[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.821 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Panasonic PV70F heeft 100hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:13:
Wie kan mij duidelijk maken hoe het komt dat er geen ghosting optreed bij Plasma tv's en wel bij LCD's?
Dit komt door de respons tijd van een lcd scherm. Lcd heeft tijd nodig om van 'kleur' te veranderen. Deze tijd ligt tussen de 4 en de 20 ms. Hierdoor krijg je een overgang/fading (het ghosting effect) van het oude beeld naar het nieuwe beeld.
Als je dus veel snel veranderende beelden hebt (bv bij sportwedstrijden) dan is het lcd scherm continu bezig om van 'kleur' te veranderen waardoor er een wazig beeld ontstaat.
Plasma maakt gebruik van een andere techniek. Bij deze techniek heeft zo goed als geen tijd nodig om van 'kleur' te veranderen waardoor dit effect niet optreed.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:13:Mag ik hieruit concluderen dat Plasma tv's ideaal zijn om voetbal en Formule1 te kijken?
Ja.
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2007 @ 22:13:Is een Plasma met 100hz stukken beter dan een gewone plasma?
In principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Lol. in princpie wel maar in de praktijk niet.
Er zijn zelfs mensen die een PV60 mooier beeld vinden dan een PV70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 09:19:
[...]

Lol. in princpie wel maar in de praktijk niet.
Er zijn zelfs mensen die een PV60 mooier beeld vinden dan een PV70.
Een 100Hz CRT is in principe ook beter dan een 50Hz CRT. Ik zie daar duidelijk verschil in terwijl er ook mensen zijn die het verschil niet zien. Ik neem aan dat voor 100Hz plasma's iets vergelijkbaars geldt: De een ziet verschil, de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Van het weekend wezen kijken bij een winkel waar ze die dingen tenminste wel fatsoenlijk hebben aangesloten (wat een ramp man, een heel rijtje 42'' schermen met enorm slecht beeld / ruis, hoe wil je dan in godsnaam verkopen :/ ) en een shortlist gemaakt:

Samsung Le26r87bdx
Panasonic tx26lmd70
Sony kdl26s2030

Er zit wat prijsverschil tussen de schermen maar dat is minimaal.

Moeilijke keus, ik neig toch naar de Samsung omdat die het goedkoopst is en ik qua beeld niet veel verschil zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

lex schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 11:56:
Van het weekend wezen kijken bij een winkel waar ze die dingen tenminste wel fatsoenlijk hebben aangesloten (wat een ramp man, een heel rijtje 42'' schermen met enorm slecht beeld / ruis, hoe wil je dan in godsnaam verkopen :/ ) en een shortlist gemaakt:

Samsung Le26r87bdx
Panasonic tx26lmd70
Sony kdl26s2030

Er zit wat prijsverschil tussen de schermen maar dat is minimaal.

Moeilijke keus, ik neig toch naar de Samsung omdat die het goedkoopst is en ik qua beeld niet veel verschil zag.
Zit je wel in het goede topic ?
Dit topic gaat over de keuze tussen LCD of Plasma. Zo te zien wil jij een 26 inch toestel hebben en dan is er geen keuze tussen LCD of Plasma...

[ Voor 15% gewijzigd door sanook op 15-05-2007 13:42 . Reden: ik zie dat je in eerste instantie wel met die keuze bezig was maar nu op een 26 inch (LCD) uitgekomen bent ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:00:
[...]

Beter had ik het niet kunen zeggen, excellente analyse!
doh, je hebt het hele topic nog niets fatsoenlijk beargumenteerd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sanook schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:24:
[...]

Zit je wel in het goede topic ?
Dit topic gaat over de keuze tussen LCD of Plasma. Zo te zien wil jij een 26 inch toestel hebben en dan is er geen keuze tussen LCD of Plasma...
Alhoewel de topic titel niet helemaal duidelijk is volgens mij.
Het is maar net hoe je het interpreteert.
Een betere topic titel zou wellicht iets zijn zoals : [TV] Keuze tussen LCD of plasma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 13:39:
[...]

doh, je hebt het hele topic nog niets fatsoenlijk beargumenteerd gezegd.
Jawel. plasma is beter dan lcd. Zo, en nu jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer interessant allemaal! ik dacht vorige week de knoop doorgehakt te hebben en voor de samsung LE40M86 (true HD LCD) te gaan, maar na vandaag weer even in de MM te zijn geweest toch weer van mening veranderd. Volgens de verkoper daar, heb je alleen wat aan true HD wanneer je je PS3/Blue ray/HD DVD player of PC eraan aan sluit. Dit ben ik alledrie niet van plan, en kom niet verder dan mijn xbox 360. TV gaat verder vooral gebruikt worden voor films/natuurseries/sport.

Dan ben je inderdaad weer terug bij de aloude vraag LCD of Plasma, en ik neig hierin erg naar de plasma. 2 modellen die ik na vandaag op het oog heb:

Samsung PS42C91 Plasma à 1199,--
Samsung LE40R81 LCD à 1399,--

De verkoper wist mij te vertellen dat dit nieuwe Plasma scherm van Samsung erg in de buurt kwam van de Panasonic, een hogere contrast ratio had, maar minder grijswaarden. Een vergelijkbare Panasonic was toch al snel 500 euro duurder.

1199,-- euro vind ik zelf een zeer scherpe prijs voor zo'n mooi vormgegeven, nieuw, plasma scherm. Is er iemand die meer argumenten heeft voor 1 van beide, of een ander vergelijkbaar toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Panasonic 500 euro duurder? :?

Ik heb vandaag na veel kijkwerk gekozen voor de Panasonic 42PV70F voor 1200 euro. Overweeg die eens naast je Samsung modellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:22:
zeer interessant allemaal! ik dacht vorige week de knoop doorgehakt te hebben en voor de samsung LE40M86 (true HD LCD) te gaan, maar na vandaag weer even in de MM te zijn geweest toch weer van mening veranderd. Volgens de verkoper daar, heb je alleen wat aan true HD wanneer je je PS3/Blue ray/HD DVD player of PC eraan aan sluit. Dit ben ik alledrie niet van plan, en kom niet verder dan mijn xbox 360. TV gaat verder vooral gebruikt worden voor films/natuurseries/sport.

Dan ben je inderdaad weer terug bij de aloude vraag LCD of Plasma, en ik neig hierin erg naar de plasma. 2 modellen die ik na vandaag op het oog heb:

Samsung PS42C91 Plasma à 1199,--
Samsung LE40R81 LCD à 1399,--

De verkoper wist mij te vertellen dat dit nieuwe Plasma scherm van Samsung erg in de buurt kwam van de Panasonic, een hogere contrast ratio had, maar minder grijswaarden. Een vergelijkbare Panasonic was toch al snel 500 euro duurder.

1199,-- euro vind ik zelf een zeer scherpe prijs voor zo'n mooi vormgegeven, nieuw, plasma scherm. Is er iemand die meer argumenten heeft voor 1 van beide, of een ander vergelijkbaar toestel?
Misschien ook handig als de Samsung Plasma topic bijhoudt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1212839/
(ik wilde namelijk ook een Samsung LCD gaan kopen maar ben nu echt helemaal verkocht aan Plasma). Trouwens Samsung C91 is de voorloper van de Q91/92 en de Q91 kost voortaan 1078 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Koen: Klinkt interessant! mag ik vragen waaro je uiteindelijk voor dit model hebt gekozen?
@ Dagi: Dank je, is inderdaad een duidelijk topic. en ik moet zeggen dat plasma niet verkeerd is. Nu eens even uit gaan zoeken wat de verschillen tussen de Q91 en C91 zijn (wel raar trouwens als de Q de nieuwe serie is, dat de verkoper in de MM zegt dat de C de nieuwste is... :? )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:34:
ah, klinkt interessant! mag ik vragen waaro je uiteindelijk voor dit model hebt gekozen?
ik heb sterk getwijfeld tussen een FullHD LCD scherm of een plasma scherm, maar ben i.p.v. bij de mediamarkt ook eens gaan kijken bij een store waar de televisies niet staan opgesteld bij veel kunstmatig licht en moet zeggen dat in een donkerder situatie (vergelijkbaar met 's avonds in je woonkamer) een plasma scherm er veel beter uit zag: rustiger beeld, dieper zwart.

Toen de keuze maken uit alle aangeboden plasma schermen. Ik had vantevoren mijn budget gezet op 1250 euro, dus vielen de Pioneer schermen al af. Samsung heeft niet mijn voorkeur omdat mijn oude CRT tv van dat merk was en ik er nooit helemaal tevreden over ben geweest. Ook het design van de huidige Samsung schermen spreekt me niet aan.

