[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.838 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Ja, zie mijn laatste 3 zinnen vanaf 'by the way' :)
Veel mensen worden zo bedrogen. Maar als er een gewone dvd of tv opstaat dan is het thuis beter.
Excuses. Maar ik vind het juist wel fijn, heb mijn tv niet gekocht voor normale tv of dvd maar voor HD. Heb zo;n 150 dvd-r's +300gb aan x264 materiaal liggen :) 32" LCD, omdat 1 plasma niet in die maat te krijgen is 2. omdat Plasma te duur was & 3. omdat pc aansluiting een drama is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Hier ging je de fout in. In de MM zijn tegenwoordig 95% van alle LCD's & Plasma's op een HDbron aangesloten (via HDMI, I checked. Enige signaal verlies zou dus door afstand komen). Thuis sluit 95% van de mensen het aan op een SD bron. Nu mag jij raden wat er beter uitziet, ondanks "slecht" ingestelde kleuren & contrast.
Jammer alleen dat MM zo'n waardeloze winkel is.
Leuk om eens de modelletjes te bekijken maar voor een fatsoenlijke indruk van wat het scherm werkelijk kan moet je toch ergens anders zijn. Fijn dat het op een HD bron wordt getoond maar met een TL-balk op je scherm gericht krijg je never nooit een fatsoenlijke indruk van wat een scherm kan.
Er zijn legio winkels (niet on-line shops) die een veel scherpere prijs bieden, waar je 100x beter advies krijgt, waar je 1000x betere service krijgt en waar de omgeving gecreerd kan worden waar je een meer objectiever beeld krijgt van wat je scherm werkelijk kan.
MM is een electronicaprostitutiehuis waar de simpelen denken dat ze "goeikop" terecht kunnen, en als in zo veel gevallen ben je een dief van je portomonaie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik er bijna uit ben.... Twijfel nog tussen de plasma Pioneer pdp-427XA en de LCD Philips 37PF9731D.

Ik kan alleen nog weinig info vinden over deze twee tv's icm een PS3 die straks ook aangeschaft gaat worden of voldoen beide om er mee te gamen.
Tevens wil ik er eventueel een laptop op aansluiten. Wat ik zoal gelezen heb, zou ik voor de LCD moeten kiezen.

Of zijn er nog andere tv's die voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Als je van plan bent om er op te gaan typen, zou ik absoluut niet voor plasma gaan.

En: andere tv's die voldoen? Maar, voldoen aan wat?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:
Als je van plan bent om er op te gaan typen, zou ik absoluut niet voor plasma gaan.

Of uberhaupt teksten te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:20:
Ik denk dat ik er bijna uit ben.... Twijfel nog tussen de plasma Pioneer pdp-427XA en de LCD Philips 37PF9731D.

Ik kan alleen nog weinig info vinden over deze twee tv's icm een PS3 die straks ook aangeschaft gaat worden of voldoen beide om er mee te gamen.
Tevens wil ik er eventueel een laptop op aansluiten. Wat ik zoal gelezen heb, zou ik voor de LCD moeten kiezen.

Of zijn er nog andere tv's die voldoen?
Als ik jou was zou ik een TV nemen die 1080p kan ontvangen.
Nog een paar maanden geduld dan komen alle grote merken met nieuwe modellen die hier aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:32:

Ik denk dat ik hem het meeste ga gebruiken voor games, ps2 nu nog en straks ps3 en voetbal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48
Kan je op Plasma niet goed teksten lezen oftewel je pc aansluiten? Waarom niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik zou zeker voor de pioneer gaan, vind ik nog steeds een van de mooiste plasma's die er is rond die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

maarud schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:53:
Kan je op Plasma niet goed teksten lezen oftewel je pc aansluiten? Waarom niet dan?
Omdat bij teksten en niet natuurlijke afbeeldingen de resolutie ineens een veel grotere rol speelt. 42" met 1024x1080 in 16:9 ziet er niet zo heel lekker uit met een desktop :P. Dan kan je nog wel mooi diep zwart en natuurlijke kleuren hebben, maar daar heb je bij PC beeld geen boodschap aan. Dus blijft resolutie over en dan wint LCD het glansrijk.

Zodra je weer over natuurlijke em bewegende beelden hebt (realistische spellen, TV, films op DVD/Blu-ray/satteliet), gaan die factoren weer een grotere rol spelen en wint naar mijn mening plasma het weer.

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 28-01-2007 22:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakermaster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 10:22
Ik sta ook aan de vooravond om een plasma te gaan kopen. Ik wilde eerst voor een LCD scherm gaan, maar na wat research kom ik toch op plasma uit. Dat heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Nu wil ik niet megaveel gaan uitgeven aan een 'tv' en is mijn oog gevallen op een panasonic th-37pv60e. Ik heb al wat ervaringen gelezen, maar zijn er nou echte concurenten voor dit scherm te noemen? En dan ook vooral in deze prijsrange te blijven. De Panasonic is te koop voor rond de 1200 euro.

Ik heb op dit moment wel alleen een analoog signaal beschikbaar via de kabel. Is het aan te raden om gelijk over te gaan op digitaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Tweakermaster op 28-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 01:01
JvS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:53:
[...]
Jij valt in dezelfde kuil als vele anderen. Ook voor gaming is resolutie pas de 4e belangrijkste factor voor scherpte. Alleen als je echt computerbeeld op het scherm wilt weergeven, is een resolutie van 1280x720 of 1080x1920 écht van belang, omdat dan de letters haarscherp afgebeeld wordt.

Natuurlijke beelden en ingame beelden hebben niet zoveel last van scalen. Het beeld wordt eerder scherp van een goede kleurrechtheid, zwartwaarde en een hoog contrast, punten waar een plasma wint van een LCD :).

Maar het is natuurlijk je eigen keus, als jij zelf absoluut die resolutie op plaats 1 zet, dan moet je zeker niet voor plasma gaan. Als je het uiteindelijke resultaat in een niet helverlichte kamer het belangrijkst vindt, dan zou ik toch nog eens plasma overwegen. Neem eens een xbox360 mee naar een winkel en sluit hem aan op een 1080x1080 plasma en kijk maar wat er gebeurt.
Het blijft een moeilijke kwestie. Nogmaals, ik wil eigenlijk alleen maar gamen en misschien een hd-dvd gaan bekijken.
Ben ik op de site van Sony en die schrijven zelf het volgende:

Plasma-TV's zijn het overwegen waard als u een thuisbioscoopfanaat bent die op zoek is naar een groot scherm voor exclusief gebruik als onderdeel van een thuisbioscoopsysteem.

Voor ons grootste beeldformaat wordt de plasmatechnologie gebruikt. De High Definition-beeldkwaliteit is uistekend. De plasmatechnologie heeft echter één nadeel: als er lang stilstaande beelden (zoals merktekens van satellietzenders) op de TV's worden weergegeven, kunnen deze in het scherm 'branden'. Daarom raadt Sony aan plasma-TV's te gebruiken voor het bekijken van films die het beste op het grootste beeldformaat kunnen worden weergegeven, maar niet voor standaard kijkgedrag, het spelen van videogames of voor computers.
http://www.sony.nl/view/S...4943029909&site=odw_nl_NL

Dus de fabrikant zegt zelf: gevaar voor inbranden bij plasma's (nog steeds dus) en minder geschikt voor gaming. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:49

Smarron

The bend

Tweakermaster schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:56:
Ik sta ook aan de vooravond om een plasma te gaan kopen. Ik wilde eerst voor een LCD scherm gaan, maar na wat research kom ik toch op plasma uit. Dat heeft mijn persoonlijke voorkeur.

Nu wil ik niet megaveel gaan uitgeven aan een 'tv' en is mijn oog gevallen op een panasonic th-37pv60e. Ik heb al wat ervaringen gelezen, maar zijn er nou echte concurenten voor dit scherm te noemen? En dan ook vooral in deze prijsrange te blijven. De Panasonic is te koop voor rond de 1200 euro.

Ik heb op dit moment wel alleen een analoog signaal beschikbaar via de kabel. Is het aan te raden om gelijk over te gaan op digitaal?
\[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)

Zelfde prijsklasse. Ik heb ook zitten twijfelen tussen de Pana en de LG die ik nu heb. Sta 100% achter mijn keuze.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32

sanook

_/-\o_

Tweakermaster schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:56:

Denk dat dat erg afhankelijk is van de kwaliteit van je kabelsignaal. Ik heb de 42PV60 én 'digitale' TV via UPC maar moet eerlijk zeggen dat analoog er zeer goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:20:
[...]

Het blijft een moeilijke kwestie. Nogmaals, ik wil eigenlijk alleen maar gamen en misschien een hd-dvd gaan bekijken.
Ben ik op de site van Sony en die schrijven zelf het volgende:

Plasma-TV's zijn het overwegen waard als u een thuisbioscoopfanaat bent die op zoek is naar een groot scherm voor exclusief gebruik als onderdeel van een thuisbioscoopsysteem.

