[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...ja das mooi ;) ... maar is ie FullHD of HDReady ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou bijna zeggen dat je voor G-Hanz werkt.... ;)
Heb even op internet rondgekeken maar ik kan verder niet veel info vinden over deze plasma, en al zeker geen review.
En ruim 3000 euro vind ik veel geld voor een tv van een onbekend merk met fantastische specs een een geweldig italiaans design...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:54:
[...]

Je zou bijna zeggen dat je voor G-Hanz werkt.... ;)
Lijkt mij ook want zijn verhaal is vrijwel een kopie van een reclamepraatje op een van de sites die na wat geGoogle tevoorschijn komen.
Nu weten we dus eigenlijk nog niks over het merk G-Hanz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:19:

Een G-Hanz.
Ik ben echt kindsgelukkig. Schitterende beeldkwaliteit, echt een plaatje. Het zwart is echt pikzwart en de kleuren gewoon prachtig. Kortom, ik ben er blij mee.
Klinkt mij meer als G-Schwanz in de oren. Koop een Panasonic als je een geweldige plasma wil hebben voor weinig geld en als je een zelfde kwaliteit plasma wil kopen met een super design koop dan een Pioneer. Als derde komt nog Fujitsu. Maar G-Hanz: zou er niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al winkels waar de pana 42vp70 gesignaleerd is? 8)
Ik wil het toch echt van dichtbij zien! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:44:
Yep,bij Electro Covents in Beveren-Waas(Belgie) staat hij in de winkel.Moet je zeker eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Volgens mij bij de Media Markt inmiddels ook wel overal, iets beter bereikbaar voor de meesten dan belgie :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat hij bij de Mediamarkt en de meeste andere grote elektronicazaken al te bewonderen is.
Voor meer informatie hierover kun je het beste terecht in het topic:
[Plasma] Het grote Panasonic nieuwe modellen 2007 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Bij Foka in Rotterdam staan de 42pv70 en 42pv700 in de winkel.
Bij Mediamarkt Rotterdam-C en Saturn Rotterdam Zuidplein staan ze nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door sanook op 19-04-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nogal in een moeilijke fase voor het aanschaffen van een LCD scherm of een Plasma scherm.
Het word een 37 of een 42 Inch,Full HD of geen Full HD,of weet ik het wat.Wil gewoon een goed scherm van topkwaliteit waarbij het beeld scherp is voor normaal tv kijken(wel Digitale decoder aanwezig),en Xbox360 er mee af te spelen.Zit al weken te kloten op het net wat nu mooier is of beter scherper ik weet mijn god niet wat allemaal.Test dit test dat,ene zeg dit de andere zegt dat.Wie van jullie met een goed stel grijze massa kan mij aanbevelen om een lcd of plasma aan te schaffen.
Ik weet dat Plasma kan inbranden,dat je de laatste tijd denkt dat elk net bv SBS6 is.Maar echt wie kan me helpen(ook voor DVD te kijken)
MVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:13:
Zit nogal in een moeilijke fase voor het aanschaffen van een LCD scherm of een Plasma scherm.
Het word een 37 of een 42 Inch,Full HD of geen Full HD,of weet ik het wat.Wil gewoon een goed scherm van topkwaliteit waarbij het beeld scherp is voor normaal tv kijken(wel Digitale decoder aanwezig),en Xbox360 er mee af te spelen.Zit al weken te kloten op het net wat nu mooier is of beter scherper ik weet mijn god niet wat allemaal.Test dit test dat,ene zeg dit de andere zegt dat.Wie van jullie met een goed stel grijze massa kan mij aanbevelen om een lcd of plasma aan te schaffen.
Ik weet dat Plasma kan inbranden,dat je de laatste tijd denkt dat elk net bv SBS6 is.Maar echt wie kan me helpen(ook voor DVD te kijken)
MVG.
Koop een Panasonic 37 inch plasma voor 825 euro. Brandt *niet* in en geeft een perfect beeld voor DVD's en Digitale TV. XBOX 360 ziet er ook fantastisch op uit. Beter dan al die pixels die je ziet als je een LCD bekijkt. Ik snap nog steeds niet dat mensen een LCD kopen, ik was van de week bij RAF en al die LCD's stonden gewoon op tv. Ik heb nog nooit zoveel pixels bij elkaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:34:
[...]
Koop een Panasonic 37 inch plasma voor 825 euro. Brandt *niet* in en geeft een perfect beeld voor DVD's en Digitale TV. XBOX 360 ziet er ook fantastisch op uit. Beter dan al die pixels die je ziet als je een LCD bekijkt. Ik snap nog steeds niet dat mensen een LCD kopen, ik was van de week bij RAF en al die LCD's stonden gewoon op tv. Ik heb nog nooit zoveel pixels bij elkaar gezien.
Na lang zoeken ben ik zelf op een Sony Bravia LCD uitgekomen, mooi design, geen spiegeling, prachtige weergave.
Maar inderdaad hangt er zoveel af van het signaal dat naar de TV gestuurd wordt dat ik nog steeds niet zeker ben met m'n keuze. Davidgilmour, 'gewoon op tv' betekent dus lelijk beeld bij een LCD, slechter dan bij een plasma, wil ik best van je aannemen. Maar heb je het verschil ook gezien tussen digitale TV op een LCD en een plasma?

Just wondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja,daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe de kwaliteitsverschil is met een digitale Decoder,icv Plasma of LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Echt moeilijk om te kiezen tussen lcd of plasma. Mijn LG lcd tv heeft het begeven, wat me opzich niet zo heel erg boeit aangezien ik toch een keer iets groters wou (was een 23"). Na een boel vergelijken tussen lcd en plasma ben ik uiteindelijk toch maar voor plasma gegaan. Ik lees overal dat de verkoop van plasma inzakt maarja in de winkels vind ik plasma toch wat mooier beeld hebben dan lcd's van hetzelfde formaat. Uiteindelijk wou ik een Philips 42pf5331 kopen door de hoge resolutie (1024x1080i) maar ik las dat deze nogal wat problemen kan hebben met inbranden bij gebruik van de 4:3 functie. Daardoor voor de Panasonic TH-42PV45EH gegaan (staat nog in bestelling). Deze krijgt erg lovende gebruikers beoordelingen. Wel een wat lagere reso dan de philips, 1024x768. Maar ik vraag me af of dat verschil te zien is, ook omdat de 1080i van de philips interlaced is (of zeg ik nu iets heel doms?). Nog een nadeel voor mij is dat ik het design van de Pana niet zo mooi vind, helemaal zilver vind ik niet echt geweldig. Maargoed, ik koop een tv niet voor het design maar om het beeld en dit zag er in de winkel erg goed uit.

Ik snap alleen nog steeds niet veel over hoe 1024x768 vanaf een pc als widescreen weergegeven kan worden op een plasma. Het 1024x768 signaal vanaf de pc is toch al 4:3 als bron? Dan wordt dit toch uitgerekt naar de native widescreen 1024x768 van de panasonic plasma en ziet het eruit als een uitgerekt 4:3 beeld? Hoe moet ik dit precies zien, ik krijg er geen duidelijkheid in. Normaal gesproken bij vierkante pixels op een lcd heb je 1280x720 bijvoorbeeld op je pc geselecteerd, waardoor je pc ook daadwerkelijk een widesceen aspect ratio verstuurt. Ben hier dus even benieuwd naar hoe dit met plasma precies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik geef een voorbeeld:Een Samsung full HD scherm met daarop aangesloten een Bleuray/HD speler,ff het scherm afkoppelen en ik hang nu er een mooie Panasonic Plasma aan,wat zal nu scherper zijn en mooier beeld weergeven.Ik vind dit erg belangrijk ivb de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:15:
ja,daar ben ik ook erg benieuwd naar hoe de kwaliteitsverschil is met een digitale Decoder,icv Plasma of LCD.
Ik heb een plasma monitor en heb een externe analoge tuner een half jaar aangesloten op mijn plasma. Beeld was redelijk goed maar veel slechter dan mijn 12 jaar oude CRT. Sinds ik digitale TV van UPC heb ben ik over TV echt tevreden, dat is echt geweldig goed. Een maat van me heeft een Samsung LCD. Analoge TV was niet om aan te zien zo slecht en digitale tv is gewoon matig. Slechter dan analoog op mijn plasma. Geloof me, als je dicht op je tv zit bij LCD is analoge en digitale tv slecht. LCD is maar voor een ding goed en dat is dat stilstaande PC beeld van windows. Dat ziet er perfect uit. Voor de rest is LCD conitnu bezig om alles uit de kast te halen om maar een beetje beeld goed proberen weer te geven.
LCD is nooit ontwikkeld om snel digitale beelden te laten zien. En zwart is nog steeds lichtgrijs tot grijs op een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:01:
[...]

Ik heb een plasma monitor en heb een externe analoge tuner een half jaar aangesloten op mijn plasma. Beeld was redelijk goed maar veel slechter dan mijn 12 jaar oude CRT. Sinds ik digitale TV van UPC heb ben ik over TV echt tevreden, dat is echt geweldig goed. Een maat van me heeft een Samsung LCD. Analoge TV was niet om aan te zien zo slecht en digitale tv is gewoon matig. Slechter dan analoog op mijn plasma. Geloof me, als je dicht op je tv zit bij LCD is analoge en digitale tv slecht. LCD is maar voor een ding goed en dat is dat stilstaande PC beeld van windows. Dat ziet er perfect uit. Voor de rest is LCD conitnu bezig om alles uit de kast te halen om maar een beetje beeld goed proberen weer te geven.
LCD is nooit ontwikkeld om snel digitale beelden te laten zien. En zwart is nog steeds lichtgrijs tot grijs op een LCD.
Er zijn imho geen slechte Plasma's en LCD's. We zijn nu alweer toe aan de derde generatie van beide schermen en beide doen voor elkaar niet onder. Ik vind de discussie Plasma/LCD een beetje vergelijkbaar met persoonlijke smaak, zoals je vroeger consumenten had die vielen voor de harde kleuren van Sony en de zachtere Philips kleuren.

Verder is het ook nog eens zo dat je een tv van 800euro niet kan vergelijken met een scherm van 3000euro, het prijsverschil zal wel ergens in zitten, met name de hardware in de toestellen ;)

Maar ik heb zelf nieuwe toestellen aangeschaft van Samsung, de LE--M--BD serie. Ga die maar eens bekijken en zeg me dan nog maar eens of LCD/Samsung zo slecht is. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Zelf getest met een Blu-Ray en een DVD speler welke werd geupscaled naar 1080i. Maar goed, ik krijg ze de volgende week binnen. Waar ik tegenwoordig van schrik zijn de menu's en de grote megelijkheid aan instellingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Prrt, hoor ik net dat je een plasma tv nooit schuin mag kantelen :? Is dit echt zo ivm de vloeistof in de cellen? Om het ding naar boven te krijgen zal die toch echt ff verticaal de trap op moeten... als dit niet eens kan heeft een plasma weinig nut voor me. Is dit kantelverhaal een fabeltje (eventueel van vroeger) of is het nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:23:
Prrt, hoor ik net dat je een plasma tv nooit schuin mag kantelen :? Is dit echt zo ivm de vloeistof in de cellen? Om het ding naar boven te krijgen zal die toch echt ff verticaal de trap op moeten... als dit niet eens kan heeft een plasma weinig nut voor me. Is dit kantelverhaal een fabeltje (eventueel van vroeger) of is het nog steeds zo?
ja klopt. de cellen gaan lekken en dan moet je het gas bijvullen maar dat moet je heel voorzichtig doen want anders ontploft de boel.

en nu serieus.

