2 hd's, nvidia 6200, simpel asus agp bordje en 1gb ram)Maar jij ziet dus geen verschil tussen gewoon TV kijken en aansluiten op de PC, dus dat lijkt dan toch merk afhankelijk te zijn!
Ik denk eerder dat er nog veel meer mensen denken dat plasma's pure stroomvreters zijn (door al die consumentenprogramma's die dit keer op keer aankaarten) en op het moment dat ze echt gaan meten ze positief verrast zijn omdat huidige plasma's helemaal niet zoveel verbruiken in vergelijking met dezelfde grootte LCD.Mars Warrior schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:42:
[...]
Overigens is 1000 euro wel wat aan de overdreven kant. Stel dat je je TV 6 uur per dag aanhebt (iedere dag van 18.00-24.00) voor 335 dagen (maand niet thuis (vakantie etc) op jaarbasis) en 1kWh is ongeveer 0,20euro (levering+transport+energiebelasting+btw) en je hebt een 42" plasma die 241W verbruikt (zie Philflow's reactie) :
335*6*0,241*0,20 = 96.88 euro/jaar
(Ter vergelijking, mijn vorige TV, een 32" CRT, verbruikte zo'n 140W, dus de plasma kost me slechts 40 euro/jaar meer aan energie).
Dan wil ik hier nog even op inhaken met een goed praktijkvoorbeeld over het stroomverbruik. Ik snap dat gezeur overigens al echt niet, we willen allemaal een dikke auto rijden met zoveel mogelijk pk's, een airco in huis, allemaal elektronische apparaten, PC's die dag en nacht aanstaan etc. en dan gaan zeuren over "Ja, plasma's verbruiken veel stroom". Ook al zouden ze dat doen, who cares? Alsof wij tweakers zo energiezuinig zijn. Sorry voor dit "over-één-kam-scheren" verhaal, maar ik denk dat mijn punt wel duidelijk is.
Maar ik hoop dat het 1e bekende non-argument van "plasma is een stroomvreter" nu echt de wereld uit is. Een vriend heeft hier een test mee gedaan. De LG42PC1RR staat hierin centraal (Daar ben ik ook een trotse bezitter van):
mistermaxmax in "\[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)"
Waar het op neerkomt: Een 42" plasma is gemiddeld zuiniger in gebruik dan een 42" LCD (vergeleken met de Tatung 42EMGI welke 260 watt verbruikt!).
Maar ik hoop dat het 1e bekende non-argument van "plasma is een stroomvreter" nu echt de wereld uit is. Een vriend heeft hier een test mee gedaan. De LG42PC1RR staat hierin centraal (Daar ben ik ook een trotse bezitter van):
mistermaxmax in "\[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)"
Waar het op neerkomt: Een 42" plasma is gemiddeld zuiniger in gebruik dan een 42" LCD (vergeleken met de Tatung 42EMGI welke 260 watt verbruikt!).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Was gister bij mijn ouders op bezoek en die hebben sinds kort een Pioneer 50" Plasma scherm. Ik weet alleen niet welk type, maar ze hebben zich door RAF laten adviseren. Na het lezen van dit topic ben ik een kritisch gaan kijken. Als ik dichtbij sta, dan vind ik de weergave erg grof moet ik zeggen. Als ik gewoon op de bak zit ongeveer 2,5 meter er vandaan ziet het er wel beter uit. Ze hebben Digitenne van KPN, maar als het beeld snel bewoog werd hij erg blokkerig, vooral toen me pa sport zat te kijken. Ook viel me op dat ze nu al last van inbranding hadden, hij stond op ned3 en ik zag het logo van rtl4 permanent erboven zitten.
:: Game Over ::
Typisch Digitenne, waardeloze beeldkwaliteit. Als je zo'n groot scherm hebt neem je digitale kabel of satteliet.Webby_143 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:25:
Ze hebben Digitenne van KPN, maar als het beeld snel bewoog werd hij erg blokkerig, vooral toen me pa sport zat te kijken.
Nog altijd een probleem op Pioneers. Er zijn trouwens manieren omdat eruit te krijgen (als het nog kan).Ook viel me op dat ze nu al last van inbranding hadden, hij stond op ned3 en ik zag het logo van rtl4 permanent erboven zitten.
