[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
sanook schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:46:
[...]

Hoeveel HD kanalen zijn er te ontvangen ? Gewone digitale tv is ook nog steeds SD net als een gewone DVD, dus voor mij is de kwaliteit van SD op een tv nog steeds een van de belangrijkste criteria (dus plasma).
Er zijn inderdaad nog niet veel HD kanalen, maar daar doel ik ook niet op.
Ik heb het over normale SD kanalen via een goede digitale box met hdmi. Met zo'n opstelling heb je ook buitengewoon mooi SD beeld. Zonder pixels etc....dan valt het voordeel van plasma naar mijn inziens weg. Maar ervan uitgaan dat de massa (nog) niet zo'n goede box aanschaft i.v.m. de extra maandelijke kosten zijn die mensen die echt een goed SD signaal willen beter uit met een plasma.
Maar ik heb een nieuwe tv aangeschaft voor voornamelijk HD content, en is de bijkomstigheid van goed SD beeld alleen maar m ooi meegenomen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Philflow schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:57:
[...]

Totaal niet mee eens. Ik vind de verschillen zó duidelijk, dat ik me haast afvraag of je weleens digitale kabel hebt gezien op een Full HD LCD. Ik heb het op de Sony X gezien en Samsung LE40m86. Als je dan een Samsung Q91 er naast zet... wat een verschil. Ja zegt de verkoper dan "u moet op 3,5 meter gaan staan".

Tuurlijk kun je een LCD verbeteren door een Digitale kabel box met HDMI aan te sluiten. Maar het verschil blijft duidelijk. LCD blijft LCD, zelfs de nieuwste Sharp's en Sony's. Plasma evenaart CRT kwaliteit.
Het blijft allemaal een persoonlijke mening, jij ziet een wereld van verschil tussen plasma en LCD en geeft hierbij de voorkeur aan plasma terwijl iemand anders voor LCD zou gaan.

Ik heb zelf een 52 inch 1080p LCD en ik ben het gedeeltelijk met je eens over digitale televisie.
Zelf twijfel ik aan jou uitspraak "Tuurlijk kun je een LCD verbeteren door een Digitale kabel box met HDMI aan te sluiten. Maar het verschil blijft duidelijk. LCD blijft LCD". Heb jij wel eens zo'n opstelling gezien dan? Blijkbaar niet, want het beeld wordt hiermee zo verbeterd t.o.v. een normale digitale box met scart dat het bijna niet scherper kan. Ik weet zeker dat het veschil dan niet meer zo overduidelijk is als jij wilt doen geloven. Ik probeer hier niemand mee te overtuigen, maar wil alleen mijn bevindingen plaatsen. Als je in de buurt van Drachten woont, kan ik je een demonstratie geven.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Het blijven inderdaad persoonlijke meningen. Iedereen kan het gewoon het beste zelf bekijken. Dankjewel voor je aanbod om naar Drachten te komen. Ik geniet hier van mijn 42PV70. Ik heb zelf ook een hoge kwaliteit LCD in huis gehad. En ik vermoed dat de meeste LCD fans hier nooit een goede plasma in huis hebben gehad. Maar helaas heb ik die LCD nooit op een HDMI digi box kunnen aansluiten. Misschien was ik dan wat positiever geweest.

En persoonlijk ben ik geen LCD fan, zelfs bij HD content of als computer scherm. De mooiste computerschermen vind ik de glanzende, omdat ze het contrast van plasma en crt benaderen. Helaas blijft het bij benaderen.

Anyway, voor iederen die zich aan het orienteren is, mijn tip: koop geen plasma of LCD voordat je ze met elkaar hebt vergeleken op een SD signaal. (als dat tenminste belangrijk voor je is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Momenteel heb ik zelf een 32"LCD van Toshiba, een jaar geleden was deze LCD top en kon
je voor die prijs geen beter krijgen. Na alle horror verhalen over het feit dat SD zo
verschrikkelijk slecht zou zijn op een LCD ben ik toch aangenaam verrast geweest.
In vergelijking met een oudere CRT van Philips zag het beeld er toch stukken beter uit,
helder,mooiere kleuren en scherper.
Een jaar later vind ik een 32" gewoon veel te klein en zou graag een 42" in plaats willen.
Aangezien ik vrij goede ervaringen heb met LCD had ik mijn zinnen gezet op de nieuwe Samsung le4086, hier moet ik helaas wel 2 inches inleveren aangezien deze niet in een 42" formaatje komen.
Tijdens het zoeken van ervaringen over deze LCD ben ik het Panasonic draadje terechtgekomen waar iedereen zweert bij de hogere kwaliteit van plasma tov LCD. Nu was ik toch bijna overtuigd dat plasma een veel beter beeld moest geven als plasma en leek mij toch interessanter om een plasma aan te schaffen, zeker nu alle tot nu gekende gebreken van een plasma van de baan zijn, denk maar aan stroomverbruik en inbranden. Bovendien krijg ik dan een groter scherm (+ 2 ich) voor een lagere prijs.

Onlangs ben ik de MM gaan kijken naar de plasma's van Panasonic versus LCD fenomeen, toevallig stond de Samsung le4086b naast de PV70 van Panasonic. Het eerste wat opviel was dat het design van pana toch een stuk achterloopt op die van de samsung. Maar goed het design daar gelaten vond ik het beeld van de samsung er erg uitspatten, helder,mooie kleuren en scherp, het beeld van de panasonic mocht er zeker ook wel zijn. Alleen leek toch alles iets doffer te zijn, minder sprankelende kleuren en iets minder helder beeld. Wel vond ik het beeld van de plasma minder korrilig, het was op één of andere manier egaler en misschien ook wat rustiger. Er stond een gewoon SD zender te spelen op beide schermen wel te verstaan.

Bij verder onderzoek kwam ik erachter dat de panasonic een resolutie van 1024x768 heeft! Waarom? Dit terwijl een standaard breedbeeld een 1366x768 hoort te hebben.
Dit wil zeggen dat wanneer ik een 720p resolutie naar de tv stuur dat ik dan een aantal lijnen ga missen. Aangezien ik iemand ben die voor 50% films kijk en in de toekomst zeker meer HD ga kijken via de PC en PS3 is dit wel een grote tegenvaller.
Eén van mijn grootste vereiste is dat een PC koppeling via HDMI goed moet werken, dwz dat ik gemakkelijk een resolutie moet kunnen instellen waardoor ik beeldvullend een film kan kijken. Dit lijkt mij alleszins bij een plasma minder goed te lukken (de plasma van samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H lijkt hier ook problemen mee te hebben).
Bij mijn oude LCD ging dit tot nog toe wel alleen had ik bij snelle camerabewegingen last van 'judder' waar ik geen last meer hoop van te hebben bij een nieuw scherm.
Ik ben nu terug geneigd om terug over te stappen naar een nieuwe LCD alleen wacht ik de revieuws af van de nieuwe PY700 serie van panasonic af. Dit is het enige plasma scherm dat eventueel aan mijn eisen kan voldoen. Deze heeft een mooier design en heeft niet het resolutie probleem van de pv70(0), alleen het forse prijskaartje dat hieraan gekoppeld gaat doet mij nog twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik sta voor de keuze om een LCD of Plasma aan te schaffen.
Word er nu al een beetje moe van eigenlijk..

Het wordt een Panasonic LCD (TX - 32LX700) of een Panasonic Plasma (TH-37PV70).
Ter info: wij hebben thuis digitale televisie en we kijken regelmatig sport (voetbal) en DVD's..

Ik merk dat hier vooral plasma-liefhebbers zitten maar toch twijfel ik nog.
We zitten ten eerste een kleine 3 meter van de tv af. En dan staat er nog 1 bank aan de zijkant die nog zeker een meter dichterbij de tv staat maar daar zitten we eigenlijk nooit om tv te kijken. In principe vonden we een 82 cm dus groot genoeg en daarvan heb je alleen lcd. We zijn er nog niet helemaal uit of we met een 94 cm (plasma) te dicht op het beeld zitten... Uit de reacties begrijp ik dat het wel te doen is?

Nu twijfelen we toch om een plasma te nemen want het uiterlijk van de plasma vinden we mooier en het beeld is ook mooier (moet wel zeggen dat het beeld de bovengenoemde lcd tv van panasonic ook echt niet verkeerd is).

Maar het grootste nadeel van de plasma vind ik dat het beeld reflecteert. Bij een lcd tv kan je ook makkelijker overdag tv kijken zonder dat het daglicht erin spiegelt en je kan ook gewoon overal in de kamer lampen aandoen zonder dat dit in het beeld spiegelt. Of zijn er hier plasmaliefhebbers die dit wel mee vinden vallen?

Daarnaast hoorde ik dat je een plasma eerst 200 uur op de standaard contractwaarde moet laten staan tegen inbranden en na een bepaalde hoeveelheid branduren dient de plasma gecallibreert te worden? Weet iemand daar iets van? Nouja mocht dit zo zijn dan is dat ook wel een nadeel..

Daarnaast heeft de lcd tv een stuk beter geluid werd ons vertelt bij de Harense Smit te Amersfoort. Geluid van deze plasma was vergelijkbaar met de Panasonic TX -32LX70.

Maargoed het is nu dus vooral het afwegen van:
OF betere bewegende beelden en over all beter beeld (maar iets slechter geluid) maar met irritant daglichtreflectie en tv is misschien net iets te groot voor onze kijkafstand
OF minder goed beeld met goed geluid maar wel goede afstand tot tv en zonder daglicht in het beeld.

