[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.816 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:42:
gevolgen van het inbranden... dat is naar mijn mening toch een belangrijke puntje om rekening mee te houden
Bij de nieuwe plasma's is dat haast uitgesloten. Is het niet zo dat tv zenders hier ook rekening mee houden en hiervoor één of andere technologie voor toepassen?

Tegen de tijd dat mijn plasma inbrandt, heb ik al lang terug een nieuwe tv gekocht. Ik kan in ieder geval met zekerheid melden dat na +3 jaar kijken op onze plasma wij nog niets van inbrandverschijnselen zien. Ik stel voor om er gewoon wat rekening mee te houden en bvb. niet voor 5 uur in slaap te vallen met de tv op één of ander testbeeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook nog dit. De kerel van Sony Center zei met dat het afgelopen is met Plasma. Ook zei hij me dat de verkoopcijfers voor LCD in stijgende lijn zijn, plasma is net andersom. En dan gaf hij nog eens het antwoord dat het erg gesteld is dat verschillende producenten samen moeten spannen en een anti-LCD site hebben opgericht (http://www.plasma-lcd-feiten.be/) om hun plasma product aan te prijzen.

Allemaal leuk en wel, maar de feiten én vooral de gebruikerservaringen zijn er, plasma is en blijft goed! Ikzelf breek LCD niet af, maar uit ondervinding zeg ik u dat plasma mooier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:58:
De kerel van Sony Center zei met dat het afgelopen is met Plasma.
Nogal wiedes, hij werkt voor Sony :*)

Vraag het eens aan iemand die werkt voor Panasonic. Die verkopen LCD én Plasma.
Ikzelf breek LCD niet af, maar uit ondervinding zeg ik u dat plasma mooier is.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:09:
Nogal wiedes, hij werkt voor Sony :*)
Jah, op zich wel waar 8)7 Maar ik ken die kerel persoonlijk en die spreekt zeer geloofswaardig. Ik denk dat ie gewoon zelf nog nooit een plasma gezien heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:19:
[...]

Jah, op zich wel waar 8)7 Maar ik ken die kerel persoonlijk en die spreekt zeer geloofswaardig. Ik denk dat ie gewoon zelf nog nooit een plasma gezien heeft 8)
Hij is verkoper!! Die hoort geloofwaardig over te komen.
Een verkoper die niet geloofwaardig overkomt is een slechte verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die instelling heb ik me ook voorgenomen. Moest ik dit niet doen dan zou ik LCD gekocht hebben! Maar dit forum heeft me serieus terug doen keren bij m'n eerste en definitieve keuze: plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Haay schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:01:
[...]

Volgens mij haal je hoogte en breedte door elkaar. 720p betekent namelijk: 1280 pixels per beeldlijn, met 720 beeldlijnen per frame. Op een scherm met resolutie van 1024 x 768 welke dus 768 beeldlijnen heeft passen die 720 beeldlijnen prima en hoef je dus geen enkele beeldlijn in te leveren!

Verder ben je misschien niet helemaal bekend met horizontaal schalen van beeld, zoals bijvoorbeeld gedaan wordt bij anamorphic widescreen? In dat geval wordt bijvoorbeeld een 1.78:1 beeld (16:9 dus) horizontaal ingedrukt tot het in een 1.33:1 frame past. De beeld-schaler in de TV trekt vervolgens dat beeld horizontaal weer uit om het in de juiste verhouding weer te geven. Dit doet zelfs een breedbeeld CRT TV al met anamorphic widescreen DVDs! Een 1024x768 resolutie plasmascherm kan op diezelfde manier prima de 1280 pixels van een beeldlijn netjes over die 1024 pixels van het plasmascherm verdelen zonder dat je informatie / detail verliest.
Goede en duidelijke uitleg! Zo leer ik nog s wat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:33:
[...]

Zijn er nog mensen die dit kunnen beamen? Mijn kijkafstand wordt 3,35m. Als er geen verschil is tussen hd-ready en full-hd bij afstanden van +3meter is het zot dat ik kies voor een full-hd tv (TH-50PY700). Dan opteer ik liever voor de TH-50PV700 hd-ready panasonic.

Natuurlijk ware het leuk mocht ik later mijn computer kunnen aansluiten op de tv, en dan zou ik de beste zaak doen met de full-hd versie (resolutie), right?

Maar mijn belangrijkste zorg is dat dvd's + later hd-dvd/blue-ray er prachtig uitzien! Klopt mijn stelling dat SD signaal mooier is op een hd-ready tv dan op een full-hd? (downscalen)
Dat SD op n hd-ready toestel mooier is dan op n full hd hoor ik ook altijd ja.
Ik heb de TH50PV70 besteld, komt zaterdag binnen. Heb deze in de winkel ruim 1,5 uur getest met mn xbox360 (winkelend publiek kwam werkelijk de winkel de winkel binnenlopen om te kijken wat hier werd vertoond!) en ik vond het beeld verbluffend, ongelooflijk.

Normaal zetten ze er n hd filmpje op van Panasonic en dat is ook prachtig, dus zal het met de hd-dvd en blu-ray wel goed zitten. Overigens bijzonder filmpje: niet van die langzame beelden. Nee, gewoon f1 toyota panasonic team! Je weet niet wat je ziet!

Ik ga er ook mn pc op aansluiten, dus je hoort het nog wel. Kijkafstand is dus 1,80 m. Heb daar uitvoerig op getest, zat er met mn neus op....geweldig.

De 50 inch Hisense die bij de axxo stond, had last van lichte haperingen, maar deze panasonic bij de Harense smid had totaal geen fouten, geen hapering, absoluut geen ghosting.
Ik zag ieder grassprietje toen ik over het gras scheurde in Forza2!

Over de trailer van Ace combat 6 die ik erop afspeelde.....sprakeloos.
(de verkopers bij harense smit gaan kijken of ze n xbox360 kunnen bestellen en die aan het toestel te hangen en dan gametrailers te laten afspelen als verkooptechniek. Zoiets moois hadden ze nog nooit gezien).

Maar ik kan niets zeggen over de full hd versie van de panasonic plasma. Dat ging boven mn budget (het beeld was dus wèl veel mooier dan op de full hd lcd van samsung!)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 09-07-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34, welkom bij de trotse Plasma Panasonic bezitters!
1,8m is wel serieus dicht voor een 50", nee? 8)
Als ik weet dat het verschil tss hd-ready en full-hd (plasma panasonic versies) miniem is bij +3meter kijkafstand ben ik gerust.

Maar dan stel ik mij wel de vraag of het nog mooi oogt wnr je uw computer aansluit op een hd-ready tv. Deze heeft toch een veel lagere resolutie! Maar ja, dan spaar ik gewoon voor een 24" computerscherm en is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een goed artikeltje wat de verschillen nog een keer naast elkaar zet zonder alle poespas. Gewoon alleen de informatie we eigenlijk allemaal willen weten...

http://www.elektrozine.be...ng=nl&pag=16&verslag=2650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:01:
[...]

Volgens mij haal je hoogte en breedte door elkaar. 720p betekent namelijk: 1280 pixels per beeldlijn, met 720 beeldlijnen per frame. Op een scherm met resolutie van 1024 x 768 welke dus 768 beeldlijnen heeft passen die 720 beeldlijnen prima en hoef je dus geen enkele beeldlijn in te leveren!

Verder ben je misschien niet helemaal bekend met horizontaal schalen van beeld, zoals bijvoorbeeld gedaan wordt bij anamorphic widescreen? In dat geval wordt bijvoorbeeld een 1.78:1 beeld (16:9 dus) horizontaal ingedrukt tot het in een 1.33:1 frame past. De beeld-schaler in de TV trekt vervolgens dat beeld horizontaal weer uit om het in de juiste verhouding weer te geven. Dit doet zelfs een breedbeeld CRT TV al met anamorphic widescreen DVDs! Een 1024x768 resolutie plasmascherm kan op diezelfde manier prima de 1280 pixels van een beeldlijn netjes over die 1024 pixels van het plasmascherm verdelen zonder dat je informatie / detail verliest.
Inderdaad een duidelijke uitleg, alleen zit ik dan nog met het volgende.