Voor ons grootste beeldformaat wordt de plasmatechnologie gebruikt. De High Definition-beeldkwaliteit is uistekend. De plasmatechnologie heeft echter één nadeel: als er lang stilstaande beelden (zoals merktekens van satellietzenders) op de TV's worden weergegeven, kunnen deze in het scherm 'branden'. Daarom raadt Sony aan plasma-TV's te gebruiken voor het bekijken van films die het beste op het grootste beeldformaat kunnen worden weergegeven, maar niet voor standaard kijkgedrag, het spelen van videogames of voor computers.
http://www.sony.nl/view/S...4943029909&site=odw_nl_NL

Dus de fabrikant zegt zelf: gevaar voor inbranden bij plasma's (nog steeds dus) en minder geschikt voor gaming. :|
Dat komt omdat Sony troep inkoopt voor hun plasmaschermen. Ze maken ze niet zelf. Panasonic maakt ze wel zelf. Die schermen zijn burn proof en niet in te branden. Ik heb 2 jaar zo een scherm en ben in het bezit van een Wii/360/PS2/Gamecube/N64/PC Engine Supergrafx/SNES. Af en toe speel ik dus wel eens een spelletje en ik heb nog noooooooooit een seconde van naijlen of burn in gezien. Koop een goed scherm en loop met een heeeeeeele grote boog om Sony heen als ze dit soort waarschuwingen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:48
Ik ga de tv eigenlijk alleen gebruiken voor DVD's (thuisbios) en af en toe satelliet-tv. Ik zou dus het beste plasma (panasonic) kunnen kopen, of heb ik het nou mis? En als ik eens een keer mijn pc aansluit dan is dit voor Mediacenter of games, maar niet om naar GoT te surfen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
SgtStrider schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:32:
klik

De keuze wordt nu wel heel erg makkelijk :P
link werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maarug: Zou je je persoonlijke keus zelf willen maken? Je hebt nu al meerdere malen hetzelfde gevraagd, de vraag die je hierboven stelt is al meermaals beantwoord in dit topic. De meningen staan er, haal daar de voor jou nuttige info uit, bepaal zelf wat je het belangrijkst vindt en maak zelf je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:22:
Ik ga de tv eigenlijk alleen gebruiken voor DVD's (thuisbios) en af en toe satelliet-tv. Ik zou dus het beste plasma (panasonic) kunnen kopen, of heb ik het nou mis? En als ik eens een keer mijn pc aansluit dan is dit voor Mediacenter of games, maar niet om naar GoT te surfen ofzo...
Dan is een plasma het beste. Een LCD is imo alleen geschikt om stilstaande plaatjes te bekijken en websites met kleine lettertjes. Voor al het overige moet je een plasma hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
maarud schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:22:
jah en nee...

Ik heb zelf voor hetzelfe dilemma gestaan.. Plasma van Panasonic of een lcd van panasonic. Nu staat de tv met mijn vriendin hier bijna de hele dag te draaien en leek mijn dat de lcd uiteindelijk tochb de voordeligere optie was. Beide zaten toen rond de 1500 euries. Beide super beeld zeker op dvd. Op tv vondt ik de plasma beduidend beter. Toen tohc maar even naar het verbruik gekeken en een lcd gekocht O-)

Ik vindt zelf dat de lcd op dvd gebied super beeld geeft, mooie strand taffrelen in lost :9 . Op tv gebied vindt ik de lcd matig (dit kijk ik zelf toch bijna nooit :+, 1x per week een uurtje ofzo). Dus jah uiteindelijk simpel kosten/baten O-)

Als je ouders de stroom nog betalen en je veel tv kijkt direct de plasma kiezen haha.

edit: ik heb er ook een mediacenter aanhangen, puur voor film en fotos. Dit is op de lcd in ieder geval super strak. Op de plasma nooit kunnen proiberen. Vondt het wat vergaan om alles mee te slepen naar de winkel.

[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 29-01-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zo groot is het verschil in verbruik nu ook weer niet, je moet er namelijk rekening mee houden dat het verbruik bij plasma variabel is (hoe lichter het beeld hoe meer verbruik, dus als je de hele tijd naar een wit scherm kijkt, loopt de rekening wel op ja) en bij LCD is het constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 23:49

Smarron

The bend

Mijn plasma verbruikt wel 13% meer dan de LCD die ik in eerste instantie wilde hebben. Dat noem ik niet veel meer en wat Oscar zegt. De plasma heeft een variabel verbruik.

Nu durf ik alleen niet te zeggen of die 13% meer al een variabel verbruik is of het maximale.

(plasma LG 42PC1RR, 294 watt vs. LCD Tatung 42EMGI 260 watt)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:04

The Legend

*Plop*

Ik heb nu een tijdje lopen vergelijken, klopt het als ik zeg dat op plasma gebied de Panasonic 37PV60E de beste keus is als je niet groter wilt dan 37" :? Een stap verder naar 42" is er beduidend meer keus en concurrentie maar das gewoon net te groot :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Smarron schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:42:
Mijn plasma verbruikt wel 13% meer dan de LCD die ik in eerste instantie wilde hebben. Dat noem ik niet veel meer en wat Oscar zegt. De plasma heeft een variabel verbruik.

Nu durf ik alleen niet te zeggen of die 13% meer al een variabel verbruik is of het maximale.

(plasma LG 42PC1RR, 294 watt vs. LCD Tatung 42EMGI 260 watt)
In de specs staat meestal het maximale opgenomen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

The Legend schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:43:
Ik heb nu een tijdje lopen vergelijken, klopt het als ik zeg dat op plasma gebied de Panasonic 37PV60E de beste keus is als je niet groter wilt dan 37" :?
Is er keus dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakermaster
Smarron schreef op maandag 29 januari 2007 @ 08:41:
[...]
\[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)

Zelfde prijsklasse. Ik heb ook zitten twijfelen tussen de Pana en de LG die ik nu heb. Sta 100% achter mijn keuze.
Helaas is 37" het maximale wat wij in huis gaan halen! Van het weekend met het gezin wezen kijken naar de verschillen. Maar 42" is toch wel een heel stuk groter :)

Verder nog iemand een 37" alternatief voor de Panasonic TH-37PV60E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb net de 37pv45 gekocht geeft ook echt een top beeld, geen verschillen kwa beeld kunnen ontdekken tussen de pv60 en de pv45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 37 inch plasma ? ...ja hoor ;)
32PD5200Hitachi €1329 - €1351 82 cm
37PD5200Hitachi €1799 - €2212 93 cm
TH-37PV45EHPanasonic €1037 - €1236 94 cm
TH-37PA50Panasonic €1129 - €1630 94 cm
TH-37PV60EPanasonic €1175 - €1999 94 cm
TH-37PA60EPanasonic €1199 - €1690 94 cm
TH-37PX60EPanasonic €1299 - €1999 94 cm
KE-P37M1Sony €1649 - €2100 94 cm
37PF9946Philips37pf9946/12 €1699 94 cm
TH-37PV600Panasonic €1762 - €2599 94 cm
KE-P37XS1Sony €1999 - €2899 94 cm
TH-37PV500Panasonic €2229 - €2645 94 cm
TH-37PW7Panasonic €3595 94 cm
bron: www.kieskeurig.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakermaster
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:49:
[...]
Voor 37 inch plasma ? ...ja hoor ;)
[...]
Ja allemaal een stuk duurder idd :D

Niet echt een andere optie dus! En de eerste die je opsomt is een 32" uit 2004 ! :?

@Brimme: maar je mist wel een paar opties die je op de pv45 dus niet tegenkomt.
Aan de andere kant scheelt het je ook weer zo'n 200 euro. Heb je ze naast elkaar gezien in de winkel?

Edit: oeps, ik zie dat dat niet waar is. Ze zijn beide bijna identiek aan elkaar. Het enige grote verschil is eigenlijk dat de PV60 een iets hoger contrast heeft. En de PV45 heeft zelfs 1 scart aansluiting meer !! Kan handig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Tweakermaster op 29-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakermaster schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:55:
[...]Ze zijn beide bijna identiek aan elkaar. Het enige grote verschil is eigenlijk dat de PV60 een iets hoger contrast heeft. En de PV45 heeft zelfs 1 scart aansluiting meer !! Kan handig zijn.
Dit zijn de verschillen, die al een paar keer in dit topic voorbij zijn gekomen trouwens ;)
Verschil, behalve contrast van 8000(pv45) of 10000 (pv60) is dat de
PV60 max. 3.072 schaduwgradaties heeft en de PV45 'slechts' max. 2.048.
En volgens duitse specs ook V-real mist... (de PV45 dus). Toch maar de PV/PX60 ?!
Geloof dat die V-real wel wat uitmaakt, en dus de meerprijs wel waard zou zijn... Maar "live" in een winkel kijken zou uitkomst kunnen bieden....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakermaster
Heb ik toch wat gemist op de 21 pagina's hiervoor... maar met mijn analoge signaal is dat V-real dus zeker aan te bevelen... hmmmm....

Wat is eigenlijk de kans dat zo'n nieuw scherm last heeft van die fijne slangen? Is dit nog steeds niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakermaster schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:23:
Heb ik toch wat gemist op de 21 pagina's hiervoor... maar met mijn analoge signaal is dat V-real dus zeker aan te bevelen... hmmmm....

Wat is eigenlijk de kans dat zo'n nieuw scherm last heeft van die fijne slangen? Is dit nog steeds niet opgelost?
Laat ik het zo zeggen over die paarse slangen. Als ik nu een plasma zou kopen dan zou ik toch voor de PV45 gaan. Ik zou de dvd van avforums downloaden en de tv via het internet bestellen. Zodra ik hem binnen zou hebben dan zou ik 'em dus uitvoerig testen en als die paarse slangen zou vertonen dan gaat de plasma retour verkoper. Je hebt 8 dagen recht op terugsturen bij kopen op afstand. Betaal met een creditcard, als er gezeik is met zo een internetleverancier dan bel je Visa en zeg je dat er niet geleverd is of zo en dan boeken ze het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robert22nh schreef op zondag 28 januari 2007 @ 21:45:
[...]