Tja... lastig..
Als iemand nog tips/opmerkingen heeft: graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:44:
We zitten ten eerste een kleine 3 meter van de tv af. In principe vonden we een 82 cm dus groot genoeg en daarvan heb je alleen lcd. We zijn er nog niet helemaal uit of we met een 94 cm (plasma) te dicht op het beeld zitten... Uit de reacties begrijp ik dat het wel te doen is?
3 meter is een behoorlijke afstand, 82cm zou ik dan persoonlijk aan de kleine kant vinden. Ook om (later?) profijt te hebben van de hogere resolutie van HDTV zit je eigenlijk te ver weg bij 82cm.
Maar het grootste nadeel van de plasma vind ik dat het beeld reflecteert. Bij een lcd tv kan je ook makkelijker overdag tv kijken zonder dat het daglicht erin spiegelt en je kan ook gewoon overal in de kamer lampen aandoen zonder dat dit in het beeld spiegelt. Of zijn er hier plasmaliefhebbers die dit wel mee vinden vallen?
Het reflecteert, maar in mijn optiek minder dan bij een CRT-televisie. Heb ook nooit echt last van lampen of iets dergelijks, je focust toch altijd op het scherm en niet 3 meter verder op de lamp.
Daarnaast hoorde ik dat je een plasma eerst 200 uur op de standaard contractwaarde moet laten staan tegen inbranden
Het beste is vaak om rustig te beginnen inderdaad. Niet echt een nadeel want het is een kwestie van 1x instellen.
en na een bepaalde hoeveelheid branduren dient de plasma gecallibreert te worden? Weet iemand daar iets van?
Als je de beste kleurechtheid wilt wel ja. Maar dit geldt ook voor CRT en LCD televisies.
Daarnaast heeft de lcd tv een stuk beter geluid werd ons vertelt bij de Harense Smit te Amersfoort. Geluid van deze plasma was vergelijkbaar met de Panasonic TX -32LX70.
Het geluid zal nooit zo goed zijn (ook niet bij de LCD) als een simpele stereo-versterker met middelmatige speakers. Voor toepassingen waar geluid ertoe doet (films) dus gewoon je versterker gebruiken.
Ik zou voor plasma gaan. Je zit redelijk ver weg, reflecties zijn geen issue als je er met CRT tv's ook niet gek van werd en het geluid is goed zat voor normale televisie.
Zelf zit ik op 2.5 meter afstand van m'n tv en ik ben van 32" CRT naar 42" plasma gegaan. Heerlijk!

Voor schermgroottes/kijkafstanden kun je als hulpje deze grafiek gebruiken. Met een 32 inch scherm op 10 feet afstand maak je dus (vrijwel) geen gebruik van de hogere resoluties die tegenwoordig mogelijk zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 29-06-2007 12:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jos707 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:34:
Maar goed het design daar gelaten vond ik het beeld van de samsung er erg uitspatten, helder,mooie kleuren en scherp, het beeld van de panasonic mocht er zeker ook wel zijn. Alleen leek toch alles iets doffer te zijn, minder sprankelende kleuren en iets minder helder beeld.
Dit effect wat je beschrijft is iets wat veel mensen opvalt. Wat ze echter vergeten is dat de verlichting in de winkel anders is dan de verlichting thuis. Zorg dus dat je kijkt bij ongeveer dezelfde verlichting als thuis.
Wel vond ik het beeld van de plasma minder korrilig, het was op één of andere manier egaler en misschien ook wat rustiger.
Het bekende LCD effect, in mijn ogen.
Eén van mijn grootste vereiste is dat een PC koppeling via HDMI goed moet werken, dwz dat ik gemakkelijk een resolutie moet kunnen instellen waardoor ik beeldvullend een film kan kijken. Dit lijkt mij alleszins bij een plasma minder goed te lukken (de plasma van samsung PS-42Q91H / PS-42Q92H lijkt hier ook problemen mee te hebben).
Onjuist. Geen enkel probleem op de 42PV70, en volgens mij trouwens ook niet op de Samsung, maar goed dat heb ik niet kunnen testen. Het lijkt me sterk dat de Samsung geen 1280*720 resolutie op zou pakken via HDMI. Moet natuurlijk wel even juist ingesteld worden, eventueel met Powerstrip.
Bij mijn oude LCD ging dit tot nog toe wel alleen had ik bij snelle camerabewegingen last van 'judder' waar ik geen last meer hoop van te hebben bij een nieuw scherm.
Hou er rekening mee dat judder (schokken van het beeld) soms in het bron signaal zit. Op mijn 42PV70 heb ik er trouwens zelden last van. Bijvoorbeeld bij Microsoft HD materiaal zit er judder in het materiaal.

Of bedoel je motionsblur? (het vaag worden van details bij snelle camera bewegingen)
Deze heeft een mooier design en heeft niet het resolutie probleem van de pv70(0), alleen het forse prijskaartje dat hieraan gekoppeld gaat doet mij nog twijfelen.
Het resolutie probleem speelt, mijns inziens, voor al in jouw perceptie. In de realiteit blijkt dit geen probleem te zijn. Net zoals dat je het verschil tussen 720p en 1080p niet kunt zien bij 2,5 meter van een 42 inch scherm. Is optisch namelijk onmogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Met het judder probleem bedoel ik dus niet motionblur maar gewoon het schokken van het beeld op de tv en dit is lang niet alleen bij HD materiaal. Het spreeft voor zich dat deze judder niet in het bronmateriaal zit, dit zou namelijk ook op mijn pc-scherm moeten schokken wat niet het geval is. Ik heb altijd gedacht dat dit lag aan het feit dan mijn scherm niet 100hz was en dacht
dan ook een nieuw scherm te kopen dat wel 100hz aankan.
Ik gebruik mijn LCD soms idd gewoon als pc-scherm heb hiervoor ook een media-pc in comb. met Windows MediaCenter. Naar mijn gevoel doe ik gewoon een stap acheruit wanneer ik nu terug een scherm koop met een lagere resolutie. Natuurlijk zal het plasma scherm met een resolutie van 1024x768 een 720p bronsignaal gewoon kunnen weergeven, hiervoor zorgt de interne scaler voor die gewoon de bron met een hogere resolutie (wat 720p is) herscaled naar een lager resolutie. Maar dit gaat niet zonder dat je een stukje mist van het oorspronkelijk beeld.
Ik denk dat een plasma niet echt gemaakt is hogere resoluties af te spelen (althans niet de betaalbare plasmas) maar meer goed is in het afspelen van gewoon DS materiaal.
Ik kan best begrijpen dat mensen een plasma superieur vinden zolang ze zich niks aantrekken van het HD verhaal wat ontgetwijfeld in de toekomst meer en meer gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jos707 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:20:
Ik kan best begrijpen dat mensen een plasma superieur vinden zolang ze zich niks aantrekken van het HD verhaal wat ontgetwijfeld in de toekomst meer en meer gaat spelen.
In de meeste Nederlandse huiskamers zit men 2.5+ meter van het scherm af. Bij de meeste schermafmetingen (tot 50" ofzo) voldoet 720P ruimschoots, 1080P biedt geen meerwaarde. Alle normale plasma-schermen kunnen 720P weergeven.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maar dit gaat niet zonder dat je een stukje mist van het oorspronkelijk beeld.
Daar heb gelijk in. Alleen lijk je te vergeten dat je bij een 42 inch scherm op 2 meter moet zitten om zulke verschillen waar te nemen. Het menselijk oog heeft namelijk zo zijn beperkingen. En dat lijken ook de Full HD fans te vergeten (zowel plasma als LCD).

Mocht je het zelf willen zien ga dan eens kijken naar 720p op een 42PV70 dan weet je wat ik bedoel. Bijvoorbeeld de Mediamarkt Arena heeft dit staan. Met zeer snel bewegende beeldvullende beelden, dan komt de 100hz van de 42PV70 ook extra mooi naar voren. Absoluut geen judder waar te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja okee, maar hoelang gaat dat nog wel niet duren voor het zover is?
Praten we dan over 5 jaar ofzo?
Tegen die tijd zie ik wel weer verder.. dan heb je ook weer andere technieken enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

90% van de films en series die ik op mijn 42" plasma kijk zijn HD, de toekomst is now zullen we maar zeggen :P En zoals gezegd is een 720P plasma of lcd zat om in een normale situatie de extra resolutie goed te benutten.

Of je plasma of LCD kiest heeft imho dan ook weinig met HD te maken. Beide technieken kunnen het namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 29-06-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar maak eens een schatting van wanneer de gewone reguliere tv-uitzendingen overgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Discovery en NGC zijn al over. Van de rest heb ik geen idee. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo boeiend om het journaal of brakke Nederlandse commerciële televisie in HD te zien, voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Gizz schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:12:
Discovery en NGC zijn al over. Van de rest heb ik geen idee. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo boeiend om het journaal of brakke Nederlandse commerciële televisie in HD te zien, voegt weinig toe.
Second that! Beeld en geluidskwaliteit verbetert terwijl content-kwaliteit om te janken is... leuk hé zo'n full HD knoert van een platte tv terwijl er geen zak op te zien is (... ja ik weet 't... ik moet dringend eens toeleggen op het downloaden van films/series... maar dat is eigenlijk verboden toch eh..? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

offtopic:
Nee hoor, dat is niet verboden. Dacht dat zulke fabeltjes onderhand wel uit de wereld waren? :)
Downloaden van beeldmateriaal mag, uploaden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:11:
[...]

ja okee, maar hoelang gaat dat nog wel niet duren voor het zover is?
Praten we dan over 5 jaar ofzo?
Tegen die tijd zie ik wel weer verder.. dan heb je ook weer andere technieken enzo..
Over 5 jaar? Vroeger kocht men een TV die 20jaar mee ging toch ? Ok, ondertussen is dat
een beetje achterhaald en zijn er mensen die wel elk jaar een nieuwe tv kopen. Maar toch is
het zo dat wanneer je een relatief dure LCD/plasma koopt van +1000E je toch mag verwachten dat je er een aantal jaren mee verder kan.
Dus stel dat binnen 3-4 jaren de blueray/HD-dvd's je om de oren vliegen en een speler nog zoveel kosten als een kilo tomaten, tja dan sta je daar mooi met je plasma die in de verste verte niet meer meekan met al het HD geweld dat dan zal zegevieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
Ik heb de panasonic 50pv70 en de sharp 52" lcd op dezelfde hdbron (samsung HDMI HD-kabel van @home) aangesloten gezien, heb een kwartiertje geprutst met instellingen om ze zo goed mogelijk te krijgen, maar dan weet je toch weer waarom plasma beter is. Wat een ongelooflijk verschil, mensen die durven te beweren dat een LCD beter beeld zou weergeven dan een plasma hebben écht een betonnen bunker voor hun hoofd. Kleuren waren realistischer, contrast was vanzelfsprekend fenomenaal van de plasma. Bij aftiteling is het helemaal lachwekkend. Goed voorbeeld is de aftiteling van Dr. Phill, dat komt echt in sneltreintempo voorbij, prachtig dus om ghosting te bekijken. LCD=LCD, nauwelijks te lezen. Bij de plasma stond ik eerlijkwaar verbaasd te kijken toen de aftiteling begon, alleen met je neus bovenop het scherm waren er onder de lettertjes miniscule sporen te zien, een fractie van de LCD.
Met andere woorden, de aftiteling was voor mij na 1,5 jaar weer te lezen!