720p = 1280x720 = HD Ready
1080= 1920 x 1080 = Full HD

As far as I know...

Pakken we de twee meest populaire modellen van Panasonic:

42PY700 = 1920 x 1080 = Full HD
42PV70 = 1024 x 768 = Afwijkend van HD Ready.

Nu is er dus gezegd dat je geen informatie / detail verliest. Maar waarom niet? Het formaat is immers anders?

En ik ben benieuwd wat Scanformat (voorbeeld van de 42PV70) inhoudt:

525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p, 1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1250/50i, 1125 (1080)/50p (HDMI), 1125 (1080)/60p (HDMI)

Waar komt 1125 dan nu weer vandaan? En waar staan die 50 en 60 voor? Refresh rate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:01:
[...]
Nu is er dus gezegd dat je geen informatie / detail verliest. Maar waarom niet? Het formaat is immers anders?
Je mist wel informatie daar heb je gelijk in.
Alleen kun je dat niet waarnemen bij > 2 meter. Tenzij je Clark Kent heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van http://www.elektrozine.be...ng=nl&pag=16&verslag=2650
Helderheid
Lcd-televisies hebben hogere helderheidswaarden dan plasma-tv's, waardoor ze beter tot uiting komen in sterk omgevingslicht. In een felverlichte winkel is die hardheid een voordeel, maar thuis in de woonkamer is een veel minder felle verlichting nodig. En het is in een dergelijke omgeving dat een plasma-tv beter tot zijn recht komt.
Nu heb ik een aardige raampartij in mijn woonkamer waar de TV staat. Nu heb ik hier overdag last van als ik bijvoorbeeld game op mijn PS3 op mijn breedbeeld CRT. Zelf 's avonds zet ik de kleuren op z'n warmst als ik game omdat ik dan donkere delen beter zie.

Als dit voor mij een belangrijke factor is, krijgt LCD dan een + op dit vlak en Plasma een - als ik pros/cons afweeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:08:
Als dit voor mij een belangrijke factor is, krijgt LCD dan een + op dit vlak en Plasma een - als ik pros/cons afweeg?
Spiegeling van plasma is vergelijkbaar met CRT. Overdag doe ik mijn lichte gordijnen dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klopt iig dat LCD meer tot z'n recht komt in felle verlichting. Maar wij kijken overdag ook met veel lichtinval op onze 46" plasma panasonic en van reflectie is er zeker en vast weinig sprake (ik zeg niet: neen). Maar het stoort zeker niet.
Doe je de gordijnen dicht, of kijk je 's avonds naar een film dan is plasma = top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:09:
[...]

Spiegeling van plasma is vergelijkbaar met CRT. Overdag doe ik mijn lichte gordijnen dicht.
Dus dan is ...700 tegen over de ..70 wel aan te raden omdat hier een "coating" overheen zit om spiegeling tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terug een noob vraagje: ik zie bij de TH-50PV700 hd-ready plasma dit: "1080p beeldverwerking". Wil dit simpelweg gewoon zeggen dat de tv 1080p lijnen/bron kan afspelen maar deze downscalet naar zijn resolutie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie ook: http://kieskeurig.be/nl/product.nsf/doc/tv_plasma.htm
maar het belangrijkste stuk voor jou vraag:

Ook belangrijk
Een signaal bestaat uit een X aantal horizontale en een X aantal verticale beeldlijnen. Er zijn 2 verschillende manieren om deze beeldlijnen te verversen. Alle beeldlijnen zijn genummerd van 1 t/m bijvoorbeeld 1080 (1920x1080). Wanneer een scherm dit signaal interlaced (i) ververst, moet u zich voorstellen dat de LCD TV eerst alle even beeldlijnen ververst (2-4-6 etc) en daarna alle oneven beeldlijnen (1-3-5 etc). Wanneer een scherm dit signaal progressive (P) ververst, worden de horizontale en de verticale beeldlijnen tegelijkertijd vervangen. De beeldkwaliteit bij een resolutie van 1920x1080P is dus beter dan de beeldkwaliteit bij een resolutie van 1920x1080i.

Veel fabrikanten leveren een 1920x1080p scherm. De Chip die het signaal aan het scherm aanbiedt kan soms echter maar tot 1080i (interlaced) beeldlijnen leveren. Het scherm is dus 1920x1080p maar krijgt een signaal van 1920x1080i aangeboden. Hierdoor is het vaak onduidelijk of een scherm nu wel of niet 1080p aankan. Hieronder volgt een schema om het te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de mooie uitleg. Ik ben benieuwd naar uw schema! Sorry knip/plak uit artikel. Zal artikel eens doornemen. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:13:
[...]
Dus dan is ...700 tegen over de ..70 wel aan te raden omdat hier een "coating" overheen zit om spiegeling tegen te gaan?
enerzijds wel, anderzijds schijnt die coating ook goede dingen tegen te houden. gebruikers zijn niet onverdeeld tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:41:
Ferry34, welkom bij de trotse Plasma Panasonic bezitters!
1,8m is wel serieus dicht voor een 50", nee? 8)
Als ik weet dat het verschil tss hd-ready en full-hd (plasma panasonic versies) miniem is bij +3meter kijkafstand ben ik gerust.

Maar dan stel ik mij wel de vraag of het nog mooi oogt wnr je uw computer aansluit op een hd-ready tv. Deze heeft toch een veel lagere resolutie! Maar ja, dan spaar ik gewoon voor een 24" computerscherm en is het opgelost.
Dank je wel! Ik heb nog nooit n plasma gehad, heb er zin in :)

Dat van de computer...ik heb nu mn pc op n 30 inch lcd en die heeft ook een resolutie van 1280x768 en dat gaat echt prima. Ik doe alleen maar internetten enzo, geen hd filmpjes. Letters zijn heel duidelijk enz.
Maar om mn 30 inch er nog bij te houden naast de 50 inch in dat kleine kamertje is echt too much :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 16:38:
bedankt voor de mooie uitleg. Ik ben benieuwd naar uw schema! Sorry knip/plak uit artikel. Zal artikel eens doornemen. 8)
Dat is dus theorie. Voor de zoveelste keer:
Ik heb de Samsung full hd lcd getest met mn xbox360 op 1080p en vond het tegenvallen.
Het beeld van de Panasonic hd-ready plasma van 1024x768 was zowel op 720p als op 1080i mooier!

Bovendien zag ik tijdens het afspelen van dezelfde film om de samsung full hd lcd en een hd-ready plasma, een shot van een stuk zee in de nacht. Op de full hd samsung zag je een stuk zwart water, maar op de plasma kon je zien dat er nog een eiland in die zee lag. Dat kon je op de lcd helemaal niet zien!

Ik geloofde het eerst ook niet hoor, maar resolutie en specs zeggen lang niet alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

Dit wordt leuk, eens wow spelen op een 42 inch }:O Bij wow zou je wel eens inbranden krijgen, doordat bepaalde delen toch niet echt bewegen :)

of wat fraggen met counterstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Philflow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:03
Voor 500 euro is dat geen slechte deal. Zorg wel dat je digitale kabel hebt, want analoog signaal ziet er niet best uit.

als je iets beters wilt hebben: vanaf 800 euro heb je een Panasonic plasma.
Plasma is idd beter, maar het past niet in iedere woonkamer en helaas ook niet in de onze. Bedankt voor de reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KS1987 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:09:
[...]

Plasma is idd beter, maar het past niet in iedere woonkamer en helaas ook niet in de onze. Bedankt voor de reactie. ;)
een 32 inch past wel, en een 37 inch past niet? :X ok zal me er niet meer mee bemoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik wil een 42 full hd panasonic plasma kopen.
Enigste vraag die ik heb. Hoe is het pcbeeld op 1920x1080 op een full hd plasma vs lcd?
Is dat hetzelfde of wint LCD hier duidelijk (scherpere tekst, lijnen, enz..)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:32:
[...]

Dat is dus theorie. Voor de zoveelste keer:
Ik heb de Samsung full hd lcd getest met mn xbox360 op 1080p en vond het tegenvallen.
Het beeld van de Panasonic hd-ready plasma van 1024x768 was zowel op 720p als op 1080i mooier!

