Ik vind die PDP-427XD echt een prachtig scherm. Alleen zit de resolutie mij dwars. Deze is dus, zoals je weet, 1024x768. HD content is 1920x1080 of in een lagere resolutie 1366x768. De 1024x768 is dus in een afwijkende verhouding. Mijn vraag is of het beeld nu 1024x576 wordt met boven en onder zwarte balken, of wordt het beeld 1024x768 en mis je aan beide zijde 16,7% van het beeld. Lijkt mij vervelend als ik op mijn XBOX360 zoveel mis op het scherm.Abbadon schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:23:
Ik zal er zeker om denkenAlleen maak ik me niet zo druk om inbranden omdat ik hooguit één, twee uren in de week TV kijk. Hij wordt voor 95+% voor DVD's gebruikt. 'Dirty Screen' kan ik nog niks over zeggen, heb alleen nog maar gechecked of de TV het doet (we zijn nog druk bezig met het verhuizen).
Plasma's met die resolutie hebben geen vierkante pixels.
Je mist dus niets qua beeld, en de kwaliteit van het beeld is direct gerelateerd aan de scaler in het scherm. En laat die nu bij plasma's (vooral pioneer en panasonic) erg goed zijn
Je mist dus niets qua beeld, en de kwaliteit van het beeld is direct gerelateerd aan de scaler in het scherm. En laat die nu bij plasma's (vooral pioneer en panasonic) erg goed zijn
Verwijderd
Let ook goed op bij widescreen DVD's. Als je drie uur naar 'Once Upon a time in the west' gaat kijken heb je wel urenlang die balkjes boven en onder. Pioneer maakt schittererende schermen, maar het inbranden was echt een probleem bij de 6-serie. Ik weet niet of dat helemaal verholpen is bij de 7-serie.Abbadon schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:23:
Ik zal er zeker om denkenAlleen maak ik me niet zo druk om inbranden omdat ik hooguit één, twee uren in de week TV kijk. Hij wordt voor 95+% voor DVD's gebruikt. 'Dirty Screen' kan ik nog niks over zeggen, heb alleen nog maar gechecked of de TV het doet (we zijn nog druk bezig met het verhuizen).
>Let ook goed op bij widescreen DVD's. Als je drie uur naar 'Once Upon a time in the west' gaat >kijken heb je wel urenlang die balkjes boven en onder. Pioneer maakt schittererende schermen, >maar het inbranden was echt een probleem bij de 6-serie. Ik weet niet of dat helemaal verholpen is >bij de 7-serie.
Waarom is dat eigenlijk ? "zwart" bij plasma wil toch zeggen dat het gasbuisje niet aangestoken is (en dus quasi geen energie verbruikt)
Ik begrijp perfect dat een knal-wit logo van een zender kan inbranden, maar een sowieso "zwarte" balk ?? die plekken zijn toch niet "opgelicht" ? Of wel ?
Jan
Waarom is dat eigenlijk ? "zwart" bij plasma wil toch zeggen dat het gasbuisje niet aangestoken is (en dus quasi geen energie verbruikt)
Ik begrijp perfect dat een knal-wit logo van een zender kan inbranden, maar een sowieso "zwarte" balk ?? die plekken zijn toch niet "opgelicht" ? Of wel ?
Jan
Het is het tegenovergestelde van inbranden, de zwarte balken 'slijten' minder hard dan de rest van het scherm waardoor die balken op een fullscreen feller lijken te zijn.jvanhambelgium schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:48:
Jan
Aha , en is dat effectief een fenomeen waar men rekening mee moet houden ??
De levenduur tot halve lichtsterkte bij een plasma is reeds vele 10.000-den uren, dus ik vraag me af of dit probleem geen theoretisch probleem is.
Iemand hier ook voorbeeld-foto's van gezien van dit fenomeen ?
Jan
De levenduur tot halve lichtsterkte bij een plasma is reeds vele 10.000-den uren, dus ik vraag me af of dit probleem geen theoretisch probleem is.
Iemand hier ook voorbeeld-foto's van gezien van dit fenomeen ?
Jan
Heb nu als test een Philips HD-ready 32 inch LCD TV thuis staan (mag ik een paar maanden uittesten), maar het heeft mij alleen gesterkt in mijn mening dat plasma echt veel mooier is dan LCD. Heb al wat zitten schuiven met contrast, helderheid, kleur, en tint instellingen, maar de backlight blijft gewoon veel te fel naar mijn mening. Zwart blijft grijs, en als je de helderheid omlaag haalt verlies je veel detail.
Tja, het formaat is cool (groter dan mijn 28 inch CRT breedbeeld TV), maar qua beeldkwaliteit haalt deze LCD TV het niet bij m'n oude CRT TV! Wanneer we deze TV weer in moeten leveren (wanneer de test afgelopen is) ga ik toch serieus denken aan een plasma scherm kopen.
Tja, het formaat is cool (groter dan mijn 28 inch CRT breedbeeld TV), maar qua beeldkwaliteit haalt deze LCD TV het niet bij m'n oude CRT TV! Wanneer we deze TV weer in moeten leveren (wanneer de test afgelopen is) ga ik toch serieus denken aan een plasma scherm kopen.
Welke?Haay schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:28:
Heb nu als test een Philips HD-ready 32 inch LCD TV thuis staan
Het exacte typenr. kan ik ivm. de geheimhoudingsverklaring beter niet verklappen. Overigens zag ik na een Google search op dit typenr. dat het model sinds april 2007 uit productie is.
De beeldscherm eigenschappen zijn in ieder geval:
Schermdiameter (inch) : 32 inch
Schermdiameter in centimeters : 80 cm
Beeldformaat : 16:9, Breedbeeld
Schermtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Schermresolutie : 1366 x 768p
Helderheid : 500 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 1600:1 (dynamisch)
Responstijd (normaal) : 8 ms
Beeldverbetering : 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Contrast Plus, Digital Crystal Clear, Digital Noise Reduction, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Instelbare scherpte
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
Kijkhoek (horizontaal) : 178 graden
Kijkhoek (verticaal) : 178 graden
En ondanks dat de specs vrij standaard zijn voor een modern HD-ready LCD scherm vind ik het beeld toch echt niet prettig. Nou ja, misschien dat er nog wat getweaked kan worden met de instellingen... Heb m'n DVD speler nu nog via SCART (RGB) aangesloten. Maar hij kan ook via component aangesloten worden zodat ik progressive kan instellen. Nog maar ff zo'n component kabeltje kopen. Hoop dat dat nog wat verbetert.
De beeldscherm eigenschappen zijn in ieder geval:
Schermdiameter (inch) : 32 inch
Schermdiameter in centimeters : 80 cm
Beeldformaat : 16:9, Breedbeeld
Schermtype : LCD WXGA Active Matrix TFT
Schermresolutie : 1366 x 768p
Helderheid : 500 cd/m²
Contrastverhouding (normaal) : 1600:1 (dynamisch)
Responstijd (normaal) : 8 ms
Beeldverbetering : 3:2/2:2 motion pull-down, 3D-combfilter, Active Control, Contrast Plus, Digital Crystal Clear, Digital Noise Reduction, Onderdrukking van gekartelde lijnen, Progressive Scan, Instelbare scherpte
Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
Kijkhoek (horizontaal) : 178 graden
Kijkhoek (verticaal) : 178 graden
En ondanks dat de specs vrij standaard zijn voor een modern HD-ready LCD scherm vind ik het beeld toch echt niet prettig. Nou ja, misschien dat er nog wat getweaked kan worden met de instellingen... Heb m'n DVD speler nu nog via SCART (RGB) aangesloten. Maar hij kan ook via component aangesloten worden zodat ik progressive kan instellen. Nog maar ff zo'n component kabeltje kopen. Hoop dat dat nog wat verbetert.
[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 09-06-2007 12:12 ]
Zit er een backlight control op? klinkt alsof die wat lager moet.
Iemand de 42PY700 al in actie gezien?
"Best of both worlds?"
En dan nog een serieuze vraag, ik weet namelijk dat veel schermen moeite hebben met beweging op bepaalde momenten. (ja óók bij plasma!!)
Bijvoorbeeld: De 2e scene van de eerste aflevering van "Planet Earth" waar een helicoptervlucht tussen 2 bergen door gaat.
Ik heb nog geen enkel scherm gezien die dit zonder fudder weergeeft.
"Best of both worlds?"
En dan nog een serieuze vraag, ik weet namelijk dat veel schermen moeite hebben met beweging op bepaalde momenten. (ja óók bij plasma!!)
Bijvoorbeeld: De 2e scene van de eerste aflevering van "Planet Earth" waar een helicoptervlucht tussen 2 bergen door gaat.
Ik heb nog geen enkel scherm gezien die dit zonder fudder weergeeft.
[ Voor 73% gewijzigd door Phorze op 10-06-2007 17:56 ]
Weet je zeker dat de judder (=schokjes) niet in het bron materiaal zit? Sluit het voor de gein eens aan op een CRT. Als er dan nog judder inzit weet je genoeg.Phorze schreef op zondag 10 juni 2007 @ 17:44:
Bijvoorbeeld: De 2e scene van de eerste aflevering van "Planet Earth" waar een helicoptervlucht tussen 2 bergen door gaat. Ik heb nog geen enkel scherm gezien die dit zonder fudder weergeeft.
Dat was bij mij namelijk het geval, ik had wat HD materiaal van de MS site, daar blijkt de judder gewoon in het materiaal te zitten.
leuk en aardig dit, maar wat als je beperkt bent tot een middelgrote tv ivm je woonkamer. dan heb je toch geen keus en moet je alsnog voor een lcd gaan. toch??? ik kan gewoon geen tv nemen die groter is als 32", en de plasma's beginnen vanaf 37"
op dit moment neig ik heel erg naar de panasonic TX-32LX70 (100hz/8.500 contrast/4ms), of kan ik hiervoor toch liever een plasma kopen??
op dit moment neig ik heel erg naar de panasonic TX-32LX70 (100hz/8.500 contrast/4ms), of kan ik hiervoor toch liever een plasma kopen??