Na de vele goede recensies online van de nieuwe generatie Panasonic modellen ben ik die eens beter gaan bekijken en was eigenlijk meteen verkocht. Nieuwe design is beter dan het oude model met zilver. Het beeld is erg strak en heb meerdere signalen (SD en HD) bekeken. En hoewel ik eigenlijk een 37" model wilde, kon ik voor 50 euro meer toch de 42" aanschaffen.

Nu is het wachten op levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:34:
@ Koen: Klinkt interessant! mag ik vragen waaro je uiteindelijk voor dit model hebt gekozen?
@ Dagi: Dank je, is inderdaad een duidelijk topic. en ik moet zeggen dat plasma niet verkeerd is. Nu eens even uit gaan zoeken wat de verschillen tussen de Q91 en C91 zijn (wel raar trouwens als de Q de nieuwe serie is, dat de verkoper in de MM zegt dat de C de nieuwste is... :? )
MM medewerkers vertellen wel meer verhaaltjes.. :/
De verschillen tussen de C en Q staan ook in de Samsung Plasma topic beschreven maar zal het hier kort opsommen:

Q91 vs C91
Ultra FilterBright vs FilterBright
Movie Plus vs GEEN
Teletext Level 2.5 vs 1000 pagina's
Extra HDMI aansluiting aan de zijkant vs GEEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks 2 both!
Ja, las trouwens ook dat je met de afstandsbediening van de Q serie meerder samsung apparaten kan bedienen. Wel practisch als dat ook lukt icm de digitale ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 12-09 08:29
Ik wilde al een hele tijd een nieuwe "platte TV" voor in de "computer"-kamer. Speciaal om al mijn console's aan te sluiten en dan vooral de Xbox360.

Nu zat ik al een hele tijd naar de Samsung LCD's te kijken, omdat die naar mijn inzien prijs/kwaliteit best wel goed uit de bus kwamen.
Ik had zelf altijd begrepen dat LCD's "beter" waren dan Plasma's voor console's.

Nu zou ik aan jullie willen vragen wat voor mij de beste keus is. Of een Plasma tv van panasonic of een samsung lcd van zo rond de 37/ 42 inch.

Zijn er nog "moeilijkheden" mbt plasma's tegenover LCD's bv inbranden, branduren enz ?

Alvast heel erg bedankt!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 20:57:
[...]

MM medewerkers vertellen wel meer verhaaltjes.. :/
De verschillen tussen de C en Q staan ook in de Samsung Plasma topic beschreven maar zal het hier kort opsommen:

Q91 vs C91
Ultra FilterBright vs FilterBright
Movie Plus vs GEEN
Teletext Level 2.5 vs 1000 pagina's
Extra HDMI aansluiting aan de zijkant vs GEEN
uhm, was dat niet het verschil tussen de q91 en de q92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:58:
[...]

uhm, was dat niet het verschil tussen de q91 en de q92?
Nope.. want de Q91 en Q92 zijn identiek aan specs. De een heeft een zilveren rand en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Zijn er bij aanschaf naast het merk en de grootte ook nog bepaalde technieken waar je rekening mee moet houden?

LG heeft zijn XD Engine.
Philips heeft Pixel Plus 3 HD en Sony doet heeft spannende opties zoals Bravia Engine EX en Live Colour Creation.

Is dit allemaal ongeveer hetzelfde of is de een wel degelijk beter dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechAddict
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:31
Wie kan mij op dit moment helpen?
Ik ben na een bezoek aan de MM in dubio geraakt of ik nu een full hd lcd of een hd-ready plasma wil. De lcd die ik op het oog heb is de le40m86 van samsung en daartegenover heb ik de 42 inch q91 van samsung gezien die toevallig op een blu-ray speler was aangesloten. De volgende zaken zijn voor mij belangrijk:
-ik heb een ps3 die ik graag ten volle wil benutten
-ik kijk een hoop films die ik natuurlijk zo mooi mogelijk wil zien (blu-ray)
-ik zit ongeveer 3 meter van het scherm
-ik ga digitale televisie gebruiken icm met het uiteindelijke scherm

Helaas hangen bovenstaande schermen niet naast elkaar en hebben ze ook verschillende bronnen. Wat wordt aangeraden gezien de eisen die ik heb en de kijkafstand? Kent iemand bovendien een winkel/showroom waar ik beide schermen objectief kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:19
TechAddict schreef op zondag 20 mei 2007 @ 22:33:
Wie kan mij op dit moment helpen?
Ik ben na een bezoek aan de MM in dubio geraakt of ik nu een full hd lcd of een hd-ready plasma wil. De lcd die ik op het oog heb is de le40m86 van samsung en daartegenover heb ik de 42 inch q91 van samsung gezien die toevallig op een blu-ray speler was aangesloten. De volgende zaken zijn voor mij belangrijk:
-ik heb een ps3 die ik graag ten volle wil benutten
-ik kijk een hoop films die ik natuurlijk zo mooi mogelijk wil zien (blu-ray)
-ik zit ongeveer 3 meter van het scherm
-ik ga digitale televisie gebruiken icm met het uiteindelijke scherm

Helaas hangen bovenstaande schermen niet naast elkaar en hebben ze ook verschillende bronnen. Wat wordt aangeraden gezien de eisen die ik heb en de kijkafstand? Kent iemand bovendien een winkel/showroom waar ik beide schermen objectief kan vergelijken?
Je moet je zelf afvragen, is 1080p voor mij zo belangrijk dat ik alle andere redenen om een plasma aan te schaffen overboord gooi.

Maar nogmaal ten overvloede als je het topic had door gelezen

Plasma heeft betere kleurweergave als LCD
Plasma heeft geen last van clouding
Plasma heeft geen last van ghosting
Plasma geeft zwart, zwarter weer als lcd
Plasma heeft ook de mogelijkheid om je ps3 aan te sluiten.
Plasma geeft SD over het algemeen beter weer als LCD

Dit schut ik zo uit mijn mouw, maar nogmaals het scherm is geen 1080p maarjah hoe belangrijk is dat? tov de alle andere voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voordeel van LCD is weer dat er geen glanzende glasplaat voorzit en inderdaad de resolutie en die voordelen van plasma die je noemt worden ook steeds geringer. LCD en Plasma liggen steeds dichter bij elkaar qua beeldkwaliteit en ik zou niet zeggen dat Plasma altijd beter is, maar qua prijs/kwaliteit wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Oscar Mopperkont schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:08:
Voordeel van LCD is weer dat er geen glanzende glasplaat voorzit en inderdaad de resolutie en die voordelen van plasma die je noemt worden ook steeds geringer. LCD en Plasma liggen steeds dichter bij elkaar qua beeldkwaliteit en ik zou niet zeggen dat Plasma altijd beter is, maar qua prijs/kwaliteit wel vaak.
De glasplaat heb je idd gelijk, maar een crt heeft over het algemeen ook een glimmende plaat en dit werd meestal niet bij nadelen genoemd, het nadaal is netzogroot als je het zelf vind.

Het zelfde geld voor helderheid, een lcd is helderder als een plasma, maar het is niet zo dat er niet naar te kijken is. Ik persoonlijk stoor mij meer aan clouding en ghosting en motion blur dan aan een glimmende glasplaat. Over het kleuren berijk van lcd dat is voorlopig nog niet opgelost het blijft 16bit kleuren met alle kleurenbanding van dien. Het zwart weergeven is idd een discussie punt nieuwe lcd's kunnen goed zwart weergeven alleen ze missen de grijsgradaties weer dus je heb een zwarte massa ipv detail. Ik ben idd met je eens dat lcd wel het voordeel heeft op het moment dat je stilstaande beelden gaat weergeven op je scherm dan is lcd idd scherper, maar het is een tv geen foto lijstje. Ik durf aan dat de plasma van samsung elke LCD alle hoeken van de kamer laat zien op tv / film gebied, games misschien ook wel ik zou zo geen extra voordelen kunnen bedenken voor lcd tov plasma.

Je steldt dat lcd en plasma steeds dichter bij elkaar komen te liggen, daar heb je helemaal gelijk in maar voor schermen van >= 37" is plasma vandaag de dag gewoon de betere keus en ik denk. En de ontwikkeling van plasma staat ook niet stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
iceme schreef op zondag 20 mei 2007 @ 23:26:
[...]
He Ik durf aan dat de plasma van samsung elke LCD alle hoeken van de kamer laat zien op tv / film gebied, games misschien ook wel ik zou zo geen extra voordelen kunnen bedenken voor lcd tov plasma.
Dan ben je bij deze uitgedaagd... ;)
Ik durf het zelfde te zeggen met mijn LCD van Samsung (LE52M87) t.o.v. die Samsung plasma.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:07:
[...]

Dan ben je bij deze uitgedaagd... ;)
Ik durf het zelfde te zeggen met mijn LCD van Samsung (LE52M87) t.o.v. die Samsung plasma.
Ik heb nog nooit een Samsung LCD/Plasma gezien die maar in de buurt komt van een Fujitsu/Pioneer/Panasonic Plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:08:
[...]