Hopen dat de nieuwe generatie Pioneer het niet meer heeft.
Digitenne ziet er op een 32" LCD/CRT al niet uit zoals ik bij de buren gezien heb, dus dat moet je ook wel meenemen hier. KPN heeft weinig bandbreedte beschikbaar dus blokvorming is snel aanwezig bij bewegende beelden. En zeker bij een 50" scherm zal dit nog meer opvallen.
Dat inbranden verbaast me. Daar zouden de nieuwe plasma's geen last meer van mogen hebben (tenzij het contrast de 1e 200 uur te hoog staat)
Dat inbranden verbaast me. Daar zouden de nieuwe plasma's geen last meer van mogen hebben (tenzij het contrast de 1e 200 uur te hoog staat)
Afstemmen op een kanaal met ruis was het toch ?Philflow schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:42:
Nog altijd een probleem op Pioneers. Er zijn trouwens manieren omdat eruit te krijgen (als het nog kan).
[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 26-07-2007 10:48 ]
Ik hoor allerlei verhalen over lcd tv's en gewone analoge kabel, dat het beeld slecht zou zijn e.d. Nou hebben mijn schoonouders gisteren een nieuwe sony bravia lcd gekocht (82cm) en aangesloten op de gewone kabel... en ik moet zeggen het beeld ziet er erg goed uit!
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
-Nieuwe Sony is een van de betere (zo niet de beste LCD)IkWilbert schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:13:
Ik hoor allerlei verhalen over lcd tv's en gewone analoge kabel, dat het beeld slecht zou zijn e.d. Nou hebben mijn schoonouders gisteren een nieuwe sony bravia lcd gekocht (82cm) en aangesloten op de gewone kabel... en ik moet zeggen het beeld ziet er erg goed uit!
Hoe kan dit?
-Het is maar een 82 cm, bij grotere maten gaat het meer opvallen
-Ze hebben waarschijnlijk een sterk analoog signaal
Wellicht zat je op meer dan 3 meter (?) dan ziet het er nog beter uit.
Ik heb ook een vrij goed analoog signaal (UPC), met sommige zenders is het moeilijk verschil te zien tussen analoog en digitaal.
Ik vermoed dat het om een Pioneer 508 gaat, en daarmee is het volgens mij nog steeds oppassen.sverzijl schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:46:
Ja dat dacht ik ook. En dan een nacht laten staan. (hopen dat er niet ineens een testbeeld verschijnt[...]
Afstemmen op een kanaal met ruis was het toch ?
Als je gewoon de kabel/antenne uittrekt lijkt het me redelijk onwaarschijnlijk dat er ineens een testbeeld zou verschijnenPhilflow schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:21:
Ja dat dacht ik ook. En dan een nacht laten staan. (hopen dat er niet ineens een testbeeld verschijnt)
Verwijderd
Na lange tijd te hebben vergelijkt heb ik de volgende toestellen in gedachte voor aanschaf.
- Philips 47PFL9532D/10
- Sharp LC-46XL1E
- Samsung LE46M87BD
- Panasonic TH-42PY700
- Toshiba 42X3030D
- Sony 46X2000
Wat zouden jullie ij aanbevelen? Ik heb ze bijna allemaal wel gezien (de panasonic niet) en zagen er allemaal wel goed uit. Maar ik weet niet hoe het met de clouding, banding en blur effecten zijn. Ik ga mijn toestel voor Digitenne(later upc hd), sateliet, DVD (later blu-ray en/of hd dvd) en Nintendo Wii gebruiken. Welke van de genoemde toestellen zouden julli mij aanbevelen.
- Philips 47PFL9532D/10
- Sharp LC-46XL1E
- Samsung LE46M87BD
- Panasonic TH-42PY700
- Toshiba 42X3030D
- Sony 46X2000
Wat zouden jullie ij aanbevelen? Ik heb ze bijna allemaal wel gezien (de panasonic niet) en zagen er allemaal wel goed uit. Maar ik weet niet hoe het met de clouding, banding en blur effecten zijn. Ik ga mijn toestel voor Digitenne(later upc hd), sateliet, DVD (later blu-ray en/of hd dvd) en Nintendo Wii gebruiken. Welke van de genoemde toestellen zouden julli mij aanbevelen.