Je mag een plasma ondersteboven hangen, verticaal, horizontaal, diagonaal. Je kunt er alles meedoen. MAAR je mag hem niet plat in je auto vervoeren omdat de glasplaat kan breken en dat kan al gebeuren als je met 50km/u over een drempel rijdt. Maar als je met 2 man een plasma tilt dan gebeurt er niks mee en mag je ermee jongleren als je dat wil.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:16:
[...]

Er zijn imho geen slechte Plasma's en LCD's. We zijn nu alweer toe aan de derde generatie van beide schermen en beide doen voor elkaar niet onder. Ik vind de discussie Plasma/LCD een beetje vergelijkbaar met persoonlijke smaak, zoals je vroeger consumenten had die vielen voor de harde kleuren van Sony en de zachtere Philips kleuren.

Verder is het ook nog eens zo dat je een tv van 800euro niet kan vergelijken met een scherm van 3000euro, het prijsverschil zal wel ergens in zitten, met name de hardware in de toestellen ;)

Maar ik heb zelf nieuwe toestellen aangeschaft van Samsung, de LE--M--BD serie. Ga die maar eens bekijken en zeg me dan nog maar eens of LCD/Samsung zo slecht is. Kost een beetje, maar dan heb je ook wat. Zelf getest met een Blu-Ray en een DVD speler welke werd geupscaled naar 1080i. Maar goed, ik krijg ze de volgende week binnen. Waar ik tegenwoordig van schrik zijn de menu's en de grote megelijkheid aan instellingen 8)7
Alleen de dure LCD's geven een goed beeld met HD materiaal. Hoeveel mensen kijken alleen maat HD op hun tv? Met gewone tv is dat nog steeds SD materiaal, zowel analoog als digitaal. En DVD's zijn ook SD. En met SD verslaat plasma LCD op alle fronten. En er zijn nog steeds slechte LCD TV's. LCD TV's zijn niet goed in staat om de kleur zwart goed weer te geven, misschien dat een 42 inch van 3.000 euro het nu redelijk kan. Maar zelfs dan is het zwart niet beter dan een Panasonic plasma van 950(!) euro.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:28:
[...]

ja klopt. de cellen gaan lekken en dan moet je het gas bijvullen maar dat moet je heel voorzichtig doen want anders ontploft de boel.

en nu serieus.

Je mag een plasma ondersteboven hangen, verticaal, horizontaal, diagonaal. Je kunt er alles meedoen. MAAR je mag hem niet plat in je auto vervoeren omdat de glasplaat kan breken en dat kan al gebeuren als je met 50km/u over een drempel rijdt. Maar als je met 2 man een plasma tilt dan gebeurt er niks mee en mag je ermee jongleren als je dat wil.
Jongleren gaan we maar niet doen ;) Maargoed een vriend vertelde dat een vriend van hem een jaar terug ook een plasma had ontvangen. Deze had hem heel voorzichtig naar boven gebracht en na 20 minuten aangezet. Beeld was in het begin goed, maar begon na een tijdje helemaal te verlopen en was uiteindelijk naar de barrels. Kan natuurlijk ook tijdens het vervoer naar hem gebeurd zijn. Mja schrok wel ff van dit verhaal snappie ;) Heb weinig verstand van plasma tv's dus vandaar. Ik heb dus geen zin om straks helemaal blij te zijn als mn nieuwe plasma aankomt en deze vervolgens naar de klote is door het slepen naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:50:
[...]

Jongleren gaan we maar niet doen ;) Maargoed een vriend vertelde dat een vriend van hem een jaar terug ook een plasma had ontvangen. Deze had hem heel voorzichtig naar boven gebracht en na 20 minuten aangezet. Beeld was in het begin goed, maar begon na een tijdje helemaal te verlopen en was uiteindelijk naar de barrels. Kan natuurlijk ook tijdens het vervoer naar hem gebeurd zijn. Mja schrok wel ff van dit verhaal snappie ;) Heb weinig verstand van plasma tv's dus vandaar. Ik heb dus geen zin om straks helemaal blij te zijn als mn nieuwe plasma aankomt en deze vervolgens naar de klote is door het slepen naar boven.
Dat kan gebeurd zijn door deze langdurig plat te vervoeren ja. Maar zolang je hem *rechtop* vervoert en gewoon rustig de trap op tilt dan is er niks aan de hand. Vraag e.e.a. altijd even na bij de zaak waar je hem koopt voor de garantiebepaling mocht er iets mee gebeuren.

Maar je snapt wel dat een zaak nooit kan aantonen hoe jij hem vervoerd hebt toch, tenzij die glasplaat in diggelen ligt. Er zitten geen sensoren in een plasma. Vaak wel op de doos waarmee jij kunt zien of die altijd rechtop vervoerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 07:30:
[...]

Dat kan gebeurd zijn door deze langdurig plat te vervoeren ja. Maar zolang je hem *rechtop* vervoert en gewoon rustig de trap op tilt dan is er niks aan de hand. Vraag e.e.a. altijd even na bij de zaak waar je hem koopt voor de garantiebepaling mocht er iets mee gebeuren.
Hoe gaan webshops hiermee om dan? Vervoeren die die dingen altijd rechtop? Ook dat is namelijk niet te controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:03:
[...]

Hoe gaan webshops hiermee om dan? Vervoeren die die dingen altijd rechtop? Ook dat is namelijk niet te controleren...
Iedereen die zich professioneel met plasmas bezig houdt (vervoer, inkoop, verkoop) moet gewoon weten dat die dingen rechtop vervoerd moeten worden. Als jij hem onbeschadigd ontvangt en hij doet het niet dan gaat ie retour naar de leverancier. Maar als die bezorgd wordt en je hoort glasgerinkel in de doos dan zou ik hem niet accepteren of openen waar de bezorger bij staat. Het komt gewoon voor dat er eens een plasma stuk gaat door vervoer maar dat is *altijd* de schuld van de transporteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:29:
[...]

Klinkt mij meer als G-Schwanz in de oren. Koop een Panasonic als je een geweldige plasma wil hebben voor weinig geld en als je een zelfde kwaliteit plasma wil kopen met een super design koop dan een Pioneer. Als derde komt nog Fujitsu. Maar G-Hanz: zou er niet aan beginnen.
laat ik toch ziels gelukkig zijn mijn superstrakka Samsung. In de winkel waar ik hem kocht hadden ze 10 verschillende plasmaschermen naast elkaar staan van 4 verschillende merken. Deze Samsung sprong er ruim bovenuit kwa contrast. En dus gekocht :) het is de 107cm plasmascherm van Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceLW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Als je echt geen haast hebt, kun je wachten op de Laser TV, dat zou volgens de bedenkers de opvolger van beide moeten zijn.
Laserprojectie werkt radicaal anders dan het elektronenkanon van de ouderwetse crt-buizen, de vloeibare siliciumkristallen van lcd of de gefosforesceerde 'pixelbubbels' van plasma tv.
Het is wel enigszins te vergelijken met DLP projectie, dat werkt door lichtweerkaatsing van duizenden beweegbare microspiegeltjes op een kleine chip. Alleen DLP werkt met een 'kleurenwiel' en een 'ouderwetse' projectielamp van wit licht in plaats van laserlicht. Laserstralen projecteren via elk spiegeltje één heldere, reeds gekleurde pixel op het scherm.
Het zo verkregen beeld is scherper, helderder en veel kleurrijker dan plasma of LCD, zo belooft Arasor.
Een laser tv kan bovendien ongeveer even ondiep zijn als de huidige generatie platte schermen, het weegt minder, is tweemaal energiezuiniger én ook nog goedkoper.

Naar verwachting zal de laser tv eind 2007 in de winkels staan. De prijs voor een 130 cm diagonale laser tv moet onder de duizend euro uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:22:
[...]

Iedereen die zich professioneel met plasmas bezig houdt (vervoer, inkoop, verkoop) moet gewoon weten dat die dingen rechtop vervoerd moeten worden. Als jij hem onbeschadigd ontvangt en hij doet het niet dan gaat ie retour naar de leverancier. Maar als die bezorgd wordt en je hoort glasgerinkel in de doos dan zou ik hem niet accepteren of openen waar de bezorger bij staat. Het komt gewoon voor dat er eens een plasma stuk gaat door vervoer maar dat is *altijd* de schuld van de transporteur.
De plasma heb ik besteld bij Wehkamp, aangezien de 42" panasonic daar het goedkoopst was. Ik heb erg goede ervaringen bij Wehkamp. Voorheen ook mijn lcd hier besteld, en die werd met de bezorging door de chauffeur zelf uit de doos gehaald om de status te bekijken en afgevinkt, erg netjes dus. Verder zijn ze altijd keurig met de service en doen niet moeilijk als je iets terug wilt doen.

Anyway bedankt voor je uitleg, tis me mooi duidelijk zo.

@Vince W: laser tv zou ik zelf niet op wachten, het is als eerste de vraag òf ze eind van het jaar al wel komen. Voor de rest zit het dan in de beginfase dus geen idee of het direct zo goed is als beloofd. Daar tegenover klinkt het natuurlijk wel erg aantrekkelijk, 130 cm beeld voor onder de 1000 euro. Als het daadwerkelijk beter wordt dan plasma en lcd kan het nog wel eens tof gaan worden :) Ik heb er echter nog nooit van gehoord. Net even een beetje gegoogled en zie dat de grotere merken als samsung deze tv's ook willen gaan leveren. Time will tell, o-led staat ook nog op het spel.

Oh ja... weet iemand nou hoe dat zit met de aspect ratio als je een 1024x768 signaal vanaf pc naar plasma stuurt? Is dit dan uitgerekt of daadwerkelijk een goed widescreen beeld :S

[ Voor 5% gewijzigd door Neofloppy op 20-04-2007 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 00:16:
[...]

Er zullen best goede LCD's zijn, maar die zullen een flink prijskaartje hebben (en dan nog zullen ze sommige plasma specifiacties niet halen zoals contrast), maar als je een Panasonic plasma van 900-1100 euro koopt kan er niet 1 LCD uit dezelfde prijsklasse concurreren met de Panasonic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:19:
[...]

Er zullen best goede LCD's zijn, maar die zullen een flink prijskaartje hebben (en dan nog zullen ze sommige plasma specifiacties niet halen zoals contrast), maar als je een Panasonic plasma van 900-1100 euro koopt kan er niet 1 LCD uit dezelfde prijsklasse concurreren met de Panasonic !
En een Full HD van Samsung van 37 of 42 inch kan je die wel concurreren met een Plasma Panasonic scherm?(Ik bedoel de M86 serie van samsung.LCD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 19:32
Ik wil ook binnen paar maandjes een LCD of Plasma halen. Maar ik hoor veel mensen over pixels op LCD en dat dit minder is op Plasma. Hoe kan dit? Ligt dit niet aan de tv uitzending? Waarom heeft een Plasma hier minder last van?