Ik vind van wel. Omdat een plasma gewoon hogere beeldkwaliteit heeft kun je er ook dichterop zitten.SYQ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:48:
Een 37 inch plasma gaat echt prima op 2,5 meter.
Een 37PV70 laat een 32LX70 gewoon ver achter zich. Maar goed dat is mijn mening, misschien denk jij er wel anders over als je ze in het echt ziet.
Ben ik het met je eens, de 32LX70 is wel een topscherm maar voor dat geld heb je ook een 37PV70 welke naar mijn mening beter mooier is.Philflow schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:52:
[...]
Ik vind van wel. Omdat een plasma gewoon hogere beeldkwaliteit heeft kun je er ook dichterop zitten.
Een 37PV70 laat een 32LX70 gewoon ver achter zich. Maar goed dat is mijn mening, misschien denk jij er wel anders over als je ze in het echt ziet.
ik zit met dubio, namelijk ik zag de l37m86 lcd(de le40m86 hadden ze nog niet binnen bij micro electro) en de PS-50Q91H plasma tv.
De lcd gaf bij een beeld van voetballende mensen blokjes en daarin tegen de plasma weer niet. Het zag er net iets beter uit.
Maar de le37m86 heeft maar een dynamisch contrast van 8000 en geen glanzende plaat waardoor het allemaal minder mooi kan ogen. De q91 heeft weer een contrast van 15000
Stel je zou de le40m86 vergelijken met de q91 zou er dan veel verschil zijn?
Ik heb al gelezen dat nieuwsuitzendingen niet perfect is met de q91 versie.
en zo komt de volgende vraag gelijk wat zou een betere keuze zijn buiten om het energie gebruik.
De dingen die ik ermee doe is :
af en toe een dvd'tje kijken
xbox360
voornamelijk tv kijken 3 a 4 uur per dag
Mijn budget is max 1800 euro en kan helaas niet meer wachten voor de led tv's die in juli uitkomen. die zullen toch duurder uitvallen denk ik.
Andere alternatieven zijn ook welkom
De kijk afstand is 4 tot 4.3 meter.
Liefst 40 inch of groter
De lcd gaf bij een beeld van voetballende mensen blokjes en daarin tegen de plasma weer niet. Het zag er net iets beter uit.
Maar de le37m86 heeft maar een dynamisch contrast van 8000 en geen glanzende plaat waardoor het allemaal minder mooi kan ogen. De q91 heeft weer een contrast van 15000
Ik heb al gelezen dat nieuwsuitzendingen niet perfect is met de q91 versie.
en zo komt de volgende vraag gelijk wat zou een betere keuze zijn buiten om het energie gebruik.
De dingen die ik ermee doe is :
af en toe een dvd'tje kijken
xbox360
voornamelijk tv kijken 3 a 4 uur per dag
Mijn budget is max 1800 euro en kan helaas niet meer wachten voor de led tv's die in juli uitkomen. die zullen toch duurder uitvallen denk ik.
Andere alternatieven zijn ook welkom
De kijk afstand is 4 tot 4.3 meter.
Liefst 40 inch of groter
[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 10-06-2007 22:19 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Beste Aliberto, je bent een plasma aan het vergelijken met een LCD. Er zit nogal een groot verschil tussen die technologieen. Wat vind je zelf het mooist?aliberto schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:39:
-Contrast ratio's vergelijken heeft geen zin.
-Dat nieuwsuitzendingen er niet goed uit zouden zien op de q91 is onzin.
Aangezien je 3-4 uur per dag TV wilt gaan kijken lijkt me plasma het meest geschikt voor je. Maar het gaat natuurlijk om wat jij het mooist vind.
Aangezien je op 4 meter zit zou ik lekker een 50 inch halen. Kijk eens naar de C91, Q91 of eventueel een Panasonic 50PV70 (weet niet of fat past ik je budget).
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 10-06-2007 22:17 ]
ik ben geen lcd aanhanger of plasma lover, wil gewoon thuis het beste hebben voor mijn geld. heb enkele paginas gelezen uit deze topic, en heb ook besloten om voor een plasma te gaan. hopelijk is een 37" te doen op 2,5meter afstand.Philflow schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:52:
[...]
Ik vind van wel. Omdat een plasma gewoon hogere beeldkwaliteit heeft kun je er ook dichterop zitten.
ik ga sowiezo voor een panasonic, alleen weten de kenners hier vast meer. heb volgende twee modellen met elkaar vergeleken, en kom er maar niet uit. de mindere type heeft meer aansluitmogelijkheden, maar is wel goedkoper
TH-37PV45
TH-37PV70Beeld
Breedbeeld
Beelddiagonaal 94 cm
Contrast ratio 10000 :1
Resolutie 1024 x 720
HD-ready
Aantal tuners 1
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst
Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 2000
Overig
Muziekvermogen 20 watt
Aansluitingen
Scart-aansluiting(en) 3
S-video ingang
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 2
PC-ingang
Hoofdtelefoon uitgang
Gewicht 26 kg
Kleur(en) Zilver/Zwart
Introductie model 2006
Afmetingen (H x B x D) 64,5 x 91,7 x 9,5 cm
de TH-37PV70 is 200 euro duurder, is dit het wel waard??Beeld
Breedbeeld
Beelddiagonaal 94 cm
HD-ready
Aantal tuners 1
OSD
Comb filter
Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC
Teletekst
Teletekst
Aantal pagina's in geheugen 1500
Overig
Muziekvermogen 20 watt
Aansluitingen
Scart-aansluiting(en) 2
Componentingang
Aantal HDMI-ingangen 2
PC-ingang Mini D-sub
Gewicht 23 kg
Kleur(en) Zwart
Introductie model 2007
Dat ligt er maar net aan. Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks. De 37PV70 is 100 hertz, maar of je dat echt merkt... (het is niet zo duidelijk te zien als bij LCD's)SYQ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:19:
[...]
de TH-37PV70 is 200 euro duurder, is dit het wel waard??
Als het desgin van de 37PV45 je bevalt is het een ongelofelijk goede deal. Ik vind persoonlijk de 37PV7(0) een stuk mooier. Geheel zwart.
Om het nog moelijker te maken voor je
Hou er wel rekening mee dat die geen PC input heeft.
PS. En dan zie ik ook nog een aanbieding van Foka: Panasonic TH-37PV500 €799,00
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 10-06-2007 22:34 ]
aller eerst hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb net gekeken naar die panasonic.Philflow schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:14:
[...]
Beste Aliberto, je bent een plasma aan het vergelijken met een LCD. Er zit nogal een groot verschil tussen die technologieen. Wat vind je zelf het mooist?
-Contrast ratio's vergelijken heeft geen zin.
-Dat nieuwsuitzendingen er niet goed uit zouden zien op de q91 is onzin.
Aangezien je 3-4 uur per dag TV wilt gaan kijken lijkt me plasma het meest geschikt voor je. Maar het gaat natuurlijk om wat jij het mooist vind.
Aangezien je op 4 meter zit zou ik lekker een 50 inch halen. Kijk eens naar de C91, Q91 of eventueel een Panasonic 50PV70 (weet niet of fat past ik je budget).
Maar ik snap iets niet, de tv is hd ready, maar ondersteund 1080P? hoe zit dit. Zou hij dan ook de xbox op 1080p ondersteunen via component of moet ik dan echter weer aan een m86 serie denken
meer info over panasonic:
http://www.letsgomobile.org/nl/1355/panasonic-viera/
[ Voor 4% gewijzigd door aliberto op 10-06-2007 22:30 ]
hmmm tnx, snelle reactiePhilflow schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:29:
[...]
Dat ligt er maar net aan. Qua beeldkwaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks. De 37PV70 is 100 hertz, maar of je dat echt merkt... (het is niet zo duidelijk te zien als bij LCD's)
Als het desgin van de 37PV45 je bevalt is het een ongelofelijk goede deal. Ik vind persoonlijk de 37PV7(0) een stuk mooier. Geheel zwart.
Om het nog moelijker te maken voor jeis er ook nog een 37PV7 voor 899,- verkrijgbaar bij Bestekeus.nl http://www.bestekeus.nl/s...94_708/products_id/245757
Hou er wel rekening mee dat die geen PC input heeft.
PS. En dan zie ik ook nog een aanbieding van Foka: Panasonic TH-37PV500 €799,00
maar ja, 200euro is eigenlijk best te doen. grrr dit hele plasma/lcd is nog erger als een pc samenstellen
klopt ben ik helemaal mee eens, ik ben me al maanden aan het orienteren maar was stellig overtuigt van de m86 series tot ik gisteren plasma zag, nu moet ik weer alles daarvan wetenSYQ schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:41:
[...]
hmmm tnx, snelle reactievind zelf de zwarte ook stukken mooier, maar om nou 200 euro meer te geven aan 100hz en zwart, weet niet.. helaas valt die 37pv7 af. een mediacentertje komt er geheid die de xbox (xbmc) moet vervangen
maar ja, 200euro is eigenlijk best te doen. grrr dit hele plasma/lcd is nog erger als een pc samenstellen
Verwijderd
Wat is overigens de resolutie van een Sony / Philips CRT TV uit de eind jaren 90 van 800 gulden? Gewoon een standaard TV van 60-70 cm?
Als het een PAL TV is (waar ik van uit ga) dan is dat 720x576.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:21:
Wat is overigens de resolutie van een Sony / Philips CRT TV uit de eind jaren 90 van 800 gulden? Gewoon een standaard TV van 60-70 cm?
Dit houd in dat je een 1080p signaal kan aanleveren, en dat hij deze downscaled naar de juiste grootte.aliberto schreef op zondag 10 juni 2007 @ 22:29:
[...]
aller eerst hartstikke bedankt voor je reactie, ik heb net gekeken naar die panasonic.
Maar ik snap iets niet, de tv is hd ready, maar ondersteund 1080P? hoe zit dit. Zou hij dan ook de xbox op 1080p ondersteunen via component of moet ik dan echter weer aan een m86 serie denken
meer info over panasonic:
http://www.letsgomobile.org/nl/1355/panasonic-viera/
De 50PY70(0) is een full HD scherm, en die geeft dus wel 1080p weer.