Al met al krijg je met plasma meer grootte voor minder geld, beter beeld en geen ghosting. IMHO zijn LCD kopers (heb zelf hiervoor een samsung le26m51b, nu een panasonic 42pv70 plasma) ontkenners en meelopers. Verkopers zitten met magazijnen vol LCD's, die moeten ook verkocht worden. Heb je echter zelf de moeite genomen om eens 2 -hoogwaardige- schermen naast elkaar te zetten weet je het verschil.

Kijkafstand bij de lcd was -noodgedwongen- ruim 1,5x zoveel als bij de plasma, omdat het anders gewoon ergelijk was om naar te kijken.

Spui je commentaar, ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs op 29-06-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jos707 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:56:
[...]
tja dan sta je daar mooi met je plasma die in de verste verte niet meer meekan met al het HD geweld dat dan zal zegevieren.
Waarom ga je totaal niet in op berichten dat 1080P in thuissituaties geen voordeel biedt boven 720P? Triomf verhalen over 1080P dat gaat zegevieren zijn misschien leuk, maar ze slaan nergens op :P Onderbouwing is misschien wenselijk? Doe ik immers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jos707 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 16:56:
[...]
tja dan sta je daar mooi met je plasma die in de verste verte niet meer meekan met al het HD geweld dat dan zal zegevieren.
wat een bullshit zeg.

1. Alle plasma's van dit moment zijn hd-ready en kunnen perfect 720p weergeven
2. Er zijn diverse Full hd plasma's van Pansonic, Samsung en Pioneer.
3. Het verschil tussen 1080p en 720p is niet waarneembaar op 2,5 meter afstand van een 42inch scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Feit blijft wel dat de plasma-technologie een aflopende zaak lijkt te zijn. De lcd's zijn nog niet uitontwikkelt en bedrijven stoppen een stuk meer geld in onderzoek naar nieuwe technieken voor lcd dan plasma.

nieuws: 'Plasmatelevisie legt het af tegen lcd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:56
Y0ur1 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 20:24:
Feit blijft wel dat de plasma-technologie een aflopende zaak lijkt te zijn. De lcd's zijn nog niet uitontwikkelt en bedrijven stoppen een stuk meer geld in onderzoek naar nieuwe technieken voor lcd dan plasma.
Tja, dat nieuws komt uit november 2006...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 23:01

ljd

LCDs zijn nog steeds duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ook al zouden lcd tv's in de toekomst de achterstand op plasma's inlopen, feit blijft dus gewoon dat de plasma's NU mooier beeld kunnen weergeven.. Als je nu een tv zoekt dan kan je dus beter een plasma nemen lijkt me (behalve als je kleiner dan 37 inch zoekt dus).
En ze zijn idd nog goedkoper ook. :)

Als Jos707 niet met onderbouwde argumenten komt dan bestel ik morgen gewoon die Panasonic TH-37PV70 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:15:
Als Jos707 niet met onderbouwde argumenten komt dan bestel ik morgen gewoon die Panasonic TH-37PV70 ;)
Super aankoop.

Maar er is 1 ding waar je spijt van gaat krijgen.... dat je geen 42 inch hebt besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 meter van de tv af en dan 42 inch? Neh, toch maar niet :)

Hoe groter hoe beter gaat voor mij niet op...
Maargoed ik ben dan ook niet van het mannelijke geslacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:21:
Hoe groter hoe beter gaat voor mij niet op...
Maargoed ik ben dan ook niet van het mannelijke geslacht :P
Dan zou het toch juist voor jou moeten gelden :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:21:
3 meter van de tv af en dan 42 inch? Neh, toch maar niet :)
ik wel hoor. 42inch en kijk regelmatig vanaf 2,20 tegenwoordig.
je wilt niet weten hoe snel het formaat went. dat moet jij toch weten ;)

ps. zolang het maar digitale kabel is.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04

Ik denk dat een plasma niet echt gemaakt is hogere resoluties af te spelen (althans niet de betaalbare plasmas) maar meer goed is in het afspelen van gewoon DS materiaal.
De 1024*768 plasma's zijn inderdaad minder perfect voor HD materiaal dan de 1366*768 of 1920*1080 plasma's of LCD's. Maar dat is de theorie met de resolutie cijfertjes. Ik zelf was voor aanschaf van mijn plasma ook bang dat die 1024*768 resolutie tekort zou schieten met HD materiaal. Gelukkig zat ik er volkomen naast, heb onderhand al flink wat 720p materiaal afgespeeld op m'n plasma en dat ziet er werkelijk fenomenaal uit. Ik raakte hiervan voor het eerst overtuigd in een winkel waar een 42" 1080p LCD tv en 1024*768 plasma naast elkaar dezelfde 1080p HD film afspeelden. Dicht op de schermen staande was de LCD inderdaad écht scherper, maar wie zit op één meter afstand van z'n 42"? Toen ik een paar stappen naar achteren zette (ca 2,5 meter) zag ik het resolutieverschil niet meer maar nog wel de verschillen tussen kleur, contrast, zwartwaarde en kijkhoek.

Of je nu een plasma of LCD koopt, verkijk je niet teveel op de resolutie. Er zijn echt veel belangrijkere zaken die de beeldkwaliteit bepalen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
dat is ook het jammere van al die filmpjes die ze op de schermen laten zien, zijn vaak heel langzaam bewegende beelden, wat de responsetijd van LCD's nog net bij kan houden :P

Een powerpoint presentatie moet je niet op m'n 42pv70 doen (via dvi-hdmi 1280x720 aangestuurd) maar bij BBC Planet Earth 720p h264 zie je niets meer terug van de vervaging van letters.

[ Voor 21% gewijzigd door Matthijs op 30-06-2007 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:15:
Tja ook al zouden lcd tv's in de toekomst de achterstand op plasma's inlopen, feit blijft dus gewoon dat de plasma's NU mooier beeld kunnen weergeven.. Als je nu een tv zoekt dan kan je dus beter een plasma nemen lijkt me (behalve als je kleiner dan 37 inch zoekt dus).
En ze zijn idd nog goedkoper ook. :)

Ik ben geen voorstander van LCD of plasma ik baseer gewoon mijn mening op feiten die ik zelf waarneem.
Zoals ik eerder aangegeven heb zal een goed plasma scherm zeker een mooi beeldje produceren. Ik heb het dan over een plasma van panasonic of samsung want ik heb in de MM ook plasmas gezien van LG en nog een ander vaag merk waar ik toch even mijn ogen moest focussen om te zien wat er nu juist afgespeeld werd. Het beeld was zo dof alsof er gewoon 5cm stof over het scherm lag.
De panasonic 42pv70 is zelf een scherm dat ik in overweging heb genomen om aan te schaffen alleen ben ik hiervan teruggekeerd omwille van de beperkte resolutie van het scherm om HD materiaal perfect zonder cropping van het beeld weer te geven. Maw als ik een 720p beeldje naar het scherm stuur over HDMI dan wil ik 1280x720 lijnen te zien krijgen op dit scherm en niet enkel de 1024x768 lijnen die het scherm aankan. Want wat gebeurd er met de lijnen die verloren gaan? Worden die gewoon afgeknip of wordt er at random gewoon een aantal lijnen verwijderd om het beeld passend te krijgen ?
Voor een gebruiker die enkel kabel en DVD's kijkt is dit niet belangrijk aangezien ze hiervan niets zullen merken, bovendien kan het plasma scherm deze lagere resoluties perfect aan.
In mijn geval is dit wel belangrijk aangezien ik mijn media-pc zal aansluiten op het scherm over HDMI en waar ik dan bang ben dat ik gewoon een stukje desktop zal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Jos707: De 1280 verticale lijnen worden gewoon geschaald naar 1024, er word dus niets afgeknipt of iets dergelijks. Maar als je meer dan 2 a 2,5 meter van je scherm af gaat zitten kunnen je ogen het verschil NIET zien... Resolutie word alleen belangrijk wanneer je of dicht bij je scherm zit of een heel groot scherm hebt. De verhouding tussen afstand er scherm grote is wat telt.

De Imaging Science Foundation (ISF) geeft deze volgorde aan 1. contrast 2. kleuren bereik 3. kleuren echtheid en 4. resolutie. Plasma is gewoon superieur in de eerste 3 en nr 4 is nu ook verleden tijd met de Full HD plasma's.

1. Contrast: Elke keer wanneer ik bij iemand thuis een LCD zie, vooral 's avonds, en een film kijk. Kan ik me niet voorstellen dat je het prettig vind om naar een scherm te kijken wat gewoon geen zwart kan weer geven. Tuurlijk in de winkel met al die TL lampen erboven die je dat niet omdat je iris kleiner is om niet te veel licht in te laten. Sterker nog, door de hoge helderheid van sommige LCD schermen zien ze er nog beter uit ook.

2. Kleuren bereik en 3. kleur echtheid: Kleuren op LCD schermen zijn vaak oververzadigd en missen de fijne nuances die je wel op een CRT of Plasma kan waarnemen. Ik werk zelf als webdeveloper en heb vaak genoeg gezien dat bepaalde kleuren niet kunnen worden weer gegeven op een LCD het verschil met een andere kleur die er dicht in de buurt zit is niet te zien, en dat terwijl het op de CRT die ik ernaast had staan duidelijk te zien was.