Bovendien zag ik tijdens het afspelen van dezelfde film om de samsung full hd lcd en een hd-ready plasma, een shot van een stuk zee in de nacht. Op de full hd samsung zag je een stuk zwart water, maar op de plasma kon je zien dat er nog een eiland in die zee lag. Dat kon je op de lcd helemaal niet zien!

Ik geloofde het eerst ook niet hoor, maar resolutie en specs zeggen lang niet alles!
Een Xbox moet je via component aansluiten he? De laatste keer dat ik keek konden LCD televisies niet beter als PAL kwaliteit aan over de component aansluiting. Ze ondersteunen wel 720P en/of 1080i, maar ze verwerken het niet als zodanig. Het signaal wordt namelijk verwerkt via dezelfde chip als het antenne/pal signaal. Hier wordt dus gedownscaled naar 576i/p. (op dit punt is alle extra scherpte weg). Daarna wordt weer geupscaled door de LCD processor naar de resolutie van het panel. Alleen via HDMI en of de VGA aansluiting wordt de resolutie behouden. Dit is de reden waarom op een xbox vaak weining verschil te zien is tussen 720P en 1080i (als het spel het ondersteunt) en waarom een PS3 altijd veel scherper toont. (HDMI!)

Plasmatech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:38:
[...]

Geen verschil tussen en 42" HD-Ready & 50" Full-hd?! Slik :X Geldt hetzelfde voor 50" Hd-ready vs. Full-hd :?

Heb jij uw 42PY700 ook op een online shop besteld?
Uw kennis kiest voor mediahomeservices.nl. Eén van de betere webshops neem ik aan?

Het grote prijsverschil is natuurlijk zeer aantrekkelijk om voor een webshop te kiezen. Is Belgische garantie dan net hetzelfde als Nederlandse garantie? Tis toch niet zo dat je bvb. bij defect uw TV naar Nederland moet brengen... :?
Ik heb nog niets besteld daar ze niet kunnen leveren omdat Pana Nederland problemen zou hebben met uitleveren naar hun dealers.

Of mediahomeservices.nl.een van de betere webshops is zal moeten blijken.
Moet wel zeggen indien u daar naar maild word er redelijk snel geantwoord.

Voor de garantie maakt het niets uit.
IK heb persoonlijk naar Pana België gebeld en hen die vraag gesteld.
Kreeg als antwoord dat zij de service garantie doen ook al is het toestel in Nederland gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:25:
Kreeg als antwoord dat zij de service garantie doen ook al is het toestel in Nederland gekocht.
Ok, goed om weten. Bedankt mrluky!
Misschien dat ik toch overweeg om bij een webshop mijn aankoop te doen, maar ik blijf toch een beetje onzeker. Het grote prijsverschil is natuurlijk erg verleidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:03:
[...]

Een Xbox moet je via component aansluiten he? De laatste keer dat ik keek konden LCD televisies niet beter als PAL kwaliteit aan over de component aansluiting. Ze ondersteunen wel 720P en/of 1080i, maar ze verwerken het niet als zodanig. Het signaal wordt namelijk verwerkt via dezelfde chip als het antenne/pal signaal. Hier wordt dus gedownscaled naar 576i/p. (op dit punt is alle extra scherpte weg). Daarna wordt weer geupscaled door de LCD processor naar de resolutie van het panel. Alleen via HDMI en of de VGA aansluiting wordt de resolutie behouden. Dit is de reden waarom op een xbox vaak weining verschil te zien is tussen 720P en 1080i (als het spel het ondersteunt) en waarom een PS3 altijd veel scherper toont. (HDMI!)

Plasmatech
De xbox360 kan zowel over component als over vga en via die uitgangen 720p 1080i en 1080p uitvoeren. Wat jij vertelt over downscalen en 576i en daarna weer upscalen, daar heb ik nog nooit over gehoord en ik volg enkele forums over xbox360, hd tv's etc al 2 jaar.
Bij het gebruik van de xbox360 (ps3 heb ik geen verstand van) wordt aangegeven in welke resolutie de xbox360 uitstuurt, je kan t ook handmatig instellen.
Daarna kan je ook vaak op je tv zien wat t inkomend signaal is.
Ik lees de laatste tijd van mensen die zowel een ps3 alsook een xbox360 hebben, dat die of geen verschil zien in beeldkwaliteit, maar meestal is die van de xbox360 beter.
Let wel: ik zeg niet dat de xbox360 beter is (we moeten blij zijn dat er concurentie is, daarom zijn die consoles nu net zo mooi), maar de xbox360 is wat langer bezig met hd en heeft al enkele updates gehad om de beelden nog mooier te krijgen.
Maar nogmaals, ik heb zelf geen ps3 en ben erg benieuwd.

Erg mooi van xbox360 vind ik overigens dat, mocht blu-ray het winnen, er voor de kerst al een blu-ray speler voor de xbox360 komt. Ook gaan er geruchten dat we bij de launch van de Elite (xbox360 met hdmi) misschien onze 360 kunnen inruilen met enige bijbetaling. Dat zou voor mij weer interessant zijn aangezien de panasonic plasma die ik heb besteld, 1080p beeldverwerking kan doen maar alleen over hdmi.

Maar ik denk nogmaals dat beide consoles hun sterke kanten hebben en fanboy gedrag vind ik zo'n onzin! Mijn eerste console was de eerste playstation (tomb raider!)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 10-07-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:29:
[...]

Hij is verkoper!! Die hoort geloofwaardig over te komen.
Een verkoper die niet geloofwaardig overkomt is een slechte verkoper.
Maar een verkoper is in het algemeen niet geloofwaardig! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

JPS schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 00:15:
[...]
Maar een verkoper is in het algemeen niet geloofwaardig! ;)
Precies. Een verkoper heeft altijd een motief. hij wilt namelijk verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:57
Ferry34 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:22:
[...]

De xbox360 kan zowel over component als over vga en via die uitgangen 720p 1080i en 1080p uitvoeren. Wat jij vertelt over downscalen en 576i en daarna weer upscalen, daar heb ik nog nooit over gehoord en ik volg enkele forums over xbox360, hd tv's etc al 2 jaar.
Bij het gebruik van de xbox360 (ps3 heb ik geen verstand van) wordt aangegeven in welke resolutie de xbox360 uitstuurt, je kan t ook handmatig instellen.
Daarna kan je ook vaak op je tv zien wat t inkomend signaal is.
Ik lees de laatste tijd van mensen die zowel een ps3 alsook een xbox360 hebben, dat die of geen verschil zien in beeldkwaliteit, maar meestal is die van de xbox360 beter.
Let wel: ik zeg niet dat de xbox360 beter is (we moeten blij zijn dat er concurentie is, daarom zijn die consoles nu net zo mooi), maar de xbox360 is wat langer bezig met hd en heeft al enkele updates gehad om de beelden nog mooier te krijgen.
Maar nogmaals, ik heb zelf geen ps3 en ben erg benieuwd.

Erg mooi van xbox360 vind ik overigens dat, mocht blu-ray het winnen, er voor de kerst al een blu-ray speler voor de xbox360 komt. Ook gaan er geruchten dat we bij de launch van de Elite (xbox360 met hdmi) misschien onze 360 kunnen inruilen met enige bijbetaling. Dat zou voor mij weer interessant zijn aangezien de panasonic plasma die ik heb besteld, 1080p beeldverwerking kan doen maar alleen over hdmi.

Maar ik denk nogmaals dat beide consoles hun sterke kanten hebben en fanboy gedrag vind ik zo'n onzin! Mijn eerste console was de eerste playstation (tomb raider!)
waar heb je dat gelezen over de inruil (geruchten). zou ik ook erg blij mee zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:37

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 09:25:
[...]