Ik heb nog nooit een Samsung LCD/Plasma gezien die maar in de buurt komt van een Fujitsu/Pioneer/Panasonic Plasma.
Ik riep dit ook dapper als overtreffende trap, al is de nieuwste samsung plasma best wel goed vooral in verhouding met de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 18:08:
[...]
Dan moet je eens gaan kijken naar de Q91 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:28:
[...]

Dan moet je eens gaan kijken naar de Q91 ;)
Ja inderdaad! De Samsung Q91 is echt een topper onder de plasma's. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/plasmatv/images/ps50q91_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
henkyyyyyyy schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 11:35:
Ik wilde al een hele tijd een nieuwe "platte TV" voor in de "computer"-kamer. Speciaal om al mijn console's aan te sluiten en dan vooral de Xbox360.

Nu zat ik al een hele tijd naar de Samsung LCD's te kijken, omdat die naar mijn inzien prijs/kwaliteit best wel goed uit de bus kwamen.
Ik had zelf altijd begrepen dat LCD's "beter" waren dan Plasma's voor console's.

Nu zou ik aan jullie willen vragen wat voor mij de beste keus is. Of een Plasma tv van panasonic of een samsung lcd van zo rond de 37/ 42 inch.

Zijn er nog "moeilijkheden" mbt plasma's tegenover LCD's bv inbranden, branduren enz ?

Alvast heel erg bedankt!
Iemand hier nog een antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
LCD in verband met de hoge resoluties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al een tijdje een JVC LCD scherm (LT-40S70S - 102cm) en ik kan zeggen dat ik uitermate tevreden ben met de prestaties van de Xbox360 (720p, aangesloten via component).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...verkeerde topic...sorry, dacht dat ik in "plasmaanasonic zat 8)7 ]

[ Voor 183% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
NP ;)

[ Voor 116% gewijzigd door henkyyyyyyy op 22-05-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:11:
[...]
Ja in het Samsung topic heb ik hem ook gesteld
hahahaha.... sorry... ik zit in het verkeerde topic. 8)7 |:(
Dacht dat ik in "Plasma Panasonic" zat ... humor joh ! :X Mijn welgemeende excuus hoor, want je doet het inderdaad netjes. Rustig aan maar :) (...heb mijn reply dan ook inmiddels verwijderd...)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:43:
[...]
hahahaha.... sorry... ik zit in het verkeerde topic. 8)7 |:(
Dacht dat ik in "Plasma Panasonic" zat ... humor joh ! :X Mijn welgemeende excuus hoor, want je doet het inderdaad netjes. Rustig aan maar :) (...heb mijn reply dan ook inmiddels verwijderd...)
Geen probleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

henkyyyyyyy schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 08:23:
[...]

Iemand hier nog een antwoord op ?
Lees het topic eens door, dan weet je genoeg zou ik zeggen ! Dit zijn allemaal achterhaalde vooroordelen over plasma: inbranden, stroomverbruik, veroudering en dergelijke is geen issue meer bij moderne plasma's. (Al moet je bij Pioneer een slag om de arm houden vwb inbranden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:45

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Toch blijft het dan weer moeilijk he :) IK zit nu al te twijfelen tussen een high end lcd van philips die volgende maand komt (PFL9832D full optioned) en bijv. de pioneer G8 plasma serie die in september komt. Ik kijk veel films en game ook op de xbox 360. Lastig wat je dan moet kiezen. Plasma van pioneer heeft dan 20000:1 contrast en philips lcd 8000:1. Scheelt toch wel wat. Maar dat inbrandprobleem, daar ben ik nog steeds bang voor bij Plasma. Je geeft toch veel geld uit, dan moet je daar geen gedonder mee hebben. Soms als je leest wat je moet doen met plasma tv's om niets te laten inbranden denk je, jeetje, moet ik daar allemaal rekening mee houden. Ik kan dan ook niet wachten om te zien hoe de nieuwe philips lcd gaat werken. Of het ghosting er nog steeds is ondanks de 120 hz en leds. Nog steeds erg lastige keuze hoor, lcd of plasma, pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43
phemelrijk schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:38:
Toch blijft het dan weer moeilijk he :) IK zit nu al te twijfelen tussen een high end lcd van philips die volgende maand komt (PFL9832D full optioned) en bijv. de pioneer G8 plasma serie die in september komt. Ik kijk veel films en game ook op de xbox 360. Lastig wat je dan moet kiezen. Plasma van pioneer heeft dan 20000:1 contrast en philips lcd 8000:1. Scheelt toch wel wat. Maar dat inbrandprobleem, daar ben ik nog steeds bang voor bij Plasma. Je geeft toch veel geld uit, dan moet je daar geen gedonder mee hebben. Soms als je leest wat je moet doen met plasma tv's om niets te laten inbranden denk je, jeetje, moet ik daar allemaal rekening mee houden. Ik kan dan ook niet wachten om te zien hoe de nieuwe philips lcd gaat werken. Of het ghosting er nog steeds is ondanks de 120 hz en leds. Nog steeds erg lastige keuze hoor, lcd of plasma, pff.
Ik heb ook een plasma en doe erlijk gezegd vrij weinig tegen inbranden. Tv staat gewoon veel aan, en nog nooit last vaninbranden gehad. Eerlijk gezegd hou ik er compleet geen rekening mee eigenlijk...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Dat inbranden berust volgens mij allemaal op spookverhalen, zeker bij de recentere plasma's. Natuurlijk kun je er last van krijgen als je je plasma uit de doos haalt en met het contrast en brightness op 100% 3 dagen lang naar RTL4 gaat kijken. Maar ja eigenlijk verdien je dan ook gewoon een ingebrande plasma :') trouwens.. als je toch altijd rtl4 kijkt, heb je van dat ingebrande logo toch geen last :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:33:
Dat inbranden berust volgens mij allemaal op spookverhalen, zeker bij de recentere plasma's. Natuurlijk kun je er last van krijgen als je je plasma uit de doos haalt en met het contrast en brightness op 100% 3 dagen lang naar RTL4 gaat kijken. Maar ja eigenlijk verdien je dan ook gewoon een ingebrande plasma :') trouwens.. als je toch altijd rtl4 kijkt, heb je van dat ingebrande logo toch geen last :P
Inderdaad, je hersens branden dan eerder in dan je plasma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaaahhhhhh heb ik weer!
Na weken lang wikken en wegen besloten de 42" plasma van Samsung te kopen (Q92), maar dacht, laat ik hem toch nog even showen aan mijn vriendin voor ik hem daadwerkelijk koop.... en wat denk je? vindt ze hem afschuwelijk lelijk, and ziet alleen maar weerspiegelingen in de piano-lak... zucht.
Kan dus weer opnieuw beginnen. Al is de Panasonic ook wel ok, maar ik vind de voorkant zo ontzettend goedkoop met dat "pull" klepje e.d.

iemand nog een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:14:
aaaaaahhhhhh heb ik weer!
Na weken lang wikken en wegen besloten de 42" plasma van Samsung te kopen (Q92), maar dacht, laat ik hem toch nog even showen aan mijn vriendin voor ik hem daadwerkelijk koop.... en wat denk je? vindt ze hem afschuwelijk lelijk, and ziet alleen maar weerspiegelingen in de piano-lak... zucht.
Kan dus weer opnieuw beginnen. Al is de Panasonic ook wel ok, maar ik vind de voorkant zo ontzettend goedkoop met dat "pull" klepje e.d.

Hahahaha gast ik had vorige week een stukje review geplaatst en had exact hetzelfde geschreven! :D Dat 'PULL' en plastic voorkant van de Panasonic vind IK echt afschuwelijk. Zo cheap terwijl het gewoon een zeer degelijk plasma scherm is.

suggestie:
1. niet naar je vriendin luisteren 8)
2. een deal sluiten met je vriendin: zij mag voortaan de meubels bepalen en jij de electronica _/-\o_
Ik heb zelf toen gekozen voor optie 2 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:45:
[...]