Er is eigenlijk maar 1 manier voor om te kiezen: ga naar de winkel en speel de content af die jij voornamelijk gaat gebruiken. Dus neem je dvd en Wii mee en ga maar s n uurtje proberen.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:16:
Na lange tijd te hebben vergelijkt heb ik de volgende toestellen in gedachte voor aanschaf.
- Philips 47PFL9532D/10
- Sharp LC-46XL1E
- Samsung LE46M87BD
- Panasonic TH-42PY700
- Toshiba 42X3030D
- Sony 46X2000
Wanneer je namelijk naar de winkel gaat en je kijkt alleen naar de beelden die daar worden getoond door de demofilmpjes, dan word je niks wijzer.
En blu-ray ziet er op bijna ieder toestel geweldig uit, maar als je thuiskomt en je stopt je eigen dvd erin dan wordt het vaak een heel ander verhaal.
Over Digitenne heb ik nog nooit iets goeds gehoord, dus dat wordt misschien n probleem.
Ik weet niet hoe je n Wii aansluit op n tv, component of scart geen idee, want de ene tv is weer beter met vga en de ander weer beter met componenten.
Als je nog niet het verschil hebt gezien of kunt zien tussen plasma en LCD ben je in mijn ogen niet klaar voor zo'n aanschaf.Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:16:
Wat zouden jullie ij aanbevelen?
Digitenne zou ik gelijk de deur uitdoen wegens gebrekkige beeldkwaliteit. Neem vast UPC digitaal, kun je altijd nog upgraden naar HD.
Zoals Ferry zegt, zorg dat je een demo krijgt op de voor jou belangrijke bron. Als ik je post goed begrijp is dat dus SD.
Vergelijk bijvoorbeeld eens Samsung LE46M87BD en Panasonic TH-42PY700 op een SD bron.
Verder moet je kijken of je kijkafstand wel klein genoeg is voor Full HD anders is het weggegooid geld.
[ Voor 46% gewijzigd door Philflow op 27-07-2007 12:13 ]
Ja, Philflow slaat de spijker op zn kop over full hd. Laat je niet, net zoals mij, gek maken door die full hd kreten.Philflow schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 11:45:
[...]
Als je nog niet het verschil hebt gezien of kunt zien tussen plasma en LCD ben je in mijn ogen niet klaar voor zo'n aanschaf.
Digitenne zou ik gelijk de deur uitdoen wegens gebrekkige beeldkwaliteit. Neem vast UPC digitaal, kun je altijd nog upgraden naar HD.
Zoals Ferry zegt, zorg dat je een demo krijgt op de voor jou belangrijke bron. Als ik je post goed begrijp is dat dus SD.
Vergelijk bijvoorbeeld eens Samsung LE46M87BD en Panasonic TH-42PY700 op een SD bron.
Verder moet je kijken of je kijkafstand wel klein genoeg is voor Full HD anders is het weggegooid geld.
Ga allereerst na hoeveel full hd content je zelf hebt en gaat bekijken. Wanneer je namelijk gaat kijken naar beelden met een lagere resolutie dan moet de tv enorm gaan scalen. Vooral met sd standaard definition zoals kabeltv en de meeste digitale zenders. Die zenden dus uit met iets van 576 lijnen en die moeten bij full hd dan gescaled worden naar 1080. Ga in de winkel kijken hoe goed de tv dat doet.
En idd, als je kijkafstand groter is dan bijv 3 meter dan zie je t verschil niet.
Ikzelf heb gekozen voor een hdready plasma van Panasonic omdat deze de games van de xbox360 veel mooier weergaf dan een full hd lcd en ik gebruik t toestel voor 80% voor de xbox360.
En aangezien t nog wel lang zal duren voordat de meeste mensen een full hd zullen hebben, worden de games toch wel geoptimaliseerd voor 720p. En ik heb t al vaker gezegd, het is zoooo mooi
Maar je moet niet alles aannemen wat mensen zeggen, je moet zelf gaan kijken
Verwijderd
Weten jullie misschien waar ze in amsterdam de panasonic TH-50PY700 al hebben staan? Ik ben gisteren bij polectro geweest en ze hebben gezegd dat het pas in oktober binnen zou komen. Er was blijkbaar ook een lijst van wachtenden. Ik heb gisteren de sony 46x2000 met een pana TH-50PV700 vergeleken. Sony leek scherper maar was gewoon "grijs" pana was mooie heldere kleuren maar was niet scherpgesteld denk ik. Was een beetje wazig. De Samsung LE46M87BD zag er wel mooi uit maar was gewoon blu-ray dus ben niet echt wijzer geworden. Alleen de zwartwaarden van de samsung waren beter dan de sony.