Als ik jou was zou ik een TV nemen die 1080p kan ontvangen.
Nog een paar maanden geduld dan komen alle grote merken met nieuwe modellen die hier aan voldoen.
Dan zou ik dus beter voor de Philips kunnen gaan, want zag dat die 1080p kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:37:
[...]

Laat ik het zo zeggen over die paarse slangen. Als ik nu een plasma zou kopen dan zou ik toch voor de PV45 gaan. Ik zou de dvd van avforums downloaden en de tv via het internet bestellen. Zodra ik hem binnen zou hebben dan zou ik 'em dus uitvoerig testen en als die paarse slangen zou vertonen dan gaat de plasma retour verkoper. Je hebt 8 dagen recht op terugsturen bij kopen op afstand. Betaal met een creditcard, als er gezeik is met zo een internetleverancier dan bel je Visa en zeg je dat er niet geleverd is of zo en dan boeken ze het terug.
Dat vind ik persoonlijk al veel te veel gezeik. Maargoed, hoeveel kans is er op die paarse slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Volgens mij is in Nederland de kans klein. Maar als je zekerheid wil en geen gezeik, koop dan gewoon bij de MediaMarkt. Ding wat af (betaal je wel meer dan in een webshop natuurlijk) maar dan heb je wel 14 dagen omruil garantie. Dus mocht je er last van hebben, zonder reden geld terug of nieuw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:41:
[...]Maargoed, hoeveel kans is er op die paarse slangen?
Zoals iets eerder al gemeld, een lichtpuntje voor de aanpak van de paarse slangen...
Verwijderd in "[TV] Plasma of LCD aanschaffen?"

Misschien dat een opvolgend model (...waarvan volgens mij nog geen bericht of info trouwens,,,,) minder risico oplevert. Maar ja...dan wordt het weer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 01:37:
[...]

Je hebt bij koop op afstand inderdaad 7 dagen recht op terugsturen, maar je vergeet even dat het product daarvoor ongebruikt moet zijn. Gaat dus niet werken ben ik bang ;)

Terug laten boeken bij Visa met de claim dat de TV niet geleverd is vind ik trouwens een nogal smerige streek. Als je per sé een TV zonder slangen wil, regel dan van tevoren met de winkel dat je hem in dat geval kan omruilen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Terug laten boeken bij Visa met de claim dat de TV niet geleverd is vind ik trouwens een nogal smerige streek. Als je per sé een TV zonder slangen wil, regel dan van tevoren met de winkel dat je hem in dat geval kan omruilen of zo.
Zou wel leuk (en smerig) zijn als het werk maar lijkt me onmogelijk. Dan zou idereen op die manier een grartis TV kunnen bemachtigen. ALs je een plasma TV bestelt zetten ze hem niet zomaar voor de deur neer, dan moet je wel tekenen voor ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Bigfoot schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:36:
[...]

Zou wel leuk (en smerig) zijn als het werk maar lijkt me onmogelijk. Dan zou idereen op die manier een grartis TV kunnen bemachtigen. ALs je een plasma TV bestelt zetten ze hem niet zomaar voor de deur neer, dan moet je wel tekenen voor ontvangst!
TNT raakt veel kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

[...]

Je hebt bij koop op afstand inderdaad 7 dagen recht op terugsturen, maar je vergeet even dat het product daarvoor ongebruikt moet zijn. Gaat dus niet werken ben ik bang ;)
Dat is onzin. Waarom denk je dat die wet in het leven is geroepen? Ter bescherming van consumenten die een product hebben gekocht in een omgeving waar ze niet konden kijken en voelen aan het product. Wat heeft een consument er aan als hij 7 dagen de verpakking van een product kan bestuderen en het vervolgens kan terugsturen? De wet regelt het testen van het product, bevalt het niet mag je het terugsturen. Ongeacht wat de voorwaarden van een willekeurig webshop daar over zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Dat is onzin. Waarom denk je dat die wet in het leven is geroepen? Ter bescherming van consumenten die een product hebben gekocht in een omgeving waar ze niet konden kijken en voelen aan het product. Wat heeft een consument er aan als hij 7 dagen de verpakking van een product kan bestuderen en het vervolgens kan terugsturen? De wet regelt het testen van het product, bevalt het niet mag je het terugsturen. Ongeacht wat de voorwaarden van een willekeurig webshop daar over zegt.
Excuus, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik was even in de war met de uitzonderingen die daarvoor gelden, met name dat de verzegeling van CD's en DVD's niet mag worden verbroken :)

Zie ook http://www.postbus51.nl/i...ethod/displaydefaultintro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:29:
[...]

Dan zou ik dus beter voor de Philips kunnen gaan, want zag dat die 1080p kan ontvangen.
Of die philips 37PF9731D een mooi of geen mooi beeld geeft, weet ik niet. Maar ik wil wel duidelijk stellen dat deze geen 1080P aankan!
Bij aanduiding 1920x1080p staat bij philips de p niet voor progressive, maar voor pixels (jawel!).
Kijk maar naar de ondersteunde videoformaten op de site...

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

en wel te vinden op http://www.consumer.phili...&activeTab=specifications

Ik weet dus niet hoe belangrijk voor jou de 1080p is, maar het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

The Legend schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:29:
[...]

Maar je moet wel zelf de kosten betalen voor het terugsturen lijkt me ? En dat zal voor een 37/42 inch plasma niet echt weinig zijn denk ik.
Ben daarom wel blij dat ik de mijne tijdens de ex-btw aktie bij Mediamarkt gekocht heb, dan kun je inderdaad binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden je geld terug krijgen. (Moet je natuurlijk wel zelf zorgen dat ie weer bij de winkel komt).
Ik heb het toestel (42PV60) nu een kleine week en nog geen slang gezien, maar ik ga er ook niet naar op zoek. Volgens mij zijn er nog meer dan genoeg toestellen waar het probleem zich niet voordoet of dat het niet opvalt. En als ik het over ca 3-6 maanden toch op zou opmerken neem ik aan dat de oplossing ervan dan al ruim voorhanden is... Ik ben totnutoe meer dan tevreden met mijn toestel. Mediamarkt deed ook niet moeilijk toen ik niet de beloofde draaibare voet geleverd kreeg en haalde per direct een draaibare voet van een exemplaar uit de winkel (Iemand nog interesse in een standaard niet draaibare voet voor de 37/42 PV 60/600 ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg dat je dat alleen moet doen als er gezeik is, dus als de leverancier zich niet aan zijn wettelijke veplichting wil houden. Dan pak je 'em zo terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ferry34 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:26:
[...]

Of die philips 37PF9731D een mooi of geen mooi beeld geeft, weet ik niet. Maar ik wil wel duidelijk stellen dat deze geen 1080P aankan!
Bij aanduiding 1920x1080p staat bij philips de p niet voor progressive, maar voor pixels (jawel!).
Kijk maar naar de ondersteunde videoformaten op de site...

Ondersteunde beeldschermresolutie
Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz
Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

en wel te vinden op http://www.consumer.phili...&activeTab=specifications

Ik weet dus niet hoe belangrijk voor jou de 1080p is, maar het is maar dat je het weet.
Hij kan wel 1080p aan. Hij kan het als signaal misschien niet ontvangen, maar 1080i wordt gewoon omgezet in 1080p (en wel door 3:2 pulldown ZONDER beeldverlies of erbij verzinnen van signalen). Die p staat dus wel degelijk voor progressive.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:43:
[...]

Maar je moet wel zelf de kosten betalen voor het terugsturen lijkt me ? En dat zal voor een 37/42 inch plasma niet echt weinig zijn denk ik.
Ben daarom wel blij dat ik de mijne tijdens de ex-btw aktie bij Mediamarkt gekocht heb, dan kun je inderdaad binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden je geld terug krijgen. (Moet je natuurlijk wel zelf zorgen dat ie weer bij de winkel komt).
Ik heb het toestel (42PV60) nu een kleine week en nog geen slang gezien, maar ik ga er ook niet naar op zoek. Volgens mij zijn er nog meer dan genoeg toestellen waar het probleem zich niet voordoet of dat het niet opvalt. En als ik het over ca 3-6 maanden toch op zou opmerken neem ik aan dat de oplossing ervan dan al ruim voorhanden is... Ik ben totnutoe meer dan tevreden met mijn toestel. Mediamarkt deed ook niet moeilijk toen ik niet de beloofde draaibare voet geleverd kreeg en haalde per direct een draaibare voet van een exemplaar uit de winkel (Iemand nog interesse in een standaard niet draaibare voet voor de 37/42 PV 60/600 ???)
Goedeavond, ik heb wel interesse voor een niet draaibare voet voor een 37pv600.. Kan ik op de een of andere manier op je e-mail adres reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:32:
[...]

Goedeavond, ik heb wel interesse voor een niet draaibare voet voor een 37pv600.. Kan ik op de een of andere manier op je e-mail adres reageren?
Lijkt hier wel marktplaats ;) , hoop maar dat dit toegestaan is...: email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
hvangent schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:31:
[...]