En hoe zit dat met 1080p beeldmateriaal op een Plasma (1024x720 formaat)? Gelijkwaardige kwaliteit met Full HD lcd?

ps. ik wil gaan voor een 37 inch LCD of Plasma

[ Voor 9% gewijzigd door bsmpower op 20-04-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 19:53:
[...]

En een Full HD van Samsung van 37 of 42 inch kan je die wel concurreren met een Plasma Panasonic scherm?(Ik bedoel de M86 serie van samsung.LCD)
Nee. Neem de film Se7en mee op dvd en speel die af op de Samsung. Speel de film daarna af op de Panasonic 45 of 60 serie van 825 euro (37 inch) of 950 euro (42 inch).

Bekijk de grijze kleuren op de Samsung en kijk naar de zwarte kleuren op de Panasonic. Plasma verslaat ELKE lcd als het om dvd's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:26:
[...]

Nee. Neem de film Se7en mee op dvd en speel die af op de Samsung. Speel de film daarna af op de Panasonic 45 of 60 serie van 825 euro (37 inch) of 950 euro (42 inch).

Bekijk de grijze kleuren op de Samsung en kijk naar de zwarte kleuren op de Panasonic. Plasma verslaat ELKE lcd als het om dvd's gaat.
Maar hoe weet jij dat zo zeker?Heb je testen gezien?Las toch dat de nieuwe LCD schermen van samsung erg mooi zijn.is Plasma dan echt veel beter....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 42 inch Plasma-TV's van Philips, in het bijzonder toestel 42 PF 5331? Dezelfde vraag over de Philips DVD-R 3450 H (DVD-Recorder met 160GB HD).

Het betreft de volgende aanbieding:
http://www.eldi.be/images/general/uitzonddetNL.jpg.

'k Denk dat de prijs vrij mooi is,
maar 'k zou graag weten of ik hiermee een toestel van hoge kwaliteit zou kopen?
Indien neen, heeft er hier dan iemand een beter alternatief.

Bedankt alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 01:23
de prijs lijkt me niet zo opzienbarend. In Nederland kost de combinatie ruim 1100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Misschien even wachten tot het einde van het jaar ??
Dan zou "laser televisie "zijn intrede (kunnen) doen, zou beter en goedkoper zijn....

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Ben na enig zoekwerk ook tot die conclusie gekomen.
't Is een mooie prijs, maar 't pakket is goedkoper te vinden.

Weet er iemand iets over de prestaties?
Op websites zoals kieskeurig.nl zijn de meningen erg verdeeld.

Al bij al zal dit opnieuw NIET de perfecte TV zijn.
Om zo'n bedrag uit te geven, wil 'k toch eerst wel 100% zeker zijn dat het toestel perfect is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:35:
[...]

Maar hoe weet jij dat zo zeker?Heb je testen gezien?Las toch dat de nieuwe LCD schermen van samsung erg mooi zijn.is Plasma dan echt veel beter....... :/
De zwart weergave kun je alleen aangeven via de contrast ratio. Alle LCD's hebben een contrast ratio van maximaal 1.200:1. Er staat wel 10.000 maar je wordt bedrogen waar je bij staat. De *echte* contrastratio is 1.200. En bij plasmas van Panasonic ligt ie rond de 3.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus een Plasma scherm is beter aan te raden...
Hoe zit het met het doorbranden?
Want mijn zwager had een Plasma(Samsung)en diemoest terug,omdat hij groene strepen op beeld het zg komen.Het volgende scherm van opnieuw plasma van Hitachi ook een zeer goed scherm moest dat zijn,maar reageerde zovreemd dan de dvdbeelden vanzelf oplichte als het te donker werd zeg maar.Dat was echt geen gezicht.Toen nam hij een vette Pioneer scherm ook erg mooi,maar die begon licht te brommen.Nu weer een Pioneer scherm aangeschaft,en die brand licht in,je ziet van die rare witte vlekken op het scherm.Panasonic is zo te lezen minder gevoelig met inbranden?Misschien is dat wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:09:
[...]

De zwart weergave kun je alleen aangeven via de contrast ratio. Alle LCD's hebben een contrast ratio van maximaal 1.200:1. Er staat wel 10.000 maar je wordt bedrogen waar je bij staat. De *echte* contrastratio is 1.200. En bij plasmas van Panasonic ligt ie rond de 3.000.
Die nieuwe schermen van samsung hebben ook een contrastratio van 15000:1 en een echte van 3000:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 00:09:
[...]

Nou nou.. Niet zo negatief :O Je hebt het bedrogen worden terwijl de Panasonic nota bene zelf op hun website liegt! Zij geven namelijk net zo makkelijk een dynamisch contrast weer. Zie hier:
http://www.panasonic.nl/P...7C603%7C602%7C601%7C4%7C1

Nieuwe LCD panelen hebben voortaan een werkelijke contrastratio van 1:2000.
http://www.samsung.com/Pr..._TV/LTA400HT/LTA400HT.htm

Dus niet zo snel hier mensen gaan bedriegen want dat vond jij toch ook niks? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 07:58:
Want mijn zwager had een Plasma(Samsung)en diemoest terug,omdat hij groene strepen op beeld het zg komen.Het volgende scherm van opnieuw plasma van Hitachi ook een zeer goed scherm moest dat zijn,maar reageerde zovreemd dan de dvdbeelden vanzelf oplichte als het te donker werd zeg maar.Dat was echt geen gezicht.Toen nam hij een vette Pioneer scherm ook erg mooi,maar die begon licht te brommen.Nu weer een Pioneer scherm aangeschaft,en die brand licht in,je ziet van die rare witte vlekken op het scherm.Panasonic is zo te lezen minder gevoelig met inbranden?Misschien is dat wel een aanrader.
Nou voordat je een Pana gaat halen zou ik op internet ook opzoeken naar 'fizzing pixels' en 'purple snakes'. Je zult dan denk ik iets anders naar Pana's gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:34:
[...]

Nou voordat je een Pana gaat halen zou ik op internet ook opzoeken naar 'fizzing pixels' en 'purple snakes'. Je zult dan denk ik iets anders naar Pana's gaan kijken ;)
Ach, dan haal je toch een Pioneer! :Y)

Plasma's hebben in ieder geval geen last van ghosting, en blijven daardoor scherp.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 07:58:
Panasonic plasma schermen branden *niet* in tenzij je het erom doet dus vanaf seconde 1 een maand lang een stilstaand beeld continu aanhouden. Bij gewoon gebruik na 200 uur kan een Panasonic plasma *niet* inbranden. En dat betekent dat je gerust 6 uur een scherm aan mag laten op een stilstaand beeld. Die dingen branden gewoonweg niet in.
Pioneer plasmas van 2006 kunnen *wel* inbranden, dat is heel erg slordig van Pioneer. De schermen die nu in de winkel liggen zijn beter en branden naar mijn weten niet in (maar let op de 436 modellen wel dus).
Ja, dat een Samsung scherm in kan branden geloof ik best. Samsung is geen erg goed plasma merk. De beste plasmaschermen worden gemaakt door Fujitsu (niet Fujitsu-Siemens!), Pioneer en Panasonic. NEC maakt ook goede schermen en sommige schermen van Hitachi en Toshiba zijn redelijk goed. Alles wat daarbuiten valt is gewoon minder dan deze merken.

2000:1 is een te lage contrast ratio om zwart weer te geven. Dat is echt pas bij 3.000:1 mogelijk. Dus 99,999999% van alle LCD schermen valt af en nu lees ik dat na 30 jaar LCD techniek er dus blijkbaar een LCD scherm is dat die 3.000:1 haalt. Goed zo.

En wat kost dat scherm? Ook 825 euro zoals een Panasonic plasma? Of 826 euro? 827? 828? 830? 840? 850? 900? 1000? 1100? 1200? zeg maar wanneer ik moet stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zou deze Philips Plasma-TV inbranden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:10:
[...]

Panasonic plasma schermen branden *niet* in tenzij je het erom doet dus vanaf seconde 1 een maand lang een stilstaand beeld continu aanhouden. Bij gewoon gebruik na 200 uur kan een Panasonic plasma *niet* inbranden. En dat betekent dat je gerust 6 uur een scherm aan mag laten op een stilstaand beeld. Die dingen branden gewoonweg niet in.
Pioneer plasmas van 2006 kunnen *wel* inbranden, dat is heel erg slordig van Pioneer. De schermen die nu in de winkel liggen zijn beter en branden naar mijn weten niet in (maar let op de 436 modellen wel dus).
Ja, dat een Samsung scherm in kan branden geloof ik best. Samsung is geen erg goed plasma merk. De beste plasmaschermen worden gemaakt door Fujitsu (niet Fujitsu-Siemens!), Pioneer en Panasonic. NEC maakt ook goede schermen en sommige schermen van Hitachi en Toshiba zijn redelijk goed. Alles wat daarbuiten valt is gewoon minder dan deze merken.

2000:1 is een te lage contrast ratio om zwart weer te geven. Dat is echt pas bij 3.000:1 mogelijk. Dus 99,999999% van alle LCD schermen valt af en nu lees ik dat na 30 jaar LCD techniek er dus blijkbaar een LCD scherm is dat die 3.000:1 haalt. Goed zo.

En wat kost dat scherm? Ook 825 euro zoals een Panasonic plasma? Of 826 euro? 827? 828? 830? 840? 850? 900? 1000? 1100? 1200? zeg maar wanneer ik moet stoppen...
Jammer dat je 37" plasma prijzen noemt om je verhaal te verheerlijken. Je lijkt wel een verkoper! :+
Maar goed: Persoonlijk heb ik mijn zinnen gezet op de 40" LCD van Samsung. Want waar Samsung en Sharp wel in uitblinken is LCD techniek. Neem bijvoorbeeld de Samsung 40M8x series.
http://www.kieskeurig.nl/...35A93C12572A5003E89F3.htm
Even jouw verkoperstaal toontje opzetten :+
Voor 1700 euro krijg je de allerlaatste technieken waaronder:
HDMI 1.3!! Mooiste beelden die je tot nu toe op een beeldscherm hebt gezien:
15000:1 contrastratio!! Wow zwart heb ik tot nu toe nooit zo zwart ervaren op een beeldscherm
True HD? Ja zelfs dat!! Je krijgt 1920x1080 pixels! Probeer dat maar eens op een plasma te vinden voor 1700 euro!! En daarnaast nog PIP, cardreader en een kijkhoek van maar liefst 178 graden.
Is het geen plaatje?
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/le40m87_l.jpg

Tja, wanneer wilt u het afgevelerd hebben? Maandag of de week daarop? :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:23:
De plasma's van Philips moet je zeker ontwijken! Deze zijn echt slecht. Lees alle ervaringen maar op kieskeurig. Allemaal ingebrand en geen support van Philips.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:23:
Philips. Een fabrikant die zelfs niet eens zijn eigen plasmas maakt maar ze bij LG of Samsung inkoopt.