Ik weet niet of het in Belgie ook geldt, maar in Nederland is het zo dat als het toestel géén Nederlands model is (serienr check door importeur) dat er dan géén service aan huis geleverd wordt. Je krijgt uiteraard wel de volledige garantie op je toestel maar je moet dan maar zien hoe het toestel bij de importeur komt. Het kan zijn dat de (web) winkel waar je het apparaat aangeschaft hebt service levert om het toestel bij je op te halen. Bij een officieel Nederlands model wordt je toestel aan huis gerepareerd of evt meegenomen via de door Panasonic ingeschakelde service verleners.
In de regel geldt dat toestellen die in reguliere winkels verkocht worden gewoon Nederlandse modellen zijn. Bij webwinkels moet je dat maar afwachten. Ook al pretenderen ze een Nederlands model te leveren, je kunt er nooit zeker van zijn. (Ik heb winkels gezien die beweren dat hun apparaten Nederlandse modellen zijn terwijl het type niet eens in Nederland gevoerd wordt bv Pana 42PX60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Heb sinds 2 dagen nu een plasma een tv. Maar heb een vraagje over zwarte balken op plasma tv.

Mijn grootvader zegt dat ik zwarte balken altijd moet vermijden. Is dit zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ljd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:42:
Heb sinds 2 dagen nu een plasma een tv. Maar heb een vraagje over zwarte balken op plasma tv.

Mijn grootvader zegt dat ik zwarte balken altijd moet vermijden. Is dit zo ?
hoezo moet? is maar net wat je zelf ptrettig vind toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:52:
[...]

hoezo moet? is maar net wat je zelf ptrettig vind toch?
Die zegt dat het gevaarlijk is voor inbranden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:52:
Hoezo moet? is maar net wat je zelf ptrettig vind toch?
De vraag steller bedoelt waarschijnlijk of dit riskant is voor inbranden. Ik heb ondertussen opgevangen op het forum dat inbranden haast uitgesloten is bij de nieuwe plasma modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:14:
[...]
Ik heb ondertussen opgevangen op het forum dat inbranden haast uitgesloten is bij de nieuwe plasma modellen?
De nieuwe Panasonic en Samsung lijken vrij te zijn van inbrand verschijnselen. Voor de nieuwe Pioneers durf ik echt geen uitspraken te doen. De Pioneer 427 heeft geen beste reputatie op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans is al erg klein bij de nieuwe generatie plasma's en al helemaal met (langdurig) zwarte balken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als je langdurig zwarte balken hebt en de rest van het beeld is juist vrij helder dan bestaat er een kans dat die balken 'inbranden'. Niet echt inbranden natuurlijk, maar tov de rest van het beeld 'verouderen' de zwarte balken juist minder en dat zou je kunnen zien. Ook is er een kans op zgn nableeden dus dat je tot enige uren na het bekijken van het programma nog de zwarte balken kunt herkennen in het beeld. Dat nableeden heb je ook als je naar een voetbalwedstrijd gekeken hebt, als je dan je beeld even op zwart krijgt (bv tijdens zappen) dan zie je de stand en zender logo vaak ook nog een beetje terug in het beeld. Dit is normaal gesproken vrij snel verdwenen en het 'recovery' proces is te versnellen door het beeld enige tijd in te stellen op een beeldruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

sanook schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:30:
Als je langdurig zwarte balken hebt en de rest van het beeld is juist vrij helder dan bestaat er een kans dat die balken 'inbranden'. Niet echt inbranden natuurlijk, maar tov de rest van het beeld 'verouderen' de zwarte balken juist minder en dat zou je kunnen zien. Ook is er een kans op zgn nableeden dus dat je tot enige uren na het bekijken van het programma nog de zwarte balken kunt herkennen in het beeld. Dat nableeden heb je ook als je naar een voetbalwedstrijd gekeken hebt, als je dan je beeld even op zwart krijgt (bv tijdens zappen) dan zie je de stand en zender logo vaak ook nog een beetje terug in het beeld. Dit is normaal gesproken vrij snel verdwenen en het 'recovery' proces is te versnellen door het beeld enige tijd in te stellen op een beeldruis.
K tnx voor de uitleg. Nu weet ik tenminste wat meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DarkChylde schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:50:
[...]

waar heb je dat gelezen over de inruil (geruchten). zou ik ook erg blij mee zijn :9
Eerst hoorde ik t van een verkopen van dynabite, die had n collega gesproken van free record shop.
Op internet doen er ook geruchten aangezien er zowiezo 1 grote winkelketen schijnt te zijn in de US die dit doet.
Maar ik weet nog niets zeker, afwachten. Het zou overigens wel een goede zet zijn van ms, zijn ze meteen van n hoop reparaties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sanook schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:30:
Als je langdurig zwarte balken hebt en de rest van het beeld is juist vrij helder dan bestaat er een kans dat die balken 'inbranden'. Niet echt inbranden natuurlijk, maar tov de rest van het beeld 'verouderen' de zwarte balken juist minder en dat zou je kunnen zien.
Dan moet je wel heeeel erg lang naar zwarte balken kijken. Persoonlijk vind ik dit een spookverhaal.
Dat nableeden heb je ook als je naar een voetbalwedstrijd gekeken hebt, als je dan je beeld even op zwart krijgt (bv tijdens zappen) dan zie je de stand en zender logo vaak ook nog een beetje terug in het beeld.
Dit heb ik nog nooit gezien (42PV70)

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 11-07-2007 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Welk plasma-paneel fabrikanten hebje eigenlijk? Pansonic, Pioneer, Philip/LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf een high-end lcd tv gehad namelijk de philips 37pf9830 en heb nu de Panasonic th-42pv60.
Over de beeldkwaliteit kunnen we kort zijn plasma is veel beter.
Alles lijkt echter en natuurlijker en emotioneler.
Ik kijk vaak blu-ray en hd-dvd en alleen al de kleurgradatie/nuance tussen dvd en hd is zeer groot en wordt gerechtvaardigd door de plasma.

De nieuwe modellen th-42py700 en th-50py700 zijn full-hd maar de plasma cellen zijn ook veel kleiner!
Dit betekent minder fosfor/plasma per cel en dus minder lichtopbrengst.
Dit betekent dat de volheid/sprankelrijkheid in de kleuren minder is.
Maar en dit een grote maar namelijk dat een th-42py700 wel bijna drie keer meer informatie toont dan een th-42pv700 en drie keer meer lichtbronnen(pixels) heeft. 8)
Dit betekent, ook op afstand, dat het beeld vloeiender is, we kunnen misschien de resolutie niet meer waarnemen maar licht is een elektromagnetische golf en in die hoedanigheid helpen meerdere lichtbronnen(pixels) elkaar een om een beter energieafstraling/stralingsdiagram te verwezenlijken.

Wat te kopen de th-50pv700 of de th-42py700 deze zijn namelijk ongeveer gelijkwaardig in prijs.
Ik heb zelf een 42 inch plasma en een 50 inch plasma, beiden pv700, naast elkaar gezien en 50 inch plama is onvergeeflijk, in negatieve zin, als je er te dicht bijzit.

Als referentie om hd tekijken de th-42py700.
Om sd te kijken en meer beleving in het beeld de th-50pv700 mits men minimaal 3,5 meter of meer afstand heeft om te kijken.
Dit is mijn persoonljke mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik ben mij aan het voor bereiden op de aanschaf van een nieuwe TV, ik heb nu een CRT en wil overstappen naar LCD of Plasma. LCD had eerst mijn voorkeur maar na het lezen van dit topic en anderen begin ik te twijfelen en zou ik graag wat advies willen.

Ik wil tussen de 1000-2000 euro uitgeven aan de nieuwe TV.
Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor Next-gen gaming (PS3 en/of Xbox360), televisie (digitaal), series/films via de PC en natuurlijk Blue Ray of HDDVD films.

Mijn kijkafstand is ongeveer 1,4m. Ik weet dat dit heel dichtbij is maar het kan haast niet anders (zolder appartement met schuine wanden die niet geschikt zijn voor muur bevestiging).

Ik zit zelf te denken aan een kijkdiagonaal in de 37" - 40" - 42" categorie. Zelf denk ik aan een van de 2 volgende modellen:

Panasonic 42PY700 (42" Full HD Plasma)
Sony KDL-40W2000 (40"Full HD LCD)

Wat is in mijn situatie nu wijsheid? Prijs is van minder belang (zolang het binnen het budget valt), maar ik geef graag 2000 euro uit tegenover bv 1300 euro als de kwaliteit echt significant beter is voor dat geld.