Lijkt hier wel marktplaats ;) , hoop maar dat dit toegestaan is...: email
Mag ik vragen wat je toen betaald hebt vor dat panasonic scherm?
Ook ben ik benieuwd hoe een PC aangesloten erop uitziet, is dat wat of niet?
En doet de TH-42PV60E nou wel of niet full HD ?

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 31-01-2007 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FaceDown schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:08:
Hij kan wel 1080p aan. Hij kan het als signaal misschien niet ontvangen, maar 1080i wordt gewoon omgezet in 1080p (en wel door 3:2 pulldown ZONDER beeldverlies of erbij verzinnen van signalen). Die p staat dus wel degelijk voor progressive.
Begin je weer over die 3:2 pulldown, dat heeft te maken met het omzetten van de framerate, wat heeft dat te maken met het beeld? Of moet plasma op een bepaalde freq werken en komt het signaal verkeerd binnen? Bij een CRT heb ik er nog nooit last van gehad dat mijn tv geen 3:2 pulldown heeft. Dus misschien kun je vertellen waarom het zo belangrijk is en wanneer je er wat aan hebt. Ik denk dat ik niet de enige ben die je op dit punt niet helemaal kan volgen.

Volgens mij is DVD de enige bron met 24fps, wat dus omgezet kan worden met 3:2 pulldown, maar dat is iets wat de speler zelf doet, dat zit altijd in een dvd ingebakken. HDTV signalen worden volgens mij altijd in 30,50 of 60 fps verstuurd en is er dus geen 3:2 pulldown nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-01-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

GeeMoney schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:59:
[...]

Mag ik vragen wat je toen betaald hebt vor dat panasonic scherm?
Ook ben ik benieuwd hoe een PC aangesloten erop uitziet, is dat wat of niet?
En doet de TH-42PV60E nou wel of niet full HD ?
Ik heb er € 1360,- voor betaald bij MediaMarkt tijdens de ex btw aktie vorige week. Normale prijs daar (Rdam C) = € 1619,-.
Ik heb er nog geen PC op aangesloten maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van, als je hem specifiek daarvoor gaat gebruiken komt LCD er geloof ik beter uit. Ik heb hem vnl gekocht voor TV en DVD kijken. TV analoog is overigens zéér goed maar lijkt me wel afhankelijk van je kabelsignaal.
Toestel is HD Ready dus geen Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:34:
[...]

Begin je weer over die 3:2 pulldown, dat heeft te maken met het omzetten van de framerate, wat heeft dat te maken met het beeld? Of moet plasma op een bepaalde freq werken en komt het signaal verkeerd binnen? Bij een CRT heb ik er nog nooit last van gehad dat mijn tv geen 3:2 pulldown heeft. Dus misschien kun je vertellen waarom het zo belangrijk is en wanneer je er wat aan hebt. Ik denk dat ik niet de enige ben die je op dit punt niet helemaal kan volgen.

Volgens mij is DVD de enige bron met 24fps, wat dus omgezet kan worden met 3:2 pulldown, maar dat is iets wat de speler zelf doet, dat zit altijd in een dvd ingebakken. HDTV signalen worden volgens mij altijd in 30,50 of 60 fps verstuurd en is er dus geen 3:2 pulldown nodig.
LCD's en plasma's die 1080i accepteren zullen het signaal eerst deinterlacen en daarna een 3:2 pulldown uitvoeren inderdaad om de framerate aan te passen. Die pulldown wordt uitgevoerd op een progressive signaal dus! Aldus voor zover ik het begrepen heb.

http://en.wikipedia.org/wiki/1080p
1080i film-based content can become true 1080p
The following examples refer to content that is encoded in progressive-scan form during recording or transmission—what would be considered "native" progressive signals. However, where 24 fps film-based material is concerned, a 1080i encoded/transmitted stream can become a true "1080p" signal during playback by deinterlacing to re-combine the split field pairs into progressive film-scanned frames. Regarding 24 fps film-source material presented in conventional 1080i60 form, the deinterlacing process that achieves this goal is usually referred to as "3:2 pulldown reversal" [also known as "inverse telecine"]. The importance of this is that, where film-based content is concerned, all 1080-interlaced signals are potentially 1080p signals given the proper deinterlacing. As long as no additional image-degradation steps were applied during signal mastering (such as excessive vertical-pass filtering), the image from a properly deinterlaced film-source 1080i signal and a native-encoded 1080p signal will look approximately the same. It should be noted that Blu-ray Disc and HD DVD sources are 1080p with no vertical filtering, therefore, 1080i output from players can be perfectly reconstructed to 1080p with 3:2 pulldown reversal.

As more and more processors and displays come to market able to apply 3:2 pulldown reversal to film-based 1080i60 signals, the amount of available "1080p" content for viewing expands (encompassing film-based 1080i60 feeds from broadcast HD, cable, and satellite).

[ Voor 41% gewijzigd door FaceDown op 31-01-2007 10:48 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

It should be noted that Blu-ray Disc and HD DVD sources are 1080p with no vertical filtering, therefore, 1080i output from players can be perfectly reconstructed to 1080p with 3:2 pulldown reversal.
Dus zelfde verhaal als bij DVD spelers, het is de speler die dat doet en Blu-Ray en HD-DVD discs zijn volgens mij wederom de enige bronnen die 24fps materiaal bevatten. Dus lijkt mij dat het ook daarvoor niet nodig is dat je tv 3:2 pulldown aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:12:
[...]

Dus zelfde verhaal als bij DVD spelers, het is de speler die dat doet en Blu-Ray en HD-DVD discs zijn volgens mij wederom de enige bronnen die 24fps materiaal bevatten. Dus lijkt mij dat het ook daarvoor niet nodig is dat je tv 3:2 pulldown aankan.
Dat snap ik niet. Je wilt toch eerst het 24fps signaal deinterlacen en dan dmv 3:2 pulldown naar 60fps brengen? Of dat nu in de speler gebeurt (die dan een 1080p signaal naar de tv verstuurt) of in de tv (die een 1080i signaal ontvangt) dat maakt toch niet uit, of maak ik ergens een denkfout?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FaceDown schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:14:
Dat snap ik niet. Je wilt toch eerst het 24fps signaal deinterlacen en dan dmv 3:2 pulldown naar 60fps brengen? Of dat nu in de speler gebeurt (die dan een 1080p signaal naar de tv verstuurt) of in de tv (die een 1080i signaal ontvangt) dat maakt toch niet uit, of maak ik ergens een denkfout?
Nouja, volgens mij zijn DVD's/HD-DVD's/Blu-Ray's de enige die 24fps materiaal bevatten (wat dus omgezet moet worden naar 60fps). Elke speler bevat daar de hardware voor, anders zou het met vrijwel geen enkele tv kunnen samenwerken en volgens mij is dat 3:2 pulldown nu niet echt een hele kunst, dus volgens mij doen spelers dat wel goed (deïnterlacers van DVD-spelers zijn in het gros van de gevallen ook beter dan op een tv, waren we laatst achter gekomen, dus denk dat ze dit ook wel onder de knie hebben), dus ik vraag me af wat de grote toegevoegde waarde is als je tv het trucje ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van het weekend de 42PV60 gekocht, wilde eerst voor LCD gaan ivm hogere resolutie maar ben blij toch deze gekocht te hebben. Wat een beeld! Zo uit de doos binnen 2 minuten alle zenders erin. Kijk gewoon analoog en geloofde mijn ogen niet !! Ook XBOX 360 is super strak. Mensen niet twijfelen en deze halen, 1300 euri voor dit apparaat is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:54:
Van het weekend de 42PV60 gekocht, wilde eerst voor LCD gaan ivm hogere resolutie maar ben blij toch deze gekocht te hebben. Wat een beeld! Zo uit de doos binnen 2 minuten alle zenders erin. Kijk gewoon analoog en geloofde mijn ogen niet !! Ook XBOX 360 is super strak. Mensen niet twijfelen en deze halen, 1300 euri voor dit apparaat is geen geld.
Gefeliciteerd! Ik vind het analoog tv beeld hiervan matig, dus be surprised als je digitale tv erop aansluit. Dat is pas goed! Een van de beste plasmas die te koop is. Snap niet dat mensen nog een LCD kopen als je al voor zo weinig geld een plasma kunt kopen. Als je tevreden bent met een 37 inch plasma dan is de 37PV45 (vrijwel hetzelfde als de 37PV60) voor maar 900 euro(!) een aanrader!
Hoe heb je je DVD aangesloten? Via component?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga zeker nog wel eens Digitale TV checken, alleen het zappen schijnt langzaam te gaan, dit zou voor mij wel een erg nadeel zijn. Ik gebruik nu de DVD speler van mijn 360 en dit beeld is zeer goed. Of zou het nog beter worden met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:18:
[...]