Ik ben zelf ondertussen ook aan het kijken naar de aanschaf van een plat scherm dus eerst ff op de GOT gekeken wat de meningen zijn. Helaas niet eenvoudig te achterhalen (misschien een SP maken voor dit subject met een poll) wat de 'gevoelens' hier zijn.
Ben ondertussen ook al bij de Mediamarkt weze kijken en dan zie je helemaal door de bomen het bos niet meer, dus ga ik het toch hier maar even vragen.
Bij het bekijken van de verschillende typen/soorten ben ik eigenlijk tot de volgende kriteria gekomen:
- resolutie: Full HD
- aansluitingen: HDMI, VGA
- type: LCD
- prijsklasse: max 1800 eupie
- voorkeur: strak design, geen gefruts aan de voorkant, ambilight opzich wel mooi!
- geluid: via nog aan te schaffen AV receiver (info daarover ook welkom trouwens!
)
- gebruik: tv kijken (3u), Xbox360, PC Games
Aangezien mijn huidige sony CRT breedbeeld uit 1999 het nog prima doet en ik nu al een nieuwe zou willen, vraag ik me dus af of het nemen van Full HD al zinvol is (ja, voor me Xbox en evt. PS3) of dat 720p al genoeg is (zoveel nativ 1080p spellen zijn er nog niet en voordat 720p als TV kanaal te verkrijgen is, zijn we in NL toch al weer 7 jaar verder...).
En mocht het toch 720p worden, dan is het misschien weer beter om naar Plasma te kijken (panasonic?)...
HELLUP!!
Ben ondertussen ook al bij de Mediamarkt weze kijken en dan zie je helemaal door de bomen het bos niet meer, dus ga ik het toch hier maar even vragen.
Bij het bekijken van de verschillende typen/soorten ben ik eigenlijk tot de volgende kriteria gekomen:
- voorkeur: strak design, geen gefruts aan de voorkant, ambilight opzich wel mooi!
- geluid: via nog aan te schaffen AV receiver (info daarover ook welkom trouwens!
Aangezien mijn huidige sony CRT breedbeeld uit 1999 het nog prima doet en ik nu al een nieuwe zou willen, vraag ik me dus af of het nemen van Full HD al zinvol is (ja, voor me Xbox en evt. PS3) of dat 720p al genoeg is (zoveel nativ 1080p spellen zijn er nog niet en voordat 720p als TV kanaal te verkrijgen is, zijn we in NL toch al weer 7 jaar verder...).
En mocht het toch 720p worden, dan is het misschien weer beter om naar Plasma te kijken (panasonic?)...
HELLUP!!
Games in 1080p komer er steeds meer voor de PS3 en wat dacht je van Blu-ray?allesflex schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:16:
(zoveel nativ 1080p spellen zijn er nog niet en voordat 720p als TV kanaal te verkrijgen is, zijn we in NL toch al weer 7 jaar verder...).
Films op Blu-ray zijn ook in 1080p.
Ik zelf kijk nu al naar 2 HD kanalen op tv, namelijk Discovery HD en Nation Geo HD en dat worden er in de loop van dit jaar al meer.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Ik weet niet of je voor €1800 een FullHD LCD zult vinden... De keuze zal alleszins beperkt zijn. Ik heb me zelf ook lang blindgestaard op FullHD, vooral omdat het je de illusie geeft dat je dan eindelijk 1080p materiaal zonder scaling kunt bekijken. Ondertussen al redelijk wat research en kijkwerk verricht, en tot de volgende conclusies gekomen:
1. Het is niet omdat een TV FullHD is dat er geen scaling/processing meer op het inkomend signaal zal gebeuren. Bvb de X en W modellen van Sony hebben een 1440x1920 panel ipv 1080x1920. Maw ze zullen nog steeds moeten scalen. Bovendien heeft zowat elk merk zijn eigen techniek om het beeld nog verder te verbeteren of om nadelen van bvb LCD aan te pakken. Je gaat dus echt NOOIT exact het beeld krijgen zoals het op de disk staat.
2. Bij normale kijkafstanden is het verschil tussen FullHD en HDReady echt wel klein. Als je ze naast mekaar bekijkt, zie je wel het verschil, maar het is zeker niet zo dat je thuis zult denken "het had eigenlijk nog wat scherper gemogen".
3. Volgens sommigen zijn wij als mensen eigenlijk veel gevoeliger voor betere kleuren en contrast, dan voor hogere resoluties. En als ik er zo over nadenk: de reden waarom ik mijn huidige LCD-TV wil vervangen is idd niet de resolutie, maar wel de belabberde kleuren in donkere scenes.
4. De komende jaren gaan velen wellicht nog steeds veel meer gewoon SD-materiaal (DVD, kabelTV) bekijken dan 1080p-materiaal (BluRay, HD-DVD).
Heb dan ook voor mezelf uitgemaakt dat momenteel FullHD de meerprijs zeker nog niet waard is. Bovendien vind ik plasma-TVs (die ik altijd links liet liggen omwille van hun beperkte resolutie) echt een pak mooier beeld hebben. Mijn volgende TV wordt dan ook wellicht gewoon een plasma-TV die slechts de helft zal kosten van de FullHD LCDs die ik eerst overwoog.
1. Het is niet omdat een TV FullHD is dat er geen scaling/processing meer op het inkomend signaal zal gebeuren. Bvb de X en W modellen van Sony hebben een 1440x1920 panel ipv 1080x1920. Maw ze zullen nog steeds moeten scalen. Bovendien heeft zowat elk merk zijn eigen techniek om het beeld nog verder te verbeteren of om nadelen van bvb LCD aan te pakken. Je gaat dus echt NOOIT exact het beeld krijgen zoals het op de disk staat.
2. Bij normale kijkafstanden is het verschil tussen FullHD en HDReady echt wel klein. Als je ze naast mekaar bekijkt, zie je wel het verschil, maar het is zeker niet zo dat je thuis zult denken "het had eigenlijk nog wat scherper gemogen".
3. Volgens sommigen zijn wij als mensen eigenlijk veel gevoeliger voor betere kleuren en contrast, dan voor hogere resoluties. En als ik er zo over nadenk: de reden waarom ik mijn huidige LCD-TV wil vervangen is idd niet de resolutie, maar wel de belabberde kleuren in donkere scenes.
4. De komende jaren gaan velen wellicht nog steeds veel meer gewoon SD-materiaal (DVD, kabelTV) bekijken dan 1080p-materiaal (BluRay, HD-DVD).
Heb dan ook voor mezelf uitgemaakt dat momenteel FullHD de meerprijs zeker nog niet waard is. Bovendien vind ik plasma-TVs (die ik altijd links liet liggen omwille van hun beperkte resolutie) echt een pak mooier beeld hebben. Mijn volgende TV wordt dan ook wellicht gewoon een plasma-TV die slechts de helft zal kosten van de FullHD LCDs die ik eerst overwoog.
Lees de diverse topics op GoT maar eens door, dan vind je genoeg info om je in de goede richting te sturen. Lukraak een aantal open vragen afvuren in een topic heeft weinig zin.allesflex schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:16:
Ik ben zelf ondertussen ook aan het kijken naar de aanschaf van een plat scherm dus eerst ff op de GOT gekeken wat de meningen zijn. Helaas niet eenvoudig te achterhalen (misschien een SP maken voor dit subject met een poll) wat de 'gevoelens' hier zijn.
- geluid: via nog aan te schaffen AV receiver (info daarover ook welkom trouwens!)
HELLUP!!
Nu ben ik al een tijdje aan het orienteren. En ja ook ik kom uit bij de Panasonic range. Na alles wat ik gezien heb, krijg ik de indruk, dat dit veel waar voor je geld is.
Nu heeft panasonic de TH-42PV70 en de TH-42PV700, beide HD-Ready. Nu hebben ze ook de TH-42PY700 geintroduceerd die wel Full-HD is. Ook weer met een mooi prijskaartje van minimaal € 2000,--. Is die extra € 800,-- het waard om voor Full-HD te gaan? Ik blijf dit een heikel punt vinden, aangezien ik het een gok blijf vinden.
Nu heeft panasonic de TH-42PV70 en de TH-42PV700, beide HD-Ready. Nu hebben ze ook de TH-42PY700 geintroduceerd die wel Full-HD is. Ook weer met een mooi prijskaartje van minimaal € 2000,--. Is die extra € 800,-- het waard om voor Full-HD te gaan? Ik blijf dit een heikel punt vinden, aangezien ik het een gok blijf vinden.
Verwijderd
Bij games haal je wel voordeel uit de extra resolutie in scherpte (als het spel ook daadwerkelijk daarop gerenderd wordt), maar bij bluray ga jij het verschil op een 40" -ertje niet zien.zwembroek schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:29:
[...]
Games in 1080p komer er steeds meer voor de PS3 en wat dacht je van Blu-ray?
Films op Blu-ray zijn ook in 1080p.
Ik zelf kijk nu al naar 2 HD kanalen op tv, namelijk Discovery HD en Nation Geo HD en dat worden er in de loop van dit jaar al meer.Dus dat van die 7 jaar gaat wel meevallen.
Laat mijn zwager dit maar niet zien. zijn ubermooie Loewe is nu al voor de 7de keer terug naar de TD, voor reparatieVerwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:11:
[...]
Loewe TV's. CRT tv's van Loewe zijn supermooi en supergoed. LCD TV's van Loewe zijn alleen supermooi. Jammer dat ze geen plasmas maken. Snap ik niet.
Maar goed dat hij er garantie voor 5jr bij heeft genomen, ruim 4jr geleden.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Ga voor een 720p plasma van 800-1000 euro. Plasma is echt stukken beter dan LCD, vooral bij TV kijken.allesflex schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 11:16:
- geluid: via nog aan te schaffen AV receiver (info daarover ook welkom trouwens!)
HELLUP!!
Ik denk dat ik er ook uit ben, ga voor de PS42Q92(H)
Of iemand nog een briljant tegenargument om het vooral niet te doen ???
Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
heb even 1 maandje , er komen allemaal nieuwe modellen uit van :Roely schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
Samsung
Pioneer
Panasonic
Sony
meeste wel met nieuwe specs zoals :
betere contrast ratio
meer refreshrate hrz
misschien ook lagere milisecondes(response tijd)
Full HD
HDMI 1.3
Ik denk wel genoeg tegen argumenten.