Ik denk dat het belangrijkste wel is dat mijn kijkafstand zo klein is dat ik dus alle details goed kan zien (goede en slechte details ;P)

Ieder advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42 ich op 1.4 m afstand 8)7,echt krijg je daar echt geen koppijn van,ik zou er echt helemaal gek van worden,als ik eerlijk mag zijn.Ik zit op 2.2 meter afstand,en ik vraag me af of een 37inch niet te groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 05:40:
Ik had zelf een high-end lcd tv gehad namelijk de philips 37pf9830 en heb nu de Panasonic th-42pv60.
Over de beeldkwaliteit kunnen we kort zijn plasma is veel beter.
Alles lijkt echter en natuurlijker en emotioneler.
Ik kijk vaak blu-ray en hd-dvd en alleen al de kleurgradatie/nuance tussen dvd en hd is zeer groot en wordt gerechtvaardigd door de plasma.

De nieuwe modellen th-42py700 en th-50py700 zijn full-hd maar de plasma cellen zijn ook veel kleiner!
Dit betekent minder fosfor/plasma per cel en dus minder lichtopbrengst.
Dit betekent dat de volheid/sprankelrijkheid in de kleuren minder is.
Maar en dit een grote maar namelijk dat een th-42py700 wel bijna drie keer meer informatie toont dan een th-42pv700 en drie keer meer lichtbronnen(pixels) heeft. 8)
Dit betekent, ook op afstand, dat het beeld vloeiender is, we kunnen misschien de resolutie niet meer waarnemen maar licht is een elektromagnetische golf en in die hoedanigheid helpen meerdere lichtbronnen(pixels) elkaar een om een beter energieafstraling/stralingsdiagram te verwezenlijken.

Wat te kopen de th-50pv700 of de th-42py700 deze zijn namelijk ongeveer gelijkwaardig in prijs.
Ik heb zelf een 42 inch plasma en een 50 inch plasma, beiden pv700, naast elkaar gezien en 50 inch plama is onvergeeflijk, in negatieve zin, als je er te dicht bijzit.

Als referentie om hd tekijken de th-42py700.
Om sd te kijken en meer beleving in het beeld de th-50pv700 mits men minimaal 3,5 meter of meer afstand heeft om te kijken.
Dit is mijn persoonljke mening. :)
Ik had ook liever een 50pv70 of 700 willen kopen,als ik wat meer afstand had tot het scherm 8)7.Dit omdat deze toch wel aardig goed moet zijn met SD signaaal.Scaled deze tv nou ook niet met een 720p signaal,of zie ik dat nu verkeerd?
De 42py700 lijkt een beetje af te vallen,omdat de SD kwalieit nou niet echt goed moet zijn van dit scherm.Maar ik zou ehm eigenlijk eerst eens willen zien.alleen kan ik ehm nergens in de buurt bekijken :X

Weet iemand uit de omgeving zwolle-Deventer waar ze ZEKER te zien zijn,bij welke winkel....

Waarschijnlijk word het toch een 37pv70 in verband met de afstand,maar ik wil eerst zeker weten of de andere 2 afvallen of niet.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:59:
Wat is in mijn situatie nu wijsheid?
Naar een winkel gaan waar je ze beide kunt aanschouwen op de bronnen die belangrijk voor je zijn.

Er zit namelijk een groot verschil tussen de hele look & feel van plasma en LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:07:
42 ich op 1.4 m afstand 8)7,echt krijg je daar echt geen koppijn van,ik zou er echt helemaal gek van worden,als ik eerlijk mag zijn.Ik zit op 2.2 meter afstand,en ik vraag me af of een 37inch niet te groot is.
Wat heb je dan? Ik zit op regelmatig 2 meter van een 42PV70 en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een 26 inch sony lcd tv nu.tis een wat ouder type alweer,en het ding bevalt me niet,wat betreft het beeld 8)7.vandaar dta ik op zoek ben naar een nieuw scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 15:53:
De kans is al erg klein bij de nieuwe generatie plasma's en al helemaal met (langdurig) zwarte balken.
Ik vraag me trouwens af waarom je zwarte balken moet hebben.
Alle uitzendingen zijn 16/9. Dus moet het fullframe beeld zijn.
Enkel cinemascope films hebben zwarte balken.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

multipasser schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:01:
[...]

Juist, en die films komen toch regelmatig voorbij als ik Film1 kijk of een DVD huur (lees: download ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
multipasser schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 22:01:
[...]

En wat dacht je van al die 4:3 uitzendingen op NL (journaal, studio sport) en zenders als animal planet en discovery?
Ik ga echt niet naar een ingedeukte Sacha de Boer op de stand auto of 16:9 zitten kijken dus voorlopig zijn er heel wat uitzendingen waarbij ik zwarte balken aan de zijkant heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:13:
[...]

Ik had ook liever een 50pv70 of 700 willen kopen,als ik wat meer afstand had tot het scherm 8)7.Dit omdat deze toch wel aardig goed moet zijn met SD signaaal.Scaled deze tv nou ook niet met een 720p signaal,of zie ik dat nu verkeerd?
De 42py700 lijkt een beetje af te vallen,omdat de SD kwalieit nou niet echt goed moet zijn van dit scherm.Maar ik zou ehm eigenlijk eerst eens willen zien.alleen kan ik ehm nergens in de buurt bekijken :X

Weet iemand uit de omgeving zwolle-Deventer waar ze ZEKER te zien zijn,bij welke winkel....

Waarschijnlijk word het toch een 37pv70 in verband met de afstand,maar ik wil eerst zeker weten of de andere 2 afvallen of niet.....
Mijn broer heeft sinds gisteren de th-42py700.
Blu-ray en Hd-dvd en hd via sateliet is fantastisch. :*)
Sd via analoge bron, dus normaal pall tv-signaal is duidelijk minder dan mijn th-42pv60.
We gaan nog proberen te kijken via mijn digitale samsung hd-ontvanger(DCB-H360RS) maar mijn inschatting zal zijn dat het dan duidelijk beter zal zijn.

Lichtopbrengst en beleving van het beeld is ongeveer gelijk aan mijn th-42pv60, dus zeer goed.
De th-42py700 heeft een zeer dure coating op het scherm en is bijna compleet voor externe lichtreflectie dood. :9~
Zoals een lcd-tv ook is door zijn coating.

We hebben ook 2 dagen een th-42pv70 gehad maar omdat de tv dicht bij ramen stond was er toch te veel reflectie op het scherm gehad.
Daarom mijn advies neem altijd een 700 versie omdat die een zeer goede anti-glare coating hebben.
Tevens hebben de budget 7 versies geen sub-pixel controller en daarom lever je resolutie in en heb je meer artefacts(bijproducten door scalling en compressie) in het beeld.

De th-42pv60 heeft een betere scaler dan de huidige pv70(0) versies omdat toen te tijd deze plasma veel duurder was, ik heb € 2500 voor mijn toetsel betaald met draaivoet erbij!
Maar de huidige pv70(0) versies hebben wel 1080p en daarom is de 1080i-scaler minder belangrijk.

Alle bovenstaande is en mijn persoonlijke mening. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 23:39:
[...]
Daarom mijn advies neem altijd een 700 versie omdat die een zeer goede anti-glare coating hebben.
Niet mee eens. Neem alleen de coating als je naast een raam staat. De coating houdt namelijk ook goede dingen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het erg meevallen hoor,de 50pv70 heeft ook coating,ik merkte geen verschil in scherpte kleuren ect,in verggelijking met de 37pv70 die geen coating heeft.

@mijnvoornaam:Bedankt,aan dit soort info,heb ik wat aan!.Jammer wel dat ik toch een beetje de bevestiging hierdoor dat de 42py700 toch een minder beeld heeft met normale tv uitzendingen.En dat wil ik dus juist wel goed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb het niet zelf waargenomen maar baseer me op reviews van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:48:
Ik heb het niet zelf waargenomen maar baseer me op reviews van anderen.
Daarom wou ik het dus zelf eerst zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-07 16:16
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:40:
Ik vond het erg meevallen hoor,de 50pv70 heeft ook coating,ik merkte geen verschil in scherpte kleuren ect,in verggelijking met de 37pv70 die geen coating heeft.
Voorzover ik weet zijn alleen de schermen van de 700-serie van Panasonic voorzien van coating en die van de 70-serie niet. De TH-50PV70 zou dus ook geen coating moeten hebben, wat verklaart dat je geen verschil in scherpte, kleuren met de TH-37PV70 zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 50pv70 heeft coating,de 37inch en de 42 inch niet

Edit:blijkbaar toch niet,eens effe goed bekijken 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

mh1956 schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 11:25:
[...]