Inderdaad, je hersens branden dan eerder in dan je plasma...
hahaha, met alles op 100% kan ik me daar iets bij voorstellen. Het is natuurlijk wel zo dat straks bijna alles in 16:9 wordt uitgezonden tegen de tijd dat ik de tv heb dus het probleem met de zwarte balken welke in zouden kunnen branden zal ik dan vele malen minder hebben. Je mag er ook van uitgaan dat met de 8e generatie plasma het inbrandprobleem zo goed als weg mag zijn. Ik ben inmiddels echt wel overtuigd van de beeldkwaliteit van plasma itt lcd. Maar ben daarom ook erg benieuwd naar de nieuwe philips wat deze presteren kan. Maar goed, ik heb nog even de tijd om me goed te verdiepen in de diverse reviews die komen en kan hopenlijk in de winkel straks goed vergelijken. Voordeel is dat een kennis van me bij een speciaalzaak werkt die top producten van pioneer mag verkopen dus bij hem kan ik dan zeker even kijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door phemelrijk op 23-05-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:32:
[...]

hahaha, met alles op 100% kan ik me daar iets bij voorstellen. Het is natuurlijk wel zo dat straks bijna alles in 16:9 wordt uitgezonden tegen de tijd dat ik de tv heb dus het probleem met de zwarte balken welke in zouden kunnen branden zal ik dan vele malen minder hebben. Je mag er ook van uitgaan dat met de 8e generatie plasma het inbrandprobleem zo goed als weg mag zijn. Ik ben inmiddels echt wel overtuigd van de beeldkwaliteit van plasma itt lcd. Maar ben daarom ook erg benieuwd naar de nieuwe philips wat deze presteren kan. Maar goed, ik heb nog even de tijd om me goed te verdiepen in de diverse reviews die komen en kan hopenlijk in de winkel straks goed vergelijken. Voordeel is dat een kennis van me bij een speciaalzaak werkt die top producten van pioneer mag verkopen dus bij hem kan ik dan zeker even kijken :)
Ik heb al 2 en een half jaar een Panasonic plasma. Heb deze vanaf het begin ingesteld zoals ik hem wil hebben (contrast op 12 bij een schaal van -30 tot +30) dus op 70% of zo. Daarna heb ik me nooit druk gemaakt over inbranden en van alles mee gedaan, dus een film van 3 uur bekeken met balkjes, een hele avond op een zender met logo laten staan, uren met de xbox 360 met vaste tellers in beeld gespeeld. Ik heb nog nooit een vorm van naijlen, laat staan inbranden gezien. Als je je druk maakt over inbranden: koop gewoon een panasonic, die dingen zijn gewoon burn proof.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:14:
Als je een plasma wil in het zwart of grijs waarvan de lak niet reflecteert --> Panasonic PH9 en PH9B serie plasma panel (zonder tuner/boxen, tuner krijg je van je kabelboer en de boxen van je 5.1 setje)

Afbeeldingslocatie: http://www.progressive-av.com/flat_screens/images/Panasonic/Panasonic_42PH9_50PH9_42PH9BK_50PH9BS_42PH9B.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
FaceDown schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:33:
Meen je dit serieus? Moet je voor de gein eens kijken op htforum.nl of avsforum.com.

Je hebt gelijk als het bijna niet opvalt, maar als ik een TV koop van 2000+ euro moet dat ding gewoon goed zijn. Vandaar dat mijn Pioneer inmiddels is opgehaald door KEBE met inbrandverschijnselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Ben nu paar dagen beetje op dit forum aan inlezen, vanwege aanschaf flatscreen. 1 ding heb ik al besloten het wordt een 37 inch. Ben bij de It's geweest, en o o wat een boutzaak. Plasma hadden ze niet, en toen begon die verkoper een verhaal tegen me op te hangen, ik moest mijn lachen inhouden, kwam erop neer dat plasma niet deugt, en er binnenkort helemaal uitging.

Maar goed, ontopic, aangezien ik echt niet verder wil gaan dan 900, blijft alleen de Pana 37pv45 over, of als ik een LCD neem, wordt het een LG van 750€. Maar goed, ik neig naar plasma, maar heb er nog nooit 1 gezien, maar eens bij de RAF langsgaan dan. Die LCD's bij it's zag ik tijdens de Giro, zo te zien analoog signaal, en niet mooi, maar op de CRT-tv's was het ook niet zo mooi hoor. Ik ben een SD kijker, die de tv aanzet voor journaal, WK, of een film (via de pc, dus zal wel een HDMI kabel ervoor aanschaffen).

Enige probleem is dat ik design van zowel de Panasonic als LG niet bijster mooi vind, maar daarover heen wil ik wel stappen, het gaat om kijkplezier. Nog 1 vraag: heeft iemand die Pana, kan die voor mij de breedte van de voet opmeten, mijn tv-tafel is maar 75cm breed, gaat dat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Sjah schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:
Enige probleem is dat ik design van zowel de Panasonic als LG niet bijster mooi vind
Dat vind ik nou ook. En zo'n ding komt dan toch prominent in mijn huiskamer te staan. Ik heb daarom gekozen voor de plasma van samsung 42C91 die je voor 977 online kunt kopen. Iets groter maar wel een mooi desgin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa smaken verschillen, ik vind de Samsung weer te mooi (te gelikt zeg maar). En 42 inch is mij echt te groot. Heb nu de 37 inch LG zien staan en vind die bijna ook al te groot, maarja mensen hier zeggen dat je je kijkafstand door 4 moet delen. Ik zit op 3.25 tot 4.25 meter afstand, dus toch maar geen 32 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik zit op 2,5 meter van een 32 inch en ik wil nu al groter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Domino schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 08:47:
[...]

Meen je dit serieus? Moet je voor de gein eens kijken op htforum.nl of avsforum.com.

Je hebt gelijk als het bijna niet opvalt, maar als ik een TV koop van 2000+ euro moet dat ding gewoon goed zijn. Vandaar dat mijn Pioneer inmiddels is opgehaald door KEBE met inbrandverschijnselen.
Ok ik zal daar ook eens gaan lezen. VEelal lees je dat je plasma de 1e 200 uur en ik lees ook bij de nieuwe modellen dat dat teruggebracht is naar 100 uren je contrast tot 50% moet terug dringen ofzo? Is het beeld dan nog lichtsterk genoeg? Wat is standaard voldoende voor een gemiddelde huiskamer in %? Is daar een standaard voor?

Wat ik lees van die nieuwe pioneer G8 plasma is dat deze zichzelf geheel automatisch regelt wb belichting aan de hand van de verlichting in de ruimte waar hij staat. Dat is wel mooi :) Ik begreep ook dat een tv nog goed gecalibreerd dient te worden omdat in de winkel hele andere instelwaardes gebruikt worden dan wat voor thuis nodig is? Dat zal ook wel meetellen denk ik. ALs je hem zo vanuit de fabriek aanzet zal waarschijnlijk alles te hoog staan met risico op inbranden denk ik dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Ben nu paar dagen beetje op dit forum aan inlezen, vanwege aanschaf flatscreen. 1 ding heb ik al besloten het wordt een 37 inch. Ben bij de It's geweest, en o o wat een boutzaak. Plasma hadden ze niet, en toen begon die verkoper een verhaal tegen me op te hangen, ik moest mijn lachen inhouden, kwam erop neer dat plasma niet deugt, en er binnenkort helemaal uitging.

Maar goed, ontopic, aangezien ik echt niet verder wil gaan dan 900, blijft alleen de Pana 37pv45 over, of als ik een LCD neem, wordt het een LG van 750€. Maar goed, ik neig naar plasma, maar heb er nog nooit 1 gezien, maar eens bij de RAF langsgaan dan. Die LCD's bij it's zag ik tijdens de Giro, zo te zien analoog signaal, en niet mooi, maar op de CRT-tv's was het ook niet zo mooi hoor. Ik ben een SD kijker, die de tv aanzet voor journaal, WK, of een film (via de pc, dus zal wel een HDMI kabel ervoor aanschaffen).

Enige probleem is dat ik design van zowel de Panasonic als LG niet bijster mooi vind, maar daarover heen wil ik wel stappen, het gaat om kijkplezier. Nog 1 vraag: heeft iemand die Pana, kan die voor mij de breedte van de voet opmeten, mijn tv-tafel is maar 75cm breed, gaat dat passen?
Je hebt 2 voeten voor de PV45/60 nl een draaibare 'diamant' voet en een niet draaibare 'H-achtige' voet, deze zijn resp 68 en 81 cm breed. Volgens mij wordt de PV45 standaard met H-voet geleverd. Ik zou de H-voet niet op een 75 cm brede tafel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx!. Die op de pana site
staat is zeker de H-voet?

Weet jij onder welk modelnummer je moet bestellen voor die ronde voet? Heb je misschien een link naar een plaatje ervan, want ik vind op panasonic.nl niks over een andere voet. En nog iets, is die pv45 echt niet in zwart te krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knip
Daar zijn ze bij It's inderdaad wel wat vroeg mee. Maar of Plasma en LCD het nog erg veel langer dan 2 jaar uit gaan houden...

Nieuwere en betere technieken zullen dan in ieder geval in steeds grotere in getale op de markt komen/ zijn. :) De bekende nadelen die zowel Plasma als LCD schermen hebben moeten nu voor veel geld worden opgelost met ingewikkelde technieken. In de fundamantele techniek van beide type schermen is er m.i. niet veel veranderd.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 23:06 . Reden: woordje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Sjah schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:49:
Tx!. Die op de pana site
staat is zeker de H-voet?