Maar als je niet kan wachten dan is het zeker een goede keus
Kan niet wachten is een groot woord, ben inmiddels al een jaartje aan het orienteren, kijken, wachten tot kennissen en vrienden een plat scherm aangeschaft hebben, die kritisch bekijken, folders monitoren enz enz enz enz enz.aliberto schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:16:
[...]
heb even 1 maandje , er komen allemaal nieuwe modellen uit van :
Samsung
Pioneer
Panasonic
Sony
meeste wel met nieuwe specs zoals :
betere contrast ratio
meer refreshrate hrz
misschien ook lagere milisecondes(response tijd)
Full HD
HDMI 1.3
Ik denk wel genoeg tegen argumenten.
Maar als je niet kan wachten dan is het zeker een goede keus
De plotselinge drang komt van 'Forza Motorsport 2' op de XBox 360. Mijn oude (Nokia ...) SD scherm ondersteund matig 60Hz pal. Ondering het beeld verschijnt een forse zwarte balk. Bovendien neemt de scherpte (in hoeverre je daar van kan spreken) enorm af. Daarbij komt dat Forza 2 in breedbeeld is. Ik hou dus een 'brievenbus' over voor het werkelijke beeld. Dat teksten dan onleesbaar zijn spreekt voor zich.
Hiermee heb ik tevens de grootste toepassing uit de doeken gedaan. Ik kijk weinig TV, en als ik kijk, is het het nieuws of een actualiteiten programma, maar geen films, serie's e.d.
De totale TV kijktijd per avond is ongeveer een uur. Wel kijken mijn drie kinderen regelmatig TV, maar die zijn dermate jong (2,4 en 5) dat ze nog niet mee (mogen) beslissen. Bovendien hebben ze ook een TV op hun kamer staan.
De Xbox 360 is dus de meest gebruikte bron voor de TV. Aangezien deze de meeste spellen in 720p weergeeft (voor zover ik weet is alleen Virtua Tennis 3 in 1080p) is een HD Ready voor mij voldoende.
Bij aankoop van grotere goederen, zoals een TV, neem ik de beslissing vrij rationeel :
Ofwel ik zoek de perfecte TV, die aan al mijn wensen / eisen voldoet. Deze zal dan zeker duur zijn, maar moet dan ook 100% bevredigen.
Ofwel ik zoek een TV binnen een gesteld budget, samengesteld uit wat ik over heb voor een TV (gevoelswaarde) en wat mijn bankrekening toestaat (mijn kinderen moeten nog eten). Ik neem dan genoegen met een 'mindere' TV. Mijn gedachte hierachter is dat als je een TV koopt voor relatief weinig (Dus geen Loewe voor 5000 Eur, maar 500 - 1000 Euro) dan kan je deze relatief snel 'afschrijven' en naar de slaapkamer verhuizen.
De huidige snelle ontwikkelingen (verbetering van LCD / Plasma techniek en nieuwe ontwikkelingen zoals Laser en Oled) geven een relatief groot risico dat je over 5 jaar met een TV met sterk verouderde techniek zit. Bovendien valt lastig te bepalen wanneer welke content en welk formaat (720 of 1080) beschikbaar komt en voor welke prijs. Een TV voor 10 jaar kopen is daarom lastig en enig success hierin is alleen gegarandeerd als je een top model neemt.
Ik ga dus voor optie twee, kies een TV met een goede prijs/kwaliteit verhouding, hiermee wetende dat deze minder toekomst bestendig is en er beter / mooiere / scherpere tv's te krijgen zijn. Eis is wel dat hij goed beeld moet geven op mijn Xbox in 720p.
In de genoemde prijsklasse (500 -1000, ik kan hier vanaf wijken) en in mijn gewenste grootte (100cm +) is plasma aantrekkelijk. Grote schermen die veelal een betere kwaliteit geven dan LCD op het zelfde formaat. simpelweg omdat veel verschil in LCD schermen in de gebruikte software in combinatie met hardware zit, en dit mede de prijs bepaald. Plasma heeft minder correcties nodig, dus is goedkoper in software en hardware (het paneel niet meerekenend)
Om terug te komen op je tegenargumenten, die zeker steek houden :
HDMI 1.3 is voor mij voorlopig niet interesant, de Xbox heeft geen HDMI en de Xbox Elite geen 1.3 HDMI.
Refreshrate is belangrijk, ik wil wel een stil beeld, ben best gevoelig voor 'flikkering'
Full HD : zie hierboven
Responsetijd : erg belangrijk voor games, waar je ghosting niet kan gebruiken.
Ik was toch niet van plan deze week naar de winkel te rennen, en miscchien brengen de nieuwe modellen projsvoordeel met zich mee voor de oude modellen, dus ik denk dat dat maandje er nog wel inzit.
Ik hou jullie op de hoogte.
Enne, sorry voor de (veels te) lange post ............ that's me
Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.
wat is de beste keuze voor dvd en vooral tv gerbuik, 42"? Plasma? En dan Panasonic?
Ik zie op kieskeurig allemaal 42inch van panasonic, welk type is nou het meeste waar voor je geld (dwz zeer scherp?) de PA40, PA60E, PV40E, etc
Ik zie op kieskeurig allemaal 42inch van panasonic, welk type is nou het meeste waar voor je geld (dwz zeer scherp?) de PA40, PA60E, PV40E, etc
42PV45 is het meeste waar voor je geld.maarud schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 22:41:
welk type is nou het meeste waar voor je geld (dwz zeer scherp?) de PA40, PA60E, PV40E, etc
Gewoon doen. Elke keer komt er sneller, mooier, beter ... en over een jaar zit je nog naar je oude TV te kijkenRoely schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
Heb zelf een Q91 en speel daar o.a. Forza 2 op, echt geweldig!! Een enorme stap vooruit vanaf SD.
Hele mooi TV met ongelofelijk contrast.Roely schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:12:
2 valide tegen argumenten:
-de speakers stellen erg weinig voor. verwacht er dus niets van dan ben je niet teleurgesteld.
-je loopt een risico met de strepen. veel mensen hebben er geen last van. ongeveer 1 op de 3 wel.
wat is het verschil dan tussen de pv45 en de pv60? even scherp of is het een verschil qua ingangen/uitgangen?
edit: ik keek zelf ook ff en het contrast van de pv45 is 8000:1. Maar voor ietsje meer he je de px60 of de pv60, met als enige verschil de resolutie. Wat is beter, 1024x768 of 1024x720? En brandt dit scherm snel in?
[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 17-06-2007 14:39 ]
Wat me opviel bij de TV van mijn keuze is dat de resolutie 1024 x 768 is, terwijl de meeste TV's 1366 x 768 hebben. Dit houd dus in dan de horizontale resolutie aan de lage kant is. Heeft dit geen gevolgen voor de verhouding.Philflow schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:19:
[...]
Hele mooi TV met ongelofelijk contrast.
2 valide tegen argumenten:
-de speakers stellen erg weinig voor. verwacht er dus niets van dan ben je niet teleurgesteld.
-je loopt een risico met de strepen. veel mensen hebben er geen last van. ongeveer 1 op de 3 wel.
Als je b.v. een PC aansluit met de 'native' resolutie van 1024 x 768 krijg je naar mijn idee een vertekend scherm, omdat de PC uitgaat van een 4:3 verhouding bij deze resolutie, i.p.v. van de werkelijke 16:9 verhouding ,,,
Voor videomateriaal (tv, DVD, consoles, etc...) speelt dat geen rol, omdat er steeds gescaled wordt. De scaler weet uiteraard dat de pixels niet vierkant zijn, en zal bvb bij het downscalen van 1080p materiaal in de horizontale richting meer downscaling dan verticaal.Roely schreef op maandag 18 juni 2007 @ 10:10:
[...]
Wat me opviel bij de TV van mijn keuze is dat de resolutie 1024 x 768 is, terwijl de meeste TV's 1366 x 768 hebben. Dit houd dus in dan de horizontale resolutie aan de lage kant is. Heeft dit geen gevolgen voor de verhouding.
Voor PC maakt het wel uit. Ofwel zal je gewoon de 16:9 verhouding van het scherm respecteren, maar dan ga je geen 1:1 pixelmapping hebben, en we weten allemaal hoe slecht dat er kan uitzien op een TFT monitor. Ofwel ga je idd voor de native resolutie, maar dan gaan je beelden er nogal 'plat' uitzien. Een cirkel in bvb Photoshop zal dus nogal ovaal zijn.Als je b.v. een PC aansluit met de 'native' resolutie van 1024 x 768 krijg je naar mijn idee een vertekend scherm, omdat de PC uitgaat van een 4:3 verhouding bij deze resolutie, i.p.v. van de werkelijke 16:9 verhouding ,,,
Hoi
Ben zelf de laatste tijd ook opzoek geweest naar een Plasma/Lcd tv, alleen ik kom er gewoon niet uit!
Je hoort veel verschillende verhalen over de plasma en lcd welke beter is....maar ben nog steeds niet overtuigd en om eerlijk te zijn heb ik er geen drol verstand van.
Weet wel dat ie ongeveer 42 inch moet zijn en eventueel groter.
Mijn pc en mijn ps3 moet makkelijk aangesloten worden
Qua merk en design van de tv maak ik me niet druk om....zolang maar de functies van de tv goed functioneren, en de merk van de plasma/lcd maakt volgens mij in deze tijd niet meer zo veel uit of zeg ik nou iets heel erg stoms?
Wil ook dat ie full hd is. dan weet ik dat ik voor de komende jaren wel goed zit, of tenminste deze jaar
Kan iemand mij een aantal merken noemen die voldoen aan mijn eisen?
Qua prijs... moet wel tegen de 2000 euro zitten.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groetjes
Ben zelf de laatste tijd ook opzoek geweest naar een Plasma/Lcd tv, alleen ik kom er gewoon niet uit!
Je hoort veel verschillende verhalen over de plasma en lcd welke beter is....maar ben nog steeds niet overtuigd en om eerlijk te zijn heb ik er geen drol verstand van.