4. Resolutie: Meeste LCD schermen hebben 336 meer horizontale lijnen, dit verschil ze je niet bij meer dan 2 meter, en er zijn inmiddels ook Full HD plasma mocht je er dicht op gaan zitten of een 65 inch scherm willen.

Afbeeldingslocatie: http://www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolution_chart.png

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
jos707 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 04:19:
[...]

.. Maw als ik een 720p beeldje naar het scherm stuur over HDMI dan wil ik 1280x720 lijnen te zien krijgen op dit scherm en niet enkel de 1024x768 lijnen die het scherm aankan. Want wat gebeurd er met de lijnen die verloren gaan? Worden die gewoon afgeknip of wordt er at random gewoon een aantal lijnen verwijderd om het beeld passend te krijgen ?
...
In mijn geval is dit wel belangrijk aangezien ik mijn media-pc zal aansluiten op het scherm over HDMI en waar ik dan bang ben dat ik gewoon een stukje desktop zal missen.
Je raakt zoals hiervoor al gezegd wordt niets van het beeld kwijt. Je krijgt álle beeldlijnen (een plasma heeft 768 stuks, net zoveel als de 1366*768 LCD's) en de 1280 horizontale pixels worden niet verdeeld over 1366 pixels maar over 1024 rechthoekige pixels. Ik snap best dat je daar iets tegen kunt hebben, mij stond het idee van te weinig horizontale pixels die ook nog eens rechthoekig zijn ook absoluut niet aan. Maar in de praktijk is het echt een non-issue. Ik kan je aanraden dit niet de hoofdreden te laten zijn om voor een LCD of plasma te kiezen, laat andere zaken zwaarder wegen.

Wanneer je de TV veel als desktop gaat gebruiken is bovenstaande wel meer een issue; op een LCD ziet het er dan beter uit.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 00:29:
[...]
De 1024*768 plasma's zijn inderdaad minder perfect voor HD materiaal dan de 1366*768 of 1920*1080 plasma's of LCD's. Maar dat is de theorie.<knip>Toen ik een paar stappen naar achteren zette (ca 2,5 meter) zag ik het resolutieverschil niet meer maar nog wel de verschillen tussen kleur, contrast, zwartwaarde en kijkhoek.
Of je nu een plasma of LCD koopt, verkijk je niet teveel op de resolutie. Er zijn echt veel belangrijkere zaken die de beeldkwaliteit bepalen.
Ik ben het 100% met je eens, sterker nog zelfs een goede SD plasma kan perfect HD content weergeven. Ik zweer dus zelf bij een SD plasma omdat ik nog steeds 80% van mijn tijd SD content bekijk als digitale TV en DVD's. Alleen als je 90% HDTV / HD films / HD PC bekijkt dan heb je een 1080p panel nodig.
Probleem met SD plasmas is dat ze niet meer gemaakt worden en de enige goede SD panels zijn die van Panasonic/Pioneer en Fujitsu.

Overigens nog een bijkomend voordeel van een SD plasma (resoluite 852*576) is dat ze retrogames via Mame nog heel mooi weergeven omdat de resolutie vrijwel gelijk is aan een CRT TV. Als je low res games speelt op een high res TV dan wordt het heel snel pixelig, met name bij LCD.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Het is de PS42C92 geworden, en de eerste indruk is goed !!

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje:
als je voetbal kijkt op de 37 PV70 (in de winkel, nog niet gekocht) dan zie je in het gras wel wat onregelmatigheden lijkt het.. een beetje een soort van waas als het beeld beweegt.. dat is niet helemaal mooi in ieder geval..

Bij de plasma die mn ouders hebben (een of andere Pioneer 107 cm, zwarte glimmende rand, grote grijze voet, heel mooi ding) zie je die waas in het gras bij voetbal kijken ook.

Dit hoort er dan gewoon bij kennelijk? Of ligt het aan de instellingen van je TV?

Of snapt nou niemand wat ik bedoel? (of zeur ik nou gewoon? :P)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 11:38:
Nog 1 vraagje:
als je voetbal kijkt op de 37 PV70 (in de winkel, nog niet gekocht) dan zie je in het gras wel wat onregelmatigheden lijkt het.. een beetje een soort van waas als het beeld beweegt.. dat is niet helemaal mooi in ieder geval..
Volgens mij ligt die aan de kwaliteit van de uitzending. Bij de uitzending van Talpa was die waas duidelijk te zien. Afgelopen week was er een wedstrijd van Brazilie op nederland 3 en dat vond ik echt goede kwaliteit. Nauwelijks tot geen waas. De beelden waren afkomstig van Filmnet.

Ik denk dat die waas te maken heeft met compressie, omdat de live voetbal wedstrijden over een lijn worden gezonden.

Overigens heeft de instelling sharpness meer gras details op (als die tenminste worden uitgezonden.)

Ik ben benieuwd naar voetbal bij 720p, en ik denk dat dat de moeite waard wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zal inderdaad aan de compressie liggen. TV is voorlopig nog gewoon SD en niet elke zender heeft veel bandbreedte tot zijn beschikking. Zo is bij UPC digital duidelijk te zien dat de publieke omroepen veel meer bandbreedte hebben dan bv. Talpa of Discovery.

Download maar eens een 720P voetbalwedstrijd, dan kun je goed zien dat het niet aan je tv ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Gizz schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:03:
Download maar eens een 720P voetbalwedstrijd, dan kun je goed zien dat het niet aan je tv ligt ;)
Ja dat dacht ik ook, alleen dan moet je niet de Champions league finale in 720p downloaden want die zat vol met judder. 720p in hoge kwaliteit opnemen vergt blijkbaar nogal wat processorkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh okee ik ben helemaal gerustgesteld..

Nou de 37 PV70 is besteld inmiddels 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
jos707 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 04:19:
Maw als ik een 720p beeldje naar het scherm stuur over HDMI dan wil ik 1280x720 lijnen te zien krijgen op dit scherm en niet enkel de 1024x768 lijnen die het scherm aankan. Want wat gebeurd er met de lijnen die verloren gaan? Worden die gewoon afgeknip of wordt er at random gewoon een aantal lijnen verwijderd om het beeld passend te krijgen ?
Volgens mij haal je hoogte en breedte door elkaar. 720p betekent namelijk: 1280 pixels per beeldlijn, met 720 beeldlijnen per frame. Op een scherm met resolutie van 1024 x 768 welke dus 768 beeldlijnen heeft passen die 720 beeldlijnen prima en hoef je dus geen enkele beeldlijn in te leveren!

Verder ben je misschien niet helemaal bekend met horizontaal schalen van beeld, zoals bijvoorbeeld gedaan wordt bij anamorphic widescreen? In dat geval wordt bijvoorbeeld een 1.78:1 beeld (16:9 dus) horizontaal ingedrukt tot het in een 1.33:1 frame past. De beeld-schaler in de TV trekt vervolgens dat beeld horizontaal weer uit om het in de juiste verhouding weer te geven. Dit doet zelfs een breedbeeld CRT TV al met anamorphic widescreen DVDs! Een 1024x768 resolutie plasmascherm kan op diezelfde manier prima de 1280 pixels van een beeldlijn netjes over die 1024 pixels van het plasmascherm verdelen zonder dat je informatie / detail verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Erg interessant deze topic.
Denk ook dat ik door deze topic ga voor de panasonic TH-42PY700.
Alleen zal mijn kijkafstand ong. 4,5 meter zijn.
Zou dan 42 inch voldoende zijn?
Huiskamer is 5,5 meter breed en de bank staat tegen de muur.

En ook begrijp ik dat op dit moment (met de weinige uitzendingen) de full hd niet veel scheelt met de hd ready?

Groeten Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 15:53:
En ook begrijp ik dat op dit moment (met de weinige uitzendingen) de full hd niet veel scheelt met de hd ready?
Er zijn weinig HD uitzendingen ja, laat staan Full HD uitzendingen.

Maar belangrijker lijkt mij dat je bij jouw kijkafstand het verschil tussen 1080p en 720p niet kunt waarnemen. Zelfs al zou je een 50 inch kopen.

Tevens is er een hele flinke wachttijd op de 42PY700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Na lang zoeken ga ik een TH-42PV7F kopen . Ziet er best wel goed uit :) Wou eerst een philips 50PF7321 kopen, maar die was een beetje te groot voor mijn ruimte die had om hem tussen te plaatsen.

Normaal gezien ga ik hem dit weekend gaan bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ljd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:11:
Na lang zoeken ga ik een TH-42PV7F kopen .
Je weet dat die geen VGA in heeft? just checking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Philflow schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Je weet dat die geen VGA in heeft? just checking.
Ja gebruik toch S-video :) dus maakt niet zoveel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Zijn er nou ook 42 inch plasma's die 1366*768 reso hebben?
Ben nu redelijk richting plasma'sana het leunen..

Ik weet dat de samsung 50 inch dat heeft, maar die vind mijn vriendin weer te groot..
En ik wil in de toekomst misschien een htpc eraan hangen, en wil dan wel vierkante pixels ;)
Maar volgens mij kom ik dan weer op lcd uit *zucht*

ik kan alleen deze van philips vinden
http://www.consumer.phili...B1DWCZJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

edit:
na meer zoeken staat op andere plaatsen toch weer 1024 x 768 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door DarkChylde op 03-07-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ljd schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Ja gebruik toch S-video :) dus maakt niet zoveel uit
wat, s-video? waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DarkChylde schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 11:39:
En ik wil in de toekomst misschien een htpc eraan hangen, en wil dan wel vierkante pixels ;)
Je merkt er totaal niks van dat de pixels niet vierkant zijn. Misschien als je op 0,5 meter van je scherm gaat zitten, maar dat doet niemand? Verder weg smelten alle pixels samen tot een geheel en kun je niet meer zien welke vorm een afzonderlijke pixel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Gizz schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 13:28:
[...]