The Philips and Samsung Cooperation. A Small Play By Davidgilmour 2007.
----------------------------------------------------------------
The Samsung factory Act1
<Philips inkoper> We want to buy your best panels
<Samsung verkoper> Yes, we are proud to deliver them to you.
<Philips inkoper> Ok, then we have a deal

The Samsung factory Act2
<Samsung Productline manager> One of my temps made a stupid mistake and now we have 100,000 panels that are not so good made. What shall we do with them?
<The Samsung Operations Director> What are the options?
<The Marketing Manager> We Can Use them in our own brand but that would be a bad idea. Destroying them would cost us a fortune! Any one else any other ideas?
<All together> Philips :)

-----------------------------------------------------------------------------
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:53:
[...]
Jammer dat je 37" plasma prijzen noemt om je verhaal te verheerlijken. Je lijkt wel een verkoper! :+
Maar goed: Persoonlijk heb ik mijn zinnen gezet op de 40" LCD van Samsung. Want waar Samsung en Sharp wel in uitblinken is LCD techniek. Neem bijvoorbeeld de Samsung 40M8x series.
15000:1 contrastratio!! Wow zwart heb ik tot nu toe nooit zo zwart ervaren op een beeldscherm
True HD? Ja zelfs dat!! Je krijgt 1920x1080 pixels! Probeer dat maar eens op een plasma te vinden voor 1700 euro!! En daarnaast nog PIP, cardreader en een kijkhoek van maar liefst 178 graden.
Is het geen plaatje?
[afbeelding]

42 inch Panasonic kost 950 euro. Ik vind 750 euro meer voor een 2 inch kleiner scherm redelijk wat geld. Voor 1700 euro heb je bijna 2 plasma schermen van Panasonic. Ik vind Panasonic niet het beste scherm. Dat zijn Fujitsus. Daarna vind ik de Pioneers qua design veel mooier dan Panasonic, dus als geld geen issue is kun je het beste een 50 inch Panasonic Full HD scherm kopen van 8.000 euro. Mooier heb ik ze niet gezien. Als je dat *iets* te duur vind dan kun je een scherm kopen dat *even goed* is maar met een minder mooi panel voor 950 euro (42 inch). En die 7.050 euro koop je iets leuks voor het vrouwtje als een Gucci tasje.
Ik adviseer iedereen om niet alleen naar de *specs* te kijken maar naar wat je ogen zien. 3.000:1 is een technisch verhaal maar zwart is zwart en lcd zwart is grijs tenzij jet het dus over een lcd scherm hebt dat 2 keer zo duur is.
Het belangrijkste is uiteindelijk waar je je scherm voor gaat gebruiken. Als PC scherm? Koop een LCD! Als gamesscherm en je vindt scherpte belangrijker dan ghosting? Koop een LCD want full HD is veel goedkoper op LCD dan op plasma. Wil je TV kijken met een TV? Dan is Plasma gewoon beter. Veeeeeel beter als je nog analoog kijkt en ook nog steeds duidelijk veel beter met digitale TV. Kijk eens een voetbalwedstrijd op een LCD en op een plasma. Dan weet je wat ik bedoel. Ook voor DVD's is een plasma veel beter vanwege de natuurgetrouwere kleuren en het rustigere beeld.
En dan HDTV. Daarbij is het verschil tussen plasma en LCD het kleinst. Waarom? Omdat je daar eindelijk geen last heb van die pixels (SD TV = 0,3MP! en HD is 2,0 MP).

LCD's zijn niet gemaakt om gewone tv op te kijken omdat je die 0,3MP op een 2,0MP scherm gaat vertonen. Dan worden de pixels 7 x zo groot en dan krijg je dat korrilige pixelege beeld van die LCD TV uitzendingen. Bij HDTV is dit verschil weg en is die pixeligheid weg. Blijft natuurlijk wel over dat zwart geen zwart is en de kleuren te fel. Maar dat is een kwestie van smaak. En hoeveel HDTV of HD Films bekijk je nu per week? Hoeveel % van je totale TV uren? En in de toekomst? Wanneer? Vanaf 2015? Tegen die tijd is plasma achterhaald en LCD ook.

Dus koop met verstand. Wat doe je *nu* met je TV?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:58:
[...]

Philips. Een fabrikant die zelfs niet eens zijn eigen plasmas maakt maar ze bij LG of Samsung inkoopt.

The Samsung factory Act1

The Samsung factory Act2
<Samsung Productline manager> One of my temps made a stupid mistake and now we have 100,000 panels that are not so good made. What shall we do with them?
<The Marketing Manager> We Can Use them in our own brand but that would be a bad idea. Destroying them would cost us a fortune! Any one else any other ideas?

-----------------------------------------------------------------------------
LOL! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor het advies!

'k Ben deze ochtend eens in een Eldi-winkel gaan kijken,
dat ding ondersteunt praktisch niks. Slechts een (1) HDMI, geen optische uitgang, geen VGA of DVI, weegt enorm zwaar (bijna 40kg?) en wordt vrij warm voor een Plasma.
Verder vond'k wel dat het beeld goed was, en het toestel is opzich wel een plaatje.
Al bij al is het dus geen goed idee. :)

Ook de "gratis" bijgeleverde DVD-recorder komt er op kieskeurig.nl niet echt goed uit.

Heeft er iemand wat aankoopadvies voor me?
'k Bedoel, stuur me gewoon een beetje in de richting van een goed merk.

Wat zoek ik? Een grote TV, bij voorkeur 42 inch, 40 inch of eventueel 37 inch.
Welk type? Plasma of LCD, het is me eender. Hoewel LCD nu enorm begint op de komen, en vaak minder verbruik, minder weegt, zou'k bij voorkeur een LCD hebben; maar dit is niet van het grootste belang!
Wat is er belangrijk? Goed beeld! Het maakt niet uit of het HD-Ready of Full HD is, 't moet gewoon goed beeld geven (ook op analoog signaal). Een DVI-poort is altijd leuk, om m'n PC erop aan te sluiten. Mogelijkheid tot aansluiten op een Z-5500 is ook altijd meegenomen, bij voorkeur optisch.
Welk merk? 't Maakt me niks uit, het design is minder van belang. 'k Vind de Samsung TV's zeer leuk, maar goed beeld hebben heeft toch een hogere prioriteit.

Bedankt alvast, allemaal! :)

EDIT: Klein detail, over de prijs. 'k Wil er niet in overdrijven, maar voor kwaliteit moet je willen/kunnen betalen.
't Mag gerust 1.200 euro kosten, 't mag zelfs 1.600 euro kosten, maar veel hoger wil ik toch niet gaan.
Misschien worden LCD-TV's goedkoper naar de zomer toe?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

[...]

Is het geen plaatje?
[afbeelding]

De nieuwe 42" is anders alsnog 500 euro goedkoper, een verschil van meer van 25% op de totale prijs van de Samsung.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 12:10:

Wat zoek ik? Een grote TV, bij voorkeur 42 inch, 40 inch of eventueel 37 inch.
Welk type? Plasma of LCD, het is me eender. Hoewel LCD nu enorm begint op de komen, en vaak minder verbruik, minder weegt, zou'k bij voorkeur een LCD hebben
Een LCD van 37 inch verbruikt helemaal niet meer stroom dan een een plasma van 37 inch. Gemiddeld verbruiken die schermen ongeveer evenveel stroom! Plasmafabrikanten zijn zo eerlijk om op de doos het *maximale* stroomverbruik aan te geven. Het stroomverbruik ligt echter altijd ergenst tussen de 2Watt en die max 250 watt. Een LCD gebruikt een continu stroomverbruik. Dus als er 180 Watt op de doos staat dan is dat continu 180 Watt.
Heeft er iemand wat aankoopadvies voor me?
' 't moet gewoon goed beeld geven (ook op analoog signaal)
De eerste LCD die goed beeld geeft met analoge TV moet nog gemaakt worden. Waarom denk je dat ze tegenwoordig alleen maar HD filmpjes aanhebben in die winkels op LCD TV's? Koop voor 950 euro een 42 inch plasma en neem een abo op digitale tv met een HD recorder.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke 42" scherm kost 950 Euro van Panasonic,en is dit wel een goed toestel voor zo lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 11:58:
[...]

The Samsung factory Act1

The Samsung factory Act2

-knip-

Ik vind Panasonic niet het beste scherm. Dat zijn Fujitsus.
Het spijt me, maar je verhaal komt echt over als borrelpraat van mediamarkt-verkopers. Philips heeft een belang van ongeveer 40 procent in LG PHILIPS displays, een bedrijf dat alleen LCD-schermen produceert. Voor de Philips plasma's is er een overenkomst met Fujitsu/Hitachi, die jij zelf de 'beste' schermen vindt maken. Geen Samsung schermen dus, en al helemaal geen B-kwaliteit. Overigens zijn er maar een beperkt aantal merken welke zelf hun plasma displays produceren

Link: http://www.plasma.com/classroom/whomakesplasma.htm

-donaldo heeft zelf overigens ook een Philips plasma, welke al bijna een jaar prima voldoet aan zijn wensen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:22:
Welke 42" scherm kost 950 Euro van Panasonic,en is dit wel een goed toestel voor zo lage prijs.
Neem hier eens een kijkje:

[Plasma] Panasonic TH42PV62EH voor 999€

Zeker een goed toestel, dat is die prijs helemaal waard!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 13:36:
[...]
Het spijt me, maar je verhaal komt echt over als borrelpraat van mediamarkt-verkopers. Philips heeft een belang van ongeveer 40 procent in LG PHILIPS displays, een bedrijf dat alleen LCD-schermen produceert. Voor de Philips plasma's is er een overenkomst met Fujitsu/Hitachi, die jij zelf de 'beste' schermen vindt maken. Geen Samsung schermen dus, en al helemaal geen B-kwaliteit. Overigens zijn er maar een beperkt aantal merken welke zelf hun plasma displays produceren

Link: http://www.plasma.com/classroom/whomakesplasma.htm

-donaldo heeft zelf overigens ook een Philips plasma, welke al bijna een jaar prima voldoet aan zijn wensen-
Toch staat Philips bekend om de slechte plasmas die erg brommen en veel last hebben van vlekken, naijlen en inbranden. Lees de recencies op kieskeurig maar na. Het maakt niet uit wie ze levert of dat nu LG, Samsung of Hitachi of Fujitsu is. De beste schermen zullen ze echt niet geleverd krijgen. En het proces van het produceren van een plasma is erg foutgevoeldig. Heel veel panels zijn na of tijdens productie afgekeurd. En waar leg je de grens van 'excellent', 'goed', 'matig' of 'slecht'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:25:
[...]