Weet jij onder welk modelnummer je moet bestellen voor die ronde voet? Heb je misschien een link naar een plaatje ervan, want ik vind op panasonic.nl niks over een andere voet. En nog iets, is die pv45 echt niet in zwart te krijgen? :)
Google maar eens op TY-ST42P60W (H-voet) of TY-ST42P600W (Diamant), dat zijn de type nummers van de losse voeten (voor zowel 37 als 42 inch modellen). Misschien heeft je leverancier nog een Diamant voet over, Panasonic leverde bij sommige winkels (oa Mediamarkt) standaard een Diamant voet mee ipv de normale H-voet.
De PV45 was in eerste instantie geheel in zilverkleur, maar er gaan ook berichten dat ie (net als de PV60) met een zwarte rand om het scherm heen leverbaar zou zijn. Informeer bij je leverancier of ze misschien nog een PV60 hebben, dan heb je zeker een zwarte rand (pv45 en pv60 zouden verder geheel identiek zijn). Als je een geheel zwart toestel wilt ben je aangewezen op de nieuwe PV70/700 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:05:
[...]

Daar zijn ze bij It's inderdaad wel wat vroeg mee. Maar of Plasma en LCD het nog erg veel langer dan 2 jaar uit gaan houden...

Nieuwere en betere technieken zullen dan in ieder geval in steeds grotere in getale op de markt komen/ zijn. :) De bekende nadelen die zowel Plasma als LCD schermen hebben moeten nu voor veel geld worden opgelost met ingewikkelde technieken. In de fundamantele techniek van beide type schermen is er m.i. niet veel veranderd.
Denk dat alleen LCD volgepompt wordt met ingewikkelde technieken om de oorspronkelijke mankementen te verbeteren cq te verbergen. Plasma heeft volgens mij geen 'basis' gebreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:10:
[...]

Denk dat alleen LCD volgepompt wordt met ingewikkelde technieken om de oorspronkelijke mankementen te verbeteren cq te verbergen. Plasma heeft volgens mij geen 'basis' gebreken.
Bij LCD schermen moet inderdaad veel meer techniek worden toegepast denk ik. Daar heb je gelijk in.

Een duidelijk "basis" gebrek van Plasma is inbranden. De software in Tv's is tegenwoordig zo goed dat dit waarschijnlijk zo goed als uitgeroeid zal zijn, zonder die techniek zal een modern plasma-scherm echter gewoon weer inbranden.

Het valt me overigens op dat vaak contrastwaarden van diverse TV's worden vergeleken. Dit is echter geen universele standaard, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de lichtopbrengst van een scherm. Er is dus geen garantie dat als 2 TV's van verschillende merken dezelfde contrast ratio hebben dit ook daadwerkelijk hetzelfde is..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Sjah schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 18:26:Ben nu paar dagen beetje op dit forum aan inlezen, vanwege aanschaf flatscreen. 1 ding heb ik al besloten het wordt een 37 inch. Ben bij de It's geweest, en o o wat een boutzaak. Plasma hadden ze niet, en toen begon die verkoper een verhaal tegen me op te hangen, ik moest mijn lachen inhouden, kwam erop neer dat plasma niet deugt, en er binnenkort helemaal uitging.

Wellicht kun je met een beetje geluk de nieuwe 37pv70 vinden voor een mooie prijs.
het design is erg vooruit gegaan tov de oudere series.
phemelrijk schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:21:[...]

Ok ik zal daar ook eens gaan lezen. VEelal lees je dat je plasma de 1e 200 uur en ik lees ook bij de nieuwe modellen dat dat teruggebracht is naar 100 uren je contrast tot 50% moet terug dringen ofzo? Is het beeld dan nog lichtsterk genoeg? Wat is standaard voldoende voor een gemiddelde huiskamer in %? Is daar een standaard voor?

Wat ik lees van die nieuwe pioneer G8 plasma is dat deze zichzelf geheel automatisch regelt wb belichting aan de hand van de verlichting in de ruimte waar hij staat. Dat is wel mooi :) Ik begreep ook dat een tv nog goed gecalibreerd dient te worden omdat in de winkel hele andere instelwaardes gebruikt worden dan wat voor thuis nodig is? Dat zal ook wel meetellen denk ik. ALs je hem zo vanuit de fabriek aanzet zal waarschijnlijk alles te hoog staan met risico op inbranden denk ik dan..
Ik heb een Pioneer G7, en heb me tijdens de inspeel periode gehouden aan het advies van de winkel.

Zelfs na de inspeel periode heb ik erg veel rekening gehouden met de contrast waardes. Alle waardes die eventueel het scherm konden laten inbranden na beneden bijgesteld tov de default pioneer waardes.

Zelfs nu na meer dan 1000 uur bestaat nog steeds het risico op inbranden.

Ik ben benieuwd of dat met de G8 panelen opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Domino schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:09:
[...]

Wellicht kun je met een beetje geluk de nieuwe 37pv70 vinden voor een mooie prijs.
het design is erg vooruit gegaan tov de oudere series.
Tx voor de tip, maar via kieskeurig zie ik hem pas vanaf 1100 staan, terwijl de 45 al vanaf 850 te regelen is. Ik zie dit verschil binnen 2 maanden niet zomaar even verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Had vanmiddag ook het zelfde. Ben ff voor ik naar mn werk ging bij EP (Electronic Partners) langs geweest om naar een Plasma te gaan kijken.
Kom ik binnen , zie ik alleen LCD's van Phillips Sony en iTT :(

Denk zal maar boekjes vragen , dan kan ik tenminste thuis lekker op de bank alle info tot me nemen, is een verkoper bezig met een oude echtpaar. Die konden maar niet uitkiezen welke LC ze zouden nemen.
Zegt de vrouw opeen, die past wel mooi bij de rest van de meubels 8)7 8)7
Verkoper gelijk er achter aan, hele mooie keuze mvr :X

Nou toen was ik aan de beurt. Zeg dat ik me aan het orienteren ben om ee nieuwe TV te nemen, en dat dit een Plasma gaat worden.
Begint gelijk te rattelen dat LCD's vele malen beter is en dat deze Plasma al lang voorbij zijn. Kijk maar om je heen zegt hij.
Maar toen ik vroeg om de HD fil uit te zetten om te kijken hoe de SD signaal was kon hij me opeens niet helpen.
Deze is namelijk nog niet aangesloten. :/
Kon op dat moment echt niet mn lach inhouden en zei, hou maar op, je kan mijn keuzetoch niet meer veranderen.
Gelijk gevraagd of ik boekjes mee kon krijgen van Panasonis, Samsung en Pioneer , kreeg ik te horen dat ik beter op internet kon kijken :|
Weet je wat zei ik, zal dat zeker doen. en dan zal ik mn keus ook daar bestellen :)

Nou dat vond de verkoper niet leuk..

Ik begrijp niet dat men nog steeds het toe laat om in de maling genomen te worden door zulke winkels.
Door HD materiaal te tonen , denkt de leek dat ze zodra ze zo'n LCD of Plasma kopen ze thuis ook de zelfde kwaliteit te zien zullen krijgen. |:(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik ben met die verkoper bij It's niet eens in discussie gegaan, heb het afgewimpeld. Wat die opsomde over Plasma: 't gaat eruit, 't vreet energie, 't is vermoeiend voor de ogen, en ze zijn alleen in grote schermen te krijgen. Alleen op dat laatste punt kon ik hem wel gelijk geven.

Toch moet ik MediaMarkt nageven, ookal ben ik echt geen fan van deze keten, dat ze wel veel hebben staan. It's en het nu ter ziele gegane Megapool, zijn toch een stuk minder.

@Sanook: nogmaals thanx, dat zijn de nuttige infotips!

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 24-05-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Kom net van MM terug... stonden daar twee 42 inch philips naast elkaar, een LCD (1300 en nog wat resolutie, prijs: 1099 €) en een Plasma (1024 x 768 ofzo .. sorry ken die getallen niet zo goed van buiten, prijs 999 €), speelden beiden tegelijk dezelfde DVD af... man .. je bent niet wijs dat er nog mensen voor een LCD kiezen hoor.. die plasma gaf een veeeeeel mooier beeld, veel diepere kleuren, veel meer detail, kortom een veel echter beeld... dat LCD beeld zag er vreselijk 'gemaakt' uit (bijna alsof 't gerenderde beelden waren ofzo).

Voor mij is de keuze duidelijk: plasma... en waarschijnlijk van een merk alla panasonic :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renio schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:16:
Kom net van MM terug... stonden daar twee 42 inch philips naast elkaar, een LCD (1300 en nog wat resolutie, prijs: 1099 €) en een Plasma (1024 x 768 ofzo .. sorry ken die getallen niet zo goed van buiten, prijs 999 €), speelden beiden tegelijk dezelfde DVD af... man .. je bent niet wijs dat er nog mensen voor een LCD kiezen hoor.. die plasma gaf een veeeeeel mooier beeld, veel diepere kleuren, veel meer detail, kortom een veel echter beeld... dat LCD beeld zag er vreselijk 'gemaakt' uit (bijna alsof 't gerenderde beelden waren ofzo).