Je merkt er totaal niks van dat de pixels niet vierkant zijn. Misschien als je op 0,5 meter van je scherm gaat zitten, maar dat doet niemand? Verder weg smelten alle pixels samen tot een geheel en kun je niet meer zien welke vorm een afzonderlijke pixel heeft.
huh, ik dacht juist dat bij het afbeelden van text (bv via een htpc), dat dat er slecht uitzag vanwege de rechthoekig pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DarkChylde schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:41:
[...]

huh, ik dacht juist dat bij het afbeelden van text (bv via een htpc), dat dat er slecht uitzag vanwege de rechthoekig pixels
Dacht ik ook, maar gisteren een lg 42" plasma tv gekocht die dus 1024x768 als resolutie heeft en daarmee kan je op zich ook prima internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je tv zet het 1280x720 signaal mooi om naar z'n eigen pixels. Je krijgt dus geen hele brede letters (4:3 res op breedbeeldscherm) of dat er stukjes van letters wegvallen in de hoogte door een lagere resolutie. Het wordt gewoon netjes geschaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 14:41:
[...]

ik vind van niet, ik heb mijn htpc op een panasonics plasma aangesloten en heb er totaal geen moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Gewoon het gemakkelijkste :), binnenkort koop ik wel een 8600 of HD2600 en gebruik hdmi , zo moet ik de minste kosten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Nou vandaag voor het eerst een plasma echt kunnen bekijken, in de ierse pub O'reilly's in Amsterdam. Hebben ze Samsungs hangen, die HD-ready zijn, ik gok dat het 42 inch was, ik zat op 3.5 meter. Maar damn, wat groot en wat mooi, ook op SD, stond Wimbledon op. Toen zegt die barman, moet ik even BBC HD opzetten, is ook tennis. Ik zeg graag! Man man wat een perfect beeld, Ik ben verkocht, ik ga voor plasma, zelfs al heb ik LCD en plasma niet naast elkaar gezien. Volle kleuren en haarscherp beeld, prima. Denk alleen dat ik toch naar 37 inch ga, en dan kom je bij Panasonic uit.

Dus wie BBC HD signaal wil zien op een hd-plasma, ga ff langs mocht je in Amsterdam wonen.(ik neem wel aan dat dat signaal 720p was, niet 1080 lijkt mij ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 11:44:
Ook ik sta voor de keuze om een LCD of Plasma aan te schaffen.
Word er nu al een beetje moe van eigenlijk..

Het wordt een Panasonic LCD (TX - 32LX700) of een Panasonic Plasma (TH-37PV70).
Ter info: wij hebben thuis digitale televisie en we kijken regelmatig sport (voetbal) en DVD's..

Ik merk dat hier vooral plasma-liefhebbers zitten maar toch twijfel ik nog.
We zitten ten eerste een kleine 3 meter van de tv af. En dan staat er nog 1 bank aan de zijkant die nog zeker een meter dichterbij de tv staat maar daar zitten we eigenlijk nooit om tv te kijken. In principe vonden we een 82 cm dus groot genoeg en daarvan heb je alleen lcd. We zijn er nog niet helemaal uit of we met een 94 cm (plasma) te dicht op het beeld zitten... Uit de reacties begrijp ik dat het wel te doen is?

Nu twijfelen we toch om een plasma te nemen want het uiterlijk van de plasma vinden we mooier en het beeld is ook mooier (moet wel zeggen dat het beeld de bovengenoemde lcd tv van panasonic ook echt niet verkeerd is).

Daarnaast hoorde ik dat je een plasma eerst 200 uur op de standaard contractwaarde moet laten staan tegen inbranden en na een bepaalde hoeveelheid branduren dient de plasma gecallibreert te worden? Weet iemand daar iets van? Nouja mocht dit zo zijn dan is dat ook wel een nadeel..

Maargoed het is nu dus vooral het afwegen van:
OF betere bewegende beelden en over all beter beeld (maar iets slechter geluid) maar met irritant daglichtreflectie en tv is misschien net iets te groot voor onze kijkafstand
OF minder goed beeld met goed geluid maar wel goede afstand tot tv en zonder daglicht in het beeld.

Tja... lastig..
Grappig, ik was vandaag bij de Harendse smit in Amersfoort. Ik zit ernstig te twijfelen tussen de Samsung LE40M87 en de Panasonic TH42PV70.
Ik gebruik t scherm alleen voor xbox360 en internetten. Toevallig was daar iemand van Panasonic, maar die was toch bezorgd voor t inbranden wanneer ik 3 uur aan t internetten zou zijn.....

Hoe vindt men het hier trouwens? Kan je goed internetten op een plasma zoals deze??

Maar daarna ging ik naar Axxo en vroeg naar de prijzen van deze toestellen.
Hij verkocht de Samsung LE40M87 voor €1799 (netjes)
maar de Panasonic TH42PV70 (nieuwste model, gewoon de zwarte dus) voor €1250!

Ga binnenkort met mn xbox testen, ik weet t niet meer namelijk...(ik zit op 1,80m afstand overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
ik heb nu mijn plasma rond de 200 uur aan en zelfs als je een uur een film kijken met zwarte randen (letterboxed) dan zie je dat al als je hem op een wit scherm zet, echter is dat na een uur weer weg, zelfde geld voor logo's. dat zijn volgens mij gewoon after images.
Ook al een keer of 3 per ongeluk met een dvd in slaap gevallen en na de dvd gaat hij terug naar een statisch scherm wat dan 5 of 6 uur aanstaat. ff schrikken de eerste keer! zeker weten, op wit scherm zie je heel de contouren van de figuren van het statische beeld. Maar 1 uurtje een tvzender op en het is weer weg. En ik zat toen dus nog niet eens aan de 200 uur.

Anyhow: dik tevreden met mijn samsung PS42C9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
bite schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Dacht ik ook, maar gisteren een lg 42" plasma tv gekocht die dus 1024x768 als resolutie heeft en daarmee kan je op zich ook prima internetten.
Aha, goeie info! Was er benieuwd naar of je goed kon internetten op een plasma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

De panasonic TH-42PY700F is een van de beste plasma's die je kan kopen op dit moment.
Zijn 50inch broertje is uitgeroepen tot plasma van het jaar. Full HD en een redelijk aanvaardbare prijs.
Zeker als je het vergelijkt met pioneers. Die zijn misschien beter maar wel stuk duurder.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

multipasser schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:41:
De panasonic TH-42PY700F is een van de beste plasma's die je kan kopen op dit moment.
Hou er wel rekening mee dat je, om baat te hebben van Full HD op 42 inch, op zo'n 2,20 meter moet zitten.

Ga je op meer dan 2,5 meter zitten dat is het weggegooid geld. Je had dan net zo goed een PV kunnen kopen.

Bovendien vermoed ik dat de HD-ready plasma's ook beter uit de verf komen met SD materiaal. zo is het namelijk bij LCD ook. Maar hier heb ik geen bewijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 10:56:
[...]

Hou er wel rekening mee dat je, om baat te hebben van Full HD op 42 inch, op zo'n 2,20 meter moet zitten.

Ga je op meer dan 2,5 meter zitten dat is het weggegooid geld. Je had dan net zo goed een PV kunnen kopen.

Bovendien vermoed ik dat de HD-ready plasma's ook beter uit de verf komen met SD materiaal. zo is het namelijk bij LCD ook. Maar hier heb ik geen bewijs voor.
Dat is zo. Des te lager de resolutie des te beter het SD materiaal. Mensen laten zich gek maken met 1920*1080 en dan kijkt 98% in de praktijk naar SD materiaal (digitale TV en DVD zijn SD materiaal, ja).
Het beste kijk je SD materiaal nog op een CRT en als je een plat scherm wil dan is het beste een SD plasma. (wordt alleen nog door Panasonic gemaakt als 42 inch monitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 11:51:
[...]

Dat is zo. Des te lager de resolutie des te beter het SD materiaal. Mensen laten zich gek maken met 1920*1080 en dan kijkt 98% in de praktijk naar SD materiaal (digitale TV en DVD zijn SD materiaal, ja).
Het beste kijk je SD materiaal nog op een CRT en als je een plat scherm wil dan is het beste een SD plasma. (wordt alleen nog door Panasonic gemaakt als 42 inch monitor).
Klopt helemaal mee eens, alleen heb ik persoonlijk wel iets van:
Als ik dan nu toch wat koop, dan liever gelijk goed, zodat ik er een aantal jaar mee vooruit kan.
(even ter info, ik zou dan eerder voor een Full HD 50" gaan)

Maar ben met je eens of de meer prijs voor een Full HD wel reeel is op dit moment, en de komende 3 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door stimpyrulez op 04-07-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

ik zou het niet doen. Die prijs gaat noch enorm zakken van die 50"ers en alle full hd's. Ik wil er ook nog steeds 1 , maar ik hou het 1 a 2 jaar wel uit met mijn 42pv70. Die kan perfect overweg met 1080p signaal en ook met mijn hd materiaal via de computer met de juiste player. Dan verkoop ik de mijn wel voor rond de 600 euro en koop ik wel een 50er voor rond de 1500 gok ik. Dan zullen ze ook weer veel beter zijn waarschijnlijk. Dan heb je ook niet het gevoel dat je wordt genaaid als de prijs enorm naar beneden kelderd van 2900 naar 1700 of zo.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:28:
Die prijs gaat noch enorm zakken [...knip-er-de-knip...]als de prijs enorm naar beneden kelderd van 2900 naar 1700 of zo.
...bron of gevoelsmatige kwestie ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:30:
[...]
...bron of gevoelsmatige kwestie ? ;)
ALs je de prijzen van de Samsung full HD plasma's ziet gaat het wel die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

ervaring, mijn full hd samsung was eerst 2800 euro dan 2500 euro ik heb m voor 2000 gekocht is die alsnog 1400 geworden. Dus als straks alles full hd is worden die gewoon een stuk goedkoper en dan zal er weer wat nieuws zijn.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ik schreef t volgende op t panasonic forum:
Nou hèhè, vermoeiend dagje gehad maar ik ben eruit!