En ook dat kan afstelling zijn. De Sony heeft nodig dat z'n backlight gedimd wordt, geen idee of oplectro dat gedaan heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:18:
Alleen de zwartwaarden van de samsung waren beter dan de sony.
Verwijderd
Ik heb ook gelezen dat je dus ook niet naar de maximumverbruik van een plasma moet kijken. Je moest 30% van de maximum afhalen om op het gemiddelde verbruik uit te komen. Bijv. Pana TH-42PV700 =max 261 watt - 30% = +/- 183 watt
Toshiba 42C3030D = 241 watt constant (heb 2 hd ready toestellen genomen)
Is dit een reele vergelijking?
Die vergelijking is zeker reëel. Een plasma zal het opgegeven aanrtal Watt alleen verbruiken bij een volledig wit scherm. In de praktijk komt dit eigenlijk nooit voor en hoe meer naar zwart toe, hoe minder het stroomverbruik is.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:36:
Ik heb ook gelezen dat je dus ook niet naar de maximumverbruik van een plasma moet kijken. Je moest 30% van de maximum afhalen om op het gemiddelde verbruik uit te komen. Bijv. Pana TH-42PV700 =max 261 watt - 30% = +/- 183 watt
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Het gemiddelde gemeten gebruik van de 42PV70 ligt op 241 watt volgens het Duitse magazine Video.Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:36:
Bijv. Pana TH-42PV700 =max 261 watt - 30% = +/- 183 watt
Evenveel dus als een 42 inch LCD.
Verwijderd
Hoi!
Heb dit topic eens goed zitten doorlezen, ben nu zo'n 3 uur verder kwam dus rond 5 uur al thuis van de nachtdienst... geen zin meer om te slapen.... maar dat terzijde...
M'n neef heeft sinds een paar weken een samsung le40m86 dus ben door hem aangestoken; ik neem t hem niet kwalijk ofzo hoor....
Ik ben er ook zo'n eentje die denkt/dacht van: FULL HD en LCD, voor minder ga ik niet!!!
Op de LCD zag het er wel gelikt uit maar ik vertrouw de zwartweergave niet helemaal. Het leek zwart zoals het zou moeten zijn maar ik bespeurde toch een vaag grijs laagje wat niet met de instellingen was weg te krijgen. De windows desktop was ERG scherp en mooi.
Paar dagen later bij een vriend z'n 50" philips plasma bekeken, weet alleen niet welk model dat was, ik vermoedde zelf de 50PFP5532D. Wat me direct opviel is dat het zwart werkelijk ook zwart was, geen vaag grijs laagje ofzo... Ook oogt het beeld een stuk rustiger, misschien iets fletser maar hij zei dat ie ook nog niet veel had ingesteld, het kon dus mogelijk nog veel mooier en ik vond het al schitterend! Vooral de beelden van Pirates of the caribbean, met die wijdse zee opnamen of als ze met die bootjes het eiland naderen met al uitstekende rotsen in zee.... schitterend gezicht op z'n scherm en wat een diepte!! Maargoed, jullie weten dat reeds al.
Welnu, al ik mijn gebruik eens overdenk dan zie ik alleen maar analoog, upc digitaal en DVD's voorbij komen dus m'n boerenverstand zou zeggen dat ik aan FULL HD helemaal niets heb.
Ook ben/was ik gevoelig voor resoluties: 1366*768 is toch hoger, en dus beter dan 1024*768??
Weet nu dat het met de content die ik afspeel dus geen ruk uitmaakt en dat de laatstgenoemde resolutie zelfs beter is omdat er minder gescaled behoeft te worden.