Toch staat Philips bekend om de slechte plasmas die erg brommen en veel last hebben van vlekken, naijlen en inbranden. Lees de recencies op kieskeurig maar na. Het maakt niet uit wie ze levert of dat nu LG, Samsung of Hitachi of Fujitsu is. De beste schermen zullen ze echt niet geleverd krijgen. En het proces van het produceren van een plasma is erg foutgevoeldig. Heel veel panels zijn na of tijdens productie afgekeurd. En waar leg je de grens van 'excellent', 'goed', 'matig' of 'slecht'?
Slecht bekend bij wie? Kennelijk beschouw jij kieskeurig als belangrijke bron van onafhankelijke informatie :? . Bij het scherm van de aanbieding (42PF5331, overigens nu rond 900 euro te krijgen), zie ik een gemiddeld cijfer van 8,6. Van de ongeveer 10 reviews is de verdeling bij benadering 50:50 positief/negatief. Is dat dan volgens jou een slecht scherm? Ik zou zeggen, op basis van die gegevens kun je er niet zoveel over zeggen.

Hoe weet jij bovendien of zij al dan niet de beste panels geleverd krijgen? Lijkt me gewoon zo te werken dat je bij een leverancier van plasmapanels kunt aangeven welke kwaliteit je wil en dat je daarnaar betaalt. Een Philips van 1500 euro is natuurlijk niet vergelijkbaar met een twee keer zo duur model van bijvoorbeeld Pioneer, maar even dure modellen zijn dat qua specificaties van het scherm waarschijnlijk wel.

Jij stelt eerst dat Philips 2e rangs Samsung panels gebruikt, wat gewoon niet waar is. Vervolgens geef je aan dat die van Hitachi/Fujitsu de beste zijn, en dat zijn degene die Philips gebruikt. Logischerwijs zou je de panels van Philips-schermen dan ook goed moeten vinden.

Ik geef geen waardeoordeel, dat is een persoonlijk iets en heeft bovendien iets te maken met prijsklasse. Ik heb een Philips gekocht voor ongeveer 1500 euro. Er waren betere schermen toen ik die kocht, die (veel) duurder waren. Voor mij was de prijs/kwaliteit bij het scherm dat ik kocht toen goed.

Bottom line is dat ik niet zo houd van statements als -alle x merk zijn rotschermen- zonder dat dat solide beargumenteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donaldo schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 16:36:
[...]

Hoe weet jij bovendien of zij al dan niet de beste panels geleverd krijgen? Lijkt me gewoon zo te werken dat je bij een leverancier van plasmapanels kunt aangeven welke kwaliteit je wil en dat je daarnaar betaalt. Een Philips van 1500 euro is natuurlijk niet vergelijkbaar met een twee keer zo duur model van bijvoorbeeld Pioneer, maar even dure modellen zijn dat qua specificaties van het scherm waarschijnlijk wel.

Jij stelt eerst dat Philips 2e rangs Samsung panels gebruikt, wat gewoon niet waar is. Vervolgens geef je aan dat die van Hitachi/Fujitsu de beste zijn, en dat zijn degene die Philips gebruikt. Logischerwijs zou je de panels van Philips-schermen dan ook goed moeten vinden.
Een plasma tv is meer dan alleen een panel. Philips krijgt alleen het panel geleverd door Hitachi. De techniek en het kastje is van Phlips zelf. Ik heb wel eens een plasmascherm gezien van Hitachi en Fujitsu twee jaar terug. Beide panels waren van dezelfde generatie, zelfde fabriek. Maar de Fujutsu gebruikte een Faroudja chip voor de verbetering van het beeld en de Hitachi niet. De Fujitsu was stukken beter dan de Hitachi. Ik stel niet dat Philips 2e rangs panels gebruikt. Ik zeg alleen dat ik me niet kan voorstellen dat de beste panels uit de fabriek naar philips gaan. Ik heb nog nooit een onafhankelijke test gezien waarbij een Phlips plasma het won qua beeldkwaliteit van Pioneer of Panasonic. Terwijl de Phlips 1.500 euro kost, Pioneer 1.750 euro en een Panasonic 950 euro (allen 42 inch).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal, heb jullie hulp nodig :-) Ben er niet uit of ik LCD of plasma wil, maar dit is zowat de situatie:
- ik kijk veel dvd's
- ik heb (nog) geen digitale televisie
- ongeveer 40" doorsnede
- budget: maximum 1500-1700 euro
- geen surroundsysteem in m'n bezit dus liefst goed geluid van zichzelf. Surroundsysteem volgt later wel, maar ik vind het belangrijk dat de tv van zichzelf al goed geluid heeft!

Wat raden jullie me aan want ik geraak er helemaal niet uit :-) Ik had de Samsung LE40F71B op 't oog maar blijkbaar levert die slecht geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:26:
Hey allemaal, heb jullie hulp nodig :-) Ben er niet uit of ik LCD of plasma wil, maar dit is zowat de situatie:
- ik kijk veel dvd's
- ik heb (nog) geen digitale televisie
- ongeveer 40" doorsnede
- budget: maximum 1500-1700 euro
- geen surroundsysteem in m'n bezit dus liefst goed geluid van zichzelf. Surroundsysteem volgt later wel, maar ik vind het belangrijk dat de tv van zichzelf al goed geluid heeft!

Wat raden jullie me aan want ik geraak er helemaal niet uit :-) Ik had de Samsung LE40F71B op 't oog maar blijkbaar levert die slecht geluid.
Een Panasonic plasma van 950 euro en voor 550-750 euro een soundsystem.
Mocht je nog twijfelen ga naar de Mediamarkt, BBC, It's etc. en vraag aan de winkelier of je 3 seconden analoge tv mag kijken op een LCD. Dan zijn je twijfels meteen weg en langer hoef je niet te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie! Om analoog te kijken kies je dus best voor plasma, begrijp ik uit je post? (sorry hoor, maar ben hier helemaal nieuw in...)

Trouwens... 40" voor minder dan 1000 euro...?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
yep, 42pv62 van panasonic voor 999 bij de mediamarkt in utrecht bijvoorbeeld (men heeft het 1200 prijskaartje maar weer vervangen).
Absoluut waar voor je geld (heb hem zelf ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[...]

Is het geen plaatje?
[afbeelding]

Misschien is davidgilmour wel een verkoper, maar wel eentje die een eerlijk advies geeft en NIET afgaat op marges/bonussen en/of specificaties die niets zeggen en waar menig aspirant koper zich door laat leiden.
Als je de topics over plasma/lcd hier een beetje gevolgd hebt zul je tot de conclusie komen dat LCD mooie tot schitterende specificaties heeft en er ook net zo mooi en schitterend uitziet, bij stilstaande beelden........, zodra het gaat bewegen wint plasma het gewoon in de praktijk. Vergelijk het zelf in de winkel en overtuig jezelf.

Maar het allerbelangrijkste is dat je koopt waar jij je goed bij voelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanook schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 20:21:
[...]

Misschien is davidgilmour wel een verkoper, maar wel eentje die een eerlijk advies geeft en NIET afgaat op marges/bonussen en/of specificaties die niets zeggen en waar menig aspirant koper zich door laat leiden.
Als je de topics over plasma/lcd hier een beetje gevolgd hebt zul je tot de conclusie komen dat LCD mooie tot schitterende specificaties heeft en er ook net zo mooi en schitterend uitziet, bij stilstaande beelden........, zodra het gaat bewegen wint plasma het gewoon in de praktijk. Vergelijk het zelf in de winkel en overtuig jezelf.

Maar het allerbelangrijkste is dat je koopt waar jij je goed bij voelt ;)
Ik ben geen verkoper, ik denk dat de meeste verkopers een hekel aan mij zouden hebben. Waarom? Ik adviseer mensen het beste te kopen tegen de laagste prijs. Een echte verkoper zou zeggen: koop deze 1080p Full HD 50 inch Pioneer van 8.000 euro :)
Ik ben ook niet merktrouw. Zodra Pioneer een plasma voor minder dan 1.000 euro aanbiedt zal ik niemand meer adviseren om een Panasonic te kopen :).
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:57:
Bedankt voor je reactie! Om analoog te kijken kies je dus best voor plasma, begrijp ik uit je post? (sorry hoor, maar ben hier helemaal nieuw in...)

Trouwens... 40" voor minder dan 1000 euro...?
Analoog is altijd nog steeds het beste geschikt voor een CRT televisie. Maar als je een flatscreen wil dan is plasma de enige verstandige keuze voor analoog.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik heb eigenlijk ook zeer zitten twijfelen tussen een panasonic 42pv60 of 70 en een full HD LCD.

Ik heb erg veel naar dit soort schermen zitten kijken bij vrienden en kennissen en in winkels. Heb ook zoveel mogelijk (hd) materiaal meegenomen om te kunnen oordelen.

Qua SD TV beelden geef ik Plasma toch een voorkeur. Het komt vriendelijker over, mooie kleuren en natuurlijk super contrast. LCD is dan toch wat minder. Voor de duidelijkheid, ik keek wel digitaal waar mogelijk zowel kabel als schotel.

Bij HDTV beelden zit er verrassend weinig verschil in. De mindere resolutie van Plasma valt bij een kijkafstand van een meter of 3 absoluut niet op. Ik heb echt mijn best gedaan om het te ontdekken, je praat immers over de halve resolutie zo ongeveer, maar het lukte me niet. Voorwaarde is wel dat, vooral de LCD, goed is afgesteld vooral qua zwartwaarde. Ik heb dan vooral met de 40W2000 gekeken. Een goede instelling kost best wel een stevig kwartiertje om dit per ingang voor elkaar te krijgen.

Bij DVD kun je twee kanten op. Ik keek met een normale via scart en een Oppo met faroudja die upscaled tot 1080p. Zolang je de Oppo gebruikte vond ik dit een gelijk spel en beide schermen even goed. Zodra je via scart gaat kijken wint de Plasma het. Kortom hetzelfde als via SD eigenlijk, je loopt tegen niet denderende upscaling van de LCD aan. Waarschijnlijk dat een X versie van de sony dit beter kan.

Vandaag ook nog eens de Computer aangesloten via HDMI. Tja dan wordt het een oneerlijke strijd. Ik ben al verwend met mijn 24" op 1920*1200. Eigenlijk heb je dan met een 40" a 1920*1080 een super monitor voor je neus. Hier "faalt" de Plasma jammerlijk met zijn resolutie van 1024*768.

In mijn geval staat de computer niet zo ver van de TV af dus een extra DVI->HDMI kabeltje zit er zo tussen. Je kunt de computer dan ook als HTPC gaan gebruiken.... geen gezeur meer met spelers (Ik heb een snazio tot volle tevredenheid) die toevallig geen H.264 of X.264 kunnen afspelen. Zolang je het op de computer kan afspelen kun je het ook op TV vertonen. Een Xbox of Playstation hoeft er ook niet te komen..... spelletje kan de computer als de beste.

Ik heb bij een vriend vanavond Testdrive Ultimate zitten spelen op zijn 40W2000 in 1920*1080 en dat is echt kicken. Je moet wel een stevige videokaart hebben maar ik gebruik standaard die resolutie al op mijn 24"

Het heeft voor MIJ in ieder geval de doorslag gegeven naar FullHD. De meerprijs van de LCD is het mij waard omdat de PC een toegevoegde waarde krijgt door een dubbelleven als HTPC. Die nieuwe Samsung lijkt mij wel wat.