Ik was op zoek naar een tv, rond de 40 inch, alleen voor xbox360 gaming en internetten. Ik koop wel deze week nog de hd-dvd speler voor op de xbox360.

Keus lag nu tussen de Samsung full hd lcd LE40M87 en de hd ready Panasonic plasma TH42PV70.
En je moet begrijpen dat ik tot 2 weken geleden alleen keek naar de full hd lcd van Samsung.
Ik ben ongeveer 2 uur aan t gamen en vergelijken geweest en ik vond de Panasonic n stuk mooier dan de Samsung!
Het verschil met de 30 inch lcd 1080i die ik nu heb, was iets minder groot dan ik had verwacht overigens, maar het was wel n stuk mooier en vooral de kleuren waren prachtig.
Ook heel veel gelet op ghosting, alleen maar naar die bomen en lantaarnpalen gekeken terwijl ik aan t racen was met Forza2. Op de plasma was t echt strakker hoor!

Heb ook nog getest op een Hisense 50 inch hd ready plasma, maar was t beeld minder mooi. Wel n bak van n tv zeg! Maar ik zit op 1.80m, maar dan zag ik toch wat oneffenheden.
Nee de Panasonic was op alle vlakken net iets mooier, terwijl ik had verwacht dat de Samsung het beter zou moeten kunnen op 1080p. De Panasonic gaat natuurlijk 720p of 1080i.
Heb overigens moeten testen op de 37 inch Panasonic( maar ik koop de 42 inch) en de 37 inch Samsung (waarvan het contrast minder is dan de 40).

Nòg een bijkomende factor.....de Pana was niet alleen beter, maar ook veel goedkoper!
De Samsung LE40M87 moest kosten €1800, de Panasonic TH42PV70 kost daar €1250!
De PV700 heeft beter geluid, maar ik doe alles over de surround en die anti reflectie op de 700 kost wat beeldkwaliteit...zodoende wordt t de 70.

Heb ook nog naar verschillen gekeken met digitale televisie. Er was op n gegeven moment een beeld van een stuk water in de nacht en op de Samsung lcd zag je dus gewoon n stuk zwart water, maar op de plasma zag je dat er in dat water nog n eiland lag. Dat zag je op de lcd helemaal niet!
Je kan wel,zoals ik altijd zei, zeggen dat full hd de toekomst is en dat de games er gaan komen op full hd, maar wanneer de hd ready plasma op 720p mooier is dan 1080p op n lcd dan weet ik het wel.

Nee, goede keus zo. Muursteun erbij en ik ben voor €1330 klaar
Bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
yah schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:28:
ik zou het niet doen. Die prijs gaat noch enorm zakken van die 50"ers en alle full hd's. Ik wil er ook nog steeds 1 , maar ik hou het 1 a 2 jaar wel uit met mijn 42pv70. Die kan perfect overweg met 1080p signaal en ook met mijn hd materiaal via de computer met de juiste player. Dan verkoop ik de mijn wel voor rond de 600 euro en koop ik wel een 50er voor rond de 1500 gok ik. Dan zullen ze ook weer veel beter zijn waarschijnlijk. Dan heb je ook niet het gevoel dat je wordt genaaid als de prijs enorm naar beneden kelderd van 2900 naar 1700 of zo.
Ach ja, voor mij wordt het denk ik ook pas volgend jaar, en hoop dat ze dan weer mooi wat gezakt zijn naar +/- 2000 euri.
Maar om maar steeds te blijven wachten...
Net als met een PC, gewoon een keer kopen, anders kan je blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

daarom heb ik er nu 2 . 1 op zolder (mannenkamer 8) ) en 1 beneden. :9

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik moet kiezen tussen twee modellen, mij lijken ze gelijkaardig, maar ik ben sta open voor verfrissende opinies.
- LG Electronics 32LC25R!
- Sony KDL-32U2000!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KS1987 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 17:02:
Ik moet kiezen tussen twee modellen, mij lijken ze gelijkaardig, maar ik ben sta open voor verfrissende opinies.
- LG Electronics 32LC25R!
- Sony KDL-32U2000!
Is er een specifieke reden dat je voor 2006 modellen kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Koop een 37" plasma. veel beter. Ik heb de s serie van sony gehad 26s200, ik vond m echt onscherp tot op de dag dat ik m verkocht. Daarna heb ik een full hd sammie gehad. die was wel scherp, maar die had zijn dingen. Ik heb de plasma van pana, nou er ging een wereld voor me open. En 1 ding, zo'n plasma ziet er in de winkel op de een of andere manier altijd minder uit. Volgens mij komt het omdat de witten van de plasma grauw zijn en niet helder wit, wat bij de lcd wel zo is, en met al die lampen aan lijken de zwarten van lcd's echt goed, terwijl dat thuis in een normale omgeving vooral s' avonds duidelijk anders is.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verstandig om de panasonic 42PV70 aan te kopen, wij zitten een 3 tal meter van de opstellingsplaats vandaan, en het is enkel voor het bekijken van tv, met de gewonekabel aansluiting van telenet ,dus analoog,.en misschien eens een zelfgebrande cd met foto's.
Ik denk niet dat wij ooit een digiale aansluiting zullen nemen.
Krijgen wij dan ook een aanvaarbaar beeld,of neem ik beter iets anders.
Wat kan ik daarbij nemen om ook muziek weer te geven,zowel een radio,, cd of dvd en ook de tv, een soort van home cinema, zodat alles met dezelfde afstandsbediening kan aan en uit gedaan worden,is dat het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:10:
Is het verstandig om de panasonic 42PV70 aan te kopen, wij zitten een 3 tal meter van de opstellingsplaats vandaan, en het is enkel voor het bekijken van tv, met de gewonekabel aansluiting van telenet ,dus analoog,.
Als je analoog kijkt is een 37PV70 waarschijnlijk een beter keuze.

Ik zit op 2,40 van een 42PV70 maar ik kijk digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amai zeg ik heb er 1u30 opzitten met het doorlezen van deze toch wel zeer interessante topic!
(mensen die enkel mijn vraag wensen te lezen, scroll naar beneden tot aan de 3 sterretjes (***) en negeren vooral onderstaande paragraafjes ;) ).

Halfweg september ga ik met m'n vriendinnetje samenwonen. Nieuwe slaapkamer, huishoudelijke apparaatjes, meubeltjes enz.. gekocht. En nu komt de moeilijkste keuze: de aankoop van een nieuwe TV.

Mijn voorkeuze gaat naar Panasonic en dan vooral de plasma. Thuis hebben mijn ouders reeds +3 jaar een prachtige Panasonic plasma scherm (107cm) die al serieus veel speeluren gedaaid heeft. Ik schat toch zeker +4 uur per dag. Tot nog toe hebben wij nog niets van inbranding ondervonden. De tv speelt echt ongeloofelijk goed. En nu zeker met die digitale tv zijn we zeer tevreden. Mijn voorliefde voor panasonic plasma's werd dus met de jaren groter!

Ik hebsinds kort geregeld wat bezoekjes gebracht aan de bekende elektrowinkels. Het gamma tv's is dus echt vééél te groot. Aangezien ik resoluut voor plasma pana ging, werd m'n keuze direct serieus makkelijker. Maar daar kwam eergisteren een plotse wending in. Hier een korte uiteenzetting:

Een goeie vriend van me heeft bij de release van PS3 een console en een LCD full-hd van Sony in het Sony Center aangeschat. Natuurlijk prachtige beelden die HD spelletjes, maar ik vind dat onze 3j oude plasma opmerkelijk mooier beeld heeft bij SD signaal dan zijn recentere LCD tv.
Die vriend van me heeft ondertussen een zeer goeie band met de uitbater van Sony Center. Al z'n aankopen zoals surround systeem, gps, camera enz.. gebeuren daar. Ondertussen heb ik ook reeds enkele malen de Sony winkel bezocht en vind de uitbater een zéér technische en vooral zéér geloofwaardig mens. Wat ik van sommige andere 'verkopers' niet kan zeggen. Eergisteren mijn laatste bezoekje en ik liet vallen dat ik de voorkeur gaf aan plasma panasonic. Onmiddellijk kreeg ik het antwoord dat het verhaaltje rond plasma uit is, plasma is dood. Hij vertelde me dat de verkoopscijfers van plasma tov. LCD in dalende lijn gaat. "Wat ben ik blij dat Sony in der tijd voor LCD gekozen heeft" liet hij vallen. Erna volgden een hele reeks technische termen en gepraat waar ik maar 10% van begreep maar op zich kwam de man zéér geloofwaardig over. Ook door het feit dat ik weet welke band mijn goeie vriend met hem heeft, welke goeie service hij krijgt, welke achtergrond de man heeft (hoogtechnisch opgeleerd en een 'ancien' in het vak).

Sinds eergisteren verdween m'n voorliefde voor plasma en ging m'n keuze plots naar LCD. Ik dacht bij mezelf: "zou die man nu echt gelijk hebben? Is plasma dan toch niet opgewassen tegen de nieuwste LCD schermen wat betreft HD?" Kost wat kost, ik wil meer duidelijkheid, meer meningen, meer gebruikerservaringen om zo toch nog een juiste/tevreden keuze te maken.

Dankzij dit topic is m'n voorliefde voor Plasma herrezen en blijft mijn keuze resoluut terug bij Panasonic. Alleen weet ik niet welke keuze ik moet maken: HD Ready of FULL-HD. Aangezien wij thuis een 107cm scherm hebben en dit doorheen de jaren als gewoon scherm aanschouwen, opteer ik om voor een 127cm scherm te kiezen. Ik heb niet echt een budget voor ogen maar m'n vriendin zou het graag onder de 2500€ houden. Een 127cm wordt dan sowieso HD-Ready. Full-HD lukt enkel voor 107cm.

Ik heb twee supergrote verslavingen: het eerste zijn films. Een vipkaart kinepolis (joepie dankzij werk) en een collectie van ~600 dvd's kunnen dit beamen. Mijn tweede verslaving zijn special effects, cgi art enzovoort. Een must is dus dat ik superieur kwaliteit heb bij het bekijken van films (in mijn geval voorlopig gewone SD dvd's en later blue-ray of HD-DVD). Het zal mij een worst wezen dat het nieuws journaal en andere praatprogramma's iets minder goeie kwaliteit hebben.