Voor mij is de keuze duidelijk: plasma... en waarschijnlijk van een merk alla panasonic :9~ .
Afhankelijk van het vergelijkingsmateriaal zal je best een goede keuze hebben gemaakt. Maar kom gerust eens naar mijn 46" Full HD LCD kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thav881
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Of het gekleurd is weet ik niet maar hier een site met uitleg van de verschillen. Maar als ik kritisch kijk is lcd voor mij geen optie.
http://www.thuisbioscoop.nl/plasma-lcd-uitleg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij heel gekleurde site met foutieve info, want de lichtopbrengst van LCD is hoger dan van Plasma. Loop maar eens een winkel in en dan zie je dat de LCD tv's een veel helderder beeld geven dan de plasma's. In een lichte omgeving is LCD dus wat dat betreft in het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:38:
[...]

Afhankelijk van het vergelijkingsmateriaal zal je best een goede keuze hebben gemaakt. Maar kom gerust eens naar mijn 46" Full HD LCD kijken... ;)
Ik zie jou altijd nogal graag dit soort opmerkingen maken in dit soort topics, het valt me mee van je dat je er nu niet bijzegt dat het een Loewe is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:08:
[...]

Ik zie jou altijd nogal graag dit soort opmerkingen maken in dit soort topics, het valt me mee van je dat je er nu niet bijzegt dat het een Loewe is.
Loewe TV's. CRT tv's van Loewe zijn supermooi en supergoed. LCD TV's van Loewe zijn alleen supermooi. Jammer dat ze geen plasmas maken. Snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

renio schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:16:

Fantastische ervaring die ik eerder ook meegemaakt heb. Inderdaad onbegrijpelijk dat mensen een LCD kopen want dat komt niet in de buurt van een (Panasonic) plasma. Misschien komt een 46 inch Loewe (om maar een voorbeeld te noemen) een beetje in de buurt, maar vraag niet wat je daarvoor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil overgaan tot de aankoop van een nieuw TV toestel.

De kijkafstand is max 2,5 meter en er is direct lichtinval op het scherm.
Wij zijn geen echte filmfreaks en zullen dus meestal gewoon TV kijken.
We zijn ook niet van plan om een suround systeem of dergelijke te kopen en verwachten dus een beetje fatsoenlijk geluid van het toestel zelf. Er is heden een Telenet kabel aansluiting maar het is de bedoeling om een schotel bij te plaatsen. Hier in België zijn er voor zover ik weet nog maar een paar zenders die FULL HD uitzenden maar men zegt mij dat binnen 2 jaar alles Full HD zal zijn.

Mijn budget is +- 3000 euro
Het is ook niet mijn bedoeling om een TV te kopen om te kunnen zeggen de mijne kost zoveel.
Neen als ik voor een lagere prijs ook gesteld ben is dat meegenomen.

Ik ben eens wezen kijken in verschillende winkels maar op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Ook op mijn vragen kreeg ik verschillende antwoorden soms totale tegenspraak.
Overal waar ik geweest ben was het beeld zeer slecht, kwam omdat er zoveel toestellen aangesloten waren was de uitleg. Dus allemaal demo met een DVD wat natuurlijk mooier beelden gaf.

Dus post ik ze hier eens in de hoop verder te geraken bij de keuze van een toestel

1)Wat koop ik best en waarom
LCD HD Ready
LCD FULL HD
Plasma HD Ready
Plasma FULL HD

2)Welk formaat ( hadden gedacht 40 inch) en waarom ?

3)Welk merk ?
Samsung , Panasonic of ????

Ik heb de Samsung LCD LE40M86BD zien spelen.
Was een zeer mooi beeld maar wederom was DVD

Ik lees nu veel over de Panasonic TH 42PY700
Heb deze nog niet niet gezien omdat hij in België nog niet leverbaar zou zijn.

Graag zie ik posting tegemoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Lees dit topic eens goed door, dan is de helft van je vragen al beantwoord denk ik !

Tip: ga voor een (Panasonic) plasma !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:30
Ik zit dus ook te twijfelen tussen een plasma tv en een lcd tv.
Het wordt een van deze 2 panasonics:

Panasonic 37pv70
http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3919|603|602|601|4|1
of de
Panasonic 32lx70
http://www.panasonic.nl/P...sp?M=3923|607|602|601|4|1

De lcd is iets goedkoper maar dat scheelt niet veel. De beeldkwaliteit van de plasma vind ik veel mooier. Maar alleen het stroomverbruik ben ik benieuwd naar.. is er hier iemand met een 37pv70 die het stroomverbruik kan of heeft gemeten?
Ik heb alleen david gilmour gevonden, die een 37 inch had (weet niet of het een panasonic is) en hij meette 185 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

johan12 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 10:55:
Ik heb alleen david gilmour gevonden, die een 37 inch had (weet niet of het een panasonic is) en hij meette 185 watt.
Waarschijnlijk wel want ik ken geen andere 37inch plasma.

Een 42 inch panasonic 42PV71 gebruikt volgens Video 234 watt effectief.

En ik ben het met je eens over de beeldkwaliteit. Plasma is beter dan LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:39:

LCD HD Ready
LCD FULL HD
Plasma HD Ready
Plasma FULL HD
Met jouw budget en met de veronderstelling dat alles over 2 jaar Full HD is (wat ik trouwens niet geloof maar goed) lijkt het me logisch dat je voor een Full HD plasma gaat.

Dan kom je uit bij Pioneer of Panasonic. Panasonic is goedkoper.

Het beeldformaat (42 of 50 inch) kun je bepalen aan de hand van hoe ver je er vanaf wilt gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 28 mei 2007 @ 11:26:
[...]

Met jouw budget en met de veronderstelling dat alles over 2 jaar Full HD is (wat ik trouwens niet geloof maar goed) lijkt het me logisch dat je voor een Full HD plasma gaat.

Dan kom je uit bij Pioneer of Panasonic. Panasonic is goedkoper.

Het beeldformaat (42 of 50 inch) kun je bepalen aan de hand van hoe ver je er vanaf wilt gaan zitten.
Ik kan alleen maar schrijven wat men mij verteld.
Dus die 2 jaar zal ik moeten afwachten.
Daarom ook mijn vraag naar wat ik best koop
Mijn kijk afstand zal iets zijn tussen 2.5 a 3 meter niet erg ver dus.
En mijn budget moet niet op he
Indien ik niks heb aan een FULL HD waarom zou ik er dan een kopen.
Ik ga ervan uit dat hier mensen posten die meer verstand van zulke zaken hebben dan ik.
En dus probeer ik hier advies te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 16:24:
[...]
Indien ik niks heb aan een FULL HD waarom zou ik er dan een kopen.
Inderdaad, als je vooral TV kijkt vind ik de investering in Full HD niet slim.

Op jouw afstand kun je op een 42 inch scherm het verschil tussen Full HD 1080P en 720P volgens mij niet eens zien.

Kijk eens naar een Panasonic 42PV70 of eventueel een 42PV700. Dat zijn hele goede HD-ready plasma's. Dan hou je nog veel over in je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Na meer dan 10 pagina's doorgelezen te hebben ben ik ervan overtuigd dat de meesten de Plasma boven een LCD scherm prefereren. Zelfs heb ik een Philips 32" LCD scherm overigens.

Wat ik nergens lees is of er iemand is die de tv ook primair gebruikt om een pc op aan te sluiten. Zelf gebruik ik de LCD tv als monitor om te internetten en HD content af te spelen.

Ik vraag me af, is de video weergave van de computer op een Plasma wel goed/prima en evt. in vergelijking tot de LCD ?

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

minotaurus schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 01:49:
Ik vraag me af, is de video weergave van de computer op een Plasma wel goed/prima en evt. in vergelijking tot de LCD ?
De weergave van mijn PC op mijn Samsung plasma is uitstekend. Ik vind het contrast en de kleuren van mijn desktop erg mooi, mooier dan op een LCD scherm. Ik gebruik het om te surfen en films af te spelen.

Enig nadeel is dat de resolutie van 1024*768 voor sommigen misschien wat laag is. Voor mij is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op zondag 27 mei 2007 @ 12:08:
[...]