Gefeliciteerd! Ik vind het analoog tv beeld hiervan matig, dus be surprised als je digitale tv erop aansluit. Dat is pas goed! Een van de beste plasmas die te koop is. Snap niet dat mensen nog een LCD kopen als je al voor zo weinig geld een plasma kunt kopen. Als je tevreden bent met een 37 inch plasma dan is de 37PV45 (vrijwel hetzelfde als de 37PV60) voor maar 900 euro(!) een aanrader!
Hoe heb je je DVD aangesloten? Via component?
Ik heb ook enorm veel plezier met de 42PV60. We hebben hier welliswaar (nog) geen digitale tv, maar ben zeer enthousiast over het analoge signaal. Onlangs een UPC monteur in huis gehad i.v.m. het plaatsen van een coax-versterker en die verbaasde zich over de beeld kwaliteit. Zal wel een peperdure plasma zijn zij hij.... >:) Op mijn vraag of bij digitaal signaal het beeld nog beter zou worden betwijfelde hij dat. Hij vond het beeld nu al zo ruisvrij, dat zal niet (veel) beter worden kon hij mij vertellen......
De dvd heb ik via component aangesloten: superbeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonsan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:21:
[...]

Ik heb ook enorm veel plezier met de 42PV60. We hebben hier welliswaar (nog) geen digitale tv, maar ben zeer enthousiast over het analoge signaal. Onlangs een UPC monteur in huis gehad i.v.m. het plaatsen van een coax-versterker en die verbaasde zich over de beeld kwaliteit. Zal wel een peperdure plasma zijn zij hij.... >:) Op mijn vraag of bij digitaal signaal het beeld nog beter zou worden betwijfelde hij dat. Hij vond het beeld nu al zo ruisvrij, dat zal niet (veel) beter worden kon hij mij vertellen......
De dvd heb ik via component aangesloten: superbeeld!
Ik heb een 7e generatie SD plasma van Panasonic. Jij hebt een 9e generatie HD plasma. Geloof me: digitale tv wordt nog beter, met name live uitzendingen van Ned 1/2/3 en de BBC. Beeld wordt superstrak. DVD via component is heel erg mooi, veel beter dan SCART/RGB. Heb je nog getwijfeld over de 45 serie (200 euro goedkoper)? En doe de film 'Panic Room' er van de week eens in: een paarse slangen testfilm is dat.
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:42:
Ga zeker nog wel eens Digitale TV checken, alleen het zappen schijnt langzaam te gaan, dit zou voor mij wel een erg nadeel zijn. Ik gebruik nu de DVD speler van mijn 360 en dit beeld is zeer goed. Of zou het nog beter worden met HDMI?
Het zappen wordt trager maar dat is maar een klein nadeel. Voor de rest alleen maar lof voor digitale tv van UPC. De DVD speler van de 360 vind ik zelf erg goed maar er stond laatst een bericht (zie 360 forum) dat het een slechte dvd speler is. Van wat ik zelf zag ben ik het er niet mee eens. Verschil tussen component en HDMI is marginaal. HDMI is overrated: een goeie dvd speler (goede, niet dure) met component is nauwelijks te verslaan door HDMI.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Heb de Panasonic 42PV60 nu een week of 3 en been zéééér tevreden. Beeld is echt super, zelfs analoog vind ik al uitstekend, 10 keer beter dan wat ik verwacht had. Maar zal wel afhankelijk zijn van aangeboden kabel signaal. Digitaal (UPC) is helemaal een feest, komt ook door de 2 maanden gratis aktie van Film1/Sport1 en dan nog de perfecte kwaliteit van Ned1, 2 en 3 sinds een paar weken.
Heb bewust geen Panic Room gespeeld, ik wil niet op zoek naar de paarse slang, merk vanzelf wel of ie ooit komt (of misschien valt ie mij niet eens op).
Nu nog een HD recorder óf de DVR van UPC (of allebei ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Pff, jongens na het doorspitten van dit topic : ik weet het echt niet meer!
Ik dacht eerst : géén plasma voor mij, ik wil de tv ook gaan gebruiken voor een 360 aan te hangen.

Maar daarnaast komt er ook een analoog signaal toe en bovendien zijn de plasma's dan weer groter voor een kleinere prijs.

Enkel dat inbranden ... yikes! Ik heb eigenlijk 1 LCD nodig voor de 360 en een plasma voor de huiskamer :) ... maar dat zal niet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:37
Vriend van mij PS2 er aardig op los en heeft een pana PV60 staan. Hij heeft hem nu ongeveer een jaar en geen enkele last van inbranden. Ik zou het zonder problemen aandruven om een console op deze TV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net of alleen Plasma's fatsoenlijk SD materiaal weergeven. Gisteravond even een dvdtje aangesloten op m'n lcd beamer, en op een scherm van 2 meter breed was ik verbaasd hoe goed dat ding het eigenlijk deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 12:23
Wat ik niet helemaal begrijp, is het onderscheid tussen analoge TV en digitale TV, wanneer in dit topic gesproken wordt over plasma en LCD schermen. Zoals ik het begrijp is bv. een Xbox-360 via HDMI aansluiten digitaal, maar zijn alle bronnen die via (RGB-)SCART, S-video, component, composiet en coax worden aangesloten analoog.

Bv. bij digitale-TV op de kabel (DVB-C) is het transport van de kabelaar naar je huis digitaal, maar het stuk van je decoder naar de TV is bij RGB-SCART aansluiting analoog. Dus dan is het inkomende signaal voor je plasma of LCD TV toch analoog? Idem voor Digitenne (DVB-T) of satelliet-TV (DVB-S).

Maar ik heb vaak de indruk dat men hier coax-kabel als analoog beschouwt, en DVB (T, C of S) als digitaal. Is daar een reden voor die mij ontgaat? Of is het gemakzucht om digitaal transport als digitale-TV te noemen?

Nu heb ikzelf al jaren geen kabel-TV meer, maar kijk ik TV met Digitenne. Via RGB-SCART aangesloten geeft dit op m'n 72cm CRT breedbeeld TV meestal prima beeld (zeker beter dan analoge kabel!). Nu heb ik al eerder gehoord dat Digitenne op LCD schermen niet erg aan te raden is. Hoe is dat op plasma schermen, zoals bv. de hierboven al genoemde Panasonic PV60?

Ook houd ik er niet van 4:3 uitzendingen geforceerd naar 16:9 om te zetten. Smaken verschillen, maar ik vind het gewoon lelijk. Hoe gaat dat PV60 scherm om met 4:3 uitzendingen en dan dus vertikale zwarte balken links en rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
TLer schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:12:
Vriend van mij PS2 er aardig op los en heeft een pana PV60 staan. Hij heeft hem nu ongeveer een jaar en geen enkele last van inbranden. Ik zou het zonder problemen aandruven om een console op deze TV te gebruiken.
Die panasonic heeft mij ook aan het twijfelen gezet! Nog steeds een beetje twijfelacthig in verband met lichtinval en inbranden ... heb eigenlijk tot nu toe enkel naar LCD gekeken.

Woont er iemand in Belgie waar ik eens een kijkje mag komen nemen naar een Panasonic ? :)
Ik zal mijn XBox meebrengen dan!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:29:
Wat ik niet helemaal begrijp, is het onderscheid tussen analoge TV en digitale TV, wanneer in dit topic gesproken wordt over plasma en LCD schermen. Zoals ik het begrijp is bv. een Xbox-360 via HDMI aansluiten digitaal, maar zijn alle bronnen die via (RGB-)SCART, S-video, component, composiet en coax worden aangesloten analoog.

Bv. bij digitale-TV op de kabel (DVB-C) is het transport van de kabelaar naar je huis digitaal, maar het stuk van je decoder naar de TV is bij RGB-SCART aansluiting analoog. Dus dan is het inkomende signaal voor je plasma of LCD TV toch analoog? Idem voor Digitenne (DVB-T) of satelliet-TV (DVB-S).

Maar ik heb vaak de indruk dat men hier coax-kabel als analoog beschouwt, en DVB (T, C of S) als digitaal. Is daar een reden voor die mij ontgaat? Of is het gemakzucht om digitaal transport als digitale-TV te noemen?

Nu heb ikzelf al jaren geen kabel-TV meer, maar kijk ik TV met Digitenne. Via RGB-SCART aangesloten geeft dit op m'n 72cm CRT breedbeeld TV meestal prima beeld (zeker beter dan analoge kabel!). Nu heb ik al eerder gehoord dat Digitenne op LCD schermen niet erg aan te raden is. Hoe is dat op plasma schermen, zoals bv. de hierboven al genoemde Panasonic PV60?

Ook houd ik er niet van 4:3 uitzendingen geforceerd naar 16:9 om te zetten. Smaken verschillen, maar ik vind het gewoon lelijk. Hoe gaat dat PV60 scherm om met 4:3 uitzendingen en dan dus vertikale zwarte balken links en rechts?
Gemak zucht, en omdat het alleen om de manier gaat op hoe het je huis binnenkomt. Digitaal is er op lange afstand minder signaal verlies. En dat kleine stukje analoog maakt ook niet veel meer uit. En tegenwoordig zijn er ook tvboxes met hdmi uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Haay schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:29:

Je kunt de PV60 ook op 4:3 mode instellen, dan krijg je inderdaad zwarte balken aan de zijkanten (die je overigens ook grijs kunt maken om inbranden tegen te gaan).
Verder vind ik dat de PV60 4:3 uitzendingen best redelijk weergeeft op 16:9 formaat. Zijkanten worden iets uitgerekt maar ik heb het vaak veel slechter gezien.
En gemakzucht lijkt mij inderdaad de reden van het analoog/digitaal verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 23:59:
[...]

Ik heb een 7e generatie SD plasma van Panasonic. Jij hebt een 9e generatie HD plasma. Geloof me: digitale tv wordt nog beter, met name live uitzendingen van Ned 1/2/3 en de BBC. Beeld wordt superstrak. DVD via component is heel erg mooi, veel beter dan SCART/RGB. Heb je nog getwijfeld over de 45 serie (200 euro goedkoper)? En doe de film 'Panic Room' er van de week eens in: een paarse slangen testfilm is dat.