De afstand tot TV wordt 3,35meter. Ik had graag geweten ofdat ik bij deze afmetingen veel verschil merk tussen hd-ready en full-hd bij het bekijken van sd DVD's en HD-Dvd/Blue-ray. Is dit verschil miniem dan weet ik dat ik een 127cm kan aanschaffen..

Aangezien ik ook graag spelletjes speel (computer) zou het natuurlijk ook leuk zijn mocht ik die kunnen aansluiten op de tv. (Crysis spelen op een groot scherm wordt waarschijnlijk bangelijk!!). LCD uitgesloten, moet ik sowieso kiezen voor een full-hd plasme wegens de grotere resoluties, right? Of bestaan er reeds hd-ready tv's die ook hogere resoluties ondersteunen?

Ik heb nog wat te weinig informatie kunnen terugvinden en hoop dat jullie mij wat verder kunnen inlichten om zo m'n keuze te vereenvoudigen!! _/-\o_

ps: Mijn excuses aan de muisscrollers die mijn post ietsjes te lang vonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yah schreef op zondag 08 juli 2007 @ 01:08:
Koop een 37" plasma. veel beter. Ik heb de s serie van sony gehad 26s200, ik vond m echt onscherp tot op de dag dat ik m verkocht. Daarna heb ik een full hd sammie gehad. die was wel scherp, maar die had zijn dingen. Ik heb de plasma van pana, nou er ging een wereld voor me open. En 1 ding, zo'n plasma ziet er in de winkel op de een of andere manier altijd minder uit. Volgens mij komt het omdat de witten van de plasma grauw zijn en niet helder wit, wat bij de lcd wel zo is, en met al die lampen aan lijken de zwarten van lcd's echt goed, terwijl dat thuis in een normale omgeving vooral s' avonds duidelijk anders is.
Ik begrijp precies wat je bedoeld,ik ervaar nu hetzelfde,ik heb bij de mediamarkt gegeken gioster en er stonder daar echt tientallen tv's,met dus een pana en LCd tv's eromheen.Nu viel het mij gewoon op dat op bepaalde punten de lcd tv;s beter lijken.Maar er was daar en TL licht en er stonden er vele tv's omheen.Ik kan echter nog geen keus maken,want door de hoeveelheid keus en dat de beide verschillende voordelen hebben(plasma LCD) wat ik gister ook weer merkte.

Maar de vraag uis wat nu,ik kom er echt niet uit zo 8)7

Wat betreft het llicht,in het donker zien lcd schermen er sowieso minde ruit qua kleuren,doordat je datn goed merkt dat het met backlight werkt.Zwart word dan meer grijs,om maar zo te zeggen.
Ik heb nu een LCD van Sony staan,alweer een paar jaar,waar ik nooit ech tevreden over ben geweest(het beeld is gewoon niet mooi,scherm is nogal traag),ik wil dus nu wel een goede keuze maken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2007 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljd

ljd

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 02:10:
Is het verstandig om de panasonic 42PV70 aan te kopen, wij zitten een 3 tal meter van de opstellingsplaats vandaan, en het is enkel voor het bekijken van tv, met de gewonekabel aansluiting van telenet ,dus analoog,.en misschien eens een zelfgebrande cd met foto's.
Ik denk niet dat wij ooit een digiale aansluiting zullen nemen.
Krijgen wij dan ook een aanvaarbaar beeld,of neem ik beter iets anders.
Wat kan ik daarbij nemen om ook muziek weer te geven,zowel een radio,, cd of dvd en ook de tv, een soort van home cinema, zodat alles met dezelfde afstandsbediening kan aan en uit gedaan worden,is dat het beste?
Waarom koop je geen digibox voor 70 euro? krijg je nog belastingskorting ook. 12 ipv 21%

Moet zeggen dat de software op de digibox niet van de beste is, maarja je krijgt dan toch betere kwaliteit van de uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Philflow schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:48:
Is er een specifieke reden dat je voor 2006 modellen kiest?
Ik moet een tv uitkiezen voor mijn ouders bij de "vertrouwde" handelaar en ik kan de LG krijgen voor 500€, de Sony voor 600€ en dat vinden ze een scherpe prijs. Ze zijn niet bereid om meer uit te geven en een scherm van 80cm diagonaal is al redelijk groot voor de woonplaats. Daarom dat ik hier kies voor LCD, een alternatief die size en prijs respecteert is echter welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Weet iemand iets van LG plasma's? Ik zie http://nl.lge.com/prodmod...42PM1MA&cp_models=42PC3RA op Redcoon voor maar 900, een 42 inch nog wel. Terwijl de 37pv70 van Panasonic wel dik 1000 is, dus duurder en kleiner. Kan de LG niks zijn voor zo een lage prijs, of....... ? Heeft nog een Faroudja chip ook (ja, ook zo'n buzzwoord).

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 08-07-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

KS1987 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:03:
[...]
Ik moet een tv uitkiezen voor mijn ouders bij de "vertrouwde" handelaar en ik kan de LG krijgen voor 500€,
Voor 500 euro is dat geen slechte deal. Zorg wel dat je digitale kabel hebt, want analoog signaal ziet er niet best uit.

als je iets beters wilt hebben: vanaf 800 euro heb je een Panasonic plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjah schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:42:
Weet iemand iets van LG plasma's? Ik zie http://nl.lge.com/prodmod...42PM1MA&cp_models=42PC3RA op Redcoon voor maar 900, een 42 inch nog wel.
Voor 825 heb je een TH-37PV7F. ik zou het wel weten. Die LG is een wat ouder type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 08 juli 2007 @ 21:42:
Weet iemand iets van LG plasma's? Ik zie http://nl.lge.com/prodmod...42PM1MA&cp_models=42PC3RA op Redcoon voor maar 900, een 42 inch nog wel. Terwijl de 37pv70 van Panasonic wel dik 1000 is, dus duurder en kleiner. Kan de LG niks zijn voor zo een lage prijs, of....... ? Heeft nog een Faroudja chip ook (ja, ook zo'n buzzwoord).
Die heb ik vorige week gekocht en vooralsnog geen spijt van, zeker niet voor die prijs; heb er in groningen 888,- ex verwijd. bijdr voor betaald.
M'n dreambox dm7000 is met een profigold scart-rgb aangesloten, de nintendo wii via scart-svhs en m'n pc via de rgb ingang. Cai aansluiting gebruik ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
Voorheen keek ik alle hd video op een 20,1" lcd, wou het toch graag zien maar m'n philips 28" breedbeelt-crt kan het niet weergeven. Voornamelijk daarom een "hd-ready" tv gekocht, en dat is wel een verademing. Enig minpuntje is dat ik als het nagenoeg stil is ik een lichte 50hz(?) brom/toon hoor, denk dat dat de voeding is.
Een grijze panasonic 42" hadden ze ook staan voor ~100,- meer, maar ik zag geen verschil qua beeld en ik vond de lg mooier qua design dus dat gaf toch de doorslag(al dat glimmende 'pianolak' vind ik ook maar niets eigenlijk).
Volgens de verkoper zit er een philips panel in en is het menu het zelfde , maar dat weet ik verder niet, als het klops is het misschien mooi meegenomen maar niet meer dan dat. Hij bevalt mij dus erg goed, ook sd-tv via de schotel ziet er beter uit dan verwacht. Op m'n lcd monitor was dat niet om aan te zien, dus die "xd" techniek en faroudja chip weet wel het nodige te verbeteren, al blijft het verschil met 720p echt overduidelijk op 2,5 a 4m.
Dit bericht overigens gepost via de tv, toch leuk dat je een beetje normaal kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee rond welke prijs de TH-42PY700F en TH-50PY700F schommelen? Dit zijn de laatste full-hd modellen van pana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:17:
Enig idee rond welke prijs de TH-42PY700F en TH-50PY700F schommelen? Dit zijn de laatste full-hd modellen van pana.
Liever lui dan moe?? ;)
Effe zoeken op internet doet wonderen volgens mij :)

http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:39:
Liever lui dan moe?? ;)
Effe zoeken op internet doet wonderen volgens mij :)
Mijn excuses, maar ik vind zodanig veel uiteenlopende prijzen dat ik er kop noch staart aan krijg. Uw link lijkt me veel correcter dan al die sites die van de ene naar de andere webshop verwijzen. Vanaf nu bookmarked :)

Ik heb een budget van zo rond de 2500€ voor ogen. M'n vriendin had dit liever nog iets lager gewild maar ik mag de TV kiezen *oef*. Zo te zien valt de 50" full-hd net buiten mn budget :'(

Heeft iemand al eens een hd-ready & full-hd naast elkaar zien spelen met hd bron? Een blue-ray filmpje bvb? De mediamarkt in mijn buurt heeft zo het leuke idee om de full-hd's en hd-ready's een 20-tal meters verder te plaatsen. Ik word zot van al dat vergelijkingen. Iemand met dergelijke gebruikerservaringen aub? Ik zou nl. graag weten ofdat vanaf +3meter afstand het verschil merkelijk zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:59:
[...]
Uw link lijkt me veel correcter dan al die sites die van de ene naar de andere webshop verwijzen. Vanaf nu bookmarked :)
Vergeet kieskeurig.nl (of be) niet, die vind ik voor plasma's beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 08:59:
[...]

Mijn excuses, maar ik vind zodanig veel uiteenlopende prijzen dat ik er kop noch staart aan krijg. Uw link lijkt me veel correcter dan al die sites die van de ene naar de andere webshop verwijzen. Vanaf nu bookmarked :)

Ik heb een budget van zo rond de 2500€ voor ogen. M'n vriendin had dit liever nog iets lager gewild maar ik mag de TV kiezen *oef*. Zo te zien valt de 50" full-hd net buiten mn budget :'(

Heeft iemand al eens een hd-ready & full-hd naast elkaar zien spelen met hd bron? Een blue-ray filmpje bvb? De mediamarkt in mijn buurt heeft zo het leuke idee om de full-hd's en hd-ready's een 20-tal meters verder te plaatsen. Ik word zot van al dat vergelijkingen. Iemand met dergelijke gebruikerservaringen aub? Ik zou nl. graag weten ofdat vanaf +3meter afstand het verschil merkelijk zichtbaar wordt.
Maakt niet uit, maar net wat Philflow zei, kieskeurig is ook een goede site.