[ Voor 0% gewijzigd door winwiz op 22-04-2007 01:56 . Reden: typo ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:53:
Ik heb eigenlijk ook zeer zitten twijfelen tussen een panasonic 42pv60 of 70 en een full HD LCD.
Qua SD TV beelden geef ik Plasma toch een voorkeur. Het komt vriendelijker over, mooie kleuren en natuurlijk super contrast. LCD is dan toch wat minder. Voor de duidelijkheid, ik keek wel digitaal waar mogelijk zowel kabel als schotel.
Bij HDTV beelden zit er verrassend weinig verschil in. De mindere resolutie van Plasma valt bij een kijkafstand van een meter of 3 absoluut niet op. Ik heb echt mijn best gedaan om het te ontdekken, je praat immers over de halve resolutie zo ongeveer, maar het lukte me niet. Voorwaarde is wel dat, vooral de LCD, goed is afgesteld vooral qua zwartwaarde. Ik heb dan vooral met de 40W2000 gekeken. Een goede instelling kost best wel een stevig kwartiertje om dit per ingang voor elkaar te krijgen.
Bij DVD kun je twee kanten op. Ik keek met een normale via scart en een Oppo met faroudja die upscaled tot 1080p. Zolang je de Oppo gebruikte vond ik dit een gelijk spel en beide schermen even goed. Zodra je via scart gaat kijken wint de Plasma het. Kortom hetzelfde als via SD eigenlijk, je loopt tegen niet denderende upscaling van de LCD aan. Waarschijnlijk dat een X versie van de sony dit beter kan.
Vandaag ook nog eens de Computer aangesloten via HDMI. Tja dan wordt het een oneerlijke strijd. Ik ben al verwend met mijn 24" op 1920*1200. Eigenlijk heb je dan met een 40" a 1920*1080 een super monitor voor je neus. Hier "faalt" de Plasma jammerlijk met zijn resolutie van 1024*768.
In mijn geval staat de computer niet zo ver van de TV af dus een extra DVI->HDMI kabeltje zit er zo tussen. Je kunt de computer dan ook als HTPC gaan gebruiken.... geen gezeur meer met spelers (Ik heb een snazio tot volle tevredenheid) die toevallig geen H.264 of X.264 kunnen afspelen. Zolang je het op de computer kan afspelen kun je het ook op TV vertonen. Een Xbox of Playstation hoeft er ook niet te komen..... spelletje kan de computer als de beste.
Ik heb bij een vriend vanavond Testdrive Ultimate zitten spelen op zijn 40W2000 in 1920*1080 en dat is echt kicken. Je moet wel een stevige videokaart hebben maar ik gebruik standaard die resolutie al op mijn 24"
Het heeft voor MIJ in ieder geval de doorslag gegeven naar FullHD. De meerprijs van de LCD is het mij waard omdat de PC een toegevoegde waarde krijgt door een dubbelleven als HTPC. Die nieuwe Samsung lijkt mij wel wat.
Goede onderbouwing. Als je de PC gaat aansluiten dan is de resolutie zo goed dat ie 1 op 1 aansluit op je HDTV en dan is het geen slechte keuze omdat High Definition materiaal 1 op 1 kan worden weergegeven. Niet dat je dat echt merkt bij films ( /me bekijkt HD content op een SD plasma en ziet geen verschil tussen een HD ready plasma en zijn SD plasma als er High Definition content op wordt gedraaid... ) maar bij het gebruik van XP is het wel zichtbaar omdat de lettertjes scherper worden weergegeven. De zwartwaarden blijven wel een issue en ik geloof dat ghosting bij de duurdere LCD schermen tot het verleden horen. Wat ik nog wel eens 1 op 1 wil vergelijken is een voetbaluitzending in HD om het verschil tussen plasma en LCD te zien. Ik zie af en toe torrents in x264 voorbijkomen van recente UEFA-cup matches. Ben benieuwd of het verschil daarbij in HD ook klein blijft.
Over upscaling: de Oppo is daar heel erg goed in van wat ik lees en hoor. Alleen ik denk niet dat veel mensen hun dvd speler weer gaan vernieuwen om te upscalen terwijl dat bij een HDTV juist een pro kan zijn. Een Lidl/Aldi spelertje van 50 euro kan al heel mooi upscalen. Als je een HDTV koopt, vernieuw dan ook meteen je DVD speler voor een van 50-100 euro en sluit em aan via HDMI/Component/DVI/VGA. Maar niet via Scart!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 08:19
winwiz schreef op zondag 22 april 2007 @ 01:53:
Is het voordeel er nog steeds als je bv films kijkt vanaf de pc ipv van internet en foto's bekijkt want daar gebruik je htpc toch voor? het lijkt me dat op het moment dat er films of spellen worden afgespeeld je vanaf 3 meter ook geen verschil meer ziet tussen de resolutie van plasma of full hd lcd hooguit aan de letters in een spel. Het lijkt me juist dat op dat moment de voordelen van de response tijd en kleur echtheid en contrast echt naar voren komen netzo als een apparte speler? Maar het kan zijn dat ik het niet snap wat het verschil is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
iceme schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:14:
[...]

Is het voordeel er nog steeds als je bv films kijkt vanaf de pc ipv van internet en foto's bekijkt want daar gebruik je htpc toch voor? het lijkt me dat op het moment dat er films of spellen worden afgespeeld je vanaf 3 meter ook geen verschil meer ziet tussen de resolutie van plasma of full hd lcd hooguit aan de letters in een spel. Het lijkt me juist dat op dat moment de voordelen van de response tijd en kleur echtheid en contrast echt naar voren komen netzo als een apparte speler? Maar het kan zijn dat ik het niet snap wat het verschil is :?
Aan een kant heb je gelijk... aan de andere kant is het het pakket in het geheel van de HTPC. Het komt waarschijnlijk dat de desktop en alles wat er aan vast zit op gelijk niveau staat met mijn monitor (24" 1920*1200) Ik ben daaraan gewend en het is een hele stap terug naar een resolutie van 1024*768. Het overzicht is veel minder. De 40" full-hd kun ik zien als een grote monitor en ik kan er dus hetzelfde mee werken als mijn standaard monitor. Qua films maakt het idd niet uit maar een spel wordt toch anders gerenderd op hogere resoluties en ziet er beter uit. Van ghosting of dat soort dingen had ik absoluut geen last op de sony. Als je hem geduldig afstelt is ook de kleurechtheid dik in orde althans hetzelfde als de 24"

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Plasma of LCD?

Hier staat een goeie review/vergelijking tussen een 42" Plasma en 40" LCD. Ongeveer zelfde prijs.
Pioneer PDP4270XD (plasma) vs Sony KDL40W2000 (LCD)

Scheelt dus maar 1 puntje.
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-LCD-vs-Pioneer-Plasma/Conclusion.php

Blijft dus grotendeel kwestie van smaak. Schermen van tegenwoordig (Plasma of LCD) zijn gewoon goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Is dit topic dood? Hoop dat er nog mensen die nog wat kunnen vertellen over LCD en Plasma. Wil over een tijdje wel 1 aanschaffen. Twijfel nog erg tussen LCD en Plasma. Begin nu steeds meer overtuigt te raken van plasma. Jammer dat ze allemaal zo groot zijn. 94cm is dan ook echt mijn max (kleinste plasma).

Maar wat bv over de nieuwe 100hz LCD tv's?
FullHD plasma?
Nieuwe schermen (lcd en plasma)?
Prijsverlagingen?

Naja mss willen meer mensen dit topic leven in blazen :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

bsmpower schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:11:
Is dit topic dood? Hoop dat er nog mensen die nog wat kunnen vertellen over LCD en Plasma. Wil over een tijdje wel 1 aanschaffen. Twijfel nog erg tussen LCD en Plasma. Begin nu steeds meer overtuigt te raken van plasma. Jammer dat ze allemaal zo groot zijn. 94cm is dan ook echt mijn max (kleinste plasma).

Maar wat bv over de nieuwe 100hz LCD tv's?
FullHD plasma?
Nieuwe schermen (lcd en plasma)?
Prijsverlagingen?

Naja mss willen meer mensen dit topic leven in blazen :-)?
Misschien is er niet veel nieuw leven in te blazen, in de afgelopen weken is er niet veel veranderd, en al helemaal niet op het gebied van de keuze tussen LCD of Plasma. Het heeft verder weinig zin om alle reeds bekende argumenten nog een keer te herhalen, als je de diverse topics zorgvuldig doorleest kun je volgens mij een standpunt innemen vwb je keuze (en dan weet ik bijna zeker dat je je aansluit bij het leger van tevreden plasmakijkers ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
bsmpower schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:51:
Plasma of LCD?

Hier staat een goeie review/vergelijking tussen een 42" Plasma en 40" LCD. Ongeveer zelfde prijs.
Pioneer PDP4270XD (plasma) vs Sony KDL40W2000 (LCD)

Scheelt dus maar 1 puntje.
http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-LCD-vs-Pioneer-Plasma/Conclusion.php

Blijft dus grotendeel kwestie van smaak. Schermen van tegenwoordig (Plasma of LCD) zijn gewoon goed!
Ik ben ook in de markt voor een 40~42" tv en ben onderhand uitgekomen op óf de Pioneer 427XA óf de Sony 40W2000. Het verschil tussen deze twee vind ik echt bijzonder klein, net zoals in die review dus gezegd wordt. In de lokale MM hangen ze bovenelkaar en beide hebben wel een eigen type beeld (Sony is scherper, Pioneer lijkt wat meer 3D, maar volgens mij komt dat meer door het type glas) maar qua zwartwaarde en kleuren vond ik het verschil véééél kleiner dan eigenlijk altijd geroepen wordt. Iig ben ik er nog steeds niet over uit 8)7 Als ik veel tv uitzendingen zou kijken werd het de Pioneer (want analoge TV ziet er idd beter uit op plasma) maar ik kijk bijna geen TV, alleen DVD's met een goede speler. Ik laat de prijs denk ik maar bepalen wat het gaat worden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:15:
[...]
Ik ben ook in de markt voor een 40~42" tv en ben onderhand uitgekomen op óf de Pioneer 427XA óf de Sony 40W2000. Het verschil tussen deze twee vind ik echt bijzonder klein, net zoals in die review dus gezegd wordt. In de lokale MM hangen ze bovenelkaar en beide hebben wel een eigen type beeld (Sony is scherper, Pioneer lijkt wat meer 3D, maar volgens mij komt dat meer door het type glas) maar qua zwartwaarde en kleuren vond ik het verschil véééél kleiner dan eigenlijk altijd geroepen wordt. Iig ben ik er nog steeds niet over uit 8)7 Als ik veel tv uitzendingen zou kijken werd het de Pioneer (want analoge TV ziet er idd beter uit op plasma) maar ik kijk bijna geen TV, alleen DVD's met een goede speler. Ik laat de prijs denk ik maar bepalen wat het gaat worden.
Deze week een 40" Sony Bravia gekocht bij de Media Markt, bij vergelijk denk ik dat Plasma's inderdaad beter beeld geven bij SD TV, maar de LCD gekozen omdat het beeld mij prima bevalt. Als je bij de MM aan het kijken ben, vraag dan even of ze het signaal wat ze sturen kunnen veranderen voor je. Op deze manier bij MM in R'dam SD en HD content vergeleken. Kom je toch tot een betere keus (mits je dat nog niet hebt gedaan).
Tevens was een grote invloed op de keuze plasma vs LCD het spiegelen van de plasma's, ik vind het zeer hinderlijk, but that's personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
Het is allemaal niet ZO moeilijk, even de feiten:

Plasma is ontwikkeld om bewegende beelden te bekijken en als vervanging van CRT (cathode beeld buis) deze beginnen pas bij 37 inch. Niet eens zo raar want om hoge resolutie te KUNNEN zien je een groot scherm moet hebben en er dan relatief (afhankelijk van de grote) dicht op het scherm moet zitten om de details te zien. Omdat plasma pas vanaf 37 inch (en dus groter dan CRT's en LCD's) te verkrijgen zijn is deze in den beginning onterecht bestempeld als stroom vreter.