Weet wel dat ie ongeveer 42 inch moet zijn en eventueel groter.
Mijn pc en mijn ps3 moet makkelijk aangesloten worden
Qua merk en design van de tv maak ik me niet druk om....zolang maar de functies van de tv goed functioneren, en de merk van de plasma/lcd maakt volgens mij in deze tijd niet meer zo veel uit of zeg ik nou iets heel erg stoms?
Wil ook dat ie full hd is. dan weet ik dat ik voor de komende jaren wel goed zit, of tenminste deze jaar
Kan iemand mij een aantal merken noemen die voldoen aan mijn eisen?
Qua prijs... moet wel tegen de 2000 euro zitten.
Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Groetjes
full hd in die grootte voor die prijs, zit je gegarandeerd bij plasma
denk dat je zal moeten zoeken bij panasonic (42PY70(0)) of bij samsung (sony en philips produceren vooral LCD, pioneer zal te duur zijn)
en persoonlijk (en redelijk wat anderen hier op GoT) vind ik dan pana beter dan samsung
denk dat je zal moeten zoeken bij panasonic (42PY70(0)) of bij samsung (sony en philips produceren vooral LCD, pioneer zal te duur zijn)
en persoonlijk (en redelijk wat anderen hier op GoT) vind ik dan pana beter dan samsung
Dat had ik dus bedacht met mijn boeren verstand. Die 1366 - 1024 = 342 = 33% (horizontaal) lijkt veel in 'minder detail', maar het zal in de praktijk niet zichtbaar zijn denk ik.Twixie schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:34:
[...]
Voor videomateriaal (tv, DVD, consoles, etc...) speelt dat geen rol, omdat er steeds gescaled wordt. De scaler weet uiteraard dat de pixels niet vierkant zijn, en zal bvb bij het downscalen van 1080p materiaal in de horizontale richting meer downscaling dan verticaal.
[...]
Voor PC maakt het wel uit. Ofwel zal je gewoon de 16:9 verhouding van het scherm respecteren, maar dan ga je geen 1:1 pixelmapping hebben, en we weten allemaal hoe slecht dat er kan uitzien op een TFT monitor. Ofwel ga je idd voor de native resolutie, maar dan gaan je beelden er nogal 'plat' uitzien. Een cirkel in bvb Photoshop zal dus nogal ovaal zijn.
Een PC sluit ik niet aan op de TV, daar hebben we een monitor voor :-)
Bedankt voor je heldere uitleg
je kan, als je de TV als externe monitor gebruikt, ook gewoon een andere resolutie ingeven, of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Dat kan meestal gewoon, zelfs makkelijker dan 1:1 aansturen. Moet je even in de handleiding kijken
Bedankt voor de reactie.Kwakkel schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:05:
full hd in die grootte voor die prijs, zit je gegarandeerd bij plasma
Als ik thuis ben gaat ik even op het internet surfen en opzoek naar Panasonic en Samsung
Ben op mijn werk en hier hebben wij intranet en sommige site's zijn toegestaan (zoals Tweakers.net )
Dan check ik het vanavond nog even uit.
Nogmaals bedankt.
Ik heb nog even een vraagje, branden de schermen van Panasonic ook nog in?
Het contrast van de pv45 is 8000:1. Maar voor ietsje meer heb je de px60 of de pv60, met als enige verschil de resolutie. Wat is beter, 1024x768 of 1024x720? Of is die meerpijs het niet waard?
Het contrast van de pv45 is 8000:1. Maar voor ietsje meer heb je de px60 of de pv60, met als enige verschil de resolutie. Wat is beter, 1024x768 of 1024x720? Of is die meerpijs het niet waard?
PV45, PV60(0), PV7(0)(0) geen inbrandings gevaar.maarud schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:59:
Ik heb nog even een vraagje, branden de schermen van Panasonic ook nog in?
PV500 oppassen.
Maakt erg weinig uit. Je zou zelfs kunnen zeggen dat 720 beter is omdat het perfect is voor 720p content, zonder te schalen. Maar goed dat zijn geen verschillen die je direct zult merken op 2 meter afstand.Wat is beter, 1024x768 of 1024x720? Of is die meerpijs het niet waard?
Hoi
Ik heb gisteren op internet naar lcd en plasma schermen gezocht tot 2000 euro
En ben er volgens mij wel een aantal goede tegen gekomen
Samsung LE40M86 LCD TV (1559 euro)
* 42 inch= (107cm)
* Resolutie= 1920x1080
* Helderheid= 550 cd/m2
* Contrast= 15:000:1
* Beeldverhouding= 16:9
* Kijkhoek= 178
* Kleurengamma= (pal): 127 %
Philips 42 PFL7662D LCD TV (1549 euro)
*42 inch= (107)cm
*Gecertificeerd voor
Digitala televisie= HD Ready
*Resolutie= 1920x1080
*Afmeting Beeldscherm=1080 (FullHD)
*Invoervideoindeling= 480p,720p,1080i,480i,576i,576p
*Pc interface= HDMI
*Technologie= TFT actieve matrix
*Progsevive scan= ja
*Hoogte Breedteverhouding
van beeld= 16:9
*TV ontvanger= 1x analoog, 1x digitaal
*Digitale Tv-ontvanger= DVB-T
*Analoge TV ontvanger= NTSC. PAL . SECAM
*Multikanaalvoorbeeld= Dubbel Scherm
*Voorzieningen= Pixel plus 2 HD + andere stuff
*Dynamische contrastratio= 5000:1
*Helderheid= 500 cd/m2
*Plug and play
*3D Digitaal
*Pixelrespnstijd= 5ms
*Multikanaal= dubbele scherm
Philips 42 PF7641D/10 LCD TV (1689 euro)
*42 Inch (107cm)
*Beeldformaat= 16:9
*Helderheid= 550 cd/m2
*Dynamisch Schermcontrast= 4000:1
*Responstijd= 8ms
*Kijkhoed= 176h/176v
*Schermtype= Full HD LCD W-UXGA Act.matrix
Schermresolutie= 1920x108-p
*Beeldverbetering= Pixel plus 2 HD, 3D combifilter,
*Pc interface= HDMI
*Tv ontvanger= 1xAnaloog en 1x digitaal
Philips 42PF9641D LCD TV
*42 Inch (107cm)
*Gecertiviceerd voor
Digitale Televisie= HD Ready
*Resolutie= 1920x1080
*Afmeting beeldscherm= 1080p (FullHD)
*Pc interface= HDMI
*Tv ontvanger= 1x digitaal
*Digitale tv ontvanger= DVB-T
*Analoge tv ontvanger- Pal,SECAM
*Voorzieningen= Pixel plus 2 HD, Ambilight+ andere stuff
*Hdcp compatibel= ja
*Dynamische contastratio= 4000:1
*Helderheid= 550 cd/m2
*Kamfilter= 3D digitaal
*Pixelresponstijd=8ms
Dit is volgens mij wel oke....
Maar welke springt er nou boven uit?
Wil wel mijn pc op aan sluiten en ps3 en natuurlijk films kijken.
Welke zou ik moeten kiezen volgens jullie?
Alle hulp is welkom, mischien is dit wel troep wat ik uitgekozen heb? dan heb ik het liever dat dit ook erbij verteld word, dan weet ik z'n beetje waar ik me geld niet moet uitgeven.
Maar als er andere type tv's zijn die een stuk beter zijn dan hierboven maar moet wel onder de 2000 euro zitten
Nogmaals
Alle hulp zeer WELKOM
Ik heb gisteren op internet naar lcd en plasma schermen gezocht tot 2000 euro
En ben er volgens mij wel een aantal goede tegen gekomen
Samsung LE40M86 LCD TV (1559 euro)
* 42 inch= (107cm)
* Resolutie= 1920x1080
* Helderheid= 550 cd/m2
* Contrast= 15:000:1
* Beeldverhouding= 16:9
* Kijkhoek= 178
* Kleurengamma= (pal): 127 %
Philips 42 PFL7662D LCD TV (1549 euro)
*42 inch= (107)cm
*Gecertificeerd voor
Digitala televisie= HD Ready
*Resolutie= 1920x1080
*Afmeting Beeldscherm=1080 (FullHD)
*Invoervideoindeling= 480p,720p,1080i,480i,576i,576p
*Pc interface= HDMI
*Progsevive scan= ja
*Hoogte Breedteverhouding
van beeld= 16:9
*TV ontvanger= 1x analoog, 1x digitaal
*Digitale Tv-ontvanger= DVB-T
*Analoge TV ontvanger= NTSC. PAL . SECAM
*Multikanaalvoorbeeld= Dubbel Scherm
*Voorzieningen= Pixel plus 2 HD + andere stuff
*Dynamische contrastratio= 5000:1
*Helderheid= 500 cd/m2
*Plug and play
*3D Digitaal
*Pixelrespnstijd= 5ms
Philips 42 PF7641D/10 LCD TV (1689 euro)
*42 Inch (107cm)
*Beeldformaat= 16:9
*Helderheid= 550 cd/m2
*Dynamisch Schermcontrast= 4000:1
*Responstijd= 8ms
*Kijkhoed= 176h/176v
*Schermtype= Full HD LCD W-UXGA Act.matrix
Schermresolutie= 1920x108-p
*Beeldverbetering= Pixel plus 2 HD, 3D combifilter,
*Pc interface= HDMI
*Tv ontvanger= 1xAnaloog en 1x digitaal
Philips 42PF9641D LCD TV
*42 Inch (107cm)
*Gecertiviceerd voor
Digitale Televisie= HD Ready
*Resolutie= 1920x1080
*Afmeting beeldscherm= 1080p (FullHD)
*Pc interface= HDMI
*Tv ontvanger= 1x digitaal
*Digitale tv ontvanger= DVB-T
*Analoge tv ontvanger- Pal,SECAM
*Voorzieningen= Pixel plus 2 HD, Ambilight+ andere stuff
*Hdcp compatibel= ja
*Dynamische contastratio= 4000:1
*Helderheid= 550 cd/m2
*Kamfilter= 3D digitaal
*Pixelresponstijd=8ms
Dit is volgens mij wel oke....
Maar welke springt er nou boven uit?