[...]

Het zappen wordt trager maar dat is maar een klein nadeel. Voor de rest alleen maar lof voor digitale tv van UPC. De DVD speler van de 360 vind ik zelf erg goed maar er stond laatst een bericht (zie 360 forum) dat het een slechte dvd speler is. Van wat ik zelf zag ben ik het er niet mee eens. Verschil tussen component en HDMI is marginaal. HDMI is overrated: een goeie dvd speler (goede, niet dure) met component is nauwelijks te verslaan door HDMI.
Zo gauw digitaal signaal leverbaar is zal ik vooraan staan om het aan te vragen! Ik heb niet getwijfeld of ik de 45 serie wilde hebben. De 60 heeft volgens mij een betere zwartwaarde en hoger contrast.
Die Panic Room heb ik niet en ga deze niet speciaal aanschaffen om paarse slangen te zien. Ik doe niet mee aan die hype om de hele videotheek door te spitten om een dvd aan te treffen die de z.g. blauwe slangen vertoond. Ik heb er tot nu toe geen één gezien, zowel met dvd als tv signaal en wil het graag zo houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals even over het inbranden. Ook een LCD kan inbranden. Komt niet vaak voor mar het kan. (heb een link naar een topic op een usa avforum).

De Panasonics kunnen simpelweg niet inbranden als je de eerste 200 uur even het contrast op 50% zet. Daarna zijn ze burnproof en moet je opzettelijk een plaatje een week aan laten staan om ook maar enig naijl effect te creeeren.
Ik ben 2 jaar in het bezit van een Pana plasma en heb een 360/PS2/Wii/GameCube. Ik zet gewoon mijn spellen op pauze en heb dus wel eens 4 uur een logo op dezelfde plek. Nog nooit ook maar enige vorm van naijling gezien, laat staan burn in.
Voor 899 euro koop je in Breda een 37 inch Panasonic PV45 plasma met 2 jaar garantie aan huis. Geen enkele plasma van minder dan 2.000 euro kan hier tegenop (behalve Panasonic PV60). Je krijgt de kwaliteit van een Pioneer van 2.000+ euro voor minder dan 900 euro. En LCD met deze kwaliteit: moet nog uitgevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:23:
Nogmaals even over het inbranden. Ook een LCD kan inbranden. Komt niet vaak voor mar het kan. (heb een link naar een topic op een usa avforum).
Dat is geen inbranden, dat is het star worden van de kristallen en het is meestal weer goed te krijgen door ervoor te zorgen dat die kristallen weer aan het werk gezet worden. Ik had er op mijn notebook ook last van en nu ik gewoon ouderwets een screensaver gebruik is het allemaal weggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter

De Panasonics kunnen simpelweg niet inbranden als je de eerste 200 uur even het contrast op 50% zet. Daarna zijn ze burnproof en moet je opzettelijk een plaatje een week aan laten staan om ook maar enig naijl effect te creeeren.
Ik ben 2 jaar in het bezit van een Pana plasma en heb een 360/PS2/Wii/GameCube. Ik zet gewoon mijn spellen op pauze en heb dus wel eens 4 uur een logo op dezelfde plek. Nog nooit ook maar enige vorm van naijling gezien, laat staan burn in.
Voor 899 euro koop je in Breda een 37 inch Panasonic PV45 plasma met 2 jaar garantie aan huis. Geen enkele plasma van minder dan 2.000 euro kan hier tegenop (behalve Panasonic PV60). Je krijgt de kwaliteit van een Pioneer van 2.000+ euro voor minder dan 900 euro. En LCD met deze kwaliteit: moet nog uitgevonden worden.
Moet die dan echt 200 uur normaal spelen ? Heb namelijk geen zin om zo lang te wachten vooralleer ik er een console op kan hangen ... is nogal belachelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 12:08:
[...]

Moet die dan echt 200 uur normaal spelen ? Heb namelijk geen zin om zo lang te wachten vooralleer ik er een console op kan hangen ... is nogal belachelijk :)
Als je contrast op 50% staat is het prima te doen. Ik heb nu al 2 jaar het contrast op 50% staan! Standaard staat ie op 95% of zo, echt belachelijk hoog. Veel te fel. Dus 'standaard instelling' op 50% is perfect. Ik heb vanaf het begin de console eraan gehangen. Alleen voorzichtig geweest met op pauze laten staan en na een uurtje even eraf gehaald (andere zender , ander spel). Koop niet een plasma en ga er meteen 200 uur een console game achter elkaar op spelen, dan heb je kans op naijelen/inbranden. Gewoon normaal gamen en niet 8 uur achter elkaar. Dan is er niks aan de hand.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
ja loopt ook wel los denk ik ... ik heb toch geen tijd meer om uuuuuuren te liggen gamen. Enkel dat logo van sommige zenders.

Ik neig ook steeds meer naar Plasma (grootte scherm <> prijs) maar om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik met een LCD minder problemen ga hebben!

Ik wil ook niet top-line gaan, budget 1000 - 1200 MAX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dieter schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 13:19:
ja loopt ook wel los denk ik ... ik heb toch geen tijd meer om uuuuuuren te liggen gamen. Enkel dat logo van sommige zenders.

Ik neig ook steeds meer naar Plasma (grootte scherm <> prijs) maar om één of andere reden heb ik het gevoel dat ik met een LCD minder problemen ga hebben!

Ik wil ook niet top-line gaan, budget 1000 - 1200 MAX!
Ik vind dat LCD maar 2 voordelen heeft. 1. een lcdtv is lichter en 2. beter voor stilstaand beeld zoals fotos bekijken en het gebruiken van een pc.
Maar als het gaat om kleuren/diepte/beweging/games/dvds/ etc etc. dan is plasma gewoon beter. Alleen bij HD uitzendingen is verschil niet groot. Maar voordat we 90% HD uitzendingen hebben staat mijn plasma al in het museum.....
Met name met SD materiaal als DVD en analoge tv is plasma echt stukken beter!
Hoe vaak lees je wel niet van mensen die een LCD hadden en overgestapt zijn naar Plasma en enorm tevreden zijn. Ik lees dat nauwelijks over mensen die van Plasma naar LCD overstappen.

Koop voor 899 een 37 inch plasma V45 en koop een goede DVD speler met HDMI (50-80 euro). Neem digitale TV (voorkeur UPC) en je bent klaar. Voor nog geen 1.000 euro!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd om zelf ook over te gaan van CRT naar LCD/Plasma.

De TV zal vooral gebruikt worden voor Analoge(misschien snel digitale) TV en DVD`s. Waar ik in het begin alleen naar LCD keek ben ik nu helemaal overtuigt van Plasma, en dan vooral van de 42PV60.
Ik verwacht wanneer je een A-merk als Panasonic koopt je er van uit kan gaan dat na 200 branduren op 50% de TV Burnproof is. Ook met de paarse slang zal het maar afwachten zijn of je die meekrijgt, het is een gok, maar het zal mij niet verbazen als het nu erg gedramatiseerd wordt.

Ook ga ik HD content bekijken, dit alles doe ik met een Media Center. Nu vraag ik me af bij gebruik van een Media Center of er een techniek (LCD/PLASMA) voordeel heeft, het enige wat ik kan bedenken is dat in Windows zelf de LCD beter is, maar als MCE is opgestart zal er geen verschil zijn tussen LCD en PLASMA?
Als iemand ervaring heeft met MCE en Plasma/LCD. Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Ik vind dat LCD maar 2 voordelen heeft. 1. een lcdtv is lichter en 2. beter voor stilstaand beeld zoals fotos bekijken en het gebruiken van een pc.
Maar als het gaat om kleuren/diepte/beweging/games/dvds/ etc etc. dan is plasma gewoon beter. Alleen bij HD uitzendingen is verschil niet groot. Maar voordat we 90% HD uitzendingen hebben staat mijn plasma al in het museum.....
Hoe vaak lees je wel niet van mensen die een LCD hadden en overgestapt zijn naar Plasma en enorm tevreden zijn. Ik lees dat nauwelijks over mensen die van Plasma naar LCD overstappen.