LCD is ontwikkeld voor statische beelden, computer schermen voor power point presentaties en tekst verwerkers. De grotste schermen waren tot voor kort tot 81 cm verkijgbaar. Waarom heeft het zolang geduurd voordat gamers LCD als alternatief voor hun CRT scherm zagen tot 21 inch en nog steeds trouwens? Juist ivm gohsting, gebrekkige en weinig kleuren, laag contrast en natuurlijk het irritante wazige effect dat je krijgt als je niet recht tegen het LCD scherm kunt aankijken.

LCD's zijn zo duur omdat er gigantisch veel elektronica ingestoken moet worden om de tekortkomingen van LCD te kompenseren, gohsting, zwart weergave, kijkhoek. Zeker de grotere schermen vanaf 37 inch zijn daardoor veel duurder dan de plasma versies. De 10de generatie plasma schermen zijn ontdaan van hun kinder ziektes zoals inbranden, pixel uitval, stroom verbruik.

Ook het stroom verbuik verschilt niet tusseen LCD en Plasma. Plasma verbuikt zelfs minder stroom afhankelijk van de hoeveelheid brightnes, mijn plasma bv staat op 50%. Bij LCD staat de back light altijd aan ook geeft het scherm alleen "zwart" weer.

Dan de resolutie, ja bij LCD is deze bij kleinere formaten schermen hoger, maar dat is dan ook het enige "pluspunt" en het minst belangrijk bij het bepalen van beeldkwaliteit. Zeker Full HD resoluties bij schermen kleiner dan 42 inch is volstrekte onzin of je moet met je snufferd een halve meter van het scherm gaan zitten.

Dat doe je niet en ook ga je niet met je PS3 terwijl je je Personal shooter aan het spelen bent op je LCD scherm uitgebreid van de "details" genieten.

Echt genieten word het pas met FULL HD bij 50 inch en groter. Op dat moment moet je dan toch echt een plasma hebben.

De reden dat al die ketens je een LCD proberen aan te smeren is omdat de fabrikanten anders niet van die "rotzooi" afkomen en daarom de verkopers riante bonussen in het vooruitzicht stellen bij x aantal verkochte LCD's . Terwijl iedere normale consument kan zien dat een plasma toch echt een mooier beeld geeft dan een LCD, ik zag het ook en d8 steek die resolutie maar in je zak............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:56:
Het is allemaal niet ZO moeilijk, even de feiten:

Plasma is ontwikkeld om bewegende beelden te bekijken en als vervanging van CRT (cathode beeld buis) deze beginnen pas bij 37 inch. Niet eens zo raar want om hoge resolutie te KUNNEN zien je een groot scherm moet hebben en er dan relatief (afhankelijk van de grote) dicht op het scherm moet zitten om de details te zien. Omdat plasma pas vanaf 37 inch (en dus groter dan CRT's en LCD's) te verkrijgen zijn is deze in den beginning onterecht bestempeld als stroom vreter.

LCD is ontwikkeld voor statische beelden, computer schermen voor power point presentaties en tekst verwerkers. De grotste schermen waren tot voor kort tot 81 cm verkijgbaar. Waarom heeft het zolang geduurd voordat gamers LCD als alternatief voor hun CRT scherm zagen tot 21 inch en nog steeds trouwens? Juist ivm gohsting, gebrekkige en weinig kleuren, laag contrast en natuurlijk het irritante wazige effect dat je krijgt als je niet recht tegen het LCD scherm kunt aankijken.

LCD's zijn zo duur omdat er gigantisch veel elektronica ingestoken moet worden om de tekortkomingen van LCD te kompenseren, gohsting, zwart weergave, kijkhoek. Zeker de grotere schermen vanaf 37 inch zijn daardoor veel duurder dan de plasma versies. De 10de generatie plasma schermen zijn ontdaan van hun kinder ziektes zoals inbranden, pixel uitval, stroom verbruik.

Ook het stroom verbuik verschilt niet tusseen LCD en Plasma. Plasma verbuikt zelfs minder stroom afhankelijk van de hoeveelheid brightnes, mijn plasma bv staat op 50%. Bij LCD staat de back light altijd aan ook geeft het scherm alleen "zwart" weer.

Dan de resolutie, ja bij LCD is deze bij kleinere formaten schermen hoger, maar dat is dan ook het enige "pluspunt" en het minst belangrijk bij het bepalen van beeldkwaliteit. Zeker Full HD resoluties bij schermen kleiner dan 42 inch is volstrekte onzin of je moet met je snufferd een halve meter van het scherm gaan zitten.

Dat doe je niet en ook ga je niet met je PS3 terwijl je je Personal shooter aan het spelen bent op je LCD scherm uitgebreid van de "details" genieten.

Echt genieten word het pas met FULL HD bij 50 inch en groter. Op dat moment moet je dan toch echt een plasma hebben.

De reden dat al die ketens je een LCD proberen aan te smeren is omdat de fabrikanten anders niet van die "rotzooi" afkomen en daarom de verkopers riante bonussen in het vooruitzicht stellen bij x aantal verkochte LCD's . Terwijl iedere normale consument kan zien dat een plasma toch echt een mooier beeld geeft dan een LCD, ik zag het ook en d8 steek die resolutie maar in je zak............
Beter had ik het niet kunen zeggen, excellente analyse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
Op Axxo.nl staat een Panasonic 107cm Plasma scherm voor 800 euro.

Ik ga even een verhaal neerplempen.

Ik heb mijn slaapkamer verbouwd en heb een zit+slaapgedeelte. Bij het zitgedeelte zit je zo'n 1.5/2 m van het scherm en bij het slaap gedeelte zo'n 5 meter. Dus ik wil een scherm die van dichtbij mooi is maar ook van veraf. Dan kom je volgens mij automatisch bij plasma?

Is die 107cm Plasma scherm bij de axxo wat? (Axxo.nl) (Panasonic) Dan ga ik die vanmiddag halen of zijn er andere opties (Let op: Wil het niet _te_ duur maken voor een slaapkamertvtje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RedHat schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 09:06:
Op Axxo.nl staat een Panasonic 107cm Plasma scherm voor 800 euro.

Ik ga even een verhaal neerplempen.

Ik heb mijn slaapkamer verbouwd en heb een zit+slaapgedeelte. Bij het zitgedeelte zit je zo'n 1.5/2 m van het scherm en bij het slaap gedeelte zo'n 5 meter. Dus ik wil een scherm die van dichtbij mooi is maar ook van veraf. Dan kom je volgens mij automatisch bij plasma?

Is die 107cm Plasma scherm bij de axxo wat? (Axxo.nl) (Panasonic) Dan ga ik die vanmiddag halen of zijn er andere opties (Let op: Wil het niet _te_ duur maken voor een slaapkamertvtje)
Afbeelding op de website van axxo ziet eruit als een PV45/PV60, dan zou 849 euro (die prijs staat erbij) een zeer scherpe prijs zijn. Vanaf 1,5/2 meter ziet het beeld op dit apparaat er goed uit, mits het aangeboden beeld van een normale kwaliteit is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Laatst online: 09-09 17:16
DVB-s (Dreambox 600 word het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 01:56:
Het is allemaal niet ZO moeilijk, even de feiten: ...
Commentaar bij deze 'feiten':
  1. bekende Plasma problemen zijn 'onterecht' of kinderziektes.
    ** Feit is waar, maar dit geldt net zo goed voor LCD schermen, dus geen reden om een Plasma aan te schaffen
  2. LCD monitors zijn 'slecht' omdat gamers dit vinden/vonden.
    ** Is ook waar, maar je geeft de mening van een kleine, selecte, kritische groep, voor 9 van de 10 gebruikers is het goed genoeg.
  3. LCD's zijn zo duur.
    ** Wat mij betreft niet waar, net een LCD gekocht, mede dankzij de prijs
  4. LCD detail geniet je niet van bij games, dus maakt niet uit.
    **Ook niet waar, details bij games zijn zeker van belang, en detail zit natuurlijk ook bij DVD's etc.
  5. LCD is 'rotzooi'.
    **Uhm, mjah, da's echt een feit... geen eigen mening of zo...
Het maakte me geheel niet uit of m'n TV een LCD of een plasma werd, in het begin veel naar plasma's gekeken o.a. naar aanleiding van dit soort berichten van andere gebruikers, toch uitgekomen op een LCD.
Beeldkwaliteit van een plasma kan een 9 zijn, maar de 8 voor de LCD is voor mij goed genoeg, tevens betere prijs en vrijwel geen spiegeling wat plasma's enorm doen.

Beste advies voor mensen die het nog niet helemaal weten: ga bij verschillende winkels kijken en kijk als 1e naar hoe je het beeld vindt, kijk daarna pas of het LCD's of plasma's zijn, dan merk je vanzelf welke van de twee 'beter' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ik heb gister even een tijdje in de mediamarkt rondgehangen en het valt me steeds op dat LCD feller is. Ik heb steeds gekeken tussen een LCD en Plasma tv. LCD heeft inderdaad last van de bekende pixels/kartelige blokjes. Maar ik vind vaak de helderheid van de LCD's mooier. Ligt dit aan plasma of de instellingen!? Want als dit een instelling is dan zou plasma interessant zijn voor mij. Echter vind ik de nieuwe 100hz LCD schermen van o.a. Panasonic ook erg mooi! Alleen jammer dat ie max. 82cm zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 05-05-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb dringend advies nodig!

In de MediaMarkt kan je voor 1374 euro een Sony Bravia 40V2000 kopen.

De vraag: Aanrader of afrader? Waarom?

Reuze bedankt alvast, en liefst heeeel vlug reageren. :D

PS: Momenteel kijk ik nog analoog.
In de toekomst zeker digitaal, maar 'k zou liefst nu ook iets of wat deftig beeld kunnen verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Ik zit rond te kijken voor een Lcd omdat ik niet groter wil dan 30" (liever nog iets kleiner eigenlijk) maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer zo langzamerhand :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van (grote) LCD televisies:

Backlight!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
panasonic plasma full hd 42 inch vanaf juni verkrijgbaar.

en verder:

Op 13 april jl. heeft Media Totaal de TH-50PY700 uitgeroepen tot “Beste Plasma- tv van het jaar.