Wil wel mijn pc op aan sluiten en ps3 en natuurlijk films kijken.
Welke zou ik moeten kiezen volgens jullie?
Alle hulp is welkom, mischien is dit wel troep wat ik uitgekozen heb? dan heb ik het liever dat dit ook erbij verteld word, dan weet ik z'n beetje waar ik me geld niet moet uitgeven.
Maar als er andere type tv's zijn die een stuk beter zijn dan hierboven maar moet wel onder de 2000 euro zitten
Nogmaals
Alle hulp zeer WELKOM
is er een speciale reden dat dit allemaal LCDs zijn?
Nee niet echt.... kwam er perongeluk op een site waar toevallig meer lcd waren.
Maar er is geen speciale reden voor.
Of het nu een plasma/lcd is...... maakt niet uit.
Heb wel begrepen dat een plasma mooier beeld heeft? of dat zo is... dat weet ik niet.
Of het nu een plasma/lcd is maakt me niet uit, zolang ik maar kan genieten van de kwaliteit en Natuurlijk dat mijn pc op aangeslopten kan worden en mijn ps3.
Kwakkel
ik Was gisteren bij Media Markt en die pana (42PY70(0)) die komt pas in juli uit zeiden ze?
Dus vandaar dat ik even naar iets anders opzoek was,
Maar dat is niet zo gemakkelijk als dat het lijkt, want de keuze die je hebt.... is enorm aan LCD en Plasma's...... raakte een beetje in de war toen ik als die schermen zag.
Dus vandaar dat ik om raad vraag.
Heb wel begrepen dat een plasma mooier beeld heeft? of dat zo is... dat weet ik niet.
Of het nu een plasma/lcd is maakt me niet uit, zolang ik maar kan genieten van de kwaliteit en Natuurlijk dat mijn pc op aangeslopten kan worden en mijn ps3.
Kwakkel
ik Was gisteren bij Media Markt en die pana (42PY70(0)) die komt pas in juli uit zeiden ze?
Maar dat is niet zo gemakkelijk als dat het lijkt, want de keuze die je hebt.... is enorm aan LCD en Plasma's...... raakte een beetje in de war toen ik als die schermen zag.
De 42/50 PY700 is dacht al wel uit, maar nog heel slecht leverbaar. Volgens mij had Correct deze al staan?Poepertje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:
Lees eerst even de diverse topics hier door zodat je wat meer informatie hebt over oa de pro's en con's van LCD en Plasma en de diverse merken/types. Lukraak vragen stellen levert niks op. Verder is dit topic er specifiek om de voor- en nadelen te bespreken van LCD tov Plasma.Poepertje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:
Nee niet echt.... kwam er perongeluk op een site waar toevallig meer lcd waren.
Kwakkel
Tevens raad ik je aan om in een winkel eens uitvoerig naar de verschillen te kijken/zoeken tussen LCD en Plasma. Voor veel mensen telt LCD niet meer als ze Plasma gezien hebben !
[ Voor 7% gewijzigd door sanook op 19-06-2007 12:38 ]
Voor veel mensen maakt dat wel veel uit.Poepertje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:22:
Ga eerst eens kijken naar het verschil tussen LCD en Plasma. Dat is namelijk nogal groot.Heb wel begrepen dat een plasma mooier beeld heeft? of dat zo is... dat weet ik niet.
Zodra je weet of je plasma of LCD wilt, wordt je keuze een stuk makkelijker.
Oke
Nah bedankt in ieder geval.
Gaat mezelf even wat beter in verdiepen.
Verwijderd
is niet spannend, heb je een pc of PS3 die je aansluit? Ja, dan wil je waarschijnlijk liever LCD. Nee dan wil je Plasma.Poepertje schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:45:
Oke
Dit argument is niet meer van deze tijd.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:22:
[...]
is niet spannend, heb je een pc of PS3 die je aansluit? Ja, dan wil je waarschijnlijk liever LCD.
Ik draai bijna dagelijks HD vanaf mijn laptop op mijn plasma. en dat ziet er mooier uit dan op LCD.
Vele anderen gebruiken hun PS3 met volle tevredenheid.
Voor PC zou ik nog kunnen in komen (maar lees vorige post, hoeft dus niet altijd).Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 09:22:
[...]
is niet spannend, heb je een pc of PS3 die je aansluit? Ja, dan wil je waarschijnlijk liever LCD. Nee dan wil je Plasma.
Voor PS3, denk dat je liever BL film kijkt op plasma dan LCD. Dus als je daar je PS3 voor gebruikt gaat het verhaal niet op. En al veel vuldig gelezen dat de PS3 nu goed DVD's kan upscalen, en denk dat je zo wie zo films beter op plasma kan kijken. (maar ja, das dan weer persoonlijke mening
En tevens gamen met een PS3 op plasma moet ook prima te doen zijn.
Verwijderd
Vandaag eens gaan kijken naar enkele plasma TVs
Ik had gehoopt ook de TH42PY700 te kunnen bekijken.
Jammer ze hadden er geen staan wel de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
Ook de TH32PV70 en de TH32PV700 stonden er.
Omdat mijn kijk afstand maar een 2.70m is kreeg ik het advies om voor een 37 inch te kiezen.
Maar er stond ook een Pioneer PDP 427 XA en dat vond ik een prachtig scherm.
Zowel qua beeld als disgin.
Graag had ik jullie advies eens vernomen.
Wat is best
Wat is het beste toestel Panasonic of Pioneer ?
enz....
Als is welkom
Thx
Ik had gehoopt ook de TH42PY700 te kunnen bekijken.
Jammer ze hadden er geen staan wel de TH 42PV70 en de TH 42PV700.
Ook de TH32PV70 en de TH32PV700 stonden er.
Omdat mijn kijk afstand maar een 2.70m is kreeg ik het advies om voor een 37 inch te kiezen.
Wat is best
enz....
Als is welkom
Thx
Dit is de oude pioneer. Er staat (letterlijk deze week) een pioneer 428XA op uitkomen. Deze is nog beter, vooral qua zwartwaarden.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 17:58:
Wat is best
Uiteraard is ie wel iets duurder, maar de 8e generatie pioneer plasma's worden eigenlijk unaniem zeer goed ontvangen.
Er is een powerbuy voor dit toestel gaande op dit forum.
[ Voor 14% gewijzigd door Crew One op 20-06-2007 21:26 ]
Heb je links/reviews van die nieuwe Pioneers ? Pioneer heeft nog wel wat goed te maken vergeleken met hun generatie 7 (inbranden,buzz) dus ik zou niet over 1 nacht ijs gaan met die nieuwe Pioneers.Crew One schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:23:
[...]
Dit is de oude pioneer. Er staat (letterlijk deze week) een pioneer 428XA op uitkomen. Deze is nog beter, vooral qua zwartwaarden.
Uiteraard is ie wel iets duurder, maar de 8e generatie pioneer plasma's worden eigenlijk unaniem zeer goed ontvangen.
Er is een powerbuy voor dit toestel gaande op dit forum.
Het AVSForum staat werkelijk vol met superlatieven van mensen die hem zelf gezien hebben. Hij is in de USA nu 1 week te krijgen.sanook schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:32:
[...]
Heb je links/reviews van die nieuwe Pioneers ? Pioneer heeft nog wel wat goed te maken vergeleken met hun generatie 7 (inbranden,buzz) dus ik zou niet over 1 nacht ijs gaan met die nieuwe Pioneers.
http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?f=167
En het buzzen was gelimiteerd tot de 42" modellen, daar staat weining info over op. Echter, ik heb een 50" besteld, die volgende week binnenkomt.
Over inbrandproblemen is na een week ook nog niets bekend.
Verwijderd
Vandaag eens naar Pioneer Belgie getelefoneerd me tde vraag hoe zit het nu met dirty screens enz...
Kreeg als antwoord dat dit meestal aan de eindgebruiker ligt omdat men het scherm poetst met water of ander spul wat absolut niet mag.
Men moet de bijgeleverde doek gebruiken.
Qua inbranden moet men volgende instellingen in acht nemen de eerste 500 uur
Contrast 32 %
Helderheid 0
Kleur -20%
Formaat film of standaard
Dynamiek af of standaard.
Dit zou veel ellende verhelpen.
Verder kan men vrij een TV kopen in Nederland daar de garantie Europees is en in geval van defect er toch iemand van Pioneer moet komen omdat de dealers er niet aan kunnen werken.
Verder kreeg ik het advies een van de 8ste generatie te kopen wegens nog beter zwart.
Kreeg als antwoord dat dit meestal aan de eindgebruiker ligt omdat men het scherm poetst met water of ander spul wat absolut niet mag.
Men moet de bijgeleverde doek gebruiken.
Qua inbranden moet men volgende instellingen in acht nemen de eerste 500 uur
Contrast 32 %
Helderheid 0
Kleur -20%
Formaat film of standaard
Dynamiek af of standaard.
Dit zou veel ellende verhelpen.
Verder kan men vrij een TV kopen in Nederland daar de garantie Europees is en in geval van defect er toch iemand van Pioneer moet komen omdat de dealers er niet aan kunnen werken.
Verder kreeg ik het advies een van de 8ste generatie te kopen wegens nog beter zwart.
Puur gelul. Lees de threads op avforums.com en htforum.nl maar eens. Dan weet je beter.Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:53:
Verwijderd
Ben trouwens weer eens gaan kijken naar de PDP 427XA in vergelijk met de TH50 PY700Philflow schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:22:
[...]
Puur gelul. Lees de threads op avforums.com en htforum.nl maar eens. Dan weet je beter.
Wel qua beeld kan niks tippen aan een Pioneer. ( Disgin is ook mooi tov Panasonic )
Ook met deze zaakvoeder eens dat inbranden enz... besproken.
Ken die man reeds jaren en nog nooit betrapt op een leugen wij kopen daar al onze elektrische spullen en hebben steeds een uitstekende service nooit problemen met garantie enz....
Hij vertelde mij dat hij dit jaar reeds 152 toestellen van dit type verkocht had en wou me zelfs de uitleverings bonnen laten zien waarbij hij opmerkte dat hij de naam van zijn zaak niet aan een TV merk verbond als hij daar zo een hoop ellende mee zou hebben als ze zo snel inbranden enz....