Koop voor 899 een 37 inch plasma V45 en koop een goede DVD speler met HDMI (50-80 euro). Neem digitale TV (voorkeur UPC) en je bent klaar. Voor nog geen 1.000 euro!
Helemaal mee eens behalve met punt 2: Ik kijk regelmatig foto's op mijn plasma en die zien er werkelijk adembenemend uit. Zeker voor foto's zijn contrast en kleurechtheid van zeer groot belang.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maar zeker ook resolutie, en daar verliest Plasma natuurlijk dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

The Legend schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:10:
Misschien als het beeld stil staat. Maar bij bewegende scenes niet. Door de ghosting van een LCD scherm, verliest het gigantisch snel scherpte als het beeld beweegt. Heb je met plasma geen last van. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. maar wat heb je aan resolutie als het beeld crap is? Het gaat om beeldkwaliteit. Ik heb liever perfecte beeldkwaliteit van SD/HD materiaal op een lage resolutietv (goede plasma) dan crap kwaliteit op een High Res TV (elke LCD)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ik heb een 1080 x 1024 plasma en daar zijn foto's haarscherp op. Natuurlijk is een Full HD scherm scherper als je vanaf 50cm gaat kijken, maar voor mijn kijkafstand van +- 4 meter is mijn resolutie perfect. Bovendien geldt ook voor foto's dat contrast en kleur belangrijker zijn dan resolutie.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie deze discussie net pas, terwijl ik me al langere tijd aan het orienteren ben op een flatscreen TV. Wat ik niet snap is dat ik in de vergelijkingen die in de laatste pagina genoemd worden, nauwelijks enige focus op de resolutie is. Ik zie dat de Panasonic TH-37PV60E een resolutie heeft van 1024 x 720. Dat is nogal een verschil met bijvoorbeeld de Sharp LC-37XD1E, die gewoon netjes een resolutie van 1920 x 1080 heeft, en deze ook in progressive scan mode kan aanspreken. Dat scherm is dan natuurlijk wel 450 euro duurder, maar wat mij betreft heb je dan ook een flink kwaliteitsverschil. Het inbranden van plasmaschermen is volgens mij net zo'n principe als het "delen van het netwerk" bij kabel versus de dedicated local loop van ADSL - ook al is dat probleem intussen vrijwel opgelost, het idee blijft bij mensen hangen dat kabel minder betrouwbaar is dan ADSL, en dus wordt er voor ADSL gekozen. Dus, omdat mensen denken dat het inbranden nou eenmaal gebeurt bij plasma, en niet bij LCD, zal dit "op gevoel" vaak een reden zijn om LCD te kiezen ipv plasma.

Voor zover ik weet zijn er een paar redenen waarom analoge signalen, maar ook gewoon signalen met relatief lage resoluties, uberhaupt op flatscreens minder "mooi" verwerkt worden dan op CRT's:

- CRT heeft zo'n 60 jaar ontwikkeling meegemaakt, en de ontwikkelingen van TV signalen zijn daarop gebaseerd, dus is het een perfect match
- CRT is, gezien de techniek, per definitie wat minder scherp van kwaliteit (pixels hebben geen nette afbakening, maar lopen een beetje in elkaar over); dit zorgt ervoor dat slechte/lage resolutie signalen wat gemaskeerd worden, en er dus beter uitzien dan als je simpelweg pixel voor pixel een scherm opbouwt, met duidelijke afbakening tussen de pixels
- Om het bovenstaande probleem te kunnen aanpakken heb je een hele goede upscaler nodig, die ondermaatse resoluties netjes op een scherm met hoge resolutie kan weergeven

Voor de verschillen tussen plasma en LCD heb ik het gevoel dat de volgende elementen van invloed zijn:

- De afkadering van pixels bij een plasma scherm is minder opvallend dan bij LCD, wat voor lage resolutiebeelden dus nuttig kan zijn
- Plasma schermen hebben over het algemeen lagere resoluties dan LCD schermen, waardoor ze minder ver hoeven te upscalen, en daar dus eventueel (maar zeker niet per definitie) mooier om kunnen gaan met lage resolutie beelden

Veel kan echter afhangen van de upscaling, en dat is niet afhankelijk van de plasma of LCD techniek, maar simpelweg van de fabrikant. Hiermee zou LCD dus nog wel redelijk makkelijk mee moeten kunnen komen met plasma.

Kloppen mijn ideëen hierover een beetje, of hebben jullie hele andere inzichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er mee eens.

En de kwaliteit van de scaler is van belang. Hang maar eens een prof scaler aan je lcd, denk dat dan het verschil een stuk kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:41:
Dat scherm is dan natuurlijk wel 450 euro duurder, maar wat mij betreft heb je dan ook een flink kwaliteitsverschil.
Hoewel een hoge resolutie niet nadelig is, moet het belang ervan ook niet overschat worden. Kleurechtheid, ghosting en zwartwaarden zijn minstens zo belangrijk. Ik zit hier op een notebook te werken met een resolutie van 1400x1050, maar ik vind bewegende beelden er op mijn CRT tv veel mooier uitzien. Een beetje ghosting zorgt er al voor dat bewegende beelden een stuk onscherper lijken, ook al is de resolutie nog zo hoog.
Het inbranden van plasmaschermen is volgens mij net zo'n principe als het "delen van het netwerk" bij kabel versus de dedicated local loop van ADSL - ook al is dat probleem intussen vrijwel opgelost, het idee blijft bij mensen hangen dat kabel minder betrouwbaar is dan ADSL, en dus wordt er voor ADSL gekozen. Dus, omdat mensen denken dat het inbranden nou eenmaal gebeurt bij plasma, en niet bij LCD, zal dit "op gevoel" vaak een reden zijn om LCD te kiezen ipv plasma.
Het zal steeds beter worden, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Je blijft er verstandig aan doen om goed op te letten als je een plasma tv neemt. Dus niet standaard in 4:3 gaan kijken ofzo.
- Plasma schermen hebben over het algemeen lagere resoluties dan LCD schermen, waardoor ze minder ver hoeven te upscalen, en daar dus eventueel (maar zeker niet per definitie) mooier om kunnen gaan met lage resolutie beelden
Dat is volgens mij onzin. Het is veel moeilijker om 3 beeldlijnen in 4 beeldlijnen weer te geven dan in 6 of 7 beeldlijnen. Hoe hoger de resolutie hoe makkelijker het schalen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:58:
Hoewel een hoge resolutie niet nadelig is, moet het belang ervan ook niet overschat worden. Kleurechtheid, ghosting en zwartwaarden zijn minstens zo belangrijk. Ik zit hier op een notebook te werken met een resolutie van 1400x1050, maar ik vind bewegende beelden er op mijn CRT tv veel mooier uitzien. Een beetje ghosting zorgt er al voor dat bewegende beelden een stuk onscherper lijken, ook al is de resolutie nog zo hoog.
Agreed, dus contrast en kleurechtheid zijn van belang, en ook latency.
Het zal steeds beter worden, maar het probleem is nog steeds aanwezig. Je blijft er verstandig aan doen om goed op te letten als je een plasma tv neemt. Dus niet standaard in 4:3 gaan kijken ofzo.
Ik heb zelf nog nooit een non-4:3 televisie gehad, en ik heb het gevoel dat ik echt niet 4:3 uitzendingen in 16:9 wil zien - bij anderen irriteert me dat altijd mateloos; dan maar liever zwart randen. Toch zie ik dat bijna iedereen uiteindelijk kiest voor stretching, dus misschien zou ik dat zelf dan uiteindelijk ook doen, maar dit zou voor mij een reden kunnen zijn om toch LCD te kiezen.
Dat is volgens mij onzin. Het is veel moeilijker om 3 beeldlijnen in 4 beeldlijnen weer te geven dan in 6 of 7 beeldlijnen. Hoe hoger de resolutie hoe makkelijker het schalen wordt.
In principe eens, maar dan komt het al heel snel weer aan op de kwaliteit van je scaling.

Dan is voor mij nog een vraag: zijn de verschillen tussen LCD en plasma op het gebied van contrast, kleurechtheid en latency dusdanig dat het nut heeft om te gaan voor de een of juist de ander? En zo ja, waar komen die verschillen dan technisch gezien vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:55:
Dan is voor mij nog een vraag: zijn de verschillen tussen LCD en plasma op het gebied van contrast, kleurechtheid en latency dusdanig dat het nut heeft om te gaan voor de een of juist de ander? En zo ja, waar komen die verschillen dan technisch gezien vandaan?
LCD heeft moeite om veel kleuren weer te geven omdat het wit licht filtert met behulp van een rood een groen en een blauw filtertje per pixel. Het is moeilijk om die in veel gradaties te laten schakelen, dus je kleurenpallet is beperkt. Plasma werkt anders (duh), door de pixel zelf licht uit te laten zenden en kennelijk kun je daarmee een groter bereik en meer gradaties krijgen en ook nog eens een snellere schakeling tussen kleuren. Maar hoe het allemaal precies werkt en waarom de verschillen zijn zoals ze zijn weet ik ook niet. Ik weet ongeveer hoe het werkt en daar houdt het mee op.