Wel zijn er wat puntjes die goed tot zeer goed moeten zijn bij mijn keuze van een plasma:
- Zwart moet zoveel mogelijk ook zwart zijn, met zeer goede details in donkere scenes
dit is ook direct m'n belangrijkste punt omdat ik me nog steeds stoor aan m'n TFT monitor waarbij een donkergrijze bewolking het zwart moet voorstellen. Daarbij is de film Dark City bijkans m'n fav film en zoals de naam al zegt speelt die film zich voor 98% in het donker af. Vergeleken tussen m'n Sony breedbeeld CRT en m'n TFT monitor mis ik echt veel aan detaillering in de achtergrond bij de TFT; het valt gewoon weg.
- Reactietijd van het beeld moet snel zijn, geen lagging.
- De PC moet de desktop 1:1 weergeven... dus zonder zoom. Scherpte is hierbij niet een issue omdat het meer is bedoeld om films te bekijken.
- moet 50" zijn, kijkafstand is zo'n 3 - 3.5m maar ik houd van groot..... dus....
Ik heb al twee modellen op het oog, nieuwe modellen denk ik omdat ik nog nergens normale reviews of testen kan vinden:
- philips 50pfp5332 (1366*768)
- samsung ps50c9 (1024*768)
Iemand hier al ervaring met een van deze toestellen?
Wat zijn sowieso de ervaringen met de Philips en Samsung plasma's in deze prijsklassen? (1600-2200 euro)
Ik ga vandaag met m'n ongeslapen hoofd eens bij de mediamarkt orienteren, hopelijk denken ze door m'n vele gegaap niet dat ik me verveel ofzo... kopen doe ik 'uiteraard' wel ergens anders...
Porto
Heb dit topic eens goed zitten doorlezen, ben nu zo'n 3 uur verder kwam dus rond 5 uur al thuis van de nachtdienst... geen zin meer om te slapen.... maar dat terzijde...

M'n neef heeft sinds een paar weken een samsung le40m86 dus ben door hem aangestoken; ik neem t hem niet kwalijk ofzo hoor....
Ik ben er ook zo'n eentje die denkt/dacht van: FULL HD en LCD, voor minder ga ik niet!!!
Op de LCD zag het er wel gelikt uit maar ik vertrouw de zwartweergave niet helemaal. Het leek zwart zoals het zou moeten zijn maar ik bespeurde toch een vaag grijs laagje wat niet met de instellingen was weg te krijgen. De windows desktop was ERG scherp en mooi.
Paar dagen later bij een vriend z'n 50" philips plasma bekeken, weet alleen niet welk model dat was, ik vermoedde zelf de 50PFP5532D. Wat me direct opviel is dat het zwart werkelijk ook zwart was, geen vaag grijs laagje ofzo... Ook oogt het beeld een stuk rustiger, misschien iets fletser maar hij zei dat ie ook nog niet veel had ingesteld, het kon dus mogelijk nog veel mooier en ik vond het al schitterend! Vooral de beelden van Pirates of the caribbean, met die wijdse zee opnamen of als ze met die bootjes het eiland naderen met al uitstekende rotsen in zee.... schitterend gezicht op z'n scherm en wat een diepte!! Maargoed, jullie weten dat reeds al.
Welnu, al ik mijn gebruik eens overdenk dan zie ik alleen maar analoog, upc digitaal en DVD's voorbij komen dus m'n boerenverstand zou zeggen dat ik aan FULL HD helemaal niets heb.
Ook ben/was ik gevoelig voor resoluties: 1366*768 is toch hoger, en dus beter dan 1024*768??
Weet nu dat het met de content die ik afspeel dus geen ruk uitmaakt en dat de laatstgenoemde resolutie zelfs beter is omdat er minder gescaled behoeft te worden.
Wel zijn er wat puntjes die goed tot zeer goed moeten zijn bij mijn keuze van een plasma:
- Zwart moet zoveel mogelijk ook zwart zijn, met zeer goede details in donkere scenes
dit is ook direct m'n belangrijkste punt omdat ik me nog steeds stoor aan m'n TFT monitor waarbij een donkergrijze bewolking het zwart moet voorstellen. Daarbij is de film Dark City bijkans m'n fav film en zoals de naam al zegt speelt die film zich voor 98% in het donker af. Vergeleken tussen m'n Sony breedbeeld CRT en m'n TFT monitor mis ik echt veel aan detaillering in de achtergrond bij de TFT; het valt gewoon weg.