Hij wees er mij op dat de testbeelden die daar konstant draaien toch logos bevatten en vroeg mij eens heel goed te kijken of ik sporen van inbranden zag op toestellen die daar nu een jaar stonden te spelen ( en dat klopt ook want telkens ik in de zaak kwam stonden deze daar te spelen met die demo ) met deze beelden we hebben hoge kontrasten laag , dynamiek hoog laag helderheid hoog laag enz..... kortom met allerlei instellingen getest eerlijk ik heb niks kunnen vinden.
Voor hem maakt het niks uit wat je koopt want je kan niet zo gek bedenken of het merk verkopen ze daar hoor van lage tot peperduren toestellen, B&O tot LG ......
Persoonlijk had hij zich nu ook een PDP 427 XA genomen ( we zijn in zijn prive gaan kijken ) omdat ze nu in België in promotie gaan daar de PDP 428 eraan komt maar hij deze laatste geen 700 euro meer waard vind.
Persoonlijk denk ik dat ik eruit ben en voor de PDP 427 XA ga
In belgie staat de Philips 50PF7321 voor 1666.
http://www.kieskeurig.nl/...33CFBC12571F8004CCBDF.htm
Ik vind het beeld wel goed voor 720p
Verwijderd
Gister heb ik even de tijd genomen om bij MM alexandrium plasma en lcd te vergelijken.
Na het kijken heb ik besloten voor een plasma te gaan omdat dit er beter uitziet met een normaal tv signaal. Minder blokkerig (Artifacts?). Daarnaast is plasma een stuk minder fel dan lcd. Dit vind ik rustiger kijken en we kijken toch alleen s'avonds films/tv. Op mijn vaste kijkafstand vind ik fullHD ook overbodig. 720p zag er bijna hetzelfde uit op een 42" op 2,5 meter afstand.
Waarschijnlijk ga ik een Samsung PS-42Q91 bestellen.
Na het kijken heb ik besloten voor een plasma te gaan omdat dit er beter uitziet met een normaal tv signaal. Minder blokkerig (Artifacts?). Daarnaast is plasma een stuk minder fel dan lcd. Dit vind ik rustiger kijken en we kijken toch alleen s'avonds films/tv. Op mijn vaste kijkafstand vind ik fullHD ook overbodig. 720p zag er bijna hetzelfde uit op een 42" op 2,5 meter afstand.
Waarschijnlijk ga ik een Samsung PS-42Q91 bestellen.
Verwijderd
Kan er mij eens iemand uitleggen wat volgende begrippen juist zijn en hoe ze te herkenen zijn en hoe te voorkomen of wat gedaan ermee.
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
dirty screens
buzzing
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
dirty screens
buzzing
Is wel een model van vorig jaar. Inmiddels is de 5532 voor hetzelfde geld.ljd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:02:
In belgie staat de Philips 50PF7321 voor 1666.
http://www.kieskeurig.nl/overview2/philips/tv_plasma.htm
Alleen staat die niet in de winkelPhilflow schreef op maandag 25 juni 2007 @ 09:18:
[...]
Is wel een model van vorig jaar. Inmiddels is de 5532 voor hetzelfde geld.
http://www.kieskeurig.nl/overview2/philips/tv_plasma.htm
Verwijderd
Weet iemand wat dit is. Contrast Automatic Tracking System (C.A.T.S.)
Ik zit te twijfelen tussen de PV70 en de PV700. De PV70 heeft dit niet en de PV700 heeft dit wel.
En ik ben er nog steeds niet uit of ik 42 of 50 inch zal nemen, de kijkafstand bedraagt nog net geen 3.5 meter.
Ik zit te twijfelen tussen de PV70 en de PV700. De PV70 heeft dit niet en de PV700 heeft dit wel.
En ik ben er nog steeds niet uit of ik 42 of 50 inch zal nemen, de kijkafstand bedraagt nog net geen 3.5 meter.
Verwijderd
okay, ik kom er na het lezen van verschillende topics nog altijd niet uit.
Plasma, heeft de mooiste beeldkwaliteit voor met name films en SD signalen.
Ik wil echter ook mijn PC/xbox 360 aan kunnen sluiten.
Valt plasma dan per definitie af ivm inbrandingsgevaar e.d.?
Ik zit in tweestrijd, wil de mooiste tv voor met name film, maar wil ook fatsoenlijk kunnen gamen, zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken om inbrandingsgevaar.
Verder kijken we ook veel naar kabeltv.
Wie helpt me uit de brand?
Plasma, heeft de mooiste beeldkwaliteit voor met name films en SD signalen.
Ik wil echter ook mijn PC/xbox 360 aan kunnen sluiten.
Valt plasma dan per definitie af ivm inbrandingsgevaar e.d.?
Ik zit in tweestrijd, wil de mooiste tv voor met name film, maar wil ook fatsoenlijk kunnen gamen, zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken om inbrandingsgevaar.
Verder kijken we ook veel naar kabeltv.
Wie helpt me uit de brand?

om je uit de brand te helpen bij het inbranden
:
voor zover ik lees, hebben de nieuwste modellen hier geen last meer van
voor commentaren hierover: zoek even doorheen de diverse (ervaringen)topics ... dan zie je zo welke er misschien last van hebben, en welke niet
zelf heb ik, per ongeluk, 6 uur lang tzelfde beeld op mijn plasmascherm gehad
en nog geen spoortje van inbranden te bespeuren

voor zover ik lees, hebben de nieuwste modellen hier geen last meer van
voor commentaren hierover: zoek even doorheen de diverse (ervaringen)topics ... dan zie je zo welke er misschien last van hebben, en welke niet
zelf heb ik, per ongeluk, 6 uur lang tzelfde beeld op mijn plasmascherm gehad
en nog geen spoortje van inbranden te bespeuren
Verwijderd
Ik val zo vaak 's nachts in slaap tijdens het TV kijken. Zonde van de energie, maar inbranden doet ie niet!
Verwijderd
dus een windows xp desktop een uurtje laten staan zou moeten kunnen op de nieuwe types? hoe zit het met gamen op een plasma, is dat goed te doen?
Hoe verhoudt zich dan plasma tot lcd?
In alle shops hoor ik steeds dat als je een pc wilt aansluiten en/of wilt gamen, dat je dan eigenlijk wel aan LCD moet! Plasma is geen optie. (ook gerenommeerde shops hebben dat geroepen).
Ik wil +/- 50% kabeltv kijken, 20% dvd, 20% games (pc/360) en 10% hdtv. (zal later meer worden met de evenuele aanschaf van een hddvd of blue ray speler).
Ik lees veel dat plasma toch beter is dan lcd ivm prijs, grootte en betere contrastwaardes/kleuren, maar het gamen en aansluiting van een pc houdt me nog af van de aanschaf van een plasma...
Iemand ervaring met pc/360 op een plasma?
Hoe verhoudt zich dan plasma tot lcd?
In alle shops hoor ik steeds dat als je een pc wilt aansluiten en/of wilt gamen, dat je dan eigenlijk wel aan LCD moet! Plasma is geen optie. (ook gerenommeerde shops hebben dat geroepen).
Ik wil +/- 50% kabeltv kijken, 20% dvd, 20% games (pc/360) en 10% hdtv. (zal later meer worden met de evenuele aanschaf van een hddvd of blue ray speler).
Ik lees veel dat plasma toch beter is dan lcd ivm prijs, grootte en betere contrastwaardes/kleuren, maar het gamen en aansluiting van een pc houdt me nog af van de aanschaf van een plasma...
Iemand ervaring met pc/360 op een plasma?
na veel wikken en wegen heb ik vandaag de knoop doorgehakt en ben helaas niet meer voor plasma gegaan. maar voor de le46m86. kreeg hem voor 2600 euro mee met 5 jaar garantie ipv 2900 euro
De medewerker van mikro elektro wilde graag de johnny loco fiets voor 200 euro van mij overkopen.
ik hoefde hierover niet te twijfelen en zei: Verkocht
Over 3 weken wordt ie bezorgd, want dan ben ik verhuisd, ik zal wel een korte review schrijven
De medewerker van mikro elektro wilde graag de johnny loco fiets voor 200 euro van mij overkopen.
ik hoefde hierover niet te twijfelen en zei: Verkocht
Over 3 weken wordt ie bezorgd, want dan ben ik verhuisd, ik zal wel een korte review schrijven
[ Voor 12% gewijzigd door aliberto op 25-06-2007 22:48 ]
Ik had mijn zinnen tot nu toe altijd op een nieuwe LCD gezet van Samsung gezet maar na dit topic een beetje te hebben doorgelezen begin ik toch sterk te twijfelen om toch maar een pana plasma te nemen. Alleen zit ik toch steeds verveeld met enorme stroom verbruik dat deze plasmas teweegbrengen.
Hoogst waarschijnlijk zal ik wel een aantal euros besparen door een plasma te nemen ipv een LCD alleen ben ik bang dat ik deze euros en misschien nog wat meer terug mag inleveren bij de volgende energiefacturen. Moeilijke keus blijft dus.
Hoogst waarschijnlijk zal ik wel een aantal euros besparen door een plasma te nemen ipv een LCD alleen ben ik bang dat ik deze euros en misschien nog wat meer terug mag inleveren bij de volgende energiefacturen. Moeilijke keus blijft dus.
Dan heb je blijkbaar toch niet de diverse topics in zijn geheel doorgelezen want het zogenaamde hoge stroomverbruik van plasma's is al lang achterhaald. Bv een panasonic 42 inch plasma gebruikt MAXIMAAL 261 watt, gemiddeld zal dat lager zijn want maximaal is bij een volledig wit beeld. Een Samsung 40 (!) inch (LE40S81b) komt CONTINUE, dus onafhankelijk van het aangeboden beeld, op 210 Watt.jos707 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:50:
Ik had mijn zinnen tot nu toe altijd op een nieuwe LCD gezet van Samsung gezet maar na dit topic een beetje te hebben doorgelezen begin ik toch sterk te twijfelen om toch maar een pana plasma te nemen. Alleen zit ik toch steeds verveeld met enorme stroom verbruik dat deze plasmas teweegbrengen.