Met de TH-50PY700 Full HD Plasma tv met een schermdiagonaal van 127 cm, wordt de meest optimale beeldkwaliteit bereikt. Dit is tv kijken zoals het bedoeld wordt: scherpe, heldere beelden met een maximale gradatie en een rijk pallet aan kleuren. De Pansonic TH-42PY700 is identiek aan de “Plasma -tv van het jaar”, uitgezonderd de afmetingen. De Panasonic TH-42PY700 is met 106 cm een maatje kleiner dan de TH-50PY700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 21:22:
[...]
Beste advies voor mensen die het nog niet helemaal weten: ga bij verschillende winkels kijken en kijk als 1e naar hoe je het beeld vindt, kijk daarna pas of het LCD's of plasma's zijn, dan merk je vanzelf welke van de twee 'beter' is.
Oneens! (Of beter: niet geheel eens)

Wanneer kijken de meeste mensen televisie? Precies, gedurende de avonduren als het veelal donker is of als de kamer enigszins is verduisterd. Juist dan zie je meer dan in een showroom van een winkel.

Wat namelijk met daglicht niet of nauwelijks is waar te nemen is de backlight bij een LCD televisie. Hoe groter het scherm hoe meer moeite de diffuser heeft om het licht over het gehele scherm te verdelen. Ik heb nu meerdere LCD televisies (> 32") in verschillende thuis situaties bekeken. Het is mij opgevallen dat nagenoeg alle LCD televisies 'last' hebben van backlight. OF het is over het hele scherm te hard aanwezig waardoor zwart geen zwart lijkt OF enkele hoeken worden overbelicht waardoor met name donkere scenes niet goed worden weergegeven. Dit soort 'mankementen' zie je namelijk alleen bij dagelijks gebruik en dus niet of nauwelijks in een showroom van een dealer.

Mijn vorige televisie (LOEWE Individual 40) had ook 'last' van teveel/harde backlight. Dit toestel is destijds door de dealer omgeruild. Ook de nieuwe televisie vertoonde dezelfde klachten. Hoewel het wel minder was dan bij de eerste televisie. Nu heb ik inmiddels een LOEWE Individual Compose 46 met exact dezelfde klachten. Alleen zijn deze klachten nu erger dan bij de 40"-uitvoering. Daarom is ook de Compose 46 inmiddels al omgeruild voor een ander model. Helaas heeft ook deze omruiling geen positief resultaat weten te behalen.

Persoonlijk weet ik nog niet of ik te kritisch ben en er niet aan zal kunnen wennen want als je het eenmaal hebt gezien en weet waar het zit dan blijf je het ook zien... Laten we zeggen dat ik voor ca. 90% een tevreden consument ben naar aanleiding van de aanschaf van mijn televisie. Dit omdat ik van mening ben dat je voor € 5.500,00 wel mag verwachten dat zoiets inmiddels enigszins doordacht en verholpen zou zijn. Vooral omdat het iets is wat de eerste functionaliteit van een televisie afbreekt, namelijk: televisie kijken.

Mijns inziens wint een Plasma het op dit punt dus ruim van een LCD. Daarentegen heeft LCD (of specifieke uitvoering van een televisie) ook veel andere voordelen. Zo beschikt mijn televisie onder andere over een ingebouwde digitale kabel tuner, ingebouwde High Definition satelliet tuner en een ingebouwde High Definition harddiskrecorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Laatst online: 12-09 13:54
Over enkele weken ga ik verhuizen en dan is er een behoefte aan een nieuwe tv :)

de eisen zijn minimaal 82cm doorsnede, met het vooruitzicht op de HDTV standaard, wil ik hier toch wel op inspelen mits dit binnen het budget past. Voor de tv willen we rond de 1000 uittrekken, iets meer of meer is geen probleem :) omdat het moeilijk in te schatten is of voor bv. 100€ meer er veel meer plezier van word beleefd.

Is het met deze grootte en eisen aan te raden een lcd of plasma te kopen?

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lex schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:03:
Ik zit rond te kijken voor een Lcd omdat ik niet groter wil dan 30" (liever nog iets kleiner eigenlijk) maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer zo langzamerhand :/
Dan zou ik je de Panasonic 26LX70 aanraden. Hij bezit de nieuwste 100 Hz technologie en biedt volgens mij de beste beeldkwaliteit in zijn categorie. Hij heeft overigens ook een modern design en is voor een nette prijs verkrijgbaar. Niet twijfelen dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

jens17 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:25:
Over enkele weken ga ik verhuizen en dan is er een behoefte aan een nieuwe tv :)

de eisen zijn minimaal 82cm doorsnede, met het vooruitzicht op de HDTV standaard, wil ik hier toch wel op inspelen mits dit binnen het budget past. Voor de tv willen we rond de 1000 uittrekken, iets meer of meer is geen probleem :) omdat het moeilijk in te schatten is of voor bv. 100€ meer er veel meer plezier van word beleefd.

Is het met deze grootte en eisen aan te raden een lcd of plasma te kopen?

mvg,
Plasma begint pas bij 94 cm, als je kleiner wilt ben je (helaas) aangewezen op LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Vrijdag krijg ik deze TV.
3 x HDMI 1.3, Full HD en het zwart is bijna net zo zwart als een Panasonic plasma volgens die review.
De resultaten post ik later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 08:19
Bierkameel schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 09:45:
Vrijdag krijg ik deze TV.
3 x HDMI 1.3, Full HD en het zwart is bijna net zo zwart als een Panasonic plasma volgens die review.
De resultaten post ik later :)
Maar in de review staat ook dat er weinig gradaties zwart zijn, dus weinig grijstinten, waardoor er detail verloren gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iceme schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:09:
[...]

Maar in de review staat ook dat er weinig gradaties zwart zijn, dus weinig grijstinten, waardoor er detail verloren gaat
Inderdaad. Volgens die review zijn de zwartwaarden zeer goed. Maar aan de andere kant zijn de kleuren niet zo goed en lijken de donkere scenes zwart terwijl bv een pana plasma hierin weer wel veel details weergeeft.

PROS
> Excellent black level + high calibrated contrast ratio
> Super Clear Panel™ adds depth and realism
> Generous connectivity (three HDMI 1.3)

CONS
> Less-defined shadow detail
> Inaccurate colours
> Awkward film mode deinterlacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29

voodooless

Sound is no voodoo!

Een diep zwart met weinig gradaties heb je natuurlijk niet veel. Zodra je de bekende kleurvlaken gaat zien ga je je al ergeren.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom lees ik overal dat mensen voor de Panasonic Plasma's kiezen en niet voor de Samsung? De Samsung heeft volgens mij ook dezelfde specs en is zo'n 100 euro goedkoper. Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
http://www.samsung.com/nl...h.asp?page=Specifications

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:
Of is er iets wat ik over het hoofd zie?
Reviews :? Kijken in de winkel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 13:44:
[...]

Reviews :? Kijken in de winkel :?
Beide inmiddels al gedaan en nog steeds amper verschil. In de MM in Eindhoven kun je ze beide vergelijken. Bij de ene review vinden ze de Pana stukken beter en bij de ander de Samsung maar iedereen kiest hier toch voor de Pana. Daarom ben ik benieuwd of zij dit bewust kiezen boven de Samsung of kennen zij de Samsung variant gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Panasonic heeft gewoon een goede reputatie wat betreft plasma's. Dat helpt flink ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Precies... Naam heeft vaker een grotere invloed als daadwerkelijke prestaties.... :) Niet dat ik panasonic plasmas wil afkraken hoor, maar als de buurman een panasonic plasma heeft en de man van de vrouw van de baas van de melkboer er ook een heeft dan zal het goed spul zijn. Resultaat... jij wil er ook 1.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

dominator schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:29:
Precies... Naam heeft vaker een grotere invloed als daadwerkelijke prestaties.... :) Niet dat ik panasonic plasmas wil afkraken hoor, maar als de buurman een panasonic plasma heeft en de man van de vrouw van de baas van de melkboer er ook een heeft dan zal het goed spul zijn. Resultaat... jij wil er ook 1.... :)
Zal mij mijn reet roesten wat de buurman in huis heeft staan, ik bepaal zélf (mbv dit bv dit forum) wat voor mij goed is.
Panasonic heeft een goede naam opgebouwd op gebied van plasma's, oa door de goede reviews van gebruikers op de diverse forums. Naar aanleiding daarvan heb ik ook een Panasonic plasma gekocht.
Als Samsung nu inderdaad een goede plasma gemaakt heeft zal dit apparaat zichzelf bewijzen op de forums, maar dat heeft tijd nodig. Voor dit moment weet je dat je met Panasonic op zeker speelt, dat moet je met de Samsung nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
sanook schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Zal mij mijn reet roesten wat de buurman in huis heeft staan, ik bepaal zélf (mbv dit bv dit forum) wat voor mij goed is.
Panasonic heeft een goede naam opgebouwd op gebied van plasma's, oa door de goede reviews van gebruikers op de diverse forums. Naar aanleiding daarvan heb ik ook een Panasonic plasma gekocht.
Als Samsung nu inderdaad een goede plasma gemaakt heeft zal dit apparaat zichzelf bewijzen op de forums, maar dat heeft tijd nodig. Voor dit moment weet je dat je met Panasonic op zeker speelt, dat moet je met de Samsung nog even afwachten.
Spreekt mekaar een beetje tegen. Aan de ene kant bepaal jezelf wat je wil maar aan de andere kant laat je je door anderen sturen.... (vervang de buurman door 'flappie die een review site runt' en je bent er ook') Maar goed, ik val niemand aan op zijn keus... Ik zeg alleen dat naam vaak mensen meer zegt als de daadwerkelijke prestaties. Dat jij tweaker bent, betekend ook meteen dat jij niet tot de groep 'jan modaal' behoort die niet eens het verschil weet tussen lcd en plasma... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zit ook sterk te dubben tussen twee schermen, de een is een FullHD LCD scherm van 37" en de ander een Plasma scherm van 42". Qua prijs verschillen ze elkaar niets.

Ik zit zo'n 3,5 meter van het scherm af en het is een vrij zonnige woonkamer (veel glas). TV gaat het meest gebruikt worden voor films en voetbal kijken (ohjah en vrouwenseries door m'n vriendin :P). Ik moet nog een winkel vinden die beide modellen verkoopt, zodat ik ze eens bij elkaar kan bekijken, maar als ik ze apart bekijk vind ik ze allebei een haarscherp beeld bieden. Sprekend heldere kleuren op de LCD en strak en zwart beeld op de plasma.

Gaan we voor de nieuwere technieken (FullHD, hdmi 1.3, 100Hz) of toch voor het gelikte plaatje van plasma, dat het meest overeenkomt met de oude CRT waarden.

moeilijk, moeilijk... hoewel beiden geen miskoop zullen zijn, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij duidelijk maken hoe het komt dat er geen ghosting optreed bij Plasma tv's en wel bij LCD's? Mag ik hieruit concluderen dat Plasma tv's ideaal zijn om voetbal en Formule1 te kijken? Is een Plasma met 100hz stukken beter dan een gewone plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

100Hz plasma??
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.