- Reactietijd van het beeld moet snel zijn, geen lagging.
- De PC moet de desktop 1:1 weergeven... dus zonder zoom. Scherpte is hierbij niet een issue omdat het meer is bedoeld om films te bekijken.
- moet 50" zijn, kijkafstand is zo'n 3 - 3.5m maar ik houd van groot..... dus....
Ik heb al twee modellen op het oog, nieuwe modellen denk ik omdat ik nog nergens normale reviews of testen kan vinden:
Wat zijn sowieso de ervaringen met de Philips en Samsung plasma's in deze prijsklassen? (1600-2200 euro)
Ik ga vandaag met m'n ongeslapen hoofd eens bij de mediamarkt orienteren, hopelijk denken ze door m'n vele gegaap niet dat ik me verveel ofzo... kopen doe ik 'uiteraard' wel ergens anders...
Porto
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt met je keuze voor plasma.Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 09:16:
De resolutie van de Samsung 42PS-C91 is 1366*768
Net zoals de Panasonic 50PV70.
Over de Philips kan ik je niet veel vertellen, maar als je de Samsung of Panasonic kiest weet ik dat je geen spijt zult krijgen.
Alleen oppassen dat je geen banding krijgt over de scart ingang van de Samsung, dat had de mijne wel. Ik ben daarom voor Panasonic gegaan.
PS. er zijn volop ervaringen te vinden in de panasonic en samsung plasma thread en op kieskeurig.nl
Edit: ik bedoelde natuurlijk PS50-C91
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 00:19 ]
Weet je dit zeker? Volgens de samsung website is het 1024*768. Zie bron.Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:04:
[...]
De resolutie van de Samsung 42PS-C91 is 1366*768
Net zoals de Panasonic 50PV70.
De resolutie van de 42 inch plasma is lager dan die van de 50 inch, is bij mijn panasonic ook zo.
Bij de 50 inch plasma van Samsung is de resolutie overigens 1360x768, iets afwijkend zelfs.
Heel goed dat je trouwens naar plasma kijkt, beeldkwaliteit is geweldig!
Ik zag net als jij, ook diepte in t beeld met mn hd-dvd van King Kong, fantastisch!
Alleen 1:1 met je pc is een probleem bij de Panasonic 50 inch. Dat lukt namelijk niet, ik heb behoorlijke overscan via dvi-hdmi. VGA gaat wèl goed, maar alleen op 1024x768.
Overigens doen ook lang niet alle full hd lcd's dat, vaak pas na firmware update
Check dit ff als je gaat voor de Samsung of de Philips, want dat weet ik niet.
Dit staat in de handleiding van de Samsung plasma PS-50C91H
Input Mode (PC)
The interlace mode is not supported.
The television might operate abnormally if a non-standard video format is selected.
480i/p, 576i/p, 720p, or 1080i is not available in PC mode.
For the PS42Q91H/PS42Q92H/PS42C91H, PC text quality is optimum in XGA mode (1024 x
768@60Hz).
For the PS50Q91H/PS50Q92H/PS50C91H, PC text quality is optimum in WXGA mode (1360 x
768@60Hz). (The three pixels each on the left and right are grayed at the resolution setting of 1360 x
768@60Hz. This is not a mechanical problem but a result caused by the pixel difference between the
standard resolution and the PDP panel.)
Raar dat t lijkt dat de samsung geen 720p doet in pc mode, misschien doet die t wel via hdmi, maar check t wel eerst!
Bij de 50 inch plasma van Samsung is de resolutie overigens 1360x768, iets afwijkend zelfs.
Heel goed dat je trouwens naar plasma kijkt, beeldkwaliteit is geweldig!
Ik zag net als jij, ook diepte in t beeld met mn hd-dvd van King Kong, fantastisch!
Alleen 1:1 met je pc is een probleem bij de Panasonic 50 inch. Dat lukt namelijk niet, ik heb behoorlijke overscan via dvi-hdmi. VGA gaat wèl goed, maar alleen op 1024x768.
Overigens doen ook lang niet alle full hd lcd's dat, vaak pas na firmware update
Check dit ff als je gaat voor de Samsung of de Philips, want dat weet ik niet.