Misschien kan je nog effe sparen voor de een Full HD 50"? Wet niet hoe snel de TV er moet komen?
Maar ze zijn wel prijzig.

Tevens komt er een nieuwe samsung 50" full HD die een stuk goedkoper moet zijn (zeggen ze).
Deze moet nog wel uitkomen.(dacht 2300 euro). staat wel een draadje bij HTforum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow (kieskeurig.be), daar zie ik toch opmerkelijk lagere prijzen staan voor het type TH-50PY700F. Zo te zien draait het hem allemaal rond webshops. Ik heb tot op heden weinig ervaringen met dergelijke shops, mijn duurste aankoop op heden was een philips scheerapparaatje van rond de ~200€.

Ik sta een beetje sceptisch tegenover mediamarkt (service) laat staan over webshops. Of zijn deze echt wel professioneel en vertrouwelijk genoeg om grote aankopen zoals plasma's te doen? Ik zou toch graag hebben dat de service goed zit. Ik ben Belg, maar voor de goedkoopste prijs kies ik beter voor een NL webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:00:
Of zijn deze echt wel professioneel en vertrouwelijk genoeg om grote aankopen zoals plasma's te doen?
De reviews over een specifieke winkel kun je zien door op de sterren te klikken. Bijvoorbeeld:
http://kieskeurig.be/nl/p...A53D900FCC1256FCC002C6528

Ik heb zelf goede ervaring. 42PV70 geleverd door Redcoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stimpyrulez schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:52:
Misschien kan je nog effe sparen voor de een Full HD 50"? Wet niet hoe snel de TV er moet komen?
Maar ze zijn wel prijzig.

Tevens komt er een nieuwe samsung 50" full HD die een stuk goedkoper moet zijn (zeggen ze).
Deze moet nog wel uitkomen.(dacht 2300 euro). staat wel een draadje bij HTforum. ;)
Ik ga samenwonen halfweg september. Op zich is het budget geen enkel probleem maar het moet ergens stoppen (zegt m'n vriendin). Als er een groot verschil zit in hd-ready en full-hd (~3m afstand) dan kies ik resoluut voor de full-hd.

Mijn ouders hebben in der tijd hun plasma aangekocht aan een éénmans-elektrozaak waar service natuurlijk top is. Wij hadden zeer vroeg een plasma helaas met een aantal foutjes. Onmiddellijk nieuwe gekregen. Bij mediamarkt, webshops loopt dit waarschijnlijk wel anders. Maar uiteindelijk draait het hem volgens mij rond de fabrieksgarantie en die is dacht ik overal hetzelde.

Wat betreft Samsung, ikzelf en m'n vriendin zijn verkocht aan Panasonic dus wordt het kiezen tussen de PV700 en PY700 reeks (42 of 50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:08:
[...]

Ik ga samenwonen halfweg september. Op zich is het budget geen enkel probleem maar het moet ergens stoppen (zegt m'n vriendin). Als er een groot verschil zit in hd-ready en full-hd (~3m afstand) dan kies ik resoluut voor de full-hd.

Mijn ouders hebben in der tijd hun plasma aangekocht aan een éénmans-elektrozaak waar service natuurlijk top is. Wij hadden zeer vroeg een plasma helaas met een aantal foutjes. Onmiddellijk nieuwe gekregen. Bij mediamarkt, webshops loopt dit waarschijnlijk wel anders. Maar uiteindelijk draait het hem volgens mij rond de fabrieksgarantie en die is dacht ik overal hetzelde.

Wat betreft Samsung, ikzelf en m'n vriendin zijn verkocht aan Panasonic dus wordt het kiezen tussen de PV700 en PY700 reeks (42 of 50).
Ik ben ook Belg en heb de TH 50 PY700 gezien in een plaatselijk winkel
Heb lang met het idee gelopen een Pioneer te kopen,maar na het vele lezen en herlezen van dit en andere forums beslist een Pana te kopen wegens het minste problemen.

Een kennis heeft nu een TH 50 PY700 in bestelling staan bij http://www.mediahomeservice.nl
Dit omdat er bijna 900 euro prijsverschil is ts deze winkel en de plaatselijke winkel.
Ze leveren blijkbaar in België en ook geven ze een jaar meer garantie dan hier.
Na kontakt met Pana Belgie blijkt dat het qwa garantie en service niks uitmaakt waar je koopt.

Alleen blijkt dat Pana Nederland problemen heeft met leveren voor de TH 50PY700 en de TH 42PY700.

Ik zit te wachten op een 42PY700 en wel omdat ik maar op max 2.75 afstand zit en wat jaren met dit toestel verder wil kunnen.

Moet eerlijk zijn ts ts de TH 42PV700 en de TH 50PY700 zag ik weinig verschil in de winkel hoor
als ze beide op een analoog of digitaal signaal stonden aangesloten en een kijkafstand van een keline 3 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 17:05
Philflow schreef op zondag 08 juli 2007 @ 22:06:
[...]

Voor 825 heb je een TH-37PV7F. ik zou het wel weten. Die LG is een wat ouder type.
Ik heb zaterdag ook een 37pv7 opgehaald.
en ik vind de kwaliteit nog vele malen beter dan in de winkel.
zelfs met analoog signaal is er nog naar te kijken, alhoewel er wel een digitale ontvanger aan zit te komen.

ik vind het een mooi en goed scherm voor een fijne prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:23:
Moet eerlijk zijn ts ts de TH 42PV700 en de TH 50PY700 zag ik weinig verschil in de winkel hoor
als ze beide op een analoog of digitaal signaal stonden aangesloten en een kijkafstand van een keline 3 meter.
Geen verschil tussen en 42" HD-Ready & 50" Full-hd?! Slik :X Geldt hetzelfde voor 50" Hd-ready vs. Full-hd :?

Heb jij uw 42PY700 ook op een online shop besteld?
Uw kennis kiest voor mediahomeservices.nl. Eén van de betere webshops neem ik aan?

Het grote prijsverschil is natuurlijk zeer aantrekkelijk om voor een webshop te kiezen. Is Belgische garantie dan net hetzelfde als Nederlandse garantie? Tis toch niet zo dat je bvb. bij defect uw TV naar Nederland moet brengen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:38:
[...]
Geen verschil tussen en 42" HD-Ready & 50" Full-hd?!
Bij 3 meter zal het nut van 1080p t.o.v. 720p op een 50 inch scherm practisch verdwenen zijn. (Als ik het me goed herinner, want ik heb de tabel niet bij de hand. volgens mij moet je eigenlijk op 2,70 zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:19:
[...]

Bij 3 meter zal het nut van 1080p t.o.v. 720p op een 50 inch scherm practisch verdwenen zijn. (Als ik het me goed herinner, want ik heb de tabel niet bij de hand. volgens mij moet je eigenlijk op 2,70 zitten)
Dus eigenlijk heeft 1080p pas bij een bijv. 65" tv nut?
Neem aan dat er niet veel mensen zijn die op 2,5 meter voor een 50" zitten. (of is dat een verkeerde aanname van mij? 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 09 juli 2007 @ 12:19:
Bij 3 meter zal het nut van 1080p t.o.v. 720p op een 50 inch scherm practisch verdwenen zijn.
Zijn er nog mensen die dit kunnen beamen? Mijn kijkafstand wordt 3,35m. Als er geen verschil is tussen hd-ready en full-hd bij afstanden van +3meter is het zot dat ik kies voor een full-hd tv (TH-50PY700). Dan opteer ik liever voor de TH-50PV700 hd-ready panasonic.

Natuurlijk ware het leuk mocht ik later mijn computer kunnen aansluiten op de tv, en dan zou ik de beste zaak doen met de full-hd versie (resolutie), right?

Maar mijn belangrijkste zorg is dat dvd's + later hd-dvd/blue-ray er prachtig uitzien! Klopt mijn stelling dat SD signaal mooier is op een hd-ready tv dan op een full-hd? (downscalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is plasma echt beter? heb zelf geen ervaring met plasma maar als ik de uitleg van kieskeurig lees voor lcd:

http://kieskeurig.be/nl/product.nsf/doc/tv_lcd.htm

en voor plasma:

http://kieskeurig.be/nl/product.nsf/doc/tv_plasma.htm

heb ik niet speciaal een beter gevoel bij plasma. Ok, het beeld is dus iets realistischer, maar zeker niet scherper, en bij plasma bestaat er het gevaar van inbranden, zeker over langere tijd. daarnaast is de prijs een stuk duurder en voor je het weet moet je dus een nieuwe kopen!
Hoorde gisteren iets over een teco tv, blijkt een goed lcd scherm te zijn maar kan er weinig over vinden op het internet, weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:33:
is plasma echt beter? heb zelf geen ervaring met plasma maar als ik de uitleg van kieskeurig lees voor lcd:
Die uitleg lijkt me totaal oninteressant. Mijn advies: Ga met je eigen ogen kijken.

Als je deze threads leest, zie je dat van de mensen die echt vergeleken heeft, een ruime meerderheid kiest voor plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, maar alle threads die ik heb gelezen zeggen niks over langer gebruik van plasma en de gevolgen van het inbranden... dat is naar mijn mening toch een belangrijke puntje om rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:42:
ja klopt, maar alle threads die ik heb gelezen zeggen niks over langer gebruik van plasma en de gevolgen van het inbranden...
Dan zou ik nog maar eens goed lezen want die vraag is minstens 30 keer gesteld. :)
Check ook de Panasonic thread en hier: http://www.plasma-lcd-feiten.be/

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 09-07-2007 13:48 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.