Om bovenstaande opmerkingen en dergelijke te voorkomen. Maar dat heeft niet geholpen blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check de nieuwe FULL HD PLASMA van PANASONIC tw de TH-42PY700 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Trouwens, gaat de hele grijze lijn eruit in tvland? Ik zie weer bijna alleen maar zwarte tv's, wat een goed iets is IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Sjah schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:46:
Trouwens, gaat de hele grijze lijn eruit in tvland? Ik zie weer bijna alleen maar zwarte tv's, wat een goed iets is IMO.
Ik ben juist opzoek naar een grijze LCD/Plasma. Liefst 1366x768 of 1920x1080. Kom niet verder als de Sony 40X2000, overigens erg mooi maar alweer een oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op zondag 03 juni 2007 @ 16:23:
[...]

Ik ben juist opzoek naar een grijze LCD/Plasma. Liefst 1366x768 of 1920x1080. Kom niet verder als de Sony 40X2000, overigens erg mooi maar alweer een oud model.
Misschien is de Panasonic PW9 serie iets voor je, HD Ready voor zo'n 1.300 euro voor het 42 inch model en 2.000 euro voor het 50 inch model. Ziet er zo uit (dit is de 37 inch versie)

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/3245/afb040nh5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik ben van plan om een LCD televisie te kopen, deze zal voornamelijk gebruikt worden voor mijn XBOX360, bijgevolg zoek ik dan ook een televisie die deze console goed ondersteunt. Mijn budet ligt tussen de 400 en 800 euro. Liefst zou ik een televisie met niet al te grote afmetingen hebben, het beeldscherm zelf zou ik liefst binnen de 50 en 60 cm (20 en 24 inch) houden. Ik ging eerst voor een computer beeldscherm gaan, maar dit plan heb ik laten varen omwille van teveel last van bleeding.

Ik ben al naar x aantal winkels geweest, maar die verkopen allemaal grote modellen die niet passen in mijn kamer. Ik zoek specifiek naar modellen waar mensen hier een goeie ervaring mee hebben of al veel goeie dingen van gehoord hebben. Ik zie de laatste tijd ook veel reclame voor de Sony Bravia, maar de site gaf veel grote modellen weer en ik ben niet zeker of het zo blits is als het geportreteerd wordt.

Enige hulp is welkom, want het aanbod is zodanig groot dat ik geen idee heb wat te kiezen. Ik heb vernomen dat er een verschil is tussen HD READY (tot 720p) en FULL HD (ook 1080i), maar dit is enkel zichtbaar bij de grotere schermen? Hoe dan ook, ik wil duidelijk maken dat kwaliteit primeert boven prijs bij me, dus mijn budget is slechts een geschat bedrag. Alvast bedankt, Ken.

extra info: Ik heb een THX geluidssysteem thuis staan, dus intern geluid moet niet state of the art zijn. Mijn kijkafstand is ongeveer 2,5 meter en ik kan zowel in lichte als donkere omgevingen kijken.

edit: Na wat lezen zie ik dat Plasma nog beter is dan ik eerst dacht. Dus ik vraag me af of er geen kleinere modellen zijn, die voor een economische prijs beschikbaar zijn. Ik verwacht natuurlijk geen kleine modellen zoals mijn opgegeven specificaties, maar toch iets redelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door KS1987 op 03-06-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KS1987 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:08:
Mijn budet ligt tussen de 400 en 800 euro.
Waarom geen 37 inch plasma voor 805 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:17:
[...]

Waarom geen 37 inch plasma voor 805 euro?
Wil ik gerust overwegen, maar dan zou ik graag enige specificaties zien. Ook vroeg ik me af wat het betere merk is voor LCD en wat het betere merk is voor PLASMA. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KS1987 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:53:
[...]

Wil ik gerust overwegen, maar dan zou ik graag enige specificaties zien. Ook vroeg ik me af wat het betere merk is voor LCD en wat het betere merk is voor PLASMA. Bij voorbaat dank.
beste merk voor plasma is Fujitsu vanaf 2.500 euro. Beste merk plasma dat heel erg goed is, en betaalbaar, is Panasonic. Panasonic heeft een plasma vppr 805 euro te koop (check kieskeurig.nl), dat is het beste scherm dat je onder de 1.500 euro kunt kopen. Perfect voor DVD, digitale TV en PS3/XBOX 360. Koop geen LCD zonder deze plasma in actie te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987

KS1987

no frills

Ik ben het aan overwegen, enkel jammer van het design. De TH-37PV70 is dan wat strakker, maar ook wat duurder. Voor verschillen die voor mij alvast niet zo duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:27
KS1987 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:12:
Ik ben het aan overwegen, enkel jammer van het design. De TH-37PV70 is dan wat strakker, maar ook wat duurder. Voor verschillen die voor mij alvast niet zo duidelijk zijn.
Ik heb de 37PV70 en ik moet zeggen dat de 100Hz optie wel heel belangrijk is. Als die ingesteld is op 50Hz en dat vergelijkbaar zou zijn met de standaard 37PV45/60 is er een behoorlijke flikkering zichtbaar, vooral bij grote lichte vlakken. Op 100Hz zie je nog maar een lichte flikkering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BigSurf schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:58:
[...]
Als die ingesteld is op 50Hz en dat vergelijkbaar zou zijn met de standaard 37PV45/60 is er een behoorlijke flikkering zichtbaar, vooral bij grote lichte vlakken.
Van wat ik heb gehoord, is dat 50hz beeld op de PV70 niet vergelijkbaar met de PV45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Aangezien er hier ook wat mensen naar de 37 inch serie van Panasonic aan het kijken zijn:
Panasonic Plasma TV TH-37PV7F 899,00EUR
http://www.bestekeus.nl/s.../products_id/245757?ref=7

Zo op het eerste gezicht een model met 1 hdmi, en lager contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:59:
[...]

beste merk voor plasma is Fujitsu vanaf 2.500 euro. Beste merk plasma dat heel erg goed is, en betaalbaar, is Panasonic. Panasonic heeft een plasma vppr 805 euro te koop (check kieskeurig.nl), dat is het beste scherm dat je onder de 1.500 euro kunt kopen. Perfect voor DVD, digitale TV en PS3/XBOX 360. Koop geen LCD zonder deze plasma in actie te hebben gezien.
Ik vind persoonlijk dat plasma hier steeds als de gedoodverfde winnaar geprezen wordt. Vooral de Panasonic plasma bezitters willen dit doen geloven. Begrijp me niet verkeerd, de panasonic is een geweldige tv, maar hij is absoluut niet beter dan de nieuwe M lcd serie van Samsung. Ik zeg dit niet omdat ik zelf een M serie heb, of ik de Panasonic wil afkraken maar gewoon omdat dit het plasma of LCD topic is, en ik het onterecht vindt dat met veel reacties de suggestie wordt gewekt dat plasma zowiezo beter is dan welke lcd dan ook. Al met al komt het erop neer dat je gewoon beide tv's met dezelfde bronnen moet hebben gezien, en daar ZELF je conclusies uit trekt.
Ik heb zelf een panasonic plasma goed kunnen testen bij een vriend, met zowel SD als HD materiaal (veelal afgespeeld met de PS3) en heb voor mezelf besloten dat ik de nieuwe M serie LCD's van Samsung mooier vind. Vooral het HD materiaal vind ik er scherper uitzien. Dus in dit geval, Plasma of LCD geef ik de voorkeur aan LCD.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 11:55
tja, dat zoveel panasonic-bezitters hun plasma de hemel in prijzen, wilt alleen maar zeggen dat panasonic plasma tvs maakt die door de kopers ervan als (bijna?) perfect worden ervaren

wij hebben afgelopen week ook onze pana 42PV70 besteld
ik ging nochtans naar de winkel met t idee van n philips of n sony Bravia
maar, er hingen er een heleboel naast/bovenonder elkaar zodat we goed konden vergelijken ... en de panasonic was veruit de beste (toestellen die 5 keer duurder waren even buiten beschouwing gelaten)
nu hopen dat m thuis even goed bevalt als in de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

zwembroek schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:07:
[...]
de panasonic is een geweldige tv, maar hij is absoluut niet beter dan de nieuwe M lcd serie van Samsung.
Ik was bij de Mediamarkt waar ze een wand hebben waar al die luxe Samsung N/M/F LCD's naast elkaar hingen. 1 tje sprong er echt uit. Veel zwarter en contrastrijker, kleuren veel dieper. Het was een Q96, thuis maar eens opgezocht. Bleek een plasma te zijn.

Tuurlijk is voor HD materiaal een Full HD scherper dan een plasma van 1024*768.
Alleen kun je dat niet zien op normale kijkafstanden. Tenzij je bereid bent op 2 meter van een 40 inch scherm gaan zitten wat helemaal niet prettig is.

Maar ik reken er niet op dat iedereen hier op tweakers dat begrijpt hoor. Marketing is een sterk fenomeen. 'Ik wil ook een 1080p LCD!' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 22:36
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 16:39:
Ik wil overgaan tot de aankoop van een nieuw TV toestel.