Voorzover ik weet zijn alleen de schermen van de 700-serie van Panasonic voorzien van coating en die van de 70-serie niet.
klopt volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep volgens mij heeft ie ook gelijk,ik meede ergens gelezen te hebben dat ie wel coating had,blijkbaar verkeerd gelezen,dus bij dieze sorrie voor de foute info....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 10:40:

@mijnvoornaam:Bedankt,aan dit soort info,heb ik wat aan!.Jammer wel dat ik toch een beetje de bevestiging hierdoor dat de 42py700 toch een minder beeld heeft met normale tv uitzendingen.En dat wil ik dus juist wel goed hebben.
Ik heb zowel de TH37PV70 alsook de TH50PV70 1,5 uur getest mbv mijn xbox360 en ik vond het beeld van de 50 inch veel indrukwekkender. De kleuren hadden een veel grotere impact op me dan op de 37 inch. Dit zou makkelijk kunnen komen door de grootte van het scherm van de 50 inch, maar vond de kleuren er werkelijk vanaf spatten!
Helaas stonden de toestellen niet in dezelfde winkel, ik heb de 50 inch een dag later getest.

Ik wilde namelijk de 42 inch hebben, maar die hadden ze in de eerste winkel niet. Toen wilde ik gewoon voor de fun s kijken in de andere winkel want daar hadden ze zowel de 42 alsook de 50PV70.
Ik ben begonnen met de 50 inch en vond het beeld zó indrukwekkend, dat ik nooit meer de 42 inch heb getest! Dit wordt m dacht ik meteen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 15-07-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, wrong topic, praat maar lekker verder :+

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb misschien te veel gelezen over het spul 8)7 .

Ik twijvel nog steeds.echter nu tussen een Pioneer 507XA,pana 50pv70 en een wat kleiner formaat:37pv70.

Het rpobleem zit ehm in het feit,dat de kwaliteit van SD op zo'n groot scherm nogal tegen valt.SD heeft gewoon een te lage kwaliteit.

Ik zou mensen willen vragen,om een foto te maken van hun 50pv70,in combinatie met digitale tv.

Op zo'n groot scherm zie je alles helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dacht dat het hier ook thuis hoort: In de nieuwe What Hifi & Video staat een test van 37 inch schermen. Panasonic 37PX70 wint de test, 2e plaats voor Samsung LE37R88. Daarna kwamen de Full HD schermen (o.a. LG, JVC en Philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb het een en ander gelezen maar kom der niet echt uit. Door gezondheisproblemen (en omdat ik vind dat het tijd voor is) wil ik een 42" of 46" lcd of plasma tv kopen. Ik wil tot 3000 euro gaan. Ik zal het toestel voor het kijken van satteliet tv, Digitenne, DVD en als aansluiting voor mijn Nintendo Wii gebruiken. In de toekomst ook Bleuray of Hd-dvd. Ik wil graag een echte 1080p. Want als ik naar de specs kijk zie ik dat de meeste Full HD's tot 1080i gaan. Bij mij moet het op korte afstand ook goed uit zien. Ik heb bij MM in Amsterdam gekeken maar werd er niet zo wijs van. Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was afgelopen week bij een vriend van me die in het bezit is van een sharp full hd lcd. Ik heb hem geholpen met het opzetten van zijn htpc om zodoende volledig te kunnen genieten van 1080 filmpjes. Als test hadden we er een paar van de microsoft site gedownload.

We gebruikten een nvidia 8500 met een dvi <-> hdmi kabel.

Kwaliteit viel erg tegen, resolutie zegt niets wat betreft beleving van hoge definitie. Als ik het vergelijk met een panasonics 42pv70, dan vind ik de panasonic stukken mooioer, ondanks hhet fiet dat de resolutie stukken minder is.

Misschien dat ik een verkeerde hd sample file gebruikt heb maar het viel me behoorlijk tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik volg deze topic nu al enige tijd en zit zelf ook in de twijfel tussen LCD en Plasma.
We zitten ongeveer 2,5 a 3 meter van de tv af (wil een grotere woonkamer!) en sinds een paar dagen in het bezit van een 32" LCD TV echter ben ik niet zo tevreden over deze tv (Toshiba 32WL68) en dus vandaag maar weer eens naar de MM Arena geweest.
Naast gekeken te hebben naar de Sony 32D3000 en de Panasonic 32LX700 die zeer mooi beeld geven ook eens wezen kijken naar Plasma TV's

Het is jammer dat de winkel voornamelijk alleen maar HD content draait maar ben wel van mening dat Plasma meer diepte geeft de kleuren zijn inderdaad veel natuurlijker.
Helaas hadden ze de Panasonic 37PV70 niet staan en hoorde ook dat panasonic nog steeds moeilijk te leveren is.

Alleen las ik net op een site dat hoe hoger de resolutie is hoe korter de kijkafstand tussen het beeld en oog kan zijn. Echter blijf ik toch met de vraag we zitten niet zover van de TV vandaan en onze woonkamer is niet zo breed of het dan toch niet raadzamer is om een Plasma te nemen.
Daarnaast maakt de prijs ook tegenwoordig niet meer zoveel uit aangezien een knappe LCD ook tussen de 1100 en 1500 kost en daar kan je dus ook een knappe Plasma voor kopen.

Alleen 32" of 37" dat is toch in een smalle woonkamer een groot verschil plus dat we een doorzon woonkamer hebben wat het kijken naar een Plasma scherm lastiger maakt dan een LCD scherm die daar minder last van heeft.

Het blijft deze dagen dus even goed overwegen en nadenken voor ons wat we uiteindelijk gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:37
Mabili schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 22:05:

Het is jammer dat de winkel voornamelijk alleen maar HD content draait maar ben wel van mening dat Plasma meer diepte geeft de kleuren zijn inderdaad veel natuurlijker.
Helaas hadden ze de Panasonic 37PV70 niet staan en hoorde ook dat panasonic nog steeds moeilijk te leveren is.

Alleen las ik net op een site dat hoe hoger de resolutie is hoe korter de kijkafstand tussen het beeld en oog kan zijn. Echter blijf ik toch met de vraag we zitten niet zover van de TV vandaan en onze woonkamer is niet zo breed of het dan toch niet raadzamer is om een Plasma te nemen.
Daarnaast maakt de prijs ook tegenwoordig niet meer zoveel uit aangezien een knappe LCD ook tussen de 1100 en 1500 kost en daar kan je dus ook een knappe Plasma voor kopen.

Alleen 32" of 37" dat is toch in een smalle woonkamer een groot verschil plus dat we een doorzon woonkamer hebben wat het kijken naar een Plasma scherm lastiger maakt dan een LCD scherm die daar minder last van heeft.

Het blijft deze dagen dus even goed overwegen en nadenken voor ons wat we uiteindelijk gaan kopen.
Nou volgens mij kan je bij de MM best vragen of ze even gewoon tv beeld willen tonen. (digitaal of analoog). Als je interesse toont in een TV, mogen ze er toch wel wat voor over hebben.

Qua grootte is heel persoonlijk. Er zijn mensen die een 42/50" kopen en zitten op 2.5 á 3 meter. Maar anderen vinden dat weer veel te groot. Maar 1080p wordt al moeilijk zichtbaar op >3 meter (volgens de theorie/tabellen). Dus zou een optie kunnen zijn voor jullie, alleen als je dan plamsa wil, dan kost het je redelijk wat, en kom je al bij een 42" (42PY700) uit.

En ja de keus plasma/LCD? Wat wil je met de TV doen, mijn mening is als je film/tv wil kijken, neem een plasma. Wil je veel gamen en internetten en zo, dan kan je beter een LCD nemen.
(Maar dit is ook maar een mening ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:41:
Ik was afgelopen week bij een vriend van me die in het bezit is van een sharp full hd lcd. Ik heb hem geholpen met het opzetten van zijn htpc om zodoende volledig te kunnen genieten van 1080 filmpjes. Als test hadden we er een paar van de microsoft site gedownload.