Ik denk dat het verschil in de praktijk dus minimaal zal zijn, in ieder geval geen struikelblok om niet voor plasma te gaan !
[ Voor 4% gewijzigd door sanook op 26-06-2007 10:17 ]
Verwijderd
...dat verhaal is inmiddels niet echt meer juist. Gemiddeld stroomverbruik ontloopt elkaar niet veel meer, dus de keus wordt makkelijkerjos707 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:50:[...]Alleen zit ik toch steeds verveeld met enorme stroom verbruik dat deze plasmas teweegbrengen. [...] Moeilijke keus blijft dus.
Heb je een LCD naast een plasma bekeken op een kabel signaal, met verschillende zenders?jos707 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 23:50:
Moeilijke keus blijft dus.
Dan wordt de keuze namelijk makkelijk. Tenminste dat werd het voor mij. Op SD signaal is plasma overduidelijk winnaar vind ik.
Die 2-3 tientjes extra stroomverbruik boeien dan niet meer.
Verwijderd
Hier nog 'n artikeltje over de nieuwe Pioneers:sanook schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 10:32:
[...]
Heb je links/reviews van die nieuwe Pioneers ? Pioneer heeft nog wel wat goed te maken vergeleken met hun generatie 7 (inbranden,buzz) dus ik zou niet over 1 nacht ijs gaan met die nieuwe Pioneers.
http://www.hdtvinfo.eu/ne...ration-plasma-panels.html
Ik ben zelf overigens 'n tevreden Panasonic 42pv60 bezitter. Een stuk beter beeld dan m'n vorige Plasma (Samsung) Ik vind de Panasonics ook zeer mooie scherp beeld geven bij gewoon SD materiaal.
Heb net de Panasonic 32LX70 32" (LCD, 100hz) en de Panasonic 37pv70 (Plasma, 100hz) vergeleken bij de MM in Utrecht. Kwa kleuren wint de plasma wel, maar de kleuren van de lcd mogen er ook zeker zijn, echt niks niks mee. Plasma is wat voller kwa kleuren. Kwa scherpte wint de lcd in ieder geval in mijn optiek(letterlijk dan hehe), maar das ook niet zo gek want de lcd heeft een hogere resolutie en de plasma is 5 inch groter. Ik heb een wat kleinere kamer dus ik ga toch maar voor de lcd, ondanks de adviezen van de plasma fanaten
Die warmte daar bij de MM van die plasma schermen omg...
En ja de lcd en de plasma hadden allebei hetzelfde HD signaal.
Vergelijk ze maar eens op kabel signaal. Dan begrijp je waarom er hier zoveel 'plasmafanaten' zijn.Y0ur1 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:22:
Tja ik zie geen enkele negatieve reactie over analoog signaal: http://www.kieskeurig.nl/...45E0CC125729F00352CB0.htm. Plasma zal vast wat beter zeker, maar analoog heb ik sowieso geen last van met digitale tv. Meerendeel voor mij zullen toch series en (hd) films zijn via de pcPhilflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:02:
[...]
Vergelijk ze maar eens op kabel signaal. Dan begrijp je waarom er hier zoveel 'plasmafanaten' zijn.
Ik zeg niet dat het negatief is. Ik zeg dat plasma bij SD signaal duidelijk de winnaar is. Zowel analoog als digitaal.Y0ur1 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:11:
[...]
Tja ik zie geen enkele negatieve reactie over analoog signaal:
Ga het zelf eens bekijken dan weet je binnen 2 seconde wat ik bedoel.
Verwijderd
En ik wist na heel veel seconden plasma no wayPhilflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:03:
[...]
Ik zeg niet dat het negatief is. Ik zeg dat plasma bij SD signaal duidelijk de winnaar is. Zowel analoog als digitaal.
zo zie je maar weer dat kijken subjectief is.
En dat gebazel over SD signaal. Als je een LCD (of plasma) op een digitale decoder hebt via de kabel heb je gewoon super scherp beeld.
Boeiend wat beter is analoog, das echt een gepasseerd station.
Analoog of digitaal SD blijft Standaard definition, omdat het digitaal is, is het niet gelijk Hidef, en SD beeld ziet er op een plasma normaal gesproken gewoon beter uit als op een LCDVerwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:17:
[...]
En dat gebazel over SD signaal. Als je een LCD (of plasma) op een digitale decoder hebt via de kabel heb je gewoon super scherp beeld.
Boeiend wat beter is analoog, das echt een gepasseerd station.
Verwijderd
Mijn beleving (van al die waardeoordelen hou ik niet zo) dat een goede LCD scherper is op hetzelfde signaal. En ik hou van scherp en helder.iceme schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:38:
[...]
Analoog of digitaal SD blijft Standaard definition, omdat het digitaal is, is het niet gelijk Hidef, en SD beeld ziet er op een plasma normaal gesproken gewoon beter uit als op een LCD
Ik respecteer de keus voor een plasma volledig, vindt alleen nogal eens door klinken dat als zou plasma "je van het zou zijn".
Verwijderd
Als de bron een lage resolutie heeft (DVD = 720x576 pixels) dan gaat dat er echt niet scherper uitzien op een 1080p TV. Sterker nog, des te hoger de resolutie van je TV des te pixeliger het er allemaal uit gaat zien.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:44:
[...]
Mijn beleving (van al die waardeoordelen hou ik niet zo) dat een goede LCD scherper is op hetzelfde signaal. En ik hou van scherp en helder.
Ik respecteer de keus voor een plasma volledig, vindt alleen nogal eens door klinken dat als zou plasma "je van het zou zijn".
Het beste bekijk je analoge TV, digitale TV en DVD's op een SD plasma. Daar zijn de meeste mensen die zowel een SD plasma als een HD plasma hebben gehad het er wel over eens.
Absoluut. En dat pixel effect zie ik op LCD veel sterker dan op plasma.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:52:
[...]
Als de bron een lage resolutie heeft (DVD = 720x576 pixels) dan gaat dat er echt niet scherper uitzien op een 1080p TV. Sterker nog, des te hoger de resolutie van je TV des te pixeliger het er allemaal uit gaat zien.
Test het zelf maar eens. Digitale kabel op een 42 inch plasma, kijk afstand 2,20 (!) gaat perfect. Vervolgens digitale kabel op een 40 inch LCD (al is het een loewe) en je zult minstens 3 meter afstand moeten houden.
Met voetbal wedstrijden is dit verschil nog duidelijker.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 29-06-2007 08:54 ]
Nou je het over Loewe heb, mn schoonouders hebben gister ook een platten TV gekocht. Dit omdat ik er over begon dat binnen kort een Plasma bij ons aan de muur komt.
Alleen hebben zij voor een Loewe LCD gekozen, namelijk de Loewe Individual 26" .
Volgende week wordt deze geleverd en geinstalleerd.
Ben erg benieuwd hoe de SD signaal op deze TV is , aangezien dit een High range merk is.(wel € 2200
)
Alleen hebben zij voor een Loewe LCD gekozen, namelijk de Loewe Individual 26" .
Volgende week wordt deze geleverd en geinstalleerd.
Ben erg benieuwd hoe de SD signaal op deze TV is , aangezien dit een High range merk is.(wel € 2200

Als je SD heel erg belangrijk vindt, en niet bereid bent een goede digitale box aan te schaffen, dan is een plasma inderdaad beter voor SD beeld. Echter wanneer je een nieuwe tv wil voornamelijk voor HD content zou ik voor een LCD gaan. LCD is hierbij gewoon scherper. Maar ook op mijn LCD is het "gewone" SD signaal buitengewoon goed. Ik maak wel gebruik van een HDTV box met HDMI. Met de gewone digitale box met scart aansluiting was het SD beeld een stuk minder mooi en het analoge signaal was om te huilen.Philflow schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 22:03:
[...]
Ik zeg niet dat het negatief is. Ik zeg dat plasma bij SD signaal duidelijk de winnaar is. Zowel analoog als digitaal.
Als je een DvD speler hebt met een goede scaler, dan ziet het er rete strak uit op een LCD tv.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 07:52:
[...]
Het beste bekijk je analoge TV, digitale TV en DVD's op een SD plasma. Daar zijn de meeste mensen die zowel een SD plasma als een HD plasma hebben gehad het er wel over eens.
PS3 bijvoorbeeld.
Analoge tv moet je absoluut op een plasma kijken i.p.v. een LCD, maar digitale tv met de juiste box kan je evengoed pixelvrij bekijken op een 1080p LCD.
Hoeveel HD kanalen zijn er te ontvangen ? Gewone digitale tv is ook nog steeds SD net als een gewone DVD, dus voor mij is de kwaliteit van SD op een tv nog steeds een van de belangrijkste criteria (dus plasma).zwembroek schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:34:
[...]
Als je een DvD speler hebt met een goede scaler, dan ziet het er rete strak uit op een LCD tv.
PS3 bijvoorbeeld.
Analoge tv moet je absoluut op een plasma kijken i.p.v. een LCD, maar digitale tv met de juiste box kan je evengoed pixelvrij bekijken op een 1080p LCD.
jezus christus... 2200 € uitgeven en er slechts 26" beeld voor krijgen...
Voor de helft van die prijs heeft men elders al 42" beeld
Voor de helft van die prijs heeft men elders al 42" beeld
Totaal niet mee eens. Ik vind de verschillen zó duidelijk, dat ik me haast afvraag of je weleens digitale kabel hebt gezien op een Full HD LCD. Ik heb het op de Sony X gezien en Samsung LE40m86. Als je dan een Samsung Q91 er naast zet... wat een verschil. Ja zegt de verkoper dan "u moet op 3,5 meter gaan staan".zwembroek schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:34:
[...]
maar digitale tv met de juiste box kan je evengoed pixelvrij bekijken op een 1080p LCD.
Tuurlijk kun je een LCD verbeteren door een Digitale kabel box met HDMI aan te sluiten. Maar het verschil blijft duidelijk. LCD blijft LCD, zelfs de nieuwste Sharp's en Sony's. Plasma evenaart CRT kwaliteit.
Dit topic is gesloten.