De kijkafstand is max 2,5 meter en er is direct lichtinval op het scherm.
Wij zijn geen echte filmfreaks en zullen dus meestal gewoon TV kijken.
We zijn ook niet van plan om een suround systeem of dergelijke te kopen en verwachten dus een beetje fatsoenlijk geluid van het toestel zelf. Er is heden een Telenet kabel aansluiting maar het is de bedoeling om een schotel bij te plaatsen. Hier in België zijn er voor zover ik weet nog maar een paar zenders die FULL HD uitzenden maar men zegt mij dat binnen 2 jaar alles Full HD zal zijn.

Mijn budget is +- 3000 euro
Het is ook niet mijn bedoeling om een TV te kopen om te kunnen zeggen de mijne kost zoveel.
Neen als ik voor een lagere prijs ook gesteld ben is dat meegenomen.

Ik ben eens wezen kijken in verschillende winkels maar op de duur zie je door de bomen het bos niet meer. Ook op mijn vragen kreeg ik verschillende antwoorden soms totale tegenspraak.
Overal waar ik geweest ben was het beeld zeer slecht, kwam omdat er zoveel toestellen aangesloten waren was de uitleg. Dus allemaal demo met een DVD wat natuurlijk mooier beelden gaf.

Dus post ik ze hier eens in de hoop verder te geraken bij de keuze van een toestel

LCD HD Ready
LCD FULL HD
Plasma HD Ready
Plasma FULL HD

2)Welk formaat ( hadden gedacht 40 inch) en waarom ?

3)Welk merk ?
Samsung , Panasonic of ????

Ik heb de Samsung LCD LE40M86BD zien spelen.
Was een zeer mooi beeld maar wederom was DVD

Ik lees nu veel over de Panasonic TH 42PY700
Heb deze nog niet niet gezien omdat hij in België nog niet leverbaar zou zijn.

Graag zie ik posting tegemoed
Ik heb die Samsung LCD LE40M86BD ook in het echt gezien, wel mut Full HD bron. Ik moet zeggen: geen enkel ander LCD-scherm wat ik daarvoor heb gezien + wat er op dat moment in de Media Markt was (en plasma vaak ook niet) kon qua beeld niet tippen aan deze! Zoals ze in de reclame beweren: zwart is ook echt zwart! Een volle aanrader! :) (en je krijgt er nog een fiets bij ook...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bij goedkopen.nl (ja, wel foute naam, maar ik ken ze wel, een magnetron was ook prima hiero bezorgd) geven ze aan dat ze gratis extra service bieden: uitpakken en controleren op schade, trap opsjouwen, aansluiten. Dit vind ik zeer fijn en is zeker een reden op daar te bestellen. Iemand die meer winkels/inetshops weet die zo ver gaan in hun service-aan-huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:07:
[...]
Ik vind persoonlijk dat plasma hier steeds als de gedoodverfde winnaar geprezen wordt. Vooral de Panasonic plasma bezitters willen dit doen geloven.
Panasonic maakt helemaal niet de beste plasmas. Dat is Fujitsu, die zijn echt gewoon subliem. Kost wat. Vanaf 2.500 euro voor een 42 inch, maar dan heb je ook wat.
Al je een hele goede plasma wil hebben met heeel erg goed beeld voor iets minder geld dan kun je een Panasonic overwegen. Kost 899 euro, maar dan heb je ook wat.
Elk blad wat ik lees, altijd komen die Panasonics (en regelmatig ook de Pioneers, maar die zijn 80% duurder) als testwinnaar naar voren. Of het nu de consumentengids is of What Hifi, What Plasma, het Duitse Video, wat dan ook. Die Panasonics zijn gewoon heel erg goede plasmas voor relatief weinig geld. Maar ze zijn niet de beste plasmas, dat zijn Fujitsus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Laatst online: 03-07 12:24
in de MM stond een samsung HD bron (via component) waarschijnlijk met harde schijf, met daarop een aantal movies, 1 daarvan was een Samsung movement filmpje. Was een camera die een stoep met mensen filmde tegen de stroom in, waardoor je heel mooi de kwaliteit was het scherm kon bekijken met bewegende beelden. Op de panasonic p50v60 was het in ieder geval behoorlijk schokkerig / blurry.

Main question; heeft iemand dat filmpje, of een soortgelijk filmpje waar je een "bewegendebeeldentest" zou kunnen uitvoeren?

Is het zo dat dat verschijnsel dat ik zag op de 50" v60 minder snel zal zien op een 42" plasma? Over LCD hoeven we het denk ik niet te hebben met de lage responsetime, of vergis ik me hierin?

Mijn doel; een zo groot mogelijk scherm met een fatsoenlijke weergave van bewegende beelden. Als dat inhoudt dat een 42" significant beter is dan een 50" ga ik helaas toch voor de 42" ondanks de 8", of ik wacht nog een half jaartje op betere 50"....

[ Voor 15% gewijzigd door Matthijs op 05-06-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Eeristeren heb ik ook een nieuwe, grotere, TV gehaald, dit omdat we nu aan het verhuizen zijn naar een groter huis. De twee maanden voor onze verhuizing heb ik veel TV's bekeken en de keuze tussen een Full HD LCD en HD Ready Plasma had ik na enige twijfels toch redelijk vlot gemaakt: Plasma.

Het is puur de beeldkwaliteit welke me over de streep heeft getrokken. Hoewel sommige LCD's ook een prachtig beeld neerzetten blijft dat grijzige zwart, zeker wanneer de inkijkhoek iets groter wordt, mij niet aanstaan. Daarnaast kijk ik veel DVD's (ik heb er honderden) en SD materiaal vind ik er beter (smoother) uitzien op zo'n Plasma dan op een 1920*1080 LCD.
Wat HD materiaal betreft, iets wat ik in de toekomst zeker wil afspelen, ik heb een 40/42" Full HD LCD en een HD Ready Plasma naast elkaar een HD film zien afspelen en als je er dicht op staat is de LCD zeker scherper, maar op de kijkafstand die ik zal gebruiken (bijna 3 meter) maakt het niks uit, dan is het beeld op de Plasma eigenlijk net zo scherp.

Omdat mijn vriendin ook mee beslist i.v.m. het uiterlijk van de TV is het een 42" Pioneer geworden (427XA). Sowieso sprak een Pioneer me meer aan dan een Panasonic, dit mede door de betere beeldprocessing en 24fps mogelijkheden :) Nu komt Pioneer binnenkort met een nieuwe generatie, maar als ik daar de prijzen van vergelijk met de leuke aanbiedingen van de huidige reeks dan stop ik dat verschil van ca. 1000 Euro wel in ergens anders in.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Abbadon schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 08:36:
Eeristeren heb ik ook een nieuwe, grotere, TV gehaald, dit omdat we nu aan het verhuizen zijn naar een groter huis. De twee maanden voor onze verhuizing heb ik veel TV's bekeken en de keuze tussen een Full HD LCD en HD Ready Plasma had ik na enige twijfels toch redelijk vlot gemaakt: Plasma.

Het is puur de beeldkwaliteit welke me over de streep heeft getrokken. Hoewel sommige LCD's ook een prachtig beeld neerzetten blijft dat grijzige zwart, zeker wanneer de inkijkhoek iets groter wordt, mij niet aanstaan. Daarnaast kijk ik veel DVD's (ik heb er honderden) en SD materiaal vind ik er beter (smoother) uitzien op zo'n Plasma dan op een 1920*1080 LCD.
Wat HD materiaal betreft, iets wat ik in de toekomst zeker wil afspelen, ik heb een 40/42" Full HD LCD en een HD Ready Plasma naast elkaar een HD film zien afspelen en als je er dicht op staat is de LCD zeker scherper, maar op de kijkafstand die ik zal gebruiken (bijna 3 meter) maakt het niks uit, dan is het beeld op de Plasma eigenlijk net zo scherp.

Omdat mijn vriendin ook mee beslist i.v.m. het uiterlijk van de TV is het een 42" Pioneer geworden (427XA). Sowieso sprak een Pioneer me meer aan dan een Panasonic, dit mede door de betere beeldprocessing en 24fps mogelijkheden :) Nu komt Pioneer binnenkort met een nieuwe generatie, maar als ik daar de prijzen van vergelijk met de leuke aanbiedingen van de huidige reeks dan stop ik dat verschil van ca. 1000 Euro wel in ergens anders in.
Pas wel vreselijk op voor inbranden en controleer je scherm op het zogenaamde 'dirty screen'.
Meer info kan je vinden op htforum.nl

Verder natuurlijk veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik zal er zeker om denken :) Alleen maak ik me niet zo druk om inbranden omdat ik hooguit één, twee uren in de week TV kijk. Hij wordt voor 95+% voor DVD's gebruikt. 'Dirty Screen' kan ik nog niks over zeggen, heb alleen nog maar gechecked of de TV het doet (we zijn nog druk bezig met het verhuizen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.