We gebruikten een nvidia 8500 met een dvi <-> hdmi kabel.

Kwaliteit viel erg tegen, resolutie zegt niets wat betreft beleving van hoge definitie. Als ik het vergelijk met een panasonics 42pv70, dan vind ik de panasonic stukken mooioer, ondanks hhet fiet dat de resolutie stukken minder is.

Misschien dat ik een verkeerde hd sample file gebruikt heb maar het viel me behoorlijk tegen moet ik zeggen.
De bron zelf moet wel goed zijn of je moet het ook even kunnen testen op een plasma. Ik dacht ook altijd dat de resolutie de beleving groter maakte, maar gelukkig heb ik ook gewoon een HD-ready plasma (LG 42PC1RR) aangeschaft. Ik geniet echt van de 720p HD-DVD's. Als vergelijking heb ik HD-ready LCD's gezien waar ik gewoon niet van onder de indruk ben. Toch hebben ze een hogere resolutie, maar dat zegt in de praktijk voor mij persoonlijk dus vrij weinig.

Over SD op plasma: Digitale TV kijk ikzelf voor de uitzending, niet voor de kwaliteit (Dan kijk ik wel een (HD-)DVD). Anders moeten ze gauw maar eens een keer HDTV gaan uitzenden. Ik heb totaal geen klachten over slechte kwaliteit enzo.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:01:
Beste mensen dit is mijn eerste bericht hier. Ik heb het een en ander gelezen maar kom der niet echt uit. Door gezondheisproblemen (en omdat ik vind dat het tijd voor is) wil ik een 42" of 46" lcd of plasma tv kopen. Ik wil tot 3000 euro gaan. Ik zal het toestel voor het kijken van satteliet tv, Digitenne, DVD en als aansluiting voor mijn Nintendo Wii gebruiken. In de toekomst ook Bleuray of Hd-dvd. Ik wil graag een echte 1080p. Want als ik naar de specs kijk zie ik dat de meeste Full HD's tot 1080i gaan. Bij mij moet het op korte afstand ook goed uit zien. Ik heb bij MM in Amsterdam gekeken maar werd er niet zo wijs van. Wie o wie kan mij helpen?
Niemand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Vergelijk een Samsung LE46M86 met een Panasonic 42PY700. Beide zijn 1080P.

Je zult daarvoor naar een betere winkel moeten gaan dan Mediamarkt, denk ik.

Dan krijg je een indruk van het verschil tussen plasma en LCD.

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 19-07-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie alleen die 1080p plasma's verbruiken echt veel of zie ik dat verkeerd? Ik heb wel gelezen dat de lcd constant en een plasma variabel verbruikt maar is het wel mogelijk dat een plasma even veel als een lcd verbruikt? En is die samsung een topmodel in 1080p in die formaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die full HD modellen die vreten super veel stroom.Echter de huidige HD ready plasma's,verbruiken ongeveer evenveel als de huidige lcd schermen van dezelfde afmeting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, nu de grote vraag een HD Ready plasma of een Full HD LCD? En het belangrijkste welke???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een keuze die je zelf zou moeten bepalen,beeld,grootte is erg persoonlijk.

Het ligt er dus maar net aan,welke grootte je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:55:
Ok, nu de grote vraag een HD Ready plasma of een Full HD LCD?
Ligt eraan:
1 Wat je gaat kijken (voornamelijk SD? dan HD-ready plasma)
2 je kijkafstand. (Zit je op meer dan 2,2 meter van een 42 inch? Dan HD-ready plasma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn tv voor een Digitenne aansluiting, DVD kijken, Nintendo Wii spelen en wellicht later een Bleuray of hddvd. Mijn kijkafstand is meer dan 2,2 meter( rond 3 meter) sommige zullen op ongeveer een meter afstand van de tv zitten maar mijn plek is op ongeveer 3 meter afstand. En ik zoek iets rond de 42 a 46 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:46:
Ik wil mijn tv voor een Digitenne aansluiting, DVD kijken, Nintendo Wii spelen en wellicht later een Bleuray of hddvd. Mijn kijkafstand is meer dan 2,2 meter( rond 3 meter) sommige zullen op ongeveer een meter afstand van de tv zitten maar mijn plek is op ongeveer 3 meter afstand. En ik zoek iets rond de 42 a 46 inch.
Mijn mening: Neem een 42PV70 en doe Digitenne de deur uit want dat ziet er niet uit. Neem digitale kabel voor optimale beeldkwaliteit.

Dat gezegd hebbende, als je toch Digitenne wilt houden dan neem je ook het beste 42PV70. Want Full HD schermen zullen het Digitenne beeld nog nadeliger laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:46:
sommige zullen op ongeveer een meter afstand van de tv zitten
Wie gaat er nou op 1 meter afstand van een tv zitten met een doorsnee van 1.07 meter? Kun je dan wel het beeld volledig zien? :? 8)7 ik zal wel te oud worden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ze moeten wel een beetje als je aan het einde van mijn 3zits bank zit dan zit je ongeveer een meter van die scherm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:55:
[...]

Neem digitale kabel voor optimale beeldkwaliteit.
Sinds wanneer is een kabel digitaal? Je hebt ze van: staal, koper, glas, etc maar digitaal? ;) Zou verder gewoon een schotel/sateliet ontvanger nemen met hdmi uitgang, dan heb je wel het beste wat je uit reguliere tv uitzendingen kan halen en evt incl bbc hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

bite schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:10:
[...]
[small]Sinds wanneer is een kabel digitaal? Je hebt ze van: staal, koper, glas, etc maar digitaal? ;) Zou verder gewoon een schotel/sateliet ontvanger nemen met hdmi uitgang,
Ik dacht dat begrippen als analoge en digitale kabel toch al redelijk ingeburgerd waren...

En ook digitale kabel receivers zijn er met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik toch nog een full hd zou willen? Wat zou dan jullie advies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hetzelfde advies als ik je 9 uur geleden gaf 8)
Philflow schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 11:23:
[...]
Vergelijk een Samsung LE46M86 met een Panasonic 42PY700. Beide zijn 1080P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:29:
En als ik toch nog een full hd zou willen? Wat zou dan jullie advies zijn?
Ik zou toch eerst zelf eens kijken wat de voor en nadelen zijn.
Daarnaast heb je een paar merken in gedachten en daar ga je verder naar kijken.
Zelf zit ik ook met die twijfel maar het beste is toch zelf eerst kijken naar welke merken je aanspreken ipv wat anderen je voorschotelen.

Op dit moment twijfel ik ook tussen de 32" lcd 32D3000 van Sony die 100hz is en mooi beeld geeft.
Daarnaast heb ik toch ook de neiging naar Plasma Panasonic 37PV70 en waarom?
We zitten vrij dicht bij de TV "ongeveer 2.5 a 3 meter" en je merkt toch met 32" dat je meer minder mooie beelden ziet en ik heb het idee dat het met Plasma minder zal zijn al zit ik even in de twijfel met de groote van een Plasma omdat we nog nooit zo'n grote tv hebben gehad en voor ons zelf is 94cm op een afstand van 2.5 meter toch vrij fors te noemen.

Echter weet ik niet of ik de volgende linken mag posten maar deze kwam ik op google tegen en naar mijn mening toch best handig om te lezen als je nog twijfel heb tussen LCD en Plasma.

http://www.plasma-lcd-feiten.be/

Op deze website is ook een handige PDF bestand.
http://www.plasma-lcd-feiten.be/_pdf/pdf-guide-nl-be.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:55
Meesten hier hebben mij wel overtuigd dat een HD-ready beter is dan een full-HD, vooral omdat ik op toch 4 meter zit en voornamelijk SD kijk. Toch heb ik een licht vermoeden dat over 2 jaar as Full net zo duur is als Ready, dat men je voor gek verklaard als je geen Full neemt.