Dit staat in de handleiding van de Samsung plasma PS-50C91H
Input Mode (PC)
The interlace mode is not supported.
The television might operate abnormally if a non-standard video format is selected.
480i/p, 576i/p, 720p, or 1080i is not available in PC mode.
For the PS42Q91H/PS42Q92H/PS42C91H, PC text quality is optimum in XGA mode (1024 x
768@60Hz).
For the PS50Q91H/PS50Q92H/PS50C91H, PC text quality is optimum in WXGA mode (1360 x
768@60Hz). (The three pixels each on the left and right are grayed at the resolution setting of 1360 x
768@60Hz. This is not a mechanical problem but a result caused by the pixel difference between the
standard resolution and the PDP panel.)
Raar dat t lijkt dat de samsung geen 720p doet in pc mode, misschien doet die t wel via hdmi, maar check t wel eerst!
[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 03-08-2007 20:46 ]
Verwijderd
Hoi!
Ik blijf bij m'n eerste twee keuzes, hoewel ik nu toch wel de panasonic th50pv70 toevoeg daar deze er in werkelijkheid wel erg gelikt uitziet!
Bij MM hier in Ede stond hij naast de pv60 die helemaal niet onderdoet aan zijn jongere broertje, alleen dat grijs en iets grotere kast bevalt me niet zo. Prijs van de th50pv70 is hier bij de MM 2399 euro wat ik aardig prijzig vind. De PV60 moest 1800 euro opbrengen.
Ook een stel LCD's van met name samsung bekeken, echt zeer mooie kasten en dito beeld maar je zag idd bij snellere bewegingen strepen. De LCD's stonden aardig helder en optisch ziet het er scherper uit dan plasma maar als ik ze zo een paar minuten om en om bekijk blijft het plasma beeld wat rustiger ogen... dwz. LCD vind ik wat druk worden door de helderheid en de strakke kleuren. Ene moment vond ik LCD weer mooi weergeven andere moment weer plasma dus het is wel moeilijk kiezen maar ik blijf toch naar plasma neigen; van een afstand van zo'n 5 - 10 meter zie ik maar bar weinig verschil tussen de schermen. Ze hadden een cd van Guus Meeuwis opgezet, een of ander concert. Ook stonden er een paar hele mooie JVC's en Pioneers tussen, helaas alleen in 42 inch en kleiner formaat. Wel ook een paar 65" bekeken!
En natuurlijk de projectieschermen van Sony, echt mooie dingen maar vind het iets te lomp worden.
Als ik een plasma met 1024*768 neem, ga ik een aansluiting via component met m'n dvd speler dan niet ten volle benutten of kan hij dan nog met gemak die 480p aan?
Werkelijk mooi spul, ff nog een nachie over slapen want tis wel een moeilijke keuze zo tussen die plasma's!
Ik blijf bij m'n eerste twee keuzes, hoewel ik nu toch wel de panasonic th50pv70 toevoeg daar deze er in werkelijkheid wel erg gelikt uitziet!
Ook een stel LCD's van met name samsung bekeken, echt zeer mooie kasten en dito beeld maar je zag idd bij snellere bewegingen strepen. De LCD's stonden aardig helder en optisch ziet het er scherper uit dan plasma maar als ik ze zo een paar minuten om en om bekijk blijft het plasma beeld wat rustiger ogen... dwz. LCD vind ik wat druk worden door de helderheid en de strakke kleuren. Ene moment vond ik LCD weer mooi weergeven andere moment weer plasma dus het is wel moeilijk kiezen maar ik blijf toch naar plasma neigen; van een afstand van zo'n 5 - 10 meter zie ik maar bar weinig verschil tussen de schermen. Ze hadden een cd van Guus Meeuwis opgezet, een of ander concert. Ook stonden er een paar hele mooie JVC's en Pioneers tussen, helaas alleen in 42 inch en kleiner formaat. Wel ook een paar 65" bekeken!
Als ik een plasma met 1024*768 neem, ga ik een aansluiting via component met m'n dvd speler dan niet ten volle benutten of kan hij dan nog met gemak die 480p aan?
Werkelijk mooi spul, ff nog een nachie over slapen want tis wel een moeilijke keuze zo tussen die plasma's!
Dit topic is gesloten.