Als ik nu een tv zou kopen dan zou ik in principe voor plasma gaan, omdat die een betere prijskwaliteit verhouding hebben. Anderhalf jaar geleden zou ik overigens nog voor LCD zijn gegaan, omdat je toen voor normale prijzen alleen maar 840x520 plasma's kon krijgen en dat is vind ik voor zo'n groot oppervlak gewoon te weinig (dat kon je zeker wel goed zien). Maar tegenwoordig is de resolutie vrijwel gelijkwaardig aan de meeste LCD's (op de 1080p's na) en bij plasma heb je gewoon minder ghosting en betere en meer kleuren. De ervaring komt dan volgens mij dichter in de buurt van CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 21:29
Maar wat zijn onder de plasma's nu de merken, waar jullie bijzonder goed over te spreken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zie geen kleinere plasma's?
Twijfel een beetje tussen een plasma of lcd op onze slaapkamer, waarbij plasma een voorkeur had/heeft ivm de kijkhoek. Tenminste, dat neem ik even aan. Dacht aan een maatje 32" of zo, maar die zijn dus niet te vinden. Wat ik wel vind is een Sony 27", maar das veel te duur. Voor de slaapkamer moet het niet te duur worden, dat doen we beneden wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-ZeS schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:04:
Maar wat zijn onder de plasma's nu de merken, waar jullie bijzonder goed over te spreken zijn?
Er zijn 3 merken die kwaliteit leveren: Panasonic (goedkoop en heeeeeel erg goed), Pioneer(prijzig en heeeeeel erg goed) en Fujitsu(peperduur en excellent).
Let op Fujitsu heeft niks te maken met de matige plasma's van Fujitsu Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Waar koop je die 37 inch V45 dan?, ik had al even gekeken bij wat internetshops daar staat ie wel, maar bij de site van bijv. BCC kan ik hem alleen in de grotere variant vinden, wordt ie wel verkocht bij BCC, Media Markt en dat soort winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Er zijn 3 merken die kwaliteit leveren: Panasonic (goedkoop en heeeeeel erg goed), Pioneer(prijzig en heeeeeel erg goed) en Fujitsu(peperduur en excellent).
Let op Fujitsu heeft niks te maken met de matige plasma's van Fujitsu Siemens.
Maakt Samsung geen goede plasma schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Waar koop je die 37 inch V45 dan?, ik had al even gekeken bij wat internetshops daar staat ie wel, maar bij de site van bijv. BCC kan ik hem alleen in de grotere variant vinden, wordt ie wel verkocht bij BCC, Media Markt en dat soort winkels?
jahzeker hij is nu in de aanbieding bij de mediamarkt en de RAF voor maar 999 euro ook een superprijs als je niet naar de webshops kijkt. daar zijn ze namelijk al te verkrijgen vanaf 869 euro!! wij zijn ook op zoek naar een plasma tv en onze ogen zijn ook gevallen op de 37PV45 van panasonic. een hele mooie prijs voor zo'n prijs is natuurlijk super:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:02:
[...]

Kijk op kieskeurig.nl. RAF heeft hem voor 999 euro en de Mediamarkt Alkmaar voor 977 euro voor als je niet via het internet wil kopen. Je kunt hem ook gewoon ophalen bij zo een internetzaakje in Zaandam, Breda, Lisse etc. etc. Voor 869 euro een plasma van bijna 1 meter. En wat voor een!

Ik noem met opzet Panasonic, Pioneer en Fujitsu omdat zij zelf de panels maken. Samsung, LG, Philips kopen panels in en maken ze niet zelf. Waarom een Samsung kopen voor 1200 euro als je een Panasonic van 1 meter 07 voor 1100 euro kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm nog iets over die 37PV45 van panasonic he heeft die nou een contrast van 8000:1 of 10.000:1 ?? op sommige sites zie ik 8000 en andere weer 10.000? op de nl site van panasonic staat overigens 37PV45: 10.000:1 en de 37PV45EH op de duitse site staat er 8000:1...Ben de draad een beetje kwijt kan iemand mss uitleg geven want vind dit wel heel erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:16:
ehm nog iets over die 37PV45 van panasonic he heeft die nou een contrast van 8000:1 of 10.000:1 ?? op sommige sites zie ik 8000 en andere weer 10.000? op de nl site van panasonic staat overigens 37PV45: 10.000:1 en de 37PV45EH op de duitse site staat er 8000:1...Ben de draad een beetje kwijt kan iemand mss uitleg geven want vind dit wel heel erg vaag...
Ik denk dat het 10.000:1 is. Maar "officieel" 8.000:1. Dit model kwam naast de PV60 en ze hebben de motion chip eruit gelaten. Daarnaast hebben ze het contrast verlaagd en de grijswaarden verlaagd. Ik denk dat ze de laatste 2 niet hebben gedaan maar wel vermeld in hun boekjes. De panels zijn nl. allemaal 9e generatie Panasonic panels die standaard 10.000:1 en 3.072 hebben. Het kost veel meer moeite om dat speciaal aan te passen. Dus op papier: ja. In de praktijk: nee. Vandaar ook die verwarring. Overigens moet je contrastwaarden met een korreltje zout nemen. Het gaat niet precies of die nu 8.000 of 10.000 is. Want met cijfers kun je spelen. Het gaat om wat je ziet. En zwart is zwart op een panasonic plasma. Kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 00:29

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 22:57:
[...]

Kijk op kieskeurig.nl. RAF heeft hem voor 999 euro en de Mediamarkt Alkmaar voor 977 euro voor als je niet via het internet wil kopen. Je kunt hem ook gewoon ophalen bij zo een internetzaakje in Zaandam, Breda, Lisse etc. etc. Voor 869 euro een plasma van bijna 1 meter. En wat voor een!

Ik noem met opzet Panasonic, Pioneer en Fujitsu omdat zij zelf de panels maken. Samsung, LG, Philips kopen panels in en maken ze niet zelf. Waarom een Samsung kopen voor 1200 euro als je een Panasonic van 1 meter 07 voor 1100 euro kunt kopen?
Omdat in een SangYoung een mercedes motor zit wil het niet zeggen dat je met een mercedes rijdt!

Veel hangt af van andere componenten/software/looks. Ik zeg niet dat panasonic slecht is, verre van, maar je kan niet 2 tv's gelijkstellen omdat ze hetzelfde paneel gebruiken.
Er zijn maar paar fabrikanten van panelen, dus iedereen gebruik ver dezelfde panelen.

En DavidG: werk jij voor Panasonic of in een winkel in Breda? In elke post zeg je wel Panasonic, 1000euro, plasma is beter dan lcd, breda.

[ Voor 6% gewijzigd door multipasser op 25-02-2007 23:57 ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

UltraSub schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:06:
Ik zie geen kleinere plasma's?
Twijfel een beetje tussen een plasma of lcd op onze slaapkamer, waarbij plasma een voorkeur had/heeft ivm de kijkhoek. Tenminste, dat neem ik even aan. Dacht aan een maatje 32" of zo, maar die zijn dus niet te vinden. Wat ik wel vind is een Sony 27", maar das veel te duur. Voor de slaapkamer moet het niet te duur worden, dat doen we beneden wel :P
Heb je al eens naar de LCD's gekeken? Mijn vader heeft een sharp lcd staan thuis en op 178 graden is hij ver even mooi als frontaal. Huidige lcd's zijn echt wel goed. En iedereen maar bezig over die stomme inkijk hoek! Zolang hij in 90 graden niet verandert heb je er nooit last van, of kijk jij altijd TV onder een hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:47:
[...]

Heb je al eens naar de LCD's gekeken? Mijn vader heeft een sharp lcd staan thuis en op 178 graden is hij ver even mooi als frontaal. Huidige lcd's zijn echt wel goed. En iedereen maar bezig over die stomme inkijk hoek! Zolang hij in 90 graden niet verandert heb je er nooit last van, of kijk jij altijd TV onder een hoek?
Van de week was ik in de Mediamarkt en zag ik wat HD materiaal op diverse LCD's. Mooi. Als het om HD materiaal gaat is LCD redelijk goed tot goed. Toen zag ik ernaast ook wat gewoon SD materiaal (TMF). Toen wist ik weer waarom ik LCD crap vond. Een groot pixelfeest. Loop daarom de komende 5 jaar nog met een grote boog om LCD heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Dat heeft een simpele reden. Tuners in LCD's zijn meestal gemaakt voor digitaal signaal goed weer te geven. Dus met digitv zou dat normaal goed beeld moeten opleveren ookal is het SD.
Plasma's , waaronder jouwe 2 jaar oude, heeft een ander sooort tuner die mooi met het analoge signaal overweg kan. Sharp had/heeft ook nog steeds zo'n LCD's (resoluties zijn niet hoog van die schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:58:
Dat heeft een simpele reden. Tuners in LCD's zijn meestal gemaakt voor digitaal signaal goed weer te geven. Dus met digitv zou dat normaal goed beeld moeten opleveren ookal is het SD.
Plasma's , waaronder jouwe 2 jaar oude, heeft een ander sooort tuner die mooi met het analoge signaal overweg kan. Sharp had/heeft ook nog steeds zo'n LCD's (resoluties zijn niet hoog van die schermen).
Toch was ik ook nooit onder de indruk van SD LCD's.
Een SD plasma heeft zo zijn voordelen t.o.v. een HD TV als het om SD content gaat. Maar er werden tot voor kort ook hele slechte SD plasmas gemaakt hoor: Thomson had er zo eentje. Kostte 2 jaar geleden 5.000 euro en een beeldkwaliteit dat je niet eens op het toilet zou willen hebben :). Overigens maakt Panasonic nu nog steeds SD plasmas: echter alleen monitors. Ik denk dat ze vanaf nu ermee gaan stoppen maar de bij de 9e generatie schermen zit nog een SD panel. Ik denk niet dat dat goed verkoopt, by the way.

En ik werk niet voor Panasonic en ook niet in Breda. Overigens moet je nu naar Hengelo rijden om de goedkoopste te kopen of Lisse. Laat Breda links liggen :) .
Als Pioneer voor 869 een plasma scherm zou aanbieden dan zou ik iedereen adviseren een Pioneer te kopen. Het mooiste plasma scherm dat ik zelf ooit gezien heb was een Fujitsu. Maar ja: Pioneer krijg je niet onder de 1.800 euro en Fujitsu niet onder de 2.800 euro! En het verschil tussen een Pioneer en een Panasonic is nihil!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

multipasser schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:58:
Dit lijkt me een beetje een raar verhaal. Waarom zou je in een LCD tv een andere (betere ?) tuner stoppen ? Je gebruikt immers hetzelfde (analoge !!!) signaal !
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.