Ik vergelijk het een beetje met de voodoo 1, die kon ook maar 640, maar omdat die op die reso speelde, sprongen de beelden er echt VET uit. Voodoo3 op 1024 vond ik niet heftiger, eerder kouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjah schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:57:
Toch heb ik een licht vermoeden dat over 2 jaar as Full net zo duur is als Ready, dat men je voor gek verklaard als je geen Full neemt.
Ik betwijfel het. Omdat heel veel kanalen gewoon SD blijven uitzenden.

Er blijft dus een markt voor toestellen die beter met SD kunnen omgaan.

Of ze moeten met Full HD schermen uitkomen die perfect kunnen scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:01:
Als je 3000 euro voor een 42" tv over hebt, dan zou ik voor de nieuwe 8G pioneer gaan. (plasma)
Die is dan wel niet 1080P maar bij een 42" kun je op 2,5 - 3 meter het verschil al niet meer zien tussen 1080P en 720P, zinloos om dan een 1080P te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu te denken aan een Panasonic 42PY700 maar het verbruik, daar zit ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sjah schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 21:57:
Meesten hier hebben mij wel overtuigd dat een HD-ready beter is dan een full-HD, vooral omdat ik op toch 4 meter zit en voornamelijk SD kijk. Toch heb ik een licht vermoeden dat over 2 jaar as Full net zo duur is als Ready, dat men je voor gek verklaard als je geen Full neemt.

Ik vergelijk het een beetje met de voodoo 1, die kon ook maar 640, maar omdat die op die reso speelde, sprongen de beelden er echt VET uit. Voodoo3 op 1024 vond ik niet heftiger, eerder kouder.
lees ff wat ik schreef in een ander forum hierover. Ik wilde eerst ook niks minder dan een full hd lcd, maar na uitvoerig te hebben getest kwam ik tot hele andere conclusies.
Ik laat ook ff wat foto's zien, maar let op: ik krijg het prachtige beeld van de panasonic gewoon niet op mn fototoestel. De beelden op de panasonic zijn in het echt loep en loepzuiver en ongelooflijk mooi van kleur.

post1
Net weer ff zitten gamen en het is ongelooflijk mooi. Hopelijk lukt t met de foto's, want het was me niet helemaal duidelijk hoe ik dit moest doen.

De foto's zijn niet helemaal geweldig, krijg gewoon niet op de foto hoe mooi het beeld is van de pana en wat voor prachtige kleuren dat ding laat zien. Ook is het jammer dat ik niet de hele kamer erop krijg. Maar je krijgt zo wel een idee van hoe ik zit.

Je ziet dus mn Panasonic TH50PV70, xbox360, hd-dvdspeler, pc pentium4, creative extigy externe geluidskaart (fantastisch apparaat! Staat op zowel mn pc alsook mn xbox360), 5.1 boxen van creative, mn nieuwe ikea lack tv meubel. Je ziet nog net een stukje van 1 van de 2 technics draaitafels SL1200MK2 en een (van de twee) Dali 606 luidspreker.

http://www.putfile.com/ferry34/images/129141

http://www.putfile.com/pic.php?img=6045083

http://www.putfile.com/pic.php?img=6045082

http://www.putfile.com/pic.php?img=6045081

http://www.putfile.com/pic.php?img=6045080

http://www.putfile.com/pic.php?img=6045079

Hopelijk kunnen jullie t zien!

post 2

k heb helaas nog geen digitale tv, kan dat nog niet testen.
Deze maand ff rustig aan doen, bestel t volgende maand. Digitale tv met een normale ontvanger is niet zo duur, maar ik wil dan natuurlijk de hd ontvanger (volgens mij de samsung 360) en dat kost me zo'n 200 euro geloof ik.
Maar digitale tv is wel nodig hoor bij zo'n groot toestel en dat is natuurlijk logisch. Het zou vreemd zijn als je niet zou zien dat analoge tv niet zo erg goed is!
Nogmaals, ik kijk bijna nooit tv maar ben wèl benieuwd naar discovery hd en s kijken hoe formule 1 eruit ziet.

Internetten gaat prima. Maar ik deed het hiervoor op een 30 inch Iiyama en die had ook n resolutie van 1024x768 (de panasonic doet deze resolutie maximaal over vga, vreemd genoeg is 1366 niet mooi, terwijl dat wel de native resolutie is van het scherm) en dit ziet er dus hetzelfde uit (alleen iets groter )

Ik moet nog n beetje kijken, want ik ga proberen om de pc goed te krijgen via hdmi-dvi, maar ik heb last van de overscan. Krijg dus de taakbalk bijna niet in beeld helaas! dvi-hdmi wordt ook niet ondersteund, maar ben benieuwd of het dan nog mooier wordt.
Wanneer ik 720p filmpjes afspeel vanaf de pc, is het beeld adembenemend.
Ik moet ook nog een draadloos toetsenbord kopen, zo'n ergonomisch gebogen ding, want dat lijkt me handig (ik heb mn bureau weg moeten doen omdat ik nu op t bankje zit en de tv lager kwam te hangen dat mn 30 inch hing en dus zat t bureau in de weg.

Heb overigens ook 4 jaar volledige garantie erbij genomen, leek me verstandig. Als ik zoals ik eerst van plan was geweest om de 42 inch te nemen, had t niet gehoeven. Maar dit toestel is n stuk duurder en wilde dat risico niet nemen.
(einde post 2)

Dus wanneer je gaat kijken naar een ander scherm, kijk alstjeblieft goed naar de plasma's! Denk niet dat n lagere resolutie een minder scherp beeld geven, want het is echt mooier.
Je ziet op n plasma details in het beeld, die je bij een lcd met dezelfde bron niet ziet! Ga maar s donkere scènes van een film bekijken in de winkel, ik kon grote verschillen zien in meerdere winkels.
En ghosting bestaat op zo'n plasma al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, je verteld het met zoveel overtuiging dat ik ervoor ga. Nu laatste vraag welke panasonic zal ik nemen. Zoals eerder vermeld een 42 of 46 inch. Prijs is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:30:
Ok, je verteld het met zoveel overtuiging dat ik ervoor ga. Nu laatste vraag welke panasonic zal ik nemen. Zoals eerder vermeld een 42 of 46 inch. Prijs is geen probleem.
Denk dat het dan 42" wordt, aangezien panasonic geen 46" heeft ;).

Wel 50" maar das wel een stukkie groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:55:
Ik zit nu te denken aan een Panasonic 42PY700 maar het verbruik, daar zit ik mee.
Mmm wel een TV kopen van +/- 2000 euri, maar wel klagen over het verbruik ;).

Ten eerste (als het goed is) verbruikt hij niet het maximale wat op de site staat, aangezien hij dat alleen zal doen bij volledig wit beeld.

Ten tweede, het zal je jaarlijks misschien 20 a 50 euri extra kosten, das +/- 5 euro per maand.

Tevens de grootte van je beeld zorg er voor dat er meer licht vanaf komt, dus sommige lampen kan je gaan dimmen ;). En hij zal ook wel redelijk wat warmte afgeven, dus je bespaart ook op stook kosten :)
(of zijn dit nu slechte aannames om zo'n verbruik maar goed te keuren?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

stimpyrulez schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:40:
[...]
(of zijn dit nu slechte aannames om zo'n verbruik maar goed te keuren?? 8)7
Volgens mij niet, weant ik zet echt minder lampen aan. is toch gauw 50 watt wat ik uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:30:
Zou toch maar eerst gaan zelf kijken. Die uforie over die 50 inch pana kan ook te maken hebben dat hij nu een groot scherm heeft voor 2000,- een 52 inch (full hd) lcd kost 3000,- dat verschil kan ook het oordeel subjectief beinvloeden.

Wat niet weg neemt dat een pana niet goed zou zijn, maar wellicht vindt jij een lcd mooier ik zou niet kopen op basis van een forum maar ZELF kijken en beslissen.
In jouw geval in een winkel waar ze de tijd voor je nemen.

En die op de bank op een meter afstand............daar wil ik niet zitten bij 42-46 inch bij gewoon tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:10:
[...]
ik zou niet kopen op basis van een forum maar ZELF kijken en beslissen.
_/-\o_

En niet vergeten zo'n Full HD LCD even aan te sluiten op een SD signaal!

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 20-07-2007 14:14 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.